Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18:39
Mede-auteur:
  • Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22:20

Balance

Introductie

Nvidia's Shield console is een ¤200 kostende settopbox, bedoeld om zowel media te consumeren als games te spelen. Het is een combinatie van een streaming device en een console, en bied daarmee heel veel waar voor zijn prijs. Hij die in staat is de nieuwste games te streamen vanaf Nvidia's Grid servers op 60 frames per seconde in Full HD resolutie. Nvidia zegt dat er games voor gaan verschijnen waarvan de graphics zo mooi zijn dat de Xbox One en PS4 ze niet aan zouden kunnen. Dit wordt mogelijk gemaakt door de Nvidia Grid supercomputers. Er gaan meer dan 50 games beschikbaar zijn bij de release in mei in de VS. Een release datum voor Europa is nog niet bekend. Wel heeft Nvidia gezegd dat er dedicated server centers in Europa aanwezig zullen zijn. Aangekondigde games zijn:
  • Batman: Arkham Knight
  • The Witcher 3
  • Resident Evil: Revelations 2
  • Grid 2
  • Metal Gear Solid V: Ground Zeroes
  • Lego Batman
  • Dying Light
  • Devil May Cry
  • Dead Rising 2
  • The Vanishing of Ethan Carter
De console beschikt over de nieuwste mobiele processor van de fabrikant, de Tegra X1. Het systeem is dankzij deze processor in staat om op eigen kracht games als Borderlands: The Presequel, Doom3: BFG Edition, The Talos Principle, Metal Gear Rising: Revengeance en Crysis 3 speelbaar te maken.

De settop-box wordt aangestuurd door Android TV en is naast een console in staat om uhd-video zowel streaming als lokaal af te spelen op 60FPS. Er is een gigabit-ethernetaansluiting aanwezig, terwijl de interne flashopslag 16GB bedraagt. Het werkgeheugen is 3GB groot. Verder biedt de Shield-settopbox een microsd-kaartlezer en twee usb 3.0 aansluitingen. Naast bediening via de meegeleverde Shield gamepad behoort ook stembesturing tot de mogelijkheden. Dit kan ook met de los verkrijgbare afstandbediening.

Mediaspeler
De Nvidia Shield Console is niet alleen een console, maar ook een zeer capabele media speler. Doordat hij de zeer krachtige Tegra X1 SoC terbeschikking heeft kan hij vrijwel alle content aan, en goede software zoals Android TV met Google Cast en PLEX support maakt dat er ook nog behoorlijk wat content te verkrijgen is.

Decodeer mogelijkheden
Het is een van de eerste mediaspelers met HDMI 2.0 en 4k 60fps decodeer mogelijkheden. Hij kan niet alleen 8-bit video aan maar ook 10-bit kleurdieptes, en die al die resoluties, frame rates en kleurdieptes kunnen in zowel H.264, H.265 én VP9 gedecodeerd worden. Hierdoor kan het praktisch alle content afspelen die maar beschikbaar is, waaronder 4k films en Netflix & YouTube in 4k. Lagere resoluties en frame rates worden natuurlijk ook volledig ondersteund.

Android TV
De Shield draait op Android TV, een versie van Android speciaal ontwikkeld voor TV's. Hierdoor zijn veel apps en content beschikbaar, samen met Google Cast ondersteuning en controller support.

Google Cast
Google cast zit standaard ingebouwd in de Shield en kan gebruikt worden om content naar je TV te streamen. Dit kan alles zijn, bijvoorbeeld films, muziek, foto's, hele apps of een kopie van je eigen scherm.

PLEX
De populaire media software PLEX wordt standaard meegeleverd.

SPECS
ProcessorNVIDIA® Tegra® X1 processor
256-core Maxwell™ GPU with 3GB RAM
Video Features4K Ultra-HD ready with 4K playback at 4K 60 FPS (VP9, H265, H264).
4K capture at 4K 30 (H264, H265)
Audio7.1 and 5.1 surround sound pass through over HDMI
High-resolution audio playback up to 24-bit/192 kHz over HDMI and USB
High-resolution audio up-sample to 24-bit/192 kHz over USB
Storage16 GB
*Portion of storage occupied by system software.
**Expandable with MicroSD.
Wireless802.11ac 2x2 MIMO 2.4 GHz and 5 GHz Wi-Fi
Bluetooth 4.1/BLE
InterfacesGigabit Ethernet
HDMI 2.0
Two USB 3.0 (Type A)
Micro-USB 2.0
MicroSD slot
IR Receiver (compatible with Logitech Harmony)
Software UpdatesSHIELD software upgrades directly from NVIDIA
Gaming FeaturesNVIDIA GRID™ game streaming service
NVIDIA Share
NVIDIA GameStream™
Power40W power adapter (5-10W typical consumption)
Weight and SizeWeight: 23 oz / 654 g
Height: 5.1 in / 130 mm
Width: 8.3 in / 210 mm
Depth: 1.0 in / 25 mm
Operating SystemAndroid TV™, Google Cast™ Ready
Included AppsPLEX

Demonstratie

Nvidia heeft het streamen van games op de Shield gedemonstreerd op de GDC 2015. Hierbij werden games als Resident Evil: Revelations 2, Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, en The Witcher 3 gestreamed van een flinke afstand. Volgens de aanwezigen verliep dit erg soepel, zonder dat er artifacts zichtbaar waren. De beeldkwaliteit zou wel iets minder zijn dan wanneer de games op een high end PC of next gen console gespeeld worden, maar de vertegenwoordiger van CD-Projekt vertelde tijdens de demonstratie dat The Witcher 3 op een hogere detail mode gespeeld kan worden over de Grid servers.

Abonnementen

Grid Basic biedt 720P gaming met maximaal 30fps, terwijl Grid Premium 1080P met 60fps levert. De prijzen van deze abonnementen worden bekend gemaakt op het moment dat de lancering van de console en de streaming dienst dichtbij komt. Ook is het gewoon mogelijk om games los te kopen. Bij de aanschaf van een game wordt ook altijd een Steam key geleverd, zodat de game bijv. ook op een Windows PC te spelen is.

Grid Premium laat je een nieuwe game opstarten direct nadat de game gereleased is, met een druk op de knop. Er hoeft niet meer gewacht te worden op downloads en installatie.

Benodigde internet snelheid

Voor het streamen van games in 720P is een 5-10Mbps download snelheid nodig. Voor het streamen in 1080P is dat 30Mbps.

Responsetijd, textures en Nvidia Gameworks

Latency is of course the biggest concern when streaming games, and by developing the hardware and infrastructure ourselves over the course of five years we’ve reduced 1080p 60 FPS latency to 150 milliseconds. That’s half the time it takes to blink, and is faster than many dedicated home consoles with TV and controller latency factored in. And unlike consoles, GRID delivers max-setting, max-quality gameplay at Full HD at 60 FPS, meaning smoother, more responsive gameplay with higher-resolution textures, more detailed environments, 16x Anisotropic texture filtering, and maximum-quality NVIDIA GameWorks effects like HBAO+, PhysX, and HairWorks. Simply put, GRID on SHIELD is the only way to experience Batman: Arkham Knight and The Witcher 3: Wild Hunt at max settings with NVIDIA GameWorks effects outside of owning a high-end GeForce GTX-powered PC.

Verkrijbaarheid nu de Shield TV gereleased is in de VS

De console is verkrijgbaar bij de Nederlandse webshop Chromit voor 265 euro: klik!
Of via Amazon.com: klik!

De totaalprijs bij de twee winkels is vergelijkbaar omdat er bij Amazon.com o.a. invoerrechten betaald moeten worden.

Software updates & App aanbod
Door de maanden heen besteed Nvidia veel aandacht aan het up-to-date houden van de Shield Console. Er worden regelmatig software updates uitgebracht en ook het app aanbod voor Android TV breid zich gestaagd uit.

Klik hier voor een volledig overzicht met alle details.

