iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Werkt de Shield remote gewoon met infrarood?loekf2 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:26:
Ja, de Nvidia Shield werkt met Logitech Harmony.
Laat ik nou net een Panasonic TV + Pioneer receiver hebben .. gelukkig hier ook Harmony 1100 user
Ja, er zit een IR receiver in die werkt met Logitech (device = Nvidia Shield Console).l3p schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:32:
Net de mail gekregen dat mijne ook verstuurd is van LDLC (Frankrijk, Shield tv 16GB + remote €290)
[...]
Werkt de Shield remote gewoon met infrarood?
Laat ik nou net een Panasonic TV + Pioneer receiver hebben .. gelukkig hier ook Harmony 1100 user
Andere optie is via Bluetooth. Je kunt in MyHarmony een Windows PC keyboard kiezen. Werkt ook met de Logitech abbo. Wat ook werkt is bv. een Logitech K810 HTPC keyboard via BT pairen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Lijkt erop dat ik last heb van lag als ik Plex gebruik als ik stream settings op max zet (120/12 verbinding). Van de week is even XBMC instellen en kijken hoe dat gaat.
[ Voor 51% gewijzigd door s1ck op 22-10-2015 23:39 ]
Jammer dat plex idd nog steeds af en toe lastig streamt. Helaas geloven ze niet in standalone apps. De navigatie door kodi vind ik een drama - (skin onafhankelijk) - maar speelt technisch perfect af.s1ck schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:26:
Zo; mijn 500gb variant is ook binnen. Vanavond maar is kijken of het wat is!
Lijkt erop dat ik last heb van lag als ik Plex gebruik als ik stream settings op max zet (120/12 verbinding). Van de week is even XBMC instellen en kijken hoe dat gaat.
Anoniem: 700135
Heb je het dan over problemen met het streamen van externe bronnen of over problemen met het streamen vanaf een eigen server? Ik heb zelf enkel ervaring met het streamen van videobestanden vanaf mijn eigen server en dat werkt in 99% van de gevallen perfectdrvinnie schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:18:
[...]
Jammer dat plex idd nog steeds af en toe lastig streamt. Helaas geloven ze niet in standalone apps. De navigatie door kodi vind ik een drama - (skin onafhankelijk) - maar speelt technisch perfect af.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 700135 op 24-10-2015 11:56 ]
Vanaf eigen nas/server. Ik kan me niet voorstellen dat mijn cpu één enkele transcode met ondertitels niet trekt (passmark 5000). Nu heb ik momenteel alles draadloos verbonden (met een asus, dat wel) en ga ik vanmiddag kabels neerleggen, maar wanneer ik iets met Kodi afspeel heb ik sowieso geen haperingen.Anoniem: 700135 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:54:
[...]
Heb je het dan over problemen met het streamen van externe bronnen of over problemen met het streamen vanaf een eigen server? Ik heb zelf enkel ervaring met het streamen van videobestanden vanaf mijn eigen server en dat werkt in 99% van de gevallen perfect.
Wat streamen betreft ben ik wel erg onder de indruk van Gamestream en Geforce Now. Wat een techniek zeg! Af en toe zag ik gisteren artefacts wanneer de verbinding niet optimaal was, maar het geheel blijft dan wel soepel doordraaien. Nu nog meer titels in de catalog, want ik vind 10 euro voor 10 keer dezelfde lego game too much.
Ik heb nog geen tijd gehad om Kodi in te richten. Al mijn series/films worden ook vanaf een simpele fileserver/nas gestreamd.drvinnie schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:18:
[...]
Jammer dat plex idd nog steeds af en toe lastig streamt. Helaas geloven ze niet in standalone apps. De navigatie door kodi vind ik een drama - (skin onafhankelijk) - maar speelt technisch perfect af.
Vreemd, ik heb er geen last van met een bekabeld gigabit netwerk. Misschien is het draadloze signaal het probleem waardoor je niet de maximale snelheid en/of zo laag mogelijke latency haalt?drvinnie schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 12:22:
[...]
Vanaf eigen nas/server. Ik kan me niet voorstellen dat mijn cpu één enkele transcode met ondertitels niet trekt (passmark 5000). Nu heb ik momenteel alles draadloos verbonden (met een asus, dat wel) en ga ik vanmiddag kabels neerleggen, maar wanneer ik iets met Kodi afspeel heb ik sowieso geen haperingen.
Wat streamen betreft ben ik wel erg onder de indruk van Gamestream en Geforce Now. Wat een techniek zeg! Af en toe zag ik gisteren artefacts wanneer de verbinding niet optimaal was, maar het geheel blijft dan wel soepel doordraaien. Nu nog meer titels in de catalog, want ik vind 10 euro voor 10 keer dezelfde lego game too much.
Het streamen van games werkt bij mij ook perfect! Alles werkt erg vlot en zonder al te veel (heel zelden kleine artifacts) grafische problemen. Well done Nvidia
Anoniem: 229378
Logitech USB drivers werken niet meer vanaf Win 8.1, moest Win 7 installen op de NUC om settings te kunnen wijzigen.

Kodi, Youtube en Game Stream werken perfect. (Waar ik hem voornamelijk voor gebruik)
Heel tevreden met de Shield! Bye bye NUC.
Nu nog een 4K tv

[ Voor 3% gewijzigd door l3p op 26-10-2015 09:22 ]
Hoe zit het trouwens met DTS-HD en TrueHD op de Shield met Kodi 15.x, wordt dat nu gedownmixt naar 5.1 of komt er helemaal geen geluid? Ach ik zie dat Kodi 16.0 rond de Kerst moet uitkomen, dus daar kijk ik dan maar naar uit
Zijn er hier mensen die gebruik maken van Gamestream in een Wi-Fi netwerkomgeving? Zo ja, werkt alles naar behoren of zijn er toch zaken waar je tegenaan bent gelopen?
