Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Als ik hem sleep doe dan krijg ik hem niet aan de gang en moet de stroom eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32
palthe schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:06:
[...]

Meteen een nieuwe (na aanmelden van tevoren lag hij een werkdag later in de winkel), hij viel namelijk nog net binnen de 14 dagen (WKA).
Maar Coolblue kennende gaan ze daar echt niet moeilijk over doen en als je gewoon binnen de garantie valt dan regelen ze denk ik direct een nieuwe.
Nou ik heb mijn Shield moeten terug sturen en dat was net niet binnen de 14 dagen en toen heb ik toch mooi 2 weken moeten wachten omdat ze de Shield naar Nvidia hebben gestuurd. Uiteindelijk wel gewoon een nieuwe terug gekregen, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
palthe schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:58:
Ik zou nog even laten weten of mijn probleem opgelost is door een nieuwe remote control.
Probleem was dat de remote accu niet lekker leek te zijn, die liep na 1-2 dagen volledig leeg. Na alle reactie op fora dat dat ding gewoon prima een maand mee zou moeten kunnen heb ik deze geruild bij Coolblue voor een nieuwe.
Problem solved, op dit moment is de remote niet leeg te krijgen :).
Mijn remote is voor precies hetzelfde gisteren terug gegaan naar Coolblue. Hij werkte alleen aan de stroom en hielt het nog geen paar minuten vol zonder. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

djpdjpnl schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:33:
[...]

Mijn remote is voor precies hetzelfde gisteren terug gegaan naar Coolblue. Hij werkte alleen aan de stroom en hielt het nog geen paar minuten vol zonder. :(
misschien toch een slechte batch (wellicht bewust als dealtje gratis met de shield meegeleverd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dread89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:35
Wat ik me afvraag in het verlengde van bovenstaand: welke NAS gebruiken jullie icm de Shield (en Plex). Naar mijn idee maakt het eigenlijk weinig uit, daar het apparaat eigenlijk alleen maar "door hoeft te geven". Zijn er mensen die het oneens zijn met die redenatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dread89 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:25:
Wat ik me afvraag in het verlengde van bovenstaand: welke NAS gebruiken jullie icm de Shield (en Plex). Naar mijn idee maakt het eigenlijk weinig uit, daar het apparaat eigenlijk alleen maar "door hoeft te geven". Zijn er mensen die het oneens zijn met die redenatie?
Zolang je NAS maar snel genoeg kan streamen, weet niet welke dingen je er nog meer op hebt draaien. De shield verzorgt de verwerking etc. Ik heb zelf een synology, dat werkt er prima mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:48
Denk dat elke NAS dat wel aankan, maar dat het daarnaast aan je thuisnetwerk ligt / snelheid van de hardeschijven of de overdracht snel genoeg is voor een 720/1080 of 4K film :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dread89
lubbertkramer schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:25:
[...]
Denk dat elke NAS dat wel aankan, maar dat het daarnaast aan je thuisnetwerk ligt / snelheid van de hardeschijven of de overdracht snel genoeg is voor een 720/1080 of 4K film :)
Ik heb thuis een 1080p TV staan, maar zou wel "klaar" willen zijn voor streams van 4k wanneer ik een NAS aanschaf. De snelheid van het thuisnetwerk is daarbij een nogal breed begrip.

In mijn geval: ik heb een Ziggo instap abbo met een standaard router maar ik heb wél alles bekabeld. In principe zou dat voldoende moeten zijn voor streams van 4k, toch? (er van uitgaande dat de Shield het geheel aanstuurt en de data van de NAS haalt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:48
Dread89 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:10:
[...]

Ik heb thuis een 1080p TV staan, maar zou wel "klaar" willen zijn voor streams van 4k wanneer ik een NAS aanschaf. De snelheid van het thuisnetwerk is daarbij een nogal breed begrip.

In mijn geval: ik heb een Ziggo instap abbo met een standaard router maar ik heb wél alles bekabeld. In principe zou dat voldoende moeten zijn voor streams van 4k, toch? (er van uitgaande dat de Shield het geheel aanstuurt en de data van de NAS haalt).
Zolang het intern staat heb je niet veel te maken met Ziggo snelheid naar buiten of binnen toe. Bottleneck kan wel zijn dat de router van Ziggo het niet aankan (geen idee wat ze meeleveren tegenwoordig) maar als het bekabeld is zou ik zo zeggen dat het moet werken (vinger aan de pols houdend)

Edit:
4K streams als in via Netflix, dit zou wel een bottleneck kunnen zijn. Had hier laatst iets over gelezen van iemand die dat niet voor elkaar kreeg en waar Netflix doorverwees naar Ziggo

Edit 2
Gevonden, zie hier een topic problemen 4K Netflix via Ziggo op Nvidia Shield.

Voorbereid zijn is ook waarom ik de Shield heb aangeschaft ter vervanging van mijnATV2 met jailbreak. Ik heb nu nog een 1080 TV staan maar als wij van het najaar in de nieuwe woning gaan komt er een nieuwe TV voor beneden (en vriendin lief wil gelukkig doorgroeien naar een 4k hdr 65 inch, welke beslissen we dan) dus dan is de rest in ieder geval voorbereid erop.

[ Voor 14% gewijzigd door lubbertkramer op 20-07-2016 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
lubbertkramer schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:17:
[...]
en vriendin lief wil gelukkig doorgroeien naar een 4k hdr 65 inch
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dread89
lubbertkramer schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:17:
[...]

1)
Zolang het intern staat heb je niet veel te maken met Ziggo snelheid naar buiten of binnen toe. Bottleneck kan wel zijn dat de router van Ziggo het niet aankan (geen idee wat ze meeleveren tegenwoordig) maar als het bekabeld is zou ik zo zeggen dat het moet werken (vinger aan de pols houdend)

2)
Voorbereid zijn is ook waarom ik de Shield heb aangeschaft ter vervanging van mijnATV2 met jailbreak. Ik heb nu nog een 1080 TV staan maar als wij van het najaar in de nieuwe woning gaan komt er een nieuwe TV voor beneden (en vriendin lief wil gelukkig doorgroeien naar een 4k hdr 65 inch, welke beslissen we dan) dus dan is de rest in ieder geval voorbereid erop.
1)
Betekend dat dan automatisch dat het daarom eigenlijk niet uitmaakt wat voor NAS ik koop omdat deze toch alleen maar hoeft "door te geven"? Mij lijkt van wel, ben je dat met me eens?

