Het streamen van PC naar Shield (i.c.m. GTX 980Ti) gaat zeer goed. Over het streamen vanaf de server kan ik je morgen (pas) meer vertellen!kwdtjuh schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 19:34:
[...]
Dat streamen bevalt goed? Ik zit op dit moment zonder videokaart ivm de aankomende videokaarten en wil dan heel graag naar het groene kamp ivm streamen! Vooral naar The Witcher 3 kijk ik uit.
Even een vraagje, heeft er iemand de Nvidia shield TV gebruikt in combinatie met bijvoorbeeld DVB link of tv headend? is het beeld goed bij Live tv in KODI? Ik lees hier wisselende verhalen over , hoe is het met de deinterlacing? Ik heb ook veel oudere dvd's, die spelen goed af op mijn HTPC, Hoe is dat op de Nvidia shield?
Informatie is van ons allemaal, niet van het grootkapitaal.
Ik heb dat streamen hier draaiend als een trein! Hoop dat ze het aanbod nog flink gaan uitbreiden.!kwdtjuh schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 19:34:
[...]
Dat streamen bevalt goed? Ik zit op dit moment zonder videokaart ivm de aankomende videokaarten en wil dan heel graag naar het groene kamp ivm streamen! Vooral naar The Witcher 3 kijk ik uit.
DaveD
Ik heb de Shield TV draaien met SPMC en een mediaportal tv server backend. Werkt prima. Deinterlacing ook geen problemen mee gehad, zelfs beter dan mijn oude HTPC.
Ben heel erg blij met de Shield!
Ben benieuwd, morgen komt hij als het goed is binnen via coolblue, bedankt voor de info.mkersbergen schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:39:
Ik heb de Shield TV draaien met SPMC en een mediaportal tv server backend. Werkt prima. Deinterlacing ook geen problemen mee gehad, zelfs beter dan mijn oude HTPC.
Als deze voorzien is van een mini usb aansluiting gaat dat prima.Yonix schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 12:53:
Vraagje: kun je de Nvidia contoller(s) ook opladen met een adapter van je smartphone?
Ik had hem gister binnen gekregen. maar kans is groot dat hij weer retour gaat.simon1980 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:21:
[...]
Ben benieuwd, morgen komt hij als het goed is binnen via coolblue, bedankt voor de info.
Ik vind hem vrij omslachtig, Kodi ziet een gedeelte van de films op de NAS en Plex ziet weer andere films.
Alle films kan ik wel zien met mijn Dune.
Met de Dune zit ik met 2 klicks in de map (Altijd geupdate en wel)
Kodi is eigenlijk maar een gruwelijk stukje software, wat ik persoonlijk niet echt fijn vind werken.
Ik ben inmiddels overgestapt naar DVBlink maar heb ook een aantal maanden live tv via Kodi gekeken met TVheadend als backend. Qua beeld was het allemaal in orde. Ik heb nu voor DVBlink gekozen omdat ik hiermee live tv kan kijken via de ingebouwde android tv app (ik wilde van Kodi af).simon1980 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 20:52:
Even een vraagje, heeft er iemand de Nvidia shield TV gebruikt in combinatie met bijvoorbeeld DVB link of tv headend? is het beeld goed bij Live tv in KODI? Ik lees hier wisselende verhalen over , hoe is het met de deinterlacing? Ik heb ook veel oudere dvd's, die spelen goed af op mijn HTPC, Hoe is dat op de Nvidia shield?
Dan gaat het zeer zeker niét werkenebis schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 21:39:
Als deze voorzien is van een mini usb aansluiting gaat dat prima.
Nickname does not reflect reality
Even via wifi gespeeld met de shield, voornamelijk KODI. (SPMC). Tot nu toe zeer tevreden over live tv beeld via hd homerun en dvblink. Ben echter nog niet geheel overtuigd over deinterlacing van oude DVD's. De DVD's van medisch centrum west zijn sowieso ook slecht op mijn HTPC, echter op de schield trillen ze echt hevig, tenzij ik de deinterlace op software gemengd zet, Normaal staat deze op auto, dat gaat goed bij nieuw materiaal. Vreemd. Overigens is de kwaliteit van oud DVD materiaal bij gemengd ongeveer hetzelfde als bij de HTPC.
Is SMPC beter dan regulier Kodi?
Wat is het verschil precies?
Wat is het verschil precies?
SPMC schijnt geoptimaliseerd zijn voor de Shield,de ontwikkelaars van SPMC testen hun KODI op de Shield.
Met kodi zit ik ook met 2 clicks in mijn film map. Aangezien dit gewoon een folderstructuur is, is deze altijd up-to-date. Alles wat mijn Dune ziet, zie ik ook in Kodi.Von Henkel schreef op zondag 01 mei 2016 @ 02:39:
[...]
Ik had hem gister binnen gekregen. maar kans is groot dat hij weer retour gaat.
Ik vind hem vrij omslachtig, Kodi ziet een gedeelte van de films op de NAS en Plex ziet weer andere films.
Alle films kan ik wel zien met mijn Dune.
Met de Dune zit ik met 2 klicks in de map (Altijd geupdate en wel)
Kodi is eigenlijk maar een gruwelijk stukje software, wat ik persoonlijk niet echt fijn vind werken.
Als jullie nu wat zouden kopen, zou dat dat de 500gig versie zijn of de 16? Ik ga hem gebruiken voor wat games, verder als htpc met de media er gelijk op. Is dan een sd kaartje handiger of gewoon een 500gig bestellen.
