Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• gruys7
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 06-05 15:30
renzo4000 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 21:55:
De ziggo go app komt eraan, zit nu nog in de beta test bij een aantal gebruikers.
Dat is bekend, alleen dit speelt al zo lang en ik ben (voor de tussentijd) al naar op zoek naar een oplossing.

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:05

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

gruys7 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 21:45:
Super!! Inderdaad de cache van de app leeggooien werkte. Zo blij!
Mooi! d:)b
Dan nu het volgende: ik wil ziggo (voetbal) in het buitenland kijken. Ik dacht ziggo go ap vanaf mijn telefoon te streamen, uiteraard via een vpn naar shield of chromecast. Ik zie dan staan dat dit niet lukt ivm rechten.
Wat is een andere oplossing. Ik heb het ariktel gelezen over de slowaakse ziggo go, maar dit lukt mij niet. Wie helpt mij verder?
Ik denk dat je dat beter in [Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10 kan vragen, want het heeft verder echt niks met de Shield TV te maken :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Joster
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 13:59
nero355 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:10:
[...]

De Shield TV lijkt me hoe dan ook de juiste optie voor Kodi en Netflix gebruik :
- Kodi gebruik je voor je eigen meuk i.c.m. een NAS ergens op je netwerk.
- Netflix start je gewoon op door de app die voor Android TV is ontwikkeld te gebruiken!
Geen gehack meer via Kodi dus d:)b
En mocht je de Shield te duur vinden dan kan je de Mi Box S overwegen, is een kastje met Android TV die wat dat betreft dezelfde functionaliteit heeft als de Shield (Kodi, Netflix, Youtube, Spotify apps ten behoeve van Android TV zijn gewoon te installeren vanuit de Play Store) :)

• nero355

nero355

Joster schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:46:
En mocht je de Shield te duur vinden dan kan je de Mi Box S overwegen, is een kastje met Android TV die wat dat betreft dezelfde functionaliteit heeft als de Shield (Kodi, Netflix, Youtube, Spotify apps ten behoeve van Android TV zijn gewoon te installeren vanuit de Play Store) :)
Die heeft alleen geen bekabelde 1 Gbps verbinding en een S900 serie SoC i.p.v. een Tegra SoC, maar voor € 69 of zo is het wel een koopje inderdaad! :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Joster
nero355 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:02:
[...]

Die heeft alleen geen bekabelde 1 Gbps verbinding en een S900 serie SoC i.p.v. een Tegra SoC, maar voor € 69 of zo is het wel een koopje inderdaad! :)
Je kan er met een USB <> Ethernet adapter wel een bekabelde verbinding van maken maar die wordt niet sneller dan USB 2.0 idd.

• Cogy
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 14-05 20:14
Beste Nvidia Shield expers,

Kleine vraag...

Hoe werkt de Network Storage via de Shield?

Ik zelf gebruik een Plex server via mijn lapot en stream dit naar mijn tv LG55SK8500.
Dit is voor 1080p geen probleem, maar met 4k gaat mijn laptop het iets moeilijker krijgen ( i5-2450, oud maar doet z'n best)

Mijn idee is om een Shield aan te schaffen en deze te gebruiken als server.

Worden de bestanden dan via een internet verbinding naar de Shield verstuurd en verwerkt door de Shield en dan afgespeeld op de televisie?
Heeft dit geen invloed op de kwaliteit ? Zodra de internet verbinding maar goed is?

Alvast bedankt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:17

renzo4000

*Doh!*

Als je de plex server draait op de shield en ook afspeelt op de shield met de client dan heb je de minste "weerstand" en heb je niks met internet te maken. Dit doet de shield met twee vingers in de neus(ook 50gb 4k files).

Als je bestanden in je netwerk hebt staan, bijv op je laptop als een share dan is de beperking de netwerk snelheid tussen je laptop, router en shield. Gebruik gewoon een gigabit connectie en ook dan kan je de zwaarste bestanden gewoon afspelen, het transcoden gebeurt immers op je shield.

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:57
@Cogy

4k enzo gaat prima met Plex server op de shield en een netwerk storage. Mits je netwerk natuurlijk snel genoeg is. Bekabeld gaat altijd goed, bij wifi zou het wat kritischer kunnen zijn bij hoge bitrates.

De shield zelf kan bijna alle bestanden in native formaat afspelen dus Plex hoeft eigenlijk niet te transcoderen en heb je de beste/originele kwaliteit.

Echter zit er een bug in de firmware van de shield, waardoor het meer dan 30s kan duren voordat de film start. Als de film eenmaal gestart is dan loopt het soepel. Dit is al in meerdere software versies het geval en bekend bij Nvidia. Een oplossing is er nog niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nero355

nero355

Cogy schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 17:40:
Hoe werkt de Network Storage via de Shield?

Ik zelf gebruik een Plex server via mijn lapot en stream dit naar mijn tv LG55SK8500.
Dit is voor 1080p geen probleem, maar met 4k gaat mijn laptop het iets moeilijker krijgen ( i5-2450, oud maar doet z'n best)

Mijn idee is om een Shield aan te schaffen en deze te gebruiken als server.
IMHO een onnodig moeilijke constructie die niet meer van deze tijd is :
- Koop of bouw een NAS.
- Pleur daarop al je films en series of wat je ook wilt afspelen...
- Koop een nVidia Shield TV Console
- Installeer Kodi
- Configureer Kodi zo dat die alles direkt vanaf de NAS leest.

En zap er lekker op los met de afstandsbediening :Y)

Tegenwoordig moet je wel een heel raar of oud apparaat tegenkomen dat gewoon zonder transcoding gezeik een H.264 of H.265 bestand niet kan afspelen :)

Disclaimer : Ik heb Plex altijd al jarenlang dikke onzin gevonden en snap niet waarom men daarmee blijft knoeien na al die jaren!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:57
nero355 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 21:07:
[...]

Disclaimer : Ik heb Plex altijd al jarenlang dikke onzin gevonden en snap niet waarom men daarmee blijft knoeien na al die jaren!
Ik snap dat Kodi voor jou goed werkt echter zijn er zeker wel veel voordelen van Plex t.o.v. Kodi.

Voordelen van Plex zijn:
  • Zelfde interface, Library watch status etc. op al jouw apparaten.
  • Speelt native af (net als kodi) wanneer dit apparaat een codec af kan spelen. Als de codec niet ondersteunt wordt door een apparaat dan pas wordt er getranscendeerd (kodi kan dit niet).
  • Ondersteuning op meer apparaten inclusief oudere smart TV's.
  • Kan casten naar Chromecast. Werkt ook ideaal in een hotel.
  • Met one click films downloaden naar je mobiele apparaat. Net als Netflix.
Nadelen:
  • Voor transcenderen is wat forsere hardware nodig.
  • Gratis versie werkt goed, maar eigenlijk wil je ook de betaalde features.
  • Vind de subtitle support niet zo fijn, die is op kodi beter.
Best of both worlds: Kodi Frontend met Plex Backend. Goede subtitle support en support van alle codecs die Kodi ondersteunt.

edit: De officiële manier om een Kodi Library over het internet te delen is door gebruik te maken van Plex of Emby (bron)

HEY_DUDE wijzigde deze reactie 16-04-2019 22:11 (6%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Alles wat jij noemt kan kodi minimaal + meer... Maar goed dat is niet wat je vraagt. Kortom zie mijn eerdere post en die van hey_dude en "you are good to go"

Edit: transcode doet kodi niet, komt waarschijnlijk in v19. Maar zoals gezegd, alles wat je tegen kodi aangooit qua formaten speelt het af en de shield heeft daar geen moeite mee.

renzo4000 wijzigde deze reactie 16-04-2019 21:59 (36%)

• kaasszje
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:53

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

HEY_DUDE schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 21:24:
[...]

