Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 459533

Netjes! Dan maar direct 1 bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-05 10:44
Grid gaming is tot 1 juli gratis geloof ik, iemand een idee wat ze er daarna voor vragen ? Het aanbod is ok-ish, maar niet de laatste AAA games (ligt voor de hand).

Ander ideetje. Als ik naar het filmpje op de Nvidia website kijk, zie ik een 2.5" SATA drivebay (voor de 500 GB versie). Iemand die al zo'n ding heeft als eens geprobeerd hem open te maken en te kijken of er in 16 GB versie toch een SATA poort zit ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeMade
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-04 12:08
loekf2 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:42:
[...]

Grid gaming is tot 1 juli gratis geloof ik, iemand een idee wat ze er daarna voor vragen ? Het aanbod is ok-ish, maar niet de laatste AAA games (ligt voor de hand).

Ander ideetje. Als ik naar het filmpje op de Nvidia website kijk, zie ik een 2.5" SATA drivebay (voor de 500 GB versie). Iemand die al zo'n ding heeft als eens geprobeerd hem open te maken en te kijken of er in 16 GB versie toch een SATA poort zit ?
Het schijnt dat je daarvoor een "speciale" connector nodig hebt die in de 16GB versie niet aanwezig is.
Ik heb nog niet de neiging gehad om hem open te schroeven, mede omdat mij een 128GB SD-kaartje een makkelijkere optie lijkt en al mijn films en series toch op mijn NAS staan. En voordat ik die 128GB vol krijg met games..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K123H
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04 18:44
Ben een beetje aan het klooien met de console emulators. De oude SNES spellen werken allemaal, N64 games wat minder al, en de gamecube spellen nauwelijks. Iemand toevallig tips om de Gamecube spellen aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:10
mvanhezik schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 23:12:
Ben een beetje aan het klooien met de console emulators. De oude SNES spellen werken allemaal, N64 games wat minder al, en de gamecube spellen nauwelijks. Iemand toevallig tips om de Gamecube spellen aan de praat te krijgen?
heb je geen last van input lag vanaf de controller met die SNES games?

Ik heb op mijn Minix Neo X8H dat die roms echt top draaien, alleen er zit een paar ms lag in de input vanaf mijn wireless controller, waardoor Mario tegen de bommen aanspringt ipv er over heen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K123H
Nagenoeg geen last van :) Schijnbaar zit de Shield controller op het WiFi kanaal ipv Bluetooth wat de input lag iets lager maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
mvanhezik schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:40:
Geen moeite hoeven doen voor de refund, kreeg het vanochtend automatisch in mijn mailbox. Was voor mij ook een verrassing. Kan het er niet mee te maken hebben dat sommige pakketten er niet uitgepikt worden bij de douane?

Die $ 219,39 was volgens mij $200 Shield en de rest leveringskosten.
Ik ben nog steeds benieuwd wat de douane gaat doen. Ik zie nu dat ie bij customs processing in Londen staat. Het gaat hard. Dinsdag besteld. Koerier is Aramex, dus waarschijnlijk moet ie overgedragen worden aan Royal Mail of PostNL pas in Nederland.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K123H
Klopt, maar waarschijnlijk komt ie eerder binnen dan de oorspronkelijke verwachte leverdatum. Bij mij was de Shield binnen een week binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-BAS33
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 10:31
Het lijkt mij ook handig om via een app tv te kunnen kijken. Heeft iemand hier ervaring mee (horizon of algemeen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
mvanhezik schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:01:
Klopt, maar waarschijnlijk komt ie eerder binnen dan de oorspronkelijke verwachte leverdatum. Bij mij was de Shield binnen een week binnen.
Jij toevallig ook te maken gehad met Aramex (??!!) bij Amazon.com ? Vage koerier. Pakket stond 3 dagen in Londen voordat het gisteren naar A'dam ging. Nu ben ik benieuwd of ze het pakket zelf gaan proberen te bezorgen of dat het de PostNL molen in gaat. Als ze het zelf gaan rondbrengen, ben ik benieuwd hoe ze omgaan met mensen die overdag een baan hebben. Amazon houdt het steeds op vrijdag zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapie007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-04 10:50
C-BAS33 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 19:58:
Het lijkt mij ook handig om via een app tv te kunnen kijken. Heeft iemand hier ervaring mee (horizon of algemeen)?
Deze zijn standaard niet aanwezig in de playstore op Android tv. Maar wellicht wel los te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
C-BAS33 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 19:58:
Volgens mij heb ik op een Nexus Player een proefje gedaan met de NPO app. Waardeloos. Start in portrait mode volgens mij, omdat ie natuurlijk geen accelerometer (orientatie) meekrijgt van het OS. Valt ook niet te bedienen met een afstandsbediening. Allemaal voor touch screen gemaakt.

Of het moet in de afgelopen maanden verbeterd zijn. Misschien dat het met een browser wel lukt.

Horizon app van UPC/Ziggo niet getest. Die is toch alleen voor iOS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-BAS33
loekf2 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 18:03:
[...]

Volgens mij heb ik op een Nexus Player een proefje gedaan met de NPO app. Waardeloos. Start in portrait mode volgens mij, omdat ie natuurlijk geen accelerometer (orientatie) meekrijgt van het OS. Valt ook niet te bedienen met een afstandsbediening. Allemaal voor touch screen gemaakt.

Of het moet in de afgelopen maanden verbeterd zijn. Misschien dat het met een browser wel lukt.

Horizon app van UPC/Ziggo niet getest. Die is toch alleen voor iOS ?
De android app is er inmiddels al een tijdje maar is zoals Dapie007 aangeeft niet beschikbaar in de AndroidTV store. In andere Android topics zoals over Minix spelers geeft men aan dat het prima werkt, maar dat is allemaal Android v4.x.

