Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:08
barellron schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 09:57:
Ik heb een shield 2017, die ik altijd met plezier heb gebruikt maar nu kan ik niet ergens achter komen. Hij start soms random iets als het gepauzeerd is, en als wij kijken spoelt hij regelmatig terug. Ik heb al mijn accesoires/afstandsbedieningen los gekoppeld maar het gebeurd nog steeds.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is?
Lijkt alsof er een knop blijft hangen, het is geen oplossing maar bij Ali heb je voor een paar euro een andere afstandsbediening, misschien gaat het dan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:36
Ondanks Button Mapper lukt het niet om van de Netflix knop een STOP knop te maken.
Vooral in Kodi vind ik het irritant dat 1x BACK je gewoon in de GUI brengt terwijl de video doorspeelt. Je moet lang ingedrukt houden om te stoppen. Maar hier wen je nooit aan, want in geen enkel andere app werkt dat zo.

Dus Netflix knop als universele stop knop instellen met Button Mapper leek me een workaround waar we hopelijk wel aan kunnen wennen. Helaas werkt dat in geen enkele app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:37
Jazco2nd schreef op zondag 25 februari 2024 @ 00:42:
Ondanks Button Mapper lukt het niet om van de Netflix knop een STOP knop te maken.
Vooral in Kodi vind ik het irritant dat 1x BACK je gewoon in de GUI brengt terwijl de video doorspeelt. Je moet lang ingedrukt houden om te stoppen. Maar hier wen je nooit aan, want in geen enkel andere app werkt dat zo.
Dit kun je vrij makkelijk aanpassen met de Keymap Editor addon. Ik heb dit zelf alleen aangepast in de sectie Fullscreen Video.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Summzashi
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16-09 14:58
Vandaag mijn Shield Pro uit 2019 binnen gekregen. Gek genoeg is de AI upscaler niet beschikbaar en staat de firmware op versie 4.1.6, volgens het apparaat is hij helemaal up to date en zijn er geen updates beschikbaar. Als ik dit Google is dit blijkbaar een probleem wat de laatste dagen ineens is ontstaan. Op dit moment is de "fix" om af te wachten wanneer hij zelf update, maar het zou ook nog kunnen dat Coolblue mij een geretourneerd product heeft verkocht waarbij de vorige eigenaar het apparaat heeft omgewisseld met een oudere versie.

Al met al niet echt geruststellend, en de "fix" vind ik niet erg bevredigend. Herkent iemand hier toevallig dit probleem en weet een oplossing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:33
Heel irritant inderdaad. Dit was 'eerder' nooit zo met Kodi... Wie dat bedacht heeft. Gelukkig is er omheen te werken, maar snap de logica niet.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:27

Dus Netflix knop als universele stop knop instellen met Button Mapper leek me een workaround waar we hopelijk wel aan kunnen wennen. Helaas werkt dat in geen enkele app.
Oh gelukkig, ik ben niet de enige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:56
Ik heb beneden de shield pro (2019) achter de tv hangen, en die bevalt mij prima.
boven heb (of had) ik een amazon fire stick.

Werkte prima voor wat het moest doen, maar die is nu stuk.

Nu twijfel ik of ik de nvidia pro naar boven verhuis, en dan voor beneden iets nieuws en beters zoek.
(maar wat dan?)

Of dat ik voor boven gewoon een google-tv dongle of een nvidia shield (buisvorm) ga kopen.

Eigenlijk wil ik iets wat android-tv is maar zo open mogelijk.
bij de shield heb ik belgische tv-apps gesideload, en dat kan niet altijd makkelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jazco2nd
FRANQ schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:18:
Ik heb beneden de shield pro (2019) achter de tv hangen, en die bevalt mij prima.

Nu twijfel ik of ik de nvidia pro naar boven verhuis, en dan voor beneden iets nieuws en beters zoek.
(maar wat dan?)

Of dat ik voor boven gewoon een google-tv dongle of een nvidia shield (buisvorm) ga kopen.

bij de shield heb ik belgische tv-apps gesideload, en dat kan niet altijd makkelijk.
Side loaden kan prima op een GoogleTV, net zo makkelijk als op een Shield. Ik gebruik CX File Explorer op mijn telefoon. Als je dat op je AndroidTV zet, is het in 2 taps verbonden (mits beide op zelfde netwerk zitten) en kan je bestanden overhevelen.
Die app is een stuk gebruiksvriendelijker dan de file manager apps die meestal worden aangeraden voor AndroidTV. En gratis. Geen ads ofzo.

Zo installeer ik bijvoorbeeld YouTube alternatief SmartTube. Ook het cliënt bestandje voor Wireguard VPN, bijvoorbeeld om Netflix te delen, zet ik op deze manier op GoogleTV.

Voor mij zou het een no-brainer zijn om nu GoogleTV te kopen ipv een oude, veel duurdere ShieldTV Pro, wel met de voedingsadapter waar een netwerkkabel in kan worden geplugd. Die verkocht Google wel samen met de oude Chromecast Ultra, niet met de GoogleTV, moet je los kopen. Kan je mogelijk goedkoper vinden via Aliexpress.

De gewone ShieldTV, tube, heb ik niet de beste ervaringen mee. Oververhitting etc. Dan vind ik de GoogleTV beter. Die is ook snel zat.

[ Voor 11% gewijzigd door Jazco2nd op 26-02-2024 12:38 . Reden: links naar de app en de voedingsadapter toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palmarenko1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-08 17:11
FRANQ schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:18:

(maar wat dan?)

Waarom gesideload? Elke Belgische tv zender (vtmgo, goplay, vrtmax) heeft voor zover ik weet nu een native app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:56
Palmarenko1 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 17:51:
[...]

Waarom gesideload? Elke Belgische tv zender (vtmgo, goplay, vrtmax) heeft voor zover ik weet nu een native app.
Misschien gebruik ik niet de juiste term.

Ik download de Android apk van de betreffende app, en upload die via mijn telefoon naar de shield.

De apps staan (of stonden ten tijde van installeren) niet in de store die op de shield staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:18
Palmarenko1 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 17:51:
[...]

Is er een native app van VTM GO voor op Android TV? Die heb ik nog nergens kunnen vinden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mr Magic schreef op maandag 11 maart 2024 @ 00:13:
[...]

Is er een native app van VTM GO voor op Android TV? Die heb ik nog nergens kunnen vinden...
Eerste hit op Google.

Als je die niet ziet in de Play Store, dan kan het zijn dat de applicatie beperkt is tot België en dat je niet qua IP of Google-account Belgisch bent.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mr Magic schreef op maandag 11 maart 2024 @ 00:13:
[...]

Die is er zeker, maar je kunt hem vanuit de Google Play Store alleen installeren met een Belgisch Google-account. Die heb je overigens zo aangemaakt en kun je simpel als tweede account toevoegen op elk apparaat met Android of Android TV.

[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 11-03-2024 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
The Zep Man schreef op maandag 11 maart 2024 @ 06:45:
[...]

Eerste hit op Google.

Als je die niet ziet in de Play Store , dan kan het zijn dat de applicatie beperkt is tot België en dat je niet qua IP of Google-account Belgisch bent.
Bedankt. Ik bedoelde eigenlijk via de sideload methode :) De "normale" apk is op alle bekende apk-download sites wel te vinden, maar de ATV-versie niet. Of is het een universele apk? (Als die uberhaupt bestaan?)

Anders toch maar eens een Belgisch account aanmaken inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
@Mr Magic Je kunt de APK van APKMirror sideloaden. Het is een universele APK voor alle platformen. Let wel op dat je deze moet blijven bijwerken omdat anders de app kuren krijgt. Dat hebben ze wel slim gedaan bij DPG Media :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:06

FeaR

In GoT we trust

alex3305 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:56:
Het is overigens ook niet zo raar dat Dolby Atmos nergens genoemd wordt. Dolby Atmos is een enhancement layer bovenop Dolby TrueHD of Dolby Digital Plus. Als een van beide ondersteund wordt, heb je ook Dolby Atmos.
Mogelijk begrijp ik je verkeerd, maar ik ben het niet met bovenstaande eens. Mijn receiver ondersteunt bijvoorbeeld zonder problemen Dolby Digital Plus en Dolby TrueHD maar Atmos kan deze helemaal niets meer. Genoemde tracks bestaan al sinds HDMI 1.3 waar Atmos iets van de laatste jaren is. Mogelijk zit het verschil qua (mijn) interpretatie in bron versus ontvanger.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
FeaR schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:51:
[...]

