Acties:
  • +2Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:30

charrel

Cortisol4life..

Maar de werking van de Ziggo Go app is hier wel 1 grote bron van frustratie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hemels
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18-05 17:09
@mucuracat Ah, ik kom er nu pas achter dat de TV gewoon 4 HDMI poorten heeft! Dan begrijp ik het wel inderdaad. Ik was eigenlijk bang voor eentje. De Nvidia Shield en de Ziggo Next Mini hebben er allebei maar 1. Dat is inderdaad simpel dan. Geloof het of niet. De handleiding van de TV zegt niet hoeveel HDMI poorten de TV heeft! Dat las ik hier op de Tweakers webiste. Thanks!

@charrel Dus de Media Next Mini toch nog maar even in gedachten houden?! Kun je een paar klachten opnoemen? Dan kan ik morgen kijken of ik die ook ondervind. Thanks!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:30

charrel

Cortisol4life..

@Hemels
App opent niet, app opent wel maar laadt niks, app opent en laadt door naar het tv overzicht maar een stream is niet te starten met een foutmelding als gevolg, stream start wel maar aan het begin/overnieuw starten werkt niet. Je kan alleen maar live kijken. Het Jeugdjournaal kijken met de kids is een ware beproeving. Telefoon app streamen werkt 99 van de 100x maar die zuigo Go app op de shield durf ik niet op te vertrouwen om iets op tv te kijken.. shield reset laatst gedaan maar het bleef helaas hetzelfde, app al meermalen geïnstalleerd maar bleef hetzelfde. Heb wel de eerste generatie shield tv pro.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:04
Vreemd, op een shield 2019 pro geen enkele van die problemen, en gebruik de Ziggo zo'n 100 dagen/avonden per jaar.

Wel vaker dat ik opnieuw moet inloggen bij Ziggo, helpt dan wel op de nvidia Remote app voor Android/iOS te gebruiken voor invoer met toetsenbord.

[Voor 3% gewijzigd door sewer op 28-04-2023 20:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ike. schreef op donderdag 27 april 2023 @ 19:58:
Ik gebruik de Shield remote zelden. De remote van mijn TV werkt prima icm. de Shield ;)
Zonder de TV erbij te noemen hebben we niks aan die informatie ;)

Vooral als je beseft hoe brak HDMI-CEC kan zijn... :X
RobertMe schreef op donderdag 27 april 2023 @ 20:11:
Als dat het adapter probleem is dat ik ken (en waarbij ik meen @nero355 een "RMA" voor heeft gedaan) dan is dat echt een heel oud probleem. Ik het een 2017 en daarvoor heb ik van de adapter een nieuw opzetstuk besteld (reisadapter ding dus, waar je verschillende stekkers op kunt schuiven).
Maar mijn ouders hebben ook een 2017 model, denk ook in 2017 gekocht, en daarbij speelde dat al niet meer. Dus bij de 2019 modellen zou dat probleem toch sowieso niet mogen voorkomen.
Je kan nog steeds een brakke adapter hebben zoals ik dus had met een 2017 model en dat had dan niks te maken met die oude "terugroepactie" maar was gewoon een adapter dat teringherrie maakte en mijn Shield zat ook nog eens te rebooten! :-(

Zijn wel flexibel daar trouwens : De oude adapter hoef je niet eens terug te sturen!
Alles via de Support Chat geregeld op hun website! _O_

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
nero355 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:20:
[...]

Zonder de TV erbij te noemen hebben we niks aan die informatie ;)

Vooral als je beseft hoe brak HDMI-CEC kan zijn... :X
LG G1

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:30
Hemels schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:19:
Heb ik met een gloednieuwe smart TV en Nvidia Shield Pro nog iets aan de Ziggo Next Mini mediabox? Of is dit puur en alleen voor opnemen? Ik hoop dat dit de juiste plek is voor deze vraag. Anders wordt ik graag doorverwezen :)
De app werkte eigenlijk hetzelfde als de Next Mini. Opnemen en terugkijken kan vanuit beide. De resolutie van de Next is hoger. En de 18+ zenders kijk je alleen met de Next, niet in de app.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hemels
Oh, kijk toch, een hogere resolutie. Ik denk dat ik het verschil zelf maar eens moet gaan bekijken. Goeie informatie om te hebben. Dank je wel voor het vermelden 😊

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:00
Mijn Nvidia Shield (2017) heeft vrij vaak ruzie met de exterme 5TB die ik als internal storage heb ingesteld. Weet iemand of dit bij nieuwere modellen wel goed gaat?

De problemen waar ik tegen aan loop zijn soms zwart beeld bij het opstarten zolang de HDD is aangesloten en altijd een minuut of 5 tot 10 voor dat je de schijf hoe dan ook kan inlezen.

Verder doet dit model het nog steeds goed, maar gezien ik niet meer 24/7 een NAS meer wil draaien was dit voor mijn gebruik echt een goede vervanger (als het werkt). Dus als een nieuwer model dit wel goed trekt zou dat dee oplossing zijn.

[Voor 6% gewijzigd door Beakzz op 01-05-2023 02:39]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:28
Met een 8Tb en een 3Tb aan de Shield 2019 geen last van…….

Acties:
  • +3Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-06 11:16
cvanatten schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:53:
[...]

De app werkte eigenlijk hetzelfde als de Next Mini. Opnemen en terugkijken kan vanuit beide. De resolutie van de Next is hoger. En de 18+ zenders kijk je alleen met de Next, niet in de app.
Resolutie niet meer een probleem. Alleen de 18+ nog :P (Dit mag volgens mij niet, omdat de app anders niet op de playstore mag)

nieuws: Ziggo Go TV-app geeft op enkele platforms live tv-zenders door in 1080p

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Taipau666
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-05 18:32
Het is me ooit gelukt, om mijn desktop boven, te streamen via de shield.
Maar ergens met een update anderhalf jaar geleden werkte het niet meer.

De google searches die ik doe krijgen resultaten van 2015/2018.

Je zou zeggen dat remote desktop niet zo moeilijk moet zijn. Het lukt immers ook op mijn android telefoon.

Maar kennelijk is het met de "android tv" die de shield gebruikt een stuk lastiger.

Is er een methode om mijn main desktop te streamen op mijn Shield (Surf/Tekstverwerker kwaliteit)

--- Taipau

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44
Taipau666 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:25:

Je zou zeggen dat remote desktop niet zo moeilijk moet zijn. Het lukt immers ook op mijn android telefoon.

Maar kennelijk is het met de "android tv" die de shield gebruikt een stuk lastiger.

Is er een methode om mijn main desktop te streamen op mijn Shield (Surf/Tekstverwerker kwaliteit)
Casten via Chrome werk hier prima. Je kunt ook via Steam link je pc streamen.

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst

Acties:
  • +2Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 11:23

Gaat perfect met Parsec, zelfs gamen met 60fps.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:32

Als onderdeel van het klant wegjaag programma is de game stream functionaliteit geschrapt. Het geforceerd reclames toevoegen heeft niet genoeg klanten weggejaagd.

Steamlink of moonlight kun je als alternatieve app gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:13
StGermain schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:20:
[...]
Gaat perfect met Parsec, zelfs gamen met 60fps.
Valt bij jou het geluid niet weg na een bepaalde tijd spelen?

Meen dat dit aan de android kant lag en de parsec devs het zelf niet konden fixen.
Heb hier zelf ook last van gehad en ben dus overgegaan naar moonlight in combi met sunshine.

[Voor 9% gewijzigd door DeTjuk op 01-05-2023 13:19]

[PSN: DeTjuK]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• StGermain
Enkel met Uncharted een keer last van gehad, met andere games niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:32

Sunshine / moonlight combo? Ik gebruik dat zelf om te gamen in de woonkamer met xbox controllers. Werkt prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Beakzz schreef op maandag 1 mei 2023 @ 02:38:
Mijn Nvidia Shield (2017) heeft vrij vaak ruzie met de exterme 5TB die ik als internal storage heb ingesteld. Weet iemand of dit bij nieuwere modellen wel goed gaat?

De problemen waar ik tegen aan loop zijn soms zwart beeld bij het opstarten zolang de HDD is aangesloten en altijd een minuut of 5 tot 10 voor dat je de schijf hoe dan ook kan inlezen.