2)
Vanuit die gedachte redeneer ik ook. Beter in één keer goed dan twee keer moeten en extra geld kwijt zijn. Bovendien heb ik nét een nieuwe tv, een 4k model laat bij mij waarschijnlijk nog wel even op zich wachten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-09 11:18
Dread89 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:39:
[...]

1)
Betekend dat dan automatisch dat het daarom eigenlijk niet uitmaakt wat voor NAS ik koop omdat deze toch alleen maar hoeft "door te geven"? Mij lijkt van wel, ben je dat met me eens?

2)
Vanuit die gedachte redeneer ik ook. Beter in één keer goed dan twee keer moeten en extra geld kwijt zijn. Bovendien heb ik nét een nieuwe tv, een 4k model laat bij mij waarschijnlijk nog wel even op zich wachten ;-)
Ik zou in ieder geval een NAS met een gigabit aansluiting nemen (geen idee of ze er ook zonder zijn?). Een Synology heeft een fijn beheersysteem wat je via het Web kunt benaderen. Dit is natuurlijk eigen smaak, maar ik denk dat de meeste het hier wel mee eens zijn.
Als je NAS een gigabit aansluiting heeft, moet je zorgen dat de apparaten tussen de NAS en Shield ook gigabit apparaten zijn, dan moet het helemaal goed komen en kun je de komende jaren nog wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimme
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03-2023
Als ik mijn Shield met de afstandsbediening in slaap modus stand zet via Power en Sleep Now, dan kan ik via Kodi en Plex op mijn PC de data op mijn Shield openen.

Wanneer mijn Shield automatisch in slaap modus gaat (tijd ingesteld via Settings, Daydream, When to sleep), dan gaat de Shield niet in de slaapstand, maar echt uit of zo.
Ik kan dan Kodi en Plex vanaf mijn PC niet met de Shield laten verbinden.

Komt dat vaker voor? En weet iemand hoe je dit kunt oplossen (wil wel dat de Shield automatisch in slaap modus gaat als ik die een tijdje niet gebruik)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:33
Gimme schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 23:37:
Als ik mijn Shield met de afstandsbediening in slaap modus stand zet via Power en Sleep Now, dan kan ik via Kodi en Plex op mijn PC de data op mijn Shield openen.

Wanneer mijn Shield automatisch in slaap modus gaat (tijd ingesteld via Settings, Daydream, When to sleep), dan gaat de Shield niet in de slaapstand, maar echt uit of zo.
Ik kan dan Kodi en Plex vanaf mijn PC niet met de Shield laten verbinden.

Komt dat vaker voor? En weet iemand hoe je dit kunt oplossen (wil wel dat de Shield automatisch in slaap modus gaat als ik die een tijdje niet gebruik)?
De Shield gaat niet echt in de slaapstand d.w.z video en audio feeds worden afgesloten maar het netwerk blijft beschikbaar (althans bedraad, wifi nooit getest) en sommige apps blijven gewoon actief.

Via ADB i.s.m. Total Commander kan ik gewoon de Shield benaderen, apps installeren of de-installeren, bestanden kopieren etc. Ook is het mogelijk via remote apps, zoals Yatse (Android) Kodi te manipuleren. Ook is de Kodi webserver benaderbaar, waar ik dan zie dat Kodi gewoon doorgaat met het afspelen van content. Ook de Plex Server is te benaderen. Dit allemaal wanneer de Shield 'vanzelf' in slaap is gegaan.

Maar wat bedoel je precies met "Ik kan dan Kodi en Plex vanaf mijn PC niet met de Shield laten verbinden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimme
Maar wat bedoel je precies met "Ik kan dan Kodi en Plex vanaf mijn PC niet met de Shield laten verbinden"
Ik kan dan niet de Kodi webserver openen (poort 8080 op de Shield).
Als ik Plex web app (https://app.plex.tv/web/app) openen, dan wordt mijn Shield niet gevonden.
En kan dan ook niet via WinSCP naar de Shield.

Dit gebeurt dus alleen als de Shield automatisch in de slaapstand gaat. Als ik de Shield via de afstandsbediending in de slaapstand zet, dan werkt bovenstaande wel :?

Ik zal nog eens proberen de tijd aan te passen voordat de Shield in de slaapstand gaat. Misschien dat het helpt.

[ Voor 10% gewijzigd door Gimme op 21-07-2016 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
Na veel gegoochel met de Shield laatst hem weer es in de fabriekstand gezet (wel geroot) dus de slaapstand staat bij mij op 30 minuten (default) dacht ik.

Maar zoals ik al zei geen problemen met het benaderen van de Shield zelf of apps draaiende op de Shield. En het maakt niet uit of uk em zelf in slaap zet of dat het systeem het doet.

Probeer em es te benaderen via USB als ie in slaap is gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Ik denk dat het een beetje afhangt of je plex server op je nas gaat draaien en die laat transcoden. Voor transcoden van bijvoorbeeld 4k heb je wel een NAS nodig met wat redelijke specs die dat aankan. Ga je alleen mappen delen en laat je de Shield alles decoden (je NAS geeft dan inderdaad alleen maar door) dan maakt de NAS niet zo heel veel uit zolang je netwerk maar snel genoeg is.

[ Voor 3% gewijzigd door keepitfrosty op 21-07-2016 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dread89
keepitfrosty schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 08:07:
[...]
Ga je alleen mappen delen en laat je de Shield alles decoden (je NAS geeft dan inderdaad alleen maar door) dan maakt de NAS niet zo heel veel uit zolang je netwerk maar snel genoeg is.
Dat dus. Dank voor je feedback (en het geruststellen) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Heb de shield nu een week. Prachtig apparaat! Graag zou ik echter samen met mijn zoontje willen gamen. Ik heb nog een wireless xbox360 controller. Deze werkt ook prima, maar zowel de shield controller als de Xbox controller willen alleen de player 1 besturen. Kortom, het werkt nu niet.

Heeft iemand tips? Of evt. Adviezen voor betaalbare compatibele controllers?

Of zit er niks anders op dan een extra originele controller aan te schaffen a 60€?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimme
DragonFly schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 00:40:
Na veel gegoochel met de Shield laatst hem weer es in de fabriekstand gezet (wel geroot) dus de slaapstand staat bij mij op 30 minuten (default) dacht ik.

