Bij het afspelen van 4K materiaal op de Shield stottert Kodi bij mij (steeds bufferen om de 3 seconden), iemand tips om dit op te lossen?
Weet je 100% zeker dat het niet aan de netwerkbron ligt? Kun je de video op de Shield zelf zetten en het dan nog een proberen? Het zou moeten werken namelijk.mvanhezik schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:49:
Bij het afspelen van 4K materiaal op de Shield stottert Kodi bij mij (steeds bufferen om de 3 seconden), iemand tips om dit op te lossen?
Heb je het 4K materiaal op een NAS, interne storage, SD kaart of USB drive staan ?mvanhezik schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:49:
Zelf ook eens testen, heb zelf een 1080p TV, maar Kodi moet gewoon downscalen naar 1080p.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ja ik speel nu af van de NAS aangezien de opslag op de Shield te klein is voor 4K.loekf2 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:41:
[...]
Heb je het 4K materiaal op een NAS, interne storage, SD kaart of USB drive staan ?
Zelf ook eens testen, heb zelf een 1080p TV, maar Kodi moet gewoon downscalen naar 1080p.
De NAS, Shield en TV zijn allemaal verbonden met een bedraad netwerk (totaal ongeveer 5 meter van elkaar).
Welke codec is er gebruikt voor de 4k content? Misschien dat de Shield enkel specifieke codes ondersteunt in 4k?
Ik vind het aanbod aan apps tegen vallen bij Android tv. Daadwerkelijk tv kijken is er voor mij niet bij aangezien horizon / ziggo app niet beschikbaar is. Npo en RTL overigens ook niet. Casten via Npo kan wel, maar niet bij de andere apps.
Weten jullie meer hiervan? Zijn er andere mogelijkheden, bv sideloaden?
Sideloaden is een optie. Ik heb hier in België de telenet app gesideload en die werkt perfect. Echter heb je voor de bediening wel een bluetooth muis nodig. Vermoedelijk zal dit voor de vergelijkbare Nederlandse apps ook wel zo lukken.
Ik gebruik volgende tool om de apk's te bekomen: http://www.onyxbits.de/raccoon
Ik gebruik volgende tool om de apk's te bekomen: http://www.onyxbits.de/raccoon
Even als update. Ik heb het toch voor elkaar gekregen. Het zat bij mij in de gebruikte HDMI poort. Op HDMI 1 had ik wel netjes 4k, maar geen framerate switching en geen 4k in de Netflix app. Maar nu blijkt dat mijn HDMI 3 poort MHL ondersteuning heeft en de enige poort is die HDCP 2.2 ondersteund. Maar nu zag ik ook dat deze de framerate switching ondersteund wordt in Kodi, en netjes naar 24p switch bij tv series en films.Senaxx schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:42:
Ik heb hem zelf dan ook mogen ontvangen een paar dagen geleden en ben er dik tevreden over. Bij was de Shield Console met name er ter vervanging van mijn Amazon Fire TV "zodat ik vast een 4k media speler heb". Ik heb een TV met 4k, en kan nu dus ook ipv alleen via de interne media speler ook via een Kodi systeem 4k @ 60fps afspelen.
Enige wat ik nog niet werkend heb is de 24hz mode, en Netflix 4k via de Amazon Fire tv. Interne netflix appalicatie van de Samsung Smarthub doet House of Cards wel netjes in 4k.
Had even nagekeken maar mijn HDMI porten zijn toch wel netjes HDMI 2.0 en HDCP 2.2 compliant, dus is me nog een beetje een raadsel waarom die niet in 4k kan afspelen.
Laat nu die 4k content maar komen
Kijk hier eens ,Misschien dat dit helptmvanhezik schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:49:
http://androidpcreview.co...dify-the-kodi-cache/2611/
De wondere wereld van de micro-electonica
Iemand in NL toevallig de 1.4 firmware geinstalleerd ? Lijkt op klein f*ck-upje van Nvidia... lees verhalen over bricked Shields, vooral de mensen met een Plus (500 GB) versie.
Geloof dat de 1.4 release verwijderd is (als je voor een update checked, laat ie hem niet zien), maar je kunt hem wel direct van de Nvidia site downloaden.
Ik was gelukkig net te laat met checken voor een update, dus ik draai nog steeds 1.3.
Geloof dat de 1.4 release verwijderd is (als je voor een update checked, laat ie hem niet zien), maar je kunt hem wel direct van de Nvidia site downloaden.
Ik was gelukkig net te laat met checken voor een update, dus ik draai nog steeds 1.3.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Vanavond de 1.4 update geinstalleerd en daarna een filmpje gekeken, dus bij mij lijkt hij nog prima te werken!
plex en kodi happeren bij mij echt hard. Zelfs vanaf een externe harddisk. Hebben jullie dit ook?
Wat speel je voor materiaal af?
Alles wat ik download (mkv, avi, mp4) gaat hier super vloeiend.
Wanneer komt de Shield Console beschikbaar in NL? (dus niet via import) is daar al meer over bekend?
verschillend , x264 materiaal mkv , bluray rips ,remux, tv shows 720p . Alles lijkt te happerenHomeMade schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:25:
Wat speel je voor materiaal af?
"Sync playback to display" aanstaan ? ( Link )Xenophoben schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:12:
[...]
verschillend , x264 materiaal mkv , bluray rips ,remux, tv shows 720p . Alles lijkt te happeren
[ Voor 43% gewijzigd door slayerrp op 11-09-2015 04:46 ]
Staat bij die uitleg als je op de link klikt.Xenophoben schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 08:38:
moet die aan of uit staan?
Hij moet aanstaan en adjust display refresh rate op always staan.
Nog altijd geen release date voor EU. Why Nvidia ?
Ik ga binnen een paar weken naar Las Vegas, ben aan het denken een Shield Console mee te nemen.
Die werkt hier toch mist ik een US naar EU adaptor stekker gebruik, niet ?
Ik ga binnen een paar weken naar Las Vegas, ben aan het denken een Shield Console mee te nemen.
Die werkt hier toch mist ik een US naar EU adaptor stekker gebruik, niet ?
Ja hoor, hij werkt wel. Bedragen in de app store zijn vaak in pond. De rest doet het gewoon.
Update 1.4 hier al geinstalleerd. De bricked modellen waren allemaal Pro versies. Heb ergens gelezen dat het om een aantal exemplaren met een defecte harde schijf ging en niet de update zelf. Ik ben erg benieuwd naar de grote update die op het Geforce forum is aangekondigd. Hoop dat een aantal missende features worden aangepakt.
Update 1.4 hier al geinstalleerd. De bricked modellen waren allemaal Pro versies. Heb ergens gelezen dat het om een aantal exemplaren met een defecte harde schijf ging en niet de update zelf. Ik ben erg benieuwd naar de grote update die op het Geforce forum is aangekondigd. Hoop dat een aantal missende features worden aangepakt.
