Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:01
Deruxian schreef op zondag 14 juli 2024 @ 21:21:
[...]

Dank voor het meedenken!
Probleem doet zich dus niet voor bij Netflix (Shield) en de UHD player (Sony).
Ik heb alle beeldverbeteraars uitstaan van de tv volgens mij
Dat is ook wel logisch met Netflix want voor zover ik weet zal Netflix op de shield geen 24p doen. Van de UHD player weet ik het (uiteraard) niet. Maar het kan zo maar zijn dat die 50 of 60hz uitspuugt en zelf de frame interpolatie (beter) doet.

In het geval van judder kan het dus interessant zijn om TruMotion aan te zetten ;). Of in ieder geval even te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deruxian schreef op zondag 14 juli 2024 @ 18:51:
[Afbeelding]

Dit geeft de tv weer als refresh rate.
Je TV toont inderdaad wat je wilt.

Kan je wat vertellen over de media die je probeert af te spelen (codec, bitrate, ...?).

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-06 09:37
crunchytail schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:45:
Ik heb een Shield Pro (2019) en regelmatig (zeker 1x per week) bevriezen YouTube video's.

Alle video's die ik dan probeer af te spelen blijven hangen na 1 seconde. Het enige dat helpt is een reboot.

Iemand een oplossing voor dit probleem?
Je geeft er weinig info, wat heb je zelf al geprobeerd?

App cache verwijderd?
App geupdate?
App opnieuw geinstalleerd?
Heeft de shiels de laatste updates?
Heb je genoeg vrije ruimte op de shield?
Enz enz….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:11
Bongoarnhem schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:52:
[...]

Je geeft er weinig info, wat heb je zelf al geprobeerd?

App cache verwijderd?
App geupdate?
App opnieuw geinstalleerd?
Heeft de shiels de laatste updates?
Heb je genoeg vrije ruimte op de shield?
Enz enz….
Excuus, antwoord op al deze vragen is inderdaad ja. Alle ´standaard´ oplossingsmethoden geprobeerd. Ik lees op verschillende sites dat het een bekend probleem is, maar een echte oplossing ben ik nog niet tegengekomen.

Kwam ergens de suggestie tegen om in de Shield-instellingen de Processor Mode van Max Performance naar Optimized te veranderen. Dat nu aan het testen. Als iemand anders met hetzelfde euvel te maken heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 15-06 09:37
crunchytail schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:29:
[...]

Excuus, antwoord op al deze vragen is inderdaad ja. Alle ´standaard´ oplossingsmethoden geprobeerd. Ik lees op verschillende sites dat het een bekend probleem is, maar een echte oplossing ben ik nog niet tegengekomen.

Kwam ergens de suggestie tegen om in de Shield-instellingen de Processor Mode van Max Performance naar Optimized te veranderen. Dat nu aan het testen. Als iemand anders met hetzelfde euvel te maken heeft hoor ik het graag.
Ik ken het probleem niet, misschien tijd voor een alternatieve yt player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:11
Bongoarnhem schreef op maandag 15 juli 2024 @ 19:56:
[...]

Ik ken het probleem niet, misschien tijd voor een alternatieve yt player?
Ik heb YouTube Premium dus gebruik het liefst de native app. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

The Zep Man schreef op maandag 15 juli 2024 @ 07:52:
[...]

Je TV toont inderdaad wat je wilt.

Kan je wat vertellen over de media die je probeert af te spelen (codec, bitrate, ...?).
1. MPEG-H HEVC Video 43317 kbps 2160p / 23.976 fps / 16:9 / Main 10 @ Level 5.1 @ High / 10 bits / HDR10 / BT.2020

2. Video
Format : HEVC
Format/Info : High Efficiency Video Coding
Bit rate : 55.8 Mb/s
Width : 3 840 pixels
Height : 2 160 pixels
Display aspect ratio : 16:9

In de Youtube link een video van wat de tijdsbalk in de player laat zien.

Video 1 is overduidelijk. Een seconde is of net te kort of te snel en hij verspringt soms even terug.

Video 2 is subtiel maar ook hier is een seconde geen seconde.

Zo heb ik het idee dat vrijwel elke video net niet lekker loopt.
Het is niet zo dat het beeld loopt te schokken maar je merkt het met als je goed kijkt (en dat doe je met UHD bestanden..;))

In de video speelt Kodi. Maar ook de speler in VLC loopt niet lekker (of bv Nova player)

Op de PC lopen de timers (VLC) wel soepel -> elke seconde is een seconde.

Shield Netflix = prima
UHD player Sony = prima
ZiggoBOX = prima

Ik denk inmiddels bijna elke setting geprobeerd op de Shield en Kodi :'(

Media wordt afgespeeld van portable SSD welke aan de Shield hangt (dus geen netwerk)
@alex3305 ; wat gespeeld met de motion setting van de LG maar dit maakt geen verschil (wel qua beeld) maar het probleem blijft.

[ Voor 11% gewijzigd door Deruxian op 15-07-2024 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Deruxian schreef op maandag 15 juli 2024 @ 22:03:
[...]

1. MPEG-H HEVC Video 43317 kbps 2160p / 23.976 fps / 16:9 / Main 10 @ Level 5.1 @ High / 10 bits / HDR10 / BT.2020

[...]
Dat is een 23.976fps video, geen 24.0Hz zoals je tv eerder rapporteerde:
Je kunt proberen de frequentie hard op 23.976Hz te zetten en dan te testen.

Overigens heb ik hier totaal geen last van met Plex en een Match Framerate instelling. Ook vind ik dat wat beter werken dan Kodi of VLC. Maar dat is mijn voorkeur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
alex3305 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 23:04:
Dat is een 23.976fps video, geen 24.0Hz zoals je tv eerder rapporteerde:

[knip]
Mijn TV laat in dat geval ook alleen maar 24 zien, of het media nu 23.976 (meest gebruikt), of daadwerkelijk 24 zou zijn. Net zo als mijn TV 60 laat zien terwijl het media 59.94 als werkelijke refreshrate zou hebben. Dus zo heel vreemd is dat niet.

De tijdweergave in het filmpje is dat echter wel. Er staat iets niet helemaal optimaal ingesteld lijkt het, verwacht niet dat de Shield zelf daar oorzaak van is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
hardware-lover schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:58:
[...]

Mijn TV laat in dat geval ook alleen maar 24 zien, of het media nu 23.976 (meest gebruikt), of daadwerkelijk 24 zou zijn. Net zo als mijn TV 60 laat zien terwijl het media 59.94 als werkelijke refreshrate zou hebben. Dus zo heel vreemd is dat niet.
Dat wist ik niet :). Ik dacht simpel Getal A != Getal B :+.

Maar het is inderdaad wel vreemd wat er gebeurt bij @Deruxian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deruxian schreef op zondag 14 juli 2024 @ 17:05:
Hoe zie ik dat welke framerate tv afspeelt (LG G2)?
For the record :

Dat doe je door op de "Pijltje omhoog" knop te drukken op een LG OLED TV :)

Bij mijn 2018 model in ieder geval...
The Zep Man schreef op zondag 14 juli 2024 @ 17:10:
Mijn punt is dat de meeste problemen met houterig afspelen komen door een mismatch tussen FPS van het videomateriaal en de framerate die verstuurd wordt naar de TV.

Kodi kan dynamisch de framerate aanpassen gebaseerd op de afgespeelde content.
Hij schrijft echter dat hij dat al heeft gedaan... :?
alex3305 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 20:32:
Dan zou ik toch eens met de instellingen spelen op de televisie. Ik dacht dat ik dat ooit had 'opgelost' met de TruMotion instelling. Of althans geminimaliseerd, want helemaal weg krijg je het volgens mij niet.

Dit zie je ook als je googled op 'LG OLED judder'.
Onzin! :P

Al die rotzooi kan je prima uitzetten en dat heeft hij ook gedaan :
Deruxian schreef op zondag 14 juli 2024 @ 21:21:
Ik heb alle beeldverbeteraars uitstaan van de tv volgens mij.
d:)b

Wat je alleen nog effe moet checken is of ze ook per elke Input van de TV ook echt daadwerkelijk UIT staan ?!

Daar kwam ik namelijk pas achter toen er apparaten erbij begonnen te komen :
Alle instellingen op HDMI 1 aanpassen betekent niet dat ze ook op HDMI 2/3/4/etc. op dezelfde waarde staan... :$ :+
alex3305 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 23:04:
Overigens heb ik hier totaal geen last van met Plex en een Match Framerate instelling. Ook vind ik dat wat beter werken dan Kodi of VLC. Maar dat is mijn voorkeur.
Dit ligt niet aan de software, maar iets anders...
Tenzij een bug in de meest recente versie als je X+Y+Z met elkaar combineert en zo...

Zo zijn er gevallen bekend waarbij de Passthrough uitschakelen opeens geen problemen meer gaf 8)7

HDMI Handshake issues kunnen een flinke B-I-T-C-H zijn |:(

Of nieuwe firmware updates/upgrades van apparaten die rare toestanden opleveren...
hardware-lover schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:58:
Mijn TV laat in dat geval ook alleen maar 24 zien, of het media nu 23.976 (meest gebruikt), of daadwerkelijk 24 zou zijn. Net zo als mijn TV 60 laat zien terwijl het media 59.94 als werkelijke refreshrate zou hebben.
Dus zo heel vreemd is dat niet.
Hmm... zal ik eens op gaan letten in de toekomst, want ik zou zweren dat ik gewoon 23,976 of 59,94 zie staan of in ieder geval zag staan de laatste keer dat ik ernaar keek :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

@alex3305 Ja dat had ik geprobeerd, tenminste vanuit Kodi. Kan hem nog eens proberen vanuit de Shield maar dacht dat ik dat ook als eens gedaan had

@nero355 dank voor het meedenken! Inderdaad al (heel) veel geprobeerd.

Als jullie naar de timer in de player kijken in Kodi, is dan elke seconde zeg maar ook netjes 1 seconde?

Ik ga bijna denken dat het aan mij ligt🤨😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-06 22:09
@Deruxian hoop dat je wel begrijpt dat de tijdsbalk en teller niks zeggen over gemiste frames. Daarvoor moet je gewoon het overlay info scherm aanzetten en dan zie je precies of en hoeveel frames je mist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deruxian schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:23:
@alex3305 Ja dat had ik geprobeerd, tenminste vanuit Kodi. Kan hem nog eens proberen vanuit de Shield maar dacht dat ik dat ook als eens gedaan had

@nero355 dank voor het meedenken! Inderdaad al (heel) veel geprobeerd.

Als jullie naar de timer in de player kijken in Kodi, is dan elke seconde zeg maar ook netjes 1 seconde?

Wat @Jazco2nd schrijft, activeer de Kodi Player Proces info.

Daarnaast, probeer het eens zonder passthrough audio, gewoon even zonder.

Voor een goede analyse zou je ook je receiver kunnen specificeren en hoe je deze precies hebt ingesteld. Hetzelfde geldt voor de Shield en de gekozen audio en video instellingen. Zowel onder de Android TV instellingen alsook binnen het afspeelprogramma (Kodi etc.). Zoveel variabelen die de boel beter, maar ook slechter kunnen maken.

Ik ben er van overtuigd, mits je Shield gezond is, dat de weergave probleemloos kan zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

hardware-lover schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:58:
[...]

Wat @Jazco2nd schrijft, activeer de Kodi Player Proces info.

Daarnaast, probeer het eens zonder passthrough audio, gewoon even zonder.

Voor een goede analyse zou je ook je receiver kunnen specificeren en hoe je deze precies hebt ingesteld. Hetzelfde geldt voor de Shield en de gekozen audio en video instellingen. Zowel onder de Android TV instellingen alsook binnen het afspeelprogramma (Kodi etc.). Zoveel variabelen die de boel beter, maar ook slechter kunnen maken.

Ik ben er van overtuigd, mits je Shield gezond is, dat de weergave probleemloos kan zijn.
@Jazco2nd

Ik heb via de “O” toets het overlap scherm bekeken en de rendering speelt wisselt per bestand. Elk bestand dat ik getest heb is 23.98hz.

Bestand met de meeste stotters wisselt de enorm: 8.46 - 4.69 -12.68. -23.50 fps etc

Bestand dat wat soepeler verloopt zitten tussen 24.39 en 23.41 fps in en als er stotter is 20.19

System memory usage 79%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
Deruxian schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 23:21:
[...]

@Jazco2nd

Ik heb via de “O” toets het overlap scherm bekeken en de rendering speelt wisselt per bestand. Elk bestand dat ik getest heb is 23.98hz.

Bestand met de meeste stotters wisselt de enorm: 8.46 - 4.69 -12.68. -23.50 etc

Bestand dat wat soepeler verloopt zitten tussen 24.39 en 23.41 fps in en als er stotter is 20.19

System memory usage 79%
Maar waarom vertel je niet gewoon hoeveel lost frames er worden gerapporteerd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Jazco2nd schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 23:23:
[...]

Maar waarom vertel je niet gewoon hoeveel lost frames er worden gerapporteerd? :?
@hardware-lover @nero355

Hier in video's heb ik de informatie van de overlay gezet. Volgens mij geen lost-frames. Dit zie ik in vrijwel elke video.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
@Deruxian bij drop staat nul..
Dus er is niks aan de hand. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deruxian schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:23:
Het ligt ALTIJD aan de GEBRUIKER !!! })

/BOFH mode :+
hardware-lover schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:58:
Voor een goede analyse zou je ook je receiver kunnen specificeren en hoe je deze precies hebt ingesteld.
Dat is wel een goeie : Zet ALLE UPSCALING zooi van je Versterker gewoon keihard UIT !!!

Soms staat het zelfs aan zonder dat je het door hebt en krijg je allerlei rare fratsen erbij :| :/

Het vreet zelfs een klein stukje van de HDMI bandbreedte op en als je pech hebt krijg je daardoor weer bepaalde dingen net niet voor elkaar !!
Deruxian schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 23:21:
Ik heb via de “O” toets het overlap scherm bekeken en de rendering speelt wisselt per bestand.
Elk bestand dat ik getest heb is 23.98hz.

Bestand met de meeste stotters wisselt de enorm: 8.46 - 4.69 -12.68. -23.50 fps etc

System memory usage 79%
Hoe zit het eigenlijk met de plek waarop de bestanden staan ??

Dus bijvoorbeeld je NAS of Externe USB HDD :?

Als die heel erg vol is of druk heeft kan je dit soort dingen ook verwachten en als de S.M.A.R.T. van de HDD('s) rare dingen aangeeft dan krijg je ook dit soort problemen!

Of teveel Multicast Flooding op je netwerk dat bandbreedte opvreet...

Je moet echt met heel veel dingen rekening houden! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
@Deruxian het is mij uit je berichten niet duidelijk wat je exact hebt waargenomen.
Als je vind dat de tijdsindicator (want dat is het, geen timer, slechts progress indicator) niet netjes alle seconden 1 voor 1 afgaat, dan is dat dus normaal en geen probleem.
Als je daadwerkelijk opmerkt dat het video beeld stottert, niet op basis van je blindstaren op de tijdsindicator, dan is er dus wel degelijk een probleem.

Aangezien je geen lost frames hebt en toch stotterend beeld hebt, kan het probleem m volgens mij niet in een te trage aanvoer van data zitten, van je NAS/server of je internetverbinding. Dan zit het probleem dus elders, in je TV/versterker/Shield setup.

Wat @nero355 zegt kan je doen en daarnaast andere kabels proberen. Als het om een non-pro ShieldTV gaat, die had bij mij op 4K weleens last van oververhitting, maar zat dan ook in een kast met met mesh afdekplaat maar in die kast zit bij mij ook de tv box van een Samsung TV, die altijd voor tropische temperaturen zorgt.. Op dezelfde plek heeft de Shield Pro 2019 daar echter geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:29:
Aangezien je geen lost frames hebt en toch stotterend beeld hebt, kan het probleem m volgens mij niet in een te trage aanvoer van data zitten, van je NAS/server of je internetverbinding.
Eerlijk gezegd weet ik niet of dat wel zo werkt, want als je de data die je WEL op tijd binnen krijgt goed kan afspelen dan is er ook geen frame gedropt, toch :?

Nooit die problemen gehad dus ook geen ervaring mee :$ O-) :+
Wat @nero355 zegt kan je doen en daarnaast andere kabels proberen.
Ja, inderdaad, zie ook eerdere HDMI Handshake issues tips :)
Als het om een non-pro ShieldTV gaat, die had bij mij op 4K weleens last van oververhitting, maar zat dan ook in een kast met met mesh afdekplaat maar in die kast zit bij mij ook de tv box van een Samsung TV, die altijd voor tropische temperaturen zorgt.. Op dezelfde plek heeft de Shield Pro 2019 daar echter geen last van.
Die moet je effe volledig uitschrijven, want "Non-Pro" is een beetje een lastige uitspraak vanwege de oudere Pro modellen waar een 2,5 inch HDD of SSD in kon en eigenlijk totaal anders waren dan de 2019 Pro die weer in feite hetzelfde is als een 2017 Non-Pro waar niks mis mee was, want nog steeds geen kreupele 2019 Tube variant :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Jazco2nd schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:29:
@Deruxian het is mij uit je berichten niet duidelijk wat je exact hebt waargenomen.
Als je vind dat de tijdsindicator (want dat is het, geen timer, slechts progress indicator) niet netjes alle seconden 1 voor 1 afgaat, dan is dat dus normaal en geen probleem.
Als je daadwerkelijk opmerkt dat het video beeld stottert, niet op basis van je blindstaren op de tijdsindicator, dan is er dus wel degelijk een probleem.

Aangezien je geen lost frames hebt en toch stotterend beeld hebt, kan het probleem m volgens mij niet in een te trage aanvoer van data zitten, van je NAS/server of je internetverbinding. Dan zit het probleem dus elders, in je TV/versterker/Shield setup.

Wat @nero355 zegt kan je doen en daarnaast andere kabels proberen. Als het om een non-pro ShieldTV gaat, die had bij mij op 4K weleens last van oververhitting, maar zat dan ook in een kast met met mesh afdekplaat maar in die kast zit bij mij ook de tv box van een Samsung TV, die altijd voor tropische temperaturen zorgt.. Op dezelfde plek heeft de Shield Pro 2019 daar echter geen last van.
Alle bestanden staan op een portable SSD welke direct aan de Shield verbonden is.

Nog eens alle instellingen doorlopen met jullie tips. Alles even opnieuw ingesteld. De receiver upscaling stond al uit.

Kwam ook @alex3305 zijn post weer tegen en ook nogmaals alle trumotion instellingen geprobeerd. Ben er achter dat dat toch wel uitmaakt! Het geschok (“judder”) wat erg duidelijk was bij bewegende beelden zoals de credits of een panning shot is nu over. Toch wel bijzonder dat dat niet aanwezig is bij de UHD player en Netflix waar ook alle Trumotion uit staat.

Het beeld is nu ok in ieder geval! Dank voor de hulp😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deruxian schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:35:
Kwam ook @alex3305 zijn post weer tegen en ook nogmaals alle trumotion instellingen geprobeerd. Ben er achter dat dat toch wel uitmaakt! Het geschok (“judder”) wat erg duidelijk was bij bewegende beelden zoals de credits of een panning shot is nu over. Toch wel bijzonder dat dat niet aanwezig is bij de UHD player en Netflix waar ook alle Trumotion uit staat.

Het beeld is nu ok in ieder geval! Dank voor de hulp😁
IMHO is dat dus net zoiets als een schroef met een hamer vastzetten, maar hey... Whatever floats your boat! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Laatst online: 10:23
Ik zat even te kijken naar een nvidia shield.
Mijn Android el cheapo tv boxjes blijken tegenwoordig niet in staat om, als je de video pauzeert, daarna de video en de audio synchroon te houden.

Maar..... De gewone nvidia shield heeft geen usb aansluiting zie ik?
Wie heeft dat bedacht? Echt onmisbaar. Eigenlijk vind ik het belachelijk.
Heb veel video etc op bijvoorbeeld usb sticks. Dat werkt ver weg het beste in mijn ervaring ipv al die apps met hun draadloze communicatie methoden.

Ja de pro heeft dat wel? Tja, die is flink duurder.
Daar kan je ook mee gamen maar dat gebruik ik dan niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 22-07-2024 09:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Harribo schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:18:
Ik zat even te kijken naar een nvidia shield.
Mijn Android el cheapo tv boxjes blijken tegenwoordig niet in staat om, als je de video pauzeert, daarna de video en de audio synchroon te houden.

Maar..... De gewone nvidia shield heeft geen usb aansluiting zie ik?
Wie heeft dat bedacht? Echt onmisbaar. Eigenlijk vind ik het belachelijk.
Heb veel video etc op bijvoorbeeld usb sticks. Dat werkt ver weg het beste in mijn ervaring ipv al die apps met hun draadloze communicatie methoden.

Ja de pro heeft dat wel? Tja, die is flink duurder.
Daar kan je ook mee gamen maar dat gebruik ik dan niet.
De "tube" heeft AFAIK wel meer issues (apps die niet goed werken terwijl die zelfs op het 2015 model prima draaien, komt IIRC doordat alleen de "tube" een 32 bits Android versie draait en alle andere modellen, waaronder dus de oude, een 64 bits versie) en zou ik om die reden sowieso niet kopen.

Als alternatief zou je wel naar de Nokia Streaming Box kunnen kijken, denk ik (zelf geen ervaring mee)? Die heb je al voor minder dan €100. En ik denk dat daar ook USB op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
RobertMe schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:22:
[...]

De "tube" heeft AFAIK wel meer issues (apps die niet goed werken terwijl die zelfs op het 2015 model prima draaien, komt IIRC doordat alleen de "tube" een 32 bits Android versie draait en alle andere modellen, waaronder dus de oude, een 64 bits versie) en zou ik om die reden sowieso niet kopen.

Als alternatief zou je wel naar de Nokia Streaming Box kunnen kijken, denk ik (zelf geen ervaring mee)? Die heb je al voor minder dan €100. En ik denk dat daar ook USB op zit.
Tube? Afaik? Iirc? Haha ik geloof niet dat ik snap waar je het over hebt ;)

Nokia streaming box... Dat lijkt mij een hele goede koop. Dank. Doe ik wel de 8010,stuk beter dan de 8000.
Ik moet mij alleen dan nog even verdiepen in Android tv.
Ik vrees dat android tv, itt gewoon android, vol zit met mooie interfaces die van alles voor je regelen maar niet met goede settings en opties mogelijkheden waardoor ze je beperken en zodat je controle kwijt bent over je apparaat? Misschien vaag gesteld maar snap je mijn gevoel?
Misschien maar gewoon kopen, ben ik een ervaring rijker...

Edit : besteld

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-06 13:47
Harribo schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:26:
[...]

Tube? Afaik? Iirc? Haha ik geloof niet dat ik snap waar je het over hebt ;)

Nokia streaming box... Dat lijkt mij een hele goede koop. Dank. Doe ik wel de 8010,stuk beter dan de 8000.
Ik moet mij alleen dan nog even verdiepen in Android tv.
Ik vrees dat android tv, itt gewoon android, vol zit met mooie interfaces die van alles voor je regelen maar niet met goede settings en opties mogelijkheden waardoor ze je beperken en zodat je controle kwijt bent over je apparaat? Misschien vaag gesteld maar snap je mijn gevoel?
Misschien maar gewoon kopen, ben ik een ervaring rijker...

Edit : besteld
Gewone Shield ziet er uit als een buis (dus Tube in het engels)
Afaik = As Far As I Know (voor zover ik weet).

En ze hebben allen voor en nadelen.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
RobertMe schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:22:
[...]

De tube: Nvidia Shield TV (2019) 8GB is inderdaad een non-starter. Er staat inderdaad een 32-bits Android op met 2GB RAM wat nét te weinig is. Daardoor werken apps niet altijd even soepel. En apps zoals Plex kunnen crashen met bijvoorbeeld grote remuxes. Ik heb dat apparaat minder dan een uur in gebruik gehad en daarna teruggestuurd.

De tube lijkt heel veel op een Chromecast with Google TV qua specs, maar die laatste krijgt tenminste wat vaker updates waardoor die wat prettiger in gebruik is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Voor het waard is even mijn ervaring en mening over wat nu te kiezen.

Ik gebruik nog steeds mijn Shield Tube als "zekere-factor" naast de Nokia 8010 die na veel interne problemen toch nu bijna een fatsoenlijke Android12 versie gaat uitrollen.
Hiermee zal de Tube niet meer interessant zijn omdat dan de Nokia 8010 dan echt een upgrade is die ook nog best betaalbaar is.

Ik lees hierboven wat berichten over problemen met afspelen maar deze zou je imo (in my opinion) kunnen opvangen met goed kijken naar hoe je audio (en video) in niet alleen de TV maar ook de eventuele soundbar/versterker EN op de Shield (of andere mediaspeler) hebt ingesteld.
Ik gebruik al jaren Kodi en krijg daar alles mee geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Agent-X schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:41:
Voor het waard is even mijn ervaring en mening over wat nu te kiezen.

Ik gebruik nog steeds mijn Shield Tube als "zekere-factor" naast de Nokia 8010 die na veel interne problemen toch nu bijna een fatsoenlijke Android12 versie gaat uitrollen.
Hiermee zal de Tube niet meer interessant zijn omdat dan de Nokia 8010 dan echt een upgrade is die ook nog best betaalbaar is.

Ik lees hierboven wat berichten over problemen met afspelen maar deze zou je imo (in my opinion) kunnen opvangen met goed kijken naar hoe je audio (en video) in niet alleen de TV maar ook de eventuele soundbar/versterker EN op de Shield (of andere mediaspeler) hebt ingesteld.
Ik gebruik al jaren Kodi en krijg daar alles mee geregeld.
Die update voor de Nokia 8010 moet nog komen begrijp ik.
De Nokia zal vast een verbetering zijn tov mijn El cheapo android tv boxjes.

Ik heb van alles geprobeerd op beide android tv boxjes. Het is een software matig probleem.
Ik heb ergens in de settings van beide boxjes de audio kunnen aanpassen toen werd het iets beter.
Maar het is gewoon niet meer ok die software.
Het is gewoon niet stabiel, onafhankelijk welke app je gebruikt, onafhankelijk van wat je afspeelt . De el cheapo boxjes voldoen niet meer, heb er verschillende.
Jammer, in een 15 (?) jaar nooit problemen mee gehad.

Nu dan maar eens iets beters kopen.
Mét usb aansluiting.
(ben nog steeds vol ongeloof dat die niet op de tube zit)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Harribo schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:55:
Mét usb aansluiting.
(ben nog steeds vol ongeloof dat die niet op de tube zit)
Tsja, het is een goedkoper model van de pro en ze moeten iets doen om te differentiëren tussede modellen. Blijft het uiteraard nog steeds een dure mediaspeler in concurrentie met de rest. Maar bij iPhones zie je ook dat de goedkopere modellen wat quirks hebben ten opzichte van de duudere, terwijl de duurdere veel duurder zijn dat de kostprijs voor het onderdeel. En iPhones zijn natuurlijk op zichzelf al veel duurder dan vele andere smartphones. En bv een Chromecast zit ook geen USB poort op. Dus zonder kan prima en zijn ze niet echt uniek in. Heb je een use case voor USB dan moet je maar de duurdere Pro kopen. Of een alternatief van een concurrent. Hetzelfde als dat je i.p.v. een veel te dure iPhone ook een Android telefoon kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-06 10:10
Ik kwam een oude (2017 model? de grote variant, later is er een kleinere versie gekomen, en ik bedoel niet die tube die je nu kunt kopen) Nvidia Shield Pro tegen in de la en ik heb er weer een use case voor, maar ik kan de stroomkabel nergens meer vinden.

Ik heb gezocht op internet, maar ik kan nergens iets vinden qua losse stroomkabel, muv aliexpress naar daar blijf ik bij weg. Iemand hier die weet waar ik zo'n kabel kan vinden?

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Just_A_User schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:23:
Ik heb gezocht op internet, maar ik kan nergens iets vinden qua losse stroomkabel, muv aliexpress naar daar blijf ik bij weg. Iemand hier die weet waar ik zo'n kabel kan vinden?
De voedingskabel zit vast aan de voeding. Je zoekt dus geen kabel, maar een voeding.

Op eBay zie ik veel voedingen te koop voor acceptabele prijzen uit China. Met het Nvidia logo er zo prominent op, "pre-owned" in plaats van "new", en de reputatie van de winkels zou ik niet denken dat het om namaak gaat. Ik zou daar een EU-voeding vandaan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-06 22:31
Ik heb vandaag de shield naar de fabrieksinstellingen ingesteld omdat ik problemen had met beeld instellingen gelukkig is dit opgelost.

Mij verbaasd dat de launcher nu anders is dan voorheen en ook helemaal reclame vrij is. Heb ik wat over het hoofd gezien op de instellingen of blokkeert ad guard alles?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jazco2nd
Evertt schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 15:26:
Ik heb vandaag de shield naar de fabrieksinstellingen ingesteld omdat ik problemen had met beeld instellingen gelukkig is dit opgelost.

Mij verbaasd dat de launcher nu anders is dan voorheen en ook helemaal reclame vrij is. Heb ik wat over het hoofd gezien op de instellingen of blokkeert ad guard alles?
Ik heb de hele heisa over "reclame" op de Shield sowieso nooit begrepen.

Op je home scherm staan nog even grote knoppen op dezelfde plek. Die zijn nog net zo duidelijk en kan je nog net zo makkelijk gebruiken.
En daarboven zie je mooie plaatjes voorbij komen van films en series.

Dat helpt mij alleen maar om nieuwe content te ontdekken. Ik zie het daarom eerder als recommendations zonder naar mn kijkgedrag te kijken. Ideaal!

Soms zit er wat tussen van services die ik niet heb afgenomen, maar dat wil niet zeggen dat er geen mooie content tussen zit. Zo heb ik geen AppleTV maar de miniserie Lessons in Chemistry is geniaal. NZB360 app openen, toevoegen en een dag later kijken op de Shield :Y)

Als we deze vorm van reclame al irritant vinden, stop dan gewoon met internet gebruiken. Advertising is de manier om dat draaiende te houden en dit is misschien wel de prettigste versie die ik ken.

Overigens kan je ook het Apps scherm gebruiken. Dan zie je alleen maar buttons a la iOS.

Om nou daarvoor moeite te doen met alt launchers.. pff..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:35
Jazco2nd schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:26:
[...]

Ik heb de hele heisa over "reclame" op de Shield sowieso nooit begrepen.

Op je home scherm staan nog even grote knoppen op dezelfde plek. Die zijn nog net zo duidelijk en kan je nog net zo makkelijk gebruiken.
En daarboven zie je mooie plaatjes voorbij komen van films en series.

Dat helpt mij alleen maar om nieuwe content te ontdekken. Ik zie het daarom eerder als recommendations zonder naar mn kijkgedrag te kijken. Ideaal!

Soms zit er wat tussen van services die ik niet heb afgenomen, maar dat wil niet zeggen dat er geen mooie content tussen zit. Zo heb ik geen AppleTV maar de miniserie Lessons in Chemistry is geniaal. NZB360 app openen, toevoegen en een dag later kijken op de Shield :Y)

Als we deze vorm van reclame al irritant vinden, stop dan gewoon met internet gebruiken. Advertising is de manier om dat draaiende te houden en dit is misschien wel de prettigste versie die ik ken.

Overigens kan je ook het Apps scherm gebruiken. Dan zie je alleen maar buttons a la iOS.

Om nou daarvoor moeite te doen met alt launchers.. pff..
100% mee eens. Ik heb het probleem ook nooit begrepen en hoelang staat het home scherm nu aan, paar seconden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Arjantje72 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 19:19:
[...]

100% mee eens. Ik heb het probleem ook nooit begrepen en hoelang staat het home scherm nu aan, paar seconden?
Het probleem is dat ik geen reclame wil zien, ook niet een fractie van een seconde, voor iets waarvoor ik gewoon betaald heb en wat ook geen reclame bevatte toen ik het kocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Hulliee schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 19:35:
[...]

Het probleem is dat ik geen reclame wil zien, ook niet een fractie van een seconde, voor iets waarvoor ik gewoon betaald heb en wat ook geen reclame bevatte toen ik het kocht. :)
Aha ja als je zo principieel en zwart wit bent is het natuurlijk goed dat er alternatieven zijn. Voor mij is er echt wel een verschil tussen echte advertenties en dit.

Het is bovendien een Google OS. Het verdienmodel is reclame. We mogen ons gelukkig prijzen dat er al zoo lang geen daadwerkelijke advertenties worden getoond.

De kut reclames van ING in de Banking app. Das pas irritant. Voegt echt niks toe. Deze dingen helpen tenminste bij content discovery (1 van de grootste uitdagingen wanneer je alleen via streaming kijkt)

Overigens als je live Olympische Spelen via de HBO Max app kijkt, zijn er echte tv reclames. Maar tot nu toe meer dan de helft daarvan best wel mooie en leuke. En dat zeg ik, terwijl ik al 6+ jaar geen TV abo heb en geen tv reclames of YouTube reclames zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Jazco2nd schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 19:59:
[...]

Aha ja als je zo principieel en zwart wit bent is het natuurlijk goed dat er alternatieven zijn. Voor mij is er echt wel een verschil tussen echte advertenties en dit.

Het is bovendien een Google OS. Het verdienmodel is reclame. We mogen ons gelukkig prijzen dat er al zoo lang geen daadwerkelijke advertenties worden getoond.

De kut reclames van ING in de Banking app. Das pas irritant. Voegt echt niks toe. Deze dingen helpen tenminste bij content discovery (1 van de grootste uitdagingen wanneer je alleen via streaming kijkt)

Overigens als je live Olympische Spelen via de HBO Max app kijkt, zijn er echte tv reclames. Maar tot nu toe meer dan de helft daarvan best wel mooie en leuke. En dat zeg ik, terwijl ik al 6+ jaar geen TV abo heb en geen tv reclames of YouTube reclames zie.
Iedereen z'n ding natuurlijk maar ik zit niet te wachten op ongevraagde aanbevelingen of reclame. Ook niet op tv: wegzappen of geluid uit en wat anders gaan doen. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Jazco2nd schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 19:59:
offtopic:
Zit je dan niet gewoon Eurosport te kijken? De TV zender dus en daarmee met TV reclame. Terwijl ze per sport / ... ook een apart "item" hebben en die is dan meen ik wel zonder reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
RobertMe schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 20:37:
[...]

offtopic:
Zit je dan niet gewoon Eurosport te kijken? De TV zender dus en daarmee met TV reclame. Terwijl ze per sport / ... ook een apart "item" hebben en die is dan meen ik wel zonder reclame.
Vast wel. Maar je kan per sport live kijken. Dus niet alleen die 2 Eurosport zenders.
Ze hebben het wel extra extra ingewikkeld gemaakt om iets te kijken wat eerder is uitgezonden. Bijvoorbeeld surfen is in Tahiti. Dat begon 02.15AM. als je dat wil kijken, kan je niet gewoon naar de Guide gaan en naar surfen scrollen. Dan zie je nog alleen opkomende zendingen.
Je moet een flink eind naar beneden scrollen, dan all sports, dan zie je alle sporten als tegeltjes..
Dan naar surfen en dan krijg je alle verschillende delen van het surf programma te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:35
Hulliee schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 20:04:
[...]

Iedereen z'n ding natuurlijk maar ik zit niet te wachten op ongevraagde aanbevelingen of reclame. Ook niet op tv: wegzappen of geluid uit en wat anders gaan doen. :*)
Duidelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:09

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb een Shield TV Pro 2019 en ik heb last van vastlopers. Dit gebeurt alleen bij Kodi, als ik iets bekijk en een aantal keer tijdens het kijken heb gepauzeerd. Op enig moment als ik dan wil hervatten, gaat ie wel verder, maar dan zonder geluid en binnen enkele seconden gaat het beeld over naar slow motion en bevriest dan. Dit blijft zo denk ik 2 minuten (lijkt heel lang als je erop wacht) staan. Ondertussen reageert ie nergens meer op. Als ie dan daar doorheen is, is in principe alles weer normaal. Een paar keer had ik dat ie daarna wilde rebooten, waarin ie ook bleef hangen. Dus stekker eruit/erin en daarna alles weer ok.
Maar het probleem blijft terugkomen. Ik durf bijna niet meer te pauzeren :+

Apparaat is nieuw (of inmiddels een paar maanden ouid), up to date. Ik ben benieuwd of dit bekend klinkt. Zou een keer een factory reset kunnen helpen? Ik had jaren geleden ook een Shield Pro, en daar had ik echt 0 problemen mee.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Geen oplossing, maar ik heb hetzelfde probleem.
Ik kijk vanaf een NAS, probleem zowel bij Wifi als bekabeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als het probleem zich alleen voordoet bij Kodi, zou ik eerder het probleem daar zoeken.

Ik heb regelmatig problemen met Kodi, vooral in combinatie met addons die de bibliotheek automatisch updaten. Op het moment dat dat gebeurt, kan de weergave haperen of bevriezen. Ook heb ik al een paar keer meegemaakt dat mijn hele bibliotheek opeens (schijnbaar) leeg was, omdat die addons de inhoud van een mediabron hadden veranderd van series of films in "geen".

Ook instellingen voor resolutie, pass-through etc. kunnen een rol spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:49

FeaR

In GoT we trust

Marcel Br schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:14:
Geen oplossing, maar ik heb hetzelfde probleem.
Ik kijk vanaf een NAS, probleem zowel bij Wifi als bekabeld.
Geen oplossing, maar ik heb hetzelfde probleem :P

Althans had... Heb besloten van Kodi af te stappen en volledig op Plex over te gaan. Dat alle andere apps op de Shield en/of geconnecteerd naar de NAS wel naar behoren werken deed voor mij de (mogelijk te makkelijke) conclusie trekken dat het aan Kodi lag.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

FeaR schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 21:29:
[...]
Althans had... Heb besloten van Kodi af te stappen en volledig op Plex over te gaan.
Tsja...ik geloof dat ik in het verleden wel eens naar Plex gekeken heb, maar ik meen dat ik dan ook iets op mijn NAS moet installeren?
Ik ga het wel even proberen. Ik was er toen niet erg van onder de indruk. Heel vaal fluff, terwijl ik gewoon films en series wil kunnen afspelen. Al dat gedoe met libraries enzo doe ik niet aan. Maar, ik kijk wel even. Bedankt voor de tip.

Is trouwens voor het eerst dat ik problemen heb met Kodi (ik ben gebruiker sinds XBMC). Speelt altijd alles af, werkt altijd.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

drfruit schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:23:
Als het probleem zich alleen voordoet bij Kodi, zou ik eerder het probleem daar zoeken.
Tsja...dat is niet zo moeilijk, want ik gebruik alleen maar Kodi voor het afspelen van films en series. Voor de rest alleen YouTube, maar dat is streamen en de F1 TV app en nu NOS Live voor de OS. Dus ja, als er iets mis gaat, zit 't 'm waarschijnlijk in Kodi.
Ik heb regelmatig problemen met Kodi, vooral in combinatie met addons die de bibliotheek automatisch updaten.
Hmmm...ik gebruik eigenlijk alleen maar de subtitles add-on. Maar ik heb even wat gespeeld met skins en sommigen installeren een hoop add-ons. Die heb ik volgens mij wel weggekiept, maar je weet nooit. Misschien moet ik eerst even een re-install van Kodi proberen. Alles helemaal weg en opnieuw erop zetten en dan alleen maar de add-ons die ik echt gebruik. Want ik ben een simpele gebruiker eigenlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

mphilipp schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:01:
[...]
Tsja...ik geloof dat ik in het verleden wel eens naar Plex gekeken heb, maar ik meen dat ik dan ook iets op mijn NAS moet installeren?
Ik heb op de NAS inderdaad PLEX server draaien. Voordeel is dat de multimedia library altijd up to date is. KODI ging pas updaten zodra ik de app opstartte op de Nvidia Shield. Moet ik wel zeggen dat ik PLEX al voor het gros van de media gebruikte, dan is Kodi laten vallen makkelijker dan als je, zoals jij, gebruiker van het eerste uur bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

FeaR schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:25:
[...]
Ik heb op de NAS inderdaad PLEX server draaien. Voordeel is dat de multimedia library altijd up to date is. KODI ging pas updaten zodra ik de app opstartte op de Nvidia Shield. Moet ik wel zeggen dat ik PLEX al voor het gros van de media gebruikte, dan is Kodi laten vallen makkelijker dan als je, zoals jij, gebruiker van het eerste uur bent.
Tsja...die library is nu juist het hete hangijzer. Ik wil dat helemaal niet. Ik heb mijn films en series in mijn eigen indeling op mijn NAS staan en ik wil helemaal niet dat enig zogenaamd intelligent proces gaat kijken wat dat is, want dat gaat in een aantal gevallen fout. Dan krijgen die dingen verkeerde titels of hij snapt niet dat in een folder een BR image kan staan oid. Dus ik organiseer het zelf en hij moet gewoon spelen wat ik aanwijs... Heel simpel. Ik ben nu bezig met Plex, maar ik heb nu al pukkeltjes van al die hoepels waar ik doorheen moet springen om iets heel simpels te doen... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

mphilipp schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:41:
[...]
Tsja...die library is nu juist het hete hangijzer. Ik wil dat helemaal niet. Ik heb mijn films en series in mijn eigen indeling op mijn NAS staan en ik wil helemaal niet dat enig zogenaamd intelligent proces gaat kijken wat dat is, want dat gaat in een aantal gevallen fout. Dan krijgen die dingen verkeerde titels of hij snapt niet dat in een folder een BR image kan staan oid. Dus ik organiseer het zelf en hij moet gewoon spelen wat ik aanwijs... Heel simpel. Ik ben nu bezig met Plex, maar ik heb nu al pukkeltjes van al die hoepels waar ik doorheen moet springen om iets heel simpels te doen... :+
Volgens mij doet Plex sowieso geen .ISO, als je daar veel van hebt wordt het omzetten of toch Kodi trouble shooten.

De "intelligentie" van Plex (of welke andere player dan ook) wennen en gaat soms fout. Al hangt dat vooral af naar welke database(s) Plex kijkt en alles indeelt. Grijs gebied of dat dan aan Plex ligt of de service er achter, maar niet kloppende matches zijn redelijk eenvoudig recht te trekken. Hoe dan ook, as said zal het grotendeels wennen zijn. Wat jij nu over/met Plex hebt had ik met Kodi :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13:32
mphilipp schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:10:
Ik heb een Shield TV Pro 2019 en ik heb last van vastlopers. Dit gebeurt alleen bij Kodi, als ik iets bekijk en een aantal keer tijdens het kijken heb gepauzeerd. Op enig moment als ik dan wil hervatten, gaat ie wel verder, maar dan zonder geluid en binnen enkele seconden gaat het beeld over naar slow motion en bevriest dan. Dit blijft zo denk ik 2 minuten (lijkt heel lang als je erop wacht) staan. Ondertussen reageert ie nergens meer op. Als ie dan daar doorheen is, is in principe alles weer normaal. Een paar keer had ik dat ie daarna wilde rebooten, waarin ie ook bleef hangen. Dus stekker eruit/erin en daarna alles weer ok.
Maar het probleem blijft terugkomen. Ik durf bijna niet meer te pauzeren :+

Apparaat is nieuw (of inmiddels een paar maanden ouid), up to date. Ik ben benieuwd of dit bekend klinkt. Zou een keer een factory reset kunnen helpen? Ik had jaren geleden ook een Shield Pro, en daar had ik echt 0 problemen mee.
Ik heb dit ook gehad. Ik gebruikte overigs wel Plex in Kodi.

Dit heb ik toen opgelost door Dolby audio processing (geavanceerde geluidsinstellingen) op de Shield uit te zetten. Daarna niet meer gehad. Heb het toen zelfs een paar keer kunnen reproduceren.

Het heeft me toen heel wat grijze haren gekost voor ik het gevonden had. Misschien is het dat bij jou ook een probleem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Glassertje schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 23:20:
[...]
Dit heb ik toen opgelost door Dolby audio processing (geavanceerde geluidsinstellingen) op de Shield uit te zetten. Daarna niet meer gehad. Heb het toen zelfs een paar keer kunnen reproduceren.
Ok, goede tip. Ga ik eens proberen.

Ik heb Plex er alweer afgekiept. Teveel gedoe. Media server op mijn NAS...hij mot gewoon die rommel afspelen uit de folder. Precies wat Kodi zo goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13:32
mphilipp schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 00:32:
[...]

Ok, goede tip. Ga ik eens proberen.

Ik heb Plex er alweer afgekiept. Teveel gedoe. Media server op mijn NAS...hij mot gewoon die rommel afspelen uit de folder. Precies wat Kodi zo goed doet.
Ik ben een Plex server gaan gebruiken, omdat als ik stopte met kijken van een film of serie in de woonkamer, ik verder wilde kijken in de slaapkamer. Vond dit de makkelijkste manier om te syncen over het netwerk. Nadeel van die Plex cliënt, is dat ik de ondertiteling vreselijk vind en die kan je niet aanpassen. Ik heb diabetes en soms zie ik slecht. In Kodi heb ik de Arial vet lettertype, waarmee ik hier geen last van heb. Verder kan je ook makkelijk de ondertitel bij syncen, als die niet lekker loopt, soms heb je nu eenmaal dat probleem. :+

Toen ik PlexKodiConnect vond, was ik eigenlijk helemaal verkocht. Samen met Kodi, wordt het echt niet beter, volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Glassertje schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 01:01:
Ik ben een Plex server gaan gebruiken, omdat als ik stopte met kijken van een film of serie in de woonkamer, ik verder wilde kijken in de slaapkamer.
Daar heb je geen Plex server voor nodig, en dat is naar mijn mening zwaar overkill alleen daarvoor. Een gedeelde database voor Kodi is voldoende om dit te bereiken.

Voor verdere discussie over Kodi in het algemeen:
Grote Kodi topic - deel XVI

[ Voor 19% gewijzigd door The Zep Man op 08-08-2024 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Heeft iemand enig idee waarom ik geen geluid krijg met een usb audio naar 3.5 jack op mijn mengpaneel?

Ik weet dat een Nvidia Shield gerelateerd probleem is, want als ik de 3.5 jack eruit haal en deze in de laptop doe, dan werkt het gewoon. Ik verander dan echt helemaal niks aan de instellingen, maar gooi puur de 3.5 jack over van de shield naar mijn laptop

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wachten... schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 07:42:
Ik weet dat een Nvidia Shield gerelateerd probleem is, want als ik de 3.5 jack eruit haal en deze in de laptop doe, dan werkt het gewoon. Ik verander dan echt helemaal niks aan de instellingen, maar gooi puur de 3.5 jack over van de shield naar mijn laptop
Wat bedoel je met "als ik de 3.5 jack eruit haal en deze in de laptop doe"? Bedoel je de jack (3.5mm aansluiting) van de adapter (bijvoorbeeld in een 3.5mm line-in op de laptop) of de adapter in zijn geheel via USB?

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 14-08-2024 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Nu online
The Zep Man schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:52:
[...]

Wat bedoel je met "als ik de 3.5 jack eruit haal en deze in de laptop doe"? Bedoel je de jack (3.5mm aansluiting) van de adapter (bijvoorbeeld in een 3.5mm line-in op de laptop) of de adapter in zijn geheel via USB?
Nee echt de 3.5 jack uit de dongle.

Ik kan nog eens proberen wat jij zegt, door de gehele dongle over te gooien. Echter zal windows er wel mee overweg kunnen. Dat gezegd hebbende herkend de shield hem ook gewoon onder de instellingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wachten... schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:58:
Nee echt de 3.5 jack uit de dongle.

Ik kan nog eens proberen wat jij zegt, door de gehele dongle over te gooien. Echter zal windows er wel mee overweg kunnen. Dat gezegd hebbende herkend de shield hem ook gewoon onder de instellingen.
Twee dingen die ik zo even kan bedenken:

Stel je de Shield TV expliciet in op dat die de USB geluidskaart moet gebruiken? Ik heb hier in het verleden wel eens mee gestoeid.

Heb je het volume van de Shield TV zelf omhoog gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Nu online
The Zep Man schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:00:
[...]

Twee dingen die ik zo even kan bedenken:

Stel je de Shield TV expliciet in op dat die de USB geluidskaart moet gebruiken? Ik heb hier in het verleden wel eens mee gestoeid.

Heb je het volume van de Shield TV zelf omhoog gezet?
Beide ja.

Ik heb HDMi audio output uit staan, en de dongle geselecteerd. Volume voluit op de shied.

Ik las ergens nog iets over de audio instellingen op fixed zetten ofzo, en niet auto. Dat kan ik wellicht nog proberen. De dongels kunnen namelijk niet Dolby surround versturen. Dus misschien gaat het daar ergens mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wachten... schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:13:
Ik las ergens nog iets over de audio instellingen op fixed zetten ofzo, en niet auto. Dat kan ik wellicht nog proberen. De dongels kunnen namelijk niet Dolby surround versturen. Dus misschien gaat het daar ergens mis.
Dat kan je proberen, en eventueel Dolby audio processing uitschakelen als je een 2019 model Shield TV hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Nu online
The Zep Man schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:18:
[...]

Dat kan je proberen, en eventueel Dolby audio processing uitschakelen als je een 2019 model Shield TV hebt.
Ik ben wel ietsjes verder.

Ik heb op de Marantz "input assign" ingesteld dat je ook de analoog 3 (cd input) kan gebruiken, bij de HDMI input waar de shield op aangesloten zit.

Bij Marantz heb je dan de opties onder "input select" (HDMI, Analoog en auto)

Als ik op zowel de Shield als op de Marantz beide input gelijk zet, dus bijvoorbeeld audio out op de shield (dat is in mijn geval analoog 3.5 jack naar RCA), en de Analoog optie aanzet bij de Marantz bij "Input select", dan werkt het. Zet ik bij de Marantz echter de input select op Auto, dan zie ik wel op het mengpaneel dat het geluid binnen komt, maar de Marantz lijkt het niet goed te ontvangen en af te spelen.

Dat ik bij de Shield handmatig de input moet veranderen, vindt ik niet zo`n probleem, want het scheelt mij weer splitters en/of een audio extractor. Ik wil echter wel dat mijn Marantz goed overschakeld, zodat ik de output op USB audio zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je gaat van een analoge uitgang naar een receiver? Heeft die receiver TOSLINK? Zo ja, dan kan je een USB geluidskaart met een TOSLINK-uitgang overwegen. Dan heb je geen digitaal->analoog->digitaal conversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Nu online
The Zep Man schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:18:
[...]

Je gaat van een analoge uitgang naar een receiver? Heeft die receiver TOSLINK? Zo ja, dan kan je een USB geluidskaart met een TOSLINK-uitgang overwegen. Dan heb je geen digitaal->analoog->digitaal conversie.
Heel het idee is dat ik naar analoog moet gaan, omdat er een mengpaneel tussen hangt.
Deze gaat voor wat zaken (waaronder zang) gebruikt worden.

Ik moet dus analoog uit de shield krijgen, en dit moet naar het mengpaneel. Ik moet echter nog wel gewoon beeld krijgen van de shield op de TV (voor bijvoorbeeld karaoke)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wachten... schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:21:
Heel het idee is dat ik naar analoog moet gaan, omdat er een mengpaneel tussen hangt.
Ik snap 'm.

Wat voor content speel je af (welke dienst)? Hou rekening met dat de passthrough opties uitgeschakeld moeten zijn. Mogelijk moet dit expliciet op de Shield TV (i.p.v. auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Nu online
The Zep Man schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:31:
[...]

Ik snap 'm.

Wat voor content speel je af (welke dienst)? Hou rekening met dat de passthrough opties uitgeschakeld moeten zijn. Mogelijk moet dit expliciet op de Shield TV (i.p.v. auto).
Wat voor verschil zou dat kunnen maken, als ik handmatig de Shield op USB audio zet? Die zet ik namelijk nooit op auto. Ik wil dat handmatig kunnen wisselen.

En alles werkt verder, echter moet ik het dus ook in de Marantz op "analoog" zetten, want de "auto" fucntie wordt niet opgepakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wachten... schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:34:
Wat voor verschil zou dat kunnen maken, als ik handmatig de Shield op USB audio zet? Die zet ik namelijk nooit op auto. Ik wil dat handmatig kunnen wisselen.
Het ging om passthrough van digitale geluidsformaten. Die moet uit staan als je wilt dat de Shield TV alle digitale formaten omzet naar stereo PCM (waar de USB adapter analoog van maakt). Dat zijn andere instellingen op de Shield TV (Dolby Digital, DTS, etc.).
En alles werkt verder, echter moet ik het dus ook in de Marantz op "analoog" zetten, want de "auto" fucntie wordt niet opgepakt.
Ik snap hem. Geen idee hoe dat "auto" opgelost kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wachten... schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:21:
[...]

Ik moet dus analoog uit de shield krijgen, en dit moet naar het mengpaneel. Ik moet echter nog wel gewoon beeld krijgen van de shield op de TV (voor bijvoorbeeld karaoke)
Als dit zo moeilijk is te bereiken, had ik een HDMI-audio extractor gebruikt. Die pakt gewoon het geluid uit de HDMI-kabel. Scheelt gedoe met instellingen en is zowel beschikbaar met cinch als minijack..:)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Een kinderlijke eenvoudige vraag: kan de Nvidia Shield TV Pro DVD's van HDD afspelen.
DVD's dus met VIDEO_TS subfolder.
Ongetwijfeld kijk ik op de verkeerde plekken, maar ik ben al enige tijd vergeefs van de ene site naar de andere aan het hoppen. De formaten (MP4, MKV, MOV, etc., okay), maar nu de DVD layout.

Ik kom wel threads tegen met Nvidia Shield TV Pro en DVD, maar dan is er toch weer in combinatie met iets anders (Plex, Kodi, PowerDVD, of de suggestie om de DVD te converteren met MakeMKV, enz.)

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

tww62 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 10:47:
Een kinderlijke eenvoudige vraag: kan de Nvidia Shield TV Pro DVD's van HDD afspelen.
Ongetwijfeld kijk ik op de verkeerde plekken, maar ik ben al enige tijd vergeefs van de ene site naar de andere aan het hoppen. De formaten (MP4, MKV, MOV, etc., okay), maar nu de DVD layout.

Ik kom wel threads tegen met Nvidia Shield TV Pro en DVD, maar dan is er toch weer in combinatie met iets anders (Plex, Kodi, PowerDVD, of de suggestie om de DVD te converteren met MakeMKV, enz.)
Ja, dat doe ik wel eens via Kodi. Gewoon die DVD inhoud in een folder kiepen en de folder afspelen (dus in Kodi op de folder staan en op play drukken). Werkt ook voor BluRay dumps. Je kúnt er een MKV van maken, dat is wel makkelijker, maar de DVD kan ie ook gewoon afspelen.

Ohwacht...je wilt het zonder Kodi doen? Nouja...zo doe ik het iig.

[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 17-08-2024 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tww62 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 10:47:

Je zult toch iets van een media speler moeten gebruiken daarvoor, een app bedoel ik dus, niet de Shield TV zelf. Wat @mphilipp dus al aanhaalt als voorbeeld voor een geschikte speler (Kodi).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Dank voor de reacties.
De Philips smart TV OLED908/12 speelt .mkv/,mp4 bestanden prima af, zonder Kodi dus.
Kan DVD en BD kennelijk niet aan.
Vandaar de vraag.

Zoeven ook Kodi geprobeerd, ook die speelt losse bestanden prima af, maar bij DVD of BD

Playback failed
One or more items failed to play. Check the log for more
information about this message.

Ik selecteer de DVD en druk op 'Play' op de afstandsbediening van de TV
of ik selecteer de onderliggende VIDEO_TS folder en druk play op de AB.

MakeMKV heb ik verschillende malen uitgeprobeerd, dat leverde mij alleen maar z.g. '!Errtemplate' files op.

Vroeger had ik player van het merk AC Ryan, ik praat over 15 jaar geleden. De laatste jaren stond het ding regelmatig vast en kon ik alleen maar uitschakelen door de stroom eraf te halen.Het apparaat maakte ook de nodige herrie. Zou een fan moeten vervangen. Maar goed, die speelde wèl DVD's af.
Maar BD en H265 moest je vergeten.
Omzetten naar mp4: Het enige programma dat bij wel goed werkt om een DVD naar MP4 om te zetten is TMPGEnc Video Mastering, kwaliteit is uitstekend, maar ja, kost wel 2,5 uur... per DVD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@tww62, met gebruik van een Shield TV (of andere Android TV speler). Indien Kodi goed staat ingesteld voor zowel DVD, alsook BR, dan kan deze toch prima worden afgespeeld.

Ik heb dit meermaals getest, maar dan enkel met de inhoud van een DVD/BR (Blu-Ray), niet als fysieke schijf maar wat er normaal gesproken op die schijf staat. Je gaat op de hoofdfolder staan en drukt op Play. Kodi zal je vaak vragen wat je af zou willen spelen indien er meerdere keuzes te vinden zijn in de inhoud. Voor DVD's werkt zelfs vaak het menu, indien aanwezig. Voor BR werkt het menu niet altijd maar je kunt in Kodi ook instellen dat ie direct met de film begint bij afspelen.

Indien je niet eerder met Kodi hebt gewerkt is enige verdieping (inlezen) voor de beschikbare instellingen wel nodig.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Wacht even... ik ben niet thuis in deze materie.

Begrijp ik het goed: dus als ik DVD of BD wil afspelen van USB HDD heb ik én een losse mediaspeler nodig (de Shield bijvoorbeeld) én Kodi.
Kodi alleen, dat lukt dan niet?

Ik denk even aan een mediaspeler voor Windows, b.v. MPC-HC, of het maakt niet welke andere, die zowel losse video files afspeelt als ook DVD's.

Zoiets had ik met Kodi ook in gedachten.

Het is ingewikkelder dan ik aanvankelijk dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@tww62, nee, je hebt geen extra mediaspeler (hardware) nodig indien hetgeen je hebt ook mogelijk maakt om Kodi te installeren. Dus indien het voor jou op TV mogelijk is, dan probeer je het eerst daarop. Mogelijk heeft de TV meer beperkingen voor een aangesloten opslag (HDD/wat anders), dat kan ik niet beoordelen.

Theoretisch is Kodi als software al voldoende.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Ik heb een Philips OLED908/12, da's een van de nieuwste en komt goed uit de reviews.
Als ik via de AB van de Philips voor USB kies, verschijnt de schijf met de complete inhoud.
Zolang het maar bij losse bestanden (mp4/mkv) blijft, gaat het prima.

Dat geldt ook voor Kodi (v21). Cache kan niet echt 'vol' zijn, direct na installatie.

De 'log'-file waarnaar verwezen wordt, daarin staat alleen dat Kodi gestart is - ik zie geen foutmeldingen o.i.d.

Misschien een andere app gebruiken? Ik zou niet weten welke overigens. VLC

zie dat euvel wel vaker voorkomt

https://www.smartdevicesh...failed-to-play-kodi-error
https://www.thewindowsclu...items-failed-to-play-kodi

Zucht - heb ik weer....

Heeft het iets met NTFS te maken kunnen hebben (schijf is NTFS geformatteerd). Maar ja, dan wordt de schijf helemáál niet herkend.

Als voor DVD afspelen kiest, druk je dan op 'Play' op de DVD-titel, of op 'Play' op de VIDEO-TS folder, of misschien op een daaronder liggend bestand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

tww62 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:53:
Dank voor de reacties.
De Philips smart TV OLED908/12 speelt .mkv/,mp4 bestanden prima af, zonder Kodi dus.
Kan DVD en BD kennelijk niet aan.
Hmmm...ik zou het even moeten proberen. Ik heb hier ook een Philips aan de muur hangen, maar ik gebruik de Shield voor het afspelen van media; Philips heeft naar mijn idee teveel aan Android TV gekloot om het lekker te laten werken en het is veel te traag.

Ok, ik ben even naar de woonkamer gegaan om het te proberen, maar inderdaad....het werkt niet. Hij kan op een of andere manier die DVD structuur niet (meer) afspelen. Dat heeft ooit wel gewerkt, maar nu niet meer. Zowel de Philips TV zijn eigen Android TV systeem als de Shield Pro vertikken het. Het zit 'm denk ik erin dat ze het om een of andere reden uit Kodi hebben verwijderd denk ik. De afzonderlijke .vob files kan ie wel afspelen, maar als ik de folder kies, lukt het niet. Ook de .ifo bestanden pakt ie niet. Ik weet niet waarom, misschien omdat niemand dat meer doet ofzo, geen idee. Optie is om het om te zetten naar een .mkv met makemkv, dat werkt voor mij altijd goed. Is wel handiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:12
Als je uit de VOB files die kiest waar de hele film in staat en dan .VOB ombenoemen naar .mpeg lukt het dan wel?

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Super bedankt voor de genomen moeite! Echt, ik waardeer ik zeer.
In ieder geval een bevestiging dat het niet aan mij ligt :-)

Ben nog wezen prutsen met VLC. Dat werkt ook niet: de VIDEO_TS folders zijn 'leeg' - er staan dan twee stippen in.
"Geen mediabestanden gevonden. Zet een aantal mediabestanden op uw apparaat of pas uw voorkeuren aan."

Als de Philips media speler* gebruikt dan zie je de .VOB bestanden wel. Selecteer je b.v. de 1e dan wordt deze iedere keer opnieuw afgespeeld met onderaan het scherm:

"Niet ondersteunde audio-indeling of bestand met alleen video"

Pak ik het volgende .vob bestand, dan wordt wel video afgespeeld, maar ondertiteling mankeert en is niet in te stellen. Ook dat wordt herhaald en herhaald.

Kortom ...het is jammer maar helaas.

Zal vermoedelijk van oude DVD5's afscheid moeten nemen, want het stukje dat ik dan wel te zien kreeg, is niet echt om aan te zien op 65"

(*) is nogal 'basaal', zal ik maar zeggen. Stop je met even met een aflevering en start je die opnieuw, dan was het 'vroeger' (lees: met een media speler) zo dat je dan een scherm kreeg met de optie om verder te gaan of opnieuw te beginnen. Dat gold ook wanneer je per ongeluk vergeten bent om op te schrijven welke aflevering je gezient hebt: als je een bekeken aflevering opnieuw opstartte dan kreeg je dezelfde vraag en wist je dat je die al gehad had.
Bij de Philips begin je -altijd- opnieuw, je krijgt de vraag om verder te gaan simpelweg niet aangeboden.
Je kunt wel heel snel door een aflevering heen gaan, dat dan weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tww62 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:56:
Ik heb een Philips OLED908/12, da's een van de nieuwste en komt goed uit de reviews.
Als ik via de AB van de Philips voor USB kies, verschijnt de schijf met de complete inhoud.
Zolang het maar bij losse bestanden (mp4/mkv) blijft, gaat het prima.

Dat geldt ook voor Kodi (v21). Cache kan niet echt 'vol' zijn, direct na installatie.

De 'log'-file waarnaar verwezen wordt, daarin staat alleen dat Kodi gestart is - ik zie geen foutmeldingen o.i.d.

Misschien een andere app gebruiken? Ik zou niet weten welke overigens. VLC

zie dat euvel wel vaker voorkomt

https://www.smartdevicesh...failed-to-play-kodi-error
https://www.thewindowsclu...items-failed-to-play-kodi

Zucht - heb ik weer....

Heeft het iets met NTFS te maken kunnen hebben (schijf is NTFS geformatteerd). Maar ja, dan wordt de schijf helemáál niet herkend.

Als voor DVD afspelen kiest, druk je dan op 'Play' op de DVD-titel, of op 'Play' op de VIDEO-TS folder, of misschien op een daaronder liggend bestand?
Je hebt een beetje pech nu, want wat voorheen prima werkte is stukgegaan met Kodi 21.

Ze zijn ervan op de hoogte en het zou met de update naar Kodi 21.1 opgelost moeten worden.

Ik heb even de laatste "nightly" Kodi 21 update getest, en idd, de DVD (met Video_TS), wordt weer keurig afgespeeld 👍

Ik druk op play op de film titel, niet op video_ts folder, al zal het daar ook wel werken.

Kodi startte keurig het DVD menu op. Ook DVD9 wordt keurig afgespeeld hier.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Okay, hartelijk dank. Even afwachten dus.

Ik had al verder gekeken: misschien naar ISO omzetten?

Op https://kodi.wiki/view/Features_and_supported_formats stond een stukje over ISO, onderaan onder het kopje "Video player" (even lezen)

Echter, wanneer ik een folder selecteer waarin een iso bestand staat, wordt er 'niets' gevonden.
Dus wordt ISO niet ondersteund, ook niet door Philips.
Daar hebben ze over nagedacht...

Het wordt je knap moeilijk gemaakt.

Afwachten. Zal over enkele dagen wel beschikbaar zijn hoop ik, die nieuwe versie van Kodi.
Wordt Kodi op TV automatisch geupdatet dan?

Nogmaals dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@tww62, de vragen en antwoorden zijn nu wel heel specifiek Kodi en eigenlijk niet Shield TV.

Kodi heeft hier ook een eigen topic, wil het maar even hebben opgemerkt 😉

Grote Kodi topic - deel XVI

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

tww62 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 17:22:
Ik had al verder gekeken: misschien naar ISO omzetten?
Ik denk niet dat dat gaat helpen, want een ISO is een disk image en die wordt gemount en dan heb je hetzelfde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
[...]

Het wordt je knap moeilijk gemaakt.
Niet echt. Je zit met formaten te klooien die al meer dan een decennium niet meer gangbaar zijn. Met bijvoorbeeld MakeMKV kun je enorm eenvoudig dvd's of blu-ray's remuxen naar MKV. Of met Handbrake recoden naar bijvoorbeeld mp4.
Afwachten. Zal over enkele dagen wel beschikbaar zijn hoop ik, die nieuwe versie van Kodi.
Wordt Kodi op TV automatisch geupdatet dan?
Dat kan. Er is net wel een release uitgekomen op GitHub.

Via de Play Store wordt alles netjes geüpdatet als je dat aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 02:03
Heb je een PC, gebruik HandBrake om er een MP4 van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
mphilipp schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 19:50:
[...]

Ik denk niet dat dat gaat helpen, want een ISO is een disk image en die wordt gemount en dan heb je hetzelfde probleem.
[Het is een beetje off-topic-het hoort misschien ergens anders thuis, maar wil er toch nog even op reageren]

Aangaande ISO - ik weet niet.
Weet wel dat VLC, MPC-BE een DVD ISO gewoon afspelen, inclusief start menu (Hoofdstuk 1, 2, 3 enz) zonder te mounten of iets.
MPC-HC speelt de ISO ook af, maar schiet voorbij het menu.
Ik las dat Kodi dat ook -kon-, tot v21 (zoek: Kodi play DVD ISO), dat zou misschien in v21.1 hersteld worden?
Enfin, zoals gezegd, off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@tww62idd wel wat offtopic. Maar bij gebruik van Android TV (Shield TV included), en Kodi 21, zijn ISO bestanden direct afspeelbaar.

Heb nog een stel 3D films in de testverzameling en die zijn allen ISO (blu-ray), starten en spelen probleemloos.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
hardware-lover schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 13:15:
@tww62idd wel wat offtopic. Maar bij gebruik van Android TV (Shield TV included), en Kodi 21, zijn ISO bestanden direct afspeelbaar.

Heb nog een stel 3D films in de testverzameling en die zijn allen ISO (blu-ray), starten en spelen probleemloos.
Precies dit. .ISO bestanden of zelfs VIDEO_TS mappen worden gewoon netjes door Kodi herkend en afgespeeld. Zelfde geldt voor Jellyfin server btw.. dus je hoeft echt niet te hannessen met de boel eerst omzetten.
Je kan beter je media bestanden goed georganiseerd hebben, een map met "titel (jaar)" voor elke film. Kodi of Jellyfin regelen de rest wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Dit betreft de KODI software en is niet Shield-specifiek. Kleine cleanup :)

[ Voor 86% gewijzigd door Michael Knight op 25-08-2024 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@tww62, je blijft vragen stellen die eigenlijk niets meer met het topic te maken hebben? Echter, wat eerder als is opgemerkt en wat je nu zelf ook aanhaalt. Goed inlezen in de mogelijkheden van Kodi is beslist belangrijk, en als je de Kodi app niet de volledige rechten geeft voor het lezen van je media, dan krijg je soms niet alles te zien.

Il bedoel niet hetgeen Kodi zegt tijdens het eerste gebruik, maar wat zichtbaar wordt binnen de instellingen van de Kodi app, wat je kunt doen via de Android TV instellingen (apps), rechten verlenen voor alle bestanden.

Dan nog vraag ik me af of je TV vlot genoeg gaat zijn voor een goede Kodi ervaring. Misschien toch maar een externe speler overwegen, alla Shield TV bijvoorbeeld. Zijn we toch weer een beetje ontopic 😁

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Dit betreft door jou geinstalleerde software en is niet Shield-specifiek. Als jij een app/apk kunt installeren met ondersteuning voor de door jou gevraagde onderdelen, dan zal de Shield dit afspelen. Kleine cleanup :)

[ Voor 81% gewijzigd door Michael Knight op 25-08-2024 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:28
tww62 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 07:24:
@hardware-lover Maar mijn oorspronkelijke vraag (17-08-2024 10:47) ging dan ook over de Shield. Vraag was of deze VIDEO_TS folder c.q. ISO files kon afspelen. Het staat namelijk niet bij de specificaties van het apparaat en ik wil een miskoop voorkomen.
(Mijn hele oude AC Ryan kon dat wél, maar die stond te vaak op tilt maakte teveel herrie, dus was/ben ik op zoek naar een vervanger)
Ik denk, dat het apparaat het sowieso af kan spelen. Is enkel de vraag welke app(s) hiervoor het beste geschikt zijn.

...

Even wat gelezen op internet en er zijn een aantal apps die het wel kunnen als de VIDEO_TS folder lokaal staat, over het netwerk blijkt dit dan weer lastig.
Andere apps kunnen het wel afspelen, maar slaan het dvd-menu over.

----
tww62 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:53:

Zoeven ook Kodi geprobeerd, ook die speelt losse bestanden prima af, maar bij DVD of BD

Playback failed
One or more items failed to play. Check the log for more
information about this message.

Ik selecteer de DVD en druk op 'Play' op de afstandsbediening van de TV
of ik selecteer de onderliggende VIDEO_TS folder en druk play op de AB.
Probeer eens om niet op play te drukken, maar 'rechtermuisknop' (waarschijnlijk select lang ingedrukt houden) en dan play all of play folder...

---
tww62 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 15:42:
Ben nog wezen prutsen met VLC. Dat werkt ook niet: de VIDEO_TS folders zijn 'leeg' - er staan dan twee stippen in.
"Geen mediabestanden gevonden. Zet een aantal mediabestanden op uw apparaat of pas uw voorkeuren aan."
Ik kwam dit zojuist ook nog tegen, wellicht het proberen waard (nb. DVD-menu in VLC werkt schijnbaar alleen lokaal, niet via netwerk):
Use VLC. Place the VIDEO_TS folder inside of another folder. Go to that folder location in the VLC browser. It will say that it's empty. Press and hold on the folder until you see an option bar appear at the top of the screen. It will have a play button, a delete button, and a playlist button. Press on the play button and it will play just like a dvd, menu and all.
Succes maar weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Ah, nu snap ik waarom ik geen ISO kan afspelen op de Shield (VLC en Kodi), ik probeer het vanaf de NAS.
Dus eerst lokaal zetten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:28
Marcel Br schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:18:
Ah, nu snap ik waarom ik geen ISO kan afspelen op de Shield (VLC en Kodi), ik probeer het vanaf de NAS.
Niet te vroeg juichen... ;)

ik hoor graag je bevindingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Marcel Br schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:18:
Nee hoor, ik gebruik alleen maar een server voor het afspelen van mijn media. Synology eerst, nu een Shield TV (zuinig), enkel als server.

Nergens voor nodig dat lokaal opslaan 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik vraag me af. Ik heb een Nvidia Shield TV uit 2015 (met controller, nog nooit gebruikt). Ik krijg soms wat series/films via Kodi en kijk F1TV. Voor de rest gebruik ik m eigenlijk niet, al heb ik wel plannen om lineair TV op te zeggen en NLziet of iets soortgelijks te gaan gebruiken. Heb een 4k OLED HDR tv. Heeft het zin om te upgraden naar een nieuwere shield (of een concurrent)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Kurios schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:56:
Ik vraag me af. Ik heb een Nvidia Shield TV uit 2015 (met controller, nog nooit gebruikt). Ik krijg soms wat series/films via Kodi en kijk F1TV. Voor de rest gebruik ik m eigenlijk niet, al heb ik wel plannen om lineair TV op te zeggen en NLziet of iets soortgelijks te gaan gebruiken. Heb een 4k OLED HDR tv. Heeft het zin om te upgraden naar een nieuwere shield (of een concurrent)?
Heb je Dolby Vision?, dan wordt de 2019 Pro versie wel interessant voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:57:
[...]

Heb je Dolby Vision?, dan wordt de 2019 Pro versie wel interessant voor je.
Ja dat zit wel op de TV. Maar geluid doe ik voornamelijk via een soundbar, ik denk niet dat die het ondersteunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Kurios schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 17:03:
[...]

Ja dat zit wel op de TV. Maar geluid doe ik voornamelijk via een soundbar, ik denk niet dat die het ondersteunt.
Dolby Vision gaat over vision, oftewel: beeld. De soundbar zal alleen interesse hebben in Dolby Atmos, dat gaat over geluid. Maar, als je de Shield hebt aangesloten op de soundbar zal de soundbar het weer wel moeten ondersteunen v.w.b. dr doorgifte. (Mijn versterker adverteert in ieder geval met Dolby Vision ondersteuning).

Maar, ja, de Shield 2019 ondersteund Dolby Vision en de 2015 & 2017 versie niet. Maar allen ondersteunen wel HDR10. Dus je kunt er wel HDR content mee afspelen. Uiteraard wordt gezegd dat Dolby Vision het betere formaat is van beiden (zal ook wel kloppen, doordat DV dynamische metadata ondersteund en HDR10 niet). Maar of je het ook echt ziet?

Ter aanvulling:
Mijn TV ondersteund Dolby Vision, mijn versterker ondersteund Dolby Vision, maar mijn Shield (2017) niet. Vind ik dat jammer? Ja. Mis ik het? Nee. Ga ik daarvoor upgraden? Zeer zeker niet. Als de Shield helemaal geen HDR ondersteunde (ook geen HDR10 dus) zou ik het wellicht / waarschijnlijk wel overwegen. Maar of ik dan nog een Shield zou kopen? Blijft maar een duur apparaat. Zeker nu er concurrenten zijn die de helft kosten (maar mogelijk niet 100% vergelijkbaar zijn in support van vanalles en nog wat).

[ Voor 22% gewijzigd door RobertMe op 19-08-2024 17:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Het is ook zeker een kwestie van smaak, maar persoonlijk is dit de reden dat ik voor een 2019 Pro bent gegaan zodat ik DV ondersteuning heb (ik selecteer hier ook mijn film materiaal op), dit is voor mij, de meest natuurgetrouwe qua kleuren en mooiste HDR format die er momenteel is op normale tv's, zeker i.c.m. een OLED.

Los daarvan moet je gewoon doen wat je zelf de moeite waard vind :)
Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.