Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Het heeft even geduurd, dat moet ik toegeven, maar ik ben er inmiddels wel achter gekomen dat de Shield TV geen ISO afspeelt omdat het apparaat gebaseerd is op Android OS.
Dáár had ik evenniet op gelet. Android kan ISO kennelijk niet aan en dús heb je software nodig die dat dan weer wél aankan.

Ik zat nog op de golflengte van mijn oude AC Ryan, die ISO en DVD5/DV9 zonder problemen wél speelde.

Nam dus aan dat de hemel ingeprezen, niet echt goedkope, Shield TV Pro dat ook zou kunnen, net als de AC Ryan.Niet dus. De op TV geïnstalleerde Kodi kan het (vooralsnog) ook niet.

Ik laat het even rusten, mogelijk een andere mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:54
De ene ISO wel, de andere niet merk ik.Maar ik ben er nog niet helemaal uit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
@tww62 Je kraamt onzin uit... Het ligt sowieso niet aan het OS.

Ik heb zojuist met Kodi getest op mijn Shield Pro 2019 en DVD ISO, VIDEO_TS en een BDMV spelen allemaal prima af via SMB. Het zal allicht per ISO verschillen maar om het op de Shield of Android te schuiven slaat werkelijk waar als een tang op een varken.

Als je in 2010 wilt blijven hangen moet je dat doen, maar gebruik dan ook een mediaspeler uit die tijd. Anders raad ik je, nogmaals, aan om je video's om te zetten. Bij Plex Support staat hier een erg mooi artikel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik was Squid game op Netflix aan het kijken en dit was in 4k met Dolby Vision. Er lijkt heel subtiel een stottertje in te zitten. Had dit probleem nog niet gezien in Netflix. Kan dit door de dolby vision content komen? Lees er wel over namelijk dat meer mensen dit hebben.
Zal eens wat gaan stoeien met de refresh rates

[ Voor 8% gewijzigd door Deruxian op 20-08-2024 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Deruxian schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:18:
Ik was Squid game op Netflix aan het kijken en dit was in 4k met Dolby Vision. Er lijkt heel subtiel een stottertje in te zitten. Had dit probleem nog niet gezien in Netflix. Kan dit door de dolby vision content komen? Lees er wel over namelijk dat meer mensen dit hebben.
Lijkt toch probleem met refresh rate te zijn. Op 23.9 hz speelt het soepel af.

Klopt het dat de refresh rate app uit de PlayStore is? Is er nog een alternatief?

Want het is wel lastig:

F1tv - 50 hz
Netflix 23.9 / 60hz

En dan ook nog soms de trumotion instellingen van de tv zelf🥲

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Deruxian schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:36:
Klopt het dat de refresh rate app uit de PlayStore is? Is er nog een alternatief?
Die is verwijderd uit de Play Store. De XAPK kan los opgehaald worden bij sites zoals APKPure. Ik zal eerdaags eens de TS actualiseren met informatie over hoe die via ADB geïnstalleerd kan worden.

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 23-08-2024 13:02 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deruxian schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:36:
Lijkt toch probleem met refresh rate te zijn. Op 23.9 hz speelt het soepel af.

Want het is wel lastig:

F1tv - 50 hz
Netflix 23.9 / 60hz

En dan ook nog soms de trumotion instellingen van de tv zelf🥲
Het wordt tijd dat Nvidia die ATV12 (of 14) update uit gaat brengen, dan is het Netflix refreshrate probleem iig opgelost 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

@The Zep Man super!

Staat die update op de planning al?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deruxian schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:42:
@The Zep Man super!

Staat die update op de planning al?
Waarschijnlijk ergens eind middag. Ik weet al hoe het moet, maar ik wil het eerst testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

The Zep Man schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:49:
[...]

Waarschijnlijk ergens eind middag. Ik weet al hoe het moet, maar ik wil het eerst testen.
Super, maar sorry voor deze vrijpostige vraag; ik wou de post erboven quoten; en vragen of de update van de Shield al bekend was😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Deruxian schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:57:
[...]

Super, maar sorry voor deze vrijpostige vraag; ik wou de post erboven quoten; en vragen of de update van de Shield al bekend was😂
Ah, de update naar een nieuwe versie van Android TV (of überhaupt een update). Nee, daarover is nog niets bekend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
The Zep Man schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:59:
Die is verwijderd uit de Play Store. De XAPK kan los opgehaald worden bij sites zoals APKPure. Ik zal eerdaags eens de TS actualiseren met informatie over hoe die via ADB geïnstalleerd kan worden.
TS bijgewerkt. Ik heb ook een link toegevoegd naar deze fork van FLauncher. Dat is een bijzonder simpele launcher die goed werkt.

Voor de Plexliefhebbers is er ook een (volgens mij commerciële) launcher genaamd Dispatch. Er zou gewerkt worden aan ondersteuning voor Jellyfin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 22:29
Deruxian schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:18:
Welke streaming app of platform heb je daarvoor gebruikt?
Kodi, Plex, Emby, Jellyfin?

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

snah001 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 17:41:
[...]

Welke streaming app of platform heb je daarvoor gebruikt?
Kodi, Plex, Emby, Jellyfin?
Gewoon de Netflix app zelf op de Shield

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:36
tww62 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:01:
Het heeft even geduurd, dat moet ik toegeven, maar ik ben er inmiddels wel achter gekomen dat de Shield TV geen ISO afspeelt omdat het apparaat gebaseerd is op Android OS.
Dáár had ik evenniet op gelet. Android kan ISO kennelijk niet aan en dús heb je software nodig die dat dan weer wél aankan.

Ik zat nog op de golflengte van mijn oude AC Ryan, die ISO en DVD5/DV9 zonder problemen wél speelde.

Nam dus aan dat de hemel ingeprezen, niet echt goedkope, Shield TV Pro dat ook zou kunnen, net als de AC Ryan.Niet dus. De op TV geïnstalleerde Kodi kan het (vooralsnog) ook niet.

Ik laat het even rusten, mogelijk een andere mediaplayer.
Zoals al eerder aangegeven speelt de ShieldTV probleemloos ISOs en zelfs Video_TS folders af. Ook VideoCD zelfs. Het probleem ligt dus echt bij jou. Ik ben wel benieuwd hoe jij het OS zelf iets probeert te laten afspelen..
Elke cliënt gebruikt wel de ingebouwde Exoplayer, die wordt gewoon gevoed met de videostream van jouw containerbestand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Jazco2nd schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:44:
[...]

Elke cliënt gebruikt wel de ingebouwde Exoplayer, die wordt gewoon gevoed met de videostream van jouw containerbestand.
Niet allemaal. Kodi sowieso niet. En VLC voor zover ik weet ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Deruxian schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 18:58:
[...]

Gewoon de Netflix app zelf op de Shield
Oeps, vergeten dat je "Netflix" erbij had geschreven.
Inderdaad zou het aanpassen van de refreshrate een oplossing kunnen bieden mits voorhanden.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik blijf nog even doorstoeien met de refresh rates; zit BB vol liefde te kijken (ja ik weet….) op Videoland en heb het idee dat dit 50hz is? Wanneer ik “match frame rate beta” doe zet hij hem op 25hz.

Tot nu toe:

F1TV - 50hz (match frame rate bèta zet hem 50/50 van de keren goed, manueel ook niet altijd)
Videoland - 50hz
Netflix - 59,9/23,9 - ligt aan content?
NPO start - 59.9 (volgens mij?)

[ Voor 37% gewijzigd door Deruxian op 25-08-2024 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
alex3305 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:47:
[...]

Niet allemaal. Kodi sowieso niet. En VLC voor zover ik weet ook niet.
FWIW...

Tijdje geleden met NVidia contact gehad, heel kort door de bocht komt het hierop neer:
a. Shield - natively geen support voor ISO (Kodi, Plex, VLC etc. voor nodig)
b. DVD VIDEO_TS: ook geen support, probeer Kodi (met een paar tweaks, schrijft men)
c. Bluray support ja, maar Kodi, Plex, VLC, etc hebben tot dusver geen licentie op de codecs.
(4K Dolby Vision zal alleen draaien op basis MEL (Minimum ENhancement Layer) en niet op FEL (Full Enhancement Layer, schrijft men)

Uiteraard geen support v.w.b. 3rd party software van de kant van Nvidia.

Ik geef ook alleen maar door wat ze mij geschreven hebben... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
tww62 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 08:50:
Uiteraard geen support v.w.b. 3rd party software van de kant van Nvidia.
Ja maar kom op zeg... Dit is een ander verhaal dan eerder. Toen schreef je:
tww62 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:01:
Geen ISO afspelen OF geen officiële support zijn twee verschillende dingen 8)7.
tww62 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 08:50:
a. Shield - natively geen support voor ISO (Kodi, Plex, VLC etc. voor nodig)
Plex speelt geen ISO bestanden af. Met Kodi werkt het prima, VLC heb ik niet getest.
b. DVD VIDEO_TS: ook geen support, probeer Kodi (met een paar tweaks, schrijft men)
c. Bluray support ja, maar Kodi, Plex, VLC, etc hebben tot dusver geen licentie op de codecs.
(4K Dolby Vision zal alleen draaien op basis MEL (Minimum ENhancement Layer) en niet op FEL (Full Enhancement Layer, schrijft men)
VIDEO_TS en BDMV's spelen af met o.a. Kodi. Nogmaals, VLC heb ik niet getest, maar onder Windows werkt dat prima. Met Plex werkt dit niet. Bluray support is er niet en dat klopt dus niet wat Nvidia Support je hier verteld. Sowieso kan de Shield geen (standaard) encrypted Bluray's afspelen, laat staan volledige disks. Althans ik ken geen standaard videospeler op de Shield die dat doet.

