Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Protax schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:14:
Ben zo langzaam helemaal klaar met mijn Shield, ik krijg het probleem wat ik heb maar niet getackeld en het is best frustrerend.

Sta nu zelfs op het punt om mijn oude NUC maar weer aan te slingeren, want om telkens naar het apparaat te lopen stekker eruit en erin is niet echt handig.

Vanuit Nvidia kreeg ik de volgende opdracht:

We will try the power recycle steps then test the device for sometime
1. Shut down the console, disconnect the console from the power adapter and the HDMI cable
2. Hold the NVIDIA power button for 30 seconds
3. Connect the power cable only to the console and switch it on
4. Wait for 2-3 minutes
5. Connect the HDMI cable to the console

Vervolgens heeft hij het een tijdje (lees 2 dagen), goed gedaan.
Maar nu is het weer raak, en blijf ik het probleem houden dat ik geen beeld krijg (powercycle lost dit op).
Je probleem klinkt als een HDCP authenticatie issue. Je kunt dit meestal ook vanaf de bank oplossen door je tv even op een andere bron te zetten en weer terug op de bron waarop je Shield zit aangesloten. Dat verhelpt het bij mij als mijn beeld zwart blijft op m'n Shield bron. Kost een seconde of 10-15 en scheelt idd het unpluggen tripje. :) Misschien dat dit helpt en het werkbaar maakt?

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 12:31
Als ik de Shield via een UTP-kabel verbind met mijn gigabit netwerk, dan stopt de controller ermee. Als ik weer overstap op Wifi dan doet mijn controller het weer perfect!

Wat kan dit zijn? Uiteraard wil ik de Shield het liefst bedraad hebben....

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
nathalia schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 08:58:
Als ik de Shield via een UTP-kabel verbind met mijn gigabit netwerk, dan stopt de controller ermee. Als ik weer overstap op Wifi dan doet mijn controller het weer perfect!

Wat kan dit zijn? Uiteraard wil ik de Shield het liefst bedraad hebben....
Stopt je controller er mee of reageert je shield niet meer? Misschien slechte utp kabel? Al een andere geprobeerd? Al een reset van je Shield gedaan?

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
De controller stopt ermee. Reset van de Shield al gedaan maar helpt helaas niet. De controller werkt alleen als ik de USB kabel erin stop en aan de Shield hang. Als ik de kabel eruit trek, dan stopt de controller er mee.

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excorio
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb nog een vraag mbt beschikbare apps. Zijn alle apps die in de Play Store staan te installeren (afgezien van of het nuttig is voor sommige app types). Kan namelijk niet een eenduidig antwoord vinden of de applicaties van Pathe en Videoland bijvoorbeeld ook te installeren en te gebruiken zijn. Deze applicaties zitten wel in de LG WebOS 3.0, maar wil liever geen gebruik maken/afhankelijk zijn van het SmartTV deel van mijn TV aangezien dit een beperkte updates zal krijgen en er een niet al te prettige privacy voorwaarde aan kleeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:11
Excorio schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:50:
Ik heb nog een vraag mbt beschikbare apps. Zijn alle apps die in de Play Store staan te installeren (afgezien van of het nuttig is voor sommige app types). Kan namelijk niet een eenduidig antwoord vinden of de applicaties van Pathe en Videoland bijvoorbeeld ook te installeren en te gebruiken zijn. Deze applicaties zitten wel in de LG WebOS 3.0, maar wil liever geen gebruik maken/afhankelijk zijn van het SmartTV deel van mijn TV aangezien dit een beperkte updates zal krijgen en er een niet al te prettige privacy voorwaarde aan kleeft.
In principe kun je natuurlijk altijd een APK op een usb stick zetten en zo sideloaden op je Shield TV.

Via officiële bronnen is het aanbod veel minder. Zo is Videoland niet te installeren uit de Play Store

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
McPoowl schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:14:
In principe kun je natuurlijk altijd een APK op een usb stick zetten en zo sideloaden op je Shield TV.

Via officiële bronnen is het aanbod veel minder. Zo is Videoland niet te installeren uit de Play Store
Je kunt je zo installeren ja, of er daarna iets gebeurd is de vraag. Zo heb ik geprobeerd o.a. de NPO app die standaard op een Philips Android TV geinstalleerd is te installeren op de Shield maar die doet het daar dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excorio
  • Niet online
@stefimke en McPoowl:
Bedankt voor de info, was al beetje bang dat dit de situatie was. Android TV is dus nog niet helemaal gelijk getrokken met Android zoals we die kennen op tablets en smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Ik lees dat de 16GB variant minder geschikt zou zijn in combinatie met Plex Server. Op https://support.plex.tv/h...a-Server-on-NVIDIA-SHIELD lees ik echter ook dat het toevoegen van een SD kaartje deze beperking opheft, maar PMS database gegevens kunnen niet op externe opslag opgeslagen worden. Zijn er bij uitbreiding met een SD kaartje nog (andere) nadelen bij gebruik van PMS (4K transcoding)? Content staat op een Synology DS211j NAS.

[ Voor 13% gewijzigd door JBS op 08-10-2016 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 23:27
Hey, ik heb momenteel een i5 nuc mzzr heb problemen met flikkerend beeld op hogere 4k resoluties. Al alles geprobeerd. Win 7,win 10, andere kabels, receiver er van tussen gelaten, niets helpt. Aangezien Kodi er in 4k resolutie toch weer iets beter uit ziet ben ik toch aan het twijfelen over de Nvidia Shield. Enige wat ik ermee zal doen is met Kodi films streamen vanaf mn NAS.

Misschien enkele vragen voor ik over ga tot aankoop:

- Kan ik Aeon Nox gebruiken als skin, en loopt die smooth zonder schokken?

- aangezien ik enkel Kodi gebruik moet hij ook direct na het booten automatisch Kodi opstarten. Ik zie dat er hiervoor apps bestaan. Werkt dit goed?

- is er net zoals bij de windows versie mogelijkheid tot het gebruik van een AdvancedSettings bestand om nog wat extra te tweaken?