Nu ben ik benieuwd hoe dit functioneert op AndroidTv (gesideload), waarbij ik hoop dat genoemde NPO perikelen niet optreden :X. Als iemand dit kan testen zou dat super zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K123H
loekf2 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:59:
[...]

Jij toevallig ook te maken gehad met Aramex (??!!) bij Amazon.com ? Vage koerier. Pakket stond 3 dagen in Londen voordat het gisteren naar A'dam ging. Nu ben ik benieuwd of ze het pakket zelf gaan proberen te bezorgen of dat het de PostNL molen in gaat. Als ze het zelf gaan rondbrengen, ben ik benieuwd hoe ze omgaan met mensen die overdag een baan hebben. Amazon houdt het steeds op vrijdag zo te zien.
Ging bij mij ook via Aramex, dit is een koerier los van PostNL volgens mij. Toevallig was ik zelf thuis die middag dus weet niet hoe ze omgaan met bewoners die niet thuis zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:44
Ik heb geen NVIDIA shield, maar had vorige week wel een pakketje via Aramex binnen gekregen.
Werd dinsdag geleverd, was werken, werd woensdag gebeld, met de vraag of ze de volgende dag konden leveren, thuis of ander adres.
Ik vroeg of het vrijdag kon, en dat was mogelijk, helaas erg ruime levertijd, was tussen 9:00 en 17:00.
Hoefde niks te tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
RollieBollie schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 00:10:
Ik heb geen NVIDIA shield, maar had vorige week wel een pakketje via Aramex binnen gekregen.
Werd dinsdag geleverd, was werken, werd woensdag gebeld, met de vraag of ze de volgende dag konden leveren, thuis of ander adres.
Ik vroeg of het vrijdag kon, en dat was mogelijk, helaas erg ruime levertijd, was tussen 9:00 en 17:00.
Hoefde niks te tekenen.
Fijne koerier dus (niet). Misschien eens kijken of ze het op het werk willen brengen zonder dat het in de grote logistieke brei terecht komt zodat ik het een week moet gaan zoeken. Ik had eens een Kindle bij Amazon besteld die via UPS geleverd werd, die weken zoek was.

Levertijden tussen 09:00 - 17:00 is idioot, gaat ook niet werken bij de buren.

Mijn aversie tegen UPS is tegenwoordig minder, omdat je via 1st Choice kunt aangeven bij welk drop-off point het direct heen mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Update. Aramex gebruikt blijkbaar DPD om je pakket af te leveren. Als de 1e poging mislukt kun je ze gewoon bellen om het naar een DPD dropoff point te brengen. Echter in mijn geval waren de buren zo vriendelijk om het aan te nemen, dus vanavond wordt het spelen ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapie007
C-BAS33 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:16:
[...]

De android app is er inmiddels al een tijdje maar is zoals Dapie007 aangeeft niet beschikbaar in de AndroidTV store. In andere Android topics zoals over Minix spelers geeft men aan dat het prima werkt, maar dat is allemaal Android v4.x.

Nu ben ik benieuwd hoe dit functioneert op AndroidTv (gesideload), waarbij ik hoop dat genoemde NPO perikelen niet optreden :X. Als iemand dit kan testen zou dat super zijn!
Ik heb zojuist de laatste versies van Horizon Go 2.2.0 en NPO 2.3.2 getest en het werkt echt totaal niet op de nvidia shield. Het is precies zoals Loekf2 het aangeeft. Je kan niks selecteren omdat ze voor touchscreens gemaakt zijn. Hier kan je op dit moment je shield dus niet voor gebruiken. Afwachten of Android TV ondersteuning krijgt in deze apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wivern
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-04 15:02
Dapie007 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:12:
[...]

Ik heb zojuist de laatste versies van Horizon Go 2.2.0 en NPO 2.3.2 getest en het werkt echt totaal niet op de nvidia shield. Het is precies zoals Loekf2 het aangeeft. Je kan niks selecteren omdat ze voor touchscreens gemaakt zijn. Hier kan je op dit moment je shield dus niet voor gebruiken. Afwachten of Android TV ondersteuning krijgt in deze apps
Waarom geen extra afstandbediening gebruiken die werkt als een muis?
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/71Ko8uFy%2BhL._SL1500_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-BAS33
Dapie007 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:12:
[...]

Jammer, zal op zoek moeten naar een andere oplossing. Bedankt voor het testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapie007
Wivern schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 07:23:
[...]

[afbeelding]
Ik heb nog zo'n Logitech toetsenbordje inclusief muis liggen. Dat kan ik vanavond ook nog wel even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Dapie007 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:12:
[...]

Ik heb nog zo'n Logitech toetsenbordje inclusief muis liggen. Dat kan ik vanavond ook nog wel even testen.
Gisteren binnengekregen, wat in drukken:
  • Ik krijg de IR receiver met m'n Logitech Harmony Ultimate voor geen meter aan de praat. Logitech kent Nvidia Shield, maar IR werkt niet of er moet een magic trick zijn. De Harmony vraagt ook niet om te pairen, zoals bv. bij een Amazon FireTV. Truc is om een Windows Computer aan te maken, dan via een tablet als een BT keyboard te pairen. Dan werkt het wel.
  • Nog steeds geen overscan support in Android TV. Het zat via een truc in Android TV 5.0, maar in 5.1 is het er weer uitegesloopt. Overscan is natuurlijk een ding uit het CRT tijdperk en TV fabrikanten zouden er moeten stoppen (immers zit ook niet in een computer monitor). Gelukkig heeft Kodi er een setting voor. Een hoop andere apps gaan over de randen van het beeld heen. Geloof dat Google officieel eist dat de UI van apps een lege rand hebben.
  • Voor Grid gaming moet je minimaal 20 Mbps hebben.
  • Bouwkwaliteit is niet 100%. Viel me op dat de aansluiting van de adapter wat gevoelig is.
    [*[Weet niet of ik die felle groene LEDs bovenop zo geweldig vindt. Kan ook niet uit.
  • Inderdaad geen TrueHD/DTS HD bitstreaming over HDMI. DTS en DD(+) wel. Maar dat is een Google / Android probleem.
Denk dat ik kan fluiten naar m'n import tax heffing via Amazon. Nog geen bericht gezien dat ik het geld weer terug krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapie007
Wivern schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 07:23:
[...]