Best of both worlds: Kodi Frontend met Plex Backend. Goede subtitle support en support van alle codecs die Kodi ondersteunt.
Ben hier ook super happy mee :)
Voor mobile devices gebruik ik inderdaad plex.
Werkt top.

Echter voor achter de tv vind ik plex lomp en traag.....
Kortom kodi, met subtitle en alles er op :)

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• Cogy
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 14-05 20:14
Als je de plex server draait op de shield en ook afspeelt op de shield met de client dan heb je de minste "weerstand" en heb je niks met internet te maken. Dit doet de shield met twee vingers in de neus(ook 50gb 4k files).

Als je bestanden in je netwerk hebt staan, bijv op je laptop als een share dan is de beperking de netwerk snelheid tussen je laptop, router en shield. Gebruik gewoon een gigabit connectie en ook dan kan je de zwaarste bestanden gewoon afspelen, het transcoden gebeurt immers op je shield
Helemaal duidelijk, thanks..!!
@Cogy

4k enzo gaat prima met Plex server op de shield en een netwerk storage. Mits je netwerk natuurlijk snel genoeg is. Bekabeld gaat altijd goed, bij wifi zou het wat kritischer kunnen zijn bij hoge bitrates.

De shield zelf kan bijna alle bestanden in native formaat afspelen dus Plex hoeft eigenlijk niet te transcoderen en heb je de beste/originele kwaliteit.

Echter zit er een bug in de firmware van de shield, waardoor het meer dan 30s kan duren voordat de film start. Als de film eenmaal gestart is dan loopt het soepel. Dit is al in meerdere software versies het geval en bekend bij Nvidia. Een oplossing is er nog niet.
Duidelijke, bedankt..
nero355 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 21:07:
[...]

IMHO een onnodig moeilijke constructie die niet meer van deze tijd is :
- Koop of bouw een NAS.
- Pleur daarop al je films en series of wat je ook wilt afspelen...
- Koop een nVidia Shield TV Console
- Installeer Kodi
- Configureer Kodi zo dat die alles direkt vanaf de NAS leest.

En zap er lekker op los met de afstandsbediening :Y)

Tegenwoordig moet je wel een heel raar of oud apparaat tegenkomen dat gewoon zonder transcoding gezeik een H.264 of H.265 bestand niet kan afspelen :)

Ja, ik weet het. Ik ben er al een tijdje uit.
Vroegah, was het torrentje downloaden en branden en afspelen via dvd speler.
En ik heb wat dvd branders versleten.....

Ik kijk momenteel films door middel van de Plex applicatie van hun op mijn televisie, met een server op laptop. Met daarnaast een mooie bibliotheek en goede informatie en subs, wat allemaal goed bevalt, maar wil natuurlijk betere kwaliteit.

Toen kwam ik bij de Shield uit.

Misschien toch maar even gaan verdiepen in Kodi, want ik zie dat wel heel vaak voorbij komen.

off-topic : Het Kodi-topic, met duidelijke repo's, roept u maar !! _/-\o_

• PCan
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 00:03
Vraagje:
Is het mogelijk om Netflix als AddOn in Kodi te zetten in de hoop dan wel Dolby Atmos geluid te krijgen?
Zo ja, hoe dan?
De App staat wel in mijn Shield menu, maar toont zich niet bij de Add-On's in Kodi.

• nero355

nero355

PCan schreef op zondag 21 april 2019 @ 12:08:
Vraagje:
Is het mogelijk om Netflix als AddOn in Kodi te zetten in de hoop dan wel Dolby Atmos geluid te krijgen?
Alles wat ik me Kodi afspeel heeft gewoon Dolby Atmos geluid als dat erin zit en ook HDR en dergelijke :?
Zo ja, hoe dan?
De App staat wel in mijn Shield menu, maar toont zich niet bij de Add-On's in Kodi.
Die twee hebben dan ook niks met elkaar te maken en zou je gewoon naast elkaar moeten kunnen gebruiken!

• PCan
@nero355 Netflix ondersteund geen Atmos geluid in Android. Kodi wel.

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:59
PCan schreef op zondag 21 april 2019 @ 17:35:
Het zal niet zo zijn dat de Netflix app geen Atmos kan afspelen, maar Netflix wil het gewoon niet ondersteunen, in de zin van DRM blokkade of wat dan ook. En ik lees je originele vraag alsof je de Netflix app wilt opstarten vanuit Kodi, maar dan draai je dus nog steeds dezelfde app met dezelfde restricties.

Overigens is er ook een echte Netflix addon voor Kodi, waarbij de Netflix app dus helemaal niet gebruikt wordt. Maar 1) weet ik niet of die addon op alle platformen werkt en dus of die werkt op Android TV / de SHIELD, en 2) weet ik ook niet of Netflix dan ineens wel een andere kwaliteit ondersteund.

Zo stond er laatst bv ook een artikel hier op de frontpage dat Edge als enige browser Netflix in 4K ondersteund, waar Chrome zelfs niet hoger gaat dan 720p. Dat heeft dus puur te maken met DRM.

• PCan
@RobertMe KODI 18 Laila ondersteund DRM. (Koditips.com) De/mijn Shield bevat Kodi 18 Leila.
Installeren zou via de Kodi Add-On Repository moeten.
Ook die is beschikbaar.
Maar dan? VideoPlayer Inputstream? WebInterface? Ik heb geen idee hoe dan verder te handelen.
Je zou denken, dat de Netfilx App gewoon bij de Add-On's zou moeten staan.
Ik ga er een studie van maken :-)

Er is ook NetfliXMBC. Maar die werkt alleen met Win/OSx/Linux. En schijnt Geo issues te hebben, VS Netflix versie of zoiets..

• nero355

nero355

PCan schreef op zondag 21 april 2019 @ 17:35:
Weet ik ;)

Maar het klonk alsof je de eene via de andere wilde starten en dat heeft gewoon geen nut!

Daarnaast zijn er wel add-ons die Netflix kunnen afspelen, maar hoe goed/slecht dat werkt geen idee...

EDIT :
Werd ik net op gewezen in een ander topic inderdaad! :$ :+

nero355 wijzigde deze reactie 21-04-2019 21:26 (81%)

• Buzzie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:31
Category
April Fools

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:07
Ik heb die Ziggo Go app werkende op de Shield. Wat een verademing met tv kijken is dat zeg t.o.v. gewoon tv kijken. 'zappen' gaat veel prettiger, werkt snel... kom maar op met die officiele app! en lang leve de shield!

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 01:21
FunFair schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:31:
Ik heb die Ziggo Go app werkende op de Shield. Wat een verademing met tv kijken is dat zeg t.o.v. gewoon tv kijken. 'zappen' gaat veel prettiger, werkt snel... kom maar op met die officiele app! en lang leve de shield!
Welke apk versie heb je in gebruik als ik vragen mag?

• RubenWwijk
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 21-05 11:51
FunFair schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:31:
Wil je vertellen hoe je dat hebt gedaan? Ik wacht nog steeds op de officiële launch van Ziggo GO app op android tv..