- werkt het opstarten en afsluiten van de Shield zonder fout icm een Harmony?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:04
Yargo schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 00:30:
Hey, ik heb momenteel een i5 nuc mzzr heb problemen met flikkerend beeld op hogere 4k resoluties. Al alles geprobeerd. Win 7,win 10, andere kabels, receiver er van tussen gelaten, niets helpt. Aangezien Kodi er in 4k resolutie toch weer iets beter uit ziet ben ik toch aan het twijfelen over de Nvidia Shield. Enige wat ik ermee zal doen is met Kodi films streamen vanaf mn NAS.

- aangezien ik enkel Kodi gebruik moet hij ook direct na het booten automatisch Kodi opstarten. Ik zie dat er hiervoor apps bestaan. Werkt dit goed?

- is er net zoals bij de windows versie mogelijkheid tot het gebruik van een AdvancedSettings bestand om nog wat extra te tweaken?

Alvast bedankt!
Je kan met SPMC (kodi fork) al die dingen voor elkaar krijgen.
Hier kun je vinden hoe je alles kunt instellen.
Zelf gebruik ik de Harmony One en werkt perfect met de Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-07 10:15
Yargo schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 00:30:

Alvast bedankt!
Dit kan volgens mij ook allemaal met Kodi.

- Aeon Nox gebruik ik ook als skin en die loopt smooth zonder schokken.
- advancedsettings.xml is natuurlijk ook gewoon mogelijk. Gebruik ik ook
- Ik gebruik de Shield ook zonder fout icm een Harmony voor het uit standby halen en weer in standby zetten.
- Kodi automatisch opstarten direct na het booten gebruik ik zelf niet, maar dit moet gewoon mogelijk zijn. Heb hier ook ergens gelezen dat dit gewoon goed werkt. Ik zet de Shield zelf gewoon in standby. Als je dit vanuit Kodi doet en daarna de Shield weer uit standby haalt zit je nog steeds gewoon ik Kodi.... Dat is dus ook nog een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
1975Mark30 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:43:
[...]

Dit kan volgens mij ook allemaal met Kodi.

- Aeon Nox gebruik ik ook als skin en die loopt smooth zonder schokken.
- advancedsettings.xml is natuurlijk ook gewoon mogelijk. Gebruik ik ook
- Ik gebruik de Shield ook zonder fout icm een Harmony voor het uit standby halen en weer in standby zetten.
- Kodi automatisch opstarten direct na het booten gebruik ik zelf niet, maar dit moet gewoon mogelijk zijn. Heb hier ook ergens gelezen dat dit gewoon goed werkt. Ik zet de Shield zelf gewoon in standby. Als je dit vanuit Kodi doet en daarna de Shield weer uit standby haalt zit je nog steeds gewoon ik Kodi.... Dat is dus ook nog een mogelijkheid.
Het voordeel van SPMC is dit een kodi is speciaal voor Android en momenteel met name ontwikkeld wordt voor de Shield. In juli dit jaar waren dit bovendien de voordelen tov kodi:

HD Audio passthrough (inc Atmos)
Add possibility to choose IEC or RAW passthrough (via passthrough device)
Autostart at boot (this is huge for wife friendly factor)
GUI size setting (Allow 4k gui on Shield)
Only give codec priority to Mediacodec(Surface) for 4K
Android TV recommendations and voice search
SSL enabled MySql
Setting to force SMB v1
Basic Bluray 3D iso playback
Stop video playback when screen goes off
The ever good ol' "Import All" option
Add reboot & shutdown on rooted devices
Add support for AudioFormat::ENCODING_IEC61937 (Android N IEC passthrough)
Boost center channel on downmix
HQ scalers
GUI selection of H/W decoders
additional "ffmpeg" s/w deinterlace (this is a huge one for many) bron

Je kan kodi en SPMC overigens naast elkaar draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door ViNOK16Bit op 10-10-2016 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Heel erg bedankt! Ik denk de Shield toch eens een kans te geven. Er komt toch toevallig in de heel nabije toekomst geen nieuwe versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Yargo schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:18:
Heel erg bedankt! Ik denk de Shield toch eens een kans te geven. Er komt toch toevallig in de heel nabije toekomst geen nieuwe versie?
Er is wel iets opgedoken over een vermoedelijke nieuwe versie van de Shield, maar dat gaat nog wel even duren. Ik zou er persoonlijk niet op wachten gezien wat de Shield nu allemaal kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Met Steam Link heb ik problemen met het praten van games onder Origin en Uplay. Hoe zit dat met de Shield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Frank76NL schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:54:
Met Steam Link heb ik problemen met het praten van games onder Origin en Uplay. Hoe zit dat met de Shield?
Origin Games zijn te streamen op de Shield. Ik heb zelf getest met battlefield 4 en dat werkt. Uplay heb ik zelf niet. Hier kun je een lijst vinden met te streamen games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
ViNOK16Bit schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 07:15:
[...]

Origin Games zijn te streamen op de Shield. Ik heb zelf getest met battlefield 4 en dat werkt. Uplay heb ik zelf niet. Hier kun je een lijst vinden met te streamen games.
Dank. Heb momenteel een Steam Link maar het dan werkend krijgen is een hoop gedoe. Shield vereist dus geen aanpassingen van configuratie bestanden e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Frank76NL schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:31:
[...]

Dank. Heb momenteel een Steam Link maar het dan werkend krijgen is een hoop gedoe. Shield vereist dus geen aanpassingen van configuratie bestanden e.d.?
Je hebt alleen een account nodig, een compatible nvidia videokaart en GeForce Experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Ook niet kunnen vinden: Is het mogelijk Steam Big Picture mode te draaien op de Shield mét gebruik van Steam controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Frank76NL schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:22:
Ook niet kunnen vinden: Is het mogelijk Steam Big Picture mode te draaien op de Shield mét gebruik van Steam controller?
Dat weet ik niet zeker. Je kan steam games spelen op je Shield. Maar dan werkt de steam controller nog niet. Wat ik hieruit begrijp moet je redelijk wat doen om de steam controller te kunnen gebruiken op de Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:43
Frank76NL schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:31:
[...]