Zo ziet het er nu bij mij thuis uit:

In combinatie met Ziggo's 120Mb/12Mb internetpakket). Oranje muur is geen betonmuur.
Toen ik in het begin mijn Shield via Wi-Fi had verbonden met de router was het signaal heel slecht en de algehele streamervaring belabberd te noemen. Vervolgens heb ik mijn router als Acces Point ingeschakeld, zodat de Shield toch via een netwerkkabel aan mijn modem kon worden aangesloten en sindsdien is het signaal ten alle tijden 1080p/60fps (als ik de informatie van Shield mag geloven). De beeldkwaliteit is zuiver en zonder artifacts (blokkerig beeld).
Echter, ik blijf last hebben van - zo nu en dan - een stotter of dat na een tijdje het beeld niet meer soepel loopt. Volgens de real-time informatie zou alles dan 1080p/60fps moeten zijn, maar het voelt dan als 30fps. Ik heb al lopen spelen met de bitsnelheid (limiteren tot 15 of 25mbps), maar dat helpt niet. De kwaliteit wordt er slechter van en de stream niet veel sneller/beter.
Is mijn probleem gebonden aan de Beta-software die ik draai (zowel GFE als Shield Hub) of is het toch een 'netwerkdingetje'?
[ Voor 3% gewijzigd door Yonix op 28-10-2015 13:07 ]
Tierelier
Ik merk wel wat verschil, maar ook op deze manier na een kleine twintig minuten gamen voelt het opeens als 1080p/30fps (terwijl Shield aangeeft dat het 1080p/60fps is).Pusherman_ schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:27:
idd, test even met een kabel door de deur heen en als het dan goed werkt, toch een gaatje boren.
Kan het misschien aan het Ziggo-modem liggen? De Shield is aangesloten op het Ziggo-moden en misschien dat die het niet altijd even goed kan bijbenen?
Uit mijn ervaring is dit ook een stabiel modem. Een erg vaag probleem dus..
Op het shield forum geen topics met vergelijkbare issues?
Anyway, wat ik wel graag wil weten van gebruikers is hoe het zit met de (externe) opslag van de ShieldTV. Ik heb geen NAS en ben ook niet van plan die snel aan te schaffen maar heb nog wel 3 externe harde schijven vol 1080p files, die ik dus via Kodi wil gaan afspelen. Echter, er komt nog af en toe wat nieuwe lokale content bij, en dus is mijn vraag of ik de externe harde schijven die dan aan de ShieldTV hangen kan benaderen vanaf mijn thuis netwerk (werk-pc is via wifi verbonden aan het netwerk, alle andere apparaten hangen aan de ethernet kabel) zodat ik deze bestanden over kan zetten en lokaal kan afspelen op de ShieldTV. Ik neem aan dat als ik het model koop incl harde schijf dat dit moet kunnen maar hoe zit het met de ShieldTV die enkel 16GB opslag heeft en waar ik dus enkele externe harde schijven aan heb hangen.
Iemand met een soortgeljke setup of iemand die het heeft geverifieerd of kan verifiëren?
Dat zou ideaal zijn voor bv slaapkamers zonder extra decoder etc.
Zou moeten kunnen door een Samba Server op je Android TV te slingeren.bramberk15 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:15:
[...]of ik de externe harde schijven die dan aan de ShieldTV hangen kan benaderen vanaf mijn thuis netwerk (werk-pc is via wifi verbonden aan het netwerk, alle andere apparaten hangen aan de ethernet kabel) zodat ik deze bestanden over kan zetten en lokaal kan afspelen op de ShieldTV.[...]
Bijvoorbeeld:
Google Play: Samba Server
Ik zou de mijne zaterdag moeten krijgen (aldus Amazon) dus dan kan ik even voor je kijken, als niemand me voor is
[ Voor 8% gewijzigd door rb338 op 29-10-2015 08:52 ]
Ik heb vandaag maar gewoon wat kabels getrokken met als resultaat dat zowel mijn PC als de Shield nu met een kabel aan mijn router (Asus RT-AC68U) hangen.Pusherman_ schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 18:16:
De 9328 is een Gbit modem, dus moet voldoende zijn.
Uit mijn ervaring is dit ook een stabiel modem. Een erg vaag probleem dus..
Op het shield forum geen topics met vergelijkbare issues?
Meteen wat kleine tests gedaan en ik heb het idee dat dit de betere oplossing is. Blijkbaar kon het Cisco-modem van Ziggo het streamen toch niet helemaal aan ofzo.
beter! dan zal de asus qua processor / geheugen toch even wat strakker presteren. Ook wel beter dat je zo de druk van je inkomende/uitgaande internetverbinding afhaalt!Yonix schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:34:
[...]
Ik heb vandaag maar gewoon wat kabels getrokken met als resultaat dat zowel mijn PC als de Shield nu met een kabel aan mijn router (Asus RT-AC68U) hangen.
Meteen wat kleine tests gedaan en ik heb het idee dat dit de betere oplossing is. Blijkbaar kon het Cisco-modem van Ziggo het streamen toch niet helemaal aan ofzo.
Ok hoor graag wat je bevindingen zijnrb338 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 08:51:
[...]
Zou moeten kunnen door een Samba Server op je Android TV te slingeren.
Bijvoorbeeld:
Google Play: Samba Server
Ik zou de mijne zaterdag moeten krijgen (aldus Amazon) dus dan kan ik even voor je kijken, als niemand me voor is
Toch ben ik nieuwsgierig: hoe heb jij het (je netwerk) thuis ingericht? Zijn er routerinstellingen waar je rekening mee hebt gehouden bij het installeren van je Shield? En staat bij jou op de Shield alles op automatisch ('resolution en bitrate')? En ervaar je de stream ook als 60FPS?Pusherman_ schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 22:03:
[...]
beter! dan zal de asus qua processor / geheugen toch even wat strakker presteren. Ook wel beter dat je zo de druk van je inkomende/uitgaande internetverbinding afhaalt!