Ik heb de update ook gewoon gedownload
Ik had het probleem dat ik geen 4k in netflix had en geen 24hz optie had, nadat ik hem aan gesloten had op HDMI 3 met HDMI MHL was dit netjes verholpen. Echter nu met update 1.4 heb ik nog wel netjes de 4k optie in netflix echter de 24hz mode werkt niet meer.
Iemand daar ook problemen mee?
Iemand daar ook problemen mee?
AndroidTV is dan ook nog wel in ontwikkeling. Heb de Shield nu als vervanger van mijn Nexus Player (die verhuisd is richting slaapkamer) , en ben echt supertevreden.Redlop84 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:24:
Ik vind het aanbod aan apps tegen vallen bij Android tv. Daadwerkelijk tv kijken is er voor mij niet bij aangezien horizon / ziggo app niet beschikbaar is. Npo en RTL overigens ook niet. Casten via Npo kan wel, maar niet bij de andere apps.
Soepel, erg snel, gekoppeld aan mn Harmony Ultimate, hoewel de remote heel slick werkt. Wat GRID stream gespeeld, werkt prima (hoewel ethernet wel echt een MUST is, over mn AC 5ghz loopt het gewoon niet). Ik heb alleen dat bij de instelling mijn Locatie punt niet wordt aangegeven. De test wijst wel uit dat het meer dan geschikt is om te streamen, maar locatie blijft leeg.
Verder voor bovenstaand, ik heb de Horizon Go app gesideload (v 2.2.2) en die werkt perfect, mits je een bediening apparaat hebt met een muis/touchpad anders kun je niets selecteren. De 'gemist' dingen doe ik via Kodi (rtlxl / npo) of sowieso door mn SmartTV.
Iemand vroeg hier om een vergelijk met Xone/PS4 tov van de Shield. Ik heb de PS4 staan en nu dus deze, nou ja denk dat je niet kunt verwachten dat je same graphics krijgt, maar afgezien van de vergelijking zijn ze echt top. Het concept van game streaming hebben ze naar mijn idee wel echt goed uitgewerkt. Nu gewoon flink uitbreiden.
Thumbs up van mijn kant voor nVidia !
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Updates!
Vanaf morgen is de Shield te koop, maar helaas niet officieel in Nederland
http://shield.nvidia.co.uk/blog/shield-atv-europe-uk
Verder komt morgen de nieuwe update, waar aanpassen van overscan in zit, move to sd card, 23.976fps playback support, en nog veel meer. Ook gaat Grid live, voor $7.99 in de US. Ben benieuwd wat dat in Europa wordt. Dat horen we hopelijk morgen bij de officiële presentatie van Nvidia.
Zie ook: http://nvidiashieldzone.com/?p=2586
Vanaf morgen is de Shield te koop, maar helaas niet officieel in Nederland
http://shield.nvidia.co.uk/blog/shield-atv-europe-uk
Verder komt morgen de nieuwe update, waar aanpassen van overscan in zit, move to sd card, 23.976fps playback support, en nog veel meer. Ook gaat Grid live, voor $7.99 in de US. Ben benieuwd wat dat in Europa wordt. Dat horen we hopelijk morgen bij de officiële presentatie van Nvidia.
Zie ook: http://nvidiashieldzone.com/?p=2586
WAJOHHHHHH!!!!!! Vanaf nu dan maar me shield gebruiken als media apparaat
eindelijkkkk 23 fps...
Eindelijk DTS-HD en Dolby TrueHD!!
Byebye Minix Neo X8H en Welcome Shield
Nu nog even kijken waar ik hem kan bestellen zonder creditcard, gewoon met paypal ofzo...
Nu nog even kijken waar ik hem kan bestellen zonder creditcard, gewoon met paypal ofzo...
Ik ben wel benieuwd naar dat GeForce NOW qua spelbeleving en in hoeverre daar A-games op uit (gaan) komen..
ja ik ben ook al aan het zoeken!Pusherman_ schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:13:
rampage iv extreme-3930 k intel- Corsair H100-2x6970-16 gig g.skill- 2x ssd raid0-1000 wat coolermaster-coolermaster sniper
Ik twijfel nog steeds over de aanschaf van een Nvidia Shield Console. Het is zelfs zo erg dat ik er gisteren bijna eentje had gekocht op ChromeIT, maar op het laatste moment toch op het kruisje klikte.
Waarom twijfel ik? Ik heb op dit moment een geweldige PC (i7 4790K + GTX 980Ti) en daarnaast een Xbox One voor het gamen op de bank. Echter, ik ben verwend en zou ook graag op de bank willen genieten van 1080p 60fps. Het zou dan ideaal zijn om games te kunnen streamen van mijn PC naar de Nvidia Console via GeForce Now. Dan verkoop ik mijn Xbox One en koop ik vervolgens een Nvidia Shield Console.
Nu mijn vraag aan jullie: zijn er hier Tweakers die in een soort gelijke situatie hebben gezeten en uiteindelijk toch de Nvidia Shield Console hebben gekocht? Zo ja, wat zouden jullie adviseren?
Waarom twijfel ik? Ik heb op dit moment een geweldige PC (i7 4790K + GTX 980Ti) en daarnaast een Xbox One voor het gamen op de bank. Echter, ik ben verwend en zou ook graag op de bank willen genieten van 1080p 60fps. Het zou dan ideaal zijn om games te kunnen streamen van mijn PC naar de Nvidia Console via GeForce Now. Dan verkoop ik mijn Xbox One en koop ik vervolgens een Nvidia Shield Console.
Nu mijn vraag aan jullie: zijn er hier Tweakers die in een soort gelijke situatie hebben gezeten en uiteindelijk toch de Nvidia Shield Console hebben gekocht? Zo ja, wat zouden jullie adviseren?
Anoniem: 700135
Volgens mij kun je bij Alternate.de betalen met PayPal of Sofort.:Pusherman_ schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:13:
https://www.alternate.de/...product/1228215?tk=7&lk=7
Is dat misschien een oplossing?
Zelf heb ik hem zonet besteld bij Amazon (Duitsland) samen met de bluetooth afstandsbediening.
Daar kun je echter enkel betalen met credit card.
Ik heb momenteel een Apple TV 3, dus het gaat wennen zijn wat de interface betreft. Je krijgt er natuurlijk wel veel voor terug
Ik denk dat het er vooral vanaf hangt of je momenteel ook de exclusieve games koopt voor de Xbox One. In dat geval ga je natuurlijk een aantal games niet meer kunnen spelen zodra je de Xbox verkoopt.Yonix schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:07:
...
Gebruik je de Xbox ook als Blu-ray speler? (Bij een eventuele verkoop ben je dan misschien ook je enige Blu-ray speler kwijt) Indien je hem enkel en alleen voor streaming gebruikt, zou je natuurlijk de overstap kunnen overwegen
[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 700135 op 01-10-2015 20:21 ]
Ik heb deze box met name gekocht om mijn HTPC te vervangen. Draai thuis Plex en had goede hoop dat deze box al mijn streaming wensen kon vervullen. Heb daarnaast ook nog een Xbox One staan, maar die maakt mij toch nog teveel lawaai en bovendien heeft die geen bitstreaming van HD audio. Verder kan de Shield 4K streamen.
