Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Mijn huidige setup heeft altijd gewerkt tot en met Kodi 20.5. Sinds de update heb ik dus de videos geprobeerd die altijd hebben gewerkt.

Ik speel altijd alles af via mijn Synology NAS (bedraad), de videos zijn in 90% van de gevallen .mkv bestanden. H264/H265 geprobeerd, bitrate weet ik niet, maar vaak van een 2160p Bluray.

Gisteren toevallig al een backup gemaakt van mijn Kodi folder (hernoemen was inderdaad makkelijker geweest). Daarna een nieuwe Kodi install maar zelfde problemen. Mavens build van Kodi ken ik niet, eens even naar kijken. Maar ik wil wel graag mijn instellingen en addons etc behouden, kan dat met die Maven?

Master_A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 20:28
@Amiet01 Lijkt een Kodi probleem te zijn? Althans deze threads lijken ongeveer hetzelfde probleem als jou te hebben:Blijkbaar ligt het SRT bestanden. Dus ik zou je aanraden om even te testen zonder.

Andere optie is natuurlijk om te downgraden. Je kunt hier de oude Android binaries vinden. Om te downgraden moet je dan de Kodi uit de Play Store verwijderen en de apk sideloaden. De instellingen kun je dan vziw weer terugzetten.

Overigens kunnen wij niet weten, zoals @The Zep Man terecht opmerkt, wat jouw huidige setup is en dat deze altijd gewerkt tot en met Kodi 20.5. Misschien heb je de Shield wel vorige week dinsdag in gebruik genomen. Het helpt dus enorm om wat meer informatie te geven dan: "Help hij doet het ineens niet meer".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:13
Ik heb Retroarch op mijn Shield gezet en roms op de usb stick gezet maar voor geen mogelijkheid als ik blader in de Shield tv zie ik de map met de roms. Heel vreemd ik heb van alles geprobeerd met 3 verschillende sticks. Gaat om de pro 2019 en de 2017 versie. Ik heb ze beiden maar hij leest niks van vanaf de stick. Wil graag oude retro spelen op de Shield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
babbi schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:59:
Ik heb Retroarch op mijn Shield gezet en roms op de usb stick gezet maar voor geen mogelijkheid als ik blader in de Shield tv zie ik de map met de roms.
Ik neem aan dat je "niet" bedoelt.

Welk filesystem gebruik je?

Verder moet je mogelijk met permissies aan de slag. Volgens mij is er voor Kodi een aparte permissie om data uit alle directories te mogen lezen. Wellicht is dat ook zo voor RetroArch.

[ Voor 22% gewijzigd door The Zep Man op 02-05-2024 07:00 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-05 14:18
babbi schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:59:
Ik heb Retroarch op mijn Shield gezet en roms op de usb stick gezet maar voor geen mogelijkheid als ik blader in de Shield tv zie ik de map met de roms. Heel vreemd ik heb van alles geprobeerd met 3 verschillende sticks. Gaat om de pro 2019 en de 2017 versie. Ik heb ze beiden maar hij leest niks van vanaf de stick. Wil graag oude retro spelen op de Shield.
Moesten die niet in een specifieke map staan op de USB stick om gelezen te kunnen worden?

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
DeTjuk schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:29:
[...]

Moesten die niet in een specifieke map staan op de USB stick om gelezen te kunnen worden?
Ben al paar uur bezig maar krijg het niet voor mekaar. Beide Nvidia’s leest niet de stick met de roms erop 🤷‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
babbi schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:41:
[...]

Ben al paar uur bezig maar krijg het niet voor mekaar. Beide Nvidia’s leest niet de stick met de roms erop 🤷‍♂️
Dit is de foldernaam die ik bedoelde, maar weet niet of het daarmee te maken heeft.
https://nvidia.custhelp.c...-shared-storage-on-shield

Kom hier vergelijkbare problemen tegen:

https://www.reddit.com/r/...o_arch_an_external_drive/

https://www.reddit.com/r/...sible_on_retroarch_after/

Lijkt erop dat je retroarch.cfg moet bewerken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@DeTjuk Ik weet niet welke versie van Android @babbi op z'n Shield(s) heeft, maar met de laatste update heeft Android ook niet meer standaard toegang tot alle mappen. Wellicht dat die permissie nog expliciet ingeschakeld dient te worden in de App instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
babbi schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:41:
[...]

Waarom beantwoord je niet de andere gestelde vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
alex3305 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:23:
@DeTjuk Ik weet niet welke versie van Android @babbi op z'n Shield(s) heeft, maar met de laatste update heeft Android ook niet meer standaard toegang tot alle mappen. Wellicht dat die permissie nog expliciet ingeschakeld dient te worden in de App instellingen.
En waar staat dat? Ben een vrouw die het nogal druk heeft. Het is allemaal voor mijn zoontje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• babbi
The Zep Man schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:39:
[...]

Waarom beantwoord je niet de andere gestelde vragen?
Beetje druk maar straks meer tijd:)
Beetje jammer dit. Wel regelmatig online zijn, in een ander topic opnieuw vragen stellen maar hier niets laten weten. Het forum is geen afhaalchinees. Men probeert je te helpen maar hult je in stilzwijgen. ;(

[ Voor 34% gewijzigd door S1NN3D op 03-05-2024 19:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alex3305
babbi schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:09:
[...]

En waar staat dat? Ben een vrouw die het nogal druk heeft. Het is allemaal voor mijn zoontje.
In de Android instellingen, onder Apps, onder RetroArch staan de permissies. Zover ik kan vinden moet je inderdaad een specifieke directory gebruiken. En zoals anderen zeiden, waarschijnlijk moet je ook de config bewerken om het werkend te krijgen.

Geslacht doet er overigens niet toe en we hebben het allemaal druk :). Maar een beetje eigen inzet wordt hier wel verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:15

Pierre

Van nature lui!

Never mind

[ Voor 93% gewijzigd door Pierre op 03-05-2024 13:26 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
babbi schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:10:
[...]

Beetje druk maar straks meer tijd:)
[mbr]Beetje jammer dit. Wel regelmatig online zijn, in een ander topic opnieuw vragen stellen maar hier niets laten weten. Het forum is geen afhaalchinees. Men probeert je te helpen maar hult je in stilzwijgen. ;( [/mbr]
Sorry je heb een punt. Uiteindelijk is het gelukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

babbi schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:32:
[...]

Sorry je heb een punt. Uiteindelijk is het gelukt.
Wat was dan de oplossing? misschien ook wel fijn om hier te delen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ervaren jullie problemen met de refresh rate van de NPO start Plus app?

Heb het idee dat het net niet helemaal vloeiend is. Mate van wissel wel erg per item

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Pierre schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:46:
[...]

Wat was dan de oplossing? misschien ook wel fijn om hier te delen.
Om de juiste file manager te gebruiken. Was wel even een dingetje zeg. Het beeld versprong constant dus je kon de config niet veranderen haast. Keyboard en muis aan de Shield is een noodzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaneda228
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04 14:14
Amiet01 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 23:30:
Helaas is mijn Kodi automatisch geupdate naar v21.0, en werken videos niet meer normaal. Na een tijdje afspelen stopt de video. Dit gebeurt ook wanneer ik in de film skip, dan gaat het scherm op zwart en gaat terug naar het menu. Andere mensen hier ook last van, en zo ja, enig idee hoe dit te fixen?
Ik ervaar sinds gisteren hetzelfde... zag dat de kodi naar een nieuwe versie was geupdated.
splash screen ziet er ook uit alsof het gescrambled is op een of andere manier. het was niet zoals ik zou verwachten...

Tijdens afspelen van Fallout S01E03 2160p stopt de video spontaan een bepaald tijdstip.
Alles opnieuw opgestart en zelfde probleem.
na een 3e herstart proberen te skippen naar een minuut later. hing ook direct al rond het eerste tijdstip waarop het fout ging...

Zal eens kijken om een andere versie te downloaden. dacht dat de file corrupt was maar nu ik dit lees
wordt bekabeld via synology nas , nfs direct afgespeeld (zoals ik alles afspeel).
Dus voor nu geen idee, buiten dat kodi de oorzaak is.

-- als ik wat meer details heb over de settings of bestandformaat etc post ik dit hier...--

-- edit 2 ; lees hierboven wat over de srt files. snel getest of dat het is of niet dan.. t.b.c. --

vanavond/deze week even verder kijken .

