Acties:
  • 0Henk 'm!

• breaker.evert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:57
PCan schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:31:
De Shield, 2019 Pro, schakelde zichzelf en dus ook de TV vanmorgen spontaan in. Ik stond in de keuken en de afstandsbedieningen op een plek waar de katten niet bij kunnen.
Dat moeten we niet hebben met deze energieprijzen!
Gebeurt dat vaker?
Zou dat kunnen komen door de Google App op mijn smartphone? Hoe dan?
Ik zelf had dit ook.
En kwam toen door de versterker.
Geen idee waarom.

Daarom heb ik paar jaar geleden bij Hornbach https://www.hornbach.nl/p...liging-antraciet/8819125/ gekocht. Met een master stopcontact als deze boven een waarden komt zet deze alle andere apparaten op de stekker doos aan.

En als ik de tv uitzet is alles echt uit. Behalve de tv blijft op standby.

In deze tijden is het zeker mooi meegenomen.

[Voor 4% gewijzigd door breaker.evert op 14-05-2023 17:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:23:
De afstandbediening van de TV (oudere Sony Bravia, zonder Android dus) was echter altijd al een beetje crappy. Van die rubberen knoppen die niet altijd goed pakken. En infrarood is natuurlijk ook niet meer van deze tijd.
Waarom is dat nou weer niet van deze tijd :? 8)7
Overigens werkt Sony BraviaLink, Onkyo's "Remote Interactive over HDMI" en CEC op de Shiele helemaal prima. Dus aanbevelingen om een Logitech Harmony te kopen hoeven niet ;).
Het enige juiste antwoord hier is dan ook gewoon de TV Fabrikant benaderen en vragen naar een nieuw exemplaar! :)

Maar je kan ook rommelen met universele modellen die met Android TV apparaten werken via je favoriete Chinese Webshop natuurlijk...

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0Henk 'm!
nero355 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 21:58:
[...]

Waarom is dat nou weer niet van deze tijd :? 8)7
Volgens mij levert tegenwoordig nog geen enkele fabrikant infrarood afstandsbedieningen, omdat... die altijd gericht moeten worden en bv geen fancy microfoon kunnen hebben (niet dat dat laatste in dit geval aan de orde is). In ieder geval heeft de huidige afstandsbediening + TV al best vaak issues gehad v.w.b. juiste werking. Vooral bij zonnige dagen dat ouders grootste capriolen moeten uithalen om de AB te laten werken (en dan bedoel ik dus dat richten op de TV niet werkt, maar recht omhoog richten, dus tegen plafond aan, wel werkt).
[...]

Het enige juiste antwoord hier is dan ook gewoon de TV Fabrikant benaderen en vragen naar een nieuw exemplaar! :)
1. Jij denkt dat Sony nog ABs maakt voor TVs van ik gok 2015 of zelfs nog ouder?; 2. Dat lost niet op dat het uberhaupt een redelijk shitty AB is met van die "rubberen" knoppen; 3. Dat lost niet op dat infrarood zuigt (zie hierboven dus);
Maar je kan ook rommelen met universele modellen die met Android TV apparaten werken via je favoriete Chinese Webshop natuurlijk...
En daarvoor vraag ik dus naar ervaringen... Die Xiaomi Mi TV modellen zien er an zich prima uit. Ik kan er alleen niet uit opmaken of die wel of niet via Bluetooth functioneren. Het zijn of ABs waar ik naar op zoek ben, maar dat zijn dan clones/universele voor specifieke TVs waarbij ik geen idee heb of die via BT werken en dus met de Shield te gebruiken zijn, of het zijn van die super simplistische modellen met een D-pad, volume knoppen en that's it (dus niet de nummers) en dat is dus niet waar ik naar op zoek ben.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
@RobertMe, ik ga even het eea uitproberen aan verschillende cijfertoets BT afstandsbedieningen met de Shield TV.

Edit: @RobertMe, heb nu 2 versies getest die Android TV compatibel zijn, ik bedoel, volledig werkend op andere merk gecertificeerde Android TV boxen.

Op de Shield TV geven de cijfertoetsen op de Nokia echter niet thuis, zoals ze dat met dezelfde apps (NLZiet, Canal Digitaal), bij de anderen wel doen. De Shield is prima te bedienen, echter niet alle toetsen zijn dus bruikbaar.

De afstandsbedieningen die ik heb uitgeprobeerd is de versie voor de Nokia Streaming boxen 8000/8010 en een Google gecertificeerde afstandsbediening, waarvan er tegenwoordig er veel te vinden zijn. In de praktijk verschilt alleen het merk, het uiterlijk is identiek.

Edit 2: @RobertMe, de aanhouder wint, de onderstaande geeft een werkend cijferblok. De sneltoetsen voor Netflix e.d. geven standaard niet thuis.

Dit is zo'n door Google gecertificeerde Android TV afstandsbediening. Er staat bij mij het merk Botech op maar dat had net zo goed een ander merk kunnen zijn, ze zijn universeel bij gebruik.