• JoeZuCK
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23:07

JoeZuCK

_Fonz > all.

@FunFair Ik vraag me wel af als je internet only afneemt zonder interactieve tv, zijn de zenders die je via de app kan kijken ook in SD kwaliteit en slechts 4 HD?

JoeZuCK wijzigde deze reactie 25-04-2019 09:30 (3%)

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

@RubenWwijk @Mr. Freeze

Mogelijk dat @FunFair mee doet aan het beta programma van Ziggo zoals ik. Dan kan je de Ziggo GO app gewoon "officieel" installeren op je androidtv. Ik heb hem zelf succesvol draaien op mijn shield en philips 65oled903. Applicatie werkt tot op heden feilloos met goede beeldkwaliteit. Volgens mij zou de app redelijk snel uitgerold kunnen worden.

• FunFair
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:07
Nee, niet de beta, maar ik heb de grijze variant draaiende. Ik heb geen internet only. Enige wat ik wilde melden is dat die app een verademing tov traditioneel tv kijken en ik blij ben met de shield. :)

Verdere discussie hoort bij het Ziggo topic thuis :P

• iWishmaster
  • Laatst online: 17-05 15:31
RobertMe schreef op donderdag 11 april 2019 @ 17:11:
[...]

Afgelopen week? kwam hier op de frontpage nog langs dat er in de laatste update codenames staan voor waarschijnlijk een nieuwe controller en nieuwe remote. Waarschijnlijk zal er dan ook wel een nieuwe versie van de SHIELD zelf komen. Maar de SIELD (2015) en SHIELD 2017 zijn qua hardware vrijwel identiek. De enige verschillen zitten in 'randzaken', andere controller en remote, de originele versie zit infrarood op (2017 versie heeft dat niet meer). Maar beide draaien op dezelfde Tegra chip. De 2017 versie is dus meer een kleine revisie op de originele versie dan echt een nieuwe versie. De vraag is dan ook over of die nieuwe versie waar nu de geruchten over gaan wel echt een upgrade is met bv een nieuwe SoC. Want als dat weer een nieuwe revisie is heb je er niet perse veel aan om te wachten. En toen het 2017 model uit kwam ging de originele ook uit de verkoop. Je had dus geen keuze om een oude, afgeprijsd, te kopen.
Hier kwamen we twee codenamen voor nieuwe producten uit in een gerucht. Stormcaster en Friday:
https://www.techadvisor.c...a-shield-tv-2019-3694547/

Nu is er eentje met de codename mystique uitgekomen:
nieuws: Nvidia lijkt te werken aan 2-in-1 met 13,5"-lcd

Misschien komen er nog meer producten aan? De tweede Shield kwam uit in Mei 2017. Ik heb interesse om een Shield aan te schaffen, maar de prijzen zijn weer gestegen naar 229 euro, dus ik twijfel hevig om even een maandje te wachten of er een nieuwe komt ...

• stefimke
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:02

stefimke

Fire Walk With Me

Heb twee Shield's (2015) in huis die sinds een dag ofzo continu de tv "overnemen". Continu floept de tv aan (door CEC waarschijnlijk) en staat de Shield opeens aan.

Heb ik dit alleen? Gezien het op twee Shield's gebeurd lijkt me het niet exemplarisch.

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20:52
iWishmaster schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:58:
[...]

Hier kwamen we twee codenamen voor nieuwe producten uit in een gerucht. Stormcaster en Friday:
https://www.techadvisor.c...a-shield-tv-2019-3694547/

Nu is er eentje met de codename mystique uitgekomen:
nieuws: Nvidia lijkt te werken aan 2-in-1 met 13,5"-lcd

Misschien komen er nog meer producten aan? De tweede Shield kwam uit in Mei 2017. Ik heb interesse om een Shield aan te schaffen, maar de prijzen zijn weer gestegen naar 229 euro, dus ik twijfel hevig om even een maandje te wachten of er een nieuwe komt ...
Ik wli er zelfs 2 aanschaffen maar de prijs stijging houd me ook tegen en heb voor nu even een al eerder in huize schumi bewezen tussen oplossing gekozen tot de prijzen weer wat schappelijker worden.

• JoeZuCK
  • Laatst online: 23:07

JoeZuCK

_Fonz > all.

renzo4000 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:43:
@RubenWwijk @Mr. Freeze

Mogelijk dat @FunFair mee doet aan het beta programma van Ziggo zoals ik. Dan kan je de Ziggo GO app gewoon "officieel" installeren op je androidtv. Ik heb hem zelf succesvol draaien op mijn shield en philips 65oled903. Applicatie werkt tot op heden feilloos met goede beeldkwaliteit. Volgens mij zou de app redelijk snel uitgerold kunnen worden.
Met goede beeldkwaliteit versta je HD kwaliteit? Heb je ook interactieve tv en daardoor meer zenders en daarom meer zenders in HD kwaliteit? Met de app zou je namelijk ook coax de deur uit kunnen doen, maar ergens zegt me dat de kwaliteit van het beeld te lijden heeft.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• iWishmaster
schumi2004 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:03:
[...]

Ik wli er zelfs 2 aanschaffen maar de prijs stijging houd me ook tegen en heb voor nu even een al eerder in huize schumi bewezen tussen oplossing gekozen tot de prijzen weer wat schappelijker worden.
Ik heb zolang even een oude game pc uit rondliggende onderdelen beneden neergezet aangezien mijn oude HTPC netflix niet trekt qua performance (Kodi ging meestal goed, maar ook niet altijd). Ik heb nog wel een maandje of 2 geduld, maar moet wel een keer een betere oplossing komen ... De release-prijs betalen 2 jaar na data voelt niet helemaal lekker, zeker niet gezien de geruchten.

• FunkiestClient
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20-05 10:18
Had eigenlijk een vergelijkbare case, wilde niet full price nu nog betalen voor een +2 jaar oud apparaat. Heb nu via ebay.de (woon in buurt van Duitsland) een Shield tv voor 125 ex verzendkosten kunnen kopen. En werkt echt prima.

Had wel achteraf een brakke powersuply doordat de hond (pup) iets te enthousiast was. Maar via nvidia service chat zonder enige problemen een nieuwe powersuply gekregen. En dat zonder kassabon, super service.

FunkiestClient wijzigde deze reactie 25-04-2019 21:31 (35%)

• nero355

nero355

iWishmaster schreef op donderdag 25 april 2019 @ 18:00:
Ik heb zolang even een oude game pc uit rondliggende onderdelen beneden neergezet aangezien mijn oude HTPC netflix niet trekt qua performance (Kodi ging meestal goed, maar ook niet altijd).
Dat is gewoon een kwestie van een andere GPU erin proppen en gaan met die banaan! :)
Ik heb nog wel een maandje of 2 geduld, maar moet wel een keer een betere oplossing komen ... De release-prijs betalen 2 jaar na data voelt niet helemaal lekker, zeker niet gezien de geruchten.
Gewoon lekker op een Amazon aanbieding wachten of Coolblue en dat combineren met wat kortingscodes uit dit topic : Coolblue kortingscodetopic d:)b

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

InF.Inc schreef op donderdag 25 april 2019 @ 18:00:
[...]