Nvidia Shield Gallery
https://static.tweakers.net/ext/f/hUIGoPULh65IloYQN6QWlh04/thumb.jpghttps://static.tweakers.net/ext/f/wQE8GOiqiJZNcJXpTR0BWeFm/thumb.jpghttps://static.tweakers.net/ext/f/7mxmbahpliuCiWe0qCCp354y/thumb.jpghttps://static.tweakers.net/ext/f/E4WaZ1tROdCRVfJKfkYtTW5a/thumb.jpghttps://static.tweakers.net/ext/f/WUFd8LTYhRgNFx0zdolhpUik/thumb.jpghttps://static.tweakers.net/ext/f/8BE0AzgP9jNO7QzGTNMeHdsM/thumb.jpg
https://static.tweakers.net/ext/f/zYr7nojaEgzJFAM4dgrL5lvd/thumb.jpghttps://static.tweakers.net/ext/f/OYxb24KqfKP9bloG1zTlN2gH/thumb.jpghttps://static.tweakers.net/ext/f/XvAHgS40SE4kj3Ddkt0O0oJU/thumb.jpghttps://static.tweakers.net/ext/f/uyqfXE2Aaoo9JefUNgUUHQ0Y/thumb.jpghttps://static.tweakers.net/ext/f/o802FvMowV7iY4lyudC0D2Ry/thumb.jpghttps://static.tweakers.net/ext/f/QoP9FPgZvOOApfHC868XpXfs/thumb.jpg
https://static.tweakers.net/ext/f/YBFsaZRpcudlPtFSHrSJuAJI/thumb.jpghttps://static.tweakers.net/ext/f/7ZTV8KFkaS34CcybvBNnKtEz/thumb.jpghttps://static.tweakers.net/ext/f/aOo68MJAtz6HIDunjvEdcnjo/thumb.jpghttps://static.tweakers.net/ext/f/JjINGb3Y2ZJ1JTetHmmWLMJb/thumb.jpghttps://static.tweakers.net/ext/f/398hVZSwQ3yOjW2n2l6zeyM0/thumb.jpghttps://static.tweakers.net/ext/f/M1JZmE3Miv3hypnjK1vIPkNu/thumb.jpg

NVIDIA SHIELD launch at GDC 2015
Video: https://www.youtube.com/watch?v=r9Yu3u8yl9ISHIELD - Made to Game
(Trailer)
Made to Game
(Part 1)
living-room entertainment device
(Part 2)
Everybody's a Gamer
(Part 3)
Great Games
(Part 4)
GRID game-streaming
(Part 5)
GRID 2 racing showcase
(Part 6)
GRID store games
(Part 7)
Supercomputer performance
(Part 8)

Robolokotobo wijzigde deze reactie 05-02-2018 16:07 (163%)

Xbox One S - Nintendo Switch

• Pinocheckio
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 29-08 19:24
Nog niet veel animo precies :). Ik was direct laaiend enthousiast na het zien van de press conference.
Ben heel benieuwd of dit wat wordt. Heb zelf een shield tablet en dit kan al voor een groot deel hetzelfde, alleen is het onhandiger om op te zetten (usb - ethernet splitter,..). Ben zelf nogal onder de indruk van Grid. Had dit niet verwacht, maar het speelt wel soepel.

Ben zelf altijd een pc gamer geweest, maar kan nu ook meer en meer genieten van eens lui uitgezakt voor de tv te gamen. Voor mensen zonder een console en een deftige game-pc, zoals mezelf, lijkt me dit een no-brainer!!

• Balance
quote:
Ik was ook bezig met een startpost, maar je bent me voor :). Leuk te zien dat er meer animo is. Ik had onder andere deze tabel gemaakt, misschien kan je hem toevoegen aan de startpost.

Ik ga ook even een mod een berichtje sturen of hij een crosslink met Mediaspelers en HTPC's kan krijgen, het is namelijk net zo goed een (zeer capabele) mediaspeler.

Edit: Deze speclijst en fotogalerij staan nu in de startpost.

Het zou leuk zijn als je deze twee aan de TS kan toevoegen. Je mag me ook mede-auteur maken, dan voeg ik het zelf even toe :). (Wijzig --> Mede-auteurs: --> Balance)

Balance wijzigde deze reactie 23-03-2015 08:59 (78%)

• Balance
Edit: Dit video overzicht staat nu in de startpost

Ook maar gelijk een conceptje voor het video overzicht gemaakt :).

Balance wijzigde deze reactie 23-03-2015 08:59 (85%)

• Pusherman_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 24-09 10:16
Ah wat meer leven in het topic. Ik had hem al gebookmarkt.

Ik vind voornamelijk de mediaplayer capaciteit en chromecast ondersteuning interessant.

Ik denk dat dit de ideale vervanger wordt voor mijn popcorn hour c-200, Minix neo X8 en Chromecast. Lekker 1 device waar je alles mee kunt.

• exactor it
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:57
Interessant apparaatje. Als mediaspeler met dikke games erop lijkt het wel wat te worden. Ben alleen benieuwd wie dat ding koopt. Iemand met een highend PC wint er weinig mee en iemand met een One of PS4 ook. Meer casual gamers gaan wel door op hun ipad of wii lijkt me. Mensen die willen streamen naar hun tv hebben daar ook al een oplossing voor gekocht. De shield doet nog niet iets unieks in mijn ogen.

Topic start en videoaanvulling zien er wel heel goed uit!

exactor it wijzigde deze reactie 22-03-2015 13:16 (6%)

Xbox Live GT: exactor it

• Balance
quote:
exactor it schreef op zondag 22 maart 2015 @ 13:15:
Interessant apparaatje. Als mediaspeler met dikke games erop lijkt het wel wat te worden. Ben alleen benieuwd wie dat ding koopt. Iemand met een highend PC wint er weinig mee en iemand met een One of PS4 ook. Meer casual gamers gaan wel door op hun ipad of wii lijkt me. Mensen die willen streamen naar hun tv hebben daar ook al een oplossing voor gekocht. De shield doet nog niet iets unieks in mijn ogen.

Topic start en videoaanvulling zien er wel heel goed uit!
Thnx!

Ik ben het echter wel met je oneens. Ik heb een GTX 970 in een high-end gamebak, maar ik wil ook wel eens lekker op de bank een spelletje spelen. Als mijn 4k mediaspeler daar toch al staat is het best leuk als ik er ook een spelletje op kan spelen. Dit kan lokaal gerenderd worden op de Tegra X1, over mijn gigabit ethernet / 802.11ac netwerk gestreamed worden vanaf mijn GTX 970 of op de Nvidia GRID servers gerenderd worden.

Ik heb nu een Apple TV 3, die tot 1080p 60fps doet. Geen 10-bit, geen VP9 en geen H.265 support. Zeer recent heb ik een 55" Ultra HD TV gekocht, maar die heeft al moeite met 4k30 en doet geen 10-bit. Wel een van de eisen was dat ie HDMI 2.0 had, waarmee ik hem nu gemakkelijk kan uitbreiden.

Ik denk dat de Nvidia Shield daar zeer geschikt voor is. High-end mediaspeler, aardige console én local en GRID streaming voor ¤200 :).

• exactor it
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:57
quote:
Balance schreef op zondag 22 maart 2015 @ 14:26:
[...]

Thnx!

Ik ben het echter wel met je oneens. Ik heb een GTX 970 in een high-end gamebak, maar ik wil ook wel eens lekker op de bank een spelletje spelen. Als mijn 4k mediaspeler daar toch al staat is het best leuk als ik er ook een spelletje op kan spelen. Dit kan lokaal gerenderd worden op de Tegra X1, over mijn gigabit ethernet / 802.11ac netwerk gestreamed worden vanaf mijn GTX 970 of op de Nvidia GRID servers gerenderd worden.

Ik heb nu een Apple TV 3, die tot 1080p 60fps doet. Geen 10-bit, geen VP9 en geen H.265 support. Zeer recent heb ik een 55" Ultra HD TV gekocht, maar die heeft al moeite met 4k30 en doet geen 10-bit. Wel een van de eisen was dat ie HDMI 2.0 had, waarmee ik hem nu gemakkelijk kan uitbreiden.

Ik denk dat de Nvidia Shield daar zeer geschikt voor is. High-end mediaspeler, aardige console én local en GRID streaming voor ¤200 :).
Duur is het niet inderdaad. Misschien komt mijn idee omdat al mijn gamespullen en mijn grote TV boven op de gamehok staan en de TV beneden gameloos blijft dat ik er zo tegenaan kijk. Heb al Steam Big Picture via HDMI op de grote TV. Beneden hebben we een 32" dus ik blijf wel shieldloos boven. :)

Als je juist in de woonkamer een grote TV hebt, zie ik wel meerwaarde in de Shield. Je hebt me overtuigd. ;)

Weet je of je ook andere controllers kunt aansluiten? Zou liever een Xbox of Logitech gebruiken dan die op het plaatje. Ziet er heel oncomfortabel uit eerlijk gezegd. De thumbsticks staan hoog en dicht bij elkaar.

Xbox Live GT: exactor it

• Robolokotobo
Ziet er goed uit Balance. Ik heb je mede auteur gemaakt.

