Doet hij omdat die van Amazon zelf niet op voorraad is.
Die remote is wel mooi maar na ongeveer een week gebruik, is het toch wel de controller die ik het meest gebruik omdat er meer knopjes opstaan en dus vlugger werkt dan de remote. De remote is wel praktisch om naar muziek te luisteren met de hoofdtelefoon.
161 euro echt een koopje !!!
http://web.mac.com/kl00n
Dit lijkt helaas niet meer te werken, ook niet met het handmatig toevoegen van de juiste controller.Xisuthros333 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:50:
159,99 bij Amazon FR - http://www.amazon.fr/NVID...keywords=nvidia+shield+tv
Inclusief gratis remote, met de hand toevoegen aan je winkelmandje!
Dan is hij hier: http://www.amazon.co.uk/N...sr=8-2&keywords=shield+tv met de prijs van 120 pond nog steeds scherp geprijsd
Geen enkel probleem als je een reisadapter gebruikt.Fly-guy schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:20:
[...]
en deze Amerikaanse versie werkt prima in ons land (ander stekkertje)?
Shield + remote 2 dagen geleden ontvangen via Amazon.de, en tot nu toe geen enkele tegenvaller kunnen ontdekken. Media streamen via kodi gaat perfect, en is binnen een seconde uit slaapstand.
Hoofdreden van aanschaf was Gamestream, dat heb ik weleens via moonlight geprobeerd maar was een no-go. Icm een gtx 980 over een Gbit netwerk gaan fifa en gta v probleemloos op 1080p 60fps, een enkele frameskip daargelaten. Indrukwekkend dat er geen merkbare vertraging is, het voelt echt aan of alles lokaal draait.
Edit: er zaten netjes 3 verschillende adapter opzetstukjes in de doos, dus hij kan praktisch overal gebruikt worden.
Hoofdreden van aanschaf was Gamestream, dat heb ik weleens via moonlight geprobeerd maar was een no-go. Icm een gtx 980 over een Gbit netwerk gaan fifa en gta v probleemloos op 1080p 60fps, een enkele frameskip daargelaten. Indrukwekkend dat er geen merkbare vertraging is, het voelt echt aan of alles lokaal draait.
Edit: er zaten netjes 3 verschillende adapter opzetstukjes in de doos, dus hij kan praktisch overal gebruikt worden.
[ Voor 10% gewijzigd door semi-passief op 28-11-2015 18:02 . Reden: Toevoeging adapter ]
Hebben mensen hier ervaring met APK2TV? Zo ja; zijn er APKs uit te wisselen? 
Mijn Shield komt pas eind deze week, maar ik heb alvast wat APKs gemaakt die wellicht interessant zijn. Allemaal met een banner. Let wel; ik heb ze dus niet kunnen testen.
Spotify
Uitzending Gemist
Horizon Go (Ziggo/UPC)
RTL XL
Mupen64
Overigens is hier een lijstje te vinden met converts die in ieder geval werken.
Mijn Shield komt pas eind deze week, maar ik heb alvast wat APKs gemaakt die wellicht interessant zijn. Allemaal met een banner. Let wel; ik heb ze dus niet kunnen testen.
Spotify
Uitzending Gemist
Horizon Go (Ziggo/UPC)
RTL XL
Mupen64
Overigens is hier een lijstje te vinden met converts die in ieder geval werken.
[ Voor 10% gewijzigd door zAo op 30-11-2015 09:12 ]
Ik zit ook te denken aan de Shield met Controler maar ben in dubio waar te bestellen.
Of uit Amazon.de voor €199,99 of via Amazon.com voor $149,99.
Kan iemand heel kort uitleggen hoe het ook alweer zat met import en verzenden met amazon.com?
Kan iemand heel kort uitleggen hoe het ook alweer zat met import en verzenden met amazon.com?
Neem dan de bundel met de remote erbij; die is net zo duur.KoeRmX schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:27:
Ik zit ook te denken aan de Shield met Controler maar ben in dubio waar te bestellen.
Overigens wel handig:
Bron.fyi: update 2.0 introduced a new feature : we can now activate 'adb over network' from the Shield itself.
This simplify sideloading from a PC (Windows/Mac/Linux) a lot, just type:
adb connect ip_address_of_shied
adb install <path-to-the-apk-file>
the 'one time' pre-requisites to do are:
- activate debugging then network debugging in the Shield (in Shield settings, dev options)
- install adb in the PC (just download it)
- adb connect ip_address_of_shied
- accept the very first connection from this PC on the Shield (security)
We can also see the Shield screen on the PC with Chrome and the Vyzor extension (handy to check if the installation went well without actually leaving the PC).
Toch wel een nadeel gevonden van de Shield: 5.1 geluid via Netflix.
Het blijkt namelijk dat Netflix het geluid doorstuurt in DD+ (Dolby Digital Plus / E-AC3).
Veel oudere receivers (of eigenlijk alle receivers zonder HDMI aansluting) ondersteunen dit niet.
(overigens ook veel TV's / soundbars niet)
Andere mediaplayers (o.a ATV4) lossen dat op met de mogelijkheid om DD+ naar "gewoon 5.1 DD / AC3" te converteren. Ik vermoed dat de Shield dit qua hardware ook zou kunnen, maar dat dit qua licenties (nog) niet geregeld is.
Zou mooi zijn als hier een update voor komt.
Er loopt bij Nvidia al een thread op het forum over dit issue:
https://forums.geforce.co...lix-5-1-surround-sound/1/
PS:
Andere oplossing zou natuurlijk zijn dat Netflix de keuze biedt tussen DD / DD+
Het blijkt namelijk dat Netflix het geluid doorstuurt in DD+ (Dolby Digital Plus / E-AC3).
Veel oudere receivers (of eigenlijk alle receivers zonder HDMI aansluting) ondersteunen dit niet.
(overigens ook veel TV's / soundbars niet)
Andere mediaplayers (o.a ATV4) lossen dat op met de mogelijkheid om DD+ naar "gewoon 5.1 DD / AC3" te converteren. Ik vermoed dat de Shield dit qua hardware ook zou kunnen, maar dat dit qua licenties (nog) niet geregeld is.
Zou mooi zijn als hier een update voor komt.
Er loopt bij Nvidia al een thread op het forum over dit issue:
https://forums.geforce.co...lix-5-1-surround-sound/1/
PS:
Andere oplossing zou natuurlijk zijn dat Netflix de keuze biedt tussen DD / DD+
[ Voor 5% gewijzigd door jan100 op 30-11-2015 13:57 ]
Heeft iemand een idee of de aanbieding inclusief afstandsbediening en 50,- korting nog ergens in Europa te krijgen is? Ik heb deze afgelopen vrijdag gemist. Deze actie staat nog wel zo op nvidia.com maar daar is Nederland niet te kiezen als afleveradres. De Europese amazons hebben de actie inmiddels ook niet meer online staan.
Dan bedoel je 50,-- korting + gratis remote, of alleen het eerste? In dat geval heeft Amazon.de het wel nog.dwa schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:07:
Heeft iemand een idee of de aanbieding inclusief afstandsbediening en 50,- korting nog ergens in Europa te krijgen is? Ik heb deze afgelopen vrijdag gemist. Deze actie staat nog wel zo op nvidia.com maar daar is Nederland niet te kiezen als afleveradres. De Europese amazons hebben de actie inmiddels ook niet meer online staan.
ik bedoelde de korting en de remote inderdaad zoals het afgelopen vrijdag online heeft gestaan. Ik ben bang dat hij nu niet meer voor die prijs te krijgen is.
Anoniem: 478144
Heb de console nu een paar dagen in huis. Vooralsnog best tevreden. Vind de indeling van de Play Store echter nogal onlogisch. Op de startpagina zie je featured apps en games, dus maar een kleine selectie. Onderaan kun je kiezen uit vier verschillende categorieën (media, music, news en tools), maar onder news of music apps vind je bv ook emulatoren en games. Ik mis het overzicht! Ben ik de enige of zijn er meer met hetzelfde probleem?
Ik heb een heel aantal zaken in de settings uitgezet omdat ik er gek van werd.Anoniem: 478144 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:34:
Heb de console nu een paar dagen in huis. Vooralsnog best tevreden. Vind de indeling van de Play Store echter nogal onlogisch. Op de startpagina zie je featured apps en games, dus maar een kleine selectie. Onderaan kun je kiezen uit vier verschillende categorieën (media, music, news en tools), maar onder news of music apps vind je bv ook emulatoren en games. Ik mis het overzicht! Ben ik de enige of zijn er meer met hetzelfde probleem?
