Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-07 07:54
Heeft iemand horizon Go al aan de praat gekregen? ik had hem gesideload (de versie van zAo die geconverteerd was met APK2TV). Muis aangesloten voor landkeuze, inloggen gaat ook maar daarna komt er een video error, je merkt dat hij naar landscape mode wil een daardoor zich als het ware verslikt

• AtariXLfanboy
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-06 17:20
Update : Een 32 Gb SDHC(!) MicroSD card geinstalleerd in de ShieldTV en die lijkt iig probleemloos te werken en nu kan ik dus apps/games verplaatsen naar de SD card. Nog geen verdwijnende Apps na een reboot weer gehad. ca 40 Gb is toch iig wat ruimer als de 10 Gb die de ShieldTV 16 Gb vrij heeft zonder SD card voor Apps. Roms kunnen natuurlijk van de externe USB en films kunnen ook nog gestreamed worden vanaf de router met z'n eigen USB HD's er aan vast. De 128 Gb Samsung Evo Plus wordt opgeborgen tot Android 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:20
Cruzito schreef op maandag 14 december 2015 @ 08:33:
Volgens mij is de aanbieding alweer voorbij?

Zie hem nu in ieder geval voor 199 inc remote.

[...]
Als je een Shield wilt hebben, ze liggen gewoon in de schappen bij bv. Saturn in Duitsland. Betaal je wel de advies prijs natuurlijk. Aan de Konigsallee in Dusseldorf, lagen de 16 GB en 500 GB modellen en de remote.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-07 07:54
Er is sinds gisteren weer een aanbieding op Amazon.de
actie loopt van 24 tm 29 december
169,99€ da's inclusief remote
http://www.amazon.de/gp/p...&linkCode=as2&tag=m3d3-21

[ Voor 6% gewijzigd door joey6666 op 25-12-2015 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-07 15:37
tis dat ik geen tweede nodig heb maar het kriebelt wel
kan iemand me een excuus geven om er toch een aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 14:54
@maxtrash
Heb ook het probleem dat het me kriebelt en wil wel proberen je een reden te geven aangezien ik mezelf ook probeer te overtuigen ;)

Financieel gezien
De aanbieding is 170€. Stel je wil toch nog voor een 2e TV nog een Chromecast halen kost dat ook 40€.
Stel je wil met meerdere spelers op de shield spelen heb je ook nog een 2e controller nodig, die kost 60€.
Als je deze haalt heb je de Chromecast en controller al en hoef je dat geld al niet meer uit te geven. (heb je al een remote? die zit hier ook bij). Als bovenstaande voor jou het geval is heb je voor de meerprijs van 70€ euro de beste en krachtigste android set-top box die er momenteel te krijgen is.

Markttechnisch gezien
Ook laat het Nvidia (en hopelijk ook Google) zien dat er een markt is voor Android TV gaming, waardoor we hopelijk over een tijd een Shield2 kunnen aanschaffen met 8k die weer stukken beter en sneller is :)
Aankopen van software/games (of gebruik maken van de ad supported of IAP versie) geeft de makers van die software ook weer een impuls om voor de Shield/Android TV te blijven ontwikkelen.

Softwarematig gezien
Op software gebied kun je dan ook gamen op je 2e TV en ernaar streamen als je een Nvidia grafische kaart hebt of een abbo neemt op Geforce Now. Btw er is weer sale op allerlei Shield only games. (Heb onder andere Half life 2, Ep1, Ep2 en Portal aangeschaft).
Als je emulatie interessant vind zijn er genoeg emulators te vinden die vanwege de krachtige hardware goed schijnen te draaien (zelf geen ervaring mee).
Over de Chromecast vs. de Shield ben echt blij met de Chromecast maar merk dat ik zelf de remote om apps mee te bedienen toch veel fijner vind dan via de smartphone. Ook is de voice search echt geniaal (ook in het Nederlands).

Veel succes met je beslissing, zal zelf waarschijnlijk tot de 29e als de aanbieding afloopt aan het twijfelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
alucard.erbacam schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 13:45:
@maxtrash
Heb ook het probleem dat het me kriebelt en wil wel proberen je een reden te geven aangezien ik mezelf ook probeer te overtuigen ;)

Financieel gezien
De aanbieding is 170€. Stel je wil toch nog voor een 2e TV nog een Chromecast halen kost dat ook 40€.
Stel je wil met meerdere spelers op de shield spelen heb je ook nog een 2e controller nodig, die kost 60€.
Als je deze haalt heb je de Chromecast en controller al en hoef je dat geld al niet meer uit te geven. (heb je al een remote? die zit hier ook bij). Als bovenstaande voor jou het geval is heb je voor de meerprijs van 70€ euro de beste en krachtigste android set-top boxen die er momenteel te krijgen is.

Markttechnisch gezien
Ook laat het Nvidia (en hopelijk ook Google) zien dat er een markt is voor Android TV gaming, waardoor we hopelijk over een tijd een Shield2 kunnen aanschaffen met 8k die weer stukken beter en sneller is :)
Aankopen van software/games (of gebruik maken van de ad supported of IAP versie) geeft de makers van die software ook weer een impuls om voor de Shield/Android TV te blijven ontwikkelen.

Softwarematig gezien
Op software gebied kun je dan ook gamen op je 2e TV en ernaar streamen als je een Nvidia grafische kaart hebt of een abbo neemt op Geforce Now. Btw er is weer sale op allerlei Shield only games. (Heb onder andere Half life 2, Ep1, Ep2 en Portal aangeschaft).
Als je emulatie interessant vind zijn er genoeg emulators te vinden die vanwege de krachtige hardware goed schijnen te draaien (zelf geen ervaring mee).
Over de Chromecast vs. de Shield ben echt blij met de Chromecast maar merk dat ik zelf de remote om apps mee te bedienen toch veel fijner vind dan via de smartphone. Ook is de voice search echt geniaal (ook in het Nederlands).

Veel succes met je beslissing, zal zelf waarschijnlijk tot de 29e als de aanbieding afloopt aan het twijfelen zijn.
toon volledige bericht
:-)

"helaas" heb ik al 2 chromecasts waarvan er 1 nu werkeloos is geworden. En net met kerst een xbox 360 controller + pc interface gekregen dus 2 controllers (eigenlijk heb ik er nog 4) hoef ik het ook niet voor te doen...

maar leuk geprobeerd.

lijkt me in ieder geval wel leuk om verder met voice control en domotica te gaan spelen. Ga experimenteren met tasker en autovoice. Lijkt me wel grappig om met het kleine afstandsbedieninkje het licht aan te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-07 15:36
Werkt bij jullie ondertussen de hd audio al in bijvoorbeeld plex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_Wolf
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-07 16:03

Patrick_Wolf

NoLIFE

joey6666 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 22:29:
Er is sinds gisteren weer een aanbieding op Amazon.de
actie loopt van 24 tm 29 december
169,99€ da's inclusief remote
http://www.amazon.de/gp/p...&linkCode=as2&tag=m3d3-21
Ik heb hem besteld, bedankt voor de tip. Ben erg benieuwd :-)

Dedriloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
mooie actie! zeker het geld waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 17:25
Dan vind ik de actie op .fr mooier: shield pro versie (ssd met 500gb), plus controller + remtoe voor 259.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

Hoi, vraagde? Wat doet een nvidia shield nou moet je games erop kopen of is het games screamen van jou eigen pc dus je hebt een pc nodig om nvidia shield te moeten gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:56
Anoniem: 632581 schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:53:
Hoi, vraagde? Wat doet een nvidia shield nou moet je games erop kopen of is het games screamen van jou eigen pc dus je hebt een pc nodig om nvidia shield te moeten gebruiken?
http://shield.nvidia.com/android-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:34

-Stef-

Slainthe!