[afbeelding]
Met mijn logitech k400r aangesloten op de nvidia shield (plug and play) is kijken via de npo app en de horizon app eigenlijk prima. Full screen werkt gewoon in beide apps met content afspelen al zijn de menus van de horizon app in portraitmode.

Zie enkele screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qpU8Xvc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1MnD3Aq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fYNXkTB.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Dapie007 op 24-06-2015 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeMade
loekf2 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:29:
[...]

Gisteren binnengekregen, wat in drukken:

[list]
[*[Weet niet of ik die felle groene LEDs bovenop zo geweldig vindt. Kan ook niet uit.
[list]

Denk dat ik kan fluiten naar m'n import tax heffing via Amazon. Nog geen bericht gezien dat ik het geld weer terug krijg.
De Led kan je ergens via het instellingen menu dimmen of uitzetten.

Wat betreft de tax; ik denk dat je nog even geduld moet hebben, ik kreeg ook niet gelijk bericht van Amazon. Geef het nog een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:00
Sinds gisteren ben ik mij een beetje aan het verdiepen in dit apparaat en ik ben geïnteresseerd! :) Echter, ik heb wel een vraag over de streaming van games binnen het eigen netwerk (van PC naar Shield Console). Hoe verloopt dat? Ik maak gebruik van een Ziggo-abonnement (120Mb/12Mb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Dragon
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-04 22:47
Yonix schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 07:29:
Sinds gisteren ben ik mij een beetje aan het verdiepen in dit apparaat en ik ben geïnteresseerd! :) Echter, ik heb wel een vraag over de streaming van games binnen het eigen netwerk (van PC naar Shield Console). Hoe verloopt dat? Ik maak gebruik van een Ziggo-abonnement (120Mb/12Mb).
Het streamen binnen je eigen huis is in principe niet afhankelijk van internetsnelheid (het gaat immers niet buiten je eigen huis). Wat belangrijker is in deze situatie is de snelheid van je interne netwerk. Ik verwacht dat ieder bedraad netwerk wel snel genoeg zal zijn om de data door te geven aan de shield, over wifi wordt het lastiger, maar wellicht niet onmogelijk (afhankelijk van je wireless netwerk en ontvangst). Gezien ik hem zelf nog niet binnen heb moet je mijn opmerkingen zien als een schatting en niet als waarheid.

Aanvulling:
Zojuist las ik in de review van Tom's hardware http://www.tomshardware.c...roid-tv-console,4170.html dat mijn schatting correct was. Ze concluderen bij punt 8 van de review dat je voor het streamen van games binnen je huis het beste een bedraad netwerk kunt gebruiken, wifi is niet onmogelijk, maar levert een slechtere ervaring.

[ Voor 44% gewijzigd door D-Dragon op 25-06-2015 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
HomeMade schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 23:29:
[...]

Wat betreft de tax; ik denk dat je nog even geduld moet hebben, ik kreeg ook niet gelijk bericht van Amazon. Geef het nog een paar dagen.
Zou het niet zo zijn dat er een mogelijkheid is dat er douanekosten worden berekend of juist niet. En dat Amazon voor de zekerheid ze daarom van te voren alvast berekent en als er achteraf blijkt dat een pakketje niet is gecheckt, deze kosten weer worden geretourd?
Zodat ze niet deze kosten achteraf nog moeten verhalen of dat de klant achteraf geen naheffing krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Pusherman_ schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:43:
[...]

Zou het niet zo zijn dat er een mogelijkheid is dat er douanekosten worden berekend of juist niet. En dat Amazon voor de zekerheid ze daarom van te voren alvast berekent en als er achteraf blijkt dat een pakketje niet is gecheckt, deze kosten weer worden geretourd?
Zodat ze niet deze kosten achteraf nog moeten verhalen of dat de klant achteraf geen naheffing krijgt.
Dit klopt. Zo te zien verscheept de koerier Aramex het eerst naar de UK, en van daar uit gaat het naar
A'dam , en dan via DPD naar je huis adres. Douane inklaring gebeurt in de UK voor de EU, voor zover ik in de T&T kan zien. Bij mij werd het pakket als "CD" gemerkt met een gewicht van ~2 kilo. Tja... als de douane dat pikt, dan zal ik nog wel een mail van Amazon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wivern
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-04 15:02
Hier geleverd door bpost. Maar nog steeds geen mail van Amazon :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapie007
Wivern schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:26:
Hier geleverd door bpost. Maar nog steeds geen mail van Amazon :(
Ik heb ook geen geld terug gekregen van Amazon. Maar daar had ik ook niet op gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 11:45

zAo

GPLv2 Fanboy

Dapie007 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:38:
[...]

Met mijn logitech k400r aangesloten op de nvidia shield (plug and play) is kijken via de npo app en de horizon app eigenlijk prima. Full screen werkt gewoon in beide apps met content afspelen al zijn de menus van de horizon app in portraitmode.

Zie enkele screenshots:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dank. Kun je het wel gewoon casten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapie007
zAo schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:15:
[...]

Dank. Kun je het wel gewoon casten?
Casten van de NPO app werkt top. Horizon Go heeft nog geen ondersteuning voor (Chrome)cast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K123H
Iemand de Dolphin emulator al goed aan de praat gekregen? Bij mij willen sommige roms niet geladen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Dapie007 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 10:33:
[...]

Ik heb ook geen geld terug gekregen van Amazon. Maar daar had ik ook niet op gerekend.
Yes, net 46 dollar terug van Amazon _/-\o_ .. de invoer rechten dus. Kan inderdaad even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapie007
loekf2 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 00:49:
[...]

