Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marski69
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-06 14:10
bramberk15 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:52:
Hebben nog meer mensen last van de bug dat in Kodi het cache geheugen vol loopt en Kodi dan niet meer opstart. Enige wat helpt is dan cache legen, app gedwongen stoppen en dan weer opnieuw openen. Iemand hetzelfde? Mss nog een parameter binnen Kodi om toegeschreven cache geheugen te vergroten?
Heb jij een Nvidia Shield met of zonder harddisk?
Met harddisk is een Nvidia Shield Pro.

Ik heb een Pro en heb werkelijk nergens last van in Kodi.
En heb toch een behoorlijke bibliotheek aan legaal content O-)

Aangezien ik een harddisk heb en deze benader door op de Shield een FTP server
te draaien zodat, ik er vanuit mijn PC bij kan met Winscp zie ik dat de Kodi installatie
bestanden op de hardisk staan en daar is plaats genoeg.
Dus ik denk dat jij een 16Gb versie heb zonder harddisk.

Ik weet dat op de aankomende update een functie zit om je apps toe te kennen aan
het eventuele microSD card slot.

Kodi op de microsd zetten? Probleem opgelost?

Mijn enige minpuntje is dat de CEC specificatie K*t is.

Mijn RaspPi2 deed het prima, alle toetsen beschikbaar (stop play pauze) op mijn samsung remote.
Mijn eerdere mediacenter met een https://www.pulse-eight.com/p/104/usb-hdmi-cec-adapter
USB adapter deed het het allerbeste onder Openelec. Beide kon ik met CEC uit Off/sleep halen.

Dat is met de shield wel anders....
Komt soms niet uit slaapstand en ook de play/stop en pauze knoppen op mijn remote werken niet.
Soms loopt CEC helemaal op een frommel.
Helaas is er ook geen support voor de CEC usb adapter van pulse-eight dus die werkt niet
met de Nvidia Shield. Ik hoop dat Nvidia dat wel gaat oplossen want,
dat is het enige waar ik mij aan irriteer. Voor de rest is dit een geweldige aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabber
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-08 10:23
jopie schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:43:
Maakt eigenlijk niet zoveel uit, de leukste denk ik. Ben nu voor een Nintendo 64 aan het kijken.
Maar een geinstalleerde Retrocast reageert niet op mijn input.

Ik heb ook Kodi geinstalleerd, en zie nu dat ik al kan kiezen om rechtstreeks in Android TV een app te runnen, of in Kodi. Hier heb ik geen voorkeur voor.
Ik heb zelf een N64 emulator draaien en die doet het perfect (Mupen64plus). Even de juiste instellingen instellen O-) en gaan. Geen enkel probleem met lag. Wel heel af en toe minimale glitches of een geluidje dat niet helemaal tof klinkt.
Daarnaast nog een SNES emulator en die werkt ook perfect.
Daarnaast nog GameSome geïnstalleerd om het geheel makkelijk bedienbaar te maken. Top!

Ik ben nog aan het k*tten met een Gamecube emulator maar die krijg ik nog niet lekker aan de gang.

[ Voor 5% gewijzigd door kwabber op 20-01-2016 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Marski69 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:05:
[...]

Mijn RaspPi2 deed het prima, alle toetsen beschikbaar (stop play pauze) op mijn samsung remote.
Mijn eerdere mediacenter met een https://www.pulse-eight.com/p/104/usb-hdmi-cec-adapter
USB adapter deed het het allerbeste onder Openelec. Beide kon ik met CEC uit Off/sleep halen.

Komt soms niet uit slaapstand en ook de play/stop en pauze knoppen op mijn remote werken niet.
Helaas is er ook geen support voor de CEC usb adapter van pulse-eight dus die werkt niet
dat is het enige waar ik mij aan irriteer. Voor de rest is dit een geweldige aankoop!
Bedienen van de Shield met de remote van m'n trouwe Panasonic plasma doet het helemaal prima :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 20:34
Marski69 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:05:
[...]

Heb jij een Nvidia Shield met of zonder harddisk?
Met harddisk is een Nvidia Shield Pro.

Ik heb een Pro en heb werkelijk nergens last van in Kodi.
En heb toch een behoorlijke bibliotheek aan legaal content O-)

Aangezien ik een harddisk heb en deze benader door op de Shield een FTP server
te draaien zodat, ik er vanuit mijn PC bij kan met Winscp zie ik dat de Kodi installatie
bestanden op de hardisk staan en daar is plaats genoeg.
Dus ik denk dat jij een 16Gb versie heb zonder harddisk.

Ik weet dat op de aankomende update een functie zit om je apps toe te kennen aan
het eventuele microSD card slot. [video]
Kodi op de microsd zetten? Probleem opgelost?

Ik heb een 16gb versie + 128 gb sd kaart en 2 externe harde schijven erop aangesloten (2Tb en 3TB). Opslaggeheugen op de Shield is maar voor de helft vol, dus dat zou het normaal gesproken niet moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Brad Pitt schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:11:
[...]

Bedienen van de Shield met de remote van m'n trouwe Panasonic plasma doet het helemaal prima :)
Kun je daarmee ook de X-button van de controller simuleren? Voor het contextmenu in Kodi?
Die mis ik namelijk behoorlijk op de Shield Remote. Gelukkig is dat in de beta van Kodi v16 wel al verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DyStiC schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:30:
Kun je daarmee ook de X-button van de controller simuleren? Voor het contextmenu in Kodi?
Die mis ik namelijk behoorlijk op de Shield Remote. Gelukkig is dat in de beta van Kodi v16 wel al verholpen.
Oh die toets kende ik niet eens, gebruik alleen maar de kleine controller, niet dat vreselijke XBox ding waar de d-pad al van kraakte bij het eerste gebruik. Echt vreselijk slecht gemaakt, imho :)

Context menu gebruik ik zelf long-press-okay/center voor, op de Panasonic/kleine Shield remote d:)b

[ Voor 17% gewijzigd door Brad Pitt op 21-01-2016 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:31
Er is een nieuwe test build van Kodi voor Android verschenen die specifiek gericht is op HD audio bitstream:
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252852. Deze is gebaseerd op RC1 van Kodi 16. Ik draai zelf nog de build van 29-12, maar ga morgen updaten. Hoop dat de audio sync issues die ik met de eerdere build heb zijn opgelost.

