Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-03 16:04
Sterker nog. In tegenstelling tot kodi heb je met SPMC wel dts hd ma (true dolby heb ik niet getest maar zal ook vast wel werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
dromer1967 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:31:
Sterker nog. In tegenstelling tot kodi heb je met SPMC wel dts hd ma (true dolby heb ik niet getest maar zal ook vast wel werken).
Heb dat met Kodi ook hoor ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
Je bedoelt met die alpha/betaversie waarin dat als test is ingebouwd?

Want in de officiele app in de store kon ik bij passthrough (nog) geen dts hd instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheShadowfly
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-11-2023
Heren,

Even een vraag hierover (na wat googelen en zoeken nergens echt concreet antwoord).

Kan ik mijn Games die op mijn PC staan streamen naar de shield console?

Ik wil namelijk wel 's beneden op de TV zitten gamen (zie ik mijn vrouw ook 's :p ) maar het liefst met de games die ik al heb op de game PC die ik al heb. en niet nog meer shit aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32
TheShadowfly schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:37:
Heren,

Even een vraag hierover (na wat googelen en zoeken nergens echt concreet antwoord).

Kan ik mijn Games die op mijn PC staan streamen naar de shield console?

Ik wil namelijk wel 's beneden op de TV zitten gamen (zie ik mijn vrouw ook 's :p ) maar het liefst met de games die ik al heb op de game PC die ik al heb. en niet nog meer shit aanschaffen :)
Als je die games gewoon op Steam hebt staan dan is dat mogelijk ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
outlandos schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:40:
[...]

Volgens mij toch alleen als je PC streaming ondersteunt (dus NVIDIA Geforce videokaart)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:50
[...]
Ik ga hem misschien morgen aanschaffen, maar wat ik zag kan het ook zonder steam toch?
Kon de games selecteren in NVidia Experience software en dan aangeven waar ze stonden, of zag ik het verkeerd? :o

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheShadowfly
[...]

Vergeef mijn onkude maar wat heeft steam er mee te maken?
Is het niet zo dat het streamen via Nvidia zelf gaat? Wat ik eigenlijk bedoel is dat een game afspeel op mijn PC maar bestuur en zie op mijn TV beneden via die Nvidia shield.

Ik heb bijvoorbeeld the Witcher 3 via GOG.com gekregen en ik heb zat EA games die niet via steam werken..
Als wat je zegt klopt dan zou ik dus niets aan de nvidia hebben :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheShadowfly
dromer1967 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:43:
[...]

Volgens mij toch alleen als je PC streaming ondersteunt (dus NVIDIA Geforce videokaart)?
Dat dacht ik ook maar ik kan alleen "aanwijzingen"vinden en ik vermoed wel dat het werk cq zo werkt, maar ik zou het graag van iemand horen die het zelf ook doet voor dat ik er 200€ aan uitgeef ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
TheShadowfly schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:43:
[...]

Vergeef mijn onkude maar wat heeft steam er mee te maken?
Is het niet zo dat het streamen via Nvidia zelf gaat? Wat ik eigenlijk bedoel is dat een game afspeel op mijn PC maar bestuur en zie op mijn TV beneden via die Nvidia shield.

Ik heb bijvoorbeeld the Witcher 3 via GOG.com gekregen en ik heb zat EA games die niet via steam werken..
Als wat je zegt klopt dan zou ik dus niets aan de nvidia hebben :\
*voorop gesteld, ik heb hem nog niet zelf*

Zover ik kon zien, stel je op je computer de game in op "Nvidia Expierance" en dan kan je hem daarna denk ik via de Shield selecteren.
Wat ik even snel zag was dit niet een restrictie met Steam ofsow, maar kan het fout hebben.

Dan gebruik je daarna je controller van de shield als bediening, maar kan je de PC niet gebruiken meen ik. *Die moet aanstaan en de game laad dan ook.*

Waarschijnlijk kan ik pas het antwoord het weekend geven, dus waarschijnlijk zal iemand anders dit al bevestigen/ontkrachten voor die tijd.

Linkje
It takes a few simple steps:

1.Log into your NVIDIA account in the GeForce Experience app on your GeForce GTX-powered PC.
2.On the SHIELD tab, ensure it says “You are logged in and ready to stream.”
3.On your SHIELD, go to GeForce PC Games and log in to your NVIDIA account.
4.For best performance, connect both PC and SHIELD into your router through Ethernet.
5.Select a game from the PC games list on your SHIELD and start playing!

[ Voor 26% gewijzigd door Ithric op 24-03-2016 15:51 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheShadowfly
@Ithric ik hoor/lees graag je bevindingen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
TheShadowfly schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:45:
Dat dacht ik ook maar ik kan alleen "aanwijzingen"vinden en ik vermoed wel dat het werk cq zo werkt, maar ik zou het graag van iemand horen die het zelf ook doet voor dat ik er 200€ aan uitgeef ;)
Is geen probleem. Je kan gewoon een random .exe selecteren en deze wordt dan door de Geforce kaart met h264 geëncode en via het netwerk naar de tv gestuurd. Op deze manier kijk ik bijv. "scene-demo's" of gewoon de windows desktop beneden op de tv.

Steam games kunnen uiteraard ook maar ook non-Steam .exe's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheShadowfly
Brad, jij bent goed bezig! +1

[ Voor 5% gewijzigd door TheShadowfly op 24-03-2016 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
dromer1967 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:43:
[...]

Klopt, je hebt een recente Geforce kaart nodig.

En zoals hierboven wordt opgemerkt werken ook non Steam games. Zelf heb ik daar geen ervaring mee omdat ik alles fijn op Steam heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
Om de 1 of andere manier heb ik Speedrunners niet aan de praat kunnen krijgen via streaming.
De rest werkt wel prima overigens.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
outlandos schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:52:
[...]
En zoals hierboven wordt opgemerkt werken ook non Steam games. Zelf heb ik daar geen ervaring mee omdat ik alles fijn op Steam heb.
Let wel, niet alleen games werken, gewoon (vrijwel) alle uitvoerbare dingen werken.

Net voor de lol even Word toegevoegd en op de tv opgestart. Let niet op irritante knipperen, gaat om idee :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=gSevc0IKjYI&feature=em-upload_owner#action=share]
(heb een 34 inch 21:9 PC monitor, daarom die rare brede verhouding van Word :) )

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 24-03-2016 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08-2017
Brad Pitt schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:04:
[...]

Let wel, niet alleen games werken, gewoon (vrijwel) alle uitvoerbare dingen werken.