• Balance
quote:
Robolokotobo schreef op zondag 22 maart 2015 @ 22:10:
Ziet er goed uit Balance. Ik heb je mede auteur gemaakt.
Thnx! Ik heb het het speclijstje, de fotogalerij en het video overzicht erin gezet :) (en gelijk uit de oorspronkelijke post gehaald zodat niet alles er dubbel in staat).

• WBT
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18-06 14:35
Instant gaming, geen laadtijden en direct toegang tot de nieuwste games en 'nooit' meer een nieuw systeem nodig. Klinkt bijna too good to be true ;) absoluut een Interessante ontwikkeling dit, alleen jammer dat ik er persoonlijk met mijn 10mbit lijntje weinig aan zal hebben.

• Sciilan
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20-02 15:19
Ben hier ook erg benieuwd naar, een huiskamer centrale unit voor bijna alles?
Alleen nog een NAS/backup feature :). Maar misschien met een externe harder schijf gekoppelt en de goede app.

Miste hierboven naast de complete specs en beschijving alleen de site zelf nog:
http://shield.nvidia.com/console#

En dat hij nog niet in de pricewatch voorbereid staat om hem in de gaten te kunnen houden

Heb de notify-me al ingevuld in de hoop snel hier meer van te horen van wat deze androidTV nog meer te bieden heeft.

• Balance
quote:
Het enige wat afwachten blijf zijn de laad- en pingtijden. Wat wel al de helft van de bandbreedte scheelt is dat ze H.265 kunnen streamen en op de Shield kunnen decoderen :). Hopelijk investeert Nvidia flink in hun GRID servers, en hopelijk komt er ook eentje dicht bij huis.
quote:
Ik zal binnenkort de startpost nog wat uitbreiden met wat Reviews, wat meer informatie over het mediaspeler gedeelte en wat meer linkjes :).

Ik zou hem best toe willen voegen aan de Pricewatch, maar dan bij Mediaspelers of Consoles? Hij hoort namelijk eigenlijk bij beide ;).

Balance wijzigde deze reactie 23-03-2015 16:53 (36%)

• Pusherman_
Weinig nieuws op dit front. Ik had wel wat meer enthousiasme verwacht, ook in de media...

• Seal64
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21-09 17:13
Waarom zou dit ineens met laaiend enthousiasme ontvangen moeten worden, als het feitelijk gewoon de zoveelste cloud-gaming service is? En net als OnLive, Gaikai, en de rest van het zootje is het voorlopig nog een hoop gebakken lucht, want in de praktijk is de geleverde kwaliteit sterk afhankelijk van je verbinding.

Zal dus een gevalletje van “kat uit de boom kijken” zijn.

• Balance
quote:
quote:
Ik had ook wel iets meer aandacht verwacht. 1) omdat de specs (en features) beter zijn dan alles wat er op de markt is en 2) omdat Nvidia erachter staat.

Een paar nieuws updates die ik kon vinden:
  • Nieuwe games: Zie hier de volledige lijst (Android / GRID).
  • Door de FCC gekeurd (klik).
Verder moet de Shield Console in mei verkrijgbaar zijn.

• Seal64
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21-09 17:13
Your point? Gaikai en OnLive zijn allebei door Sony overgenomen, en daar horen we ook maar bar weinig van. De specs van dat apparaat zijn misschien leuk, maar niet erg relevant gezien het feit dat de games niet op die Shield draaien, en video decoding kan tegenwoordig al met je broodrooster.

Het enige dat echt telt zijn de games en hoe het in de praktijk werkt, en zolang daar weinig over verteld wordt is het wat mij betreft dus nog niet boeiend genoeg om er veel aandacht aan te besteden.

• Balance
quote:
Seal64 schreef op zondag 12 april 2015 @ 23:16:
...
De specs van dat apparaat zijn misschien leuk, maar niet erg relevant gezien het feit dat de games niet op die Shield draaien, en video decoding kan tegenwoordig al met je broodrooster.
...
Alle Android Games draaien op de Shield zelf, en daar zitten titels als Crysis 3 onder.
Zoek maar eens een mediaplayer die 4k 60fps 10-bit content in H.264, H.265 én VP9 kan decoderen. Geloof me, die ga je niet vinden.

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:50
quote:
Seal64 schreef op zondag 12 april 2015 @ 23:16:
Your point? Gaikai en OnLive zijn allebei door Sony overgenomen, en daar horen we ook maar bar weinig van. De specs van dat apparaat zijn misschien leuk, maar niet erg relevant gezien het feit dat de games niet op die Shield draaien, en video decoding kan tegenwoordig al met je broodrooster.

Het enige dat echt telt zijn de games en hoe het in de praktijk werkt, en zolang daar weinig over verteld wordt is het wat mij betreft dus nog niet boeiend genoeg om er veel aandacht aan te besteden.
Gaikai is omgebouwd tot wat nu Playstation Now is, Sony's eigen streamingdienst, Onlive is opgekocht, gestripped (patenten etc) en vervolgens de nek om gedraaid, vermoedelijk omdat Sony (behalve de patenten) weinig behoefte heeft aan een tweede streamingclub naast PS-Now

• Carn82
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 14:46
Bump!

Ik ben oprecht enthousiast. Ik heb zelf nog een 'dumb TV'; dus dit lijkt me een puike gadget om met Android TV aan de slag te kunnen. Gezien men ook Plex en Netflix mee gaat leveren begint het op een prima mediaspeler te lijken, nu hopen dat Nvidia misschien nog wat kan doen mbt ondersteunen van meer codecs dan alleen de Android-standaard..

Dat het nog eens games kan streamen vind ik bijna bijzaak :o

• Tokkevo
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 01-06 12:31
Prachtig dat hij ineens PLEX include!
dit zal mogelijk de vervanger voor mijn RasPlex & Shield-Tablet (in console modus) worden!

Weet iemand hier of hij CEC gaat ondersteunen ? dit zou wel zeer handig zijn voor de plex dan te bedienen...

• Balance
quote:
Ze ondersteunen H.264, VP9 én H.265, met 10-bit kleurdieptes en tot 4k 60fps. Wat wil je nog meer? :P
quote:
PLEX zat vanaf begin af aan al in de meegeleverde software, maar het is zeker mooi dat het meegeleverd wordt en ondersteund wordt.

In Android TV zit HDMI CEC support, dus ik vermoed van wel.

• chimerae
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 27-08-2015
Ik zelf ben ook super enthousiast over dit apparaat. Lijkt me een ideaal ding om m'n HTPC mogelijk te vervangen, met het idee om er dan ook meteen games naar te streamen via Nvidia's Gamsestream, met bijgevoegde waarde dat dit apparaat dan ook meteen GRID ondersteunt, en je allerlei Android apps erop kan draaien.

Wel vraag ik mij af hoe hij zich gedraagt naar mediabestanden toe, maar we wachten de reviews af. Zodra ik er een in handen kan krijgen staat er hier een in de kast.

• Carn82
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 14:46
quote:
Balance schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:16:

Ze ondersteunen H.264, VP9 én H.265, met 10-bit kleurdieptes en tot 4k 60fps. Wat wil je nog meer? :P
Gaat mij meer om de containers, al dan niet met bv ook .srt ondersteuning ;o (maar goed, kan natuurlijk ook gewoon Kodi installeren gok ik).

Carn82 wijzigde deze reactie 21-05-2015 12:03 (9%)

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:19

The Inquisitor

Greetings weaklings

Interessant concept, ben benieuwd hoe het gaat werken en hoe duur de abonnementen zullen worden.

Ik denk dat het voor veel mensen een uitkomst zal bieden (net zoals consoles al deden). Ik zie er persoonlijk niets in aangezien ik een abonnement al snel te duur zal vinden, daar ik vaak maar weinig game. Ik houd het voorlopig bij de Steam winter en summersales voor mijn laptop :)

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

Acties:
  • 0Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:31
quote:
Balance schreef op zondag 22 maart 2015 @ 14:26:
[...]

Thnx!

Een HDMI kabel tussen je PC en je tv, Steam Big Picture Mode starten, wireless 360 controller erbij en je hebt toch een veel betere en goedkopere oplossing als je PC games goed wilt spelen op je tv?

En voor films streamen hebben we al Chromecast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Balance
quote:
Outlandos schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:42:
[...]

Een HDMI kabel tussen je PC en je tv, Steam Big Picture Mode starten, wireless 360 controller erbij en je hebt toch een veel betere en goedkopere oplossing als je PC games goed wilt spelen op je tv?