Als ik vragen mag: welke configuratie doel je op? Steam Link werkt vrij simpel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
/dubbelpost

[ Voor 92% gewijzigd door FrankNLD op 12-10-2016 20:21 . Reden: Dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
outlandos schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:51:
[...]

Als ik vragen mag: welke configuratie doel je op? Steam Link werkt vrij simpel toch?
Luxe probleem: heb nu Steam Link en controller. En overweeg, vanwege HDR gaming op tv, Xbox One S vs Nvidia Shield.
Vindt de setup op de bank van (draadloos) tb en muis lomp en Steam controller bevalt nu vooral vanwege de gyroscoop als muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ik maak gebruik van een Minix A2 remote ism SPMC.
Nou probeer ik via add-on Keymap editor om SPMC uit te kunnen zetten via de power knop op remote.

Heb hiervoor bij General en System op Shutdown gekozen en dan op de Power knop gedrukt, en natuurlijk gesaved. Maar toch werk het niet.

heb andere dingen ingesteld en die werken wel gewoon, alleen het uitzetten van SPMC lukt gewoon niet.
Jammer genoeg nog niets hierover kunnen vinden.

Vraag me af of ik dan beter een eigen keymap kan aanmaken?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:21:
Ik overweeg ook een Nvidia shield tv aan te schaffen. Met name de goede werking met Netflix spreekt mij aan maar ik ga er ook Kodi en wellicht Plex op draaien.

Maar er is één puntje waar ik me zorgen over maak. In dit artikel https://www.kodi-xbmc.com/why-nvidia-shield-sucks/ zag ik het volgende staan:

[...]

Het lijkt mij vreemd maar kan iemand dat bevestigen of weerleggen? Wij hebben hier nog een HD ready tv (Panasonic Vieira 32 inch) staan en die gaat nog niet weg.

Anders wordt het toch gewoon een mini-pctje.
Ik weet niet of je hier al antwoord op hebt, maar het bericht klopt.

De shield doet alleen 1080p op een 720p televisie. Ik had dit namelijk ook bij mijn 720p Panasonic plasma.
Qua beeld kwaliteit vond ik het trouwens totaal geen probleem. Plasma is altijd al wat softer als LCD. En bij films/anime zie je geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
JBS schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 19:45:
Ik lees dat de 16GB variant minder geschikt zou zijn in combinatie met Plex Server. Op https://support.plex.tv/h...a-Server-on-NVIDIA-SHIELD lees ik echter ook dat het toevoegen van een SD kaartje deze beperking opheft, maar PMS database gegevens kunnen niet op externe opslag opgeslagen worden. Zijn er bij uitbreiding met een SD kaartje nog (andere) nadelen bij gebruik van PMS (4K transcoding)? Content staat op een Synology DS211j NAS.
Ik heb Plex draaien in mijn 16GB shield zonder problemen. Ik heb wel een 64GB class 10 SD kaart erin en deze als intern geheugen gedefinieerd, alles werkt prima zonder problemen (al mijn content staat op een oude DS1511+ en ik ervaar geen vertragingen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

rikoos schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:37:
[...]

Ik heb Plex draaien in mijn 16GB shield zonder problemen. Ik heb wel een 64GB class 10 SD kaart erin en deze als intern geheugen gedefinieerd, alles werkt prima zonder problemen (al mijn content staat op een oude DS1511+ en ik ervaar geen vertragingen).
Las ook dat de vrije ruimte gelijk moet zijn aan de grote van het af te spelen videobestand indien transcoding noodzakelijk is, wordt daarvoor in jouw geval het SD kaartje gebruikt?

Andere vraag:

Mensen die middels wake on lan de Shield op laten starten met een Plex app (op smart tv)?

[ Voor 8% gewijzigd door JBS op 13-10-2016 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 00:43
Starck schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:35:
[...]

Ik weet niet of je hier al antwoord op hebt, maar het bericht klopt.

De shield doet alleen 1080p op een 720p televisie. Ik had dit namelijk ook bij mijn 720p Panasonic plasma.
Qua beeld kwaliteit vond ik het trouwens totaal geen probleem. Plasma is altijd al wat softer als LCD. En bij films/anime zie je geen verschil.
Nee, nog geen antwoord. Tnx!

Nu zit er bij mij nog een receiver tussen maar uiteindelijk is dan de kwaliteit van downscaling van je tv bepalend? Ik heb overigens geen plasma.

Twijfel, twijfel want het is verder wel een compleet apparaat! Zelfs deinterlacing schijnt gewoon te werken

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 13-10-2016 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
JBS schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:20:
[...]
Las ook dat de vrije ruimte gelijk moet zijn aan de grote van het af te spelen videobestand indien transcoding noodzakelijk is, wordt daarvoor in jouw geval het SD kaartje gebruikt?

Andere vraag:

Mensen die middels wake on lan de Shield op laten starten met een Plex app (op smart tv)?
Ja je moet wel ruimte vrij houden voor de decode die hij doet, maar als jij gewoon 4GB vrij houdt moet je geen probleem hebben.

Je laatste vraag snap ik niet want je zet je shield toch niet uit? Hij gaat in slaapstand en wordt automatisch weer actief dan als je plex gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

rikoos schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:22:
[...]
Ja je moet wel ruimte vrij houden voor de decode die hij doet, maar als jij gewoon 4GB vrij houdt moet je geen probleem hebben.
Ik vermoed dat dat bij een flinke 4K video wel meer zal zijn en dus de 16GB van de Shield een probleem wordt? Een SD kaartje lijkt me niet erg geschikt als opslag voor tijdelijke transode data?
rikoos schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:22:
[...]
Je laatste vraag snap ik niet want je zet je shield toch niet uit? Hij gaat in slaapstand en wordt automatisch weer actief dan als je plex gebruikt.
Wanneer ik de Shield enkel gebruik voor PMS en als Plex client de app van de smart TV of een Chromecast gebruik, zou het prettig zijn als de Shield gaat slapen indien de PMS niet aangesproken wordt, en wakker wordt als een Plex app 'm nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

JBS schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:03:
Wanneer ik de Shield enkel gebruik voor PMS en als Plex client de app van de smart TV of een Chromecast gebruik, zou het prettig zijn als de Shield gaat slapen indien de PMS niet aangesproken wordt, en wakker wordt als een Plex app 'm nodig heeft.
In de "slaap"-stand blijft PMS gewoon draaien en kun je met andere clients gewoon connecten en afspelen zonder dat de Shield uit "slaap"-stand komt.
Eigenlijk is het dus geen slaap-stand zoals je kent van desktops en laptops, op de Shield betekent slapen alleen dat de frontend uit gaat.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
JBS schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:03:
[...]