Ik merkte namelijk vanmiddag toch weer tijdens het spelen en streamen van 'Mad Max' dat de stream wederom liep alsof het met 30FPS op het scherm werd getoverd.
Heb al gezocht naar soortgelijke problemen op GeForce.com, maar kom nog niets tegen. Heb nu een bericht gepost in de hoop dat iemand van Nvidia iets weet, want ik heb het idee dat ikzelf niet meer kan doen.
In Kodi zit volgens mij een smb server ingebouwd. Maar dan moet je wel altijd Kodi aanhebben om het te kunnen gebruiken.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog niet echt heb gegamed op de Shield, Ik heb hem namelijk als mediaplayer gekocht, dus voor Kodi/netflix/chromecast.Yonix schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 00:19:
[...]
Toch ben ik nieuwsgierig: hoe heb jij het (je netwerk) thuis ingericht? Zijn er routerinstellingen waar je rekening mee hebt gehouden bij het installeren van je Shield? En staat bij jou op de Shield alles op automatisch ('resolution en bitrate')? En ervaar je de stream ook als 60FPS?
Om games te streamen heb je een abo nodig toch?
[ Voor 52% gewijzigd door Pusherman_ op 02-11-2015 12:06 ]
Volgens de handleiding kan high resolution audio via de USB 3.0-poort doorgegeven worden.
Is het dan mogelijk om de Nvidia Shield rechtstreeks te verbinden met mijn PC (HTPC) om de onboard geluidskaart (interne DAC's) te gebruiken? Dit is de Realtek ALC892 HD audio chipset en heeft nl. goede DAC's met 7.1 output kanalen welke via cinch kabels analoog naar mijn oudere Denon receiver gestuurd worden.
Of kan dit enkel onrechtstreeks via een zogenaamd "DAC device" (externe DAC) zoals in de handleiding vermeld wordt?
Ik ga ervan uit dat het rechtstreeks moet kunnen en dat de PC de Nvidia Shield herkent alsook de audio die doorgegeven wordt via USB. Moet dit mogelijk in de Nvidia Geforce Experience ingesteld worden? Mogelijk moeten ASIO drivers gebruikt worden?
Wie kan mij hierbij helpen?
Hopelijk heeft iemand dat al uitgeprobeerd.
Het zou een heel grote hulp zijn in de beslissing om deze hardware al dan niet te kopen.
[ Voor 12% gewijzigd door w8andc op 03-11-2015 23:58 ]
Deze hopelijk morgen binnen, ben erg benieuwd.
wat lomp dat dat verloopstukje er niet standaard bij zit.pica schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:45:
Gister ook de shield ontvangen, besteld van chromit (alternate.de levert helaas niet in Nederland). Helaas met amerikaanse stekker, vandaag verloopje bij conrad besteld.
Ik was er ook een beetje vanuit gegaan omdat iemand anders in dit topic melde dat ze wel de goedePusherman_ schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:03:
[...]
wat lomp dat dat verloopstukje er niet standaard bij zit.
stekker leverden, maar kennelijk verschilt dat van levering tot levering.
De adapter kan gelukkig wel 110-240v aan, dus heb alleen een verloopstekkertje nodig.
jheerink14 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:43:
[...]
Als je hem bij Amazon besteld zal je zelf een adapter moeten regelen. ChromeIT levert er een mee in de doos, die zit bij de prijs inbegrepen .
Mooi filmpje, zit nu toch zwaar te twijfelen om mijn Kodi/Steam machine te vervangen voor de Shield.l3p schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:53:
Zal vanavond eens kijken wat hij precies met geluid doet.
Sowieso hoorde ik wel geluid bij iedere stream als DTS HD, True HD en PCM
Heb een klein filmpje gemaakt voor wat vrienden van me.
[video]
Ik zat eerst ook nog te denken om een Steam Link te kopen, maar als ik jouw filmpje bekijk dan kan je al Big Picture mode draaien? Moet daar nog wat speciaals voor gebeuren op de pc waar Steam draait?
En ervaar je ook latency bij het streamen van Steam games?
Standaard heb je twee mogelijkheden om games te streamen:Pusherman_ schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 07:20:
[...]
Om games te streamen heb je een abo nodig toch?
- Nvidia Geforce Now: Dit is een dienst waarmee games gestreamed kunnen worden via de cloud. Je moet hiervoor echter wel een abbonnement afsluiten. Zie ook http://blogs.nvidia.com/blog/2015/09/30/geforce-now/
- Nvidia Gamestream: Indien er een grafische kaart van Nvidia aanwezig is in je computer/laptop, kun je de geïnstalleerde games ook streamen naar je Nvidia Shield Android TV. (Dit werkt, geloof ik, wel enkel op Windows) Zie ook http://shield.nvidia.com/game-stream
Eventueel zou je ook een applicatie zoals Steam Remote (https://play.google.com/s...de.stryder_it.steamremote) kunnen sideloaden op je Nvidia Shield Android TV. Deze applicatie zou volgens de specificaties ook Steam Link moeten ondersteunen. Ik heb er echter geen ervaring mee, maar misschien dat iemand anders hier wat meer over kan vertellen?
Je zou hem ook altijd kunnen bestellen via Amazon.de, aangezien dan wel standaard een EU stekker wordt meegeleverd. (Ik heb mijn eigen Nvidia Shield daar ook besteld)pica schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:45:
Gister ook de shield ontvangen, besteld van chromit (alternate.de levert helaas niet in Nederland). Helaas met amerikaanse stekker, vandaag verloopje bij conrad besteld.
[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 700135 op 04-11-2015 14:13 ]
Volgens mij kan je daar alleen met een credit card betalen en helaas heb ik die niet.Anoniem: 700135 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:59:
[...]
Je zou hem ook altijd kunnen bestellen via Amazon.de, aangezien dan wel standaard een EU stekker wordt meegeleverd. (Ik heb mijn eigen Nvidia Shield daar ook besteld)
Anyway, het kwaad is al geschied, morgen een verloopje en basta.