Net voor de lol even Word toegevoegd en op de tv opgestart. Let niet op irritante knipperen, gaat om idee :)

[video]
(heb een 34 inch 21:9 PC monitor, daarom die rare brede verhouding van Word :) )
Lol :D jammer dat ik geen geforce kaart heb maar das wel tof

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
[...]

[video]
Ziet er echt goed uit, ben alleen bang voor 1 ding nu en misschien kan jij hier antwoord opgeven (of iemand anders natuurlijk)?

Als ik een game via Shield wil spelen, dan neemt hij de resolutie (instellingen) van je PC monitor over.
Momenteel heb ik 3 schermen (als 1 scherm gemaakt).
Kan je aparte instellingen in shield ingeven, of moet je dit forceren in Expierance/NVidia drivers zodat de game fullscreen op de TV komt?
(Ik heb al gezien dat je dit in de NVidia drivers al kan instellen, maar als mijn TV een andere resolutie gebruikt is het vervelend steeds te moeten wisselen als ik weer op mijn PC hetzelfde spel wil spelen)

Tevens, kan je via de Shield ook dingen als het geluid van TeamSpeak/Ventrilo doorsturen, of heeft niemand dit nog geprobeerd?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 12:30
Ik kon niet wachten en toch gisteren besteld ;-) Mooi klein en vooral snel apparaatje. Erg fijn dat ik alles via de tv remote kan bedienen.

De kodi fork werkt uitstekend. Vanaf dit weekend heb ik mijn nieuwe receiver + radius speakers draaien, zal dan nog wat bevindingen plaatsen.

Wel jammer van het karige app aanbod, ik had graag de Fox sports Go app willen draaien. Is daar een goede kodi variant voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ithric schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:12:
[...]
Als ik een game via Shield wil spelen, dan neemt hij de resolutie (instellingen) van je PC monitor over.
Momenteel heb ik 3 schermen (als 1 scherm gemaakt).
Kan je aparte instellingen in shield ingeven, of moet je dit forceren in Expierance/NVidia drivers zodat de game fullscreen op de TV komt?
Die demo gisteren met Word was uiteraard wel met de PC resolutie omdat je bij Word niet specifiek een resolutie kan instellen. Als je een spelletje speelt kan je per spel gewoon instellen wat de resolutie moet zijn (in het spel zelf bedoel ik hè, net alsof je het gewoon op de PC speelt).

Net even getest met een Steam spel op 640x480. Zag er op de tv uiteraard niet uit maar werkte prima. Mooiste is het spel, als deze moet worden gestreamt, op 1920x1080 te zetten. Ofwel een keer op de PC dan wel via de Shield zelf instellen (gewoon in het spel bij Options/Settings/Graphics/whatever).

Speel zelf echter vrijwel niks dus geen idee hoe de lag en dergelijke is. De controller van de Shield is, imho, sowieso extreem brak dus daar wil ik eigenlijk niets mee spelen. Kraakte al vanaf het eerste moment en de D-pad vind ik erg slecht. In vergelijking met de DS4 controller van de PS4 dan tenminste. YMMV :)

[ Voor 21% gewijzigd door Brad Pitt op 25-03-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukeenvana
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:53
Wel jammer van het karige app aanbod, ik had graag de Fox sports Go app willen draaien. Is daar een goede kodi variant voor?
Zo maar een tip omdat het vrijdag is, chromecasten?

PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Bedankt voor de informatie, daar was ik al wel bang voor.
Ik denk dat ik voornamelijk dezelfde spellen via de TV zal gaan spelen, GTA5/DayZ/Rocket League, dus hopelijk valt het opnieuw instellen in die games mee. (als ik toch weer via mijn Monitor wil spelen)

De controller hoor ik verschillende verhalen over, maar je kan altijd nog Muis/Toetsenbord of andere controller aansluiten zover ik begreep.
*Het is voor mij niet primair gebruik van de Shield, dit zal voornamelijk Video's kijken in 4K etc zijn
Dus op den duur ga ik maar kijken naar een NAS denk ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 12:30
dukeenvana schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:38:
[...]

Zo maar een tip omdat het vrijdag is, chromecasten?
En dat is? Via je telefoon je scherm op de TV toveren? Aangezien ik liever niet afhankelijk ben van wifi tijdens streamen lijkt mij dat niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
dit zou je ook kunnen proberen als je een telefoon hebt die dat ondersteunt
YouTube: MHL Adapters & HDMI Screen Mirroring Explained: Passive, Active, Samsung's 11-pin, DVI

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 07:16
TheMystery schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:15:
[...]

Voor spotify gebruik ik nu spotify connect van de amazon boxen te vinden in dit topic:
https://forums.geforce.co...o-wants-spotify-connect-/
Inmiddels is er een nieuwe Spotify app (Fire TV) waarmee je ook makkelijk Spotify zelf kan bedienen:

http://forum.xda-develope...b-removed-amazon-t3331632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Nou heb hem zelf al binnen, het valt nog niet tegen. (Enkel Games streamen via NVidia is nog niet gelukt)
Al 4K content bekeken op voonamelijk Youtube, wat een genot. :-)

Nu even verder klooien met Games, als ik WIndowed mode draai lukt het wel (in een klein schermpje).
Mijn hoofd verdachte is het surround view wat ik standaard aan heb staan.
Edit: lag inderdaad aan Nvidia surround, nu even kijken of ik dit eenvoudig kan oplossen.

[ Voor 11% gewijzigd door Ithric op 26-03-2016 16:17 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
Ithric schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:52:
Nou heb hem zelf al binnen, het valt nog niet tegen. (Enkel Games streamen via NVidia is nog niet gelukt)

Nu even verder klooien met Games, als ik WIndowed mode draai lukt het wel (in een klein schermpje).
Edit: lag inderdaad aan Nvidia surround, nu even kijken of ik dit eenvoudig kan oplossen.
als ik dit zo allemaal hoor kan ik niet wachten tot ik die van mijn kan kopen :o :D O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:49
Nvidia Schield is bij amazon.de weer in de aanbieding. Volgens mij wel een nette prijs a 239 voor de 500GB versie.

https://www.amazon.de/b/r...AKR8XB7XF&node=6734142031

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
Erg interessant apparaat! Hoe werkt dat game streamen vanaf de shield hub? Begrijp ik het goed dat je voor een vast bedrag per maand de nieuwste games kan spelen?
Is er een groot aanbod?
Als het goed werkt lijkt het mij wel wat!