Verder doet dit model het nog steeds goed, maar gezien ik niet meer 24/7 een NAS meer wil draaien was dit voor mijn gebruik echt een goede vervanger (als het werkt). Dus als een nieuwer model dit wel goed trekt zou dat dee oplossing zijn.
Rallye schreef op maandag 1 mei 2023 @ 08:18:
Met een 8Tb en een 3Tb aan de Shield 2019 geen last van…….
Als jullie beiden nou eens de exacte merken en modellen noemen dan heeft iemand anders er misschien ook nog wat aan! ;)
Zoiets kreeg ik laatst ook te horen van een vriend, maar na wat prutsen met Steam en Steam Link en een reboot van de PC deed alles het ineens weer inclusief het geluid :D
Als het gaat om een fatsoenlijke browser die niet vol met Spyware zit dan moet je eens kijken naar https://github.com/truefedex/tv-bro ;)
HEY_DUDE schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:14:
Als onderdeel van het klant wegjaag programma is de game stream functionaliteit geschrapt.

Het geforceerd reclames toevoegen heeft niet genoeg klanten weggejaagd.
LOL! :D NICE!!! _O_

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rallye
@nero355 De vraag van @Beakzz was niet gericht op welke harde schijven, maar op of een 2019 Shield beter met harde schijven om zou gaan de een 2017. Geen vraag naar de schijven dus, en daarom ook geen antwoord.

Ik zal straks even voor je kijken…..

Acties:
  • 0Henk 'm!
Rallye schreef op maandag 1 mei 2023 @ 17:20:
@nero355 De vraag van @Beakzz was niet gericht op welke harde schijven, maar op of een 2019 Shield beter met harde schijven om zou gaan de een 2017. Geen vraag naar de schijven dus, en daarom ook geen antwoord.

Ik zal straks even voor je kijken…..
Een 5 TB HDD klinkt als zo'n 2,5 inch model die ALLE stroom van 1 USB aansluiting gebruikt en daar ook de data overheen doet.

Een 3 of 8 TB HDD is dan waarschijnlijk weer een 3,5 inch model dat alleen 1 USB poort voor data gebruikt en alle stroom via een losse adapter krijgt! :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rallye
Een Intenso en een Seagate. Overigens beide 8Tb, dus inderdaad met eigen stroomvoorziening.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Rallye schreef op maandag 1 mei 2023 @ 22:15:
Een Intenso en een Seagate. Overigens beide 8Tb, dus inderdaad met eigen stroomvoorziening.
Electronica voor aansturing kan nog steeds door USB gevoed worden. Een nieuwer model Shield TV gaat geen verschil maken.

Heb je al eens een USB 3.0-hub geprobeerd met eigen voeding?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Beakzz
The Zep Man schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 07:51:
[...]

Electronica voor aansturing kan nog steeds door USB gevoed worden. Een nieuwer model Shield TV gaat geen verschil maken.

Heb je al eens een USB 3.0-hub geprobeerd met eigen voeding?
Zal eens een poging wagen. Het is dus een Seagate 5TB zonder eigen voeding dus het zou kunnen zijn dat de Shield hem daarom zo langzaam leest. Als het eenmaal werkt dan speelt het zonder problemen een 50GB film af dus het is echt alleen bij het opstarten een probleem.

Ga de schijf nu hoe dan ook als external device gebruiken als ik die dan nog via het netwerk kan uitlezen.

[Voor 8% gewijzigd door Beakzz op 02-05-2023 15:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heel raar gedrag van de KPN App op de Shield; hij hapert regelmatig en vrij stelselmatig op NPO1,2 en 3.

De overige zenders amper tot nooit (zeg, eens in de paar dagen een keer even een heeeel kort hikje) maar NPO1 kan ik amper kijken want rustig eens in de minuut dat het beeld 5 tot 10 seconden stil staat.

Kan nergens apart / in-app caching of anderszins terugvinden maar ook op de forums van KPN is er weinig over te vinden qua gedrag; heeft iemand dit (recentelijk) meegemaakt of weten op te lossen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2Henk 'm!
Beakzz schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:16:
[...]

Zal eens een poging wagen. Het is dus een Seagate 5TB zonder eigen voeding dus het zou kunnen zijn dat de Shield hem daarom zo langzaam leest. Als het eenmaal werkt dan speelt het zonder problemen een 50GB film af dus het is echt alleen bij het opstarten een probleem.

Ga de schijf nu hoe dan ook als external device gebruiken als ik die dan nog via het netwerk kan uitlezen.
Is de schijf wel nog in orde? Ik heb hier intussen een 5TB Seagate externe HDD liggen die dood is. Maakt wel nog geluid dat hij poogt te draaien, maar dat "rond ie niet af". Gevolg is dat zelfs als ik hem uit de behuizing haal en rechtstreeks via SATA aansluit de PC niet meer opstart.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Beakzz schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:16:
[...]

Klinkt als een probleem van piekstroom.

Als test kan je ook een USB 2.0 hub gebruiken met eigen voeding. De meeste videos gebruiken niet de volle USB 2.0 bandbreedte.

Acties:
  • +2Henk 'm!
MAX3400 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:24:
Heel raar gedrag van de KPN App op de Shield; hij hapert regelmatig en vrij stelselmatig op NPO1,2 en 3.
Ik dacht dat ik daar iets eerder over had gelezen. Workaround: gebruik NPO Start.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beakzz
RobertMe schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:25:
[...]

Is de schijf wel nog in orde? Ik heb hier intussen een 5TB Seagate externe HDD liggen die dood is. Maakt wel nog geluid dat hij poogt te draaien, maar dat "rond ie niet af". Gevolg is dat zelfs als ik hem uit de behuizing haal en rechtstreeks via SATA aansluit de PC niet meer opstart.
Ja schijf is in orde hoor. Ten eerste doet hij al vanaf het begin moeilijk icm de Shield en ten tweede leest mijn pc hem gelijk en zelfs de router uit 2015 heeft er geen problemen mee. Ik heb veel berichten op Google gevonden dat een grote HDD geen goed idee is met het 2017 model dus vandaar de vraag of meer recente Shield modellen het beter doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Beakzz schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:10:
Ja schijf is in orde hoor.
Ten eerste doet hij al vanaf het begin moeilijk icm de Shield en ten tweede leest mijn pc hem gelijk en zelfs de router uit 2015 heeft er geen problemen mee.
S.M.A.R.T. uitgelezen en ook al een keer een volledige format gedaan zonder de optie "Snel formatteren" :?

Als die dat overleeft dan is er pas echt niks aan de hand! :)
Ik heb veel berichten op Google gevonden dat een grote HDD geen goed idee is met het 2017 model dus vandaar de vraag of meer recente Shield modellen het beter doen.
Grote HDD als in een 3,5 inch model dat meer stroom slurpt dan een 2,5 inch model neem ik aan ?!

Acties:
  • +6Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:56
Voor wie dit nog niet wist;
Je kunt op een Shield of Smart TV, met Google TV, ook een (draadloze) muis gebruiken voor het bedienen van de instellingen menu's. Gaat soms sneller en makkelijker dan de afstandsbediening.
Ik gebruik de Logitech MX3 Anywhere in stand 3 en heb deze toegevoegd bij Afstandsbedieningen en Accessoires.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• A-Waxxx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:09
Beakzz schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:10:
[...]

Ja schijf is in orde hoor. Ten eerste doet hij al vanaf het begin moeilijk icm de Shield en ten tweede leest mijn pc hem gelijk en zelfs de router uit 2015 heeft er geen problemen mee. Ik heb veel berichten op Google gevonden dat een grote HDD geen goed idee is met het 2017 model dus vandaar de vraag of meer recente Shield modellen het beter doen.
Ik heb ook een seagate schijf 8TB, wanneer ik deze inplug terwijl de Schield aanstaat duurt het echt heel lang voor dat de schijf gelezen kan worden (externe voeding).
Start ik de Shield opnieuw, dan werkt het vaak wel (bijna) direct.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

The Zep Man schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 18:24:
[...]