Is nu met extra controller in de aanbieding bij nvidia.
Bij lokale media zou ik zeker voor de 500GB versie gaan. I.c.m. een NAS heeft de 16GB versie mijn voorkeur.
Een Micro SD kaartje is namelijk langzamer, geeft minder opslagruimte en het scheelt onderaan de streep niet eens zo veel in prijs.
Een Micro SD kaartje is namelijk langzamer, geeft minder opslagruimte en het scheelt onderaan de streep niet eens zo veel in prijs.
Misschien wat tijd in Kodi steken, in plaats van het een gruwelijk stukje software te noemen.Von Henkel schreef op zondag 01 mei 2016 @ 02:39:
[...]
Nadat ik een MySql server heb aan gemaakt en dus de Kodi server op mijn Nas draai. Vind ik toch wel het heel prettig werken op 4 verschillende apparaten in huis.
Wel zorgen dat je bestanden goed genaamd zijn, dan worden ze allemaal gevonden door de index, en anders kan je bij video's ook gewoon door je mappen bladeren.
Ik heb Kodi op mijn pc gezet voordat ik de Shield bestelde, en daar op mijn gemaakt alle instellingen en opties bekeken.
Met lokale media zou je de 500GB kunnen overwegen. Echter is deze 100 euro duurder. Ik zou dan toch eerder geneigd zijn om dan een externe UBS3 schijf eraan te hangen. Dan zou je voor 100 euro 1TB en misschien net 2TB kunnen regelen. Voor films kijken voldoet zo'n USB3 ding prima.charrel schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 20:46:
Als jullie nu wat zouden kopen, zou dat dat de 500gig versie zijn of de 16? Ik ga hem gebruiken voor wat games, verder als htpc met de media er gelijk op. Is dan een sd kaartje handiger of gewoon een 500gig bestellen.
Wil je echter ook veel gaan gamen én films kijken is de 500GB misschien handiger. 16GB is niet veel opslag als je ook games wilt spelen en een externe USB als adoptable storage heeft toch wel wat haken en ogen.
Heb nu een oudere test build van Kodi die DTS-HD etc heeft.simon1980 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:23:
SPMC schijnt geoptimaliseerd zijn voor de Shield,de ontwikkelaars van SPMC testen hun KODI op de Shield.
Wil even zeker weten dat SPMC minimaal even goed werkt. En, kan ik mn instellingen overzetten?
Als je het zeker wilt weten zou ik zeggen installeer het en test het zelf. Beide programma's kunnen naast elkaar draaien. Bij mij wordt DTS HD MA prima ondersteund op SPMC.
SPMC wordt naast Kodi geïnstalleerd. Het is dus mogelijk om eerst SPMC te optimaliseren voordat je Kodi verwijderd. Volgens mij is het niet mogelijk om je instellingen van Kodi over te zetten naar SPMC.Kashika schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:09:
[...]
Heb nu een oudere test build van Kodi die DTS-HD etc heeft.
Wil even zeker weten dat SPMC minimaal even goed werkt. En, kan ik mn instellingen overzetten?
Als jullie games streamen van je PC naar de Shield, moeten jullie dan ook de instellingen van je TV tweaken? Ik heb de helderheid al een stuk lager gezet, maar het ook toch net wat fletser dan op mijn monitor. Dit valt mij vooral op bij The Division.
Ik heb een goede Samsung Full HD TV en heb deze ook een ruime tijd gebruikt i.c.m. een Xbox One, dus dat moet het probleem niet zijn.
Ik heb een goede Samsung Full HD TV en heb deze ook een ruime tijd gebruikt i.c.m. een Xbox One, dus dat moet het probleem niet zijn.
bij mij gaat het streamen van pc naar shield prima, ook met the division. Is niet flets. Misschien moet je in de HDMI instellingen switchen tussen full rgb of limited rgb ?
Ik heb de videoland app geprobeerd maar het lukt me niet om naar de shield te casten.
Bij een chromecast 2 werkt het gek genoeg weer wel.
Is het 1 van jullie wel gelukt om videoland te casten naar de shield?
Ik heb ook heel vaak castingproblemen met de shield. Een reboot lost het even op, maar is te vaak nodig om prettig te werken.MindRaptor schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 16:21:
Ik heb de videoland app geprobeerd maar het lukt me niet om naar de shield te casten.
Ik ervaar ook problemen maar dan voornamelijk met hbo go.catchingfire schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 16:51:
[...]
Ik heb ook heel vaak castingproblemen met de shield. Een reboot lost het even op, maar is te vaak nodig om prettig te werken.
Hij cast de app wel maar video's starten niet met spelen!
DaveD
Op een Philips Android TV heb ik de KIJK en NPO apps, dus ondanks dat deze niet in de playstore zitten bestaan ze schijnbaar wel voor Android TV. Is er een manier om die van die Philips TV te rippen en ook op een Shield te installeren?
(en dan bedoel ik niet via Kodi/SPMC addons)
Heeft Philips zo'n speciale interface dan voor kijk en NPO? Ik heb wel eens gehoord dat Philips tv's geen mogelijkheid hebben om andere apps te installeren dan wat er in hun App Store staat. Dit maakt het lastig, omdat je dan geen APK axtractor kan installeren.