Mogelijk begrijp ik je verkeerd, maar ik ben het niet met bovenstaande eens. Mijn receiver ondersteunt bijvoorbeeld zonder problemen Dolby Digital Plus en Dolby TrueHD maar Atmos kan deze helemaal niets meer. Genoemde tracks bestaan al sinds HDMI 1.3 waar Atmos iets van de laatste jaren is. Mogelijk zit het verschil qua (mijn) interpretatie in bron versus ontvanger.
Je hebt gelijk. Mijn statement is een te kort door de bocht ;). Sowieso bedoel ik het inderdaad vanuit de bron. Maar ook in de context van de Formuler. Met zo'n modern apparaat is het noemen van Atmos wellicht overbodig als Dolby TrueHD of Dolby Digital Plus ondersteund wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
nero355 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:14:
IMHO is het gewoon altijd illegaal, want er is niks dat je legaal kan afnemen zonder meteen aan een Internet ISP en hun TV kastje vast te zitten voor zover ik weet :?
Je ziet niet vast aan een kastje. KPN, Ziggo, Canal Digitaal (bijv. via Freedom) leveren een kastje, maar die hoef je niet te gebruiken. Je kan die gewoon in doos laten en de Android (TV)-applicatie gebruiken. Mobiel kan dat volgens mij vaak ook buiten het eigen huishouden.

Verder zijn diensten zoals F1TV en NLZIET inderdaad legaal. Dat betreffen vormen van IPTV en daarvoor bestaan geen aparte kastjes. En dan heb je bijvoorbeeld ook gratis te ontvangen IPTV-diensten, zoals die van de NOS.
nero355 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:14:
Dat is dan ook een heel raar verhaal geworden en kan je in de TS vinden onder het YouTube en HDR linkje : The Zep Man in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie" ;)
Oef, schreef ik dat 3,5 geleden...? Het lijkt erop dat mijn inschatting van 5-10 jaar voor brede acceptatie wel eens waar kan worden, want nog steeds steunen de meeste streamingdiensten (enkel/ook) op HEVC. :P

Ik zie het ook nog wel gebeuren dat de licentiekosten van HEVC een stuk lager worden naargelang AV1 breder gedragen wordt, om zo de "luie" streamingdiensten over te halen om enkel HEVC aan te blijven bieden.

[ Voor 48% gewijzigd door The Zep Man op 14-03-2024 15:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
alex3305 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:56:
[knip]
Het is overigens ook niet zo raar dat Dolby Atmos nergens genoemd wordt. Dolby Atmos is een enhancement layer bovenop Dolby TrueHD of Dolby Digital Plus. Als een van beide ondersteund wordt, heb je ook Dolby Atmos. Formuler heeft overigens ook een Android TV licentie, want ze hebben Widevine L1 certificering volgens hun website.
Tamelijk offtopic, maar wil het wel even hebben gezegd om mogelijke teleurstelling te voorkomen.

Enkel die L1 en L3 certificering is niet altijd voldoende. Netflix certificering heeft deze bijv. niet, en het is maar de vraag of Netflix via Sideloaden überhaupt wel wil werken, zoals op de Formuler GTV ook het geval is, totaal niet te gebruiken bedoel ik. Ook dat apparaat heeft Android TV en DRM level L1 en L3, maar geen Netflix support.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:55:
Je ziet niet vast aan een kastje. KPN, Ziggo, Canal Digitaal (bijv. via Freedom) leveren een kastje, maar die hoef je niet te gebruiken. Je kan die gewoon in doos laten en de Android (TV)-applicatie gebruiken. Mobiel kan dat volgens mij vaak ook buiten het eigen huishouden.
Ja, klopt, maar ik bedoel meer van dat je tegen een ISP zegt van
"Hi! Ik wil IPTV van jullie gebruiken i.c.m. een eigen kastje dus hier heb je het bedrag per maand alvast en geef mij nu maar alle gegevens die ik in mijn <Formuler achtig kastje of Kodi IPTV Plug-in of zo> kan proppen."
Dat gaat hem dus echt niet worden! :D
Verder zijn diensten zoals F1TV en NLZIET inderdaad legaal. Dat betreffen vormen van IPTV en daarvoor bestaan geen aparte kastjes. En dan heb je bijvoorbeeld ook gratis te ontvangen IPTV-diensten, zoals die van de NOS.
Dat zijn allemaal apps en kijken vanuit je browser toestanden die je dus ook niet in zo'n kastje gepropt zal krijgen... :)
Oef, schreef ik dat 3,5 geleden...? Het lijkt erop dat mijn inschatting van 5-10 jaar voor brede acceptatie wel eens waar kan worden, want nog steeds steunen de meeste streamingdiensten (enkel/ook) op HEVC. :P
NostraZepMan 8)
Ik zie het ook nog wel gebeuren dat de licentiekosten van HEVC een stuk lager worden naargelang AV1 breder gedragen wordt, om zo de "luie" streamingdiensten over te halen om enkel HEVC aan te blijven bieden.
Ofcourse... Big Evil Corp tenslotte... :')

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:33
nero355 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 19:19:
[...]

Dat zijn allemaal apps en kijken vanuit je browser toestanden die je dus ook niet in zo'n kastje gepropt zal krijgen... :)
Hoezo niet? Netflix kun je toch ook prima in Kodi krijgen? En volgens mij zijn er ook addons voor NLZiet en/of andere TV aanbieders.

En ik meen dat er nog steeds een werkende 3th party app voor F1TV is op Android TV, daarnaast werkt de Kodi addon meen ik ook nog / weer (beide zijn een tijdje uit de running geweest nadat ze en de website overhoop hebben gegooid én DRM was toegevoegd, maar volgens mij zijn beide intussen wel weer geschrikt). Daarnaast is er een uitstekende 3th party app voor het Apple ecosysteem, waarbij ik zelfs een video heb gezien waarbij F1 werd gekeken op een Apple Vision Pro geval, in een woonkamer gevuld met meerdere "schermen". En gebruik ik zelf de uitstekende desktop (Windows / Linux / Mac) genaamd "Multiviewer for F1".
Uiteraard vereist het wel een abonnement op F1TV. En bij de originele vraag heb ik het idee dat die IPTV aanbieder niet een abonnement heeft waarbij er netjes wordt afgedragen aan de TV zenders.

[ Voor 3% gewijzigd door RobertMe op 14-03-2024 19:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
cenoatsra schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:52:
Nou dat speelde ook in mijn hoofd toen ik gisteren reageerde. Ik heb nog steeds niks besteld, en de Shield is nog wel steeds een optie. Alleen de afstandsbediening stoort me.
Zie de TS voor alternatieven voor de afstandsbediening. Zelf heb ik een (infrarood)afstandsbediening met nummertoetsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

RobertMe schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 19:50:
[...]
En ik meen dat er nog steeds een werkende 3th party app voor F1TV is op Android TV
Native app van F1 voor mijn gevoel. Ik had F1 eerst ook side load op de Shield maar sinds een reset kon ik de app in de Store vinden. Sony Android TV van mijn ouders had de app ook in de store staan. Mogelijk is daar iets aangepast.

@cenoatsra
Graag je vragen op één plek stellen en ontopic blijven. Ik heb een deel van de posts hier verwijderd omdat de indeling van een meterkast offtopic zijn. Tevens heb je een topic binnen FTM gekickt (Is ziggo tv mogelijk via mijn iptv box? (Ziggo Go android)) waar nu ook overlap zit.

Het geleerde samenvatting en een topic binnen Beeld en geluid koopadvies a la "Nvidia Shield vs Formuler vs Nokia vs..." lijkt mij de betere optie.

