Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

DragonFly schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:08:
[...]

Yep, geroot. Het rooten zelf is simpel, dat kan meerdere keren zonder data verlies, ook nadat de shield is geupdate. Je moet alleen 1x de bootloader unlocken, daarmee wordt wel alles gewiped.
Overigens is die tutorial er omslachtig. Het kan zoveel makkelijker met Totalcommander en de ADB-plugin
screenshotje: http://forum.xda-develope...hp?p=67149123&postcount=2)

Dat is ook de reden dat ik de Shield root. Om hem deze altijd te kunnen benaderen via Totalcommander middels de ADB-plugin via LAN of Wifi. Geen geneuzel met usb kabels, wegvallende smb shares, sftp tooltjes etc. Dat en het feit dat ik de keylayouts kan benaderen om mijn remote meer knoppen en functies toe te wijzen dan de standaard mogelijk is
Super!
Dit weekend maar weer een frisse start maken dan en de boel wipen en rooten :>

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 14:16
Weet niet of het al voorbij is gekomen, maar weet iemand of, en zo ja hoe, de shield 3D iso's afspeelt? Mij lukt het niet werkend te krijgen via SPMC bijv. (terwijl in maart bij v 16.1 SPMC aangaf dat het zou moeten kunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:47
Iemand al bekend met de opvolger van dit mooie stukje hardware?

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidjoesz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 21:53
hully schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 10:02:
Weet niet of het al voorbij is gekomen, maar weet iemand of, en zo ja hoe, de shield 3D iso's afspeelt? Mij lukt het niet werkend te krijgen via SPMC bijv. (terwijl in maart bij v 16.1 SPMC aangaf dat het zou moeten kunnen)
Je kan proberen die 3d ISO te converteren naar MKV. Die krijg ik wel gewoon afgespeeld met SPMC.

Zal het straks ook met een 3d ISO uitproberen, kijken of die het ook doet dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:04
MillZ schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 11:37:
Iemand al bekend met de opvolger van dit mooie stukje hardware?
Nee, is er al een opvolger aangekondigd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 14:16
sidjoesz schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 16:54:
[...]

Je kan proberen die 3d ISO te converteren naar MKV. Die krijg ik wel gewoon afgespeeld met SPMC.

Zal het straks ook met een 3d ISO uitproberen, kijken of die het ook doet dan.
ok hoor graag of het lukt.

hoe converteer je naar mkv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

ViNOK16Bit schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:01:
[...]

Nee, is er al een opvolger aangekondigd dan?
Nee. Eerlijk gezegd vind ik het maar een vage post, waarschijnlijk gewoon een terugvind post.
Dit ding wordt echt nog niet snel vervangen, alles wat je er tegen aan gooit wordt door de X1 verschalkt. My guess is dat als er een opvolger komt dit pas late 2017 zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:04
hully schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:46:
[...]

Probeer deze maar http://www.makemkv.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidjoesz
hully schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:46:
[...]

Het is mij niet gelukt. Op een of ander manier speelt ie alleen in 2d af.

Zoals guidob al zei is makeMKV een goede, die gebruik ik zelf ook namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:27
Tha schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 07:42:
Wie van jullie heeft hem geroot?
Ik zou hem alleen al willen rooten voor AdAway

Handelingen lijken me niet heel veel anders dan het rooten van ieder ander android device... het zijn alleen iets meer stappen

http://nvidiashieldzone.c...ia-shield-tv-16gb-root-m/
Wat is het voordeel van AdAway op de Shield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

pelt schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:25:
[...]

Wat is het voordeel van AdAway op de Shield?
Ben nog niet aan het rooten toegekomen.
Maar op mijn Android toestel wil ik niet meer zonder.
Het blokkeert letterlijk alles wat met reclame te maken heeft.

Youtube, ads in games, etc

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
Op tweakers staat er "Aangeboden sinds: 19 maart 2016." Er verschijnen internationale reviews (+dit discussie topic) sinds 2015. Is er ondertussen een hardware upgrade, of betere versie die verkocht wordt, en zoja, hoe kan ik dit onderscheid zien? Of is het foutje op de site van tweakers?

pricewatch: Nvidia Shield Pro Android TV 500GB

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:47
kristof1234 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 22:57:
Op tweakers staat er "Aangeboden sinds: 19 maart 2016." Er verschijnen internationale reviews (+dit discussie topic) sinds 2015. Is er ondertussen een hardware upgrade, of betere versie die verkocht wordt, en zoja, hoe kan ik dit onderscheid zien? Of is het foutje op de site van tweakers?

pricewatch: Nvidia Shield Pro Android TV 500GB
Het tijdverschil heeft te maken met release in Amerika en in Europa, daar zit altijd verschil in.
De pro versie is exact hetzelfde enkel alleen met een hdd erin.

DaveD

• kristof1234
Ok, bedankt. Ik heb hem gekocht nu. Interessant toestel.

Kort vraagje nog. Ik heb externe harde schijf met content van vriend geleend. Na aansluiten lijken er mappen "Drive://Android/data/..." en "Drive://LOST.DIR" etc. aangemaakt te zijn.

(a) Is de content van de rest van de schijf intact gebleven + zijn alle read/write permissies intact gebleven?
(b) Kan ik deze bestanden gewoon deleten zonder dat dit problemen veroorzaakt voor (i) mezelf als ik hem opnieuw insteek, en (ii) mijn vriend later die zijn schijf wil terughebben.

Idealiter wil ik zijn schijf teruggeven in oorspronkelijk toestand, begrijp enkel niet goed waarom deze mappen werden aangemaakt.

Mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:28

6Pac

"Roma Victor"

kristof1234 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 17:54:
Ok, bedankt. Ik heb hem gekocht nu. Interessant toestel.