De Shield heeft inderdaad geen ondersteuning voor Dolby Vision Profile 7 FEL, maar dat is voor mij nog geen echt probleem geweest. Daarnaast is er volgens mij geen apparaat die dat ondersteund, naast de Ziddo Z9X Pro. Maar die heeft ook weer andere problemen.
Ik geef ook alleen maar door wat ze mij geschreven hebben... :)
Ik vind dit erg kort door de bocht :/. Geen Shield hebben, blind afgaan op een helpdeskmedewerker van Nvidia en hier dan met onwaarheden gaan strooien :F. Het is nogal mosterd na de maaltijd om met bovenstaande conclusies nu mee aan te komen. Genoeg andere users hadden je namelijk al gewezen op met Kodi of VLC de door jouw gewenste formaten af te spelen. Maar nogmaals, remux jouw bestanden, zo moeilijk is dat niet. LinusTechTips heeft daar zefls vorige week nog een video over uitgebracht:

Je bent nu met formaten aan het aanklooien die (bijna) niemand meer gebruikt anno 2024. Daardoor zal de support enorm matig zijn. Ga je tijd investeren in het maken van deftige remuxes, dan ben je een stuk flexibeler in je setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefuit
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-09 14:23
Als ik een UHD film MKV wil afspelen op mijn shield (2021) begint het beeld na een uur te stotteren. Loop ik tegen de limieten aan? Of zou er nog iets anders kunnen zijn? De Shield voelt wel zeer warm aan.

Film wordt over het netwerk afgespeeld via een unraid server. Maar de shield doet de transcode. Wordt op een LG C8 en Denon home cinema met dolby atmos afgspeeld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:05
Stefuit schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 20:41:
Als ik een UHD film MKV wil afspelen op mijn shield (2021) begint het beeld na een uur te stotteren. Loop ik tegen de limieten aan? Of zou er nog iets anders kunnen zijn? De Shield voelt wel zeer warm aan.

Film wordt over het netwerk afgespeeld via een unraid server. Maar de shield doet de transcode. Wordt op een LG C8 en Denon home cinema met dolby atmos afgspeeld
Doe mij ook een Shield 2021! Hint: die bestaat niet, alleen 2015, 2017 en 2019. Mogelijk dat je dan een 2019 hebt? Met dan de grote vraag: de "tube" (ronde), of de Pro (platte)? De "tube" is in ieder geval bekend van dat die "zwakker" is. In ieder geval de platte modellen zit dan weer een ventilator in, en dus ook openingen, "warm" kan dus betekenen dat die bv vol stof zit, of wellicht de ventilator helemaal stuk (of in de tube een ventilator zit weet ik niet).

V.w.b. transcoden: ik hoop dat je dat niet daadwerkelijk doet. Gewoon lekker de Shield de video laten afspelen en versturen over HDMI. Transcoden impliceert namelijk het omzetten van de video van het ene naar het andere formaat, decoden en opnieuw encoden. En dat decoden is sowieso nogal een zwaar werkje (veel zwaarder dan decoden / afspelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefuit
RobertMe schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 21:27:
[...]

Doe mij ook een Shield 2021! Hint: die bestaat niet, alleen 2015, 2017 en 2019. Mogelijk dat je dan een 2019 hebt? Met dan de grote vraag: de "tube" (ronde), of de Pro (platte)? De "tube" is in ieder geval bekend van dat die "zwakker" is. In ieder geval de platte modellen zit dan weer een ventilator in, en dus ook openingen, "warm" kan dus betekenen dat die bv vol stof zit, of wellicht de ventilator helemaal stuk (of in de tube een ventilator zit weet ik niet).

V.w.b. transcoden: ik hoop dat je dat niet daadwerkelijk doet. Gewoon lekker de Shield de video laten afspelen en versturen over HDMI. Transcoden impliceert namelijk het omzetten van de video van het ene naar het andere formaat, decoden en opnieuw encoden. En dat decoden is sowieso nogal een zwaar werkje (veel zwaarder dan decoden / afspelen).
De 2019 versie in 2021 gekocht 😁. En tube heb ik.

Nee, ik laat de Shield alles afspelen. De i3 in de server kan dit niet aan 😅. Daarom dat ik de Shield gekocht heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Stefuit schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 21:37:
[...]

Nee, ik laat de Shield alles afspelen. De i3 in de server kan dit niet aan 😅. Daarom dat ik de Shield gekocht heb.
Dan doe je iets verkeerd in de configuratie. Zelfs mijn Celeron uit 2017 kon met Intel Quicksync één 4K film met HDR tonemapping aan.

Maar doet de Shield een transcode? Welke software gebruik je dan? Want de Tube heeft geen Plex Media Server ondersteuning :S.

Overigens is het, helaas, normaal dat de tube shield problemen geeft bij (zeer) grote films. Dit komt door het gebrek aan geheugen en het 32-bits OS. De Chromecast met Google TV heeft hier ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefuit
De tube speelt gewoon af via plex. Plex server draait op de unraid server.

Het zijn afleveringen van 1u ongeveer en ongeveer 30gb groot per aflevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Plex transcodeert de zulke streams altijd.
Emby daarentegen heeft de mogelijkheid om transcoding uit te zetten zodat je direct kunt streamen en is derhalve een véél beter product geschikt om jouw files af te spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
snah001 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:16:
Emby daarentegen heeft de mogelijkheid om transcoding uit te zetten zodat je direct kunt streamen en is derhalve een véél beter product geschikt om jouw files af te spelen.
Ik gebruik Plex als server met een Shield TV 2019 Pro. Ik heb alle transcoding uitstaan (video en audio), binnen de instellingen van de Plex client op andere Android TV apparaten. Maar vanwaar denk je dat Plex die streams altijd omzet en niet doorzet zoals origineel?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
snah001 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:16:
Niet waar. Plex transcodeert bij mij eigenlijk nooit. En op de Shield al helemaal niet.
Plex kan dit ook. Plex, Emby en Jellyfin is net zoals automerken vergelijken. Het doet allemaal redelijk hetzelfde, maar iedereen heeft een voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Stefuit schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:19:
De tube speelt gewoon af via plex. Plex server draait op de unraid server.

Het zijn afleveringen van 1u ongeveer en ongeveer 30gb groot per aflevering.
Dan doet dus de Plex server een trancosde, niet de Shield. Als de server al transcode, maar dat zou je even kunnen controleren in het Plex dashboard.

Maar ik heb dit altijd al ervaren als een beperking van de Shield (tube). Ik heb heel kort een tube gehad en die kreeg ik niet stabiel aan de praat met grotere remuxes. En met name bij HDR bestanden. Ik was daar niet de enige in:Met de Pro (2019) geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefuit
Er wordt niks getranscodeerd. De shield kan de videoformaten afspelen. Daarmee dat ik deze gekocht heb toen. Had dan beter de pro gekocht achteraf bekeken 😬..

Twijfel of het nog de moeite waard is. Is ondertussen al 5 jaar oud en redelijk aan de dure kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
alex3305 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:15:
[...]

Niet waar. Plex transcodeert bij mij eigenlijk nooit. En op de Shield al helemaal niet.

[...]

Plex kan dit ook. Plex, Emby en Jellyfin is net zoals automerken vergelijken. Het doet allemaal redelijk hetzelfde, maar iedereen heeft een voorkeur.
Plex transcodeert bijna altijd, zeker op de tube.
Als Plex maar enigszins moeite met het bestand heeft gaat hij vanzelf transcoderen ondanks dat je dat niet wilt en hebt ingesteld.
Bij Emby is "uit" echt "uit".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alex3305
snah001 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:43:
[...]

Plex transcodeert bijna altijd, zeker op de tube.
Dit is simpelweg niet waar. Plex kan ook op de tube gewoon bijna alles direct afspelen. Met uitzondering van VP9 en AV1, maar dat kan de Pro ook niet aan. De laatste keer dat Plex iets onbewust op mijn apparaten transcodeerde was in maart dit jaar omdat die serie Closed Captions (grafische) ondertitels gebruikte. En de keer daarvoor was het in februari 2023 vanwege HDR Tonemapping.

Maar goed. Ongeacht wat Plex doet lost het wisselen naar Emby het probleem van @Stefuit niet op. Hij zegt namelijk zelf dat Plex niet transcodeert. En dat transcoderen zou ook server-side moeten zijn, niet client-side.

Het probleem van @Stefuit is dat de Tube maar 2GB RAM geheugen heeft én 32-bits Android draait. Exoplayer (de Android video bibliotheek) vindt dat niet leuk en dan krijg je de beschreven problemen. Je zou eventueel nog kunnen proberen wat er gebeurt als je het in Kodi of VLC afspeelt. Zeker Kodi gebruikt geen Exoplayer onder water.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
alex3305 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:58:
[...]