Bij eerste installatie stond gelijk het Steam icoontje al op mainscreen.Starck schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:50:
Mooi filmpje, zit nu toch zwaar te twijfelen om mijn Kodi/Steam machine te vervangen voor de Shield.
Ik zat eerst ook nog te denken om een Steam Link te kopen, maar als ik jouw filmpje bekijk dan kan je al Big Picture mode draaien? Moet daar nog wat speciaals voor gebeuren op de pc waar Steam draait?
En ervaar je ook latency bij het streamen van Steam games?
Het configureren van Steam Big Picture ging heel makkelijk, dacht alleen een code invoeren op main pc. (Bij de Link en Shield)
Heb zelf de Steam Link binnen een dag weer verkocht, vandaar dat ik ook de Shield TV kocht
De Steam controller kon ik totaal niet mee omgaan en voelt goedkoop.
Daarnaast ging hij niet lekker met sommige games om omdat op main pc mijn resolutie 1024x1280 + 3440x1440 + 1024x1280 is.
Moet eerlijk zijn dat ik nog niet echt gegamed heb naast het proberen, instellen en een video.
Ook een echte FPS zou ik nooit via zo'n dergelijke oplossing spelen.
Ik heb hem via LDLC.com in Frankrijk en daar leveren ze hem ook met de EU stekkerAnoniem: 700135 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:59:
Je zou hem ook altijd kunnen bestellen via Amazon.de, aangezien dan wel standaard een EU stekker wordt meegeleverd. (Ik heb mijn eigen Nvidia Shield daar ook besteld)

Maar als een vriend langskomt doen we vaak bij de TV wat local coop games zoals Broforce en Castle Crashers. Dat zijn ideale games voor een controller.
Heeft iemand al geprobeerd om een xbox 360 of PS3 controller te connecten? Beide heb ik nog wel liggen namelijk.
Wat me opviel bij de Mediamarkt.de is dat de goedkope versie inmiddels niet verkocht wordt... Dat kan twee dingen betekenen : De verkoop loopt als een tierelier en dus tijdelijk uitverkocht of er zijn problemen ?
Wat me trouwens opvalt is dat de meeste gebruikers enthousiast zijn en zelfs flink moeite doen om een NVIDIA Shield te bemachtigen, maar dat de online reviewers vaak met non argumenten (oa een paar betaalde streaming diensten zijn niet te krijgen op de Shield, maar dat is voor de meest gebruikers niet van belang) nogal lauw reageren.
Die zijn bv veel enthousiaster over het veel duurdere Steambox of in veel opzichten beperktere Apple-TV, Ik denk dat in het veel minder Apple-gebrainwashde Europa het een hit gaat zijn ondanks dat ie wat duurder is dan de concurenten (die of mindere kunden of helemaal niet leverbaar zijn) Jullie gedachten hierover? Worden jullie ook niet warm van de (toekomstige en hedendaagse) concurentie?
hier is er nog 1 op voorraad.AtariXLfanboy schreef op woensdag 04 november 2015 @ 23:03:
Ik heb gegoogled op een Nederlandse release date, maar kan die helaas nergens vindenZijn er ook plekken in het buitenland waar je met Ideal kunt betalen? (Waar je rond de 200 euro voor de Shield betaald) Ik heb geen credit card en om nou veel geld extra te gaan betalen om bv saldo credit card te kopen vind ik ook wat te overdreven. Garantie in het buitenland halen lijkt me ook lastig (eventueel extra terugzendkosten?)
Wat me opviel bij de Mediamarkt.de is dat de goedkope versie inmiddels niet verkocht wordt... Dat kan twee dingen betekenen : De verkoop loopt als een tierelier en dus tijdelijk uitverkocht of er zijn problemen ?
Wat me trouwens opvalt is dat de meeste gebruikers enthousiast zijn en zelfs flink moeite doen om een NVIDIA Shield te bemachtigen, maar dat de online reviewers vaak met non argumenten (oa een paar betaalde streaming diensten zijn niet te krijgen op de Shield, maar dat is voor de meest gebruikers niet van belang) nogal lauw reageren.
Die zijn bv veel enthousiaster over het veel duurdere Steambox of in veel opzichten beperktere Apple-TV, Ik denk dat in het veel minder Apple-gebrainwashde Europa het een hit gaat zijn ondanks dat ie wat duurder is dan de concurenten (die of mindere kunden of helemaal niet leverbaar zijn) Jullie gedachten hierover? Worden jullie ook niet warm van de (toekomstige en hedendaagse) concurentie?
http://www.chromeit.nl/a-...hield-android-tv-4k-tv-s/
rampage iv extreme-3930 k intel- Corsair H100-2x6970-16 gig g.skill- 2x ssd raid0-1000 wat coolermaster-coolermaster sniper
Beetje offtopic, maar Alternate Duitsland levert wel in Nederland als je ze even een mailtje stuurt. Zo heb ik meerdere dingen daar besteld tenminste.pica schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:45:
(alternate.de levert helaas niet in Nederland)
Steam/XBL: Avioto
Dat klopt inderdaad, voorlopig kun je er enkel met credit card betalen. Hopelijk voegen ze in de toekomst nog wat extra betaalmogelijkheden toe zoals bv. Bancontact/Mister Cash, ...pica schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:17:
[...]
Volgens mij kan je daar alleen met een credit card betalen en helaas heb ik die niet.
Anyway, het kwaad is al geschied, morgen een verloopje en basta.
Ik hoop van harte dat de Nvidia Shield ATV inderdaad beter zal verkopen in Europa. Dat zou de support (zowel van Nvidia, als van ontwikkelaars) van het apparaat alleen maar ten goede komen. Volgens mij kiest de gewone consument echter waarschijnlijk nog steeds voor de nieuwe Apple TV, Chromecast, ... Het probleem ligt naar mijn mening dan ook niet bij de mogelijkheden van de Nvidia Shield ATV, maar vooral bij de algemene bekendheid bij het publiek.AtariXLfanboy schreef op woensdag 04 november 2015 @ 23:03:
[...]
