Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-03 16:04
PsychoG schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:37:
[...]

Welke Pro+ heb je precies besteld? De 128GB (SDXC) versie of de 32GB (SDHC) versie?
Ik vond 32GB voorlopig even genoeg. Als het goed werkt en ik kom tekort, dan prak ik er nog wel een keer 64GB in :)

[ Voor 13% gewijzigd door dromer1967 op 14-04-2016 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
pipo de C schreef op zondag 10 april 2016 @ 12:36:
Hardware acceleration uitgezet... nu zijn de kleuren beter.

verder even gespeeld met 60hz/24hz settings maar na een factory reset werkte het wel zoals je zou verwachten. Kodi staat standaard op 60hz maar schakelt om naar 24hz bij 24hz materiaal en werkt nu goed. Het is wel even wennen nog maar dit ziet er al een stuk positiever uit.
Heb je nog meer zaken veranderd om de Shield wat filmischer te maken? Voor mij is hij de opvolger van de Dune BD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
Bij mij stotterde asphalt ook. Alleen niet in de game play maar in het menu. Denkt dat het aan de game ligt want bij modern combat heb ik nergens last van!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
Het kan geel goed aan de game liggen. Ik heb nu echter mijn Shield inmiddels 3 keer naar fabrieksinstellingen gezet en geen externe opslagmedia aangesloten... en ik heb tot dusver nog geen stotters gehad.

Misschien is de clou dat je gewoon een paar keer terugmoet naar fabrieksinstellingen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:22
Ik heb sinds een tijdje deze shield, best tevreden, maar er zijn ook wel puntjes van kritiek. Wil graag weten of andere deze ervaring ook hebben:

- Wifi loopt regelmatig vast, heb hem uiteindelijk via de ethernetpoort aangesloten.
- Google Cast werkt niet meer vanaf een Android toestel (Samsung Galaxy A9), wel vanaf een iOS toestel.
- Archos Videoplayer heeft met enige regelmaat last van screen jitter, niet vloeiend (vermoedelijk refreshrate).
- Kodi loopt ook niet altijd vloeiend.

Iemand anders die hier tegen aanloopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dromer1967
Wat mijn freezes betreft lijken deze nu wel opgelost te zijn door de externe HDD te vervangen door de Samsung Pro+ geheugenkaart. Dus mocht je vergelijkbare problemen hebben, kan het heel goed liggen aan je adoptable storage (zelfs als het spel zelf op het interne geheugen staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
19JM81 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:05:
Ik heb sinds een tijdje deze shield, best tevreden, maar er zijn ook wel puntjes van kritiek. Wil graag weten of andere deze ervaring ook hebben:

- Wifi loopt regelmatig vast, heb hem uiteindelijk via de ethernetpoort aangesloten.
- Google Cast werkt niet meer vanaf een Android toestel (Samsung Galaxy A9), wel vanaf een iOS toestel.
- Archos Videoplayer heeft met enige regelmaat last van screen jitter, niet vloeiend (vermoedelijk refreshrate).

-Eerlijk gezegd gebruik ik wifi nooit omdat het streamen van een hd movie met dts hd ma audio sowieso problemen geeft met bandbreedte.
-Ik zal google cast eens proberen. Heb ik eigenlijk nog niet gedaan sinds ik de Shield heb, omdat ik dat voorheen alleen gebruikte voor Netflix en uitzending gemist en daarvoor hoeft dat op de Shield niet meer.
-Ken de Archos videoplayer niet. gebruik overal SPMC voor.
-Kodi gebruik ik eigenlijk niet meer, maar de SPMC fork ervan. De ontwikkelaar daarvan spitst zich specifiek toe op de Shield en dat geeft is toch wel prettig. Met SPMC had ik ook wel issue, maar zodra je de instellingen goed zet voor jouw toepassingen, dan loopt het bij mij in ieder geval wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
Oh kijk ik ga SPMC direct proberen!

Enig idee wat het met Cast kan zijn? Heb een TP Link Archer C7

[ Voor 14% gewijzigd door 19JM81 op 15-04-2016 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
19JM81 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:43:
Oh kijk ik ga SPMC direct proberen!

Enig idee wat het met Cast kan zijn? Heb een TP Link Archer C7
Ik zal van het weekend kijken of ik Cast kan gebruiken met mijn Note 4. Zou echter niet weten waarom het bij jou wel werkt op IOS en niet op Android.

SPMC kun je overigens gewoon via de appstore installeren (mocht je dat nog niet weten). Handig met updates en zo (side installation werkt ook goed, maar is toch net wat omslachtiger). Ik draai hier 1080p 24Hz met DTS HD MA track zonder problemo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
Ik heb hem net al via de playstore website naar mijn mijn shield gepusht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
Dat kan natuurlijk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 16:50
Ik heb cast via mijn Sony Xperia Tablet (Android) gebruikt zonder problemen.
Alleen mijn tablet is nu defect helaas, dus kan niet direct meer testen/proberen.

Heb je wel de handleidingen op het internet hiervoor nagekeken, zodat je alle stappen volgt?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:28

6Pac

"Roma Victor"

19JM81 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:05:

Ik heb de Shield (16GB model) nu 2 weken en vooralsnog gaat het prima.