[ Voor 6% gewijzigd door kaneda228 op 07-05-2024 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-05 22:28
kaneda228 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:28:
[...]

Ik ervaar sinds gisteren hetzelfde... zag dat de kodi naar een nieuwe versie was geupdated.
splash screen ziet er ook uit alsof het gescrambled is op een of andere manier. het was niet zoals ik zou verwachten...

Tijdens afspelen van Fallout S01E03 2160p stopt de video spontaan een bepaald tijdstip.
Alles opnieuw opgestart en zelfde probleem.
na een 3e herstart proberen te skippen naar een minuut later. hing ook direct al rond het eerste tijdstip waarop het fout ging...

Zal eens kijken om een andere versie te downloaden. dacht dat de file corrupt was maar nu ik dit lees
wordt bekabeld via synology nas , nfs direct afgespeeld (zoals ik alles afspeel).

-- als ik wat meer details heb over de settings of bestandformaat etc post ik dit hier...--

-- edit 2 ; lees hierboven wat over de srt files. snel getest of dat het is of niet dan.. t.b.c. --

Tot zover kan het 1 corrupte file zijn
Zou eerst iets afspelen wat je al eerder bekeken hebt en zeker goed is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

kaneda228 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:28:
[...]

Probeer eens SMB in plaats van NFS? Ik heb laatst Fallout 2160p DV geheel gezien zonder problemen, met Kodi 21.0?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ragnar9999
NaN schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:39:
[...]

Probeer eens SMB in plaats van NFS? Ik heb laatst Fallout 2160p DV geheel gezien zonder problemen, met Kodi 21.0?
same here, waarschijnlijk een add-on probleempje (zoals een srt dienst)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Ragnar9999 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:05:
[...]

same here, waarschijnlijk een add-on probleempje (zoals een srt dienst)
Daar gebruik ik Bazarr voor, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Of gebruik Plex / Emby / Jellyfin. Dan gebruik je in ieder geval onderliggend een protocol wat voor media streaming is bedoeld.

Mijn problemen beperken zich dan in ieder geval tot het cache legen en herstarten van de Plex app en server

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ragnar9999
alex3305 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:24:
Of gebruik Plex / Emby / Jellyfin. Dan gebruik je in ieder geval onderliggend een protocol wat voor media streaming is bedoeld.

Mijn problemen beperken zich dan in ieder geval tot het cache legen en herstarten van de Plex app en server
Plex al eens geprobeerd, vond Kodi een stuk fijner.
Jarenlange gewenning denk ik
Heb ook geen problemen met Kodi, weet dat die er kunnen zijn als je iets uit onbekende repo installeerd

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kaneda228
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04 14:14
Ragnar9999 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:36:
[...]

Tot zover kan het 1 corrupte file zijn
Zou eerst iets afspelen wat je al eerder bekeken hebt en zeker goed is
Dit was het inderdaad. Wat een flater van me. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:12
Meer mensen met discovery+ problemen sinds vandaag zodra je een video opstart? Komt dan een DRM melding in beeld. Nooit eerder last gehad. Heb alles al een powercycle gegeven.

Shield pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:14
Arn0uDz schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:44:
Meer mensen met discovery+ problemen sinds vandaag zodra je een video opstart? Komt dan een DRM melding in beeld. Nooit eerder last gehad. Heb alles al een powercycle gegeven.

Shield pro 2019
Gisteren inderdaad ook last gehad op nokia 8010, vandaag geen problemen meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:12
ipje schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:31:
[...]

Gisteren inderdaad ook last gehad op nokia 8010, vandaag geen problemen meer.
Het werkt nu inderdaad weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-05 19:20
Hallo,
Ik wil via moonlight op een shieldtv 2017 games spelen gestreamd vanaf mijn PC.
Op de shieldtv gebruik ik hiervoor een ps4 controller.
Het probleem is echter dat de controller wel herkend wordt, maar tijdens het drukken voortdurend switcht tussen keyboard / gamepad (dit is te zien aan de iconen in bvb cyberpunk: er wordt een A getoond (xbox button) en vlug daarna de keyboard toets

weet iemand wat hiervan de reden zou kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:06
fjskmdl2 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:42:
Hallo,
Ik wil via moonlight op een shieldtv 2017 games spelen gestreamd vanaf mijn PC.
Op de shieldtv gebruik ik hiervoor een ps4 controller.
Het probleem is echter dat de controller wel herkend wordt, maar tijdens het drukken voortdurend switcht tussen keyboard / gamepad (dit is te zien aan de iconen in bvb cyberpunk: er wordt een A getoond (xbox button) en vlug daarna de keyboard toets

weet iemand wat hiervan de reden zou kunnen zijn?
Misschien moet je in Cyberpunk aangeven dat je met een controller speelt?
Heb je al een ander spel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Laatst online: 25-05 19:20
Arjantje72 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:35:
[...]

Misschien moet je in Cyberpunk aangeven dat je met een controller speelt?
Heb je al een ander spel geprobeerd?
Ik geloof niet dat het aan cyberpunk ligt, in bvb V-rising heb ik hetzelfde probleem

Acties:
  • +3 Henk 'm!
JB schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:28:
Hebben mensen hier ook issues met Smart Tube?
De afgelopen tijd veel gebruikt en altijd de laatste Unstable/Development/Nightly of hoe ze dat ook noemen versie en alles werkte helemaal prima! d:)b

Sterker nog : Ik denk dat heel veel mensen niet beseffen hoe verschrikkelijk veel beter het werkt als YouTube Client dan de officiële troep !!! :o

Ik had het nog nooit gebruikt en het doel was meer om een AdBlocking YouTube Client te hebben, maar HOLY CRAP!!! wat hebben ze een heerlijk groot aantal opties en instellingen ingebouwd !!! :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Echt een puur genot gewoon! _O_

- Allerlei onzin uitgezet die ik niet wil zien, want vol met tokkie content gebaseerd op je IP adres/Land.
- Alles zo OLED vriendelijk mogelijk ingesteld.
- Lekker veel knopjes aangezet om van alles en nog wat direkt te kunnen doen.
- Gewoon een eigen Automatic Frame Rate Switching optie die PERFECT! werkt :Y) 8) O+
- Allerlei andere dingetjes die ik niet meer weet, maar het doorbladeren van alle opties een half uur lang of zo was alleen al het installeren helemaal waard !!! :+

"I don't YouTube a lot, but when I do, then I SmartTube!" <3
alex3305 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:26:
Mijn Shield met downgrade naar 8.2.3 werkt nog steeds fantastisch. Enorm blij mee.
Hier draait gewoon de laatste versie op een 2017 model en heb tot nu toe nergens problemen mee :)
De reclame voor specifieke content had ik al een tijdje weggefilterd in AdGuard Home.
Waar ik mee zat is dat ze vorige week een update voor de launcher hadden uitgebracht waardoor deze ineens off-center leek. Er zit een soort lege ruimte aan de linkerkant van het scherm, die standaard rechts niet aanwezig is.
Automatische Updates staan UIT in de Google Play Store Settings en daarmee ben je gewoon van dat hele gedoe af na een aantal updates voor de Launcher verwijderd te hebben als het goed is :)

Als je wat moet updaten altijd goed opletten en netjes selectief doen! :Y)
Klippy schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 20:22:
Anders moet ik de ADB methode maar proberen om de default launcher te wijzigen.
Onlangs bezig geweest met ADB via het netwerk op de Shield TV 2017 en dat werkt echt super relax! d:)b

Nou moet ik daarbij wel zeggen dat het niet bepaald de eerste keer was dat ik iets met ADB en een Android apparaat deed, maar het was wel de eerste keer dat ik het via mijn LAN deed :)
RobertMe schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 18:09:
Ik wordt, eigenlijk al tijden (lees: maanden, wellicht, jaren) gek van mijn NVidia Shield. En dan niet als ik het appraraat gebruik, maar juist voornamelijk als ik het apparaat niet gebruik. De ventilator is namelijk (waarschijnlijk) stuk. Dus in een stille ruimte hoor ik zeer regelmatig dat ding brommen / tikken / ....

