Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

Ruudox schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:14:
[...]

Ow dat is raar bij mij start de video vrijwel direct.
Ik heb nog wel een versie van 2 a 3 maand oud er op staan misschien dat er wat veranderd is?
Misschien is dat het inderdaad. Naja, HBO zeg ik binnenkort toch weer op dus ik ga me er niet meer druk om maken.

Spotify is een welkome toevoeging! Lekker d:)b

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veggie1976
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
Ruudox schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:14:
[...]

Ik heb gewoon hbo now op de shield gezet werkt perfect.

en fox sports en horizon werken idd wel maar helaas niet zo fijn als ik zou willen.

[...]

1. Nee, de ssd versie produceert in ieder geval geen geluid
2. De PRO heeft een echt HD van 500GB de gewone heeft een SSD van 16GB.
3. Volgens mij wel, maar kan het niet met 100% zekerheid zeggen.
Punt 3. USB-poort kan een externe harddisk voeden. Ik heb er een van 4 TB (Seagate backup plus 2,5") aanhangen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dromer1967
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-03 16:04
papafrank99 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 19:50:
- Produceert de shield geluid?
- Is de HD van de Pro een echte HD of een soort van SSD schijf (ook ivm geluid)
- Kan de usb poort een externe HD voeden?
-De Shield zelf produceert in de 16GB uitvoering geen geluid. Hij geeft geen fan.
-De 500GB HDD is een echte HDD en geen SSD. Dus die ga je horen.
-Ik heb er een 2,5" HDD in externe behuizing aangehangen welke USB powered is en dat gaat probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
dromer1967 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:51:
[...]

-De Shield zelf produceert in de 16GB uitvoering geen geluid. Hij geeft geen fan.
-De 500GB HDD is een echte HDD en geen SSD. Dus die ga je horen.
-Ik heb er een 2,5" HDD in externe behuizing aangehangen welke USB powered is en dat gaat probleemloos.
NAS is in mijn ogen de mooiste oplossing; de echte hardware achter de schermen (in de meterkast bijvoorbeeld) en dit mooie kleine apparaatje in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
notorious_roy schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:19:
Spotify is een welkome toevoeging! Lekker d:)b
Nu SoundCloud nog 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 12-09 16:49
NPO's reactie op het ontbreken van de NPO (Gemist) app voor Android TV globaal:
We hebben geen app voor Android TV, maar wel voor verschillende smart tv's zoals Philips en Samsung. Voor Sony en voor Android TV overall hebben we (nog) geen app en er zijn op dit moment ook geen plannen om deze wel te ontwikkelen. Dat wil overigens niet zeggen dat deze er nooit komt, maar voor nu heb ik daar helaas geen informatie over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Niet perse nodig ook: Google Play: TVNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 10:58

SannrHerr

Furor Teutonicus!

TheMystery schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:28:
Deze werkt bij mij om npo op landscape te krijgen.
Google Play: Set Orientation
Dankjewel!

Wat bleek? Die andere is betaald en de proefperiode was afgelopen. :p

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
Vraagje... hoe ziet bij jullie de hdmi kabel eruit? Heb er een aantal en weet nu niet welke de originele is. Heb er 1 liggen die op de kopse kant wit is rond het metaal en 1 compleet zwarte.
Stomme vraag misschien maar wil iets testen.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
DaveD1109 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:27:
Vraagje... hoe ziet bij jullie de hdmi kabel eruit? Heb er een aantal en weet nu niet welke de originele is. Heb er 1 liggen die op de kopse kant wit is rond het metaal en 1 compleet zwarte.
Stomme vraag misschien maar wil iets testen.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/IMG_20160525_115811s.jpg

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
En de kant als je naar de stekker zelk kijkt?

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
DaveD1109 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:27:
En de kant als je naar de stekker zelk kijkt?
Ah ok kopse kant, sorry. Ja die is gewoon helemaal zwart :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveD1109
Brad Pitt schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:34:
[...]

Ah ok kopse kant, sorry. Ja die is gewoon helemaal zwart :)
Thanks!!!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headphoneguy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-08 21:22
Beste shield gebruikers.

Ik ben al uren bezig om ervoor te zorgen dat de "B" knop op de gamepad mijn video niet stopt maar door blijft spelen op de achtergrond in kodi of spmc.

Een aangepaste gamepad.xml met <B>Back</B> ipv <B>Stop</B> in de "Fullscreenvideo" sectie geplaatst in userdata/keymaps directory blijkt niet te helpen.

Ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar krijg, jullie waarschijnlijk wel. Alle hulp is welkom!

Update: Blijkt dat de y knop de video wel in de achtergrond zet in Kodi, maar niet in spmc. Toch wil ik dat dit B is. Ik duik de xml weer in.

Update 2: de xml in userdata is niet actief. Ik vind bij de Fullscreenvideo sectie : <Y>Aspectratio</Y>

Update 3: de addon key map editor voert geen veranderingen aan de keymap door. Dat hoort te werken.

[ Voor 36% gewijzigd door headphoneguy op 25-05-2016 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kan iemand bevestigen of de Horizon Go app werkt? Zo ja, dan haal ik namelijk vandaag nog een Shield. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
MaZo schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:32:
Kan iemand bevestigen of de Horizon Go app werkt? Zo ja, dan haal ik namelijk vandaag nog een Shield. :)
Neem even de moeite om iets meer te lezen dan alleen de laatste pagina, is al een aantal keren voorbij gekomen.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
DeOS schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:40:
[...]