Met goede beeldkwaliteit versta je HD kwaliteit? Heb je ook interactieve tv en daardoor meer zenders en daarom meer zenders in HD kwaliteit? Met de app zou je namelijk ook coax de deur uit kunnen doen, maar ergens zegt me dat de kwaliteit van het beeld te lijden heeft.
Ik heb geen harde feitelijke cijfers, maar de gebruikelijke kanalen (NPO1,2,3 RTL, SBS) zijn gewoon vergelijkbaar met de reguliere zenders.

• iWishmaster
nero355 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:33:
[...]

Dat is gewoon een kwestie van een andere GPU erin proppen en gaan met die banaan! :)
Het is een barebone met embedded GPU, dus daar is geen eer meer aan te behalen.

[...]

[quote]Gewoon lekker op een Amazon aanbieding wachten of Coolblue en dat combineren met wat kortingscodes uit dit topic : Coolblue kortingscodetopic d:)b

Dat ga ik zeker doen. Of wachten tot de nieuwe uitkomt.

• DoctorV64
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:17

DoctorV64

Cosmopoliet

Even vraagje aan de shield-bezitters die ook een externe usb HDD eraan hebben hangen.
Ik heb zelf een seagate eraan hangen nu nadat mijn eerdere UBS WD op een gegeven moment de brui eraan had gegeven.
Deze HDD zie ik normaal niet, beetje verstopt achter mijn oled maar het viel me de laatste tijd op dat het lampje continu brandt cq. de hdd wordt ook als de shield (heb de 2017 versie) in rust mode is benaderd.

Na wat googlen lees ik dat er kennelijk geen oplossing hiervoor is (behalve de hdd los te koppen of de shield helemaal van stroom af te halen).

Wat doen jullie eraan? Ik laat het nu gewoon eraan hangen, maar het zal de levensduur van de schijf niet ten goede komen volgens mij.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr. Freeze
@DoctorV64 Een harde schijf die nooit stopt met draaien is volgens mij juist beter, starten en stoppen is wat slijtage geeft. Mijn WD MyCloud (2015 ofzo) draait ook altijd zonder te stoppen, daar zit een WD Red in, de vorige uit 2012 had wel een slaap stand.

• PCan
Vervolg op Netflix in Kodi in de hoop Dolby Atmos geluid te krijgen.

Helaas. Netflix staat in de Add-On lijst bij Android Apps.

Maar, al je daarop klikt start de Netflix App en sluit Kodi zichzelf af.

Toch maar wachten tot Netflix Dolby Atmos gaat ondersteunen voor Android TV.

Probeerde de Ziggo Go 2.3.40 Prod App met de Puffin browser te downloaden door de download URL in de browser te zetten.
Bij Apkpure bleef hij eindeloos downloaden. Google Play gaf aan dat de Shield geen geschikt apparaat is voor de Ziggo Go App.
Is het überhaupt mogelijk op deze manier apk's direct naar de Shield te downloaden en zo ja, in welke map worden die dan opgeslagen?

Mijn probleem is dat ik geen 2 USB sticks naast elkaar in de Shield kan stoppen. Die poorten zitten gewoon veel te dicht naast elkaar. Ik kan m dus niet op een stickie zetten en die in de Shield stoppen.

• Mr. Freeze
@PCan heb je geen USB verlengkabeltje? Ik heb sticks van philips, verbatim en wat merkloos spul, die gaan er allemaal normaal in.

• nero355

nero355

PCan schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 15:57:
Mijn probleem is dat ik geen 2 USB sticks naast elkaar in de Shield kan stoppen. Die poorten zitten gewoon veel te dicht naast elkaar. Ik kan m dus niet op een stickie zetten en die in de Shield stoppen.
- https://www.ebay.com/itm/...rd-Blue-Cool/263993780465
- https://www.ebay.com/itm/...d-5Gbps-Blue/323651284123
- https://www.ebay.com/itm/...n-Cable-25CM/272235605815

Of loop eens de Action binnen! Die zullen zoiets ook wel hebben ;)

• Buzzie
wat ik me eigenlijk afvraag en nergens echt tegenkom, gebruiken jullie een skin binnen Kodi en daarbij de movies en tv shows menu en database of gebruiken jullie de file manager??

Vraag dit omdat een vriend ook kodi heeft op een andere android box en die kreeg problemen als hij alles netjes liet scannen met de diverse fanart en informatie e.d.

• the-body
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Buzzie schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 21:01:
wat ik me eigenlijk afvraag en nergens echt tegenkom, gebruiken jullie een skin binnen Kodi en daarbij de movies en tv shows menu en database of gebruiken jullie de file manager??

Vraag dit omdat een vriend ook kodi heeft op een andere android box en die kreeg problemen als hij alles netjes liet scannen met de diverse fanart en informatie e.d.
Altijd met de bibliotheek gewerkt. Dat is juist de charme van Kodi, als je alleen de filemanager gebruikt is Kodi nutteloos imho. Eenmaal goed ingesteld op een goed Kodi-apparaat en met je nomenclatuur op orde is het gewoon genieten van je library, zoals ik het zie ;) .

Ach joh, werken is ook niet alles

• Buzzie
the-body schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 21:08:
[...]

Altijd met de bibliotheek gewerkt. Dat is juist de charme van Kodi, als je alleen de filemanager gebruikt is Kodi nutteloos imho. Eenmaal goed ingesteld op een goed Kodi-apparaat en met je nomenclatuur op orde is het gewoon genieten van je library, zoals ik het zie ;) .
Wilde inderdaad weten of een bibliotheek gewoon goed werkt op de shield.
op zijn niet shield machine krijgt hij problemen namelijk dus vandaar.
Wil wel gewoon me bibliotheek blijven gebruiken wat ik op mijn htpc altijd deed

• nero355

nero355

the-body schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 21:08:
als je alleen de filemanager gebruikt is Kodi nutteloos imho.
En ik vind dat weer dikke onzin! :)

Ik ben al jaren "Libraryloos" en gebruik alleen een shared MySQL database om bij te houden wat ik al heb gekeken qua afleveringen van series : Werkt perfect!

Geen behoefte aan schermvretende items van de gegevens die zijn gescraped en dergelijke, want ik weet al wat ik wil of ga kijken :Y)

• Mr Magic
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 19:49
@PCan Wat jij probeert is de native Netflix app van de Shield op te starten via Kodi en dat heeft niet zoveel zin. Hier staat een werkende Netflix addon die binnen Kodi werkt:

https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=329767

En v.w.b. Ziggo: de app sideloaden kan, maar deze werkt niet op de Shield. Daarnaast heb je voor sideloaded apps een andere launcher nodig, omdat de standaard launcher alleen Android TV compatible apps laat zien.

Voor Ziggo is er wel een "hack" beschikbaar in de vorm van een aangepaste Horizon Go Android TV app die eigenlijk voor de Slowaakse markt bestemd is, maar die mag hier niet besproken worden. Zie deze link:

geek: Tweaker krijgt Slowaakse Ziggo GO-app in Nederland werkend op Android TV

• Joster
Mr Magic schreef op maandag 29 april 2019 @ 00:05:
@PCan Wat jij probeert is de native Netflix app van de Shield op te starten via Kodi en dat heeft niet zoveel zin. Hier staat een werkende Netflix addon die binnen Kodi werkt:

https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=329767

En v.w.b. Ziggo: de app sideloaden kan, maar deze werkt niet op de Shield. Daarnaast heb je voor sideloaded apps een andere launcher nodig, omdat de standaard launcher alleen Android TV compatible apps laat zien.