Ik vermoed dat dat bij een flinke 4K video wel meer zal zijn en dus de 16GB van de Shield een probleem wordt? Een SD kaartje lijkt me niet erg geschikt als opslag voor tijdelijke transode data?
Een SD is ook niet gemaakt om heel veel i/o te verwerken zoals bv een ssd er wel voor gemaakt is ;-)

Maar je moet gewoon het interne geheugen voor dit gebruiken, geloof zelfs dat die auto gebeurt dus niet teveel installeren. Ik heb ongeveer 5GB vrij altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-03 16:04
Weet iemand misschien hoe je de Spotify app op de shield kan afsluiten, bij voorkeur via de Harmony remote?

Meestal gebruik ik Spotify connect via mijn telefoon en dan gaat de Shield vanzelf spelen. Maar soms klik ik dan toch per ongeluk op de actieve app op de Shield zelf. En als ik eenmaal in die app zit dan kom ik er met geen mogelijkheid meer uit. Ik moet nu echt de Shield resetten (eigenlijk de power er uit trekken) om er weer uit te komen.

Hoop toch dat dit op een andere manier ook kan. Op de game controller heb ik alle toetsen al geprobeerd maar geen ervan lijkt te werken om de app te verlaten. En het liefst zou ik het met mijn Harmony willen doen (omdat ik de game controller eigenlijk nooit gebruik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jamiev90
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 15:28
dromer1967 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:00:
Weet iemand misschien hoe je de Spotify app op de shield kan afsluiten, bij voorkeur via de Harmony remote?

Meestal gebruik ik Spotify connect via mijn telefoon en dan gaat de Shield vanzelf spelen. Maar soms klik ik dan toch per ongeluk op de actieve app op de Shield zelf. En als ik eenmaal in die app zit dan kom ik er met geen mogelijkheid meer uit. Ik moet nu echt de Shield resetten (eigenlijk de power er uit trekken) om er weer uit te komen.

Hoop toch dat dit op een andere manier ook kan. Op de game controller heb ik alle toetsen al geprobeerd maar geen ervan lijkt te werken om de app te verlaten. En het liefst zou ik het met mijn Harmony willen doen (omdat ik de game controller eigenlijk nooit gebruik).
Ik heb zelf de Harmony 350. Als ik op de menu knop druk kan ik iedere applicatie minimaliseren. Door deze knop kom ik altijd op het startscherm terecht. Misschien werkt deze op jou harmony versie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
jamiev90 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:00:
[...]

Ik heb zelf de Harmony 350. Als ik op de menu knop druk kan ik iedere applicatie minimaliseren. Door deze knop kom ik altijd op het startscherm terecht. Misschien werkt deze op jou harmony versie ook?
Nou ja zeg. Ik dacht dat ik ook op de Harmony One alles geprobeerd had 8)7

De Menuknop is niet gemapt op mijn oudere Harmony, maar Exit is gemapt naar de Returnfunctie en die heeft inderdaad tot gevolg dat ik uiteindelijk netjes op het Home Screen van de Shield aanbeland.

Inmiddels heeft hij mijn Dune BD 3.0 aardig kunnen vervangen en gebruik ik die eigenlijk helemaal niet meer.

Alleen de streaminfo die de Dune altijd gaf (resolutie en bitrate en zo) mis ik nog wel bij Kodi/SPMC maar dat is een minor issue.

Ik ben helemaal blij. Nu kan ik tenminste ook op de Shield fatsoenlijk Spotify stoppen en afsluiten.

Veel dank!

[ Voor 14% gewijzigd door dromer1967 op 14-10-2016 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
Dat bedoel ik inderdaad :*)

Heb alleen geen idee wat ik moet doen om dit te zien. Ik gebruik geen keyboard maar de Harmony remote dus heb ook geen "o" overlay key :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Moet je de keymap.xml aanpassen...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidjoesz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:10
dromer1967 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:57:
[...]

Dat bedoel ik inderdaad :*)

Heb alleen geen idee wat ik moet doen om dit te zien. Ik gebruik geen keyboard maar de Harmony remote dus heb ook geen "o" overlay key :?
Als je je controller gebruikt en dan op X drukt, krijg je die infoscherm. In SPMC dan, Kodi (beta 17) doet die het dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Hey,

Zie ik het nu over het hoofd, maar binnrn SPMC kan ik enkel dat programma afsluiten. Bij windows Kodi heb je in het Power menu ook de mogelijkheid tot Shutdown, reboot,.... Is dit niet mogelijk op de Shield mss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Nee, is ook niet nodig. Je sluit af via de shield launcher, niet via kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Ik zou de Shield gebruiken puur en alleen voor SPMC te draaien. Dus het zou wel handig zijn moest dit kunnen. Anders moet ik er altijd eerst uitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Waarom wil je 'm uberhaupt uitzetten elke dag? Dan moet je lang wachten voor het opstarten, druk gewoon op de uitknop van je AB en hij gaat in slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Ja, volledig uit is beter maar lukt niet met de ab heb ik gelezen. Dan maar zo tx.

Nieuwe vraag; om een of andere reden geeft ie geen dts en andere zaken door naar mijn receiver. Die blijft bij het afspelen op PCM staan dat ie binnen krijgt. Wel geluid maar geen dts etc. Bij Instellingen van de Shield staat ie op Surround ingesteld en SPMC heb ik ingesteld zoals hier: https://github.com/koying...hield-TV-and-AV-Receivers.