Ik denk dat in het veel minder Apple-gebrainwashde Europa het een hit gaat zijn ondanks dat ie wat duurder is dan de concurenten (die of mindere kunden of helemaal niet leverbaar zijn) Jullie gedachten hierover? Worden jullie ook niet warm van de (toekomstige en hedendaagse) concurentie?
Indien je de specificaties naast elkaar legt, krijg je naar mijn mening bij de Nvidia Shield ATV veel meer waar voor je geld zoals o.a. USB 3.0 poorten, 4K 60fps ondersteuning, ...
Op de site van Nvidia kun je dan ook een vergelijking met andere recente toestellen terugvinden:
http://shield.nvidia.com/...appletv-vs-roku-vs-firetv
N.B.: In de vergelijking wordt vermeld dat er voor de nieuwe Apple TV nog geen Plex applicatie beschikbaar is.
Enkele dagen geleden is er echter een Plex applicatie uitgekomen voor de nieuwe Apple TV.
Super, dat is dan ook een interessante optie voor potentiële kopers!l3p schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:20:
[...]
Ik heb hem via LDLC.com in Frankrijk en daar leveren ze hem ook met de EU stekker
[afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 700135 op 05-11-2015 10:46 ]
2) Ik ben het met je eens. De reviews van de fabrikant neem ik uiteraard iets minder serieus. (Maar wel een mooi overzichtje thx!) En als mensen nog klagen over het aantal apps dat beschikbaar is: De Chromecast apps werken uiteraard ook. (in combinatie met een mobiel, tablet oid) De 2013 Chromecast heb ik, maar vond ik teleurstellend... vooral het gebrek aan instel mogelijkheden maakten het een onmogelijk ding.
En ik heb net wat filmjes van de Shield met emulators als bv Mame gekeken. Ik ben nog enthousiaster! Het ding kan heerlijk oa Arcade, N64 , Dreamcast, Playstation spellen emuleren.
Edit : Ik ben nu aan het kijken naar Sofort ... dat schijnt mijn bank ook te ondersteunen
[ Voor 8% gewijzigd door AtariXLfanboy op 05-11-2015 12:17 ]
ik zit hetzelfde te overwegen. ik heb hier zowel een Boxee Box als een Nexus Player staan, maar beiden voldoen net niet. de Boxee Box is uitstekend voor het afspelen van lokale media, maar wb apps zoals Youtube loopt ie hopeloos achter. de Nexus Player draait ook AndroidTV wat me goed bevalt, maar is wat zwakjes een heeft regelmatig audio-dropouts. qua gamen zal ik de Shield niet veel gebruiken, dus ik baal ervan dat er een controller ipv een remote standaard meegeleverd wordt, is weer 50 euro extra... als ik dat lijstje (van NVidia zelf) zie hoef ik voorlopig (lees: 2016) geen geupdate versie te verwachten denk ik?bramberk15 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:15:
Ik zit er ook sterk over te denken om een Shield TV aan te schaffen, met name voor de mediaspeler functionaliteiten. Ik heb nu nog een oude Boxee Box met XBMC draaien en een PS4 met Plex maar beide werkt niet naar mijn zin. De Boxee is prima maar wordt traag, de PS4 heeft Youtube/Netflix/Plex/Spotify maar met name Plex vind ik qua kwaliteit niet geweldig.
Mijn Shield is nu onderweg uit Duitsland. Gisteren bij Amazon besteld. Dus verwacht binnenkort een V&A advertentie van mijn HTPC
Waar ik feitelijk de meeste toegevoegde waarde zie is het alles-in-1 principe, en dan met name de mogelijkheid van android tv om zoekqueries uit te spreken die cross-app resultaten weergeeft. Weet alleen niet hoe goed dit werkt. Dus als ik uitspreek om films van Steven Spielberg te zoeken, dat Android TV dan resultaten geeft uit Netflix, Google Play Movies maar ook uit mijn lokale content via Kodi of Plex. Kan iemand hier al wat over zeggen, op basis van eigen ervaringen?habermas schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:02:
[...]
ik zit hetzelfde te overwegen. ik heb hier zowel een Boxee Box als een Nexus Player staan, maar beiden voldoen net niet. de Boxee Box is uitstekend voor het afspelen van lokale media, maar wb apps zoals Youtube loopt ie hopeloos achter. de Nexus Player draait ook AndroidTV wat me goed bevalt, maar is wat zwakjes een heeft regelmatig audio-dropouts. qua gamen zal ik de Shield niet veel gebruiken, dus ik baal ervan dat er een controller ipv een remote standaard meegeleverd wordt, is weer 50 euro extra... als ik dat lijstje (van NVidia zelf) zie hoef ik voorlopig (lees: 2016) geen geupdate versie te verwachten denk ik?
plex resultaten zie ik welhabermas schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:39:
volgens mij geeft ie alleen resultaten uit AndroidTV apps zoals Google Movies&TV, Google Music, Youtube, en niet Spotify of Kodi (Plex weet ik niet)
Kodi niet? Of heb je die niet draaien?
Tijdens de installatie had ik wat problemen met de wireless verbinding. Elke keer als ik wou connecten met mijn N netwerk (2,4Ghz) vlogen andere verbinding er uit (o.a iPad en Tab S).
Toen ik de Shield via 5Ghz ging connecten werkte het prima.
Wat mij opviel is dat de Shield default op 1080p60hz werkt. Mijn TV is eigenlijk 720p (Panasonic 42X10) dus hij schaalt dat prima. Maar ik kan de shield niet native op 720p zetten.
De controller voelt degelijk aan en reageert vlot op de knoppen. Alleen de volume knoppen onder op de controller lijken niet altijd de clicks goed te registreren. Geluid via de headset jack werkt goed. Het geluid word niet meer via de HDMI doorgegeven dan.