Heeft iemand hier dus toevallig ervaring met het vervangen ervan? Ik het het ding al vaker open gehad (en schoon gemaakt). En het is naar mijn idee "natuurlijk" allemaal een beetje custom. Met daarbij ook de vraag: hebben alle Shields dan dezelfde ventilator? Zowel ik als mijn ouders hebben namelijk een 2017 Shield, potentieel beide ook in 2017 gekocht (1 aan het begin van het jaar, ander aan het eind van het jaar dan). En die van mij heeft het ledje (wat dus aan de deksel uit schijnt zeg maar) ook in de deksel zitten (dus bij open maken komt het ledje mee en moet je eerst de kabel los maken voordat de deksel er helemaal af kan). Bij die van mijn ouders zit het ledje echter op het PCB. Mogelijk dat er dus meer (subtiele) hardware verschillen zijn?

Ik heb ook even snel op AliExpress gekeken, en daar staat wel wat op voor 15 euro. Gemixt met andere (laptop) ventilatoren van 5 euro. Dan is die Shield in vergelijking dus fors aan de prijs, al dan niet door een shop die gewoon duur verkoopt.
RobertMe schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 21:47:
En toen ik net de TV aan had maakte die een lawaai dat was niet meer normaal :X (dacht eerst dat iemand met een boormachine bezig was :o)

Intussen het hele ding uit elkaar liggen. En dan bedoel ik letterlijk de ventilator. Model is "BAZA0508R5U" (van "AVC").

Aan de "onderkant" (kant van het grijze plaatje) zitten ook nog schroefjes. Dus die heb ik er ook maar eens uit gehaald, en dan kun je het kapje er zo af pakken en heb je nog het metalen plaatje met de daadwerkelijke ventilator / "wiel met schoepen". En toen ik eens aan dat wieltje "trok" kwam die er ook zo af. En dan zit op het metalen plaatje nog net een gaatje (waar het asje in zit) met 6 spoelen :p. Uiteraard zit wel overal wat stof. Maar dat lijkt niet heel schrokkend te zijn (zo nu en dan heb ik de ventilator er al uit gehad en schoon geblazen (meestal letterlijk blazen :+), maar uiteraard blijft toch nog wat er in "plakken").
Bedankt voor de info en het uitzoekwerk, want de laatste paar keer dat ik de grote updates aan het installeren was hoorde ik mijn ventilatortje toch wel een beetje, terwijl die vroeger altijd helemaal niet te horen was op de "Silent Mode" of iets dergelijks instelling in de Android TV Settings :)

Niks rampzaligs, maar ik hou het stiekem wel een beetje in de gaten...
alex3305 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:24:
Of gebruik Plex / Emby / Jellyfin.

Dan gebruik je in ieder geval onderliggend een protocol wat voor media streaming is bedoeld.
Dat is echt dikke vette onzin! :P

Dat is alleen van toepassing als argument tegen al die rare maffe mensen die ik heb gekend die via het FTP protocol over het internet heen zaten te streamen...
Dat protocol is toch echt bedoeld voor DOWNLOADEN en niet voor STREAMEN !!! _O- :')
fjskmdl2 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 19:03:
Ik geloof niet dat het aan cyberpunk ligt, in bvb V-rising heb ik hetzelfde probleem.
Die paar keer dat ik in GTA V Online met andere aan het racen ben of iets dergelijks zie ik ook constant dergelijke "Gamepad vs. Mouse" veranderingen dus ik zou bijna denken dat het normaal is :?

En dat is dus gewoon terwijl ik achter mijn Game PC zit die nog nooit iets samen met de Nvidia Shield TV modellen heeft gedaan! :)

"Once you go Triple Screen Gaming you never go back!" 8) :*) :Y) O+ :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:33
JB schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:28:
Hebben mensen hier ook issues met Smart Tube? Ik heb op al mijn Android TV devices (Shield/Firesticks) een unknown error 403 als ik iets poog af te spelen. "Home" laadt keurig, maar zodra je een filmpje aanklikt, krijg je die foutmelding.
Ik gebruik 't elke dag. Geen issues.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 23:56

Klippy

Still Game

nero355 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:38:
[...]

Onlangs bezig geweest met ADB via het netwerk op de Shield TV 2017 en dat werkt echt super relax! d:)b

Nou moet ik daarbij wel zeggen dat het niet bepaald de eerste keer was dat ik iets met ADB en een Android apparaat deed, maar het was wel de eerste keer dat ik het via mijn LAN deed :)

[...]
Ik was ook te lastig aan het denken, zat ook in mijn hoofd dat ik wat via USB moest doen, terwijl ik netwerk debugging al jaren aan heb staat voor HASS.

Het was dus binnen 2 minuten gelukt om de default launcher uit te schakelen. Sindsdien werkt het perfect. Geen accessibility settings nodig en ook geen raar power menu meer gezien.
Dus ik ben meer dan tevreden met Project Ivy, meteen Premium aangeschaft en wat eigen wallpapers op de shield storage gezet.

En hier ook geen problemen met Smart Tube, gebruik het ook bijna dagelijks en het werkt zoals het hoort.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:04
Sinds kort werkt de ethernet verbinding niet meer op mijn Nvidia Shield Pro 2019.
Dit heeft eerder altijd gewerkt maar ik kan mij herinneren dat ik eerder problemen heb gehad die opeens weer opgelost waren.
Wifi werkt zonder problemen.

Hij geeft bij auto DHCP nu aan geen verbinding.
zet ik hem op statisch dan krijg ik wel een ip adres (alleen als ik de DNS servers leeg laat).
Ethernet verbonden Link speed: 1000Mbps.

In het hoofdscherm staat er nu Ethernet is niet verbonden.

gebruikte apparatuur
Nvidia Shield 2019 Pro
Unifi Dream Machine
losse ethernet adapter
CAT5e die afgewerkt zit op een outlet maar het ook met een rechtstreekse CAT6 kabel geprobeerd direct op de UDM en ook nog bij een switch.
Huawei XGS-PON ONT die ik gebruik met Delta glasvezel Internet

Wat ik geprobeerd heb:
• Meerdere verschillende netwerk kabels rechtstreeks tussen de Shield en de router.
• Inplaats van de Shield aan te sluiten rechtstreeks op de router heb ik hem ook een keer aangesloten op een switch.
• Een USB netwerk adapter (daarbij heb ik hetzelfde probleem)
• De Shield naar versie 9 gebracht en een factory reset (daar draait hij nu op)
• factory reset unifi Dream machine (Met fabrieksinstellingen werkt het ook niet, Vlan 100 dacht ik alleen aangepast)
• DNS settings bij de router van auto naar 1.1.1.1 en 8.8.4.4

Heeft iemand hier toevallig ook problemen mee gehad of weet iemand hiervoor een oplossing?
Ik snap niet meer waar het nu fout gaat en ik ben er al te lang mee bezig om het proberen op te lossen.
Bij andere netwerk apparaten heb ik geen problemen.
Ik baal hier best van dat ik het niet aan de gang krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:03
thespeed schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:03:
Sinds kort werkt de ethernet verbinding niet meer op mijn Nvidia Shield Pro 2019.
Dit heeft eerder altijd gewerkt maar ik kan mij herinneren dat ik eerder problemen heb gehad die opeens weer opgelost waren.
Wifi werkt zonder problemen.

zet ik hem op statisch dan krijg ik wel een ip adres (alleen als ik de DNS servers leeg laat).

gebruikte apparatuur
Nvidia Shield 2019 Pro
Unifi Dream Machine
losse ethernet adapter
CAT5e die afgewerkt zit op een outlet maar het ook met een rechtstreekse CAT6 kabel geprobeerd direct op de UDM en ook nog bij een switch.
Huawei XGS-PON ONT die ik gebruik met Delta glasvezel Internet

Wat ik geprobeerd heb:
• Meerdere verschillende netwerk kabels rechtstreeks tussen de Shield en de router.
• Inplaats van de Shield aan te sluiten rechtstreeks op de router heb ik hem ook een keer aangesloten op een switch.
• De Shield naar versie 9 gebracht en een factory reset (daar draait hij nu op)
• factory reset unifi Dream machine (Met fabrieksinstellingen werkt het ook niet, Vlan 100 dacht ik alleen aangepast)

Heeft iemand hier toevallig ook problemen mee gehad of weet iemand hiervoor een oplossing?
Ik snap niet meer waar het nu fout gaat en ik ben er al te lang mee bezig om het proberen op te lossen.
Ik baal hier best van dat ik het niet aan de gang krijg.
Had zelfde probleem en is later weer van zelf weggegaan. Toen ook van alles geprobeerd.
Nu doet ie het gewoon weer.

Misschien modem ook herstartten?