Gelukkig heeft Nvidia vandaag een update uitgebracht waarin HD audio ondersteunt wordt en bovendien ook refresh rates van 23.976, 50 en 60 Hz ondersteunt worden. Nu moet dit alleen nog in Plex geïntegreerd worden en dan kan deze box alles wat ik er op streaming gebied van wil.
Ik heb verder het GRID systeem (games streamen vanaf Nvidia servers) geprobeerd en ook dat vind ik erg goed werken. Ook dit is nu uit beta en heet vanaf nu Geforce Now. Kost 10 euro per maand en dan krijg je een aantal oudere games gratis. Nieuwe games, waarbij met name Witcher 3 opvalt, kosten wel extra, maar worden geleverd met een Steam code. Heb van meerdere mensen gehoord dat streamen vanaf je eigen systeem ook goed werkt, maar dat heb ik nog niet gedaan, omdat ik daarvoor eerst mijn desktop moet upgraden.
Al met al ben ik erg tevreden met de box en heb ik het gevoel dat Nvidia er echt mee bezig is. Hier kun je een paar topics vinden over de laatste updates: Link,
Gelukkig heeft Nvidia vandaag een update uitgebracht waarin HD audio ondersteunt wordt en bovendien ook refresh rates van 23.976, 50 en 60 Hz ondersteunt worden. Nu moet dit alleen nog in Plex geïntegreerd worden en dan kan deze box alles wat ik er op streaming gebied van wil.
Ik heb verder het GRID systeem (games streamen vanaf Nvidia servers) geprobeerd en ook dat vind ik erg goed werken. Ook dit is nu uit beta en heet vanaf nu Geforce Now. Kost 10 euro per maand en dan krijg je een aantal oudere games gratis. Nieuwe games, waarbij met name Witcher 3 opvalt, kosten wel extra, maar worden geleverd met een Steam code. Heb van meerdere mensen gehoord dat streamen vanaf je eigen systeem ook goed werkt, maar dat heb ik nog niet gedaan, omdat ik daarvoor eerst mijn desktop moet upgraden.
Al met al ben ik erg tevreden met de box en heb ik het gevoel dat Nvidia er echt mee bezig is. Hier kun je een paar topics vinden over de laatste updates: Link,
Speelt goed. Het zijn de pc versies van de games. Voornamelijk last gen uitgekomen titels. Voor een aantal current gen titels betaal je gewoon voor het spel zoals op de consoles (bijvoorbeeld Witcher 3, Saints Row IV). Ze zetten er wel elke maand een spel bij begreep ik, en voor het aangeboden lijkt me de dienst beter bruikbaar dan PS Now bijvoorbeeld. Ook wel goed, dat in principe AAA titels wel zouden moeten kunnen, hetzij wel tegen het volle pond (Witcher 3 voor €59.95).Joster schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:36:
Ik ben wel benieuwd naar dat GeForce NOW qua spelbeleving en in hoeverre daar A-games op uit (gaan) komen..
Heb je dus een goede gamepc met dikke nVidia kaart (en steam) dan denk ik dat dit best een goede combi zou kunnen zijn voor mediaspeler/couch gaming met je pc games/aanbod van GeForce Now en dat weer aangevuld met Android TV en de daarbij behorende game releases. Nadeel is wel een beetje internetstoring = geen gaming (geen sp dus) en multiplayer heb ik zelf nog niet geprobeerd. Fatsoenlijk vind ik wel dat je wel een behoorlijk try out tijd van 3 maanden hebt voordat het abo ingaat van 9.99 p.m.
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
En wat is dan een beetje een ('prijstechnisch') betrouwbare (web)winkel waar ik de Shield zou kunnen kopen?
Amazon.com, komt die van mij ook voor vandaan. Douane hoef je ws niet te betalen. 2.0 was een goeie update:Yonix schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 23:16:
En wat is dan een beetje een ('prijstechnisch') betrouwbare (web)winkel waar ik de Shield zou kunnen kopen?
- HD audio streaming via (schijnt) APIs die in Android N zitten en zijn gebackported. In Kodi 15.1 werkt het nog niet. Nog eens 16 alpha 2 testen, want volgens de Kodi mensen zou het al moeten werken
- Overscan settings
- Variabele framerate, zou ook moeten weken met Kodi
- USB audio support
Er schijnt alleen een issue met black-levels of washed out kleuren te zijn, misschien te maken met een verkeerde gamma curve. Ik zag het gisteravond niet, maar aantal mensen klagen er over. Dit is na de 2.0 update.
EDIT: gamma issue zie je niet in Kodi schijnt.
De 2.0 release zou deze codec support moeten hebben:

[ Voor 24% gewijzigd door loekf2 op 02-10-2015 08:52 ]
Besteld!loekf2 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 07:24:
[...]
Amazon.com, komt die van mij ook voor vandaan. Douane hoef je ws niet te betalen.
Als het goed is mag ik de console de 7e op mijn deurmat verwachten.
Mijn pc staat 4 meter vanaf de tv en heb een NUC om films te streamen vanaf de pc.
Alles werkt dus prima.
Ook heb ik een Steam Link + Controller die de 16e binnen zou moeten komen. (geen idee waarom ik die besteld heb)
En toch trekt de Nvidia Shield me heel erg. Ook omdat ik al jaren met xbmc/kodi werk. En omdat de main pc GTX980SLI heeft.
Misschien toch maar de Steam Link verkopen en er voor gaan.
Hier is hij ook te bestellen trouwens: http://www.ldlc.com/navigation/shield/
(Zou de 16GB versie ook zelf om te bouwen zijn naar meer opslag ipv de 500GB versie bestellen?)
Alles werkt dus prima.
Ook heb ik een Steam Link + Controller die de 16e binnen zou moeten komen. (geen idee waarom ik die besteld heb)
En toch trekt de Nvidia Shield me heel erg. Ook omdat ik al jaren met xbmc/kodi werk. En omdat de main pc GTX980SLI heeft.
Misschien toch maar de Steam Link verkopen en er voor gaan.
Hier is hij ook te bestellen trouwens: http://www.ldlc.com/navigation/shield/
(Zou de 16GB versie ook zelf om te bouwen zijn naar meer opslag ipv de 500GB versie bestellen?)
[ Voor 8% gewijzigd door l3p op 02-10-2015 11:53 ]
heb hem net besteld bij alternate in duitsland als het goed is heb ik hem volgende week vrijdag,kan eindelijk mijn 6 jaar oude asrock 330 naar boven.
rampage iv extreme-3930 k intel- Corsair H100-2x6970-16 gig g.skill- 2x ssd raid0-1000 wat coolermaster-coolermaster sniper
Kun je een tweede controller aansluiten op de console? Zo ja, moet dat dan een Nvidia Shield-controller zijn of mag het ook een Xbox One-controller zijn?