Voor Ziggo is er wel een "hack" beschikbaar in de vorm van een aangepaste Horizon Go Android TV app die eigenlijk voor de Slowaakse markt bestemd is, maar die mag hier niet besproken worden. Zie deze link:

geek: Tweaker krijgt Slowaakse Ziggo GO-app in Nederland werkend op Android TV
Overigens is die aangepaste Hotizon Go Android TV app na sideloaden wel gewoon zichtbaar binnen Android TV. Uiteraard omdat ie gewoon compatible is :)

• schumi2004
  • Laatst online: 20:52
Joster schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:24:
[...]

Overigens is die aangepaste Hotizon Go Android TV app na sideloaden wel gewoon zichtbaar binnen Android TV. Uiteraard omdat ie gewoon compatible is :)
Daarover gesproken. Hebben jullie ook wel eens dat ie zijn credentials vergeet en je opnieuw moet inloggen?

• Joster
schumi2004 schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:42:
[...]

Daarover gesproken. Hebben jullie ook wel eens dat ie zijn credentials vergeet en je opnieuw moet inloggen?
Neen, heb ik nog niet gehad.

• Mr Magic
[...]

Ja, is hier ook al een keer gebeurd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 17:30
[...]

Jup!
Sluit nu de app niet meer af en heb sindsdien niet meer in hoeven te loggen. Terug naar home dus met het cirkeltje op de remote.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• redah
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21-05 13:06
Voor de Tweakers onder ons wil ik toch nog mijn optie om TV op je Shield te kijken onder de aandacht brengen: IPTV!

...Maar dan gewoon lokaal en legaal ;)

Aangezien ik meerdere Shields in huis heb (woonkamer, slaapkamer, hobbyzolder) en Ziggo maar blijft treuzelen met zijn app heb ik een ZGemma DVB-C ontvanger (triple tuner) in de meterkast gezet met een Ziggo irdeto kaartje erin. Deze ontvanger (die je normaal dus aan je TV zou hangen) streamt nu via LAN alle zenders in het originele H264 formaat door m'n hele huis heen. Zo kan ik op m'n telefoon, tablet, laptop (VLC) gewoon legaal de originele Ziggo streams bekijken. En ook op 3 (actieve) apparaten verschillende zenders.

Op de Shields gebruik ik TVirl. Deze app zorgt ervoor dat een willekeurige m3u-stream gebruikt wordt in de Live Channels app. In dit geval dus de streams van de decoder in de meterkast. En dat werkt super soepel, zelfs de WAF lijdt er niet onder :)

• D-e-n
  • Laatst online: 23:41
@redah
Ziet er mooi uit. Alleen gaat dat waarschijnlijk alleen op voor het voormalig Ziggo gebied?

ps.
Ik zie dat Netflix de serie Bonding ook bij jou aan het pluggen is :)

• redah
  • Laatst online: 21-05 13:06
D-e-n schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:50:
@redah
Ziet er mooi uit. Alleen gaat dat waarschijnlijk alleen op voor het voormalig Ziggo gebied?
Dat zou goed kunnen... Ik heb al jaren Ziggo in een niet-UPC gebied dus ik weet niet hoe dat ergens anders werkt. Vereiste is inderdaad wel dat je een smartcard hebt die je in een (ander) apparaatje kunt stoppen, zoals de Humax decoders van Ziggo zelf.
D-e-n schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:50:
@redah
ps.
Ik zie dat Netflix de serie Bonding ook bij jou aan het pluggen is :)
Yep. Zegt niks over mijzelf denk ik ;)

• Exocet
  • Niet online
redah schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:46:
Voor de Tweakers onder ons wil ik toch nog mijn optie om TV op je Shield te kijken onder de aandacht brengen: IPTV!

...Maar dan gewoon lokaal en legaal ;)

Aangezien ik meerdere Shields in huis heb (woonkamer, slaapkamer, hobbyzolder) en Ziggo maar blijft treuzelen met zijn app heb ik een ZGemma DVB-C ontvanger (triple tuner) in de meterkast gezet met een Ziggo irdeto kaartje erin. Deze ontvanger (die je normaal dus aan je TV zou hangen) streamt nu via LAN alle zenders in het originele H264 formaat door m'n hele huis heen. Zo kan ik op m'n telefoon, tablet, laptop (VLC) gewoon legaal de originele Ziggo streams bekijken. En ook op 3 (actieve) apparaten verschillende zenders.

Op de Shields gebruik ik TVirl. Deze app zorgt ervoor dat een willekeurige m3u-stream gebruikt wordt in de Live Channels app. In dit geval dus de streams van de decoder in de meterkast. En dat werkt super soepel, zelfs de WAF lijdt er niet onder :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedankt! Was hier gisteren nog naar het zoeken. Dit is wel een mooie oplossing.

Ik overweeg Trined als glasvezel provider en die kunnen ook een dvb-c leveren.

• frye
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17-05 08:47
Heb sinds dit weekend ook maar eens proefabonnement bij Netflix genomen.
Maar die native app werkt echt zeer slecht op de Shield...

Om de 2 à 3 minuten merk je een lag van seconde.
De app heeft vaak vastlopers, zelfs gewoon scrollen door de UI.

Is dit normaal of hoe kan je het best kijken?

• diquan2001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22:37
Raar ik heb daar totaal geen problemen mee.
Werkt juist hartstikke soepel bij mij.

Wel is mij opgevallen dat mijn ethernet poort heel gevoelig is.
Bij de minste aanraking valt de verbinding weg.

Kent iemand dit probleem?
frye schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:47:

Samsung Note 9,Samsung Galaxy Note Pro 12.2

• Krilo_89
  • Laatst online: 21-05 08:30
diquan2001 schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:08:
Raar ik heb daar totaal geen problemen mee.
Werkt juist hartstikke soepel bij mij.

Wel is mij opgevallen dat mijn ethernet poort heel gevoelig is.
Bij de minste aanraking valt de verbinding weg.

Kent iemand dit probleem?

[...]
Met beide dingen geen probleem, maar dat is misschien ook omdat ik mijn shield niet oppak als hij aan het spelen is? Laat staan dat ik in de buurt ben van de Shield als hij aan staat. Dan lig ik op de bank namelijk ;).

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:43

Pierre

Zucht

Voor dat ik een Shield had keek ik Netflix via Ziggo, dit is een verademing zo soepel. Dus nee nergens last van.

Pierre wijzigde deze reactie 29-04-2019 15:36 (4%)

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• frye
Hmmm, dan ga ik eens proberen de app te uninstallen.
Heb ook even amazon prime gehad en dat liep heel soepel.

• Kapitein Merijn
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 17:30
frye schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:51:
Hmmm, dan ga ik eens proberen de app te uninstallen.
Heb ook even amazon prime gehad en dat liep heel soepel.
Ik heb er ook last van maar niet zo erg als je beschrijft.
Tijdens het scrollen wil hij inderdaad wel eens blijven hangen en ik heb ook last van een soort micro stutter. Het lijkt erop dat dit alleen is bij Europese series (24p), het zou dus ook aan mn tv kunnen liggen.

• nero355

nero355

Heeft de Netflix app dan geen support voor Refresh Rate switching :?