Ik dacht dat ik daar iets eerder over had gelezen. Workaround: gebruik NPO Start.
Nou, volgens mij was de oplossing een keer "rtfm"; heb de switch eens herstart die in de huiskamer bij de Shield & TV ligt. Hapers weg. Tenminste, gisteren dan. Ik zal eens kijken of het vanavond of het weekend ook wegblijft (alhoewel ik nog steeds amper NPO kijk).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2Henk 'm!
PCan schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:11:
Voor wie dit nog niet wist;
Je kunt op een Shield of Smart TV, met Google TV, ook een (draadloze) muis gebruiken voor het bedienen van de instellingen menu's. Gaat soms sneller en makkelijker dan de afstandsbediening.
Ik gebruik de Logitech MX3 Anywhere in stand 3 en heb deze toegevoegd bij Afstandsbedieningen en Accessoires.
Android TV werkt over het algemeen veel beter met extra muizen en toetsenborden dan mijn WebOS draaiende LG TV dus ik had eigenlijk niet anders verwacht, maar dankzij dat soort berichten kunnen we wel mooi iets van een "Compatibility List" bijhouden! d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22:31
Vandaag een melding bij HBO Max op de Shield pro; er moet een nieuwe versie geïnstalleerd worden. Nergens te vinden bij de updates en hij komt ook niet in de update lijst in de Play Store op de Shield. Alles op de Shield voor de rest geüpdatet, ook geen effect…
HBO nu maar een uninstall gegeven, als ik hem dan opnieuw wil downloaden uit de store: Your device is not compatible with this version.

Iemand enig idee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
@doomtech Hier werkt het gewoon. Versie 53.20.0 van 14 april, volgens de play store.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
doomtech schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 22:21:
Vandaag een melding bij HBO Max op de Shield pro; er moet een nieuwe versie geïnstalleerd worden. Nergens te vinden bij de updates en hij komt ook niet in de update lijst in de Play Store op de Shield. Alles op de Shield voor de rest geüpdatet, ook geen effect…
HBO nu maar een uninstall gegeven, als ik hem dan opnieuw wil downloaden uit de store: Your device is not compatible with this version.

Iemand enig idee?
Wellicht een andere google account toevoegen op de shield (indien mogelijk en tijdelijk) en daarmee de hbo app the installeren. Hopelijk werkt het dan ook niet want anders doet je account moeilijk.

Je kunt de app ook zelf installeren (de .apk), bv -> https://www.apkmirror.com...tream-hbo-tv-movies-more/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22:31
Agent-X schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:43:
[...]

Wellicht een andere google account toevoegen op de shield (indien mogelijk en tijdelijk) en daarmee de hbo app the installeren. Hopelijk werkt het dan ook niet want anders doet je account moeilijk.

Je kunt de app ook zelf installeren (de .apk), bv -> https://www.apkmirror.com...tream-hbo-tv-movies-more/
Eerste oplossing zelf al een poging gewaagd. Zelfs land van het account aangepast, maar dat heeft ook geen effect.

Ben niet zo thuis in sideloaden maar ga dat eens proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hcQd
@doomtech Staat de play store misschien ingesteld op een ander land? Zover ik kan vinden kun je dit alleen op een telefoon/tablet controleren in de play store app, instellingen>algemeen>account- en apparaatvoorkeuren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hemels
Welke HDD's werken op de Shield goed bij jullie?

Een aantal reacties met merk én schijf-capaciteit zou tof zijn. Mag ik jullie dat vragen?

Acties:
  • +2Henk 'm!
Hemels schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:19:
Welke HD's werken op de Shield goed bij jullie?
HD's? Je bedoelt HDD's?

In theorie werkt alles goed, zolang het maar een eigen voeding heeft (direct of via een USB-hub). Zonder voeding zouden de meeste 2.5" HDD's en SSD's gewoon moeten werken.

Ik ben alleen geen fan van het direct aansluiten van een USB-schijf op een Shield TV. Ik doe alles via netwerk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:20
IK heb al jaren voor opnames met Tivimate een 500GB HDD van WD er aan hangen en dat werkt prima.

Xiaomi 12 Pro 12GB\256GB EEA Global V14.0.8.0.TLBEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spasm
snah001 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 14:34:
IK heb al jaren voor opnames met Tivimate een 500GB HDD van WD er aan hangen en dat werkt prima.
Bij mij lukt het maar om iets van 20 minuten op te nemen. Of kun je niet tegelijkertijd opnemen en een andere zender bekijken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snah001
Zeker kan dat, bij mij i.i.g. geen probleem.

Xiaomi 12 Pro 12GB\256GB EEA Global V14.0.8.0.TLBEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hemels
The Zep Man schreef op zondag 7 mei 2023 @ 14:15:
[...]

HD's? Je bedoelt HDD's?

In theorie werkt alles goed, zolang het maar een eigen voeding heeft (direct of via een USB-hub). Zonder voeding zouden de meeste 2.5" HDD's en SSD's gewoon moeten werken.

Ik ben alleen geen fan van het direct aansluiten van een USB-schijf op een Shield TV. Ik doe alles via netwerk.
Waarom ben je geen fan van USB schijven direct in een Shield gestoken? Waar heeft dat (zoal) mee te maken? Ik overweeg beide opties nog namelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snah001
Heb er nog nooit problemen mee gehad en ken anderen die er ook geen problemen mee hebben.
Wellicht een beetje biased?

Acties:
  • +2Henk 'm!
Hemels schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:22:
Waarom ben je geen fan van USB schijven direct in een Shield gestoken? Waar heeft dat (zoal) mee te maken? Ik overweeg beide opties nog namelijk.
Ik wil mijn media benaderen vanaf meerdere apparaten, en de 'serverkwaliteiten' van de Shield TV zijn over de firmwareversies heen niet altijd stabiel gebleven. Voor file hosting gebruik ik liever een echte server.
snah001 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:32:
Heb er nog nooit problemen mee gehad en ken anderen die er ook geen problemen mee hebben.
Heb er problemen mee gehad en ken anderen die er ook problemen mee hebben gehad (lees dit topic maar eens door). Wellicht een beetje biased?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• StGermain
snah001 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:32:
Bij mij bleef een HD heel de dag door rammelen en wer ze veel te warm. Kan nooit goed zijn voor de levensduur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hemels
The Zep Man schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:54:
[...]

Ik wil mijn media benaderen vanaf meerdere apparaten, en de 'serverkwaliteiten' van de Shield TV zijn over de firmwareversies heen niet altijd stabiel gebleven. Voor file hosting gebruik ik liever een echte server.

[...]

Heb er problemen mee gehad en ken anderen die er ook problemen mee hebben gehad (lees dit topic maar eens door). Wellicht een beetje biased?
Makes a lot of sense :). Als ik erover nadenk is het veel makkelijker als je er films op wilt zetten. Dank!

Acties:
  • 0Henk 'm!
StGermain schreef op zondag 7 mei 2023 @ 17:12:
Bij mij bleef een HD heel de dag door rammelen
Dat lijkt me inderdaad niet echt fijn! :| :/
en wer ze veel te warm. Kan nooit goed zijn voor de levensduur.
Dat schijnt niks uit te maken volgens een aantal onderzoeken de afgelopen jaren! ;)

/EDIT :
Webgnome schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:39:
Zolang de temperatuur niet boven de maximaal aanbevolen temperatuur komt voor een lange lange tijd kan dat geen kwaad inderdaad.
Volgens mij stond daar niks over vermeld destijds, maar als je het echt zeker wilt weten dan moet je effe de Nieuwsberichten Search erbij pakken en het opzoeken :)

[Voor 36% gewijzigd door nero355 op 08-05-2023 15:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:41
nero355 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 00:56:
[...]

Dat lijkt me inderdaad niet echt fijn! :| :/

[...]

Dat schijnt niks uit te maken volgens een aantal onderzoeken de afgelopen jaren! ;)
Zolang de temperatuur niet boven de maximaal aanbevolen temperatuur komt voor een lange lange tijd kan dat geen kwaad inderdaad.

Strava | Twitter | Mastodon.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToyotaMR2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:41
Ik heb al een tijdje het 2017 model en geen problemen tot nu toe (los van low storage melding).