Volgens ifixit zou het erg moeilijk (of zelfs onmogelijk) zijn om een interne drive toe te voegen aan de basis versie met 16GB.l3p schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:52:
...
Zou de 16GB versie ook zelf om te bouwen zijn naar meer opslag ipv de 500GB versie bestellen?
Zie ook https://www.ifixit.com/An...ia+Shield+TV+16GB+Version
Je kunt natuurlijk wel altijd één of meerdere externe harde schijven aansluiten via de USB 3.0 poorten.
Volgens het volgende topic op reddit zou een draadloze xbox 360 controller ondertussen 100% werken. Er wordt echter geen vermelding gemaakt van de Xbox One controller. Blijkbaar zouden de Xbox One controllers voorlopig nog niet werken.Yonix schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:05:
Kun je een tweede controller aansluiten op de console? Zo ja, moet dat dan een Nvidia Shield-controller zijn of mag het ook een Xbox One-controller zijn?
Reddit topic: https://www.reddit.com/r/...d_tv_and_xbox_controller/
Normaal gezien zou je tot vier Shield controllers tegelijk moeten kunnen aansluiten op een Shield apparaat. De Shield controller zou ook werken op Windows 7 en Windows 8 systemen met Geforce Experience indien je hem aansluit via de kabel.
Bron: http://shield.nvidia.com/support/shield-controller/faq/2
[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 700135 op 02-10-2015 17:48 ]
Top, thanks for the info! Dan schaf ik binnenkort wel een tweede Shield-controller aan. Komt goed!Anoniem: 700135 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 17:35:
[...]
Volgens het volgende topic op reddit zou een draadloze xbox 360 controller ondertussen 100% werken. Er wordt echter geen vermelding gemaakt van de Xbox One controller. Blijkbaar zouden de Xbox One controllers voorlopig nog niet werken.
Reddit topic: https://www.reddit.com/r/...d_tv_and_xbox_controller/
Normaal gezien zou je tot vier Shield controllers tegelijk moeten kunnen aansluiten op een Shield apparaat. De Shield controller zou ook werken op Windows 7 en Windows 8 systemen met Geforce Experience indien je hem aansluit via de kabel.
Bron: http://shield.nvidia.com/support/shield-controller/faq/2
Kan niet wachten om met het apparaat te gaan experimenteren. Ben erg benieuwd waartoe het allemaal in staat is.
Graag gedaan, ik zou misschien wel nog heel even wachten tot er iemand anders dit kan bevestigen. Anders koop je misschien een controller voor niets en dat zou zonde zijnYonix schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 18:04:
[...]
Top, thanks for the info! Dan schaf ik binnenkort wel een tweede Shield-controller aan. Komt goed!![]()
Kan niet wachten om met het apparaat te gaan experimenteren. Ben erg benieuwd waartoe het allemaal in staat is.
Same here, ik zal blij zijn als ik het apparaat in mijn handen heb
Trouwens, wat ik me net afvraag: hoe zit het met de PSU bij een buitenlands model? Nu ik mijn Shield bij Amazon.com heb gekocht ben ik benieuwd hoe de PSU/adapter het doet in combinatie met ons lichtnet (220-240v) en onze stopcontacten. Hoe hebben jullie dat opgelost?
[ Voor 9% gewijzigd door Yonix op 02-10-2015 21:58 ]
Over het voltage hoef je je geen zorgen te maken, de adapter kan 220/240v aan.Yonix schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 21:53:
Trouwens, wat ik me net afvraag: hoe zit het met de PSU bij een buitenlands model? Nu ik mijn Shield bij Amazon.com heb gekocht ben ik benieuwd hoe de PSU/adapter het doet in combinatie met ons lichtnet (220-240v) en onze stopcontacten. Hoe hebben jullie dat opgelost?
Alleen even een US naar EU stekker kopen zodat hij in een Nederlands stopcontact past.
Zou deze voldoen? Klik.HomeMade schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 22:29:
[...]
Over het voltage hoef je je geen zorgen te maken, de adapter kan 220/240v aan.
Alleen even een US naar EU stekker kopen zodat hij in een Nederlands stopcontact past.
Ik wil niet het risico lopen dat ik de adapter of de Shield sloop.
Nee die past niet vanwege de opstaande rand. Je kan beter zoiets nemen: http://bit.ly/1iSXdpUYonix schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 22:46:
[...]
Zou deze voldoen? Klik.
Ik wil niet het risico lopen dat ik de adapter of de Shield sloop.
Oeps.. dubbele post, kan iemand deze verwijderen?
[ Voor 91% gewijzigd door HomeMade op 03-10-2015 08:35 ]
Kan iemand die de Duitse versie straks binnen heeft nog even bevestigen dat er niks Duitsland specifieks aan is? Anders haal ik hem alsnog uit de VS of UK, dan maar met een verloopstekkertje in het stopcontact...
"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.
Bij ChromeIT ligt nog een nieuwe controller in de aanbieding.Yonix schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 18:04:
[...]
Top, thanks for the info! Dan schaf ik binnenkort wel een tweede Shield-controller aan. Komt goed!![]()
http://www.chromeit.nl/a-...a-shield-game-controller/
Zijn er meer mensen die problemen hebben sinds update 2.0? Als ik video's pauzeer dan valt steeds mijn beeld een seconde weg, en komt hij terug.
Ik heb zojuist mail gehad van alternate.de dat de bestelling met mijn nvidia shield Android TV is geannuleerd omdat ze hem niet mogen verkopen buiten Duitsland.
Waar hebben jullie hem gekocht?
ik heb hem ook besteld en betaald vrijdag bij alternate duitsland,maar heb nog geen bericht gehad dat het niet mag,wel dat het geld binnen is en dat ie in behandeling is.5v3n schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:34:
Ik heb zojuist mail gehad van alternate.de dat de bestelling met mijn nvidia shield Android TV is geannuleerd omdat ze hem niet mogen verkopen buiten Duitsland.
Wanner had je hem besteld dan?
[ Voor 3% gewijzigd door beta-ark op 05-10-2015 15:45 ]
Ik had hem afgelopen zaterdag besteld. Tot zonet was mijn bestelling confirmed maar niet shipped.beta-ark schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:44:
[...]
ik heb hem ook besteld en betaald vrijdag bij alternate duitsland,maar heb nog geen bericht gehad dat het niet mag,wel dat het geld binnen is en dat ie in behandeling is.
Wanner had je hem besteld dan?
Misschien maakt het uit dat ik met PayPal heb betaald? Het geld heb ik onmiddellijk na die mail van alternate teruggekregen.
ik heb het gewoon overgemaakt via de bank,ik wacht wel af wel vreemd dat ze niet mogen leveren aan nederland,anders wordt het op zoek naar een andere!
Ik zou Alternate sowieso niet met een bestelling van 200 euro vertrouwen. Wel vervelend dat Amazon ook geen voorraad heeft.