Dit is simpelweg niet waar. Plex kan ook op de tube gewoon bijna alles direct afspelen. Met uitzondering van VP9 en AV1, maar dat kan de Pro ook niet aan. De laatste keer dat Plex iets onbewust op mijn apparaten transcodeerde was in maart dit jaar omdat die serie Closed Captions (grafische) ondertitels gebruikte. En de keer daarvoor was het in februari 2023 vanwege HDR Tonemapping.

Maar goed. Ongeacht wat Plex doet lost het wisselen naar Emby het probleem van @Stefuit niet op. Hij zegt namelijk zelf dat Plex niet transcodeert. En dat transcoderen zou ook server-side moeten zijn, niet client-side.

Het probleem van @Stefuit is dat de Tube maar 2GB RAM geheugen heeft én 32-bits Android draait. Exoplayer (de Android video bibliotheek) vindt dat niet leuk en dan krijg je de beschreven problemen. Je zou eventueel nog kunnen proberen wat er gebeurt als je het in Kodi of VLC afspeelt. Zeker Kodi gebruikt geen Exoplayer onder water.
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat de tube zeker zonder dat plex gaat transcoden geen 4k films kan afspelen.
Dat was voor mij de hoofdreden destijds om de Tube terug te brengen, geld terug en daarna de Shield Pro gekocht.
Daarna i.c.m. Emby nooit meer een probleem gehad, die speelt echt alles netjes af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
snah001 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:06:
[...]

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat de tube zeker zonder dat plex gaat transcoden geen 4k films kan afspelen.
Dat was voor mij de hoofdreden destijds om de Tube terug te brengen, geld terug en daarna de Shield Pro gekocht.
Daarna i.c.m. Emby nooit meer een probleem gehad, die speelt echt alles netjes af.
En ik kan uit eigen ervaring zeggen dat dit gewoonweg niet waar is. De non pro versie kan zeker weten 4K films afspelen. Maar de problemen die je met de tube ervaarde lagen ook niet aan Plex, maar aan Exoplayer. Die niet goed werkt met 2GB / 32-bit Android TV. Dat is de onderliggende player die Emby ook gebruikt. En Jellyfin ook. De Chromecast for Google TV (HD) heeft namelijk dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:38

Pimmuz

Roar

Beste Medetweakers,

Ik heb onlangs een Shield (2019 model kleine ronde) overgenomen van een andere Tweaker omdat ik wat problemen had met de KPN Tvbox +. Dat is ook een android apparaat en in theorie zou ik daar apps op kunnen installeren en streamen naar mijn tv.

Helaas is dat ding begrensd op 100mbit en werken niet alle apps even soepel (Disney+ & Netflix hebben flinke microstuttering Plex speelt eigenlijk niks af maar Viaplay & Videoland werken weer soepel).

Nu heb ik dus op aanraden een Shield aangeschaft maar deze heeft weer problemen met Netflix 4K films, ze spelen gewoon af maar er zit een hapering in om de 15 a 20 seconden bloed irritant. Vreemde blijft dat mijn oude Samsung tv Netflix & Disney+ wel alles soepel afspeelt in 4K.

Oftewel ik zit met me handen in het haar want ik wil gewoon graag een device aanhouden waar ik alle apps soepel op kan gebruiken want Plex werkt wel mega goed op die Shield en Viaplay ach ik ben al blij als het afentoe werkt ;)

Moet ik iets aan de Video opties van de Shield gaan tweaken of zit dit ergens anders in?

[ Voor 1% gewijzigd door Pimmuz op 28-08-2024 10:42 . Reden: gegevens toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
@Pimmuz Ik wist niet dat deze problemen er ook waren bij streaming providers. Maar dit is een bekend probleem met de tube. Een paar posts hierboven had ik nog wat bronnen gelinkt met dezelfde problemen :/.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

alex3305 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:05:
@Pimmuz Ik wist niet dat deze problemen er ook waren bij streaming providers. Maar dit is een bekend probleem met de tube. Een paar posts hierboven had ik nog wat bronnen gelinkt met dezelfde problemen :/.
En wat is die Exoplayer dan precies? Ik bedoel mijn Tv is uit 2017 en die eigen apps doen het dus wel prima maar een High end mediaplayer uit 2019 niet en dat vind ik best apart.

Ik heb juist mijn vorige Shield (2017 model) verkocht omdat die KPN box android was en je daar alles mee kon totdat ik daar weer achter kwam dat het ding is begrensd en ook problemen met playback van bepaalde apps.

Ik wil best geld uitgeven maar dan moet het verdomme wel eeen keer gewoon werken :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:06

FeaR

In GoT we trust

Pimmuz schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:35:
[...]
...een High end mediaplayer uit 2019 niet en dat vind ik best apart.
Voor de High End 2019 had je "Shield TV Pro" moeten kopen, niet de "Shield TV". Met de Pro had je de genoemde problemen volgens mij niet gehad (als ik de laatste pagina's zo kort samen mag vatten).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
Pimmuz schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:35:
[...]

En wat is die Exoplayer dan precies?
Goede vraag. Dat is de onderliggende videospeler van Android. Zeg maar het Windows Media Player van Android. En de meeste apps gebruiken die omdat je dan vanuit het OS handvaten krijgt om een app bovenop te bouwen.

De Shield (tube) heeft helaas de door jouw beschreven problemen :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

FeaR schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:57:
[...]

Voor de High End 2019 had je "Shield TV Pro" moeten kopen, niet de "Shield TV". Met de Pro had je de genoemde problemen volgens mij niet gehad (als ik de laatste pagina's zo kort samen mag vatten).
Ja zijn het aannames of feiten? Dat maakt namelijk nogal een verschil ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Pimmuz schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 17:03:
Er is het eea over terug te vinden in de TS van dit topic.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Pimmuz schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 17:03:
[...]

Lees je eens in hier.

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

hardware-lover schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:11:
[...]

Er is het eea over terug te vinden in de TS van dit topic.
Dan zal ik dat nogeens doornemen want ik dacht dat het alleen een klein hardware verschil was iets van 1Gb meer werkgeheugen maar kwa codec ondersteuning etc weinig verschil. Ook in de TS staan geen echte feiten maar een verwijzing naar een post in dit forum.

Op Reddit heb ik ook nog wat zaken gevonden maar het blijven vermoedens van bepaalde users die tegen dit probleem aanlopen. Goed 32bit OS zou wellicht de juiste richting kunnen zijn maar dan alsnog blijft het vreemd dat mijn Tv met oude software & hardware het beter doet dan een Shield uit 2019 met betere specs.
*knip*, dit is nergens voor nodig.

[ Voor 32% gewijzigd door FeaR op 29-08-2024 17:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Pimmuz schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:26:
[...]

Dan zal ik dat nogeens doornemen want ik dacht dat het alleen een klein hardware verschil was iets van 1Gb meer werkgeheugen maar kwa codec ondersteuning etc weinig verschil. Ook in de TS staan geen echte feiten maar een verwijzing naar een post in dit forum.

Op Reddit heb ik ook nog wat zaken gevonden maar het blijven vermoedens van bepaalde users die tegen dit probleem aanlopen. Goed 32bit OS zou wellicht de juiste richting kunnen zijn maar dan alsnog blijft het vreemd dat mijn Tv met oude software & hardware het beter doet dan een Shield uit 2019 met betere specs.
Maar een onderbouwing is toch niet zo relevant? Feit is dat er vele ervaringen te vinden zijn dat bepaalde zaken op de "2019 tube" niet goed werken. Eigenaren van de 2019 Pro, en voorgaande modellen, herkennen deze problemen helemaal niet, en ook die wat de tube hebben ingeruild voor een Pro geven aan dat de problemen als sneeuw voor de zon zijn verdwenen. Waarom dat zo is (minder RAM, 32 bits OS, ...) is niet zo relevant dan lijkt mij. Punt is de tube is gewoon niet zo goed en heeft vele "bekende" issues. En als klant/eigenaar ga je die zeer zeer zeer waarschijnlijk niet opgelost krijgen. (Zeker gezien het apparaat al ~5 jaar oud is en er noch vanuit Nvidia noch vanuit de gebruikers een fix is).

En als die TV van zoveel jaar oud het wel doet, dan kun je beter die TV gebruiken :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Pimmuz schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:26:
Goed 32bit OS zou wellicht de juiste richting kunnen zijn maar dan alsnog blijft het vreemd dat mijn Tv met oude software & hardware het beter doet dan een Shield uit 2019 met betere specs.
Tja. Specs vertellen niet altijd het complete plaatje. Sowieso is de Shield (ook uit 2019) gebaseerd op een platform uit 2015. De Nintendo Switch draait op bijna hetzelfde platform als de Shield, maar heeft ook geen (4K) Netflix. Tizen is een compleet ander platform dan Android TV. Elk met voor en nadelen.

Overigens zijn deze problemen niet alleen maar aanwezig bij de Shield (2019). Mijn Chromecast with Google TV (HD) presteert ook enorm veel minder dan mijn Shield Pro (2019). Dat merk ik al omdat de Plex app regelmatig bij het afsluiten van een videostream teruggaat naar het hoofdscherm omdat het detailscherm op de achtergrond niet opengehouden kan worden. Waarschijnlijk door het gebrek aan werkgeheugen.