[ Voor 16% gewijzigd door DaveD1109 op 29-03-2016 09:39 ]

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
DaveD1109 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:38:
Erg interessant apparaat! Hoe werkt dat game streamen vanaf de shield hub? Begrijp ik het goed dat je voor een vast bedrag per maand de nieuwste games kan spelen?
Is er een groot aanbod?
Als het goed werkt lijkt het mij wel wat!
Welke games en welke extra prijzen er zijn voor de games kan je volgens mij op de NVidia site of via de Shield TV zelf zien.
(Dit verschilt per spel, sommige moet je ook nog zelf aanschaffen en anderen zijn gratis)

Verder werkt dit gewoon via Internet, dus het zal ook deels van je Eigen verbinding afhangen hoe dit werkt.
Ik gebruik dit zelf niet momenteel, dus verder kan ik weinig vermelden hierover.

Heb wel Streamen vanaf je PC werkend gekregen en had echt amper input lag en het beeld zag er ook mooi uit. (Metal Gear Solid , enkel moet ik erg wennen aan de controller.

Verder heb ik veelvuldig gebruik gemaakt van Netflix/Youtube zowel HD als 4k (Ultra HD) en het valt echt niet tegen.
Alles loop snel en soepel, enige puntje vind ik bij het opstarten reageerd de controller soms vrij laat, maar als je via Sleep mode doet is dat weg. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Ithric schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:26:
[...]

Welke games en welke extra prijzen er zijn voor de games kan je volgens mij op de NVidia site of via de Shield TV zelf zien.
(Dit verschilt per spel, sommige moet je ook nog zelf aanschaffen en anderen zijn gratis)

Verder werkt dit gewoon via Internet, dus het zal ook deels van je Eigen verbinding afhangen hoe dit werkt.
Ik gebruik dit zelf niet momenteel, dus verder kan ik weinig vermelden hierover.

Heb wel Streamen vanaf je PC werkend gekregen en had echt amper input lag en het beeld zag er ook mooi uit. (Metal Gear Solid , enkel moet ik erg wennen aan de controller.

Verder heb ik veelvuldig gebruik gemaakt van Netflix/Youtube zowel HD als 4k (Ultra HD) en het valt echt niet tegen.
Alles loop snel en soepel, enige puntje vind ik bij het opstarten reageerd de controller soms vrij laat, maar als je via Sleep mode doet is dat weg. ;)
Klinkt goed! Voor het streamen vanaf de pc heb je wel een game pc nodig begrijp ik?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
DaveD1109 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:00:
[...]

Klinkt goed! Voor het streamen vanaf de pc heb je wel een game pc nodig begrijp ik?
Je hebt 2 versies:
1. je maakt gebruik van Nvidia (go meen ik), dan speel je vanaf NVidia servers en betaal je een maand bedrag en eventueel voor een spel
2. Je gebruikt je TV als een extra monitor, alles loopt verder via je Eigen PC. (Dus spellen zijn hiervan afhankelijk m.b.t. de kwaliteit etc.

Ik heb dus enkel optie 2 gedaan nog, hiermee vooral DayZ en Metal Gear Solid.
DayZ kon ik de controller niet goed gebruiken, stopte steeds en moest ik weer een menu naar boven halen.
Metal Gear Solid werkte gewoon goed, alleen wennen aan de controller.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-09 00:37
[...]

[video]
Ik weet niet of je het al weet , maar je kunt van het scherm van de Shield TV gewoon door het apparaat zelf op laten nemen :) (Cirkeltje even een tijdje indrukken)
Ik heb een Logitech toetsenbord en trackball bij... dat bedient veel pc spellen makkelijker dan een gamepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-08 19:51
Ik ben benieuwd hoe gamen wordt ervaren. Zoals ik het nu lees kan ik mijn pc gebruiken om bijvoorbeeld steam games of de minder legale games aan nvidia experience te koppelen, om vervolgens op de bank de game te spelen voor de tv.

Als je een redelijke pc hebt, kan dit dan een ps4 of xbox vervangen?:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Zionrage schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:13:
Ik ben benieuwd hoe gamen wordt ervaren. Zoals ik het nu lees kan ik mijn pc gebruiken om bijvoorbeeld steam games of de minder legale games aan nvidia experience te koppelen, om vervolgens op de bank de game te spelen voor de tv.

Als je een redelijke pc hebt, kan dit dan een ps4 of xbox vervangen?:o
Yes, maar voor optimaal resultaat dien je wel beide apparaten bekabeld aan te leggen (dus niet via WiFi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-08 19:51
Klinkt erg goed! Hoe zit het met gamen op beide apparaten?

Dus zowel op de PC als de shield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Zionrage schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:30:
Klinkt erg goed! Hoe zit het met gamen op beide apparaten?

Dus zowel op de PC als de shield?
Kan niet, je PC wordt gebruikt door de game van Shield.
Je moet je TV als een extra monitor zien in deze, dus als je normaal meerdere dingen te gelijk kan doen op je pc kan dat nu ook. (anders dus niet)

EDIT: of heb je het over het shield abbonement, dan speel je het spel via de server(s) van NVidia en hoeft je PC niet eens aan te staan.
outlandos schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:17:
[...]

Yes, maar voor optimaal resultaat dien je wel beide apparaten bekabeld aan te leggen (dus niet via WiFi).
Ik heb Metal Gear gespeeld op een Humax 4K tv en had het spel gewoon op max staan. (Kan niet vergelijken met PS4/Xbox)
Maar het zag er mooi uit op een normale afstand en zag niet direct een slechtere kwaliteit dan op mijn pc.
Dus afhankelijk van je pc lijk je niet direct heel veel kwaliteit in te boeten door op je TV te gamen.
*Had alles bedraad aangelegd
*HDMI 2.0 kabel
*NVidia 780 TI kaart

Hopelijk helpt dit iemand die twijfeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Ithric op 30-03-2016 14:43 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
Ithric schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:52:

Ik probeer Life is strange te spelen via streaming maar op de shield zie ik dan een window waarin het spel draait? Kan dit niet full screen?

Of heeft dit ook te maken met surround view (dit heb ik namelijk ook aanstaan over 3 monitors)? En hoe heb je dat met surround opgelost?

Edit: never you mind. Life is strange start op de pc ook op in een klein window. Blijkbaar moet je (wellicht alleen in de demoversie) telkens de resolutie opnieuw instellen. Full screen werkt dan niet, maar borderless window van 1920x1080 pikt ie wel en dan draait het op de TV full screen. Best leuk moet ik zeggen. Op deze manier is het aanbod van games (via steam) best interessant.