[Voor 102% gewijzigd door hardware-lover op 14-05-2023 23:40]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!
hardware-lover schreef op zondag 14 mei 2023 @ 22:49:
Edit 2: @RobertMe, de aanhouder wint, de onderstaande geeft een werkend cijferblok. De sneltoetsen voor Netflix e.d. geven standaard niet thuis.
[Afbeelding]

Dit is zo'n door Google gecertificeerde Android TV afstandsbediening. Er staat bij mij het merk Botech op maar dat had net zo goed een ander merk kunnen zijn, ze zijn universeel bij gebruik.
Afbeelding heb je van Amazon gehaald? :p (ook meteen verkapte link voor anderen die zoeken). Alleen daar tijdelijk niet leverbaar, maar wel te bestellen (zonder indicatie voor levertijd).
Just to be sure: D-pad & volume etc werken ook? Als de app shortcuts niet werken is uiteraard geen issue, zolang de Shield maar volledig te bedienen is (dus aan/uit, navigeren, volume, nummers).

Als zoals jij ondervonden hebt de nummers niet altijd werken maakt dat het in ieder geval lastig om zomaar eentje te bestellen (zonder te vertrouwen op retour policy van de shop :p).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@RobertMe, ik zal later nog eens uitvoerig testen welke toetsen wel of niet werken.

Ik test met de Shield 2019 Pro.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!
hardware-lover schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:16:
@RobertMe, ik zal later nog eens uitvoerig testen welke toetsen wel of niet werken.
Nogmaals thanks daarvoor (y)
Ik test met de Shield 2019 Pro.
In "mijn" geval zou het om een 2017 model gaan. Maar welke knoppen wel of niet werken zal, hopelijk, een software ding zijn. Alhoewel ik gisteren in de TS wel zag dat het 2019 model BT 5 + LE heeft en 2015 & 2017 model BT 4. Maar dat zal in de praktijk hopelijk ook niet uit maken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 15:50
Kun je het ook niet met button mapper app koppelen aan een functie?

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1Henk 'm!
mucuracat schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:47:
[...]

Het belangrijkste voor mij (/mijn ouders) nu is dat de basis werkt voor gewoon TV te kijken etc. De extratjes met bv dan ook apps voor remappen kunnen daarna evt nog. Maar toentertijd gebruikten ze op de AB van de TV ook al lang niet alle knoppen :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
mucuracat schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:47:
Zal beslist, maar ik ga in eerste instantie uit van een standaard gebruiker.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2Henk 'm!
hardware-lover schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:59:
[...]

Zal beslist, maar ik ga in eerste instantie uit van een standaard gebruiker.
Standaardgebruiker wil Netflix kijken, ziet Netflix-knop, drukt op Netflix-knop. Wat volgt bepaalt de 'ervaring' van de gebruiker. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
The Zep Man schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:01:
Standaardgebruiker wil Netflix kijken, ziet Netflix-knop, drukt op Netflix-knop. Wat volgt bepaalt de 'ervaring' van de gebruiker. ;)
Als er iets irritant is aan die driehoek afstandsbediening van de Shield 2019 Pro, dan is het wel die Netflix toets.

Ik zeg, win win in dit geval :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 15:50
hardware-lover schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:03:
[...]

Als er iets irritant is aan die driehoek afstandsbediening van de Shield 2019 Pro, dan is het wel die Netflix toets.

Ik zeg, win win in dit geval :+
Die heb ik dus met buttonmapper aangepast. Pas bij langdrukken opent het netflix. Dus bij per abuis klikken gebeurt er niks.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1Henk 'm!
hardware-lover schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:03:
Die van mij zit nog steeds in de doos. Ik gebruik een Logitech Harmony (zonder Netflix-knop of andere dienstspecifieke knoppen).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
mucuracat schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:12:
Die heb ik dus met buttonmapper aangepast. Pas bij langdrukken opent het netflix. Dus bij per abuis klikken gebeurt er niks.
Ik ken de oplossing, maar mijn Shield draait tegenwoordig enkel maar als zuinige mediaserver in huis, dus heb de noodzaak voor de mapper helemaal niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:50
Ik mis op de toblerone afstandsbediening maar één ding, een hdmi switcher knop.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@RobertMe, ter verduidelijking (hoop ik), het gaat dus over de Google G20 afstandsbediening. Deze kan dus voorzien van iedere willekeurige merknaam.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!
hardware-lover schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:25:
@RobertMe, ter verduidelijking (hoop ik), het gaat dus over de Google G20 afstandsbediening. Deze kan dus voorzien van iedere willekeurige merknaam.
* RobertMe heeft dan het idee dat niemand daar interesse in heeft. Op Amazon vind ik alleen die wat ik gisteren linkte maar tijdelijk niet op voorraad is (intussen wel besteld). Ook nu met zoeken op G20 allemaal van die kleine modellen die als twee druppels water lijken op die wat ik heb (met alleen D-pad + volume, en mijne met USB ontvanger), alleen soms nog in een Plus of Pro variant met wel de 10 digits (maar die lijkt mij te klein voor ouders O-) ). Maar dus niks volgens dit G20 reference design.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:40
hardware-lover schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:32:
[...]

Ik ken de oplossing, maar mijn Shield draait tegenwoordig enkel maar als zuinige mediaserver in huis, dus heb de noodzaak voor de mapper helemaal niet.
Ik ben wel benieuwd welk verbruik je hebt gemeten, idle wanneer deze niet streamt en ook "actief" wanneer er iets wordt afgespeeld?

