• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 10:05
The Zep Man schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:36:
[...]

Sluit je Shield TV direct aan met een HDMI kabel op een TV. Voer deze procedure met een USB-toetsenbord uit om in Fast Boot-mode op te starten (aangenomen dat het om een 2017 gaat zonder Pro).

Lukt het opstarten in Fast Boot-mode? Dan kan je hem nog herstellen. Anders is die of de voeding bricked.
Gisteren inderdaad ook al geprobeerd maar krijg er geen beweging in. Wel met de shield controller. Straks eens met usb-toetsenbord. Vreemde is dat dit gebeurde na een reset. Lijkt me dan straf dat ineens de voeding bricked is?
frye schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:30:
Vreemde is dat dit gebeurde na een reset. Lijkt me dan straf dat ineens de voeding bricked is?
Correlatie is geen causatie. Het is of de Shield TV of de voeding (of in een bijzonder onwaarschijnlijk scenario, beiden).

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• frye
  • Laatst online: 26-05 10:05
The Zep Man schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:35:
[...]

Correlatie is geen causatie. Het is of de Shield TV of de voeding (of in een bijzonder onwaarschijnlijk scenario, beiden).
Vrees dat het misschien toch de voeding gaat zijn aangezien fastboot en dergelijke ook niet werkt. Maar kan het helaas niet verifiëren. Ken ook niemand in mijn omgeving met een shield.

Er gebeurt gewoon niets als ik hem insteek.
Laatste wat er te zien was dat ik na reset mijn remote moest koppelen. Daarna nog even met iets anders bezig geweest en toen waren de lichten op de shield uit. Vanaf toen geen beweging meer in gekregen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:19

3raser

⚜️ Premium member

Zijn er meer mensen die hun Stadia controller via bluetooth gebruiken op de Shield? Ik heb hem gekoppeld maar de controller werkt standaard niet. De truc is om hem dan uit te zetten, vervolgens op de Shield via het menu naar de eigenschappen van de betreffende bluetooth controller te gaan (waar je de batterijstatus kan zien) en op dat moment de controller weer aan te zetten. Daarna werkt hij prima.

Is dit probleem ook op te lossen zodat de controller standaard direct werkt na het inschakelen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 23:09
3raser schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:36:
Is dit probleem ook op te lossen zodat de controller standaard direct werkt na het inschakelen?
Zie hier: daffie82 in "[Google Stadia] Algemene ervaringen topic"

Verderop staat ook een 'oplossing' m.b.v. Tasker. Zelf nog niet mee bezig geweest.

Hopelijk komt google nog met een update, maar ben er bang voor.

[PSN: DeTjuK]

Acties:
  • +2Henk 'm!
DeTjuk schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:15:
Hopelijk komt google nog met een update, maar ben er bang voor.
Er komt ondersteuning voor Stadia controllers via Bluetooth voor de 8BitDo USB Wireless Adapter 2. Voor Shield TV-modellen met USB-poorten kan dit een workaround zijn.

• Artma
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 24-05 21:47
Weet iemand hoe ik puffin webbrowser weer werkend krijg? Bij mij blijft hij hangen en wisselen met wit scherm. Vroeger werkte hij correct op de shield.

Acties:
  • 0Henk 'm!
frye schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:08:
Vrees dat het misschien toch de voeding gaat zijn aangezien fastboot en dergelijke ook niet werkt. Maar kan het helaas niet verifiëren. Ken ook niemand in mijn omgeving met een shield.

Er gebeurt gewoon niets als ik hem insteek.
Laatste wat er te zien was dat ik na reset mijn remote moest koppelen. Daarna nog even met iets anders bezig geweest en toen waren de lichten op de shield uit. Vanaf toen geen beweging meer in gekregen.
Ik heb nog wel een voeding over, maar die was instabiel vanaf het moment dat je daadwerkelijk wat ging doen met de Shield TV geloof ik, zoals een video afspelen. echter zou die beter moeten zijn dan je huidige voeding dus als je in de buurt van Rotterdam zit dan mag je die komen ophalen! :)
Artma schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:16:
Weet iemand hoe ik puffin webbrowser weer werkend krijg?

Bij mij blijft hij hangen en wisselen met wit scherm. Vroeger werkte hij correct op de shield.
Puffin is dus echt PURE SPYWARE!!! :X :| :/

Zoek effe in dit topic naar een fatsoenlijke browser die een tijdje geleden is gepost en installeer die gewoon! ;) d:)b

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

The Zep Man schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:34:
[...]

Er komt ondersteuning voor Stadia controllers via Bluetooth voor de 8BitDo USB Wireless Adapter 2. Voor Shield TV-modellen met USB-poorten kan dit een workaround zijn.
Heeft die USB adapter geen ondersteuning voor de Xbox 360 controller? Daar heb ik er juist nog 3 van liggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
3raser schreef op zondag 5 maart 2023 @ 20:03:
[...]

Heeft die USB adapter geen ondersteuning voor de Xbox 360 controller? Daar heb ik er juist nog 3 van liggen.
De Xbox 360 controller gebruikt geen Bluetooth. Er zijn wel USB dongels beschikbaar (officieel en third-party) waarmee je Xbox 360 draadloze controllers met een PC of Shield TV kan gebruiken. Zie ook de startpost. Volgens mij ondersteunen al die dongels maximaal vier controllers, dus dat schaalt goed. :)

[Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 05-03-2023 20:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

The Zep Man schreef op zondag 5 maart 2023 @ 20:44:
[...]

De Xbox 360 controller gebruikt geen Bluetooth. Er zijn wel USB dongels beschikbaar (officieel en third-party) waarmee je Xbox 360 draadloze controllers met een PC of Shield TV kan gebruiken. Zie ook de startpost. Volgens mij ondersteunen al die dongels maximaal vier controllers, dus dat schaalt goed. :)
Ik heb reeds een officiële dongel om ze via USB te gebruiken. Die werkt ook op de Shield. Ik dacht echter dat zo'n 8BitDo adapter een mooie vervanging zou zijn die alle controllers zou ondersteunen. De website zegt ook "Connect nearly all wireless controllers" en niet "Connect nearly all bluetooth controllers". Ik ging er daarom een beetje vanuit dat deze adapter meer dan alleen bluetooth zou ondersteunen.

Acties:
  • +2Henk 'm!
3raser schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:45:
De website zegt ook "Connect nearly all wireless controllers" en niet "Connect nearly all bluetooth controllers".
De adapter ondersteunt ook hun eigen controller via een apart 2,4 GHz protocol.
Ik ging er daarom een beetje vanuit dat deze adapter meer dan alleen bluetooth zou ondersteunen.
Dat doen ze ook:
• Bluetooth.
• 8BitDo's 2,4 GHz protocol.

Wat ze niet ondersteunen:
• Microsoft's Xbox 360 2,4 GHz protocol.

Verder noemt hun pagina expliciet welke controllers wel ondersteund worden. Zie dat de Xbox 360 ontbreekt.