Neem even de moeite om iets meer te lezen dan alleen de laatste pagina, is al een aantal keren voorbij gekomen.
Je denkt toch niet dat ik dat na 15 jaar Tweakers niet heb gedaan? Ik vraag het juist omdat ik in de thread wisselende berichten daarover lees (bij de één werken de streams wel, bij de ander weer niet).

[ Voor 7% gewijzigd door MaZo op 27-05-2016 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
MaZo schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:44:
[...]
Je denkt toch niet dat ik dat na 15 jaar Tweakers niet heb gedaan? Ik vraag het juist omdat ik in de thread wisselende berichten daarover lees (bij de één werken de streams wel, bij de ander weer niet).
Ik zal je een handje helpen dan. De laatste berichten als je op horizon zoekt gaan allemaal over mensen die het werkend hebben gekregen (inclusief mijzelf). De enige beperking is dat je hem moet sideloaden en moet bedienen met de "muis mode" van de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
DeOS schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:03:
[...]

Ik zal je een handje helpen dan. De laatste berichten als je op horizon zoekt gaan allemaal over mensen die het werkend hebben gekregen (inclusief mijzelf). De enige beperking is dat je hem moet sideloaden en moet bedienen met de "muis mode" van de controller.
Ok dat is geen probleem. Ik zoek iets ter vervanging van mijn op S905 chipset gebaseerde mediaplayer uit China, waar Horizon (nog) niet op werkt i.v.m. ondersteuning van de chipset. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
MaZo schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:29:
[...]
Ok dat is geen probleem. Ik zoek iets ter vervanging van mijn op S905 chipset gebaseerde mediaplayer uit China, waar Horizon (nog) niet op werkt i.v.m. ondersteuning van de chipset. Dank!
Je kan het ook gewoon casten!😀

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Laatst online: 12-09 16:50
MaZo schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:32:
Bij mij werkte hij voorheen goed, enkel laatste keer viel hij af en toe uit. (Bij de F1 race van Max)
Dus zover ik weet kan je hem perfect sideloaden en gebruiken, echter niet als de servers overbelast zijn. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Casten werkt hier niet goed met de horizon app. Veel last van "blokjes" in het beeld. Lijkt aan de Google cast implementatie van de shield te liggen want naar een chromecast werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Casten is voor mij helaas geen optie. Ik woon in het buitenland en ben dus afhankelijk van een VPN verbinding. Zodra die actief is werkt het casten niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 10:52
MaZo schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:35:
Casten is voor mij helaas geen optie. Ik woon in het buitenland en ben dus afhankelijk van een VPN verbinding. Zodra die actief is werkt het casten niet meer.
Dezelfde VPN op je telefoon werkt ook niet dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Zal het je nog sterker vertellen. Heb vanmiddag een Shield aangeschaft, maar de hele VPN optie is er uitgehaald door Nvidia. Het lijkt Apple wel. Hoop dat het m.b.v. het sideloaden van een VPN app wel werkt.

Edit: draait als een tiet. _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door MaZo op 27-05-2016 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy

notorious_roy

It's-a-meeee

Heb er ook een K1 bij gekocht nu, werkt wel lekker samen. Je kunt bijv. FOX Sports casten en op de tablet dan HBO kijken.

HBO casten werkt nog steeds niet overigens. HBO bia de K1 en HDMI werkt alleen in console modus. Echt een rare app.

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
MaZo schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 20:15:
Zal het je nog sterker vertellen. Heb vanmiddag een Shield aangeschaft, maar de hele VPN optie is er uitgehaald door Nvidia. Het lijkt Apple wel. Hoop dat het m.b.v. het sideloaden van een VPN app wel werkt.

Edit: draait als een tiet. _/-\o_
Wat heb je uiteindelijk gedaan? VPN app gebruikt door te sideloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Kashika schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:48:
[...]

Wat heb je uiteindelijk gedaan? VPN app gebruikt door te sideloaden?
Inderdaad, ik heb zowel de VPN app (PureVPN - mijn VPN provider) als de Horizon app gesideload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
MaZo schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:35:
[...]
Inderdaad, ik heb zowel de VPN app (PureVPN - mijn VPN provider) als de Horizon app gesideload.
Kijk. Als je apparaten dezelfde VPN als je netwerk gebruiken, moeten ze elkaar kunnen zien.
Loopt ten slotte allemaal via dezelfde omweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Kashika schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:23:
[...]

Kijk. Als je apparaten dezelfde VPN als je netwerk gebruiken, moeten ze elkaar kunnen zien.
Loopt ten slotte allemaal via dezelfde omweg.
Hoe bedoel je? Zowel de Shield als het apparaat waarvan ik cast beide op VPN? Wat is het voordeel daarvan dan t.o.v. wat ik nu doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
MaZo schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:31:
[...]
Hoe bedoel je? Zowel de Shield als het apparaat waarvan ik cast beide op VPN? Wat is het voordeel daarvan dan t.o.v. wat ik nu doe?
Je zei dat je niet kon casten, omdat het ene apparaat op een VPN zat en de andere niet.
Nu zitten ze er allebei op en lukt het wel.

Was meer een opmerking dat het goed was dat het zo lukte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:05
Na maanden de Shield stof te hebben laten happen heb ik em gisteren toch aangesloten.

Werkt allemaal prima, alleen ik zit nu met een "leuk" probleem.