Help 😯.

Tx!
Wes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Yargo schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 17:52:
Ja, volledig uit is beter maar lukt niet met de ab heb ik gelezen. Dan maar zo tx.

Nieuwe vraag; om een of andere reden geeft ie geen dts en andere zaken door naar mijn receiver. Die blijft bij het afspelen op PCM staan dat ie binnen krijgt. Wel geluid maar geen dts etc. Bij Instellingen van de Shield staat ie op Surround ingesteld en SPMC heb ik ingesteld zoals hier: https://github.com/koying...hield-TV-and-AV-Receivers.

Help 😯.

Tx!
Wes
Bij mij was het opgelost om SPMC op passtrough te zetten. Maar dat had je dus neem ik aan al gedaan. In de hdmi settings van de Shield heb ik "surround sound passtrough" ook op "on" staan.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
TheKillingBean schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 19:01:
[...]

Bij mij was het opgelost om SPMC op passtrough te zetten. Maar dat had je dus neem ik aan al gedaan. In de hdmi settings van de Shield heb ik "surround sound passtrough" ook op "on" staan.
SPMC staat inderdaad op RAW Passtrough. 2x. Er is ook nog een andere Passtrough maar werkt ook niet 😢.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Net eens een film toegevoegd bij de Kodi app. Natuurlijk speelt die wel dolby af 😡. Maar de menu's en beeld lopen niet zo soepel als bij SPMC dus onbruikbaar. Als ik bij Instellingen - Systeem - Geluidsuitgang kijk dan zie ik 1 verschil: bij Kodi staat er bij Apparaat voor geluidsuitvoer maar 1 item en dat is 'Android, audiotrack'. Daarmee lukt het dus, maar wat ik ook aanduid in SPMC (PCM, Raw en IEC Passtrough) geen enkele geeft Dolby door. Met de videospeler van Android speelt ie ook gewoon Dolby af. Ik heb de instellingen van het geluid in SPMC al eens gereset zonder resultaat 😡. Iemand die me kan helpen? Tx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
sidjoesz schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 00:01:
[...]

Als je je controller gebruikt en dan op X drukt, krijg je die infoscherm. In SPMC dan, Kodi (beta 17) doet die het dan weer niet.
Dank voor de tip. Ik zal de controller er eens bij pakken om te kijken hoe het eruit ziet. Misschien vind ik nog ergens hoe ik dit ook met de Harmony One voor elkaar krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Waarschijnlijk moet je gewoon iets van een windows mce apparaat toevoegen aan je harmony en vervolgens bij je activiteit "nvidia" een aantal knoppen van mce toevoegen, zoals bijvoorbeeld X. Je kan dit in de software van harmony prima koppelen aan een fysieke knop of in het display menu toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
Zojuist Fifa Mobile er op gezet (eerst op m'n tablet gezet, toen d.m.v. APK-extractor de APK geregeld en daarna op de Shield gezet.

Echter, na het opstarten van de app kan deze helemaal niet door de controller worden bediend! Dit in tegenstelling tot Fifa 16 die het perfect doet op de Shield.

Zijn er mensen die weten hoe je Fifa Mobile werkend krijgt op de Shield?

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
renzo4000 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:19:
Waarschijnlijk moet je gewoon iets van een windows mce apparaat toevoegen aan je harmony en vervolgens bij je activiteit "nvidia" een aantal knoppen van mce toevoegen, zoals bijvoorbeeld X. Je kan dit in de software van harmony prima koppelen aan een fysieke knop of in het display menu toevoegen.
In de Harmony heb ik apparaat NVIDIA Shield TV al staan. Daar valt verder niets meer aan te configureren.

De issues zijn dat
a) de Shield maar een beperkte set IR commando's van de Harmony herkent (bekend probleem)
b) er dus iets in de keymapping van SPMC op de Shield gedaan moet worden, maar ik weet niet wat. Ik ben totaal onbekend met de keymap en heb geen idee hoe ik concreet een Harmony knop koppel aan het juiste SPMC commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik kan het niet zelf voor je nakijken omdat ik geen Shield heb, maar het is een bekend verhaal en vervolgens mij met wat extra effort moet het lukken. Heb je hier al gekeken? https://forums.geforce.co...e-with-shield-android-tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
De bekende topics heb ik inderdaad al gezien. Daar is ook heel goed te zien wat de beperkingen zijn van de Harmony in combinatie met de Shield TV. Alleen kan ik daar niet echt terugvinden wat je in de keymapping file van SPMC moet zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
dromer1967 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:47:
De bekende topics heb ik inderdaad al gezien. Daar is ook heel goed te zien wat de beperkingen zijn van de Harmony in combinatie met de Shield TV. Alleen kan ik daar niet echt terugvinden wat je in de keymapping file van SPMC moet zetten.
Kun je niet iets met de keymap die je hier kunt vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
ViNOK16Bit schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:00:
[...]

Kun je niet iets met de keymap die je hier kunt vinden?
Hmm ik zie inderdaad in de mapping CodecInfo staan. Dus die ga ik eens proberen. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Ik ben voornemens van plan een Shield aan te schaffen ik zit echter met het gemisvan een SPDIF uitgang.
Nu ben ik opzoek naar een USB-SPDIF adapter maar kan maar niets fatsoenlijks vinden wat niet duurder als de shield zelf uitkomt.

Nu had ik op een ander fora gelezen dat de Turtle Beach Audio Advantage Micro II perfect werkt maar dat ding lijkt nergens verkrijgbaar te zijn, althans niet in NL.

Zijn er hier tweakers die een dergelijk iets hebben/aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:19
schumi2004 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:42:
Ik ben voornemens van plan een Shield aan te schaffen ik zit echter met het gemisvan een SPDIF uitgang.
Nu ben ik opzoek naar een USB-SPDIF adapter maar kan maar niets fatsoenlijks vinden wat niet duurder als de shield zelf uitkomt.

Nu had ik op een ander fora gelezen dat de Turtle Beach Audio Advantage Micro II perfect werkt maar dat ding lijkt nergens verkrijgbaar te zijn, althans niet in NL.

Ik heb een USB-spdif voor je die je kan overnemen. Heb laatst een soundplate gekocht en is nu dus overbodig. Degene die ik heb doet geen passthrough, dus dan heb je stereo geluid. PM maar als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Passthrough is wel een must eigenlijk dus sla even over, toch bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
schumi2004 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:30:
Passthrough is wel een must eigenlijk dus sla even over, toch bedankt ;)
Waarom wil je eigenlijk het geluid over SPDIF en niet over HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkleeff
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 13:30

Ik had hetzelfde probleem (receiver heeft geen HDMI aansluitingen) en ik heb uiteindelijk deze converter gekocht.
Werkt prima en je bent geen USB poort kwijt (mocht je die nog ergens anders voor willen gebruiken).
Het is overigens een 1080p versie (heb geen 4k nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
ViNOK16Bit schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:09:
[...]

Waarom wil je eigenlijk het geluid over SPDIF en niet over HDMI?
Net als @pvkleeff geen HDMI op mijn receiver.
pvkleeff schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:13:
[...]

Ik had hetzelfde probleem (receiver heeft geen HDMI aansluitingen) en ik heb uiteindelijk deze converter gekocht.
Werkt prima en je bent geen USB poort kwijt (mocht je die nog ergens anders voor willen gebruiken).
Het is overigens een 1080p versie (heb geen 4k nodig).
Thanks, dat is misschien inderdaad een betere optie. ;)

/edit:
Deze wordt toch USB gevoed of haal je die ergens anders vandaan?

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 21-10-2016 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de beeldkwaliteit van netflix? Heb ook een shield k1 en daar is netflix via hdmi out echt om te huilen. Maar dat zou voor mij een dealbreaker kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:09:
Wat is de beeldkwaliteit van netflix? Heb ook een shield k1 en daar is netflix via hdmi out echt om te huilen. Maar dat zou voor mij een dealbreaker kunnen zijn.
Dat is prima. Met 4k en HDR ook net zoals via m'n LG EF950V OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkleeff
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 13:30
schumi2004 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:40:
[...]

Net als @pvkleeff geen HDMI op mijn receiver.

[...]

Thanks, dat is misschien inderdaad een betere optie. ;)

/edit:
Deze wordt toch USB gevoed of haal je die ergens anders vandaan?
Er zit een USB voeding kabel bij, maar die heb je helemaal niet nodig :)
De voeding komt van HDMI, dus waarom die kabel erbij zit is me een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapp-it
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:26

Als ik het goed heb, heb jij als back-end TVH voor TV?
Er zijn wel wat "puntjes" waar je op kan letten. HW deinterlacing is stuk in FW 3.2 (die is gemaakt in FW 3.3 kan ik je vertellen :Y ) maar je kan het software matig doen als work around. De numerieke toetsen moeten via BT en kunnen niet werken met het IR signaal, in mijn geval heb ik een Harmony touch en heb ik om de Shield te kunnen bedienen de Hub aangeschaft, die kan je via BT koppelen met de Shield. Ik heb heel af en toe dat het audio niet sync loopt met het beeld maar dat is even op en neer zappen en opgelost.
Persoonlijk ben ik echt zeer tevreden met de Shield en als ik het vergelijk met mijn HTPC lijkt het erop dat het beeld beter is en ik wil zeker niet anders meer! Ik hoop dat je er wat aan hebt en ik ben benieuwd af je hem gaat aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Zapp-it schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:57:
[...]

Als ik het goed heb, heb jij als back-end TVH voor TV?
Er zijn wel wat "puntjes" waar je op kan letten. HW deinterlacing is stuk in FW 3.2 (die is gemaakt in FW 3.3 kan ik je vertellen :Y ) maar je kan het software matig doen als work around. De numerieke toetsen moeten via BT en kunnen niet werken met het IR signaal, in mijn geval heb ik een Harmony touch en heb ik om de Shield te kunnen bedienen de Hub aangeschaft, die kan je via BT koppelen met de Shield. Ik heb heel af en toe dat het audio niet sync loopt met het beeld maar dat is even op en neer zappen en opgelost.
Persoonlijk ben ik echt zeer tevreden met de Shield en als ik het vergelijk met mijn HTPC lijkt het erop dat het beeld beter is en ik wil zeker niet anders meer! Ik hoop dat je er wat aan hebt en ik ben benieuwd af je hem gaat aanschaffen.
Ik heb idd TVH als backend (en Hub) en LiveTV is zo'n beetje mainstream hier. Ik zelf kan er wel mee leven dat ik even moet zappen maar denk dat ik me hier op den duur toch aan ga storen.

Om 1 of andere reden wil ik graag een android box maar LiveTV moet wel goed performen doet ie dat niet dan is dat wel een minnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
er is blijkbaar nieuwe update van voor Plex (player) uit: 5.0.1.61 (paar dagen)

Kan iemand eens checken (wie de update heeft uitgevoerd) of de fastforward/rewind niet goed meer werken. Vroeger had ik 2/8/32/128x speed. Nu is het enkel +30 en -30 second.

De besturing was sowieso al slecht, maar nu lijkt het nog erger. Ofwel is er iets verkeerd met mijn Shield systeem dat de native player niet goed meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Vandaag is update 3.3 van Shield Android TV aangekondigd. Op het Kodi forum las ik dat het de-interlacing probleem ook is aangepakt. Ben benieuwd wanneer hij OTA in NL is te ontvangen.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excorio
  • Niet online
Zojuist 3.3 firmware update aangeboden gekregen tijdens het luisteren naar Spotify op de shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:16
Hij is bij mij ook binnen. Helaas is de refresh rate bug met een HDMI 1.4 tv en een HDMI 2.0 receiver nog niet verholpen. Dat is eigenlijk de enige bug waar ik nog een probleem mee heb. Ik ga nu eens Atmos content streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon1980
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-09 12:59
Mijn grootste probleem is nu met de update naar 3.3 ook opgelost. De de-interlacing werkt weer. Ik baalde al verschrikkelijk, aangezien het in 3.1 werkte maar kapotging in 3.2 en ik de Nvidia shield heb gekocht om samen te kunnen werken met dvb-link om naar digitale kabel tv van Ziggo te kunnen kijken. Om toch redelijk beeld te hebben heb ik in de maanden dat het niet werkte gekeken via Horizon APP . Nu kan ik tenminste weer gewoon kijken.

Informatie is van ons allemaal, niet van het grootkapitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
AgeOfPanic schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:04:
Hij is bij mij ook binnen. Helaas is de refresh rate bug met een HDMI 1.4 tv en een HDMI 2.0 receiver nog niet verholpen. Dat is eigenlijk de enige bug waar ik nog een probleem mee heb. Ik ga nu eens Atmos content streamen.
Jammer dat het nog steeds niet opgelost is. Dit duurt wel heel erg lang. Dan heb je aan de mediaplayer functies helemaal niks.

[ Voor 6% gewijzigd door keepitfrosty op 28-10-2016 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
simon1980 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:28:
Mijn grootste probleem is nu met de update naar 3.3 ook opgelost. De de-interlacing werkt weer. Ik baalde al verschrikkelijk, aangezien het in 3.1 werkte maar kapotging in 3.2 en ik de Nvidia shield heb gekocht om samen te kunnen werken met dvb-link om naar digitale kabel tv van Ziggo te kunnen kijken. Om toch redelijk beeld te hebben heb ik in de maanden dat het niet werkte gekeken via Horizon APP . Nu kan ik tenminste weer gewoon kijken.
Werkt dat een beetje handig en goed die dvb-link? Lijkt mij ook wel handig om ook TV te kunnen kijken met de Shield zodat die Horizon box ook niet meer aanhoeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simon1980
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-09 12:59
Ligt eraan wat je daarmee wilt . Ik geef niet zoveel om alle extra zenders, als je voldoende hebt aan de ongeveer 40 basiszenders die in het standaard pakket van Ziggo zitten dan kan het goed werken. Ziggo heeft namelijk een groot deel van de zenders ongecodeerd gemaakt enkele jaren terug. Het enige nadeel is dat je geen HD hebt voor de commerciëlen. Nu ben ik zelf iemand die heel veel naar de publieke omroepen kijkt en een enkele keer naar de commerciëlen, dus ik kan het prima missen. Bijkomend voordeel is dat het erg goedkoop is maandelijks. Ik heb gewoon los een internet abonnement van 120 /12 en ik betaal nu € 45 per maand. Dat is goedkoper dan een heel pakket met de horizonbox , die ik toch niet nodig. Groot voordeel van een oplossing met DVBlink is dat je kunt doen met de opnames wat je wilt . De opnames op de horizonbox worden op zo'n manier opgenomen dat je er weinig mee kunt. Mijn opnames worden opgeslagen op mijn NAS , dus in theorie kan ik er reclames uitknippen et cetera. ook kan ik mijn opnames op alle apparaten gemakkelijk bekijken . Als je genoegen neemt met een kleiner zender pakket kun je dit prima doen. Ik betaalde eerst € 62 per maand en betaal nu 45 per maand dus dat is flink goedkoper geworden. Natuurlijk zijn er pakketten die goedkoper zijn dan die € 45 per maand , ook heb je soms acties bij Ziggo . Maar die goedkopere pakketten die hebben dan niet de 120/12 Snelheid en die wilde ik graag hebben.

Informatie is van ons allemaal, niet van het grootkapitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
keepitfrosty schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:23:
[...]

Jammer dat het nog steeds niet opgelost is. Dit duurt wel heel erg lang. Dan heb je aan de mediaplayer functies helemaal niks.
Dat valt wel mee hoor. Wat ik nu doe, is dat ik in de instellingen handmatig de refresh rate op 23.976 Hz zet. Vervolgens speel ik de film af in Plex. Dat ziet er dan geweldig uit en de audio wordt correct doorgestuurd naar de receiver. Geen last van judder. Na de film zet ik de instellingen weer terug naar 60Hz. Beetje omslachtig, maar de bug is bekend en ik denk dat er redelijk snel een oplossing voor komt. Sowieso wil ik binnenkort een 4K tv aanschaffen, dus dan is dit probleem voorbij.

[ Voor 5% gewijzigd door AgeOfPanic op 29-10-2016 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
AgeOfPanic schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:27:
[...]

Dat valt wel mee hoor. Wat ik nu doe, is dat ik in de instellingen handmatig de refresh rate op 23.976 Hz zet. Vervolgens speel ik de film af in Plex. Dat ziet er dan geweldig uit en de audio wordt correct doorgestuurd naar de receiver. Geen last van judder. Na de film zet ik de instellingen weer terug naar 60Hz. Beetje omslachtig, maar de bug is bekend en ik denk dat er redelijk snel een oplossing voor komt. Sowieso wil ik binnenkort een 4K tv aanschaffen, dus dan is dit probleem voorbij.
Ja dat vind ik dus enorm omslachtig en de bug is er al maanden (volgens mij heeft het sinds de launch nooit goed gewerkt) en nog steeds dus niet opgelost. Dat is ook de reden dat ik de shield heb teruggebracht. Handmatig switchen ging mij teveel irriteren. Nu eerst weer terug op mijn openelec kastje met kodi.

[ Voor 3% gewijzigd door keepitfrosty op 29-10-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-09 00:37
Het is geen officiële NPO app, maar er lijkt eindelijk een android TV app voor NPO te zijn : TVNL
Dat was een lang gemis aan de ShieldTV! Jammer dat de ShieldTV in Nederland nu al bijna nergens meer verkocht wordt. Wat wel aan 4k Android apparaten in de winkel ligt is ver weg inferieur aan de ShieldTV en wel bijna net zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
simon1980 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:53:
Ligt eraan wat je daarmee wilt . Ik geef niet zoveel om alle extra zenders, als je voldoende hebt aan de ongeveer 40 basiszenders die in het standaard pakket van Ziggo zitten dan kan het goed werken......

...
Dank voor de toelichting. Handig om te weten.