Yes, net 46 dollar terug van Amazon _/-\o_ .. de invoer rechten dus. Kan inderdaad even duren.
Vandaag inderdaad alsnog bericht van Amazon. We're writing to let you know we processed your refund of $46.07 for your Order.

Ik ga rentenieren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:51
Die van mij ligt al sinds zondag in London, maar net al bericht gekregen dat ik mijn geld ook terug krijg. Lijkt er dus op dat je vrij zeker kunt zijn dat je geen invoerrechten hoeft te betalen. Mag je ook niet tot 400 dollar invoeren of is dat alleen als je het zelf van vakantie meeneemt?
Wel irritant trouwens dat ze het zo lang vast houden in London.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Die €420,-- is als je het meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Dan is het toch gek dat bijna iedereen de 40 euro invoerrechten terugkrijgt. Ik zal er verder niet over klagen :P . Hoop hem maandag in huis te hebben voor ongeveer 200 euro totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Staat er ergens bij Amazon bij dat je die 40,-- terug krijgt? Ik vind de 200,-- al stevig aan de prijs, 240,-- is dan net een stap te ver.

Overigens krijg ik dit als ik hem probeer te bestellen op Amazon.com:
code:
1
2
Some of the items in your order cannot be shipped to the selected address. 
Please select a new address to see your estimated order total.

Edit:
Bij Amazon.de is hij er ook, wel €349,-- :X

[ Voor 18% gewijzigd door zAo op 03-07-2015 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Nee, staat alleen dat zij van te voren een geschat bedrag berekenen, waarvan je dan een deel terugkrijgt als de daadwerkelijke kosten lager zijn. In het ergste geval kan je zelfs een naheffing krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
zAo schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 14:11:
Staat er ergens bij Amazon bij dat je die 40,-- terug krijgt? Ik vind de 200,-- al stevig aan de prijs, 240,-- is dan net een stap te ver.

Overigens krijg ik dit als ik hem probeer te bestellen op Amazon.com:
code:
1
2
Some of the items in your order cannot be shipped to the selected address. 
Please select a new address to see your estimated order total.

Edit:
Bij Amazon.de is hij er ook, wel €349,-- :X
Toevallig die remote besteld ? Ik gebruik een Logitech Harmony (Ultimate) en na veel klagen op de Logitech forums hebben ze eindelijk na 3 pogingen het zo voor elkaar dat IR werkt. Echter het is nog niet perfect, omdat je bv. een smartphone of tablet niet als keyboard kunt gebruiken (via de Harmony app). Pairen via BT werkt nu weer niet, als je een Harmony met Hub hebt. Echter je kunt ook een standaard Windows PC pakken, omdat de Nvidia remote als een standaard BT keyboard werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

loekf2 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:04:
[...]
Toevallig die remote besteld ? Ik gebruik een Logitech Harmony (Ultimate) en na veel klagen op de Logitech forums hebben ze eindelijk na 3 pogingen het zo voor elkaar dat IR werkt. Echter het is nog niet perfect, omdat je bv. een smartphone of tablet niet als keyboard kunt gebruiken (via de Harmony app). Pairen via BT werkt nu weer niet, als je een Harmony met Hub hebt. Echter je kunt ook een standaard Windows PC pakken, omdat de Nvidia remote als een standaard BT keyboard werkt.
Nee, dit was bij de kale 16GB console versie. Ik kan dus effectief niets bestellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
zAo schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:50:
[...]

Nee, dit was bij de kale 16GB console versie. Ik kan dus effectief niets bestellen :(
Dat is vaag. Net gechecked, maar kan hem nog gewoon bestellen met een NL creditcard en een NL adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Heb vandaag mijn console binnen gekregen. Eerste indruk was erg goed. Vind hem ook erg stil en navigeren is lekker soepel. Wilde hem graag proberen met Nvidia Grid Streamen. Kan daar wel klikken op Inloggen met Google en kon toen een schermnaam en geboortedatum invullen. Daarna wil hij echter niet verder met inloggen. Krijg kort een laadscherm te zien en daarna schiet hij terug op de login pagina. Werkt het bij jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K123H
Ja werkt prima hier, staat gekoppeld met mijn google account.
Had het niet verwacht maar de lag is echt minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrendVD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-02-2021
Zijn hier Belgen die iets willen testen voor mij? Ik vroeg me af of de Yelo Play app van telenet kunt sideloaden en dan zo live tv kunt kijken. Je zal zowiezo een muis moeten gebruiken om te navigeren in de app.

Wie wil testen?

Yelo Play apk : https://drive.google.com/...1bjlySGc/view?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Heb het gevonden. Moest de Shield Hub updaten in Google Play Store. Onhandig dat dit niet automatisch gebeurt. Probeer nu Batman uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in de mediaplayer kwaliteiten van de Shield Console.
Momenteel gebruik ik een Minix Neo X8-H met XBMC daar voor.

Zijn er hier mensen die ook XBMC/Kodi op een android box gebruiken en Kodi op de Shield en wellicht wat meer inzicht kunnen geven in de verschillen?

Is het voor mij de upgrade waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osirius
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-02 13:01

Osirius

Life is a one time offer

Pusherman_ schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:12:
Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in de mediaplayer kwaliteiten van de Shield Console.
Momenteel gebruik ik een Minix Neo X8-H met XBMC daar voor.

Zijn er hier mensen die ook XBMC/Kodi op een android box gebruiken en Kodi op de Shield en wellicht wat meer inzicht kunnen geven in de verschillen?

Is het voor mij de upgrade waard?
Ik heb deze shield console nu anderhalve week. Puur gekocht als mediaplayer.
Wellicht doe ik iets verkeerd maar kan er minder mee dan mijn mede8er.

Misschien Kodi niet goed geoptimaliseerd?