- Tijdens de 1e start heb ik WiFi aangezet (Op 5Ghz) en geen haperingen. Via WiFi had ik de update naar Android 6.0 uitgevoerd en het ging ook prima..geen haperingen met het downloaden van de image. Ook verschillende test m.b.t. streaming ging uitstekend. Getest met zowel lokale content (alleen full HD mkv's) als UHD streams van Netflix. Daarna de console via de ethernet poort aangesloten

- Casten nog niet geprobeerd. Heb zelf een S6 dus ga het binnenkort eens testen

- M.b.t. Kodi gebruik ik deze niet maar SPMC - De reden is is dat de ontwikkelaar (Koying) zelf een Shield console heeft om op te ontwikkelen, en de (Kodi fork) SPMC daarop optimalizeerd. Zoverre werkt deze perfect vloeiend i.t.t. Kodi die inderdaad ook hapert ( waar ik voor de laatste een aparte plugin nodig had om de TV te synchroniseren met de afgespeelde content, werkt het in SPMC out-of-the-box)

EDIT: Oeps, ik zie dat iemand me al voor was met een antwoord :P

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
Heb met SPMC alsnog microstutters. En ja, framerates staan uiteraard goed :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
Is er al iets verkrijgbaar op het gebied van Uitzending gemist voor Android TV? Sideload oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
19JM81 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:04:
Is er al iets verkrijgbaar op het gebied van Uitzending gemist voor Android TV? Sideload oid?
KPN en Ziggo/Horizon werken gewoon goed, dus volgens mij moet je Uitzending gemist ook wel kunnen sideloaden?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
Werken die met de remote die is meegeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
19JM81 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:14:
Werken die met de remote die is meegeleverd?
Ik gebruik de controller, heb de remote niet.
Zover ik begreep werkt het wel met de Remote, maar met de controller zie je een muis/cursor en remote niet? (Correct me if I am wrong please)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
Wat betreft npo uitzending gemist gebruik ik de add on in spmc (kodi). Werkt vooralsnog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

lubbertkramer schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:03:
[...]

Hoi dorpsgenoot, volgens mij toen met J Ras bij jou thuis geweest om te kijken naar je bouwwerken :) Haha heb zelf een LG tv maar als mijn brilletjes (van de tv of mijn grote verzameling pathe brillen) bij jou werken wil ik wel testen :)
Zojuist eindelijk de 3D bril binnen gekregen.
Na wat prutsen ... het werkt, sowieso via Kodi/SPMC en Youtube :)
Het werkt alleen met 1080p en moest dus de shield direct aan TV aansluiten.
Dit omdat mijn receiver alles omzet naar 4K als ik de shield op 1080p zet, had geen zin om instellingen te veranderen.

Het kan aan mij liggen .. half uurtje 3D gekeken met de bril en ben misselijk |:(

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
Na het verwijderen van de update van de laatste versie van de cast receiver werkt het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Hmmm ik krijg hbo go met geen mogelijkheid gecast.
Alle andere casting apps werken prima.
Het vage eraan is is dat het op mijn chromecast in de slaapkamer wel werkt.
Anderen ook dit probleem?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 11:12
Inmiddels weer een beetje mee kunnen spelen en ben zoals vele andere ook afgestapt van Kodi en gebruik nu SPMC. Nu direct geen probleem met lipsync meer en het beeld is nu even mooi als de Dune qua kleuren.

Op de Shield zelf moet ik wel alsnog de framerate op 24P zetten anders stottert het tijdens kijken van zoals MKVtjes als Bluray discs ongeacht de settings dat ie aan moet passen op het beeldmateriaal.

Enige wat ik nog niet voor elkaar heb gekregen is HD audio pass-through maar ik zal nog wel eens dit topic doornemen en met wat settings verder spelen. DTS doet het wel gewoon maar DTS HD MA klinkt toch echt wel mooier op mijn setup.

Ik neig nu naar het apparaat houden en m'n Dune na jaren trouwe dienst weg te doen, heb nog een kleine week om te testen, dan loopt de retour termijn af :)
dromer1967 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:19:
[...]

Heb je nog meer zaken veranderd om de Shield wat filmischer te maken? Voor mij is hij de opvolger van de Dune BD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

DaveD1109 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 21:43:
Hmmm ik krijg hbo go met geen mogelijkheid gecast.
Alle andere casting apps werken prima.
Het vage eraan is is dat het op mijn chromecast in de slaapkamer wel werkt.
Anderen ook dit probleem?
Ik heb geen HBO Go, wat is het probleem precies? Ziet de applicatie de Shield niet, of werkt het casten zelf niet? Er zijn/waren namelijk problemen met het casten van bepaalde applicaties, daar is een 'hack' voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
zAo schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:04:
[...]

Ik heb geen HBO Go, wat is het probleem precies? Ziet de applicatie de Shield niet, of werkt het casten zelf niet? Er zijn/waren namelijk problemen met het casten van bepaalde applicaties, daar is een 'hack' voor.
Hij cast de app wel maar speelt de video niet. Hij gaat dan weer terug naar het standaard hbo scherm. Ben er denk wel achter ook hoe het komt want ziggo heeft mijn hbo go opgezegt terwijl ik dit niet gevraagd had! 7(8)7

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
Ik kreeg zojuist update 3.1 naar mijn Shield gepusht. In the notes zag ik optimisations voorbij komen voor onder andere Real Racing 3. Dus wie weet zijn er nu minder stuttering issues voor diegene die daar nog last van heeft.

Ik zag ook stabilisatie van adoptable storage langskomen in de lijst.

[ Voor 13% gewijzigd door dromer1967 op 18-04-2016 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Here's the changelog for SHIELD Android TV 3.1.

Optimizations for New Games
Adds mouse navigation using SHIELD controller’s right stick. This feature is supported automatically in apps that don’t use the right stick. Example: Google Chrome browser (install from Google Play store using a PC).
Marshmallow functionality and stability improvements such as external USB drive detection, FTP write access, HDMI-CEC, idle/sleep stability, SD card formatting, mouse support, and more.
Monthly Android security updates, including the March 2016 partner security bulletin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
pipo de C schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:24:
Inmiddels weer een beetje mee kunnen spelen en ben zoals vele andere ook afgestapt van Kodi en gebruik nu SPMC. Nu direct geen probleem met lipsync meer en het beeld is nu even mooi als de Dune qua kleuren.
Je hebt nog steeds hardware acceleration uitstaan?
Op de Shield zelf moet ik wel alsnog de framerate op 24P zetten anders stottert het tijdens kijken van zoals MKVtjes als Bluray discs ongeacht de settings dat ie aan moet passen op het beeldmateriaal.
Ik heb bij sommige mkv's helaas ook nog wel eens een haperingetje, ook op 50Hz trouwens. Maar veelal gaat het nu wel goed. Heb ingesteld dat hij de frame rate aanpast bij start/stop en dat lijkt meestal wel goed te gaan nu.
Enige wat ik nog niet voor elkaar heb gekregen is HD audio pass-through maar ik zal nog wel eens dit topic doornemen en met wat settings verder spelen. DTS doet het wel gewoon maar DTS HD MA klinkt toch echt wel mooier op mijn setup.
Ik heb daar nog niets speciaals voor gedaan. Simpelweg gekozen voor Audio RAW en alle opties in het menu ten aanzien van DTS aangevinkt. Met als gevolg dat zowel DTS als DTS HD MA prima afspelen.