Als je naar de nvidia store gaat en Duitsland kiest, kan je België selecteren als land. Jammer genoeg zijn er dan geen verzendopties. Ik heb even een screenshot bijgevoegd:

Zou ik het risico nemen en bestellen zonder een verzendmethode (eg. "Standaard") te kiezen?

Zou ik het risico nemen en bestellen zonder een verzendmethode (eg. "Standaard") te kiezen?
[ Voor 14% gewijzigd door 5v3n op 05-10-2015 17:23 . Reden: Afbeelding inline toegevoegd ]
OMG! Vrijdag besteld en, tot mijn grote verrassing, vandaag al binnen (i.p.v. woensdag).

Vanavond komt er ook iemand langs voor mijn Xbox One, dus dat is dan ook meteen geregeld.
Nu nog snel even een US naar EU-adapter op de kop tikken, zodat ik gaan experimenteren vanavond - die ik heb besteld is nog niet binnen. Jammer om hem nu nog in de doos te laten zitten.
/me Yonix is blij!

Vanavond komt er ook iemand langs voor mijn Xbox One, dus dat is dan ook meteen geregeld.
Nu nog snel even een US naar EU-adapter op de kop tikken, zodat ik gaan experimenteren vanavond - die ik heb besteld is nog niet binnen. Jammer om hem nu nog in de doos te laten zitten.
/me Yonix is blij!
ChromeIT heeft nog 1 controller, aantal remotes en 2 16Gb shields liggen op dit moment volgens de voorraad lijst. De Shield remote is ook goedkoper dan de Duitse prijzen.
[ Voor 20% gewijzigd door jheerink14 op 05-10-2015 23:21 ]
Amazon.de heeft momenteel een voorraad en verzend naar belgie zonder extra kosten.
http://www.amazon.de/gp/p...f_=s9_psimh_gw_p147_d0_i1
http://www.amazon.de/gp/p...f_=s9_psimh_gw_p147_d0_i1
kreeg net bericht van alternate dat ie verzonden is!5v3n schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:34:
Sehr geehrte Kundin, sehr geehrter Kunde,
hiermit möchten wir Ihren Auftrag 297295140 mit der Rechnungsnummer 497732589 vom 07.10.2015 mit einem Gesamtwert von 209,89 EUR bestätigen.
Sie sparen die anfallenden Nachnahme- und Zustellgebühren des Transportunternehmens bei einer Zahlung via Vorkasse. Es werden also keine zusätzlichen Kosten für Sie anfallen.
Mit dieser E-Mail wird der Kaufvertrag abgeschlossen.
Bitte beachten Sie dazu auch die untenstehende Widerrufsbelehrung und die AGB.
Ihr Auftrag wurde heute an UPS übergeben.
Sie können Ihre Sendung mit Hilfe des folgenden Links auf der Sendungsverfolgungsseite von UPS online verfolgen
De mijne is ook verzonden, komt maandag aan. In totaal 203 euro.
edit: Ik heb bij amazon.de besteld.
edit: Ik heb bij amazon.de besteld.
[ Voor 23% gewijzigd door BrendVD op 08-10-2015 00:06 ]
Heeft iemand al getest of DTS-HD en Dolby TrueHD werken (vanuit Kodi) na de nieuwe update?
Nee, misschien van het weekend. Schijnt dat je Kodi 16 "Jarvis" nodig hebt en dat alleen TrueHD werkt. Ik heb Kodi 15.1 uit de Google Play erop staan.Pusherman_ schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:49:
Heeft iemand al getest of DTS-HD en Dolby TrueHD werken (vanuit Kodi) na de nieuwe update?
Mij is niet 100% duidelijk hoe de auto-framerate feature werkt, dus was niet zo happig om Kodi 16 in combinatie met firmware 2.0 erop te zetten. De meest recente Jarvis is Alpha 3.
Vanmiddag kwam men een pakje van Amazon afleveren en ... jawel, het was mijn Nvidia Shield Android TV. Ondertussen heb ik al het een en ander uitgeprobeerd en dit zijn mijn eerste ervaringen:
Al met al zijn mijn eerste ervaringen met de Nvidia Shield Android TV erg positief!
- Een game als The Witcher III streamen vanaf mijn desktop PC werkte zeer goed. Hier en daar kon ik een kleine hapering bemerken, maar over het algemeen geen problemen
. (ter info: ik heb een volledig Gigabit netwerk)
- De controller ligt erg goed in de hand en de afwerking is zeer degelijk naar mijn mening. Zeker de touchknoppen (menu, back, Nvidia logo), de hooftelefoonuitgang, de volumeknoppen en de ingebouwde microfoon vallen positief op.
- De Netflix applicatie is erg gebruiksvriendelijk en vlot. Het is voor mij zeker een verbetering t.o.v. de Apple TV 3 waar regelmatig haperingen e.d. merkbaar waren. Ook is er meer informatie zichtbaar in de applicatie op de Nvidia Shield zoals bijvoorbeeld de lanceringsdatum van het volgende seizoen van een serie.
- De console zelf is onhoorbaar en wordt slechts handwarm tijdens het streamen van een spel of Netflix
Waarschijnlijk wordt hij wel wat warmer zodra je er effectief een spel op speelt wat de console zelf moet renderen. - Ik heb persoonlijk ook de apart verkrijgbare remote gekocht in combinatie met de console.
Ik ben er erg blij mee. Vooral het sliden om het volume te wijzigen is een erg handige en gebruiksvriendelijke feature. Het enige nadeel is wel dat de batterij van de remote ingebouwd is, dus het wordt mogelijk moeilijk om deze te vervangen in de toekomst. Dat geldt trouwens ook voor de controller. - Android TV OS is naar mijn mening even gebruiksvriendelijk als het OS van de Apple TV. Het werkt vlot en alle opties zijn snel terug te vinden.
Al met al zijn mijn eerste ervaringen met de Nvidia Shield Android TV erg positief!
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 700135 op 09-10-2015 18:44 ]
Ik heb het probleem dat er een vertraging in het audiokanaal zit op het moment dat ik iets afspeel op de Nvidia Shield. Dit probleem doet zich voor op het moment dat ik een game stream van mijn PC naar de Shield of als ik bijv. een YouTube-video bekijk op de Shield.
De Shield is met een HDMI-kabel aangesloten op de TV en die is op zijn beurt aangesloten op de BluRay-speler die zorgt voor het geluid. Ik heb al lopen spelen met de 'audio latency (ms)' in de Shield-settings en die van mijn BluRay-speler, maar dat heeft niet mogen helpen.
Het enige wat ik nog kan proberen is de Shield direct aansluiten op de BluRay-speler. Zou dat iets zijn?
De Shield is met een HDMI-kabel aangesloten op de TV en die is op zijn beurt aangesloten op de BluRay-speler die zorgt voor het geluid. Ik heb al lopen spelen met de 'audio latency (ms)' in de Shield-settings en die van mijn BluRay-speler, maar dat heeft niet mogen helpen.