[ Voor 18% gewijzigd door dromer1967 op 30-03-2016 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
dromer1967 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 18:11:
[...]

Ik probeer Life is strange te spelen via streaming maar op de shield zie ik dan een window waarin het spel draait? Kan dit niet full screen?

Of heeft dit ook te maken met surround view (dit heb ik namelijk ook aanstaan over 3 monitors)? En hoe heb je dat met surround opgelost?

Edit: never you mind. Life is strange start op de pc ook op in een klein window. Blijkbaar moet je (wellicht alleen in de demoversie) telkens de resolutie opnieuw instellen. Full screen werkt dan niet, maar borderless window van 1920x1080 pikt ie wel en dan draait het op de TV full screen. Best leuk moet ik zeggen. Op deze manier is het aanbod van games (via steam) best interessant.
Ik denk dat dit inderdaad Surround view is, ik heb 4 schermen.
Als ik de shield ga gebruiken maak ik het 4de scherm Primair en dan is mijn probleem opgelost.
Anders moet ik telkens surround view uitzetten, iets anders weet ik even niet. O-)

Onder surround heb ik het volgende geprobeerd:
*Windowed mode, werkte niet goed
*Resolutie aanpassen via Nvidia Experience ook niet

Yup de keuze is reuze, alleen sommige spellen wil ik niet met controller doen.
*Race games, want heb een race rig/stuur
*Schietspellen als CS (want dat werkt niet echt voor mij)
*Cities of skyline, want werkt ook niet lekker met controller

Ik ga denk ik nog wel een Muis/Toetsenbord (in 1 denk ik) aanschaffen voor het extra beetje genot. 8)

[ Voor 18% gewijzigd door Ithric op 30-03-2016 22:36 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
Helaas heb ik 'maar' 3 schermen dus ik kan niet anders dan surround uitzetten.

Maar wat ik al zei... bij Life is Strange werkt het spel wel goed als ik het spel opstart op de shield dan naar mijn pc toega en daar borderless window mode instel en dan de resolutie instel op 1920x1080. Dus misschien lukt dat met andere games ook nog wel. Wel omslachtig dat dan weer wel.

Ik had gelezen dat de X-Box 360 controller ook werkt op de Shield. Misschien een race stuur dan ook wel?

Ga ik nog wel even testen, die x-box 360 controller dan. Die heb ik nog liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
dromer1967 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:41:
Helaas heb ik 'maar' 3 schermen dus ik kan niet anders dan surround uitzetten.

Maar wat ik al zei... bij Life is Strange werkt het spel wel goed als ik het spel opstart op de shield dan naar mijn pc toega en daar borderless window mode instel en dan de resolutie instel op 1920x1080. Dus misschien lukt dat met andere games ook nog wel. Wel omslachtig dat dan weer wel.

Ik had gelezen dat de X-Box 360 controller ook werkt op de Shield. Misschien een race stuur dan ook wel?

Dat kan inderdaad, heb niet verder geprobeerd toen ik vond dat het aan Surround view lag en ik een ander scherm als primair moest aangeven.

Over het stuur weet ik niet, denk het wel het zij via USB op de Shield of rechtstreeks op je pc?
Ik ga dit niet proberen, maar ligt denk er denk ik aan of het apparaat herkend wordt door de Shield of niet.

Wat gebeurd er eigenlijk als je je muis op je PC gebruikt wanneer je de Shield gebruikt om te gamen?
Pakt hij de muis beweging dan op of niet, heb niet echt mogelijkheid om dit te testen. (maar vroeg het me ineens af)

[ Voor 9% gewijzigd door Ithric op 31-03-2016 11:22 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
Ithric schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:21:
[...]

Dat kan inderdaad, heb niet verder geprobeerd toen ik vond dat het aan Surround view lag en ik een ander scherm als primair moest aangeven.

Over het stuur weet ik niet, denk het wel het zij via USB op de Shield of rechtstreeks op je pc?
Ik ga dit niet proberen, maar ligt denk er denk ik aan of het apparaat herkend wordt door de Shield of niet.

Wat gebeurd er eigenlijk als je je muis op je PC gebruikt wanneer je de Shield gebruikt om te gamen?
Pakt hij de muis beweging dan op of niet, heb niet echt mogelijkheid om dit te testen. (maar vroeg het me ineens af)
Ik kan niet zien wat er op de shield gebeurt als ik de muis op de pc beweeg, want de pc staat boven en de shield in de woonkamer. Zowel op de pc als op de shield kun je met het spel werken. Geen idee echter wat er gebeurt als je beide tegelijk gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand nog een goed alternatief gevonden om live/replay TV van Ziggo/UPC te kijken via de Shield? Heeft iemand ervaring met zo'n IPTV box die de decoding doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
zAo schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:32:
Heeft iemand nog een goed alternatief gevonden om live/replay TV van Ziggo/UPC te kijken via de Shield? Heeft iemand ervaring met zo'n IPTV box die de decoding doet?
Ik was het weekend van plan ook zoiets te testen, maar ik wil dat dan doen via de Horizon App.
Het volgende was ik van plan te testen, maar misschien is dat niet waar jij op doelt:
-Horizon App sideloaden op de Shield
-Casten vanaf mijn tablet (waar de Horizon app goed op werkt)
-Casten vanaf mijn PC via cast software/NVidia Expierance streaming

Hopelijk lukt dat, anders moet ik het weekend weer op mijn tablet/PC F1 kijken

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:32
Ithric schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:28:
[...]

Ik was het weekend van plan ook zoiets te testen, maar ik wil dat dan doen via de Horizon App.
Het volgende was ik van plan te testen, maar misschien is dat niet waar jij op doelt:
-Casten vanaf mijn tablet (waar de Horizon app goed op werkt)
-Casten vanaf mijn PC via cast software/NVidia Expierance streaming

Hopelijk lukt dat, anders moet ik het weekend weer op mijn tablet/PC F1 kijken
Dit heb ik nu ook, het werkt wel, maar daar is ook alles mee gezegd.

Je kan de app met de afstandbediening bedienen, maar je kan alleen niet zien waar je bent dus je moet gokken of je op het goede kanaal zit:P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Ruudox schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:37:
[...]

Dit heb ik nu ook, het werkt wel, maar daar is ook alles mee gezegd.

Je kan de app met de afstandbediening bedienen, maar je kan alleen niet zien waar je bent dus je moet gokken of je op het goede kanaal zit:P.
Goed om te weten, ik gebruik de controller maar zal wel hetzelfde zijn dan.
Dit komt natuurlijk doordat de app voor een Tablet is gemaakt met touchscreen.