En heb je dan een apart systeem voor je downloads? Waarom niet gewoon daarop je mediaserver (Jellyfin?) hosten? Dan hoeft die Shield niet aan te blijven?

Los daarvan:

Merkt iedereen ook dat de Shield nooit meer uitgaat? Ik test dit met de Shield app op Android. Normaal zie ik daar staan dat de Shield offline is. Tegenwoordig zie ik dat nooit meer. Ik kan direct aan de slag in de app met de Shield.
Erg vervelend. Dat ding moet gewoon uitgaan wanneer ik op de afstandbediening op "uit" druk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Jazco2nd, niet gemeten, maar stukken zuiniger dan mijn Synology 1010+ die eerst 24/7 draaide en waarvan eigenlijk alleen maar het meest recent toegevoegde media werd afgespeeld, erg zonde dus eigenlijk.

Mijn dagelijkse totale elektriciteitsverbruik is daarmee drastisch naar een (voor mij), meer dan acceptabel niveau gegaan, en daar was het mij om te doen. Helaas kan ik mijn KPN modem niet inzetten als media server anders was die waarschijnlijk ook al afdoende geweest voor mij.

Edit: een Chromecast apparaat "hoort" niet volledig uit te gaan 😉

[Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 15-05-2023 16:32]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:44:
* RobertMe heeft dan het idee dat niemand daar interesse in heeft. Op Amazon vind ik alleen die wat ik gisteren linkte maar tijdelijk niet op voorraad is (intussen wel besteld). Ook nu met zoeken op G20 allemaal van die kleine modellen die als twee druppels water lijken op die wat ik heb (met alleen D-pad + volume, en mijne met USB ontvanger), alleen soms nog in een Plus of Pro variant met wel de 10 digits (maar die lijkt mij te klein voor ouders O-) ). Maar dus niks volgens dit G20 reference design.
Als je zoekt op "Homatics afstandsbediening" dan komt er ook zo'n G20 model tevoorschijn. Die heb ik ook hier in huis. Volledig gelijk aan wat jij op Amazon hebt gevonden nu. Ik zag via Amazon Italië als meest voordelig maar ook daar met een forse levertijd. Maar misschien gaat het meevallen in de praktijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!
hardware-lover schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:30:
[...]

Als je zoekt op "Homatics afstandsbediening" dan komt er ook zo'n G20 model tevoorschijn. Die heb ik ook hier in huis. Volledig gelijk aan wat jij op Amazon hebt gevonden nu. Ik zag via Amazon Italië als meest voordelig maar ook daar met een forse levertijd. Maar misschien gaat het meevallen in de praktijk.
Thanks. Onder die naam te vinden bij verschillende Nederlandse winkels, waaronder een derde op Bol. Dus Amazon bestelling geannuleerd en daar besteld. Blijkbaar zitten mijn ouders nogal op hete kolen en vonden ze de AB van TV echt niet meer kunnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
StGermain schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:59:
Ik mis op de toblerone afstandsbediening maar één ding, een hdmi switcher knop.
Ik mis een heleboel knoppen op mijn Nvidia Shield TV 2017 Remote sinds Day #1 maar dat komt dan ook waarschijnlijk omdat ik de luxe van een
The Zep Man schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:23:
Die van mij zit nog steeds in de doos. Ik gebruik een Logitech Harmony Remote (zonder Netflix-knop of andere dienstspecifieke knoppen).
ben gewend! :Y) 8) :*) <3

Alles via maar een paar knoppen moeten doen in Kodi zuigt gewoon heel erg gruwelijk hard wat mij betreft! :| :F

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1Henk 'm!
nero355 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:44:
Alles via maar een paar knoppen moeten doen in Kodi zuigt gewoon heel erg gruwelijk hard wat mij betreft! :| :F
De media-knoppen (pause, play, skip, etc.) van afstandsbedieningen worden ook niet consistent ondersteund door alle streamingapplicaties. Uiteraard wel door Kodi.

Acties:
  • +1Henk 'm!
The Zep Man schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:54:
De media-knoppen (pause, play, skip, etc.) van afstandsbedieningen worden ook niet consistent ondersteund door alle streamingapplicaties. Uiteraard wel door Kodi.
Tja, gezien het feit dat alles de "dumbing down" kant op gaat is dat niet eens zo heel raar triest genoeg... ;(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:51:
Thanks. Onder die naam te vinden bij verschillende Nederlandse winkels, waaronder een derde op Bol. Dus Amazon bestelling geannuleerd en daar besteld. Blijkbaar zitten mijn ouders nogal op hete kolen en vonden ze de AB van TV echt niet meer kunnen.
Duidelijk. Hopelijk werkt het ook zoals ik aangaf op het model Shield wat zij hebben 🤞

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:11
charrel schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 18:32:
Maar de werking van de Ziggo Go app is hier wel 1 grote bron van frustratie.
Ik kwam er zojuist achter dat mijn Shield de LAN verbinding niet meer gebruikte. Resultaat was dat sindsdien Ziggo eigenlijk nauwelijks meer werkte, op de een of andere manier werkt de Wifi niet goed genoeg voor Ziggo terwijl het AC Pro punt twee meter verder zit. Maar ik heb de LAN weer aangezet (in opties zit een slider) en pats boem de Ziggo app is weer gewoon supersnel.