En voor films streamen hebben we al Chromecast.
Die HDMI kabel zou dan door twee gewapend betonnen muren en en zo'n zelfde vloer moeten :P.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• luke22
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 17:03
Ik denk dat die 28 mei waar ik iedereen over hoor ( een Witcher 3 dev zei dat )
wellicht nog de release gaat worden ook. _/-\o_

Bij de Google I / O is een ad te zien van nvidia Android tv:

(bron reddit)
http://i.imgur.com/W7S1rDE.jpg
http://www.reddit.com/r/S...advert_spotted_at_google/

• ChefChocolateball
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:15
Voor de geinteresseerden die benieuwd zijn naar Kodi/media ervaring. Er zijn reeds 2 mensen van Kodi team aan de slag met het apparaat; ervaringen na te lezen op: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=220297

• Pinocheckio
Er lijkt een NDA verlopen te zijn, een hele boel reviews zijn net verschenen!

http://www.anandtech.com/...-shield-android-tv-review
http://www.droid-life.com...hands-on-and-impressions/
http://www.engadget.com/2...vidia-shield-tv-hands-on/

Ben zelf nog wat aan het twijfelen over het 500GB model.
Prijs komt dan toch dicht tegen PS4/XBONE te liggen.

Jammer genoeg lijkt het erop dat we in Europa nog enkele maanden geduld moeten hebben. :-(

• luke22
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 17:03
quote:
Pinocheckio schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:39:

Jammer genoeg lijkt het erop dat we in Europa nog enkele maanden geduld moeten hebben. :-(
Echt zo belachelijk... de hele wereld wordt geteased met dit soort apparaten, en dan is het achteraf van "ja maar hij komt nu alleen nog in de US..."

Zeg dat dan meteen... |:(

Ik zat dus echt van: "O nu beschikbaar nice!" ;w

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pusherman_
wat zijn de voordelen van het 500gb model? kan je er niet zelf een usb hdd aanhangen?

en... zullen we anders een inkoopactie doen? :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pinocheckio
quote:
Pusherman_ schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:23:
wat zijn de voordelen van het 500gb model? kan je er niet zelf een usb hdd aanhangen?

en... zullen we anders een inkoopactie doen? :D
Usb schijf of het ingebouwde microSD slot zijn inderdaad opties om storage uit te breiden.

Gisteren al direct via Amazon besteld :)
De 16GB versie + remote (stand zou de levering paar weken uitstellen)

Ben normaal niet de persoon om impulsieve aankopen te doen, maar ik kon niet langer wachten ;)

• Dapie007
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 04-09 21:53
quote:
Pinocheckio schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:26:
[...]

Usb schijf of het ingebouwde microSD slot zijn inderdaad opties om storage uit te breiden.

Gisteren al direct via Amazon besteld :)
De 16GB versie + remote (stand zou de levering paar weken uitstellen)

Ben normaal niet de persoon om impulsieve aankopen te doen, maar ik kon niet langer wachten ;)
Hoe ga je dat doen met die adapter en de Nederlandse stopcontacten? Ik ga komende week naar New York en neem hem dan denk ik mee

• MyBearTibbers
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23-09 13:19
quote:
Hoe ga je dat doen met die adapter en de Nederlandse stopcontacten? Ik ga komende week naar New York en neem hem dan denk ik mee
Als je er toch bent, neem er dan maar ook 1 voor mij mee :9

• drvinnie
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17:12
Ik vraag me wel af of er ook mooie interfaces komen voor Android TV, om bijvoorbeeld content van je NAS (zonder server) af te spelen. Voor zover ik weet is ATV volledig op streamen in de cloud gericht. Ik zoek eigenlijk de interface van Boxee of Plex Home Theater.

• Pinocheckio
quote:
Dapie007 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 00:33:
[...]

Er wordt een universele adapter bijgeleverd, met een US tip, die erop klikt.
Hier te zien in unbox video: https://youtu.be/3Js9iJ6IP1U?t=94

Zoals ik dacht en bevestigd op de geforce forums is die tip idem aan die van de shield tablet adapter:
https://forums.geforce.co...the-power-supply-work-/2/

***It does, the tips from both the Shield Tablet and Android TV wall plugs are swappable. You could simply find a European Shield tablet plug and swap tips. I just tried this for you.

Ik heb de shield tablet, dus de adapter, maar ik denk dat het ook wel vrij gemakkelijk los te vinden moet zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvanhezik
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 18:37
Ik zit er toch ook wel sterk aan te denken een Shield te bestellen via Amazon.
Moet ik dan nog rekening houden met overige bijkomende kosten (douane oid) ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvanhezik
Ah, bij de bestelling zie ik dat er nog circa ¤40 aan douane kosten bijkomen.
Hmm toch nog even wachten...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 11-09 08:51
Bij chromeit zijn ze binnenkort ook leverbaar. Die importeren
dit soort zaken uit de US. Ja altijd wel wat duurder dan als je het
zelf in de VS haalt, maar de btw komt er overheen en transport kosten
(www.chromeit.nl)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pinocheckio
quote:
mvanhezik schreef op zondag 31 mei 2015 @ 11:51:
Ah, bij de bestelling zie ik dat er nog circa ¤40 aan douane kosten bijkomen.
Hmm toch nog even wachten...
Inderdaad met wisselkoersen in acht genomen + extra kosten zal ik ongeveer ¤40 duurder uitkomen.
Release voor Europa is Q4, dus om hem 5 à 7 maanden vroeger te hebben heb ik dat er wel voor over.
quote:
jheerink14 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:00:
Bij chromeit zijn ze binnenkort ook leverbaar. Die importeren
dit soort zaken uit de US. Ja altijd wel wat duurder dan als je het
zelf in de VS haalt, maar de btw komt er overheen en transport kosten
(www.chromeit.nl)
Lijkt me dat chromeit daar een ¤40 aan zal verdienen (16GB shield + remote). Rechtstreeks bij Amazon lijkt me toch beter...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 11-09 08:51
Het nadeel is dat als je hem koopt in NL bij een webwinkeler 21% BTW overheen komt. Dus ja er wordt wel iets op verdiend maar niet veel (Rekenvoorbeeld inkoop $199,- = (dollar aan ¤1.07 nu) = ¤186,- Dan moet hij nog naar Nl worden gestuurd (ongeveer ¤15,-) = ¤201. Dan komt de btw en invoerrechten. over waarde en de transportkosten 21% van ¤201 = ¤42,- zit je op ¤243,- en de invoer rechten zijn ongeveer 6% (rond de ¤11)
Kom je samen uit op ¤254,- Hij staat in de shop voor ¤265,- dus wordt er nauwelijks iets op verdiend ,als je ook nog de kosten voor reclame/webshop etc meerekent al helemaal niet meer.

Kijk maar eens bij Amazon wat je kwijt bent bij verzending naar je huis.. (¤253 voor 14 dgn levertijd, ¤284 voor 3-4 dagen) ook door belasting en toeslagen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16-09 18:47
Ik kijk ook al een tijdje uit naar de Nvidia shield maar naar Nederland halen lijkt toch wat prijzig te worden helaas. Ik had even verder gekeken en Kodi laat zich installeren als een zonnetje zoals het er naar uit ziet :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HomeMade
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 23:45
Zojuist de 16GB versie bij Amazon besteld voor ¤251,-. In eerste instantie wilde ik voor de Nexus Player gaan maar de Shield heeft, in mijn ogen, zo veel meer voordelen t.o.v. de NP dat ik de meerprijs wel voor lief neem.
Volgens Amazon kan ik hem eind volgende week verwachten.

De remote heeft overigens wel toffe functies, jammer dat deze er niet bij zit. Al verwacht ik binnenkort mijn NEEO remote binnen die hem sowieso overbodig maakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21:40
Zit er nu ook over te twijfelen of het een goed idee is de Shield console aan te schaffen. Vanavond maar eens op zoek naar een paar reviews over de ingame performance. Games die ik er op zou willen spelen zouden namelijk Batman, assassins creed, Far Cry en dergelijke zijn. Ben benieuwd of dat te doen is.
Ziet er verder erg net uit!

Kan zo gauw alleen even niet vinden of er ook .mkv support is voor de console. Wat mij betreft wel cruciaal namelijk.