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
thespeed schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:03:

Als je een apparaat op Static IP address zet dan krijg je dus geen DHCP IP address meer hé! B)

Wat er dan vaak gebeurt is dat het laatst verkregen IP adres via DHCP automatisch wordt ingevuld ;)
gebruikte apparatuur
Unifi Dream Machine
losse ethernet adapter
UniFi hardware... brr... zal niet de eerste en ook niet de laatste firmware bug zijn als het in dit geval van toepassing blijkt te zijn :X
Wat ik geprobeerd heb:
Staat je Port Profile wel goed in je UniFi Controller ?!
Die dingen zijn niet altijd even betrouwbaar...

Wat gebeurt er als je op de switchport van de Shield TV een PC of Laptop aansluit ?!
IMHO twee dingen die je niet hoeft te doen als de rest van je netwerk gewoon goed werkt en vooral DNS heeft echt 0,0 met dit probleem te maken! ;)

Mijn Shield TV 2017 heeft in ieder geval nog nooit ruzie gehad met mijn UniFi meuk :
- uitvoering: Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG) = Router
- uitvoering: Ubiquiti UniFi Switch (16-poorts, 150W PoE+) = Core Switch
- uitvoering: Ubiquiti UniFi AC In-Wall (per stuk) = Accesspoint tussen Core en Edge Switches
- uitvoering: Ubiquiti UniFi Switch 8-poorts = Edge Switch

Dus ik zou eens na gaan denken over wat er onlangs bij jou is veranderd en hoe je dat terug kan draaien, nadat je bovenstaande nog effe hebt getest ;)

Wat je ook nog kan doen is iets van TCPdump/WireShark gebruiken om verkeer te sniffen/capturen en te kijken of de DHCP Requests/Offers überhaupt wel aankomen aan beide kanten!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Voor wie ook micro stutters ervaart met zijn nvidia shield. Zet Dolby processing uit. Ze zijn daarna verdwenen. Kom ik gelukkig pas na 2 jaar achter.

Sowieso begrijp ik niet dat deze optie standaard aanstaat. Hij transcode het Dolby signaal namelijk naar een ander formaat. Waarschijnlijk is de processor net iets te traag om dit volledig realtime te doen, waardoor je dus micro stutters krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Anoniem: 306567 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:57:
Voor wie ook micro stutters ervaart met zijn nvidia shield. Zet Dolby processing uit. Ze zijn daarna verdwenen. Kom ik gelukkig pas na 2 jaar achter.

Sowieso begrijp ik niet dat deze optie standaard aanstaat. Hij transcode het Dolby signaal namelijk naar een ander formaat. Waarschijnlijk is de processor net iets te traag om dit volledig realtime te doen, waardoor je dus micro stutters krijgt...
Ik heb een Shield Pro en daar heb ik ook last van stutters met sound maar Dolby Processing staat uit? geen idee wat ik dan kan doen om het op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Pierre schreef op zondag 26 mei 2024 @ 11:52:
[...]

Ik heb een Shield Pro en daar heb ik ook last van stutters met sound maar Dolby Processing staat uit? geen idee wat ik dan kan doen om het op te lossen.
Mijn stutters waren niet met het geluid, maar met het beeld. Lijkt erop dat het beeld om de zoveel tijd doorspoelt om het geluid te synchroniseren. Waardoor je stutters krijgt.

Maar als je echt stutters hoort in het geluid zelf dan is dit een ander probleem. Wanneer heb je dit precies? Met alle streaming apps of kodi? Komt het wellicht alleen voor bij DD+ geluid? Kan je versterker/soundbar wel DD+ decoderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Het gekke is dat ik het met streaming apps er geen last van heb, het geluid valt even weg en komt weer terug. Ik heb een Samsung sound bar de HW-Q90R en die speelt alles af.
Hier voor had ik een andere Shield Model 2017 en daar speelde dit "probleem" niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pierre schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:55:
Het gekke is dat ik het met streaming apps er geen last van heb, het geluid valt even weg en komt weer terug. Ik heb een Samsung sound bar de HW-Q90R en die speelt alles af.
Hier voor had ik een andere Shield Model 2017 en daar speelde dit "probleem" niet.
Weet je zeker, "alles"?

Ik zie geen support voor TrueHD en dan ook geen Atmos in TrueHD. En ik zie wel DTS-X , maar dat is misschien de virtuele versie en niet DTS-X Hires. En hetzelfde geldt voor DTS-HD misschien?

Atmos wat zichtbaar in de specificaties, maar mogelijk voor streaming, in DD+ bedoel ik dan.

Heb je al eens met losse samples getest, waarin die codecs beschikbaar zijn die ik aanhaal?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

hardware-lover schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:38:
[...]
Heb je al eens met losse samples getest, waarin die codecs beschikbaar zijn die ik aanhaal?
Heb ik nog niet geprobeerd als ik tijd heb zal ik dat eens doen, maar waarom had ik er dan met mijn vorige Shield geen last van, dat vind ik raar maar goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pierre schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:42:
Heb ik nog niet geprobeerd als ik tijd heb zal ik dat eens doen, maar waarom had ik er dan met mijn vorige Shield geen last van, dat vind ik raar maar goed.
Lastig om dat te beantwoorden.

Ik weet enkel dat een audio codec selecteren, die in de praktijk niet wordt ondersteund, niet ten goede komt aan het afspelen van video.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

hardware-lover schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:50:
[...]

Lastig om dat te beantwoorden.

Ik weet enkel dat een audio codec selecteren, die in de praktijk niet wordt ondersteund, niet ten goede komt aan het afspelen van video.
Het gekke is dat de file die ik afspeel via Kodi exact hetzelfde is, het is een serie die ik nog een keer kijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Pierre schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:52:
[...]

Het gekke is dat de file die ik afspeel via Kodi exact hetzelfde is, het is een serie die ik nog een keer kijk.
In kodi kan je in de settings (wel even op expert zetten) selecteren welke audio codecs je soundbar ondersteunt. Wellicht daar even goed naar kijken wat daar ingesteld staat. Dat geldt overigens ook voor de settings in je shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:00
Helaas na 2 jaar is mijn afstandsbediening kapot. kan ik eenvoudig een nieuwe bestellen of moet ik nog ergens opletten iemand die dit eerder heeft gehad?

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sten123 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:02:
Helaas na 2 jaar is mijn afstandsbediening kapot. kan ik eenvoudig een nieuwe bestellen of moet ik nog ergens opletten iemand die dit eerder heeft gehad?
Ik had gewoon een nieuwe bij amazon besteld. Die kan je gewoon weer aanmelden op je shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas na 2 jaar is mijn afstandsbediening kapot.

Kan ik eenvoudig een nieuwe bestellen of moet ik nog ergens opletten iemand die dit eerder heeft gehad?
code:
1
ERROR : "kapot" not clearly defined!

;) :+

Maar een extra exemplaar is nooit verkeerd!
Effe naast je Shield TV houden terwijl die opstart en je kan weer verder als het goed is :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgeneralT
  • Laatst online: 27-03 22:18
Hi,

Ik kan een Nvidia Shield P2897 (2017) aanschaffen voor een mooie prijs (75) is dit de moeite waard?
Voor mij is het hoofdzakelijk voor streaming, en gewoon nieuwsgierigheid waar dat ding toe in staat is.
Wil binnenkort ook een nieuwe TV aanschaffen voor 4K.

Daarbij, nou zie ik dat deze 16GB aan schijfruimte heeft, is deze gemakkelijk uit te breiden met een USB schijf?

Bedankt alvast voor de reacties!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
TgeneralT schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:40:
Hi,

Ik kan een Nvidia Shield P2897 (2017) aanschaffen voor een mooie prijs (75) is dit de moeite waard?
Voor mij is het hoofdzakelijk voor streaming, en gewoon nieuwsgierigheid waar dat ding toe in staat is.
Wil binnenkort ook een nieuwe TV aanschaffen voor 4K.

Daarbij, nou zie ik dat deze 16GB aan schijfruimte heeft, is deze gemakkelijk uit te breiden met een USB schijf?