Mocht ik te veel verplaatst hebben, let me know :)

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 15-03-2024 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
FeaR schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 12:30:
[...]

Native app van F1 voor mijn gevoel. Ik had F1 eerst ook side load op de Shield maar sinds een reset kon ik de app in de Store vinden. Sony Android TV van mijn ouders had de app ook in de store staan. Mogelijk is daar iets aangepast.
Er is idd een native app van F1TV. Maar er was ook een 3th party "F1 Viewer" app voorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25

Pierre

Van nature lui!

FeaR schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 12:30:
[...]

Misschien is dit iets https://github.com/leonardoxh/race-control-tv

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoezo niet? Netflix kun je toch ook prima in Kodi krijgen? En volgens mij zijn er ook addons voor NLZiet en/of andere TV aanbieders.
Ja, op de Nvidia Shield TV kan je daarmee klooien, maar ik heb dus echt 0,0 idee of dat ook op dat andere kastje werkt :?
En ik meen dat er nog steeds een werkende 3th party app voor F1TV is op Android TV, daarnaast werkt de Kodi addon meen ik ook nog / weer (beide zijn een tijdje uit de running geweest nadat ze en de website overhoop hebben gegooid én DRM was toegevoegd, maar volgens mij zijn beide intussen wel weer geschrikt).
F1 TV Pro was voor mij een ervaring in de zin van "Één keer en nooit meer!" dus daar hou ik me liever niet mee bezig ;)
Daarnaast is er een uitstekende 3th party app voor het Apple ecosysteem, waarbij ik zelfs een video heb gezien waarbij F1 werd gekeken op een Apple Vision Pro geval, in een woonkamer gevuld met meerdere "schermen". En gebruik ik zelf de uitstekende desktop (Windows / Linux / Mac) genaamd "Multiviewer for F1".
Uiteraard vereist het wel een abonnement op F1TV.
Als ik zoiets wil dan ga ik achter de PC zitten met 3 monitoren voor me en desnoods nog wat andere apparaten ernaast :+
En bij de originele vraag heb ik het idee dat die IPTV aanbieder niet een abonnement heeft waarbij er netjes wordt afgedragen aan de TV zenders.
Dat is dus IMHO sowieso bij al die aanbieders het geval en daarom heeft het ook niet echt veel nut om daar dieper op in te gaan op GoT :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 20:21
TexMex schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:36:
[...]

Die is er zeker, maar je kunt hem vanuit de Google Play Store alleen installeren met een Belgisch Google-account. Die heb je overigens zo aangemaakt en kun je simpel als tweede account toevoegen op elk apparaat met Android of Android TV.
Hoe doe je dat zonder Belgisch betaalmiddel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
Hoi

Ik heb sinds kort een Logitech Harmony 950 (zonder Hub), daarvoor had ik een one+ met deze AB kon ik de TV Shield Pro ook bedienen. Ik heb met de 950 de instellingen van de One+ gekopieerd maar nu kan ik de TV Shield niet meer bedienen, iemand een idee/oplossing

LG C3
TV Shield Pro
Denon AVR 2400 H
Ziggo Box Next Mini
Humax 5200C (gebruik ik als digitale radio ontvanger)

De TV Shield, en de Ziggo Box zijn aangesloten op de receiver middels HDMI. De receiver is aangesloten middels HDMI op HDMI 2 van de TV (ARC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:08
yep123 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 15:29:
Hoi

Ik heb sinds kort een Logitech Harmony 950 (zonder Hub), daarvoor had ik een one+ met deze AB kon ik de TV Shield Pro ook bedienen. Ik heb met de 950 de instellingen van de One+ gekopieerd maar nu kan ik de TV Shield niet meer bedienen, iemand een idee/oplossing

LG C3
TV Shield Pro
Denon AVR 2400 H
Ziggo Box Next Mini

De TV Shield, en de Ziggo Box zijn aangesloten op de receiver middels HDMI. De receiver is aangesloten middels HDMI op HDMI 2 van de TV (ARC)
Dat is apart, ik heb nog nooit een Shield kunnen bedienen met een logitech Harmony one.
Misschien wel met een Hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
Arjantje72 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 18:42:
[...]

Dat is apart, ik heb nog nooit een Shield kunnen bedienen met een logitech Harmony one.
Misschien wel met een Hub.
Ik weet eigenlijk ook niet hoe ik dat met de one+ heb klaargekregen. Zou het wel kunnen als ik nog een Hub op de kop tik icm de 950?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:04
yep123 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 21:23:
[...]

Ik weet eigenlijk ook niet hoe ik dat met de one+ heb klaargekregen. Zou het wel kunnen als ik nog een Hub op de kop tik icm de 950?
Met een Logitech Harmony Hub werkt het prima, dat is de opstelling die ik hier al jaren gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:12
Hoi

LG C3
TV Shield Pro
Denon AVR 2400 H
Ziggo Box Next Mini

Ik heb zelf een Touch, maar heb een Flirc aangeschaft en met een usb met een knik erin deze boven de shield uit laten steken. Het is wat instellen via een pc en software, maar werkt verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
drvinnie schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:36:
[...]

Hoe doe je dat zonder Belgisch betaalmiddel?
Dat is niet per se nodig. Google vereist doorgaans geen landgebonden betaalmiddel. Een Mastercard of Visa van je Nederlandse bank of iets als Revolut of N26 werkt als het goed is ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 20:21
TexMex schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:56:
[...]

Dat is niet per se nodig. Google vereist doorgaans geen landgebonden betaalmiddel. Een Mastercard of Visa van je Nederlandse bank of iets als Revolut of N26 werkt als het goed is ook.
Dat werkt niet. Daarom vroeg ik het. Google vraagt land van Mastercard en gooit me vervolgens terug naar Nederland. (Via vpn) Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
drvinnie schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:58:
[...]

Dat werkt niet. Daarom vroeg ik het. Google vraagt land van Mastercard en gooit me vervolgens terug naar Nederland. (Via vpn) Toch bedankt!
Bij mij werkte het prima. Misschien juist zonder VPN proberen (dat was bij mij ook niet nodig). Daar is Google niet zo happig op.

[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 21-03-2024 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

yep123 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 21:23:
[...]

We hebben ook een uitgebreid Harmony topic lopen, wellicht dat men je daar verder kan helpen! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hoi

LG C3
TV Shield Pro
Denon AVR 2400 H
Ziggo Box Next Mini

Kun je de Shield wel via de LG afstandbediening gebruiken?

Je zit met een TV, receiver, Ziggo mini en een Shield die hun eigen manier hebben om, via CEC, de rest van de devices te beinvloeden.
Kijk even naar 'harmony op de Shield' en bij de CEC instellingen voor geluid etc..

Kijk ook even op de tv.
LG AB via 'home' ga je naar 'Home Dashboard'.
Kies rechtsboven via een keuzemenu (3 verticale puntjes) 'universal remote settings'.
Eventuele AB configuraties kun je hier weghalen.

De bedoeling is om de CEC via de TV AB te herstellen maar je kunt deze ook uitschakelen.
Bij LG noemen ze deze CEC ondersteuning Simplink.
Het aan/uit zetten van CEC kun je doen voor elk kastje maar dan verlies je wel de gewenste mogelijkheid om alles met een enkele AB te bedienen.
Op de Shield kun je via 'developer mode' kijken naar de extra opties van hoe te reageren via CEC en bepaalde opties uitschakelen.
Linkje naar soortgelijke uitleg voor gebruik van een of andere soundbar.

[ Voor 8% gewijzigd door Agent-X op 21-03-2024 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:05

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Agent-X schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 22:51:
[...]

Kun je de Shield wel via de LG afstandbediening gebruiken?

Je zit met een TV, receiver, Ziggo mini en een Shield die hun eigen manier hebben om, via CEC, de rest van de devices te beinvloeden.
Kijk even naar 'harmony op de Shield' en bij de CEC instellingen voor geluid etc..