Kort vraagje nog. Ik heb externe harde schijf met content van vriend geleend. Na aansluiten lijken er mappen "Drive://Android/data/..." en "Drive://LOST.DIR" etc. aangemaakt te zijn.

(a) Is de content van de rest van de schijf intact gebleven + zijn alle read/write permissies intact gebleven?
(b) Kan ik deze bestanden gewoon deleten zonder dat dit problemen veroorzaakt voor (i) mezelf als ik hem opnieuw insteek, en (ii) mijn vriend later die zijn schijf wil terughebben.

Idealiter wil ik zijn schijf teruggeven in oorspronkelijk toestand, begrijp enkel niet goed waarom deze mappen werden aangemaakt.

Mvg
op beide vragen: Ja, je kan deze zonder problemen deleten en de permissies blijven gehandhaafd. Android maakt standaard deze mappen aan, met als doel evt. corrupte data terug kunnen halen na het mounten van een externe drive/sdkaart

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32
Voor de mensen die Plex gebruiken heb ik de volgende vraag:

sinds de laatste update heb ik geen plaatjes meer bij de folders (Documentaries, Kuifje, Movies, etc.)

Zie:

PlexZZ

Voorheen bestond die uit allemaal kleine covers. Hebben jullie nu ook dat die weg zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 21-08-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Hmm, sinds vanmorgen kan ik niet meer bij de GeForce now spellen op mijn shield openen. Is er iets mis met de nvidia servers?

Update: een Factory reset hielp ook niet

[ Voor 14% gewijzigd door Kasj op 21-08-2016 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
outlandos schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 13:39:
Voorheen bestond die uit allemaal kleine covers. Hebben jullie nu ook dat die weg zijn?
Jep, ze zijn ook weg hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
Kan ik een webbrowser "zoals de windows desktop" op shield krijgen?

Ik heb chrome .package manueel gedownload en vervolgens geïnstalleerd. De play store was standaard gelimiteerd. Chrome ziet er nu echter zo uit als op mijn Samsung phone (onhandig dus), en niet zoals op mijn desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebecca
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-09 22:42
Kan ik een webbrowser "zoals de windows desktop" op shield krijgen?
Zo heb ik het gedaan:

YouTube: NVIDIA SHIELD TV - How to install Chrome/Firefox/Dolphin Browser

<knip>
Wij staan geen APK-linkjes toe omdat we niet kunnen controleren of het legaal is.

[ Voor 50% gewijzigd door Grotman op 21-10-2016 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32
Oké apart, het ziet er zo toch minder leuk uit imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Kasj schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 14:40:
Hmm, sinds vanmorgen kan ik niet meer bij de GeForce now spellen op mijn shield openen. Is er iets mis met de nvidia servers?

Update: een Factory reset hielp ook niet
`
Is je gratis 3 maanden abo niet gewoon verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
Heeft iemand de nividia remote control (tv afstandbediening) en kan Plex player hier gemakkelijk mee worden bestuurd.

Op mijn PS4 kan ik gewoon L1 en R1 drukken voor door te spoelen etc.

De plex player op shield is echt absurd onhandig; vooral de FF/RW (klik, ga naar rechts, stel de snelheid in van doorspoelen, zonder preview spoelt ie naar andere tijd, ga terug naar play, wacht enkele seconden, verkeerde moment, ah fuck it... ik kijk dit stuk wel opnieuw).

Geen idee of dat op andere android systemen ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
rikoos schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:21:
[...]

`
Is je gratis 3 maanden abo niet gewoon verlopen?
Nee, denk dat het een probleem met de nvidia servers was. Ineens werkte het weer.

• sublimesk
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-05-2022
Hallo,

ik heb recent een Shield TV (16 GB) aangeschaft en probeerde gisteren een aantal video bestanden via Plex af te spelen (PMS op NAS DS213+). Via de app op m'n Samsung tv gaat dit vlekkeloos via direct play, maar via de client op de Shield weigeren een aantal bestanden af te spelen vanwege transcoding issues.
Iemand bekend met dit fenomeen? zijn er oplossingen? Ik heb subtitles al uitgezet.

bvd,

Jeroen

• sidjoesz
sublimesk schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:32:
Hallo,

ik heb recent een Shield TV (16 GB) aangeschaft en probeerde gisteren een aantal video bestanden via Plex af te spelen (PMS op NAS DS213+). Via de app op m'n Samsung tv gaat dit vlekkeloos via direct play, maar via de client op de Shield weigeren een aantal bestanden af te spelen vanwege transcoding issues.
Iemand bekend met dit fenomeen? zijn er oplossingen? Ik heb subtitles al uitgezet.

bvd,

Jeroen
Je kan proberen de PMS op je Shield te laten draaien.

Had ook vaak last als ik het vanaf mijn NAS afspeelde, maar dat komt denk ik meer doordat ik een 415Play heb die er wat minder goed mee omgaat.

• sublimesk
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-05-2022
sidjoesz schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:08:
[...]

Je kan proberen de PMS op je Shield te laten draaien.

Had ook vaak last als ik het vanaf mijn NAS afspeelde, maar dat komt denk ik meer doordat ik een 415Play heb die er wat minder goed mee omgaat.
De PMS op mn NAS wordt niet meer ondersteund door Plex sinds versie 1.0. Zodra dat problemen gaat opleveren ga ik over is het plan. Vooralsnog draait het via de Samsung tv prima, maar vindt het apart dat zo'n geavanceerd apparaat als de Shield zoveel problemen kent met Plex/direct play...

• kristof1234
sublimesk schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:32:
in plex settings (dus op je shield) kan je "direct play: force" zetten ipv "automatic."