Android is niet (meer) gemaakt om met 2GB RAM te werken. Zelfs de budget apparaten hebben 6GB of 8GB tegenwoordig. Ik denk dat de KPN TV+ box nog een betere optie was. Wellicht dan niet met ethernet of met een refreshrate switcher app om micro-stuttering te voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
alex3305 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:39:
Ik denk dat de KPN TV+ box nog een betere optie was. Wellicht dan niet met ethernet
offtopic:
Why not both? Gigabit ethernet dongle via USB :+ Mijn TV van 2,xk (in 2017) zit ook maar een 100Mbit/s poort op :X Aangedragen oplossing die je vaak genoeg leest is om dan maar een ethernetadapter op USB aan te sluiten. Dit is gewoon een onderdeel waar, volgens mij ook nu nog, extreem vaak op bezuinigd wordt. Ook bij de dure TVs en mediaspelers.

• alex3305
RobertMe schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:41:
[...]

offtopic:
Why not both? Gigabit ethernet dongle via USB :+ Mijn TV van 2,xk (in 2017) zit ook maar een 100Mbit/s poort op :X Aangedragen oplossing die je vaak genoeg leest is om dan maar een ethernetadapter op USB aan te sluiten. Dit is gewoon een onderdeel waar, volgens mij ook nu nog, extreem vaak op bezuinigd wordt. Ook bij de dure TVs en mediaspelers.
Natuurlijk ;). Maar ik zou dan eerder investeren in een fatsoenlijke router O-). Mijn Shield zit met 5GHz verbonden met mijn ASUS RT-AX86S en ik loop echt nooit tegen problemen of beperkingen aan. De praktische snelheid ligt ergens rond de ~300Mbit/s (en dan crasht de speedtest :+). Dat is ruim voldoende voor alles wat ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

RobertMe schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:55:
[...]

Maar een onderbouwing is toch niet zo relevant? Feit is dat er vele ervaringen te vinden zijn dat bepaalde zaken op de "2019 tube" niet goed werken. Eigenaren van de 2019 Pro, en voorgaande modellen, herkennen deze problemen helemaal niet, en ook die wat de tube hebben ingeruild voor een Pro geven aan dat de problemen als sneeuw voor de zon zijn verdwenen. Waarom dat zo is (minder RAM, 32 bits OS, ...) is niet zo relevant dan lijkt mij. Punt is de tube is gewoon niet zo goed en heeft vele "bekende" issues. En als klant/eigenaar ga je die zeer zeer zeer waarschijnlijk niet opgelost krijgen. (Zeker gezien het apparaat al ~5 jaar oud is en er noch vanuit Nvidia noch vanuit de gebruikers een fix is).

En als die TV van zoveel jaar oud het wel doet, dan kun je beter die TV gebruiken :p.
Yup dat blijkt maar voordat ik de Tube aanschafte heb ik dit forum geraadpleegd en zekers te weten de TS doorgelezen alleen weet ik niet of dat gedeelte van Mrknight eral bij stond. Maakt voor de rest ook niet veel uit ik dacht namelijk echt dat de verschillen heel erg klein waren en dat zijn ze ook op papier maar blijkbaar hebben die een groot nadelig effect.

Dat een hoop mensen de Tube omruilen voor de Pro en alles werkt ineens perfect ja dat geeft wel aan dat er misschien toch meer aan de hand is. De apps van mijn Tv werken opzich prima op Plex na dat is puur een client issue en daarop heb ik dus een Shield aangeschaft.

Ik ga ook niet verder rotzooien met instellingen die ik op Reddit heb gelezen, de Pro is besteld Tube raak ik wel weer kwijt en dan kunnen we hopelijk keer genieten van alles op een device _/-\o_

Danku allen voor de toelichting en de hulp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
@Pimmuz Laat dan ook even weten of de wissel naar de Pro het bij jou ook oplost. Ik weet nog dat ik zo :o :F voor de TV zat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
alex3305 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:19:
[...]

Natuurlijk ;). Maar ik zou dan eerder investeren in een fatsoenlijke router O-). Mijn Shield zit met 5GHz verbonden met mijn ASUS RT-AX86S en ik loop echt nooit tegen problemen of beperkingen aan. De praktische snelheid ligt ergens rond de ~300Mbit/s (en dan crasht de speedtest :+). Dat is ruim voldoende voor alles wat ik heb.
Brrr. Apparaten op een vaste plek "horen" ook met een vast kabeltje aangesloten te zijn :p Al is het maar dat ik tijdens het TV kijken ook wel eens de telefoon erbij pak en dan geen nadelige effecten van "voll" wifi wil merken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

alex3305 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:25:
@Pimmuz Laat dan ook even weten of de wissel naar de Pro het bij jou ook oplost. Ik weet nog dat ik zo :o :F voor de TV zat.
Zal ik doen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:36
RobertMe schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:25:
[...]

Brrr. Apparaten op een vaste plek "horen" ook met een vast kabeltje aangesloten te zijn :p Al is het maar dat ik tijdens het TV kijken ook wel eens de telefoon erbij pak en dan geen nadelige effecten van "voll" wifi wil merken :+
Inderdaad.. ik heb complete stopcontacten opgeofferd, om kabels aan de leggen.
Maarja geef het nog 10-15 jaar en men lacht ons uit.. al is elke vooruitgang sinds wifi6/MU-MIMO puur gericht op snelheid, niet bereik/penetratie van muren, dus daar heb je eigenlijk geen drol aan. Ik kan me voorstellen dat er wel weer een doorbraak komt.

• alex3305
offtopic:
Alleen mijn homeserver zit nog bedraad aangesloten. De rest van mijn apparaten gaat allemaal via wifi. Inclusief de Shield en mijn desktop pc. De router staat centraal in huis, maar wel in een kast. Hemelsbreed zit er zo'n 3 meter tussen de Shield en mijn router, maar wel een vloer en twee muren. En dan nog is de link speed 700Mbit/s op Wifi 5 (AC). Mijn PC net zo ver en die gaat met Wifi 5 (AC) zelfs tot 1.5Gbps link speed. In de praktijk zit dat op 1.2Gbps down en 600Mbps up.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen_B
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 15-09 21:09
Ik draai op een shield pro Plex server. Die indexeert mij map op de NAS. Helaas zie ik regelmatig dat plex meerdere andere bestanden koppelt bij indexeren. ALs dat eenmaal is gebeurd kan ik die andere bestanden niet meer loskoppelen. Wel verwijderen maar dan wist hij die andere bestanden ook daadwerkelijk wat niet de bedoeling is. Kan de oplossing niet vinden. Iemand hier een tip voor me ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@Jeroen_B Gebruik je wel de aanbevolen naamconventies voor tv shows en films? Ik heb het idee dat het daar misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_B
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 15-09 21:09
@alex3305 Hoi, Ik ga me daar even op inlezen en wat proberen. Vreemde is dat het af en toe mis gaat. Wat heel jammer is dat je geen handmatig ondehoud kan doen op de gekoppelde files. Maar zal mijn mappen eens anders gaan inrichten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 10:37
Helaas heeft mijn Htpc het begeven dus ik ben opzoek naar een nieuw alternatief.
Is de shield pro 2019 nog altijd een goed alternatief ?

Ik hoor het graag van de gebruikers hier, ook als er een goed of beter alternatief is

Bedankt alvast

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:06

FeaR

In GoT we trust

ErwinJ schreef op woensdag 4 september 2024 @ 07:09:
Helaas heeft mijn Htpc het begeven dus ik ben opzoek naar een nieuw alternatief.
Lastig te beantwoorden als je niet benoemt waar je je HTPC voor gebruikt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe

Ik hoor het graag van de gebruikers hier, ook als er een goed of beter alternatief is

Bedankt alvast
Goed? Ja. Maar ook (heel) duur, waardoor alternatieven prijs/kwaliteit wellicht beter zijn (zoals @FeaR aangeeft geef je ook niet aan wat je zoekt qua features of zo). Daarnaast is de support momenteel een beetje een vraagteken. Laatste update is al van laaang geleden (misschien wel meer dan 2 jaar terug). Dus mogelijk dat je nu dan meteen een unsupported device zou kopen, wat je vast ook niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 10:37
FeaR schreef op woensdag 4 september 2024 @ 07:14:
[...]

Lastig te beantwoorden als je niet benoemt waar je je HTPC voor gebruikt.
Goed punt. (is nog vroeg)
Alleen voor Plex verder niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
ErwinJ schreef op woensdag 4 september 2024 @ 07:42:
[...]

Goed punt. (is nog vroeg)
Alleen voor Plex verder niets.
Maar heb je eisen mbt Dolby Vision? Dolby TrueHD? DTS-HD Master Audio? Of andere audio of video formaten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:39
RobertMe schreef op woensdag 4 september 2024 @ 07:41:
[...]

Goed? Ja. Maar ook (heel) duur, waardoor alternatieven prijs/kwaliteit wellicht beter zijn (zoals @FeaR aangeeft geef je ook niet aan wat je zoekt qua features of zo). Daarnaast is de support momenteel een beetje een vraagteken. Laatste update is al van laaang geleden (misschien wel meer dan 2 jaar terug). Dus mogelijk dat je nu dan meteen een unsupported device zou kopen, wat je vast ook niet wilt.
Er is nu een korting van 35 euro
https://store.nvidia.com/nl-nl/shield/?ncid=em-prom-690679

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

@NER bedankt voor de herinnering!