Kijk ook even op de tv.
LG AB via 'home' ga je naar 'Home Dashboard'.
Kies rechtsboven via een keuzemenu (3 verticale puntjes) 'universal remote settings'.
Eventuele AB configuraties kun je hier weghalen.

De bedoeling is om de CEC via de TV AB te herstellen maar je kunt deze ook uitschakelen.
Bij LG noemen ze deze CEC ondersteuning Simplink.
Het aan/uit zetten van CEC kun je doen voor elk kastje maar dan verlies je wel de gewenste mogelijkheid om alles met een enkele AB te bedienen.
Op de Shield kun je via 'developer mode' kijken naar de extra opties van hoe te reageren via CEC en bepaalde opties uitschakelen.
Linkje naar soortgelijke uitleg voor gebruik van een of andere soundbar.
Zonder issues gebruik ik de LG ab voor mijn Shield Pro 2019 (LG C2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
Xqlus1ve schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 23:45:
[...]

Zonder issues gebruik ik de LG ab voor mijn Shield Pro 2019 (LG C2).
Bij de one+ had ik in de Harmony de tv ook als C2 ingesteld, dat heb ik net ook weer gedaan en ja hoor de Harmony werkt ook weer met de NVDIA, hoe is het mogelijk!!!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Magic
[...]

Hoezo niet? Netflix kun je toch ook prima in Kodi krijgen?
Nope. De Netflix addon voor Kodi werkt al een tijdje niet (goed) meer. Gedoe met het verkrijgen van de DRM keys enzo. Max. resolutie zakt dan naar 540p en dat is niet om aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Mr Magic schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 20:36:
[...]

Nope. De Netflix addon voor Kodi werkt al een tijdje niet (goed) meer. Gedoe met het verkrijgen van de DRM keys enzo. Max. resolutie zakt dan naar 540p en dat is niet om aan te zien.
Ah kijk. Ik gebruik zelf dus gewoon de apps van de diensten zelf :p Wist dus wel dat er een was (jaren terug ook eens wat van in de code geneust) maar dus niet op de hoogte ervan, en dus ook niet dat die niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
yep123 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:41:
[...]

Bij de one+ had ik in de Harmony de tv ook als C2 ingesteld, dat heb ik net ook weer gedaan en ja hoor de Harmony werkt ook weer met de NVDIA, hoe is het mogelijk!!!!!
Nu werkt het weer niet. Als ik een hub aanschaf dan gaat het dus met zekerheid werken als ik het goed begrijp? Vraag is of het dan werkt met de Logitech AB, ik wil geen smartphone gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

The Zep Man schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:04:
[...]

Zie de TS voor alternatieven voor de afstandsbediening. Zelf heb ik een (infrarood)afstandsbediening met nummertoetsen.
Daar ben ik nu dus ook beland :)

Ik heb een Shield 2017. En de laatste tijd doet mijn afstandsbediening het slecht tot niet. Gisteren een melding dat de batterijen leeg waren, dus die vervangen: krijg ik vandaag weer precies dezelfde melding 8)7

Dus op Amazon aan het snuffelen, en dit (en het originele) topic door gesnuffeld op zoek naar tips voor een betere afstandsbediening. 2017, dus moet een Bluetooth afstandsbediening zijn. Kan niet moeilijk zijn, toch? Tot je de waslijst met mogelijkheden ziet en je afvraagt:
- wat voegen de nummer toetsen toe op de afstandsbediening?
- die afstandsbedieningen met een USB dongle, werken die ook met een Shield 2017?

Iets met bomen en bos waardoor mijn bril zijn werk niet meer doet, geloof ik :D

Ik heb nu de keuze beperkt tot een P3700 en een WeChip G20, waarbij ik neig naar de eerste. Maar is dat verstandig?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Pietervs schreef op zondag 24 maart 2024 @ 17:23:
Dus op Amazon aan het snuffelen, en dit (en het originele) topic door gesnuffeld op zoek naar tips voor een betere afstandsbediening. 2017, dus moet een Bluetooth afstandsbediening zijn.
Dan heb je niet goed de TS doorgelezen. Met de 2017 en de Pro 2019 gebruik ik een infraroodafstandsbediening.
Tot je de waslijst met mogelijkheden ziet en je afvraagt:
- wat voegen de nummer toetsen toe op de afstandsbediening?
Zappen als je van live TV gebruik maakt, bijvoorbeeld. Snel naar bepaalde plekken doorspoelen in Kodi (geloof ik). Ik gebruik die van mij niet vaak.
- die afstandsbedieningen met een USB dongle, werken die ook met een Shield 2017?
Veel van die afstandsbedieningen emuleren een USB-toetsenbord, dus ja.

Verder geen ervaringen met de BT-afstandsbedieningen die je noemt, maar zolang het Android TV ondersteunt moet het geen probleem zijn. Ik ben ouderwets, en gebruik nog infrarood (en een universele afstandsbediening). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

IR werkt alleen bij de Pro versie van 2017, ik heb de “gewone” 2017 versie. Dat heb ik dan weer wel uit de TS gehaald ;)

Maar dank voor je input, ik ga gewoon de gok wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

The Zep Man schreef op zondag 24 maart 2024 @ 23:33:
[...]

Lees de TS eens goed door...
als ik in de tabel onder 'infraroodontvanger' kijk, zie ik bij het model 2017 staan dat die geen Infrarood ontvanger ondersteunt, maar de 2017 Pro wel. Dan ga ik er vanuit dat ik geen infrarood ontvanger erop aan kan sluiten. In ieder geval niet zonder dongle.
Dus als ik ergens wat mis dan hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pietervs schreef op zondag 24 maart 2024 @ 21:33:
IR werkt alleen bij de Pro versie van 2017, ik heb de “gewone” 2017 versie. Dat heb ik dan weer wel uit de TS gehaald ;)

Maar dank voor je input, ik ga gewoon de gok wagen :)
Pietervs schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:13:
[...]

als ik in de tabel onder 'infraroodontvanger' kijk, zie ik bij het model 2017 staan dat die geen Infrarood ontvanger ondersteunt, maar de 2017 Pro wel. Dan ga ik er vanuit dat ik geen infrarood ontvanger erop aan kan sluiten. In ieder geval niet zonder dongle.
Dus als ik ergens wat mis dan hoor ik het graag.
En daar zit de nuance die je eerder niet noemde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pietervs schreef op zondag 24 maart 2024 @ 17:23:
Ik heb een Shield 2017. En de laatste tijd doet mijn afstandsbediening het slecht tot niet. Gisteren een melding dat de batterijen leeg waren, dus die vervangen: krijg ik vandaag weer precies dezelfde melding 8)7
CR2032 batterijen willen nog weleens raar doen dus zorg ervoor dat je echt een verse hebt die niet al 5 jaar in de winkel aan het afsterven is ;)
Ik heb nu de keuze beperkt tot :
- P3700
- WeChip G20

Waarbij ik neig naar de eerste. Maar is dat verstandig?
Als je ons vertelt wat een WeChip G20 is dan kunnen we misschien wat voor je betekenen, want nu staat er dus twee keer dezelfde link :+
offtopic:
Inclusief een hoop ellendige referentie troep die ik voor het gemak effe heb weggehaald... :X :P

Ik heb zoiets : https://www.ebay.com/itm/395263277774
Ooit voor mijn Shield 2017 gekocht en op een klein nadeel na is die prima! d:)b

Is niet dezelfde, maar heeft wel een beetje een ergonomische vorm zoals deze in tegenstelling tot al die rare platte Android TV/Apple TV/Fire TV/enz. remotes ;)

Het kleine nadeeltje is dat je die van mij elke keer effe moet "activeren" als die te lang IDLE heeft gestaan, maar voor de rest is die prima voor de € 6,95 of zo die ik ooit ervoor heb betaald :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Oei, dat is inderdaad een misser, 2x dezelfde link :(

Batterijen is volgens mij niet het probleem. Maar ja, aan de verpakking kun je niet echt zien hoe lang een batterij al in de winkel ligt, natuurlijk, dus ik kan ze ook niet helemaal uitsluiten.

