Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:10
1975Mark30 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:16:
[...]
Thanks voor de info. Zou je willen laten weten of het via Coolblue gelukt is of niet. Zo ja, dan kan ik er ook aanspraak op maken ;)
Zojuist gebeld door Coolblue en de code kan worden nagestuurd. Er is iets niet goed gegaan en ze horen er dus wel gewoon bij te zitten.

Vanmorgen had ik ook al gebeld met NVIDIA (Digital River) en daar werd aangegeven dat ik het product kon retourneren en een nieuwe bestelling kon plaatsen bij NVIDIA als het niet lukte via de retailer.

Lang verhaal kort; je krijgt bij Coolblue dus ook gewoon de 3 maanden WRC gratis! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door A3-D op 24-06-2016 09:55 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-07 10:15
A3-D schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:54:
[...]

Zojuist gebeld door Coolblue en de code kan worden nagestuurd. Er is iets niet goed gegaan en ze horen er dus wel gewoon bij te zitten.

Vanmorgen had ik ook al gebeld met NVIDIA (Digital River) en daar werd aangegeven dat ik het product kon retourneren en een nieuwe bestelling kon plaatsen bij NVIDIA als het niet lukte via de retailer.

Lang verhaal kort; je krijgt bij Coolblue dus ook gewoon de 3 maanden WRC gratis! _/-\o_
Top, bedankt voor je reactie. Ik ga Coolblue ook maar eens bellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Laatst online: 06-08 09:29
A3-D schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:53:
[...]

Dat is minder dan... Ik werd er juist via de site van Nvidia op gewezen dat ik ook via een partner kon aanschaffen: [url="https://shield.nvidia.nl/store/android-tv#_ga=1.237875848.949304613.1466640267"]link[/url

Omdat ik in de buurt van Rotterdam woon heb ik er vandaag dus eentje opgehaald, maar die kan ik dan dus weer terugsturen. Morgen wel even bellen met NVIDIA om te kijken of dat niet anders kan.]

Edit: zojuist gebeld met Coolblue, het wordt uitgezocht of dit er daadwerkelijk niet bij zit, of dat het toch anders geregeld kan worden. Anders kan ik hem terugsturen en bestel ik 'm rechtstreeks via Nvidia.

Keurige zaak dat Coolblue, prima geregeld Pieter Z. _/-\o_
Ben benieuwd naar de uitkomst. Zelf had ik via de chat contact gehad en zij verwezen mij uiteindelijk door naar Nvidia. M.a.w. via hun kon ik helaas niet deze game actie verkrijgen.

Edit: oke, ik zie de uitslag al haha. Ik ga weer contact opnemen met Cooblue ;)

[ Voor 4% gewijzigd door VTec op 24-06-2016 11:21 ]

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
VTec schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:20:
[...]

Ben benieuwd naar de uitkomst. Zelf had ik via de chat contact gehad en zij verwezen mij uiteindelijk door naar Nvidia. M.a.w. via hun kon ik helaas niet deze game actie verkrijgen.

Edit: oke, ik zie de uitslag al haha. Ik ga weer contact opnemen met Cooblue ;)
Succes, ik heb vanmorgen in ieder geval gesproken met Joost. Kan me voorstellen dat niet alle Coolblue medewerkers al op de hoogte zijn van deze actie.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
Helaas heb ik minder geluk met Cooblue :( Ik wordt gewoon doorverwezen naar Nvidia. In dit geval via de email wederom contact gezocht. Straks maar even bellen.

Nog even via de chat geprobeerd, maar kom daar helaas ook niet verder. Wordt doorverwezen naar Nvidia. Dat maar proberen.

[ Voor 59% gewijzigd door VTec op 24-06-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
VTec schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:17:
Helaas heb ik minder geluk met Cooblue :( Ik wordt gewoon doorverwezen naar Nvidia. In dit geval via de email wederom contact gezocht. Straks maar even bellen.

Nog even via de chat geprobeerd, maar kom daar helaas ook niet verder. Wordt doorverwezen naar Nvidia. Dat maar proberen.
Welke versie hebben jullie aangeschaft? Ik zie namelijk wel dat de actie alleen geld voor de 500GB versie.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32
VTec schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:17:

Zeker aangezien je niet binnen de 14 dagen zit? Mijn apparaat is ook naar Nvidia teruggestuurd door Coolblue omdat ik niet meer binnen de 14 dagen termijn zat.

Overigens uiteindelijk een nieuwe terug gehad (met hetzelfde probleem, maar t blijkt uiteindelijk aan mijn TV (Sony X85C) te liggen...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Earzz schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:26:
[...]Welke versie hebben jullie aangeschaft? Ik zie namelijk wel dat de actie alleen geld voor de 500GB versie.
Dat geldt alleen voor de standaard, de remote en 3 maanden WRC is voor beide versies.

Ik heb overigens de 500GB versie aangeschaft en begrijp niet waarom Coolblue het nu afschuift op NVIDIA. Ik heb van Digital River nog wel een telefoonnummer gekregen waar ik het in eerste instantie kon proberen: +14084862000 (optie 2) maar dat blijkt een telefoonnummer in Amerika te zijn, en die wilde ik niet bellen. Tevens ben ik zelf gebeld door Coolblue met hun excuses dat het via gewoon geleverd moest worden. Dit kon dus gewoon via de mail aan mij gestuurd worden werd mij verteld.

Omdat ik in de ochtend al een nieuwe order had geplaatst bij NVIDIA zelf, heb ik dus gisteren gewoon mijn Shield teruggebracht bij Coolblue, en had ik de code voor WRC niet nodig (en heb die dus ook niet meer gekregen). Vanmiddag de order via NVIDIA keurig door DHL bezorgd en wilde er direct mee aan de slag gaan.....helaas, probleem nummer 2! 8)7

Blijkt dat de handshake met LG 4K televisies niet goed is waardoor de tv geen inputsignaal krijgt. Chat van NVIDIA benaderd (24/7) en die kunnen een beta FW update pushen zodat het wel werkt. Ik moest wel even de Shield aansluiten op een andere tv omdat ik een 20 cijferig nummer nodig had die alleen in de instellingen te zien is. Kan echter op zijn vroegst pas maandag uitgevoerd worden door het serviceteam....