Het enige wat ik nog kan proberen is de Shield direct aansluiten op de BluRay-speler. Zou dat iets zijn?
Momenteel zitten er verschillende apparaten tussen de bron en de uitvoer van het audiosignaal.Yonix schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 18:34:
Ik heb het probleem dat er een vertraging in het audiokanaal zit op het moment dat ik iets afspeel op de Nvidia Shield. Dit probleem doet zich voor op het moment dat ik een game stream van mijn PC naar de Shield of als ik bijv. een YouTube-video bekijk op de Shield.
De Nvidia Shield rechtstreeks aansluiten zou dat probleem dus inderdaad kunnen oplossen. Misschien valt er ook nog iets aan te passen aan de instellingen van de Blu-ray speler, zodat je de huidige manier van aansluiten niet hoeft aan te passen?
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 700135 op 09-10-2015 18:42 ]
Geluksvogel! Ik moet (waarschijnlijk, hopelijk?) tot dinsdag wachten. Ik vind de bezorging bizar lang duren. Ik kreeg een paar dagen terug al trots een trackingnummer van Amazon, maar postnl heeft nog steeds geen pakje van ze ontvangen.Anoniem: 700135 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 18:30:
Vanmiddag kwam men een pakje van Amazon afleveren en ... jawel, het was mijn Nvidia Shield Android TV.
Ik heb alles besteld op 1 oktober 2015, de dag dat hij net uit was in Duitsland, Frankrijk, ...drvinnie schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:14:
[...]
Geluksvogel! Ik moet (waarschijnlijk, hopelijk?) tot dinsdag wachten. Ik vind de bezorging bizar lang duren. Ik kreeg een paar dagen terug al trots een trackingnummer van Amazon, maar postnl heeft nog steeds geen pakje van ze ontvangen.
Zou het kunnen dat jij hem iets later besteld hebt? Dat zou namelijk de langere wachttijd kunnen verklaren
Is er nog iets Duitsland-specifieks te merken aan het appraat dat van Amazon Duitsland komt? Of zijn het volledig internationale versies?
"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.
De versie die ik gekregen heb, bevat gewoon een onderdeel om in de adapter te klikken zodat de adapter gebruikt kan worden in Belgie en Nederland. Bij de eerste inschakeling van het apparaat wordt er onmiddellijk gevraagd naar de taal- en landinstellingen. Dus volgens mij zijn de onderdelen voor de adapter het enige verschil tussen de apparaten.Johny58 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 19:25:
Is er nog iets Duitsland-specifieks te merken aan het appraat dat van Amazon Duitsland komt? Of zijn het volledig internationale versies?
Probleem opgelost. Blijkbaar stond er op de BluRay-speler één of ander 'cinema sound effect' aan en die zorgde voor een vertraging in het geluid. All is well now.Anoniem: 700135 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 18:41:
[...]
Momenteel zitten er verschillende apparaten tussen de bron en de uitvoer van het audiosignaal.
De Nvidia Shield rechtstreeks aansluiten zou dat probleem dus inderdaad kunnen oplossen. Misschien valt er ook nog iets aan te passen aan de instellingen van de Blu-ray speler, zodat je de huidige manier van aansluiten niet hoeft aan te passen?
Verder sluit ik mij helemaal aan bij jouw bevindingen. De Shield is echt een heerlijk apparaat en een goede vervanger voor de Xbox One.
Weet iemand wanneer er updates komen voor plek en kooi om de nieuwe features van de shield te ondersteunen?
Ik heb hem ook binnen en de eerste indrukken zijn top. De vormgeving en kwaliteit van het kastje is ook indrukwekkend.
Wel jammer dat niet alle Android apps native beschikbaar zijn, zoals Horizon TV App en Soundcloud bv.
Als ik deze sideload, worden ze zeker niet ge autoupdated?
Wel jammer dat niet alle Android apps native beschikbaar zijn, zoals Horizon TV App en Soundcloud bv.
Als ik deze sideload, worden ze zeker niet ge autoupdated?
Ben sinds zaterdag terug van Las Vegas, bij Best Buy een console en remote gekocht voor omgerekend 196.82 + 48,73 € = 245,55 €
Nadeel van de dollar <-> €
Ik wacht nog op de adaptor stekker en dan aan de slag.
Anoniem: 702333
Ik vind dit een interessante console maar ik had graag enkele zaken geweten voor ik em aanschaf.
- Kan je ook nederlandse commands kan gebruiken voor het zoeken van films of enkel engelse?
- Kan je ook zoeken in sideloaded apps of enkel indien de app zelf dit ondersteunt?
- Kan je de Yelo TV app van Telenet hierop sideloaden of is er al een officiele versie die op dit apparaat draait?(waarschijnlijk niet aangezien die officieel nog niet in belgie gereleased is)
- Vind hij ook engelstalige films als je de titels nederlands uitspreekt?
- Kan je ook nederlandse commands kan gebruiken voor het zoeken van films of enkel engelse?
- Kan je ook zoeken in sideloaded apps of enkel indien de app zelf dit ondersteunt?
- Kan je de Yelo TV app van Telenet hierop sideloaden of is er al een officiele versie die op dit apparaat draait?(waarschijnlijk niet aangezien die officieel nog niet in belgie gereleased is)
Juist mijn Shield geïnstalleerd.
Er is een nieuwe update:
SHIELD Software Upgrade 2.1
10/13/15
Enjoy great new apps and games
Showtime – Stream all new episodes or catch up on past seasons of hit shows like Homeland.
Disney Movies Anywhere – Watch your Disney, Disney•Pixar, Marvel and Star Wars digital movies.
Contrast – Delve into a dreamlike 1920s world in this award-winning adventure/puzzle game.
Pix the Cat – Challenge your reflexes and wits in this critically acclaimed intense arcade game.
http://shield.nvidia.com/...ndroid-tv/release-notes/1
Er is een nieuwe update:
SHIELD Software Upgrade 2.1
10/13/15
Enjoy great new apps and games
Showtime – Stream all new episodes or catch up on past seasons of hit shows like Homeland.
Disney Movies Anywhere – Watch your Disney, Disney•Pixar, Marvel and Star Wars digital movies.
Contrast – Delve into a dreamlike 1920s world in this award-winning adventure/puzzle game.
Pix the Cat – Challenge your reflexes and wits in this critically acclaimed intense arcade game.
http://shield.nvidia.com/...ndroid-tv/release-notes/1
heb wel de update,maar zie niet de nieuwe apps!
Deze vragen kan iemand anders misschien best beantwoorden, aangezien mijn eigen Shield overal Engels gebruikt.Anoniem: 702333 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:40:
Ik vind dit een interessante console maar ik had graag enkele zaken geweten voor ik em aanschaf.