De WeChip G20 leek mij wel wat, maar infrarood, zonder dongle, dus niet interessant genoeg.
hoop dat ik de url nu zonder referentie troep heb

Die jij daar laat zien ziet er leuk uit. Als de P3700 tegenvalt is dat misschien een optie :)
Dank voor de tip!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Pietervs schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:36:
De WeChip G20 leek mij wel wat, maar infrarood, zonder dongle, dus niet interessant genoeg.
"2.4G-transmissie tot 10m."
"Verzendmethode: 2.4G RF draadloos"
"De USB-ontvanger in de computer USB-interface. Wacht tot de computer automatisch een goede driver downloadt en installeert."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

The Zep Man schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:08:
[...]

"2.4G-transmissie tot 10m."
"Verzendmethode: 2.4G RF draadloos"
"De USB-ontvanger in de computer USB-interface. Wacht tot de computer automatisch een goede driver downloadt en installeert."
maar infrarood, zonder dongle

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pietervs schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:00:
[...]

maar infrarood, zonder dongle
Maar "【Draadloze verbinding】 2,4 GHz draadloze verbinding via een USB-ontvanger, plug and play, u kunt lekker op de bank liggen en genieten van draadloze bediening op lange afstand tot 10 meter / 32,8 ft. "

Wat denk je wat RF betekent? Hoe denk je dat voice control over infrarood gaat? Wat denk jij bij deze afbeelding?

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/51KCOpxH6LL._AC_SL1001_.jpg

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

The Zep Man schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:18:
[...]

Maar "【Draadloze verbinding】 2,4 GHz draadloze verbinding via een USB-ontvanger, plug and play, u kunt lekker op de bank liggen en genieten van draadloze bediening op lange afstand tot 10 meter / 32,8 ft. "

Wat denk je wat RF betekent? Hoe denk je dat voice control over infrarood gaat? Wat denk jij bij deze afbeelding?

[Afbeelding]

:+
Fijn dat je mee probeert te denken. Maar je hebt ongetwijfeld gemist dat ik een "gewone" 2017 heb, geen pro en dat ik geen dongle heb en ook niet van plan ben die aan te schaffen.
plank, mep, mis. 8)7

[ Voor 1% gewijzigd door Pietervs op 27-03-2024 13:27 . Reden: correctie ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Pietervs schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:57:
[...]

Fijn dat je mee probeert te denken. Maar je hebt ongetwijfeld gemist dat ik een "gewone" 2017 heb, geen pro en dat ik geen dongle heb en ook niet van plan ben die aan te schaffen.
Daarom koop je die afstandsbediening waar een USB ontvanger bij zit. Het ding babbelt ook een proprietary protocol waar alleen die ontvanger mee werkt.

Ik heb in ieder geval die / identieke afstandsbediening, al jaren, en doet het gewoon prima. Zou ik nu een nieuwe moeten kopen zou ik wel voor een Bluetooth variant gaan. Maar deze werkt dus ook prima. En initieel ook nog wel eens even de ontvanger in PC geprikt, wat ook prima werkt. Met Bluetooth is dat natuurlijk lastiger (repairen, uberhaupt geen Bluetooth op PC :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

@RobertMe ik heb een bluetooth besteld afstandsbediening besteld ter vervanging.
Maar ik ben wel nieuwsgierig waarom je een volgende keer niet meer voor een IR zou gaan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
Pietervs schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:11:
@RobertMe ik heb een bluetooth besteld afstandsbediening besteld ter vervanging.
Maar ik ben wel nieuwsgierig waarom je een volgende keer niet meer voor een IR zou gaan?
Dit is helemaal geen IR afstandsbediening ;) (heeft @The Zep Man je ook al op gewezen. In de omschrijving staat dat het 2,4GHz is. En daarnaast kan "microfoon" helemaal niet met IR). En met IR is een line of sight uiteraard vereist, en dat is bij deze niet het geval (anders hadden we je ook wel gewezen dat deze niet handig is in een Shield omdat de ontvanger dan achterin zit en je daarmee alleen een line of sight kunt hebben door de Shield achterstevoren te zetten of een verlengkabel te gebruiken).

En waarom ik de volgende keer voor Bluetooth zou gaan: omdat die vast ook prima werken, en geen losse ontvanger vereisen. Niet omdat ik verwacht dat Bluetooth beter is of deze slecht is dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

@The Zep Man nu snap ik wat je bedoelt. Helemaal gemist dat er een dongle bij die G20 zit. Dank voor het meedenken!

@RobertMe thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:26
Ik kan opeens niet meer casten vanaf mijn Samsung A32. Ik krijg de melding dat het apparaat niet geverifieerd kan worden door verouderde fiemware. Heeft iemand een oplossing? Een instelling om op de shield External Control van chromecast op always in te stellen werkte niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik vraag mij af of we onze 4K/premium abonnementen op streamingdiensten (Netflix, Prime, HBOMax) moeten voortzetten. De Shield (Pro) kan immers prima upscalen naar 4K.
Daar komt nog bij dat een 1080p stream misschien wel een (in verhouding) mogelijk een hogere bitrate heeft voor video, afhankelijk van de dienst?

Het grootste nadeel van downgraden is dat het mogelijk een effect heeft op audio. Bij Netflix krijg je alleen Atmos bij het 4K abo (= premium).

Bij Prime Video is er maar 1 abonnement mogelijk, namelijk gewoon je Amazon Prime abonnement.

Bij HBOMax is er nu nog 1 abo maar we gaan in NL eindelijk over op het samengevoegde Max waarbij er abonnementen komen met verschillende kwaliteiten net als Netflix.

Maar het mooie is dat ik helemaal geen Atmos speakers/receiver heb. Heb gewoon een 5.0 setup (Dali setup voor (3.0) en draadloze Yamaha speakers achter die native met mijn Yamaha receiver werken).

Dus ben echt benieuwd of mensen hier hun Netflix al eens hebben gedowngrade, upscaling in je Shield (Pro) High hebben gezet en verschil in beeld ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Jazco2nd schreef op maandag 1 april 2024 @ 19:49:
De Shield (Pro) kan immers prima upscalen naar 4K.
Doet die ook HDR toevoegen? ;) (of je moet een TV hebben die geen HDR doet, of geen OLED :+, of je hebt het uit gezet).
Daar komt nog bij dat een 1080p stream misschien wel een (in verhouding) mogelijk een hogere bitrate heeft voor video, afhankelijk van de dienst?
Misschien hebben we niet veel aan. Ik zou er niet van uit gaan in ieder geval. Het kan zelfs zo zijn dat ze voor 4K h.265 gebruiken en voor FHD h.264, en dan dezelfde of een lagere bitrate bij FHD. En dan zal de kwaliteit echt minder zijn. Maar een Netflix zal dezelfde video wel in vele resoluties en codecs hebben om zo min mogelijk bitjes over de lijn te hoeven sturen. Data zal duurder zijn dan opslag.
Dus ben echt benieuwd of mensen hier hun Netflix al eens hebben gedowngrade
Al meer dan eens. Alleen dan gedowngrade naar het abonnement van €0 per maand. En vervolgens fijn naar andere diensten gekeken die niet zo exorbitant duur zijn. In 2023 welgeteld 1 maand Netflix gehad. Dit jaar "tot nu toe" ook. En dat het pas april is geeft geen indicatie, want vorig jaar heb ik dat maandje ook in februari / maart gehad.
upscaling in je Shield (Pro) High hebben gezet en verschil in beeld ervaren?
Dit dus niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
RobertMe schreef op maandag 1 april 2024 @ 20:08:
[...]

Doet die ook HDR toevoegen? ;) (of je moet een TV hebben die geen HDR doet, of geen OLED :+, of je hebt het uit gezet).

[...]

Misschien hebben we niet veel aan. Ik zou er niet van uit gaan in ieder geval. Het kan zelfs zo zijn dat ze voor 4K h.265 gebruiken en voor FHD h.264, en dan dezelfde of een lagere bitrate bij FHD. En dan zal de kwaliteit echt minder zijn. Maar een Netflix zal dezelfde video wel in vele resoluties en codecs hebben om zo min mogelijk bitjes over de lijn te hoeven sturen. Data zal duurder zijn dan opslag.