[ Voor 12% gewijzigd door AgeOfPanic op 21-01-2016 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marski69
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-06 14:10
AgeOfPanic schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 23:25:
Er is een nieuwe test build van Kodi voor Android verschenen die specifiek gericht is op HD audio bitstream:
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252852. Deze is gebaseerd op RC1 van Kodi 16. Ik draai zelf nog de build van 29-12, maar ga morgen updaten. Hoop dat de audio sync issues die ik met de eerdere build heb zijn opgelost.
Ben erg tevreden met Kodi op Shield.
1 ding heb ik nog niet goed zien komen.
Ik heb DTS music tracks in WAV formaat.
Deze muziek bestanden lopen een klein beetje te snel :-(
Ik gebruik deze bestanden met een mooie receiver natuurlijk.

Ik heb de nieuwe kodi-16.0-Jarvis_rc1-armeabi-v7a.apk er nog niet op gezet.
Hopelijk is het WAV formaat DTS speed probleem verdwenen.
Mensen die een link naar de Shield builds willen? Hier de releases:
http://ftp.heanet.ie/mirrors/xbmc/releases/android/arm/
Hier de test builds:
http://ftp.heanet.ie/mirrors/xbmc/test-builds/android/arm/

Of je wil ze van topic: Android pass-through test thread. EXPERIMENTAL!!!
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252852
Die kan je hier vinden: http://mirrors.kodi.tv/test-builds/android/arm

[ Voor 11% gewijzigd door Marski69 op 22-01-2016 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-09 00:37
Nu wel erg weinig nieuwe games en apps voor de Shield TV. Zou dat met komst van Android 6 te maken hebben? Het is iig de laatste week niet veel soeps.
Wie mijn problemen gemistt heeft... sommige 64/128 SD cards werken niet goed met de Shield TV... Iig niet met de huidige firmware. Dat zou sommige problemen hier kunnen verklaren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:23
Er komt vrij weinig bij ja. Hopelijk gaat het sneller als Android tv's meer aanslaan.
Sony en Philips alleen is echter maar een beperkt marktaandeel. Lg een Samsung zullen voorlopig niet overstappen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:14
Zou Google niet voor 89 euro een soort van Chromecast+ kunnen maken, waar android TV op draait met 16GB opslag, maar dan zonder controllers geleverd, te bedienen met je telefoon.
Dat zou de markt aardig openbreken. Mij bevalt het afspelen op een Shield Console vele malen beter dan eerst via Plex en Chromecast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:38
jopie schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:46:
Zou Google niet voor 89 euro een soort van Chromecast+ kunnen maken, waar android TV op draait met 16GB opslag, maar dan zonder controllers geleverd, te bedienen met je telefoon.
Dat zou de markt aardig openbreken. Mij bevalt het afspelen op een Shield Console vele malen beter dan eerst via Plex en Chromecast.
Je bedoelt zoiets als de pricewatch: Google Nexus Player 8GB? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Euhh, ja, dit kende ik niet. Maar gezien de reviews blij dat ik een Shield Console heb.
Geen ethernet aan een HD mediaspeler vind ik echt een gemiste kans voor de Nexus Player.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoepap
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04-2022
Welke android games spelen jullie op jullie shield? Ik ben nu aan de slag met dead trigger 2 en opvolger unkilled. Werken prima op mijn shield alhoewel ze spijtig genoeg beiden slechts in full hd resolutie draaien op mijn 4k tv. Desalniettemin mooie graphics.

Mijn shield heeft trouwens geen groen led licht, denk dat dat een klein defectje is. De "led" optie in settings staat immers op maximum. Zal nvidia support eens contacteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

Ik heb nu diverse Kodi builds geprobeerd maar bij allemaal zijn er bepaalde geluidsstreams out of sync.
Vooral DD en DTS-HD, gelijk al out of sync of na een half uur pas dat het opvalt.
Maar weer terug naar 16.0 RC1 of zelfs 15 totdat dit opgelost is.

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
Sjoepap schreef op zondag 24 januari 2016 @ 01:43:
Welke android games spelen jullie op jullie shield? Ik ben nu aan de slag met dead trigger 2 en opvolger unkilled. Werken prima op mijn shield alhoewel ze spijtig genoeg beiden slechts in full hd resolutie draaien op mijn 4k tv. Desalniettemin mooie graphics.

Mijn shield heeft trouwens geen groen led licht, denk dat dat een klein defectje is. De "led" optie in settings staat immers op maximum. Zal nvidia support eens contacteren.
Ik denk ook niet dat je moet verwachten dat deze hardware complexe games in 4k gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Laatst online: 01:23
de kinderen gebruiken de xbox controllers op de shield (via pc interface), maar als ze dan weer een spelletje op de xbox 360 willen doen moeten ze de controller opnieuw aanmelden (met zo'n knopje op zowel apparaat als controller).
Zou dat handiger kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
maxtrash schreef op zondag 24 januari 2016 @ 12:54:
de kinderen gebruiken de xbox controllers op de shield (via pc interface), maar als ze dan weer een spelletje op de xbox 360 willen doen moeten ze de controller opnieuw aanmelden (met zo'n knopje op zowel apparaat als controller).
Zou dat handiger kunnen?
Meer controllers kopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 00:40
YouTube: CES 2016: NVIDIA SHIELD TV Console Updated With Android Marshmallow @3:49 wordt gezegd dat de Marshmallow update in januari 2016 zou uitkomen... Ik heb hem nog steeds niet helaas. Is er nog ander nieuws over geweest dat ik heb gemist?