Aan de andere kant... Het is de zoveelste streaming app dus die zal net als de rest ook wel compleet "instellingenloos" zijn :F

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19:53

Dit is inderdaad niet normaal, bij mij werkt het goed en sneller dan die ik op mijn tv's heb staan :)

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:44

Ik heb dit ook gehad nadat er net nieuwe firmware (Shield Experience) op de Shield was gezet. Het leek er op dat de Shield druk was met vanalles op de achtergrond (apps optimaliseren?). Na een tijdje was het probleem weg en functioneerde het weer als vanouds, zonder problemen. Ik kijk altijd Netflix via de Shield. T.o.v. een PS3, Apple TV3 of Chromecast vind ik de app op de Shield TV gewoon beter en prettiger werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• frye
Heb eens de app gewist (cache + updates, aangezien het niet te verwijderen is). Reboot van Shield en nu lijkt alles veel beter te draaien.

• Rennie01
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 19-05 15:45
Hoi, Sinds kort zijn bij mij onder:
Instellingen --> Opslag en herstel --> Mount Network storage

De volgende 2 opties niet meer te selecteren ("greyed out")
-Manually add a network storage
- Remount all shares.

Heeft nog iemand dit?

NB: mijn nas is overigens connected

Update: probleem opgelost met de "Network Storage settings update" dd 08-05-2019

Rennie01 wijzigde deze reactie 08-05-2019 17:13 (21%)

• j0p3Y
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 03-05 21:54
Verdorie zeg, heb vreemde issue met Shield player. Ik speel m'n films met Kodi af, maar gisteren liep ie tijdens pauzeren en vervolgens doorspoelen vast. Het spoelen verliep niet goed, knalde steeds naar het begin... . En nu krijg ik deze film niet meer werkend. Ik krijg het 'zoek' cirkeltje op scherm en de ene keer doet ie het na 5 minuten, de andere keer knalt ie na 2 sec afspelen terug naar de bestandsmap. Daarnaast zit er een klein hakkeltje tijdens het afspelen. Ik heb gezocht of ik een cache kon leegmaken, maar kan nergens iets vinden. Iemand hulp want dit is écht ontzettend frustrerend. Kom niks verder nu. Harddrive is usb 3.0 overigens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• segil
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 18:59
Ik overweeg een Nvidia Shield te kopen. Samen met een nieuwe TV. En ik heb een vraag over de werking van ARC.

Mijn huidige setup is: (mediaplayer) libreelec + BD player ---> HDMI aangesloten op Marantz SR-5005 ----> HDMI aangesloten op 32 inch 720p televisie.

Ik ga de TV vervangen door een 43 inch televisie. De Marantz ondersteunt geen UHD, dus ik moet de Shield rechtstreeks aansluiten op de TV. Omdat ik het geluid wil terug voeren naar de Marantz, zal ik gebruik moeten maken van ARC (zowel TV als Receiver ondersteunen dit).
Mijn vraag: gaat hier ook True-HD en DTS-HD overeen, als ik een MKV afspeel via Kodi? Dit werkt momenteel prima met mijn libreelec mediaplayer, en dit wil ik graag zo houden. Als ik kijk in de specs v/d TV zie ik:
ARC (Audio Return Channel) (Alleen voor HDMIIN3) -> Tweekanaals lineaire PCM: 48kHz 16 bits, Dolby Digital, Dolby Digital Plus, DTS
Geen vermelding van HD audio. Betekent dit dat het niet zal gaan werken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zapp-it
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 19:39
segil schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:13:
Ik overweeg een Nvidia Shield te kopen. Samen met een nieuwe TV. En ik heb een vraag over de werking van ARC.

Mijn huidige setup is: (mediaplayer) libreelec + BD player ---> HDMI aangesloten op Marantz SR-5005 ----> HDMI aangesloten op 32 inch 720p televisie.

Ik ga de TV vervangen door een 43 inch televisie. De Marantz ondersteunt geen UHD, dus ik moet de Shield rechtstreeks aansluiten op de TV. Omdat ik het geluid wil terug voeren naar de Marantz, zal ik gebruik moeten maken van ARC (zowel TV als Receiver ondersteunen dit).
Mijn vraag: gaat hier ook True-HD en DTS-HD overeen, als ik een MKV afspeel via Kodi? Dit werkt momenteel prima met mijn libreelec mediaplayer, en dit wil ik graag zo houden. Als ik kijk in de specs v/d TV zie ik:

[...]

Geen vermelding van HD audio. Betekent dit dat het niet zal gaan werken?
Even wat leesvoer in Jip en Janneke taal :)
https://www.homecinemamag...-is-het-en-hoe-werkt-het/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• segil
Dank je, maar dat artikel gaat over eARC, en dat ondersteunt mijn receiver niet. Het lijkt erop dat ARC geen modernere audio formaten ondersteunt. Dat is wel balen. Enige manier om de Shield te gebruiken i.c.m. een receiver, is dus een receiver te hebben die UHD ondersteunt. Klopt dat?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Standaard ARC gaat tot maximaal DTS audio stream, dus jouw genoemde formaten gaat niet lukken. Kortom of dit accepteren of een nieuwe AVR aanschaffen die wel 4k aan kan zodat je alles via de AVR laat lopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Putifar
  • Laatst online: 21-05 12:40
segil schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:33:
[...]

Dank je, maar dat artikel gaat over eARC, en dat ondersteunt mijn receiver niet. Het lijkt erop dat ARC geen modernere audio formaten ondersteunt. Dat is wel balen. Enige manier om de Shield te gebruiken i.c.m. een receiver, is dus een receiver te hebben die UHD ondersteunt. Klopt dat?
Dat is niet de enige oplossing. Ik had ook een receiver die geen 4K ondersteunde, maar wel alle moderne lossless audioformaten. Ik heb dat toen opgelost met een Marmitek Connect AE24 UDH 2.0. Daarmee is het HDMI uitgangssignaal van de Shield te splitten naar twee uitgangen. De ene is gewoon doorvoer. Die had ik aan mijn 4K tv hangen. De andere uitgang is een dedicated audio uitgang (ook gewoon HDMI). Die sloot ik aan op mijn receiver. Daarmee kon ik toch genieten van én 4K beeld met HDR én lossless meerkanaals geluid van DTS-HD, Dolby True-HD etc. afgespeeld door de Shield. Kastje is op Amazon verkrijgbaar voor €88.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• segil
Putifar schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:06:
[...]

Dat is niet de enige oplossing. Ik had ook een receiver die geen 4K ondersteunde, maar wel alle moderne lossless audioformaten. Ik heb dat toen opgelost met een Marmitek Connect AE24 UDH 2.0. Daarmee is het HDMI uitgangssignaal van de Shield te splitten naar twee uitgangen. De ene is gewoon doorvoer. Die had ik aan mijn 4K tv hangen. De andere uitgang is een dedicated audio uitgang (ook gewoon HDMI). Die sloot ik aan op mijn receiver. Daarmee kon ik toch genieten van én 4K beeld met HDR én lossless meerkanaals geluid van DTS-HD, Dolby True-HD etc. afgespeeld door de Shield. Kastje is op Amazon verkrijgbaar voor €88.
Nice, dat klinkt goed. En geen vertraging in beeld / geluid?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Putifar
  • Laatst online: 21-05 12:40
segil schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:08:
[...]

Nice, dat klinkt goed. En geen vertraging in beeld / geluid?
Nee. geen problemen mee gehad. En ik ben echt een mierenn##ker wat dat betreft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

segil schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:33:
Koop gewoon een nieuwe versterker en gebruik die zoals je dat nu doet : <Apparaat> => Versterker => TV

HDMI eARC klinkt leuk, maar dan moet ook vaak HDMI CEC ingeschakeld zijn en daar moet je dan maar net zin in hebben...

Kortom :
renzo4000 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:51:
Standaard ARC gaat tot maximaal DTS audio stream, dus jouw genoemde formaten gaat niet lukken. Kortom of dit accepteren of een nieuwe AVR aanschaffen die wel 4k aan kan zodat je alles via de AVR laat lopen.
Gewoon een nieuwe versterker aanschaffen en alles lekker aansluiten op de manier die het minste gezeik oplevert d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• segil
nero355 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:58:
[...]

Koop gewoon een nieuwe versterker en gebruik die zoals je dat nu doet : <Apparaat> => Versterker => TV

HDMI eARC klinkt leuk, maar dan moet ook vaak HDMI CEC ingeschakeld zijn en daar moet je dan maar net zin in hebben...

Kortom :

[...]

Gewoon een nieuwe versterker aanschaffen en alles lekker aansluiten op de manier die het minste gezeik oplevert d:)b
Dat klinkt prima, maar ik heb niet zo ff 400+ euro liggen daarvoor. Die oplossing voor hdmi splitting voor 88 euro is wel de moeite waard om te bekijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

segil schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:15:
Dat klinkt prima, maar ik heb niet zo ff 400+ euro liggen daarvoor. Die oplossing voor hdmi splitting voor 88 euro is wel de moeite waard om te bekijken.
Wacht gewoon op een leuke aanbieding en je kan voor minder een prima versterker kopen! ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 23:53
segil schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:15:
[...]

Hier hetzelfde probleem, al is mijn versterker een type van 1000+ euro.
Welke splitter heb je in gedachten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• segil
joenevd schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:09:
[...]

Hier hetzelfde probleem, al is mijn versterker een type van 1000+ euro.
Welke splitter heb je in gedachten?
Deze :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 23:53
Mooi, daar zocht ik een paar maanden geleden ook naar. Toen vond ik alleen een erg duur apparaat of een variant waarbij je alleen via optisch het geluid kon aansluiten.

Thanks voor de tip.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PCan
Nog ff de Puffin browser geprobeerd om Dolby Atmos demo's af te spelen vanaf internet.
Helaas ondersteunt ook die geen Atmos geluid. Weet niet of er een Dolby Access app is voor Android TV.
Volgens mij alleen voor Windows 10.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

PCan schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:06:
Nog ff de Puffin browser geprobeerd om Dolby Atmos demo's af te spelen vanaf internet.
Helaas ondersteunt ook die geen Atmos geluid.
Ik heb heel effe naar die Puffin browser gekeken, maar uiteindelijk maar besloten om die niet te installeren, want volgens mij is dat hele ding gewoon niks anders dan een stuk spyware op het moment dat je hem gebruikt! :X

Het bedrijf wat erachter zit is volgens mij alleen maar data aan het binnenhalen op het moment dat je hem gebruikt en hebben zelfs een dienst om via hun servers te browsen!

Ik wacht wel lekker op Firefox for Android TV of zo :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:49

Budha

Hue, me?

nero355 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:34:
[...]

Ik heb heel effe naar die Puffin browser gekeken, maar uiteindelijk maar besloten om die niet te installeren, want volgens mij is dat hele ding gewoon niks anders dan een stuk spyware op het moment dat je hem gebruikt! :X

Het bedrijf wat erachter zit is volgens mij alleen maar data aan het binnenhalen op het moment dat je hem gebruikt en hebben zelfs een dienst om via hun servers te browsen!

Ik wacht wel lekker op Firefox for Android TV of zo :)
https://www.apkmirror.com...5-b-android-apk-download/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

Beter dan niks, maar wel een beetje raar dat die niet in de Play Store staat...
This release does not have a Play Store Description, so we grabbed one from version 1.0.2:

Watch videos from popular sites — or search the entire web — with Firefox for Fire TV. Use your Fire TV remote or app to play, pause, fast forward and rewind. The Firefox for Fire TV home screen even includes quick access to popular video sites and some of the web’s best content and ideas. Firefox for Fire TV is made by Mozilla, the non-profit champions of a healthy internet. Additional parental controls besides the App PIN protection feature in the Fire TV preferences will be enabled in future updates.
Fire TV versie gemod voor Android TV dus ?! :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:49

Budha

Hue, me?

Klopt. Jammer dat ie niet in de Play Store staat, vooral vanwege het updaten, want er komen zeer regelmatig nieuwe releases uit.

Naar mijn idee is de laatste wel minder stabiel dan een vorige versie die ik draaide.

Puffin werkt bij mij niet en Chrome bevalt me niet op de Shield.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PCan
Even iets anders.
Als ik via Kodi of VLC bestanden wil streamen vanaf mijn PC via het netwerk is dit geen enkel probleem.
Probeer ik echter de Shield opslag te bereiken via Windows 10 verkenner, dan krijg is steevast bericht dat de Shield niet beschikbaar is. Hoewel hij wel in mijn netwerk staat.

Ik heb bij instellingen Opslag en herstel ingesteld dat bestandsoverdracht via het netwerk beschikbaar is. .
Ik heb ook een gebruikersnaam met wachtwoord gekregen. Daar staat bij: Log in op een andere met deze gebruikersnaam en wachtwoord om de opslag van de Shield te benaderen.

Maar als ik een netwerk verbinding probeer te maken lukt dat dus niet en krijg ik ook geen inlogscherm of zoiets te zien. De Shield staat wel bij apparaten en printers als multimedia apparaat, maar vaag van kleur als Niet verbonden. De probleemoplosser van W10 kan niets vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

@PCan : Iets met SMBv1 en zo... Staat in dit topic! ;)

Daarnaast moest ik in mijn geval vanaf een Windows 7 machine echt direkt naar de Shield TV verbinden op IP basis!

Dus \\192.168.1.100\ of iets dergelijks intypen in je Explorer URL balk :)

Mocht je dit doen i.v.m. de AdvancedSettings.xml file van Kodi dan moet je ook nog eens naar een verborgen map toe als ik me niet vergis dus : \\192.168.1.100\map1\map2\map3\.kodi\ <= Let op die . in de naam!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PCan
@nero355 SMB 1.0 cliënt stond inderdaad uitgeschakeld bij Windows Onderdelen. Thanks.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19:53
Mijn Netflix werkt vandaag niet meer, krijg de foutmeldingen tvq-st-103 tvq-st-106 tvq-st-118(tegelijkertijd).
Als ik via apps de update van Netflix verwijder werkt het weer wel, maar als ik dan Netflix weer update kan ik niet eens inloggen.
Meer mensen met een Shield en problemen met Netflix?

Edit:
Het werkt weer, waarschijnlijk een hickup bij Netflix.

Arjantje72 wijzigde deze reactie 09-05-2019 20:40 (9%)
Reden: Update

Acties:
  • 0Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21:38
ik heb boven en onder een Shield. Nu ga ik beneden naar een 4k TV en boven blijft 1080P.

Als ik me library update naar 4k waar mogelijk, moet je de 1080p behouden voor boven? Of is downscalen niet zo'n probleem?

casino's maken me rijk!Neteller heb je dan nodig!!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:59
trekker22 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:19:
ik heb boven en onder een Shield. Nu ga ik beneden naar een 4k TV en boven blijft 1080P.

Als ik me library update naar 4k waar mogelijk, moet je de 1080p behouden voor boven? Of is downscalen niet zo'n probleem?
De SHIELD doet 4K perfect afspelen en waar nodig gewoon netjes downscalen naar 1080p (als de TV dat maximaal ondersteund). 4K items in je library kun je dus ook perfect afspelen op een 1080p TV.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PCan
Sinds gisteren de Mediabox Next van Ziggo. Nu gebruik ik de Shield een stuk minder.
Voordeel Shield is natuurlijk (bijna-) vrije App keuze, Dolby Atmos, Ook de geluid en beeldkwaliteit van de Shield is net iets beter. De Next is alleen beschikbaar voor Internet en TV complete abonnees.
Het is niet mogelijk om via de Next videobestanden vanaf je eigen server/externe opslag af te spelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16:25
PCan schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:23:
Sinds gisteren de Mediabox Next van Ziggo. Nu gebruik ik de Shield een stuk minder.
Voordeel Shield is natuurlijk (bijna-) vrije App keuze, Dolby Atmos, Ook de geluid en beeldkwaliteit van de Shield is net iets beter. De Next is alleen beschikbaar voor Internet en TV complete abonnees.
Het is niet mogelijk om via de Next videobestanden vanaf je eigen server/externe opslag af te spelen.
kan je deze op verzoek krijgen bij Ziggo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PCan
@pitchdown Zie topics over Ziggo Mediabox Next.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

PCan schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:23:
Van wat ik heb begrepen is dat ding alleen leuk als je de hele tijd Netflix en dergelijke gebruikt :?

Kodi zit er niet op en alle andere apps die je op elk Android TV apparaat wel hebt...
Voordeel Shield is natuurlijk (bijna-) vrije App keuze, Dolby Atmos,
Raar dat een apparaat dat Netflix ondersteunt geen Dolby Atmos heeft...
Ook de geluid en beeldkwaliteit van de Shield is net iets beter.
Dat lijkt me best wel raar : Geluid is digitaal dus dat moet gewoon 1:1 aankomen bij je versterker of TV, tenzij er verschil is in bitrate :?

Wat betreft de video kwaliteit : Dat zou best kunnen, want nVidia GPU tenslotte, maar ook die verschillen zijn echt minimaal!
Het enige wat ik kan bedenken is dat die Ziggo doos een slechte upscaler heeft of iets dergelijks...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PCan
@nero355
Nee, de Next is een enorme verbetering ten opzichte van de Horizonbox.
Supersnel en handig. Je roept gewoon iets in de mic en hoppa het staat op je scherm.
Bijvoorbeeld: Je roept "Zarra Larsson" en je krijgt al haar video's om uit te kiezen.
Schakelen tussen zenders gaat razendsnel.

De Next draait op RDK Linux platform.

Geluid: Je kan kiezen tussen stereo en Dolby Digitale, net als bij de Horizonbox. Vermoedelijk is Stereo gewoon Passtrough en gaat Dolby Digitale zich bemoeien met je 5.1 decodering. Dat kan mijn Denon veel beter. Je Dolby Atmos wordt niet ondersteund.Maar Netflix ondersteund sowieso geen Atmos via Android TV. (DRM kwestie). (Geen echte Appstore Apps.)
De Shield geeft een prachtig vol geluid met veel bass. Goeie audiochip denk ik.
Ik gebruik ook op mijn PC nVidia HDA vanaf een oude GTX660 HDMI 1.4. Perfect (Atmos-) geluid.

Maar, het gaat hier niet over de Next. Er zijn speciale topic voor hier op Tweakers!

Trouwens, ik vind Kodi en Plex nog steeds onhandig. Kan veel beter overweg met de VLC mediaplayer App. Tis wat je gewend bent denk ik.

PCan wijzigde deze reactie 12-05-2019 15:04 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

PCan schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:05:
@nero355
Nee, de Next is een enorme verbetering ten opzichte van de Horizonbox.
Supersnel en handig. Je roept gewoon iets in de mic en hoppa het staat op je scherm.
Bijvoorbeeld: Je roept "Zarra Larsson" en je krijgt al haar video's om uit te kiezen.
Schakelen tussen zenders gaat razendsnel.
Hé bah! Praten tegen mijn apparaten... Liever niet! Staat ook uit op de Shield TV :P
De Next draait op RDK Linux platform.
Dat geeft wel mogelijkheden in ieder geval...
Trouwens, ik vind Kodi en Plex nog steeds onhandig. Kan veel beter overweg met de VLC mediaplayer App. Tis wat je gewend bent denk ik.
Alles heeft zijn doel :

- VLC Player op de Android telefoon, want daarmee speel ik bijna geen video of muziek af, maar het is wel handig om net als onder Windows iets te hebben dat gewoon zonder gezeik alles afspeelt!
- Kodi op de HTPC en Shield TV, want wat meer afgestemd op gebruik i.c.m. een afstandsbediening en je kan via een MySQL database op meerdere clients bijhouden wat je al hebt gekeken :)

En over afstandsbedieningen gesproken : Ik heb een andere gekocht die wat meer naar mijn smaak is! :*)

https://www.banggood.com/...-Air-Mouse-p-1438376.html

Werkt veeeel beter dan die van de Shield TV en is nog comfortabeler ook! 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20-05 12:36
nero355 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:42:

En over afstandsbedieningen gesproken : Ik heb een andere gekocht die wat meer naar mijn smaak is! :*)

Zo. Dit is even nice. Bedankt hiervoor!
7 Euro voor een afstandsbediening die niet dun genoeg is om zomaar tussen je bank te donderen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr Magic
nero355 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:42:

Ik heb deze ook gekocht (bluetooth versie zonder extra receiver), maar ik moet hem telkens opnieuw pairen om hem weer te laten werken. Het apparaat is dan nog wel zichtbaar in het Instellingen-scherm van de Shield, maar reageert niet meer tot ik hem opnieuw pair :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

Mr Magic schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:24:
Ik heb deze ook gekocht (bluetooth versie zonder extra receiver), maar ik moet hem telkens opnieuw pairen om hem weer te laten werken. Het apparaat is dan nog wel zichtbaar in het Instellingen-scherm van de Shield, maar reageert niet meer tot ik hem opnieuw pair :(
Hmm... het lijkt er inderdaad op dat je de Bluetooth kant van de remote effe wakker moet maken :
Als ik alleen effe de toetsencombinatie indruk om te pairen dan kan ik meteen de Shield TV weer bedienen!

Dus je hoeft niet opnieuw door het proces heen en de originele remote kan lekker opgeborgen blijven :)

Ik heb trouwens € 6,24 betaald! :+

Overigens tijdens het testen van bovenstaande weer van die rare artifacts gehad toen ik de Shield TV wakker maakte en het lijkt erop dat ik gewoon zo'n brakke herrie makende adapter heb, zoals sommigen al hadden meegemaakt dus het wordt tijd voor een RMA aanvraag! :Y)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PCan
Heb de Plex mediaserver verwijderd. Die idioten stuurden een Push-bericht via mijn Google mailaccount.

Iemand ervaring met de Corsair K83 Wireless Entertainment (US)?

PCan wijzigde deze reactie 19-05-2019 11:30 (24%)

Pagina: 1 ... 47 48 49 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True