Wat bij mij wel zo was, was dat na het wijzigen van deze settings ik de Shield moest rebooten voor het echt het gewenste effect had. Maar ik neem aan dat je dat al eens gedaan hebt...
Ik neig nu naar het apparaat houden en m'n Dune na jaren trouwe dienst weg te doen, heb nog een kleine week om te testen, dan loopt de retour termijn af :)
Ik heb mijn Dune eigenlijk vrijwel niet meer aangeraakt. Alleen voor het spelen van HD muziek. Dat laatste wordt door SPMC nog als PCM afgespeeld. Maar ik neem aan dat dat ook een kwestie van (ontwikkel)tijd en software/firmware zal zijn.

Al met al heel tevreden over het apparaat en zeker voor die prijs. Zat te twijfelen over de nieuwe Dune 4k, maar dan heb ik nog steeds geen Netflix. En nu hebben we netflix in HD/4K :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubbig1979
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-03-2022
Is het ook mogelijk via automatische incasso te betalen om games te streamen of gaat dit uitsluitend via creditcard? Wat als je die niet hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Huubbig1979 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 00:38:
Is het ook mogelijk via automatische incasso te betalen om games te streamen of gaat dit uitsluitend via creditcard? Wat als je die niet hebt?
Dan (kan) het nog niet. Ze zijn wel bezig met het implementeren van meerdere betaal opties.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dread89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 15:27
Wat is jullie ervaring met het streamen van PC games naar de Shield? Ik lees er hier en daar wel wat over maar niet genoeg om een duidelijk beeld te krijgen. Ik krijg het idee dat de Shield voornamelijk gekocht wordt vanwege media doeleinden (?).

Zelf heb ik een Android tv van eind 2015, icm met Plex en m'n PC stream ik films naar m'n tv. Omdat ik geen console gamer ben, ben ik persoonlijk met name geïnteresseerd in het gaming stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 10:58

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Huubbig1979 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 00:38:
Eentje via Neteller aanvragen. Prepaid. Werkt prima.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Die kun je ook als video add-on onder Kodi gebruiken.

Ik heb zelf sinds kort ook de Nvidia Shield en bevalt prima.

Wat ik wel jammer vind is dat je em niet kunt aanzetten met de controller (of ik heb de juiste knop combinatie nog niet gevonden). Ook een klein minpuntje is dat de console best nog wel even bezig is met opstarten. 25 tot 30 seconden issie wel bezig.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubbig1979
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-03-2022
@SannrHerr, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:32
Snowwie schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:15:
[...]

Die kun je ook als video add-on onder Kodi gebruiken.

Ik heb zelf sinds kort ook de Nvidia Shield en bevalt prima.

Wat ik wel jammer vind is dat je em niet kunt aanzetten met de controller (of ik heb de juiste knop combinatie nog niet gevonden). Ook een klein minpuntje is dat de console best nog wel even bezig is met opstarten. 25 tot 30 seconden issie wel bezig.
Ik zet mijn shield altijd op slaapstand. Dan kan je hem met de afstandbediening aanzetten en is hij binnen 1 sec opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32
Ruudox schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:31:
[...]

Ik zet mijn shield altijd op slaapstand. Dan kan je hem met de afstandbediening aanzetten en is hij binnen 1 sec opgestart.
Ik heb um snachts eigenlijk altijd helemaal uit (niet de stekker eruit hoor). Zodra ik de Shield overdag heb opgestart en ik stop even met gebruik dan gaat ie wel in slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
Dread89 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 19:51:
Wat is jullie ervaring met het streamen van PC games naar de Shield? Ik lees er hier en daar wel wat over maar niet genoeg om een duidelijk beeld te krijgen. Ik krijg het idee dat de Shield voornamelijk gekocht wordt vanwege media doeleinden (?).

Zelf heb ik een Android tv van eind 2015, icm met Plex en m'n PC stream ik films naar m'n tv. Omdat ik geen console gamer ben, ben ik persoonlijk met name geïnteresseerd in het gaming stuk.
Er zitten wat haken en ogen aan, maar als het goed werkt, dan werkt het echt goed.
Ik vind het vooral geschikt voor games als Witcher 3 en Dark Souls 3 tot dusver. Alien isolation leek het ook erg goed te doen, maar heb ik nog geen uitgebreide ervaring mee.

Ik gebruik hem echter primair voor media (plex, youtube).

Een paar van de haken en ogen:
Nvidia kaart is vereist, Geforce experience moet geïnstalleerd zijn en de service moet draaien.
Sommige spellen kan je gewoon niet streamen (ben tot dusver de laatste batman en speedrunners tegengekomen).
Je PC moet unlocked zijn om te kunnen streamen (kan je oplossen mbv VNC bijvoorbeeld).
1 van de aangesloten monitoren moet aan staan.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32
pica schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:07:
[...]

Er zitten wat haken en ogen aan, maar als het goed werkt, dan werkt het echt goed.
Ik vind het vooral geschikt voor games als Witcher 3 en Dark Souls 3 tot dusver. Alien isolation leek het ook erg goed te doen, maar heb ik nog geen uitgebreide ervaring mee.

Nvidia kaart is vereist, Geforce experience moet geïnstalleerd zijn en de service moet draaien.
Sommige spellen kan je gewoon niet streamen (ben tot dusver de laatste batman en speedrunners tegengekomen).
Je PC moet unlocked zijn om te kunnen streamen (kan je oplossen mbv VNC bijvoorbeeld).
Sorry, what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Wat is er precies niet duidelijk? Je moet ingelogd zijn om te kunnen streamen, als je PC gelockt is dan kan dat niet.
Als je VNC server als service installeert en VNC viewer op je Shield kan je de PC unlocken zodat je kan streamen.