Wat je waarschijnlijk kan doen is een goedkope USB 2.0-hub nemen en daar een 8BitDo-adapter en een Xbox 360-adapter op aansluiten. Dan ondersteun je 'alles', en heb je nog een USB-aansluiting over op de Shield TV voor andere zaken.

[Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 06-03-2023 11:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

X360 inderdaad als een van de weinige niet... ik gebruik die 8bitdo dongels met Xbox One controllers en dat werkt prima. Veel betere range dan de standaard bluetooth, die bij mij vaker wegvalt.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • +1Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:12
Sp33dFr34k schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:30:
X360 inderdaad als een van de weinige niet... ik gebruik die 8bitdo dongels met Xbox One controllers en dat werkt prima. Veel betere range dan de standaard bluetooth, die bij mij vaker wegvalt.
Hoe ver zit jij van het scherm dan, want ik heb nooit laat van wegvallen verbinding met xbox Wireless controllers.

Ik heb laatst wel 8bitdo usb adapter gehaald zodat ik ook mijn Nintendo switch pro controller kan gebruiken op de Nvidia shield. Dit speelt lekkerder voor Zelda breath of the wild dan met de xbox controller.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

banaliteit schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:07:
[...]

Hoe ver zit jij van het scherm dan, want ik heb nooit laat van wegvallen verbinding met xbox Wireless controllers.

Ik heb laatst wel 8bitdo usb adapter gehaald zodat ik ook mijn Nintendo switch pro controller kan gebruiken op de Nvidia shield. Dit speelt lekkerder voor Zelda breath of the wild dan met de xbox controller.
Niet ver, denk een metertje of 4 maximaal.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tiroz
  • Laatst online: 10:41
TommyL0204 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:48:
En nu staat alweer de Refresh Rate app uit bij de Accessibility settings. Althans, de slider staat bij aan, maar de status is uit. Na uit en aanvinken staat ie wel weer daadwerkelijk aan.. wederom na een Android Webview update
Ah, ik merk het hier ook inderdaad! Zal hem ook weer even aan en uit zetten B)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MartijnGP
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-05 08:31
Ik heb speciaal voor de Shield een HDMI kabel van 10 meter gekocht zodat die naast de bank kan liggen waar ik met mijn controller zit. Anders wilde Bluetooth ook niet. Overigens ben ik gestopt met het hele Steam Link gebeuren en heb ik de game PC maar gewoon naar de woonkamer verplaatst.

Verder heb ik weer een update binnen lijkt het, van de launcher of Google services vermoedelijk, want ik heb geen systeemupgrade voorbij zien komen

Heb nu een profiel icoontje rechtsboven. Moet er nog goed naar kijken, maar wellicht hebben we nu eindelijk systemwide profielen?

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 23:12
Ik heb regelmatig dat de Ziggo Go app vraagt om opnieuw in te loggen wat zeer irritant is, want ik heb een vrij lang wachtwoord.
Ik dacht slim te zijn en via de Shield app op mijn telefoon het wachtwoord in te typen maar dat werkt helaas niet.
Weet iemand hier een andere oplossing voor?

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:23
Spasm schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 22:49:
Ik heb regelmatig dat de Ziggo Go app vraagt om opnieuw in te loggen wat zeer irritant is, want ik heb een vrij lang wachtwoord.
Ik dacht slim te zijn en via de Shield app op mijn telefoon het wachtwoord in te typen maar dat werkt helaas niet.
Updaten van de app? Ik heb dit ook lange tijd gehad en hetzelfde probleem als jij. Uiteindelijk for the time being vage tekens uit het wachtwoord gehaald zodat het makkelijker in te vullen is, maar heb het eigenlijk al de rest van dit jaar niet meer hoeven doen. Dus ergens is er iets opgelost. Ik zou dus even kijken of er een update van het één of ander is.

• Arjantje72
  • Laatst online: 27-05 20:48
Toetsenbord aan de Shield werkt ook niet?
USB toetsenbord zoals @Arjantje72 noemt, of wellicht de Google TV smartphoneapplicatie.

[Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 09-03-2023 07:48]

• Spasm
Arjantje72 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 06:21:
[...]

Toetsenbord aan de Shield werkt ook niet?
Goeie tip. Ga ik de volgende keer proberen!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:12
Spasm schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:56:
[...]

Goeie tip. Ga ik de volgende keer proberen!
Logi k400 toetsenbord kopen. Kost 30 euro maar is ontzettend handig.

Ik gebruik het ook heel vaak wanneer ik in desktop mode zit van Moonlight.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tiroz
TommyL0204 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:48:
En nu staat alweer de Refresh Rate app uit bij de Accessibility settings. Althans, de slider staat bij aan, maar de status is uit. Na uit en aanvinken staat ie wel weer daadwerkelijk aan.. wederom na een Android Webview update
Vanochtend aan en uit gezet, vanmiddag stond ie alweer uit. Was ook weer een notification over 'Personalization' op de Home Screen. Zou het wellicht nog kunnen helpen om voor Android Webview updates uit te zetten oid? Of is dat geen goed idee voor de rest van het systeem. Ik kijk even hoe lang ie het nu vol houdt..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:37
Die app is helaas ook al erg lang niet bijgewerkt. Maar doet het nog prima. Het is toch nog even wachten op Android tv 12 of hoger voordat dat native in Android tv zelf zit. Hopelijk later dit jaar voor de Shields beschikbaar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-05 19:55
TommyL0204 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 18:38:
Die app is helaas ook al erg lang niet bijgewerkt. Maar doet het nog prima. Het is toch nog even wachten op Android tv 12 of hoger voordat dat native in Android tv zelf zit. Hopelijk later dit jaar voor de Shields beschikbaar
Eigenlijk gewoon treurig dat het niet standaard ingebouwd zit in zo'n duur apparaat. Viel me behoorlijk tegen bij het eerste keer kijken van 25p materiaal. Maar begrijp ik uit je reactie dat vanaf Android tv 12 dit standaard ingebouwd zit? Of is dat meer een wens

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TommyL0204
Nee zit gelukkig EINDELIJK ingebouwd door Google zelf. Kijk daar al jaren naar uit .

https://developer.android.com/tv/release/12

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
TommyL0204 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 20:42:
Nee zit gelukkig EINDELIJK ingebouwd door Google zelf. Kijk daar al jaren naar uit .

https://developer.android.com/tv/release/12
Zolang de streaming apps daar geen gebruik van maken, schiet je er nog steeds niet veel mee op. Het wordt daarom eens tijd dat deze het standaard gaan ondersteunen.

Testing, one, two ...