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
Ja waar blijft de Android 6 update? Dan denk ik al gauw dat er problemen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

In eerdere communicatie riep men eind 2015, dus ik reken nergens meer op. Het gebrek aan formele communicatie begint me sowieso een beetje tegen te staan van Nvidia.

Na 2 maanden met de Shield TV blijf ik een gemixt gevoel overhouden. Na intensief gebruik zijn dit mijn bevindingen:
  • Het apparaat is erg snel. Ik ken geen ander Android apparaat dat zo snel start of I/O doet met zijn cache.
  • Hij is klein en 100% stil (zit er wel een fan in?)
  • De afstandsbediening mist misschien een menu-knop, maar verder is hij lekker licht en het kunnen opladen via USB is fijn. Ook de headphone aansluiting heb ik al een heel aantal keer met plezier gebruikt.
  • De de paar apps die er zijn, zijn prima; Netflix werkt goed en Plex over het algemeen ook.
  • Het is fijn om een Chromecast met ethernet te hebben.
On the down side:
  • Ik kom steeds meer bugs tegen; geen geluid, hangende applicaties omdat er een USB keyboard aanwezig is etc :X
  • Spotify werkt niet via Android TV en niet via Casting. Wat een kansloze keuze is dat. 8)7
  • De Play Store laat maar een heel klein percentage zien van de compatible apps. Aangezien het totale aanbod al minimaal is, houd je dus ~50 apps ofzo over :? .
Hoewel ik in het begin iedereen de Shield TV aanraadde, is dat omgeslagen in een licht negatief advies; koop voor dat geld een simpele Android box en zet de HAL launcher erop + Leanback versies van applicaties als Youtube, Netflix en Plex.

[ Voor 8% gewijzigd door zAo op 02-02-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 10:52
zAo schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:33:
In eerdere communicatie riep men eind 2015, dus ik reken nergens meer op. Het gebrek aan formele communicatie begint me sowieso een beetje tegen te staan van Nvidia.

Na 2 maanden met de Shield TV blijf ik een gemixt gevoel overhouden. Na intensief gebruik zijn dit mijn bevindingen:
  • Het apparaat is erg snel. Ik ken geen ander Android apparaat dat zo snel start of I/O doet met zijn cache.
  • De afstandsbediening mist misschien een menu-knop, maar verder is hij lekker licht en het kunnen opladen via USB is fijn. Ook de headphone aansluiting heb ik al een heel aantal keer met plezier gebruikt.
  • De de paar apps die er zijn, zijn prima; Netflix werkt goed en Plex over het algemeen ook.
On the down side:
  • Ik kom steeds meer bugs tegen; geen geluid, hangende applicaties omdat er een USB keyboard aanwezig is etc :X
  • Spotify werkt niet via Android TV en niet via Casting. Wat een kansloze keuze is dat. 8)7
  • De Play Store laat maar een heel klein percentage zien van de compatible apps. Aangezien het totale aanbod al minimaal is, houd je dus ~50 apps ofzo over :? .
Hoewel ik in het begin iedereen de Shield TV aanraadde, is dat omgeslagen in een licht negatief advies; koop voor dat geld een simpele Android box en zet de HAL launcher erop + Leanback versies van applicaties als Youtube, Netflix en Plex.
je kan APKs toch gewoon installeren? Dan is het issue van te klein aanbod toch niet echt relevant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
zAo schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:33:

On the down side:
Voor spotify gebruik ik nu spotify connect van de amazon boxen te vinden in dit topic:
https://forums.geforce.co...o-wants-spotify-connect-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
Kashika schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:52:
[...]

je kan APKs toch gewoon installeren? Dan is het issue van te klein aanbod toch niet echt relevant?
Lang niet alle Apk's voor gewone Android werken goed en bv bij Kijk TV is nu ingebouwd dat ie niet meer op Android TV opstart. Sowieso lijken Nederlandse omroepen niet erg enthousiast om nog apps voor gratis streams te ontwikkelen of ondersteuning voor oudere Smart TV te ondersteunen. Lijkt er op dat men de consument naar betaalde diensten wil douwen. Gelukkig is er Kodi , maar die video addons werken minder prettig dan een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

AtariXLfanboy schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:46:
[...]
Lang niet alle Apk's voor gewone Android werken goed en bv bij Kijk TV is nu ingebouwd dat ie niet meer op Android TV opstart. Sowieso lijken Nederlandse omroepen niet erg enthousiast om nog apps voor gratis streams te ontwikkelen of ondersteuning voor oudere Smart TV te ondersteunen. Lijkt er op dat men de consument naar betaalde diensten wil douwen. Gelukkig is er Kodi , maar die video addons werken minder prettig dan een app.
Exact dit. Geen RTL XL, geen NPO app. Ja kan casten bij die laatste, maar je koopt een Android TV juist om wat te kunnen 'browsen' toch?

Daarnaast is het ook bijzonder dat USB audio netjes wordt ondersteund, maar er nergens een output device te selecteren is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:20
zAo schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:53:
[...]

Exact dit. Geen RTL XL, geen NPO app. Ja kan casten bij die laatste, maar je koopt een Android TV juist om wat te kunnen 'browsen' toch?