Hoewel ik nog slechts een 1080i plasma Panasonic heb, ga ik er toch ook maar een bestellen. Niet voor gaming maar met name voor Kodi en ter vervanging van mijn trage ChromeCast (v1).

Ik cast nu nog steeds Kodi op mijn Nexus 5 naar mijn Chrome Cast maar dit ziet er allemaal retesnel en compleet uit. En het is nog seeds in ontwikkeling dus dat biedt mogelijkheden voor de toekomst.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-07 11:01
Heb een Geforce 660ti dus games streamen naar de Shield moet mogelijk zijn. Heb de Experience software geïnstalleerd en zag dat je ook "normale" apps i.p.v. games kan streamen.

Nu ben ik enorme demo (uit de scene) fan en vroeg ik mij af: als je zo'n demo toevoegt bij Experience en deze op de Stream opstart, wat gebeurt er dan met het meestal daarop volgende resolutie/optie schermpje?

Verschijnt deze alleen op de pc of zie je dit dan ook gewoon op tv via de Shield? Dat je dus dáár voor 1920x1080 kiest (heb normale FullHD tv) en dan de demo ziet.

Iemand die dit weet/heeft geprobeerd/wil proberen? :)

Kan dit ga ik meteen een Shield aanschaffen. Vind kijken van dat soort dingen geweldig :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-07 16:44
Outlandos schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:41:
Dan vind ik de actie op .fr mooier: shield pro versie (ssd met 500gb), plus controller + remtoe voor 259.
SSD? Dat is toch gewoon een 500GB SHDD of normale HDD?

"The only known differences between the SHIELD PRO and the standard SHIELD is that the 'PRO' model include bundled game Borderlands: The Pre-Sequel which retails in the Google Play store for $29.99USD and a 500GB 'hybrid' hard drive spinning at 5400rpm with an 8GB of SLC NAND cache"

[ Voor 34% gewijzigd door keepitfrosty op 29-12-2015 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 17:25
keepitfrosty schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:39:
[...]

SSD? Dat is toch gewoon een 500GB SHDD of normale HDD?

"The only known differences between the SHIELD PRO and the standard SHIELD is that the 'PRO' model include bundled game Borderlands: The Pre-Sequel which retails in the Google Play store for $29.99USD and a 500GB 'hybrid' hard drive spinning at 5400rpm with an 8GB of SLC NAND cache"
Excuses, hybrid idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
En weer een bug van meer dan een half jaar oud waar NVIDIA blijkbaar geen oplossing voor heeft. Ping snelheden worden bij Gamestream niet goed gemeten... Waardoor sommige home-networken als te 'langzaam' worden gekenmerkt terwijl er niks mis mee is. Nu maar Moonlight uitproberen, want dat schijnt beter te werken. 'Onofficiële' oplossingen moeten gebruiken op de Shield TV begint me al aardig de keel uit te hangen eerlijk gezegd. NVIDIA get your shit together.
Update : Met moonlight lijkt het iig wel te werken... Andere spellen willen eerst updaten met Steam, omdat ik ze lang niet gespeeld hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door AtariXLfanboy op 29-12-2015 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
<nvm>

[ Voor 98% gewijzigd door Brad Pitt op 30-12-2015 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-07 11:22

l3p

www.^.nl

Al 2 maanden een heel tevreden gebruiker van de Shield ism een Pioneer VSX-S510 reciever en Panasonic 50" Plasma.

Gister een 55" Panasonic 4k tv opgehangen maar nu blijkt mijn receiver alleen 4k 30hz passthough te hebben .... en laat dat nou weer net niet in te stellen zijn bij de Shield. Hij gaat automatisch over op 1080p 60Hz.
Alleen als ik de Shield rechtstreeks aansluit op de tv krijg ik netjes 4k 60hz. Maar dan dus geen geluid via de receiver. (Wil niet via optical terug van TV naar receiver)

Denk dat ik ook een nieuwe receiver zal moeten aanschaffen :/

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-07 12:33
l3p schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:52:
Al 2 maanden een heel tevreden gebruiker van de Shield ism een Pioneer VSX-S510 reciever en Panasonic 50" Plasma.

Gister een 55" Panasonic 4k tv opgehangen maar nu blijkt mijn receiver alleen 4k 30hz passthough te hebben .... en laat dat nou weer net niet in te stellen zijn bij de Shield. Hij gaat automatisch over op 1080p 60Hz.
Alleen als ik de Shield rechtstreeks aansluit op de tv krijg ik netjes 4k 60hz. Maar dan dus geen geluid via de receiver. (Wil niet via optical terug van TV naar receiver)

Heeft je TV dan geen ARC? Je receiver zo te zien wel. Misschien het proberen waard (scheelt je wellicht een nieuwe receiver)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
_BLAST3R schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:40:
Heeft je TV dan geen ARC? Je receiver zo te zien wel. Misschien het proberen waard (scheelt je wellicht een nieuwe receiver)..
Dan mis je weer HD audio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 16:21

zAo

GPLv2 Fanboy

l3p schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:52:

Waarom wil je niet doorlinken dan? Anders USB > Optical? Let wel op dat je dan geen geluid meer via HDMI kan krijgen als je receiver bijvoorbeeld uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Ik denk omdat wat Brad Pitt boven jou ook al aangeeft. Je mist dan HD audio. Toch wel een behoorlijke downgrade in geluid als je via optical gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Ik heb het geprobeerd met ARC / optical maar dan wordt het echt heel ingewikkeld qua audio streams wat de receiver en shield daar samen van maken. Ik heb niet meer de optie om steareo over alle kanalen te laten horen en soms werd de sub niet aangestuurd.

Ik heb juist al jaren een HTPC en nu dus een shield omdat ik graag alles af wil kunnen spelen wat ik ook maar download. (Er worden ook al wat series aangeboden in 4k / DTS HD Master)

Op dit moment vind ik mijn audio zelfs belangrijker dan 4k en speel ik dus gewoon alles af in 1080p 60hz via de receiver.... totdat ik een nieuwe receiver heb gevonden met 4k 60hz support.

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 00:19
l3p schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:36:
Ik heb het geprobeerd met ARC / optical maar dan wordt het echt heel ingewikkeld qua audio streams wat de receiver en shield daar samen van maken. Ik heb niet meer de optie om steareo over alle kanalen te laten horen en soms werd de sub niet aangestuurd.