Verder is het aanbod apps verschrikkelijk voor aan Android apparaat, maargoed. Hij is wel erg snel en de remote is er relax.
Gebruikt een van jullie ook plex op de shield? Kunnen jullie aangeven of de voicesearch daarmee goed werkt?
Je moet inderdaad in Plex zitten, maar het werkt goed.l3p schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 17:50:
Ik gebruik zelf Kodi maar net ff geprobeerd in Plex ... lijkt prima te werken met voicesearch
Weer in de aanbieding: http://www.amazon.de/gp/p...627d6&smid=A3JWKAKR8XB7XFdwa schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:07:
moet je wel snel zijn!
-edit-
ps weet iemand waar je zo'n standaard kunt kopen?
ergens goedkoper dan amazon?
-edit-
ps weet iemand waar je zo'n standaard kunt kopen?
ergens goedkoper dan amazon?
[ Voor 67% gewijzigd door Aggressor op 01-12-2015 23:06 ]
Ik wou nog 1extra bestellen voor de liefhebber.
Maar het lukte niet...
Maar ik was nu 154e kwijt inc Remote.
Maar het lukte niet...
Maar ik was nu 154e kwijt inc Remote.
Welcome to the club! Ik heb nog gekeken in je profiel of je een mailadres had staan dwa, maar helaas.
Nu een goede dag aan het rommelen met de Shield en een paar dingen vallen me op:
+ Het ding is super snel, met alles. Ter vergelijking; mijn Samsung S5 doet er zeker 2x zo lang over om een Youtube filmpje te starten of het laden van Netflix. Een Chromecast2 doet er zeker 5x zo lang over.
+ In vergelijking met het casten van Netflix/Plex/Youtube naar een Chromecast 2, lijkt het op de Shield allemaal veel vloeiender te lopen. Geen idee waardoor overigens.
+ Emulatoren zijn bijna allemaal compatible met de Shield controller, maar je hebt bij een aantal wel een muis nodig.
+ Het apparaat gaat erg snel uit sleep, ook met de remote.
+ Het zoeken met voice werkt verbazingwekkend goed. Ik heb nog maar 1x iets hoeven typen in Youtube (trailer voor de game 'Rime'. Dat werd vaak Rhyme)
- Er zijn weinig apps. Je kunt sommige wel sideloaden/verbouwen, maar dan werken de meeste nog niet zonder muis. Voorbeelden zijn NPO, RTLXL, Spotify. Daarnaast is de AndroidTV Store erg klein en zul je via play.google.com moeten zoeken.
- In alles is het apparaat een Chromecast+, behalve voor Spotify. Welke gek dit verzonnen heeft... die mogen ze wat aandoen van mij.
- De Shield heeft geen analoge/jack audio output (alleen op de controller en remote).
Nu een goede dag aan het rommelen met de Shield en een paar dingen vallen me op:
+ Het ding is super snel, met alles. Ter vergelijking; mijn Samsung S5 doet er zeker 2x zo lang over om een Youtube filmpje te starten of het laden van Netflix. Een Chromecast2 doet er zeker 5x zo lang over.
+ In vergelijking met het casten van Netflix/Plex/Youtube naar een Chromecast 2, lijkt het op de Shield allemaal veel vloeiender te lopen. Geen idee waardoor overigens.
+ Emulatoren zijn bijna allemaal compatible met de Shield controller, maar je hebt bij een aantal wel een muis nodig.
+ Het apparaat gaat erg snel uit sleep, ook met de remote.
+ Het zoeken met voice werkt verbazingwekkend goed. Ik heb nog maar 1x iets hoeven typen in Youtube (trailer voor de game 'Rime'. Dat werd vaak Rhyme)
- Er zijn weinig apps. Je kunt sommige wel sideloaden/verbouwen, maar dan werken de meeste nog niet zonder muis. Voorbeelden zijn NPO, RTLXL, Spotify. Daarnaast is de AndroidTV Store erg klein en zul je via play.google.com moeten zoeken.
- In alles is het apparaat een Chromecast+, behalve voor Spotify. Welke gek dit verzonnen heeft... die mogen ze wat aandoen van mij.

- De Shield heeft geen analoge/jack audio output (alleen op de controller en remote).
Bedankt voor de moeite. Ik kijk het nog een paar dagen aan en dan haal ik er sowieso een, deal of niet. Je geeft aan dat spotify niet goed werkt maar kun je spotify niet casten net zoals naar de chromecast dan?
Nee, dat is dus de grap. Spotify blokkeerdt opzettelijk AndroidTV. Het is dat het verder zo goed werkt.dwa schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:36:
Bedankt voor de moeite. Ik kijk het nog een paar dagen aan en dan haal ik er sowieso een, deal of niet. Je geeft aan dat spotify niet goed werkt maar kun je spotify niet casten net zoals naar de chromecast dan?

is de stand wel een goed ding?
en weet iemand waar deze te bestellen is goedkoop?
en weet iemand waar deze te bestellen is goedkoop?
Sinds gisteravond mijn Shield getest.
Meteen issues met de Android TV versie van Kodi. Kreeg enorme stotteringen bij wat grotere bestanden waarbij beeld seconden voorliep op geluid.
Kreeg het maar niet normaal, terwijl ik werkelijk niet begreep waarom het zo erg was.
Uiteindelijk Kodi eraf gehaald en de Android APK nightly build erop gezet. Werkt helemaal perfect.
Snap niet waarom, maar ben erg tevreden met de performance nu
Zelfs 4K wordt goed afgespeeld via de nightly build.
Even plex geprobeerd, maar dat werkt dus helemaal niet. De Android interface heeft geen menu. Je kan alleen via de voice search naar je content zoeken. Navigeren is dus via de TV onmogelijk.
Snap niet waarom je dit zou willen gebruiken. Eerste content die ik probeerde af te spelen liep vast en kreeg ik de melding dat mijn mediaserver niet krachtig genoeg was.
Mijn NAS functioneert dus als mediaserver, maar die moet ook de bestanden transcoderen? Terwijl de Shield krachtig genoeg is voor zowat elk bestandstype.
Iemand nog tips en tricks die ik kan proberen met de Shield?
Meteen issues met de Android TV versie van Kodi. Kreeg enorme stotteringen bij wat grotere bestanden waarbij beeld seconden voorliep op geluid.
Kreeg het maar niet normaal, terwijl ik werkelijk niet begreep waarom het zo erg was.
Uiteindelijk Kodi eraf gehaald en de Android APK nightly build erop gezet. Werkt helemaal perfect.
Snap niet waarom, maar ben erg tevreden met de performance nu
Zelfs 4K wordt goed afgespeeld via de nightly build.
Even plex geprobeerd, maar dat werkt dus helemaal niet. De Android interface heeft geen menu. Je kan alleen via de voice search naar je content zoeken. Navigeren is dus via de TV onmogelijk.
Snap niet waarom je dit zou willen gebruiken. Eerste content die ik probeerde af te spelen liep vast en kreeg ik de melding dat mijn mediaserver niet krachtig genoeg was.
Mijn NAS functioneert dus als mediaserver, maar die moet ook de bestanden transcoderen? Terwijl de Shield krachtig genoeg is voor zowat elk bestandstype.
Gebruik je de standaard Plex vanuit de AndroidTV store? Daarbij kan ik gewoon navigeren door series heen bijvoorbeeld. Mijn server transcode overigens niets als ik via de Shield afspeelKashika schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:21:
Sinds gisteravond mijn Shield getest.
[..]
Qua tips heb ik weinig bijzonders ben ik bang; zet adb via het netwerk aan als je APKs wilt sideloaden (eerste keer via USB connecten).
Ja gewoon de Android TV app. Ik zie alleen een knop voor instellingen van mijn NAS en eentje voor voice search.zAo schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:48:
[...]
Gebruik je de standaard Plex vanuit de AndroidTV store? Daarbij kan ik gewoon navigeren door series heen bijvoorbeeld. Mijn server transcode overigens niets als ik via de Shield afspeel
Qua tips heb ik weinig bijzonders ben ik bang; zet adb via het netwerk aan als je APKs wilt sideloaden (eerste keer via USB connecten).