Bedankt alvast voor de reacties!
Lees eerste post even. Daar zie je de verschillen en kun je uitmaken of het iets is.
Grootste verschil is, dat dolby vision en dolby atmos pas met 2019 model mogelijk zijn.
Nvidia Shield TV - Ervaringen & Discussie - deel 2

[ Voor 6% gewijzigd door mucuracat op 29-05-2024 08:50 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Laatst online: 27-05 22:35
@Anoniem: 306567 Ik heb een melding gemaakt bij Nvidia, omdat ik de AB echt een triest ontwerp vind. Dat ding gaat zo snel kapot. Ik heb mijn (nette) frustratie dus geuit voor een duur product als de Shield, en heb netjes een nieuwe ontvangen. Super goed opgelost dus door Nvidia.

De nieuwe die ik kreeg was ook net wat anders. Ik heb er nu een hoesje om, want een AB moet wat mij betreft een foolproof ontwerp hebben, een AB valt nou eenmaal geregeld (zeker met kinderen).

Ik had het een iets ander verhaal gevonden als ik voor 20 euro een nieuwe kan kopen, maar dat ding kost gewoon 40 euro. Echt belachelijk voor zoiets simpels wat snel kapot gaat. Ik mag het misschien niet zeggen, maar mijn vermoeden is dat dit een prima extra verdienmodel voor ze is.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wachten... schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:35:
Ik heb een melding gemaakt bij Nvidia, omdat ik de AB echt een triest ontwerp vind.
Ik vind die van de 2015 en 2017 modellen juist echt super slecht en die van de 2019 modellen een flinke verbetering qua ergonomie :)
Dat ding gaat zo snel kapot.
Wat gebeurt er dan precies :?
Ik heb mijn (nette) frustratie dus geuit voor een duur product als de Shield, en heb netjes een nieuwe ontvangen. Super goed opgelost dus door Nvidia.
Hun RMA is best wel relax dus dat verbaast me niet : Mijn 2017 adapter was zonder gezeik ook heel snel vervangen! :)
De nieuwe die ik kreeg was ook net wat anders.
In welke zin ??
Ik heb er nu een hoesje om, want een AB moet wat mij betreft een foolproof ontwerp hebben, een AB valt nou eenmaal geregeld (zeker met kinderen).
Doet me denken aan :
Afbeeldingslocatie: https://blog.tkjelectronics.dk/wp-content/uploads/nintendo-wiimote.jpg
:+
Ik had het een iets ander verhaal gevonden als ik voor 20 euro een nieuwe kan kopen, maar dat ding kost gewoon 40 euro. Echt belachelijk voor zoiets simpels wat snel kapot gaat.
Er zijn heel veel modellen die compatible zijn en je al voor € 7 of zo kon kopen in het verleden... ;)
Ik mag het misschien niet zeggen, maar mijn vermoeden is dat dit een prima extra verdienmodel voor ze is.
Rare jongens die bedrijven! Willen alleen maar winst maken... :|

:+

Maar in dit geval betwijfel ik het heel eerlijk gezegd ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

[...]

@Anoniem: 306567 Ik heb een melding gemaakt bij Nvidia, omdat ik de AB echt een triest ontwerp vind. Dat ding gaat zo snel kapot. Ik heb mijn (nette) frustratie dus geuit voor een duur product als de Shield, en heb netjes een nieuwe ontvangen. Super goed opgelost dus door Nvidia.

De nieuwe die ik kreeg was ook net wat anders. Ik heb er nu een hoesje om, want een AB moet wat mij betreft een foolproof ontwerp hebben, een AB valt nou eenmaal geregeld (zeker met kinderen).

Ik had het een iets ander verhaal gevonden als ik voor 20 euro een nieuwe kan kopen, maar dat ding kost gewoon 40 euro. Echt belachelijk voor zoiets simpels wat snel kapot gaat. Ik mag het misschien niet zeggen, maar mijn vermoeden is dat dit een prima extra verdienmodel voor ze is.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik geen last van heb dat die snel kapot gaat. De ene keer dat die kapot ging was mijn eigen schuld. Verder werkt hij al jaren erg goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Koop een algemene Android TV-afstandsbediening in China, of zie de startpost voor hoe je de Shield TV kan bedienen met een IR-afstandsbediening.

M.b.t. kinderen: geef die een childproof tablet met Android en installeer daarop de Shield TV-applicatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05 20:07
[...]

Bizar.
Ik vind het ontwerp geniaal en beste remote die ik ooit heb gehad. Het kan zelfs piepen als je m kwijt bent en heeft een ingebouwde microfoon.
Werkt hier al 4 jaar prima en ik laat m echt vaaaak van de bank op harde vloer vallen.

Hoop eigenlijk dat ik deze kan gebruiken als ik een nieuwe tv koop met ingebouwde AndroidTV.. wil niet meer anders!

Mis eigenlijk ook geen enkele knop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:22
En voor nood kun je altijd nog de Shield app op je telefoon gebruiken

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
  • Laatst online: 27-05 22:35
Jazco2nd schreef op maandag 17 juni 2024 @ 01:07:
[...]

Bizar.
Ik vind het ontwerp geniaal en beste remote die ik ooit heb gehad. Het kan zelfs piepen als je m kwijt bent en heeft een ingebouwde microfoon.
Werkt hier al 4 jaar prima en ik laat m echt vaaaak van de bank op harde vloer vallen.

Hoop eigenlijk dat ik deze kan gebruiken als ik een nieuwe tv koop met ingebouwde AndroidTV.. wil niet meer anders!

Mis eigenlijk ook geen enkele knop.
Ik had inderdaad ook later al wel aangegeven dat het echt ergonomisch gezien de fijnste remote is die ik heb heb gehad. Echter heb ik (en ben niet de enige) een slechte ervaring met de bouwkwaliteit.

Ik heb nu circa anderhalf jaar een nieuwe ontvangen en er direct een hoes omheen gedaan. Dat werkt echt prima en is hierdoor nu ook onverwoestbaar.

Dus alle tips voor goedkope andere ABs zijn goed bedoelt, maar ik uite enkel even mijn ervaring met de AB en dat een nieuwe gewoon erg aan de prijs is als je het mij vraagt.😊

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Jazco2nd schreef op maandag 17 juni 2024 @ 01:07:
[...]

Ik ook, wel op een kleed, maar dat ding keilt er elke week wel een keer vanaf, als het niet vaker is :+. Ziet er, buiten het verkleurde plastic, nog perfect uit.

Ik heb overigens problemen met de bouwkwaliteit van de Shield zelf. Mijn USB poorten zijn zo los dat ik zelfs last heb van signaalverlies wanneer ik tegen het meubel aan stoot. Gelukkig gebruik ik deze niet bijster veel, maar met downgraden was dit wel enorm irritant. De HDMI poort is ook erg los, en daar heb i nu al een aantal keer de kabel van vervangen om weer correct werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alex3305 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:26:
Ik heb overigens problemen met de bouwkwaliteit van de Shield zelf. Mijn USB poorten zijn zo los dat ik zelfs last heb van signaalverlies wanneer ik tegen het meubel aan stoot. Gelukkig gebruik ik deze niet bijster veel, maar met downgraden was dit wel enorm irritant. De HDMI poort is ook erg los, en daar heb i nu al een aantal keer de kabel van vervangen om weer correct werkend te krijgen.
Kan het zijn dat alle kabels aan jouw Shield TV hangen en er daardoor slijtage is ontstaan :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
nero355 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:19:
[...]

Kan het zijn dat alle kabels aan jouw Shield TV hangen en er daardoor slijtage is ontstaan :?
Nee, maar ik begrijp wat je bedoeld. Ik gebruik mijn USB poorten echt nooit. Maar toen ik een tijdje terug de downgrade deed naar 8.x was dat echt een drama met een USB toetsenbord. Ik heb uiteindelijk het toetsenbord neer moeten zetten ipv op schoot omdat anders de verbinding constant verbrak. Mijn HDMI poort vertoond hetzelfde.

Ik heb het net nog even getest en als ik een willekeurige oplaadkabel in de USB poort steek en horizontaal probeer te bewegen, dan zit er aan de achterkant van de connector misschien 4-5mm beweging in. Bij mijn receiver of een willekeurig USB oplader zeker de helft. Het is ook prima dat er speling zit, maar het is echt merkbaarder meer bij mijn Shield.

Toen ik de downgrade deed heb ik dit op Reddit (of misschien hier, dat weet ik niet meer) ook opgemerkt en toen was er een andere user die zei dat zijn USB poorten juist enorm strak waren en sommige USB stekkers simpelweg niet paste. Dus ik ben niet de enige met dit soort tolerantie problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
alex3305 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:27:
Toen ik de downgrade deed heb ik dit op Reddit (of misschien hier, dat weet ik niet meer) ook opgemerkt en toen was er een andere user die zei dat zijn USB poorten juist enorm strak waren en sommige USB stekkers simpelweg niet paste.