Ik krijg bij de Netflix app nu telkens een rood kruis door het beeld en daarna stopt hij met spelen.

Nu ben ik erachter gekomen dat het zou kunnen komen door de record functie van de Shield en dat Netflix dat logischerwijs niet leuk vindt. Alleen elke mogelijk oplossing die ik gevonden heb(maar 1tje voor de Shield specifiek) werken gewoon niet. Dat zou het rebooten van het apparaat moeten zijn of de Netflix app afsluiten.

Heeft iemand hier een idee wat ik er aan zou kunnen doen? Eventueel het hele recordgedeelte van de Shield uitschakelijk(mocht dat überhaupt mogelijk zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Terranova schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:35:
Na maanden de Shield stof te hebben laten happen heb ik em gisteren toch aangesloten.

Ik krijg bij de Netflix app nu telkens een rood kruis door het beeld en daarna stopt hij met spelen.

Nu ben ik erachter gekomen dat het zou kunnen komen door de record functie van de Shield en dat Netflix dat logischerwijs niet leuk vindt. Alleen elke mogelijk oplossing die ik gevonden heb(maar 1tje voor de Shield specifiek) werken gewoon niet. Dat zou het rebooten van het apparaat moeten zijn of de Netflix app afsluiten.

Heeft iemand hier een idee wat ik er aan zou kunnen doen? Eventueel het hele recordgedeelte van de Shield uitschakelijk(mocht dat überhaupt mogelijk zijn).
Heb je hem al geupdate naar de laaste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
DeOS schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:40:
[...]

Heb je hem al geupdate naar de laaste firmware?
Ja ik heb alle updates erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Kashika schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:35:
[...]

Je zei dat je niet kon casten, omdat het ene apparaat op een VPN zat en de andere niet.
Nu zitten ze er allebei op en lukt het wel.

Was meer een opmerking dat het goed was dat het zo lukte :)
Nee, ze zitten er niet allebij op. Zowel de VPN app als de Horizon app draaien namelijk gelijktijdig op de Shield. Het werkt dus zonder te hoeven casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Terranova schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:35:

Ik kreeg een rood kruis toen ik testte op een oude monitor met een HDMI->VGA verloopje. Neem aan dat je 'm op een normale TV hebt aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Megamind schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 15:15:
[...]

Ik kreeg een rood kruis toen ik testte op een oude monitor met een HDMI->VGA verloopje. Neem aan dat je 'm op een normale TV hebt aangesloten?
Ja, hij zit op een normale tv via HDMI. Ik heb ongeveer 100 minuten kunnen kijken en toen drukte ik per ongeluk op het record menu. Sindsdien werkt het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 15:31
Heb ook wel eens het rode kruis gehad. Shield opnieuw opstarten verhielp dit altijd.
Ik heb nu Plex ingesteld met PleXBMC, maar hoor ook goede dingen over plexkodiconnect addon. Heeft iemand daar ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Ik heb het nu opgelost door een andere hdmi poort te gebruiken op de tv 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:28

6Pac

"Roma Victor"

Beste allen,

Ik heb het volgende probleempje. met x265 ge-encode MKV's en AAC 2.0 stereo geluid, word het geluid niet afgespeeld.
het gekke is dat dezelfde HEVC ge-encode mkv's met een 5.1 DTS/DD geluidsbron wel normaal word afgespeeld. Het zou aan mijn soundbar kunnen liggen, dus ik zou graag van jullie willen weten of hetzelfde probleem bij jullie opspeelt. Heb zelf helaas geen andere receiver om mee te testen.

Shield console is geupdate naar de laatste android en nvidia firmwares, en Ik gebruik verder de laatste versie van spmc (16.3.2 geloof ik)
In de spmc audio instelling heb ik raw passthrough ingesteld.
Shield console gaat met hdmi-in, in de LG oled TV, en hdmi-out vanaf de TV naar mijn LG las750m soundbar (hdmi-arc)

Dus voor de rest speelt alles goed af, behalve x256 met aac 2.0

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
6Pac schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:15:
Het zou aan mijn soundbar kunnen liggen, dus ik zou graag van jullie willen weten of hetzelfde probleem bij jullie opspeelt. Heb zelf helaas geen andere receiver om mee te testen.
Zulke content nog nooit gehad / binnen gehaald dus kan je een linkje posten of misschien beter nog DM'en? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac

6Pac

"Roma Victor"

Brad Pitt schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:22:
[...]

Zulke content nog nooit gehad / binnen gehaald dus kan je een linkje posten of misschien beter nog DM'en? :)
Dank voor je reactie. Kan nu momenteel niets want @work. Zal het vanavond wel DM'en :)

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
6Pac schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:15:
Beste allen,

Ik heb het volgende probleempje. met x265 ge-encode MKV's en AAC 2.0 stereo geluid, word het geluid niet afgespeeld.
het gekke is dat dezelfde HEVC ge-encode mkv's met een 5.1 DTS/DD geluidsbron wel normaal word afgespeeld. Het zou aan mijn soundbar kunnen liggen, dus ik zou graag van jullie willen weten of hetzelfde probleem bij jullie opspeelt. Heb zelf helaas geen andere receiver om mee te testen.