Ik heb juist al jaren een HTPC en nu dus een shield omdat ik graag alles af wil kunnen spelen wat ik ook maar download. (Er worden ook al wat series aangeboden in 4k / DTS HD Master)

Op dit moment vind ik mijn audio zelfs belangrijker dan 4k en speel ik dus gewoon alles af in 1080p 60hz via de receiver.... totdat ik een nieuwe receiver heb gevonden met 4k 60hz support.
Ik heb helaas nu dezelfde setup met een shield in bestelling. Ik ga denk ik de bestelling annuleren. Had gehoopt dat de VSX-S510 in staat zou zijn om de 4K@60hz te halen. Vooral omdat op de productpagina toch echt staat dat de hoogste HDMI versie 2.0 is:

http://tweakers.net/price...s510-zwart/specificaties/

En omdat de shield 4k@30hz blijkbaar niet ondersteunt zie ik weinig meerwaarde meer in de shield.

Ik heb de S510 juist vanwege de hoogte van het apparaat. Ik ben dan overgeleverd aan een leverancier die die form factor voor een receiver gebruikt zoals dat met S510 is gebeurd.

Heb je trouwens je firmware van de S510 up-to-date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-07 12:33
l3p schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:36:

Oftewel, een receiver met HDMI 2.0 ;-). Wat hierboven wordt gezegd is idd juist, HD audio is unsupported via ARC of SPDIF. Maar in ieder geval beter dan helemaal geen (of stereo) geluid.

Indien je Kodi draait zijn er ook een aantal opties om zelf bepaalde formaten te samplen/naar DD of surround (PCM) te zetten. Geen idee hoe het daar zit met de loss, maar zoals je zelf al aangeeft is het in jouw geval misschien beter om voor een andere receiver te kijken te zijner tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Ik had de S510 ook aangeschaft ivm de diepte en hoogte voor een build waar ik mee bezig ben.

Maar screw it ... zojuist deze besteld :)

pricewatch: Pioneer VSX-930-K

L3p - MK - PV - WP

• nolihc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-07 14:09
voor de retro liefhebbers, vandaag met veel plezier de tv versie getest van happy chick op xiaoji001.com. alles-in-1, werkt out of the box en super simpel, wel door het chinees heen lezen... let op wel de tv versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:43
Sinds 2 dagen ook een shield in huis, leuk snel apparaat.
Wel weer even wennen qua bediening na mijn minix x8-H.

Verder kan ik via stemherkenning applicaties starten als ik de box op Engels zet.
Ik krijg dit alleen niet werkend met de Nederlandse taal, zit deze functie er niet in voor Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

De Pioneer VSX-930 werkt perfect met de Shield op 4k 60hz _/-\o_
Nu nog even wachten op Kodi 16 final voor DTS-HD Master etc

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokageroh
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-04 14:23
Aangezien jullie de shield al thuis hebben de volgende vraag:

Ondersteunt dit apparaat ook 10bit, hdr, hevc en al die mikmak? :)

Na een hele avond zoeken zie ik een asterisk staan op de volgende pagina dat HDR wel zou kunnen maar nog niet enabled is:
http://shield.nvidia.com/android-tv/what-is-4k

Hoe spelen de rest van de files af en ook icm. 3d?

[ Voor 46% gewijzigd door Tokageroh op 04-01-2016 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-07 12:04
Tokageroh schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:11:
Aangezien jullie de shield al thuis hebben de volgende vraag:

Ondersteunt dit apparaat ook 10bit, hdr, hevc en al die mikmak? :)

Na een hele avond zoeken zie ik een asterisk staan op de volgende pagina dat HDR wel zou kunnen maar nog niet enabled is:
http://shield.nvidia.com/android-tv/what-is-4k

Hoe spelen de rest van de files af en ook icm. 3d?
Volgens mij wel. De HDMI poort is 2.0, dus HDR zou middels een software update mogelijk moeten zijn.
10 bit ondersteund het in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Ik speel alles af met Kodi 16 ( passtrough beta ). Deze werkt prima, ook met hd audio en 3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
l3p schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:26:
De Pioneer VSX-930 werkt perfect met de Shield op 4k 60hz _/-\o_
Nu nog even wachten op Kodi 16 final voor DTS-HD Master etc
waarom gebruik je de beta niet? Deze werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Xenophoben schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:31:
Ik speel alles af met Kodi 16 ( passtrough beta ). Deze werkt prima, ook met hd audio en 3d
Waar kun je deze beta vinden want in de beta 4 versie die op de site te downloaden is zit deze niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokageroh
Kashika schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:55:
[...]

Volgens mij wel. De HDMI poort is 2.0, dus HDR zou middels een software update mogelijk moeten zijn.
10 bit ondersteund het in ieder geval :)
Thanks ik verwachte al zoiets ja. Ik heb zelf nu een sony android tv maar het native OS ondersteunt geen 4k.
TheMystery schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:57:
[...]

Waar kun je deze beta vinden want in de beta 4 versie die op de site te downloaden is zit deze niet in?
Deze beta moet het wel kunnen.

[ Voor 26% gewijzigd door Tokageroh op 05-01-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Tokageroh schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:10:
[...]

Thanks ik verwachte al zoiets ja. Ik heb zelf nu een sony android tv maar het native OS ondersteunt geen 4k.

[...]

Deze beta moet het wel kunnen.
Wel, het ondersteund wel 4K. Echter de hardware is niet goed genoeg om echt zware bestanden te kunnen draaien voor je.

De Shield kan dit prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
TheMystery schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:57:
[...]

http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252852

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokageroh
Kashika schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:06:
[...]

Wel, het ondersteund wel 4K. Echter de hardware is niet goed genoeg om echt zware bestanden te kunnen draaien voor je.

De Shield kan dit prima!
hij gaat alleen over naar de 4k resolutie als je HDMI sources erachter hangt :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Tokageroh schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:57:
[...]

hij gaat alleen over naar de 4k resolutie als je HDMI sources erachter hangt :(.
Wat?

Ik speel een 4K bestand af op mn shield. Via mn receiver komt het beeld op de TV.
Is gewoon volle resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokageroh
Kashika schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:25:
[...]

Wat?

Ik speel een 4K bestand af op mn shield. Via mn receiver komt het beeld op de TV.
Is gewoon volle resolutie?
in mijn geval rechtstreeks op android op de tv zelf dat was wat ik eerder ook bedoelde. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Tokageroh schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:46:
[...]

in mijn geval rechtstreeks op android op de tv zelf dat was wat ik eerder ook bedoelde. :p
Maar, hoe zou je het anders aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 16:21

zAo

GPLv2 Fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokageroh
Kashika schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:51:
[...]

Maar, hoe zou je het anders aansluiten?
Mijn tv heeft native al android en KODI dus zonder HDMI kabel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
Jaaa met Android 6 :) Hoewel het nog even afwachten of daarmee ook de SDXC problemen tot het verleden behoren lijkt het iig een flinke sprong vooruit met oa de SD/USB opslag iig. Er lijkt iig geluisterd te worden naar gebruikers wensen (zoals customisable launcher)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Xenophoben schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:32:
[...]
waarom gebruik je de beta niet? Deze werkt prima!
Had nog niet de tijd gehad om backup van bestaande te maken en dan de beta te installen.
Deze avond gedaan en alles lijkt te werken op Dolby True HD (niet helemaal sync) en Dolby Digital plus (geen geluid) na.