Dus ik ben niet de enige met dit soort tolerantie problemen.
Opzich herken ik het wel hoor, vooral in de Micro USB tijd waren er echt hele bizarre verschillen, maar dit vind ik wel heel erg veel :
Ik heb het net nog even getest en als ik een willekeurige oplaadkabel in de USB poort steek en horizontaal probeer te bewegen, dan zit er aan de achterkant van de connector misschien 4-5mm beweging in. Bij mijn receiver of een willekeurig USB oplader zeker de helft.

Het is ook prima dat er speling zit, maar het is echt merkbaarder meer bij mijn Shield.
-O-

Vandaar dat ik dacht dat het misschien door hangende kabels kwam of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
lukt het jullie een kanaal te livestreamen via de NPO app op de stream? blijft hier altijd op het laad icoon staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-05 22:29
nowherebound123 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:08:
lukt het jullie een kanaal te livestreamen via de NPO app op de stream? blijft hier altijd op het laad icoon staan
Had ik laatst ook.. Enige manier om het op te lossen was de app opnieuw installeren. Daarna werkte hij weer!

Ik lust geen rotte appels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
nowherebound123 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:08:
Probeer ook eens van profiel te wisselen.
Dat bleek voor mij de oplossing van niet ladende streams (op de Shield).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Met het officieel uitbrengen van Amazon Luna (Google Stadia idee) in Nederland is het ook mogelijk om deze op de Nvidia Shield te installeren (niet uit de store, wel sideloaden).

De app voor de Firestick is prima te sideloaden op een Nvidia Shield. Gisteren even getest met Trials Rising en dat ging prima. App is hier te vinden: Amazon Luna (Fire TV) (Android TV)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
DeTjuk schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 08:48:
Met het officieel uitbrengen van Amazon Luna (Google Stadia idee) in Nederland is het ook mogelijk om deze op de Nvidia Shield te installeren (niet uit de store, wel sideloaden).

De app voor de Firestick is prima te sideloaden op een Nvidia Shield. Gisteren even getest met Trials Rising en dat ging prima. App is hier te vinden: Amazon Luna (Fire TV) (Android TV)
Vond beeld traag en stotteren. Ook resolutie was minder. En instellingen in spel voor beeldkwaliteit zijn minder.
GeforceNow is nogsteeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Na 3 weken voor werk in Azië te zijn geweest en ik naar HBO Max wilde gaan blijkt de oude app verdwenen te zijn ivm de overgang naar de "nieuwe" HBO Max.
Echter als ik de nieuwe app probeer te installeren geeft deze aan dat er te weinig opslagruimte is terwijl er maar 6,3GB van gebruikt (NVIDIA Shield 2019) is dus er is genoeg ruimte over.
Heb nu ff geen tijd om het internet af te struinen om dit te verhelpen.
Krijg de app dus niet geïnstalleerd dus mijn vraag: wie weet de oplossing?

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!
snah001 schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 09:12:
Echter als ik de nieuwe app probeer te installeren geeft deze aan dat er te weinig opslagruimte is terwijl er maar 6,3GB van gebruikt (NVIDIA Shield 2019) is dus er is genoeg ruimte over.
Dit al gedaan : https://nvidia.custhelp.c...date-or-download-new-apps :?

Dit is ook interessant : https://old.reddit.com/r/...more_than_enough/gyck5ev/
Hoog W-T-F ?!?! gehalte maar wie weet helpt het iemand een keer... 7(8)7

Toevallig ook HBO Max => https://old.reddit.com/r/...fficient_storage/gesb3zj/

En mocht er iemand verder wil zoeken : https://duckduckgo.com/?q=not+enough+space+nvidia+shield+tv :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
De eerste was 'm.
Mijn dochter had de ssd drive losgehaald en niet weer goed aangesloten.
Dat was alles, THX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:57

JB

Cédric roelt!

Mijn NVIDIA Shield TV Pro aangekocht in 2017 begint na te laten. Althans daar lijkt het op. Heb vaker freezes bij NLziet met als gevolg dat de Shield heel traag of niet meer reageert.

Stekker eruit is dan de enige oplossing maar booten gaat dan ook vaak pas na paar keer goed. De Shield blijft dan staan/hangen op het NVIDIA logo.

Is de huidige Shield Pro een upgrade? Zie dat de specs beter zouden moeten zijn, maar als ik beter aan iets anders kan denken? De overige Android TVs (Firesticks van Amazon) werken sneller dan mijn huidige Shield, alleen die hebben geen LAN poort. Vind het een fijner gevoel om via LAN op onze “hoofd tv” te zitten.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
JB schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:38:
Mijn NVIDIA Shield TV Pro aangekocht in 2017 begint na te laten. Althans daar lijkt het op. Heb vaker freezes bij NLziet met als gevolg dat de Shield heel traag of niet meer reageert.

Stekker eruit is dan de enige oplossing maar booten gaat dan ook vaak pas na paar keer goed. De Shield blijft dan staan/hangen op het NVIDIA logo.

Is de huidige Shield Pro een upgrade? Zie dat de specs beter zouden moeten zijn, maar als ik beter aan iets anders kan denken? De overige Android TVs (Firesticks van Amazon) werken sneller dan mijn huidige Shield, alleen die hebben geen LAN poort. Vind het een fijner gevoel om via LAN op onze “hoofd tv” te zitten.
Heb je ook al eens gekeken of die niet vol stof of zo zit? Er zit immers een ventilator in. Zou mogelijk dus ook al zoiets simpels kunnen zijn en dat die daardoor fors downclocked om niet te warm te worden.

V.w.b. vervanging. De 2019 Pro is maar marginaal beter AFAIK (alleen Dolby Vision support als extra feature? En de Tegra chip is ietsjes beter qua specs, maar of je dat merkt?).
Ik zou denk ik in ieder geval nket meer voor een Shield gaan. Top apparaat voor zijn tijd. Tegenwoordig koop je dan iets ouds (5 jaar oud intussen) en is het apparaat lang niet meer zo uniek tussen de Chromecast with Google TV, Nokia Streambox, Firesticks, .... Maar je betaalt er eel nog steeds de hoofdprijs voor.
Maar, ondanks dat heeft die wel nog wat "unieke" features? Dolby Atmos is een zeldzaamheid meen ik, maar de Shield ondersteund het wel. En op het vlak van game streaming hebben ze wellicht ook nog een voordeel? Als je die feature gebruikt uiteraard.

Zelf zou ik waarschijnlijk de Nokia Streambox overwegen. Daar zit ook ethernet op etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@RobertMe hmm die Nokia Streambox is wel leuk geprijsd zeg! Das dus ook gewoon obv Android TV en kent dezelfde vrijheid? Gamen doe ik er niet op nee.

Moet me er in verdiepen maar zie dat er meerdere versies zijn. Prijsverschil minimaal maar zaken zoals IR is wel nodig, ivm oude Logitech Harmony remote. Welke heb jij?

[ Voor 17% gewijzigd door JB op 08-07-2024 10:26 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Shield 2017 :p Maar als die stuk zou gaan zou ik waarschijnlijk / mogelijk een Nokia kopen. Maar heb me ook niet extreem er in verdiept. Maar een Chromecast vind ik wat iffy (moet je weer een ethernetadaptee en zo erbij nemen, plus je weet nooit wat Google "extra" doet waar je niet op te wachten zit). En dat zijn dan ook de enige twee die ik "ken".

Wat volgens mij wel een dingetje bij de Nokia is is dat er een Chinese SoC in zit met "iffy" support. (Paar?) jaar terug gelezen dat van het toen nog gangbare model de ondersteuning van de SoC snel zou aflopen, en dan kan "Nokia"* natuurlijk ook niks meer. Terwijl Nvidia natuurlijk alles in eigen hand heeft met hun Tegra SoC en zelfs het 2015 model nu nog supported is (of ja... updates zijn er voor alle modellen al een tijd niet geweest). En bij Google zal die support mogelijk ook beter zijn op de Chromecasts (van de echte Chromecasts (zonder GTV dus) is de oudste versie (echte stick, niet de ronde dongle) pas 1 of 2 jaar terug EoL gegaan?).