Je zou wel op Google kunnen zoeken naar desbetreffende. APK package. Ook zou je een APK kunnen extraheren vanaf je telefoon met een APK extractor. Nadeel is dan wel dat de telefoon versies van deze apps niet de handige tv interface hebben. Daar is echter wel mee te leven, sinds update 3.1 heeft de Nvidia shield tv ook een muis functie op de controller. Wat je ook kunt doen is een toetsenbord/muis aansluiten. dan is de NPO APP gemakkelijk te bedienen.
Je zou wel op Google kunnen zoeken naar desbetreffende. APK package. Ook zou je een APK kunnen extraheren vanaf je telefoon met een APK extractor. Nadeel is dan wel dat de telefoon versies van deze apps niet de handige tv interface hebben. Daar is echter wel mee te leven, sinds update 3.1 heeft de Nvidia shield tv ook een muis functie op de controller. Wat je ook kunt doen is een toetsenbord/muis aansluiten. dan is de NPO APP gemakkelijk te bedienen.
Ik heb vandaag mijn Shield TV ontvangen en wil 'm vooral voor HBO GO gaan gebruiken. Nu is die app niet verkrijgbaar voor de Shield in Nederland
Omdat ik een Windows Phone heb en de HBO app daarop niet werkt had ik speciaal een Android-kastje gekocht. Kan iemand me hiermee helpen? Hoe kan ik nu HBO GO kijken via de Shield?
Omdat ik een Windows Phone heb en de HBO app daarop niet werkt had ik speciaal een Android-kastje gekocht. Kan iemand me hiermee helpen? Hoe kan ik nu HBO GO kijken via de Shield?
Volgens mij is meest voor de hand liggende optie om deze te "Sideloaden".notorious_roy schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 22:21:
Ik heb vandaag mijn Shield TV ontvangen en wil 'm vooral voor HBO GO gaan gebruiken. Nu is die app niet verkrijgbaar voor de Shield in Nederland![]()
Ik kan elke android APP draaien op de shield via deze methode.
Een van de vele voorbeeld filmpjes op youtube hoe dit te doen, waarschijnlijk kan je zo ook de HBO app installeren.
YouTube: Nvidia Shield TV Console : How to Sideload Application APK files like Kodi
Je moet wel de beschikking hebben over een android device anders dan je shield
[ Voor 8% gewijzigd door oldsmelly op 08-05-2016 13:34 ]
MuziekLiefhebbert
How hebben jullie de logitech ir romote aan de praat in kodi? Ik lees hier en daar dat ik shield stb moet toevoegen aan myharmony maar ik krijg alleen shield consoleconsole, en die heeft rare knoppen layout.
De HBO GO app start inderdaad na sideloaden. Ik kan inloggen en door de films en series browsen. Zodra ik een video start blijft deze echter laden zonder dat er daadwerkelijk iets begint te spelen.oldsmelly schreef op zondag 08 mei 2016 @ 13:32:
[...]
Volgens mij is meest voor de hand liggende optie om deze te "Sideloaden".
Ik kan elke android APP draaien op de shield via deze methode.
Een van de vele voorbeeld filmpjes op youtube hoe dit te doen, waarschijnlijk kan je zo ook de HBO app installeren.
YouTube: Nvidia Shield TV Console : How to Sideload Application APK files like Kodi
Je moet wel de beschikking hebben over een android device anders dan je shield
Casten vanaf mn pc werkt overigens ook niet. De pc geeft aan dat de video op de Shield verder gaat en op mn Shield zie ik enkel de 'reclame' van HBO GO voor hun series. Ook zo geen video dus.
Bleh.
Ligt aan hbo denk. Ik krijg het ook niet aan de praat.notorious_roy schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:27:
[...]
De HBO GO app start inderdaad na sideloaden. Ik kan inloggen en door de films en series browsen. Zodra ik een video start blijft deze echter laden zonder dat er daadwerkelijk iets begint te spelen.
Casten vanaf mn pc werkt overigens ook niet. De pc geeft aan dat de video op de Shield verder gaat en op mn Shield zie ik enkel de 'reclame' van HBO GO voor hun series. Ook zo geen video dus.
Bleh.
Alle andere dingen werken wel zoals Netflix en deezer
DaveD
Ja, gewoon een internettabblad van Mixcloud doet het zelfs zonder problemen. HBO loopt wel echt achter qua mogelijkheden zeg. Teleurstellend.DaveD1109 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 17:26:
[...]
Ligt aan hbo denk. Ik krijg het ook niet aan de praat.
Alle andere dingen werken wel zoals Netflix en deezer
welke TV heb je? Ik wil wel meezoeken namelijk.catchingfire schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:37:
Op een Philips Android TV heb ik de KIJK en NPO apps, dus ondanks dat deze niet in de playstore zitten bestaan ze schijnbaar wel voor Android TV. Is er een manier om die van die Philips TV te rippen en ook op een Shield te installeren?
Kun je Developer modus enablen en vervolgens ADB'en? Dan kun je de APKs eraf halen.
Edit: Google Play: Developer Tools
[ Voor 11% gewijzigd door zAo op 08-05-2016 21:01 ]
Als je nu gewoon aptoide tv 2.0 instaleert op de shield .spaart een hoop moeite met side load en.
Mvg plexter
Mvg plexter
Het gaat om het exporteren vanaf een AndroidTV..plexter22 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:21:
Als je nu gewoon aptoide tv 2.0 instaleert op de shield .spaart een hoop moeite met side load en.