Ik ga het meemaken. >:)

Als hij op het juiste kanaal staat, kom ik er daarna niet meer aan als het goed is.. :+

[ Voor 7% gewijzigd door Ithric op 01-04-2016 15:52 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwabber
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-08 10:23
Horizon Go app werkt prima maar het probleem is inderdaad de portret modus. Maar dit is allemaal nog best oké te bedienen met een muis of een toetsenbord met touchpad. Het tv kijken daarna gaat gewoon weer prima in breedbeeld.

Ik gebruik zelf een bluetoooth Logitech Dinovo Edge toetsenbord en dat werkt echt prima.

[ Voor 16% gewijzigd door kwabber op 01-04-2016 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Ik kan bovenstaande bevestigen, heb het aan de praat gekregen. (Via sideloaden van de apk)
Je hebt gewoon een muis als je de rechter pook gebruikt van de controller. (Ik dacht dat je blind moest selecteren, dus een plus puntje)

Verder speelt alles gewoon Full screen af.

[ Voor 5% gewijzigd door Ithric op 02-04-2016 12:30 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:32
ow echt. Ik heb het alleen nog maar met de afstandbediening geprobeerd. straks ook maar met de controller doen als dat makkelijker gaat, want met de afstandbediening moet je idd blind selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Zo heb hem ook besteld!! Morgen komt die binnen! 😀

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:52
DaveD1109 schreef op zondag 03 april 2016 @ 14:25:
Zo heb hem ook besteld!! Morgen komt die binnen! 😀
Ik wacht op een aanbieding dat je de remote er gratis bij krijgt zoals in Amerika :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveD1109
exi22 schreef op zondag 03 april 2016 @ 15:11:
[...]

Ik wacht op een aanbieding dat je de remote er gratis bij krijgt zoals in Amerika :(
Zat ik ook op te wachten, maar kan de verleiding niet meer aan! 😀

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Heb hem sinds gisteren binnen! Mooi apparaat! Alles draait zeer vloeiend! Kodi draait als de brandweer en ook al een paar leuke Android games gespeeld. Ik ben er blij mee!!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
dromer1967 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:41:

Voor de geïnteresseerden onder ons, De X-Box 360 wireless controller werkt prima op de Shield. Je steekt de ontvanger in een USB port en gaan met de banaan.

Helaas krijg ik het (nog?) niet voor elkaar om de X-Box controller en de Shield controller naast elkaar te gebruiken in dual controller mode zodat je met twee tegelijk kunt spelen. Het is of of lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
Zijn er trouwens meer mensen die last hebben van korte freezes bij het spelen van games? Als ik bijvoorbeeld Real Racing 3 speel dan bevriest het scherm om de zoveel tijd even een seconde of zo en gaat daarna weer door.

Ik heb zo'n vermoeden dat het ligt aan het feit dat ik een 2,5" HDD gebruik als hoofdopslag (via USB) en dat deze schijf in slaapmode gaat en weer wakker moet worden. Maar dat is lastig checken als je midden in het spel zit :)

Als dat inderdaad het geval is, moet ik er misschien toch maar een geheugenkaartje inprikken (of een SSD gebruiken natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
dromer1967 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:19:
[...]

Voor de geïnteresseerden onder ons, De X-Box 360 wireless controller werkt prima op de Shield. Je steekt de ontvanger in een USB port en gaan met de banaan.

Helaas krijg ik het (nog?) niet voor elkaar om de X-Box controller en de Shield controller naast elkaar te gebruiken in dual controller mode zodat je met twee tegelijk kunt spelen. Het is of of lijkt het.
En 2 360 controllers tegelijkertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:11
Kan de shield in de nabije toekomst ook HDR beelden weergeven op de nieuwe generatie tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
xavier! schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:25:
Kan de shield in de nabije toekomst ook HDR beelden weergeven op de nieuwe generatie tv's?
Misschien
* HDR support not yet enabled on SHIELD. Requires HDR capable content release on SHIELD as well as HDR TV.
Alleen zal het geen nabije toekomst zijn :P Netflix heeft nog geen HDR support, er zijn volgens mij niet eens films of series die in HDR zijn geschoten.

[ Voor 18% gewijzigd door Megamind op 05-04-2016 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:11
Bedankt. Not yet, neem aan van wel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
xavier! schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:29:
[...]

Bedankt. Not yet, neem aan van wel dus.
Ze zullen waarschijnlijk een HDMI firmware moeten pushen tegen die tijd. Kan best zijn dat het pas over 3-4 jaar een beetje mainstream wordt en dat er dan een nieuwe shield is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drs.titulaer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08-2022
Iemand op dit forum al met arc in de weer geweest ?
http://www.androidappsgame.com/arc-browser/nl
Lijkt me mooie oplossing om al die oude retro games op mijn shield te installeren .

De wondere wereld van de micro-electonica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
outlandos schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:52:
[...]

En 2 360 controllers tegelijkertijd?
Ik heb gelezen dat dat gewoon werkt. Ik kan het zelf niet bevestigen omdat ik er maar ééntje heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Zie net dat je nu een extra controler krijgt bij de shield tv. Maar even contact opnemen met coolblue! Heb die van mij maandag binnen gehad dus wil die extra controler er wel bij!

Edit: En geregeld! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door DaveD1109 op 06-04-2016 22:52 ]

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Een tijdje terug heb ik de app van RTL XL gesideload. Nu zie ik op internet dat er een nieuwere versie beschikbaar is. Hoe kan ik deze het best updaten? Moet ik dan de app eerst volledig verwijderen op de Shield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:52
DaveD1109 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:27:
Zie net dat je nu een extra controler krijgt bij de shield tv. Maar even contact opnemen met coolblue! Heb die van mij maandag binnen gehad dus wil die extra controler er wel bij!

Edit: En geregeld! _/-\o_
ik heb gevraagd of ik de remote kan krijgen ipv de 2e controller maar dat kon niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
exi22 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:46:
[...]

ik heb gevraagd of ik de remote kan krijgen ipv de 2e controller maar dat kon niet :(
Hahahaha had ik ook!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Oke, aan de ene kant leuk aan de andere kant zal ik hem niet vaak gebruiken verwacht ik.
Tevens heb ik hem nu al even in huis natuurlijk. :P (kans is dus groot dat ik hem niet zal krijgen en terecht. :+ )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Ithric schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:55:
[...]