Daarnaast is het ook bijzonder dat USB audio netjes wordt ondersteund, maar er nergens een output device te selecteren is :+
Bij de CC2 kan je op de NPO app toch gewoon browsen op je tablet / telefoon? En RTL XL cast ik gewoon vanuit mijn browser, werkt prima hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Joster schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 17:00:
[...]
Bij de CC2 kan je op de NPO app toch gewoon browsen op je tablet / telefoon? En RTL XL cast ik gewoon vanuit mijn browser, werkt prima hoor :)
Dat kan inderdaad, alleen bij de Chrome browser (die ik dus niet gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
RTL XL voor iOS kan sinds vorige week met degratis variant ook casten, dus voor mij werkt npo en RTL XL nu goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

TheMystery schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 17:06:
RTL XL voor iOS kan sinds vorige week met degratis variant ook casten, dus voor mij werkt npo en RTL XL nu goed.
Aha. Op Android moet je ervoor betalen.

Feit blijft dat het op deze manier een wel erg dure chromecast wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar is Nvidia begonnen met de uitrol van Android 6.0 naar de originele Nvidia Shield Tablet.
Zie ook: Android 6.0-update zorgt voor wifi-problemen bij originele Nvidia Shield-tablet

Hopelijk wordt de update ook snel uitgerold naar de Nvidia Shield TV :).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2016 08:55 . Reden: Beschrijving link aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
Die uitrol naar de Shield Tablet is oud nieuws, maar Android 6 zou eind januari ook naar de Shield TV komen. Aangezien niet helemaal dezelfde hardware is zouden er problemen kunnen zijn, maar dat is natuurlijk speculeren.
Alternatieven als bv casten en Kodi kan idd ook, maar werkt minder mooi als een rechtstreekse app op de Shield TV zelf. En ik denk dus dat alle omroepen er steeds meer op aansturen om geen tijd meer te steken in apps voor hun gratis streams. Niet alleen voor de Shield TV ... die officieel nog steeds niet uit is in Nederland, maar dus ook voor andere Smart TV's zijn er problemen. (Mede gebaseerd op ontwijkende antwoorden op fora van omroepen en reacties als : je kunt de betaalde dienst nemen... die werkt wel... Wat al genoeg zegt)
En ik heb nog een chromecast '1' liggen en dat is echt goedkope troep vergeleken met de Shield TV. Sommige mensen begrijpen geloof ik nog niet echt het verschil in beleving tussen een half werkende langzame oplossing ipv de super snelle Shield TV die ook nog eens veel meer kan :) Overigens zijn er wel oa apps voor ARD en ZDF voor mijn Duitse Shield TV

edit : verklaring ?
nieuws: Android 6.0-update zorgt voor wifi-problemen bij originele Nvidia Shi...

[ Voor 31% gewijzigd door AtariXLfanboy op 03-02-2016 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beschrijving van mijn link was misschien wat onduidelijk, aangezien ik naar hetzelfde nieuws doorlink als de link in jouw post :). Dat zou inderdaad wel eens de verklaring kunnen zijn dat Nvidia voorlopig wacht met de update uit te rollen naar de Nvidia Shield TV. Het vreemde van de zaak is echter dat deze problemen zich niet voordoen bij de Nvidia Shield Tablet K1.

Ik heb echter liever dat Nvidia eerst deze problemen oplost vooraleer ze de update verder uitrollen naar de rest van de toestellen. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2016 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:28
Inderdaad, in het geval van een mediaplayer is niets irritanter dan bugs waardoor je niet gewoon simpel film kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehgeahrev
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-02-2024
Waardeloos. Waar blijft die update naar 6.0? De oude android 5.1 versie op shield tv zorgt voor behoorlijk wat geluidsprobemen in de emby app, voornamelijk DD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
nooit last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
Ik heb een 4k hdmi 2.0 hisense tv die geen optie heeft om te wisselen tussen full rgb of limited rgb input via hdmi. Daardoor zijn de kleuren via shield tv nogal flets. Immers, shield tv geeft signaal door in limited rgb, tv verwacht echter full rgb.

Raar genoeg werkt alles wél prima als ik een hdmi 1.0 poort gebruik op mijn tv en in 1080p resolutie blijf. Dus ja, totdat nvidia of hisense update uitbrengen zal ik maar in 1080p blijven.... :(

Spijtige zaak, had net omwille v 4k compatibiliteit de nvidia shield gekochg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
Ondanks mijn gemopper gebruik ik de Shield TV overigens elke dag :) Vooral YouTube , Kodi en paar spelletjes geven amusement waarvoor eigenlijk geen goedkopere oplossingen voor zijn die net zo goed zijn. De focus op bv de Chromecast functionaliteit is wat overdreven aangezien dat maar een extra is die ik gelukkig (!) niet meer hoef te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
AtariXLfanboy schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:19:
Ondanks mijn gemopper gebruik ik de Shield TV overigens elke dag :) Vooral YouTube , Kodi en paar spelletjes geven amusement waarvoor eigenlijk geen goedkopere oplossingen voor zijn die net zo goed zijn.
De soepelheid en snelheid zijn inderdaad ongeëvenaard, erg fijn. Wat ik wel jammer vind is dat het apparaat niet écht uit kan. Ik switch alles na gebruik uit met klik aan klik uit stekkerdoos en élke keer na het weer aanzetten is de Shield de source waar beeld/signaal het op uit komt, ook na als laatste tv te hebben gekeken.

Inderdaad kan je hem "uit" zetten door een seconde of 10 op power te drukken maar na het aanzetten van het stekkerblok gaat de Shield alsnog aan en neemt weer het beeld over. Oh well, er zijn ergere dingen, maar toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:29
Brad Pitt schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:01:
[...]