Meer niet.
Als ik via Voice Search iets probeer af te spelen is het haperhel voor mij.
APK's zet ik in dropbox en installeer ik dan via de gekoppelde ESexplorer.
Wat is ADB voor sideloaden dan?
Zit je via wifi verbonden? Ik heb echt nergens last van bij files die 25mbit/s vragen; Ik stream vanuit een Plex server in Frankrijk en dat gaat super.
Via ADB kun je ook files sideloaden, die kan ook over het netwerk. Je kan dan dus dit doen vanaf je desktop:
Via ADB kun je ook files sideloaden, die kan ook over het netwerk. Je kan dan dus dit doen vanaf je desktop:
code:
1
2
| adb connect IP.van.Shield.TV adb install lokaleAPK.apk |
[ Voor 16% gewijzigd door zAo op 03-12-2015 19:09 ]
Zit ernstig te twijfelen of ik dit apparaat zal aanschaffen. Xbox One ondersteund geen 4K, dus jammer met Netflix e.d. ook zou ik graag mijn PC games willen streamen naar de woonkamer. Kan ik Steam-games hierop afspelen of moet ik dan voor de Steambox gaan?
Misschien wachten op een Nederlandse release, want het lijkt alsof ieder land zijn eigen apps heeft, Duitsland heeft bijvoorbeeld wat ARD stuff er op zitten, en Frankrijk weer andere apps.
Misschien wachten op een Nederlandse release, want het lijkt alsof ieder land zijn eigen apps heeft, Duitsland heeft bijvoorbeeld wat ARD stuff er op zitten, en Frankrijk weer andere apps.
Optimisten zijn slecht geïnformeerde pessimisten.
Sinds gisteren ook thuis een Nvidia Shield Console werkend.
Erg snel device en alles werkt erg goed met de afstandsbediening.
Echter 1 vraagje: heb Kodi geinstalleerd een binnen Videos een link aangemaakt naar mijn Synology Nas.
Nu wil ik deze link verwijderen: iemand enig idee?
Echter 1 vraagje: heb Kodi geinstalleerd een binnen Videos een link aangemaakt naar mijn Synology Nas.
Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT
Ik heb geen ervaring met het streamen van games, maar volgens mij is daar genoeg over te vinden. Een steambox kan alleen steam overigens.Ireyon schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:58:
Zit ernstig te twijfelen of ik dit apparaat zal aanschaffen. Xbox One ondersteund geen 4K, dus jammer met Netflix e.d. ook zou ik graag mijn PC games willen streamen naar de woonkamer. Kan ik Steam-games hierop afspelen of moet ik dan voor de Steambox gaan?
V.w.b. het land: ik heb een Duitse, maar geen ARD ofzo hoor.
Probeer dit eens.wezep schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 08:16:
Sinds gisteren ook thuis een Nvidia Shield Console werkend.
Oké, ik had namelijk dit zien staan bij Amazon DE:zAo schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 08:28:
[...]
V.w.b. het land: ik heb een Duitse, maar geen ARD ofzo hoor.
[...]
Sofortzugriff auf deine Lieblingsapps wie Netflix, YouTube, 7TV, Clipfish, Zattoo, Spiegel TV, Magine TV, Mediathek ARD, ZDF und viele meh
En bij de Franse Amazon:
Les visuels du SHIELD Controller peuvent varier d’une région à l’autre
Waarmee de indruk gewekt wordt dat ieder land zijn eigen Android / Shield schil heeft.
Maar wat ik bedoel met streamen is om via de Nvidia driver te streamen naar Shield, dat zou prima moeten gaan want daar adverteert Nvidia mee. Maar om een wildgroei aan devices te voorkomen was ik benieuwd of Shield ook native met Steam overweg kan, zonder daar een aparte Steambox voor te moeten aanschaffen.
Anderzijds krigj je bij aankoop van een game via Shield wel een productcode om in Steam te registreren.
Optimisten zijn slecht geïnformeerde pessimisten.
Ik liep hier gisteren ook tegenaan. De standard interface van Kodi is niet echt Android TV (als in niet-touchscreen) vriendelijk. Ik heb het uiteindelijk opgelost door een muis te gebruiken en met de rechtermuisknop te werken. Maar bedenk met net dat een andere theme het misschien ook wel oplost.wezep schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 08:16:
[ Voor 10% gewijzigd door Johny58 op 05-12-2015 11:54 ]
"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.
Het is inderdaad gewoon standaard Kodi wat werkend gemaakt is op de Shield/AndroidTV. Voor dagelijks gebruik heb je geen keyboard nodig, maar voor bijzondere acties helaas wel. Bij Plex is dit niet zo, maar dat is dan ook alleen een client als onderdeel van een client-server opzet.Johny58 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 11:53:
[...]
Ik liep hier gisteren ook tegenaan. De standard interface van Kodi is niet echt Android TV (als in niet-touchscreen) vriendelijk. Ik heb het uiteindelijk opgelost door een muis te gebruiken en met de rechtermuisknop te werken. Maar bedenk met net dat een andere theme het misschien ook wel oplost.
Heb nu ruim een week m'n Shield TV binnen. Met name gekocht om Kodi te gebruiken en dat gaat dan ook erg goed. De film/serie bibliotheek wordt snel ingeladen, navigeren gaat rap en de (streaming) addons draaien erg soepel.
Het app aanbod van de AndroidTV Google Play Butik zelf, vind ik helaas nog wat tegenvallen. Apps zoals Uitzending Gemist, SBS Kijk en RTL XL zouden een mooie toevoeging zijn. Deze zijn natuurlijk wel via de addons in Kodi te gebruiken, maar qua interface kan dat wat mij betreft beter. Sideloaden van de "normale" android apps kan ook, maar zijn dan slecht te bedienen met een remote.
Echter, bij het app aanbod op diverse Sony en Philips tv's, waar ook AndroidTV op draait, zijn deze apps wel aanwezig. Waarschijnlijk door de tv fabrikanten zelf ontwikkeld, waardoor ze niet in de algemene AndroidTV Play Butik komen.
Zou het mogelijk zijn om deze apk's van een dergelijke tv te halen en op de Shield TV te installeren? Ik heb al een tijdje gezocht op diverse fora, maar ik kwam ze nog niet tegen. Heeft iemand wel eens geprobeerd om een apk van zo'n tv te extracten?
Het app aanbod van de AndroidTV Google Play Butik zelf, vind ik helaas nog wat tegenvallen. Apps zoals Uitzending Gemist, SBS Kijk en RTL XL zouden een mooie toevoeging zijn. Deze zijn natuurlijk wel via de addons in Kodi te gebruiken, maar qua interface kan dat wat mij betreft beter. Sideloaden van de "normale" android apps kan ook, maar zijn dan slecht te bedienen met een remote.
Echter, bij het app aanbod op diverse Sony en Philips tv's, waar ook AndroidTV op draait, zijn deze apps wel aanwezig. Waarschijnlijk door de tv fabrikanten zelf ontwikkeld, waardoor ze niet in de algemene AndroidTV Play Butik komen.
Zou het mogelijk zijn om deze apk's van een dergelijke tv te halen en op de Shield TV te installeren? Ik heb al een tijdje gezocht op diverse fora, maar ik kwam ze nog niet tegen. Heeft iemand wel eens geprobeerd om een apk van zo'n tv te extracten?
Dat klinkt veelbelovend! Dat sideloaden moet niet zo moeilijk zijn lijkt me. Wel raar dit trouwens...dikkebril schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 14:08:
Net ook maar 1 besteld via Amazon.de en gelukje dat het inclusief remote nog steeds 200,- kost. Was vorige week tijdens Black Friday helemaal vergeten mij even kort te verdiepen in deze apparaat en dus 1 te bestellen.
Alleen KIJK is aanwezig.dikkebril schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 14:08:
Heb nu ruim een week m'n Shield TV binnen. Met name gekocht om Kodi te gebruiken en dat gaat dan ook erg goed. De film/serie bibliotheek wordt snel ingeladen, navigeren gaat rap en de (streaming) addons draaien erg soepel.
De Play Store op Android TV van fabrikanten is net als de Shield afhankelijk van wat er op staat. Het is geen speciale store per fabrikant...
Thanks. Jammer maar helaas. KIJK is toch eigenlijk NLZiet, of is het wat anders?Kashika schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:51:
[...]