Toch de beta FW eerder ontvangen en die lost inderdaad het handshake probleem op. Nu in ieder geval te zien via de HDMI op mijn LG 4K OLED _/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door A3-D op 25-06-2016 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinnema
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:05
Een vraagje waar kan ik de shield beter op aansluiten tv of reciever?
pricewatch: Sony Bravia KDL-40W605B Zwart
https://tweakers.net/pricewatch/377305/onkyo-tx-nr636-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Receiver, zeker als je de receiver gebruikt als main device voor al je audio...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
Earzz schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:26:
[...]

Welke versie hebben jullie aangeschaft? Ik zie namelijk wel dat de actie alleen geld voor de 500GB versie.
Ik heb de 500GB versie, echter Nvidia verwijst mij weer naar Cooblue, snif.

Iemand wel al via Coolblue de code verkregen voor WRC ?

[ Voor 8% gewijzigd door VTec op 27-06-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marski69
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-06 14:10
MMaster23 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 01:23:
Ik zoek al tijden naar antwoord maar kan het nog niet vinden.
Kan Android TV zoals op de Nvidia Shield ook Plex doorzoeken met de universal search?.

M.a.w. kan ik mijn server doorzoeken/aansturen met de mic?
Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VTec
Het heeft even geduurd, maar vandaag gelukkig ook via Coolblue de code ivm WRC ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBX_g33k
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:57
VTec schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:18:
Het heeft even geduurd, maar vandaag gelukkig ook via Coolblue de code ivm WRC ontvangen :)
Telefonisch of per mail? Mij is verteld dat Coolblue niets heeft doorgekregen mbt WRC toen ik ze had gebeld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
PBX_g33k schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:33:
[...]

Telefonisch of per mail? Mij is verteld dat Coolblue niets heeft doorgekregen mbt WRC toen ik ze had gebeld :(
Via de email, nadat ik eerst met Nvidia hierover contact had gehad. Lijkt net alsof in 1e instantie Coolblue de boot afhoudt en uiteindelijk wel met een code kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PBX_g33k
VTec schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:47:
[...]

Via de email, nadat ik eerst met Nvidia hierover contact had gehad. Lijkt net alsof Coolblue de boot afhoudt en uiteindelijk wel met een code kan komen.
Ah dank, ik zal dan dezelfde pad proberen te lopen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidjoesz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 21:53
Ben van plan deze Shield ook te halen. Heb alleen een vraagje over icm een Nas.

Ik heb een Synology 415Play, deze kan videobestanden ook transcoden. Het liefst heb ik dat de Shield al het zware werk doet en mijn Nas alleen als opslag gebruikt wordt.

Is dat mogelijk met deze Shield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:17
sidjoesz schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:31:
Ben van plan deze Shield ook te halen. Heb alleen een vraagje over icm een Nas.

Ik heb een Synology 415Play, deze kan videobestanden ook transcoden. Het liefst heb ik dat de Shield al het zware werk doet en mijn Nas alleen als opslag gebruikt wordt.

Is dat mogelijk met deze Shield?
Ik heb een Synology 214Play en dat werkt prima, b.v. via Kodi of SPMC.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidjoesz
PatrickC schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 21:14:
[...]

Ik heb een Synology 214Play en dat werkt prima, b.v. via Kodi of SPMC.
Bedankt voor je antwoord. Moet ik daarvoor zelf instellingen wijzigen in mijn Nas of doet de Shield dat automatisch zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Laatst online: 15:04
sidjoesz schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 21:33:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Moet ik daarvoor zelf instellingen wijzigen in mijn Nas of doet de Shield dat automatisch zelf?
Je hoeft er alleen voor te zorgen dat je Nas bij voorkeur via nfs te benaderen is. Even googelen op synology Nas nfs en je vind hoe je dat moet doen. Dan kun je vanuit kodi/spmc de Nas vinden via nfs en de video folder(s) selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBX_g33k
Ik gebruik zelf SPMC (kodi fork) om vanaf mijn SHIELD media af te spelen dat opgeslagen is op zowel NFS als CIFS (windows) shares op mijn DS414 en DS211. Beide werken zonder problemen, NFS heeft de voorkeur maar gebruik zelf CIFS voor ACL en beperkingen op de NAS door NFS (cross mounts bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Die NFS optie kende ik nog niet. Zojuist even uitgeprobeerd en werkt erg goed. SPMC ondersteund ook al HD audio via passthrough naar m'n receiver en TV beeld switched ook automatisch naar 24hz indien nodig.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:44
En de voorkeur om NFS te gebruiken (boven bijvoorbeeld SMB) is voornamelijk de snelheid of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Joster schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 08:25:
En de voorkeur om NFS te gebruiken (boven bijvoorbeeld SMB) is voornamelijk de snelheid of?
Yep snelheid voornamelijk. Hier nog wat info: https://ferhatakgun.com/n...ferences-between-nfs-smb/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 10:52
Ik krijg NFS niet ingesteld. HIj laat gewoon geen mappen zien na het opzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Kashika schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:56:
[...]

Ik krijg NFS niet ingesteld. HIj laat gewoon geen mappen zien na het opzetten...
Ik heb deze handleiding gebruikt om NFS in te stellen op de NAS (ervan uitgaande dat je ookeen Synology NAS hebt). Vervolgens vanuit SPMC op de Shield kon ik de mappen via NFS vinden en toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
PBX_g33k schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:47:
[...]

Ah dank, ik zal dan dezelfde pad proberen te lopen :*)
Heb je toevallig een mail adres van Nvidia? Ik krijg geen mail adres gevonden via hun site.
Ik heb net de Shield besteld bij CoolBlue en contact opgenomen met de klanten service maar inderdaad krijg ik geen code bij hun :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VTec
Earzz schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:39:
[...]

Heb je toevallig een mail adres van Nvidia? Ik krijg geen mail adres gevonden via hun site.
Ik heb net de Shield besteld bij CoolBlue en contact opgenomen met de klanten service maar inderdaad krijg ik geen code bij hun :?
Via de Nvidia website kun je een online formluier invullen zodat je vervolgens via de email een reactie terug krijgt:

https://store.nvidia.com/...S&ThemeID=326200&Env=BASE

Zo heb ik het in iedergeval gedaan :)

[ Voor 5% gewijzigd door VTec op 29-06-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBX_g33k
Joster schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 08:25:
NFS is Linux netwerk share, CIFS is Windows. CIFS verkeer kost meer rekenvermogen voor de NAS en heeft daardoor dus ook negatieve impact op de snelheid.

let wel dat rechten heel anders werkt op NFS dan CIFS.
Earzz schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:39:
[...]

Pretty much wat VTec hierboven heeft gepost :9

--

Heeft iemand het voor elkaar gekregen om een netwerkshare OP de SHIELD te openen waarmee je dus bestanden via netwerk naar de SHIELD kan schrijven? De stappen op de productpagina van Nvidia kloppen denk ik niet, of het werkt niet op mijn (laatste) firmware ...

Ook heb ik nog geen Plex Media Server, maar heb op de forum gelezen dat dat in de volgende update zit. Klopt dit?

[ Voor 17% gewijzigd door PBX_g33k op 29-06-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 10:52
ViNOK16Bit schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:09:
[...]

Ik heb deze handleiding gebruikt om NFS in te stellen op de NAS (ervan uitgaande dat je ookeen Synology NAS hebt). Vervolgens vanuit SPMC op de Shield kon ik de mappen via NFS vinden en toewijzen.
Nee ik heb een Qnap. Weet hoe het ingesteld moet worden, want ik kreeg het werkend op XBMC die ook draaide op mijn Qnap.

Maar op de Shield werkt het niet. Wellicht ligt het aan KODI zelf. Ik weet het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Kashika schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:45:
[...]

Nee ik heb een Qnap. Weet hoe het ingesteld moet worden, want ik kreeg het werkend op XBMC die ook draaide op mijn Qnap.

Maar op de Shield werkt het niet. Wellicht ligt het aan KODI zelf. Ik weet het niet...
Misschien het proberen waard om het met SPMC (Kodi fork) te doen. Een collega kreeg het met z'n Shield ook niet voor elkaar op zijn FreeNAS, maar hij loopt ook wel wat software versies achter. Misschien dat je Qnap nog kan bijwerken? En anders gewoon SMB gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headphoneguy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-08 21:22
Shield experience upgrade 3.2 is beschikbaar als ota:)
912.29 mb is de grootte.

What's new: netflix hdr ondersteuning en plex media server mogelijkheden. Dolby Atmos, YouTube 4k 60fps. NAS ondersteuning en Native network file sharing capabilities. Hdmi cec: auto turn off TV.

* en meer goeie dingen hèhè

[ Voor 84% gewijzigd door headphoneguy op 29-06-2016 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
https://shield.nvidia.com...ndroid-tv/release-notes/1

SHIELD EXPERIENCE UPGRADE 3.2
06/27/16
What's New?

Netflix in HDR
SHIELD is the first Smart TV box to support Netflix in HDR! Pair with an HDR TV and enjoy brighter highlights, more detail in dark scenes, and a wider color range. One hundred hours of HDR shows coming this summer. Limitations apply (nflx.it/HDR).

VUDU in 4K
Catch up on the latest movies and binge-watch TV series. Joining IS FREE. You only pay for what you rent or buy. VUDU supports UltraViolet and Disney Movies Anywhere playback, as well as 4K and voice search.

Media Streaming – At Home and On the Go
With PLEX Media Server built-in, you can stream your personal media collection from SHIELD to mobile devices, even outside the home. Accelerate your media (even from a NAS) with SHIELD’s HD transcode.

Dolby Atmos
Enjoy a home theater experience with rich Dolby® Atmos surround sound pass-through in VUDU, MX Player, SPMC, and SHIELD’s preinstalled Photos & Videos app.

YouTube 4K 60FPS
Watch YouTube videos in 4K Ultra HD resolution at a smooth 60 frames per second—only on SHIELD.

Advanced New Features

Access SHIELD folders from a network PC or Mac and enjoy drag-and-drop file sharing. Enable in Settings > Storage & reset > Access SHIELD folders on PC.
Mount a network attached storage device (NAS) to SHIELD to access your complete media collection. Stream this media to mobile devices using the Plex app and SHIELD’s HD hardware transcode. Set up in Settings > Storage & reset > Network storage.
Automatically turn off your TV when SHIELD sleeps. Enable in Settings > HDMI > HDMI-CEC preferences.
Enable YCbCr 4:4:4 color space for improved video quality on supported TVs. Go to Settings > HDMI > Color space.
Other Enhancements

Improves picture quality for RGB TVs
Delivers the latest monthly Android security updates
Improves video playback for 23.976 Hz refresh rate
Improves TV compatibility

Optimizations for New Apps and Games

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hope
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-07-2024

Hope

Is een meisje!

Ik zit nu al een tijdje de shield te bekijken. Want ik wil dit voornamelijk aanschaffen vanwege de Plex Media Server die nu met de nieuwe release komt. Ik ben niet bepaald een held met het zelf samenstellen, dus dit is ideaal voor mij. Kan mijn laptop uit.
Maar welke kan ik beter aanschaffen, de normale 16 GB versie of de 500 GB Pro versie.
Maar ik lees dus dat de PMS alleen op de PRO staat. Of komt deze dus ook op de normale versie en kan ik deze ook kopen, de extra's voor die 100 euro hoef ik niet perse :)

Seen it all done it all can't remember most of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
Uit de Nvidia FAQ:
Q: Is Plex Media Server only available on SHIELD Pro?
A: No. Plex Media Server comes preinstalled on both SHIELD 16 GB and SHIELD Pro 500 GB. However, because SHIELD Pro has 500 GB of built-in storage for your media collection, it’s the optimal choice for your Plex Media Server. If you use Plex Media Server on SHIELD 16 GB please keep in mind the following. Plex requires that you maintain sufficient free space on your internal storage for video transcoding, roughly equal to the size of the source file of the transcode (this can average around 4-5GB for a full length HD movie). A good solution for 16 GB users is to adopt an SD card or USB drive as internal storage to provide more space for the transcode cache. In addition, if you have a large media collection of hundreds of videos, Plex can store Gigabytes of additional meta data for your video files. This data requires available storage space on SHIELD’s internal memory, regardless of adopting additional storage.
Verder staat er nog best wat interessante informatie op het Nvidia Shield forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hope
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-07-2024

Hope

Is een meisje!

Balance schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:46:
[...]

Uit de Nvidia FAQ:

[...]

Verder staat er nog best wat interessante informatie op het Nvidia Shield forum.
Oh dank! Ik ben een notoire serie verzamelaar, misschien maar beter toch de 500 GB

Seen it all done it all can't remember most of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 23:05
Access SHIELD folders from a network PC or Mac and enjoy drag-and-drop file sharing. Enable in Settings > Storage & reset > Access SHIELD folders on PC.
Hell yeah, geen gekut meer met FTP servers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
SOEFuture schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:31:

SHIELD EXPERIENCE UPGRADE 3.2
06/27/16
What's New?

Netflix in HDR
SHIELD is the first Smart TV box to support Netflix in HDR! Pair with an HDR TV and enjoy brighter highlights, more detail in dark scenes, and a wider color range. One hundred hours of HDR shows coming this summer. Limitations apply (nflx.it/HDR).

VUDU in 4K
Catch up on the latest movies and binge-watch TV series. Joining IS FREE. You only pay for what you rent or buy. VUDU supports UltraViolet and Disney Movies Anywhere playback, as well as 4K and voice search.

Media Streaming – At Home and On the Go
With PLEX Media Server built-in, you can stream your personal media collection from SHIELD to mobile devices, even outside the home. Accelerate your media (even from a NAS) with SHIELD’s HD transcode.

Dolby Atmos
Enjoy a home theater experience with rich Dolby® Atmos surround sound pass-through in VUDU, MX Player, SPMC, and SHIELD’s preinstalled Photos & Videos app.

YouTube 4K 60FPS
Watch YouTube videos in 4K Ultra HD resolution at a smooth 60 frames per second—only on SHIELD.

Advanced New Features

Mount a network attached storage device (NAS) to SHIELD to access your complete media collection. Stream this media to mobile devices using the Plex app and SHIELD’s HD hardware transcode. Set up in Settings > Storage & reset > Network storage.
Automatically turn off your TV when SHIELD sleeps. Enable in Settings > HDMI > HDMI-CEC preferences.
Enable YCbCr 4:4:4 color space for improved video quality on supported TVs. Go to Settings > HDMI > Color space.
Other Enhancements

Improves picture quality for RGB TVs
Delivers the latest monthly Android security updates
Improves video playback for 23.976 Hz refresh rate
Improves TV compatibility

Optimizations for New Apps and Games

:)
That i do like. Zal vanavond mijn bevindingen hier posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
Terranova schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:19:
[...]
Hell yeah, geen gekut meer met FTP servers
Helaas zie ik die optie er niet bij staan, maar via FTP was het ook al geen probleem wat mij betreft.

[ Voor 5% gewijzigd door A3-D op 29-06-2016 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headphoneguy
Access SHIELD folders on PC optie is niet te vinden bij Storage & Reset op de 16gb(non-Pro) Shield TV.
Mount network storage on Shield is wel te vinden op de non-pro versie. (Settings > Storage & reset > Network storage)

[ Voor 36% gewijzigd door headphoneguy op 29-06-2016 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
headphoneguy schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:11:
Access SHIELD folders on PC optie is niet te vinden bij Storage & Reset op de 16gb(non-Pro) Shield TV.
Mount network storage on Shield is wel te vinden op de non-pro versie. (Settings > Storage & reset > Network storage)
Deze optie verschijnt pas wanneer je de lastste versie van Plex Media Server installeert.

Wat ik nog niet begrijp is hoe ik media toevoeg aan de Plex Media Server. Ik moet toch ergens kunnen aangeven waar mijn movies etc. staan? Het is me wel gelukt mijn Synology als NAS aan de Shield TV te koppelen, maar nu will ik de shared folders (video) kunnen toevoegen aan Plex Media Server op de Shield TV. Maar, hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:19
PatrickC schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:01:
[...]

Deze optie verschijnt pas wanneer je de lastste versie van Plex Media Server installeert.

Wat ik nog niet begrijp is hoe ik media toevoeg aan de Plex Media Server. Ik moet toch ergens kunnen aangeven waar mijn movies etc. staan? Het is me wel gelukt mijn Synology als NAS aan de Shield TV te koppelen, maar nu will ik de shared folders (video) kunnen toevoegen aan Plex Media Server op de Shield TV. Maar, hoe doe ik dat?
Dat doe je via de website plex.tv daar kan je je synology directory toevoegen aan aan library.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:07
headphoneguy schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:11:
Plex media server updaten via deze link:
Google Play: Plex Media Server
Hierna is de optie beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headphoneguy
PatrickC schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:01:
[...]

je library beheer je via de web app blijkbaar, ben nu mn mappen aan het toevoegen en de boel laten scrapen.
www.plex.tv

Let op: bij de initiele setup van plex server op de shield moet je ergens een vinkje uitzetten, het is iets in de trend van :default library setup.

Mocht je dat aan laten dan begint ie je hele sd card te scannen naar media.

[ Voor 14% gewijzigd door headphoneguy op 29-06-2016 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Meer mensen er last van dat niet alle meta data bij tv shows gedownlad wordt?
Ik mis bij 1/5e van mijn series covers.
Alle films zijn wel goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headphoneguy
TheMystery schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:05:
Meer mensen er last van dat niet alle meta data bij tv shows gedownlad wordt?
Ik mis bij 1/5e van mijn series covers.
Alle films zijn wel goed gegaan.
Gebruik je de default scraper(advanced settings) bij het toevoegen van de directory?
Ook moet je opletten dat je het vinkje uit zet bij video miniaturen. Dit zorgde bij mij ervoor dat sommige covers niet werden gedownload maar daar werd een screenshot van de film gebruikt.

Voorderest gaat alles prima eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
headphoneguy schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:07:
[...]

Gebruik je de default scraper(advanced settings) bij het toevoegen van de directory?
Ook moet je opletten dat je het vinkje uit zet bij video miniaturen. Dit zorgde bij mij ervoor dat sommige covers niet werden gedownload maar daar werd een screenshot van de film gebruikt.

Voorderest gaat alles prima eigenlijk.
Ik heb de zelfde instellingen (thetvdb) als op mijn andere server waar deze wel gevonden zijn.
Video miniaturen heb ik op server niveau uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headphoneguy
TheMystery schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:14:
[...]

Ik heb de zelfde instellingen (thetvdb) als op mijn andere server waar deze wel gevonden zijn.
Video miniaturen heb ik op server niveau uitgezet.
Kan alleen bedenken dat de metadata nog aan het downloaden/scrapen is op de achtergrond.
Daar kwam ik net ook achter bij mezelf.

[ Voor 12% gewijzigd door headphoneguy op 29-06-2016 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
headphoneguy schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:16:
[...]

Kan alleen bedenken dat de metadata nog aan het downloaden/scrapen is op de achtergrond.
Daar kwam ik net ook achter bij mezelf.
Heb ik gedaan, de agents stonden nog op en andere volgorde. Maar dit heeft niet geholpen.
En volgens mij is niets meer in de achtergrond aan het downloaden.
Maar ik wacht even af tot morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Zijn er meer mensen waar de remote maar een dagje mee gaat?
En hij hoort toch te knipperen als hij oplaadt? Doet ie bij mij ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
palthe schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:48:
Zijn er meer mensen waar de remote maar een dagje mee gaat?
En hij hoort toch te knipperen als hij oplaadt? Doet ie bij mij ook niet...
Same here, vraag me af of dat bij iedereen zo is. Om de paar dagen moet ik opnieuw opladen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 23:05
Ik had dat ook, maar sinds mijn controller niet meer telkens moet reconnecten omdat ik 5Ghz wifi op mijn router heb uitgezet gaat hij toch nog langer mee.

Ik weet niet of jullie ook wel eens hebben dat de controller voor een X aantal seconden niet lijkt te reageren. Dan heb je iig last van dat wifi probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
Video overview van alle nieuwe mogelijkheden. :)

0:00 Overzicht van update
2:31 Installeren firmware 3.2
3:05 Plex Media Server
5:44 Youtube (4k 60fps)
6:10 HDMI CEC - TV Auto turn on/off
6:32 HDMI 4:4:4 color space
6:43 Overig
7:40 Conclusie

Verder gaat deze video uitgebreider op de Plex Media Server en alle mogelijkheden en instellingen in:

[ Voor 12% gewijzigd door Balance op 29-06-2016 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Heeft iemand al netflix met HDR na de update? Bij mij staat er nog steeds alleen maar 4K Ultra HD bij Marco Polo bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
outlandos schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:16:
[...]

Same here, vraag me af of dat bij iedereen zo is. Om de paar dagen moet ik opnieuw opladen..
Bij mij gaat ie wel een maand mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

TheMystery schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:53:
[...]

Bij mij gaat ie wel een maand mee.
Ja dat lees ik dus ook op fora.
Pulsate hij bij jou wel bij het laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
palthe schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:57:
[...]

Ja dat lees ik dus ook op fora.
Pulsate hij bij jou wel bij het laden?
Ja bij het laden pulsate de microfoon knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidjoesz
Heb de Shield 16gb net gekocht. Zit nu de update van 912mb te downloaden, alleen dit gaat heel traag. Downlaod ongeveer met 4 a 500 kb/s terwijl ik een 500mbps lijn heb.

De Shield heb ik bedraad aangesloten. Heb ook wat speedtests gedaan met mijn pc en laptop en die snelheden zijn ook drastisch omlaag gegaan naar rond de 10mbps.

Kan dit allemaal door het downloaden van die update komen? (alles is bedraad aangesloten en voordat ik deShield had, had ik nooit snelheidsproblemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

TheMystery schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:10:
[...]

Ja bij het laden pulsate de microfoon knop
Bij mij niet. Terug naar coolblue dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
palthe schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:21:
[...]

Bij mij doet hij dat ook niet, en ik heb het vage vermoeden dat mijn remote ook niet helemaal oké is. Op de één of andere manier gaat hij zijn eigen leven leiden en zie ik ineens de volumebalk in beeld zonder dat ik aan de volumeslider zit. Bij het scrollen in Kodi/SPMC gaan films ineens uit zichzelf opstarten zonder dat ik de ronde knop indruk. Als ik de controller gebruik heb ik deze problemen niet, dus het moet haast wel aan de remote liggen.

Morgen ook maar eens contact opnemen met NVIDIA dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
wilbert11 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:02:
[...]

Dat doe je via de website plex.tv daar kan je je synology directory toevoegen aan aan library.
headphoneguy schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:04:
[...]

je library beheer je via de web app blijkbaar, ben nu mn mappen aan het toevoegen en de boel laten scrapen.
www.plex.tv
r
Let op: bij de initiele setup van plex server op de shield moet je ergens een vinkje uitzetten, het is iets in de trend van :default library setup.

Mocht je dat aan laten dan begint ie je hele sd card te scannen naar media.
Beide bedankt voor de tips. Het is inmiddels gelukt. :)

Ik heb inmiddels wat kunnen vergelijken tussen Plex en SPMC en kwam een video tegen die op SPMC netjes DTS HD Master doorgeeft aan m'n receiver en via Plex zie ik alleen DTS oplichten. Bij een andere video toonde beide DTS HD Master, dus het kan wel via Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
sidjoesz schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:11:
Heb de Shield 16gb net gekocht. Zit nu de update van 912mb te downloaden, alleen dit gaat heel traag. Downlaod ongeveer met 4 a 500 kb/s terwijl ik een 500mbps lijn heb.

De Shield heb ik bedraad aangesloten. Heb ook wat speedtests gedaan met mijn pc en laptop en die snelheden zijn ook drastisch omlaag gegaan naar rond de 10mbps.

Kan dit allemaal door het downloaden van die update komen? (alles is bedraad aangesloten en voordat ik deShield had, had ik nooit snelheidsproblemen)
Toen ik m'n Shield voor de 1e keer inschakelde een paar weken terug, ging deze ook meteen een grote update (naar 3.1) downloaden. Alleen dan via wifi, maar dat moet normaal sneller zijn (5GHz) dan via m'n bedraade powerline adapter. Echter, het downloaden ging maar met een paar KB/s! Dus tijdens de update maar bedraad aangesloten en toen ging de download een stuk sneller. Na de update heb ik draadloos weer ingeschakeld en deze is nu wel gewoon snel. De internet snelheid van andere apparaten in huis is niet langzamer geworden,

Wat gebeurt er als je de Shield TV loskoppelt van je netwerk. Keert de normale snelgeid dan weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidjoesz
PatrickC schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:52:
[...]

Toen ik m'n Shield voor de 1e keer inschakelde een paar weken terug, ging deze ook meteen een grote update (naar 3.1) downloaden. Alleen dan via wifi, maar dat moet normaal sneller zijn (5GHz) dan via m'n bedraade powerline adapter. Echter, het downloaden ging maar met een paar KB/s! Dus tijdens de update maar bedraad aangesloten en toen ging de download een stuk sneller. Na de update heb ik draadloos weer ingeschakeld en deze is nu wel gewoon snel. De internet snelheid van andere apparaten in huis is niet langzamer geworden,

Wat gebeurt er als je de Shield TV loskoppelt van je netwerk. Keert de normale snelgeid dan weer terug?
Na de update doet mn Internet het weer op volle snelheid.

Heb nu alleen wat probleempjes met SPMC dat mijn Synology Nas niet kan vinden. Heb Nfs aan en de goede permissions gegeven. De Shield vindt alleen het ip van de Nas en gaat maar tot de bestandsnaam van mijn share.

Wanneer ik daarop verder wil klikken doet hij niks. Het duurt trouwens ook wel heel lang voordat hij het ip van mijn Nas in de zoeklijst aangeeft.

Edit: Had gewoon de tutorial ffe goed moeten lezen op de Synology site en ook een link wat verderop hierboven staat.

Alles is nu up and running betreft media streamen. Beeld vind ik ook net wat mooier en scherper uitzien dan met mijn vorige mediaspeler (ac ryan hd mini 2)

[ Voor 14% gewijzigd door sidjoesz op 30-06-2016 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
TheMystery schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:21:
[...]

Heb ik gedaan, de agents stonden nog op en andere volgorde. Maar dit heeft niet geholpen.
En volgens mij is niets meer in de achtergrond aan het downloaden.
Maar ik wacht even af tot morgen.
De covers waren er vanmorgen nog steeds niet, ik heb alle instellingen eens gewist van de pms binnen de android applicaties enhierna alles opnieuw ingesteld.

Nu heb ik weer posters bij films maar helemaal geen meer bij series :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:38
sidjoesz schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:11:

Ik vind juist het updaten supersnel gaan, Shield vorige week gekocht en zowel de 3.1 update direct na aansluiten als de 3.2 update gister kwam met 10MB/sec binnen. Updaten was beide keren inclusief downloaden en installeren in enkele minuten gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:57
Ook hier maar even. Hoe gaat het met het streamen naar meerdere devices op dit apparaatje? Zou hem best willen halen als Plex server als hij zo 3 apparraten tegelijk zou aankunnen maar lees wat negatieve berichten hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
HDMI 4:4:4 color space krijg ik niet werkend op mijn TV (Sony X85C) in combinatie met 4k resolutie.

4:4:4 color op 1080p werkt dan wel weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
ViNOK16Bit schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:49:
Heeft iemand al netflix met HDR na de update? Bij mij staat er nog steeds alleen maar 4K Ultra HD bij Marco Polo bijvoorbeeld.
Blijkbaar moest ik UHD deep colour aanzetten op de HDMI input van de TV waar de Shield op aangesloten zit. Nu heb ik wel Netflix met HDR :)
outlandos schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:57:
HDMI 4:4:4 color space krijg ik niet werkend op mijn TV (Sony X85C) in combinatie met 4k resolutie.

4:4:4 color op 1080p werkt dan wel weer...
Volgens mij is dit normaal gedrag wanneer UHD deep colour of HDR hebt enabled op je TV. Tenminste dat maak ik op als ik op het Nvidia forum kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Ik vroeg mij af of ik de Nvidia Shield ook offline kan gebruiken met Kodi + usb schijfje. Ik kon het niet terug vinden in dit topic en ook in Google. Ik denk het haast wel, maar ik wil het graag zeker weten. Ik kan de Shield dan op vakantie meenemen met een usb schijfje voor het nodige kijkplezier.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Je moet in je TV [HDMI Signal Format] op “Enhanced“ zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EDC2Jeaa5eGNl2tvjqGNZn6w/full.png

Edit: Als dat niet werkt weet ik het ook niet... Anders probeer je eerst 4k60 4:4:4 werkend te krijgen zonde HDR?

[ Voor 35% gewijzigd door Balance op 30-06-2016 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Balance schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:58:
[...]

Je moet in je TV [HDMI Signal Format] op “Enhanced“ zetten.

[afbeelding]
Dat heb ik gedaan, maar dan lukt het niet om 4:4:4 goed werkend in 4k te krijgen. Jou wel?
Zo ja, welke TV heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Iemand een idee hoe ik additionele google accounts zou kunnen toevoegen en daartussen zou kunnen wisselen? M'n kinderen zitten ook vaak op de Shield wat resulteert in nogal wat Enzoknol-gerelateerde crap op m'n Youtube feed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidjoesz
Vraagje over de HDMI setting. Wat kan ik het beste instellen, 1080p @ 60hz of 1080p @ 23.99hz?

Ik heb een full HD TV en ik zie tussen die twee standen niet echt verschillen, behalve dat als ik op 23.99hz zet ik op mijn TV 1080/24p zie staan. Dat zou een meer filmisch effect ofzo moeten geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
sidjoesz schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:53:
Vraagje over de HDMI setting. Wat kan ik het beste instellen, 1080p @ 60hz of 1080p @ 23.99hz?

Ik heb een full HD TV en ik zie tussen die twee standen niet echt verschillen, behalve dat als ik op 23.99hz zet ik op mijn TV 1080/24p zie staan. Dat zou een meer filmisch effect ofzo moeten geven?
Ik zou voor films en series 1080p @ 23.99hz gebruiken. Deze worden vrijwel altijd in 24 frames per second geschoten oftewel 24p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marski69
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-06 14:10
Mooiste nieuwe functie van de update is wel dat je een share kan toevoegen aan je shield die
je daarna met Plex weer kan benaderen en waarmee je bibliotheek in Plex kan vullen.
Je Shield is nu een Plex server waarmee je (nu komt het) feilloos kan transcoderen.
Heb dit getest op het interen netwerk en extern op werk wifi en dit werkt echt uitstekend.
Je kunt nog gewoon SPMC draaien om thuis je films te kijken en op de achtergrond zou
iemand anders een transcoded stream via de Shield kunnen kijken.
Dat is echt wel fijn! Tnx Nvidia:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Weet iemand ook hoe je met VLC op de Nvidia Shield kunt bepalen of video's ook daadwerkelijk op 4k afspelen?

Kodi heeft momenteel wat problemen als het gaat om 4k materiaal en ik wil zolang het duurt VLC gebruiken. Ik kan echter nergens in VLC vinden hoe je kunt checken of een 4k video ook daadwerkelijk op 4k resolutie afspeelt. (In Kodi kun je met de controller de knop links boven gebruiken om deze informatie op te vragen).

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

Alle soorten geluid werken hier nu prima. _/-\o_
Gister update geinstalleerd en 3x reboot gedaan maar pas vanmiddag na weer een reboot kon ik ineens wel share aan zetten.

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/mjUCB8hXgEK98X8QTcaJGAWS/medium.jpg

YCbCr krijg ik in 4K 60Hz alleen op 4:2:0 (kan het niet eens veranderen)
Op 1080p 60Hz kan ik hem wel op 4:4:4 zetten.
Tv is een Panasonic CX700 en receiver een Pioneer VSX-930 :?

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/p2qHH0oGdqU4mrC07WDveHsB/medium.jpg

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
l3p schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:09:

YCbCr krijg ik in 4K 60Hz alleen op 4:2:0 (kan het niet eens veranderen)
Op 1080p 60Hz kan ik hem wel op 4:4:4 zetten.
Tv is een Panasonic CX700 en receiver een Pioneer VSX-930 :?
Omdat 4:4:4 niet kan op 4K 60Hz volgens de hdmi standaard. En je kan het niet veranderen omdat je hdmi poort van je tv of receiver op UHD deep colour oid staat.

Edit:
You can not run YCbCr 4:4:4 with 4K 50/60hz at 10bit color (deep color). It's not allowed by the HDMI specs. If you disable deep color on the HDMI port your Shield TV is plugged into and reboot the Shield TV, you should be able to select YCbCr 4:4:4

[ Voor 23% gewijzigd door ViNOK16Bit op 30-06-2016 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

Ahhh kijk ... dat wist ik niet, thanks!
(sorry weinig tijd tegenwoordig om specifieke dingen op korte termijn uit te zoeken :/ )

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
sidjoesz schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:53:

Gewoon op 60hz laten staan. Op het moment dat je een video afspeelt met 23.99hz, schakelt het signaal vanzelf om naar deze frequentie. Althans dat werkt zo bij mij via Kodi/SPMC of PLEX op mijn Panasonic Plasma TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidjoesz
PatrickC schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 20:15:
[...]

Gewoon op 60hz laten staan. Op het moment dat je een video afspeelt met 23.99hz, schakelt het signaal vanzelf om naar deze frequentie. Althans dat werkt zo bij mij via Kodi/SPMC of PLEX op mijn Panasonic Plasma TV.
Helaas doet mijn TV dat niet automatisch ( met de Shield dan). Iemand hier ervaring met een Psx emulator op de Shield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Iemand misschien info over wanneer de 16Gb versie weer leverbaar is bij Nvidia zelf?

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Heeft iemand een idee hoe ik de app "Photos & Videos" terug op mijn Shield kan krijgen?
Krijg m online niet gevonden, misschien dat iemand zo vriendelijk wil zijn om m met App Extractor voor mij kan regelen?

Hij was kwijt :F , kennelijk kan je m niet eens verwijderen. Van t weekend maar eens goed uitrusten :z

[ Voor 16% gewijzigd door Earzz op 01-07-2016 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
ViNOK16Bit schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:52:
[...]

Omdat 4:4:4 niet kan op 4K 60Hz volgens de hdmi standaard. En je kan het niet veranderen omdat je hdmi poort van je tv of receiver op UHD deep colour oid staat.

Edit:

[...]
Maar hoe zet ik deep colour dan precies uit? Moet ik dat zoeken in de Shield opties of die van mijn TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
outlandos schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 00:12:
[...]

Maar hoe zet ik deep colour dan precies uit? Moet ik dat zoeken in de Shield opties of die van mijn TV?
Op je TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

palthe schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:21:
[...]

Aangemeld bij Coolblue, maandag krijg ik ws een nieuwe.
Laat hier wel even weten of dat het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
ViNOK16Bit schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:52:
[...]

Edit:

[...]
Maar ga je er dan daadwerkelijk op vooruit qua beeld kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headphoneguy
Ik heb last van video stutter in Netflix. Heb verder alle refresh rates(60, 59.940, 50, 23.976) instellingen geprobeerd maar tevergeefs. Netflix is recentelijk geüpdatet tot de laatste versie.
Als ik op mn afstandsbediening "info" druk, dan laat mn tv(LG) wel 60 hz zien bij de instelling 59.940, en 24 hz bij de instelling 23.976
Iemand een idee wat dit zou kunnen verhelpen?

[ Voor 27% gewijzigd door headphoneguy op 02-07-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
outlandos schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 21:35:
[...]

Maar ga je er dan daadwerkelijk op vooruit qua beeld kwaliteit?
HDR is sowieso kwa beeld een stap vooruit kwa schaduw detail enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Na de update naar 3.2 (eergisteren) zag ik vannacht opeens op mijn NAS dat de Shield daar allemaal mappen heeft neergezet??? Zie screenshot hieronder (is de OneDrive map maar die wordt gesynct met de NAS):

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-vswyHEz6qzI/V3isgaF8JWI/AAAAAAAAA54/6ajVTCLVMz4tkEwyXIfhfvxaVxe5yxpKQCCo/s640/Schermafbeelding%2B2016-07-03%2Bom%2B00.52.54.png

Na de update heb ik de volgende dingen gedaan:
- Plex geüpdatet
- Mijn NAS gemount op de Shield
- De Shield toegankelijk gemaakt voor de PC (Access Shield folders on PC)
- De NAS ook weer unmounted want al mijn mounts verschenen automatisch in SPMC (foto's onder Video, etc)

Nu net zie ik dat op ELKE share van mijn NAS de Shield deze Android folders heeft geplaatst! Damn! Volgens dit overzicht zou de Shield niet eens schrijfrechten moeten hebben op de gemounte NAS. Ik ben hier niet blij mee, hou niet van ongewenste vervuiling op mijn NAS folders. Merken meer mensen dat hun shares van de gemounte NAS op de Shield opeens deze mappen hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door the-body op 03-07-2016 10:16 ]

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
ViNOK16Bit schreef op zondag 03 juli 2016 @ 01:46:
[...]

HDR is sowieso kwa beeld een stap vooruit kwa schaduw detail enz.
Er is nog amper HDR materiaal.

Mijn vraag was eerder in de gedachte: is het de moeite waard om deep colour uit te zetten om er 4:4:4 kleurenrange voor terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
outlandos schreef op zondag 03 juli 2016 @ 08:41:
[...]

Er is nog amper HDR materiaal.

Mijn vraag was eerder in de gedachte: is het de moeite waard om deep colour uit te zetten om er 4:4:4 kleurenrange voor terug te krijgen.
Dat zou je zelf moeten beoordelen. Het is een verschil tussen 10bit en 8bit kleurdiepte. Ik kijk nu zelf Marco Polo op Netflix in HDR en dat ziet er mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimme
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03-2023
the-body schreef op zondag 03 juli 2016 @ 08:25:
Na de update naar 3.2 (eergisteren) zag ik vannacht opeens op mijn NAS dat de Shield daar allemaal mappen heeft neergezet??? Zie screenshot hieronder (is de OneDrive map maar die wordt gesynct met de NAS):

[afbeelding]

Na de update heb ik de volgende dingen gedaan:
- Plex geüpdatet
- Mijn NAS gemount op de Shield
- De Shield toegankelijk gemaakt voor de PC (Access Shield folders on PC)
- De NAS ook weer unmounted want al mijn mounts verschenen automatisch in SPMC (foto's onder Video, etc)

Nu net zie ik dat op ELKE share van mijn NAS de Shield deze Android folders heeft geplaatst! Damn! Volgens dit overzicht zou de Shield niet eens schrijfrechten moeten hebben op de gemounte NAS. Ik ben hier niet blij mee, hou niet van ongewenste vervuiling op mijn NAS folders. Merken meer mensen dat hun shares van de gemounte NAS op de Shield opeens deze mappen hebben?
Heb dat hier ook. Had een nieuwe account op de NAS aangemaakt en die maar rechten op een aantal mappen gegeven, maar al die mappen hebben een mapje Android er bij gekregen...
Heb overigens wel lees/schrijfrechten gegeven, want zonder schrijfrechten worden de mappen niet getoond in Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Gimme schreef op zondag 03 juli 2016 @ 12:59:
[...]

Heb dat hier ook. Had een nieuwe account op de NAS aangemaakt en die maar rechten op een aantal mappen gegeven, maar al die mappen hebben een mapje Android er bij gekregen...
Heb overigens wel lees/schrijfrechten gegeven, want zonder schrijfrechten worden de mappen niet getoond in Plex.
Ook hier Android mappen in al mijn shared folders. Niet mooi dat dit ongevraagd gebeurt! :( Ik had mijn standaard account gebruikt op mijn Synology DS, dus dat had ik beter niet kunnen doen. Dus maar een nieuw account aangemaakt met beperkte leesrechten op een aantal shares en een nieuwe shared folder aangemaakt waar het nieuwe account ook schrijfrechten heeft. Hierna mijn diskstation opnieuw gekoppeld. Het is trouwens niet nodig schrijfrechten toe te kennen aan shared folders die je in Plex wilt gebruiken. Bij mij werkt het prima met alleen leesrechten.

De PC toegang geven tot de internal storage van de Shield TV werkt wel, maar je kunt geen folders verwijderen waarin nog files staan. Dit maakt het verwijderen van folders met meerdere subfolders en files wel erg omslachtig, omdat je alle folders eerst moet leegmaken.

[ Voor 12% gewijzigd door PatrickC op 03-07-2016 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-03 16:04
sidjoesz schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:51:
[...]

Helaas doet mijn TV dat niet automatisch ( met de Shield dan). Iemand hier ervaring met een Psx emulator op de Shield?
In ieder geval met SPMC (en ik denk Kodi ook) moet je in de settings aangeven dat de tv automatisch naar de juiste frequentie moet worden gezet. Doe je dit niet dan gebeurt het inderdaad niet automatisch.

Als je een TV hebt die het wel automatisch ondersteunt dan zou dit wel moeten werken.

Ik heb de Shield standaard op 1080 60 Hz staan en hij schakelt in SPMC automatisch over naar 24 (23.enz) Hz wanneer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidjoesz
dromer1967 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:49:
[...]

In ieder geval met SPMC (en ik denk Kodi ook) moet je in de settings aangeven dat de tv automatisch naar de juiste frequentie moet worden gezet. Doe je dit niet dan gebeurt het inderdaad niet automatisch.

Als je een TV hebt die het wel automatisch ondersteunt dan zou dit wel moeten werken.

Ik heb de Shield standaard op 1080 60 Hz staan en hij schakelt in SPMC automatisch over naar 24 (23.enz) Hz wanneer nodig.
Ik gebruik SPMC, en waar zou ik die instelling kunnen vinden dan? Heb namelijk niet zoiets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-07 10:15
sidjoesz schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:50:
[...]

Ik gebruik SPMC, en waar zou ik die instelling kunnen vinden dan? Heb namelijk niet zoiets kunnen vinden.
SPMC weet ik niet, maar in Kodi moet je eerst de advanced settings aanzetten voordat je deze setting kan aanpassen. De advanced settings kun je niet via elke skin aanzetten. Hier ben ik zelf na wat tijd en frustratie achter gekomen. Even terug naar Confluence gegaan, op advanced gezet en het automatich aanpassen aan refreshrate aanzetten. Zou zo maar kunnen dat dit hetzelfde in SPMC is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
sidjoesz schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:50:
[...]

Via System, Video, Playback, Adjust display refresh rate. Deze dien je op Always te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidjoesz
PatrickC schreef op maandag 04 juli 2016 @ 19:54:
[...]

Via System, Video, Playback, Adjust display refresh rate. Deze dien je op Always te zetten.
Thanks!! Het is gelukt. Was wel ffe zoeken naar de optie om geavanceerde instellingen te kunnen zien waardoor het pas zichtbaar werd.

Deze staat bij mij helemaal linksonder en stond op standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duupje1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 23:31
Eens een vraagje voor de Belgen hier, twijfel eraan om die box aan te schaffen omdat ik nog nergens gelezen heb dat Yelo-Play( Google Play: Yelo Play ) hier zou op draaien, dit is wel een must voor mij.
Zijn er hier Belgen met Telenet abo die dit kunnen draaien op hun Shield?

Met vriendelijke dank bij voorbaat.
Duupje
Pagina: 1 ... 13 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.