Dolby Digital + doet het overigens wel via Netflix

[ Voor 8% gewijzigd door l3p op 05-01-2016 22:24 ]

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Bedankt, ik heb hem getest maar ik gebruik ook live tv en met deze versie blijft een tv zender constant bufferen, dit is ook met de officiele beta 4 versie.
Dus ik blijf nog maar even op 15.2 want daar heb ik deze problemen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Ik wil voor de shield nog een 64gb sd kaartje kopen.
Ik heb de volgende op het oog:
SANDISK 64GB MICRO SD EXTREME 90MB/S UHS-I U3

Weet iemand of deze zonder problemen werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
De Shield vanmiddag binnen gekregen, loopt allemaal erg soepel. Paar dingen die mij toch tegenvallen waarvan de ergste de extreem belabberde black level is. Na wat googlen zou dit in de 2.1 formware moeten zijn opgelost (beeld was ervoor soms te donker) maar het zwart is nu bij mij gewoon donkergrijs. Had ditzelfde euvel op de XB360. Stoort heel erg want heb niet voor niets een tv met redelijke blacklevel aangeschaft.

De brakke Mede8er mediaspeler doet dit prima, beeld daarop is veel contrast rijker. Hopelijk met 3.xx opgelost.

[Edit]
Opgelost. De Shield doet aan limited RGB output (16-235). Tv stond op automatisch en dat gaat normaal altijd goed (pakt vanzelf limited/full rgb).

Tv nu handmatig ook op limited gezet en beeld is, eindelijk, zoals het hoort. Prima ontrast en mooi diep zwart.

Streamen van PC content (games, apps, desktop) rulez echt btw :)

[ Voor 24% gewijzigd door Brad Pitt op 06-01-2016 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
TheMystery schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:08:
Ik wil voor de shield nog een 64gb sd kaartje kopen.
Ik heb de volgende op het oog:
SANDISK 64GB MICRO SD EXTREME 90MB/S UHS-I U3

Weet iemand of deze zonder problemen werkt?
Er is helaas geen QVL. (Quality vendor list) Het beste kun je gaan googlen denk ik. Alle SDHC werken goed iig , maar dit is een SDXC (aangezien het meer dan 32 Gb is altijd) en dus blijft het een gok.
Overigens is het aantal apps dat goed naar de micro SD card wordt gezet beperkt. Sommige werken simpelweg niet en andere werken wel, maar houden alsnog een flinke hoeveel data om het interne geheugen in beslag. Hopelijk lost Android 6 dit op!
Het is dus misschien nu nog niet eens waard om meer dan 32 Gb microSD te kopen. Zo eentje is onder de 20 euro te koop en aangezien dus het migreren nu nog berperkt is heb je die niet gauw vol. Daarnaast een usb stick of een sd card met usb3 card reader voor data als bv emulator roms die prima extern kunnen ipv de apps. Films ed speel ik via ES file explorer van network locaties als bv een usb schijf aan de router _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
AtariXLfanboy schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:31:
[...]

Er is helaas geen QVL. (Quality vendor list) Het beste kun je gaan googlen denk ik. Alle SDHC werken goed iig , maar dit is een SDXC (aangezien het meer dan 32 Gb is altijd) en dus blijft het een gok.
Overigens is het aantal apps dat goed naar de micro SD card wordt gezet beperkt. Sommige werken simpelweg niet en andere werken wel, maar houden alsnog een flinke hoeveel data om het interne geheugen in beslag. Hopelijk lost Android 6 dit op!
Het is dus misschien nu nog niet eens waard om meer dan 32 Gb microSD te kopen. Zo eentje is onder de 20 euro te koop en aangezien dus het migreren nu nog berperkt is heb je die niet gauw vol. Daarnaast een usb stick of een sd card met usb3 card reader voor data als bv emulator roms die prima extern kunnen ipv de apps. Films ed speel ik via ES file explorer van network locaties als bv een usb schijf aan de router _/-\o_
Ik wacht update 3.0 nog maar even af voordat ik een kaart ga kopen, anders is 32 gb idd ook voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Brad Pitt schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:19:
De Shield vanmiddag binnen gekregen, loopt allemaal erg soepel. Paar dingen die mij toch tegenvallen waarvan de ergste de extreem belabberde black level is. Na wat googlen zou dit in de 2.1 formware moeten zijn opgelost (beeld was ervoor soms te donker) maar het zwart is nu bij mij gewoon donkergrijs. Had ditzelfde euvel op de XB360. Stoort heel erg want heb niet voor niets een tv met redelijke blacklevel aangeschaft.

De brakke Mede8er mediaspeler doet dit prima, beeld daarop is veel contrast rijker. Hopelijk met 3.xx opgelost.

[Edit]
Opgelost. De Shield doet aan limited RGB output (16-235). Tv stond op automatisch en dat gaat normaal altijd goed (pakt vanzelf limited/full rgb).

Tv nu handmatig ook op limited gezet en beeld is, eindelijk, zoals het hoort. Prima ontrast en mooi diep zwart.

Streamen van PC content (games, apps, desktop) rulez echt btw :)
Dat lijkt tegenstrijdig?

Geeft limited beter beeld dan full?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Kashika schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:38:
Dat lijkt tegenstrijdig?

Geeft limited beter beeld dan full?
Alle video content (DVD, BD, etc.) is opgenomen in 16-235. Dus maximaal zwart is 16, ipv 0. Een spelcomputer zoals de PS4 bijv. zal spelletjes intern op 0-255 renderen. De PS4 "zegt" tegen de tv, hallo ik ben een Full-RGB apparaat, mijn zwart begint bij 0 en wit eindigt op 255. De tv houdt daar rekening mee en geeft alles prima weer.

De Shield output (voorlopig) alleen op 16-235 maar geeft dit niét als zodanig door aan de tv. TV denkt nu een 0-255 signaal binnen te krijgen maar het is een 16-235. Dus zwart "begint" bij de output niet op 0 maar op 16. Hetgeen dus donkergrijs is en het hele contrast verziekt. Als de Shield gewoon zegt tegen de TV hallo ik ben een Limited RGB apparaat is er niets aan de hand en wordt alles alsnog prima weergegeven, incl. zwart zwart.

Eigenlijk zou de Shield gewoon 0-255 bij gaming moeten doorgeven en bij (álle, huidige) video content 16-235. Wellicht dat de UHD standaard wel video op 0-255 ondersteunt, geen idee, heb slechts een FullHD bakkie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-07 12:01
abusimbal schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:08:
Heb sinds oktober een Shield Console, alles goed behalve in Kodi.
Lijkt codec probleem te zijn. Sommige .wmv en .flv en heel soms .avi bestanden die niet afspelen, lijkt te starten, je ziet menustructuur en hoor wel geluid maar geen beeld.

Iemand dit ook al voorgehad. Ben op zoek naar een codec pak of iets dergelijk, maar werkt dat dan in Kodi ? Op mij AMD htpc werkte bijna alles, was wel Kodi via Openelec.
Ter info, ik kwam er achter dat als je de beta versie van Kodi installeert je wel alle bestandstypes kan afspelen!

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
pica schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:07:
[...]

Ter info, ik kwam er achter dat als je de beta versie van Kodi installeert je wel alle de meeste bestandstypes kan afspelen!
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Brad Pitt schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:52:
[...]