[MAUS] wijzigde deze reactie 01-06-2015 13:14 (15%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drvinnie
De container .mkv iniedergeval wel, maar niet alle codecs in verband met licentiekosten. Mogelijk komt Nvidia in de toekomst met een codec pack: https://forums.geforce.co...-android-tv/codec-support

Ik vind het wel héél verleidelijk om deze te bestellen. Mooie review van Lon Seidman ook: https://www.youtube.com/watch?v=meF7ETlsryo

drvinnie wijzigde deze reactie 01-06-2015 14:42 (24%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Senaxx
quote:
drvinnie schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:41:
De container .mkv iniedergeval wel, maar niet alle codecs in verband met licentiekosten. Mogelijk komt Nvidia in de toekomst met een codec pack: https://forums.geforce.co...-android-tv/codec-support

Ik vind het wel héél verleidelijk om deze te bestellen. Mooie review van Lon Seidman ook: https://www.youtube.com/watch?v=meF7ETlsryo
quote:
[MAUS] schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:09:
Zit er nu ook over te twijfelen of het een goed idee is de Shield console aan te schaffen. Vanavond maar eens op zoek naar een paar reviews over de ingame performance. Games die ik er op zou willen spelen zouden namelijk Batman, assassins creed, Far Cry en dergelijke zijn. Ben benieuwd of dat te doen is.
Ziet er verder erg net uit!

Kan zo gauw alleen even niet vinden of er ook .mkv support is voor de console. Wat mij betreft wel cruciaal namelijk.
Native misschien niet, maar als je Kodi sideload of Plex dan zal deze wel MKV's gaan afspelen. Het is zelf mogelijk om VLC er op te laden dus die MKV's gaan wel spelen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robolokotobo
Hij is nu dus gelijk ook voor ons te bestellen via Amazon.com. Wat ik me dan afvraag is of de Nvidia Grid servers al allemaal aangeslingerd zijn hier in Europa. Ik verwacht van wel omdat Grid er ook is voor de Shield tablet en handheld en de tablet is hier gewoon ruimschoots verkrijgbaar geweest.

Je kan dus een extern USB opslag medium gebruiken en geheugenkaartjes plaatsen in de Shield. Maarrr, wat ik er van begrijp is dat je daar voorlopig nog geen software en games op kan installeren. Je kan de extra opslag wel gebruiken voor films en dergelijke. 16GB is erg mager voor software en games als Borderlands en Crysis 3 en ik ben eigenlijk niet bereid om 100 euro extra, 300 euro in totaal, te betalen voor 500GB opslag. 300 euro is in mijn ogen teveel voor de hardware die je ervoor terug krijgt. Voor dat geld heb je bijna een Xbox One waarop je ook nog alle multiplatform games kan spelen, plus de exclusives.

Ik denk dat als mensen te spreken gaan zijn over het streamen van games als The Witcher III en Batman Arkham Knight en ze gaan de komende tijd uitpakken met een flinke bibliotheek met games dat het wel echt wat kan worden. Maar ik zie ook aan de reacties in dit topic dat er flink animo is voor de mediaspeler functionaliteit van de Shield.

Er schijnen ook andere controllers te werken op de Shield. Zoals een bedrade Xbox 360 controller en een PS4 controller met een micro USB naar USB kabel. Nvidia raadt ook aan een game stream ready router te gebruiken. Aan welke routers moet ik dan denken?

Na meer gelezen te hebben lijkt het zo te zijn dat voornamelijk bij het streamen over Wifi een game stream ready router belangrijk is. Het gaat dan om 5GHz routers die veel problemen voorkomen.

Robolokotobo wijzigde deze reactie 02-06-2015 12:50 (32%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19-09 18:02
GRID werkt gewoon al in Europa hoor, hetzij met een beperkte bibliotheek. Zelf gebruik ik nog steeds de standaard router die Telenet (Belgische provider) hier meelevert en games streamen van GRID naar de Shield tablet werkt gewoon prima. Natuurlijk wordt dat een ander verhaal eens je echt 1080p60 wil gamen.

Bricklink store

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robolokotobo
Dus het streamen gaat nu wel werken op de console, alleen nog niet op 1080p60?

Robolokotobo wijzigde deze reactie 02-06-2015 15:32 (16%)

• chimerae
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 27-08-2015
Vanuit Nvidia zelf geven ze aan:

For the best experience, we recommend the following:
- NVIDIA SHIELD console, portable, or tablet
- The latest version of the SHIELD Hub app
- GRID streaming quality automatically adjusts to the speed of your broadband connection. We recommend 5-10 Mbps for 720p and 30-50 Mbps for 1080p.
- < 60ms ping time to one of six NVIDIA datacenters world-wide
- NVIDIA SHIELD-Ready 5 GHz Wi-Fi router

Dus 1080P zou wel moeten werken, alleen de framerate haal ik daar niet direct uit.

Vanuit een blog van Nvidia zelf trek ik wel de conclusie dat 1080P60FPS de standaard is wanneer 1080P geselecteerd wordt.

http://blogs.nvidia.com/blog/2015/05/12/full-hd-60-fps/

Ik denk dat er bedoeld wordt dat je wel een solide netwerkverbinding (5GHZ Wifi AC) nodig hebt, of dat dit wireless in elk geval de meest probleemloze setup zou zijn. Natuurlijk kan je de Shield ook via ethernet aansluiten, ben je meteen van alle problematiek af die WiFi eventueel op kan leveren.

chimerae wijzigde deze reactie 03-06-2015 11:45 (17%)

• wootah
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 02:09

wootah

They see me trollin'

Heb vandaag mijn 16GB model binnen gekregen met shield remote :)
Werkte in het begin wat lastig, hij wilde niet inloggen in mijn google account met user en password vanwege mijn 2nd factor authentication denk ik.
Uiteindelijk via het internet ( http://www.android.com/tv/setup ) alles gekoppeld wat wel soepel werkte.
Vervolgens moest ik een paar keer de store openen voordat hij het deed (moest voorwaarden nog accepteren).

Nu draait alles soepel. Na de 1e update van het systeem krijg je een netflix app bij de nvidia apps. Dit is dus niet de standaard netflix app uit de store, maar een speciale met 4K ondersteuning :)
Verder gaan alle apps via een instelling automatisch op de SD kaart. Alle apps die geen SD kaart ondersteuning lijken te hebben op mijn shield portable werken perfect op de shield console. Installeren op USB apparaten gaat niet helaas.

Video playback via VLC hapert nogal met 1080p, misschien komt dat omdat ik via UPnP streamde. Met Netflix zie ik ook af een toe een stutter trouwens.
Ben niet zo'n fan van plex dus ik ga Kodi uitproberen die ook lekker met UPnP werkt: http://kodi.wiki/view/Nvidia_SHIELD_Console

Moet nog wat meer er mee spelen maar het bevalt tot nu toe prima. Even wennen aan AndroidTV maar daarna is het makkelijk.

• drvinnie
quote:
wootah schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 19:54:
Heb vandaag mijn 16GB model binnen gekregen met shield remote
Nice. Heb jij hem geimporteerd of woon je in de VS? Kun je het play-tegoed in de nederlandse store inwisselen?

• wootah

wootah

They see me trollin'

quote:
drvinnie schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 20:39:
[...]

Nice. Heb jij hem geimporteerd of woon je in de VS? Kun je het play-tegoed in de nederlandse store inwisselen?
Geïmporteerd op de dag van de launch :)
Heb nog niet gekeken naar het play tegoed. Moet er een bon bij zitten of is dat automagisch toegevoegd? :)

aha!
quote:
Buy a NVIDIA SHIELD between May 28 and August 19, 2015 and get a $30 Google Play credit + 3 month trial of unlimited Google Play music ($29.97 value). Once your qualifying order has shipped, you will receive an email from Amazon with a redemption code.
Aldus amazon. Ik heb die mail nog niet gezien dus ik wacht nog even af. :)

wootah wijzigde deze reactie 03-06-2015 20:46 (48%)

• Robolokotobo
quote:
Werkte in het begin wat lastig, hij wilde niet inloggen in mijn google account met user en password vanwege mijn 2nd factor authentication denk ik.
Uiteindelijk via het internet ( http://www.android.com/tv/setup ) alles gekoppeld wat wel soepel werkte.
Vervolgens moest ik een paar keer de store openen voordat hij het deed (moest voorwaarden nog accepteren).

Nu draait alles soepel. Na de 1e update van het systeem krijg je een netflix app bij de nvidia apps. Dit is dus niet de standaard netflix app uit de store, maar een speciale met 4K ondersteuning :)
Verder gaan alle apps via een instelling automatisch op de SD kaart. Alle apps die geen SD kaart ondersteuning lijken te hebben op mijn shield portable werken perfect op de shield console. Installeren op USB apparaten gaat niet helaas.