Alleen KIJK is aanwezig.
De Play Store op Android TV van fabrikanten is net als de Shield afhankelijk van wat er op staat. Het is geen speciale store per fabrikant...
Ik gebruik het zelf niet. Maar Google zegt dit: Google Play: KIJKzAo schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:54:
[...]
Thanks. Jammer maar helaas. KIJK is toch eigenlijk NLZiet, of is het wat anders?
Weet iemand of het ook mogelijk is om apps van de amazon app store op de nvidia shield te krijgen? Slingplayer heeft namelijk een app voor de firetv gemaakt en ik wil deze graag op de shield installeren.
Dat kan, maar:keepitfrosty schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:29:
Weet iemand of het ook mogelijk is om apps van de amazon app store op de nvidia shield te krijgen? Slingplayer heeft namelijk een app voor de firetv gemaakt en ik wil deze graag op de shield installeren.
- Je moet de amazon store op je Shield zetten (en inloggen), dit kan alleen met een muis meen ik;
- Voor FireTV apps moet je zelf de app op een fireTV (gehad) hebben. De DRM checkt daar namelijk op.
Ah dat is jammer want ik heb geen firetv. Vervelend dat je ook bij android tv weer verschillen tussen fabrikanten en apps kunt hebben.zAo schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:28:
[...]
Dat kan, maar:
- Je moet de amazon store op je Shield zetten (en inloggen), dit kan alleen met een muis meen ik;
- Voor FireTV apps moet je zelf de app op een fireTV (gehad) hebben. De DRM checkt daar namelijk op.
Nee hoor, dat is gewoon Amazon die zijn eigen ding doet.keepitfrosty schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:34:
[...]
Ah dat is jammer want ik heb geen firetv. Vervelend dat je ook bij android tv weer verschillen tussen fabrikanten en apps kunt hebben.
Blijft sneu dat de NVIDIA Shield TV nog steeds niet in Nederland oficieel verkrijgbaar is. Mensen die na een release date vragen bij NVIDIA krijgen nul op hun request. Of erger worden niet serieus genomen, genegeerd of de reactie : dan bestel je die maar in het buitenland. Echt NVIDIA? Is dat een normale manier om met klanten om te gaan? Jammer genoeg is er geen vergelijkbaar alternatief die wel in Nederland te koop is 
(En oja volgens mij staan er op geizhals.de nog verschillende aanbieders incl remote voor 199 euro, maar ik weet niet of die in Nederland leveren)
Edit :
Ik geef het op... koop er toch maar eentje in Duitsland, want Mindfactory doet er een remote bij.
(En omdat de gebruikers hier geen problemen met de Duitse versie hebben)
(En oja volgens mij staan er op geizhals.de nog verschillende aanbieders incl remote voor 199 euro, maar ik weet niet of die in Nederland leveren)
Edit :
Ik geef het op... koop er toch maar eentje in Duitsland, want Mindfactory doet er een remote bij.

[ Voor 28% gewijzigd door AtariXLfanboy op 09-12-2015 01:26 ]
Ik heb echt geen enkel verschil in de aankoop, levering of de werking gemerkt. Ik zou me dus niet druk makenAtariXLfanboy schreef op woensdag 09 december 2015 @ 00:10:
Ik geef het op... koop er toch maar eentje in Duitsland, want Mindfactory doet er een remote bij.![]()
![]()
Als je de laatste beta van Kodi gebruikt kun je met je shield remote lang drukken om de contextmenu te krijgen.Johny58 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 11:53:
[...]
Ik liep hier gisteren ook tegenaan. De standard interface van Kodi is niet echt Android TV (als in niet-touchscreen) vriendelijk. Ik heb het uiteindelijk opgelost door een muis te gebruiken en met de rechtermuisknop te werken. Maar bedenk met net dat een andere theme het misschien ook wel oplost.
Als je de laatste beta van Kodi gebruikt kun je met je shield remote lang drukken om de contextmenu te krijgen.zAo schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:49:
[...]
Het is inderdaad gewoon standaard Kodi wat werkend gemaakt is op de Shield/AndroidTV. Voor dagelijks gebruik heb je geen keyboard nodig, maar voor bijzondere acties helaas wel. Bij Plex is dit niet zo, maar dat is dan ook alleen een client als onderdeel van een client-server opzet.
Nouja het eerste verschil merk ik al... ik moet het Vorkasse betalen , want ik heb geen credit card of PayPal. Ik had gehoopt dat het met Sofort wou, maar dat was alleen voor Oostenrijk jammer genoeg. Ik zal hier de mensen op de hoogte houden hoe het gegaan iszAo schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:52:
[...]
Ik heb echt geen enkel verschil in de aankoop, levering of de werking gemerkt. Ik zou me dus niet druk maken
Ik heb sinds vandaag de Shield in huis en de laatste nvidia update erop gezet. Nu heb ik Kodi er ook opstaan maar het refresh rate switchen werkt bij mij niet. Ik heb het op alway en op start stop geprobeerd maar wanneer ik 24p content afspeel blijft mijn tv op 60p staan. Mijn htpc met openelec en kodi schakelt wel goed op dezelfde hdmi kabel.
Iemand een idee wat ik nog kan doen?
Nou ik ben inmiddels wat verder. Het lijkt niet te werken icm mijn Denon Receiver. Sluit ik de shield boven rechtstreeks op mijn andere tv aan dan gaat het switchen wel goed. Beneden op de receiver blijft het op 60p staan.
Nou ik ben inmiddels wat verder. Het lijkt niet te werken icm mijn Denon Receiver. Sluit ik de shield boven rechtstreeks op mijn andere tv aan dan gaat het switchen wel goed. Beneden op de receiver blijft het op 60p staan.
[ Voor 22% gewijzigd door keepitfrosty op 09-12-2015 15:01 ]
Ik heb via Amazon besteld en dan heb je dat inderdaad niet. Succes iig.AtariXLfanboy schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:49:
[...]
Nouja het eerste verschil merk ik al... ik moet het Vorkasse betalen , want ik heb geen credit card of PayPal. Ik had gehoopt dat het met Sofort wou, maar dat was alleen voor Oostenrijk jammer genoeg. Ik zal hier de mensen op de hoogte houden hoe het gegaan is
Heb je de laatste beta van Kodi? Dat schijnt veel te schelen.keepitfrosty schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:11:
Ik heb sinds vandaag de Shield in huis en de laatste nvidia update erop gezet. Nu heb ik Kodi er ook opstaan maar het refresh rate switchen werkt bij mij niet. Ik heb het op alway en op start stop geprobeerd maar wanneer ik 24p content afspeel blijft mijn tv op 60p staan. Mijn htpc met openelec en kodi schakelt wel goed op dezelfde hdmi kabel.
Nee ik heb niet de laatste beta geinstalleerd omdat het niet een issue is van Kodi zelf maar van de shield / android OS. Op forums las ik al van gebruikers die ook met het tvhz tooltje de refresh rate niet kunnen switchen. Toevallig had die gebruiker ook een Denon receiver.zAo schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:05:
Heb je de laatste beta van Kodi? Dat schijnt veel te schelen.
Ik heb maar besloten het apparaat terug te sturen. Correct afspelen van 24p content is echt een vereiste voor mij. Voor nu maar weer terug naar mijn zotac met w10 en kodi configuratie.
[ Voor 5% gewijzigd door keepitfrosty op 09-12-2015 16:32 ]
Met de nightly build heb ik nergens last van.keepitfrosty schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:30:
[...]
Nee ik heb niet de laatste beta geinstalleerd omdat het niet een issue is van Kodi zelf maar van de shield / android OS. Op forums las ik al van gebruikers die ook met het tvhz tooltje de refresh rate niet kunnen switchen. Toevallig had die gebruiker ook een Denon receiver.
Ik heb maar besloten het apparaat terug te sturen. Correct afspelen van 24p content is echt een vereiste voor mij. Voor nu maar weer terug naar mijn zotac met w10 en kodi configuratie.
Maar met de reguliere build hetzelfde probleem?Kashika schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:10:
[...]
Met de nightly build heb ik nergens last van.
Update : Shield TV binnen 36 uur bezorgd
De in Nederland bestelde 128GB SD card is er nog niet eens
Heb ik hierboven ook al gepost. Ik speelde met de Android TV Kodi mijn video's af. Echter haperde bij veel bestanden het enorm. Geluid liep voor op beeld, en crashte soms volledig.keepitfrosty schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:50:
[...]