Heel vreemd.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:23
Het viel mij zondag op dat Netflix geen HDR lijkt uit te sturen naar de TV.
De Shield is via een NAD T758V3i verbonden aan een LG oled.
Vanuit Plex en Embdy stuurt hij wel HDR uit naar de TV maar bij Netflix zegt de TV wel Dolby Vision/Atmos te ontvangen maar zie ik dat de versterker geen HDR signaal ontvangt.

Heb bij de beeldinstellingen al gekeken maar volgens die instellingen zou het moeten werken.
Iemand ene idee?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

icecreamfarmer schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:18:
Vanuit Plex en Embdy stuurt hij wel HDR uit naar de TV maar bij Netflix zegt de TV wel Dolby Vision/Atmos te ontvangen maar zie ik dat de versterker geen HDR signaal ontvangt.

Heb bij de beeldinstellingen al gekeken maar volgens die instellingen zou het moeten werken.
Iemand ene idee?
Ik gok dat je een Shield TV 2015/2017 hebt die geen Dolby Vision kan verwerken :?

Andere vormen van HDR worden wel ondersteund trouwens dus kijk effe goed wat je aan het afspelen bent! ;)

• icecreamfarmer
nero355 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:28:
[...]

Ik gok dat je een Shield TV 2015/2017 hebt die geen Dolby Vision kan verwerken :?

Andere vormen van HDR worden wel ondersteund trouwens dus kijk effe goed wat je aan het afspelen bent! ;)
Nee heb een 2019pro.
En zover ik weet heeft het ook gewerkt.

icecreamfarmer schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:30:
Nee heb een 2019pro.
En zover ik weet heeft het ook gewerkt.
Dan heb je in ieder geval een hele keten die het kan verwerken en zal je toch echt alle opties af moeten gaan op alle drie apparaten en ervoor moeten zorgen dat er zo min mogelijk processing/upscaling wordt gedaan door de Versterker bijvoorbeeld :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richard35
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:08
The Zep Man schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:23:
[...]

Die van mij zit nog steeds in de doos. Ik gebruik een Logitech Harmony (zonder Netflix-knop of andere dienstspecifieke knoppen).
Gebruik jij dan Logitech Harmony via de Hub? Of gebruik je de App?

Ik heb de Touch met Hub, maar ik kan dan alleen de Shield bedienen via de app en niet via de Touch 8)7

Acties:
  • +3Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Flirc is nice 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1Henk 'm!
Nu Logitech gestopt is met Harmony zou ik serieus een Skip 1S van Flirc overwegen. Komt later dit jaar uit. Slechts iets van 40 EUR, en ik hoef niet Marktplaats af te struinen.

[Voor 18% gewijzigd door The Zep Man op 17-05-2023 17:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zapp-it
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:07
Richard35 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:56:
[...]

Gebruik jij dan Logitech Harmony via de Hub? Of gebruik je de App?

Ik heb de Touch met Hub, maar ik kan dan alleen de Shield bedienen via de app en niet via de Touch 8)7
Ik haak even aan, heb je het nu over de Harmony Touch + Harmony hub? Zo ja dan doe je iets niet goed ;) Ik heb deze ook i.c.m. een Shield 2015 en dat werkt voor mij zeer goed. Als dat zo is laat maar even weten wat er niet (goed) werkt.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

The Zep Man schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:07:
[...]

Nu Logitech gestopt is met Harmony zou ik serieus een Skip 1S van Flirc overwegen. Komt later dit jaar uit. Slechts iets van 40 EUR, en ik hoef niet Marktplaats af te struinen.
Die Skip 1S ziet er goed uit, maar heb ik nu die Flirc USB nodig? @The Zep Man weet jij dat. Er liggen hier nu 3 afstandsbedieningen op de tafel (Soundbar, Ziggo box Sony TV en Shield tv).

De 3 eerste kan ik bedienen met de Ziggo AB, maar als mijn vriendin iets wil kijken vanaf de NAS dan gaat het niet echt easy zeg maar. Mij boeit het niet zo veel, maar dit ding heeft wel een waf factor.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Pierre schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 19:12:
[...]

Die Skip 1S ziet er goed uit, maar heb ik nu die Flirc USB nodig? @The Zep Man weet jij dat. Er liggen hier nu 3 afstandsbedieningen op de tafel (Soundbar, Ziggo box Sony TV en Shield tv).

De 3 eerste kan ik bedienen met de Ziggo AB, maar als mijn vriendin iets wil kijken vanaf de NAS dan gaat het niet echt easy zeg maar. Mij boeit het niet zo veel, maar dit ding heeft wel een waf factor.
Wat jouw vriendin wilt is een hoge WAF: alles bedienen met een enkele afstandsbediening op een logische en gebruiksvriendelijke manier. De Skip 1S is van wat ik lees vergelijkbaar met een klassieke Logitech Harmony. Met behulp van activiteiten worden apparaten op een bepaalde manier geconfigureerd. Een activiteit die ik vaak zelf gebruik heet 'Use Shield TV'. Die zet mijn TV aan, zet die op de juiste input, zet mijn receiver aan, zet die op de juiste input, en start de Shield TV op. Binnen de gekozen activiteit worden de knoppen ingedeeld naar wat bediend moet worden. De volume-knoppen bedienen mijn receiver (zou in jouw geval de sound bar kunnen zijn), en de overige knoppen bedienen enkel de Shield TV omdat ik in deze activiteit niets doe met mijn TV zelf. Die toont maar simpelweg het beeld. Het enige wat de TV in deze activiteit kan doen is uitgeschakeld worden samen met de andere apparatuur m.b.v. een enkele druk op de power-knop, of overschakelen naar een ander apparaat zodra een andere activiteit wordt gekozen.