Kodi werkt prima. Ook in combinatie met mijn Logitech Harmony 700. Wel heb ik de back knop moeten instellen (exit stond als back). En de enige knop die ik nog mis in Kodi is de context menu knop. Op de Shield controller werkt deze wel via de X.
Na wat Google werk kwam ik er achter dat Nvidia de X knop in de toekomst gaat ondersteunen via IR.
Casten werkt ook perfect (Getest met Youtube, Twitch, NPO). Er is nog geen NPO app op Android TV, Maar het casten werkt prima. RTLxl kan nog niet casten, maar daar heeft Kodi een prima plugin voor.
Gamestreaming heb ik nog niet uitvoerig getest. Na het installeren van de laatste Nvidia drivers op mijn main pc (had eerst alleen de Windows update drivers) zag de Shield dat er een Gamestream pc beschikbaar was. Ik kon Big Picture starten en dat liep allemaal prima. The Binding of Isaac: afterbirth liep prima, alleen had nog geen inputs voor de controller in het spel zelf (het menu werkt wel met controller...)
Via de Xbox 360 wireless receiver kon ik ook met mijn 2 Xbox 360 controllers de Shield besturen. Dit moet ik nog testen in de spellen.
Tot slot ging de Shield mooi in slaapstand via de Harmony toen ik de activiteit afsloot. Ook ontwaken ging prima.
Lijkt codec probleem te zijn. Sommige .wmv en .flv en heel soms .avi bestanden die niet afspelen, lijkt te starten, je ziet menustructuur en hoor wel geluid maar geen beeld.
Iemand dit ook al voorgehad. Ben op zoek naar een codec pak of iets dergelijk, maar werkt dat dan in Kodi ? Op mij AMD htpc werkte bijna alles, was wel Kodi via Openelec.
http://www.amazon.de/NVID...13&keywords=nvidia+shield
Shield 16GB + bijhorende afstandsbediening voor 200 Euro
Heb deze dan maar besteld want een deftige 4k mediaplayer stond al een tijdje op mijn verlanglijstje.
Ik heb zelf ook interesse in een Shield. Maar als Kodi niet alles afspeelt, dan is het nut een beetje weg...abusimbal schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:08:
Heb sinds oktober een Shield Console, alles goed behalve in Kodi.
Lijkt codec probleem te zijn. Sommige .wmv en .flv en heel soms .avi bestanden die niet afspelen, lijkt te starten, je ziet menustructuur en hoor wel geluid maar geen beeld.
Iemand dit ook al voorgehad. Ben op zoek naar een codec pak of iets dergelijk, maar werkt dat dan in Kodi ? Op mij AMD htpc werkte bijna alles, was wel Kodi via Openelec.
Heb je al geprobeert met J2 Interactive MX Player op je Shield?Kashika schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:49:
[...]
Ik heb zelf ook interesse in een Shield. Maar als Kodi niet alles afspeelt, dan is het nut een beetje weg...
ik heb em ook besteldvanengelandt schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:00:
Mensen er is tijdelijk een bundel beschikbaar bij amazon.de:
http://www.amazon.de/NVID...13&keywords=nvidia+shield
Shield 16GB + bijhorende afstandsbediening voor 200 Euro
Heb deze dan maar besteld want een deftige 4k mediaplayer stond al een tijdje op mijn verlanglijstje.
Momenteel nog niet denk ik. Maar als de marshmallow update komt dan normaal wel.bramberk15 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 19:32:
Ik heb het al eerder gevraagd maar kan iemand verifieren of je via je locale netwerk een externe hdd en of sd kaart kan benaderen die aan de shield tv hangt? Ik heb al wel gevonden dat je op de shield tv een ftp server kunt draaien om zo data over te zetten vanuit je netwerk maar weet niet of je dan alleen de lokale opslag of ook de externe opslag kan benaderen. Het antwoord op die vraag bepaalt voor mij of een 16gb variant afdoende is..
Marshmallow laat u externe opslag mounten als interne opslag geheugen.
Die update zou eind december/begin januari moeten komen.
Nu wordt de Shield Tablet ook erg aantrekkelijk, a 200 euro. Want de controller heb ik dan al via de Shield TV. Moet mezelf alleen nog overtuigen dat ik een kleine tablet nodig heb... als je al een laptop, desktop en een 5,5 inch telefoon hebt...
Zijn er meer mensen die heel veel hdmi handshaking problemen hebben sinds update 2.0? Ik heb continu als ik mijn films op pause zet dat het scherm gaat knipperen. Zo lang ik de film afspeel is het goed ( zowel met netflix plex als kodi).
Lijkt inderdaad een codec issue te zijn, ik heb gelukkig een Plex server draaien, waardoor dit eigenlijk geen issue voor mij is.abusimbal schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:08:
Heb sinds oktober een Shield Console, alles goed behalve in Kodi.
Ik gebruik Kodi eigenlijk alleen op het moment dat Plex er geen ondertiteling bij kan vinden, dan download ik het via Kodi
heb je hier een linkje van, of zie je dit op je shield zelf?vanengelandt schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:52:
Vandaag staan heel wat shield games aan -50%
Zelf heb ik dat gezien bij appsales, die doorlinken naar de playstore, dus op de shield zal je ook de prijsreductie zien, maar misschien komt er nog een mediacampagne.Pusherman_ schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:55:
[...]
heb je hier een linkje van, of zie je dit op je shield zelf?
Nevermind. Hebt het al gevonden. Kodi 17 waarschijnlijk pas volgens het kodi forum.
[ Voor 41% gewijzigd door keepitfrosty op 25-11-2015 13:35 ]
Gevonden. Op de shield zelf staan ze bij Black Friday sale. Stuk of 10 games. Ik heb Half Life 2 gekocht. Misschien dat ik Portal ook wel koop. Is die leuk?vanengelandt schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:12:
[...]