Ik heb juist eens gekeken in de store, maar er is (nog?) geen officiële Yelo TV app beschikbaar. Om dit probleem te omzeilen, zou je de applicatie kunnen sideloaden op de console. Hou echter rekening met de volgende zaken:Anoniem: 702333 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:40:
- Je moet zelf regelmatig controleren op updates, aangezien dit niet automatisch gebeurt voor dergelijke applicaties.
- De applicatie werkt misschien niet zoals het zou moeten, aangezien er geen ondersteuning ingebouwd is voor Android TV. Meestal betekent dit dat je een toetsenbord/muis moet aansluiten om de applicatie fatsoenlijk te kunnen bedienen. (en zelfs dat is bij sommige applicaties geen garantie)
Zelf kan ik de nieuwe applicaties ook niet terugvinden. Waarschijnlijk zijn ze enkel beschikbaar in (Noord-) Amerika. Zie ook de thread op de Nvidia forums:beta-ark schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:41:
heb wel de update,maar zie niet de nieuwe apps!
https://forums.geforce.co...lable-released-10-13-15-/
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 700135 op 13-10-2015 19:43 ]
Ik overweeg ook een Shield aan te schaffen als vervanger voor mijn htpc. Zal daarom voornamelijk Kodi erop gebruiken. Ik ben benieuwd naar een aantal zaken:
Werkt CEC goed (ook icm Kodi)? Mijn apparatuur staat ver verwijderd van de tv en in een dichte kast, dus CEC is een must zodat ik met mijn tv remote de Shield kan bedienen.
Hoe is het bereik van de controller? Ik zit 8 à 9 meter van het apparaat, met nog een muur(+tv) ertussen. Xbox 360 controller werkt prima, maar een RF flymouse hapert. Hopelijk kan iemand dit testen met de shield
Hoe zit het met inschakelen/uitschakelen/stand-by? Is de Shield always-on? Gaat ie vanzelf slapen als je de tv uitschakelt en wordt ie wakker als je de tv inschakelt? Blijft Kodi dan gewoon actief?
Hopelijk heeft iemand zin om eea te checken cq ervaringen te delen
Werkt CEC goed (ook icm Kodi)? Mijn apparatuur staat ver verwijderd van de tv en in een dichte kast, dus CEC is een must zodat ik met mijn tv remote de Shield kan bedienen.
Hoe is het bereik van de controller? Ik zit 8 à 9 meter van het apparaat, met nog een muur(+tv) ertussen. Xbox 360 controller werkt prima, maar een RF flymouse hapert. Hopelijk kan iemand dit testen met de shield
Hoe zit het met inschakelen/uitschakelen/stand-by? Is de Shield always-on? Gaat ie vanzelf slapen als je de tv uitschakelt en wordt ie wakker als je de tv inschakelt? Blijft Kodi dan gewoon actief?
De huidige versie is op basis van Android 5.1, Android M komt voor het einde van dit jaar.
Bron: https://forums.geforce.co...ming-soon-to-a-update-/4/
Bron: https://forums.geforce.co...ming-soon-to-a-update-/4/
jammer, kan je ook een ander account aanmaken die dit wel ondersteund?Anoniem: 700135 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:44:
[...]
Deze vragen kan iemand anders misschien best beantwoorden, aangezien mijn eigen Shield overal Engels gebruikt.
[...]
Zelf kan ik de nieuwe applicaties ook niet terugvinden. Waarschijnlijk zijn ze enkel beschikbaar in (Noord-) Amerika. Zie ook de thread op de Nvidia forums:
https://forums.geforce.co...lable-released-10-13-15-/
Bedoel je het aanmaken van een nieuwe account op de Shield zelf?beta-ark schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 05:23:
[...]
jammer, kan je ook een ander account aanmaken die dit wel ondersteund?
Ik heb het niet geprobeerd, maar ik vermoed dat de Shield TV (zoals ook andere toestellen) detecteert in welke regio het toestel zich bevindt. Misschien dat je dit kunt omzeilen d.m.v. het gebruik van een DNS-server, een VPN-server, ...?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 700135 op 14-10-2015 22:07 ]
ja heb het al geprobeerd maar lukt dus niet,zit er wel aan te denken om hem dit weekend te gaan rooten.Anoniem: 700135 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 22:04:
[...]
Bedoel je het aanmaken van een nieuwe account op de Shield zelf?
Ik heb het niet geprobeerd, maar ik vermoed dat de Shield TV (zoals ook andere toestellen) detecteert in welke regio het toestel zich bevindt. Misschien dat je dit kunt omzeilen d.m.v. het gebruik van een DNS-server, een VPN-server, ...?
http://forum.xda-developers.com/shield-tv
Ik vind het een vet systeem. Heeft iemand al een mooie app/manier om relaxed vakantiefotos te browsen? De ingebouwde app ondersteund alleen local, en ik vind plex er een slechte UI voor hebben (altijd slideshow of grote pauzebalk).
Piept jullie dpad ook zo? Twijfel over terugsturen omdat ik veel klachten over piepen online lees.
Piept jullie dpad ook zo? Twijfel over terugsturen omdat ik veel klachten over piepen online lees.
jaa de mijne doet het ook! ik twijfelde ook , heb het uiteindelijk niet gedaan en heb nu spijt. Ik zou hem terug sturen. Het stoort echt enorm na een tijd, ik dacht alleen dat ik de enige was die dat had.
Wat voor stekker heb je precies nodig? Is dat een simpele US naar EUR stekker of komt er meer bij kijken?abusimbal schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:34:
Ben sinds zaterdag terug van Las Vegas, bij Best Buy een console en remote gekocht voor omgerekend 196.82 + 48,73 € = 245,55 €
Ik verwacht mijn Shield volgende week, ben erg benieuwd!
Anoniem: 702333
[quote]Anoniem: 700135 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:44:
[...]
Deze vragen kan iemand anders misschien best beantwoorden, aangezien mijn eigen Shield overal Engels gebruikt.
[...]
Jammer, waren de vragen die ik eigenlijk belangrijkst vond. Geen zin om heel de tijd engelse commando's te roepen + Dat maakt het ook bruikbaarder voor bvb oudere gebruikers die geen of niet goed engels kunnen.
Maar ik zie net dat ik zowiezo best nog wat wacht tot ze problemen met controllers oplossen.
[...]
[...]
Jammer, waren de vragen die ik eigenlijk belangrijkst vond. Geen zin om heel de tijd engelse commando's te roepen + Dat maakt het ook bruikbaarder voor bvb oudere gebruikers die geen of niet goed engels kunnen.
Maar ik zie net dat ik zowiezo best nog wat wacht tot ze problemen met controllers oplossen.
Hoe zeg je een Nederlandse filmtitel dan? Letterlijk Missie Onmogelijk?
Ik heb bij de doe het zelf zaak Hubo hier in België een Profile reisstekker gekocht, gebruikt de middelste van de foto.ahbruinsma schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:50:
[...]
Wat voor stekker heb je precies nodig? Is dat een simpele US naar EUR stekker of komt er meer bij kijken?