Oke, aan de ene kant leuk aan de andere kant zal ik hem niet vaak gebruiken verwacht ik.
Tevens heb ik hem nu al even in huis natuurlijk. :P (kans is dus groot dat ik hem niet zal krijgen en terecht. :+ )
Ik heb hem pas sinds maandag dus bij mij deden ze niet moeilijk.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
De screen freezes in games begint toch wel vervelend te worden hier :(. Geen idee waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
dromer1967 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:56:
De screen freezes in games begint toch wel vervelend te worden hier :(. Geen idee waar het aan ligt.
Wat voor soort games heb je het dan over, kan het niet defect toestel zijn?
*Met streaming vanaf PC had ik 0.0 problemen ervaren in iedergeval.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
Ithric schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:29:
[...]

Wat voor soort games heb je het dan over, kan het niet defect toestel zijn?
*Met streaming vanaf PC had ik 0.0 problemen ervaren in iedergeval.
Een defect kan natuurlijk altijd, alleen hoe weet je dat? Het kijken van films gaat prima in bijvoorbeeld 1080p en dts hd ma audio.

Maar als ik bijvoorbeeld Asphalt 8 speel of Real Racing 3, dus niet via streaming vanaf pc, dan freezed de game om de zoveel tijd een paar seconden en gaat daarna weer verder.

Kun jij anders eens kijken hoe het bij jou gaat? De games zijn beiden gratis te installeren en te spelen op de Shield (via de hub). Als je een race rijdt, dan heb ik denk ik wel een paar keer een freeze in elke race.

[ Voor 18% gewijzigd door dromer1967 op 08-04-2016 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
Toch wel een zwakte in het verdienmodel van de Shield... Het streamen vanaf de PC gaat zo goed dat ik in weze een PS5 bij de TV heb (niet een PS4.5... een intel i5 6600 + geforce 960 4g is flink beter) Met een logitech trackball en k400 gaat de bediening van pc spellen prima :) Dus nu liever wat spellen voor de PC erbij dan de matige Shield spellen. (En ik heb soms ook van die kleine stotteringen in spellen)
De buren hebben een vrij positieve video review dus die zijn iig overtuigd lijkt het :D Verdiend het nogmaals te vermelden dat de ondersteuning voor het streamen met AMD kaarten slecht is. Een nieuwe reden om geen AMD te kopen. (Ik zou zelfs aanraden koop ipv de vaak geadviseerde r390 een wat goedkopere NVIDIA kaart en een Shield erbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
AtariXLfanboy schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 00:43:
Verdiend het nogmaals te vermelden dat de ondersteuning voor het streamen met AMD kaarten slecht is.
Ik wist niet eens dat het überhaupt kon! Dacht dat een GTX mandatory was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
Kinoconsole... maar ik denk niet dat je er dezelfde geweldige resultaten mee haalt als met gamestream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
dromer1967 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:59:
[...]

Een defect kan natuurlijk altijd, alleen hoe weet je dat? Het kijken van films gaat prima in bijvoorbeeld 1080p en dts hd ma audio.

Maar als ik bijvoorbeeld Asphalt 8 speel of Real Racing 3, dus niet via streaming vanaf pc, dan freezed de game om de zoveel tijd een paar seconden en gaat daarna weer verder.

Kun jij anders eens kijken hoe het bij jou gaat? De games zijn beiden gratis te installeren en te spelen op de Shield (via de hub). Als je een race rijdt, dan heb ik denk ik wel een paar keer een freeze in elke race.
Ik heb meerde Niveau 1 events gedaan en 0,0 problemen ervaren, ben nu weer even gestopt.
Ik weet het dus niet, heb niks gemerkt tot dus ver.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh4u
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-08 12:12
Hoi, ik heb de Shield TV ook een week, maar krijg het streamen vanaf mijn PC niet aan de praat.
Ik zie wel mijn games maar de PC blijft offline :'(

PC voldoet aan de specs: 4670K/16GB/2x 770 in SLI alles op Gb/s ethernet en met de laatste versies van GFE/Drivers/Hub. Herinslalleren en herstarten en certificaten verwijderen heb ik allemaal geprobeerd zonder fix.

Voor de rest is het echt een zeer fijn apparaat, snel en Youtube met voice control kost je zo een avond ;)

Ik heb trouwens geen last van haperingen in Android games.

[ Voor 19% gewijzigd door Josh4u op 10-04-2016 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 11:12
Sinds gisteren heb ik ook een Shield in huis als vervanging voor m'n paar jaar oude Dune D1, althans dat ik de bedoeling maar ben nog niet overtuigd. Misschien mis ik iets. Heb net pagina's van dit topic doorgezocht maar nog niet echt gevonden behalve wat discussie over de beeldkwaliteit.

Het doel is mediaspeler en het games is leuk voor erbij aangezien ik geen gamer ben. Ik heb al m'n bronnen aan m'n Marantz AV 8802a hangen en gebruik een Sony VW95 projector dus beeldkwaliteit is belangrijk.

De Dune speelt alles vloeiend af en is "filmisch" maar de Shield zowel met Plex als Kodi speelt zowel m'n blurays als series in MKV formaat (allemaal 1080p) niet lekker af. De kleuren zijn flets en het beeld is niet helemaal vloeiend alsof ik constant frames mis. Het kijkt niet rustig i.e.g.

Ik heb meerdere series geprobeerd maar het is overal zo en kan geen settings vinden die dit zouden kunnen oplossen.

Enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

pipo de C schreef op zondag 10 april 2016 @ 08:46:
Sinds gisteren heb ik ook een Shield in huis als vervanging voor m'n paar jaar oude Dune D1, althans dat ik de bedoeling maar ben nog niet overtuigd. Misschien mis ik iets. Heb net pagina's van dit topic doorgezocht maar nog niet echt gevonden behalve wat discussie over de beeldkwaliteit.

Het doel is mediaspeler en het games is leuk voor erbij aangezien ik geen gamer ben. Ik heb al m'n bronnen aan m'n Marantz AV 8802a hangen en gebruik een Sony VW95 projector dus beeldkwaliteit is belangrijk.

De Dune speelt alles vloeiend af en is "filmisch" maar de Shield zowel met Plex als Kodi speelt zowel m'n blurays als series in MKV formaat (allemaal 1080p) niet lekker af. De kleuren zijn flets en het beeld is niet helemaal vloeiend alsof ik constant frames mis. Het kijkt niet rustig i.e.g.

Ik heb meerdere series geprobeerd maar het is overal zo en kan geen settings vinden die dit zouden kunnen oplossen.