Video playback via VLC hapert nogal met 1080p, misschien komt dat omdat ik via UPnP streamde. Met Netflix zie ik ook af een toe een stutter trouwens.
Ben niet zo'n fan van plex dus ik ga Kodi uitproberen die ook lekker met UPnP werkt: http://kodi.wiki/view/Nvidia_SHIELD_Console

Moet nog wat meer er mee spelen maar het bevalt tot nu toe prima. Even wennen aan AndroidTV maar daarna is het makkelijk.
Heb je al games gestreamed en hoe bevalt dat? Ik zag dat ze The Witcher III nog niet toegevoegd hebben en ik zie mensen klagen dat ze sommige games uit de Grid store gehaald hebben. Ook zag ik in een hands on dat bijv. Batman arkham City geen optie heeft om te kiezen tussen 720P en 1080P en dat ie waarschijnlijk op 720P draait op dit moment.

Robolokotobo wijzigde deze reactie 03-06-2015 23:30 (4%)

• wootah

wootah

They see me trollin'

quote:
Robolokotobo schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:27:
[...]

Heb je al games gestreamed en hoe bevalt dat? Ik zag dat ze The Witcher III nog niet toegevoegd hebben en ik zie mensen klagen dat ze sommige games uit de Grid store gehaald hebben. Ook zag ik in een hands on dat bijv. Batman arkham City geen optie heeft om te kiezen tussen 720P en 1080P en dat ie waarschijnlijk op 720P draait op dit moment.
Via mijn shield portable al wel. Die ervaring is wel ok. Shooters en race games zijn wat lastiger te spelen vanwege lag spikes die af en toe optreden, verder is het allemaal goed te doen en merk je van de latency weinig tot niks. Heb 60/60mbit glasvezel en stream vanuit ierland. Morgen zal ik het eens proberen vanaf de console, denk niet dat het veel verschil is. :)

• Robolokotobo
quote:
wootah schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:39:
[...]

Via mijn shield portable al wel. Die ervaring is wel ok. Shooters en race games zijn wat lastiger te spelen vanwege lag spikes die af en toe optreden, verder is het allemaal goed te doen en merk je van de latency weinig tot niks. Heb 60/60mbit glasvezel en stream vanuit ierland. Morgen zal ik het eens proberen vanaf de console, denk niet dat het veel verschil is. :)
Oke. Zal hopelijk nog wel wat gaan verbeteren de komende tijd die lag spikes. Ik ben erg benieuwd naar de beeldkwaliteit met de console. Of het vergelijkbaar is met een game die je op een game pc afspeelt op hoge settings en of er veel artifacts zichtbaar zijn. Waar ik ook nieuwsgierig naar ben is of er Nvidia Gameworks features aan staan zoals PhysX in Batman Arkham City en zo ja, hoe hoog die settings staan.

Robolokotobo wijzigde deze reactie 04-06-2015 00:09 (37%)

• Robolokotobo
Morgen maar bestellen denk ik :)

Latency is of course the biggest concern when streaming games, and by developing the hardware and infrastructure ourselves over the course of five years we’ve reduced 1080p 60 FPS latency to 150 milliseconds. That’s half the time it takes to blink, and is faster than many dedicated home consoles with TV and controller latency factored in. And unlike consoles, GRID delivers max-setting, max-quality gameplay at Full HD at 60 FPS, meaning smoother, more responsive gameplay with higher-resolution textures, more detailed environments, 16x Anisotropic texture filtering, and maximum-quality NVIDIA GameWorks effects like HBAO+, PhysX, and HairWorks. Simply put, GRID on SHIELD is the only way to experience Batman: Arkham Knight and The Witcher 3: Wild Hunt at max settings with NVIDIA GameWorks effects outside of owning a high-end GeForce GTX-powered PC.

• Pusherman_
scheelt het veel qua verzendkosten als we er bv 10 zouden bestellen bij Amazon en dan in NL weer verdelen?

• Mahdi
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:27
quote:
Ik heb hem vandaag ook binnengekregen van amazon. Zit alleen een Amerikaanse stroomaansluiting bij (de adapter zelf is universeel, de aansluiting is zo'n plug).

Welke adapter gebruik jij hiervoor? of heb je er een andere plug in gestopt?

• wootah

wootah

They see me trollin'

quote:
Robolokotobo schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 00:07:
[...]

Oke. Zal hopelijk nog wel wat gaan verbeteren de komende tijd die lag spikes. Ik ben erg benieuwd naar de beeldkwaliteit met de console. Of het vergelijkbaar is met een game die je op een game pc afspeelt op hoge settings en of er veel artifacts zichtbaar zijn. Waar ik ook nieuwsgierig naar ben is of er Nvidia Gameworks features aan staan zoals PhysX in Batman Arkham City en zo ja, hoe hoog die settings staan.
Heb kort nog wat meer games gespeeld. Alleen wat lag spikes bij Grid 2, waar dat aan ligt weet ik niet. Verder draaien alle games soepel. Alle games draaien volgens de graphics instellingen op 1080p. Voor arkham city liggen de settings op normal en zijn de effecten allemaal aan behalve motion blur.

Qua artifacts... tja. Ligt een beetje aan het beeld. Over het algemeen is alles scherp en zie je niet dat het een stream is. Maar als er een groot vlak ongeveer dezelfde kleur heeft, licht of donker, kun je wel eens wat blokjes zien. Zelfde effect als bij Netflix. Over het algemeen is dit niet storend aangezien je er niet echt op let bij het spelen ;)
quote:
Mahdi schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:30:
[...]

Ik heb hem vandaag ook binnengekregen van amazon. Zit alleen een Amerikaanse stroomaansluiting bij (de adapter zelf is universeel, de aansluiting is zo'n plug).

Had nog een zak met us naar nl plugs van deal extreme. Kwam een keer voorbij voor 2 euro, altijd handig. :)

• Robolokotobo
quote:
wootah schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:42:
[...]

Heb kort nog wat meer games gespeeld. Alleen wat lag spikes bij Grid 2, waar dat aan ligt weet ik niet. Verder draaien alle games soepel. Alle games draaien volgens de graphics instellingen op 1080p. Voor arkham city liggen de settings op normal en zijn de effecten allemaal aan behalve motion blur.

Qua artifacts... tja. Ligt een beetje aan het beeld. Over het algemeen is alles scherp en zie je niet dat het een stream is. Maar als er een groot vlak ongeveer dezelfde kleur heeft, licht of donker, kun je wel eens wat blokjes zien. Zelfde effect als bij Netflix. Over het algemeen is dit niet storend aangezien je er niet echt op let bij het spelen ;)

[...]

Had nog een zak met us naar nl plugs van deal extreme. Kwam een keer voorbij voor 2 euro, altijd handig. :)
Dat klinkt goed. Als ik Nvidia mag geloven komt het er op neer dat je de kracht van een high end PC in huis haalt die bijv de Witcher III op de hoogste settings kan spelen en dat dan op 1080p60. En je kan dat de komende jaren blijven doen zonder te upgraden. Dat maakt het voor mij een zeer interresante optie omdat ik niet bereid ben om 500 euro te betalen voor een videokaart maar wel heel erg houd van veel eye candy en spelen met 60fps. De consoles van Microsoft en Sony kunnen dat ook lang niet bieden.

Ik heb hem nog niet besteld. Er zijn twee dingen die me tegenstaan:

1. Geen online multiplayer games over Grid

2. Je kan een 20 euro abonnement nemen waarbij je een hoop games kan spelen, maar als je dan een nieuwe game als The Witcher III wil spelen moet je daar nog weer apart voor gaan betalen.

Robolokotobo wijzigde deze reactie 05-06-2015 02:52 (9%)

• drvinnie
quote:
Robolokotobo schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 21:37:
[...]

2. Je kan een 20 euro abonnement nemen waarbij je een hoop games kan spelen, maar als je dan een nieuwe game als The Witcher III wil spelen moet je daar nog weer apart voor gaan betalen.
Waar haal jij die 20 euro vandaan? Er zijn nog helemaal geen prijzen van Grid bekend.

• Robolokotobo
Dat ben ik tijdens het vele googlen over de Shield en Grid veelvuldig tegen gekomen. 720P zou 12 dollar kosten en 1080P 20 dollar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvanhezik
Van het weekend bested op Amazon...ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Senaxx
Heeft ook iemand de Nvidia Shield met een 4K tv? Ik ben benieuwd hoe bijvoorbeeld Kodi draait i.c.m een 4k tv. En hoe bijvoorbeeld 1080p content er uit ziet op een 4k tv.