[...]

Al meer dan eens. Alleen dan gedowngrade naar het abonnement van €0 per maand. En vervolgens fijn naar andere diensten gekeken die niet zo exorbitant duur zijn. In 2023 welgeteld 1 maand Netflix gehad. Dit jaar "tot nu toe" ook. En dat het pas april is geeft geen indicatie, want vorig jaar heb ik dat maandje ook in februari / maart gehad.

[...]

Dit dus niet :p
De meeste non-OLED tv's kunnen wel HDR formaten aan maar zijn toch niet in staat dit goed weer te geven. Dat geldt zeker voor mijn tv :)
Ik ga wel eens een keer vergelijken op mijn tv met het account van iemand anders. Eenmalig zou dat geen probleem moeten zijn.

Wij kijken redelijk veel Netflix. Dingen als "All the light we cannot see", Beef, Rebel Moon en oude sitcoms on repeat. Heerlijk. Maandjes onderbreken vind ik dan teveel gedoe.
HBOMax is erg goedkoop (50% lifetime korting) en Prime ook. HBO kijk ik het minst. Maar oude sitcoms on repeat op de achtergrond vind ik heerlijk.

Verder wordt nog eea vanzelf gedownload. Geen tv abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op maandag 1 april 2024 @ 19:49:
Dus ben echt benieuwd of mensen hier hun Netflix al eens hebben gedowngrade, upscaling in je Shield (Pro) High hebben gezet en verschil in beeld ervaren?
IMHO heb je gewoon een goede bron nodig en dan maakt je TV er vanzelf wel wat moois van :)

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik altijd behoorlijke TV's heb gehad en nooit een heel goedkoop model of een budgetmerk of iets dus daar kan natuurlijk ook nog veel verschil in zitten...
Ik zou eerder een model willen die het verwijdert eerlijk gezegd :+

Soms zou ik bijna de 8) erbij willen pakken...

Echt irritant als je graag films kijkt in een volledig donkere kamer! :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Nu online

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Wordt het niet eens tijd dat NVIDIA weer eens een 'security patch update' uitbrengt? Laatste is van april 2022 :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
... "Google decided to mess with Android TV, switching out the clean UI and introducing an ad-laden abomination in its stead that is Google TV. Thankfully, none of my Shield TV Pro units have been updated to Google TV, and they're still running the older Android TV interface."

Het is weliswaar geen Google GUI (en dat zal het waarschijnlijk ook helemaal niet gaan worden), maar indien men alle aangeboden Google systeem updates "netjes" heeft geïnstalleerd, is het Android TV startscherm toch aardig veranderd door de jaren heen en wijkt het steeds minder af van Googles TV startscherm. Wat mij betreft geen verandering in positieve zin, hoewel er ook gebruikers zijn die zelfs die Google TV GUI als standaard zouden willen hebben

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Hoe kan ik bitrate van een stream op Shield Pro zien? F4 of F8 met usb toetsenboard werkt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

De functie “match framerate bèta” werkt wel bij F1TV merk ik. Heb nu vloeiend beeld. Op de app van Viaplay werkt de functie niet, dan sluit de app af

….totdat je een keer doorspoelt. Daarna doet die het niet meer en moet je de stream resetten…🥹

[ Voor 25% gewijzigd door Deruxian op 07-04-2024 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:35
Ik heb de AppleTV+ app op mijn ShieldTV Pro 2019 geïnstalleerd, maar ik krijg geen Dolby Vision output terwijl de serie wel Dolby Vision heeft (Severance en Masters of the air). Netflix, Amazon en Disney doen het prima als ik Dolby Vision content aanzet.

Heeft er iemand hetzelfde probleem of moet ik ergens nog iets activeren voor AppleTV+?

EDIT: Opgelost door een keer Dolby Vision uit te schakelen in de ShieldTV instellingen, te rebooten en daarna Dolby Vision opnieuw activeren.

EDIT 2: Probleem was gisteren avond terug. Het lijkt alsof de ShieldTV geslapen heeft en de AppleTV+ app open staat, dat Dolby Vision niet meer werkt. De AppleTV+ app even volledig killen en daarna terug opstarten wat de oplossing gisterenavond.

[ Voor 37% gewijzigd door Broodro0ster op 09-04-2024 09:50 ]

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:39
Kodi 5.1. Nog niet via playstore. Wel via installer adon Kodi. Niet alle skins beschikbaar

https://tweakers.net/downloads/68276/kodi-210.html

[ Voor 31% gewijzigd door mucuracat op 08-04-2024 20:49 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:33

JB

Cédric roelt!

Hebben mensen hier ook issues met Smart Tube? Ik heb op al mijn Android TV devices (Shield/Firesticks) een unknown error 403 als ik iets poog af te spelen. "Home" laadt keurig, maar zodra je een filmpje aanklikt, krijg je die foutmelding.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
JB schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:28:
Hebben mensen hier ook issues met Smart Tube? Ik heb op al mijn Android TV devices (Shield/Firesticks) een unknown error 403 als ik iets poog af te spelen. "Home" laadt keurig, maar zodra je een filmpje aanklikt, krijg je die foutmelding.
Sinds wanneer?

Gisteravond heb ik Smart Tube nog gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:29:
[...]

Sinds wanneer?

Gisteravond heb ik Smart Tube nog gebruikt.
Volgens mij al een paar dagen. Mijn zoontje attendeerde me hierop. Ik gebruik het zelden/nooit. Draai jij gewoon de laatste versie?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JB schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:28:
Net gekeken, werkt nog prima. Laatst aangeboden update draait (vanuit de app zelf), echter niet met een Shield TV gecontrolleerd.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 09-04-2024 13:33 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
JB schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:31:
[...]

Volgens mij al een paar dagen. Mijn zoontje attendeerde me hierop. Ik gebruik het zelden/nooit. Draai jij gewoon de laatste versie?
Als ik een update melding krijg klik ik die gewoon aan ja :p

Maar twijfel nu. De melding is een sidebar menu entry geworden, dus niet meer "geforceerd". En had Smart Tube al aantal dagen niet gebruikt, dus wellicht gemist dat er een update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

hardware-lover schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:32:
[...]

Net gekeken, werkt nog prima. Laatst aangeboden update draait (vanuit de app zelf), echter niet met een Shield TV gecontrolleerd.
21.54 alhier. Andere DNS servers helpt ook niet. Vaag :/
RobertMe schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:34:
[...]

Maar twijfel nu. De melding is een sidebar menu entry geworden, dus niet meer "geforceerd". En had Smart Tube al aantal dagen niet gebruikt, dus wellicht gemist dat er een update is.
Hmm weet niet wat 123 kan testen om het verder uit te sluiten.

[ Voor 52% gewijzigd door JB op 09-04-2024 13:39 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:34:
[...]

Er staat idd een update klaar zie ik, maar deze had ik nog niet geïnstalleerd, dat gaat nu gebeuren.

Edit: doet het nog steeds nu ;)

Je kunt in de app instellingen aangeven dat ie middels een popup een update melding geeft.

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 09-04-2024 13:45 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Het zit lokaal, net een hotspot aangemaakt via mijn telefoon en dan doet Smart Tube het wel. Vreemd. Er is hier niets veranderd thuis. Draai wel een PiHole, maar ook die had ik al op disabled gezet + andere DNS servers getest.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Vandaag nog even zitten spelen met een custom launcher. In dit geval ProjectIvy. Daar ben ik toch wel erg over te spreken. Nu wil ik wellicht premium aanschaffen omdat je daar dan custom wallpapers kunt gebruiken en om de ontwikkelaar te steunen. Nu vroeg ik mij af, welke wallpaper(s) gebruiken jullie op jullie Shield?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
alex3305 schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:45:
Vandaag nog even zitten spelen met een custom launcher. In dit geval ProjectIvy. Daar ben ik toch wel erg over te spreken. Nu wil ik wellicht premium aanschaffen omdat je daar dan custom wallpapers kunt gebruiken en om de ontwikkelaar te steunen. Nu vroeg ik mij af, welke wallpaper(s) gebruiken jullie op jullie Shield?
Heb premium versie, Geen achtergrond, verandert mee naar de geklikte icoon kleur.
Dus als ik Prime selecteer, wordt het blauw en bij Youtube rood als voorbeeld.
Vind het veel rustiger zo dan een drukke afbeelding.