Mvg plexter
PHILIPS 32PFK6500/12zAo schreef op zondag 08 mei 2016 @ 20:52:
[...]
welke TV heb je? Ik wil wel meezoeken namelijk.
Kun je Developer modus enablen en vervolgens ADB'en? Dan kun je de APKs eraf halen.
Edit: Google Play: Developer Tools
Kan die developer modus zo snel niet vinden. "Onbekende bronnen" kan ik wel aanzetten, dus dan zou ik wel apps via usb moeten kunnen installeren?
Als je de onbekende bronnen aan kan zetten is het niet zo moeilijk. als je ook een telefoon of tablet hebt zou je op die telefoon of tablet het programma APK extractor kunnen zetten . Met APK extractor kun je APK's van je device , dus ook van je tv halen. Als je APK extractor op je telefoon zet, maak je eerst een APK van APK extractor zelf en zet je die op een USB-stick . Als dan op je tv de onbekende bronnen aanzet dan kun je APK extractor op je tv zetten. Wanneer je dat gedaan hebt , staat APK extractor op je tv en kun je via APK extractor de betreffende bestanden zoals de NPO app op de USB-stick zetten. Als de developer opties nog niet aanstaan kun je die vinden als je Via de instellingen van je tv naar Over deze tv of iets dergelijks gaat , en dan kijkt bij buildnumber. Door zeven keer op buildnumber te klikken krijg je een extra submenu in je instellingen , namelijk developer's opties .catchingfire schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:00:
[...]
PHILIPS 32PFK6500/12
Kan die developer modus zo snel niet vinden. "Onbekende bronnen" kan ik wel aanzetten, dus dan zou ik wel apps via usb moeten kunnen installeren?
[ Voor 13% gewijzigd door simon1980 op 09-05-2016 11:54 . Reden: Aanvulling ]
ES File Explorer heeft ook zo'n functie toch? Die zit gewoon in de store.simon1980 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:38:
[...]
Als je de onbekende bronnen aan kan zetten is het niet zo moeilijk. als je ook een telefoon of tablet hebt zou je op die telefoon of tablet het programma APK extractor kunnen zetten . Met APK extractor kun je APK's van je device , dus ook van je tv halen. Als je APK extractor op je telefoon zet, maak je eerst een APK van APK extractor zelf en zet je die op een USB-stick . Als dan op je tv de onbekende bronnen aanzet dan kun je APK extractor op je tv zetten. Wanneer je dat gedaan hebt , staat APK extractor op je tv en kun je via APK extractor de betreffende bestanden zoals de NPO app op de USB-stick zetten. Als de developer opties nog niet aanstaan kun je die vinden als je Via de instellingen van je tv naar Over deze tv of iets dergelijks gaat , en dan kijkt bij buildnumber. Door zeven keer op buildnumber te klikken krijg je een extra submenu in je instellingen , namelijk developer's opties .
Ik denk dat het gebrek aan nederlandse TV apps vooral een centen kwestie is. Men wil in de toekomst liever naar betaalde diensten zoals NLZiet toe ? Ik heb niks tegen commerciële zenders, maar ik heb wel een probleem dat je er ook nog voor die reclame shit een abonnement moet betalen. Dat was voor mij juist de reden om m'n Ziggo kabelabonnement op te zeggen!
Met behoorlijk wat gefrot (bediening Android TV met een direction-pad of een muis werkt toch minder smooth dan de Android app op telefoon) is het me gelukt om de NPO/Kijk/RTLxl apps op m'n Shield te installeren door de backup functie van ES file explorer te gebruiken... maar.... als ik ze wil starten knippert het beeld een fractie van een seconde en vervolgens gebeurd er niks
[ Voor 8% gewijzigd door catchingfire op 09-05-2016 15:52 ]
Heb je een download link voor de Philips android apps (eventueel via pm). Dan kan ik kijken of ik ze aan de praat krijg ;-)catchingfire schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:50:
Met behoorlijk wat gefrot (bediening Android TV met een direction-pad of een muis werkt toch minder smooth dan de Android app op telefoon) is het me gelukt om de NPO/Kijk/RTLxl apps op m'n Shield te installeren door de backup functie van ES file explorer te gebruiken... maar.... als ik ze wil starten knippert het beeld een fractie van een seconde en vervolgens gebeurd er niks
Als via PM, dan voor mij graag ook. Ik wil wel in de log spitten naar hints.
Ik zit met het volgende probleem:
Mijn Shield kan het uren achter elkaar goed doen en dan opeens gaat het beeld een soort van stotteren/flikkeren. Behoorlijk extreem kan ik wel zeggen. Dit stotteren gaat pas weg nadat ik de Shield helemaal uit heb gezet. Aangezien het moeilijk uit te leggen is heb ik het zojuist op film proberen vast te leggen:
YouTube: Nvidia Shield stuttering
Excuses voor de slechte kwaliteit, maar ik denk dat iedereen kan zien wat ik bedoel: het is in het echt nog veel duidelijker te zien.
Ik had dit exacte probleem bij mijn vorige Shield. Aangezien ik niet meer in de 14 dagen periode zat heeft de winkel de Shield naar Nivida voor repatie gestuurd. Na ruim een week kreeg ik een - op het oog - nieuwe Shield terug. Helaas heeft deze dus precies hetzelfde probleem...