Shield console is geupdate naar de laatste android en nvidia firmwares, en Ik gebruik verder de laatste versie van spmc (16.3.2 geloof ik)
In de spmc audio instelling heb ik raw passthrough ingesteld.
Shield console gaat met hdmi-in, in de LG oled TV, en hdmi-out vanaf de TV naar mijn LG las750m soundbar (hdmi-arc)

Dus voor de rest speelt alles goed af, behalve x256 met aac 2.0
Vreemd man. X265 speelt bij mij probleemloos af.

Heb wel af en toe dat ik de audio met de Shield afstandsbediening handmatig moet verhogen. Omdat deze heel laag staat raar genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 16:52
Kashika schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:52:
[...]

Heb wel af en toe dat ik de audio met de Shield afstandsbediening handmatig moet verhogen. Omdat deze heel laag staat raar genoeg.
x265 heeft bij mij geen geluid issues. Maar ik heb wel stotterend beeld als er heel veel gebeurd op het scherm :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac

6Pac

"Roma Victor"

Kashika schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:52:
[...]

Heb ook een aantal x256 clips met DTS of DolbyD geluid, en deze spelen inderdaad ook perfect af, het gaat dus ook alleen maar om AAC.

Maar bedankt voor de tip, ik zal eens kijken of het inderdaad te laag volume blijkt te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Gisteren binnen gekregen en de eerste indrukken zijn gemengd het lijkt allemaal wel prima te werken maar de wat de bouwkwaliteit betreft weet ik het nog niet zonet. Toen ik de netwerk kabel erin deed hoorde ik netjes een klik dit is fijn maar ik krijg hem er nu voor geen mogelijkheid meer uit misshien als ik met een nijptang er aan gatrekken zal het wel lukken maar met kans dat je wat kapot maakt. Verder als hem maar aanraakt springt hij terug naar het menu en valt het beeld vervolgens weg en dat is niet omdat ik de aan en uit knop aanraak. De hdmi kabel zit er gewoon goed in.

Als je er verder van afblijft lijkt alles goed te werken ik heb tot nu getest youtube, twitch en kodi. Vanavond ga ik nog wel een game spellen en wat proberen te sideloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dread89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 15:27
Ik heb 'm ook, sinds een week. Persoonlijk vind ik het een top apparaatje. Sinds ik ook al een Android TV heb, voegt het in die zin niet heel veel functionaliteit toe. Maar, het laat wel zien hoe de Android OS echt zou moeten werken en functioneren.
De main reason voor mij om het apparaat aan te schaffen is vanwege de media + gaming capaciteiten. Met name het streamen van PC naar Shield vind ik ERG interessant. Dit laatste heb ik gisteravond getest, en naar ik moet zeggen in volle tevredenheid! Ik stream The Witcher 3 op ultra settings probleemloos (bekabeld) naar m'n TV. Zonder merkbare lag.

Edit: Opmerkingen hierboven mbt de bouwkwaliteit en de issues omtrent het uithalen van de ethernet kabel herken ik niet. Verder ben ik ook tevreden over de controller en viel het me op dat het apparaatje ontiegelijk snel opstart! Hij is eigenlijk instant ready.

[ Voor 18% gewijzigd door Dread89 op 08-06-2016 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jamiev90
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 15:28
homernt schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:04:
.... Toen ik de netwerk kabel erin deed hoorde ik netjes een klik dit is fijn maar ik krijg hem er nu voor geen mogelijkheid meer uit misshien als ik met een nijptang er aan gatrekken zal het wel lukken maar met kans dat je wat kapot maakt. .....
Herkenbaar, om de netwerkkabel uit de Shield TV te halen moet je de netwerkkabel juist eerst verder in de shield duwen (terwijl je het lipje indrukt uiteraard) en hem dan eruit halen. Dit werkte bij mij wel soepel, maar op de 'normale' manier inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
jamiev90 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:59:
[...]

Herkenbaar, om de netwerkkabel uit de Shield TV te halen moet je de netwerkkabel juist eerst verder in de shield duwen (terwijl je het lipje indrukt uiteraard) en hem dan eruit halen. Dit werkte bij mij wel soepel, maar op de 'normale' manier inderdaad niet.
Oke, ik zal vanavond proberen het ligt dus niet aan mij. Ik was bang dat ik de boel aanslopen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Dread89 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:35:
viel het me op dat het apparaatje ontiegelijk snel opstart! Hij is eigenlijk instant ready.
Slaapstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 12-09 16:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:25
Hoeveel streams zou de shield tegelijk kunnen transcoden? Misschien is het waard om plex media sever van mijn synology ds415+ te verhuizen naar mijn shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
The SHIELD will also be able to mount any drives on your local network-attached storage (NAS).
Gelukkig maar. Enige zin waar ik naar op zoek was in relatie met het Plex server nieuws. :)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Leuke toevoegingen, m.n. de mountmogelijkheid vind ik fijn. Wel minder dat Plex mediaserver in de firmware komt, ik heb er geen behoefte aan, gebruik het dus niet en het kost alleen maar weer opslagruimte.. En ik heb maar 16GB!

Ook jammer: geen woord over 3D MVC. Wanneer o wanneer zal dat nu 's bij Nvidia doordringen, hun forum loopt vol met deze featurerequest maar tot op heden doen ze er niets mee!

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32
the-body schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:30:
[...]

Leuke toevoegingen, m.n. de mountmogelijkheid vind ik fijn. Wel minder dat Plex mediaserver in de firmware komt, ik heb er geen behoefte aan, gebruik het dus niet en het kost alleen maar weer opslagruimte.. En ik heb maar 16GB!