Ik switch alles na gebruik uit met klik aan klik uit stekkerdoos en élke keer na het weer aanzetten is de Shield de source waar beeld/signaal het op uit komt, ook na als laatste tv te hebben gekeken.
Dat de TV automatisch aangaat en dat Shield TV je input source verandert kun je uitzetten:
Instellingen => HDMI => CEC one touch play

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
NetRipper schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 23:25:
Dat de TV automatisch aangaat en dat Shield TV je input source verandert kun je uitzetten:
Ja, en dan elke keer precies de goede remote pakken om het volume te bedienen, de Shield te bedienen, nee dank je :) CEC werkt prima hier. De Shield moet gewoon uit kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:42
NetRipper schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 23:25:
[...]

Betere optie is om op de TV uit te zetten dat hij automatisch switched naar de actieve HDMI input en niet aangezet mag worden door CEC. Dan is het hele probleem opgelost en kun je gewoon nog de rest van de CEC opties gebruiken op de shield.

[ Voor 6% gewijzigd door DeOS op 06-02-2016 12:05 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DeOS schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 12:04:
Betere optie is om op de TV uit te zetten dat hij automatisch switched naar de actieve HDMI input
Dit kan helaas niet hier op het bejaarde bakkie :)

Een apparaat dat niet helemaal uit kán, ook niet als de gebruiker dat wil, vind ik alsnog erg vreemd/irritant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Tjah, ik heb me er bij neergelegd. De HDMI handshakes gaan bij mij niet altijd goed als ik hem via klik-aan-klik-uit uit en aan zet, met als resultaat dat CEC Russische roulette wordt. Ik laat hem dus maar gewoon lekker aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Laatst online: 16:30
l3p schreef op zondag 24 januari 2016 @ 10:29:
Ik heb nu diverse Kodi builds geprobeerd maar bij allemaal zijn er bepaalde geluidsstreams out of sync.
Vooral DD en DTS-HD, gelijk al out of sync of na een half uur pas dat het opvalt.
Maar weer terug naar 16.0 RC1 of zelfs 15 totdat dit opgelost is.
Heb je ook de versie uit dit topic al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Heeft iemand plex audio passtrough al aan de gang gekregen? Ik nog altijd niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Bedankt maar ik wacht het toch nog even af, alles draait nu perfect op DTSHD en DD+ na.

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
l3p schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:46:
[...]

Bedankt maar ik wacht het toch nog even af, alles draait nu perfect op DTSHD en DD+ na.
Ja, bij mij ook met de Kodi build vanuit de play store (15.2 volgens mij). Vandaar dat ik zelf nog niet zo'n zin heb om te gaan knutselen.

Eigenlijk is het ook wel bizar, dat mijn Popcorn Hour mediaplayer 6 jaar geleden al prima met DTS-HD overweg kon en dat we nu nog steeds aan het klooien zijn met DTS op de Shield...

M'n Onkyo staat me ook al jaren zielig aan te kijken wanneer hij nou eens echte kwaliteit geluid mag weergeven :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vorige week een Shield in gebruik genomen. Wat een heerlijk apparaat. De combi tussen media en gamen is echt ideaal! Geforce Now is echt geweldig voor de casual gamer.

Enige wat niet goed gaat is CEC, dat is al vaker voorbij gekomen. Bij het aanzetten van de Shield worden tv en soundbar wel wakker, maar volume is niet met de Shield remote te doen. Hoop dat een volgende update daar nog verbetering in kan brengen, maar het mag de pret verder niet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:20
Frank-NL schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:34:
Vorige week een Shield in gebruik genomen. Wat een heerlijk apparaat. De combi tussen media en gamen is echt ideaal! Geforce Now is echt geweldig voor de casual gamer.

Enige wat niet goed gaat is CEC, dat is al vaker voorbij gekomen. Bij het aanzetten van de Shield worden tv en soundbar wel wakker, maar volume is niet met de Shield remote te doen. Hoop dat een volgende update daar nog verbetering in kan brengen, maar het mag de pret verder niet drukken.
Welke games speel je zoal? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:48
Als ik muziek aanzet via de shield, en dan mijn tv uitzet gaat het gene wat afspeelt op pauze.

Kan iemand testen of dat bij hem/haar ook zo is. En weet iemand hoe dit te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
remanus schreef op maandag 15 februari 2016 @ 21:11:
Kan iemand testen of dat bij hem/haar ook zo is.
Hier gaat dan "alles" gewoon mee uit.
En weet iemand hoe dit te omzeilen?
Elke vorm van HDMI CEC uitzetten reeds geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Joster schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:47:
[...]

Welke games speel je zoal? :)
Tot nu toe alleen nog Lego Harry Potter :) Als je samen speelt is lang niet alles even leuk, maar er staan ook nog genoeg andere interessante games tussen. Het is wel een hele logische evolutie van gaming, dat streamen. Het verlaagt de drempel om bepaalde games uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
Brad Pitt schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:24:
[...]
Elke vorm van HDMI CEC uitzetten reeds geprobeerd?
Alles al geprobeerd, ik wil gewoon muziek afpelen zonder dat de tv aanstaat. Kodi, Plex beide spelen niet door als ik de tv uitzet. Dus het moet een Shield instelling of eigenschap zijn.

Dan maar eens op het officiële Nvdia forum zoeken/posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
remanus schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 17:22:
Alles al geprobeerd, ik wil gewoon muziek afpelen zonder dat de tv aanstaat. Kodi, Plex beide spelen niet door als ik de tv uitzet. Dus het moet een Shield instelling of eigenschap zijn.