Zelf heb ik geen idee waar het aan kan liggen. Op internet vind ik ook niks. Ik vraag me af of het door mijn TV (Sony X85C) en/of Sony Soundpbar (X3) komt. Aan de bekabeling kan het in elk geval niet liggen: ik heb HDMI 2.0 kabels en voor de zekerheid al meerdere kabels geprobeerd). Ik hoop dat iemand hier advies heeft. Bvd!
Edit: na veel zoeken toch een topic hierover gevonden:
https://forums.geforce.co...range-distortion-issue/1/
Schijnbaar heeft mijn TV een refresh bug @4k 60hz. De Shield is dus perfect in orde (de vorige die ik heb terug gestuurd blijkbaar dus ook).. Nou dan toch maar de Shield verkopen vrees ik, want ik ga niet de TV verkopen.
Mijn Shield kan het uren achter elkaar goed doen en dan opeens gaat het beeld een soort van stotteren/flikkeren. Behoorlijk extreem kan ik wel zeggen. Dit stotteren gaat pas weg nadat ik de Shield helemaal uit heb gezet. Aangezien het moeilijk uit te leggen is heb ik het zojuist op film proberen vast te leggen:
Excuses voor de slechte kwaliteit, maar ik denk dat iedereen kan zien wat ik bedoel: het is in het echt nog veel duidelijker te zien.
Ik had dit exacte probleem bij mijn vorige Shield. Aangezien ik niet meer in de 14 dagen periode zat heeft de winkel de Shield naar Nivida voor repatie gestuurd. Na ruim een week kreeg ik een - op het oog - nieuwe Shield terug. Helaas heeft deze dus precies hetzelfde probleem...
Zelf heb ik geen idee waar het aan kan liggen. Op internet vind ik ook niks. Ik vraag me af of het door mijn TV (Sony X85C) en/of Sony Soundpbar (X3) komt. Aan de bekabeling kan het in elk geval niet liggen: ik heb HDMI 2.0 kabels en voor de zekerheid al meerdere kabels geprobeerd). Ik hoop dat iemand hier advies heeft. Bvd!
Schijnbaar heeft mijn TV een refresh bug @4k 60hz. De Shield is dus perfect in orde (de vorige die ik heb terug gestuurd blijkbaar dus ook).. Nou dan toch maar de Shield verkopen vrees ik, want ik ga niet de TV verkopen.
[ Voor 18% gewijzigd door outlandos op 10-05-2016 20:48 ]
Jammer.catchingfire schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:50:
Als @wilbert11 of @zAo zou het heel mooi zijn, want ik zit al te twijfellen om mijn tv abbonoment op te zeggen.
want ik kijk al 100% van mijn media via de shield en de pc en mijn vriendin 95%:P.
Gelijk maar op V&A gezet:outlandos schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:11:
Ik zit met het volgende probleem:
V&A aangeboden: Nvidia Shield Android TV 16GB
Erg jammer hoor, vind het namelijk een geweldig apparaat
Ik had eerst deze versie van Kodi op m'n Shield staan, om DTS-HD etc. goed te laten werken:
Kodi 16 - Android pass-through test
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252852
Maar ik merkte een paar werken geleden wat merkwaardigheden.
DTS-HD werkt trouwens wel gewoon prima met deze versie, maar qua gebruiksvriendelijk vind ik het geen verbetering.
Zij hier meer mensen die dit hebben gemerkt?
Kodi 16 - Android pass-through test
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252852
Maar ik merkte een paar werken geleden wat merkwaardigheden.
- Als ik een film pauzeerde en de Shield sprong na 5 minuten ofzo op de screensaver, dan was het eerst zo dat als ik op een knop op de controller drukte ik direct verder kon kijken. Nu is het zo dat hij daarna weer in het menu van Kodi staat, waarna ik de aflevering of film weer moet aanklikken om verder te gaan.
- Ook is het zo dat als ik een ondertitel (automatisch) er bij heb gedownload, ik deze dan na het resumen weer opnieuw moet kiezen.
- Daarnaast zie ik in de settings van Kodi niet meer specifiek de mogelijkheid om aan te geven dat DTS-HD en Dolby-HD passthru moeten worden doorgegeven.
DTS-HD werkt trouwens wel gewoon prima met deze versie, maar qua gebruiksvriendelijk vind ik het geen verbetering.
Zij hier meer mensen die dit hebben gemerkt?
[ Voor 5% gewijzigd door Pusherman_ op 13-05-2016 13:08 ]
Waarom gebruik je SPMC niet gewoon? Daar werkt het perfect.
Heeft iemand heel toevallig ook een tweedehands NVIDIA SHIELD Bluetooth afstandsbediening gekocht via Amazon.de Warehousedeals?
Ik had het eergisteren ontvangen, echter ontbrak hierbij een micro-USB kabel die volgens het boekje wel in had moeten zitten. Ik vroeg me af of dit ook bij anderen het geval was/is.
Tegelijkertijd realiseer ik me dat het mij aanzienlijk veel scheelt in de kosten en dat ik het maar voor lief moet nemen dat er een micro-USB kabel ontbreekt.
Ik had het eergisteren ontvangen, echter ontbrak hierbij een micro-USB kabel die volgens het boekje wel in had moeten zitten. Ik vroeg me af of dit ook bij anderen het geval was/is.