Zelf heb ik dat gezien bij appsales, die doorlinken naar de playstore, dus op de shield zal je ook de prijsreductie zien, maar misschien komt er nog een mediacampagne.
Ik heb de meeste wel gekocht had deze vroeger nog niet gespeeld, ik zal het vanavond eens moeten bekijken of die games leuk zijn, gelukkig heb ik binnen enkele dagen mijn 128GB geheugenkaartjePusherman_ schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:34:
[...]
Gevonden. Op de shield zelf staan ze bij Black Friday sale. Stuk of 10 games. Ik heb Half Life 2 gekocht. Misschien dat ik Portal ook wel koop. Is die leuk?
Portal is echt zo'n spel wat je helemaal tof vindt of helemaal niets. Ik vind het een aanrader, het is een first personen platform game waarbij je van A naar B moet komen door middel van het juiste gebruik van portals.Pusherman_ schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:34:
[...]
Gevonden. Op de shield zelf staan ze bij Black Friday sale. Stuk of 10 games. Ik heb Half Life 2 gekocht. Misschien dat ik Portal ook wel koop. Is die leuk?
Enige waar ik me zorgen om maak is de 100 MBPS ethernet poort op het apparaat. Is dat niet een bottleneck met streaming van 4K?
Iemand die hier iets over kan zeggen?
Er zit gigabit op hoor.Kashika schreef op donderdag 26 november 2015 @ 15:00:
Ben zeer geneigd om aan te schaffen.
Enige waar ik me zorgen om maak is de 100 MBPS ethernet poort op het apparaat. Is dat niet een bottleneck met streaming van 4K?
Iemand die hier iets over kan zeggen?
Voor de rest is het een perfect apparaat, heb hem nu een dag of 4 en hij bevalt prima. Erg snel en veel opties, alleen de Android tv store is nog vrij leeg
Paar voorbeelden:
- Je kunt apps naar je sd-kaart verplaatsten, maar de kern van de app zit nog altijd op je kleine opslag. Dit varieert van een baar 100KB tot tientallen MB's.
- Veel apps zoals mijn browser gebruiken de interne storage als cache. Gevolg is dat ik om de x weken verschillende cache handmatig moet legen omdat mijn opslag vol loopt.
Zo zit ik als sinds dag 1 te kutten op mijn Samsung S4 ondanks de extra 64GB opslag in vorm van een sd-kaartje.
Ik ben daarom wel beniewd naar de ervaring van de gebruikers met "slechts" 16GB opslag.
Als je er enkele games op plaatst zit de 16GB direct vol want de meeste games zijn direct 3-5 GByur400 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 15:41:
ik twijfel nog tussen de 16 en 500GB variant. Zelf extra opslag inprikken en zo geld besparen klinkt logisch, maar vaak kom je toch bedrogen uit. Voor foto's, video en muziek (denk aan spotify), gaat dit prima, maar in een heleboel ander situaties niet.
Paar voorbeelden:
- Je kunt apps naar je sd-kaart verplaatsten, maar de kern van de app zit nog altijd op je kleine opslag. Dit varieert van een baar 100KB tot tientallen MB's.
- Veel apps zoals mijn browser gebruiken de interne storage als cache. Gevolg is dat ik om de x weken verschillende cache handmatig moet legen omdat mijn opslag vol loopt.
Zo zit ik als sinds dag 1 te kutten op mijn Samsung S4 ondanks de extra 64GB opslag in vorm van een sd-kaartje.
Ik ben daarom wel beniewd naar de ervaring van de gebruikers met "slechts" 16GB opslag.
Het enige tegenargument dat ik kan bedenken is dat het 500GB model een HD heeft die sneller stuk kan gaan. ik heb voor 60 euro een sdxc kaart van 128GB gekocht zal zien hoe dit gaat hiermee. Als je de 100 euro extra kan missen zou ik voor de Pro versie gaan.
amazon.co.uk vergeet de GBP 4.88 verzendingkosten niet en momenteel uitverkocht.bramberk15 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:09:
Voor de snelle beslissert nu op amazon.co.uk de 16gb versie plus remote voor omgerekend 170 euro...
ja, precies.vanengelandt schreef op donderdag 26 november 2015 @ 16:06:
[...]
Als je er enkele games op plaatst zit de 16GB direct vol want de meeste games zijn direct 3-5 GB
Het enige tegenargument dat ik kan bedenken is dat het 500GB model een HD heeft die sneller stuk kan gaan. ik heb voor 60 euro een sdxc kaart van 128GB gekocht zal zien hoe dit gaat hiermee. Als je de 100 euro extra kan missen zou ik voor de Pro versie gaan.
In Amerika kun je de pro inc. controller en remote voor 249 dollar halen. Jammer vd invoerbelasting/rechten. Keuze was anders makkelijk geweest.
Ah wist niet dat vanuit de UK wel verzendkosten worden gerekend. Wist wel dat deze deal snel uitverkocht zou zijn, wat blijkt.vanengelandt schreef op donderdag 26 november 2015 @ 16:08:
[...]
amazon.co.uk vergeet de GBP 4.88 verzendingkosten niet en momenteel uitverkocht.
Mbt discussie over opslag: ik zat zelf ook in dubio maar toch voor de 16gb gegaan uiteindelijk juist omdat de 500gb hdd eerder kapot kan gaan (zit geloof ik ook 16gb ssd in). Sd cards worden steeds goedkoper, net als externe opslag.
NVIDIA SHIELD Pro (500 GB, inkl. SHIELD Controller) + SHIELD Bluetooth Fernbedienung
http://www.amazon.de/NVID...40461%7Cpepper_nl.imports
Maar ik twijfel nog wel..
159 euro
NVIDIA SHIELD Pro (500 GB, inkl. SHIELD Controller) + SHIELD Bluetooth Fernbedienung
[ Voor 29% gewijzigd door Aggressor op 27-11-2015 07:04 ]
159 euro voor de 500 gig versie ???Aggressor schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 07:04:
ik heb er ook één besteld.