Maar ik zou wel graag de Atmos optie bij Netflix willen.
Klopt het dat de "Tube" deze optie heeft?

Acties:
  • +2Henk 'm!
ToyotaMR2 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:26:
Ik heb al een tijdje het 2017 model en geen problemen tot nu toe (los van low storage melding).

Geen antwoord op de vraag, maar volgens mij zijn er meerdere gebruikers in dit topic geweest waarbij de Tube net niet lekker werkte die zijn overgestapt op de Pro en daar tevreden over zijn.

* RobertMe mist "Dolby Vision" dan wel weer op de 2017, maar zie ook niet echt een reden om te upgraden. En zo zou ik mij ook afvragen of Atmos echt iets toevoegt. Tenzij je een volwaardige thuisbioscoop hebt natuurlijk inclusief dus een dergelijke geluidsinstallatie.

Acties:
  • +1Henk 'm!
ToyotaMR2 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:26:
Heb je de topicstart gelezen?
RobertMe schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:32:
* RobertMe mist "Dolby Vision" dan wel weer op de 2017, maar zie ook niet echt een reden om te upgraden. En zo zou ik mij ook afvragen of Atmos echt iets toevoegt. Tenzij je een volwaardige thuisbioscoop hebt natuurlijk inclusief dus een dergelijke geluidsinstallatie.
In de thuisbioscoop is de belangrijkste meerwaarde van Atmos om plafondspeakers of speakers gericht op het plafond apart aan te sturen. Al heb je dergelijke speakers niet, dan kan je gerust Atmos-ondersteuning overslaan.

[Voor 55% gewijzigd door The Zep Man op 08-05-2023 12:35]

Acties:
  • +3Henk 'm!
The Zep Man schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:32:
In de thuisbioscoop is de belangrijkste meerwaarde van Atmos om plafondspeakers of speakers gericht op het plafond apart aan te sturen.

Heb je dergelijke speakers niet, dan kan je gerust Atmos-ondersteuning overslaan.
Er zijn mensen die beweren dat ze zelfs met een stereo hoofdtelefoon op dankzij Atmos meer details/preciezere plaatsing van het geluid kunnen horen, maar ik geloof daar echt niks van! :F

IMHO 100% "Placebo Effect" of in dit geval : ** Pun Intended ** "Zit het tussen de oren!" ** Pun Intended ** ;) :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToyotaMR2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:41
Ik heb een Atmos soundbar. En ja, ik weet, bij lange na niet gelijk als een volwaardige installatie.
Maar ik merk weldegelijk verschil als ik Netflix normaal beluister of via de Xbox met Atmos.

Een veel duidelijker en scherper geluid zelfs op een lagere volumestand, en tevens meer surround.

@RobertMe de Pro is me iets te duur voor 1 feature. Dan wellicht ooit eens een Kodi add on gebruiken.

[Voor 20% gewijzigd door ToyotaMR2 op 08-05-2023 17:05]

Acties:
  • +4Henk 'm!
ToyotaMR2 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:03:
de Pro is me iets te duur voor 1 feature. Dan wellicht ooit eens een Kodi add on gebruiken.
Zo simpel is dat niet helaas! ;)

De Tube is echt gewoon een minder apparaat vergeleken met de Pro en is in feite kunstmatig gelimiteerd qua features die je niet door een Custom ROM o.i.d. terug kan draaien...
Het grootste nadeel is 32-bits vs. 64-bits en dan zou je zelfs kunnen zeggen dat je beter af bent met je 2017 model! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ik ben de laatste paar weken enorrm veel problemen met de Shield Pro. Regelmatig vastlopers en de transfer snelheid van bestanden van mijn Windows PC naar de externe schijven van de shield gaat nog maar met 2 tot maximaal 10 MB per seconde.

Heb de shield al meerdere keren van het stroom gehaald, factory reset gedaan maar het issue blijft.
De externe schijven werken perfect en super snel als ik ze op een windows pc aansluit. USB mode op de shield staat op Performance.

Voorheen ging het altijd zonder problemen met 100 MB per seconde. Nu is het dus 3x niets.

Ik lees helaas veel meer snelheids issues op de Nvidia forums, maar nergens een echte oplossing.
Mogelijk maar proberen of ik een FTP server kan aanzetten op de shield kijken of dat verbetering brengt.

GamerTag: ReVisionsX

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
nero355 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:03:
[...]

Je weet zeker dat het niet aan je netwerk ligt :?
Ja weet ik zeker, kopieeren naar andere apparaten over het netwerk gaat altijd met minimaal 80 en meestal 120 MB per seconde.

Ook als ik van harddisk 1 van de shield naar harddisk 2 van de shield wat kopieer gaat het met dezelfde trage snelheid van maximaal 10 MB per seconde. Het lijkt dus echt aan de shield te liggen want enkel dan gaat het traag. Overigens net via FTP getest naar interne storage van de shield ook dat gaat even traag.

[Voor 5% gewijzigd door ReVision. op 09-05-2023 16:14]

GamerTag: ReVisionsX

Acties:
  • 0Henk 'm!
ReVision. schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:07:
Ja weet ik zeker, kopieeren naar andere apparaten over het netwerk gaat altijd met minimaal 80 en meestal 120 MB per seconde.
Mooi! :)
Ook als ik van harddisk 1 van de shield naar harddisk 2 van de shield wat kopieeer gaat het met dezelfde trage snelheid van maximaal 10 MB per seconde.
Het lijkt dus echt aan de shield te liggen want enkel dan gaat het traag.
Overigens net via FTP getest naar interne storage van de shield ook dat gaat even traag.
Kijk eens of je iPerf3 tests kan doen richting één van je snelle Clients uit de bovenstaande test.

Ik weet namelijk zo gauw niet hoe je dat kan doen, maar volgens mij was het wel mogelijk ?!

Je test daarmee puur of de Shield TV de zogenaamde "wirespeed" wel aankan en sluit FTP/SMB/enz. daarmee uit :)

Verder de eerder genoemde TIPS volgen :
- USB Hub en stroom perikelen...
- Eventueel de koeler/heatsink ontstoffen...
- USB/Netwerk kabels checken...
- Reset naar Factory Defaults ?!
- enz...
- enz..
- enz.

Succes alvast! d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hemels
Paar daagjes zitten spelen met de Shield Pro (2019). Ziet iemand waarom ik geen SMB access krijg naar mijn PC? (zie laatste screenshot)

Shield ziet mijn PC HDD's, tóch krijg ik: "SMB: access denied" in Xplorer (screenshots)

Wat zou ik kunnen proberen?

Ik zie trouwens "(SMBv2)" staan achter mijn PC-naam (zie screenshot). In the Registry Editor heb ik SMB2 aangemaakt mwet value "1", voor de zekerheid, alhoewel ik begrepen heb dat de Shield Pro 2019 gebruik maakt van SMB3? (die ik natuurlijk ook heb aangemaakt). Eigenlijk kan dat het probleem nooit zijn. Begrijpen doe ik het ook niet.

Wie zet mij op het juiste spoor? Ik draai trouwens Windows 11

Voor de duidelijkheid:
Ik heb alles via deze twee links doorlopen (en dubbel gechecked):

https://nvidia.custhelp.c...PVHklN0VQTDg2anVRJTIxJTIx

https://docutec.ie/fix-windows-10-smb-scanning-problems/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:27
Hemels schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 18:44:
Paar daagjes zitten spelen met de Shield Pro (2019). Ziet iemand waarom ik geen SMB access krijg naar mijn PC? (zie laatste screenshot)

Shield ziet mijn PC HDD's, tóch krijg ik: "SMB: access denied" in Xplorer (screenshots)

Ik zie trouwens "(SMBv2)" staan achter mijn PC-naam (zie screenshot). In the Registry Editor heb ik SMB2 aangemaakt mwet value "1", voor de zekerheid, alhoewel ik begrepen heb dat de Shield Pro 2019 gebruik maakt van SMB3? (die ik natuurlijk ook heb aangemaakt). Eigenlijk kan dat het probleem nooit zijn. Begrijpen doe ik het ook niet.

Wie zet mij op het juiste spoor?