Ik zat te kijken naar de Nvidia Shield te importeren vanuit de USA maar dat ging nog wel in de kosten lopen :)

Order Summary
Items (2): EUR 232,22
Shipping & handling: EUR 19,54
Total before tax: EUR 251,76
Estimated tax to be collected: EUR 0,00
Import Fees Deposit EUR 52,88
Order total: EUR 304,64

Senaxx wijzigde deze reactie 08-06-2015 21:06 (54%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

quote:
Senaxx schreef op maandag 08 juni 2015 @ 20:24:
Heeft ook iemand de Nvidia Shield met een 4K tv? Ik ben benieuwd hoe bijvoorbeeld Kodi draait i.c.m een 4k tv. En hoe bijvoorbeeld 1080p content er uit ziet op een 4k tv.
Ik heb geen 4K TV maar ik heb al wel Kodi geprobeerd met big buck bunny 4K op 60fps.
Werkt perfect zonder horten of stoten :)
VLC moet nog wat fixes krijgen om het hardwarematig soepel af te spelen, maar een speciale beta build van Kodi voor de shield werkt wel gewoon goed.

http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=228361

• FrOnT242
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 09-09 12:46
quote:
Mahdi schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:30:
[...]

Ik heb gewoon een reisadapter gebruikt werkt goed.

De eerste shield console die binnen kwam was defect maar in middels een werkende variant ontvangen :)

• Dapie007
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 04-09 21:53
In the US lagen ze helaas pas vanaf 12 juni in de winkel ik heb hem dus ook maar via Amazon besteld afgelopen weekend.

• HomeMade
Afgelopen maandag heb ik hem binnengekregen. Volgens Amazon zou ik hem pas vrijdag krijgen dus dat is top! In totaal duurde het een week.

De bouwkwaliteit vind ik behoorlijk degelijk, ook die van de controller. Ik heb weinig ervaring met consoles, maar ik vind de controller prettig in de hand liggen.

Een extra geheugenkaart is echter wel aan te raden, aangezien de interne opslag snel vol zit bij het dowloaden van een paar games. Ik had nog een 16GB kaartje liggen maar daar komt denk ik snel een 64GB kaartje in.

De interface is vlot, het werkt allemaal erg prettig. Ik heb hem met name gekocht voor Plex en Kodi, Google Play Music, Google Cast en Netflix. Ik had hiervoor een Raspberry Pi als media player en daarna een Mac mini en daarnaast een losse Chrome Cast, maar op de Shield werkt alles out of the box.
Gamen is leuk maar ik verwacht er echter niet heel veel van.

• adonit
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 16-08 10:35
Ik heb gister mijn 500 GB model binnen gekregen met shield remote, remote en stand. Is een top aparaat :)

Tot zo ver alles (Netflix, Kodi, Popcorn Time, Play Music etc..) werkt prima.

image1

image2

image3

image4

image5

image6

image7

image8

adonit wijzigde deze reactie 12-06-2015 16:15 (36%)

• mvanhezik
Heb die van mij ook binnen, erg tevreden over! Dit weekend ook Kodi maar eens installeren.

Is het iemand al gelukt om een PS3 controller wireless werkend te krijgen? Op diverse fora staat dat het sowieso lukt via de USB aansluiting, maar ik vroeg me af of het ook draadloos werkt.

• wootah

wootah

They see me trollin'

quote:
adonit schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:40:
Ik heb gister mijn 500 GB model binnen gekregen met shield remote, remote en stand. Is een top aparaat :)
Hoe zit het met die 500GB. Geeft android aan dat het 500GB interne storage heeft of ziet android het als een aparte mount?

Ondanks dat ik in mijn 16GB model een 64GB microsd heb zitten om de apps op te zetten blijft er toch altijd wat over op de 16GB die dan nog steeds vrij snel vult.

• adonit
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 16-08 10:35
quote:
wootah schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 16:44:
[...]

Hoe zit het met die 500GB. Geeft android aan dat het 500GB interne storage heeft of ziet android het als een aparte mount?
500GB wordt als internel storage gezien

screenshot

• mvanhezik
Streamen op grid gaat bij mij prima. De game alan wake draaide ook prima op 1080p (in te stellen in de game zelf). De shield zit bekabeld aan de ziggo router (alles in 1 plus pakket).

• [MAUS]
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21:40
Zijn er al ervaringen met in-home streaming bij mensen thuis?
Heb al wel een aantal reviews gezien op internet, maar dat ging alleen om de testomgeving opgezet door Nvidia.
Ik vroeg me namelijk af of het goed te doen is om de eigen pc de games te laten renderen en de shield ze op tv weer te laten geven. Kan me voorstellen dat het beter werkt als GRID, aangezien de enige latency in het thuisnetwerk aanwezig is en het dus niet afhangt van de snelheid van de aansluiting met het internet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvanhezik
GTA 5 streamen ging bij mij slechter dan via internet omdat de PC via een homeplug op het netwerk zit (langzamer dan bedraad internet). Kwaliteit van het beeld was slechter dan via GRID en ook leek de controller niet helemaal lekker te werken. Het leek wel alsof key mappings verschoven, en soms bleef een bepaald knop hangen. Als je alles bedraad hebt werkt het waarschijnlijk beter....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

quote:
mvanhezik schreef op zondag 14 juni 2015 @ 00:21:
GTA 5 streamen ging bij mij slechter dan via internet omdat de PC via een homeplug op het netwerk zit (langzamer dan bedraad internet). Kwaliteit van het beeld was slechter dan via GRID en ook leek de controller niet helemaal lekker te werken. Het leek wel alsof key mappings verschoven, en soms bleef een bepaald knop hangen. Als je alles bedraad hebt werkt het waarschijnlijk beter....
Misschien toch niet helemaal stabiel netwerk met de homeplug? Andere games al geprobeerd?

Ik heb mijn shield via een draadloze bridge gekoppeld aan mijn netwerk. De interne wifi chip doet het ook wel goed maar zorgt voor net wat meer lag af en toe. Gta5 draaide prima nadat ik de fps op 60 had geforceerd. Geen merkbare lag alleen is het wel vreemd zonder rumble te spelen. Ik vraag me af of een xbox controller met rumble werkt bij het streamen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvanhezik
Denk dat de stabiliteit inderdaad niet erg goed is. Zal binnenkort nog eens wat andere games proberen.

Vanmiddag KODI geinstalleerd, wat een top app. Met behulp van de add-on Genesis zijn enorm veel series en films te vinden...er gaat een wereld voor me open! :)

• Senaxx
quote:
mvanhezik schreef op zondag 14 juni 2015 @ 15:51:
Denk dat de stabiliteit inderdaad niet erg goed is. Zal binnenkort nog eens wat andere games proberen.

Vanmiddag KODI geinstalleerd, wat een top app. Met behulp van de add-on Genesis zijn enorm veel series en films te vinden...er gaat een wereld voor me open! :)
Altijd als ik de Genesis addon genoemd zie worden, gaat er een rilling over me rug. Dan investeren mensen best veel geld in een goede setup, zoals een UHD of HDTV met een goede receiver er aan en een Shield of HTPC, en dan gaan ze de Genesis addon gebruiken. Brrr.... 12GB bluray rips die helemaal kapot gecomprimeerd zijn tot 1.5GB MP4's. En als het nu x265 was, maar ook nog niet eens. Maarja ieder zijn voorkeuren :)

Ik heb ook zeer zeker interesse in de Shield, maar voorlopig voor deze prijs (260 goedkoopste denk ik?) wacht ik nog even. Mijn Amazon FireTV doet het nog prima, en enige waar ik hem voor zou gebruiken is Kodi en de 4K resolutie (en de 24p modus, aangezien het lijkt dat de eerste android 5.0 device is die ook 24p kan outputten)

Senaxx wijzigde deze reactie 15-06-2015 00:43 (16%)

• mvanhezik
Het zijn niet de beste kwaliteit rips op Genesis inderdaad, maar wat is een goed alternatief?

Uiteindelijk wil ik de Shield ook gebruiken voor 4K films, maar deze zijn nu nog nauwelijks te vinden (online via Kodi, of dmv download).

• Wivern
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 23-08 16:41
Ik heb nu al veel gelezen over deze console, maar nergens lees ik hoe je bijvoorbeeld filmen kunt uploaden naar deze console. Kun je deze mounten via je netwerk, bevat deze een ftp-server?

• Balance
Zou iemand kunnen testen of Ultra HD (4K) 60fps Youtube filmpjes goed afspelen? Zoals deze:

Bron: [YouTube] Rio de Janeiro in 4K Ultra HD at 60fps
code:
1
https://www.youtube.com/watch?v=SXZ3qWAvbVs

• Senaxx
quote:
mvanhezik schreef op maandag 15 juni 2015 @ 07:53:
Het zijn niet de beste kwaliteit rips op Genesis inderdaad, maar wat is een goed alternatief?