Dan maar eens op het officiële Nvdia forum zoeken/posten.
Waarschijnlijk obvious maar de Shield zit alléén met HDMI op de receiver aangesloten en niet via HDMI/ARC ook met de tv toch? Indien puur Shield/receiver zou ik pauzeren van muziek ook wel een beetje vaag vinden ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
Mijn tv heeft niet eens ARC, en ja zit via een Pioneer LX83 op mijn Panasonic plasma tv. Dus het is gewoon vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 10:58

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Heb er ook een besteld.

Is deze app niet handig voor alle gebruikers van Horizon, NPO, etc: https://shield.nvidia.com/games/android/urc

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Wat zou ik met die app kunnen? Mijn shield Console roteert nooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
jopie schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:54:
Wat zou ik met die app kunnen? Mijn shield Console roteert nooit?
Dit is vooral handig voor apps die je sideload. Dus apps die niet voor android tv gemaakt zijn, sommige apps openen dan standaard in portrait modus. Met deze app kun je hem forceren in landscape mode.

Volgens mij was hier echter ook een gratis alternatief voor.

[ Voor 7% gewijzigd door DeOS op 17-02-2016 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Huh? Is mijn reactie nu weg? Stock android roms zijn onbespreekbaar? :p

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• Tokageroh
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-04 14:23
Heeft iemand wel eens last van stotteringen?
Ik heb het misschien 1x p / w. en dan moet ik een aantal apps sluiten en dan lost het zich weer op uiteindelijk maar keert het weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Tokageroh schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 18:15:
Heeft iemand wel eens last van stotteringen?
Ik heb het misschien 1x p / w. en dan moet ik een aantal apps sluiten en dan lost het zich weer op uiteindelijk maar keert het weer terug.
Ik heb wel eens dat tijdens een film het beeld stopt in KODI. Heel soms wordt het herhaaldelijk erg en dan sluit ik de hele boel af. Dan werkt het weer.

Systeem staat eigenlijk op sleep mode constant. Dus een reboot eens in de twee weken is niet raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokageroh
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-04 14:23
Kashika schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:47:
[...]

Ik heb wel eens dat tijdens een film het beeld stopt in KODI. Heel soms wordt het herhaaldelijk erg en dan sluit ik de hele boel af. Dan werkt het weer.

Systeem staat eigenlijk op sleep mode constant. Dus een reboot eens in de twee weken is niet raar.
Wat jij beschrijft is wel heel anders dan wat ik heb. Reboot doe ik ook wel eens ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
Ik heb nu een week de Shield in huis. Enerzijds top maar ik ervaar toch veel problemen. In de 4k 50 en 60hz mode krijg ik rechts op mijn tv een groene streep. Dit blijkt vaak voor te komen met een Philips Tv. Bij andere spelers heb ik het niet. Grotere problemen ervaar ik met het afspelen van 3D-content (welk format dan ook). SBS geeft een groen raster en de beelden blijven naast elkaar staan, wat ik ook instel op de tv. Met mijn Mede8er MED600X3D heb ik nergens last van. Ik heb alle ingangen van mijn tv geprobeerd en diverse HDMI-kabels. Mijn tv ondersteund overigens 4k, ook op 50 en 60hz.

Iemand een idee? Anders gaat ie terug en ga ik voor een Neo U1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschoenen
  • Laatst online: 27-08 23:29
Hallo,

Ik ben geïnteresseerd in de Shield TV en wil heb als vervanger van mijn HTPC kopen.
Ik kijk ook Anime en sommige videos willen nog wel eens zware Typesetting bevatten (TL;DR bewegende subtitles). Zou iemand met een Shield TV voor mij een video willen testen in KODI?

PM mij dan a.u.b. :)

edit: bedankt voor je hulp SannrHerr

[ Voor 5% gewijzigd door beschoenen op 23-02-2016 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Dat lijkt me verschrikkelijk, maar ik wil het wel voor je testen. :p

edit: Zojuist Hiryuu's Sword Art Online S2 getest in Kodi. Doet het prima, zelfs met de gruwelijke karaoke anime ondertiteling boven en onder in beeld.

edit2: http://sendvid.com/b6hmsoln
Excuses voor de zachte audio.

[ Voor 69% gewijzigd door SannrHerr op 22-02-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drs.titulaer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08-2022
Krijg zojuist de Marshmellow update binnen !!!

De wondere wereld van de micro-electonica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:38
SannrHerr schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:38:
Dat lijkt me verschrikkelijk, maar ik wil het wel voor je testen. :p

edit: Zojuist Hiryuu's Sword Art Online S2 getest in Kodi. Doet het prima, zelfs met de gruwelijke karaoke anime ondertiteling boven en onder in beeld.

edit2: http://sendvid.com/b6hmsoln
Excuses voor de zachte audio.
Ik heb nog nooit Anime gekeken, maar zit dit in de videofile of wordt dit gerenderd of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Zowel de Japanse fonetisch uitgeschreven text bovenin, als de karaoke onderin worden gerenderd. Dat zijn de subs in het MKV bestand. Ik kende het ook niet, hoor. :p
VLC op mijn PC moest even rekenen voordat 'ie begon te spelen. De Shield deed het sneller!
drs.titulaer schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:38:
Krijg zojuist de Marshmellow update binnen !!!
Oeh, beter!

edit: Ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
Mijn Shield is update 3.0 aan het downloaden.. Hopelijk is dat Android 6.0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/oyM041UEZSuarDadSh3JkdTi/medium.jpg

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Laatst online: 11-09 20:42
Hopelijk lost dat update mijn grootste probleem want mijn shield tv is onbruikbaar, gebroken! Vanavond testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
Ik ga het iig nog een keer proberen met de 128 Gb SDXC card ipv 32 Gb SDHC card die ik nu gebruik. Externe USB werkt iig nu wel zonder Stickmount :)
update :
Hmz er komt een melding dat de SDXC card traag zou zijn. Dat zou je niet verwachten bij een Samsung 128 Evo Plus.
update2:
Apps willen niet verplaatsen naar de SDXC card omdat er onvoldoende opslagruimte zou zijn... 118 Gb vrij ...
Zucht.