Alle video content (DVD, BD, etc.) is opgenomen in 16-235. Dus maximaal zwart is 16, ipv 0. Een spelcomputer zoals de PS4 bijv. zal spelletjes intern op 0-255 renderen. De PS4 "zegt" tegen de tv, hallo ik ben een Full-RGB apparaat, mijn zwart begint bij 0 en wit eindigt op 255. De tv houdt daar rekening mee en geeft alles prima weer.

De Shield output (voorlopig) alleen op 16-235 maar geeft dit niét als zodanig door aan de tv. TV denkt nu een 0-255 signaal binnen te krijgen maar het is een 16-235. Dus zwart "begint" bij de output niet op 0 maar op 16. Hetgeen dus donkergrijs is en het hele contrast verziekt. Als de Shield gewoon zegt tegen de TV hallo ik ben een Limited RGB apparaat is er niets aan de hand en wordt alles alsnog prima weergegeven, incl. zwart zwart.

Eigenlijk zou de Shield gewoon 0-255 bij gaming moeten doorgeven en bij (álle, huidige) video content 16-235. Wellicht dat de UHD standaard wel video op 0-255 ondersteunt, geen idee, heb slechts een FullHD bakkie :)
Mijn beeld was ook grijs na het lezen van dit bericht ook eens gaan zoeken, en bij mijn Samsung tv moest ik het HDMI zwart niveau op laag zetten. Nu ziet het beeld er perfect uit.

Nu heb ik nog maar 1 probleem over en dat is dat ik bij Netflix geen 5.1 audio krijg via mijn Samsung homecinema ht-d6750w. Volgens de Samsung site ondersteund deze netjes dolby digital plus maar toch krijg ik geen 5.1 geluid, nu lees ik dat het mogelijk is dat hij van externe bronnen geen dd + kan decoderen maar hoe kom ik hierachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinnema
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-07 01:55
Vraagje ik wil graag een Nvidia shield console kopen hoe werkt het met verschillende resoluties, mijn tv is 1080 en op mijn pc heb ik 1200p schermen maakt dit uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:42
TheMystery schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:01:
[...]

Ik wacht update 3.0 nog maar even af voordat ik een kaart ga kopen, anders is 32 gb idd ook voldoende.
Ik heb zelf toevallig net een Samsung EVO+ 64 in gebruik genomen op de Shield Console.
Hij herkent en gebruikt hem, maar heb nog geen ervaring of het goed blijft gaan, hij zit er nog geen 24 uur in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-03 10:07
TheMystery schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:14:
[...]

Nu heb ik nog maar 1 probleem over en dat is dat ik bij Netflix geen 5.1 audio krijg via mijn Samsung homecinema ht-d6750w. Volgens de Samsung site ondersteund deze netjes dolby digital plus maar toch krijg ik geen 5.1 geluid, nu lees ik dat het mogelijk is dat hij van externe bronnen geen dd + kan decoderen maar hoe kom ik hierachter.
Heb je aangesloten via HDMI ? Is nl noodzakelijk. DD+ gaat niet via TOSlink / SPDIF.

Er zijn veel issues met 5.1 icm Netflix

Zie ook de thread:
https://forums.geforce.co...lix-5-1-surround-sound/2/

Wat ik niet snap: waarom biedt Netflix niet de optie voor gewoon Dolby 5.1 ? :F
(zonder plus).

Er zijn nu zoveel users (ook met oudere versterkers) die het niet a/d praat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Sinnema schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:18:
Vraagje ik wil graag een Nvidia shield console kopen hoe werkt het met verschillende resoluties, mijn tv is 1080 en op mijn pc heb ik 1200p schermen maakt dit uit?
Dat maakt niet uit.

Enige, voor mij, irritante issue is dat je geopende schermen bij terugkomst op de pc kleiner zijn als je je pc scherm 1-op-1 hebt gecast op je tv, maar da's logisch.

Met games gaat het gewoon prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
jan100 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 21:11:
[...]

Heb je aangesloten via HDMI ? Is nl noodzakelijk. DD+ gaat niet via TOSlink / SPDIF.

Er zijn veel issues met 5.1 icm Netflix

Zie ook de thread:
https://forums.geforce.co...lix-5-1-surround-sound/2/

Wat ik niet snap: waarom biedt Netflix niet de optie voor gewoon Dolby 5.1 ? :F
(zonder plus).

Er zijn nu zoveel users (ook met oudere versterkers) die het niet a/d praat krijgen.
Ik heb een dd+, true HD en een dd test sample gedownload en afgespeeld met de native player,
Ik krijg alleen geluid met de dd file dus mijn versterker ondersteund alleen voor de interne blue ray speler dd+ true HD en dts HD.
Samsung misleid je hierbij dus want in de tech specs staat dat de encoders er wel inzitten :(
Zou fijn zijn als Netflix dd ging ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Brad Pitt schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:52:
[...]

Bij mij geen verschil.

Beeld van mn PS4 was wel veel donkerder toen ik limited aanvinkte. Bij mn Shield zag ik niks :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-07 09:43
Kashika schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:19:
[...]

Bij mij geen verschil.

Beeld van mn PS4 was wel veel donkerder toen ik limited aanvinkte. Bij mn Shield zag ik niks :O
Hier wel, wat een verschil! Vond de kleuren al een stuk slechter dan bij m'n popcorn hour C-200, maar nu is het weer prima!

Ik heb nog in de instellingen in de shield en kodi gekeken maar dit was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkristo78
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 15:24
Ik ben al enige tijd geintresseerd in een nvidia shield console maar ik heb nog enkele vragen:

- is het mogelijk om media af te spelen vanaf een synology nas en de kodi/xbmc android software op de shield?
- is het mogelijk een om een externe hd via usb3.0 aan te sluiten? Ik lees dat de meeste een micro-sd kaart gebruiken voor het installeren van extra apps en dat werkt goed? Het is dus niet nodig voor het 500gb model te gaan?
- Kun je een draadloos toetsenbord van logitech (k400+) gebruiken? deze zou volgens logitech compatible zijn met android 5.0
- Andere controllers kun je waarschijnlijk niet gebruiken?
- de meeste android apps/games die werken op dit platform?
- hoe/waar kun je deze het beste aanschaffen vanuit belgie?
- komt er binnen kort een nieuwe model?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Elkristo78 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 16:35:
- is het mogelijk om media af te spelen vanaf een synology nas en de kodi/xbmc android software op de shield?
Ja hoor, juist voor gekocht.
- is het mogelijk een om een externe hd via usb3.0 aan te sluiten? Ik lees dat de meeste een micro-sd kaart gebruiken voor het installeren van extra apps en dat werkt goed? Het is dus niet nodig voor het 500gb model te gaan?
Niet alle apps laten zich (geheel) naar de externe SD schrijven. Wellicht gaat dat met MM beter, niet zeker nog.
- Kun je een draadloos toetsenbord van logitech (k400+) gebruiken? deze zou volgens logitech compatible zijn met android 5.0
Da's geen probleem, gebruik deze zelf ook (i.c.m. een muis).
- de meeste android apps/games die werken op dit platform?
Werken wellicht wel, bedienen vaak niet. Touch-based apps/games zijn vaak lastig(er). Denk aan Angry Birds.
- hoe/waar kun je deze het beste aanschaffen vanuit belgie?
Zelf gekocht via Amazon.de toen ze daar een enorm leuke deal hadden.
- komt er binnen kort een nieuwe model?
Hopelijk niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
Elkristo78 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 16:35:
- Andere controllers kun je waarschijnlijk niet gebruiken?
andere vragen zijn al beantwoord. Ik gebruik hem met 3 xbox controllers (via zo'n pc stick) naast de meegeleverde controller.
De kinderen zijn nogal dol op het spelletje bombsquad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 09:29
Brad Pitt schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:12:

Zelf gekocht via Amazon.de toen ze daar een enorm leuke deal hadden.
Is er nog iets Duits aan de inhoud van de doos, als je hem opstart, etc? Overweeg hem bij amazon.fr te halen, maar wil er niets Frans op hebben :)

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
NetRipper schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 22:10:
Is er nog iets Duits aan de inhoud van de doos, als je hem opstart, etc? Overweeg hem bij amazon.fr te halen, maar wil er niets Frans op hebben :)
Niets bekeken qua documentatie in de doos. Apparaat aangesloten, dáár een taal gekozen, that's it :)

Neem aan dat de (paar) dingen die er bij zullen zitten multilingual/Engels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:42
Ik heb wel begrepen dat er een kans is dat HD audio pass through pas in Kodi V17 zal zitten. Ik hoop dat dit niet klopt. Ik gebruik nu de testversie van 29 december uit het bovenstaande topic en daar werkt eigenlijk alles in, behalve dat de audio soms uit sync is.
Eigenlijk hoop ik dat bij de update 3, Plex meteen hun player ook update met ondersteuning voor refresh rate switching én HD audio passthrough.

[ Voor 21% gewijzigd door AgeOfPanic op 13-01-2016 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Inderdaad, ik hoop ook dat plex zijn fix uit gaat brengen. Ik heb toevallig van de week nog een message geplaatst op de facebook pagina van plex. Meestal krijg je snel reactie maar, dat is niet op deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-07 14:12

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

TheMystery schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:14:
[...]
Mijn beeld was ook grijs na het lezen van dit bericht ook eens gaan zoeken, en bij mijn Samsung tv moest ik het HDMI zwart niveau op laag zetten. Nu ziet het beeld er perfect uit.

Even over dat RGB-Full/Limited, HDMI-blacklevel of hoe je het ook wilt noemen. Blijkbaar geeft de Shield niet de correcte modus door aan de TV, anders zou deze op stand automatisch moeten functioneren. Maar wat nu als je alleen een reciever hebt aangesloten op de TV en er door die reciever dus verschillende bronnen worden doorgegeven aan de TV. Dan kun je dus niet handmatig die modus vast zetten, want dan staat hij voor een andere video device mogelijk weer niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
DyStiC schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:34:
[...]

Even over dat RGB-Full/Limited, HDMI-blacklevel of hoe je het ook wilt noemen. Blijkbaar geeft de Shield niet de correcte modus door aan de TV, anders zou deze op stand automatisch moeten functioneren. Maar wat nu als je alleen een reciever hebt aangesloten op de TV en er door die reciever dus verschillende bronnen worden doorgegeven aan de TV. Dan kun je dus niet handmatig die modus vast zetten, want dan staat hij voor een andere video device mogelijk weer niet goed.
Ik heb op mijn receiver een satelliet ontvanger aangesloten en de shield.
Mijn tv ziet wel verschil tussen deze apparaten. Bij de sat ontvanger heb ik de optie HDMI zwart niveau niet en bij de shield wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
ik vraag me eigenlijk af wat er gebeurt als je de shield voor zowel gamen als film kijken gebruikt? Bij veel tv's zul je misschien de game mode moeten inschakelen tbv de games en dan weer uit voor de film. Aaargh, klinkt niet fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
maxtrash schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:01:
ik vraag me eigenlijk af wat er gebeurt als je de shield voor zowel gamen als film kijken gebruikt? Bij veel tv's zul je misschien de game mode moeten inschakelen tbv de games en dan weer uit voor de film. Aaargh, klinkt niet fijn
Nee, gamen gaat in limited ook prima. Het palet wordt dan gewoon aangepast op die uitgave. Elke andere video-bron (DVD, Blu-ray) is sowieso slechts limited dus daar maakt het niet uit.

Als je je PS4 op limited zet heb je ook gewoon volledige contrast en diep zwart en helder wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Brad Pitt schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:20:
[...]

Nee, gamen gaat in limited ook prima. Het palet wordt dan gewoon aangepast op die uitgave. Elke andere video-bron (DVD, Blu-ray) is sowieso slechts limited dus daar maakt het niet uit.

Als je je PS4 op limited zet heb je ook gewoon volledige contrast en diep zwart en helder wit.
Bij mij werd het beeld veel donkerder met limited juist :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Is het nu een instelling op de Shield of op de tv? Of juist een instelling die gewenst is? Ik kan namelijk niets vinden.

Speelt er iemand oude console games op de shield? En welke emulator raden jullie me aan om mee te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-07 09:43
jopie schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 08:47:

Speelt er iemand oude console games op de shield? En welke emulator raden jullie me aan om mee te starten?
Ligt er aan van welke oude console je games wilt spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Maakt eigenlijk niet zoveel uit, de leukste denk ik. Ben nu voor een Nintendo 64 aan het kijken.
Maar een geinstalleerde Retrocast reageert niet op mijn input.

Ik heb ook Kodi geinstalleerd, en zie nu dat ik al kan kiezen om rechtstreeks in Android TV een app te runnen, of in Kodi. Hier heb ik geen voorkeur voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marski69
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-06 14:10
Heb recent Hyperspin frontend op Shield gezet:
http://www.hyperspin-fe.c...a-shield-beginners-guide/
Werkt als een trein met mame4droid emulator voor MAME
Heb al mijn MAME games al aan de praat.
Dreamcast emulator werkt ook moet dit alleen nog even aan Hyperspin koppelen.
Uiteindelijk gaan alle oude consoles en homecomputers werken in Hyperspin
het is alleen even puzzelen met de emulator en config file.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Hyperspin running on Shield Android TV

Dat Hyperspin er gelikt uitziet met de Game thema's en voorbeeld video's is omdat deze
in je Hyperspin mappen beschikbaar moeten zijn. Deze Video's kun je op internet wel ergens vinden.
Bij mij zijn ze helaas nu nog in Flash formaat. Binnenkort maar een abo afsluiten hiero:
http://emumovies.com zodat, ik ze high quality mp4 kan downloaden.
Nvidia Shield is de perfecte Mediacenter emulator box.
Zelfs mijn 2 Hori RAP 360's Afbeeldingslocatie: https://heavyeditorial.files.wordpress.com/2014/07/horikai.jpg?quality=65&strip=all&w=780 werken out of the box _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door Marski69 op 15-01-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Marski69 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:04:
<knip awesome post>
OMG! Zoiets wil ik ook zó graag! Shield ook gekocht met als semi-belangrijkste reden emulator games te kunnen spelen maar de lag met Mame4droid is bizar hoog, ben gestopt met experimenteren daarmee.

Met Hyperspin i.c.m. non-Shield controllers geen lag en opbject op scherm beweegt gewoon realtime? Jaloers! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Brad Pitt schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:20:
[...]

Ik denk dat met game mode bedoeld word dat je dan minder last hebt van input lag. Voor films kan je wanneer je dat wilt meer beeld processing opties aanzetten maar dit gaat vaak ten koste van de input lag waar je dan weer last van hebt tijdens het gamen. Dat is in bijna alle gevallen wat de game mode functie op een tv tegenwoordig doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Marski69 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:04:
Supervet! Dat was ook mijn doel geweest naast kodi voor de shield. Maar het hele refresh rate switchen kreeg ik niet aan de gang op de tv in de woonkamer. Shield is dus weer terug richting amazon gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
keepitfrosty schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:40:
[...]
Ik denk dat met game mode bedoeld word dat je dan minder last hebt van input lag. Voor films kan je wanneer je dat wilt meer beeld processing opties aanzetten maar dit gaat vaak ten koste van de input lag waar je dan weer last van hebt tijdens het gamen. Dat is in bijna alle gevallen wat de game mode functie op een tv tegenwoordig doet.
Oh ok, ja totaal geen last van op het buissie gelukkig :P
Maar dat geldt natuurlijk ook voor een XB1/PS4. Niet echt een Shield "issue" dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marski69
Brad Pitt schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:33:
[...]

OMG! Zoiets wil ik ook zó graag! Shield ook gekocht met als semi-belangrijkste reden emulator games te kunnen spelen maar de lag met Mame4droid is bizar hoog, ben gestopt met experimenteren daarmee.

Met Hyperspin i.c.m. non-Shield controllers geen lag en opbject op scherm beweegt gewoon realtime? Jaloers! :)
Hmmm vreemd want, ik zie niet heel veel verschil in lag qua Shield controller of Hori Rap.
Dat Shield heeft gekozen voor Wifi-Direct connectie is dat deze controllers een vrij goed responce hebben.
Ik heb mijn shield wel met een UTP kabel lopen dus alleen de Shield controllers werken Wifi-Direct.
Maybe thats te problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Marski69 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:04:
[...]
Hmmm vreemd want, ik zie niet heel veel verschil in lag qua Shield controller of Hori Rap.
Dat Shield heeft gekozen voor Wifi-Direct connectie is dat deze controllers een vrij goed responce hebben.
Ik heb mijn shield wel met een UTP kabel lopen dus alleen de Shield controllers werken Wifi-Direct.
Maybe thats te problem?
Bekabeld ja. Maar de originele controller heeft óók lag hè, met Mame4droid, niet alleen "andere" apparaten... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marski69
Brad Pitt schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:06:
[...]

Bekabeld ja. Maar de originele controller heeft óók lag hè, met Mame4droid, niet alleen "andere" apparaten... :/
De orginele controller draadloos met mame4droid lag ga ik vanavond ff goed checken.
Geef later mijn bevindingen wel door hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marski69
Brad Pitt schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:06:
[...]

Je hebt wel een punt daar als ik andere gebruikers zo hoor:
https://forums.geforce.co...nvidia-shield-controller/
Toch heb ik het gevoel dat ik hier bijna niks of geen last van heb als
ik de wireless controller van shield gebruik.

Ik gebruik tot nu toe alleen Hyperspin icm Mame4droid met een shield die
standaard LAN UTP heeft en een keer aan het 5Ghz access point geknoopt is.
Op mijn TV staan idd alle filters uit Dit is een Sammie UE55C8700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Brad Pitt schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:49:
[...]

Oh ok, ja totaal geen last van op het buissie gelukkig :P
Maar dat geldt natuurlijk ook voor een XB1/PS4. Niet echt een Shield "issue" dus :)
Klopt, het is geen shield issue. Elke hedendaagse tv heeft wel input lag. De een wat hoger dan de andere. Niet iedereen valt het op trouwens maar het is vooral merkbaar met het spelen van shooters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marski69
keepitfrosty schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:09:
[...]

Klopt, het is geen shield issue. Elke hedendaagse tv heeft wel input lag. De een wat hoger dan de andere. Niet iedereen valt het op trouwens maar het is vooral merkbaar met het spelen van shooters.
Sjaa dat doe ik dan ook op mijn PC met een Benq xl2411 monitor
icm de 120Hz strobelight tool.http://www.blurbusters.com/faq/120hz-monitors/

Probleem is dat elke monitor waar je achter gaat zitten niet goed genoeg meer is.
Alles went gaat dan niet meer op want, je wil niets anders meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
Gisteren om te vergelijken de YouTube-app van de Sony Smart TV weer eens op gestart. Ik dacht dat de sloomheid kwam door de afstandbediening, maar via CEC gebruik ik de afstand bediening ook met de Shield TV. In combinatie met de Shield TV loopt het VEEL soepeler. Voor YouTube wil ik iig niet meer terug zeg... Wat een verademing.
Ik heb de apps van NPO, RTLXL en KijkTV ook gesideload, maar die hebben uiteraard glitches. Maar die zouden eenvoudig op te lossen zijn. Maar aangezien er nog steeds geen officiele release in Nederland is (Komt die ooit???) en de omroepen liever hebben dat de consument naar bv het betaald NLZiet gaat verwacht ik helaas niet snel nederlandse TV apps voor de Shield TV. Uiteraard kan dat wel met Kodi, maar dat vind ik toch een stuk minder in bediening en uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marski69
Marski69 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:09:
[...]

De orginele controller draadloos met mame4droid lag ga ik vanavond ff goed checken.
Geef later mijn bevindingen wel door hier.
Zojuist een test gedaan met enkele oudere mame arcade games:
- Art of fighting
- Flicky
- Rock and Rope
- Donkey Kong
- Power Spikes
- Bomb Jack

En dat is echt wel Lag vrij voor mij met de shield joystck.
Het is wel wat lekkerder spelen met een Hori Rap maar dat heeft niets te maken met lag.

Iets totaal anders:
Mijn eerste shield was defect. (een dececte Wifi module in console zelf)
Ergens hier in nederland gekocht zonder bon op marktplaats 8)7
Wijze les, elektronische apparatuur op marktplaats doe ik NOOIT meer!
Gelukkig was de support van Nvidia echt geweldig en na een tijdje zeuren ging
de defecte Shield retour voor een nieuwe. Dat kun je ze dan toch niet afgeven!
De service van Nvidia echt echt stunning, binnen 5 dagen had ik een nieuw console binnen!
Ik heb dus een vrij nieuw shield console en misschien (u never know)
is dit wel een nieuwere hardware revisie?
Omdat ik meerdere klachten zie over Shield TV en Wifi zou mij dit niet verbazen.

Uiteindelijk loop ik wel tegen de problemen aan met de joystick lag zouden die er zijn.
Want ik ga beetje voor beetje alle emulators in hyperspin gebruiken.
Dus zou ik wat merken zal ik dat zeker hier laten weten maar vooralsnog heb ik geen lag _/-\o_

Android Marshmallowwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww :7

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
CES 2016: NVIDIA SHIELD TV Console Updated With Android Marshmallow

[ Voor 3% gewijzigd door Marski69 op 15-01-2016 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Ik krijg het maar niet voor elkaar om in Kodi de youtube app van die Shield toe te voegen als favourite, zodat ik ze gewoon binnen Kan starten.
Normaal doe ik dat in Kodi via Programs > Android apps en dan zie ik wel de apps staan, en kan ze daar ook overigens starten gewoon, maar ik krijg het contxt menu maar niet naar voren waar ik 'add to favourites' kan kiezen. Wat doe ik fout!?