Heb de Shield pas gisteren aangesloten en vanavond ga ik iets kijken en dan wou ik hem morgen goed gaan testen dus eigenlijk kan ik er nog niet veel over zeggen :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mphilipp schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:01:
Heel vaal fluff, terwijl ik gewoon films en series wil kunnen afspelen.
Al dat gedoe met libraries enzo doe ik niet aan.
:o MY PEOPLE !!! O+

Ik dacht altijd dat ik de enige was :+
mphilipp schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:41:
Tsja...die library is nu juist het hete hangijzer. Ik wil dat helemaal niet.
Ik heb mijn films en series in mijn eigen indeling op mijn NAS staan en ik wil helemaal niet dat enig zogenaamd intelligent proces gaat kijken wat dat is, want dat gaat in een aantal gevallen fout. Dan krijgen die dingen verkeerde titels of hij snapt niet dat in een folder een BR image kan staan oid. Dus ik organiseer het zelf en hij moet gewoon spelen wat ik aanwijs...
PRECIES!!! _O_
mphilipp schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 00:32:
Ik heb Plex er alweer afgekiept. Teveel gedoe. Media server op mijn NAS...hij mot gewoon die rommel afspelen uit de folder. Precies wat Kodi zo goed doet.
NICE!!! 8) :*) })
Glassertje schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 01:01:
Ik ben een Plex server gaan gebruiken, omdat als ik stopte met kijken van een film of serie in de woonkamer, ik verder wilde kijken in de slaapkamer. Vond dit de makkelijkste manier om te syncen over het netwerk.
- Kodi met MariaDB Libary kan dat ook.
- JellyFin kan dat ook.

Allemaal opties zonder idiote licentie toestanden die zwaar overpriced zijn, terwijl je 99% van de tijd minder legale onbetaalde content kijkt! :P
FeaR schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:25:
Ik heb op de NAS inderdaad PLEX server draaien. Voordeel is dat de multimedia library altijd up to date is. KODI ging pas updaten zodra ik de app opstartte op de Nvidia Shield.
Dat is te fixen door een GUI-loze Kodi te laten draaien op je NAS en om de zoveel tijd te laten scannen of tegenwoordig zelfs misschien gewoon constant mappen in de gaten te laten houden of iets dergelijks... ;)
The Zep Man schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:18:
Je gaat van een analoge uitgang naar een receiver? Heeft die receiver TOSLINK? Zo ja, dan kan je een USB geluidskaart met een TOSLINK-uitgang overwegen. Dan heb je geen digitaal->analoog->digitaal conversie.
TIP :

Iets van TOSLINK of S/P-DIF of hoe je het ook wilt noemen gebruiken voor transport van alleen geluid heeft één heel groot voordeel ten opzichte van HDMI of DP namelijk dat je niet ineens na een uurtje of zo de Handshake tussen de apparaten kwijt bent en je dus zonder geluid zit B)

Dit is namelijk DE REDEN dat er tussen mijn HTPC en Versterker ruim 10 meter aan zowel HDMI als Optical S/P-DIF kabel loopt B-)

- Video + Audio afspelen gaat dan via HDMI van de videokaart.
- Alleen muziek afspelen gaat dan via de S/P-DIF Out van de Onboard geluidskaart.

Beetje raar, maar echt relax in gebruik gebleken de afgelopen jaren :Y)
alex3305 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:39:
Android is niet (meer) gemaakt om met 2GB RAM te werken. Zelfs de budget apparaten hebben 6GB of 8GB tegenwoordig.
Ik heb de laatste tijd het idee dat mijn Shield TV (2017 model) ook wel wat meer RAM kan gebruiken eerlijk gezegd, want de laatste paar keer ging het ongeveer zo :

- Shield uit de slaap halen.
- SmartTube opstarten.
- Buffering issues :|
- Dan maar weer afsluiten.
- Alle apps behalve de Launcher updaten.
- Rebooten.
- SmartTube opstarten.

Geen issues meer! :*)

Maar dus wel al meerdere keren meegemaakt de afgelopen 3 maanden... :/

En dat betreft dan ook nog eens een Shield TV waarop allerlei onnodige Background Processes en onnodige voorgeïnstalleerde apps zijn uitgeschakeld of uninstalled !!
alex3305 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:19:
Maar ik zou dan eerder investeren in een fatsoenlijke router O-).
'You are doing it wrong!" }) :P

Je kan veel beter op de juiste plekken "Stealth WiFi" aanleggen :
- https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=tp-link+wall
- https://tweakers.net/pric...rd=ubiquiti+unifi+in+wall

Of die van een ander merk dat ook iets van "Wall" units heeft die je achter een (TV)kastje neerzet en nooit meer ziet, maar wel fatsoenlijke WiFi hebt 8)
Mijn Shield zit met 5GHz verbonden met mijn ASUS RT-AX86S en ik loop echt nooit tegen problemen of beperkingen aan.
Ik heb altijd gewoon 8 x 1 Gbps bij mijn TV meubel liggen in de vorm van een Switchje :Y)
RobertMe schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:25:
Brrr. Apparaten op een vaste plek "horen" ook met een vast kabeltje aangesloten te zijn :p
Al is het maar dat ik tijdens het TV kijken ook wel eens de telefoon erbij pak en dan geen nadelige effecten van "voll" wifi wil merken :+
Precies! d:)b
Jazco2nd schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 17:35:
Inderdaad.. ik heb complete stopcontacten opgeofferd, om kabels aan de leggen.
Goed zo! d:)b
Maarja geef het nog 10-15 jaar en men lacht ons uit..
Dat zeiden ze 10 a 15 jaar geleden ook... ;)
al is elke vooruitgang sinds wifi6/MU-MIMO puur gericht op snelheid, niet bereik/penetratie van muren, dus daar heb je eigenlijk geen drol aan.
Ik kan me voorstellen dat er wel weer een doorbraak komt.
WiFi is voor telefoons/tablets/laptops en bij al het andere moet er gewoon een UTP kabel in :Y)
alex3305 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:18:
En dan nog is de link speed 700Mbit/s op Wifi 5 (AC). Mijn PC net zo ver en die gaat met Wifi 5 (AC) zelfs tot 1.5Gbps link speed. In de praktijk zit dat op 1.2Gbps down en 600Mbps up.
Alles kakt in als je het daadwerkelijk belast en daar zal je bedraad nooit last van hebben !! B)

Om het maar over te drukke omgevingen waarbij alle WiFi meuk elkaar stoort maar niet te hebben... :X

Bedankt alvast
Ik kwam net dit tegen : baba420 in "Grote Kodi topic - deel XVI"

IMHO erg interessant om allerlei mediapspelers met elkaar te vergelijken en de beste die bij jouw gebruik past te kiezen! d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• alex3305
nero355 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 18:07:
'You are doing it wrong!" }) :P

Je kan veel beter op de juiste plekken "Stealth WiFi" aanleggen :
- https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=tp-link+wall
- https://tweakers.net/pric...rd=ubiquiti+unifi+in+wall

Of die van een ander merk dat ook iets van "Wall" units heeft die je achter een (TV)kastje neerzet en nooit meer ziet, maar wel fatsoenlijke WiFi hebt 8)

[...]

WiFi is voor telefoons/tablets/laptops en bij al het andere moet er gewoon een UTP kabel in :Y)
Dat is allemaal leuk en aardig als je een modern(er) huis hebt. Ik zit hier in een jaren 60 appartement met betonplaten als de verdiepingen. Ik kan dus niet door een zolder of kruipruimte heen, want dat is er niet. Er zijn ook geen loze leidingen en kabels zitten er al tientallen jaren in. Zomaar even UTP aanleggen zit er dus niet in.

Ik heb nu één AP dat tevens de router is, midden in mijn huis staan, in een kast. Dus de zowat meest ongunstigste situatie die je kunt bedenken.
[...]

Alles kakt in als je het daadwerkelijk belast en daar zal je bedraad nooit last van hebben !! B)

[...]

Om het maar over te drukke omgevingen waarbij alle WiFi meuk elkaar stoort maar niet te hebben... :X
Er kakt helemaal niets in. Ik trek met mijn desktop draadloos zelfs de gigabit lijn met mijn server compleet dicht zonder dat andere draadloze clients daar ook maar iets van merken. Maar het scheelt enorm om alleen 5GHz te gebruiken. Op een goed kanaal.

Ook zit ik in een enorm drukke omgeving. Hier in huis zie ik zo'n 40-60 wifi netwerken. Naast mijn eigen Zigbee netwerk. En twee zenders voor mijn draadloze subwoofer setup.

Maar ik moet ook zeggen, hiervoor had ik TP-link en een andere ASUS router en dat werkte echt vele malen matiger dan wat ik nu heb. Maar daarmee heb ik ook Plex en aanverwante software jaren lang over een draadloze verbinding heen gebruikt zonder noemenswaardige problemen.

En je mag daar zeker een mening over hebben, inclusief over de Shield. Maar draadloos zomaar afserveren is m.i. compleet onterecht anno 2024. Vooral omdat ik deze draadloze setup nu al ruim 2 jaar naar tevredenheid gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:54
nero355 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 18:07:
[...]

[...]

Ik heb de laatste tijd het idee dat mijn Shield TV (2017 model) ook wel wat meer RAM kan gebruiken eerlijk gezegd, want de laatste paar keer ging het ongeveer zo :

- Shield uit de slaap halen.
- SmartTube opstarten.
- Buffering issues :|
- Dan maar weer afsluiten.
- Alle apps behalve de Launcher updaten.
- Rebooten.
- SmartTube opstarten.