De truc zit hem in dat de afstandsbediening dezelfde taal moet spreken en de juiste woorden moet kennen om apparaten te bedienen. De taal is iets als infrarood, Bluetooth of Wi-Fi, en de woorden zijn de unieke opdrachten die ieder apparaat nodig heeft. Voor mij heb ik gekozen om enkel ouderwets infrarood te gebruiken, omdat dat het meest robuust is. Bluetooth en Wi-Fi zijn afhankelijk van sessies die verloren kunnen gaan, waarna 'pairing' nodig is. Dat is niet gebruiksvriendelijk. De klassieke Logitech Harmony-afstandsbedieningen en de Skip 1S ondersteunen enkel infrarood, en met infrarood heb je geen pairing-problemen omdat verkeer maar één kant op gaat.

Niet elke Shield TV ondersteunt infrarood. Eigenlijk alleen het eerste model (die later ooit is hernoemd naar het 2017 Pro model, maar eigenlijk nog het 2015 model is). Alle andere modellen hebben geen infraroodontvanger. Dit kan op Shield TV-modellen met USB-aansluitingen gecompenseerd worden met een Flirc USB, wat een programmeerbare USB infraroodontvanger is. Deze zet infraroodopdrachten om in USB-toetsenbordaanslagen.

In de topicstart staat een link naar een handleiding om een Flirc USB en een Logitech Harmony te configureren. Ooit volgde ik die omdat de standaardconfiguratie van de Flirc USB in combinatie met de standaardconfiguratie van een Logitech Harmony voor de Flirc USB geen goed resultaat gaf. De handleiding lost dit netjes op, en de resultaten gebruik ik tot vandaag de dag op meerdere Shield TV's en Harmony-afstandsbedieningen.

De Skip 1S schijnt later dit jaar uit te komen. Die in een bundel met een Flirc USB kan een goede aanvulling zijn op een Shield TV (of andere Android TV-mediaspeler met USB-aansluitingen). We moeten zien hoe de standaardconfiguratie is van die set, en hoe het aangepast kan worden. Ook moeten we nog zien hoe groot de database is van ondersteunde infraroodapparaten. Voor de Logitech Harmony is die zeer uitgebreid, inclusief 'verborgen' knoppen die niet op normale afstandsbedieningen zitten maar die essentieel zijn voor een soepele werking van een universele infraroodafstandsbediening in combinatie met andere apparaten. Wat helpt is dat de Skip 1S kan leren. Het wordt dus mogelijk om een oude Logitech Harmony te pakken, die te programmeren met missende knoppen, en de missende knoppen door de Skip 1S te laten leren. Als dat ge-upload wordt naar Flirc's database kunnen anderen dit ook gebruiken.

En nog een stukje over HDMI-CEC: dat werkt soms wat klungelig. Niet altijd is duidelijk welke knop wat bedient, en CEC is niet altijd even betrouwbaar omdat implementaties tussen fabrikanten verschillen. Daarom zet ik CEC hard uit op mijn apparatuur. Ik hou niet van verrassingen, en hoewel ik geen W ben, hou ik van een hoge WAF. :)

[Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 17-05-2023 19:30]

• psy
Kleine positieve note.

Ik lees hier vaak over een CEC die niet goed werkt, maar dat is nou één van de zaken die hier wél goed werkt met de Shield. Ik gebruik alleen Panasonic (plasma) televisies en dat werkt echt top. Het enige wat niet werkt is TV aanzetten met de Shield, maar de rest werkt wel goed.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

psy schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 21:07:
Kleine positieve note.

Ik lees hier vaak over een CEC die niet goed werkt, maar dat is nou één van de zaken die hier wél goed werkt met de Shield. Ik gebruik alleen Panasonic (plasma) televisies en dat werkt echt top. Het enige wat niet werkt is TV aanzetten met de Shield, maar de rest werkt wel goed.
LG + Denon + Shield. TV mini AB "werken" alleen de home & input knop niet (worden door TV afgehandeld). Alternatieve Shield AB past gewoon volume op versterker aan. Aan en uit zetten gaat prima both ways. Shield aanzetten zet TV & versterker aan, Shield uit zetten zet TV & versterker uit. Op TV of versterker Shield als input selecteren zet de Shield aan. En in al die situaties doet de versterker dus ook mee door de input van de Shield te activeren.

• icecreamfarmer
nero355 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:40:
[...]