Gerwin89 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 20:00:
Eigenlijk gewoon treurig dat het niet standaard ingebouwd zit in zo'n duur apparaat. Viel me behoorlijk tegen bij het eerste keer kijken van 25p materiaal.
Ik vind dit veel erger :
hardware-lover schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 21:32:
Zolang de streaming apps daar geen gebruik van maken, schiet je er nog steeds niet veel mee op. Het wordt daarom eens tijd dat deze het standaard gaan ondersteunen.
En ben het daarom echt 100% eens met @hardware-lover wat dat betreft! d:)b

Het is echt de sufste simpelste basisfunctie die al vanaf "Day #1" in al die troepdiensten had moeten zitten! :(

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Arjantje72
Ik wil misschien deze aanschaffen:
Panasonic DP-UB824EGK en aansluiten op de Shield.
Mijn vraag is of het beeld beter is dan een gedownloade blu-ray, of maakt dat niks uit?
En ja ik koop graag de originele blu-rays maar ben benieuwd of er daadwerkelijk verschil is in beeld en geluid.

Anders kan ik beter een goedkopere blu-ray speler kopen, als er geen verschil is.Of juist helemaal geen..

[Voor 62% gewijzigd door Arjantje72 op 11-03-2023 01:56]

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:24
Arjantje72 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 01:40:
Mijn vraag is of het beeld beter is dan een gedownloade blu-ray, of maakt dat niks uit?
En ja ik koop graag de originele blu-rays maar ben benieuwd of er daadwerkelijk verschil is in beeld en geluid.

Anders kan ik beter een goedkopere blu-ray speler kopen, als er geen verschil is.Of juist helemaal geen..
Wil je een blu-ray speler aansluiten op de Shield? Hoe?

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Arjantje72 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 01:40:

Je kan geen BR speler aansluiten op de shield.
Beide zijn spelers voor media die je of op je TV of op je reciever aansluit.

• Tiroz
hardware-lover schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 21:32:
[...]

Ja klopt...zit het standaard in Android TV, moet je afwachten wanneer elke individuele app dit ook toepast. Maar goed, er is in ieder geval iets van perspectief. Ik kan niet meer zonder refresh mate match in ieder geval, als het uitstaat (zoals nu af en toe gebeurt) merk ik het direct

• Arjantje72
PatrickC schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 08:06:
[...]

Wil je een blu-ray speler aansluiten op de Shield? Hoe?
d-vine schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 08:25:
[...]

Je kan geen BR speler aansluiten op de shield.
Beide zijn spelers voor media die je of op je TV of op je reciever aansluit.
Aah bummer,
Dan maar op de versterker, op de Shield was makkelijker geweest qua handelingen.

• PatrickC
Arjantje72 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 21:18:
[...]

[...]

Aah bummer,
Dan maar op de versterker, op de Shield was makkelijker geweest qua handelingen.
Ik heb ook een blu-ray speler en een Shield, beide aangesloten op een Denon receiver welke via e-ARC aan een LG C2 TV hangt. Werkt super simpel. Hoe zou het via de Shield dan makkelijker zijn qua handelingen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arjantje72
PatrickC schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 21:22:
[...]

Ik heb ook een blu-ray speler en een Shield, beide aangesloten op een Denon receiver welke via e-ARC aan een LG C2 TV hangt. Werkt super simpel. Hoe zou het via de Shield dan makkelijker zijn qua handelingen?
Ik dacht makkelijker qua afstandsbediening :)
En ja @nero355 ik heb een Logitech afstandsbediening, maar de functies zijn nu op ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PatrickC
Arjantje72 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 03:23:
[...]

Ik dacht makkelijker qua afstandsbediening :)
En ja @nero355 ik heb een Logitech afstandsbediening, maar de functies zijn nu op ;)
Door e-ARC en HDMI CEC kun je één afstandsbediening gebruiken om al je apparaten te bedienen toch?

Acties:
  • +2Henk 'm!
PatrickC schreef op zondag 12 maart 2023 @ 07:40:
[...]

Door e-ARC en HDMI CEC kun je één afstandsbediening gebruiken om al je apparaten te bedienen toch?
Wat draagt eARC daaraan bij? :?

Verder is CEC leuk als het werkt, maar er zijn voldoende situaties met problemen waar een klassieke afstandsbediening niet tegenaan loopt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PatrickC
Klopt, foutje van mijn kant, voor de besturing helemaal niets. Daarvoor is HDMI CEC. En ja, dat werkt niet altijd, maar bij mij in de meeste gevallen wel. :)

[Voor 13% gewijzigd door PatrickC op 12-03-2023 13:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Arjantje72 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 03:23:
Tijd voor een upgrade dan! >:) :P :+
The Zep Man schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:07:
Verder is CEC leuk als het werkt, maar er zijn voldoende situaties met problemen waar een klassieke afstandsbediening niet tegenaan loopt.
Dat probleem in het Denon Topic onlangs was inderdaad echt een prachtig voorbeeld van waarom je het NIET moet gebruiken : Hatsjoe in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4" :X :| :/

Maar mensen blijven maar eraan vasthouden en daardoor verdwijnen de mooiere betere opties dus helaas van de markt terwijl ze echt zwaar superieur zijn in alle opzichten... ;w

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:00
Ik zet mijn shield aan en word begroet met Google account verplichting… is dit normaal?

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:50
logix147 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:58:
Ik zet mijn shield aan en word begroet met Google account verplichting… is dit normaal?
Hoe ga je anders (makkelijk) apps installeren?

• Ike.
  • Niet online
Er is iets nieuws toegevoegd aan de launcher lijkt het waarbij je toestemming kan geven dat je data wordt bekeken/ bijgehouden en daarmee kijkadvies krijgt.
Koop een Apple of Google produkt en je zit meteen aan zulke dingen vast helaas... :-(

Als je dat niet wilt dan moet je eens naar alternatieve projecten kijken zoals https://plasma-bigscreen.org/ :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:00
StGermain schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:31:
[...]

Hoe ga je anders (makkelijk) apps installeren?
Genoeg apps voor te sideloaden, maar ik gebruik m’n shield al 3 jaar ongeveer en nog nooit dat derde tabblad gebruikt.
Ike. schreef op maandag 13 maart 2023 @ 22:02:
[...]

Er is iets nieuws toegevoegd aan de launcher lijkt het waarbij je toestemming kan geven dat je data wordt bekeken/ bijgehouden en daarmee kijkadvies krijgt.
Zonder custom launcher kom je hier dus niet vanaf verwacht ik. Jammer, vond het zo wel prima.
nero355 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 00:23:
[...]

Koop een Apple of Google produkt en je zit meteen aan zulke dingen vast helaas... :-(

Als je dat niet wilt dan moet je eens naar alternatieve projecten kijken zoals https://plasma-bigscreen.org/ :)
3 jaar zonder die bovenstaande verplichting kunnen gebruiken, nu kan ik sideloaden dus kan prima werken - alleen zou ik gewoon normaal de play store willen kunnen gebruiken zonder dat ons kijk profiel aan een Google account hangt. Dit lijkt vooralsnog niet 1,2,3 mogelijk - maar Shield functioneert verder prima, alleen irritant dat ik los m’n apps moet updaten op deze manier. Ik had gehoopt dat Nvidia dat niet zo pushy zou overnemen in het OS maar lijkt erop dat zelfs een shield pro eraan moet geloven.. jammer..