Geen issues meer! :*)

Maar dus wel al meerdere keren meegemaakt de afgelopen 3 maanden... :/

En dat betreft dan ook nog eens een Shield TV waarop allerlei onnodige Background Processes en onnodige voorgeïnstalleerde apps zijn uitgeschakeld of uninstalled !!

[...]
Ik heb met Smarttube meer de indruk dat er allerlei aanpassingen plaats moeten vinden om YT te kunnen blijven laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
alex3305 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 20:58:
Dat is allemaal leuk en aardig als je een modern(er) huis hebt. Ik zit hier in een jaren 60 appartement met betonplaten als de verdiepingen. Ik kan dus niet door een zolder of kruipruimte heen, want dat is er niet. Er zijn ook geen loze leidingen en kabels zitten er al tientallen jaren in. Zomaar even UTP aanleggen zit er dus niet in.
Ik heb wel eens in een oud huurappartement kabels aangelegd zonder loze leidingen. Geplakte goten bovenop de plinten in de kleur van de muur en niet dikker dan de plinten, deurdrempels modificeren of vervangen voor een kabelgoot onderop... Ging prima. En alles was in een handomdraai weer terug te brengen tot originele staat bij verhuizen.

Vaste apparatuur sluit ik enkel bedraad aan. Draadloos is prima voor mobiel spul. Zodra er echter één hikje is in het netwerk sluit ik meteen draadloos uit door bedraad te testen. Immers is de draadloze omgeving van gisteren niet de draadloze omgeving van vandaag. Ik heb meer invloed op verkeer over kabels dan wat er in de ether rondzweeft.

Overigens hier geen problemen met SmartTube op Shield TV's. Er wordt de nadruk gelegd op verwijderde applicaties, maar ik zou kijken naar geïnstalleerde en eerder gestarte applicaties die problematisch kunnen zijn. Met een mengelmoes van Kodi en wat officiële streamingapplicaties heb ik nergens last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Marcel Br schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:18:
Ik heb met Smarttube meer de indruk dat er allerlei aanpassingen plaats moeten vinden om YT te kunnen blijven laden.
Daar kun je wel eens gelijk in hebben. Als je hun beta gebruikt is er vrijwel dagelijks een update beschikbaar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Misschien dat ik dit in een ander topic op moet gooien, maar hopelijk weten de dames en heren experts hier een tip:
(TL;dr: Vraagje over F1TV op een Shield)

Ik gebruik de Shield (2017) al jaren voor het afspelen van films en series vanaf mijn NAS. Daar gebruik ik Kodi voor. In de loop der jaren is daar Prime bij gekomen en HBO Max. Een jaar of 3 geleden heb ik de app van F1TV erbij gezet. En daar gaat het sinds de zomer mis mee: iedere keer als ik F1TV opstart moet ik me opnieuw aanmelden via de website.
Hebben meer mensen dat?

Ter verduidelijking: ik gebruik de F1TV app rechtstreeks op de Shield, niet via Kodi

[ Voor 8% gewijzigd door Pietervs op 13-09-2024 10:20 ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
Pietervs schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:14:
Misschien dat ik dit in een ander topic op moet gooien, maar hopelijk weten de dames en heren experts hier een tip:

Ik gebruik de Shield (2017) al jaren voor het afspelen van films en series vanaf mijn NAS. Daar gebruik ik Kodi voor. In de loop der jaren is daar Prime bij gekomen en HBO Max. Een jaar of 3 geleden heb ik de app van F1TV erbij gezet. En daar gaat het sinds de zomer mis mee: iedere keer als ik F1TV opstart moet ik me opnieuw aanmelden via de website.
Hebben meer mensen dat?

Ter verduidelijking: ik gebruik de F1TV app rechtstreeks op de Shield, niet via Kodi
Ik dacht dat ik de enige was...

Ik had dit probleem dus ook sinds een paar weken.

Ik heb zojuist een clear data gedaan van de app, toen weer opnieuw ingelogd. En om te testen of het blijft werken de shield gereboot.

Daarna kon ik, zonder opnieuw in te hoeven loggen, de app openen. Daarmee wil ik (nog) niet zeggen dat dit de oplossing is, dat moet na een paar dagen/weken blijken, maar het lijkt wel goed te gaan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

@renem thanks! dat zal ik straks ook eens testen dan :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Pimmuz schreef op donderdag 12 september 2024 @ 18:03:
[...]

@NER bedankt voor de herinnering!

Heb de Shield pas gisteren aangesloten en vanavond ga ik iets kijken en dan wou ik hem morgen goed gaan testen dus eigenlijk kan ik er nog niet veel over zeggen :F
Goed gisterenavond begonnen met The Rings Of Power seizoen 2 en nog steeds hetzelfde gestotter ook bij Netflix andere apps nog niet geprobeerd.

Als eerste geprobeerd te spelen met de refresh rate dus die op 60hz gezet en toen speelde Primevideo wel soepel af ja ok je ziet weleens een flickering. Aangezien ik de afgelopen geen tijd Shield had heb ik dus weer terug moeten vallen op de apps van de Tv zelf en dat speelt nog altijd soepeler af is mijn mening alleen is het browsen zelf heel traag.

Kan ik nog iets finetunen aan de Shield zodat alles maar dan ook alles wel soepel afspeelt?

En de teleurstelling gaat nog even door, waar de Shield Tube geen enkele moeite had met Plex 4K wil deze Pro variant het gewoon niet afspelen. Ik ga hem wel even een harde reset geven en het opnieuw proberen misschien heb ik al te veel lopen kloten met de custom display settings.

Op aanraden van een aantal mensen hier heb ik de Pro aangeschaft en zouden alle problemen verholpen zijn tot op heden merk ik daar helaas nog weinig van.

Plex edit:

Audio
Engels (EAC3 5.1)
OPUS—Transcoderen

Blijkbaar gaat het nu op audio mis want Video is direct stream mmm we gaan even verder testen en klooien :P

[ Voor 25% gewijzigd door Pimmuz op 13-09-2024 14:40 . Reden: Plex bullshit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
ik gebruik de nvida shield tv uit 2017. Mijn Sonos arc is op de tv aangesloten.

Via de shield 2017 kan ik geen dolby atmos luisteren in de netflix app. Dit kan wel via de app op de tv, maar mijn samsung QN800C staat het niet toe om het beeldformaat te wijzigen waardoor ik boven en onder zwarte balken heb.

Via het kastje van KPN heb ik wel dolby atmos en kan ik het beeldformaat aanpassen. Maar ik overweeg een overstap naar ziggo next mini. Heb ik dan ook dolby atmos en kan ik het beeldformaat aanpassen, gebruikers die mij dit kunnen bevestigen. Ik vind namelijk dat de next mini dolby atmos afspeelt.

Daarnaast zou ik ook de nvidia shield tv pro uit 2019 kunnen aanschaffen. Schijnbaar nog steeds goed, maar het houdt mij tegen omdat dit ding al 5 in de markt zit en er geen updates meer uitkomen. Wordt er op den duur een nieuw exemplaar verwacht, of zijn er betere concurrerende modellen die ook geschikt zijn voor *knip* dolby atmos?

Voor aankoopadvies moet je een nieuw vraagtopic openen in Beeld en geluid koopadvies en het format invullen. Vragen naar dingen die mogelijk illegaal zijn doen we dan natuurlijk niet. Niemand weet wanneer er een nieuwe Shield komt, als hij al komt.

[ Voor 12% gewijzigd door Jorgen op 13-09-2024 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gruys7 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:50:
ik gebruik de nvida shield tv uit 2017. Mijn Sonos arc is op de tv aangesloten.

Via de shield 2017 kan ik geen dolby atmos luisteren in de netflix app.
*knip*
Via het kastje van KPN heb ik wel dolby atmos en kan ik het beeldformaat aanpassen. Maar ik overweeg een overstap naar ziggo next mini. Heb ik dan ook dolby atmos en kan ik het beeldformaat aanpassen, gebruikers die mij dit kunnen bevestigen. Ik vind namelijk dat de next mini dolby atmos afspeelt.
*knip*
Daarnaast zou ik ook de nvidia shield tv pro uit 2019 kunnen aanschaffen. Schijnbaar nog steeds goed, maar het houdt mij tegen omdat dit ding al 5 in de markt zit en er geen updates meer uitkomen.
Ik heb mijn Shield TV's niet gekocht voor de updates. Ik heb ze gekocht voor wat ze doen. En dat doen ze nog steeds goed. Zodra ze niet meer voldoende zijn ga ik naar iets anders kijken.
Wordt er op den duur een nieuw exemplaar verwacht,
*knip* Gebruik een topic report. Deze reacties komen de sfeer niet ten goede.

Het gerucht gaat dat Nintendo voor het einde van hun fiscale jaar een nieuwe Switch gaat aankondigen. Gezien ze waarschijnlijk daarvoor weer met Nvidia in zee zullen gaan, bestaat de kans dat een nieuwe Shield TV ergens in (waarschijnlijk eind) 2025 zal uitkomen gebaseerd op dezelfde SoC. Dat is echter wel afhankelijk van of Nvidia als hedendaagse datacenter GPU-bakker nog zin heeft om mediakastjes voor consumenten te ondersteunen.