[ Voor 18% gewijzigd door pica op 21-04-2016 09:28 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
pica schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:25:
[...]

Wat is er precies niet duidelijk? Je moet ingelogd zijn om te kunnen streamen, als je PC gelockt is dan kan dat niet.
Als je VNC server als service installeert en VNC viewer op je Shield kan je de PC unlocken zodat je kan streamen.
Ik denk niet dat het onduidelijk was wat je zei, maar meer waarom je pc überhaupt thuis gelockt is 8)

Ik kan me misschien situaties voorstellen waarbij het handig is, rondlopende kinderen of zo, maar ik denk niet dat de gemiddelde sterveling zijn pc thuis lockt, dus is het ook gaan haak-en-oog voor de doorsnee gamer zou ik zo zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
[...]

Echt waar, misschien kreeg ik daarom in het begin een zwart scherm?
Volgens mij niet hoor... :D :o
(heb je dit getest, ik kan het fout hebben namelijk)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pica
dromer1967 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:24:
[...]

Ik denk niet dat het onduidelijk was wat je zei, maar meer waarom je pc überhaupt thuis gelockt is 8)

Ik kan me misschien situaties voorstellen waarbij het handig is, rondlopende kinderen of zo, maar ik denk niet dat de gemiddelde sterveling zijn pc thuis lockt, dus is het ook gaan haak-en-oog voor de doorsnee gamer zou ik zo zeggen :)
Als ik vanaf bed met wake on lan mijn PC aanzet kom ik op het inlogscherm, dus vanaf daar moet je dan inloggen.
Het account waarmee ik inlog hangt aan mijn microsoft account dus zonder wachtwoord is ook geen optie.
Ook al had ik dat niet sowieso vind ik het een fijn idee om een wachtwoord op mijn PC te hebben.
Ithric schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:50:
[...]

Echt waar, misschien kreeg ik daarom in het begin een zwart scherm?
Volgens mij niet hoor... :D :o
(heb je dit getest, ik kan het fout hebben namelijk)
Ik kwam er toevallig gister achter, ik kwam thuis, ik wist dat mijn PC aanstond en unlocked was, maar ik kreeg maar geen games goed aan de praat. Steam fullscreen zei dat hij geen directx output kon maken.
Nadat ik de monitor aandeed deed hij het wel 8)7 .
Kan een fluke zijn geweest, maar ik denk het niet. Zal het vanmiddag nog eens proberen.

Ohja nog een raar ding waar ik gister toevallig tegenaanliep, als de x360 controller aan mijn PC is aangesloten herkennen de games de Shield controller niet :P . Als ik hem los haal werkt het wel. Kan wederom een fluke zijn geweest :P .

[ Voor 7% gewijzigd door pica op 21-04-2016 16:32 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
pica schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:16:
[...]

Als ik vanaf bed met wake on lan mijn PC aanzet kom ik op het inlogscherm, dus vanaf daar moet je dan inloggen.
Het account waarmee ik inlog hangt aan mijn microsoft account dus zonder wachtwoord is ook geen optie.
Ook al had ik dat niet sowieso vind ik het een fijn idee om een wachtwoord op mijn PC te hebben.

[...]
Voor mensen zoals jij die wake on lan gebruiken zal het inderdaad een issue zijn en is het misschien handig om te weten. De aanvulling zorgt in ieder geval voor meer inzicht in waarom je het had over het unlocken van je pc :)

Ik zet mijn pc zelf aan en log daarna in met mijn wachtwoord. De slaapstand gebruik ik verder niet dus de pc blijft dan verder ook gewoon ingelogd.

[ Voor 6% gewijzigd door dromer1967 op 21-04-2016 16:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pica
Net beide punten getest (monitor / controller) en het klopt, op 1 dingetje na:
Na het booten moet het scherm aan hebben gestaan. Als je het scherm daarna weer uitzet dan werkt het wel :) .

Is dus meer een specifiek 'pica moet weer moeilijk doen' dingetje als iets waar de gemiddelde gebruiker tegenaan loopt.

[ Voor 24% gewijzigd door pica op 21-04-2016 17:26 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ruudox schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:31:
Het vreemde is dat de playstation 3 gewoon van stroom gehaald kan worden en later, als deze weer aan het stroom staat, gewoon met de controller gestart kan worden. Dit kan met de Shield volgens mij niet.

Apparaten standby laten staan ben ik niet zo'n voorstander van.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:15
Met de remote kan ik hem wel aanzetten.

[ Voor 5% gewijzigd door jopie op 21-04-2016 21:06 . Reden: pijnlijke typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Zat laatst ook te kijken naar dit boxje, zojuist mijn Xbox de deur uitgedaan en mijn oog viel dus ook voornamelijk op de Shield mede door de streaming. Maar wie gebruikt dit en kan er wat over vertellen?

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 16:30
Pukson schreef op donderdag 21 april 2016 @ 21:05:
Zat laatst ook te kijken naar dit boxje, zojuist mijn Xbox de deur uitgedaan en mijn oog viel dus ook voornamelijk op de Shield mede door de streaming. Maar wie gebruikt dit en kan er wat over vertellen?
Niet vervelend bedoeld, maar heb je überhaupt de laatste 2 pagina's gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 23:09
Voor het standaard android is een app beschikbaar voor Qobuz (streaming audio). Is dit ook beschikbaar voor de Shield TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
MarVanOs schreef op donderdag 21 april 2016 @ 23:18:
Voor het standaard android is een app beschikbaar voor Qobuz (streaming audio). Is dit ook beschikbaar voor de Shield TV?
Als ik op mijn browsert probeer om dit te sideloaden voor de Shield dan lukt dit niet met de app Qobuz Music. Het lukt echter wel met de app Qobuz for Android. Heb verder niet gekeken of de app ook echt werkt. Gezien het feit dat de 2e app (die for Android) nogal oud is, laatste update februari 2014, vermoed ik dat je de eerste bedoelt en gebruikt.