Enig idee wat dit kan zijn?
Heb je het juiste RGB bereik gekozen, nl. 16-235? Standaard heeft Kodi volgens mij 0-255 maar je Marantz gebruikt als het goed is ook 16-235.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 11:12
Hardware acceleration uitgezet... nu zijn de kleuren beter.

verder even gespeeld met 60hz/24hz settings maar na een factory reset werkte het wel zoals je zou verwachten. Kodi staat standaard op 60hz maar schakelt om naar 24hz bij 24hz materiaal en werkt nu goed. Het is wel even wennen nog maar dit ziet er al een stuk positiever uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon1980
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-09 12:59
Kan ik met zo'n shield ook DVD's inclusief menus kijken in KODI? Ik heb veel DVD's gewoon in .vob formaat. Ik denk er over om mijn HTPCtje te vervangen voor een andoidbox en de shield lijkt me interessant.

Informatie is van ons allemaal, niet van het grootkapitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabber
Ik krijg het iig niet voor elkaar. Bij iso bestanden gaat het prima maar bij vob zie ik wel het menu maar kan ik niet iets in dat menu kiezen. Misschien dat iemand anders een oplossing heeft gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon1980
Bedankt voor de reactie, misschien als je het video_ts.ifo aanklikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwabber
Yep, dan werkt het inderdaad. Top, weer wat geleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simon1980
Graag gedaan,ik heb nu ook wat geleerd. weet nu dat de Shield een reële optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
Ithric schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 15:15:
[...]

Ik heb meerde Niveau 1 events gedaan en 0,0 problemen ervaren, ben nu weer even gestopt.
Ik weet het dus niet, heb niks gemerkt tot dus ver.
Dan zou het een probleem met mijn Shield moeten zijn. Maar wel een heel specifiek probleem dan als het apparaat verder goed werkt behalve bij deze race games :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
dromer1967 schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:27:
[...]

Dan zou het een probleem met mijn Shield moeten zijn. Maar wel een heel specifiek probleem dan als het apparaat verder goed werkt behalve bij deze race games :(
Ik ben nu level 7 meen ik (bedankt voor deze verslaving hé :+ ), zonder 1 enkele hapering of stutter.
Hopelijk wordt het wel nog moeilijker, want win alles zowat. Maar dat is een ander topic.

Zal toch maar eens wat tijd maken voor enkele reviews, vergeet het steeds..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
Ithric schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:21:
[...]

Ik ben nu level 7 meen ik (bedankt voor deze verslaving hé :+ ), zonder 1 enkele hapering of stutter.
Hopelijk wordt het wel nog moeilijker, want win alles zowat. Maar dat is een ander topic.

Zal toch maar eens wat tijd maken voor enkele reviews, vergeet het steeds..
Ik ben niet zo'n gamer dus ik heb al moeite genoeg met level 1. Alhoewel ik inmiddels wel 1e wordt :)

Heb jij de 16GB versie of de 500GB versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
dromer1967 schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:56:
[...]

Ik ben niet zo'n gamer dus ik heb al moeite genoeg met level 1. Alhoewel ik inmiddels wel 1e wordt :)

Heb jij de 16GB versie of de 500GB versie?
Ik heb de 16GB versie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
  • Laatst online: 09-09 10:58
Ik weet niet of dit buiten de regels valt, maar ik waag het er op:

Ergens in een bekende webshop staat een Shield TV console te koop voor 188,80 euro inclusief de remote (en de controller). Is maar één exemplaar en volgens de beschrijving is de doos open (misschien een teruggestuurd exemplaar?). Ik heb het geld er helaas niet voor, maar misschien is er iemand die op een mooie prijs zit te wachten. (volgens mij gewoon met normale garantie)

De naam van de webshop begint met de laatste letter van het alfabet als deze omgekeerd zou zijn. ;)

Edit: Hij is al weg blijkbaar!

[ Voor 3% gewijzigd door TJRef op 11-04-2016 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
Mmm ik dus ook. Zal maar eens een reset naar fabrieksinstellingen doen en kijken wat er dan gebeurt. Ben al in conclaaf met NVIDIA support, maar verwacht daar eerlijk gezegd niet zoveel van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Kan het even niet vinden, maar zit je op Wifi of via kabel?
Want ik werk gewoon met Kabel en heb nog niks gemerkt, zit je schijf misschien bijna vol dat hij daarom problemen geeft?

Installeer eens RealRacer (of die andere) op een SD, werkt het dan hetzelfde?

Ik roep maar wat dingen, maar als hij gewoon niet goed is zal verkoper wel met een oplossing moeten komen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
Ik heb zowel kabel (gigabit router) als WIFI geprobeerd.

Ik heb vrijwel niets geïnstalleerd, alleen SPMC en deze games. Nog iets van 8GB vrij of zo op het intern geheugen (en 480GB vrij met adoptable storage).

Ik heb er ook een externe 2,5" 500GB USB disk aanhangen als adoptable storage. Daar treedt het probleem ook op.

Ik kan nog een SD kaart proberen, moet ik even kijken of ik er eentje heb liggen. Maar zal zich niet anders gedragen dan de externe HDD schat ik in.

Uiteindelijk moet de verkoper inderdaad met een oplossing komen. Alleen ga eerst maar eens aantonen dat er een probleem is, snap je. Eerste reactie van NVIDIA is dat op basis van het spelen van één of twee games niet duidelijk is of het een software (dus de game) issue is of een systeemissue. Ik vermoed dat ik van het kastje naar de muur gestuurd ga worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:17
dromer1967 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:25:
Ik heb zowel kabel (gigabit router) als WIFI geprobeerd.

Ik heb vrijwel niets geïnstalleerd, alleen SPMC en deze games. Nog iets van 8GB vrij of zo op het intern geheugen (en 480GB vrij met adoptable storage).

Ik heb er ook een externe 2,5" 500GB USB disk aanhangen als adoptable storage. Daar treedt het probleem ook op.

Ik kan nog een SD kaart proberen, moet ik even kijken of ik er eentje heb liggen. Maar zal zich niet anders gedragen dan de externe HDD schat ik in.

Uiteindelijk moet de verkoper inderdaad met een oplossing komen. Alleen ga eerst maar eens aantonen dat er een probleem is, snap je. Eerste reactie van NVIDIA is dat op basis van het spelen van één of twee games niet duidelijk is of het een software (dus de game) issue is of een systeemissue. Ik vermoed dat ik van het kastje naar de muur gestuurd ga worden....
@dromer1967 als je soms freezes hebt komt dit doordat je de externe hdd gekopeld hebt als adaptable storage en deze te langzaam is.
Je kunt dit testen door de naar storage te gaan en dan naar je interne strorage en de optie verplaatsen te kiezen. Dan gaan alle systeem bestanden weer naar je interne storage.
Als het probleem dan niet meer optreed weet je dat et aan je trage hdd ligt, door de verplaatsing worden extra bestanden van spellen wel weer op je interne storage gezet en heeft de adaptable storage weinig zin.