Ook jammer: geen woord over 3D MVC. Wanneer o wanneer zal dat nu 's bij Nvidia doordringen, hun forum loopt vol met deze featurerequest maar tot op heden doen ze er niets mee!
Zou het werkelijk veel ruimte in beslag nemen? Ik betwijfel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
outlandos schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:03:
Zou het werkelijk veel ruimte in beslag nemen? Ik betwijfel het.
Paar megabyte. Totaal geen issue :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy

notorious_roy

It's-a-meeee

Kan ik de bluetooth-vindbaarheid uitzetten? Ik was wat Youtube aan het kijken en werd meerdere keren onderbroken door een van de buren die zijn telefoon wilde verbinden... Behoorlijk irritant.

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
Oef. Een 500GB Xbox One S is nu even duur als een 500GB Nvidia Shield. De Xbox kan ook 4k en HDR content afspelen, en is een flink pak krachtiger. De Shield behoud wel hier en daar wat voordelen (Game Stream bijv.), maar Microsoft zou hier best een flink stuk van de markt kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:46
Balance schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:10:
Oef. Een 500GB Xbox One S is nu even duur als een 500GB Nvidia Shield. De Xbox kan ook 4k en HDR content afspelen, en is een flink pak krachtiger. De Shield behoud wel hier en daar wat voordelen (Game Stream bijv.), maar Microsoft zou hier best een flink stuk van de markt kunnen pakken.
PS komt ook met een 4K versie maar zie nog steeds een verschil tussen xbox/ps en de shield wat mij betreft. Zou bijvoorbeeld met de controllers van de shield niet willen gamen (persoonlijk), puur voor media zie ik mijn shield.

Heb nu de PS4 staan maar wil straks de 4K versie met Plex draaien en dan de shield mooi naar de slaapkamer als media player en zie daarom de shield nog altijd wel nut hebben in een thuisomgeving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
De Shield behoud wel hier en daar wat voordelen (Game Stream bijv.), maar Microsoft zou hier best een flink stuk van de markt kunnen pakken.
Mits compleet geruisloos. Zo'n zoemende blazende console ben ik wel klaar mee om media mee te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Hoe kom je aan die prijs van de Xbox one s?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamiev90
notorious_roy schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:00:
Kan ik de bluetooth-vindbaarheid uitzetten? Ik was wat Youtube aan het kijken en werd meerdere keren onderbroken door een van de buren die zijn telefoon wilde verbinden... Behoorlijk irritant.
Dit kan helaas alleen maar door Bluetooth volledig uit te schakelen. Hierdoor kan je er zelf ook via Bluetooth geen gebruik meer van maken. Dit kan je uitschakelen met apps zoals "ES Task manager". Deze moet je helaas wel met de APK sideloaden. Ze zijn niet direct in de play store te vinden.

Nvidia heeft op hun forum ( link ) aangegeven er misschien iets aan te gaan doen, maar dit laat wel aardig lang op zich wachten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
notorious_roy schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:00:
Serieus? Je buren proberen bewust te koppelen met je Shield?

Best aso. Vraag of ze dat even niet willen doen anders? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamiev90
Kashika schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:38:
[...]

Goede optie, maar als je in een appartementen complex woont is het erg lastig om überhaupt te weten wie er verbinding maakt. En preventief al je buren erop aanspreken is ook een beetje vreemd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy

notorious_roy

It's-a-meeee

Kashika schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:38:
[...]

Ja, zoals al gezegd, in een apartementencomplex is dat wat lastig. Het zouden zelfs mensen van buiten kunnen zijn aangezien ik aan de voorkant zit :D
jamiev90 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:32:
[...]

Dit kan helaas alleen maar door Bluetooth volledig uit te schakelen. Hierdoor kan je er zelf ook via Bluetooth geen gebruik meer van maken. Dit kan je uitschakelen met apps zoals "ES Task manager". Deze moet je helaas wel met de APK sideloaden. Ze zijn niet direct in de play store te vinden.

Nvidia heeft op hun forum ( link ) aangegeven er misschien iets aan te gaan doen, maar dit laat wel aardig lang op zich wachten helaas.
Dank je, de controller werkt via wifi toch? Dan is het namelijk geen probleem om bluetooth helemaal uit te zetten.

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05:36
HomeMade schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 23:42:
Bij lokale media zou ik zeker voor de 500GB versie gaan. I.c.m. een NAS heeft de 16GB versie mijn voorkeur.
Een Micro SD kaartje is namelijk langzamer, geeft minder opslagruimte en het scheelt onderaan de streep niet eens zo veel in prijs.
Ik ben nog erg aan het twijfelen of ik voor de 16 of 500gig versie wil gaan.

Bij mij staan al mijn files wel op een NAS maar 16 gig is sowieso wel erg weinig voor een android installatie waar je bv ook wat games op zet. Merk je bij games als Real Racing ook dat een MicroSD kaartje langzamer is dan een interne HDD? En zijn de problemen met SD kaarten zoals eerder in dit topic beschreven al verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koko71
  • Laatst online: 21:43
@ balance Die Xbox heeft de door jou genoemde functies niet, dat is de nog uit te brengen Scorpio. Die ongetwijfeld aardig wat duurder gaat worden dan 299,- euro
DaveD1109 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:03:
[...]

Hoe kom je aan die prijs van de Xbox one s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Koko71 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:54:
Die Xbox heeft de door jou genoemde functies niet, dat is de nog uit te brengen Scorpio. Die ongetwijfeld aardig wat duurder gaat worden dan 299,- euro
http://www.cnet.com/news/xbox-one-s/

"It's 40 percent smaller than the original console, supports 4K video playback and 4K Blu-ray discs, and comes with a slightly revamped controller with textured grips and improved wireless range. It'll hold up to a 2TB hard drive, twice the capacity of the current Xbox One, and supports High Dynamic Range (HDR) to bring out more color and deeper blacks in video and games with supported TVs."

[ Voor 41% gewijzigd door Brad Pitt op 14-06-2016 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koko71
  • Laatst online: 21:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-03 16:04
frankyboy707 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:42:
[...]

Ik ben nog erg aan het twijfelen of ik voor de 16 of 500gig versie wil gaan.

Bij mij staan al mijn files wel op een NAS maar 16 gig is sowieso wel erg weinig voor een android installatie waar je bv ook wat games op zet. Merk je bij games als Real Racing ook dat een MicroSD kaartje langzamer is dan een interne HDD? En zijn de problemen met SD kaarten zoals eerder in dit topic beschreven al verholpen?
Bij mij staan al mijn files ook op de NAS vandaar dat ik er een SD kaartje in heb gedaan en de 16GB versie genomen heb.

Mits je een goed sd kaartje erin zet gaat Real Racing prima. Heb zelf een 32GB Samsung kaartje en geen issues met Real Racing of welk ander spel dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 10:28
Weet iemand wanneer de update voor plex uitgerold gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 09:29
Leuke aanbieding via Nvidia:

https://shield.nvidia.nl/store

SHIELD 16GB
Inclusief controller en afstandsbediening.

€199.99

SHIELD Pro 500GB
Inclusief controller, afstandsbediening en standaard.

€299.99

De mijne maar meteen besteld ;)

Ook zo te zien te bestellen via Coolblue:

https://www.coolblue.nl/z...=nvidia+shield+android+tv

[ Voor 81% gewijzigd door VTec op 15-06-2016 16:13 ]

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 19:24
VTec schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:31:
Leuke aanbieding via Nvidia:

....

De mijne maar meteen besteld ;)
Heb ik net de 16GB versie binnen, besteld via Coolblue, komt er twee dagen later zo'n actie 8)7
Die remote had ik wel graag willen hebben. Aan de andere kant heb ik vandaag mn Logitech harmony helemaal ingesteld, zodat die lekker werkt voor SPMC en Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
ViNOK16Bit schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:13:
[...]

Heb ik net de 16GB versie binnen, besteld via Coolblue, komt er twee dagen later zo'n actie 8)7
Die remote had ik wel graag willen hebben. Aan de andere kant heb ik vandaag mn Logitech harmony helemaal ingesteld, zodat die lekker werkt voor SPMC en Netflix.
Dat is balen, mede omdat zij nu ook mee doen met deze actie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 19:24
VTec schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:14:
[...]

Dat is balen, mede omdat zij nu ook mee doen met deze actie.
Precies daarom. Ik heb ze een mail gestuurd of ik nog mag profiteren. Wie niet waagt.... :*)

Edit: Ik heb snel een reactie terug en ze sturen kosteloos een remote na :)

[ Voor 12% gewijzigd door ViNOK16Bit op 15-06-2016 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• homernt
Ik heb ook email gestuurd. Ik had hem vorige week besteld en omdat het binnen 14 dagen tevredenheid valt krijg ik hem dus ook nog opgestuurd. Bedankt voor het melden hier anders had ik het niet geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 15:39
Ik heb ook een Nvidia Shield aangeschaft bij Coolblue (vandaag binnen). Kreeg echter geen remote meegeleverd.

Hoe dan ook heb ik toch besloten om het terug te sturen. Na het gebruikt te hebben kwam ik erachter dat het in mijn situatie niets toevoegt.

Mijn gebruik is grotendeels Plex, Netflix, IPTV.

Voor Plex had ik al mijn NUC die het net zo goed doet als de shield. Incl. gamestream via steam stream. Ik zag ook geen verschil in afspeelkwaliteit. Beiden ondersteunen DTSMA en dergelijke. Ik heb geen h265 content en waarschijnlijk ook niet binnenkort omdat ik geen apparaten heb die het aan kunnen (behalve de shield dan).

De app op mijn Samsung TV doet Netflix perfect incl. DTS sound en 4K playback.

De Samsung IPTV app doet het ook perfect. Ik kon geen enkele Android TV app vinden die in de buurt kwam.

Verder geen denderende apps in de Android TV store. De paar die ik heb geprobeerd hadden enorme moeite met de interface. Knoppen op rare plekken. Knoppen die niet gebruikt kunnen worden omdat ze niet te vinden zijn op de remote/pad.

En in mijn situatie heb ik ook nog een receiver die alleen 4k@30hz door laat. Dus de shield staat gewoon op fullhd@60hz.

Ik kreeg snel het gevoel dat het allemaal net-niet oplossingen zijn. Krachtige apparaat maar het vereist wel een volledige upgrade. Ook dus je receiver.

Als je geen NUC hebt dan is het wel een ideaal apparaat voor Plex/Kodi en Game streaming. Voor Netflix hoef je het niet te doen. De clients op de meeste moderne high end tv's zijn ruim voldoende en de experience is overal precies hetzelfde.

Ik zie naast de Shield heel veel Android boxen op de markt komen. Het platform zal denk ik wel van de grond komen. Momenteel is het nog te vroeg lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:45
Ik wil ook een NVidia Shield TV gaan aanschaffen maar twijfel nog tussen de standard 16GB versie en de 512GB pro versie.

In hoeverre is de snelheid van de 16GB NVidia Shield TV verschillend (hoger) dan de Pro versie met de 512GB harddisk?

Verder lees ik gemixte berichten over het gebruik van externe opslag via USB of microSD als 'internal storage'. Het officiele statement is dat de extern opslag dan gebruikt wordt ipv wat ingebouwd is? Als ik dus de 16GB versie heb en hier een 128GB USB3-stick in stop en deze opzet als 'internal storage', wordt het 16GB geheugen dan niet meer gebruikt? Het zou mooi zijn als je per geinstalleerde app zou kunnen kiezen waar je deze installeert.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headphoneguy
  • Laatst online: 21-08 21:22
PatrickC schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:33:
Ik wil ook een NVidia Shield TV gaan aanschaffen maar twijfel nog tussen de standard 16GB versie en de 512GB pro versie.

In hoeverre is de snelheid van de 16GB NVidia Shield TV verschillend (hoger) dan de Pro versie met de 512GB harddisk?

Verder lees ik gemixte berichten over het gebruik van externe opslag via USB of microSD als 'internal storage'. Het officiele statement is dat de extern opslag dan gebruikt wordt ipv wat ingebouwd is? Als ik dus de 16GB versie heb en hier een 128GB USB3-stick in stop en deze opzet als 'internal storage', wordt het 16GB geheugen dan niet meer gebruikt? Het zou mooi zijn als je per geinstalleerde app zou kunnen kiezen waar je deze installeert.
Ik heb zelf een usb 3.0 drive gebruikt om mn internal storage uit te breiden. Vervolgens kun je per app in de Android app settings bepalen of je hem op de internal of external storage wilt hebben. Op deze manier heb ik kodi en bijbehorende data op mn internal storage staan. Kodi vind het namelijk niet fijn om op external storage te staan(lags etc). De rest staat wel op external storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Ik had de nightly van Kodi op mn Shield staan die 4K@60hz doorgaf. Echter de app is blijkbaar geupdate en staat locked op 1080@60...

Op aanraden ook SMPC geinstalleerd, maar daar hetzelfde issue. Is er een wezenlijk verschil tussen de twee? Of moet ik weer een nightly uit gaan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Voor mensen die wel eens last hebben met de controller die soms even niet lijkt te werken.

Blijkbaar stoort de controller die op WIFI werkt(waarom dat is snap ik echt niet) soms door het 5ghz netwerk van je router. Sinds ik die uitgezet hebt werkt de controller bij mij weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Terranova schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:47:
Voor mensen die wel eens last hebben met de controller die soms even niet lijkt te werken.

Blijkbaar stoort de controller die op WIFI werkt(waarom dat is snap ik echt niet) soms door het 5ghz netwerk van je router. Sinds ik die uitgezet hebt werkt de controller bij mij weer perfect.
Mooie nonsolution :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Yup leuk he :(

Had die controllers dan gewoon met bluetooth geconnect, dan was er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 10:28
Is er al iets bekend over de release van plex media server voor de nvidia shield??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 23:36
Ik zoek al tijden naar antwoord maar kan het nog niet vinden.
Kan Android TV zoals op de Nvidia Shield ook Plex doorzoeken met de universal search?.

M.a.w. kan ik mijn server doorzoeken/aansturen met de mic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
Lol, had hem niet daar gezien.
Maar je was inderdaad een stuk eerder ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
Let er op dat je bij Coolblue de 3 maanden WRC er niet bij krijgt, alleen wanneer je rechtstreeks via Nvidia besteld.

[ Voor 4% gewijzigd door VTec op 22-06-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Ik google me suf om duidelijk te krijgen hoe ik nu het beste de Horizon Go app op mijn Shield kan krijgen. Ik kom op veel wazige sites, en veel info is al een jaar oud. Ik heb inmiddels de apk gevonden via deze site (apkpure.com) maar weet niet zeker of dit welk helemaal koosjer is. Als ik het via deze site probeer (Evozi apk dpwnloader) dan lukt het niet om met de link uit de playstore de apk te krijgen. Wat is de veiligste manier zodat ik zeker weet dat ik geen besmette Horizon Go app download?

Ook hoe te sideloaden blijft mij onduidelijk. Er is veel verschillende info op het web. Is de beste manier manier nu gewoon via ES FileExplorer installeren? En klopt het dat je gesideloade apps alleen maar via een andere app (zoals Sideload Launcher) kan starten en dat die app niet in het hoofdscherm staat? Of moet je een speciale app gebruiken om te sideloaden, maar hoe krijg je die app zonder sideloaden op je Shield.

Jullie snappen het : Help! :o Alvast dank, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBX_g33k
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:59
the-body schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:03:
Ik google me suf om duidelijk te krijgen hoe ik nu het beste de Horizon Go app op mijn Shield kan krijgen.
....
Wat is de veiligste manier zodat ik zeker weet dat ik geen besmette Horizon Go app download?
Ik heb shield nog niet aangeschaft, maar men handen jeuken :P

Ik zou zelf via een van mijn root phones the applicatie installeren, via adb de APK "backuppen" en dan dat in die shield schoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shilen
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 18:39
Ik google me suf om duidelijk te krijgen hoe ik nu het beste de Horizon Go app op mijn Shield kan krijgen. Ik kom op veel wazige sites, en veel info is al een jaar oud. Ik heb inmiddels de apk gevonden via deze site (apkpure.com) maar weet niet zeker of dit welk helemaal koosjer is. Als ik het via deze site probeer (Evozi apk dpwnloader) dan lukt het niet om met de link uit de playstore de apk te krijgen. Wat is de veiligste manier zodat ik zeker weet dat ik geen besmette Horizon Go app download?

Ook hoe te sideloaden blijft mij onduidelijk. Er is veel verschillende info op het web. Is de beste manier manier nu gewoon via ES FileExplorer installeren? En klopt het dat je gesideloade apps alleen maar via een andere app (zoals Sideload Launcher) kan starten en dat die app niet in het hoofdscherm staat? Of moet je een speciale app gebruiken om te sideloaden, maar hoe krijg je die app zonder sideloaden op je Shield.

Ik zelf gebruik op mijn telefoon de app Apk Extractor. Hiermee kan je zonder root de apk verkrijgen van een geinstalleerde app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online

1. ES File Explorer downloaden en installeren
  2. Sideload Launcher downloaden en installeren
  3. Laatste versie van Horizon Go apk file downloaden (kan van meerdere websites) en op USB stick zetten
  4. ES File Explorer openen, naar USB stick browsen en Horizon Go apk file installeren
  5. Sideload Launcher opstarten en van daaruit Horizon Go openen
Dezelfde stappen gelden voor apps als bijvoorbeeld die van Foxsports NL.

[ Voor 4% gewijzigd door MaZo op 23-06-2016 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Laatst online: 12-09 16:50
MaZo schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:47:
[...]
  3. Laatste versie van Horizon Go apk file downloaden (kan van meerdere websites) en op USB stick zetten
  4. ES File Explorer openen, naar USB stick browsen en Horizon Go apk file installeren
Wou het ook melden, maar was de eerste stap vergeten met de File explorer.

Horizon App werkt perfect trouwens in Sideloader, alleen je moet de rechterstik gebruiken om de muis te zien.
Heb het al regelmatig gebruikt zonder echte (Shield) issues.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:45
Ook zojuist de Horizon Go app geïnstalleerd. Hierna ook nog HALauncher geïnstalleerd, zodat de Horizon Go app ook in landscape modus kan worden gebruikt. Alles werkt hierna prima.

Horizon Go ondersteund ook Google Cast sinds kort, maar op een of andere manier werkt dit niet goed met de Shield TV. De beeldkwaliteit is slecht met veel blokjes. Via de Chromecast werkt het wel prima dus dit lijkt een probleem tussen de Horizon Go app en de Shield TV mbt de implementie van Google Cast.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
  • Laatst online: 21:55
VTec schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:19:
Let er op dat je bij Coolblue de 3 maanden WRC er niet bij krijgt, alleen wanneer je rechtstreeks via Nvidia besteld.
Dat is minder dan... Ik werd er juist via de site van Nvidia op gewezen dat ik ook via een partner kon aanschaffen: [url="https://shield.nvidia.nl/store/android-tv#_ga=1.237875848.949304613.1466640267"]link[/url

Omdat ik in de buurt van Rotterdam woon heb ik er vandaag dus eentje opgehaald, maar die kan ik dan dus weer terugsturen. Morgen wel even bellen met NVIDIA om te kijken of dat niet anders kan.]

Edit: zojuist gebeld met Coolblue, het wordt uitgezocht of dit er daadwerkelijk niet bij zit, of dat het toch anders geregeld kan worden. Anders kan ik hem terugsturen en bestel ik 'm rechtstreeks via Nvidia.

Keurige zaak dat Coolblue, prima geregeld Pieter Z. _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door A3-D op 23-06-2016 20:04 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-07 10:15
A3-D schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:53:
[...]

Dat is minder dan... Ik werd er juist via de site van Nvidia op gewezen dat ik ook via een partner kon aanschaffen: [url="https://shield.nvidia.nl/store/android-tv#_ga=1.237875848.949304613.1466640267"]link[/url

Omdat ik in de buurt van Rotterdam woon heb ik er vandaag dus eentje opgehaald, maar die kan ik dan dus weer terugsturen. Morgen wel even bellen met NVIDIA om te kijken of dat niet anders kan.]

Edit: zojuist gebeld met Coolblue, het wordt uitgezocht of dit er daadwerkelijk niet bij zit, of dat het toch anders geregeld kan worden. Anders kan ik hem terugsturen en bestel ik 'm rechtstreeks via Nvidia.

Keurige zaak dat Coolblue, prima geregeld Pieter Z. _/-\o_
Thanks voor de info. Zou je willen laten weten of het via Coolblue gelukt is of niet. Zo ja, dan kan ik er ook aanspraak op maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

MaZo schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:47:
[...]
Top, dank je wel! Ik heb geen Android phone dus probeer het maar met de gedownloade versie van apkpure.com. Als iemand hem anders op Dropbox oid wil zetten nog mooier natuurlijk. Dit weekend ff proberen, alhoewel ik ook neig naar wachten op de 3.2 update omdat ik dan ES Explorer niet hoef te installeren verwacht ik. Ik houd de Shield als mijn belangrijkste mediaplayer graag lean & mean >:)

Pagina: 1 ... 12 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.