Wellicht dat het ding als losse apk wel te installeren en gebruiken is :)

Ik zie dat er ook een kodi add-on beschikbaar is. Dus misschien zou het daarmee ook lukken.

[ Voor 6% gewijzigd door dromer1967 op 22-04-2016 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:55
Na de 3.1 update werkt de passtrough in kodi en SPMC niet meer. Ik heb alleen PCM 2.0 geluid. Hebben er meer hiervan last?

[ Voor 14% gewijzigd door realphoenikx op 22-04-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dread89
[...]

Ik heb een Nvidea GTX780, daar zal het dus niet om overgaan. Hoe zit het trouwens met de snelheid van het netwerk, is bekabeld een vereiste? Ik heb namelijk een standaard Ziggo paketje (40mbit/standaard router). Bedraad van de pc naar de router maar niet van de router naar de tv. Gaat de doorvoer snelheid hoog genoeg zijn? En hoe zit 't met beeld kwaliteit op je tv tijdens het streamen, is deze exact gelijk aan de hoeveelheid detail op je monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Dread89 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 15:14:
[...]

Ik heb een Nvidea GTX780, daar zal het dus niet om overgaan. Hoe zit het trouwens met de snelheid van het netwerk, is bekabeld een vereiste? Ik heb namelijk een standaard Ziggo paketje (40mbit/standaard router). Bedraad van de pc naar de router maar niet van de router naar de tv. Gaat de doorvoer snelheid hoog genoeg zijn? En hoe zit 't met beeld kwaliteit op je tv tijdens het streamen, is deze exact gelijk aan de hoeveelheid detail op je monitor?
Ik heb het bedraad, maar ik kan me goed voorstellen dat het minder goed gaat werken als je het via WiFi gaat proberen, zeker met de standaard crappy routers welke door de ISP's worden geleverd.
Als je een heel sterk 5ghz signaal van een accesspoint van een goed merk krijgt is het een ander verhaal als dat je een zwak signaal van een 2.4ghz standaard routertje krijgt.
Hangt er helemaal van af dus.

Wat betreft beeldkwaliteit, als je er op let zie je wel dat het beeld gecomprimeerd is, maar als je snelheid goed genoeg is valt het totaal niet op / is het totaal niet storend.

Enige is dat er ietsjes delay inzit, waardoor het wat minder geschikt is voor vechtspellen bijvoorbeeld.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 23:09
dromer1967 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:05:
[...]

Als ik op mijn browsert probeer om dit te sideloaden voor de Shield dan lukt dit niet met de app Qobuz Music. Het lukt echter wel met de app Qobuz for Android. Heb verder niet gekeken of de app ook echt werkt. Gezien het feit dat de 2e app (die for Android) nogal oud is, laatste update februari 2014, vermoed ik dat je de eerste bedoelt en gebruikt.

Wellicht dat het ding als losse apk wel te installeren en gebruiken is :)

Ik zie dat er ook een kodi add-on beschikbaar is. Dus misschien zou het daarmee ook lukken.
Bedankt voor het nakijken! Er is inderdaad een Kodi app welke ik nu ook gebruik, maar qua interface is dat niet optimaal.
Ik ben op zoek naar een apparaat dat nu gewoon eens alles doet. YouTube, Netflix, Qobuz, Kodi (inclusief live tv). O.b.v. De recensie van HW.info ben ik tot de conclusie gekomen dat dit zeker t.a.v. Live tv kijken zonder twijfel de beste Android box is.
Ik kon alleen nergens informatie vinden over Qobuz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
realphoenikx schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 12:12:
Na de 3.1 update werkt de passtrough in kodi en SPMC niet meer. Ik heb alleen PCM 2.0 geluid. Hebben er meer hiervan last?
Zojuist even een film met dts hd ma track geprobeerd en dat gaat nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 12:30
Hmm,

Ik weet niet of het aan de 3.1 update ligt, aan SPMC of aan mijn receiver maar nu ik er op Let zie ik ook standaard PCM staan op mijn receiver.

Welke instellingen gebruiken jullie om het goed werkend te krijgen? Het lijkt mij dat ik bij het afspelen van een film het juiste audio formaat hoor te zien? Ik maak gebruik van een Marantz 5010 receiver.

Kan bovenstaande ook liggen aan ARC?

[ Voor 5% gewijzigd door kwdtje op 22-04-2016 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Wie kan mij helpen, mijn vriendin kan totaal niet overweg met Kodi. Ik kan het 20x proberen uit te leggen maar het kwartje valt simpelweg niet.

Wie weet of er ook een simpele mediaplayer app beschikbaar is voor de Nvidia Shield, het liefst enkel tekst gebaseerd.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 16:30
Snowwie schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 00:08:
Wie kan mij helpen, mijn vriendin kan totaal niet overweg met Kodi. Ik kan het 20x proberen uit te leggen maar het kwartje valt simpelweg niet.
www.tinder.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dread89
Bij het kopen van een Nvidia Shield nog steeds een extra controller erbij @ Coolblue: http://www.mediacentersho...ia-shield-android-tv.html

Zijn er meer aanbieders waarvan jullie weten dat ze stunten op dit moment? Ben wellicht van plan op korte termijn ook zo'n gadget te gaan kopen.

Edit: ook bij Alternate zie ik nu. Zal wel een "algemene" aanbieding zijn:
https://www.alternate.nl/...uded/html/product/1261772?

[ Voor 22% gewijzigd door Dread89 op 23-04-2016 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23

Wie weet of er ook een simpele mediaplayer app beschikbaar is voor de Nvidia Shield, het liefst enkel tekst gebaseerd.
Serieus? Mijn dochter van bijna 3 is prima in staat haar kindervideos te vinden, te starten, vooruit of achteruit te spoelen, iets anders op te zetten, etc.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Ik heb dat game stremming 3 maanden gratis geactiveerd en dat werkt echt top! Hoop dat ze het aanbod flink omhoog knallen!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
kwdtjuh schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 23:25:
Hmm,

Ik weet niet of het aan de 3.1 update ligt, aan SPMC of aan mijn receiver maar nu ik er op Let zie ik ook standaard PCM staan op mijn receiver.