* het ding is natuurlijk niet van Nokia, maar een bedrijf dat de naam Nokia mag gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:27:
Shield 2017 :p Maar als die stuk zou gaan zou ik waarschijnlijk / mogelijk een Nokia kopen. Maar heb me ook niet extreem er in verdiept. Maar een Chromecast vind ik wat iffy (moet je weer een ethernetadaptee en zo erbij nemen, plus je weet nooit wat Google "extra" doet waar je niet op te wachten zit). En dat zijn dan ook de enige twee die ik "ken".

Wat volgens mij wel een dingetje bij de Nokia is is dat er een Chinese SoC in zit met "iffy" support. (Paar?) jaar terug gelezen dat van het toen nog gangbare model de ondersteuning van de SoC snel zou aflopen, en dan kan "Nokia"* natuurlijk ook niks meer. Terwijl Nvidia natuurlijk alles in eigen hand heeft met hun Tegra SoC en zelfs het 2015 model nu nog supported is (of ja... updates zijn er voor alle modellen al een tijd niet geweest). En bij Google zal die support mogelijk ook beter zijn op de Chromecasts (van de echte Chromecasts (zonder GTV dus) is de oudste versie (echte stick, niet de ronde dongle) pas 1 of 2 jaar terug EoL gegaan?).

* het ding is natuurlijk niet van Nokia, maar een bedrijf dat de naam Nokia mag gebruiken.
Het gaat nu wel aardig offtopic ;)

De Nokia 8000/8010 heeft een eigen topic en mogelijk is daar meer zinnige info te vergaren, ook m.b.t. updates e.d.

EDit: @RobertMe het was puur als tip bedoeld. Ik kan hier niet uitgebreid ingaan op de mogelijkheden van zo'n Nokia ;)

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 08-07-2024 11:54 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
RobertMe schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:49:
[...]

Maar, ondanks dat heeft die wel nog wat "unieke" features? Dolby Atmos is een zeldzaamheid meen ik, maar de Shield ondersteund het wel.
Alle genoemde streaming boxen / sticks ondersteunen voor zover ik weet Dolby Atmos. Zowel over TrueHD en Dolby Digital Plus. Alleen de Apple TV ondersteund geen bitstream TrueHD (of DTS:HD MA). Dus als je dan een film vanuit bijvoorbeeld Plex kijkt dan zal het TrueHD signaal omgezet worden naar gewoon Dolby Digital en verlies je dus de Atmos metadata. Transcoderen van Atmos (of DTS:X) is namelijk onmogelijk met behoud van data.

Het nadeel van de Chromecasts is dat ze een 32-bit OS draaien. Dat vindt Plex met grote remuxen niet leuk en krijg je vreemde issues zoals hangende interfaces. Ook merk ik op mijn Chromecast with Google TV (HD) dat heel vaak apps worden afgesloten op de achtergrond. Bij mijn Shield Pro blijven deze gewoon draaien. Ook kan de Shield, in tegenstelling tot de Chromecast, Dolby Digital content omzetten naar een compatibel formaat voor de tv. Mijn (oude) slaapkamer tv ondersteund bijvoorbeeld geen Dolby Digital Plus en ik krijg dan ook geen geluid. De Shield (en Firestick's) converteren deze audio echter on-the-fly. Ik vind dus de Chromecast with Google TV geen echt alternatief voor de veel krachtigere Shield.

Ik weet niet precies meer hoe of wat, maar mijn Firestick had wat issues met HDR signalen op een SDR televisie. In sommige gevallen leek HDR content verkeerd, ook al was deze correct getonemapt door Plex. Dat kon ik bijvoorbeel bevestigen in een browser. Ook vond ik de reclame echt onoverkomenlijk, terwijl de launcher niet te vervangen is. Dat vond ik enorm vervelend aan het FireTV platform.

Ik vind de Shield nog steeds superieur aan alle andere platformen, met uitzondering van Apple TV. Echter zit mij de TrueHD/DTS:HD limitatie echt in de weg waardoor ik niet naar dat platform zou overstappen.

@JB Is niet de HDD / SSD kapot aan het gaan in jouw Shield? Die zit er toch in, of heb ik het nu mis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
hardware-lover schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:43:
[...]

Het gaat nu wel aardig offtopic ;)

De Nokia 8000/8010 heeft een eigen topic en mogelijk is daar meer zinnige info te vergaren, ook m.b.t. updates e.d.
Sorry }:| :p

Ik bedoelde het ook alleen als aandachtspunten waar ik zelf op zou letten (tzt) omdat ik toen heb opgevangen dat er wat dingetjes waren met die hardware support. Uiteraard was het niet mijn bedoeling om dat hier verder te bespreken. En was het uiteraard ook in vergelijking met de Shield, waarbij Nvidia dus de hardware support zelf verzorgd en daardoor niet afhankelijk is van derden, én dus al ~9 jaar het 2015 model support. Dat dan identiek is aan het 2017 model en maar marginaal verschilt van het 2019 model. Allemaal dezelfde SoC, alleen een + erbij bij de 2019 Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:51:
Sorry }:| :p

Ik bedoelde het ook alleen als aandachtspunten waar ik zelf op zou letten (tzt) omdat ik toen heb opgevangen dat er wat dingetjes waren met die hardware support. Uiteraard was het niet mijn bedoeling om dat hier verder te bespreken. En was het uiteraard ook in vergelijking met de Shield, waarbij Nvidia dus de hardware support zelf verzorgd en daardoor niet afhankelijk is van derden, én dus al ~9 jaar het 2015 model support. Dat dan identiek is aan het 2017 model en maar marginaal verschilt van het 2019 model. Allemaal dezelfde SoC, alleen een + erbij bij de 2019 Pro.
Ik bedoelde het enkel als tip ;)

Dat een Shield TV de enige zou zijn die alle HD codecs ondersteund onder gecertificeerd Android TV is inmiddels achterhaald, er zijn er ondertussen meer die dat probleemloos kunnen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mucuracat
Mooi lijstje met snelheid en wat ze ondersteunen

En Shield 2019 staat nog mooi in de top 4 ranking van de tester.
TV BOX chart 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!
mucuracat schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:19:
Mooi lijstje met snelheid en wat ze ondersteunen

En Shield 2019 staat nog mooi in de top 4 ranking van de tester.
TV BOX chart 2024
Prachtig dat ie er 2024 van heeft gemaakt, maar zo te zien is diverse info inmiddels al ruim achterhaald.

Als voorbeeld; de Homatics R Plus is in 2022 "beoordeeld", heeft inmiddels een nieuwe revisie gekregen en Android TV V12. En dat geldt voor andere apparaten in dat overzicht ook. Dus wat moet je daar nu mee? Niet zomaar meenemen als zijnde actuele informatie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
hardware-lover schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:29:
[...]

Prachtig dat ie er 2024 van heeft gemaakt, maar zo te zien is diverse info inmiddels al ruim achterhaald.

Als voorbeeld; de Homatics R Plus is in 2022 "beoordeeld", heeft inmiddels een nieuwe revisie gekregen en Android TV V12. En dat geldt voor andere apparaten in dat overzicht ook. Dus wat moet je daar nu mee? Niet zomaar meenemen als zijnde actuele informatie.
offtopic:
Wanneer ga jij zo'n overzicht opstellen? :p Volgens mij heb jij ook een huis vol Android TV boxen en TVs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

alex3305 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:51:
[...]

Alle genoemde streaming boxen / sticks ondersteunen voor zover ik weet Dolby Atmos. Zowel over TrueHD en Dolby Digital Plus. Alleen de Apple TV ondersteund geen bitstream TrueHD (of DTS:HD MA). Dus als je dan een film vanuit bijvoorbeeld Plex kijkt dan zal het TrueHD signaal omgezet worden naar gewoon Dolby Digital en verlies je dus de Atmos metadata. Transcoderen van Atmos (of DTS:X) is namelijk onmogelijk met behoud van data.

Het nadeel van de Chromecasts is dat ze een 32-bit OS draaien. Dat vindt Plex met grote remuxen niet leuk en krijg je vreemde issues zoals hangende interfaces. Ook merk ik op mijn Chromecast with Google TV (HD) dat heel vaak apps worden afgesloten op de achtergrond. Bij mijn Shield Pro blijven deze gewoon draaien. Ook kan de Shield, in tegenstelling tot de Chromecast, Dolby Digital content omzetten naar een compatibel formaat voor de tv. Mijn (oude) slaapkamer tv ondersteund bijvoorbeeld geen Dolby Digital Plus en ik krijg dan ook geen geluid. De Shield (en Firestick's) converteren deze audio echter on-the-fly. Ik vind dus de Chromecast with Google TV geen echt alternatief voor de veel krachtigere Shield.