Ik heb zelf een sandisk extreme pro sd van 64 bg in gebruik en heb nog geen last gehad van freezes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
TheMystery schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:06:
[...]

@dromer1967 als je soms freezes hebt komt dit doordat je de externe hdd gekopeld hebt als adaptable storage en deze te langzaam is.
Je kunt dit testen door de naar storage te gaan en dan naar je interne strorage en de optie verplaatsen te kiezen. Dan gaan alle systeem bestanden weer naar je interne storage.
Als het probleem dan niet meer optreed weet je dat et aan je trage hdd ligt, door de verplaatsing worden extra bestanden van spellen wel weer op je interne storage gezet en heeft de adaptable storage weinig zin.

Ik heb zelf een sandisk extreme pro sd van 64 bg in gebruik en heb nog geen last gehad van freezes.
Dank voor je hulp, TheMystery, maar het komt in dit geval niet doordat de adoptable storage te langzaam is. Ik had namelijk al het idee dat het misschien daardoor zou komen en heb het spel toen in het interne geheugen geïnstalleerd. Het probleem bleef echter optreden. Het lijkt er dus op dat het interne storage ook te traag is. Mits dat de oorzaak van de freezes zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
dromer1967 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:04:
[...]

Dank voor je hulp, TheMystery, maar het komt in dit geval niet doordat de adoptable storage te langzaam is. Ik had namelijk al het idee dat het misschien daardoor zou komen en heb het spel toen in het interne geheugen geïnstalleerd. Het probleem bleef echter optreden. Het lijkt er dus op dat het interne storage ook te traag is. Mits dat de oorzaak van de freezes zou zijn.
Heb je zoals ik had aangegeven via storage bij interne storage op verplaatsen gedrukt zodat ook de sytem files verplaatst worden?
anders staat alleen een klein gedeelte van het spel op de interne storage en de rest op je hdd waardoor het nog steeds kan haperen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
TheMystery schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:06:
[...]

Heb je zoals ik had aangegeven via storage bij interne storage op verplaatsen gedrukt zodat ook de sytem files verplaatst worden?
anders staat alleen een klein gedeelte van het spel op de interne storage en de rest op je hdd waardoor het nog steeds kan haperen..
Ik heb de applicatie niet verplaatst, TheMystery. Ik heb hem in zijn geheel verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar nu op het interne geheugen van de Shield. Dat gaf geen verbetering.

Ik heb nu mijn Shield nog maar weer eens een keer naar de fabrieksinstellingen gereset en nu geen adoptable storage aangesloten. Ondanks dat ik dit al een keer geprobeerd heb, lijkt het spel nu niet meer te freezen.

Ik ga nu de adoptable storage weer toevoegen om te kijken of die roet in het eten strooit, ook al staat een applicatie er niet op. Het kan zijn dat de zaak misloopt doordat de HDD in slaapstand gaat en telkens weer wakker moet worden. Wel is het dan vreemd, dat ik daar alleen bij dit spel last van heb en dat een 1080p film met dts-hd ma audio gewoon urenlang probleemloos werkt....

Wat ik ook raar vind, is dat ik in eerste instantie de Shield heb gebruikt zonder aanvullende storage en dat het spel toen ook al freezes had. Nu, na drie keer een fabrieksreset lijkt het opeens te werken??

[ Voor 8% gewijzigd door dromer1967 op 13-04-2016 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
Omdat ik die externe schijf toch al geen fantastische zaak vond, heb ik maar een Samsung Pro+ kaartje besteld. Nu hopen dat de freezes daarmee verleden tijd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
dromer1967 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:47:
[...]

Ik heb de applicatie niet verplaatst, TheMystery. Ik heb hem in zijn geheel verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar nu op het interne geheugen van de Shield. Dat gaf geen verbetering.

Ik heb nu mijn Shield nog maar weer eens een keer naar de fabrieksinstellingen gereset en nu geen adoptable storage aangesloten. Ondanks dat ik dit al een keer geprobeerd heb, lijkt het spel nu niet meer te freezen.

Ik ga nu de adoptable storage weer toevoegen om te kijken of die roet in het eten strooit, ook al staat een applicatie er niet op. Het kan zijn dat de zaak misloopt doordat de HDD in slaapstand gaat en telkens weer wakker moet worden. Wel is het dan vreemd, dat ik daar alleen bij dit spel last van heb en dat een 1080p film met dts-hd ma audio gewoon urenlang probleemloos werkt....

Wat ik ook raar vind, is dat ik in eerste instantie de Shield heb gebruikt zonder aanvullende storage en dat het spel toen ook al freezes had. Nu, na drie keer een fabrieksreset lijkt het opeens te werken??
Dan zal alleen de app op de internal storage staan en de additionele files die later na gedownload worden op de hdd, dus dat zou je probleem verklaren. Deze additionele files kun je verplaatsen door naar je inetrne storage te gaan en op verplaatsen te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
TheMystery schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:55:
[...]

Dan zal alleen de app op de internal storage staan en de additionele files die later na gedownload worden op de hdd, dus dat zou je probleem verklaren. Deze additionele files kun je verplaatsen door naar je inetrne storage te gaan en op verplaatsen te drukken.
De hele applicatie stond op de Shield Storage TheMystery. Dat maakte echter geen verschil. Zoals gezegd weet ik niet zeker of het überhaupt de externe hdd is die roet in het eten strooit.

Maar de Samsung Pro+ microsd kaart lost het probleem hopelijk op. Ik krijg hem morgen binnen en dan gaan we verder prutsen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-08 12:07

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

dromer1967 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 18:43:
[...]

De hele applicatie stond op de Shield Storage TheMystery. Dat maakte echter geen verschil. Zoals gezegd weet ik niet zeker of het überhaupt de externe hdd is die roet in het eten strooit.

Maar de Samsung Pro+ microsd kaart lost het probleem hopelijk op. Ik krijg hem morgen binnen en dan gaan we verder prutsen 8)
Welke Pro+ heb je precies besteld? De 128GB (SDXC) versie of de 32GB (SDHC) versie?
Pagina: 1 ... 9 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.