Maar zoals ik al zei geen problemen met het benaderen van de Shield zelf of apps draaiende op de Shield. En het maakt niet uit of uk em zelf in slaap zet of dat het systeem het doet.

Probeer em es te benaderen via USB als ie in slaap is gevallen.
Ik heb de instellingen van de slaapstand aangepast naar 30 minuten (stond nog op 1 uur, maar had dat nooit aangepast) en nu werkt het wel. De Shield is nu altijd te benaderen. Blijkbaar was het nodig om de instellingen een keer aan te passen, omdat de Shield anders een soort van uit ging. Opgelost dus :)

[ Voor 9% gewijzigd door Gimme op 22-07-2016 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 07:50
Ik heb misschien wel een enorme domme vraag maar stel hem toch ;)

Momenteel gebruik ik sabnzb i.c.m. spotlite om content te downloaden welke dan automatisch (draadloos netwerk) wordt uitgepakt op mijn harde schijf van de mediaplayer.

Is dit ook mogelijk met Nvidia Shield, kan ik de aangesloten harde schijf benaderen vanaf pc over het netwerk ? Ook als de Nvidia Shield uitstaat/ standby ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-03 16:04
Kasj schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:39:
Heb de shield nu een week. Prachtig apparaat! Graag zou ik echter samen met mijn zoontje willen gamen. Ik heb nog een wireless xbox360 controller. Deze werkt ook prima, maar zowel de shield controller als de Xbox controller willen alleen de player 1 besturen. Kortom, het werkt nu niet.

Heeft iemand tips? Of evt. Adviezen voor betaalbare compatibele controllers?

Of zit er niks anders op dan een extra originele controller aan te schaffen a 60€?
Helaas werkt de shield controller bij mijn weten niet samen met andere controllers (het schijnt wel te kunnen met truuks als rooten en bepaalde apps maar daar waag ik me (nog) niet aan). Wat je dus inderdaad moet doen om dat op te lossen is een extra controller aanschaffen.

Dan kun je een shield controller aanschaffen, maar volgens mij werkt een tweede xbox360 controller ook prima (tot zelfs vier dacht ik). Zolang je dus maar twee dezelfde beestjes gebruikt.

Het schijnt en dat zou je makkelijk even kunnen testen, dat sommige games wel werken wanneer je de game opstart met de shield controller en pas daarna verbinding maakt met de xbox controller. Op sommige games schijnt het te werken dus wellicht even het proberen waard voor jouw game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brabso schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 15:04:

Momenteel gebruik ik sabnzb i.c.m. spotlite om content te downloaden welke dan automatisch (draadloos netwerk) wordt uitgepakt op mijn harde schijf van de mediaplayer.

Is dit ook mogelijk met Nvidia Shield, kan ik de aangesloten harde schijf benaderen vanaf pc over het netwerk ? Ook als de Nvidia Shield uitstaat/ standby ?
standby wel, uit niet (lijkt me logisch). wake on lan kent ie niet voor zover ik weet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brabso
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 09:07:
[...]

standby wel, uit niet (lijkt me logisch). wake on lan kent ie niet voor zover ik weet :)
Thnx 👍 ja bedoel indd stand-by maar in ieder geval niet dat ik de speler eerst moet inschakelen om de aangesloten harde schijf te benaderen in het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1928
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09-2024
een vraag

is de Nvidia shield te benaderen via buitenaf/internet met Kodi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
wim1928 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 08:30:
een vraag

is de Nvidia shield te benaderen via buitenaf/internet met Kodi
In principe is het antwoord: je kan met de Shield (en Kodi op Shield) precies hetzelfde als met andere systemen. Dus zolang je een poort opent cq port forwarding op je router goed instelt, kun je de Shield prima van buitenaf benaderen.

Ik kan je vraag niet specifieker beantwoorden, omdat ik uit je vraag niet kan opmaken wat je wil bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Is er ook iemand hier die een Mele F10 remote gebruikt bij zijn shield? Hij lijkt bijna perfect te werken alleen een paar toetsen en de mic doen het niet en was benieuwd of er mensen zijn die dit wel werkend hebben.

Ik vind alleen artikelen over hoe je toetsen binnen Kodi kan aanpassen en dat werkt ook prima voor mij echter wil ik ook buiten Kodi deze toetsen op mijn remote gebruiken dus als iemand iets werkend heeft gekregen graag een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Heeft iemand een idee hoe ik de acties op Amazon een beetje in de gaten kan houden zonder dat ik er meerdere dagen per dag op hoef te kijken?
De Shield die ik vorige maand met de actie heb gekocht bevalt mij zo goed dat ik er voor boven nog een wil.

Trouwens wat zijn stock android mediaplayers zonder leanback apps en IR remote toch klote, tot die conclusie ben ik gekomen nadat ik er eentje heb geprobeerd voor de slaapkamer.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 18:26
Earzz schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:16:

De Shield die ik vorige maand met de actie heb gekocht bevalt mij zo goed dat ik er voor boven nog een wil.
Als je Plex gebruikt op je Shield kan je ook alles streamen naar een chromecast op je slaapkamer, dan heb je helemaal geen tweede Shield nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is hier iemand die een setup heeft met dat de Shield aan de receiver is aangesloten en geen last heeft dat Kodi/SPMC niet switched van refresh rate afhankelijk van de film?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:51:
Is hier iemand die een setup heeft met dat de Shield aan de receiver is aangesloten en geen last heeft dat Kodi/SPMC niet switched van refresh rate afhankelijk van de film?
Dat had ik ook met mijn Denon en ik heb de Shield retour gestuurd. Er is wel laatst een update uitgekomen waarbij er wat fixes waren voor combinaties met Denon receivers maar toen had ik de Shield niet meer.

24p kreeg ik niet aan de praat via de receiver. Via de tv zelf wel. Het gaat om een Denon X4200W receiver. Perfect apparaatje verder maar zonder 24p is het direct een brakke mediaplayer helaas in mijn geval.

[ Voor 10% gewijzigd door keepitfrosty op 26-07-2016 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keepitfrosty schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:00:
[...]

Dat had ik ook met mijn Denon en ik heb de Shield retour gestuurd. Er is wel laatst een update uitgekomen waarbij er wat fixes waren voor combinaties met Denon receivers maar toen had ik de Shield niet meer.