BDMV geeft hij weer als individuele bestanden, ISO kan hij niet mee overweg en bluray menu's gaat hij van over zijn nek.

Met es file explorer kan ik deze bestanden ook niet afspelen. Dan maar via VLC? als ik dan in de netwerk map kijk staat er '' geen mappen om weer te geven'' terwijl alles goed geconfigureerd is.

Deze machine moet meer dan capabel zijn om dit soort formats af te kunnen spelen maar doet er niets mee.. :(

Veel app's in de playstore zijn ook niet beschikbaar voor de Shield tv.

Zit er sterk over te twijfelen om hem weg te doen en een Minix x8-h te kopen.

[ Voor 18% gewijzigd door Osirius op 07-07-2015 15:52 ]

Details matter, it's worth waiting to get it right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
jammer van die blu-rays. werkt het ook niet als je de ts.ifo opent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osirius

Osirius

Life is a one time offer

Pusherman_ schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:20:
jammer van die blu-rays. werkt het ook niet als je de ts.ifo opent?
Nee, helaas niet. Heb al van alles geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Osirius schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:24:
[...]

Nee, helaas niet. Heb al van alles geprobeerd.
damn, das wel een dealbreaker...
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet helemaal zeker weet of ik dit heb getest op mijn Minix Neo X8-H.
Dat zal ik vanavond of morgen even proberen of dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osirius

Osirius

Life is a one time offer

Pusherman_ schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:29:
[...]

damn, das wel een dealbreaker...
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet helemaal zeker weet of ik dit heb getest op mijn Minix Neo X8-H.
Dat zal ik vanavond of morgen even proberen of dit werkt.
Het is ook ronduit belachelijk. Zulke dingen mag je toch eigenlijk als standaard beschouwen.....
Aannames zijn dodelijk blijkt wel weer......

Mocht het ook niet op de Minix x8 willen ga ik gewoon weer terug naar Mede8er, die vreet werkelijk alles :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Ik heb hem ook gekocht om uit te proberen. Alleen nog 24p output en HD audio en dan is hij voor mij perfect. Ik gebruik Plex en die heeft sowieso geen ondersteuning voor blurays. Zet daarom mijn eigen discs om met MakeMKV. Is dat nog een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-04 11:58
Wat heb/merk je aan die 24p? Ik zag ze op de geforce forums om 23,976 fps vragen, maar ik weet niet waar het concreet nu om gaat. Stottert een mkv-tje ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Ben geen expert. De meeste films zijn opgenomen in 24Hz of om heel precies te zijn 23,976. Android kan nu alleen in 60 Hz uitzenden. 60:24 is geen heel getal en dus stottert het beeld zo nu en dan. Bovendien vinden veel mensen het niet mooi dat films te smooth worden afgespeeld.
Bij een HTPC kunnen programma's als Kodi en Plex de refresh rate van het uitgestuurde beeld aanpassen aan het bronmateriaal. Er zijn geruchten dat dit in Android ook mogelijk wordt, maar dit is nog niet zeker.
Ik heb trouwens vanavond even wat Dirt 3 en Batman gespeeld en vind Grid toch wel erg goed werken. Graphics zijn niet zo mooi als current gen, maar dit kan ook komen doordat het met name oudere games zijn. Het speelt in ieder geval prima en ik merk niks van lag.
Verder valt op dat de box an sich erg snel is. Als je in een app op de home button klikt, komt die ook meteen naar voren. Apps starten erg snel op. Ik ben er in ieder geval tevreden mee. Als 24p output en HD audio nog geregeld worden, dan ga ik mijn HTPC verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Osirius schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:31:
[...]

Het is ook ronduit belachelijk. Zulke dingen mag je toch eigenlijk als standaard beschouwen.....
Aannames zijn dodelijk blijkt wel weer......

Mocht het ook niet op de Minix x8 willen ga ik gewoon weer terug naar Mede8er, die vreet werkelijk alles :9
Gecheckt met de blu-ray iso van Mortdeca op de X8H. Afspelen gaat prima, alleen DTS-HD wordt DTS. Helaas gaat dat niet gewoon passthrough naar mijn receiver.
Ik gebruik op de Minix wel de Minixbmc versie met allemaal ingebouwde tweaks speciaal voor de Minix. Deze is gebaseerd op XBMC 13 en niet op Kodi.

Het moet dus een softwarematig iets zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osirius

Osirius

Life is a one time offer

Pusherman_ schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:00:
[...]

Gecheckt met de blu-ray iso van Mortdeca op de X8H. Afspelen gaat prima, alleen DTS-HD wordt DTS. Helaas gaat dat niet gewoon passthrough naar mijn receiver.
Ik gebruik op de Minix wel de Minixbmc versie met allemaal ingebouwde tweaks speciaal voor de Minix. Deze is gebaseerd op XBMC 13 en niet op Kodi.

Het moet dus een softwarematig iets zijn denk ik.
Hmmm ik ben nog niet echt overtuigd. Vrees dat ik weer terug moet naar de Mede8er... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:10
Osirius schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:12:
[...]

Hmmm ik ben nog niet echt overtuigd. Vrees dat ik weer terug moet naar de Mede8er... 8)7
Als je er vanaf wilt mag je mij wel een PM sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:29
Wat ik vreemd vind is dat Nvidia Batman Arkham Knight en The Witcher 3 aangekondigt heeft voor Grid. Maar deze games zijn al tijden uit en zijn nergens te bekennen. Beetje vreemde gang van zaken.

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 4060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Helaas is de Nvidia Shield van @Osirius kapot gegaan doordat ze vriendin er water overheen heen heeft laten vallen. Dus die deal wordt hem helaas niet.

Als je hem importeert via Amazon hoe zit het dan met die douanekosten? Ik zag dat sommige mensen hier de douancekosten hebben terug gekregen van Amazon? Andere optie is eventueel bij chromeIT te halen.