Geen ideale oplossing, maar speelt wel dan alle files meestal wel (zonder transcoding) -- behalve als je .avi file zou hebben van 10 jaar oud.

Maar normaal moet hij ook transcoding aankunnen voor doorsnee files; behalve "1080p 10 bit hevc/x265" lijkt hij niet te kunnen transcoden. Via processor kan hij die files wel decoderen en vlot spelen met direct play.

[ Voor 20% gewijzigd door kristof1234 op 25-08-2016 15:52 ]

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:00
Bovenstaande heb ik ook last van. Plexserver op Synology. Dan speelt de Shield niets af.
Ook niet als ik direct play: force heb staan. Nu dus maar de Plexserver op de Shield draaien.

Bijzonder is het wel. De Shield zou gewoon zelf moeten transcoden wat ie aan bron krijgt, naar mijn idee.
Dat doet de Samsung TV immers ook. Mijn NAS doet niets aan transcoding, de mediaplayer doet dat, in dit geval. Nou ja, geen grote ramp, wie weet wordt dat nog eens anders door een update.

[ Voor 8% gewijzigd door ChuckyDevil op 25-08-2016 16:33 ]

• kristof1234
ik snap het mounten van externe media als "internal storage" nog niet zo goed in Android

als ik sd card koop van 32 gb wordt mijn internal storage van 16 gb virtueel uitgebreid tot 48 gb en "ziet" android dit als een eenheid, of heb ik zoals windows dan twee drives (i.e. c:/ en d:/)

In het bijzonder (als plex metadata, covers etc.) te groot zijn, moet ik al mijn plex software dan moven naar andere locatie (i.e. de tweede gescheiden drive?), of is er virtueel gewoon een grotere harde schijf en gebeurt alles automatisch?

indien er effectief twee gescheiden locaties zijn (analogie c:/ en d:/) heb ik volgende vraag: als ik plex metadata/covers naar sd card wil moven, heeft dat geen negatieve impact, werkt programma dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Weet iemand of de 3 maanden gratis geforce now per console is of per account?

Edit: En weer 3 maanden gratis!

[ Voor 18% gewijzigd door DaveD1109 op 27-08-2016 06:51 ]

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Een aantal spellen is tijdelijk in prijs verlaagd. Bron.
Ben zelf totaal geen gamer, maar voor de gein toch maar 's Doom en Metal Gear er op gezet.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
DaveD1109 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:13:
Weet iemand of de 3 maanden gratis geforce now per console is of per account?

Edit: En weer 3 maanden gratis!
Heb je het nieuwe account met enkel een ander mailadres/gebruikersnaam (dezelfde creditcard en hetzelfde adres) aangemaakt? Zou wel makkelijk zijn dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
djpdjpnl schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 09:28:
[...]

Heb je het nieuwe account met enkel een ander mailadres/gebruikersnaam (dezelfde creditcard en hetzelfde adres) aangemaakt? Zou wel makkelijk zijn dan. :P
Nee heb een nieuwe shield tv en daarop gewoon ingelogd met mijn account. Kreeg gelijk een mail dat ik 3 maanden gratis heb!😜

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
Kent iemand per ongeluk nog een webshop waar je de Remote kan kopen?

pricewatch: Nvidia Shield Remote

Er is slechts één winkel, maar hij is redelijk prijzig. Coolblue is zonder voorraad.

Is remote eigenlijk aan te raden. Ik wil eigenlijk enkel plex/VLC gebruiken. Is het praktisch om te navigeren (play, doorspoelen, etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebecca
  • Laatst online: 02-09 22:42
Is remote eigenlijk aan te raden?
Is dit wat voor je:

YouTube: NVIDIA SHIELD TV - The Android TV Remote App (Install + Overview)

[ Voor 19% gewijzigd door Rebecca op 27-08-2016 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
In die tijd dat de shield al bestaat en Android tv is het aanbod van apps en de games van geforce now wel erg karig nog! Ontwikkelaars lopen volgens mij nog niet echt hard om apps te ontwikkelen voor Android tv. Nvidia is ook nog niet echt druk bezig geweest met games toevoegen aan geforce now in de maanden dat ik geen shield tv heb gehad.
Apple lijkt dit beter doen qua apps voor de Apple tv 4.😁

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
DaveD1109 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:34:
In die tijd dat de shield al bestaat en Android tv is het aanbod van apps en de games van geforce now wel erg karig nog! Ontwikkelaars lopen volgens mij nog niet echt hard om apps te ontwikkelen voor Android tv. Nvidia is ook nog niet echt druk bezig geweest met games toevoegen aan geforce now in de maanden dat ik geen shield tv heb gehad.
Apple lijkt dit beter doen qua apps voor de Apple tv 4.😁
Dat gevoel heb ik ook in de korte tijd dat ik de shield heb geprobeerd. Karig qua app support. Apple tv gaat wat dat betreft harder maar dat is dan weer als mediaplayer zwaar onder de maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
keepitfrosty schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:00:
[...]

Dat gevoel heb ik ook in de korte tijd dat ik de shield heb geprobeerd. Karig qua app support. Apple tv gaat wat dat betreft harder maar dat is dan weer als mediaplayer zwaar onder de maat.
Inderdaad daarin is de shield gewoon subliem! Vind het ook echt een top apparaat verder.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

kristof1234 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:21:
Kent iemand per ongeluk nog een webshop waar je de Remote kan kopen?

pricewatch: Nvidia Shield Remote

Er is slechts één winkel, maar hij is redelijk prijzig. Coolblue is zonder voorraad.

Is remote eigenlijk aan te raden. Ik wil eigenlijk enkel plex/VLC gebruiken. Is het praktisch om te navigeren (play, doorspoelen, etc.)?
Ik heb een Neo A2 Liet gekocht bij Conrad en bevalt me erg goed. Enig nadeel is dat je een USB poort kwijt bent omdat de onboard BT de remote niet ziet.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Kak!! Heb er net 1 gekocht! Hmm misschien toch proberen terug te sturen!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
DaveD1109 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:15:
[...]

Kak!! Heb er net 1 gekocht! Hmm misschien toch proberen terug te sturen!
Blegh, vies woord vind ik dat! Waarom zou je hem terug sturen? Er is nog heel weinig bekend over de specificaties van de nieuwe Shield. Ook is er nog geen release datum bekend. De huidige Shield is al een prima apparaat waar je best even mee vooruit kan tot de volgende in NL beschikbaar is imo.

[ Voor 3% gewijzigd door ViNOK16Bit op 30-08-2016 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
ViNOK16Bit schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:26:
[...]

Blegh, vies woord vind ik dat! Waarom zou je hem terug sturen? Er is nog heel weinig bekend over de specificaties van de nieuwe Shield. Ook is er nog geen release datum bekend. De huidige Shield is al een prima apparaat waar je best even mee vooruit kan tot de volgende in NL beschikbaar is imo.
Omdat die van mij nog in het plastic zit misschien? Lullig voor je dat jij dat een vies woord vindt maar daar heb ik geen boodschap aan natuurlijk.
Dat het nog een tijd gaat duren snap ik evenals het feit dat die misschien helemaal niet komt.
De opvolger van de K1 tablet welke ook bij de fcc was verschenen is immers ook gecanceld.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Maar heb je dan een huidig alternatief thuis waardoor je het in gebruik nemen van de Shield uit wil stellen? En het was verder niet heel serieus bedoeld hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
ViNOK16Bit schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:04:
Maar heb je dan een huidig alternatief thuis waardoor je het in gebruik nemen van de Shield uit wil stellen? En het was verder niet heel serieus bedoeld hoor ;)
Nee verder geen alternatief. Twijfelde wel bij aanschaf tussen de shield en een Apple tv 4 aangezien er veel Apple is in huis. De shield is een cadeau voor mij voor mijn verjaardag. Kan hem nog ruilen/retourneren maar neig er wel naar om ermee aan de slag te gaan.
Heb hem eerder gehad toen hij net uit was maar toen weer verkocht.
Gebruikte toen raspberry pi dus shield was overkill.

DaveD

• SpeedersPeugeot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-03 14:56
Heb sinds kort geen 4K meer via Netflix op de Shield naar mijn 4k Philips 49PUS7909 op HDMI 1. Weet iemand hoe dat komt? Ik zal eens bellen met Netflix. Ik heb wel netjes alle firmware updates doorgevoerd.

[ Voor 3% gewijzigd door SpeedersPeugeot op 01-09-2016 16:38 ]

Mary had a crypto key...

• rikoos
DaveD1109 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:29:
[...]

Twijfelde wel bij aanschaf tussen de shield en een Apple tv 4 aangezien er veel Apple is in huis. De shield is een cadeau voor mij voor mijn verjaardag. Kan hem nog ruilen/retourneren maar neig er wel naar om ermee aan de slag te gaan.
Niet te vergelijken met elkaar qua mogelijkheden, ik had beide maar de ATV4 doorgeschoven naar mijn ouders. De shield kan zoveel meer de standaard diensten op de ATV4, via sideloading kan je ook airplay erop zetten en dat was het enige waarvoor ik de ATV4 zou kiezen, nu dat ook op de shield kan was de keuze HEEL makkelijk voor mij om maar één apparaat te gebruiken ;-)

• DaveD1109
rikoos schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:23:
[...]

Niet te vergelijken met elkaar qua mogelijkheden, ik had beide maar de ATV4 doorgeschoven naar mijn ouders. De shield kan zoveel meer de standaard diensten op de ATV4, via sideloading kan je ook airplay erop zetten en dat was het enige waarvoor ik de ATV4 zou kiezen, nu dat ook op de shield kan was de keuze HEEL makkelijk voor mij om maar één apparaat te gebruiken ;-)
Heb hem inmiddels ook in gebruik en ben er uiterst tevreden over. Welke app gebruik jij voor airplay?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
rikoos schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:23:
[...]

Is dat dan airplay video en audio of alleen airplay audio? Ik heb op mijn openelec box ook airplay zitten maar dat werkt mij toch een portie brak en 9 van de 10 keer alleen audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac
  • Laatst online: 19-08 13:28

6Pac

"Roma Victor"

SpeedersPeugeot schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:04:
Heb sinds kort geen 4K meer via Netflix op de Shield naar mijn 4k Philips 49PUS7909 op HDMI 1. Weet iemand hoe dat komt? Ik zal eens bellen met Netflix. Ik heb wel netjes alle firmware updates doorgevoerd.
Meestal, na een firmware update, moeten de apps ook bijgewerkt worden. Normaal gesproken gaat dat automatisch maar kan zijn dat na de FM upgrade dat terug is gezet naar handmatig. Je kan even kijken of je Netflix app up-to-date is.

Offtopic: Ikzelf gebruik Netflix die native op mijn LG oled TV staat en deze word niet automatisch bijgewerkt, dus als bij mij het rode cirkeltje blijft draaien weet ik dat ik de app bij moet werken.

edit: Je had het alleen over 4K :P - Wat dat betreft kan je het beste op je Netflix account inloggen (op bijv. een PC) en checken bij je profiel of de instellingen voor het afspelen op de hoogste stand staan.

[ Voor 12% gewijzigd door 6Pac op 02-09-2016 13:18 ]

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
DaveD1109 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:36:
[...]
Heb hem inmiddels ook in gebruik en ben er uiterst tevreden over. Welke app gebruik jij voor airplay?
Ik zal vanavond kijken voor je..
keepitfrosty schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:45:
[...]
Is dat dan airplay video en audio of alleen airplay audio? Ik heb op mijn openelec box ook airplay zitten maar dat werkt mij toch een portie brak en 9 van de 10 keer alleen audio.
Op de shield werken beide goed volgens mij, al ik moet eerlijk zeggen dat ik airplay nooit gebruik voor beeld dat gaat via de chromecast optie in Android maar geluid werkt 100% goed, ik gebruik airplay voor spotify via mijn werk iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
rikoos schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:31:
[...]

Ik zal vanavond kijken voor je..

[...]

Op de shield werken beide goed volgens mij, al ik moet eerlijk zeggen dat ik airplay nooit gebruik voor beeld dat gaat via de chromecast optie in Android maar geluid werkt 100% goed, ik gebruik airplay voor spotify via mijn werk iphone.
Spotify heeft toch gewoon een app op de shield en ondersteund op de iPhone toch chromecast?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Is het mogelijk om Plex Media Server vanuit de store te updaten naar de laatste versie of moet Nvidia een nieuwe update uitbrengen hiervoor?

Edit:
Stond gewoon in de Play store.. >_<

[ Voor 14% gewijzigd door djpdjpnl op 03-09-2016 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
DaveD1109 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 08:09:
[...]

Spotify heeft toch gewoon een app op de shield en ondersteund op de iPhone toch chromecast?
Ja alleen ik bedien alles vaak via mijn telefoon en vaak via de sp app dus daarom :-) gewend om zo te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
rikoos schreef op zondag 04 september 2016 @ 11:51:
[...]

Ja alleen ik bedien alles vaak via mijn telefoon en vaak via de sp app dus daarom :-) gewend om zo te doen
Dat doet ie via chromecast toch ook? Althans ik gebruik zelf deezer en die doet dat.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
DaveD1109 schreef op zondag 04 september 2016 @ 11:54:
[...]

Dat doet ie via chromecast toch ook? Althans ik gebruik zelf deezer en die doet dat.
Yep, die zit natuurlijk ook standaard in Android dus op de shield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Wie weet waar ik de advancedsettings.xml moet plaatsen voor SPMC? Ik kan de folder niet vinden. Of moet ik die zelf aanmaken?

Het gaat hierover: https://github.com/koying...mple-advancedsettings.xml

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:27
ViNOK16Bit schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:51:
Wie weet waar ik de advancedsettings.xml moet plaatsen voor SPMC? Ik kan de folder niet vinden. Of moet ik die zelf aanmaken?

Het gaat hierover: https://github.com/koying...mple-advancedsettings.xml
Even via ES File Explorer (oid) naar de userdata map van SPMC navigeren. Het is een hidden map, dus even aanvinken in je explorer app dat ie die laat zien.

http://kodi.wiki/view/userdata

[ Voor 3% gewijzigd door pelt op 05-09-2016 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
HDR wordt dus ondersteund voor Netflix content. Maar hoe zit het nu met games die je streamt vandaag de pc? Een als dit kan is het dan alleen voor de 1000 serie of ook voor de 900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Frank76NL schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 17:24:
HDR wordt dus ondersteund voor Netflix content. Maar hoe zit het nu met games die je streamt vandaag de pc? Een als dit kan is het dan alleen voor de 1000 serie of ook voor de 900?
Het kan ook met de 900 serie v.w.b. GeForce Experience wat nodig is voor Shield pc streaming: http://www.geforce.com/ge...ience/system-requirements

Ik kan niets vinden over gamen in HDR op de Shield. Weet niet of dat überhaupt al kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:32
Bedankt voor de tip. Ben nog wat met het apparaat aan het spelen, dit maakt het een stuk makkelijker voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:51
Is het mogelijk om een NAS te koppelen aan de nvidia shield die niet in het zelfde netwerk staat (dus op een andere locatie)?

Ik heb namelijk een nas staan waar glas is maar mijn nvidia shield met plex server wil ik draaien op de plek waar ik een 4k tv heb staan.

Met kodi kan ik middels webdav verbinding maken maar op de shield icm plex server wil het nog niet lukken.

Naar mijn weten heeft de plex server ook geen webdav support.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:48
symen89 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:32:
Is het mogelijk om een NAS te koppelen aan de nvidia shield die niet in het zelfde netwerk staat (dus op een andere locatie)?

Ik heb namelijk een nas staan waar glas is maar mijn nvidia shield met plex server wil ik draaien op de plek waar ik een 4k tv heb staan.

Met kodi kan ik middels webdav verbinding maken maar op de shield icm plex server wil het nog niet lukken.

Naar mijn weten heeft de plex server ook geen webdav support.

Iemand suggesties?
Plex pass, NAS als Plex media server gebruiken en de Shield als Plex (client), kost je alleen een maandelijks, jaarlijks of eenmalig bedrag. Hiermee maakt het niet uit of je NAS (Plex media server) in Nederland staat en jij in Amerika bent of andersom maar kun je altijd bij je media vanaf je telefoon, tablet, nvidia shield etc. Denk dat Plex om die reden ook geen webdav etc support omdat ze een ecosysteem hebben waar ze je in willen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
lubbertkramer schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:41:
[...]

Plex pass, NAS als Plex media server gebruiken en de Shield als Plex (client), kost je alleen een maandelijks, jaarlijks of eenmalig bedrag. Hiermee maakt het niet uit of je NAS (Plex media server) in Nederland staat en jij in Amerika bent of andersom maar kun je altijd bij je media vanaf je telefoon, tablet, nvidia shield etc. Denk dat Plex om die reden ook geen webdav etc support omdat ze een ecosysteem hebben waar ze je in willen houden.
Ik heb het niet over de clients maar alleen over de serverkant. Op plek A staat een NAS die niet krachtig genoeg voor 4k transcoding en mede daardoor is mijn keuze gevallen op de Shield als Plex server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
symen89 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:00:
[...]