Dan heb je in ieder geval een hele keten die het kan verwerken en zal je toch echt alle opties af moeten gaan op alle drie apparaten en ervoor moeten zorgen dat er zo min mogelijk processing/upscaling wordt gedaan door de Versterker bijvoorbeeld :)
Maar in plex werkt het wel.
Overigens zegt de versterker geen hdr signaal te ontvangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
icecreamfarmer schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 08:33:
[...]

Maar in plex werkt het wel.
Overigens zegt de versterker geen hdr signaal te ontvangen.
Mogelijk een HDCP / DRM probleem? De hele keten moet de juiste DRM ondersteunen wil Netflix een hogere kwaliteit leveren. Plex zal er natuurlijk minder moeite mee hebben als HDCP ontbreekt.
Alleen verwacht ik niet dat Netflix een "level" heeft waarbij je wel 4K krijgt maar geen HDR (op basis van HDCP ondersteuning dus. Als HDR niet ondersteund wordt pakt die natuurlijk ook geen HDR stream).

Acties:
  • +1Henk 'm!
icecreamfarmer schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:18:

Veel tegenstrijdigheden in je post. Wat boeit het of je versterker HDR ziet of niet? Als je TV aangeeft Dolby Vision te ontvangen en de TV toont Dolby Vision, wat mis je dan?

• icecreamfarmer
The Zep Man schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 10:39:
[...]

Veel tegenstrijdigheden in je post. Wat boeit het of je versterker HDR ziet of niet? Als je TV aangeeft Dolby Vision te ontvangen en de TV toont Dolby Vision, wat mis je dan?
Omdat de kleurinfo niet klopt. Heb het getest maar bij vision met hdr geeft hij het hdr ook nog eens apart aan met de het kleurbereik erbij.

Acties:
  • +1Henk 'm!
icecreamfarmer schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:26:
Omdat de kleurinfo niet klopt. Heb het getest maar bij vision met hdr geeft hij het hdr ook nog eens apart aan met de het kleurbereik erbij.
Wat is 'hij'? Je bent erg onduidelijk. Wij kunnen niet zien wat jij ziet, of in jouw hoofd kijken.

Ga eerst eens testen met de minimale configuratie: Shield TV en TV. Werkt daarmee het gewenste kleurbereik wel? Zo ja, heb je al een factory reset van je receiver geprobeerd? Heb je al je receiver eens aangesloten op eARC om te kijken of dat werkt?

Al wil je dat wij helpen, dan moet je ons helpen om jou te helpen.

[Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 18-05-2023 22:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• icecreamfarmer
The Zep Man schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:44:
[...]

Wat is 'hij'? Je bent erg onduidelijk. Wij kunnen niet zien wat jij ziet, of in jouw hoofd kijken.

Ga eerst eens testen met de minimale configuratie: Shield TV en TV. Werkt daarmee het gewenste kleurbereik wel? Zo ja, heb je al een factory reset van je receiver geprobeerd? Heb je al je receiver eens aangesloten op eARC om te kijken of dat werkt?

Al wil je dat wij helpen, dan moet je ons helpen om jou te helpen.
Sorry hij is de LG oled.
TV is aangesloten via arc en via de Netflix app op de tv werkt het wel.

Rechtstreeks aansluiten nog niet geprobeerd want ik heb de benodigde losse kabel niet.

Punt is dat het wel gewerkt heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-05 18:52

zAo

GPLv2 Fanboy

Mijn 2015 model geeft sinds een paar weken HDCP problemen met apps als Netflix of Disney+; op random momenten stopt de playback en krijg ik het info-scherm van de Shield te zien met een verwijzing naar HDCP.

Een andere TV poort of HDMI kabel geven geen ander resultaat helaas.

Iemand nog een suggestie wat ik kan proberen? Ik heb er nooit problemen mee gehad op mijn LG CX55.
psy schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 21:07:
Kleine positieve note.

Dan werkt het dus NIET goed! >:) :P :+
icecreamfarmer schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 08:10:
Sorry hij is de LG oled.
TV is aangesloten via arc en via de Netflix app op de tv werkt het wel.

Rechtstreeks aansluiten nog niet geprobeerd want ik heb de benodigde losse kabel niet.

Punt is dat het wel gewerkt heeft.
Ook met dezelfde TV :?

Ik kan me namelijk herinneren dat een bepaalde LG OLED TV generatie alleen zelf Dolby Vision kon verwerken en het niet als Input accepteerde...

Misschien moet je dat eens uitzoeken :)
zAo schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:06:
Mijn 2015 model geeft sinds een paar weken HDCP problemen met apps als Netflix of Disney+; op random momenten stopt de playback en krijg ik het info-scherm van de Shield te zien met een verwijzing naar HDCP.

Een andere TV poort of HDMI kabel geven geen ander resultaat helaas.

Iemand nog een suggestie wat ik kan proberen?

Ik heb er nooit problemen mee gehad op mijn LG CX55.
Om welke TV gaat het nu dan precies :?

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-05 18:52

zAo

GPLv2 Fanboy

nero355 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 12:48:
[...]

Om welke TV gaat het nu dan precies :?
Een LG OLED55CX6LA.

Ik moest ook Atmos uitzetten op mijn TV om geen stuttering te hebben.

Acties:
  • +2Henk 'm!
hardware-lover schreef op maandag 15 mei 2023 @ 18:16:
[...]