Ik verwacht mijn Shield volgende week, ben erg benieuwd!

wajohhhhh, ik lees net dit op de nieuws pagina van tweakers over de shield met de nieuwe beta drivers voor geforce experience :
Nvidia heeft een nieuwe bètaversie van GeForce Experience uitgebracht, die het mogelijk maakt om gamebeelden in 1080p-resolutie met 60fps te streamen naar YouTube en Twitch. Ook is het nu mogelijk om met de GameStream-techniek games in 4k-resolutie met 60fps en 5.1-surroundgeluid te streamen naar de Shield Android TV-settopbox. Daar is volgens Nvidia wel een GTX 980 Ti-gpu en Core i7-processor nodig.
Mischien toch maar is e gtx 960 upgrade ^.^
Nvidia heeft een nieuwe bètaversie van GeForce Experience uitgebracht, die het mogelijk maakt om gamebeelden in 1080p-resolutie met 60fps te streamen naar YouTube en Twitch. Ook is het nu mogelijk om met de GameStream-techniek games in 4k-resolutie met 60fps en 5.1-surroundgeluid te streamen naar de Shield Android TV-settopbox. Daar is volgens Nvidia wel een GTX 980 Ti-gpu en Core i7-processor nodig.
Zo ik heb hem ook binnen. Besteld met 64gb kaartje bij Amazone Duitsland. Probleemloos gegaan. Ben super tevreden tot nu toe, maar Google Cast wil niet werken. Heb de Shield zowel bedraad als draadloos aangesloten maar de de console wordt niet zichtbaar. Niet via de Chromecast App of andere apps zoals YouTube. Ik heb ook een Chromecast en die werkt prima. Dit probleem heeft een maat van mij ook, dus ik sluit een hardware probleem (voorzichtig) uit. Laatste update ook geinstalleerd. Is toch nog iets wat ik moet instellen of doen?
Ik heb hetzelfde probleem en dacht eigenlijk dat het door de laatste upgrade naar versie 2.1 komt. Heb jij het voor de update ook getest?
Is een bekend problem,er zijn er meer die er last van hebben.Boba_Patt schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 17:36:
Zo ik heb hem ook binnen. Besteld met 64gb kaartje bij Amazone Duitsland. Probleemloos gegaan. Ben super tevreden tot nu toe, maar Google Cast wil niet werken. Heb de Shield zowel bedraad als draadloos aangesloten maar de de console wordt niet zichtbaar. Niet via de Chromecast App of andere apps zoals YouTube. Ik heb ook een Chromecast en die werkt prima. Dit probleem heeft een maat van mij ook, dus ik sluit een hardware probleem (voorzichtig) uit. Laatste update ook geinstalleerd. Is toch nog iets wat ik moet instellen of doen?
https://forums.geforce.co...c/885254/?comment=4697472
https://forums.geforce.co...cast-on-nvidia-shield-tv/
zal het vanmiddag zelf ook eens testen.
[ Voor 6% gewijzigd door beta-ark op 18-10-2015 07:56 ]
Voor 4K-streaming is de nieuwe GeForce Experience Beta alleen niet voldoende, want je moet ook beschikken over de meest recente Shield Hub Beta. Die kun je downloaden door lid te worden van Nvidia Shield Hub Beta (Google+ Community) en vervolgens naar deze link te gaan: Google Play - Nvidia Shield Tester.Xenophoben schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:11:
wajohhhhh, ik lees net dit op de nieuws pagina van tweakers over de shield met de nieuwe beta drivers voor geforce experience :
Ik ga vanmiddag eens experimenteren met het e.e.a.
GoogleCast probleem is opgelost en doet het nu perfect. Je dient de laatste update te hebben voor de GoogleCast reciever (versie 1.16....). Daarna ga je naar instellingen, apps en dan receiver. Vervolgens de data en cache verwijderen. Opnieuw opstarten en klaar. Succes en bedankt voor het meedenken.
Ondertussen is versie 15.2 van Kodi beschikbaar met ook een aantal verbeteringen voor de Shield TV:
https://tweakers.net/downloads/35605/kodi-152.html
Vooral de volgende regel is interessant:
Fix refresh-rate switching on Android. This should improve on most devices like Nexus Player and NVIDIA SHIELD TV and others which use the Android API

EDIT: Ik heb het ondertussen zelf ook eens uitgeprobeerd en alles werkt opnieuw zoals het moet!
Zie ook:
https://forums.geforce.co...r-how-to-rma-controller-/
https://forums.geforce.co...t-the-shield-controller-/
https://www.reddit.com/r/...hield_controller_squeaky/
https://tweakers.net/downloads/35605/kodi-152.html
Vooral de volgende regel is interessant:
Fix refresh-rate switching on Android. This should improve on most devices like Nexus Player and NVIDIA SHIELD TV and others which use the Android API
Bedankt voor de tip! Ik probeer het straks ook even zodra ik thuis ben.Boba_Patt schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 19:47:
GoogleCast probleem is opgelost en doet het nu perfect. Je dient de laatste update te hebben voor de GoogleCast reciever (versie 1.16....). Daarna ga je naar instellingen, apps en dan receiver. Vervolgens de data en cache verwijderen. Opnieuw opstarten en klaar. Succes en bedankt voor het meedenken.
EDIT: Ik heb het ondertussen zelf ook eens uitgeprobeerd en alles werkt opnieuw zoals het moet!
Mijn controller heeft er gelukkig geen last van, maar het lijkt inderdaad een probleem te zijn wat meer voorkomt.drvinnie schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 07:13:
Zie ook:
https://forums.geforce.co...r-how-to-rma-controller-/
https://forums.geforce.co...t-the-shield-controller-/
https://www.reddit.com/r/...hield_controller_squeaky/
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 700135 op 20-10-2015 19:36 ]
Is het ook mogelijk party games met meerdere controllers op de shield android tv te spelen? Denk aan een speedrunners bijvoorbeeld.
Ik las ook dat x360 controllers werken, maar aangezien er maar 2 usb poorten op zitten zal het een kwestie worden van 2 shield controllers en 2 xbox 360 controllers.
Ik las ook dat x360 controllers werken, maar aangezien er maar 2 usb poorten op zitten zal het een kwestie worden van 2 shield controllers en 2 xbox 360 controllers.
[ Voor 39% gewijzigd door pica op 20-10-2015 11:42 ]
Hier ben ik ook wel erg benieuwd naar. CEC is voor de normale bediening erg belangrijk hier.rb338 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:41:
Ik overweeg ook een Shield aan te schaffen als vervanger voor mijn htpc. Zal daarom voornamelijk Kodi erop gebruiken. Ik ben benieuwd naar een aantal zaken:
Ik overweeg er ook een aan te schaffen omdat hij met Netflix / Yotube / Kodi & wat gamen een redelijk all-in apparaat is
Welke internet snelheden hebben degenen die al getest hebben met het gamen middels GeForce Now eigenlijk?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
- Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
- Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
- Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.