Voor de duidelijkheid:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je wel een gedeelde map op je pc?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hemels
Arjantje72 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 18:57:
[...]

Heb je wel een gedeelde map op je pc?
Ja dat wel. De hele H schijf (die leeg is, behalve 1 foto) en de "muziek" map en wallpaper map zijn gedeeld. Ze zijn zichtbaar op de screenshots maar toegang krijgen lukt niet. Dank voor je antwoord!

[Voor 3% gewijzigd door Hemels op 09-05-2023 19:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:26
Hey lui, ik heb al eens even gegoogled... maar ik kom er niet echt achter wat de Nvdia shield (pro) nou echt brengt??? Bijv. Ten opzichte van mijn chromecast? Waarom zijn jullie zo enthousiast over dit product?

LG C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

Acties:
  • +4Henk 'm!
Frez schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:14:
Hey lui, ik heb al eens even gegoogled... maar ik kom er niet echt achter wat de Nvdia shield (pro) nou echt brengt??? Bijv. Ten opzichte van mijn chromecast? Waarom zijn jullie zo enthousiast over dit product?
Heb je de topicstart gelezen? Dan zie je de specificaties. Die kan je vergelijken met die van de Chromecast with Google TV. Ook kan je zoeken binnen dit topic.

[Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 09-05-2023 19:19]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:27
Hemels schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:03:
[...]

Ja dat wel. De hele H schijf (die leeg is, behalve 1 foto) en de "muziek" map en wallpaper map zijn gedeeld. Ze zijn zichtbaar op de screenshots maar toegang krijgen lukt niet. Dank voor je antwoord!
Heb je hier iets aan?
https://www.reddit.com/r/...connect_to_windows_share/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 12:24
Voor zover ik weet moet je op de pc een user aanmaken met de zelfde naam als die van de Nvidia Shield.
Trouwens ik gebruik protocol SMB 1.0. Misschien niet zo veilig maar ik ben alleen thuis hier.
Dit protocol kun je aanzetten in windows 10 (iig) en ook in de Shield. Dan kun je zonder inlog en wachtwoord werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:19
[...]

Staat alles goed onder
Settings - Device preferences - storage

en de special apps permissions ?
Settings - Apps - Special Apps Acess

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hemels
@Arjantje72 Volgens mij was dat hem! Ik ben erin nu :). Bedankt voor het meedenken!

@JantjeKoud Als ik weer eens problemen heb ermee is dat misschien wel makkelijker. Ik onthoud hem iig. Heb hem nu nog even uit staan.

@Ragnar9999 Yup, die staan wel goed

• Wachten...
  • Laatst online: 11:55
Weet iemand hoe ik het beste een nieuwe shield direct kan upgraden naar versie 8.2.3? Ik wil niet de nieuwe versies daarna installeren, maar kan niet zo makkelijk vinden hoe ik deze handmatig upgraden/downgrade naar die versie.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +2Henk 'm!
Wachten... schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:03:
Weet iemand hoe ik het beste een nieuwe shield direct kan upgraden naar versie 8.2.3? Ik wil niet de nieuwe versies daarna installeren, maar kan niet zo makkelijk vinden hoe ik deze handmatig upgraden/downgrade naar die versie.
Je kan een OS image van 8.2.3 ophalen bij Nvidia en deze via de recovery procedure installeren. Zie de relevante links in de topicstart. Je moet wel een (gratis) Nvidia developer account aanmaken, maar dat is enkel om images op te halen en heeft geen invloed op installatie van de firmware of gebruik van de Shield TV.

[Voor 16% gewijzigd door The Zep Man op 10-05-2023 11:21]

Acties:
  • +3Henk 'm!
Hemels schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 18:44:

Wie zet mij op het juiste spoor? Ik draai trouwens Windows 11

Voor de duidelijkheid:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarom doe je het eigenlijk op die manier :?

Je kan prima vanuit Kodi alles toevoegen via SMB wat je nodig hebt en daarmee afspelen! :Y)
Totaal geen reden om de Shield TV zelf iets te laten mounten...

En maak die screenshots eens kleiner of maak thumbnails... :X
De hele H schijf (die leeg is, behalve 1 foto) en de "muziek" map en wallpaper map zijn gedeeld.
Ze zijn zichtbaar op de screenshots maar toegang krijgen lukt niet.
Windows gaat moeilijk zitten doen op het moment dat je de root van een HDD via Windows File Sharing gebruikt!

Je moet dan "Everyone" alle rechten geven op de hele HDD geloof ik...

Alleen een map delen zou makkelijker moeten werken, maar dan moet je dus eerst het delen van de hele HDD effe weghalen!
JantjeKoud schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 23:30:
Voor zover ik weet moet je op de pc een user aanmaken met de zelfde naam als die van de Nvidia Shield.
Nee, je moet gewoon het delen goed instellen en dan is er niks aan de hand! :)
Trouwens ik gebruik protocol SMB 1.0. Misschien niet zo veilig maar ik ben alleen thuis hier.
Dit protocol kun je aanzetten in windows 10 (iig) en ook in de Shield. Dan kun je zonder inlog en wachtwoord werken.
Dat is niet meer nodig sinds een paar updates geleden dus je kan die aanpassing weer terugdraaien! d:)b

Verder weet ik effe niet meer of Guest:Guest nog werkt eerlijk gezegd...
Frez schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:14:
Hey lui, ik heb al eens even gegoogled... maar ik kom er niet echt achter wat de Nvdia shield (pro) nou echt brengt???
Android TV die draait op een Nvidia Tegra SoC die verwant is aan de oude Nvidia Ion tijd trok vooral mijn aandacht :)
Waarom zijn jullie zo enthousiast over dit product?
Ondertussen eerlijk gezegd niet echt meer dankzij allerlei idiote Google geintjes maar dat krijg je ervan als je een OS afhankelijk maakt van die bende... ;w

Daarnaast wist ik ook niet echt wat ik ermee aan moest destijds dus heb ik het gekke ding maar gekocht en ermee gaan rommelen als Kodi kastje dat H.265 en HDR kon afspelen omdat mijn Intel Atom NUC daar helaas te oud voor werd en dat werkte opzich wel fijn! :)

Ik spreek dan over het 2017 model in een kit die bestond uit :
- Nvidia Shield TV 2017
- Nvidia Shield TV Remote
- Nvidia Shield TV Controller
Die ik trouwens heel fijn vind i.t.t. bijvoorbeeld de X-Box en PlayStation Controllers want lekker groot! :*)

En dat allemaal via een aanbieding voor iets van € 160 geloof ik...
Bijv. Ten opzichte van mijn chromecast?
Ik heb alleen ervaring met een Chromecast Ultra die als eerste Ultra HD kon weergeven en dat vond ik een draak van een apparaat! :r
- Afhankelijk van een app voor alle instellingen! :F
- Geen afstandsbediening waarmee je hem effe snel uitzet! |:(
- Als iemand iets erop afspeelt dan moeten en zullen ALLE telefoons op hetzelfde netwerk die Android draaien het ook weten via een notificatie! 8)7

Voor zover ik heb begrepen heeft die nu een opvolger gekregen die aardig in de buurt van een Nvidia Shield TV komt dus dat je misschien tussen die twee weinig verschil ziet is iets dat ik me heel goed kan voorstellen! :)

• Hemels
@nero355

Je kan prima vanuit Kodi alles toevoegen via SMB wat je nodig hebt en daarmee afspelen! :Y)
O ja? Als ik dat had geweten.... Ik vond het al vrij lastig
Windows gaat moeilijk zitten doen op het moment dat je de root van een HDD via Windows File Sharing gebruikt!
Goed om te weten dat losse mappen delen beter zal werken. Dank je wel! De "H"-schijf had ik slechts even gedeeld om te kijken of het delen van een gehele schijf misschien wél wilde lukken.

Maar ja. Ik geloof dat Kodi niet echt mijn voorkeur heeft, dus dan was alles voor niets ;). Ik moet er nog even mee spelen. Denk dat ik Plex fijner vind... Ach ja, daar heb je keuzes voor :). Spelen, spelen!
Hemels schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 17:11:
Maar ja. Ik geloof dat Kodi niet echt mijn voorkeur heeft, dus dan was alles voor niets ;).
Ik moet er nog even mee spelen.