Duidelijk. Hopelijk werkt het ook zoals ik aangaf op het model Shield wat zij hebben 🤞
offtopic:
Eindelijk gearriveerd, zou origineel vrijdag komen, vervolgens op dinsdag T&T met bezorging woensdag. Woensdagmiddag gaf T&T aan "Bezorgd", maar dus niks in de brievenbus... Gisteren nog steeds niks. Vanmiddag contact met Bol opgenomen "verwarrend dat traceercode aangeeft dat het bezorgd is, want ik heb hier staan dat het onderweg is" 8)7 . En intussen dus gearriveerd.

Meteen even geprobeerd. Koppelde direct, nummers in Ziggo Go TV app werken, vorige/volgende zender werkt, volume aanpassen (van Okyo versterker) werkt (via CEC), navigatie werkt uiteraard (D-pad, Home, Return). Dus ik ga er vanuit dat ze blij zullen zijn.

Ter referentie dus:
https://www.bol.com/nl/nl...nt/9300000125974831/?s2a= werkt prima als full size afstandbediening met nummertjes en al en is dus prima om ook te gebruiken voor traditioneel TV kijken (met Android TV app dan). En dan dus met Shield 2017 getest door ondergetekende en door @hardware-lover getest met Shield 2019.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• psy
nero355 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 12:48:
[...]

Dan werkt het dus NIET goed! >:) :P :+
Over dat niet aangaan van de Panasonic tv, eigenlijk wel raar als de rest wel goed werkt.

Dus ik ging de opties van de tv eens langs, blijkt dat bij Viera-Link de "tv automatisch aan" uitstond..... dat aaangezet en nu werkt het gewoon goed.

Hahaha 😜 een jaar lang alles zelf zitten aanzetten met 2 ab's....nu voldoet de Shield ab ook.

Acties:
  • +2Henk 'm!
psy schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 20:13:
Over dat niet aangaan van de Panasonic tv, eigenlijk wel raar als de rest wel goed werkt.

Dus ik ging de opties van de tv eens langs, blijkt dat bij Viera-Link de "tv automatisch aan" uitstond..... dat aaangezet en nu werkt het gewoon goed.

Hahaha :P een jaar lang alles zelf zitten aanzetten met 2 ab's....nu voldoet de Shield ab ook.
Ouwe PEBKAC-er ;) :P :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:31

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het kostte even wat tijd maar ik kan nu Cemu en een rom starten vanaf de Shield met Moonlight en Sunshine waarbij de resolutie automatisch wordt aangepast. Behalve de 250ms input delay ben ik erg blij mee.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:31
https://florisse.nl/shield/

Heeft iemand ervaring met de handelingen die genoemd worden op de bovenstaande website? Is het aan te raden om te downgraden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 23:09
baba420 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:04:

Heeft iemand ervaring met de handelingen die genoemd worden op de bovenstaande website? Is het aan te raden om te downgraden?
Ervaar jezelf problemen die genoemd worden op bovenstaand site?

Zo ja, dan zou je dit kunnen overwegen. Het staat erg duidelijk omschreven wat je moet doen, dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Check voordat je begint wel of je alle hardware benodigdheden hebt liggen.

Ik heb het destijds zelf wel gedaan (met een 2017 variant) en heb er geen dag spijt van gehad en ben ook niet van plan nog weer te gaan upgraden.

[PSN: DeTjuK]

Acties:
  • +1Henk 'm!
DeTjuk schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:46:
Ervaar jezelf problemen die genoemd worden op bovenstaand site?
Een aantal van die problemen kunnen opgelost worden in nieuwe firmwares. Neem bijvoorbeeld de Google-advertenties. Een alternatieve launcher installeren, en dat probleem is al weg.

Verder heb ik het idee dat veel van de genoemde problemen niet (alleen) komen door de nieuwere firmware.

[Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 23-05-2023 13:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:03
Blijft al meer dan 1 jaar staan waarom Nvidia zo'n problemen heeft met de firmware terwijl op de 8.x.x versie hij het feilloos deed.

Xiaomi 12 Pro 12GB\256GB EEA Global V14.0.8.0.TLBEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2Henk 'm!
snah001 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:31:
Blijft al meer dan 1 jaar staan waarom Nvidia sommige gebruikers zo'n problemen heeft hebben met de firmware terwijl op de 8.x.x versie hij het feilloos deed.
Fixed. Nvidia heeft geen probleem. Voor elke gebruiker die (terecht of onterecht) klaagt zijn er zoveel gebruikers die geen problemen hebben met nieuwere firmwareversies.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14:22
Ik kan voor een mooie prijs een Nvidia Shield Pro 2017 op de kop tikken.
Ik wil hem alleen hebben om met sunshine/moonlight games te streamen van mijn pc naar mijn 4k tv. En mogelijk om een IPTV sportabbonementje af te sluiten. Ik maak gebruik van een sonos surround set.

Is deze versie hier voldoende voor? Of ga ik dan toch nog iets missen op het gebied van audio of beeldkwaliteit ten opzichte van de 2019 Pro variant.