Tegelijkertijd realiseer ik me dat het mij aanzienlijk veel scheelt in de kosten en dat ik het maar voor lief moet nemen dat er een micro-USB kabel ontbreekt.

Waarvoor heb je die afstandsbediening eigenlijk nodig? Ik gebruik die van mijn tv en dat werkt perfect.
Doe ik ook inderdaad en werkt prima!
Zit er ook aan te denken om de AB te kopen ivm spraakbesturing.
Zit er ook aan te denken om de AB te kopen ivm spraakbesturing.
DaveD
Zelf gebruik ik hem om koptelefoon aan te sluiten. Ideaal als je in je bed wilt netflixen en geen herrie wilt maken.
Ik gebruik SPMC nu, maar ik heb wat DVD rips die niet helemaal lekker draaien. Af en toen flikkeren ze rood of groen en ze stotteren behoorlijk, alsof de framerate niet correct wordt afgespeeld. Iemand daar bekend mee?
Heb ik ook gehad met DVD. Na het uitzetten van van de instelling om je TV refreshrate aan te passen aan de videofile werkte het wel goed.Megamind schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:45:
Ik gebruik SPMC nu, maar ik heb wat DVD rips die niet helemaal lekker draaien. Af en toen flikkeren ze rood of groen en ze stotteren behoorlijk, alsof de framerate niet correct wordt afgespeeld. Iemand daar bekend mee?
Waar staat die instelling? In Kodi of de shield zelf? SPMC heeft vrij weinig configuratie om in te stellen.
Ah ik zie het. Probleem was dat hardware acceleration stond op HD Only, heb ik nu op Always gezet en werkt nu goed.
Ah ik zie het. Probleem was dat hardware acceleration stond op HD Only, heb ik nu op Always gezet en werkt nu goed.
[ Voor 37% gewijzigd door Megamind op 13-05-2016 18:13 ]
Ola ,
Weet niet of dit het juiste topic is maar het heeft wel verband met de shield.
Ik heb een apple airport extreme staan en de shield op een verdieping hoger (in een rechte lijn op circa 5 meter). Belabberd beeld en games lopen voor geen meter. Aan de slag gegaan met de router en alle opties zo'n beetje geprobeerd (5gh apart en verschillende kanalen enz enz) Is er met de shield nog iets te doen of kan ik beter opzoek gaan naar een andere router?? (kabel trekken is geen optie)
Thnx voor het advies!
Ik heb een apple airport extreme staan en de shield op een verdieping hoger (in een rechte lijn op circa 5 meter). Belabberd beeld en games lopen voor geen meter. Aan de slag gegaan met de router en alle opties zo'n beetje geprobeerd (5gh apart en verschillende kanalen enz enz) Is er met de shield nog iets te doen of kan ik beter opzoek gaan naar een andere router?? (kabel trekken is geen optie)
Thnx voor het advies!
Weet iemand of het ook mogelijk is om Kodi automatisch te laten starten bij het opstarten van de Shield?
Ik heb deze app gezocht op de Google Play Store van de Shield, maar kon em helaas nergens vinden:
Google Play: AutoStart - No root
Ik heb deze app gezocht op de Google Play Store van de Shield, maar kon em helaas nergens vinden:
Google Play: AutoStart - No root
[ Voor 50% gewijzigd door Snowwie op 14-05-2016 15:10 ]
Op mijn receiver heb ik een optische digitale ingang (Toslink) voor audio en voor beeld een HDMI ingang. Omdat de Shield geen optische digitale uitgang heeft voor geluid vraag ik me af hoe ik 5.1/dts geluid naar mijn receiver kan krijgen, iemand een idee? Werkt bijvoorbeeld een Mini HDMI ARC Audio Adapter Video Splitter 4K 3D 1080P Toslink?
Je kunt toch gewoon de audio ook via HDMI laten lopen? Welke receiver heb je?thecave1 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:07:
Op mijn receiver heb ik een optische digitale ingang (Toslink) voor audio en voor beeld een HDMI ingang. Omdat de Shield geen optische digitale uitgang heeft voor geluid vraag ik me af hoe ik 5.1/dts geluid naar mijn receiver kan krijgen, iemand een idee? Werkt bijvoorbeeld een Mini HDMI ARC Audio Adapter Video Splitter 4K 3D 1080P Toslink?
This title is for sale, please send me a PM
Sluit een optische kabel aan op de optische uitgang van de tv, op de receiver.thecave1 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:07:
Nadeel is wel bij het afspelen van muziek je tv wel altijd moet aanstaan.
Net een Shield binnen, Horizon app (laatste versie) op geïnstalleerd, krijg foutcode 4101 bij het afspelen van een stream. Hoe zit het bij jullie? Er waren d'r een paar die Horizon aan de praat hadden, werkt het afspelen nog steeds?
Met een oudere versie van de app uit dit topic krijg ik fout 4123.
Met een oudere versie van de app uit dit topic krijg ik fout 4123.
[ Voor 13% gewijzigd door plofkip op 14-05-2016 15:26 ]
Bij mij werkt (e) het nog,ben nu bij mijn ouders dus kan niet testen,gisteravond deed hij het nog. Het kan zijn dat Ziggo de boel op slot gezet heeft,dat zou erg jammer zijn,maar wel.begrijpelijk. Ik gebruik het ook en zie geen enkele noodzaak om een volledig pakket met horizon te nemen,daarom ontmoedigt Ziggo vast het gebruik op Android tv. U hebt uw Schield net,heeft u hem al geüpdatet?
[ Voor 8% gewijzigd door simon1980 op 14-05-2016 16:17 ]
Ik heb de shield idd net, er was geen update beschikbaar volgens mij.
Het is wel een tweedekansje van Coolblue, dus ik vraag me af of deze misschien ge-root is ofzo...
Kan iemand anders checken of de streams van Horizon Go nog werken en welke versie van de app je gebruikt?
Het is wel een tweedekansje van Coolblue, dus ik vraag me af of deze misschien ge-root is ofzo...
Kan iemand anders checken of de streams van Horizon Go nog werken en welke versie van de app je gebruikt?
Hier werken de streams nog gewoon in 2.3.2 (laatste versie uit de play store).
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Huh kun je Shields rooten?kipusoep schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:19:
Ik heb de shield idd net, er was geen update beschikbaar volgens mij.
XDA is je vriend. Incl. aangepaste roms, etc.outlandos schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:49:
Huh kun je Shields rooten?
Harman Kardon, AVR 139, Maar daar loopt alleen beeld via HDMI en geen geluid, wist ik ook niet toen ik deze ooit kocht. Maar goed, nu moet alles dus via optisch.the-body schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:26:
[...]
Je kunt toch gewoon de audio ook via HDMI laten lopen? Welke receiver heb je?
Denk dat dit het makkelijkst gaat via die adapter, of wellicht een externe USB geluidskaart met een toslink uitgang.
Ik gebruik onderstaande hier voor. Werkt perfect.thecave1 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:07:
http://www.allekabels.nl/...3fsXA9ClPHyJdkaAuDS8P8HAQ
Volgens mij werkt dat kastje niet met hdmi 2.0, 4k 60fps, maar maximaal 1080p.Bweap schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:48:
[...]
Ik gebruik onderstaande hier voor. Werkt perfect.
Er is ook een 4k versieSnowwie schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:54:
[...]
Volgens mij werkt dat kastje niet met hdmi 2.0, 4k 60fps, maar maximaal 1080p.
[ Voor 89% gewijzigd door Bweap op 16-05-2016 00:02 ]
Horizon werkt weer, heb een recovery image geflashed.
Klinkt goed, de Horizon Go app? Werkt alles gewoon via de remote?kipusoep schreef op zondag 15 mei 2016 @ 15:42:
Horizon werkt weer, heb een recovery image geflashed.
Ik gebruik de remote niet. Je kunt de muis bedienen met de rechter pook van de controller.zAo schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:11:
[...]
Klinkt goed, de Horizon Go app? Werkt alles gewoon via de remote?
Versie 16.3.0 van SPMC is een hele verbetering. Dit is de laatste versie die je kunt halen uit de playstore. In de video opties kun je de-interlace video op auto zetten en de de-interlace methode op bob levert goed beeld op. de methode heeft meerdere opties, de meeste dvd's werken fijn met Bob , andere met software gemengd.Megamind schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:45:
Ze negeren je een beetje hè?Nerd1979 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 19:25:
Ola ,
Thnx voor het advies!
Kijk eens naar een homeplug. Die kosten rond de zes tientjes. Krijg je via het lichtnet een kabel rechtstreeks in je Shield. Probleem (hopelijk) opgelost.
Ben ik niet zo over te spreken om eerlijk te zijn.Kashika schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:32:
[...]
Ze negeren je een beetje hè?
Kijk eens naar een homeplug. Die kosten rond de zes tientjes. Krijg je via het lichtnet een kabel rechtstreeks in je Shield. Probleem (hopelijk) opgelost.
Want?kipusoep schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:21:
[...]
Ben ik niet zo over te spreken om eerlijk te zijn.
Het zou je probleem perfect oplossen. Mits je een goede aanschaft.
Sowieso niet mijn probleem ;-) Maar de performance was niet al te best toen ik het probeerde.Kashika schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:41:
[...]
Want?
Het zou je probleem perfect oplossen. Mits je een goede aanschaft.
Vreemd. Kan weinig mis gaan met zo'n apparaat. Wellicht lag het aan het merk. Met een sitecom heb ik geen issues gehad tot op heden.kipusoep schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 16:07:
[...]
Sowieso niet mijn probleem ;-) Maar de performance was niet al te best toen ik het probeerde.
Ook ik ben van voornemens om een shield aan te schaffen.
Voor het merendeel zal deze gebruikt worden als media center met Kodi/Spmc.
Mijn Media files staan op een NAS.
Verder wil ik er de arcade games op spelen met hyperspin o.i.d.
De nieuwere spelen en steam interesseren me niet.
Ik heb me redelijk ingelezen en denk dat dit het nagenoeg beste systeem voor deze toepassingen is.
Echter heb ik nog een paar vragen;
- Produceert de shield geluid?
- Is de HD van de Pro een echte HD of een soort van SSD schijf (ook ivm geluid)
- Kan de usb poort een externe HD voeden?
Ik heb me redelijk ingelezen en denk dat dit het nagenoeg beste systeem voor deze toepassingen is.
Okay, ik begin nu toch wel wat enthousiaster te worden nu ik de Fox Sports en Horizon Go apps werkend heb gekregen. Eigenlijk mis ik qua tv enkel HBO Go maar dat ligt gewoon aan HBO NL die jaren achter ligt wat dat betreft. Zodra GoT afgelopen is zeg ik dat abonnement weer op.