[ Voor 24% gewijzigd door Jorgen op 13-09-2024 15:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:14

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hebben meer mensen dat?

Algemene vragen, ervaringen, etc mogen natuurlijk in dit topic. Voor heel specifieke dingen kan je wel beter een nieuw topic starten.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcel Br schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:18:
Ja, maar dat merk je dan ook echt wel, want dan werkt het echt totaal niet :D
The Zep Man schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:35:
Overigens hier geen problemen met SmartTube op Shield TV's.
Heb ik eigenlijk ook niet, want voor mijn gevoel is het RAM verbruik ondertussen gewoon veel hoger geworden en heeft die gekke Shield TV wat meer geheugen nodig dan in 2017 het geval was :)
Er wordt de nadruk gelegd op verwijderde applicaties, maar ik zou kijken naar geïnstalleerde en eerder gestarte applicaties die problematisch kunnen zijn.
Dan zou ik alleen Google Play moeten verwijderen die op de achtergrond zit te rommelen of de boel rooten en Plex uninstalleren samen met wat andere onzinnige meuk :+
hardware-lover schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:04:
Daar kun je wel eens gelijk in hebben. Als je hun beta gebruikt is er vrijwel dagelijks een update beschikbaar.
Dat doe ik ook inderdaad, maar na het puur updaten van SmartTube zelf is het probleem tot nu toe nooit verholpen geweest ;)
Een jaar of 3 geleden heb ik de app van F1TV erbij gezet. En daar gaat het sinds de zomer mis mee: iedere keer als ik F1TV opstart moet ik me opnieuw aanmelden via de website.

Hebben meer mensen dat?
renem schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:17:
Ik dacht dat ik de enige was...

Ik had dit probleem dus ook sinds een paar weken.

Ik heb zojuist een clear data gedaan van de app, toen weer opnieuw ingelogd. En om te testen of het blijft werken de shield gereboot.

Daarna kon ik, zonder opnieuw in te hoeven loggen, de app openen. Daarmee wil ik (nog) niet zeggen dat dit de oplossing is, dat moet na een paar dagen/weken blijken, maar het lijkt wel goed te gaan nu.
IMHO gewoon F1 TV Pro brakheid en iets dat je bij hun Support moet neerleggen, want die hele dienst is bij mij niet bepaald een succes gebleken destijds... :X :| :F

Ondertussen gelukkig geen interesse meer in de F1 sinds al die rare veranderingen dus ook geen abonnement meer :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

alex3305 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 20:58:
[...]

Ik heb nu één AP dat tevens de router is, midden in mijn huis staan, in een kast. Dus de zowat meest ongunstigste situatie die je kunt bedenken.

[...]

Er kakt helemaal niets in. Ik trek met mijn desktop draadloos zelfs de gigabit lijn met mijn server compleet dicht zonder dat andere draadloze clients daar ook maar iets van merken. Maar het scheelt enorm om alleen 5GHz te gebruiken. Op een goed kanaal.

Ook zit ik in een enorm drukke omgeving. Hier in huis zie ik zo'n 40-60 wifi netwerken. Naast mijn eigen Zigbee netwerk. En twee zenders voor mijn draadloze subwoofer setup.

Maar ik moet ook zeggen, hiervoor had ik TP-link en een andere ASUS router en dat werkte echt vele malen matiger dan wat ik nu heb. Maar daarmee heb ik ook Plex en aanverwante software jaren lang over een draadloze verbinding heen gebruikt zonder noemenswaardige problemen.

En je mag daar zeker een mening over hebben, inclusief over de Shield. Maar draadloos zomaar afserveren is m.i. compleet onterecht anno 2024. Vooral omdat ik deze draadloze setup nu al ruim 2 jaar naar tevredenheid gebruik.
Om die reden heb ik mijn audio-, stroom en netwerkkabels door kabelgoten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:04:
zou ik alleen Google Play moeten verwijderen die op de achtergrond zit te rommelen of de boel rooten en Plex uninstalleren samen met wat andere onzinnige meuk :+
Ik gebruik geen Plex. Mogelijk maakt dat het verschil? Gebruik je enkel de client of ook de server op de Shield TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 17:02:
Ik gebruik geen Plex. Mogelijk maakt dat het verschil? Gebruik je enkel de client of ook de server op de Shield TV?
Die gebruik ik niet en is juist een doorn in mijn oog omdat ik hem niet zonder eerst te rooten kan uninstalleren :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Jorgen schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:38:
Om die reden heb ik mijn audio-, stroom en netwerkkabels door kabelgoten lopen.
The Zep Man schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:35:
Ik heb wel eens in een oud huurappartement kabels aangelegd zonder loze leidingen. Geplakte goten bovenop de plinten in de kleur van de muur en niet dikker dan de plinten, deurdrempels modificeren of vervangen voor een kabelgoot onderop... Ging prima. En alles was in een handomdraai weer terug te brengen tot originele staat bij verhuizen.
Ik vind dat soort oplossingen esthetisch onacceptabel. Vooral door meerdere ruimtes. Maar we gaan hiermee mijn eerdere punt punt voorbij. Ik ben niet anti-kabel of pro-draadloos. Ik wil alleen aangeven dat zowel de Shield als andere media apparatuur ook prima draadloos kan fungeren mits goed geconfigureerd. We gebruiken de Shield, en daarvoor een Philips Android televisie, al jaren voor live-tv en streaming. Alleen maar via wifi. Mooi toch? :)
nero355 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:04:
IMHO gewoon F1 TV Pro brakheid en iets dat je bij hun Support moet neerleggen, want die hele dienst is bij mij niet bepaald een succes gebleken destijds... :X :| :F
Misschien moeten jullie eens de Shield via wifi proberen :+. Want ook dat werkt hier al jaren als een trein :9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
alex3305 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 21:07:
Misschien moeten jullie eens de Shield via wifi proberen :+. Want ook dat werkt hier al jaren als een trein :9.
Zelfs op de PC met i7 3930K en GTX 1080 8GB met 64 GB RAM ging het mis dus leuk geprobeerd, maar helaas... >:) :P :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

alex3305 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 21:07:
[...]

[...]

Ik vind dat soort oplossingen esthetisch onacceptabel. Vooral door meerdere ruimtes.

[...]
Het had ook niet mijn voorkeur, maar in deze huurflat was het de beste oplossing om het via kabelgoten te doen.

Enfin, denk dat de meeste mensen inmiddels hun zegje gedaan hebben over de esthetiek en kwaliteit van hun netwerk. Laten we voor de rest weer ontopic blijven.

• timster82
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-08 11:54
Mijn vraag

Ik ben op vakantie en heb mijn Nvidia shield meegenomen voor NL tv zenders en voetbal. Sukkel die ik ben. Vergeet ik de afstandsbediening. Is er een manier om de Shield te gebruiken zonder afstandsbediening? Ik moet hem namelijk op hetzelfde netwerk zien te krijgen zodat ik mijn smartphone kan gebruiken.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nvidia shield

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Waardeloze apps van universele afstandsbedieningen die niet werken.
...

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:05
Ik kan mijn shield bedienen met de Shield TV app, geen afstandsbediening voor nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timster82
Dat kan alleen als beide met internet zijn verbonden. Dat is nog niet het geval😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je kunt nog de volgende dingen proberen:
  • Officiële Nvidia afstandsbediening-app
  • Goedkope after market afstandsbediening op je vakantiebestemming bestellen
  • USB keyboard en muis gebruiken
Verder kan deze vraag prima in het algemene Shield topic gesteld worden, dus ik verplaats hem daarheen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timster82
Ah ik wist niet dat er een Shield topic was. Een muis heb ik helemaal niet aan gedacht. Die ga ik zo direct even kopen. Thanx👍🏻👍🏻

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
nero355 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 21:22:
[...]

Zelfs op de PC met i7 3930K en GTX 1080 8GB met 64 GB RAM ging het mis dus leuk geprobeerd, maar helaas... >:) :P :+
Nooit geen problemen met F1tv, zowel op de Shield, pc, tablet en telefoon. Misschien heb je teveel getweaked?
Shield is niks aan gedaan bij mij. Originele Launcher.

• Rammz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13:04
Arjantje72 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 09:51:
[...]

Nooit geen problemen met F1tv, zowel op de Shield, pc, tablet en telefoon. Misschien heb je teveel getweaked?
Shield is niks aan gedaan bij mij. Originele Launcher.
Hier idem, geen problemen (ook verder niks aan launcher gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Aangezien ik op advies van een aantal mensen hier mijn Tube heb vervangen voor een Pro zou ik het wel prettig vinden als ze me dan nog even ondersteunen/helpen want dit was niet de bedoeling.

Er werd hier aangegeven dat sommige van mijn problemen zouden verdwijnen als ik met een Pro ging werken nou dat is dus helaas tot nu toe nog niet het geval sterker nog de Pro doet het slechter.

Ik heb toch echt het idee dat ik dan wat fout doe maar wat kan ik fout doen aan een apparaat wat net als de Tube gewoon neerzet aansluit en zijn werk laat doen zonder dat ik ook nog maar iets heb aangepast.

Dezelfde juttering bij 4K streamen in Netflix, Disney+, Primevideo en Plex doet nu helemaal geen 4K meer terwijl dat met de Tube nog soepel ging.

Schiet mij maar lek word er moedeloos van...