ATV dient hier alleen als HomeKit hub. Meeste kijken we toch op de shield - maar die zal zo minder uren gaan draaien als Google z’n diensten zo blijft opdringen. Apple laat me tenminste met “rust” voor m’n gevoel.

• Spasm
Vraagje over onderstaand apparaat. Kun je hiermee je tv uit laten staan terwijl je naar muziek luistert?
The Zep Man schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:31:
Ik heb de Delock HDMI Audio Extractor 4K 60 Hz compact kort getest op 4k@60hz.

Instellingen op een Shield TV Pro 2019:
  • Volume control: Fixed volume
  • Play comfort noise on HDMI: on (zorgt ervoor dat je receiver minder hoeft te schakelen, met name bij incidenteel geluid)
  • Dolby audio processing: on
  • Available formats: Manual (met alleen AC3 (Dolby Digital) en DTS ingeschakeld)
  • Stereo upmix: off
Resultaten:
  • In Netflix zijn de 5.1 audio streams beschikbaar in het Audio menu, en worden ook standaard gekozen gebaseerd op de voorkeurstaal. Tijdens het afspelen van de film ontvangt de receiver een 5.1 Dolby Digital (AC3) signaal.
  • In Disney+ wordt gerapporteerd bij films en series dat ze 5.1 geluid hebben. In het Audio menu is tijdens het afspelen geen 5.1 optie te zien, maar de receiver ontvangt ook bij Disney+ een AC3 5.1 signaal.
Gezien Netflix en Disney+ enkel 5.1 streams aanbieden in de vorm van Dolby Digital Plus is de implicatie dat de Shield TV het Dolby Digital Plus (E-AC3) geluid decomprimeert en opnieuw comprimeert naar AC3.

Verder heb ik voor de backwards compatibility natuurlijk ook even een test gedaan met Kodi. Als een film een AC3 of DTS stream bevat dan wordt die direct doorgestuurd over HDMI en via de adapter naar de receiver, net zoals het doet op andere apparaten. Het lijkt erop dat Kodi direct de controle neemt over het geluid van de Shield TV, en dat is niet erg. Immers kan Kodi ook zelf andere soorten streams decomprimeren en hercomprimeren naar AC3.

Kodi instellingen voor geluid:
  • Number of channels: 2.0 (zodat PCM stereo blijft werken, heeft verder geen invloed op passthrough)
  • Output configuration: Best match
  • Send low volume noise: on
  • Allow passthrough: on
  • Dolby Digital (AC3) capable receiver: on
  • - Enable Dolby Digital (AC3) transcoding: on
  • DTS capable receiver: on
  • (de overige passthrough opties zijn uitgeschakeld)
Conclusies:
  • 5.1 geluid in Kodi (en zeer waarschijnlijk Plex, hoewel ik dat niet gebruik) werkt met alle Shield TV modellen. Met de Delock HDMI Audio Extractor 4K 60 Hz compact is geen USB geluidskaart nodig, mits je receiver een TOSLINK S/PDIF (optische) ingang heeft. Oudere receivers met een coax S/PDIF ingang kunnen een 1-op-1 converter gebruiken om het geluid om te zetten van optisch naar coax.
  • 5.1 geluid werkt met streaming services zoals Disney+ en Netflix, maar alleen op de Shield TV 2019 modellen. Dit komt omdat de benodigde licentie (en bijbehorende technische implementatie) niet beschikbaar is op oudere modellen.
  • Programma's die een 5.1 LPCM stream leveren (zoals Steam Link) geven nog steeds enkel stereo door. Ik heb een feature request ingeschoten voor een optie voor AC3 compressie van 5.1 LPCM streams.
De Delock HDMI Audio Extractor 4K 60 Hz compact wordt gevoed via micro-USB. Met het meegeleverde kabeltje kan die gevoed worden door een Shield TV met een vrije USB poort. De optie in de Shield TV om de betreffende USB poort van stroom te voorzien wanneer de Shield TV in 'sleep' staat heeft invloed op de opstarttijd. Laat de stroom er dus op om een paar seconden te besparen. Je kan overigens wel gewoon CEC gebruiken, ook als de Shield TV in sleep staat en geconfigureerd is om de Delock HDMI Audio Extractor 4K 60 Hz compact niet van stroom te voorzien.

[edit]
En een bug report ingeschoten. Als ik toch bezig ben... :')

[edit2]
Het lijkt erop dat er een bug in de Delock zit, mogelijk in combinatie met mijn TV en de Shield TV. Zodra mijn Shield TV uit gaat en weer aan gaat stuurt de Delock geen S/PDIF meer uit. Alleen een power off/on van de Delock lost dit op. Als ik de Delock tegelijkertijd van stroom voorzie via de USB part van de Shield TV wanneer deze aangaat werkt het ook niet. Mogelijk is het een timing issue, wanneer beide apparaten tegelijkertijd opkomen. Ik kijk of ik een workaround kan verzinnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TommyL0204
https://tweakers.net/nieu...-gebruikersprofielen.html

Staat nu ook op de FP. Ik kreeg die update eergisteren ook binnen

Acties:
  • +3Henk 'm!
Spasm schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:06:
Vraagje over onderstaand apparaat. Kun je hiermee je tv uit laten staan terwijl je naar muziek luistert?
Ik gebruik die inmiddels niet meer, maar volgens mij blijft de TOSLINK-aansluiting actief als je de TV uitzet. Of de Shield TV daarover muziek blijft afspelen ligt waarschijnlijk aan hoe je CEC instelt. Voor het beste resultaat zet je die uit (TV uit, Shield blijft aan en doorgaan).

Als je TOSLINK gebruikt, zou ik een USB-geluidskaart overwegen (enkel voor Shield TV's met USB-aansluitingen). Voor HDMI wil je zo min mogelijk gezeur hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Velvus
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-05 16:49
Wij hebben de Shield TV (Tube) nu een paar jaar. Helaas begint hij sinds een half jaar steeds trager te worden. Op dit moment is het bijna niet goed bruikbaar meer. Wisselen van apps gaat erg sloom. HBO en Disney blijven regelmatig in zijn geheel hangen en een reboot lijkt dan de enige optie te zijn. Ik heb een factory reset gedaan. Ook heb ik de cache geleegd van de apps. Dit hielp misschien een beetje maar lost het verder bijna niet op. Mijn vraag is wat ik nu ga doen. Het liefst blijf ik wel bij Android, met name voor Kodi en het side-loaden van apps zoals SmartTube. Maar hoe staat de Shield Pro er nu voor? Is deze nog goed vlot en is hij het anno 2023 nog steeds waard om 230EU aan uit te geven?

Acties:
  • +2Henk 'm!
Velvus schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:24:
Het liefst blijf ik wel bij Android, met name voor Kodi en het side-loaden van apps zoals SmartTube. Maar hoe staat de Shield Pro er nu voor? Is deze nog goed vlot en is hij het anno 2023 nog steeds waard om 230EU aan uit te geven?
Als je het topic doorleest, vind je voldoende nare ervaringen met de tube en ook wat ervaringen dat met de Pro alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen.