Welke instellingen gebruiken jullie om het goed werkend te krijgen? Het lijkt mij dat ik bij het afspelen van een film het juiste audio formaat hoor te zien? Ik maak gebruik van een Marantz 5010 receiver.

Kan bovenstaande ook liggen aan ARC?
Mijn eigen fout, blijkbaar een instelling binnen SPMC aangezet welke passthrough negeerde. Nu krijg ik weer DTS-HD Master door :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:32

Misschien een andere skin installeren voor Kodi?

Ik heb zelf arctic zephyr aangepast naar mijn wensen met links naar de androidtv apps zoals netflix youtube e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Joster schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 22:29:
[...]

Serieus? Mijn dochter van bijna 3 is prima in staat haar kindervideos te vinden, te starten, vooruit of achteruit te spoelen, iets anders op te zetten, etc.. :X
Mijn vriendin is een semi borderliner, die heeft moeite om zich te concenteren op oogaanschijnlijk nieuw te leren simpele taken. Zij leeft, helaas, heel erg in een zwart witte wereld. 1x iets proberen, lukt niet, hup gelijk aan de kant. En als je het dan 10x voordoet werkt het gewoon niet. Ik krijg het er niet in. :/

Dus mijn opmerking was zeker geen scherts. De Xstreamer mediaplayer begrijpt ze wel, en die gebruikt ze nu ook nog steeds, maar het zou mooi zijn als we gewoon 1 apparaat bij de tv staan hebben.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
Snowwie schreef op zondag 24 april 2016 @ 13:23:
[...]

Mijn vriendin is een semi borderliner, die heeft moeite om zich te concenteren op oogaanschijnlijk nieuw te leren simpele taken. Zij leeft, helaas, heel erg in een zwart witte wereld. 1x iets proberen, lukt niet, hup gelijk aan de kant. En als je het dan 10x voordoet werkt het gewoon niet. Ik krijg het er niet in. :/

Dus mijn opmerking was zeker geen scherts. De Xstreamer mediaplayer begrijpt ze wel, en die gebruikt ze nu ook nog steeds, maar het zou mooi zijn als we gewoon 1 apparaat bij de tv staan hebben.
Ik weet niet of het in dit opzicht helpt, maar mijn films/series staan op mijn NAS, gewoon in een mappenstructuur. In kodi heb ik die map gekoppeld.

En het zo ingesteld dat als kodi start, je direct naar de videos sectie toegaat. Dan zie je in kodi gewoon een lijstje met mappen, daar kies je dan videos uit (zo heet mijn share) en daaronder zie je dan de films gewoon in een mappenstructuur a la windows.

Misschien dat ze daar wel mee overweg kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
Weet iemand hoe je spotify aan de praat kunt krijgen op de Shield? Dat is eigenlijk het enige dat er nu nog ontbreekt aan mijn lijstje met apps.

Er is wel een kodi plugin voor spotify maar die werkt helaas niet (error 111).

Ik kan hem ook niet sideloaden via de pc :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23
[...]

Ah excuses, dan ligt het helaas nogal wat complexer. Ik zou inderdaad kijken naar een simpele skin of het gebruik van een simpele structuur zoals Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
dromer1967 schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:42:
Weet iemand hoe je spotify aan de praat kunt krijgen op de Shield? Dat is eigenlijk het enige dat er nu nog ontbreekt aan mijn lijstje met apps.

Ik gebruik daar Emmy voor, hele nette app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
kwdtjuh schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:56:
[...]

Ik gebruik daar Emmy voor, hele nette app!
Je bedoelt Emma? Die heb ik al eens geprobeerd, maar er moest iets gebeuren met een activatie url of zo en dat liep al in een fout.

Ik zal nog maar eens een poging wagen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
Een tip voor de stervelingen onder ons die een Logitech Harmony remote gebruiken in combinatie met kodi. Standaard kun je het meeste van kodi wel bedienen, maar ik miste het contextmenu in bijvoorbeeld de file explorer waar je een bestand kunt verwijderen.

Door een andere kodi app kreeg ik het idee om de ok-toets op de harmony lang ingedrukt te houden (long press) en hopla daar was het contextmenu. Voor mij is dat een welkome aanvulling en hoef ik de controller nu helemaal niet meer te gebruiken (behalve voor games natuurlijk).

Misschien dat iedereen het al wist, maar zo niet weet je het nu :)

Wat ik ook nog miste, is om muziek via kodi te kunnen afspelen zonder mijn tv aan te hebben staan. Dat doe ik nu door de android app Yatse. Hiermee kan ik op de telefoon door mijn muziekfolders heen browsen in kodi en ze ook afspelen. Hierdoor kan de tv na opstarten weer uit worden gezet, wat toch weer energie bespaard (want tv's zijn slurpertjes).

Mocht je deze issues ook hebben, doe er je voordeel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 10:52
[...]

Stel anders de Kodi app in voor smartphone. Daar is de interface wat minder overdonderend.

Als je het goed instelt, kun je letterlijk op de knop films/series drukken om het overzicht te krijgen.
Zitten plaatjes en duidelijke omschrijvingen in als de data goed gefetched wordt.

Dan ziet ze film A, met afbeelding. Tikt het aan en begint af te spelen op de TV.

Interface van smartphone werkt een stuk sneller dan via de shield zelf en lijkt er gelukkig niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shilen
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:39
dromer1967 schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:42:

Ik zelf gebruik de officiele app van spotify voor de Firestick, werkt perfect!
Kan je hier downloaden
http://forum.xda-develope...b-removed-amazon-t3331632

De shield wordt dan gewoon gezien als een spotify connect apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sublimesk
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-05-2022
[...]

en plex op de Shield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
Shilen schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:08:
[...]