Zoals ik al eerder had vermeld word al mijn audio ineens getranscodeerd naar OPUS zie onderstaande:

Plex for Android (TV) — SHIELD Android TV
Playing—17:27 / 1:37:18
Local (192.168.2.10)—27 Mbps
Video
1080p (H.264)
Direct Stream
Audio
Engels (EAC3 5.1)
OPUS—Transcoderen
Ondertiteling
Unknown (SRT External)
ASS—Transcoderen

Dit heb ik bij alles wat ik aanzet 1080P/4K TrueHD ECA5.1 noem het maar op dat kan toch niet de bedoeling zijn?

En waar kan ik de optie 'direct stream/play' vinden in de Plex client settings op de Shield ik krijg ze niet gevonden.

[ Voor 27% gewijzigd door Pimmuz op 15-09-2024 16:45 . Reden: typfouten ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pimmuz schreef op zondag 15 september 2024 @ 16:28:
Dezelfde juttering bij 4K streamen in Netflix, Disney+, Primevideo en Plex doet nu helemaal geen 4K meer terwijl dat met de Tube nog soepel ging.
Wat is je refresh rate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

59.94Hz dus die moet ik op 60Hz zetten maar dat was ook min of meer de oplossing met de Tube. Hier werd toch echt gesuggereerd dat het met de Pro allemaal wat soepeler zou werken zonder al te veel gedoe.

Plex vind ik nu zorgwekkender dat heeft altijd prima gewerkt en met deze Pro is het echt drama maar ik vraag me af of het echt aan de Shield zelf ligt.

Shazam! Fury of the Gods
2023
2hr 10min

Plex Web — Chrome
Playing—43:48 / 2:10:15
Local (192.168.2.16)—10 Gbps
4K DoVi/HDR10 (HEVC Main 10)
Direct Stream
Audio
Engels (AC3 5.1)
Direct Stream
Ondertiteling
Nederlands (SRT)
ASS—Transcoderen

65
2022
1hr 32min

Buffering—42:58 / 1:32:42
Local (192.168.2.10)—47 Mbps
Video
Direct Stream
Audio
Engels (EAC3 5.1)
OPUS—Transcoderen
Ondertiteling
Nederlands (SRT)
ASS—Transcoderen

Krijg nu ook de melding rechtsbovenin 'Network to slow check network or select lower image quality'.
Ik heb dus ook Plex Pass juist om gedoe met 4K & Transcoding te voorkomen maar nu moet ik ook nog maar even me entwerk nalopen.
snah001 schreef op zondag 15 september 2024 @ 17:25:
[...]

Probeer een met Emby, speelt bij mij alles zonder transcoding direct af.
Ook 4K X265 met alle toeters en bellen.
Ik zal er naar kijken maar ben juist met Kodi gestopt want dat vond ik te veel gedoe en ik was altijd m'n shares kwijt.

[ Voor 58% gewijzigd door Pimmuz op 15-09-2024 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Pimmuz schreef op zondag 15 september 2024 @ 16:28:
Aangezien ik op advies van een aantal mensen hier mijn Tube heb vervangen voor een Pro zou ik het wel prettig vinden als ze me dan nog even ondersteunen/helpen want dit was niet de bedoeling.

Er werd hier aangegeven dat sommige van mijn problemen zouden verdwijnen als ik met een Pro ging werken nou dat is dus helaas tot nu toe nog niet het geval sterker nog de Pro doet het slechter.

Ik heb toch echt het idee dat ik dan wat fout doe maar wat kan ik fout doen aan een apparaat wat net als de Tube gewoon neerzet aansluit en zijn werk laat doen zonder dat ik ook nog maar iets heb aangepast.

Schiet mij maar lek word er moedeloos van...

Zoals ik al eerder had vermeld word al mijn audio ineens getranscodeerd naar OPUS zie onderstaande:

Playing—17:27 / 1:37:18
Local (192.168.2.10)—27 Mbps
Video
1080p (H.264)
Direct Stream
Audio
Engels (EAC3 5.1)
OPUS—Transcoderen
Ondertiteling
Unknown (SRT External)
ASS—Transcoderen

Dit heb ik bij alles wat ik aanzet 1080P/4K TrueHD ECA5.1 noem het maar op dat kan toch niet de bedoeling zijn?

En waar kan ik de optie 'direct stream/play' vinden in de Plex client settings op de Shield ik krijg ze niet gevonden.
Probeer eens met Emby, speelt bij mij alles zonder transcoding direct af.
Ook 4K X265 met alle toeters en bellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Pimmuz schreef op zondag 15 september 2024 @ 17:02:
59.94Hz dus die moet ik op 60Hz zetten maar dat was ook min of meer de oplossing met de Tube.
Dat moet je dus niet doen !!!

Je bent van een "Film/Video Refreshrate" naar een "PC Input Refreshrate" gegaan en dan gaat het allemaal alleen maar erger worden... :/

Films/Series worden altijd op 24/25/30 fps afgespeeld en voor 24 fps die in feite 23,97 of zo is kan voor serieuze problemen zorgen en moet je dus via iets van "Refreshrate Switching" door Plex/Emby/JellyFin/Kodi goed laten zetten !! B)

Jouw klachten laten ook mooi zien waarom ik in principe niks anders dan Kodi zou willen gebruiken om eigen dan wel "eigen" media af te spelen : Die doet niet aan al die Transcoding onzin en zet gewoon altijd je Refreshrate goed dankzij het aanzetten van één simpel "vinkje" in de Settings :Y)

Verder is het handig om een beetje thuis te zijn in het Codecs/Splitters&Containers wereldje als je eenmaal minder legale media gaat afspelen, want af en toe matchen er bepaalde dingen niet met elkaar als je ook maar een beetje pech hebt... ;)

Succes! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pimmuz schreef op zondag 15 september 2024 @ 17:02:
59.94Hz dus die moet ik op 60Hz zetten maar dat was ook min of meer de oplossing met de Tube.
Zet die eens op 23,976 Hz en probeer dan nog eens af te spelen wat je eerder probeerde af te spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
@Pimmuz Je moet in de Plex Client instellingen audio passthrough aanzetten. Idem voor refresh rate switching en resolutie switching. Dan doet de client geen transcoding meer.

De opties zitten helemaal onderin in het instellingen menu.

[ Voor 15% gewijzigd door alex3305 op 15-09-2024 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

alex3305 schreef op zondag 15 september 2024 @ 20:55:
@Pimmuz Je moet in de Plex Client instellingen audio passthrough aanzetten. Idem voor refresh rate switching en resolutie switching. Dan doet de client geen transcoding meer.

De opties zitten helemaal onderin in het instellingen menu.
Ok volgens mij stond hij al op passthrough HDMI maar in de client van mijn tv heb ik gewoon de opties Direct play bij Video en Direct stream bij audio maar die opties kan ik helemaal niet vinden op de client van de Shield.

Ga vandaag ook aan de slag met Kodi en Emby wat hopelijk beter werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@Pimmuz Bij de Shield Android instellingen moet je bij Display and Sound moet je Dolby Processing uitzetten en bij de Indelingen Selecteren kun je vervolgens de indelingen selecteren die je receiver of soundbar ondersteund. Ik heb daar alles aanstaan voor mijn AVR.

Bij Plex onder Geavanceerd moet Passthrough (Doorvoer) op HDMI staan. En daarnaast vernieuwingsfrequentie wisselen en resolutie wisselen op aan. Dan laat je de tv het werk doen.

Dit werkt gewoon met de Shield. Evenals eventueel andere clients als die goed geconfigureerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

alex3305 schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:41:
@Pimmuz Bij de Shield Android instellingen moet je bij Display and Sound moet je Dolby Processing uitzetten en bij de Indelingen Selecteren kun je vervolgens de indelingen selecteren die je receiver of soundbar ondersteund. Ik heb daar alles aanstaan voor mijn AVR.

Bij Plex onder Geavanceerd moet Passthrough (Doorvoer) op HDMI staan. En daarnaast vernieuwingsfrequentie wisselen en resolutie wisselen op aan. Dan laat je de tv het werk doen.

Dit werkt gewoon met de Shield. Evenals eventueel andere clients als die goed geconfigureerd zijn.
Ok dat lijkt iets te hebben geholpen als in EAC3 word nu ook direct afgespeeld:

Buffering—1:24 / 2:10:15
Local (192.168.2.10)—129 Mbps
Video
Direct Play
Audio
Engels (AC3 5.1)
Direct Play
Subtitles
Nederlands (SRT)

Hij blijft bufferen en ineens is daar ook de melding rechtsbovenin: Connection to server to slow Check network speed or lower image quality. Goed nu kunnen we dus met het interne netwerk aan de gang terwijl er niks is veranderd ik blijf het apart vinden dat het ineens niet meer soepel werkt.

Edit: gekke is bij het dashboard van Plex zie ik in de grafiek dat hij qua network bandwith niet boven de 61mpbs uitkomt en dat is ook de bitrate die ik uit het bestand haal terwjl bij het dashboard 129mbps staat.

Edit 2: Shield even met de Wifi verbonden en voila die Shazaam speelt soepel af bandwith grafiek piekt nu ook naar 200mbps ipv max 80 op de kabel. Wel apart dat alle apparatuur zegt 'Verbonden met netwerk 1000mbit'

[ Voor 13% gewijzigd door Pimmuz op 16-09-2024 14:31 . Reden: Ehhh bizar verhaal ]

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.