Denk dat ik Plex fijner vind... Ach ja, daar heb je keuzes voor :). Spelen, spelen!
Ik vind dat een zeer achterhaald systeem en als je toch al iets wilt dat doet aan Transcoding en Streaming dan zou ik zeggen kijk eens naar JellyFin : https://jellyfin.org/ ;)

Is ook niet zo uitgebreid als Kodi maar je zit tenminste niet aan allerlei beperkingen vast die alleen met een dure licentie op te lossen zijn...

Om over de geschiedenis van XBMC/Kodi vs. Plex maar te zwijgen... :X

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:26
nero355 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 16:35:
[...]

En maak die screenshots eens kleiner of maak thumbnails... :X

[...]

Je moet dan "Everyone" alle rechten geven op de hele HDD geloof ik...

Alleen een map delen zou makkelijker moeten werken, maar dan moet je dus eerst het delen van de hele HDD effe weghalen!

[...]

Nee, je moet gewoon het delen goed instellen en dan is er niks aan de hand! :)

[...]

Dat is niet meer nodig sinds een paar updates geleden dus je kan die aanpassing weer terugdraaien! d:)b

Verder weet ik effe niet meer of Guest:Guest nog werkt eerlijk gezegd...

[...]

Android TV die draait op een Nvidia Tegra SoC die verwant is aan de oude Nvidia Ion tijd trok vooral mijn aandacht :)

[...]

Ondertussen eerlijk gezegd niet echt meer dankzij allerlei idiote Google geintjes maar dat krijg je ervan als je een OS afhankelijk maakt van die bende... ;w

Daarnaast wist ik ook niet echt wat ik ermee aan moest destijds dus heb ik het gekke ding maar gekocht en ermee gaan rommelen als Kodi kastje dat H.265 en HDR kon afspelen omdat mijn Intel Atom NUC daar helaas te oud voor werd en dat werkte opzich wel fijn! :)

Ik spreek dan over het 2017 model in een kit die bestond uit :
- Nvidia Shield TV 2017
- Nvidia Shield TV Remote
- Nvidia Shield TV Controller
Die ik trouwens heel fijn vind i.t.t. bijvoorbeeld de X-Box en PlayStation Controllers want lekker groot! :*)

En dat allemaal via een aanbieding voor iets van € 160 geloof ik...

[...]

Ik heb alleen ervaring met een Chromecast Ultra die als eerste Ultra HD kon weergeven en dat vond ik een draak van een apparaat! :r
- Afhankelijk van een app voor alle instellingen! :F
- Geen afstandsbediening waarmee je hem effe snel uitzet! |:(
- Als iemand iets erop afspeelt dan moeten en zullen ALLE telefoons op hetzelfde netwerk die Android draaien het ook weten via een notificatie! 8)7

Voor zover ik heb begrepen heeft die nu een opvolger gekregen die aardig in de buurt van een Nvidia Shield TV komt dus dat je misschien tussen die twee weinig verschil ziet is iets dat ik me heel goed kan voorstellen! :)
Thanks voor de uitleg! Ik lees op verschillende plekken dat het game streamen niet meer kan. Dat is jammer want ik wilde heel graag mijn game pc naar mn tv onder streamen. Nu moet ik iets anders verzinnen. Iemand tips? Geen zin steeds mn pc naar onder te tillen

LG C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hemels
Mijn leergierigheid is opgestookt, minstens, 8 MB/s per seconde nu - ik heb alweer een vraag. Voordat ik een weg in sla waar ik later spijt van krijg. Nu kan het allemaal nog! Ik heb alleen nog maar de Shield en m'n TV:

Ik wil al mijn films en series op een grote externe HDD zetten. Ik wil ze kijken op TV via de Shield. Daarbij wil ik mijn PC niet nodig hebben ivm. stroomverbruik. Dan is het meest voor de hand liggende toch dat ik de externe HDD direct in de Shield plug? (en hopen dat ik daar wat geluk mee heb..., eentje met eigen voeding sowieso)?

Hoe kan ik in bvenstaande situatie gebruik maken van Plex? Want de Shield heeft wel een Plex server. Maar what about de externe HDD die ik in de Shield heb gestoken? Moet dáár niet de server op draaien en de client op de Shield zelf? Daarom begrijp ik Plex dus niet helemaal. Wanneer is iets nu streamen? Dat vat ik nooit. Ooit was streamen als het van online kwam. Nu wordt alles streamen genoemd. Eigenlijk is het toch geen streamen als ik een HDD in de Shield plug en die ook met die Shield bekijk? Dan is Plex toch eigenlijk gewoon een player met organiserende kwaliteiten?

En mijn belangrijkste vraag misschien wel: is de Western Digital Elements Desktop 8TB USB 3.0 goed genoeg om zonder haperingen films van 35GB te kunnen kijken? (over het algemeen genomen). Of moet je dan per se een SSD kiezen?

Mijn dank is groot :)

@nero355 toch maar eens met Jellyfin spelen... Wel benieuwd

Acties:
  • +2Henk 'm!
Hemels schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 20:38:
Ik wil al mijn films en series op een grote externe HDD zetten. Ik wil ze kijken op TV via de Shield. Daarbij wil ik mijn PC niet nodig hebben ivm. stroomverbruik. Dan is het meest voor de hand liggende toch dat ik de externe HDD direct in de Shield plug? (en hopen dat ik daar wat geluk mee heb..., eentje met eigen voeding sowieso)?
Geen idee. Wellicht heb je een router die ook als NAS kan dienen. Daarop de HDD aansluiten met een spindown idle time van 10 minuten en je stroomverbruik zal minimaal zijn. Dan gewoon de data via SMB op de Shield TV en andere apparaten in het netwerk benaderen.

Acties:
  • +3Henk 'm!
d:)b
Ik lees op verschillende plekken dat het game streamen niet meer kan.
Dat is jammer want ik wilde heel graag mijn game pc naar mn tv onder streamen.
Nu moet ik iets anders verzinnen.

Iemand tips?

Geen zin steeds mn pc naar onder te tillen
Lees effe een stuk terug of pak de Search bovenaan erbij :
- [Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie

;)

offtopic:
Voor mooiere linkjes dan de huidige stem effe op Topic Search link de term laten weergeven ?

Alvast bedankt! _O_
Hemels schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 20:38:
Mijn leergierigheid is opgestookt, minstens, 8 MB/s per seconde nu
LOL! :D W-T-F :? _O-

Hoe kan ik in bvenstaande situatie gebruik maken van Plex? Want de Shield heeft wel een Plex server. Maar what about de externe HDD die ik in de Shield heb gestoken? Moet dáár niet de server op draaien en de client op de Shield zelf?
Koop zo'n 1-Bay kant en klare NAS joh! Word je blij van! ;)
Daarom begrijp ik Plex dus niet helemaal.
"No one does!" :+
Wanneer is iets nu streamen? Dat vat ik nooit.
Ooit was streamen als het van online kwam.

Nu wordt alles streamen genoemd.
Als je het niet lokaal op het apparaat zelf afspeelt natuurlijk! :)
Eigenlijk is het toch geen streamen als ik een HDD in de Shield plug en die ook met die Shield bekijk?
Dan is Plex toch eigenlijk gewoon een player met organiserende kwaliteiten?
Dat is dus lokaal afspelen op een onnodig ingewikkelde manier! ;)
En mijn belangrijkste vraag misschien wel: is de Western Digital Elements Desktop 8TB USB 3.0 goed genoeg om zonder haperingen films van 35GB te kunnen kijken? (over het algemeen genomen).
Of moet je dan per se een SSD kiezen?
Films werken met bitrates die je door 8 kan delen en dan weet je ook hoe snel je Storage moet zijn dus laten we zeggen 160 Mbps gedeeld door 8 en dat is maar 20 MB/s en kan je oude HDD uit het jaar kruik ook nog wel! ;)
toch maar eens met Jellyfin spelen... Wel benieuwd
d:)b

Maar in dit geval is Kodi meer dan genoeg...

• Wachten...
Weet iemand een oplossing voor het volgende.