24p kreeg ik niet aan de praat via de receiver. Via de tv zelf wel. Het gaat om een Denon X4200W receiver. Perfect apparaatje verder maar zonder 24p is het direct een brakke mediaplayer helaas in mijn geval.
Thanks, las vooral mensen met een Denon versterker die er last van hebben. Ik heb zelf een Pioneer maar wil een Denon X3300W kopen, dus daar zal het dan ook wel niet werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-08 08:25
Zat te kijken naar een vervanger voor mijn huidige Intel NUC waar OpenPLI opdraait, en zag dat de shield op dit moment de beste mediaspeler is voor Kodi. En daarnaast zou ik ook nog eens kunnen streamen vanaf mijn PC (ik heb een GTX 1080).

Helaas net deze aanbieding gemist, bij Alternate / Coolblue.
Wat zou nu het best zijn, wachten op de volgende aanbieding? 16 GB genoeg?

Hopelijk kunnen degene die hem al langer gebruiken wat advies geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:06:
[...]

Thanks, las vooral mensen met een Denon versterker die er last van hebben. Ik heb zelf een Pioneer maar wil een Denon X3300W kopen, dus daar zal het dan ook wel niet werken..
Geen idee of het dus inmiddels al gefixt is of niet. Ik kon er ook niet heel veel op vinden eigenlijk (nvidia forum etc) Ik hoop het wel want dan haal ik misschien wel weer eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:27
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:51:
Bij mij werkt het allemaal prima, inclusief 24p. Er is een bekend probleem met AndriodTV dat de auto refresh-rate switching niet werkt als niet de gehele hdmi video-chain hdmi2.0/hdcp2.2 is. Zodra er bv een hdmi1.4 device tussen zit, dan switched de Shield niet automatisch de refresh-rate. Het schijnt dat dit in AndroidTV Nougat opgelost is.

Overigens is er nog een bekende bug vwb auto refresh-rate switching: De Shield schakelt terug naar RGB-mode als de HDMI output op YCrCb is ingesteld.

PS: Ik heb een Panasonic 65AX902 (HDMI2.0/HDCP2.2), een Marantz SR7010 (HDMI2.0a/HDCP2.2) en de Shield (HDMI2.0a/HDCP2.2).

PS2: Overigens raad ik SPMC aan ipv Kodi. SPMC ondersteunt pass-through voor DTS-HD MA, Dolby TrueHD, DTS X en Dolby Atmos. Ik heb alle surround-formaten geprobeerd en het werkt perfect.

[ Voor 16% gewijzigd door Anteros op 26-07-2016 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anteros schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:04:
[...]

Bij mij werkt het allemaal prima, inclusief 24p. Er is een bekend probleem met AndriodTV dat de auto refresh-rate switching niet werkt als niet de gehele hdmi video-chain hdmi2.0/hdcp2.2 is. Zodra er bv een hdmi1.4 device tussen zit, dan switched de Shield niet automatisch de refresh-rate. Het schijnt dat dit in AndroidTV Nougat opgelost is.

Overigens is er nog een bekende bug vwb auto refresh-rate switching: De Shield schakelt terug naar RGB-mode als de HDMI output op YCrCb is ingesteld.

PS: Ik heb een Panasonic 65AX902 (HDMI2.0/HDCP2.2), een Marantz SR7010 (HDMI2.0a/HDCP2.2) en de Shield (HDMI2.0a/HDCP2.2).

PS2: Overigens raad ik SPMC aan ipv Kodi. SPMC ondersteunt pass-through voor DTS-HD MA, Dolby TrueHD, DTS X en Dolby Atmos. Ik heb alle surround-formaten geprobeerd en het werkt perfect.
Thanks, zag inderdaad via verschillende forums dat er nog het e.e.a aan bug's zijn waaronder die jij hierboven noemt.
Mijn Pioneer is HDMI 2.0 en HDCP2.0 met de LG950V die wel 2.0a en HDCP2.2 is maar dat zal dan ook wel een niet werkende combi zijn, kans is dan wel dat het met de X-3300 wel gaat werken want dan zijn ze beiden max HDMI en HDCP spec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Protax schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:39:
Zat te kijken naar een vervanger voor mijn huidige Intel NUC waar OpenPLI opdraait, en zag dat de shield op dit moment de beste mediaspeler is voor Kodi. En daarnaast zou ik ook nog eens kunnen streamen vanaf mijn PC (ik heb een GTX 1080).

Helaas net deze aanbieding gemist, bij Alternate / Coolblue.
Wat zou nu het best zijn, wachten op de volgende aanbieding? 16 GB genoeg?

Hopelijk kunnen degene die hem al langer gebruiken wat advies geven :)
Als je echt tegen de 500GB nodig hebt kun je die versie het beste kopen. Als je een NAS hebt, of met een eventuele externe HDD of USB-stick ook vooruit kunt, is 16 GB voldoende.

De aanbieding zoals Coolblue die had is ook vaak op Amazon Duitsland te vinden. Er wordt alleen niet altijd naar Nederland verzonden, dus je moet wat geluk hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door MaZo op 27-07-2016 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Anteros schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:04:
[...]

Hmm wel bijzonder dat de refresh switch wel werkt met de shield rechtstreeks op de tv (tv is niet hdmi2.0a) bij mij maar met de Denon x4200W die ook 2.0a/HDCP2.2 heeft niet. En met nieuwe HDMI kabels getest. Misschien dat ik toch maar eens de shield weer via coolblue ga bestellen om te testen of het inmiddels wel werkt. Dit was een aantal maanden geleden namelijk nog voor de Denon fix in de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
keepitfrosty schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:03:
[...]

Hmm wel bijzonder dat de refresh switch wel werkt met de shield rechtstreeks op de tv (tv is niet hdmi2.0a) bij mij maar met de Denon x4200W die ook 2.0a/HDCP2.2 heeft niet. En met nieuwe HDMI kabels getest. Misschien dat ik toch maar eens de shield weer via coolblue ga bestellen om te testen of het inmiddels wel werkt. Dit was een aantal maanden geleden namelijk nog voor de Denon fix in de firmware.
Zover ik begrijp heeft dat te maken met het aantal devices in de chain. Als je de Shield direct aansluit op de TV, dan heb je twee devices en schijnt het te werken. Als je echter meer devices hebt in je chain - bc Shield->versterker->TV - dan doet AndroidTV moeilijk en werkt het schakelen van de refresh-rate niet. Zoals ik al eerder schreef, Android Nougat schijnt dit probleem op te lossen.

Overigens meen ik dat de fix voor de Denon versterkers had te maken met HDMI handshaking. Dat ging niet altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Ik heb een Shield TV die via een Denon X2100W op een LG tv aangesloten is, waarbij mijn tv HDMI 1.4 heeft en mijn HDMI-kabel tussen de versterker en de tv ook 1.4 is.

Bij mij werkt refresh rate switching perfect in Kodi (SPMC), behalve idd dat hij terugschakelt naar RGB.

[ Voor 9% gewijzigd door rb338 op 27-07-2016 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelt
  • Laatst online: 19:27
Earzz schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:16:
Heeft iemand een idee hoe ik de acties op Amazon een beetje in de gaten kan houden zonder dat ik er meerdere dagen per dag op hoef te kijken?

Trouwens wat zijn stock android mediaplayers zonder leanback apps en IR remote toch klote, tot die conclusie ben ik gekomen nadat ik er eentje heb geprobeerd voor de slaapkamer.
http://camelcamelcamel.com/ (geen rickrol oid ... :9 )

Je kan daar een prijsalert instellen op de verschillende Amazon landen. Erg handig. Ik gebruik het veel voor dingen die ik eigenlijk niet nodig heb, maar onder een bepaalde prijs er toch voor zwicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:41
ik heb een pioneer 1131 alles via HDMI2.0 aangesloten ,alles werkt prima alleen als ik die Nvidia op 4K zit dan knippert het beeld terug naar 1080P werkt goed,pioneer zegt wacht op firmware update van pioneer zelf(rgb en passthrough werken perfect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Maikel205 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:38:
[...]

Als je Plex gebruikt op je Shield kan je ook alles streamen naar een chromecast op je slaapkamer, dan heb je helemaal geen tweede Shield nodig.
Het meeste gebruik ik SPMC dus chromecast heeft idd niet veel zin, in ieder geval bedankt voor het meedenken.
pelt schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:38:
[...]

http://camelcamelcamel.com/ (geen rickrol oid ... :9 )

Je kan daar een prijsalert instellen op de verschillende Amazon landen. Erg handig. Ik gebruik het veel voor dingen die ik eigenlijk niet nodig heb, maar onder een bepaalde prijs er toch voor zwicht.
Kijk goeie tip, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dit moment met alle laatste versies van SPMC en de shield werkt refresh rate switching niet met de shield -> AVR-X4200 -> Panasonic TX-P50ST60.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:47
Tele schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:46:
Op dit moment met alle laatste versies van SPMC en de shield werkt refresh rate switching niet met de shield -> AVR-X4200 -> Panasonic TX-P50ST60.. :S
Ik had dat ookmet een ander model Panasonic. Heb de shield helaas daarom weggedaan.
Het is dus een Panasonic issue.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Mmm jullie maken het me wel weer lastig, ben namelijk aan het oriënteren voor een receiver of soundbar (Pana VT30 owner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
DaveD1109 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 22:35:
[...]

Ik had dat ookmet een ander model Panasonic. Heb de shield helaas daarom weggedaan.
Het is dus een Panasonic issue.
Het is geen Panasonic issue. Ik heb namelijk ook een Panasonic (65AX902B) en daarmee werkt het perfect. Het is echt een AndroidTV issue; heb dat meermaals gelezen op geforce.com (zoek en gij zult vinden: https://forums.geforce.co.../159/shield-android-tv/1/ ). Als de Shield Android Nougat krijgt dan zou het probleem opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:47
Anteros schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 07:46:
[...]

Het is geen Panasonic issue. Ik heb namelijk ook een Panasonic (65AX902B) en daarmee werkt het perfect. Het is echt een AndroidTV issue; heb dat meermaals gelezen op geforce.com (zoek en gij zult vinden: https://forums.geforce.co.../159/shield-android-tv/1/ ). Als de Shield Android Nougat krijgt dan zou het probleem opgelost moeten zijn.
Oké! Wel vaag want bij mijn lg tv had ik geen problemen. Had wel ook het een en ander beleven met problemen icm Sony tv's. Zou mooi zijn als het opgelost wordt.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Tele schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:46:
Jammer om te lezen dit. Geen shield voor mij dus meer als dit nog steeds niet gefixt is en het wachten is op een Android update. Dan maar wachten op de nieuwe intel NUCs en weer openelec gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Earzz schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 22:48:
Mmm jullie maken het me wel weer lastig, ben namelijk aan het oriënteren voor een receiver of soundbar (Pana VT30 owner).
soundbar: koop een sonos playbar, heb hem inmiddels een jaar, topproduct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:47:
[...]

soundbar: koop een sonos playbar, heb hem inmiddels een jaar, topproduct.
En hoe gaat dit product om met DTS tracks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 10:28
niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-09 11:31
Mijn setup is:

Denon x2200w
jamo 628 HCS 5.0
samsung eu55es8000

Hoe is de bluray iso ondersteuning bij deze media speler?
Speelt hij de bluray ook af met menu? Zonee, geen probleem doet mijn mede8er ook niet haha. Zo wel mooi zijn als het kon natuurlijk ;)

Ik wil namelijk graag van mijn mede8er med600x3d "upgraden" naar de nvidia shield.
Heb veel erover gelezen en het klinkt allemaal wel heel mooi maar hoe werkt het nou echt... Ik vraag me dus echt af als hij wel bluray ISO's afspeeld. Mede8er heeft daar geen problemen mee, en ik heb hier op windows 10 Kodi 16.1 Jarvis geprobeerd maar geen succes met sommige ISO's waar mede8er geen problemen mee heeft... Nu weet ik dus niet als het ook zo zou zijn bij de nvidia shield.. dus iemand?

kwa audio ja ik wil natuurlijk wel DTS HD Master audio kunnen ontvangen op mijn boxen (passthrough)
Zit er natuurlijk niet op te wachten dat waarvan ik alles met de mede8er af kan spelen (audio,bluray iso's etc.) dat het niet kan met nvidia shield.

Misschien dat iemand mij kan helpen hiermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Je zult qua menu's exact dezelfde resultaten krijgen met het afspelen van een Blu-ray ISO met Kodi op de Shield als op Windows. Let overigens op met Blu-ray 3D: MVC wordt maar op een beperkt aantal platforms ondersteund, de Shield TV hoort daar niet bij helaas. Passthrough audio werkt perfect, zeker als je SPMC gebruikt.

Als je zulke specifieke wensen hebt, kun je misschien beter een andere speler overwegen. Zie:
http://forum.kodi.tv/showthread.php?pid=1956926

[ Voor 12% gewijzigd door rb338 op 29-07-2016 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@rb338: Passthrough in Kodi werkt helaas niet perfect. Het werkt alleen met standaard surround-formaten (Dolby Digital, DTS). De volgende versie van Kodi (17.x) ondersteunt wel alle formaten. SPMC heeft nu al ondersteuning voor Dolby TrueHD, Dolby Atmos, DTS HD MA, DTS:X, etc. Daarom raad ik iedereen met een Shield aan om SPMC te gebruiken ipv Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Ga vanmiddag ook maar eens Shield halen, lijkt me echt een superleuk apparaat om eens mee te spelen.
Benieuwd of mijn oude NUC (met OpenElec) goed kan vervangen.
Ik heb helaas nog geen 4K TV, dus verschil in beeld zou ik niet moeten merken :)

Edit: Ok, shield met SPMC aan de praat.
Aantal vragen:

- Nog tips wat ik sowieso moet inregelen out of the box?
- Hoe kan ik bestanden kopieren naar het apparaat bijv. Kodi skins?
- Als hij in spaarstand vliegt, en ik wil hem ontwaken met mijn Harmony blijft het beeld zwart (ik hoor dan wel het klopgeluid).

:)

[ Voor 59% gewijzigd door Protax op 29-07-2016 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:08
Protax schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:04:

- Nog tips wat ik sowieso moet inregelen out of the box?
https://github.com/koying/SPMC/wiki

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Sinds de laatste update loopt Plex soms vast bij het opstarten van de Shield (dan krijg ik de melding: Plex stopped running). Hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Thanks! Dit weekend het apparaat helemaal goed geconfigureerd (zover ik kan zien).
Enige opmerkelijke was dat hij vanochtend niet uit de slaapstand kwam met mijn Harmony.

Zaken die ik heb ingeregeld / gewijzigd:

- Plex Media Server geïnstalleerd --> Hierna kon ik de systeembestanden benaderen via mijn PC.
- Daydream instellingen aangepast, en op nooit naar slaapstand gezet.
- SPMC geïnstalleerd en geconfigureerd.
- advancedsettings.xml aangemaakt, met aangepast settings voor mijn harmony.
- Ingeregeld dat SPMC automatisch opstart, zodra het apparaat wordt aangezet.
- In eerste instantie Fusion geïnstalleerd, maar op één of andere manier kreeg ik hiermee niet mijn favoriete thema (Arctic Zephyr) aan de praat.
- Vervolgens daaroverheen Clairvoyance geïnstalleerd (http://iptvtalk.org/showthread.php?12246-Clairvoyance-Build), en aangepast naar mijn wensen / en wat IPTV meuk uit deze build weggegooid.
- Hierna de instellingen die A3-D aangaf nog toegepast en wat plug-ins geïnstalleerd.

Voor zover doet hij het nu prima!

Hebben jullie nog tips voor must have plug-ins in dezer dagen? Ik gebruik hem vooral om series en films te kijken vanaf mijn NAS. Daarnaast beetje aan het kijken naar de muziek opties.

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

outlandos schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 14:55:
Sinds de laatste update loopt Plex soms vast bij het opstarten van de Shield (dan krijg ik de melding: Plex stopped running). Hebben meer mensen daar last van?
soms krijg ik dit na een aflevering, maar hij is zo weer opgestart, is 2 keer klikken, vond het idd wel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

Ik kom er dit weekend gewoon pas achter dat je de Shield wél met je controller aan kunt zetten. Als je 'm maar standby zet en niet volledig uit.

Toch leuk om nog steeds nieuwe dingen te ontdekken :D

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
notorious_roy schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 10:19:
Ik kom er dit weekend gewoon pas achter dat je de Shield wél met je controller aan kunt zetten. Als je 'm maar standby zet en niet volledig uit.

Toch leuk om nog steeds nieuwe dingen te ontdekken :D
Ben je er ook achter hoe je de Shield op slaapstand kan zetten met de controller? Ik nog niet en vind het echt irritant dat ik nu steeds via Settings de Shield op Sleep moet zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
pelt schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 10:50:
[...]

Ben je er ook achter hoe je de Shield op slaapstand kan zetten met de controller? Ik nog niet en vind het echt irritant dat ik nu steeds via Settings de Shield op Sleep moet zetten...
Gewoon dat lichtgevende ding aangeraakt houden toch?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

pelt schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 10:50:
[...]

Ja, terugknop ingedrukt houden vanuit homescreen.

Dus rondje en dan pijltje links.

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Ik heb iets vreemds, wat ik maar niet op kan lossen.
Heb ingeregeld dat hij nooit in slaapstand gaat, maar i.c.m. met Logitech Harmony Touch ervaar ik het volgende.

Als ik bijv. na een aantal uur niks doen een serie aan wil zetten. Bijv. zojuist stond er nog een serie gepauzeerd van gisteravond. Ik pak dan de afstandbediening, en zet alles aan. TV gaat aan en springt naar HDMI1, de Shield gaat aan (groene licht gaan branden), maar vervolgens blijf het scherm zwart.
Als ik vervolgens op een knop druk, hoor ik het geluid van de serie maar het scherm blijft alsnog zwart.

Vervolgens moet ik de controller erbij pakken, en dan komt er weer beweging in en springt het beeld aan.
Iemand anders dit ook ervaren? En zo ja opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 10:52
Protax schreef op zondag 31 juli 2016 @ 20:38:
[...]

Thanks! Dit weekend het apparaat helemaal goed geconfigureerd (zover ik kan zien).
Enige opmerkelijke was dat hij vanochtend niet uit de slaapstand kwam met mijn Harmony.