Ik zelf gebruik de officiele app van spotify voor de Firestick, werkt perfect!
Kan je hier downloaden
http://forum.xda-develope...b-removed-amazon-t3331632

De shield wordt dan gewoon gezien als een spotify connect apparaat.
Kun je iets meer toelichten? Je hebt die app op de Shield geinstalleerd en op de Shield kun je dan spotify gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 07:16
dromer1967 schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:35:
[...]

Kun je iets meer toelichten? Je hebt die app op de Shield geinstalleerd en op de Shield kun je dan spotify gebruiken?
Het is een Android TV app, dus je kunt prima alles van Spotify bedienen rechtstreeks op je TV scherm. Daarnaast werkt Spotify Connect ook goed vanaf je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Plex heeft zowat dezelfde interface als Kodi, ik ben bang dat dat ook niet gaat werken.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 09:53
Ik zie dat er weer lacherig wordt gedaan over mensen die kodi niet snappen, maar het is nu eenmaal een rommelig nerd-product. De verschillende skins zijn voor 90% niet meer dan dat: reskins.

Ik gebruik momenteel Archos Video Player. Deze maakt gebruik van de Android TV UI componenten. Hierdoor heb je grofweg dezelfde ervaring als bij het navigeren door het hoofdmenu, YouTube of de play store. Niet sexy, wel simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Ik blijf last houden van stotterende streams in spmc. Het grappige is is dat ik exact hetzelfde heb draaien op mijn shirts tablet zonder stotteringen. Ik heb de shield tv bedraad aangesloten en ook de hdmi kabel al vervangen maar zonder resultaat.
Iemand tips?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

DaveD1109 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:09:
Ik blijf last houden van stotterende streams in spmc. Het grappige is is dat ik exact hetzelfde heb draaien op mijn shirts tablet zonder stotteringen. Ik heb de shield tv bedraad aangesloten en ook de hdmi kabel al vervangen maar zonder resultaat.
Iemand tips?
Echt bufferen of jitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
zAo schreef op woensdag 27 april 2016 @ 13:12:
[...]
Echt bufferen of jitter?
Jitter het beeld hapert heel licht.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Laatst online: 02:32
Hi. Is het mogelijk om vanuit Kodi met 2 controllers headphone outs simultaan te gebruiken? Hij schakelt nu telkens over naar de laatst ingestoken headset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:28

6Pac

"Roma Victor"

Animal schreef op woensdag 27 april 2016 @ 20:19:
Hi. Is het mogelijk om vanuit Kodi met 2 controllers headphone outs simultaan te gebruiken? Hij schakelt nu telkens over naar de laatst ingestoken headset.
Volgens de FAQ:
HOW MANY SHIELD CONTROLLERS CAN BE CONNECTED TO A SHIELD DEVICE?

You can connect up to four SHIELD controllers to a single SHIELD device. However, the headset jack is only supported on a single controller at one time.

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
DaveD1109 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:09:
Iemand tips?
Dat ligt niet aan de Shield. Dat ligt waarschijnlijk aan je tv en aan de inhoud die je afspeelt. De meeste series en films spelen af op 24fps. De meeste nieuwe tv's hebben een hogere refresh rate (50 tot 60ps). Aangezien deze fps waarden niet exact op elkaar aansluiten zal de tv de missende frames gaan opvullen met bestaande frames (je wil immers geen zwarte frames). De tv zal de ene frame 2x weergeven en de andere soms 3x. Bij stilstaand beeld valt dit proces niet zo op, maar bij beweging zie je dit proces wel, in de vorm van stottering. In het engels noemen ze dit 'judder'. Wat je moet doen is zoeken in de video menu van je tv naar een optie genaamd "judder reduction". Zie onderstaande video voor meer informatie over dit probleem:

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Snowwie schreef op donderdag 28 april 2016 @ 12:58:
[...]

Dat ligt niet aan de Shield. Dat ligt waarschijnlijk aan je tv en aan de inhoud die je afspeelt. De meeste series en films spelen af op 24fps. De meeste nieuwe tv's hebben een hogere refresh rate (50 tot 60ps). Aangezien deze fps waarden niet exact op elkaar aansluiten zal de tv de missende frames gaan opvullen met bestaande frames (je wil immers geen zwarte frames). De tv zal de ene frame 2x weergeven en de andere some 3x. Bij stilstaand beeld valt dit proces niet zo op, maar bij beweging zie je dit proces wel, in de vorm van stottering. In het engels noemen ze dit 'judder'. Wat je moet doen is zoeken in de video menu van je tv naar een optie genaamd "judder reduction". Zie onderstaande video voor meer informatie over dit probleem:

[video]
Ik zal daar is naar kijken. Thanks voor de info!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
Snowwie schreef op donderdag 28 april 2016 @ 12:58:
[...]

Dat ligt niet aan de Shield. Dat ligt waarschijnlijk aan je tv en aan de inhoud die je afspeelt. De meeste series en films spelen af op 24fps. De meeste nieuwe tv's hebben een hogere refresh rate (50 tot 60ps). Aangezien deze fps waarden niet exact op elkaar aansluiten zal de tv de missende frames gaan opvullen met bestaande frames (je wil immers geen zwarte frames). De tv zal de ene frame 2x weergeven en de andere some 3x. Bij stilstaand beeld valt dit proces niet zo op, maar bij beweging zie je dit proces wel, in de vorm van stottering. In het engels noemen ze dit 'judder'. Wat je moet doen is zoeken in de video menu van je tv naar een optie genaamd "judder reduction". Zie onderstaande video voor meer informatie over dit probleem:

[video]
Waarom geeft mijn TV dan de boodschap dat hij omschakelt naar 24Hz mode als ik een film/serie afspeel op de Shield op 24fps?