Thnx maar heb inmiddels de AirPort extreme ingewisseld voor een Asus RT AC88u en alle problemen zijn verleden tijd 👍.Kashika schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:32:
[...]
Ze negeren je een beetje hè?
Gr
Ik heb gewoon hbo now op de shield gezet werkt perfect.notorious_roy schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 22:37:
Okay, ik begin nu toch wel wat enthousiaster te worden nu ik de Fox Sports en Horizon Go apps werkend heb gekregen. Eigenlijk mis ik qua tv enkel HBO Go maar dat ligt gewoon aan HBO NL die jaren achter ligt wat dat betreft. Zodra GoT afgelopen is zeg ik dat abonnement weer op.
en fox sports en horizon werken idd wel maar helaas niet zo fijn als ik zou willen.
1. Nee, de ssd versie produceert in ieder geval geen geluidpapafrank99 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 19:50:
Ook ik ben van voornemens om een shield aan te schaffen.
2. De PRO heeft een echt HD van 500GB de gewone heeft een SSD van 16GB.
3. Volgens mij wel, maar kan het niet met 100% zekerheid zeggen.
[ Voor 45% gewijzigd door Ruudox op 18-05-2016 08:16 ]
Ik twijfel om een nvidia shield te halen. Het meest belangrijke vind ik eigenlijk dat horizon go goed werkt. Jij geeft aan dat het niet werkt zoals je zou willen. Bedoel je dan dat je de controller nodig hebt om de muis te bewegen?Ruudox schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:14:
[...]
Ik heb gewoon hbo now op de shield gezet werkt perfect.
en fox sports en horizon werken idd wel maar helaas niet zo fijn als ik zou willen.
[...]
1. Nee, de ssd versie produceert in ieder geval geen geluid
2. De PRO heeft een echt HD van 500GB de gewone heeft een SSD van 16GB.
3. Volgens mij wel, maar kan het niet met 100% zekerheid zeggen.
Op welke manier heb je horizon go gesideload als ik vragen mag?
Ja dat bedoel ik inderdaad en het werkt wel met de afstandbediening maar je ziet alleen niet waar je bent.headphoneguy schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:53:
[...]
Ik twijfel om een nvidia shield te halen. Het meest belangrijke vind ik eigenlijk dat horizon go goed werkt. Jij geeft aan dat het niet werkt zoals je zou willen. Bedoel je dan dat je de controller nodig hebt om de muis te bewegen?
Op welke manier heb je horizon go gesideload als ik vragen mag?
Ik heb gewoon de apk van horizon go gedownload op mijn pc en deze vervolgens d.m.v. een usb stick op mijn Shield geïnstalleerd.
Bedankt voor de info. Recente Apk? Of zijn er versie restricties? Ik heb dus iig een shield + controller nodig. Of eventueel een muis of airmouse.Ruudox schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:50:
[...]
Ja dat bedoel ik inderdaad en het werkt wel met de afstandbediening maar je ziet alleen niet waar je bent.
Ik heb gewoon de apk van horizon go gedownload op mijn pc en deze vervolgens d.m.v. een usb stick op mijn Shield geïnstalleerd.
Laatste versie werkt prima.headphoneguy schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:48:
[...]
Bedankt voor de info. Recente Apk? Of zijn er versie restricties? Ik heb dus iig een shield + controller nodig. Of eventueel een muis of airmouse.
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan? Ik kan de app openen, de video aanklikken maar hij blijft laden. Er wordt geen daadwerkelijke video gestart. Ook niet na tien minuten wachten.Ruudox schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:14:
[...]
Ik heb gewoon hbo now op de shield gezet werkt perfect.
Ow dat is raar bij mij start de video vrijwel direct.notorious_roy schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:15:
[...]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan? Ik kan de app openen, de video aanklikken maar hij blijft laden. Er wordt geen daadwerkelijke video gestart. Ook niet na tien minuten wachten.
Ik heb nog wel een versie van 2 a 3 maand oud er op staan misschien dat er wat veranderd is?
En hoe krijgen jullie 'm in landscape modus?
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Inmiddels is er een officiële Android TV app voor Spotify:
Google Play: Spotify Music voor Android TV
Google Play: Spotify Music voor Android TV
Google is je vriend...SannrHerr schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:47:
[...]
En hoe krijgen jullie 'm in landscape modus?
Google Play: Ultimate Rotation Control
Om een of andere reden, pakt 'ie die niet goed bij mij!kipusoep schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:12:
[...]
Google is je vriend...
Google Play: Ultimate Rotation Control

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Deze werkt bij mij om npo op landscape te krijgen.
Google Play: Set Orientation
Google Play: Set Orientation
[AnandTech] NVIDIA SHIELD Android TV Console Adds Support for Vudu, HDR and 4Kp60 Content.
Kort samengevat:
Kort samengevat:
- HDR ondersteuning voor Netflix
- 4k 60fps ondersteuning voor Youtube
- Nieuwe Android TV apps: Spotify, Vudu en meer
- 10-bit HDR game-streaming (met Pascal GPU in desktop)
Kijk da's nou een update! Heb er zelf niets aan vanwege gebrek aan UHD tv / benodigde gfx card maar dan nóg
Heb ook geen UHD/HDR tv, maar de spotify application vind ik zeer welkom
Dit topic is gesloten.
Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
- Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
- Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
- Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.