MY PEOPLE !!!
Ik dacht altijd dat ik de enige was

mphilipp schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:41:
Tsja...die library is nu juist het hete hangijzer. Ik wil dat helemaal niet.
Ik heb mijn films en series in mijn eigen indeling op mijn NAS staan en ik wil helemaal niet dat enig zogenaamd intelligent proces gaat kijken wat dat is, want dat gaat in een aantal gevallen fout. Dan krijgen die dingen verkeerde titels of hij snapt niet dat in een folder een BR image kan staan oid. Dus ik organiseer het zelf en hij moet gewoon spelen wat ik aanwijs...
PRECIES!!!

NICE!!!

- Kodi met MariaDB Libary kan dat ook.
- JellyFin kan dat ook.
Allemaal opties zonder idiote licentie toestanden die zwaar overpriced zijn, terwijl je 99% van de tijd minder legale onbetaalde content kijkt!

Dat is te fixen door een GUI-loze Kodi te laten draaien op je NAS en om de zoveel tijd te laten scannen of tegenwoordig zelfs misschien gewoon constant mappen in de gaten te laten houden of iets dergelijks...
TIP :
Iets van TOSLINK of S/P-DIF of hoe je het ook wilt noemen gebruiken voor transport van alleen geluid heeft één heel groot voordeel ten opzichte van HDMI of DP namelijk dat je niet ineens na een uurtje of zo de Handshake tussen de apparaten kwijt bent en je dus zonder geluid zit
Dit is namelijk DE REDEN dat er tussen mijn HTPC en Versterker ruim 10 meter aan zowel HDMI als Optical S/P-DIF kabel loopt
- Video + Audio afspelen gaat dan via HDMI van de videokaart.
- Alleen muziek afspelen gaat dan via de S/P-DIF Out van de Onboard geluidskaart.
Beetje raar, maar echt relax in gebruik gebleken de afgelopen jaren

Ik heb de laatste tijd het idee dat mijn Shield TV (2017 model) ook wel wat meer RAM kan gebruiken eerlijk gezegd, want de laatste paar keer ging het ongeveer zo :
- Shield uit de slaap halen.
- SmartTube opstarten.
- Buffering issues

- Dan maar weer afsluiten.
- Alle apps behalve de Launcher updaten.
- Rebooten.
- SmartTube opstarten.
Geen issues meer!
Maar dus wel al meerdere keren meegemaakt de afgelopen 3 maanden...
En dat betreft dan ook nog eens een Shield TV waarop allerlei onnodige Background Processes en onnodige voorgeïnstalleerde apps zijn uitgeschakeld of uninstalled !!
'You are doing it wrong!"
Je kan veel beter op de juiste plekken "Stealth WiFi" aanleggen :
-
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=tp-link+wall
-
https://tweakers.net/pric...rd=ubiquiti+unifi+in+wall
Of die van een ander merk dat ook iets van "Wall" units heeft die je achter een (TV)kastje neerzet en nooit meer ziet, maar wel fatsoenlijke WiFi hebt

Mijn Shield zit met 5GHz verbonden met mijn
ASUS RT-AX86S en ik loop echt nooit tegen problemen of beperkingen aan.
Ik heb altijd gewoon 8 x 1 Gbps bij mijn TV meubel liggen in de vorm van een Switchje

RobertMe schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:25:
Brrr. Apparaten op een vaste plek "horen" ook met een vast kabeltje aangesloten te zijn

Al is het maar dat ik tijdens het TV kijken ook wel eens de telefoon erbij pak en dan geen nadelige effecten van "voll" wifi wil merken

Precies!

Goed zo!

Maarja geef het nog 10-15 jaar en men lacht ons uit..
Dat zeiden ze 10 a 15 jaar geleden ook...

al is elke vooruitgang sinds wifi6/MU-MIMO puur gericht op snelheid, niet bereik/penetratie van muren, dus daar heb je eigenlijk geen drol aan.
Ik kan me voorstellen dat er wel weer een doorbraak komt.
WiFi is voor telefoons/tablets/laptops en bij al het andere moet er gewoon een UTP kabel in

Alles kakt in als je het daadwerkelijk belast en daar zal je bedraad nooit last van hebben !!
Om het maar over te drukke omgevingen waarbij alle WiFi meuk elkaar stoort maar niet te hebben...

ErwinJ schreef op woensdag 4 september 2024 @ 07:09:
Helaas heeft mijn Htpc het begeven dus ik ben opzoek naar een nieuw alternatief.
Is de shield pro 2019 nog altijd een goed alternatief ?
Ik hoor het graag van de gebruikers hier, ook als er een goed of beter alternatief is
Bedankt alvast
Ik kwam net dit tegen :
baba420 in "Grote Kodi topic - deel XVI"
IMHO erg interessant om allerlei mediapspelers met elkaar te vergelijken en de beste die bij jouw gebruik past te kiezen!