LG C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 23:09
The Zep Man schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:09:
[...]
Fixed. Nvidia heeft geen probleem. Voor elke gebruiker die (terecht of onterecht) klaagt zijn er zoveel gebruikers die geen problemen hebben met nieuwere firmwareversies.
Mwoah, ik snap wat je zegt, maar er zijn wel degelijk (hot)fixes uitgebracht toen men naar FW 9 ging op basis van de grote aantallen gebruikers die problemen gingen ervaren.

Zelfs op de frontpage hebben meerdere artikelen gestaan die problemen aankaarten met de firmware 9 versie.

[PSN: DeTjuK]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:49
baba420 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:04:

Even ter info (doe ermee wat je wil)
Met windows downgraden schijnt niet goed te werken. Er is ook een youtube filmpje van iemand die halverwege moet overstappen op z'n apple om het af te maken.

Ikzelf heb onderstaande link gevolgd met een VM-machine en Ubuntu en geen haar op mijn kale hoofd die er nog aan denkt om te upgraden naar 9

https://techunwrapped.com...de-back-to-version-8-2-3/

Acties:
  • +1Henk 'm!
DeTjuk schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:02:
Mwoah, ik snap wat je zegt, maar er zijn wel degelijk (hot)fixes uitgebracht toen men naar FW 9 ging op basis van de grote aantallen gebruikers die problemen gingen ervaren.
En inmiddels zijn die hotfixes onderdeel van de standaard firmware, dus de problemen die die afdekten opgelost. Wat overblijft lijkt niet significant voor de meeste gebruikers.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:19

3raser

⚜️ Premium member

Frez schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:59:
Ik wil hem alleen hebben om met sunshine/moonlight games te streamen van mijn pc naar mijn 4k tv. En mogelijk om een IPTV sportabbonementje af te sluiten. Ik maak gebruik van een sonos surround set.

Is deze versie hier voldoende voor? Of ga ik dan toch nog iets missen op het gebied van audio of beeldkwaliteit ten opzichte van de 2019 Pro variant.
Lijkt me niet dat je iets gaat missen. Het enige verschil is volgens mij de Tegra X1+ cpu ten opzichte van de Tegra X1 uit het 2017 model. Maar games streamen heeft amper cpu nodig.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Frez schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:59:
Die Shield TV is prima voor wat je wilt doen. Voor spelstreaming gebruik je geen Dolby Vision (HDR10 is OK), en sport-TV ook niet. Spellen gebruiken LPCM voor surround geluid, en ook dat is geen probleem voor oudere Shield TV's. Atmos missen in bepaalde situaties is dus ook niet iets dat je in de weg zal zitten.

Hou er wel rekening mee dat een/elke Shield TV maximaal 'slechts' 4k@60Hz aan kan. 1080p@120Hz is ook mogelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

The Zep Man schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:41:
Spellen gebruiken LPCM voor surround geluid, en ook dat is geen probleem voor oudere Shield TV's. Atmos missen in bepaalde situaties is dus ook niet iets dat je in de weg zal zitten.
Wat bedoel je hier nu precies? Mijn Shield uit 2015 heeft ook gewoon Atmos ondersteuning hoor.

Acties:
  • +1Henk 'm!
3raser schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 20:41:
[...]

Wat bedoel je hier nu precies? Mijn Shield uit 2015 heeft ook gewoon Atmos ondersteuning hoor.
Probeer eens Atmos af te spelen in Netflix.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

The Zep Man schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 21:49:
[...]

Probeer eens Atmos af te spelen in Netflix.
Ik heb geen Netflix. Maar via Plex kan ik zonder problemen Atmos content afspelen. Mijn soundbar geeft dan ook direct aan dat hij Atmos afspeelt. Daarom valt het me ook altijd op.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Dat verklaart waarom je geen problemen ondervindt. Ik schreef:
The Zep Man schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:41:
Atmos missen in bepaalde situaties is dus ook niet iets dat je in de weg zal zitten.
Zie ook de topicstart. Al zou je wel gebruik maken van de betreffende diensten, dan zou je tegen de beperkingen van oudere Shield TV's aanlopen (wat een licentie/softwarebeperking is, want de hardware kan het waarschijnlijk wel gewoon aan).

[Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 24-05-2023 13:54]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Ik werd vandaag niet zo blij verrast met een nieuwe reclame op mijn homescreen. Een bewegende trailer van de NPO serie Anoniem. De trailer is geweldadig en toont gemaskerde mannen met wapens. Niet heel kindvriendelijk dus. Maar mijn kinderen gebruiken de Shield ook! Kan dit zomaar?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

3raser schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 20:36:
Ik werd vandaag niet zo blij verrast met een nieuwe reclame op mijn homescreen. Een bewegende trailer van de NPO serie Anoniem. De trailer is geweldadig en toont gemaskerde mannen met wapens. Niet heel kindvriendelijk dus. Maar mijn kinderen gebruiken de Shield ook! Kan dit zomaar?
Wat staat er in de gebruikersvoorwaarde waar je akkoord mee bent gegaan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:03
3raser schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 20:36:
Moet je voor bij Google zijn, die geven de licenties uit voor het gebruik van Google TV en staan daar geen wijzingen aan toe zoals bijvoorbeeld het homescreen.

Xiaomi 12 Pro 12GB\256GB EEA Global V14.0.8.0.TLBEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Pagina: 1 ... 138 139 140 Laatste

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee