Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bemay
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 14-06-2023
Beste,

ik heb heel wat films op men PC staan, en stream die via 'PLEX' naar men Samsung Smart TV, via One connect box.
Nu die verbinding is niet altijd top, en niet altijd wordt Dolby Atmos doorgegeven.

Nu kan een Nvidia Shield daarbij helpen?
Kan ik hier films op overzetten? En deze dan connecten met men One Connect Box?
Heeft dit apparaat een mediaspeler software? Geeft dat 4K én Dolby Atmos door?

Zijn er miss alternatieven beter?

groeten,
Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 07:05

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik heb een shield, heb er kodi op geinstalleerd die films van de nas streamt, atmos, hdr 4k, alles werkt.

Ben er alleen nog niet over uit of Kodi the holy grail is..

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:00
Je kan op de Shield Plex installeren en op die manier de films kijken.
Ik doe het hier al jaren en dit werkt (hier) veel beter dan rechtstreeks op de tv.

Mijn volgorde van aansluiten:
Plex --> Pioneer receiver --> tv
Alles via HDMI aangesloten.
De tv is hier niet meer dan een monitor.

Edit: Kodi (zoals hierboven) werkt ook wel en het is maar net wat je gewend bent.
Ik probeer het regelmatig en kom steeds weer terug op Plex.

[ Voor 19% gewijzigd door Ad de Jong op 05-06-2023 10:21 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bemay
En als streamen moeilijk is, omdat men PC waar alkles op staat niet zo'n goede verbinding heeft?
Kan je films overzetten naar de Shield, heeft die een harde schijf?

Plex heb ik op men one connect box, probleem is de pc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:03
Als je PC het probleem is, waarom geef je die dan geen goede verbinding?
Zoals bedraad netwerk, bijvoorbeeld?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 22:13

D4NG3R

kiwi

:)

Exact wat is het probleem met de PC dan, is de verbinding niet snel/stabiel genoeg? Is het systeem zelf niet snel genoeg omdat er wordt getranscode?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
Je kan een externe HDD aan je Shield hangen dmv USB.
Ik heb een NAS die bekabeld in het netwerk hangt net als ook de Shield, op dat gebied niets draadloos.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bemay
D4NG3R schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:25:
Exact wat is het probleem met de PC dan, is de verbinding niet snel/stabiel genoeg? Is het systeem zelf niet snel genoeg omdat er wordt getranscode?
Idd, bedrading niet mogelijk. En 4k streamen stottert gezien verbinding niet stabiel genoeg. En krijg het niet stabieler.
Vandaar de vraag of ik de films gewoon op de shield kan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
https://www.nvidia.com/nl-nl/shield/shield-tv-pro/

Er zit geen HDD in om (veel) films etc in op te kunnen slaan als je dat bedoeld.
Je kan dan beter een externe HDD eraan hangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fowRxBH8TakXtz7EvFiYnkMW_Lc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4vt7VjJljZ7LqsNgFJN3wVgU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Ad de Jong op 05-06-2023 10:36 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Bemay schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:28:
[...]

Idd, bedrading niet mogelijk. En 4k streamen stottert gezien verbinding niet stabiel genoeg. En krijg het niet stabieler.
Dit valt in z'n geheel niet te doen? Scheelt nogal wat qua kosten t.o.v. het kopen van een Shield + externe HDD. :P
Om dat te beantwoorden; Nee, niet direct op de Shield zelf. Ja, wel met een externe harde schijf. En dat werkt dikke prima. Hell je kan op de Shield zelf ook een Plex server draaien als je dat interface graag blijft gebruiken, anders is bijvoorbeeld Kodi ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bemay
Is internet via het stopcontact miss een optie op de pc? Werkt dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-06 12:17
Dit heeft niets met Gaming te maken, verplaatst naar het juist subforum.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Met een Shield icm Plex kan je vaak nog meer content native afspelen dan met de (officiële) Plex apps (zowel voor TV als de Shield!). Wel de onofficiele Plex plugin voor Kodi gebruiken, die wordt tenminste onderhouden, de officiele Plex for Kodi plugin heeft al 3 jaar geen updates gehad.

Ik gebruik daar nu https://github.com/pannal/plex-for-kodi voor en dat werkt echt magisch in combinatie met de Shield TV Pro.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 05-06-2023 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Bemay schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:54:
Wellicht, dat verschilt sterk per opstelling en valt eigenlijk niks fatsoenlijks over te zeggen behalve 'probeer het'. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bemay schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:22:
En als streamen moeilijk is, omdat men PC waar alkles op staat niet zo'n goede verbinding heeft?
Kan je films overzetten naar de Shield, heeft die een harde schijf?

Plex heb ik op men one connect box, probleem is de pc.
Dat content niet goed afspeelt kan door van alles komen, dat hoeft niet per se de verbinding te zijn. Hoe zijn de apparaten nu verbonden? Via wifi of via bedraad? Als alles al bedraad aangesloten is, kan je dat al redelijk uitsluiten eigenlijk. Gaat de Plex server niet transcoden (van formaat X naar formaat Y omzetten)?

Een simpele manier om dit te voorkomen is door in de client in te stellen om altijd de maximale kwaliteit af te spelen. In veel gevallen is dat de oplossing en krijg je als bonus ook nog eens een veel betere kwaliteit in beeld. Standaard wordt een stream omgezet naar 720p, maar heb je wellicht de content in 1080p bijvoorbeeld.

En ja, dat verschil is enorm merkbaar. Een maximaal 4 Mbps 720p stream versus gemiddeld een 6-10Mbps stream voor 1080p (in x264 en 1080p).

En om antwoord te geven op de vraag: De Shield heeft inderdaad een kleine harde schijf. Externe disks zoals externe schijven zouden ook gewoon moeten werken.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 05-06-2023 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bemay schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:28:
Als je streamed op 4K dan wil je echt 100% zeker zijn dat je kijkt middels direct play en niet de PC pijnigt door transcoding te forceren. Een 4K stream transcoden naar 720p (wat de default instelling is bij veel oudere / niet onderhouden clients) is best een flinke klus. Je wilt in dergelijke gevallen echt de transcoding voorkomen en dat liever aan de client overlaten.

Ook de codec kan wel een ding zijn, de Shield kan bijvoorbeeld niet goed overweg met VC1 kwam ik dit weekend achter.

Ik heb een vermoeden dat de PC aan het transcoden is, terwijl de PC daar te zwak voor is. Instellingen nalopen op de clients (afspeelkwaliteit op maximaal zetten) kan wonderen verrichten.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 05-06-2023 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-06 10:14

FeaR

In GoT we trust

Ik ga dit topic sluiten. Op Tweakers verwachten we enige vorm van eigen inzet en die mis ik in dit topic. De gestelde vragen door @Bemay zijn in deze vorm/topic pure dumpvragen.
Nu kan een Nvidia Shield daarbij helpen?
Kan ik hier films op overzetten? En deze dan connecten met men One Connect Box?
Heeft dit apparaat een mediaspeler software?
Geeft dat 4K én Dolby Atmos door?
Zijn er miss alternatieven beter?
Geen eigen onderzoek, puur vragen stellen en wachten op antwoord. Zoals eerder aangegeven, zo werkt Tweakers niet.

Het staat je vrij een nieuw topic te openen. Wees dan vooral duidelijk. Merken en types zeggen meer dan alleen "Samsung Smart TV". Idem met "niet altijd wordt Dolby Atmos doorgegeven" het is aan jou om te achterhalen wanneer wel of wanneer niet.

Let ook op waar je vragen stelt. Dit topic stond op de goede plek maar dezelfde vraag was gesteld in het Nvidia Shield-topic, dat is crossposten en is niet toegestaan. Als het netwerk het issue is dan zijn andere forumdelen van Tweakers daar de betere plek voor.

[ Voor 84% gewijzigd door FeaR op 05-06-2023 13:36 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.