Ik heb het niet over de clients maar alleen over de serverkant. Op plek A staat een NAS die niet krachtig genoeg voor 4k transcoding en mede daardoor is mijn keuze gevallen op de Shield als Plex server.
Dan kan nog de NAS de Plex Media Server zijn alleen de transcoding laat je plaatsvinden op de shield :) (Direct play forceren is dat zo uit mijn hoofd)

Edit 1:
Waarom dan Plex gebruiken als het met Kodi werkt dmv webdav verbinding, dan ben je alleen afhankelijk van de snelheid op de lijn.

Edit 2:
Anders Shield bij je NAS op locatie plaatsen als PMS en Plex op een smarttv of chromecast op je tv gebruiken

[ Voor 25% gewijzigd door lubbertkramer op 07-09-2016 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• symen89
lubbertkramer schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:39:
[...]
Dan kan nog de NAS de Plex Media Server zijn alleen de transcoding laat je plaatsvinden op de shield :) (Direct play forceren is dat zo uit mijn hoofd)
Als ik PMS op de NAS zet en direct play forceer dan staat er bij sommige video files: ''de server is niet krachtig genoeg'' (ik heb nog een paar oude .avi bestanden). De PMS op de Shield geeft deze error niet.
Edit 1:
Waarom dan Plex gebruiken als het met Kodi werkt dmv webdav verbinding, dan ben je alleen afhankelijk van de snelheid op de lijn.
Ik deel mijn server met een aantal familieleden die graag bestanden willen kijken via de plex app. Kodi is helaas niet zo gebruiksvriendelijk.
Edit 2:
Anders Shield bij je NAS op locatie plaatsen als PMS en Plex op een smarttv of chromecast op je tv gebruiken
Shield en NAS bij elkaar lijkt idd helaas de enige uitkomst maar dan mis ik de voordelen van hoge upload speed als de server aan een glas lijntje zit.

Ik vind het wel een gemis dat de shield geen remote host kan mounten via FTP of Webdav. Mocht iemand een oplossing hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
symen89 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:16:
[...]

Als ik PMS op de NAS zet en direct play forceer dan staat er bij sommige video files: ''de server is niet krachtig genoeg'' (ik heb nog een paar oude .avi bestanden). De PMS op de Shield geeft deze error niet.

[...]

Ik deel mijn server met een aantal familieleden die graag bestanden willen kijken via de plex app. Kodi is helaas niet zo gebruiksvriendelijk.

[...]

Shield en NAS bij elkaar lijkt idd helaas de enige uitkomst maar dan mis ik de voordelen van hoge upload speed als de server aan een glas lijntje zit.

Ik vind het wel een gemis dat de shield geen remote host kan mounten via FTP of Webdav. Mocht iemand een oplossing hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag
Maakt het lastig inderdaad, maar denk dat dan de beste oplossing is. Opzich heb je dan een directe verbinding NAS - PMS en dat via een glaslijntje naar buiten waar dan vooral je binnenkomende verbinding een bottleneck kan zijn (op locatie) maar thuis zou dat dan 4K moeten kunnen streamen.

Denk dat het geen Shield issue is voor externe koppeling maar vooral een Plex issue, dit vanwege het ecosysteem waar ze willen dat je ervoor betaald want het is binnen Kodi wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik vraag me twee dingen af.

Worden apps in de shield automatisch geupdate?
Zie nergens namelijk optie om naar updates te zoeken..

en

Hoe kan ik Horizon.TV werkend krijgen.

Iemand een idee?

[ Voor 24% gewijzigd door seninha op 07-09-2016 17:31 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
seninha schreef op woensdag 07 september 2016 @ 17:30:
Ik vraag me twee dingen af.

Worden apps in de shield automatisch geupdate?
Zie nergens namelijk optie om naar updates te zoeken..

en

Hoe kan ik Horizon.TV werkend krijgen.

Iemand een idee?
Kan je de horizon go app niet sideloaden?
Volgens mij is dit namelijk al eerder langsgekomen.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Geen idee..ben een paar pagina terug gegaan op dit topic maar kon het niet zo snel vinden.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
seninha schreef op woensdag 07 september 2016 @ 18:34:
Geen idee..ben een paar pagina terug gegaan op dit topic maar kon het niet zo snel vinden.
Zoek functie?? 8)7

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
seninha schreef op woensdag 07 september 2016 @ 18:34:
NVIDIA Shield Console

Effe zoeken dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Bedankt Megamind...blij dat er normaal antwoord gegeven kan worden.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
seninha schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:54:
Bedankt Megamind...blij dat er normaal antwoord gegeven kan worden.
Aangeven dat er een zoekfunctie is, lijkt me ook een heel normaal antwoord. Waarom niet gewoon gebruik maken van de mogelijkheden die er zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik geef toch aan dat ik het waardeer. Was functie vergeten, en dankzij Megamind heb ik het kunnen vinden.
Maak je niet druk.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
opgelost

[ Voor 97% gewijzigd door salgera op 08-09-2016 01:56 . Reden: oplossing gevonden ]

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
seninha schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:09:
Ik geef toch aan dat ik het waardeer. Was functie vergeten, en dankzij Megamind heb ik het kunnen vinden.
Maak je niet druk.
Mocht ik je de indruk hebben gegeven dat ik me ook maar enigszins druk maak om je, don't worry, is niet het geval! :w

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-08 08:25
Ben zo langzaam helemaal klaar met mijn Shield, ik krijg het probleem wat ik heb maar niet getackeld en het is best frustrerend.

Sta nu zelfs op het punt om mijn oude NUC maar weer aan te slingeren, want om telkens naar het apparaat te lopen stekker eruit en erin is niet echt handig.

Vanuit Nvidia kreeg ik de volgende opdracht:

We will try the power recycle steps then test the device for sometime
1. Shut down the console, disconnect the console from the power adapter and the HDMI cable
2. Hold the NVIDIA power button for 30 seconds
3. Connect the power cable only to the console and switch it on
4. Wait for 2-3 minutes
5. Connect the HDMI cable to the console

Vervolgens heeft hij het een tijdje (lees 2 dagen), goed gedaan.
Maar nu is het weer raak, en blijf ik het probleem houden dat ik geen beeld krijg (powercycle lost dit op).

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
Protax schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:14:
Ben zo langzaam helemaal klaar met mijn Shield, ik krijg het probleem wat ik heb maar niet getackeld en het is best frustrerend.

Sta nu zelfs op het punt om mijn oude NUC maar weer aan te slingeren, want om telkens naar het apparaat te lopen stekker eruit en erin is niet echt handig.

Vanuit Nvidia kreeg ik de volgende opdracht:

We will try the power recycle steps then test the device for sometime
1. Shut down the console, disconnect the console from the power adapter and the HDMI cable
2. Hold the NVIDIA power button for 30 seconds
3. Connect the power cable only to the console and switch it on
4. Wait for 2-3 minutes
5. Connect the HDMI cable to the console

Vervolgens heeft hij het een tijdje (lees 2 dagen), goed gedaan.
Maar nu is het weer raak, en blijf ik het probleem houden dat ik geen beeld krijg (powercycle lost dit op).
Klinkt als een HDMI handshake issue. Al een andere kabel/HDMI poort geprobeerd? Kun je het ook testen op een andere TV?

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• Protax
DeOS schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:16:
[...]

Klinkt als een HDMI handshake issue. Al een andere kabel/HDMI poort geprobeerd? Kun je het ook testen op een andere TV?
Ja, andere kabel en poort al geprobeerd.
Nadeel is dat het vooral voorkomt als ik de Shield even niet heb gebruikt, bijv. de volgende ochtend.

Als ik via mijn Harmony de activiteit start waar de Shield in zit zie ik keurig het groene lampje aan gaan, en daarnaast als ik knoppen druk hoor ik het wel bekende geluid van het Shield menu.

Echter blijft het beeld zwart, ook als ik het via de controller probeer.

:(

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:22
Protax schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:21:
[...]

Ja, andere kabel en poort al geprobeerd.
Nadeel is dat het vooral voorkomt als ik de Shield even niet heb gebruikt, bijv. de volgende ochtend.

Als ik via mijn Harmony de activiteit start waar de Shield in zit zie ik keurig het groene lampje aan gaan, en daarnaast als ik knoppen druk hoor ik het wel bekende geluid van het Shield menu.

Echter blijft het beeld zwart, ook als ik het via de controller probeer.

:(
wat voor tv heb je? heb zelf een soortgelijk issue gehad een tijd lang met mn ziggo decoder en ook met mn ps4 icm met mijn tv. ( weet niet of het wat met elkaar te maken heeft maar wellicht.?)

• Protax
nickertNL schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:23:
[...]

wat voor tv heb je? heb zelf een soortgelijk issue gehad een tijd lang met mn ziggo decoder en ook met mn ps4 icm met mijn tv. ( weet niet of het wat met elkaar te maken heeft maar wellicht.?)
Samsung D8000 46"
reviews: Samsung D8000: over de rand

Met PS4/VU+/Intel NUC heb ik geen problemen...

[ Voor 5% gewijzigd door Protax op 08-09-2016 14:45 ]

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:22
wellicht nog handig om te testen of je aan ander beeldscherm dit probleem ook hebt.
bij mij had mn xbox bijvoorbeeld weer geen probleem op mn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marski69
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-06 14:10
Protax schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:45:
[...]

Samsung D8000 46"
reviews: Samsung D8000: over de rand

Met PS4/VU+/Intel NUC heb ik geen problemen...
Ik heb een Sammie 55C8700 en ik heb deze problemen ook niet.
Heb mijn Shield wel in mijn Reciever HDMI gestoken die van daaruit
weer met een HDMI ACR verbinding naar mijn TV gaat.
Iets met:
- HDMI poorten?
- CEC control?

• DaveD1109
Ik moest mij net ineens opnieuw inloggen op de grid server Is er een updaten geweest?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excorio
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik ben voornemens om ook een nVidia Shield Android TV 16GB aan te schaffen voor bij mijn (hopelijk) dit weekend aangeschafte LG OLED55B6V TV. Echter zie ik in PW slechts een grayed out Amazon.de en op de site van nVidia zelf is hij out of stock. Is de 16GB EOL of gewoon tijdelijk wat slechter verkrijgbaar? Afgezien van extra diskruimte (die ik niet denk nodig te hebben), wat is het verschil tussen de 16GB en 500GB versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Excorio schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:15:
Ik ben voornemens om ook een nVidia Shield Android TV 16GB aan te schaffen voor bij mijn (hopelijk) dit weekend aangeschafte LG OLED55B6V TV. Echter zie ik in PW slechts een grayed out Amazon.de en op de site van nVidia zelf is hij out of stock. Is de 16GB OEL of gewoon tijdelijk wat slechter verkrijgbaar? Afgezien van extra diskruimte (die ik niet denk nodig te hebben), wat is het verschil tussen de 16GB en 500GB versie?
Het interne geheugen is het enige verschil. Is een gewone HD die erin zit dus best wel prijzig maar is wel te modden met een lekker snelle SSD :-) Helaas is de 16GB niet om te bouwen door er een HD in te stoppen. Dus intern een iets andere behuizing.

Zijn al een tijd speculaties over een nieuwe echter is dit tekort wel vaker hoor dus het hoeft ook helemaal niets te zeggen ;-) Ik heb toevallig van de week door de schaarste één gekocht voor een vriend via link en binnen 3 dagen was hij er. Alza is niet zo bekend in NL maar is gewoon betrouwbaar, al vaak wat gekocht.

• Excorio
  • Niet online
rikoos schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:28:
[...]

Het interne geheugen is het enige verschil. Is een gewone HD die erin zit dus best wel prijzig maar is wel te modden met een lekker snelle SSD :-) Helaas is de 16GB niet om te bouwen door er een HD in te stoppen. Dus intern een iets andere behuizing.

Zijn al een tijd speculaties over een nieuwe echter is dit tekort wel vaker hoor dus het hoeft ook helemaal niets te zeggen ;-) Ik heb toevallig van de week door de schaarste één gekocht voor een vriend via link en binnen 3 dagen was hij er. Alza is niet zo bekend in NL maar is gewoon betrouwbaar, al vaak wat gekocht.
Thanks! Die site kende ik inderdaad niet.

Ik heb een NAS met 4x3TB erin. Is er een reden om dan nog voor de 500 gb te willen gaan? Ikzelf denk alleen kodi en Netflix 4k te gebruiken voor nu. Misschien paar apps er nog bij, maar meer niet. Ook denk ik de stream optie te willen verkennen en indien leuk vaker gebruiken, maar daar heb je geen local storage voor nodig toch?

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:01
Ik heb de 16, kijk alleen via Kodi media die op een andere pc staat en mis geen opslag.

• rikoos
Ik zou lekker voor de 16gb gaan, kodi erop en gaan. Netflix heeft een native app op de shield dus dat is ook geregeld. Mount je NAS in je Shield en klaar. Waar zou je meer geheugen voor moeten hebben als je een NAS hebt staan toch 😉 Scheelt weer 100 euro tov de 500gb versie.

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-07 10:15
Als je Plex Media Server wil gebruiken, dan heeft de 500GB echt meerwaarde. Anders niet echt imo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Excorio
  • Niet online
OK, bedankt voor de tips. 16Gb it is...

• Sheva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:32
Iemand een idee? Soms als ik een apk sideload staat er 'dat geen van de applicaties de installatie kan uitvoeren' of iets dergelijks. Heeft iemand een tip om de APK dan toch uit te kunnen pakken en te installeren?

Verwijderd

Ik vraag me af of iemand al zn Nvidia Shield weer weg heeft gedaan. Wat is de reden dat je dat gedaan hebt ? Warrom ? Had je toch liever een andere tablet gekocht

Edit; Sorry verkeerde topic!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2016 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 23:57:
Ik vraag me af of iemand al zn Nvidia Shield weer weg heeft gedaan. Wat is de reden dat je dat gedaan hebt ? Warrom ? Had je toch liever een andere tablet gekocht
Ehhh verkeerde topic! Dit topic gaat over de shield tv, dus niet over de tablet. ;)

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:06
Ik overweeg ook een Nvidia shield tv aan te schaffen. Met name de goede werking met Netflix spreekt mij aan maar ik ga er ook Kodi en wellicht Plex op draaien.

Maar er is één puntje waar ik me zorgen over maak. In dit artikel https://www.kodi-xbmc.com/why-nvidia-shield-sucks/ zag ik het volgende staan:
On the 720p TV, the Shield can only work at 1080p which means non native resolution and big visible pixels.
Het lijkt mij vreemd maar kan iemand dat bevestigen of weerleggen? Wij hebben hier nog een HD ready tv (Panasonic Vieira 32 inch) staan en die gaat nog niet weg.

Anders wordt het toch gewoon een mini-pctje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb ook een Shield TV aangeschaft als vervanger van een antieke HTPC en hij bevalt me tot zover goed.
Wat ik storend vind is de rij met recommendations die boven in staat. Daar staat werkelijk nooit iets dat me interesseert. Ik wilde het kwijt.
Ik heb via de home screen settings de apps verborgen die dat mogen doen. Maar toen bleef er eindeloos een cirkel draaien dat hij aan het zoeken was naar recommendations. Daarna heb ik bij alle apps in de settings van de apps zelf meldingen uitgeschakeld. Dat hielp een beetje. Nu krijg ik 1-2 minuten lang die draaiende cirkel met de boodschap dat hij aan het zoeken is en daarna de melding Sorry, no recommendations. Zucht...dat is niet hetzelfde als niets melden. Als ik geen meldingen wil, wil ik geen meldingen, ook niet de melding dat er helaas niets te melden valt.

Is er een mogelijkheid om die hele bovenste rij te verwijderen? Want eigenlijk is nu 2/3 van mijn scherm bezit van de sorry melding en pas daar onder begint wat ik echt wil zien

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:13
Die hele bovenste rij heb ik verwijderd, maar dat zoeken na het opstarten blijft.
Wat wel werkt is als je in het Kodi menu direct overgaat na de stand-by modus.(niet uitloggen)
Als ik daarna met mijn Harmony de shield aanzet zit ik direct in het Kodi menu

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dat is wat ik ook ongeveer bereikt heb. Maar ik zit niet alleen in SPMC (Kodi fork speciaal voor android)
Het leegmaken van de bovenste regel maakt hem wel ongeveer vrij, maar haalt hem niet weg. Dat betekent dus dat je de bovenste 2/3 van je scherm 'leeg' is en dat je naar beneden moet scrollen om bij de normale dingen te komen. Ik zou die hele rij echt kwijt willen of bv naar onderen verplaatsen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Pagina: 1 ... 16 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.