Maar ik twijfel nog wel..
159 euro
url aub
http://web.mac.com/kl00n
Linkje staat hier boven
Heb er zelf ook 1 besteld. Hopen dat ze leveren!Aggressor schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 08:38:
Ja plus de extra's wat ik noem.
Linkje staat hier boven
Was beter als de UK deal van gisteren
Ja ! ben benieuwdRRCreations schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:17:
[...]
Heb er zelf ook 1 besteld. Hopen dat ze leveren!
bij mij stond er als levertijd ergens eind december en begin januri.
Dit komt omdat het bluetooth ding dan pas leverbaar is?
Maar waarschijnlijk wordt de console wel eerder verzonden. (als we hem geleverd krijgen)
Maar op hoeveel euro kwam jij precies? ik 161 euro...
En hoe zit het dan precies met games streamen? Hangt her ook van de videokaart op je pc af?
Ik heb momenteel een 780 ghz...
IK heb me er eigenlijk nog niet echt in verdiept, hoe alles werkt...
Vanmiddag als ik thuis ben kijk ik verder
Guten Tag,
wir haben eine wichtige Information zu Ihrer aktuellen Bestellung.
Sie hatten bei uns folgenden Artikel bestellt:
NVIDIA SHIELD 500 GB Android TV Box (inkl. SHIELD Controller) (ASIN: B015JCMPSS)
Der Artikel wurde von uns auf der Website irrtümlich mit einem falschen Preis ausgezeichnet. Wir mussten ihn daher aus Ihrer Bestellung stornieren. Selbstverständlich wird er Ihnen nicht in Rechnung gestellt.
Hij staat er nu echter wel opnieuw op voor 250 euro met controller. Ook nog een mooi deal!
"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.
dit staat er bij de 251 euro aanbieding.
Used - Acceptable
Artikel ist original verpackt, aber die Verpackung hat kleine Schönheitsfehler. Größere optische Mängel (größer als 5cm x 5cm) auf der Oberseite des Artikels. Kleinere optische Mängel (kleiner als 2,5cm x 2,5cm) auf der Unterseite des Artikels. Amazon-Kundenservice und Rücknahmegarantie (bis zu 30 Tagen) bei jedem Kauf. « Show less
http://web.mac.com/kl00n
Bij mij was het inderdaad ook 161 euro. Geen idee waar die 12 euro extra kwamen. Streamen kan via de pc (dus videokaart voor nodig) of via de NVIDIA store (geen videokaart voor nodig). Welke specificaties je nodig hebt om via je pc te streamen zou je echt moeten opzoeken.Aggressor schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:59:
[...]
Ja ! ben benieuwd
bij mij stond er als levertijd ergens eind december en begin januri.
Dit komt omdat het bluetooth ding dan pas leverbaar is?
Maar waarschijnlijk wordt de console wel eerder verzonden. (als we hem geleverd krijgen)
Maar op hoeveel euro kwam jij precies? ik 161 euro...
En hoe zit het dan precies met games streamen? Hangt her ook van de videokaart op je pc af?
Ik heb momenteel een 780 ghz...
IK heb me er eigenlijk nog niet echt in verdiept, hoe alles werkt...
Vanmiddag als ik thuis ben kijk ik verder
Ik denk dat maandag de 250 euro deal komt (met afstandsbediening) voor de 500GB. Dit zal in ieder geval wel zo zijn in de Amerikaanse Amazon.
en deze Amerikaanse versie werkt prima in ons land (ander stekkertje)?yur400 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:35:
[...]
ja, precies.
In Amerika kun je de pro inc. controller en remote voor 249 dollar halen. Jammer vd invoerbelasting/rechten. Keuze was anders makkelijk geweest.
Inclusief gratis remote, met de hand toevoegen aan je winkelmandje!
[ Voor 4% gewijzigd door Xisuthros333 op 27-11-2015 12:52 ]
Inderdaad een goede deal ... en 250 euro voor de pro met afstandbediening.Xisuthros333 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:50:
159,99 bij Amazon FR - http://www.amazon.fr/NVID...keywords=nvidia+shield+tv
Inclusief gratis remote, met de hand toevoegen aan je winkelmandje!
Ik ben een weekje te vroeg besteld
Die remote komt niet naar NL hoor, is FR only.vanengelandt schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:24:
[...]
Inderdaad een goede deal ... en 250 euro voor de pro met afstandbediening.
Ik ben een weekje te vroeg besteld

voorlopig geen spotify app op de Shield, je kan wel de app wel sideloaden.zAo schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:03:
Kan iemand bevestigen dat casten naar Spofity/Spotify Connect werkt op de Shield?
Spotify moet hun code aanpassen zodat de spotify app getoont wordt op "Android TV"
je kan wel vanuit chrome de Spotify Webclient casten naar je Shield
Thanks voor je antwoord, maar manvanengelandt schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:32:
[...]
voorlopig geen spotify app op de Shield, je kan wel de app wel sideloaden.
Spotify moet hun code aanpassen zodat de spotify app getoont wordt op "Android TV"
je kan wel vanuit chrome de Spotify Webclient casten naar je Shield

Remote is niet FR only, ik heb de bestelling staan voor zowel remote and shield. Remote is echter niet op voorraad, dus als je op de remote klikt laat hij standaard een andere verkoper zien dan amazon zelf. Rechtsonder kan je de Amazon versie kiezenzAo schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:25:
[...]
Die remote komt niet naar NL hoor, is FR only.Heb je hem al in huis?

[ Voor 5% gewijzigd door Xisuthros333 op 27-11-2015 14:15 ]
Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

EDIT: Je moet een andere remote zoeken en dat Amazon.fr selecteren. Raar dat hij niet de goedkoopste (en die van Amazon zelf) pakt.
[ Voor 46% gewijzigd door zAo op 27-11-2015 14:58 ]
Dit topic is gesloten.
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
- Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
- Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
- Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.