Of hij nog zoveel geld waard is moet je zelf beoordelen, met name met de bekende beperkingen in het achterhoofd (geen 4k@120Hz, geen HDR10+, geen HDR bij YouTube, ...). Ik ben in ieder geval nog niets beters tegengekomen gebaseerd op Android TV.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik vraag me af waarom de 2019 Pro nu weer zo in prijs is gestegen? Ik zie dat ie via enkele Amazon websites wel iets voordeliger is dan die €230,- maar niet heel veel. Ik had er daar nog eentje nieuw kunnen kopen voor €167.-, toen in de aanbieding, dat zal duidelijk zijn.

Misschien toch uitlopend en daarom steeds duurder?

Testing, one, two ...

• Leijenman
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Hallo
Al tijden eigenaar van de pro, echt een super apparaat!
Nu kwam ik dit verhaal tegen op internet.
Heb zelf helaas geen kleuren hue.
Zou iemand dit kunnen testen?
https://community.hueesse...al-hue-play-gradient/3623
Dit zou wel een fantastische oplossing zijn!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:59
wat moet er getest worden?
De app of dat het mogelijk is om kleuren te syncen met andere apparaten?
Het antwoord op die laatste is gegeven. Dat is niet mogelijk.

Als je wilt weten of de app werkt, dan kan ik bevestigen dat het werkt.
Ik gebruik persoonlijk Hue Stream. Ik vind dat deze voor mijn gevoel fijner synct.

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:10

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

avec_style schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:05:
wat moet er getest worden?
De app of dat het mogelijk is om kleuren te syncen met andere apparaten?
Het antwoord op die laatste is gegeven. Dat is niet mogelijk.

Als je wilt weten of de app werkt, dan kan ik bevestigen dat het werkt.
Ik gebruik persoonlijk Hue Stream. Ik vind dat deze voor mijn gevoel fijner synct.
Ik heb dit een tijd geleden geprobeerd, bij alle 4K en HDR content stopt de de app na 30 seconden oid.

Heb jij een beter resultaat?

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 15:50
Leijenman schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:26:
Hallo
Al tijden eigenaar van de pro, echt een super apparaat!
Nu kwam ik dit verhaal tegen op internet.
Heb zelf helaas geen kleuren hue.
Zou iemand dit kunnen testen?
https://community.hueesse...al-hue-play-gradient/3623
Dit zou wel een fantastische oplossing zijn!
Ik gebruik net als @avec_style Hue Stream.

Let op: Wat jij wilt, werkt niet met officeel streaming apps. Wel met youtube eigen films of games.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Leijenman
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ok bedankt voor de info.
Netflix enz. Werkt inderdaad niet dat had ik begrepen. Maar voor mij was het nieuw dat je alleen een app kon installeren ipv de sync box kopen.
Ik zal die andere app even opzoeken

Bedankt iedereen!

• avec_style
  • Laatst online: 13:59
Xqlus1ve schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:31:
[...]

Ik heb dit een tijd geleden geprobeerd, bij alle 4K en HDR content stopt de de app na 30 seconden oid.

Heb jij een beter resultaat?
Dat werkt bij wel, maar ik vind de licht effecten dan over het algemeen wel iets minder. Misschien dat het te maken heeft met de vele pixels die het dan moet verwerken. Ik kijk films voornamelijk op 1080p.

• savagenld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:21
Ik heb al vrij lang dat bepaalde bestanden een groene of paarse waas hebben bij het afspeken vanuit Plex. Ik lees er meer over (oa in dit topic), maar ik kan niet echt een oplossing vinden.
In het verleden download ik dan een ander bestand, maar de laatste tijd lijken bijna alle bestanden dit probleem te hebben.

Is er een manier om dit op te lossen? Bv door andere hardware, andere config of een download filter in bv Sonarr/Radarr?

Opstelling:
- Plex (op Synology, met hardware encoding)
- Nvidia Shield 2015
- Philips 65OLED705/12 (HDR, 100Hz, etc)

Acties:
  • +1Henk 'm!
savagenld schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:07:
Ik heb al vrij lang dat bepaalde bestanden een groene of paarse waas hebben bij het afspeken vanuit Plex. Ik lees er meer over (oa in dit topic), maar ik kan niet echt een oplossing vinden.
In het verleden download ik dan een ander bestand, maar de laatste tijd lijken bijna alle bestanden dit probleem te hebben.

Is er een manier om dit op te lossen? Bv door andere hardware, andere config of een download filter in bv Sonarr/Radarr?

Opstelling:
- Nvidia Shield 2015
Waarschijnlijk zijn de bestaande in Dolby Vision (of wellicht HDR+ of <die ander gemaakt voor lineaire TV>). En alleen de Shield 2019 ondersteund DV (HDR+ weet ik niet). En ook dan kan het nog een issue zijn dat het niet goed werkt met de software (is het niet zo dat Kodi 20 pas DV ondersteund op de Shield 2019?).

* RobertMe heeft zelf een 2017 model en heeft ook wel eens een DV bestand proberen af te spelen met dit als gevolg. Streaming diensten bieden in dit geval, van ontbrekende DV ondersteuning, uiteraard een HDR10 stream aan waardoor het ontbreken van de ondersteuning niet opvalt (behalve dat mijn TV bij de interne apps een Dolby Vision ballonnetje laat zien en bij de Shield HDR).

Edit:
Whoops, je benoemd zelfs dat je een Shield 2015 hebt. Dus geen DV support maar waarschijnlijk dan wel een DV video.

[Voor 4% gewijzigd door RobertMe op 24-03-2023 11:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:10

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Opstelling:
- Nvidia Shield 2015
Hoe je aan je DV content komt moet je zelf weten, maar lees wel ff de comments van die content voordat je het download eraan begint ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• savagenld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:21
Bedankt voor de reacties!

Ik zie dat de Shield 2019 geen HDR10+ ondersteunt, dus mogelijk geen complete oplossing. Maar als het grootste gedeelte werkt dan is het zeker een optie. Ik ben er nog steeds heel blij mee...

• Metalbuster
  • Laatst online: 16:25
Boven heb ik mijn game pc, begrijp ik het nu goed dat als ik beneden een Shield aan mijn tv gesloten heb dat ik alle games op de TV kan spelen die op mijn game pc staan?
Zit er sterk over na te denken. Aangezien we nu twee kinderen hebben is gamen boven soms nog wat lastig, ik zoek naar mogelijkheden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Metalbuster schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:21:
Boven heb ik mijn game pc, begrijp ik het nu goed dat als ik beneden een Shield aan mijn tv gesloten heb dat ik alle games op de TV kan spelen die op mijn game pc staan?
Zit er sterk over na te denken. Aangezien we nu twee kinderen hebben is gamen boven soms nog wat lastig, ik zoek naar mogelijkheden.
Yep, dat kan via Steam. Maar niet 2 games tegelijkertijd op 1 pc, als ik je goed begrijp.

[Voor 6% gewijzigd door NaN op 04-04-2023 10:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:53

Opstelling:
- Nvidia Shield 2015
DV Files op een 2015 shield gaan niet werken en die geven de paarse waas. Je kan de serie/film legaal via de streaming dienst app bekijken, dan heb je dat issue niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:23
Dat is prima mogelijk. Als je Steam gebruikt en andere launchers, kun je die in Steam koppelen en zo streamen via Steam Link app.
Of, AMD heeft zijn eigen app als je een AMD GPU hebt en uiteraard Nvidia heeft dit ook, maar ben wel van mening dat Steam Link daar toch wel beter mee is. Sluit het alleen wel bedraad aan als dat kan, dat werkt toch wel beter.

Acties:
  • +1Henk 'm!
keepitfrosty schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 10:49:
[...]

DV Files op een 2015 shield gaan niet werken en die geven de paarse waas. Je kan de serie/film legaal via de streaming dienst app bekijken, dan heb je dat issue niet.
In dat laatste geval heb je dan natuurlijk ook geen DV. De Shield ondersteund het niet dus de streaming dienst levert dan iets anders dat wel ondersteund wordt (normaliter dus HDR10, acht de kans klein dat de dienst die wel DV heeft geen HDR10 heeft).

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 23:09
Ik gebruik hiervoor: https://github.com/LizardByte/Sunshine
Sunshine is a self-hosted game stream host for Moonlight. Offering low latency, cloud gaming server capabilities with support for AMD, Intel, and Nvidia GPUs for hardware encoding. Software encoding is also available. You can connect to Sunshine from any Moonlight client on a variety of devices. A web UI is provided to allow configuration, and client pairing, from your favorite web browser. Pair from the local server or any mobile device.
Gebruik Edge als browser om de webui te bereiken.

Bovenstaande installeer je op de PC. Op de Shield installeer je de Moonlight app uit de store.

Je kunt indien gewenst Playnite gebruiken om een mooie grafische weergave te krijgen van je geinstalleerde games/game libraries. Playnite moet je wel even handmatig toevoegen aan sunshine. Dit kan via de webui van Sunshine.

En om het af te maken, kun je dan nog VirtualHere gebruiken om perfecte ondersteuning voor je controllers te hebben. Het server gedeelte draait op je Shield en de client op je game PC. De Android USB Server gaat je wel een paar euro kosten om na een gratis proefperiode nog langer te kunnen gebruiken.

Met deze combi kan ik heerlijk streamen. Beter dan via Steam of de AMD oplossing. Parsec heb ik ook gebruikt en werkt ook goed, maar verliest op een gegeven moment het geluid. Een bug die waarschijnlijk ook niet opgelost kan worden (parsec devs hebben hier geen invloed op).

Het zijn wel een paar stappen en vergt wat inspanning om werkend te krijgen, maar als het eenmaal draait, prima combo, als je het mij vraagt ;)

[Voor 15% gewijzigd door DeTjuk op 04-04-2023 11:23]

[PSN: DeTjuK]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:53
RobertMe schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:13:
[...]

In dat laatste geval heb je dan natuurlijk ook geen DV. De Shield ondersteund het niet dus de streaming dienst levert dan iets anders dat wel ondersteund wordt (normaliter dus HDR10, acht de kans klein dat de dienst die wel DV heeft geen HDR10 heeft).
Klopt ik bedoel meer geen paarse waas issues, maar gewoon kijkbaar. Dus een fallback inderdaad naar de HDR variant of SDR.

• ricjuh
  • Laatst online: 26-05 19:49

ricjuh

Make each day your masterpiece

Mijn shield 2015 heeft laatste tijd wifi hiccups, midden in een Ziggo Go stream de melding dat verbinding weg is, en dan moet ik de wifi uit en inschakelen om weer verbinding te krijgen.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• Ike.
  • Niet online
ricjuh schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:24:
Mijn shield 2015 heeft laatste tijd wifi hiccups, midden in een Ziggo Go stream de melding dat verbinding weg is, en dan moet ik de wifi uit en inschakelen om weer verbinding te krijgen.
Net een nieuwe ziggo modem?
Bij mij hielp het om IPv6 uit te schakelen op de Shield.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:06
Zijn er andere mensen die ook problemen ervaren op dit moment met Geforce Now op de shield?

Strava | Twitter | Mastodon.nl

• joostnl
  • Laatst online: 09:06
Heeft iemand ook last van auto resume met kodi icm LG C1 nvidia shield pro? (Zodra de tv aangaat en nog op input van shield staat, gaat kodi automatisch afspelen)

Opa en oma kijken dan naar mijn series haha. Op Reddit wat tegen gekomen maar geen oplossing.

https://www.reddit.com/r/...t_to_disable_auto_resume/

[Voor 23% gewijzigd door joostnl op 18-04-2023 15:23]

Gebruik jij nog steeds alleen deze twee als het om Android TV en Android apparaten gaat ??

Ik zit een beetje te browsen naar Vanced alternatieven en vind de NewPipe informatie een beetje verwarrend in dit artikel : https://www.xda-developer...tube-vanced-alternatives/
Daar staat het volgende :
NewPipe is a classic that's been around longer than Vanced has. It's completely free and open-source while offering background playback, picture-in-picture, video downloading, and more. It's continuously updated with new features, and the developers are incredibly privacy-conscious. One downside is that you can't log in to your YouTube account in NewPipe, but it does mean there are no advertisements, and it works on devices that don't have Google apps. You can also share videos from the regular YouTube app on your phone to NewPipe for playback if you wish.

If you're interested, there's also a fork of NewPipe that's maintained and integrates SponsorBlock, though the official NewPipe build does not utilize it as the NewPipe developers view sponsorship as a more ethical form of advertising than tracked advertisements. You can download NewPipe from F-Droid or the team's website, and you can download the SponsorBlock variant from GitHub.
Wat is het nou : Wel of geen advertenties :?

Een andere optie is blijkbaar ReVanced die ik op het XDA Developer Forum tegenkwam vanuit het oude Vanced topic :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
nero355 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:27:
[...]

Gebruik jij nog steeds alleen deze twee als het om Android TV en Android apparaten gaat ??
Mobiel gebruik ik NewPipe with SponsorBlock. 'Casten' doe ik naar Kodi op de Shield TV (die ook SponsorBlock heeft). Los gebruik van YouTube op de Shield TV doe ik met SmartTubeNext (die ook SponsorBlock heeft).

Voor een vervanger van Vanced (die kan casten naar SmartTubeNext) wacht ik nog even, totdat die wat volwassener is.

[Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 18-04-2023 19:17]

The Zep Man schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 19:01:
'Casten' doe ik naar Kodi op de Shield TV (die ook SponsorBlock heeft).
Hoe werkt dat dan :?

Ik weet dat er al jaren iets van laten we zeggen "DLNA functionaliteit" in Kodi zit, maar dit wist ik nog niet of bedoel je wat anders dan dat ik verwacht dat je bedoelt ?!

Acties:
  • +1Henk 'm!
nero355 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 20:59:
[...]

Hoe werkt dat dan :?

Ik weet dat er al jaren iets van laten we zeggen "DLNA functionaliteit" in Kodi zit, maar dit wist ik nog niet of bedoel je wat anders dan dat ik verwacht dat je bedoelt ?!
Gokje: Kodi met een YouTube video addon en vervolgens een Kodi remote app op telefoon waarmee je ook door alle video addons kunt bladeren? Maar dat zal absoluut niet zo fancy zijn als "casten".

Overigens v.w.b. SmartTubeNext, die is verschillende maanden terug al hernoemd naar gewoon SmartTube (zonder Next dus).
Kodi+YouTube add-on+SponsorBlock add-on voor de Shield TV, en Kore+NewPipe with SponsorBlock voor een Android-smartphone. Gebruik onder een video de knop 'Play with Kodi'.
RobertMe schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:22:
Overigens v.w.b. SmartTubeNext, die is verschillende maanden terug al hernoemd naar gewoon SmartTube (zonder Next dus).
De naam in Android en op de 'front page' website is SmartTube, maar op internet is het beter om te refereren naar SmartTubeNext om specifieker te zoeken. Zie de naam van het programma in GitHub en de namen van de APK-bestanden. Verder heet het programma intern bij mij nog 'STN (Beta)', hoewel de stable ondertussen al 'SmartTube' heet. :+

[Voor 80% gewijzigd door The Zep Man op 22-04-2023 20:09]

• r0nny116
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-05 20:25
Hallo Allen,

Ik overweeg om mijn FireTV van Amazon in te ruilen voor een Shield TV. Kunnen jullie mij op de onderstaande vragen wellicht antwoord geven?

- Is het qua snelheid in het algemeen een enorme upgrade, of slechts “een” upgrade?
- Ik kijk IPTV via TiviMate app, die nu soms wat traag reageert, met name zappen. Is wel bedraad aangesloten. Zal dit verbeteren op een Shield?
- Werkt het stream gedeelte (games) een beetje leuk vanaf pc? Steeds minder vaak de mogelijkheid om achter mijn pc plaats te nemen, maar zal het leuk vinden om het vanaf de bank te kunnen doen. Setup pc: i5 8600K - 1070Ti - 32GB ram - NVME 1TB.
- Zijn er al geruchten over een nieuwe Shield die op termijn uit gaat komen? Want dan wacht ik wellicht liever even. Het huidig model is natuurlijk al enige jaren oud.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mucuracat
r0nny116 schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:49:
Hallo Allen,

Ik overweeg om mijn FireTV van Amazon in te ruilen voor een Shield TV. Kunnen jullie mij op de onderstaande vragen wellicht antwoord geven?

- Is het qua snelheid in het algemeen een enorme upgrade, of slechts “een” upgrade?
- Ik kijk IPTV via TiviMate app, die nu soms wat traag reageert, met name zappen. Is wel bedraad aangesloten. Zal dit verbeteren op een Shield?
- Werkt het stream gedeelte (games) een beetje leuk vanaf pc? Steeds minder vaak de mogelijkheid om achter mijn pc plaats te nemen, maar zal het leuk vinden om het vanaf de bank te kunnen doen. Setup pc: i5 8600K - 1070Ti - 32GB ram - NVME 1TB.
- Zijn er al geruchten over een nieuwe Shield die op termijn uit gaat komen? Want dan wacht ik wellicht liever even. Het huidig model is natuurlijk al enige jaren oud.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
-Yes. Of het merkbaar is, weet ik niet. En is ook belangrijk welke versie van FireTV hebt. Zie lijst onder.
-Geen issue met TiviMate. Snel zap. Kan ook aan instellingen van TiviMate liggen? (Buffer en zo?) Als bufferen hoog staat, moet je iets langer wachten.
-Ja stream games ook werkbaar.
-Geen geruchten. (oud, maar nog snel en bovenaan de lijsten. Minder kans op spyware (Vaak wel bij goedkoop kastjes) en wordt nog steeds geupdate.

Op plaats 31 staat ook nog FireTV 3rd generatie.

Lijst 2023 gevonden.
https://docs.google.com/s...2Q_luLLZhTfc4U/edit#gid=0

En filmpjes
https://www.youtube.com/@ChigzTech/videos

[Voor 4% gewijzigd door mucuracat op 25-04-2023 09:13]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +3Henk 'm!
r0nny116 schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:49:
Hallo Allen,

Dat zal waarschijnlijk vlotter aanvoelen.
Gaat prima. De beste manier om dat te doen is waarschijnlijk Moonlight op de Shield TV en Sunshine op je PC.
Zie de topicwaarschuwing.

• r0nny116
Oké, ondanks geen YouTube HDR toch maar een besteld. Flink bedrag, maar ik hoop de moeite waard. Vandaag binnen gekregen en paar apps ingesteld. Loopt mooi vlot tot nu toe, en de Remote bevalt mij ook wel. Ik probeer een werkende apk te downloaden van Kijk, maar welke apk ik ook installeer, ze crashen allemaal. Iemand de oplossing hiervoor?

• Webgnome
r0nny116 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 00:07:
Oké, ondanks geen YouTube HDR toch maar een besteld. Flink bedrag, maar ik hoop de moeite waard. Vandaag binnen gekregen en paar apps ingesteld. Loopt mooi vlot tot nu toe, en de Remote bevalt mij ook wel. Ik probeer een werkende apk te downloaden van Kijk, maar welke apk ik ook installeer, ze crashen allemaal. Iemand de oplossing hiervoor?
Gewoon vanuit de app store geprobeerd ?

• r0nny116
Webgnome schreef op donderdag 27 april 2023 @ 07:26:
[...]

Gewoon vanuit de app store geprobeerd ?
Zie ik helaas niet staan in de App Store..

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

r0nny116 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 07:38:
[...]

Zie ik helaas niet staan in de App Store..

Grote kans dus dat het helemaal niet geschikt is voor de Shield?

Sorry voor de grote foto; luie dag

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• r0nny116
MAX3400 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:06:
[...]

[Afbeelding]
Grote kans dus dat het helemaal niet geschikt is voor de Shield?

Sorry voor de grote foto; luie dag
Standaard niet, maar krijg ook met geen mogelijkheid een apk die werkt sideloaded. Crasht constant. Wellicht dat iemand het wel werkend heeft gekregen.

• Webgnome
@r0nny116 er zou natuurlijk een reden kunnen zijn dat het niet werkt ;)

• r0nny116
Ik heb nu enkele dagen de Shield, maar de Shield herstart soms uit zichzelf ineens. Tijdens bijv het kijken van YouTube. Na herstart boot hij weer. Is nu al 5x gebeurt in 3 uur tijd ofzo. Iemand enig idee? Heel frustrerend in ieder geval.