[edit] nvm, bleek dat de X op de controller alleen in media view gemapt was binnen Kodi, en niet in Programs.

[ Voor 12% gewijzigd door DyStiC op 16-01-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzito
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-04 09:59
Nice!

Ik had al een SHIELD op het oog (maar wacht nog altijd op een 150/160 eu aanbieding hehe) maar dit maakt het zelfs nog interessanter! Nooit verwacht dat Hyperspin hier zo goed op zou draaien zeg.

Hmmm weet je of de CPS3 en Naomi games (street fighter 3, guilty gear etc) ook goed draaien?

Benieuwd ook of de Madcatz TE sticks voor de 360 er ook goed op werken.

Dit apparaatje blijft maar beter worden lijkt het!
Marski69 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 21:05:
[...]

Zojuist een test gedaan met enkele oudere mame arcade games:
- Art of fighting
- Flicky
- Rock and Rope
- Donkey Kong
- Power Spikes
- Bomb Jack

En dat is echt wel Lag vrij voor mij met de shield joystck.
Het is wel wat lekkerder spelen met een Hori Rap maar dat heeft niets te maken met lag.

Iets totaal anders:
Mijn eerste shield was defect. (een dececte Wifi module in console zelf)
Ergens hier in nederland gekocht zonder bon op marktplaats 8)7
Wijze les, elektronische apparatuur op marktplaats doe ik NOOIT meer!
Gelukkig was de support van Nvidia echt geweldig en na een tijdje zeuren ging
de defecte Shield retour voor een nieuwe. Dat kun je ze dan toch niet afgeven!
De service van Nvidia echt echt stunning, binnen 5 dagen had ik een nieuw console binnen!
Ik heb dus een vrij nieuw shield console en misschien (u never know)
is dit wel een nieuwere hardware revisie?
Omdat ik meerdere klachten zie over Shield TV en Wifi zou mij dit niet verbazen.

Uiteindelijk loop ik wel tegen de problemen aan met de joystick lag zouden die er zijn.
Want ik ga beetje voor beetje alle emulators in hyperspin gebruiken.
Dus zou ik wat merken zal ik dat zeker hier laten weten maar vooralsnog heb ik geen lag _/-\o_

Android Marshmallowwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww :7
[video]
toon volledige bericht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marski69
Hmmm weet je of de CPS3 en Naomi games (street fighter 3, guilty gear etc) ook goed draaien?

Benieuwd ook of de Madcatz TE sticks voor de 360 er ook goed op werken.
Dat ziet er heel mooi uit die CPS3 :9
Zal vandaag of morgen (als ik tijd heb) eens kijken of ik dat aan de gang krijg op de Shield.

Bekijk op YouTube
Hyperspin ( CPS3 )

Dat van die Madcatz TE sticks voor de 360 ga ik nooit weten omdat, ik deze Arcade sticks niet bezit.
Zoals je al hebt kunnen lezen hierboven ergens doen mijn Hori RAP 360's het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrawara
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06 10:13
Hallo allemaal, ik heb het volgende probleem met de shield tv.

Elke ochtend (nu 3 dagen achter elkaar; sinds ik de nvidia in mijn bezit heb sinds vrijdag 15-1) geeft de shield bij de eerste opstart een zwart scherm (eerste nvidia logo komt wel in beeld). Ik gebruik de hdmi kabel die is meegeleverd en de afstandbediening van mijn tv (philips 65pus9101) is goed gekoppeld. Ook heb ik duidelijk gezien dat de output 2160p60 is via hdmi 1; het probleem ligt echter bij de shield omdat de andere hdmi aansluitingen van de tv hetzelfde probleem geven, alleen ondersteunen die geen 4k. De tv en de shield hebben beide de laatste firmware. Pas als ik de shield via mn mac probeer te resetten (wat zonder beeld gebeurt), werkt het weer. Dit is uitermate irritant. Is het iemand hier gelukt om de shield naar factory settings te resetten op een mac, met instructies en voortgang op het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

mrawara schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:52:
Hallo allemaal, ik heb het volgende probleem met de shield tv.

Elke ochtend (nu 3 dagen achter elkaar; sinds ik de nvidia in mijn bezit heb sinds vrijdag 15-1) geeft de shield bij de eerste opstart een zwart scherm (eerste nvidia logo komt wel in beeld). Ik gebruik de hdmi kabel die is meegeleverd en de afstandbediening van mijn tv (philips 65pus9101) is goed gekoppeld. Ook heb ik duidelijk gezien dat de output 2160p60 is via hdmi 1; het probleem ligt echter bij de shield omdat de andere hdmi aansluitingen van de tv hetzelfde probleem geven, alleen ondersteunen die geen 4k). De tv en de shield hebben beide de laatste firmware. Pas als ik de shield via mn mac probeer te resetten (wat zonder beeld gebeurt), werkt het weer. Dit is uitermate irritant. Is het iemand hier gelukt om de shield naar factory settings te resetten op een mac, met instructies en voortgang op het scherm?
Heb je dit al geprobeerd, zonder mac?

[ Voor 8% gewijzigd door DyStiC op 18-01-2016 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrawara
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06 10:13
Nee nog niet, ik heb de Shield tv inmiddels weer werkend (zonder dat ik exact weet hoe). Ik heb ook verder gegoogeld en men zegt dat het door de hdmi output van de shield komt of dat mogelijk de tv poort niet optimaal is. Ik probeer de Shield tv nu standaard op 2160p23 te laten draaien en ik heb de hdmi-cec t.b.v. de philips afstandbediening uit gezet om zo de hdmi-kabel en -poorten te ontlasten.

Als ik morgenochtend weer hetzelfde probleem tegenkom, zal ik de reset proberen die jij voorstelde, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:42
mrawara schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:32:
Nee nog niet, ik heb de Shield tv inmiddels weer werkend (zonder dat ik exact weet hoe). Ik heb ook verder gegoogeld en men zegt dat het door de hdmi output van de shield komt of dat mogelijk de tv poort niet optimaal is. Ik probeer de Shield tv nu standaard op 2160p23 te laten draaien en ik heb de hdmi-cec t.b.v. de philips afstandbediening uit gezet om zo de hdmi-kabel en -poorten te ontlasten.

Als ik morgenochtend weer hetzelfde probleem tegenkom, zal ik de reset proberen die jij voorstelde, bedankt!
Misschien dat dit topic op het Shield TV forum ook nog van toepassing is:
https://forums.geforce.co...-shield-software-upgrade/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-07 12:53
Hebben nog meer mensen last van de bug dat in Kodi het cache geheugen vol loopt en Kodi dan niet meer opstart. Enige wat helpt is dan cache legen, app gedwongen stoppen en dan weer opnieuw openen. Iemand hetzelfde? Mss nog een parameter binnen Kodi om toegeschreven cache geheugen te vergroten?
Pagina: 1 ... 6 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.