Maar met de reguliere build hetzelfde probleem?
Nightly erop gezet, veel verschillende series en films getest. Alles loopt normaal.
Het enige wat ik heb kunnen ontdekken wat vreemd is. Bij pauzeren en weer afspelen, valt het geluid weg.
Komt weer terug als je terugspoelt, dus niet echt storend.
Ja ok maar dit klinkt als wat anders dan dat de tv niet van 60p naar 24p schakelt. Dit is dus niet alleen in Kodi maar ook met de losse android app tvherz. Maar ik zal het vanavond eens proberen. Ik heb de shield nog niet teruggestuurd.Kashika schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:06:
[...]
Heb ik hierboven ook al gepost. Ik speelde met de Android TV Kodi mijn video's af. Echter haperde bij veel bestanden het enorm. Geluid liep voor op beeld, en crashte soms volledig.
Nightly erop gezet, veel verschillende series en films getest. Alles loopt normaal.
Hm volgens mij kan dit een mogelijke oplossing zijn. De vertical blank sync optie.
[ Voor 11% gewijzigd door keepitfrosty op 10-12-2015 14:56 ]
vertical sync staat wel aan bij mij.keepitfrosty schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:10:
[...]
Ja ok maar dit klinkt als wat anders dan dat de tv niet van 60p naar 24p schakelt. Dit is dus niet alleen in Kodi maar ook met de losse android app tvherz. Maar ik zal het vanavond eens proberen. Ik heb de shield nog niet teruggestuurd.
Hm volgens mij kan dit een mogelijke oplossing zijn. De vertical blank sync optie.
Ik denk omdat ik het via een receiver heb aangesloten, dat ik niet automatisch de refresh van het paneel zie op mijn tv.
Dus ik zie niet bij alles wat ik afspeel in welke hz het scherm ververst. Zien jullie dat wel?
Vertical sync stond bij mij al aan en heeft dus niet geholpen helaas. Ik heb mijn shield ook aan de receiver hangen. Met mijn w10 en kodi en openelec en kodi zie ik bij elke film of serie of de tv op 24p staat wanneer ik iets afspeel. Dit zodat je geen judder problemen krijgt.
Vreemd dat de shield dit niet goed doet met mijn denon x4200w en samsung tv.
De boel weer ingepakt en ik wacht wel op de intel nucjes die hdmi 2.0 met 4k en hdr doen.
Vreemd dat de shield dit niet goed doet met mijn denon x4200w en samsung tv.
De boel weer ingepakt en ik wacht wel op de intel nucjes die hdmi 2.0 met 4k en hdr doen.
Update :
Daarom wou ik een Android TV console : Logitech k400 toetsenbord , Logitech webcam en usb hub probleemloos aan de praat. Het aansluiten van redelijk goedkope randapparatuur is nou eenmaal een voordeel boven de AppleTV ?
De interface is ook aardig intituïtief... Wat je ook mag verwachten van een Android interface. Verder is het iig met ES Fileexplorer de usb drives aan mijn router (tplink WDR 3600) makkelijk aanspreekbaar. Hierbij is het wel handig om de touchpad van de k400 te kunnen gebruiken.
Ik hoop vanaf daar straks emulator roms te kunnen inladen zodat de bestelde 128gb microSD niet erg vol wordt. Streamen van enkele films wou iig probleemloos vanaf de router.
Ik gebruik het oa icm Sony bravia full HD TV en kan dus ook die afstandbediening gebruiken voor het navigeren. Soms praktisch als je snel even wilt schakelen tussen bv de SmartTV van de TV en de Shield.
De conclusie tot nu toe : Het werkt allemaal zo heerlijk soepel en vlot en dit lijkt me het begin van de 'echte' Android TV. Ik zal later nog eens een update geven... Maar het installeren van dingen wordt een beetje afgeremd door het plezier dat ik heb met op YouTube zitten via de NVIDIA Shield TV & de Logitech k400. (Of uit hillariteit met de voice search... maar dat werkt ook regelmatig best goed)
NVIDIA Shield TV

(Edit : Helaas heb ik het remote emulator roms kunnen gebruiken nog niet aan de praat. Dan zou ik wsl het systeem moeten rooten) )
Daarom wou ik een Android TV console : Logitech k400 toetsenbord , Logitech webcam en usb hub probleemloos aan de praat. Het aansluiten van redelijk goedkope randapparatuur is nou eenmaal een voordeel boven de AppleTV ?
De interface is ook aardig intituïtief... Wat je ook mag verwachten van een Android interface. Verder is het iig met ES Fileexplorer de usb drives aan mijn router (tplink WDR 3600) makkelijk aanspreekbaar. Hierbij is het wel handig om de touchpad van de k400 te kunnen gebruiken.
Ik hoop vanaf daar straks emulator roms te kunnen inladen zodat de bestelde 128gb microSD niet erg vol wordt. Streamen van enkele films wou iig probleemloos vanaf de router.
Ik gebruik het oa icm Sony bravia full HD TV en kan dus ook die afstandbediening gebruiken voor het navigeren. Soms praktisch als je snel even wilt schakelen tussen bv de SmartTV van de TV en de Shield.
De conclusie tot nu toe : Het werkt allemaal zo heerlijk soepel en vlot en dit lijkt me het begin van de 'echte' Android TV. Ik zal later nog eens een update geven... Maar het installeren van dingen wordt een beetje afgeremd door het plezier dat ik heb met op YouTube zitten via de NVIDIA Shield TV & de Logitech k400. (Of uit hillariteit met de voice search... maar dat werkt ook regelmatig best goed)
(Edit : Helaas heb ik het remote emulator roms kunnen gebruiken nog niet aan de praat. Dan zou ik wsl het systeem moeten rooten) )
[ Voor 6% gewijzigd door AtariXLfanboy op 13-12-2015 16:25 ]
Zijn bij amazon.fr weer in de aanbieding voor 149 (16GB + SHIELD Controller en 249 16Gb + 500GB + SHIELD Controller) , zie onderstaande twee linkjes.
1. NVIDIA Shield Console 16GB + SHIELD Controller voor 149 euro]
2. NVIDIA Shield Console 16GB + 500GB + SHIELD Controller voor 249 euro]
Ik lees dat veel mensen deze console de hemel in prijzen, maar wat maakt deze console xzo bijzonder dat ik deze moet aanschaffen? Ik zit na alles te hebben gelezen erg te twijfelen!
Kun je de ook zelf een HDD van 500 of 1Tb inbouwen?
Ik lees dat veel mensen deze console de hemel in prijzen, maar wat maakt deze console xzo bijzonder dat ik deze moet aanschaffen? Ik zit na alles te hebben gelezen erg te twijfelen!
[ Voor 3% gewijzigd door Vjenne-ICT op 14-12-2015 00:28 . Reden: Prijzen toegvoegd ]
Volgens mij is de aanbieding alweer voorbij?
Zie hem nu in ieder geval voor 199 inc remote.
Zie hem nu in ieder geval voor 199 inc remote.
Vjenne-ICT schreef op maandag 14 december 2015 @ 00:25:
Zijn bij amazon.fr weer in de aanbieding voor 149 (16GB + SHIELD Controller en 249 16Gb + 500GB + SHIELD Controller) , zie onderstaande twee linkjes.
Wat hem 'bijzonder' maakt is persoonlijk volgens mij. Ik ben vooral blij dat hij zo supersnel is, 100% stil is, Chromecast ondersteunt en een netwerkaansluiting heeftVjenne-ICT schreef op maandag 14 december 2015 @ 00:25:
Nadeel is dat er erg weinig apps ondersteuning hebben voor AndroidTV. Simpele dingen als NPO/RTLXL werken gewoon niet/vrijwel niet met alleen een remote. Casten kan uiteraard wel.
Inbouwen van een disk kan alleen als je de 500GB versie koopt volgens mij; bij de 16GB versie is de SATA aansluiting niet aanwezig/compleet.
Vlot en vloeiend is ook waarom ik enhousiast ben over de aanschaf van de Shield TV 
Ik had per ongeluk een 128 gb SD card gekocht ipv 128 micro SD card. Maar nu heb ik die SD card als externe usb schijf via een sd card reader aan het apparaat hangen. Dat wou niet via de powered usb hub (die wel goed met de webcam en de logitech k400 samenwerkt). Via de hub wou het wel met ES file explorer (net als remote lokaties (een usb schijf aan de router)) , maar dan kun je alleen maar media afspelen en dingen kopieren van en naar de shield. Emulators konden er dan niet bij voor de roms. Nu kan ik iig een tijd vooruit
Ik had per ongeluk een 128 gb SD card gekocht ipv 128 micro SD card. Maar nu heb ik die SD card als externe usb schijf via een sd card reader aan het apparaat hangen. Dat wou niet via de powered usb hub (die wel goed met de webcam en de logitech k400 samenwerkt). Via de hub wou het wel met ES file explorer (net als remote lokaties (een usb schijf aan de router)) , maar dan kun je alleen maar media afspelen en dingen kopieren van en naar de shield. Emulators konden er dan niet bij voor de roms. Nu kan ik iig een tijd vooruit
Dat kan wel vanaf Android 6.0. Die zou nog dit jaar moeten uit komen.AtariXLfanboy schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:26:
Vlot en vloeiend is ook waarom ik enhousiast ben over de aanschaf van de Shield TV
Welke emulators werken een beetje goed met de Shield?
Ik speel tot nu toe alleen N64 games, maar alle cores in RetroArch en Muphen64 AE werken prima. Soms is het initieel configureren van de emulator makkelijker met een muis, maar het spelen gaat super met een controller.Kashika schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:09:
Welke emulators werken een beetje goed met de Shield?
Maar zijn dat apps die je moet sideloaden? Als ik zo zoek op de Shield kan ik die niet vinden of is dat via Kodi ? Ik heb tot nu toe de Coleco en SNES emulator uitgeprobeerd... Beide gratis en vooral die laatste kwam goed over.zAo schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:00:
[...]
Ik speel tot nu toe alleen N64 games, maar alle cores in RetroArch en Muphen64 AE werken prima. Soms is het initieel configureren van de emulator makkelijker met een muis, maar het spelen gaat super met een controller.
heb hem binnen, 2 dagen eerder dan aangegeven door Amazon.
Slick apparaatje, maakt zeker een luxe indruk bij het unboxen en daarna ook nog.
Als cast apparaat een stuk sneller dan mijn chromecast stick (v1). Netflix, Plex en youtube prima en daar heb ik hem in eerste instantie voor gekocht.
Daarna gestreamde games gespeed. Dat zag er toch behoorlijk goed uit, de LEGO games zijn mooier dan op de XBOX 360. Duurde wel tamelijk lang vond ik, had verwacht dat het laden van zo'n spel in een datacenter razendsnel zou gaan.
Daarna doorgegaan met sideloaden. Vreemd genoeg kun je er niet zo chrome op installeren, maar Opera is in principe ook goed. Sideloaden van de Horizon app van Ziggo lukte helaas minder goed. Hij werd wel geïnstalleerd. Het ziet er als eerste vrij beroerd uit in portrait mode, maar kreeg daarna ook nog error 4123 waardoor hij niks afspeelde. Het zou eigenlijk wel mooi zijn iets via de Plex channels te tonen, ga ik me eens in verdiepen.
verder jammer dat voice search niet werkt voor Netflix maar daar kan Nvidia/google niets aan doen, daar moet Netflix voor zorgen. En andersom weer vervelend dat je bij voice search altijd de google play movies resultaten krijgt, terwijl ik toch echt geen 11,99 voor een of andere film uit 2011 ga betalen.
maar, leuk apparaat
Slick apparaatje, maakt zeker een luxe indruk bij het unboxen en daarna ook nog.
Als cast apparaat een stuk sneller dan mijn chromecast stick (v1). Netflix, Plex en youtube prima en daar heb ik hem in eerste instantie voor gekocht.
Daarna gestreamde games gespeed. Dat zag er toch behoorlijk goed uit, de LEGO games zijn mooier dan op de XBOX 360. Duurde wel tamelijk lang vond ik, had verwacht dat het laden van zo'n spel in een datacenter razendsnel zou gaan.
Daarna doorgegaan met sideloaden. Vreemd genoeg kun je er niet zo chrome op installeren, maar Opera is in principe ook goed. Sideloaden van de Horizon app van Ziggo lukte helaas minder goed. Hij werd wel geïnstalleerd. Het ziet er als eerste vrij beroerd uit in portrait mode, maar kreeg daarna ook nog error 4123 waardoor hij niks afspeelde. Het zou eigenlijk wel mooi zijn iets via de Plex channels te tonen, ga ik me eens in verdiepen.
verder jammer dat voice search niet werkt voor Netflix maar daar kan Nvidia/google niets aan doen, daar moet Netflix voor zorgen. En andersom weer vervelend dat je bij voice search altijd de google play movies resultaten krijgt, terwijl ik toch echt geen 11,99 voor een of andere film uit 2011 ga betalen.
maar, leuk apparaat
In de zoekinstellingen, is het mogelijk om aan te geven welke apps meegenomen worden in de resultaten. Ik heb Google Play Movies uitgezet.maxtrash schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 00:06:
..............
............

Vreemd? Ik heb die optie niet. En zag na een google search dat ook anderen het probleem hebben
Ik heb gewoon de applicatie Google Movies ge-'disabled' bij 'Apps'.
Update :
Ik heb inmiddels Mamedroid er op gezet... Wat tot nu toe opvalt is de kwaliteit van de emulatie! Het geluid lijkt iig beter dan op Linux of Windows pc's (Maar heeft ook te maken met receiver misschien?) Afterburner II met perfecte geluidsemulatie en op een grote TV ... sweet en doet aan het orgineel denken
Sideloaden blijkt ook eenvoudig : APK downloaden op PC en dan op een locatie zetten die te bereiken is door de shield (in mijn geval de hd aan de router) Als ie daarna met ES Fileexplorer geopend wordt gebruikt ie er wel een tijdelijk read only kopie van, maar dat lijkt me meestal geen probleem.
O nog iets.. mocht soms is de Shield in de background bezig met bv updaten. Dat kan wat stottering opleveren bv in YouTube. In het begin iig een beetje last gehad van stotteringen, maar die zijn nu verdwenen.
En nog tip voor wie in Duitsland besteld... Er zijn soms betere aanbiedingen dan het hier op tweakers genoemde amazon.de met bv de remote erbij. Kijk op bv geizhals.de om deze aanbiedingen te vinden!
En nog een tip :
Ik gebruik apart een usb hub voor het opladen van de remote en controller (extra kabeltje naar micro usb overal verkrijgbaar) Ik kan daarom de Shield TV snachts uitzetten... Hij voelt na lang in sleep nog warm aan dus verbruikt nog stroom? Iig om het apparaat uit te zetten (de belangrijke tip) : 10 seconde de sleep button indrukken... eerst een plaatje in beeld met controllers, maar na 10 seconden gaat ie uitschakelen
Ik heb inmiddels Mamedroid er op gezet... Wat tot nu toe opvalt is de kwaliteit van de emulatie! Het geluid lijkt iig beter dan op Linux of Windows pc's (Maar heeft ook te maken met receiver misschien?) Afterburner II met perfecte geluidsemulatie en op een grote TV ... sweet en doet aan het orgineel denken
Sideloaden blijkt ook eenvoudig : APK downloaden op PC en dan op een locatie zetten die te bereiken is door de shield (in mijn geval de hd aan de router) Als ie daarna met ES Fileexplorer geopend wordt gebruikt ie er wel een tijdelijk read only kopie van, maar dat lijkt me meestal geen probleem.
O nog iets.. mocht soms is de Shield in de background bezig met bv updaten. Dat kan wat stottering opleveren bv in YouTube. In het begin iig een beetje last gehad van stotteringen, maar die zijn nu verdwenen.
En nog tip voor wie in Duitsland besteld... Er zijn soms betere aanbiedingen dan het hier op tweakers genoemde amazon.de met bv de remote erbij. Kijk op bv geizhals.de om deze aanbiedingen te vinden!
En nog een tip :
Ik gebruik apart een usb hub voor het opladen van de remote en controller (extra kabeltje naar micro usb overal verkrijgbaar) Ik kan daarom de Shield TV snachts uitzetten... Hij voelt na lang in sleep nog warm aan dus verbruikt nog stroom? Iig om het apparaat uit te zetten (de belangrijke tip) : 10 seconde de sleep button indrukken... eerst een plaatje in beeld met controllers, maar na 10 seconden gaat ie uitschakelen
[ Voor 18% gewijzigd door AtariXLfanboy op 16-12-2015 01:26 ]
Even geworsteld met Retroarch gisteravond. Bij mij werkt het ook prima.AtariXLfanboy schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:43:
Update :
En nog een tip :
Ziet er best goed uit op een nieuwe TV
Update :
Sinds ik een micro SD card heb niks dan ellende. Apps die crashen... En erger verkeerde versies van apps die worden geinstalleerd worden vanuit de googleplay store. Zucht wat een teleurstelling... Het begon zo goed, maar zelfs een factory reset helpt niet. Baalt als een stekker en heeft zin om het kreng in de vuilnisbak te gooien.
Ok helder idee... ik heb de micro SD card omgezet naar FAT32 ... blijkbaar zorgt exFAT voor instabiliteit
Hopelijk is de ellende dan nu weer over. Bah! Dat was even schrikken!
(Werkt wel beter, maar nog werken veel apps niet goed als je ze verplaatst...teleurstellend)
Sinds ik een micro SD card heb niks dan ellende. Apps die crashen... En erger verkeerde versies van apps die worden geinstalleerd worden vanuit de googleplay store. Zucht wat een teleurstelling... Het begon zo goed, maar zelfs een factory reset helpt niet. Baalt als een stekker en heeft zin om het kreng in de vuilnisbak te gooien.
Ok helder idee... ik heb de micro SD card omgezet naar FAT32 ... blijkbaar zorgt exFAT voor instabiliteit
Hopelijk is de ellende dan nu weer over. Bah! Dat was even schrikken!
(Werkt wel beter, maar nog werken veel apps niet goed als je ze verplaatst...teleurstellend)
[ Voor 36% gewijzigd door AtariXLfanboy op 17-12-2015 03:15 ]
Heb hier een 64GB Sandisk Extreme Pro erin zitten en werkt tot nu toe perfect. (Aangezet dat alle apps automatisch verplaatst worden en handmatig verplaatst wat al op de Shield TV stond). Speel contrast, Trine, Leo's fortune maar heb ook Tune in radio, Mx player, Es file explorer en vele andere apps er op staan.
Het kan het ook zijn dat er iets is met de card reader chip in je Shield is maar het klinkt voor mij meer als een corrupte/foutieve/incompatible SD kaart (of niet snel genoeg?). Heb je al een andere SD kaart geprobeerd?
Kan uit ervaring met mijn DSLR vertellen dat foute SD kaarten een hoop narigheid kunnen veroorzaken. (Corrupte foto's/foto's door elkaar gemerged etc.).
Het kan het ook zijn dat er iets is met de card reader chip in je Shield is maar het klinkt voor mij meer als een corrupte/foutieve/incompatible SD kaart (of niet snel genoeg?). Heb je al een andere SD kaart geprobeerd?
Kan uit ervaring met mijn DSLR vertellen dat foute SD kaarten een hoop narigheid kunnen veroorzaken. (Corrupte foto's/foto's door elkaar gemerged etc.).
Nee het lijkt iets met OS dat zelfs niet weg gaat naar een factory reset. Gisteren leek het weer een tijd goed te gaan na het omzetten van de externe SD naar Fat32 en toen begon ellende weer... apps die verdwijnen... ook vanaf de ingebouwde sd . Maar het kan liggen dat ik apps gesideload heb en dat op een of andere manier het OS beschadigd heeft. Sowieso dat er geen virusscanner is vind ik al opmerkelijk.
En als het wel de microSD was dan zou ie eerder 'te snel' zijn dan te langzaam.. Gloednieuwe samsung 128 evo plus. Is er een tool om de integriteit ervan te testen? Formatteren leverde iig geen problemen op.
En als het wel de microSD was dan zou ie eerder 'te snel' zijn dan te langzaam.. Gloednieuwe samsung 128 evo plus. Is er een tool om de integriteit ervan te testen? Formatteren leverde iig geen problemen op.
[ Voor 20% gewijzigd door AtariXLfanboy op 17-12-2015 12:00 ]
Zoals met alle sdcards; doe een lowlevel format (geen quick/normale).AtariXLfanboy schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:57:
Nee het lijkt iets met OS dat zelfs niet weg gaat naar een factory reset. Gisteren leek het weer een tijd goed te gaan na het omzetten van de externe SD naar Fat32 en toen begon ellende weer... apps die verdwijnen... ook vanaf de ingebouwde sd . Maar het kan liggen dat ik apps gesideload heb en dat op een of andere manier het OS beschadigd heeft. Sowieso dat er geen virusscanner is vind ik al opmerkelijk.
Ik ben nu bezig met een betere tool om de vrij nieuwe type SD card te formatten aan het downloaden... Hopelijk helpt dat. (Gaat wel even duren pfff) Als ik het forum mag geloven is de Shield nogal kieskeurig hoe het geformatteerd is (iig SDXC kaarten)
(Edit : geen error op de micro SD kaart, maar nu ook nog geen problemen weer)
Het lijkt toch echt een probleem van de Shield TV te zijn die dus problemen heeft met een GOED werkende SD card die SNEL genoeg is. Nu weer apps verdwenen!
(Edit : geen error op de micro SD kaart, maar nu ook nog geen problemen weer)
Het lijkt toch echt een probleem van de Shield TV te zijn die dus problemen heeft met een GOED werkende SD card die SNEL genoeg is. Nu weer apps verdwenen!
[ Voor 67% gewijzigd door AtariXLfanboy op 17-12-2015 18:41 ]
Blijkt dus een meer voorkomend probleem te zijn en komt dat Android TV 5.x niet goed met apps op sd cards over wegkan. oa dit :
https://forums.geforce.co...-disappear-after-restart/
en meer tegen gekomen met helaas ongeveer dezelfde symptomen. Jammer! Nu maar hopen dat Android TV 6 dat wel beter gaat. Ik had de ShieldTV niet gekocht als ik dit van te voren wist en al helemaal niet in het buitenland
Update : lijkt geen problemen te hebben met de 16gb micro sd uit de tablet... het zal dan wel aan de nieuwigheid en grote van de andere sd liggen (die het overigens prima doet in de tablet)
https://forums.geforce.co...-disappear-after-restart/
en meer tegen gekomen met helaas ongeveer dezelfde symptomen. Jammer! Nu maar hopen dat Android TV 6 dat wel beter gaat. Ik had de ShieldTV niet gekocht als ik dit van te voren wist en al helemaal niet in het buitenland
Update : lijkt geen problemen te hebben met de 16gb micro sd uit de tablet... het zal dan wel aan de nieuwigheid en grote van de andere sd liggen (die het overigens prima doet in de tablet)
[ Voor 30% gewijzigd door AtariXLfanboy op 18-12-2015 02:30 ]
Dusdanig tevreden met de Shield dat ik er nu ook 1 op de slaapkamer heb staan. Beide heb ik gebruikt om mijn chromecasts te vervangen.
Nieuwe uitdaging met dit luxeprobleem is dat de naam van de Shield voor Cast doeleinden statisch lijkt. Ik kan nu dus kiezen tussen Shield en Shield om naar te casten.
Iemand een idee van hoe ik dit kan aanpassen?
Nieuwe uitdaging met dit luxeprobleem is dat de naam van de Shield voor Cast doeleinden statisch lijkt. Ik kan nu dus kiezen tussen Shield en Shield om naar te casten.
"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.