• r0nny116
Als het een model was zonder Pro (de 'tube') had ik oververhitting verwacht. Waarschijnlijk heb je een maandagochtendmodel. Heb je het ook met bijvoorbeeld SmartTubeNext of andere applicaties? De storage is niet per ongeluk volgelopen (door enthousiast bezig te zijn in Kodi, bijvoorbeeld)? Je kan nog een factory reset proberen.

Al heb je het probleem nog steeds, dan zou ik hem omruilen (na een reset).

• r0nny116
The Zep Man schreef op donderdag 27 april 2023 @ 14:27:
[...]

Als het een model was zonder Pro (de 'tube') had ik oververhitting verwacht. Waarschijnlijk heb je een maandagochtendmodel. Heb je het ook met bijvoorbeeld SmartTubeNext of andere applicaties? De storage is niet per ongeluk volgelopen (door enthousiast bezig te zijn in Kodi, bijvoorbeeld)? Je kan nog een factory reset proberen.

Al heb je het probleem nog steeds, dan zou ik hem omruilen (na een reset).
Nee het lijkt geen oververhitting te zijn. Trap hem niet op z’n staart en gebruik geen Kodi. Kinderfilmpjes op YouTube, thats it. Nee, heb er eigenlijk alleen nog de standaard apps op staan, storage kan het helaas ook niet zijn. Ik ga helaas dan reset proberen. Balen, net alles ingesteld etc. Flinke tegenvaller in ieder geval. Ga het proberen en kom erop terug.
'Ai. Dan is het inderdaad een reset proberen. Probeer het daarna eerst met een enkele applicatie (bijvoorbeeld YouTube). Al heeft die het dan nog, dan is het waarschijnlijk het beste om een RMA in te dienen.

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:15
r0nny116 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 14:18:
Ik heb nu enkele dagen de Shield, maar de Shield herstart soms uit zichzelf ineens. Tijdens bijv het kijken van YouTube. Na herstart boot hij weer. Is nu al 5x gebeurt in 3 uur tijd ofzo. Iemand enig idee? Heel frustrerend in ieder geval.
Ik heb volgens mij in dit forum ergens gelezen dat de voedingen brak kunnen zijn en makkelijk door Nvidia vervangen worden, mogelijk is dat het.

• Ike.
  • Niet online
r0nny116 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 00:07:
Ik gebruik de Shield remote zelden. De remote van mijn TV werkt prima icm. de Shield 😉
Bongoarnhem schreef op donderdag 27 april 2023 @ 19:21:
[...]

Ik heb volgens mij in dit forum ergens gelezen dat de voedingen brak kunnen zijn en makkelijk door Nvidia vervangen worden, mogelijk is dat het.
Als dat het adapter probleem is dat ik ken (en waarbij ik meen @nero355 een "RMA" voor heeft gedaan) dan is dat echt een heel oud probleem. Ik het een 2017 en daarvoor heb ik van de adapter een nieuw opzetstuk besteld (reisadapter ding dus, waar je verschillende stekkers op kunt schuiven). Maar mijn ouders hebben ook een 2017 model, denk ook in 2017 gekocht, en daarbij speelde dat al niet meer. Dus bij de 2019 modellen zou dat probleem toch sowieso niet mogen voorkomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• idaanx
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 17:35
r0nny116 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 14:18:
Ik heb al sinds 2016 een Shield en heb dit ook een lange tijd gehad, al dan niet zo vaak als jij hier aangeeft.

Wat bij mij geholpen heeft is de SD kaart eruit halen die ik erin gedaan had. Volgens mij heeft het nieuwe model dat niet meer, maar misschien heb je er wel een andere opslag via USB op aangesloten.

• Hemels
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18-05 17:09
Morgen komt mijn nieuwe TV en de Nvidia Shield Pro. De Ziggo Next Mini mediabox heb ik al. Ik heb mij suf gelezen en weet nog steeds niet hoe ik e.e.a. het best op elkaar kan aansluiten. Of kan dit op verschillende manieren? Ik wil graag weten hoe alles optimaal met elkaar kan samenwerken. Ik heb nog nooit een smart TV of mediaspeler gehad.

Ik heb de volgende componenten:

- Een nieuwe Ziggo Connectbox (ik denk Aris of Compal) en goede cat 6 ftp kabels
- Een Nivida Shield Pro
- de Samsung QE55S95B - 55 inch - 4K QD-OLED (daar komt een subwoover bij)
- Ziggo Next Mini Mediabox

Heb ik met een gloednieuwe smart TV en Nvidia Shield Pro nog iets aan de Ziggo Next Mini mediabox? Of is dit puur en alleen voor opnemen? Ik hoop dat dit de juiste plek is voor deze vraag. Anders wordt ik graag doorverwezen :)

Bedankt alvast!
Hemels

Acties:
  • +1Henk 'm!

• r0nny116
idaanx schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:18:
[...]

Ik heb al sinds 2016 een Shield en heb dit ook een lange tijd gehad, al dan niet zo vaak als jij hier aangeeft.

Wat bij mij geholpen heeft is de SD kaart eruit halen die ik erin gedaan had. Volgens mij heeft het nieuwe model dat niet meer, maar misschien heb je er wel een andere opslag via USB op aangesloten.
Helaas heb ik geen opslag aangesloten op de Shield. Heb hem helaas terug moeten sturen, denk een maandagmorgen model. Fabrieksherstel software hielp helaas ook niet. Vertrouwen is wel direct beetje weg, maar ik ben benieuwd naar de vervanger die ik opgestuurd krijg.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• mucuracat
Hemels schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:19:
Morgen komt mijn nieuwe TV en de Nvidia Shield Pro. De Ziggo Next Mini mediabox heb ik al. Ik heb mij suf gelezen en weet nog steeds niet hoe ik e.e.a. het best op elkaar kan aansluiten. Of kan dit op verschillende manieren? Ik wil graag weten hoe alles optimaal met elkaar kan samenwerken. Ik heb nog nooit een smart TV of mediaspeler gehad.

Ik heb de volgende componenten:

- Een nieuwe Ziggo Connectbox (ik denk Aris of Compal) en goede cat 6 ftp kabels
- Een Nivida Shield Pro
- de Samsung QE55S95B - 55 inch - 4K QD-OLED (daar komt een subwoover bij)
- Ziggo Next Mini Mediabox

Heb ik met een gloednieuwe smart TV en Nvidia Shield Pro nog iets aan de Ziggo Next Mini mediabox? Of is dit puur en alleen voor opnemen? Ik hoop dat dit de juiste plek is voor deze vraag. Anders wordt ik graag doorverwezen :)

Bedankt alvast!
Hemels
Gewoon beide via hdmi. Klaar.
Of ziggo app op je Shield installeren, scheelt weer een kastje en verbruik :).

Met app kun je ook terugkijken.

Pagina: 1 ... 138 139 140 Laatste

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee