Dit is pas de eerste kodi versie met DTS-HD ondersteuning die ik test...l3p schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:44:
[...]
Had jij eerder wel last dat het geluid niet synchroon liep na een aantal minuten of werkt het bij jou altijd al goed ook met de vorige versie?
Ik heb zelf inmiddels films met Dolby HD Master gekeken middels pass through (receiver geeft aan dat dit de input is). Ik ben nog geen films tegengekomen met DTS-HD, maar ik heb gelezen dat anderen daar ook succes mee hebben.Xenophoben schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:45:
is het iemand al gelukt hd audio passtrough te geven in plex?
Verder heb ik net de 3.0 update geinstalleerd na een factory reset te hebben gedaan. Ik had veel handshake issues met mijn Shield TV en mijn Marantz receiver. In de release notes staat specifiek dat er issues met Denon receivers zijn opgelost. Omdat Denon hetzelfde moederbedrijf heeft, hoop ik dat dit ook bij Marantz receivers werkt. Tot nu toe lijkt het wel.
Nog een tip: installeer de app aerial dream op de Shield TV. Je kunt dan de filmpjes van de Apple TV screen saver als Daydream instellen. Ziet er erg goed uit.
Vandaag is de shield 16gb + controller + Afstandbediening voor 208 (incl verzendkosten) bij amazon.fr te bestellen
Legion 7i i9 3080 32gb
Oke ik ga dan nog een factory reset proberen. Ik heb alles geupdate , passtrough aanstaan maar het werkt helaas niet.AgeOfPanic schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:25:
[...]
Ik heb zelf inmiddels films met Dolby HD Master gekeken middels pass through (receiver geeft aan dat dit de input is). Ik ben nog geen films tegengekomen met DTS-HD, maar ik heb gelezen dat anderen daar ook succes mee hebben.
Verder heb ik net de 3.0 update geinstalleerd na een factory reset te hebben gedaan. Ik had veel handshake issues met mijn Shield TV en mijn Marantz receiver. In de release notes staat specifiek dat er issues met Denon receivers zijn opgelost. Omdat Denon hetzelfde moederbedrijf heeft, hoop ik dat dit ook bij Marantz receivers werkt. Tot nu toe lijkt het wel.
Nog een tip: installeer de app aerial dream op de Shield TV. Je kunt dan de filmpjes van de Apple TV screen saver als Daydream instellen. Ziet er erg goed uit.
Thanks!
Ik heb nog wat meer testen gedaan en merk nu dat TrueHD geconverteerd wordt naar AC3, DTS-MA wordt netjes doorgegeven aan de receiver. Ondersteuning voor TrueHD zou later nog worden toegeovoegd.Xenophoben schreef op maandag 29 februari 2016 @ 08:56:
[...]
Oke ik ga dan nog een factory reset proberen. Ik heb alles geupdate , passtrough aanstaan maar het werkt helaas niet.
Thanks!
Vandaar! Ik zal vanavond eens kijken of dts-hd het wel doet.
TrueHD 5.1 werkt hier prima, alleen 7.1 geheel niet. Krijg dan beeldfouten en een en al misère. Gelukkig is het meeste DTS-HD maar toch verraste dit een beetje (dit met de 20-02 PT build).AgeOfPanic schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:42:
Ik heb nog wat meer testen gedaan en merk nu dat TrueHD geconverteerd wordt naar AC3, DTS-MA wordt netjes doorgegeven aan de receiver. Ondersteuning voor TrueHD zou later nog worden toegeovoegd.
Nickname does not reflect reality
Fijn dat je ook spellen handmatig toe kan voegen. Zo loopt Carmageddon: Reincarnation als een tiet! Toch een stuk leuker om dat spel onderuitgezakt op de bank te spelen, in plaats van achter de PC.
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Wat ook kicken is: "C:\Windows\System32\mstsc.exe" toevoegen. Vond ik zelf érg geestig en handigSannrHerr schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:31:
Fijn dat je ook spellen handmatig toe kan voegen. Zo loopt Carmageddon: Reincarnation als een tiet! Toch een stuk leuker om dat spel onderuitgezakt op de bank te spelen, in plaats van achter de PC.
Remote desktop?
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Ja vond ik space, even op de 65 inch beneden wat downloads boven aan knallen en weer verder film kijkenSannrHerr schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:58:
Remote desktop?
Kun je ook geluid uit je DAC en via HDMI laten verlopen? Ik zou graag muziek kunnen afspelen als mijn TV uitstaat
Bedoel je of je ÉN geluid via HDMI ÉN geluid via USB, simultaan, kan laten lopen? In dat geval is het antwoord: Nee!zAo schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:10:
[...]
Kun je ook geluid uit je DAC en via HDMI laten verlopen? Ik zou graag muziek kunnen afspelen als mijn TV uitstaat
Excuus, ik dacht van wel, maar toen gebruikte ik nog de optische uitgang van mijn TV.
[ Voor 39% gewijzigd door SannrHerr op 01-03-2016 12:44 ]
Ik bedoelde inderdaad beide (of; als de TV uit is, dan over USB). Beetje jammer weer dit.SannrHerr schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:34:
[...]
Bedoel je of je ÉN geluid via HDMI ÉN geluid via USB, simultaan, kan laten lopen? In dat geval is het antwoord: Nee!
Excuus, ik dacht van wel, maar toen gebruikte ik nog de optische uitgang van mijn TV.

Verder kan ik wel eindelijk Plex gebruiken en normaal Netflixen sinds de update; geen rare fast forwards meer na een pause & resume
Android TV blijft veel applicaties missen, maar wat er is begint wel steeds fijner te werken.
Gewoon sideloaden.
Maar waarom zou je nog geluid via je TV willen als je geluid via een DAC/versterker kan laten lopen?
Maar waarom zou je nog geluid via je TV willen als je geluid via een DAC/versterker kan laten lopen?
Omdat mijn versterker vrijwel nooit aanstaat; voor een snel Youtubeje zijn de speakers in mijn TV meer dan genoeg.SannrHerr schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:10:
Gewoon sideloaden.
Sideloaden gaat inderdaad in veel gevallen, maar de applicaties werken 9/10x niet lekker met een remote.
Dat is waar. Ik heb sowieso een Logitech K400 liggen. Maar de linker stick van de controller doet nu ook dienst als muis.
Die heeft hier op de Shield echt een bereik van nul. Lig je een beetje onderuit op de bank met dat ding op schoot registreert 'ie de helft van de aanslagen niet. Valt mij echt enorm tegen, voor een draadloos apparaat.SannrHerr schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:33:
Dat is waar. Ik heb sowieso een Logitech K400 liggen. M
Vreemd. Shield staat hier in een kastje en de K400 doet het prima.
Hier werkt de wireless keyboard + mouse ook goed op 5m afstand (met Shield in een kastje), maar ik heb niet voor niets een leanback-device gekocht
Het dagelijks gebruik moet met de remote, of niet.
Sorry, had moeten vermelden dat ik inmiddels weer gebruik maak van Plex. Daarin is TrueHD ondersteuning nog niet ingebouwd. In Kodi inderdaad wel.
Brad Pitt schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:27:
[...]
TrueHD 5.1 werkt hier prima, alleen 7.1 geheel niet. Krijg dan beeldfouten en een en al misère. Gelukkig is het meeste DTS-HD maar toch verraste dit een beetje (dit met de 20-02 PT build).
Bedoel je de versie uit de Play Store? of heb je hem ergens anders vandaan?Brad Pitt schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:04:
Hmmm, Play versie van Kodi er op gezet (i.p.v.de PT) en nogmaals TrueHD getest. Nu doet ie het prima in 7.1.
[afbeelding] [afbeelding]
Weliswaar multichannel PCM i.p.v. met TrueHD aanduiding maar goed, boeien, gebruik toch DSP geneuzel
Yes. Was beetje aan het rommelen met Kodi versies, skins, audio-formaten en zag dat TrueHD (7.1) totaal niet werkte dus gewoon even de standaard Play versie er op gezet en die deed het (met deze film) primaEdje040 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:42:
[...]
Bedoel je de versie uit de Play Store? of heb je hem ergens anders vandaan?
Ik blijf het vreemd vinden. Bij mij krijg ik alleen stereo, wat ik ook instel 5.1, 7.1 etc. De HDMI van de Shield zit op de 2.2 poort (andere ook getest). Mijn tv geeft 5.1 door, dat weet ik. Bij mijn Mede8er doet ie dat ook maar bij de Shield blijft het stereo...jij een idee?Brad Pitt schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:48:
[...]
Yes. Was beetje aan het rommelen met Kodi versies, skins, audio-formaten en zag dat TrueHD (7.1) totaal niet werkte dus gewoon even de standaard Play versie er op gezet en die deed het (met deze film) prima
Je hebt wel bij de audio-settings specifiek ingesteld dat je een 5.1/7.1 set hebt? Standaard staat die op 2.0.Edje040 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:31:
Ik blijf het vreemd vinden. Bij mij krijg ik alleen stereo, wat ik ook instel 5.1, 7.1 etc. De HDMI van de Shield zit op de 2.2 poort (andere ook getest). Mijn tv geeft 5.1 door, dat weet ik. Bij mijn Mede8er doet ie dat ook maar bij de Shield blijft het stereo...jij een idee?
Yep. in Kodi aangepast naar 5.1, maar ook 7.1 laat geen verschil zien. Ook Youtube en VLC geven alleen stereo door via de Shield. Netflix trouwens ook.Brad Pitt schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:59:
[...]
Je hebt wel bij de audio-settings specifiek ingesteld dat je een 5.1/7.1 set hebt? Standaard staat die op 2.0.
Die remote heb je die nodig om xbmc te bedienen of kun je ook alles via de gamepad doen?
50euro voor de remote lijkt me nogal veel.
Kodi 16RC1 PassThrough build van 8 maart
irritant dat de remote er niet meer gratis bijgeleverd wordt
Kan beiden. Of via je TV middels CEC.Elkristo78 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:01:
Die remote heb je die nodig om xbmc te bedienen of kun je ook alles via de gamepad doen?
Ik ben sinds gisteren ook een trotse shield tv bezitter.
Echter merk ik veel problemen met de (bekabelde) internet verbinding.
Shield onderbreekt met enige regelmaat mijn films binnen Netflix en Kodi en geeft dan aan bij verbindingen dat ik zowel via Ethernet als Wifi geen verbinding heb.
Het gekke is, op alle andere apparaten blijft alles wel goed werken.
Na een paar keer proberen/even wachten werkt alles weer (soms voor 5 minuten, soms langer).
Heeft iemand dit probleem ook (gehad)?
Shield onderbreekt met enige regelmaat mijn films binnen Netflix en Kodi en geeft dan aan bij verbindingen dat ik zowel via Ethernet als Wifi geen verbinding heb.
Na een paar keer proberen/even wachten werkt alles weer (soms voor 5 minuten, soms langer).
nog nooit, is je kabel goed ? Heb je met andere devices geprobeerd dit te doen op de zelfde kabel ?Aether885 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 23:38:
[ Voor 6% gewijzigd door Xenophoben op 10-03-2016 08:46 ]
Ik ben op zoek naar een nieuwe mediaplayer, omdat ik dingen als netflix via chromecast toch net wat minder handig vindt.
Volgens mij is NVIDIA Shield console dan voor mij de beste keuze in deze prijsklasse (200 euro) want
1-Ondersteuning van netflix in (U)HD
2-Support voor DTS-HD passthrough
De meeste android devices voldoen volgens mij niet aan eis 1 en ook niet allemaal aan eis 2 trouwens.
Een Intel NUC is natuurlijk ook leuk met windows 10 en flexibeler maar is dan ook direct twee keer zo duur.
Zie ik iets over het hoofd wat dat betreft? Of zijn er betere mediaplayer alternatieven in deze prijsklasse?
En is het nodig/handig om de shield met de afstandbediening/controller te kopen of is dat niet persé nodig? Ik heb een Logitech Harmony One in gebruik en ook nog wel een xbox wireless controller liggen. Sheelt weer 50 euries
Volgens mij is NVIDIA Shield console dan voor mij de beste keuze in deze prijsklasse (200 euro) want
1-Ondersteuning van netflix in (U)HD
2-Support voor DTS-HD passthrough
De meeste android devices voldoen volgens mij niet aan eis 1 en ook niet allemaal aan eis 2 trouwens.
Een Intel NUC is natuurlijk ook leuk met windows 10 en flexibeler maar is dan ook direct twee keer zo duur.
Zie ik iets over het hoofd wat dat betreft? Of zijn er betere mediaplayer alternatieven in deze prijsklasse?
En is het nodig/handig om de shield met de afstandbediening/controller te kopen of is dat niet persé nodig? Ik heb een Logitech Harmony One in gebruik en ook nog wel een xbox wireless controller liggen. Sheelt weer 50 euries
De controller is, imho, een complete POS. Blij de kleine remote er ook bij te hebben maar je kan, indien CEC werkt, ook je tv remote gebruiken. Puur met de controller werken vind ik persoonlijk niksdromer1967 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:14:
Ok, dan kan ik net zo goed mijn Harmony One remote gebruiken om het ding te besturen (TV ondersteunt volgens mij helaas geen CEC). Dank!Brad Pitt schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:42:
[...]
De controller is, imho, een complete POS. Blij de kleine remote er ook bij te hebben maar je kan, indien CEC werkt, ook je tv remote gebruiken. Puur met de controller werken vind ik persoonlijk niks
Ik werk weer alleen met de controller, maar misschien ook omdat ik dat jaren geleden ook al zo deed met xbmc en de eerste Xbox.. Ben het zo gewend en vind het heel fijn werken.
Misschien maar eens hdmi cec proberen...
Misschien maar eens hdmi cec proberen...
Ik gebruik het liefst gewoon de Nvidia remote omdat deze erg snel reageert. Toch pak ik vaak de Harmony omdat ik daar ook het volume mee regel.
En net als hierboven, als ik de controller toevallig in handen heb is dat geen probleem door jaren lang gebruik van XBMC op een Xbox. Zoiets verleer je niet
En net als hierboven, als ik de controller toevallig in handen heb is dat geen probleem door jaren lang gebruik van XBMC op een Xbox. Zoiets verleer je niet
Bedankt voor je reactie.Xenophoben schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:46:
[...]
nog nooit, is je kabel goed ? Heb je met andere devices geprobeerd dit te doen op de zelfde kabel ?
Hiervoor heeft er altijd een Playstation 3 op aangesloten gezeten welke probleemloos Netflix draaide.
Echter zojuist de wifi ingesteld en werkt nu als een zonnetje.
Ik zal dit weekend eens even een andere kabel leggen/testen en kijken of het daarmee opgelost is.
Is de Shield nog ergens in de aanbieding? Ik heb gezocht maar kan niks vinden
Amazon lijkt nu het goedkoopste. Anders gewoon ff googelen. Bij Afuture is ie in ieder geval flink duurder geworden. Ik heb er een paar weken geleden bij Afuture €50,- minder voor betaald inclusief een Shield afstandsbediening.outlandos schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 20:30:
Is de Shield nog ergens in de aanbieding? Ik heb gezocht maar kan niks vinden
En nu weer 220 inclusief met afstandbediening!Edje040 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 14:21:
[...]
Amazon lijkt nu het goedkoopste. Anders gewoon ff googelen. Bij Afuture is ie in ieder geval flink duurder geworden. Ik heb er een paar weken geleden bij Afuture €50,- minder voor betaald inclusief een Shield afstandsbediening.
Een interessant stukje hardware zeg. Sinds ik verhuisd ben van een appartement naar een eengezinswoning is het niet meer mogelijk om mijn pc rechtstreeks te koppelen met mijn receiver. Ik gebruikte het vooral voor kodi en games.
Van wat ik begrijp is de Shield het stukje technologie wat ik zoek. Echter zit er in mijn pc een AMD kaart, kan ik dan nog steeds streamen vanaf mijn pc? Ik kon daarnaast niet zo snel vinden of een xone controller er goed op werkt, heeft iemand daarmee ervaring?
Zo te lezen zit het met kodi wel goed, vind HD audio ook erg belangrijk namelijk.
Edit; zo te lezen heb je een GeForce kaart nodig, jammer!
Van wat ik begrijp is de Shield het stukje technologie wat ik zoek. Echter zit er in mijn pc een AMD kaart, kan ik dan nog steeds streamen vanaf mijn pc? Ik kon daarnaast niet zo snel vinden of een xone controller er goed op werkt, heeft iemand daarmee ervaring?
Zo te lezen zit het met kodi wel goed, vind HD audio ook erg belangrijk namelijk.
Edit; zo te lezen heb je een GeForce kaart nodig, jammer!
[ Voor 5% gewijzigd door kwdtje op 15-03-2016 22:53 ]
Gamestream werkt helaas alleen met nvidia kaarten. Ik heb tot op heden mijn xone controller nog niet werkend gekregen
Thanks voor de reactie, dan valt de shield op dit moment nog af. Mocht ik in de toekomst een nVidia kaart hebben dan zou het wel interessant zijn, als er support is voor xone controllers.Xenophoben schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 08:54:
Gamestream werkt helaas alleen met nvidia kaarten. Ik heb tot op heden mijn xone controller nog niet werkend gekregen
Jep. Kodi scoort best goed op het gebied van audiosoftware.kwdtjuh schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 22:50:
Geen idee hoeveel waarde Tweakers er aan hechten, maar ook op Alpha Audio zijn ze te spreken over Kodi: http://www.alpha-audio.nl...audio-pc-deel-3-software/
"De klank is gemoedelijk, soepel, gedetailleerd, korrelloos en behoorlijk 3D. "SannrHerr schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:03:
Geen idee hoeveel waarde Tweakers er aan hechten, maar ook op Alpha Audio zijn ze te spreken over Kodi: http://www.alpha-audio.nl...audio-pc-deel-3-software/
Ennnn sluit venster weer en gaat verder met rationele dingen lezen
Hebben jullie de Nvidia Shield al bij Nederlands online retails gespot?
Oh Azerty is erbij gekomen:
https://azerty.nl/0-817-9...-gaming-cloud-gaming.html
De vraag is echter of dit met of zonder afstandbediening is.
[ Voor 60% gewijzigd door outlandos op 16-03-2016 13:05 ]
pricewatch: Nvidia Shield Android TV 16GB ?outlandos schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:02:
Tenzij anders vermeld is dit zonder de AB.outlandos schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:02:
Ik heb hem ondertussen besteld bij Azerty, gisteren besteld rond 17u, vandaag netjes geleverd.
Ik hoop vooral op CEC ondersteuning zodat ik via mijn TV afstandsbediening de Shield aan kan zetten. Ik weet dat er CEC ondersteuning in zit maar ik hoop ook dat het in die richting werkt.
Dan heb ik geen extra AB nodig, de overige bediening doe ik graag met men GSM.
Dan had je hem toch beter bij Afuture kunnen bestellen voor dezelfde prijs, maar met AB?PuijkeN schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:24:
[...]
Tenzij anders vermeld is dit zonder de AB.
Ik heb hem ondertussen besteld bij Azerty, gisteren besteld rond 17u, vandaag netjes geleverd.![]()
Ik hoop vooral op CEC ondersteuning zodat ik via mijn TV afstandsbediening de Shield aan kan zetten. Ik weet dat er CEC ondersteuning in zit maar ik hoop ook dat het in die richting werkt.
Dan heb ik geen extra AB nodig, de overige bediening doe ik graag met men GSM.
Zonet even gekeken, bij Afuture is hij ondertussen een stuk duurder geworden (260 euro)... dus dezelfde prijs gaat in ieder geval niet op. Daarnaast werkt CEC perfect en kan ik dus de Shield bedienen via de afstandsbediening van mijn TV.outlandos schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:34:
[...]
Dan had je hem toch beter bij Afuture kunnen bestellen voor dezelfde prijs, maar met AB?
Bij Afuture staat in ieder geval de afstandsbediening er bij op de foto's maar nergens vermeld in de omschrijving. Ik weet dus niet wat fout zit, de omschrijving of de foto's.
Tot gistermiddag stond er in de titel bij Afuture ook nog ''+ afstandsbediening'' bij. En was de prijs 220,50.PuijkeN schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:30:
[...]
Zonet even gekeken, bij Afuture is hij ondertussen een stuk duurder geworden (260 euro)... dus dezelfde prijs gaat in ieder geval niet op. Daarnaast werkt CEC perfect en kan ik dus de Shield bedienen via de afstandsbediening van mijn TV.
Bij Afuture staat in ieder geval de afstandsbediening er bij op de foto's maar nergens vermeld in de omschrijving. Ik weet dus niet wat fout zit, de omschrijving of de foto's.
Nu is het daar inderdaad niet meer interessant
Ik wil eigen de Shield console 16gb bij Nvidia zelf bestellen, deze zou vandaag voor NL beschikbaar komen maar ik zie nog niks
heb de shield al een half jaar in mijn bezit en dit echt nog nooit gehad. Stream probleemloos netflix 4k, kodi en youtube naar me Shield. Zou je router / modem nakijken of je bekabeling. Lijkt erop dat je modem het nie trekt als je grote dingen tegelijk binnenhaalt. Had vroeger een keer een wifirouter die op tilt sloeg na een bepaalde hoeveelheid data.Aether885 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 23:38:
Die aanbieding was idd wel interessant geweestoutlandos schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:35:
[...]
Tot gistermiddag stond er in de titel bij Afuture ook nog ''+ afstandsbediening'' bij. En was de prijs 220,50.
Nu is het daar inderdaad niet meer interessant
Ik wil eigen de Shield console 16gb bij Nvidia zelf bestellen, deze zou vandaag voor NL beschikbaar komen maar ik zie nog niks

Waarschijnlijk met de aankomende release in Europa hun aanbieding veranderd.
Ik heb hem gevonden op de Nvidia site in Nederland, zie https://shield.nvidia.nl/store/android-tv
Je kan hem hier voor €213 inclusief verzending en afstandsbediening bestellen!
Update: aan de afbeelding in de winkelwagen te zien leek het erop dat de remote erbij zit. Dit wordt echter nergens anders bevestigd.
Update: aan de afbeelding in de winkelwagen te zien leek het erop dat de remote erbij zit. Dit wordt echter nergens anders bevestigd.
[ Voor 27% gewijzigd door jamiev90 op 17-03-2016 13:05 ]
Uhhh hoe dan? Verwar jij nu niet de controller en afstandbediening met elkaar?jamiev90 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:30:
Ik heb hem gevonden op de Nvidia site in Nederland, zie https://shield.nvidia.nl/store/android-tv
Overigens heeft Coolblue ze nu ook, heb nog 5 euro kortingscode dus gelijk maar even bestellen. Coolblue verzend zonder meerkosten op.
[ Voor 15% gewijzigd door outlandos op 17-03-2016 12:39 ]
Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt. Ik zie een afbeelding van beide controllers als hij in je winkelmandje toegevoegd is, maar naast deze afbeelding wordt nergens vermeld dat de remote er inderdaad bij zit.outlandos schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:36:
[...]
Uhhh hoe dan? Verwar jij nu niet de controller en afstandbediening met elkaar?
Overigens heeft Coolblue ze nu ook, heb nog 5 euro kortingscode dus gelijk maar even bestellen. Coolblue verzend zonder meerkosten op.
Het begint nu echt te kriebelen, heb sinds 1 week een 4K tv en wil ook een mediaplayer met 4K en dan is dit echt een mooie optie. (met bijkomstigheid dat ik een Nvidia GTX780 Ti heb, dus ook kan streamen)
Ik ga nog even goed nadenken, maar misschien morgen bestellen.
Zie in iedergeval dat er steeds meer winkels in de Pricewatch staan en ook enkele andere nog niet maar hem wel verkopen.
tenzij er echt een aanbieding in NL komt neem ik denk ik zonder afstandbediening.
Ik ga nog even goed nadenken, maar misschien morgen bestellen.
Zie in iedergeval dat er steeds meer winkels in de Pricewatch staan en ook enkele andere nog niet maar hem wel verkopen.
tenzij er echt een aanbieding in NL komt neem ik denk ik zonder afstandbediening.
Deze SD kaart past en werkt gewoon in de Shield toch?
http://www.dataio.nl/sand...cro-sd-ultra-uhs-i-80mbs/
(even voor de zekerheid!!)
http://www.dataio.nl/sand...cro-sd-ultra-uhs-i-80mbs/
(even voor de zekerheid!!)
Ik had gehoopt dat gelijk met de nederlandse release er ook apps voor de nederlandse tv uit zouden komen. Mijn duitste Shield TV heeft hele mooi apps voor oa ARD en ZDF (maar ik ben niet zo'n fan van Duitse TV) De RTL XL app kan ik nu wel sideloaden en Android 6.0 / M werkt die wel redelijk (buiten gezeur over Wifi en sync problemen) dus Android TV versies van de apps zouden helemaal niet zoveel aangepast hoeve te worden. Nederland lijkt behoorlijk achter te lopen op het gebied van Android TV ?
Ja dat vind ik ook jammer.
Ik gebruik nu rtlxl en npo gemist met kodi.
maar de horizon app werkt nogal slecht met een remote, dus hopen dat ze daar ook een android tv app voor maken.
Ik gebruik nu rtlxl en npo gemist met kodi.
maar de horizon app werkt nogal slecht met een remote, dus hopen dat ze daar ook een android tv app voor maken.
RTL XL en NPO kunnen toch gecast worden met je telefoon naar de Shield voor nu.
Ik hoop wel dat er ooit apps voor komen.
RTL XL kent nog geen cast mogelijkheid, correct me if i'm wrong.TheMystery schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:22:
RTL XL en NPO kunnen toch gecast worden met je telefoon naar de Shield voor nu.
Inderdaad jammer, maar dat zal ook ongetwijfeld te maken hebben met de kleine userbase.AtariXLfanboy schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 00:07:
Nederland lijkt behoorlijk achter te lopen op het gebied van Android TV ?
Gister een Shield besteld bij Coolblue, met remote, samen voor 249,98 ( 254,98 - 5 euro kortingscode).
De remote is inmiddels uitverkocht bij Coolblue.
Ik verwacht het pakket in de namiddag binnen te krijgen, dan zal ik hier ook even mijn eerste indrukken posten.
De remote is inmiddels uitverkocht bij Coolblue.
Ik verwacht het pakket in de namiddag binnen te krijgen, dan zal ik hier ook even mijn eerste indrukken posten.
Haha inderdaad, ik bedoelde ook meer met mijn vraag over hoe Kodi op android draait. Full bluray iso's / HD Audio pass through etc, dat werkt in de laatste update allemaal correct?Brad Pitt schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:50:
[...]
"De klank is gemoedelijk, soepel, gedetailleerd, korrelloos en behoorlijk 3D. "
Ennnn sluit venster weer en gaat verder met rationele dingen lezen
Kan iemand voor mij testen of de xbox one controller wel via usb werkt? Dan zou ik het namelijk nog steeds overwegen.
De IOS app iig wel, ik weet niet hoe dit zit met een android toestel.outlandos schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:37:
[...]
RTL XL kent nog geen cast mogelijkheid, correct me if i'm wrong.
Dat casten werkt niet erg prettig, maar ik heb iig wel werkend gehad via een Android tab , Chrome beta en een Chromecast , maar dat was al wel een tijdje terug. Met een muis met scroll wheel werkt RTL XL nu wel redelijk goed. Kijk TV doe ik via de uitstekende app voor Sony Entertainment Network. NPO doe ik via de tv app die werkt via DVB-T naar het internet. Beide kunnen ook via Kodi idd, maar dat vind ik verre van ideaal (maar al wel veel beter dan bv de Raspberry) RTL XL heeft daar regelmatig de bug (?) dat ie begint vlak voor het einde van een aflevering. Het zou zoveel makkelijker zijn als het allemaal via Android TV apps goed werkte!
O... en die remote ligt bij mij vrijwel ongebruikt op de kast. Het werkt prettig samen met zowel de Sony TV afstandbediening, Logitech K400 en de meegeleverde controller. Mooi ding , maar wel een beetje overbodig.
O... en die remote ligt bij mij vrijwel ongebruikt op de kast. Het werkt prettig samen met zowel de Sony TV afstandbediening, Logitech K400 en de meegeleverde controller. Mooi ding , maar wel een beetje overbodig.
[ Voor 15% gewijzigd door AtariXLfanboy op 18-03-2016 13:12 ]
Hoe weet je eigenlijk uit welk land de Shield afkomstig is? Ik heb die van mij een maandje geleden besteld in Nederland maar het zal dus een buitenlandse versie zijn. Iemand een idee hoe ik daar achter kom?AtariXLfanboy schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 00:07:
Ik had gehoopt dat gelijk met de nederlandse release er ook apps voor de nederlandse tv uit zouden komen. Mijn duitste Shield TV heeft hele mooi apps voor oa ARD en ZDF (maar ik ben niet zo'n fan van Duitse TV) De RTL XL app kan ik nu wel sideloaden en Android 6.0 / M werkt die wel redelijk (buiten gezeur over Wifi en sync problemen) dus Android TV versies van de apps zouden helemaal niet zoveel aangepast hoeve te worden. Nederland lijkt behoorlijk achter te lopen op het gebied van Android TV ?
Bij mij is het apparaat vrijwel volledig in het Nederlands en Engels. Alleen aan het 'Google Play Butik'/'Google Play Spil' kan ik duidelijk zien dat het om een Duits model gaat. Ik zal nog eens verder zoeken op de Shield TV
[ Voor 9% gewijzigd door AtariXLfanboy op 19-03-2016 17:20 ]
Met Plex lijkt het geluid (stemmen) soms niet synchroon te lopen met het beeld. Bekend probleem?
Zou je Kodi willen draaien en heb je een AV receiver met DTS, DTS-MA
en True-HD adviseer ik je deze fork te gaan draaien:
Forum: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=264102%29,
Download: http://spmc.semperpax.com/
Bij mij werkt nu alles.
Heb een Pioneer AV Receiver.
en True-HD adviseer ik je deze fork te gaan draaien:
Forum: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=264102%29,
Download: http://spmc.semperpax.com/
Bij mij werkt nu alles.
Heb een Pioneer AV Receiver.
Met SPMC draait DTS HD inderdaad hier ook prima. Inmiddels gelukkig ook gewoon in de app store te vinden zodat bijwerken wat makkelijker gaat.
Ik heb helaas nog wel last van microstutters als ik bijvoorbeeld Dinosaurs kijk in 1080p 24 hz en HD audio. Geen idee of dat nog te verhelpen is?
Ik heb helaas nog wel last van microstutters als ik bijvoorbeeld Dinosaurs kijk in 1080p 24 hz en HD audio. Geen idee of dat nog te verhelpen is?
Ja wel. Was eerst een betaalde feature, sinds laatste update niet meer.outlandos schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:37:
[...]
RTL XL kent nog geen cast mogelijkheid, correct me if i'm wrong.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Nice, thanks. Dan maakt het toch niet veel uit dat de RTL xl app nog niet goed draait op de Shield?loekf2 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:47:
[...]
Ja wel. Was eerst een betaalde feature, sinds laatste update niet meer.
Niet veel, maar als dat prima is kun je net zo goed een chromecast kopenoutlandos schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:58:
[...]
Nice, thanks. Dan maakt het toch niet veel uit dat de RTL xl app nog niet goed draait op de Shield?
is deze ook goed al bijvoorbeeld een alternatief voor de nuc met een intel pentium n3700 ?
ik wil zoals 1080p films kijken
ook staat hier dat bij coolblue de remote er bij zit dit is echter weer onkracht door wat er op de coolblue site staat wat is het nou
https://shield.nvidia.nl/store/android-tv
zegt van wel
http://www.mediacentersho...=s1458585487990samqa52378
zegt van niet
ook staat hier dat bij coolblue de remote er bij zit dit is echter weer onkracht door wat er op de coolblue site staat wat is het nou
zegt van wel
zegt van niet

[ Voor 57% gewijzigd door robinjoo1 op 21-03-2016 19:40 ]
http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk
Op de website van Nvidia zie ik dit staan, volgens mij zit standaard alleen de game controller erbijrobinjoo1 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:20:
is deze ook goed al bijvoorbeeld een alternatief voor de nuc met een intel pentium n3700 ?
ook staat hier dat bij coolblue de remote er bij zit dit is echter weer onkracht door wat er op de coolblue site staat wat is het nou![]()
zegt van wel
zegt van niet![]()

De standaard print ik zelf wel maar vind het wel jammer dat er een controller bij zit ipv remote....

Vraag
Ik wil deze als vervanger kopen voor mijn ATV2 met XBMC omdat deze er de laatste tijd steeds uitklapt doordat hij maar 720 aankan en het minimaal 1080 bronbestanden zijn. Ik kan in dit topic alleen maar een post vinden over het afspelen van 3D, wat is jullie ervaring?
[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 21-03-2016 20:04 ]
das dus weer wat anders blijkt sorrylubbertkramer schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:50:
[...]
Op de website van Nvidia zie ik dit staan, volgens mij zit standaard alleen de game controller erbij
[afbeelding]
Vraag
Ik wil deze als vervanger kopen voor mijn ATV2 met XBMC omdat deze er de laatste tijd steeds uitklapt doordat hij maar 720 aankan en het minimaal 1080 bronbestanden zijn. Ik kan in dit topic alleen maar een post vinden over het afspelen van 3D, wat is jullie ervaring?

je kan dus wel die control gebruiken in een niet game app het is alleen wat onhandiger als zoan remote ?
[ Voor 7% gewijzigd door robinjoo1 op 21-03-2016 19:59 ]
http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk
Nope.robinjoo1 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:55:
[...]
het is alleen wat onhandiger als zoan remote ?
Dat hij alles afspeelt wat ik hem voorschotel? Of ik begrijp de vraag niet maar in de TS staat ook gewoon genoemd wat de Shield af kan spelen (zijnde zo'n beetje alles, incl 4k).lubbertkramer schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:50:
Vraag
Bij Coolblue staat geen 3D ondersteuning, kwam een beetje wisselende reacties tegen op internet over problemen met 3D en geen problemen met 3D waaronder deze in dit topic (verder geen 3D posts in dit topic):IceStorm schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:51:
[...]
Dat hij alles afspeelt wat ik hem voorschotel? Of ik begrijp de vraag niet maar in de TS staat ook gewoon genoemd wat de Shield af kan spelen (zijnde zo'n beetje alles, incl 4k).
Vandaar de vraag hoe hij omgaat met 3D en of iemand daar hier nog meer ervaringen mee heeft. Kodi/Plex etc kunnen alles eigenlijk afspelen maar hoe het uiteindelijk in beeld komt is dan nog maar de vraag.Edje040 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 15:15:
Ik heb nu een week de Shield in huis. Enerzijds top maar ik ervaar toch veel problemen. In de 4k 50 en 60hz mode krijg ik rechts op mijn tv een groene streep. Dit blijkt vaak voor te komen met een Philips Tv. Bij andere spelers heb ik het niet. Grotere problemen ervaar ik met het afspelen van 3D-content (welk format dan ook). SBS geeft een groen raster en de beelden blijven naast elkaar staan, wat ik ook instel op de tv. Met mijn Mede8er MED600X3D heb ik nergens last van. Ik heb alle ingangen van mijn tv geprobeerd en diverse HDMI-kabels. Mijn tv ondersteund overigens 4k, ook op 50 en 60hz.
Iemand een idee? Anders gaat ie terug en ga ik voor een Neo U1.