Uiteindelijk wil ik de Shield ook gebruiken voor 4K films, maar deze zijn nu nog nauwelijks te vinden (online via Kodi, of dmv download).
Een NAS met 2 schijven storage (of 1) en dan met Couchpotato en Sonarr lekker films en series binnen hengelen ;) net zo "legaal" als Genesis addon :)

• mvanhezik
Ik gebruikte hiervoor ook een synology NAS maar was toch steeds handmatig aan het zoeken naar films en ondertitels (auto sub bootstrap bill werkt op nas niet helemaal)... Met Kodi is het slechts een kwestie van film en subs selecteren vanaf de bank :)

• mvanhezik
Oh lekker, een refund van Amazon voor de export duties.

Bij het bestellen heb ik ¤ 248 betaald, maar krijg ¤ 43 terug.

Oorspronkelijke order:
Total Before Tax: $219.39
Import Fees Deposit: $46.07
Estimated Tax: $0.00
Order Total: $265.46
*EUR 248,15

Refund:
Import Fee Deposit Refund: EUR43.07
Reason for refund: Export fee reduced
We've processed a refund for the above order in the amount of EUR43.07. The refund should appear on your account in 2-3 days if issued to a credit card. Refunds issued to a bank account typically take 7-10 days to reflect on the account balance.

:)

• Wivern
quote:
mvanhezik schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 08:09:

Oorspronkelijke order:
*EUR 248,15

Refund:
We've processed a refund for the above order in the amount of EUR43.07. The refund should appear on your account in 2-3 days if issued to a credit card. Refunds issued to a bank account typically take 7-10 days to reflect on the account balance.

Reden genoeg om direct te bestellen :) Zo is hij wel goedkoop.

• zezke
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19-09 18:02
Hoe heb je die refund voor elkaar gekregen? Ik moest onlangs al 15 euro taks betalen op een boek van 30 euro.

zezke wijzigde deze reactie 16-06-2015 10:55 (43%)

Bricklink store

• Pusherman_
quote:
zezke schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:54:
Hoe heb je die refund voor elkaar gekregen? Ik moest onlangs al 15 euro taks betalen op een boek van 30 euro.
Dat wil ik ook graag weten, want dan bestel ik hem ook!
quote:
mvanhezik schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 08:09:

Oorspronkelijke order:
*EUR 248,15

Refund:

Hoe kom je trouwens aan ¤219,39?

klopt het trouwens dat je bij amazon alleen met creditcard kan betalen? ik zie helemaal geen paypal optie :(

Pusherman_ wijzigde deze reactie 16-06-2015 14:09 (62%)

• aeensing
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 01:46
Ik heb een vraag over de shield console.
Als je gebruik van grid (game streaming) wil maken moet je dan een account aanmaken op een USA adres of kun je ook gewoon een nederlandse account doen?

Moet je eigenlijk sowieso een nvidia account hebben of is het alleen registreren/inloggen met je google play account?

Duce tempus eget

• mvanhezik
Geen moeite hoeven doen voor de refund, kreeg het vanochtend automatisch in mijn mailbox. Was voor mij ook een verrassing. Kan het er niet mee te maken hebben dat sommige pakketten er niet uitgepikt worden bij de douane?

Die $ 219,39 was volgens mij $200 Shield en de rest leveringskosten.

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:29
quote:
mvanhezik schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:40:
Geen moeite hoeven doen voor de refund, kreeg het vanochtend automatisch in mijn mailbox. Was voor mij ook een verrassing. Kan het er niet mee te maken hebben dat sommige pakketten er niet uitgepikt worden bij de douane?

Ik heb vanochtend ook de gok genomen, het "jeukte":

Order Summary
Item(s) Subtotal: $199.99
Shipping & Handling: $19.40
Total before tax: $219.39
Estimated tax to be collected: $0.00
Import Fees Deposit $46.07
Grand Total: $265.46

Benieuwd of de douane/Amazon nu ook zo vriendelijk is. Prijzen zijn goedkoper dan de eBay route lijkt. Amazon had gisteren ook nog een paar "warehouse deals" (beschadigde verpakking, teruggestuurd) exemplaren die 20 dollar goedkoper waren, maar helaas niet beschikbaar buiten de US.

Ik ben benieuwd naar de Android TV "experience". Ik heb thuis ook nog een Nexus Player liggen, maar dat was niet echt geweldig. Kodi had last van hiccups (haperingen) tijdens playback. De Android x86 built was ook niet stabiel.

5k iMac (i5, R9 M290X) | Win 10 HTPC (i5 7400, GTX 1050 TI) | iPhone 7 128GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Apple TV 4K | Fire TV Stick Basic Edition | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

• ItsJaccoNL
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 01-09-2016
moet je een pc gebruiken om de shield te kunnen gebruiken en die Processor die er in zit met welke pc Processor kan je hem vergelijken en wat voor videokaart zit in dat ding

• alucard.erbacam
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 29-10-2017
Wil ook graag de Shield Pro bestellen maar zit met een vraag over de hybrid hdd: kan deze vervangen worden met een SSD/andere HDD (2.5 neem ik aan?) als deze kapot zou gaan?
Iemand die de HDD al heeft vervangen?

• HomeMade
quote:
aeensing schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:16:
Ik heb een vraag over de shield console.
Als je gebruik van grid (game streaming) wil maken moet je dan een account aanmaken op een USA adres of kun je ook gewoon een nederlandse account doen?

Moet je eigenlijk sowieso een nvidia account hebben of is het alleen registreren/inloggen met je google play account?
Alleen inloggen met je Google account is voldoende.
quote:
mvanhezik schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:40:

Ik kreeg dezelfde mail, prettige verassing :)
quote:
ItsJaccoNL schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:38:
moet je een pc gebruiken om de shield te kunnen gebruiken en die Processor die er in zit met welke pc Processor kan je hem vergelijken en wat voor videokaart zit in dat ding
Nee dat hoeft niet. Er zijn meerdere mogelijkheden. Je kan games uit de Play store spelen, games streamen via NVIDIA GRID of games streamen vanaf je pc.

Google anders even naar wat reviews, er zijn verschillende filmpjes op Youtube te vinden die je de mogelijkheden laten zien.

• Wivern
Weet iemand hoe je er een film kunt opzetten? Gaat dat via het netwerk?

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:29
quote:
Wivern schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 07:33:
Weet iemand hoe je er een film kunt opzetten? Gaat dat via het netwerk?
Wat ik van de Android TV Nexus Player weet, moet m'n Shield nog binnenkrijgen:

- USB drive (via OTG cable + switch)
- Shield heeft SD kaart
- Kodi => NFS, SMB shares, ext. USB drive
- Of VLC

Android TV zelf heeft alleen Netflix, Youtube en Google Play

Ik vond op Youtube een filmpje waar iemand een 4K H.264 op 60 fps afspeelde.

5k iMac (i5, R9 M290X) | Win 10 HTPC (i5 7400, GTX 1050 TI) | iPhone 7 128GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Apple TV 4K | Fire TV Stick Basic Edition | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

• aeensing
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 01:46
quote:
HomeMade schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:59:
[...]

Alleen inloggen met je Google account is voldoende.

[...]

Ik kreeg dezelfde mail, prettige verassing :)

[...]

Nee dat hoeft niet. Er zijn meerdere mogelijkheden. Je kan games uit de Play store spelen, games streamen via NVIDIA GRID of games streamen vanaf je pc.

Google anders even naar wat reviews, er zijn verschillende filmpjes op Youtube te vinden die je de mogelijkheden laten zien.
Hoe zit het dan met grid game streaming?
Dat is nu alleen nog voor USA geloof ik.

Checkt dat ding ook of je daar aanwezig bent of kan je dus ook in Nederland streamend gamen? Of is het alleen werkend door bv VPN?

Duce tempus eget

• Wivern
quote:
loekf2 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:19:
[...]

Wat ik van de Android TV Nexus Player weet, moet m'n Shield nog binnenkrijgen:

- USB drive (via OTG cable + switch)
- Shield heeft SD kaart
- Kodi => NFS, SMB shares, ext. USB drive
- Of VLC

Android TV zelf heeft alleen Netflix, Youtube en Google Play

Ik vond op Youtube een filmpje waar iemand een 4K H.264 op 60 fps afspeelde.
thnx

• mvanhezik
quote:
aeensing schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:50:
[...]

Hoe zit het dan met grid game streaming?
Dat is nu alleen nog voor USA geloof ik.

Checkt dat ding ook of je daar aanwezig bent of kan je dus ook in Nederland streamend gamen? Of is het alleen werkend door bv VPN?
Grid streaming werkt gewoon in NL.
Pagina: 1 2 3 ... 41 Laatste

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True