Ik houd dingen graag makkelijk en heb mijn shield aangesloten op een Marantz versterker. Doormiddel van CEC gaat alles aan zodra ik de shield aanzet (mijn tv en de versterker).

Nu luister ik alleen ook geregeld muziek via Spotify connect (ingebouwd in de versterker). Het vervelende is alleen dat de tv dan ook aan gaat. Ik heb al een beetje zitten rommelen met de settings, maar ik krijg het niet voor elkaar. Het wat mooi geweest als je voor de Spotify connect de CEC optie uit kon schakelen.

Heeft iemand de gouden tip? Ik kon er zelf nog niet helemaal uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Wachten... schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:07:
Weet iemand een oplossing voor het volgende.

Ik houd dingen graag makkelijk en heb mijn shield aangesloten op een Marantz versterker. Doormiddel van CEC gaat alles aan zodra ik de shield aanzet (mijn tv en de versterker).

Nu luister ik alleen ook geregeld muziek via Spotify connect (ingebouwd in de versterker). Het vervelende is alleen dat de tv dan ook aan gaat. Ik heb al een beetje zitten rommelen met de settings, maar ik krijg het niet voor elkaar. Het wat mooi geweest als je voor de Spotify connect de CEC optie uit kon schakelen.

Heeft iemand de gouden tip? Ik kon er zelf nog niet helemaal uit.
Lijkt mij hier nogal offtopic. Zal een probleem met de versterker zijn, niet met de Shield. Met mijn Denon (onderdeel van de Denon Marantz holding :+) werkt het in ieder hij geval prima. Ook als ik de versterker aan zet en de media speler nog actief was blijft en Shield en TV in ieder geval netjes uit.

offtopic:
* RobertMe verheugd zich nu al op de reactie van @nero355. Een post over CEC, en dan ook nog "het werkt niet" :+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hemels
@The Zep Man Daar was ik nooit opgekomen. Ik vind het wel een hele goeie tip eigenlijk... Misschien moet ik er toch ietsjes meer aan besteden en een NAS kopen. Ik denk dat Nero mij heeft overgehaald ;)

@nero355 Hahahaha, omdat je zei dat ik blij wordt van een NAS heb je me overgehaald. Vooral ook in combinatie met een: "1-Bay kant en klare NAS joh!". Toen ging koekeloeren naar die dingen. Heb jij gedaan ;)

Gekkigheid natuurlijk! Ik denk dat het inderdaad de beste oplossing is. Wat The Zep Man mooi zei:
"Ik wil mijn media benaderen vanaf meerdere apparaten, en de 'serverkwaliteiten' van de Shield TV zijn over de firmwareversies heen niet altijd stabiel gebleven. Voor file hosting gebruik ik liever een echte server"
Weer een nieuw speledingetje erbij straks. Bedankt voor jullie echt goeie adviezen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wachten...
RobertMe schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:21:
[...]

Lijkt mij hier nogal offtopic. Zal een probleem met de versterker zijn, niet met de Shield. Met mijn Denon (onderdeel van de Denon Marantz holding :+) werkt het in ieder hij geval prima. Ook als ik de versterker aan zet en de media speler nog actief was blijft en Shield en TV in ieder geval netjes uit.

offtopic:
* RobertMe verheugd zich nu al op de reactie van @nero355. Een post over CEC, en dan ook nog "het werkt niet" :+
Nee ik zat ook in twijfel of ik deze vraag hier moest stellen hoor. En grappig je smalle offtopic tekst.
Maar eigenlijk werkt de CEC hier dus perfect. Alles gaat netjes aan, en we gebruiken enkel de Shield afstandsbediening voor alles. Enkel als ik spotify connect wil gebruiken, dan gaat alsnog alles aan. Iets wat ik dus niet wil. Dit moet enkel gebeuren bij de Shield. Ik ga wel eens proberen om de HDMI controll (zo heet dat volgens mij bij Marantz) uit te zetten, en even kijken wat er dan gebeurd. Ik ben alleen bang dat mijn TV dan ook niet meer aan gaat als ik de Shield aan zet, want die geeft een signaal naar de versterker, en de versterker weer naar de TV.

@Hemels Ik kan ook echt een NAS aanraden. Geen gekloot met losse apparaten. Daarnaast (mits goed ingesteld en met goede backups) kun je ook van bepaalde grote partijen af zoals Google Drive, Onedrive etc.

[Voor 7% gewijzigd door Wachten... op 11-05-2023 20:36]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wachten...
@RobertMe

Edit: onderstaande settings hebben er dus niks mee te maken. Ik laat de post wel staan, maar ik moet nog eens verder uitzoeken waarom het ineens wel werkte.

----------
Ik heb het gevonden.
In de Marantz versterken moet je de HDMI settings (onder de video instellingen) als volgt zetten.

Hiermee gaat de TV niet aan als je Spotify connect gebruikt (dus muziek streamt van Spotify naar de versterker) maar de TV gaat wel aan zodra je de Shield aan zet :)

[Voor 12% gewijzigd door Wachten... op 12-05-2023 09:08]

Wachten... schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:05:
@RobertMe
Ik heb het gevonden.
In de Marantz versterken moet je de HDMI settings (onder de video instellingen) als volgt zetten.

[Afbeelding]

Hiermee gaat de TV niet aan als je Spotify connect gebruikt (dus muziek streamt van Spotify naar de versterker) maar de TV gaat wel aan zodra je de Shield aan zet :)
Dus het had niks met de Shield te maken? ;)

offtopic:
Ter vergelijking. Bij mij staat TV Audio Switching aan en Energiebesparing (/Power Saving) uit. Voor de rest idem dito. Maar ik zie hier ook niet precies in welke setting(s) jouw probleem zouden veroorzaken/oplossen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wachten...
RobertMe schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:40:
[...]

offtopic:
Ter vergelijking. Bij mij staat TV Audio Switching aan en Energiebesparing (/Power Saving) uit. Voor de rest idem dito. Maar ik zie hier ook niet precies in welke setting(s) jouw probleem zouden veroorzaken/oplossen.
Nou, ik weet nog steeds niet zeker welke setting het is. Ik heb nu namelijk de tv audio switching ook eens aangezet, en dan werkt het ook zoals het moet. Ik denk dat ik dan eerder al eens met wat settings heb gespeeld, maar het vervolgens nooit meer getest heb. Ik weet dat er ergens een setting is (hetzij op de tv, shield of de versterker) waardoor alles aan gaat met Spotify connect. Echter lukt het me nu niet meer om te achterhalen.

Ik hou het in de gaten als ik er toch weer tegenaan loop.

[Voor 6% gewijzigd door Wachten... op 11-05-2023 21:54]

Acties:
  • +2Henk 'm!
Wachten... schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:52:
[...]

Nou, ik weet nog steeds niet zeker welke setting het is. Ik heb nu namelijk de tv audio switching ook eens aangezet, en dan werkt het ook zoals het moet. Ik denk dat ik dan eerder al eens met wat settings heb gespeeld, maar het vervolgens nooit meer getest heb. Ik weet dat er ergens een setting is (hetzij op de tv, shield of de versterker) waardoor alles aan gaat met Spotify connect. Echter lukt het me nu niet meer om te achterhalen.

Ik hou het in de gaten als ik er toch weer tegenaan loop.
For what it's worth, en nog enigszins ontopic. Als ik mijn Denon versterker aan zitvmet de Media Player input actief gebeurt helemaal niks. Wissel ik vanaf een andere bron naar de Media Player dan gaan wel de Shield en TV aan. Start ik bv vanaf de telefoon Spotify met dan afspelen op de versterker springt uiteraard meteen Heos aan en blijft de Shield ook uit, zoals verwacht (onafhankelijk van of de versterker op de Media Player input is uit gezet dus).