[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 21-03-2016 21:55 ]
Ik heb net even een stukje Godzilla 3d gekeken en het werkt/ziet er goed uit hier i.c.m. KODI.Vandaar de vraag hoe hij omgaat met 3D en of iemand daar hier nog meer ervaringen mee heeft. Kodi/Plex etc kunnen alles eigenlijk afspelen maar hoe het uiteindelijk in beeld komt is dan nog maar de vraag.
Indrukwekkend apparaatje!
Het enige probleem wat ik ervaar is een delay in audio bij Plex. Hebben meer mensen daar last van?
Het enige probleem wat ik ervaar is een delay in audio bij Plex. Hebben meer mensen daar last van?
Nee, maar ik heb hem direct op de HDMI van mijn TV zitten.outlandos schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:06:
Indrukwekkend apparaatje!
Heb je het met alle applicaties? Dan kun je in de settings van AndroidTV een delay aanpassen.
Ik merk het eigenlijk alleen met Plex. Maar eerlijk gezegd heb ik niet goed opgelet of ik het ook met andere apps heb. Als je er opeens op gaat letten...zAo schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:49:
[...]
Nee, maar ik heb hem direct op de HDMI van mijn TV zitten.
Heb je het met alle applicaties? Dan kun je in de settings van AndroidTV een delay aanpassen.
Maar waar kan ik die settings in Android TV precies vinden? Heb gezocht maar kan het helaas niet vinden.
Als ik mij niet vergis bij Settings > HMDI > Delay (oid)outlandos schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:02:
[...]
Ik merk het eigenlijk alleen met Plex. Maar eerlijk gezegd heb ik niet goed opgelet of ik het ook met andere apps heb. Als je er opeens op gaat letten...
Maar waar kan ik die settings in Android TV precies vinden? Heb gezocht maar kan het helaas niet vinden.
Dit staat bij Audio and Video sync settings.zAo schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:30:
[...]
Als ik mij niet vergis bij Settings > HMDI > Delay (oid)
Standaard staat deze op 50ms, vandaar dat er waarschijnlijk een vertraging is. Op 0ms zetten zal op probleem oplossen, was bij mij ook het geval.
@beide personen hierboven:
ik ga vanavond direct kijken, dankkkk!
ik ga vanavond direct kijken, dankkkk!
[ Voor 7% gewijzigd door outlandos op 22-03-2016 13:16 ]
Hoi dorpsgenoot, volgens mij toen met J Ras bij jou thuis geweest om te kijken naar je bouwwerkenl3p schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:24:
Als je een 3D bril voor Panasonic cx700 regelt mag je bij mij wel even testen
Super, thanks voor de feedback!Ruudox schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:40:
[...]
Ik heb net even een stukje Godzilla 3d gekeken en het werkt/ziet er goed uit hier i.c.m. KODI.
Weet iemand een manier om high res audio (bijvoorbeeld 24 bit 96KHz) van een NAS af te spelen op de Shield?
Kodi/spmc doet het prima met dts hd op een film, maar bij een muziek flac geeft mijn versterker gewoon stereo aan (i.p.v het daadwerkelijke audioformaat). En voor de volledigheid, als ik de flac afspeel op mijn Dune dan geeft de receiver netjes 96KHz aan dus mijn versterker kan het aan.
Volgens de specs van NVIDIA zou het wel ondersteund moeten worden...
Ik las dat het met de native android tv player wel kan, maar:
-wat is eigenlijk de native music player?
-en hoe krijg je het voor elkaar dat die het dan van een NAS leest ipv alleen lokaal geheugen(kaartje)
Kodi/spmc doet het prima met dts hd op een film, maar bij een muziek flac geeft mijn versterker gewoon stereo aan (i.p.v het daadwerkelijke audioformaat). En voor de volledigheid, als ik de flac afspeel op mijn Dune dan geeft de receiver netjes 96KHz aan dus mijn versterker kan het aan.
Volgens de specs van NVIDIA zou het wel ondersteund moeten worden...
Ik las dat het met de native android tv player wel kan, maar:
-wat is eigenlijk de native music player?
-en hoe krijg je het voor elkaar dat die het dan van een NAS leest ipv alleen lokaal geheugen(kaartje)
[ Voor 5% gewijzigd door dromer1967 op 23-03-2016 15:37 ]
Ook even een 96Khz bestand getest, met een gedownloade sample en inderdaad, no go. Vreemddromer1967 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:36:
Weet iemand een manier om high res audio (bijvoorbeeld 24 bit 96KHz) van een NAS af te spelen op de Shield?

Heeft er iemand SPMC (link) al geprobeerd?
Jazeker, deed het prima
Er is al wat discussie over.Brad Pitt schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:07:
[...]
Ook even een 96Khz bestand getest, met een gedownloade sample en inderdaad, no go. Vreemd
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=259408&page=2
Blijkbaar is de API (nog) niet gedocumenteerd/bekend/uitgevogeld.
Zoals ik al zei schijnt het wel te kunnen met google music. Heb ik trouwens niet geprobeerd want ik gebruik google music eigenlijk niet.
Zou mooi zijn als er een app is die het wel kan en ook de NAS kan benaderen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
- Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
- Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
- Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.