[ Voor 7% gewijzigd door Senaxx op 17-07-2015 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:00
Bij Computerland staan een 2tal Shield in de outlet: 229 en 249 euro voor de 16gb versies.
Misschien voor iemand interessant.

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
wezep schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 18:24:
Bij Computerland staan een 2tal Shield in de outlet: 229 en 249 euro voor de 16gb versies.
Misschien voor iemand interessant.
Dat zijn de tablets ja ;) niet de console's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Ik gebruik de Shield sinds een week en het is nu al mijn primaire mediabox. Had al een Xbox One, maar die vond ik veel trager in het gebruik (+ de navigation sounds zijn ontzettend irritant). Alle apps starten erg snel en Youtube begint bijvoorbeeld via Cast bijna meteen te spelen. Plex draait als een trein en een zoekopdracht in het hoofdscherm toont ook resultaten uit Plex. Kodi heb ik voor de lol geïnstalleerd en draait zelfs met de custom skin Refocus erg goed. De enige reden om nu nog mijn HTPC aan te zetten is voor een Bluray film, omdat ik dan toch graag 24p en HD audio gebruik. Ik ben erg benieuwd naar de prijzen en games als de Grid service uit beta gaat. Ben in ieder geval erg tevreden over mijn aankoop.

[ Voor 6% gewijzigd door AgeOfPanic op 17-07-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:00
Senaxx schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 19:50:
[...]

Dat zijn de tablets ja ;) niet de console's :)
Foutje, verkeerde topic..... 8)7

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
AgeOfPanic schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:03:
Ik gebruik de Shield sinds een week en het is nu al mijn primaire mediabox. Had al een Xbox One, maar die vond ik veel trager in het gebruik (+ de navigation sounds zijn ontzettend irritant). Alle apps starten erg snel en Youtube begint bijvoorbeeld via Cast bijna meteen te spelen. Plex draait als een trein en een zoekopdracht in het hoofdscherm toont ook resultaten uit Plex. Kodi heb ik voor de lol geïnstalleerd en draait zelfs met de custom skin Refocus erg goed. De enige reden om nu nog mijn HTPC aan te zetten is voor een Bluray film, omdat ik dan toch graag 24p en HD audio gebruik. Ik ben erg benieuwd naar de prijzen en games als de Grid service uit beta gaat. Ben in ieder geval erg tevreden over mijn aankoop.
Ik dacht dat de nieuwe Kodi 15 build ook al 24p ondersteunden? Aangezien die support ook in Android 5.x zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Daar heb ik wel iets over gelezen. Geloof wel dat het om 24Hz ging en niet 23.976 en dat je daarom toch elke 40 seconden een duplicaat frame krijgt. Ik ga het eens uitproberen in Kodi. In principe moet mijn tv het aangeven. Als het zo is, dan hoop ik dat Plex snel volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Ik had net de knoop doorgehakt dat ik hem ook ging bestellen bij chromeIT. Alleen blijkt hij daar nu uitverkocht te zijn :( weten mijn medetweakers nog waar hij nog meer te koop is (behalve amazon?)

Maar anders heb ik pech en moet ik (6? stond eerst op 3) dagen wachten.

[ Voor 15% gewijzigd door Senaxx op 20-07-2015 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
Waarom zou je bij Chromeit bestellen? Haal m lekker goedkoop bij Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
drvinnie schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:02:
Waarom zou je bij Chromeit bestellen? Haal m lekker goedkoop bij Amazon.
Omdat als je hem bij Amazon koopt niet veel goedkoper is als bij ChromeIT.

items (2): EUR 238,16
Shipping & handling: EUR 20,05
Total before tax: EUR 258,21
Estimated tax to be collected: EUR 0,00
Import Fees Deposit EUR 54,23
Order total: EUR 312,44

En ik ben bij ChromeIT nu 330 kwijt. Scheelt dus niet heel veel. Het verschil zou groter zijn als je die 54 euro import kosten ook terug zou krijgen. Maar zover ik dat lees is dat niet bij iedereen het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-05 21:29
Die €54,- zijn de btw Als je pech hebt komen
er ook nog invoer rechten bij, beetje vaag wanneer wel en nit ligt ook
beetje aan het type artikel, dus het kan mee of ook tegen zitten met die
kosten. Op laptops worden meestal geen invoerrechten gerekend van Mediaspelers weet
ik het niet zeker
Je kan overigens als je hem zakelijk koopt de betaalde btw van belasting aftrekken (zowel als je hem
direct zelf importeert of bij bijv ChromeIT koopt ) De prijzen daar zijn incl 21% btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drs.titulaer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08-2022
hij komt in september volgens dit bericht
http://www.fudzilla.com/n...o-hit-europe-in-september

[ Voor 19% gewijzigd door drs.titulaer op 27-07-2015 12:38 ]

De wondere wereld van de micro-electonica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
Ja dus nog 2 maanden geduld ,of toch naar Amazon of ChromeIT heb je hem nog deze week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
Zouden ze de release in Europe naar voren schuiven om mogelijk te gecombineerd met Grid te lanceren? Erg benieuwd wat de prijzen hier worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:34

XanderDrake

Build the future!

Bij Phoronix hebben ze een Shield Console met Ubuntu ontvangen om te kijken hoe de Tegra X1 het doet onder Linux. Het antwoord is: zeer goed! Beter dan veel mainstream CPU's van Intel en AMD, zelfs redelijk moderne varianten. In ieder geval wordt de Intel Bay Trail atoms helemaal afgemaakt, en ook de ULV AMDs moeten er aan geloven. Hij presteert iets onder de Intel i3 5010u en sneller dan de i3 3217! Echt vet. >:)

Afbeeldingslocatie: http://openbenchmarking.org/embed.php?i=1507289-BE-TEGRAX15998&sha=1a54755&p=2

http://www.phoronix.com/s...tem=nvidia-tegra-x1&num=1

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:55
Ondersteund dit apparaat nou eigenlijk hd audio ? (true hd , atmos , dtshd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Ik heb hem zelf dan ook mogen ontvangen een paar dagen geleden en ben er dik tevreden over. Bij was de Shield Console met name er ter vervanging van mijn Amazon Fire TV "zodat ik vast een 4k media speler heb". Ik heb een TV met 4k, en kan nu dus ook ipv alleen via de interne media speler ook via een Kodi systeem 4k @ 60fps afspelen.