[ Voor 4% gewijzigd door mucuracat op 15-04-2024 12:59 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mucuracat schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:59:
Heb premium versie, Geen achtergrond, verandert mee naar de geklikte icoon kleur.
Dus als ik Prime selecteer, wordt het blauw en bij Youtube rood als voorbeeld.
Vind het veel rustiger zo dan een drukke afbeelding.
Uiteindelijk ook steeds de keuze voor de meekleurende achtergrond, al is het best wel leuk om even een mooie video als achtergrond te hebben, voor even dus... ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:10
Ik heb de gratis versie van projectivy en heb hem zo ingesteld staan dat hij wallpapers ophaalt van de Skyporn subreddit. (deze subreddit bevat veel plaatjes van landschappen waarin de hemel te zien is en niet iets anders wat je misschien zou verwachten van de naam ;) )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

alex3305 schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:45:
Vandaag nog even zitten spelen met een custom launcher. In dit geval ProjectIvy.
hardware-lover schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:11:
[...]
Uiteindelijk ook steeds de keuze voor de meekleurende achtergrond, al is het best wel leuk om even een mooie video als achtergrond te hebben, voor even dus... ;)
Mijn Shield heb ik tijden terug rollbacked (is dat een woord...) om zo geen nieuwste launcher te hebben met reclame. Handmatige updates van alle andere apps is dan irritant, dus vandaag ook met genoemde launcher aan de slag. Echter ik krijg hem niet standaard gelauncht...

"Override current launcher" staat aangevinkt.
"Projectivy Launcher" staat ingesteld onder "Auto start on boot" en "...and upon resuming from standby". Die laatste werkt, na een boot echter niet. Wat doe ik fout 🤔

Nu reboot ik eigenlijk nooit en Projectivy Launcher dan aanklikken is ook zo gedaan maar dit moet toch goed gaan met deze settings.

Geconden!, Projectivy Launcher koppelen aan Accessibility, dat deed de truc. Op één of andere manier vanuit de app dat selecteren werkte niet, vanuit options de app selecteren wel.

Eens zien hoe Projectivy Launcher bevalt, zo ja dan de Premium kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 16-04-2024 18:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@FeaR, ook in Accessibility op actief gezet?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

hardware-lover schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:27:
@FeaR, ook in Accessibility op actief gezet?
Thnx :>

Ik was net een edit aan het doen. Dat was het inderdaad. Had die optie wel gedaan vanuit Projectivy Launcher initiële set-up, maar niet goed of niet goed bewaard. Nu andersom gedaan, vanuit Android Options de rechten/koppeling aan Projectivy Launcher gegeven, toen bleef het wel onthouden.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 16-04-2024 18:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
@FeaR Mijn Shield met downgrade naar 8.2.3 werkt nog steeds fantastisch. Enorm blij mee. De reclame voor specifieke content had ik al een tijdje weggefilterd in AdGuard Home. Waar ik mee zat is dat ze vorige week een update voor de launcher hadden uitgebracht waardoor deze ineens off-center leek. Er zit een soort lege ruimte aan de linkerkant van het scherm, die standaard rechts niet aanwezig is.

Aangezien ik op mijn Chromecast with Google TV al een tijdje ProjectIvy had staan, besloten om het nu ook maar definitief op de Shield te zetten. De updates die ontwikkelaar(s) hebben uitgebracht zijn zeer welkom. Ik heb nu bijvoorbeeld een paar rijen met Android apps die mooi alfabetisch gesorteerd is. Geweldig.

Mijn vrouw is er ook enorm blij mee. Ze vind het prettig dat de launcher zo rustig oogt. Dat is met de meekleurende achtergrond. Ook de rij met verderkijken vind zij enorm prettig en informatief. Beter dan de standaard launcher in ieder geval.

Het enige wat ik nu nog wil is de screensaver aanpassen. Ik heb nu Aerial Views, maar zag in een video van LinusTechTips laatst een lavalamp als screensaver. Dat trok mij ook nog wel. Ik had de relevante YouTube video gevonden, maar die wil ik nog opsplitsen in gelijke delen en wat donkerder maken. Dan is er direct wat variatie. Gister had ik dat allemaal al uit zitten proberen, meer tevergeefs. De video's bleven hangen bij het starten. Waarschijnlijk iets doms met een codec of permissies of zo. Dat ga ik de komende dagen nog wel uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

alex3305 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:26:
@FeaR Mijn Shield met downgrade naar 8.2.3 werkt nog steeds fantastisch.
Het werkte hier ook nog steeds. Alleen om Android Home niet te laten updaten moeten de automatische updates uit. Nu liep ik dikwijls tegen het feit dat een app niet startte omdat er nog een update was. Dat handmatige controleren werd me toch wat irritant. #FWP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:03

Klippy

Still Game

Ik was me ook aan de standaard launcher aan het irriteren. Met de aanbevelingen bovenin had ik eigenlijk geen moeite, maar ik zat nu al 6 maanden of langer tegen dezelfde drie aan te kijken.
Geen idee of dat zo hoort, of dat mijn Adguard wat blokkeerde, of mijn account niet goed in sync was, en eigenlijk geen zin om het uit te zoeken.

Kwam ProjectIvy via Reddit tegen en nu hier ook, dus net getest. Had ik eerder moeten doen :)
Veel meer flexibiliteit en het ziet er veel beter uit dan ik dacht.
Het "volgende kijken" kanaal is ook ideaal. Nog 50 cent Play tegoed sparen en dan gaat dat naar de Premium versie.

Als screensaver vind ik zelf Aerial Views nog wel afwisselend genoeg, maar die heb ik ook pas een dik jaar ofzo denk ik.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
En laatste ProjectIvy update heeft het visueel weer net iets beter gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
Klippy schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:39:
Als screensaver vind ik zelf Aerial Views nog wel afwisselend genoeg, maar die heb ik ook pas een dik jaar ofzo denk ik.
Die gebruiken wij, uiteraard wil ik bijna zeggen, ook. Het gaat mij niet per se om de afwisseling. Ik wil graag een wat donkere screensaver. Het gevoel van lichte screensavers en OLED voelt niet zo lekker. Daarnaast komt het ook regelmatig voor dat 's avonds (laat) er een ijsberg screensaver langskomt :+. Dat is dan toch niet zo gezellig :D.

Ik weet dat ik ook (zelf) een selectie kan maken. Maar ik dacht, misschien is een lava lamp screensaver wel leuk. Dat wisselt ook af. Dus ik had deze gevonden:

die ik vast met wat aanpassingen geschikt kan maken voor de Shield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Ik wordt, eigenlijk al tijden (lees: maanden, wellicht, jaren) gek van mijn NVidia Shield. En dan niet als ik het appraraat gebruik, maar juist voornamelijk als ik het apparaat niet gebruik. De ventilator is namelijk (waarschijnlijk) stuk. Dus in een stille ruimte hoor ik zeer regelmatig dat ding brommen / tikken / ....

Heeft iemand hier dus toevallig ervaring met het vervangen ervan? Ik het het ding al vaker open gehad (en schoon gemaakt). En het is naar mijn idee "natuurlijk" allemaal een beetje custom. Met daarbij ook de vraag: hebben alle Shields dan dezelfde ventilator? Zowel ik als mijn ouders hebben namelijk een 2017 Shield, potentieel beide ook in 2017 gekocht (1 aan het begin van het jaar, ander aan het eind van het jaar dan). En die van mij heeft het ledje (wat dus aan de deksel uit schijnt zeg maar) ook in de deksel zitten (dus bij open maken komt het ledje mee en moet je eerst de kabel los maken voordat de deksel er helemaal af kan). Bij die van mijn ouders zit het ledje echter op het PCB. Mogelijk dat er dus meer (subtiele) hardware verschillen zijn?