Bovendien heb ik met mijn Dune mediaplayer nog nooit last gehad van dit fenomeen. En ik gebruik dezelfde tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
dromer1967 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 13:59:
Waarom geeft mijn TV dan de boodschap dat hij omschakelt naar 24Hz mode als ik een film/serie afspeel op de Shield op 24fps?
Omdat jouw tv die optie automatische heeft misschien?
Bovendien heb ik met mijn Dune mediaplayer nog nooit last gehad van dit fenomeen. En ik gebruik dezelfde tv :)
Welke Dune mediaplayer heb je? Waarschijnlijk doet deze niet eens 60fps.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
Snowwie schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:05:
Ik denk dat elke mediaspeler wel 60fps zal ondersteunen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
Snowwie schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:05:
Omdat jouw tv die optie automatische heeft misschien?
Ik dacht dat elke TV wel 24Hz ondersteunt, zo nieuw is de mijne niet (Samsung van jaartje of 4-5 oud of zo). Maar blijkbaar niet dus?
Ik heb de Dune BD Prime 3.0 en deze speelt 24fps zonder haperen op mijn tv af.

De Shield doet het ook vaak goed, maar niet altijd. Dus ik denk dat het wel degelijk aan de software van de Shield ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
dromer1967 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:25:
Ik heb de Dune BD Prime 3.0 en deze speelt 24fps zonder haperen op mijn tv af.

De Shield doet het ook vaak goed, maar niet altijd. Dus ik denk dat het wel degelijk aan de software van de Shield ligt.
Hier heb ik overigens hetzelfde probleem. En mijn tv is nog geen maand oud.

Ik heb een aantal 4K 60fps filmpjes gedownload van YouTube en bij sommige filmpjes heb ik last van haperingen (judder) bij snel bewegende beelden. Maar dus niet bij ALLE filmpjes, en dat het is vreemde. Ik heb de eigenschappen van alle filmpjes gecheckt, ze zijn allemaal 4K 60fps.

Wellicht de manier van codering misschien?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Snowwie schreef op donderdag 28 april 2016 @ 19:28:
[...]

Hier heb ik overigens hetzelfde probleem. En mijn tv is nog geen maand oud.

Ik heb een aantal 4K 60fps filmpjes gedownload van YouTube en bij sommige filmpjes heb ik last van haperingen (judder) bij snel bewegende beelden. Maar dus niet bij ALLE filmpjes, en dat het is vreemde. Ik heb de eigenschappen van alle filmpjes gecheckt, ze zijn allemaal 4K 60fps.

Wellicht de manier van codering misschien?
Ik heb een 2 jaar oude Panasonic en heb net de intelligent frame optie van maximaal naar uit gezet. Dit lijkt te helpen maar zal het vanmiddag als ik meer tijd heb beter testen.
Denk zelf ook eerder dat het aan de software ligt van de shield.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
DaveD1109 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:00:
[...]

Ik heb een 2 jaar oude Panasonic en heb net de intelligent frame optie van maximaal naar uit gezet. Dit lijkt te helpen maar zal het vanmiddag als ik meer tijd heb beter testen.
Denk zelf ook eerder dat het aan de software ligt van de shield.
Je hebt SPMC/KODI wel zo ingesteld dat deze de display naar de juiste frame rate schakelt? Dat lost namelijk niet alle issues op (helaas), maar het helpt wel een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
dromer1967 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:32:
[...]

Je hebt SPMC/KODI wel zo ingesteld dat deze de display naar de juiste frame rate schakelt? Dat lost namelijk niet alle issues op (helaas), maar het helpt wel een hoop.
Nou kon die optie niet vinden binnen spmc. Onder expert en video gekeken.

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dromer1967
DaveD1109 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:01:
[...]

Nou kon die optie niet vinden binnen spmc. Onder expert en video gekeken.
http://kodi.wiki/view/Settings/Videos

Gaat om 'Adjust display refresh rate to match video'

Zie ook http://forum.kodi.tv/show...96&pid=1943753#pid1943753

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Dude dat was het denk ik!! Thanks!!!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Oh die stond bij mij ook nog niet ingeschakeld. Bedankt, dat is nuttige informatie. d:)b

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
Denk er wel aan, zie ook de 2e link die ik gaf waarin daar meer over staat: als je pass through gebruikt moet je 'Sync playback to display' dus niet aanzetten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdtje
dromer1967 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:28:
Denk er wel aan, zie ook de 2e link die ik gaf waarin daar meer over staat: als je pass through gebruikt moet je 'Sync playback to display' dus niet aanzetten!
Zie mijn post inderdaad, heb alles gerest doordat ik alleen maar pcm door gestuurd kreeg, lag het aan bovenstaande 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:29
Sinds vandaag (weer) de gelukkige eigenaar van een Nvidia Shield AndroidTV + controller. :) Ik heb het apparaat een aantal maanden geleden al eens in mijn bezit gehad, maar toen ondervond ik veel problemen met het streamen van games van mijn PC naar de Shield. Echter, nu - een aantal maanden en updates later - verloopt het streamen zonder problemen! :*)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/OX4RVIyd8q3jUAIcbD4QDEkR/medium.jpg

Ik heb wel even een vraag aan de Tweakers die het apparaat ook gebruiken om games te streamen van de PC naar de Shield: staat bij jullie (op de Shield) het optimaliseren van games aan? Ik heb het nu uitgezet, omdat het mij opviel dat er teveel grafische opties worden 'gedowntuned'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Yonix schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 18:05:
Sinds vandaag (weer) de gelukkige eigenaar van een Nvidia Shield AndroidTV + controller. :) Ik heb het apparaat een aantal maanden geleden al eens in mijn bezit gehad, maar toen ondervond ik veel problemen met het streamen van games van mijn PC naar de Shield. Echter, nu - een aantal maanden en updates later - verloopt het streamen zonder problemen! :*)

[afbeelding]

Ik heb wel even een vraag aan de Tweakers die het apparaat ook gebruiken om games te streamen van de PC naar de Shield: staat bij jullie (op de Shield) het optimaliseren van games aan? Ik heb het nu uitgezet, omdat het mij opviel dat er teveel grafische opties worden 'gedowntuned'.
Dat streamen bevalt goed? Ik zit op dit moment zonder videokaart ivm de aankomende videokaarten en wil dan heel graag naar het groene kamp ivm streamen! Vooral naar The Witcher 3 kijk ik uit.
Pagina: 1 ... 10 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.