Probleem lijkt opgelost ... nu een kingston 64gb sdxc er in zitten. Zou de Shield niet lekker over weg kunnen met grote UHS-I microSD cards? Daar lijk ik alleen klachten over te vinden. (Iig nog een klacht gevonden die net als ik met dezelfde symptomen en die de microSD ook in een tablet heeft gestopt waar het geen problemen mee heeft)
En ja hoor weer problemen
Crashend apps , verdwijnende apps etc
Wat een klotezooi
Nieuwe poging die voorlopig werkt... de card geformatteerd naar fat32. Die gemount, maar niet (!) geerased (zoals in allerlei instructies staat) door de Shield (die lijkt de microSD dan terug te zetten naar het originele formaat) Vervolgens geeft ie eerst 0b aan, maar na een restart ziet ie het wel het correct formaat. Apps lijken nog te verdwijnen, maar als je scrolled staan ze er opeens wel (mits je het progamma daadwerkelijk een keer hebt gestart via het home screen en niet alleen openen via de instellingen>App. Nou eens kijken of het zo blijft werken
En ja hoor weer problemen
Wat een klotezooi
Nieuwe poging die voorlopig werkt... de card geformatteerd naar fat32. Die gemount, maar niet (!) geerased (zoals in allerlei instructies staat) door de Shield (die lijkt de microSD dan terug te zetten naar het originele formaat) Vervolgens geeft ie eerst 0b aan, maar na een restart ziet ie het wel het correct formaat. Apps lijken nog te verdwijnen, maar als je scrolled staan ze er opeens wel (mits je het progamma daadwerkelijk een keer hebt gestart via het home screen en niet alleen openen via de instellingen>App. Nou eens kijken of het zo blijft werken

[ Voor 91% gewijzigd door AtariXLfanboy op 19-12-2015 04:27 ]
Je kunt de naam van het apparaat aanpassen in de settings.Johny58 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 20:19:
Dusdanig tevreden met de Shield dat ik er nu ook 1 op de slaapkamer heb staan. Beide heb ik gebruikt om mijn chromecasts te vervangen.
Als ik het goed begrijp heeft de Shield moeite met exFat geformatteerde SD cards
"There are reports that if your SD card is formatted with ExFAT that you can have issues with it on the Shield Tablet. Using a computer, copy the files off the SD card, reformat it using NTFS, then restore your files."
Werkt wel met wat glitches, maar dan is er nog wel het probleem met de google launcher.
En daar zijn wel alternatieven voor, maar daarvan zijn de complete versies betaald. Ik heb het apparaat inmiddels geroot zodat ik oa Foldermount zou kunnen gebruiken, maar ook daarvan is de gratis versie kreupel waren.
En dan kom je toch wel bij een GROOT nadeel van Android (TV) uit. Voor simpele tooltjes wordt al geld gevraagd. Vaak geheel gebaseerd op open source versies van andere systemen zoals bv windows die wel gratis zijn. Dat NVIDIA voor oplossingen naar zo'n betaalde tool verwijst vind ik eigenlijk nogal zuur aangezien dit eigenlijk een onderdeel van het bijgeleverde os hoort te zijn. Zucht... misschien dan toch maar op zoek naar een 32 gb sdhc kaartje want dat zal wsl wel goed werken net als de 16 gb die ik al geprobeerd heb. Zucht
"There are reports that if your SD card is formatted with ExFAT that you can have issues with it on the Shield Tablet. Using a computer, copy the files off the SD card, reformat it using NTFS, then restore your files."
Werkt wel met wat glitches, maar dan is er nog wel het probleem met de google launcher.
En daar zijn wel alternatieven voor, maar daarvan zijn de complete versies betaald. Ik heb het apparaat inmiddels geroot zodat ik oa Foldermount zou kunnen gebruiken, maar ook daarvan is de gratis versie kreupel waren.
En dan kom je toch wel bij een GROOT nadeel van Android (TV) uit. Voor simpele tooltjes wordt al geld gevraagd. Vaak geheel gebaseerd op open source versies van andere systemen zoals bv windows die wel gratis zijn. Dat NVIDIA voor oplossingen naar zo'n betaalde tool verwijst vind ik eigenlijk nogal zuur aangezien dit eigenlijk een onderdeel van het bijgeleverde os hoort te zijn. Zucht... misschien dan toch maar op zoek naar een 32 gb sdhc kaartje want dat zal wsl wel goed werken net als de 16 gb die ik al geprobeerd heb. Zucht
Iemand die de video wall van Kodi werkend heeft draaien op de Nvidia Shield Console icm een Synology Nas?
Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT
Erg mooi apparaat en dacht gisteren probeer even mijn usb hub met voeding er op aan te sluiten met 12 hdd's erop aangesloten en helaas werkt dit niet dus een erg gemiste kans jammer genoeg.
Usb hd's/sticks ed kun je alleen direct aansluiten op de Shield. Dus maximaal 3 (met een hub voor webcam,keyboard ed dus 2) Apps werken daar niet vanaf. Roms voor emulators meestal wel. De microusb is ook een volwaardige usb poort... sterker nog als je vanaf bv een laptop de Shield TV wilt rooten moet dat via die port <urgh>
Ter info voor diegene die ook graag gebruik willen maken van de videowall van Kodi.wezep schreef op zondag 20 december 2015 @ 11:32:
Iemand die de video wall van Kodi werkend heeft draaien op de Nvidia Shield Console icm een Synology Nas?
Ben er zelf achtergekomen.
Vreemde was dat de videowall op mn Windows laptop met Kodi wel werkt.
En dus op de Nvidia Shield niet.
Ik probeerde Upnp te gebruiken om te connecten met mn NAS.
Dit moet echter NFS zijn.
Maar bij het selecteren van NFS werd m'n NAS wel gevonden, maar verder als de directory videos kwam ik niet.
Bleek een instelling te zijn op de Synology NAS, gevonden via de Wiki van Kodi:
http://kodi.wiki/view/NFS#Synology_DSM_5.1
Tot nu toe gebruikte ik een Dune om mn films af te spelen en dit werkte altijd perfect met de huidige NFS instellingen.
Ik heb dus een Qnap. Ongeveer dezelfde stappen kunnen volgen, maar geen succes. Bij mij lukt NFS echt niet...wezep schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:02:
[...]
Ter info voor diegene die ook graag gebruik willen maken van de videowall van Kodi.
Ben er zelf achtergekomen.
Vreemde was dat de videowall op mn Windows laptop met Kodi wel werkt.
En dus op de Nvidia Shield niet.
Ik probeerde Upnp te gebruiken om te connecten met mn NAS.
Dit moet echter NFS zijn.
Maar bij het selecteren van NFS werd m'n NAS wel gevonden, maar verder als de directory videos kwam ik niet.
Bleek een instelling te zijn op de Synology NAS, gevonden via de Wiki van Kodi:
http://kodi.wiki/view/NFS#Synology_DSM_5.1
Tot nu toe gebruikte ik een Dune om mn films af te spelen en dit werkte altijd perfect met de huidige NFS instellingen.
Andere XBMC installatie werkt dan weer wel.
De WIKI van Kodi helemaal gevolgd?Kashika schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:07:
[...]
Ik heb dus een Qnap. Ongeveer dezelfde stappen kunnen volgen, maar geen succes. Bij mij lukt NFS echt niet...
Andere XBMC installatie werkt dan weer wel.
http://kodi.wiki/view/NFS#QNAP
Ok ter compensatie van het SD leed (inmiddels heb ik de controller van een flash card reader blijkbaar stuk gekregen) is de Dreamcast emulatie via Reicast (wel een muis of touchpad nodig, sideloaden) wel echt super indrukwekkend. Ik heb nooit een Dreamcast gehad , maar dit ziet er goed uit. De Shield TV is behoorlijk krachtig, maar dat had ik ook al wel met spellen gemerkt.
Ik zoek een mooie oplossing voor mijn Plex server. Nu staat deze nog gewoon op mijn (game) PC, maar het is een beetje zonde van de stroom om deze aan te hebben als ik film kijk in de huiskamer.
Kan de Shield TV ook als Plex server dienen? In dat geval zou ik deze eraan hangen:
pricewatch: Seagate Backup Plus Desktop Drive V2 8TB Zwart
Kan de Shield TV ook als Plex server dienen? In dat geval zou ik deze eraan hangen:
pricewatch: Seagate Backup Plus Desktop Drive V2 8TB Zwart
ik denk het niet. Bovendien gaat je shield in standby naar verloop van tijd.
wellicht kun je beter aan oplossingen als een Raspberry Pi 2 als plex server denken (als je geen transcoding vereist)
wellicht kun je beter aan oplossingen als een Raspberry Pi 2 als plex server denken (als je geen transcoding vereist)
Wat is dan precies het voordeel van de Shield TV?maxtrash schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:15:
ik denk het niet. Bovendien gaat je shield in standby naar verloop van tijd.
het is een van de beste plex clients die er is, bijv. spraak gestuurd zoeken.
en de shield tv kan meer dan alleen plex natuurlijk (gaming)
maar wat gaming betreft is het niet anders dan de Steam Link, toch?maxtrash schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:21:
het is een van de beste plex clients die er is, bijv. spraak gestuurd zoeken.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
- Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
- Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
- Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.