De afgelopen tijd veel gebruikt en altijd de laatste Unstable/Development/Nightly of hoe ze dat ook noemen versie en alles werkte helemaal prima!
Sterker nog : Ik denk dat heel veel mensen niet beseffen hoe verschrikkelijk veel beter het werkt als YouTube Client dan de officiële troep !!!
Ik had het nog nooit gebruikt en het doel was meer om een AdBlocking YouTube Client te hebben, maar
HOLY CRAP!!! wat hebben ze een heerlijk groot aantal opties en instellingen ingebouwd !!!
Echt een puur genot gewoon!
- Allerlei onzin uitgezet die ik niet wil zien, want vol met tokkie content gebaseerd op je IP adres/Land.
- Alles zo OLED vriendelijk mogelijk ingesteld.
- Lekker veel knopjes aangezet om van alles en nog wat direkt te kunnen doen.
- Gewoon een eigen Automatic Frame Rate Switching optie die PERFECT! werkt

- Allerlei andere dingetjes die ik niet meer weet, maar het doorbladeren van alle opties een half uur lang of zo was alleen al het installeren helemaal waard !!!
"I don't YouTube a lot, but when I do, then I SmartTube!" 
Hier draait gewoon de laatste versie op een 2017 model en heb tot nu toe nergens problemen mee

De reclame voor specifieke content had ik al een tijdje weggefilterd in AdGuard Home.
Waar ik mee zat is dat ze vorige week een update voor de launcher hadden uitgebracht waardoor deze ineens off-center leek. Er zit een soort lege ruimte aan de linkerkant van het scherm, die standaard rechts niet aanwezig is.
Automatische Updates staan UIT in de Google Play Store Settings en daarmee ben je gewoon van dat hele gedoe af na een aantal updates voor de Launcher verwijderd te hebben als het goed is
Als je wat moet updaten altijd goed opletten en netjes selectief doen!

Onlangs bezig geweest met ADB via het netwerk op de Shield TV 2017 en dat werkt echt super relax!
Nou moet ik daarbij wel zeggen dat het niet bepaald de eerste keer was dat ik iets met ADB en een Android apparaat deed, maar het was wel de eerste keer dat ik het via mijn LAN deed

RobertMe schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 18:09:
Ik wordt, eigenlijk al tijden (lees: maanden, wellicht, jaren) gek van mijn NVidia Shield. En dan niet als ik het appraraat gebruik, maar juist voornamelijk als ik het apparaat niet gebruik. De ventilator is namelijk (waarschijnlijk) stuk. Dus in een stille ruimte hoor ik zeer regelmatig dat ding brommen / tikken / ....
Heeft iemand hier dus toevallig ervaring met het vervangen ervan? Ik het het ding al vaker open gehad (en schoon gemaakt). En het is naar mijn idee "natuurlijk" allemaal een beetje custom. Met daarbij ook de vraag: hebben alle Shields dan dezelfde ventilator? Zowel ik als mijn ouders hebben namelijk een 2017 Shield, potentieel beide ook in 2017 gekocht (1 aan het begin van het jaar, ander aan het eind van het jaar dan). En die van mij heeft het ledje (wat dus aan de deksel uit schijnt zeg maar) ook in de deksel zitten (dus bij open maken komt het ledje mee en moet je eerst de kabel los maken voordat de deksel er helemaal af kan). Bij die van mijn ouders zit het ledje echter op het PCB. Mogelijk dat er dus meer (subtiele) hardware verschillen zijn?
Ik heb ook even snel op AliExpress gekeken, en daar staat wel wat op voor 15 euro.
Gemixt met andere (laptop) ventilatoren van 5 euro. Dan is die Shield in vergelijking dus fors aan de prijs, al dan niet door een shop die gewoon duur verkoopt.
RobertMe schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 21:47:
En toen ik net de TV aan had maakte die een lawaai dat was niet meer normaal

(dacht eerst dat iemand met een boormachine bezig was

)
Intussen het hele ding uit elkaar liggen. En dan bedoel ik letterlijk de ventilator. Model is "BAZA0508R5U" (van "AVC").
Aan de "onderkant" (kant van het grijze plaatje) zitten ook nog schroefjes. Dus die heb ik er ook maar eens uit gehaald, en dan kun je het kapje er zo af pakken en heb je nog het metalen plaatje met de daadwerkelijke ventilator / "wiel met schoepen". En toen ik eens aan dat wieltje "trok" kwam die er ook zo af. En dan zit op het metalen plaatje nog net een gaatje (waar het asje in zit) met 6 spoelen

. Uiteraard zit wel overal wat stof. Maar dat lijkt niet heel schrokkend te zijn (zo nu en dan heb ik de ventilator er al uit gehad en schoon geblazen (meestal letterlijk blazen

), maar uiteraard blijft toch nog wat er in "plakken").
Bedankt voor de info en het uitzoekwerk, want de laatste paar keer dat ik de grote updates aan het installeren was hoorde ik mijn ventilatortje toch wel een beetje, terwijl die vroeger altijd helemaal niet te horen was op de "Silent Mode" of iets dergelijks instelling in de Android TV Settings
Niks rampzaligs, maar ik hou het stiekem wel een beetje in de gaten...
Dat is echt dikke vette onzin!
Dat is alleen van toepassing als argument tegen al die rare maffe mensen die ik heb gekend die via het FTP protocol over het internet heen zaten te streamen...
Dat protocol is toch echt bedoeld voor DOWNLOADEN en niet voor STREAMEN !!!

Die paar keer dat ik in GTA V Online met andere aan het racen ben of iets dergelijks zie ik ook constant dergelijke "Gamepad vs. Mouse" veranderingen dus ik zou bijna denken dat het normaal is
En dat is dus gewoon terwijl ik achter mijn Game PC zit die nog nooit iets samen met de Nvidia Shield TV modellen heeft gedaan!
"Once you go Triple Screen Gaming you never go back!"