Zaken die ik heb ingeregeld / gewijzigd:

- Plex Media Server geïnstalleerd --> Hierna kon ik de systeembestanden benaderen via mijn PC.
- Daydream instellingen aangepast, en op nooit naar slaapstand gezet.
- SPMC geïnstalleerd en geconfigureerd.
- advancedsettings.xml aangemaakt, met aangepast settings voor mijn harmony.
- Ingeregeld dat SPMC automatisch opstart, zodra het apparaat wordt aangezet.
- In eerste instantie Fusion geïnstalleerd, maar op één of andere manier kreeg ik hiermee niet mijn favoriete thema (Arctic Zephyr) aan de praat.
- Vervolgens daaroverheen Clairvoyance geïnstalleerd (http://iptvtalk.org/showthread.php?12246-Clairvoyance-Build), en aangepast naar mijn wensen / en wat IPTV meuk uit deze build weggegooid.
- Hierna de instellingen die A3-D aangaf nog toegepast en wat plug-ins geïnstalleerd.

Voor zover doet hij het nu prima!

Hebben jullie nog tips voor must have plug-ins in dezer dagen? Ik gebruik hem vooral om series en films te kijken vanaf mijn NAS. Daarnaast beetje aan het kijken naar de muziek opties.

:*)
Je hebt Claivoyance over SPMC heen gezet? En wat doet het precies anders nu?
Lijkt alsof je TV kunt kijken via die plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Protax schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 17:44:
Ik heb iets vreemds, wat ik maar niet op kan lossen.
Heb ingeregeld dat hij nooit in slaapstand gaat, maar i.c.m. met Logitech Harmony Touch ervaar ik het volgende.

Als ik bijv. na een aantal uur niks doen een serie aan wil zetten. Bijv. zojuist stond er nog een serie gepauzeerd van gisteravond. Ik pak dan de afstandbediening, en zet alles aan. TV gaat aan en springt naar HDMI1, de Shield gaat aan (groene licht gaan branden), maar vervolgens blijf het scherm zwart.
Als ik vervolgens op een knop druk, hoor ik het geluid van de serie maar het scherm blijft alsnog zwart.

Vervolgens moet ik de controller erbij pakken, en dan komt er weer beweging in en springt het beeld aan.
Iemand anders dit ook ervaren? En zo ja opgelost?
Gaat je Shield niet uit via CEC omdat je je TV uitzet?

Anders is het misschien een screensaverinstelling in Kodi/SPMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Kashika schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:06:
[...]

Je hebt Claivoyance over SPMC heen gezet? En wat doet het precies anders nu?
Lijkt alsof je TV kunt kijken via die plugin.
Met name gedaan, zodat mijn favoriete skin dan werkt.
Daarnaast zaten er wat handige zaken in zoals Exodus etc.
Heb al die TV meuk gedeinstalleerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
pelt schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:52:
[...]

Gaat je Shield niet uit via CEC omdat je je TV uitzet?

Anders is het misschien een screensaverinstelling in Kodi/SPMC?
Nee, want mijn Harmony geeft geen CEC commando (zover ik weet).
Ik heb hetzelfde gepost op het Kodi forum, en daar klagen meer mensen over dit probleem (blijkbaar ontstaan bij de laatste update).

Zie hier:
http://forum.kodi.tv/show...97&pid=2385377#pid2385377

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Jammer zeg: de nieuwe Xbox One S controller met bluetooth werkt niet op de Nvidia Shield TV. Hopelijk komt Nvidia snel met een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Hmm. I picked up a controller today and tried pairing it, and while the Shield TV think it's paired, the controller does not.

Dat is bij mij dus ook zo.

Ik denk dat ik um eerst moet pairen aan een Xbox alvorens het werkt. Helaas heb ik geen Xbox....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:24
Wie heeft er ervaring met PLEX Media Server op de SHIELD icm een Synology NAS? Nieuwe media wordt bij mij niet aan de bibliotheek toegevoegd, ook niet manueel. :/

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
diotav schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:51:
Wie heeft er ervaring met PLEX Media Server op de SHIELD icm een Synology NAS? Nieuwe media wordt bij mij niet aan de bibliotheek toegevoegd, ook niet manueel. :/
Ik heb een heel oude DS1511+ en die werkt perfect icm mijn box. Geen foutmeldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:24
Nope. De scan op dag 1 is dan ook geslaagd, maar nu niets meer.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
diotav schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:51:
Check even je rechten op je bestanden. Ik had hier ook last van, na een rechten check ging alles goed.
Lijkt een dsm 6 probleem te zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Xenophoben op 03-08-2016 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23
Even een kleine tip voor als je op twitter zit, volg dit account: @nvidiashield
zij geven codes weg voor in de google play store voor Borderlands 2
Ik heb er zelf gisteren ook eentje gescoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Brabso schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 15:04:

Toch wil ik hier nog even op terug komen.
Ik begrijp inmiddels dat ik via samba de externe harde schijf op de nvidia shield kan benaderen.
Maar ik heb ook begrepen via een forum dat schrijven naar de externe schijf alleen lukt als deze fat32 geformateerd is en niet NFTS ....
Maar goed, als ik films wil verplaatsen naar die schijf wil ik toch wel gebruik maken van NFTS.
Misschien dat dit inmiddels weer opgelost is met een update maar dat kon ik niet vinden.

Iemand hier ervaring mee om grote bestanden via pc naar externe schijf nvidia shield weg te schrijven zonder problemen op NFTS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Xenophoben schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:34:
[...]

Check even je rechten op je bestanden. Ik had hier ook last van, na een rechten check ging alles goed.
ik zit nog op 5 dus misschien gaat het daarom goed bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
Xenophoben schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:34:
[...]

Welke rechten moet je dan precies controleren, en is dat dan van de user die je gebruikt om op de NAS in te loggen vanuit de Shield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
rsint schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:39:
[...]

Welke rechten moet je dan precies controleren, en is dat dan van de user die je gebruikt om op de NAS in te loggen vanuit de Shield?
Bij mij kwam het probleem door sickbeard die auto processed. Je krijgt dan het probleem dat de bestanden de rechten niet overneemt van de bovenstaande map ( waar jij waarschijnlijk je rechten op geregeld hebt).
Je kan het volgende proberen:
Log in op je dsm. Ga naar je map waar je series staan die je niet kan zien. Druk rechter muisknop in op de map - > properties -> 2e tab (permissions) -> vink onderin aan : apply to this folder ,sub folders and files.

Werkt dit wel ? Ik heb deze workarround voor mijn nieuwe series etc. Ik ben er echter nog niet achter gekomen hoe ik de files automatisch kan fixen

[ Voor 8% gewijzigd door Xenophoben op 05-08-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
Ja, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
:) Gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Mocht er nog iemand eentje zoeken, blijkbaar zijn ze in Raalte(overijssel) heel goedkoop.

http://www.marktplaats.nl...1b&previousPage=lr&pos=12

Ik twijfel om er eentje daar te gaan halen voor die prijs.

[ Voor 36% gewijzigd door wildcardxl op 08-08-2016 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

wildcardxl schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:25:
Mocht er nog iemand eentje zoeken, blijkbaar zijn ze in Raalte(overijssel) heel goedkoop.

http://www.marktplaats.nl...1b&previousPage=lr&pos=12

Ik twijfel om er eentje daar te gaan halen voor die prijs.
Mede door dit topic en de goede verhalen en jouw link ben ik morgen als alles mee zit ook eigenaar van de shield!

Thanks!

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Volgens mij zijn ze al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Dat ging inderdaad sneller dan verwacht, haha dan maar geen shield voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

Inderdaad de laatste :>

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Was ook te laat jammer, volgende x beter .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Ik heb SPMC nu ingesteld. In de instellingen zie ik de opties voor receiver met DTS-HD en TrueHD staan en die heb ik aangezet.

Echter bij het afspelen van iets, krijg ik altijd PCM. Dus er gaat nog steeds iets mis nu.
Iemand enig idee? Er zijn mensen bij SPMC wel werkt voor surround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:41
kan jou receiver dat wel aan ?hebben die films die jij afspeelt wel DTS-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:42
kwdtje schreef op zondag 24 april 2016 @ 10:19:
[...]

Mijn eigen fout, blijkbaar een instelling binnen SPMC aangezet welke passthrough negeerde. Nu krijg ik weer DTS-HD Master door :-)
Helpt dit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

Wie van jullie heeft hem geroot?
Ik zou hem alleen al willen rooten voor AdAway

Handelingen lijken me niet heel veel anders dan het rooten van ieder ander android device... het zijn alleen iets meer stappen

http://nvidiashieldzone.c...ia-shield-tv-16gb-root-m/

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Kashika schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 20:54:
Ik heb SPMC nu ingesteld. In de instellingen zie ik de opties voor receiver met DTS-HD en TrueHD staan en die heb ik aangezet.

Echter bij het afspelen van iets, krijg ik altijd PCM. Dus er gaat nog steeds iets mis nu.
Iemand enig idee? Er zijn mensen bij SPMC wel werkt voor surround?
Bij werkt het gewoon, krijg ook netjes TrueHD, etc op mijn display. Heb je wel passthrough aangezet?

EDIT: ah, laat maar... ik zie dat je het al opgelost hebt :)

[ Voor 6% gewijzigd door TheKillingBean op 10-08-2016 08:57 ]

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Ik heb DTS, AC3 en alles wat niet master-hd en trueHD was uitgezet. Toen werkte het!

En daarna weer aangezet. Bleef werken. Vreemd wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee of een externe controller (in mijn geval Steam Controller) die aangesloten is op de pc gewoon nog werkt wanneer je je pc game naar de Nvidia Shield streamt? Het zou leuk zijn als ik de games op mijn pc naar Shield kon streamen en toch nog een Steam Controller kan gebruiken die in de pc zelf is geplugt (Shield en PC zouden vlak bij elkaar staan)

• Tha

Tha

gaat hard

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:15:
Heeft iemand een idee of een externe controller (in mijn geval Steam Controller) die aangesloten is op de pc gewoon nog werkt wanneer je je pc game naar de Nvidia Shield streamt? Het zou leuk zijn als ik de games op mijn pc naar Shield kon streamen en toch nog een Steam Controller kan gebruiken die in de pc zelf is geplugt (Shield en PC zouden vlak bij elkaar staan)
Ik gebruik het zelf niet, maar je lijkt je steam controller te kunnen gebruiken op je Shield

https://www.reddit.com/r/...ntroller_with_the_shield/

Tha

Verwijderd

Bedankt voor je antwoord, ik heb inmiddels mijn Shield gekocht maar van de pc streaming kan ik in principe toch geen gebruik maken aangezien ik in mijn pc een AMD graka heb. Nuja een leuke feature wanneer ik mijn pc nog eens upgrade en er een Nvidia-kaart in steek :) . Voor nu blijft de pc dan maar rechstreeks aan de tv gekoppeld

• Tha

Tha

gaat hard

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:23:
Bedankt voor je antwoord, ik heb inmiddels mijn Shield gekocht maar van de pc streaming kan ik in principe toch geen gebruik maken aangezien ik in mijn pc een AMD graka heb. Nuja een leuke feature wanneer ik mijn pc nog eens upgrade en er een Nvidia-kaart in steek :) . Voor nu blijft de pc dan maar rechstreeks aan de tv gekoppeld
Hier hebben ze het over kinoconsole
https://www.reddit.com/r/...eld_tv_amd_graphics_card/

http://kinoconsole.kinoni.com/

Valt te proberen :9

edit; filmpje YouTube: Remotely View and Control your PC Using your Mobile or Tablet (KinoC...

[ Voor 18% gewijzigd door Tha op 11-08-2016 12:56 ]

Tha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonFly
Tha schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 07:42:
Wie van jullie heeft hem geroot?
Ik zou hem alleen al willen rooten voor AdAway

Handelingen lijken me niet heel veel anders dan het rooten van ieder ander android device... het zijn alleen iets meer stappen

http://nvidiashieldzone.c...ia-shield-tv-16gb-root-m/
Yep, geroot. Het rooten zelf is simpel, dat kan meerdere keren zonder data verlies, ook nadat de shield is geupdate. Je moet alleen 1x de bootloader unlocken, daarmee wordt wel alles gewiped.
Overigens is die tutorial er omslachtig. Het kan zoveel makkelijker met Totalcommander en de ADB-plugin
screenshotje: http://forum.xda-develope...hp?p=67149123&postcount=2)

Dat is ook de reden dat ik de Shield root. Om hem deze altijd te kunnen benaderen via Totalcommander middels de ADB-plugin via LAN of Wifi. Geen geneuzel met usb kabels, wegvallende smb shares, sftp tooltjes etc. Dat en het feit dat ik de keylayouts kan benaderen om mijn remote meer knoppen en functies toe te wijzen dan de standaard mogelijk is

[ Voor 3% gewijzigd door DragonFly op 11-08-2016 23:12 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.