Enige wat ik nog niet werkend heb is de 24hz mode, en Netflix 4k via de Amazon Fire tv. Interne netflix appalicatie van de Samsung Smarthub doet House of Cards wel netjes in 4k.

Had even nagekeken maar mijn HDMI porten zijn toch wel netjes HDMI 2.0 en HDCP 2.2 compliant, dus is me nog een beetje een raadsel waarom die niet in 4k kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
  • Laatst online: 28-04 23:11
Hmmm ik zit er nu dan ook erg hard over te twijfelen om deze te gaan kopen als vervanger voor m'n steambox/htpc.
M'n desktop is voorzien van een i5-4460 en een GTX 970, dus dat zou op zich moeten werken.

Maar.. bestellen bij chromeit voor 262 euro of via amazon voor 241 euro, waarbij ik nu natuurlijk nog 30$ aan google playstore tegoed krijg en 3 maanden google music.
Of moet ik dan toch wachten tot september.....pfff keuzes 8)7

Valt me nog wel tegen hoe weinig reviews er zijn met bijv game perfomance vergelijking tussen op je pc en de shield. Of bijv vergelijking met de PS4 of XBox One.

[ Voor 5% gewijzigd door slayerrp op 03-08-2015 05:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Ik heb hem gisteren toch maar besteld bij amazon. Iemand nog aanraders (must haves) aangezien ik straks 30 euro te goed uit "moet" geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Hoe hebben jullie de amerikaanse stekker opgelost? Zit er ook een eu bij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
Xenophoben schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:36:
Hoe hebben jullie de amerikaanse stekker opgelost? Zit er ook een eu bij ?
Als je hem bij Amazon besteld zal je zelf een adapter moeten regelen. ChromeIT levert er een mee in de doos, die zit bij de prijs inbegrepen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
waar kan ik die vandaan halen ?

*edit
Ik heb hem gecanceled bij Amazon en besteld bij chromeit. Was nog goedkoper ook en hij was op voorraad! Hopelijk komt hij dan morgen al binnen! }:O
Dan maar geen store tegoed

[ Voor 77% gewijzigd door Xenophoben op 04-08-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
Xenophoben schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:52:
waar kan ik die vandaan halen ?

*edit
Ik heb hem gecanceled bij Amazon en besteld bij chromeit. Was nog goedkoper ook en hij was op voorraad! Hopelijk komt hij dan morgen al binnen! }:O
Dan maar geen store tegoed
Volgens mij is het store tegoed voor "US Residents Only" dus krijg je het niet als je hem in NL besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Dan mis ik er al helemaal niets aan :) Thanks voor het advies! Welke apps / games hebben jullie geinstalleerd staan buiten plex en kodi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
  • Laatst online: 28-04 23:11
Nou, ik heb hem ook besteld bij ChromeIT, leek me ook makkelijker ivm garantieafhandeling.
Hopelijk komt hij morgen al binnen en kan ik gelijk kodi, plex en emulators testen.(gamestreaming uiteraard ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlop84
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-04-2022
Hallo mensen,
Ik heb de Shield besteld via Amazon en ik zie nu pas dat daar een Amerikaanse 40W adapter bij zit, logisch natuurlijk. Wat hebben jullie aangeschaft om dit op het Nederlandse net aan te sluiten? Gewoon een plugje ertussen?
Gr, Erik

[ Voor 12% gewijzigd door Redlop84 op 04-08-2015 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeMade
Xenophoben schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:36:
Dan mis ik er al helemaal niets aan :) Thanks voor het advies! Welke apps / games hebben jullie geinstalleerd staan buiten plex en kodi ?
Doom! >:)
Verder TED en Netflix. Ik ben ook erg tevreden over Kodi met Plex plugin icm. Plex server op m'n Synology NAS.
Redlop84 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:40:
Hallo mensen,
Ik heb de Shield besteld via Amazon en ik zie nu pas dat daar een Amerikaanse 40W adapter bij zit, logisch natuurlijk. Wat hebben jullie aangeschaft om dit op het Nederlandse net aan te sluiten? Gewoon een plugje ertussen?
Gr, Erik
Gewoon plugje er tussen idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
Redlop84 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:40:
Hallo mensen,
Gr, Erik
Opzetstukje dus, De 40 watt adapter komt met een los US opzet stukje, dat je dus op de adapter zelf kan klikken, daarop dan de EU adapter zetten en klaar. Opzet stukjes zijn wel makkelijk aan te komen, hoeven ook niet veel te kosten . Als je er 1 nodig hebt moet je even mailen Heb hele doos vol staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483508

Het lijkt mij een top console/mediaplayer. Maar ik wacht nog even af tot de EU-release.
Ik denk dat die dan wel wat zal zakken in prijs...

Maar ik wacht nog steeds op een uitbreiding van de games die speelbaar zijn via de shield-hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Vraagje, waarom zou je de 500gb variant kopen als je ook een 1tb USB schijf aan de Console kan koppelen voor minder geld :?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Heeft iemand een bron wanneer de hd audio formaten beschikbaar komen ?
Als dit weet te komen lijkt het me de ideale mediaspeler. Ik heb een gtx960 in mijn pc zitten en ik ben langzaam aan mijn film collectie aan het converten naar h265. Vanavond komt als het goed is mijn shield binnen, ik zal dan eens gaan testen hoe hij hiermee om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
Ter info, Ik heb nog 2 gloednieuwe controllers liggen voor de Nvidea Shield.
Ze zijn gegarandeerd nieuw, ongebruikt, maar zonder doos (komen van setjes die geen controller willen gebruiken maar alleen de remote control set).