[ Voor 47% gewijzigd door AtariXLfanboy op 23-02-2016 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:45
Ik zit ook te twijfelen om een NVidia shield aan te schaffen om voornamelijk te gebruiken als mediacenter, vervanging voor mijn huidige win10 htpc
Alleen jammer dat er nog nier zoveel apps voor Android tv beschikbaar zijn.
De meeste kan ik wel opvangen met kodi zoals: rtlxl en uitzending gemist bijvoorbeeld.

Het grootste voordeel wat ik hieruit probeer te halen is dat apps zoals emby, netflix, hbogo en eventueel fox sport goed met een afstandbediening te bedienen zijn.

is dit allemaal goed met een CEC afstandbediening te bedienen of zal ik de echte afstandbediening erbij halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Sideloaden van oa. RTL XL werkt prima. Controller werkt na de laatste update ook als muis.

Mijn 5 jaar oude Sony doet het prima met CEC. Net iets minder dan icm. RPi 2, maar de meeste functies werken prima.
Geloof dat je knoppenfuncties zelfs nog aan kan passen in een of andere .ini.

Ik heb eventueel nog wel de remote over. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
Dat is goed om te horen.
Ga me nog maar even inlezen in het sideloaden van apps.

@SannrHerr je hebt PM:P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
hier ook shield 3.0 binnen en ik zag dat Kodi ook heeft geupdate naar v16. Helaas hebben ze DHS-HD en Dolby True HD nog niet geimplementeerd in deze versie :(

Ik denk dat ik nu toch maar even deze versie ga proberen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Die doet het prima.

En volume met HDMI CEC eindelijk ook, met de 3.0 update. Beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Brad Pitt schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:37:
[...]

Die doet het prima.

En volume met HDMI CEC eindelijk ook, met de 3.0 update. Beter :)
Inderdaad, net even snel getest en werkt prima!
Echt fijn om eindelijk van de betere HD Audio formaten te kunnen genieten bij films etc.

Hopelijk komen er geen andere issues voor terug :X

Ik heb zelf tot nu toe nog niet echt gebruik gemaakt van HDMI CEC. Ik gebruik alleen het geluid van m'n Onkyo receiver en daar zitten alle apparaten op aan gesloten. Er gaat dan alleen een hdmi naar m'n tv. Ik hoef m'n tv dus alleen aan te zetten (heb ik ingeprogrammeerd in de ab van de Onkyo), de source blijft altijd hetzelfde en m'n volume uit.
Ik gebruik dus alleen m'n Onkyo afstandbediening, m'n Ziggo decoder afstandbediening en de shield controller.

Zou ik met HDMI CEC dus alles alleen met de Onkyo afstandbediening kunnen doen?

[ Voor 40% gewijzigd door Pusherman_ op 23-02-2016 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:27
hi allemaal,

Als ik nu zo de eerste reviews lees van android 6.0 voor de shield tv in combinatie met Kodi 16 dan krijg ik het idee dat je nu voor het eerst 2D bluray ISO's kunt kunt afspelen met DTD-HD MA en Dolby True HD support.
De laatste paar comments in de link van Pusherman lijken dit namelijk te bevestigen. (http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252852)
Kan iemand hier het ook bevestigen?

[ Voor 22% gewijzigd door basix op 23-02-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
basix schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:51:
hi allemaal,

Als ik nu zo de eerste reviews lees van android 6.0 voor de shield tv in combinatie met Kodi 16 dan krijg ik het idee dat je nu voor het eerst 2D bluray ISO's kunt kunt afspelen met DTD-HD MA en Dolby True HD support.
De laatste paar comments in de link van Pusherman lijken dit namelijk te bevestigen. (http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252852)
Is toch alleen met die nightly build van Kodi 16? Ze hebben een speciale testversie beschikbaar die dit ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:27
Kashika schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:13:
[...]

Is toch alleen met die nightly build van Kodi 16? Ze hebben een speciale testversie beschikbaar die dit ondersteund.
je hebt gelijk, ik had verkeerd gelezen. Alleen nog maar met speciale kodi 16 build.

http://forum.kodi.tv/show...52&pid=2255000#pid2255000
http://forum.kodi.tv/show...52&pid=2255281#pid2255281

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Inmiddels doet mijn USB-DAC het na de Android 6 update ook onder YouTube, games, Kodi, etc.

Zijn er mensen bezig geweest met emulators? SNES en Gamecube spellen draaien iig prachtig. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door SannrHerr op 23-02-2016 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
SannrHerr schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:25:
Inmiddels doet mijn USB-DAC het na de Android 6 update ook onder YouTube, games, Kodi, etc.

Zijn er mensen bezig geweest met emulators? SNES en Gamecube spellen draaien iig prachtig. ;)
Gamecube? Via Dolphin?

Ik dacht dat dit juist erg afhankelijk was van de game. Kan smash zonder lag gespeeld worden? :O

Welke USB dac gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
Kan iemand mij vertellen of er enorm veel verschil zit tussen het streamen mbv Steam en Nvidia's Geforce streaming? Zo ja hoeveel verschil is dit? Ik ga even uit van een vaste bedrading (UTP, 1gBit netwerk)

Ik heb op dit moment een ATI 7950 / 3GB kaart en zit OF te denken aan een Steam Box OF aan een Shield. In het geval van het laatste is dan het hebben van een nVidia kaart een must? Voor streamen van media content gebruik ik al een Apple TV 4..

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabber
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-08 10:23
SannrHerr schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:25:

Super NES, N64 en Dreamcast draaien bij mij prima. Gamecube is inderdaad sterk afhankelijk van de game bij mij. En de analoge controller krijg ik ook nog niet helemaal lekker bij Dolphin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
Zo met een 50 euro cadeaubon en 150 euro heb ik mijn shield ook besteld. Krijg hem vrijdag of zaterfag binnen, ben benieuwd.

Ondertussen alles over emulators en apps sideloaden lezen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Audio-GD NFB-1 (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
Spam schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 18:44:
Kan iemand mij vertellen of er enorm veel verschil zit tussen het streamen mbv Steam en Nvidia's Geforce streaming? Zo ja hoeveel verschil is dit? Ik ga even uit van een vaste bedrading (UTP, 1gBit netwerk)

Ik heb op dit moment een ATI 7950 / 3GB kaart en zit OF te denken aan een Steam Box OF aan een Shield. In het geval van het laatste is dan het hebben van een nVidia kaart een must? Voor streamen van media content gebruik ik al een Apple TV 4..
Ik stream met Nvidia gamestream vanaf mijn desktop en kan je alvast vertellen dat dat prima werkt. Geen lag ofzo (heb ook gigabit netwerk), het voelt allemaal zeer goed aan.

Geen idee hoe het zich verhoudt tov Steam streaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik ben ook aan het overwegen om er een te halen, maar is de Pro HDD het waard? Zou je er later er zelf nog een kunnen inzetten? Ik denk dat ik er niet zoveel op game maar meer als netwerk media center gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Spam schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 18:44:
OF aan een Shield. In het geval van het laatste is dan het hebben van een nVidia kaart een must?
Gezien het feit dat je GeForce experience nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Megamind schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 01:38:
Ik ben ook aan het overwegen om er een te halen, maar is de Pro HDD het waard? Zou je er later er zelf nog een kunnen inzetten? Ik denk dat ik er niet zoveel op game maar meer als netwerk media center gebruik.
Als je games speelt via Geforce Now dan stream je alles dus daar heb je geen lokale opslag voor nodig en wel een hele verzameling aan games beschikbaar: https://shield.nvidia.com/games/geforce-now
Android games zijn over het algemeen niet super groot. GTA is 2 GB ongeveer.

Ik heb gister na de update naar Marshmellow een 64GB SD kaart in de Shield geschoven. Die wordt nu gezien als internal storage.

Dat is voorlopig wel even voldoende, want ik gebruik ook veel Plex, Live Channels en Netflix en dat kost toch geen opslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pusherman_
basix schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:51:
hi allemaal,

Heb het even voor je getest met een ISO van de Blu-Ray van Spectre. De helicopter scene is in DTS-HD nog meer genieten dan in DTS :9~ . Werkt perfect dus.

Ik gebruik dus wel die speciale Kodi versie:
Megamind schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 01:38:
Nu met update 3 moet dat helemaal geen probleem meer zijn toch? je kunt je eigen micro-sd of usb-stick nu ook als interne opslag gebruiken:

"Turn your SD card or external USB storage into encrypted internal storage for your apps and games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:33
Ruudox schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:10:
Zo met een 50 euro cadeaubon en 150 euro heb ik mijn shield ook besteld. Krijg hem vrijdag of zaterfag binnen, ben benieuwd.

Ondertussen alles over emulators en apps sideloaden lezen:P
Waar heb je hem besteld? Die cadeaubon, kan ik die ook ergens op internet vinden? Of bedoel je dat het een cadeaubon is waarvoor is betaald door iemand anders?

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Holy shit. Wat een dik apparaat.

Sluit je via USB aan voor audio? Werkt het niet als een soort receiver dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Kashika schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:20:
[...]
Holy shit. Wat een dik apparaat.

Sluit je via USB aan voor audio? Werkt het niet als een soort receiver dan?
Nee, is puur een DAC met USB, i2s, coaxiale en optische ingang. Dus:
Nvidia Shield TV -> [USB] -> DAC -> [RCA] -> versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
is het iemand al gelukt hd audio passtrough te geven in plex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
nathalia schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:44:
[...]

Waar heb je hem besteld? Die cadeaubon, kan ik die ook ergens op internet vinden? Of bedoel je dat het een cadeaubon is waarvoor is betaald door iemand anders?
Heb hem besteld op Amazon.de

Die cadeau bon had ik van iemand gekregen als cadeau:p, maar ik heb misschien nog wel een 10 euro kortingsbon over voor amazon.de ben die namelijk vergeten in te leveren.

En de nvidia shield wordt gewoon vanuit nederland(zwolle) verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
Het zou handig zijn als NVIDIA een lijst zou maken welke (64/128 Gb SDXC met name) micro SD cards werken met de Shield TV als interne storage.
En helaas is ES File explorer nog niet aangepast aan Android 6.0 access control zodat ik geen files kan veranderen op de externe opslag, maar ik hoop dat dat binnenkort opgelost is. En ook ander apps zullen dat niet kunnen door het vernieuwde systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Pusherman_ schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:31:

Heb het even voor je getest met een ISO van de Blu-Ray van Spectre. De helicopter scene is in DTS-HD nog meer genieten dan in DTS :9~ . Werkt perfect dus.

Ik gebruik dus wel die speciale Kodi versie:
Had jij eerder wel last dat het geluid niet synchroon liep na een aantal minuten of werkt het bij jou altijd al goed ook met de vorige versie?

L3p - MK - PV - WP

Pagina: 1 ... 7 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.