Ik weet niet precies meer hoe of wat, maar mijn Firestick had wat issues met HDR signalen op een SDR televisie. In sommige gevallen leek HDR content verkeerd, ook al was deze correct getonemapt door Plex. Dat kon ik bijvoorbeel bevestigen in een browser. Ook vond ik de reclame echt onoverkomenlijk, terwijl de launcher niet te vervangen is. Dat vond ik enorm vervelend aan het FireTV platform.

Ik vind de Shield nog steeds superieur aan alle andere platformen, met uitzondering van Apple TV. Echter zit mij de TrueHD/DTS:HD limitatie echt in de weg waardoor ik niet naar dat platform zou overstappen.

@JB Is niet de HDD / SSD kapot aan het gaan in jouw Shield? Die zit er toch in, of heb ik het nu mis?
Weet ik niet. Stof zou ook kunnen, dus even schoonblazen is zo gedaan.

Het beestje staat dagelijks minimaal een uur aan. Kijken we _alles_ op. Ben er nog altijd super tevreden over en icm IR mooi op 1 remote.

Kun je de HDD gewoon los koppelen dan? Ziet er allemaal niet heel makkelijk demontabel uit.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:34:
offtopic:
Wanneer ga jij zo'n overzicht opstellen? :p Volgens mij heb jij ook een huis vol Android TV boxen en TVs.
offtopic:
klopt, maar ik heb het al druk genoeg op dit moment
8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
hardware-lover schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:49:
[...]

offtopic:
klopt, maar ik heb het al druk genoeg op dit moment
8)
Yes, maar gebruik als referentie en zoek verder zou ik zeggen.

Hij/Zij/Hem/Him/His/Her maakt het:
https://www.chigztech.com/charts.html

Volgens eigen zeggen:
"One of UK's Top Tech Content Creators"

Acties:
  • +3 Henk 'm!
mucuracat schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:21:
Yes, maar gebruik als referentie en zoek verder zou ik zeggen.

Hij/Zij/Hem/Him/His/Her maakt het:
https://www.chigztech.com/charts.html

Volgens eigen zeggen:
"One of UK's Top Tech Content Creators"
Nee, niet te gebruiken als referentie. Totaal niet. Wat heb je eraan als veel informatie flink verouderd is en niet meer up to date?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Kwam toch nog wel wat stof uit :o Maar zit er een fan in dit doosje :? Open maken is wel een uitdaging zo te zien.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@JB

De startpost gelezen? Daar zijn links naar teardowns van Shield TV's. Dat stelt niet veel voor.

Al wil je de fan vervangen van een 2017 non-Pro of 2019 Pro-model (bijvoorbeeld wanneer versleten), zoek dan naar "baza0508r5u". Dat plus wat verse koelpasta en je bent een eind op weg.

[ Voor 48% gewijzigd door The Zep Man op 08-07-2024 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ik heb een Pro in 2017 gekocht. Daar zit volgens mij geen fan in? Plat en amper ruimte voor.

edit:
Aah op die cpu/gpu zit een fan

[ Voor 18% gewijzigd door JB op 08-07-2024 19:57 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JB schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:50:
Ik heb een Pro in 2017 gekocht. Daar zit volgens mij geen fan in? Plat en amper ruimte voor.
Een Pro 2017 is qua form factor gelijk aan de 2015 (elke editie). Daar past de eerder genoemde fan waarschijnlijk niet in, als je die wilt vervangen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:03
Hier kan je zien wat er in zit:
https://blog.tonyjobson.c...idia-shield-usb-pd-power/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vsY63qXj0H9QUE2pMi3SjwuaYxg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AWpRx18cVbnMnYOPGt75sQZh.jpg?f=fotoalbum_large

https://nl.ifixit.com/Gui...t+Sink+Replacement/130617

[ Voor 8% gewijzigd door RobbieT op 09-07-2024 13:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik heb deze fork van FLauncher getest. Werkt goed! De back knop op veel third-party remotes werkte niet in de originele FLauncher. Die bug is opgelost in deze fork. Verder zijn wat overbodige zaken verwijderd om er een vlotte launcher van te maken.

Deze opensource launcher doet nu precies wat ik wil en is daarmee een goed alternatief voor Leanback on Fire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:01
Ik heb een Shield Pro (2019) en regelmatig (zeker 1x per week) bevriezen YouTube video's.

Alle video's die ik dan probeer af te spelen blijven hangen na 1 seconde. Het enige dat helpt is een reboot.

Iemand een oplossing voor dit probleem?

[ Voor 20% gewijzigd door crunchytail op 13-07-2024 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Herkent iemand het volgende probleem; vrijwel elk video bestand (meestal 4K) is niet vloeiend. Het is soms echt speuren maar het valt me op nu ik een UHD speler heb. Wanneer je naar de tijdsbalk in de video kijkt gaat elke seconden vloeiend totdat er plots een seconde nét te snel valt. In sommige video’s gaat het zelfs zo dat er een seconden heen-en-terug springt.

Eerst dacht ik dat het aan Kodi lag maar het gebeurt ook in bv VLC.

Het wisselt dus ook per bestand.

Het gebeurt op alle refresh rates lijkt net.

Vorig jaar het probleem ook gehad maar toen dacht ik dat het opgelost was door van bestand te wisselen maar als ik dus vergelijk met UHD speler of Netflix (ook Shield) is het nét niet lekker vloeiend

[ Voor 16% gewijzigd door Deruxian op 13-07-2024 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ik gebruik Emby om 4K films en series te streamen (geen transcoding maar directe stream) vanaf mijn lokale opslag en heb dit probleem totaal niet.
VLC op de Shield werkt heel vaak niet vloeiend (nog nooit een 4k film/serie gehad die daarop vloeiend afspeelde) en denk in jouw geval dat het toch Kodi is die het probleem veroorzaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Deruxian schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 23:05:
Herkent iemand het volgende probleem;
Op welke framerate ontvangt jouw TV diens videosignaal als je iets afspeelt in Kodi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

@snah001 ik zal deze proberen vanavond!
@The Zep Man hoe zie ik dat welke framerate tv afspeelt (LG G2)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Deruxian schreef op zondag 14 juli 2024 @ 17:05:
@The Zep Man hoe zie ik dat welke framerate tv afspeelt (LG G2)?
Info toets op de afstandsbediening?

Mijn punt is dat de meeste problemen met houterig afspelen komen door een mismatch tussen FPS van het videomateriaal en de framerate die verstuurd wordt naar de TV. Kodi kan dynamisch de framerate aanpassen gebaseerd op de afgespeelde content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

The Zep Man schreef op zondag 14 juli 2024 @ 17:10:
[...]

Info toets op de afstandsbediening?

Mijn punt is dat de meeste problemen met houterig afspelen komen door een mismatch tussen FPS van het videomateriaal en de framerate die verstuurd wordt naar de TV. Kodi kan dynamisch de framerate aanpassen gebaseerd op de afgespeelde content.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k2EOPfJaZx1XgiDBBHTtGa7wwfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8hEYf6eodGq7ETi056NtI9V3.jpg?f=fotoalbum_large

Dit geeft de tv weer als refresh rate.
Speelt af in Kodi nu.
Zit aangesloten via receiver.
Sync playback to display = disabled
Audio passthrough = enabled
Adjust display refresh rate = start/stop

[ Voor 8% gewijzigd door Deruxian op 14-07-2024 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@Deruxian Dan zou ik toch eens met de instellingen spelen op de televisie. Ik dacht dat ik dat ooit had 'opgelost' met de TruMotion instelling. Of althans geminimaliseerd, want helemaal weg krijg je het volgens mij niet. Dit zie je ook als je googled op 'LG OLED judder'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

alex3305 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 20:32:
@Deruxian Dan zou ik toch eens met de instellingen spelen op de televisie. Ik dacht dat ik dat ooit had 'opgelost' met de TruMotion instelling. Of althans geminimaliseerd, want helemaal weg krijg je het volgens mij niet. Dit zie je ook als je googled op 'LG OLED judder'.
Dank voor het meedenken!
Probleem doet zich dus niet voor bij Netflix (Shield) en de UHD player (Sony).
Ik heb alle beeldverbeteraars uitstaan van de tv volgens mij
Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.