Ze staan op de vraag en aanbod site te koop voor €50,- per stuk (de us prijs is $59.95 en dan moet hij nog naar Nederland komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Ik heb gisteren mijn Shield binnen gehad, maar ik ben nog niet 100% overtuigd van het apparaat...
De interface is snel etc echter heb ik een probleem bij het streamen van games vanaf mijn pc. Ik krijg het met geen mogelijkheid aan de praat. Ik gebruik een windows 10 machine (i5 4460, gtx960, 8gb ram) met de laatste drivers ( anti virus uit, firewall uit, pc in dmz ) en ik krijg elke keer de melding dat ik in moet loggen op mijn pc met mijn experience account. Dit heb ik 10 x opnieuw geprobeerd maar het lijkt niet te gaan werken...

Ik draai op de shield de nieuwste software.

Iemand tips?
Ik heb ook de shield een keer gerestored naar factory settings. Ook dat was tevergeefs.... Ligt het niet gewoon aan windows 10 ? Zijn er mensen die w10 gebruiken waarbij dit werkt?

Nog een ander ( praktisch dingentje ), hoe sluit ik apps echt af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Zou het Win10 kunnen zijn? Vaak werken ze met incomplete drivers als een OS net gelanceerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Dat is nu ook mijn gedachte, ik denk dat ik vanavond maar een windows 7 of 8.1 ga proberen.. Volgens mij heb ik alle "standaard" oplossingen al wel geprobeerd

[ Voor 26% gewijzigd door Xenophoben op 07-08-2015 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:26
Xenophoben schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 08:57:
Ik heb gisteren mijn Shield binnen gehad, maar ik ben nog niet 100% overtuigd van het apparaat...
De interface is snel etc echter heb ik een probleem bij het streamen van games vanaf mijn pc. Ik krijg het met geen mogelijkheid aan de praat. Ik gebruik een windows 10 machine (i5 4460, gtx960, 8gb ram) met de laatste drivers ( anti virus uit, firewall uit, pc in dmz ) en ik krijg elke keer de melding dat ik in moet loggen op mijn pc met mijn experience account. Dit heb ik 10 x opnieuw geprobeerd maar het lijkt niet te gaan werken...

Ik draai op de shield de nieuwste software.

Iemand tips?
Ik heb ook de shield een keer gerestored naar factory settings. Ook dat was tevergeefs.... Ligt het niet gewoon aan windows 10 ? Zijn er mensen die w10 gebruiken waarbij dit werkt?

Nog een ander ( praktisch dingentje ), hoe sluit ik apps echt af?
Ik herinner me gelijkaardige problemen te hebben gehad met mijn Shield tablet. Je kan je Shield niet enkel aan je PC koppelen via een Google account (hieeft hier nog nooit gewerkt), er is ook een manier om via een code je Shield en PC te linken. Ik weet het niet exact meer, maar ik kan het straks wel even uitpluizen op mijn Windows 10 desktop thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Als je dat zou willen doen dan maak je mij zeeeeer blij! Ik gebruik de shield console overigens ( even de vraag of dit het zelfde werkt)

Ik zal er ook even op googlen !

Ik heb het via een e-mail adres geprobeerd ( google gaf hij meteen al een foutmelding)

Ik heb net overigens de chatfunctie gebruikt met support van nvidia.
Ik begreep van hun dat de hub app los is van de android updates die gepushed worden? Moet je het update van apps onafhankelijk van os nog zelf update? Beetje vreemd dat dit niet automatisch gebeurd. Ik ga vanavond eens kijken of ik wellicht een oude versie hub geinstalleerd heb staan.

[ Voor 61% gewijzigd door Xenophoben op 07-08-2015 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:26
Xenophoben schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:05:
Als je dat zou willen doen dan maak je mij zeeeeer blij! Ik gebruik de shield console overigens ( even de vraag of dit het zelfde werkt)

Ik zal er ook even op googlen !
Ha, vreemd die optie is precies verwijderd. Best even je Geforce Experience en Shield Hub updaten. Bij de Shield Hub heb je wel nog de optie om zelf Gamestream PC's toe te voegen in Settings (toch op de tablet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
He thanks voor je hulp, en ja hoor ! HET WERLKT!:D
Ik vind het nog steeds een vreemd iets, het probleem zat hem in de hub op de console.
Deze moet je dus handmatig update. Ik snap nog steeds de logica van android niet... Waar kan ik mijn openstaande apps afsluiten? Overigens werkt het streamen bijzonder soepel! ik was zeer positief verbaasd.
Bedankt voor jullie meedenken!

Overigens valt het me op dat behoorlijk wat beeld materiaal niet helemaal lekker soepel loopt. Zijn er meer mensen met dit probleem? (zowel in kodi als plex)

[ Voor 17% gewijzigd door Xenophoben op 10-08-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierDW
  • Laatst online: 26-10-2024
BrendVD schreef op maandag 06 juli 2015 @ 23:14:
Zijn hier Belgen die iets willen testen voor mij? Ik vroeg me af of de Yelo Play app van telenet kunt sideloaden en dan zo live tv kunt kijken. Je zal zowiezo een muis moeten gebruiken om te navigeren in de app.

Wie wil testen?

Yelo Play apk : https://drive.google.com/...1bjlySGc/view?usp=sharing
Ik heb gisteren getest met de Play Sports app. Deze werkt om live te kijken. Dus de Yelo Play app zal ook wel draaien. Muis en keyboard heb ik nog niet kunnen testen want ik heb geen bluetooth muis en keyboard. Met de controller bedienen lukt half waardoor ik van 1 kanaal een stream kon opstarten.

[ Voor 0% gewijzigd door DidierDW op 10-08-2015 16:26 . Reden: Typo ]

Pagina: 1 2 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.