Ik heb ook even snel op AliExpress gekeken, en daar staat wel wat op voor 15 euro. Gemixt met andere (laptop) ventilatoren van 5 euro. Dan is die Shield in vergelijking dus fors aan de prijs, al dan niet door een shop die gewoon duur verkoopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
RobertMe schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 18:09:
Ik wordt, eigenlijk al tijden (lees: maanden, wellicht, jaren) gek van mijn NVidia Shield. En dan niet als ik het appraraat gebruik, maar juist voornamelijk als ik het apparaat niet gebruik. De ventilator is namelijk (waarschijnlijk) stuk. Dus in een stille ruimte hoor ik zeer regelmatig dat ding brommen / tikken / ....

Heeft iemand hier dus toevallig ervaring met het vervangen ervan? Ik het het ding al vaker open gehad (en schoon gemaakt). En het is naar mijn idee "natuurlijk" allemaal een beetje custom. Met daarbij ook de vraag: hebben alle Shields dan dezelfde ventilator? Zowel ik als mijn ouders hebben namelijk een 2017 Shield, potentieel beide ook in 2017 gekocht (1 aan het begin van het jaar, ander aan het eind van het jaar dan). En die van mij heeft het ledje (wat dus aan de deksel uit schijnt zeg maar) ook in de deksel zitten (dus bij open maken komt het ledje mee en moet je eerst de kabel los maken voordat de deksel er helemaal af kan). Bij die van mijn ouders zit het ledje echter op het PCB. Mogelijk dat er dus meer (subtiele) hardware verschillen zijn?

Ik heb ook even snel op AliExpress gekeken, en daar staat wel wat op voor 15 euro. Gemixt met andere (laptop) ventilatoren van 5 euro. Dan is die Shield in vergelijking dus fors aan de prijs, al dan niet door een shop die gewoon duur verkoopt.
En toen ik net de TV aan had maakte die een lawaai dat was niet meer normaal :X (dacht eerst dat iemand met een boormachine bezig was :o)

Intussen het hele ding uit elkaar liggen. En dan bedoel ik letterlijk de ventilator. Model is "BAZA0508R5U" (van "AVC").

Aan de "onderkant" (kant van het grijze plaatje) zitten ook nog schroefjes. Dus die heb ik er ook maar eens uit gehaald, en dan kun je het kapje er zo af pakken en heb je nog het metalen plaatje met de daadwerkelijke ventilator / "wiel met schoepen". En toen ik eens aan dat wieltje "trok" kwam die er ook zo af. En dan zit op het metalen plaatje nog net een gaatje (waar het asje in zit) met 6 spoelen :p. Uiteraard zit wel overal wat stof. Maar dat lijkt niet heel schrokkend te zijn (zo nu en dan heb ik de ventilator er al uit gehad en schoon geblazen (meestal letterlijk blazen :+), maar uiteraard blijft toch nog wat er in "plakken").

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik wist tot gisteren niet eens dat er een ventilator in zat, want toen zag ik deze post https://www.reddit.com/r/..._occasionally_clean_your/
En nu kom jij er ook mee :)

Als je hem al zo ver uit elkaar hebt dan zou ik hem helemaal schoonmaken, motor inspuiten met wat contactspray, lagers of as in het vet en testen door er 5V op te zetten.
Dat zou weinig geluid moeten maken. Grote kans dat de fan wat raakt, misschien juist door het schoonmaken.

Een vervangende kopen kan altijd nog, is niet hele goedkoop zie ik, ook niet super veel aanbod. Ali of Amazon kom je dan al op uit in NL inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:40
....

Is waarschijnlijk niet toegestaan om hier over te praten.

[ Voor 81% gewijzigd door Evertt op 21-04-2024 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xtrme
  • Laatst online: 12-09 20:04
kan niet zo stutter problemen vinden only in mijn combi

ik heb een LG G1 en een shield 2019 tube

bij disney, bijv the marvels, heb ik stotter en freeze en zie ik constante in het beeld dolby atmos dolby vision op poppen

hoe kan ik het gestotter tegen gaan. heb het nog niet eerder gezien bij andere films of diensten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik heb toch nog een probleempje met ProjectIvy, af en toe als ik de Shield aan zet (eigenlijk best vaak, 1 op de 5 keer denk ik), zie ik het power menu in beeld.
Niet heel erg zou je zeggen, maar ik kom er ook niet meer uit. De "terug" knop (op de 2019 remote) doet niets, lijkt of de focus op de achtergrond staat, want daar werkt de cursor gewoon in de kanalen, maar ik kan niks aanklikken.

Enige manier die werkt is een paar keer opnieuw in sleep en weer aan, maar ik heb al 2x gehad dat dan alles vast hangt en ik de stroom er af moet halen.

Het lijkt op dit probleem https://www.reddit.com/r/...wer_off_and_restart_menu/ maar hij kan er nog uit navigeren.
Als ik Accessibility uit zet dan zit ik soms in de standaard launcher, dus ik heb niet lang genoeg getest of dit het power probleem oplost.

Iemand dit ook al gezien?

Anders moet ik de ADB methode maar proberen om de default launcher te wijzigen.

[ Voor 6% gewijzigd door Klippy op 23-04-2024 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Klippy schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 20:22:
Ik heb toch nog een probleempje met ProjectIvy, af en toe als ik de Shield aan zet (eigenlijk best vaak, 1 op de 5 keer denk ik), zie ik het power menu in beeld.
Niet heel erg zou je zeggen, maar ik kom er ook niet meer uit. De "terug" knop (op de 2019 remote) doet niets, lijkt of de focus op de achtergrond staat, want daar werkt de cursor gewoon in de kanalen, maar ik kan niks aanklikken.

Enige manier die werkt is een paar keer opnieuw in sleep en weer aan, maar ik heb al 2x gehad dat dan alles vast hangt en ik de stroom er af moet halen.

Het lijkt op dit probleem https://www.reddit.com/r/...wer_off_and_restart_menu/ maar hij kan er nog uit navigeren.
Als ik Accessibility uit zet dan zit ik soms in de standaard launcher, dus ik heb niet lang genoeg getest of dit het power probleem oplost.

Iemand dit ook al gezien?

Anders moet ik de ADB methode maar proberen om de default launcher te wijzigen.
Ik zag power menu ook soms, maar vaak als een keer alles traag werk en ik al vele knoppen op AB gedrukt had. Ik had het niet achter projectivy launcher gezocht. Zal opletten.
Bij normaal gebruik geen last van. Denk dat ie wakker moet worden of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

Helaas is mijn Kodi automatisch geupdate naar v21.0, en werken videos niet meer normaal. Na een tijdje afspelen stopt de video. Dit gebeurt ook wanneer ik in de film skip, dan gaat het scherm op zwart en gaat terug naar het menu. Andere mensen hier ook last van, en zo ja, enig idee hoe dit te fixen?

Master_A

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Amiet01 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 23:30:
Andere mensen hier ook last van, en zo ja, enig idee hoe dit te fixen?
Als je dergelijke vragen stelt, dan helpt het om details te geven over de manier waarop je afspeelt.

Via een netwerk of lokaal?
Bedraad of draadloos?
Vanaf welk ander apparaat/dienst?
Wat voor soort videos (videoformaat, container, bitrate, ...?)

Heb je het getest met een kakelverse installatie van Kodi? Je kan je bestaande .kodi directory hernoemen en Kodi starten om met een vers profiel te beginnen.

Heb je de TS gelezen? Met name de vraag "Soms lijkt het dat bij te veel geladen applicaties in de achtergrond dat bepaalde zaken niet goed werken, zoals Kodi. Is het mogelijk om applicaties automatisch af te sluiten zodra de gebruiker deze verlaat?"?

Je kan ook bijvoorbeeld Maven's build van Kodi testen. Die kan je naast je huidige Nodig installatie handmatig installeren.

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.