Acties:
  • 0Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:21:
offtopic:
Je mag me gek en raar vinden, maar ik heb echt een shitload aan problemen gezien met HDMI-CEC die je nooit zou hebben zonder die troep en een Logitech Harmony Remote die alles bedient! :Y) O+

@The Zep Man zal het waarschijnlijk ook alleen maar met me eens zijn wat dat betreft! ;)

Daarnaast :
RobertMe schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:40:
Heeft het wel ermee te maken, want de Android TV versie van de Nvidia Shield TV heeft als één van de weinige apparaten een beetje aanpasbare HDMI-CEC Settings die je soms uit de shit kunnen helpen! ;)
offtopic:
offtopic:
Volgens mij zorgt dat wel voor een lager Stand-by verbruik en limiteert het een stukje van je maximale Volume dat je toch niet zal gebruiken over het algemeen! :)
Wachten... schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:33:
Maar eigenlijk werkt de CEC hier dus perfect.
Blijkbaar niet als ik je verhaal zo eens lees... >:) :+

Je weet niet eens of die Denon/Marantz instellingen hebben geholpen :?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:56
De Shield, 2019 Pro, schakelde zichzelf en dus ook de TV vanmorgen spontaan in. Ik stond in de keuken en de afstandsbedieningen op een plek waar de katten niet bij kunnen.
Dat moeten we niet hebben met deze energieprijzen!
Gebeurt dat vaker?
Zou dat kunnen komen door de Google App op mijn smartphone? Hoe dan?

[Voor 12% gewijzigd door PCan op 12-05-2023 08:36]

Acties:
  • +2Henk 'm!
PCan schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:31:
Gebeurt dat vaker?
Geen idee waardoor dat komt. Een Shield TV staat eigenlijk nooit 'uit' wanneer voorzien van energie. Er is slechts een sleep mode die vergelijkbaar is met smartphones.

HDMI-CEC is de techniek die jouw Shield TV je TV laat inschakelen. Zoals @nero355 noemt is HDMI-CEC meer ellende als dat het waard is, onder andere door dit soort zaken.

Je kan het in- en uitschakelen van je TV in de Shield TV opties uitzetten. Mogelijk gaat je Shield TV af en toe 'aan', maar na verloop van tijd gaat die ook weer 'uit' (sleep mode). Je TV zal dan niet meer aan springen.

Een Shield TV kan gewekt worden door:
• HDMI-CEC (bijvoorbeeld door een TV/receiver die naar een bepaalde input springt)
• Directe input (Bluetooth, USB, infrarood op het eerste model Shield TV)
• Netwerkverkeer ('casting', wellicht de Shield TV app...?)
• Interne timer/ander event (Shield TV staat immers nooit helemaal uit, behalve als de voeding wordt onderbroken)

Je moet voor jezelf bepalen of je wilt uitzoeken wat de oorzaak is. ;)

[Voor 31% gewijzigd door The Zep Man op 12-05-2023 08:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wachten...
nero355 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 00:48:
[...]

Blijkbaar niet als ik je verhaal zo eens lees... >:) :+

Je weet niet eens of die Denon/Marantz instellingen hebben geholpen :?
Ik zal het dan anders formuleren :)
Ik weet nu dat de 2 Marantz settings niet het probleem waren, want ik heb beide instellingen aangepast. Enkel de power off controll moet aan staan zodat je via de shield de versterker uit kunt zetten. Van de andere setting weet ik niet precies wat het doet.

Ik ben het met je eens dat de Shield als enige hele duidelijke CEC commandos specificeert. Ze noemen het ook CEC (iets wat veel fabrikanten ook anders doen) zo heet het bij mijn LG oled ook weer anders en zijn de instellingen een stuk minder logisch.

Dus werkt nu alles naar behoren? Zeer zeker.
Zijn de instellingen en opties logisch met CEC? Absoluut niet.

Gelukkig werkt het nu, en dan is CEC heel fijn :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Wachten... schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:07:
Ik ben het met je eens dat de Shield als enige hele duidelijke CEC commandos specificeert. Ze noemen het ook CEC (iets wat veel fabrikanten ook anders doen) zo heet het bij mijn LG oled ook weer anders en zijn de instellingen een stuk minder logisch.
Dat is inderdaad ook totaal niet handig : https://support.klipsch.c...TV-Manufacturer-CEC-Names :X :| :F

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Laatst online: 20:19
De Shield, 2019 Pro, schakelde zichzelf en dus ook de TV vanmorgen spontaan in. Ik stond in de keuken en de afstandsbedieningen op een plek waar de katten niet bij kunnen.
Gebeurt dat vaker?
Mijn ervaring, heb je niets aan, maar in het kader van gebeurt dat vaker
ben een keer wakker geworden van de tv die spontaan aan gegaan was
denkende dat 1 vd katten op de ab was gaan liggen zet de tv uit en leg de ab op een katveilige plek
loop naar de deur, tv gaat weer aan

Daarna niet meer gebeurt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spasm
Ragnar9999 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:43:
[...]

Mijn ervaring, heb je niets aan, maar in het kader van gebeurt dat vaker
ben een keer wakker geworden van de tv die spontaan aan gegaan was
denkende dat 1 vd katten op de ab was gaan liggen zet de tv uit en leg de ab op een katveilige plek
loop naar de deur, tv gaat weer aan

Daarna niet meer gebeurt
Ik heb ook wel eens dat Netflix spontaan opstart terwijl de ab gewoon op tafel ligt.

• hcQd
Gebeurt dat vaker?
Korte stroomonderbreking?

Acties:
  • +1Henk 'm!
hcQd schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 13:18:
[...]

Korte stroomonderbreking?
Echt een korte dan weer niet. Stroomverbruik van de shield is natuurlijk relatief laag. Als je stroom ineens uittrekt zal de adapter dus nog even "stroom lekken". Altijd leuk om een laptop adapter met lampje eerst op de laptop uit te trekken en dan pas in het stopcontact. Kan zomaar langer dan een minuut duren voordat het lampje uit is.

• snah001
Spasm schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 13:13:
[...]

Ik heb ook wel eens dat Netflix spontaan opstart terwijl de ab gewoon op tafel ligt.
Heel zelden dat het bij mij ook gebeurt maar het komt incidenteel wellicht 1x per week voor.
Vooral als je van aanbieder wisselt.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Mijn ouders gebruiken al verschillende jaren een Shield naar volle tevredenheid. Eerst incidenteel wat Kodi gebruik, daarna wat streaming, en intussen bijna elke dag wel. Gecombineerd met de prijsverhogingen van Ziggo besloten het dure TV pakket op te zeggen en "KabelTV" af te nemen waarbij naast de ongecodeerde zenders (met meeste in HD, maar RTL & SBS / Talpa in SD) ook nog Ziggo Go & Ziggo Go TV beschikbaar is, met 10 zenders in HD waaronder ook RTL & SBS / Talpa. Gevolg: ze kijken nu alleen nog maar TV via Ziggo Go TV.
De afstandbediening van de TV (oudere Sony Bravia, zonder Android dus) was echter altijd al een beetje crappy. Van die rubberen knoppen die niet altijd goed pakken. En infrarood is natuurlijk ook niet meer van deze tijd.

Conclusie/concreet: er "moet" een afstandbediening komen voor de Shield, want daarmee doen ze nu toch alles. En dan dus een full blown TV afstandbediening inclusief de nummers etc. (i.t.t. de standaard afstandsbediening met effectief alleen de D-pad). Heeft iemand daarvoor nog aanbevelingen? Op bv Amazon zie ik voor nog geen twee tientjes de originele afstandbediening voor de Xiaomi Mi Box met alle toeters en bellen en meteen wat knoppen voor de streaming apps (vast te remappen? Netflix hebben ze niet continu een abo op :+). En zoeken op "bluetooth afstandsbediening" levert natuurlijk ook veel resultaten op met vervangende afstandsbedieningen voor daadwerkelijke TVs, dus ik heb geen idee of die dan wel of niet geschikt zijn.
En als bijkomende vraag: is Bluetooth "het beste"? Zelf heb ik al jaren een kleine afstandbediening van AliExpress aan mijn Shield, maar die heeft een eigen USB-ontvanger, en dat lijkt ook gewoon prima te gaan.

Overigens werkt Sony BraviaLink, Onkyo's "Remote Interactive over HDMI" en CEC op de Shiele helemaal prima. Dus aanbevelingen om een Logitech Harmony te kopen hoeven niet ;).
Pagina: 1 ... 138 139 140 Laatste

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee