Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Zit ik in de checkout bij Coolblue, is de deal (gratis remote) verlopen. Het is ineens een op = op actie geworden. :( Bij Nvidia is ie ook uitverkocht. Iemand nog een idee waar (evt internationaal) dit nog wel geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

De deal loopt tot 10 juli volgens nvidia.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
SteveV schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 00:21:
De deal loopt tot 10 juli volgens nvidia.
Klopt, nergens staat op = op. Maar er staat ook nergens meer een werkende bestelknop bij de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:41
goede morgen,
ik heb vraag over 4k films met atmos geluid.
ik heb paar 4k films met atmos geluid op mijn ds 214play staan en wil ik ze graag gaan streamen naar me tv .ik heb ook pioneer vsx 1131en 4k tv ,zou dit wel goed werken met nvidia als ik die met hdmi 2.0 op pioneer aansluit
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Een simpele, maar doch belangrijke vraag tussendoor:

Gebruiken jullie speciale HDMI kabels voor het aansluiten van de Shield op jullie tv's?

Of voldoet elke Action 5 euro HDMI kabel? (Digitaal signaal = Digitaal signaal toch? 1 of niets).... :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:04
Snowwie schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 08:00:
Een simpele, maar doch belangrijke vraag tussendoor:

Gebruiken jullie speciale HDMI kabels voor het aansluiten van de Shield op jullie tv's?

Of voldoet elke Action 5 euro HDMI kabel? (Digitaal signaal = Digitaal signaal toch? 1 of niets).... :)
Volgens mij volstaat elke HDMI kabel tot een afstand van 1.5 meter. Bij grotere afstanden zou een kabel van hogere kwaliteit wel aan te raden zijn. Ik gebruik zelf gewoon de meegeleverde HDMI kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 14:26
haaymaan schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 06:41:
goede morgen,
ik heb vraag over 4k films met atmos geluid.
ik heb paar 4k films met atmos geluid op mijn ds 214play staan en wil ik ze graag gaan streamen naar me tv .ik heb ook pioneer vsx 1131en 4k tv ,zou dit wel goed werken met nvidia als ik die met hdmi 2.0 op pioneer aansluit
alvast bedankt
SPMC kan Atmos aan op de Shield, Kodi niet (behalve de laatste nightly builds). Je moet in SPMC in de settings dan wel aanzetten dat je receiver het aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 10:52
BaSsDruM schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:37:
[...]

SPMC kan Atmos aan op de Shield, Kodi niet (behalve de laatste nightly builds). Je moet in SPMC in de settings dan wel aanzetten dat je receiver het aan kan.
Kun je in SPMC het beeld ook op 4K zetten?

Ik zie nergens de optie namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Kashika schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:54:
[...]

Kun je in SPMC het beeld ook op 4K zetten?

Ik zie nergens de optie namelijk
SPMC speelt 4K materiaal gewoon in 4K af. Ook HDR geeft ie goed door. Of bedoel je de UI in 4K? Want dat kan volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 10:52
ViNOK16Bit schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:54:
[...]

SPMC speelt 4K materiaal gewoon in 4K af. Ook HDR geeft ie goed door. Of bedoel je de UI in 4K? Want dat kan volgens mij niet.
Ah ik dacht dat ik de resolutie moet omzetten naar 4K. Dat moest bij de nightly build van Kodi ook die het ondersteunde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
BaSsDruM schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:37:
[...]

bedankt voor je reactie ....

heeft iemand geprobeerd om een 4K film te streamen via nas naar shield ... ?
als beide werken 4k en atmos wordt eentje bestelen :( hahahah

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 14:26
haaymaan schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:32:
[...]

bedankt voor je reactie ....

heeft iemand geprobeerd om een 4K film te streamen via nas naar shield ... ?
als beide werken 4k en atmos wordt eentje bestelen :( hahahah
Vanzelfsprekend. The Martian van 60GB oid speelt prima af! Alleen films in HDR wil nog niet in SPMC, die speelt bij mij alleen in de nightly build van Kodi (welke nog echt pre alpha is, crasht continu en hapert)

[ Voor 17% gewijzigd door BaSsDruM op 05-07-2016 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
BaSsDruM schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:02:
[...]

Vanzelfsprekend. The Martian van 60GB oid speelt prima af! Alleen films in HDR wil nog niet in SPMC, die speelt bij mij alleen in de nightly build van Kodi (welke nog echt pre alpha is, crasht continu en hapert)
dank je dan ga ik eentje bestellen in het weekend ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
BaSsDruM schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:02:
[...]

SPMC speelt wel een HDR demo clip af die ik op m'n Nas heb staan. Mijn LG EF950 activeert HDR zodra die clip start. Ik heb verder geen films met HDR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sidjoesz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 21:53
djpdjpnl schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:18:
Zit ik in de checkout bij Coolblue, is de deal (gratis remote) verlopen. Het is ineens een op = op actie geworden. :( Bij Nvidia is ie ook uitverkocht. Iemand nog een idee waar (evt internationaal) dit nog wel geldt?
Hij is weer beschikbaar bij Coolblue zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowbar
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 18:21
ViNOK16Bit schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:54:
[...]

Dan zal er iets mis zijn met mijn Shield. Als ik de resolutie instel op 4K @ 60Hz, dan blijft alles in die resolutie staan volgens mijn tv. SPMC UI en ook films die 1080 zijn worden in 4K afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

sidjoesz schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:41:
[...]

Dank voor de update. Ik heb er gelijk 1 besteld.
Vanmorgen was deze nog niet voorradig en op de chat vertelde ze dat het kwam doordat de remote niet meer op voorraad was.

Wie benader ik nu eigenlijk voor die wrc code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Crowbar schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:57:
[...]

Dan zal er iets mis zijn met mijn Shield. Als ik de resolutie instel op 4K @ 60Hz, dan blijft alles in die resolutie staan volgens mijn tv. SPMC UI en ook films die 1080 zijn worden in 4K afgespeeld.
Je TV laat 2160p @60Hz zien, omdat de shield het signaal doorstuurt in dat formaat. Maar volgens mij wordt 1080p materiaal enkel geupscaled door je TV naar 4K.

Als ik bijvoorbeeld Netflix een HD film afspeel dan zegt mijn TV ook 2160p @60Hz en hetzelfde bij Ultra HD 4K films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
sidjoesz schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:41:
[...]

Thanks voor het melden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hope
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-07-2024

Hope

Is een meisje!

SteveV schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:15:
[...]

Dank voor de update. Ik heb er gelijk 1 besteld.
Vanmorgen was deze nog niet voorradig en op de chat vertelde ze dat het kwam doordat de remote niet meer op voorraad was.

Wie benader ik nu eigenlijk voor die wrc code?
Ik heb Coolblue benaderd ervoor. Deze zat ook niet bij mij in de doos. Echter heb ik nu de code, maar geen idee waar ik deze nu invul.
Wanneer ik bij Geforce now kijk dan kan ik een lidmaatschap doen en is de eerste 3 maanden gratis en zolang ik voor het einde van de drie maanden opzeg anders is het dus verlengd en betaal een tientje per maand. Dus lijkt net alsof het automatisch in het systeem nu is opgenomen en is die code dus gebakken lucht? Of zie ik nu iets over het hoofd?

Seen it all done it all can't remember most of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 09:29
Hope schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:00:
[...]

Ik heb Coolblue benaderd ervoor. Deze zat ook niet bij mij in de doos. Echter heb ik nu de code, maar geen idee waar ik deze nu invul.
Wanneer ik bij Geforce now kijk dan kan ik een lidmaatschap doen en is de eerste 3 maanden gratis en zolang ik voor het einde van de drie maanden opzeg anders is het dus verlengd en betaal een tientje per maand. Dus lijkt net alsof het automatisch in het systeem nu is opgenomen en is die code dus gebakken lucht? Of zie ik nu iets over het hoofd?
Als het goed is kun je nu 3 maanden gratis gebruik maken van de WRC gebeuren en vervolgens moet je inderdaad ervoor gaan betalen.

Ik meende zelf ook dat het om een spel ging, maar dit is helaas niet het geval. Deze WRC code is eigenlijk alleen interessant wanneer je WRC (rally) daadwerkelijk volgt. Zie ook volgende website:

https://plus.wrc.com/

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Hope schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:00:
[...]

Ok thanks.
Zodra ik terug ben van vakantie zal ik contact opnemen met coolblue om te vragen hoe het nu precies zit.

Eerst nog even genieten van de zon en dinsdag pas installeren als we terug zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
Bedankt voor de tip heb er een besteld. Dit weekend effe 4k met atmos streamen kijk of tie waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Dankzij de tips hier de Horizon Go app op de Shield gekregen. Werkt redelijk met de Logitech K400 tobo/touchpad. Voor praatprogramma's prima te doen, maar vanavond een stukje voetbal met replay tv gekeken en dat was toch niet fijn. De app had moeite met de bewegingsscherpte, was niet fijn kijken. Na 5 minuten maar weer live gaan kijken via de decoder, Vu+ Ultimo, veel beter beeld.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:50
the-body schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:21:
Dankzij de tips hier de Horizon Go app op de Shield gekregen. Werkt redelijk met de Logitech K400 tobo/touchpad. Voor praatprogramma's prima te doen, maar vanavond een stukje voetbal met replay tv gekeken en dat was toch niet fijn. De app had moeite met de bewegingsscherpte, was niet fijn kijken. Na 5 minuten maar weer live gaan kijken via de decoder, Vu+ Ultimo, veel beter beeld.
De Horizon Go app op een tablet of telefoon ondersteunt ook Google Cast naar de Shield TV, maar ook hier is het beeld niet best (veel blokjes bij bewegende beelden). Met een Chromecast werkte het wel goed. De NPO app werkt wel goed met de Shield TV via Google Cast, dus het kan wel.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

PatrickC schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:48:
[...]

De Horizon Go app op een tablet of telefoon ondersteunt ook Google Cast naar de Shield TV, maar ook hier is het beeld niet best (veel blokjes bij bewegende beelden). Met een Chromecast werkte het wel goed. De NPO app werkt wel goed met de Shield TV via Google Cast, dus het kan wel.
Klopt, de cast-implementatie van de Shield is zeker niet zo goed als van de "echte" Chromecast. Dat de Horizon-app kan casten is trouwens meer technisch een waarheid, in de praktijk merk ik dat ik bijna nooit kan casten omdat Ziggo dat heeft verboden (of is verboden).

Ik zal's kijken of de NPO app ook replay functionaliteit heeft.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
Okey hij is binnen met remote. En het apparaat werkt perfect streamen vanuit me nas 4k atmos werkt perfect. Bedankt voor jullie info. Ik heb wat problemen maar ligt aan me versterker die pioneer 1131(met setup regelt die boven speakers wel maar met Atmos demos of atmos films werken niet,info via versterker Atmos input 7.1 output atmos 7.1) en als ik het op 4k instel knippert het beeld wel. Ik alles aangesloten via HDMI 2.0.morgen effe pioneer bellen.. Bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door haaymaan op 07-07-2016 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drs.titulaer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08-2022
Had me met de nieuw update er op verheugd dat ik nu vanaf mijn pc al mijn filemanagement binnen mijn netwerk kon doen maar krijg het niet voor elkaar. de beide Shields met hun mappen worden wel gezien maar toevoegen of verwijderen van files stuit continue op machtiging rechten. Hebben jullie meer succes ?

De wondere wereld van de micro-electonica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Laatst online: 11-09 19:12
Net een Shield aangeschaft ter vervanging van mijn Raspberry. Echter ik krijg mijn shared library op de Synology niet aan de gang in zowel Kodi als SPMC. Beiden crashen meteen na het opstarten (Ik weet niet of ze crashen maar kom meteen terug in de Android interface). Nu had ik op mijn Raspberry OpenElec 6.0.3 draaien wat Kodi v15 is en op de Shield draait Kodi v16. Hij zal dus ongetwijfeld de Database willen upgraden. Zou het daar aan liggen? Wat kan het probleem zijn? Oh en zonder de advancedsettings.xml werkt ie perfect... Maar dan dus geen shared database!

In Advancedsettings.xml heb ik het volgende staan:
<advancedsettings>
<videodatabase>
<type>mysql</type>
<host>IP adres Synology DS (Dit is dus niet het probleem he ;) ...)</host>
<port>3306</port>
<user>xbmc</user>
<pass>xbmc</pass>
</videodatabase>
</advancedsettings>

[ Voor 5% gewijzigd door NightMare op 09-07-2016 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Hoop gedoe de laatste tijd met de Shield.

Eerst Kodi, dat geen zin had om 4K bestanden af te spelen en ze constant terugscaled naar 1920x1080.

Dan vervolgens SPMC geprobeerd. Deze speelde de 4K bestanden wel keurig af. Echter je moet dan Kodi wel gedeinstalleerd hebben. Als Kodi ook nog geinstalleerd is downscaled SPMC 4K ook terug naar 1920x1080.

Alleen nu wil SPMC ingesloten ondertitelingen (meestal WEB.DL video's) niet afspelen, ook al staat ondertiteling geactiveerd. (Zelfs met de aanbevelingen gedaan in dit topic: https://github.com/koying/SPMC/issues/205 )

Speel ik hetzelfde bestand af op m'n oudere Xstreamer dan werkt het zonder problemen.
De Nvidia Shield is leuk apparaatje, maar Nvidia had op z'n minst een eigen (4k) mediaplayer er bij kunnen doen die alles kan afspelen. Ik vind het eigenlijk niet kloppen dat je met een Nvida Shield afhankelijk bent van software van 3e partijen (in dit geval Kodi, SPMC of Plex) en een hoop andere players die enkel gratis zijn omdat ze reclame ingebouwd hebben. Op reclame zit ik dus helemaal niet te wachten. :(

[ Voor 11% gewijzigd door Snowwie op 09-07-2016 01:05 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

NightMare schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 00:53:
Net een Shield aangeschaft ter vervanging van mijn Raspberry. Echter ik krijg mijn shared library op de Synology niet aan de gang in zowel Kodi als SPMC. Beiden crashen meteen na het opstarten (Ik weet niet of ze crashen maar kom meteen terug in de Android interface). Nu had ik op mijn Raspberry OpenElec 6.0.3 draaien wat Kodi v15 is en op de Shield draait Kodi v16. Hij zal dus ongetwijfeld de Database willen upgraden. Zou het daar aan liggen? Wat kan het probleem zijn? Oh en zonder de advancedsettings.xml werkt ie perfect... Maar dan dus geen shared database!

In Advancedsettings.xml heb ik het volgende staan:
<advancedsettings>
<videodatabase>
<type>mysql</type>
<host>IP adres Synology DS (Dit is dus niet het probleem he ;) ...)</host>
<port>3306</port>
<user>xbmc</user>
<pass>xbmc</pass>
</videodatabase>
</advancedsettings>
Wat zegt de logging? Je moet iig een database naam opnemen.
https://forums.geforce.co...kodi-amp-mysql-on-shield/

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Laatst online: 11-09 19:12
Nitai schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 08:21:
[...]

Wat zegt de logging? Je moet iig een database naam opnemen.
https://forums.geforce.co...kodi-amp-mysql-on-shield/
Database naam (MyVideos) opnemen maakt geen enkel verschil, hij knalt er nog steeds uit na het starten van SPMC of Kodi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Laatst online: 26-08 14:16
notorious_roy schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 22:37:
Okay, ik begin nu toch wel wat enthousiaster te worden nu ik de Fox Sports en Horizon Go apps werkend heb gekregen. Eigenlijk mis ik qua tv enkel HBO Go maar dat ligt gewoon aan HBO NL die jaren achter ligt wat dat betreft. Zodra GoT afgelopen is zeg ik dat abonnement weer op.
zou je stap voor stap willen uitleggen hoe ik fox sports go erop krijg en dan met name waar ik de juist apk kan downloaden? Ik krijg een tablet formaat op mijn oled scherm nu (met enorme balken links en rechts), dus dat is niet de juiste apk (dat is de tablet/phone fox sports go app)

dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 10:58

SannrHerr

Furor Teutonicus!

hully schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 11:33:
[...]
Ik krijg een tablet formaat op mijn oled scherm nu (met enorme balken links en rechts), dus dat is niet de juiste apk (dat is de tablet/phone fox sports go app)
Ik liep ook te kloten met deze ellende. Kwestie van Screen Rotate app installeren. Enkele zijn gratis.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
SannrHerr schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 12:04:
[...]

Ik liep ook te kloten met deze ellende. Kwestie van Screen Rotate app installeren. Enkele zijn gratis.
kan je me aangeven welke fox go app (waar te downloaden) en welke rotate. app? edit: rotation gelukt, maar kan niet met afstandbediening in menu komen van fox sports. lijkt voor touch geschikt. hoe doe jij dit?

[ Voor 17% gewijzigd door hully op 09-07-2016 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30
Mijn controller werkt alleen als die via usb is verbonden, zodra ik hem loskoppel ziet de Shield hem niet meer.
Is dit op te lossen? De remote ziet die wel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:47
sigilens schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 13:36:
Mijn controller werkt alleen als die via usb is verbonden, zodra ik hem loskoppel ziet de Shield hem niet meer.
Is dit op te lossen? De remote ziet die wel normaal.
Je moet hem dan opnieuw koppelen. Via instellingen menu en knop op de controler ingedrukt houden geloof ik.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Laatst online: 27-05 21:30
Als ik hem daar koppel dan knippert de controller wel groen, maar hij wordt niet gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32
Zijn er mensen met een wireless xbox 360 controller? Ik heb de dongle in de Shield geprikt en de 360 controller werkt direct, maar het groene rondje in het midden blijft heel irritant knipperen en na 5 minuten niet gebruiken gaat de controller zelfs uit.

Iemand bekend met dit probleem?

[ Voor 22% gewijzigd door outlandos op 09-07-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

hully schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 11:33:
[...]

zou je stap voor stap willen uitleggen hoe ik fox sports go erop krijg en dan met name waar ik de juist apk kan downloaden? Ik krijg een tablet formaat op mijn oled scherm nu (met enorme balken links en rechts), dus dat is niet de juiste apk (dat is de tablet/phone fox sports go app)

dank alvast
Ik heb de telefoon-app ook geïnstalleerd, via apk extractor vanaf m'n tablet. Volgens mij start de app op in portrait mode en schakelt deze pas na het starten van de video over naar landscape. De resolutie is wat mij betreft prima en volgens mij ook gewoon HD.

Er is voor zover ik weet geen officiële FOX Sports TV app, net als dat HBO GO dat ook niet heeft.

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
notorious_roy schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 20:18:
[...]

Ik heb de telefoon-app ook geïnstalleerd, via apk extractor vanaf m'n tablet. Volgens mij start de app op in portrait mode en schakelt deze pas na het starten van de video over naar landscape. De resolutie is wat mij betreft prima en volgens mij ook gewoon HD.

Er is voor zover ik weet geen officiële FOX Sports TV app, net als dat HBO GO dat ook niet heeft.
en hoe gaat de bediening? ik kan niets met de AB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:50
drs.titulaer schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 18:41:
Had me met de nieuw update er op verheugd dat ik nu vanaf mijn pc al mijn filemanagement binnen mijn netwerk kon doen maar krijg het niet voor elkaar. de beide Shields met hun mappen worden wel gezien maar toevoegen of verwijderen van files stuit continue op machtiging rechten. Hebben jullie meer succes ?
Toevoegen en verwijderen van files lukt mij wel, maar alleen van de internal storage (ik heb de Pro versie met 500GB). Ik kreeg alleen een error mbt machtiging rechten als ik een directory wil verwijderen waarin nog files of subdirectories staan.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Laatst online: 15:10
Geen problemen hier, ik maak echter alleen gebruik van FTP op de Shield en op mijn PC

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
outlandos schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 17:05:
Zijn er mensen met een wireless xbox 360 controller? Ik heb de dongle in de Shield geprikt en de 360 controller werkt direct, maar het groene rondje in het midden blijft heel irritant knipperen en na 5 minuten niet gebruiken gaat de controller zelfs uit.

Iemand bekend met dit probleem?
Heb ik ook maar ik heb er geen oplossing voor, stoor me persoonlijk er niet zo veel aan maar ik kan me voorstellen dat het irritant kan zijn.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Er is iemand die een custom firmware gemaakt heeft om dit op te lossen. Het is alleen een visueel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Megamind schreef op zondag 10 juli 2016 @ 00:44:
Er is iemand die een custom firmware gemaakt heeft om dit op te lossen. Het is alleen een visueel iets.
Ik kan er niets over vinden. Heb je een bron/linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy

notorious_roy

It's-a-meeee

hully schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 20:50:
[...]

en hoe gaat de bediening? ik kan niets met de AB...
Ik gebruik de controller. De rechter stick doet dan dienst als muis.

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:47
sigilens schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 14:11:
Als ik hem daar koppel dan knippert de controller wel groen, maar hij wordt niet gekoppeld.
Dat is inderdaad vreemd!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Mijn remote gaat overigens definitief terug. Elke 3 dagen aan de oplader kan niet goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

hully schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 13:28:
[...]
kan je me aangeven welke fox go app (waar te downloaden) en welke rotate. app? edit: rotation gelukt, maar kan niet met afstandbediening in menu komen van fox sports. lijkt voor touch geschikt. hoe doe jij dit?
De rechter pook van de controller functioneert ook als muis.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
outlandos schreef op zondag 10 juli 2016 @ 06:41:
[...]

Ik kan er niets over vinden. Heb je een bron/linkje?
https://forums.geforce.co...ntroller-support-kernel-/

Ik kan trouwens zoiets erg aanraden:
Afbeeldingslocatie: http://www.androydz.com/wp-content/uploads/2013/02/rii-i8-e1361181752852.jpg
Dingen zijn voor paar euro overal te kopen (China) en de muis werkt prima.

[ Voor 25% gewijzigd door Megamind op 10-07-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
SannrHerr schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:45:
[...]

De rechter pook van de controller functioneert ook als muis.
ok, en hoe log ik in? kan nergens klikken op login...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Geen idee. Ik gebruik die app verder niet. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munck100
  • Laatst online: 07-05 11:59
Is het iemand al gelukt om een vast ip adres aan de Shield toe te wijzen?
Ik krijg de vermelding "IP-instellingen niet geldig"
Alles is correct ingevuld maar de Shield blijft deze melding weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

munck100 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:00:
Is het iemand al gelukt om een vast ip adres aan de Shield toe te wijzen?
Ik krijg de vermelding "IP-instellingen niet geldig"
Alles is correct ingevuld maar de Shield blijft deze melding weergeven.
Afgezien je waarom je dit zou willen, kun je dat niet in router reserveren voor je Shield?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munck100
Daar moet ik ff induiken of ik dat in mijn router kan regelen.
Waarom zou ik dat willen? Gewoon omdat het kan, maar in mijn geval niet dus.
Ik vraag me dan ook af of dit bij meerdere mensen het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
munck100 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:13:
Daar moet ik ff induiken of ik dat in mijn router kan regelen.
Waarom zou ik dat willen? Gewoon omdat het kan, maar in mijn geval niet dus.
Ik vraag me dan ook af of dit bij meerdere mensen het geval is.
IP-adres vanuit een apparaat vastzetten is eigenlijk niet wenselijk. Over het algemeen doe je zoiets inderdaad via de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munck100
Dat is voor mij nieuw.
Ik heb altijd een vast ip op al mijn apparaten via mijn apparaten probleemloos ingesteld.
Maar dat doet er niet toe.

Ik ben gewoon nieuwsgierig of we hier te maken hebben met een bug, of dat het bij mijn Shield ergens niet goed zit.

Misschien wil iemand het ff uitproberen om een vast IP-adres handmatig op de Shield in te stellen.
Als het geen bug blijkt te zijn, puzzel ik weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
munck100 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:36:
Dat is voor mij nieuw.
Ik heb altijd een vast ip op al mijn apparaten via mijn apparaten probleemloos ingesteld.

Ik ben gewoon nieuwsgierig of we hier te maken hebben met een bug, of dat het bij mijn Shield ergens niet goed zit.

Misschien wil iemand het ff uitproberen om een vast IP-adres handmatig op de Shield in te stellen.
Dat geeft ook niet, een dag niet geleerd is een dag niet geleefd ;-)

Het bedrijf waar ik werk is recent verhuisd en ik regel het nieuwe netwerk. In het oude netwerk werd 192.168.150.X gebruikt als adres ruimte, in het nieuwe netwerk 192.168.1.X. Alle apparaten met een vast IP-adres waren niet direct te gebruiken in het nieuwe netwerk, omdat de subnetten niet strookten.
Vooral irritant bij servers, waarbij geen fysieke toetsenbord/monitor verbonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munck100
Oké , duidelijk verhaal.
Heb het nu via de router gedaan.

Blijft de vraag nog is het een bug, of zit er een kronkel in mijn Shield?
Is verder niet belangrijk maar ben er wel nieuwsgierig naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
munck100 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:36:
Dat is voor mij nieuw.

ik heb bij mij gewoon en vast IP adres gezet en het werkt prima wel de twede DNS 8.8.4.4 ,alles werkt in orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Vandaag de Shield geïnstalleerd en SPMC direct geïnstalleerd.
Wat een mooi en snel apparaat vergeleken met de Minix die hiervoor was aangesloten.

Het blijft nog even spelen met de instellingen aangezien Netflix alleen stereo blijft weergeven.
Elk andere app geeft netjes 5.1 of DTS weer maar Netflix niet.
Al gespeeld met de instellingen van de Pioneer AX4ASi receiver maar ook dat helpt helaas nog niet.

We zoeken rustig verder maar als er nog iemand een tip heeft hoor ik het graag.

*edit* Het ligt dus aan mijn reciever aangezien deze geen DD+ ondersteund, op zoek naar een vervanger. *edit*

[ Voor 10% gewijzigd door SteveV op 12-07-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Laatst online: 19:27
Wie kan mij even op weg helpen hoe Live TV kijken werkt op de Shield.

Ik heb jaren Kodi 'ervaring' , maar me nog nooit verdiept in het live tv kijken. Specifiek gaat het er om bij welke providers (KPN, Ziggo etc) dit werkend te krijgen is. Ik ga binnenkort verhuizen en wil eigenlijk van Ziggo af, maar vind een extra kastje van KPN dan weer irritant.

Ik heb een NAS draaien (op Ubuntu).

Uiteraard heb ik gegoogled maar kom dan voornamelijk allemaal semi-legale live streaming tutorials tegen.

[ Voor 4% gewijzigd door pelt op 12-07-2016 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
pelt schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 02:34:
Wie kan mij even op weg helpen hoe Live TV kijken werkt op de Shield.

Ik heb jaren Kodi 'ervaring' , maar me nog nooit verdiept in het live tv kijken. Specifiek gaat het er om bij welke providers (KPN, Ziggo etc) dit werkend te krijgen is. Ik ga binnenkort verhuizen en wil eigenlijk van Ziggo af, maar vind een extra kastje van KPN dan weer irritant.

Ik heb een NAS draaien (op Ubuntu).

Uiteraard heb ik gegoogled maar kom dan voornamelijk allemaal semi-legale live streaming tutorials tegen.
Neem je KPN Play of Knippr en dan via de chromecast functie slinger je het naar de Shield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• munck100
haaymaan schreef op maandag 11 juli 2016 @ 18:51:
[...]

ik heb bij mij gewoon en vast IP adres gezet en het werkt prima wel de twede DNS 8.8.4.4 ,alles werkt in orde
Geen bug dus, bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 22:25

wouter1981

w00t

Voor de mensen die het (nog) niet weten, Amazon UK heeft vandaag een flinke aanbieding met de Shield.

https://www.amazon.co.uk/...s=B015CM435I%7CB015CM4HI6

Trust me, I'm an engineer | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Let wel, dat is zonder remote en je moet prime hebben(je kan een gratis maand nemen als je dat nog niet gedaan hebt) dan is ie €128

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Laatst online: 19:27
keepitfrosty schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:18:
[...]

Neem je KPN Play of Knippr en dan via de chromecast functie slinger je het naar de Shield.
Dank. Dat vind ik weer te veel 'gedoe' tijdens het zappen...

Zo te zien werkt TVHeadend en consorten alleen met Ziggo, dus heb ik er voor mijn gevoel te weinig aan om het te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:50
Weet iemand of je ook een race stuur kan aansluiten op de nvidia shield andriod tv box? Ik heb de T300RS en ik zou hem eigenlijk alleen daarom voor kopen.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
stftweaker schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:02:
Weet iemand of je ook een race stuur kan aansluiten op de nvidia shield andriod tv box? Ik heb de T300RS en ik zou hem eigenlijk alleen daarom voor kopen.
https://forums.geforce.co...am-/post/4681382/#4681382

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:50
Thnx voor het uitzoeken :) Wel balen zeg, dit was voor mij namelijk de perfecte oplossing. Weet jij misschien een andere oplossing?

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy

notorious_roy

It's-a-meeee

Kwam er vandaag achter dat er twee versies van de controller zijn. Eentje met een rondje onder de guide knop en eentje met een 'huisje'.

http://egbw50ulcfs0vaux.z...less_Controller_Front.jpg

http://cdn.slashgear.com/...oads/2015/05/control2.jpg

Ik kan zo snel niet vinden of er verschil tussen zit, ze werken in ieder geval beide hetzelfde bij mij; eentje zat bij de Shield zelf en de ander was een gratis exemplaar dankzij een actie een tijdje terug. De losse variant heeft het huisje.

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
notorious_roy schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:06:
Kwam er vandaag achter dat er twee versies van de controller zijn. Eentje met een rondje onder de guide knop en eentje met een 'huisje'.

Ik kan zo snel niet vinden of er verschil tussen zit, ze werken in ieder geval beide hetzelfde bij mij; eentje zat bij de Shield zelf en de ander was een gratis exemplaar dankzij een actie een tijdje terug. De losse variant heeft het huisje.
Bij mij zat het huisje bij de Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
notorious_roy schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:06:

Afgezien van de symbolen zit er geen verschil tussen: https://forums.geforce.co...f-the-shield-controller-/

De controller met het rondje is de nieuwste versie.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Hebben anderen ook wel eens de "Netflix is gestopt" melding? Dit gebeurd bij mij sporadisch maar het zorgt er wel voor dat SPMC stopt met afspelen omdat dit als pop-up komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

Ahhh vandaar! Dat heb ik dus inderdaad ook :)

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:27
Yeps, me too. Heeeeeel af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:46
Eindelijk besloten om eens te kijken voor de Shield (had dit topic eigenlijk nog niet gezien) zie ik dat de aanbieding net een paar dagen verlopen is! Baal als een stekker.

Weet iemand waar ik hem nog voor goedkoop kan bestellen? Of ben ik gewoon de L|_|L... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dread89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:35
Marcel_EA schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:44:
Eindelijk besloten om eens te kijken voor de Shield (had dit topic eigenlijk nog niet gezien) zie ik dat de aanbieding net een paar dagen verlopen is! Baal als een stekker.

Weet iemand waar ik hem nog voor goedkoop kan bestellen? Of ben ik gewoon de L|_|L... ;)
Er komen regelmatig Shields voorbij in de vraag en aanbod sectie tegen goede prijzen. Ik heb daar zelf ook één op de kop kunnen tikken voor zo'n €150. Perfect apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:46
Zal het in de gaten houden. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcel_EA schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:44:

Ik had hetzelfde (eergisteren gekocht). Ben naar de coolblue winkel gegaan, heb ondanks dat de actie was verlopen alles netjes meegekregen voor dezelfde prijs.

Ontopic vragen als nieuwe gebruiker:

1)
Ik heb een 3tb harde schijf aan mijn shield hangen en heb deze als plex server ingesteld. Kan ik (op de een of andere manier) dingen draadloos naar mijn shield op die externe harde schijf sturen (vanaf mijn macbook)? Ik begreep dat je hem als ftp kon instellen ofzo. Met welke app en is daar een handleiding van? Shield zit natuurlijk bekabeld op mijn netwerk, maar moet nu steeds de harde schijf eruit halen als ik een serie aflevering oid er op wil zetten.

2)
Weet iemand een manier om de plex bibliotheek vanaf de shield te updaten? Ik moet dat nu steeds met mijn laptop doen (https://app.plex.tv/web/app en dan refresh libraries) nadat ik er iets op heb gezet.

3)
Hoe installeer je apps automatisch op je externe harde schijf ipv de vaste harde schijf? Dit ivm het feit dat ik de 16 gb versie heb.

4)
Kun je met de controller de shield aanzetten en zo ja: hoe? :X :?

5)
Kun je tijdens een serie/ film de controller op stand by/ uitzetten en zo ja: hoe?

Hartelijk dank! Apparaat bevalt me prima, Plex server is echt top, vooral met de opensubtitles plugin _/-\o_

Weken zitten denken wat te kopen, uiteindelijk dit genomen als media station... Had wellicht ook via de atv of rbp gekund, maar dit is allemaal net wat gebruiksvriendelijker als je het mij vraagt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2016 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidjoesz
Hallo allen,

Vraagje mbt afspelen van films. Is er ergens tijdens het afspelen te zien met welke bitrate een film word afgespeeld? Of met welke newerksnelheid? ( Ik gebruik SPMC en af en toe Plex en kan het bij beide niet vinden)

Alvast dank.

[ Voor 16% gewijzigd door sidjoesz op 15-07-2016 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:24
wouter1981 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:59:
Voor de mensen die het (nog) niet weten, Amazon UK heeft vandaag een flinke aanbieding met de Shield.

https://www.amazon.co.uk/...s=B015CM435I%7CB015CM4HI6
Vandaag mijn exemplaar ontvangen uit de UK. Ik was dan ook blij verrast dat er een Europese tip bij zat. Eindelijk een standalone apparaat welke moeiteloos PLEX draait!

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sidjoesz schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:09:
Hallo allen,

Vraagje mbt afspelen van films. Is er ergens tijdens het afspelen te zien met welke bitrate een film word afgespeeld? Of met welke newerksnelheid? ( Ik gebruik SPMC en af en toe Plex en kan het bij beide niet vinden)

Alvast dank.
Je hebt ergens bij instellingen bij geavanceerd bij PLEX die optie.
volgens mij onder de noemer transcode info ofzo.
ik heb altijd bij start van een film/ aflevering 5 seconden zichtbaar wat hij doet.

Mocht je het niet kunnen vinden laat dan even weten, dan zoek ik het op en maak ik er een foto van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidjoesz
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 14:19:
[...]

Je hebt ergens bij instellingen bij geavanceerd bij PLEX die optie.
volgens mij onder de noemer transcode info ofzo.
ik heb altijd bij start van een film/ aflevering 5 seconden zichtbaar wat hij doet.

Mocht je het niet kunnen vinden laat dan even weten, dan zoek ik het op en maak ik er een foto van :)
Weetnje hrt ook van SPMC? Sinds eergisteren gebruik ik Plex niet meer. Vond het toch te traag werken vergrleken met SPMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sidjoesz schreef op zondag 17 juli 2016 @ 14:52:
[...]

Weetnje hrt ook van SPMC? Sinds eergisteren gebruik ik Plex niet meer. Vond het toch te traag werken vergrleken met SPMC.
Sorry, geen idee. Hoe bedoel je dat Plex traag werkt? Ik vind het echt top, heb hem nu pas 4 dagen ofzo, maar een library van 2,5 tb handled 'ie prima. Wel regelmatig je ding scannen/ opschonen hè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidjoesz
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 15:36:
[...]

Sorry, geen idee. Hoe bedoel je dat Plex traag werkt? Ik vind het echt top, heb hem nu pas 4 dagen ofzo, maar een library van 2,5 tb handled 'ie prima. Wel regelmatig je ding scannen/ opschonen hè :)
Voornamelijk het laden van de film en hapert heel af en toe tijdens het afspelen van een film. Met SPMC merk ik daar totaal niks van, vandaar dat ik van Plex afstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sidjoesz schreef op zondag 17 juli 2016 @ 16:13:
[...]

Voornamelijk het laden van de film en hapert heel af en toe tijdens het afspelen van een film. Met SPMC merk ik daar totaal niks van, vandaar dat ik van Plex afstap.
Duidelijk verhaal, wel vreemd als je het mij vraagt. Dingen tot 50mb/s speelt 'ie hier glashelder af. Wat voor een files speel jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Ik moet zeggen dat ik de Plex app op de Shield minder goed vind werken dan op de Xbox One, misschien dat jullie dat ook probleem ook ondervinden.
Plex server draaid bij mij op de Mac Mini dus ik kan niet mee praten over Plex Server op de Shield.
Zelf gebruik ik PlexBMC en SPMC op de Shield en dat werkt wel heerlijk, PlexKodiConnect heb ik geprobeerd alleen daar kon ik niet mee overweg (Nodes icm library).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Laatst online: 12-09 10:28
Ik heb echt goede ervaringen met plex server op de shield... Het enige waar ik wat issues mee heb is offline sync naar mobile devices. Ik heb het vermoedde dat dat te maken heeft met mijn 16 gb versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Earzz schreef op zondag 17 juli 2016 @ 23:00:
Ik moet zeggen dat ik de Plex app op de Shield minder goed vind werken dan op de Xbox One, misschien dat jullie dat ook probleem ook ondervinden.
Plex server draaid bij mij op de Mac Mini dus ik kan niet mee praten over Plex Server op de Shield.
Zelf gebruik ik PlexBMC en SPMC op de Shield en dat werkt wel heerlijk, PlexKodiConnect heb ik geprobeerd alleen daar kon ik niet mee overweg (Nodes icm library).
Sinds de laatste update krijg ik incidenteel errors waardoor Plex ermee stopt. En de folders in Plex (movies, series, documentaries, etc) hebben opeens geen plaatjes meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Xenophoben schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:18:
Ik heb echt goede ervaringen met plex server op de shield... Het enige waar ik wat issues mee heb is offline sync naar mobile devices. Ik heb het vermoedde dat dat te maken heeft met mijn 16 gb versie
Kan het offline gebeuren niet testen voor je omdat ik geen Plex Pass heb, misschien iemand anders die het wel heeft en het even kan testen op hun 16GB Shield.
outlandos schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:06:
[...]

Sinds de laatste update krijg ik incidenteel errors waardoor Plex ermee stopt. En de folders in Plex (movies, series, documentaries, etc) hebben opeens geen plaatjes meer.
Dat is wel vreemd ja, op andere Plex clients werkt alles nog wel na behoren?
Als dat wel zo is moet je het bij de Shield client zoeken en daar de updates van verwijderen of de volledige install als dat mogelijk is.

[ Voor 31% gewijzigd door Earzz op 18-07-2016 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Earzz schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:56:
[...]

[...]

Dat is wel vreemd ja, op andere Plex clients werkt alles nog wel na behoren?
Als dat wel zo is moet je het bij de Shield client zoeken en daar de updates van verwijderen of de volledige install als dat mogelijk is.
Het is enkel met de Shield client. Is het mogelijk losse updates te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
outlandos schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:17:
[...]

Het is enkel met de Shield client. Is het mogelijk losse updates te verwijderen?
Ik weet dat het bij Youtube wel kan maar bij Plex heb ik nog niet gekeken, gewoon even koekeloeren ;) .
Voor je dit gaat doen wel even je auto updates uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidjoesz
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 22:02:
[...]

Duidelijk verhaal, wel vreemd als je het mij vraagt. Dingen tot 50mb/s speelt 'ie hier glashelder af. Wat voor een files speel jij?
Speel .mkv en Bluray iso. De bestandsgrootte varieert tussen de 8 en 50gb. Ik stream de bestanden vanaf mijn Synology 415play. Las ook dat deze Nas niet zo goed overweg kon met Plex, alhoewel ik de mediaserver op mijn Shield draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon stokvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 15:27
Vraagje: is er een mogelijkheid om de Shield altijd aan te laten staan? Voordeel van Plex is natuurlijk dat je ook op je telefoon verder kan kijken, maar dan moet je plex server wel aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Ik zou nog even laten weten of mijn probleem opgelost is door een nieuwe remote control.
Probleem was dat de remote accu niet lekker leek te zijn, die liep na 1-2 dagen volledig leeg. Na alle reactie op fora dat dat ding gewoon prima een maand mee zou moeten kunnen heb ik deze geruild bij Coolblue voor een nieuwe.
Problem solved, op dit moment is de remote niet leeg te krijgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

simon stokvis schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:42:
Vraagje: is er een mogelijkheid om de Shield altijd aan te laten staan? Voordeel van Plex is natuurlijk dat je ook op je telefoon verder kan kijken, maar dan moet je plex server wel aan staan.
ik heb hem altijd in sleep wanneer ik hem niet gebruik. Als ik op mijn ps4 via plex een filmpje opstart, dan begint de film binnen luttele seconden.
Sleep lijkt dus goed genoeg te zijn voor hetgeen jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
palthe schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:58:
Ik zou nog even laten weten of mijn probleem opgelost is door een nieuwe remote control.
Probleem was dat de remote accu niet lekker leek te zijn, die liep na 1-2 dagen volledig leeg. Na alle reactie op fora dat dat ding gewoon prima een maand mee zou moeten kunnen heb ik deze geruild bij Coolblue voor een nieuwe.
Problem solved, op dit moment is de remote niet leeg te krijgen :).
Heb je direct een nieuwe gekregen of hebben ze um gestuurd naar Nvidia en heb je um daarna terug gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

outlandos schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:04:
[...]

Heb je direct een nieuwe gekregen of hebben ze um gestuurd naar Nvidia en heb je um daarna terug gekregen?
Meteen een nieuwe (na aanmelden van tevoren lag hij een werkdag later in de winkel), hij viel namelijk nog net binnen de 14 dagen (WKA).
Maar Coolblue kennende gaan ze daar echt niet moeilijk over doen en als je gewoon binnen de garantie valt dan regelen ze denk ik direct een nieuwe.
Pagina: 1 ... 14 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.