Ik kijk niet heel veel tv, maar dan wel weer de commerciëlen. Dus dan zou dit niet gaan werken begrijp ik van je omdat de HD zenders gecodeerd zijn.

Had gehoopt om nu eindelijk eens met één box alles te kunnen.

Aan de andere kant zal dat Ziggo MyPrime ook niet werken op de Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidjoesz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:10
keepitfrosty schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:23:
[...]

Wat voor problemen ervaar jij ermee? Ben wel benieud eigenlijk, heb er denk ik zelf helemaal niet op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
sidjoesz schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:29:
[...]

Wat voor problemen ervaar jij ermee? Ben wel benieud eigenlijk, heb er denk ik zelf helemaal niet op gelet.
Het niet goed kunnen afspelen van 24p content omdat de auto refresh rate switching niet werkt. Ik heb een hdmi 1.4 tv op een denon receiver met hdmi 2.0. De tv blijft op 60p hangen wanneer je een film of serie kijkt die opgenomen is in 24p. Dat geeft een heel onnatuurlijk beeld. Vaak judder tijdens panning shots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

dromer1967 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:42:
Aan de andere kant zal dat Ziggo MyPrime ook niet werken op de Shield.
Je kunt de Horizon app gewoon sideloaden op de Shield en dan werkt Prime als het goed is wel.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
keepitfrosty schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:49:
[...]

Het niet goed kunnen afspelen van 24p content omdat de auto refresh rate switching niet werkt. Ik heb een hdmi 1.4 tv op een denon receiver met hdmi 2.0. De tv blijft op 60p hangen wanneer je een film of serie kijkt die opgenomen is in 24p. Dat geeft een heel onnatuurlijk beeld. Vaak judder tijdens panning shots.
Met Kodi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:43
Sinds kort krijg ik na elk YouTube filmpje een reclame van Sanders Meubelstad. Enorm irritant! Is hier nog iets tegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Ja klopt. Maar het ligt wat ik zo lees niet aan Kodi zelf.

[ Voor 14% gewijzigd door keepitfrosty op 30-10-2016 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
En nu is zelfs de laatste aanbieder in Nederland van de 16 Gb ShieldTV op tweakers er mee gestopt. Jammer voor zo'n goed apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

AtariXLfanboy schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:50:
En nu is zelfs de laatste aanbieder in Nederland van de 16 Gb ShieldTV op tweakers er mee gestopt. Jammer voor zo'n goed apparaat.
Coolblue zegt dat ie er binnen een week weer is. http://www.mediacentersho...ia-shield-android-tv.html

[ Voor 13% gewijzigd door JBS op 30-10-2016 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
Ah thx dat verklaart het! We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Wat betreft refresh rate switching; iemand op het nvidia forum gaf de tip dat deze hdmi splitter

https://www.amazon.de/gp/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

ervoor zorgt dat de automatische switch weer werkt in een gemixte hdmi 1.4 / 2.0 situatie.

Dat klopt inderdaad, maar alleen als ik eerst de tv, dan de receiver, en dan de shield inschakel. Op zich kan ik hier voorlopig wel mee werken. :) Het gaat om een panasonic p50st60 en een denon avr-x4200w.

Het schijnt dat de automatische refresh rate bug door android zelf wordt veroorzaakt, en dat dit pas op te lossen is in een 7.0 build voor de shield...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
keepitfrosty schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:49:
[...]

Dat heeft dat blijkbaar te maken met de mix van hdmi 1.4 en 2.0 of zo?

Want hier draait 24p prima. Ik heb echter geen hdmi 2.0 apparatuur maar wat ouder spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
the-body schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:38:
[...]

Je kunt de Horizon app gewoon sideloaden op de Shield en dan werkt Prime als het goed is wel.
Ga ik dan maar eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
dromer1967 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 22:54:
[...]

Dat heeft dat blijkbaar te maken met de mix van hdmi 1.4 en 2.0 of zo?

Want hier draait 24p prima. Ik heb echter geen hdmi 2.0 apparatuur maar wat ouder spul
Dit is inderdaad een bug met een 2.0 receiver (ik lees vaak Denon) en een 1.4 TV. Mocht je een volledige keten met 1.4 of 2.0 hebben, dan is er geen probleem. Een van de oplossingen is inderdaad om een 1.4 HDMI splitter in de keten te integreren (volgens mij tussen de Shield en de receiver in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
AgeOfPanic schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 02:23:
[...]

Dit is inderdaad een bug met een 2.0 receiver (ik lees vaak Denon) en een 1.4 TV. Mocht je een volledige keten met 1.4 of 2.0 hebben, dan is er geen probleem. Een van de oplossingen is inderdaad om een 1.4 HDMI splitter in de keten te integreren (volgens mij tussen de Shield en de receiver in).
Klopt inderdaad. Maar ik lees dat het niet alleen de Denons zijn, Anthem ook bijvoorbeeld. Met een splitter is het op te lossen maar dat zie ik niet zo zitten om daar een apart kastje voor te halen om een software bug op te lossen. Hopelijk lossen ze dit nog op maar ik zie het somber in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Je hebt in ieder geval een excuus om een nieuwe tv te kopen. Ik hoop dat in een Android 7 update dit probleem gefixt is.
Voor de rest ben ik trouwens erg blij met de Shield. Wat mij betreft is het niet genoeg om het apparaat weg te doen. Heb eindelijk alle functies die ik wil binnen één apparaat. Hoop wel dat Google doorgaat met Android TV, zodat er wat meer apps komen. Gelukkig vangt de Chromecast functie dit gemis deels op (bijvoorbeeld NFL gamepass).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Inmiddels aangepast naar onbekend. Merkwaardig dat ie zo minimaal verkrijgbaar is in Nederland..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Op het Gforce forum wordt gezegd dat hij in de VS ook niet goed leverbaar is (ook niet bij nvidia zelf). Zij speculeren dat er een nieuwe versie gelanceerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
AgeOfPanic schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 00:03:
Op het Gforce forum wordt gezegd dat hij in de VS ook niet goed leverbaar is (ook niet bij nvidia zelf). Zij speculeren dat er een nieuwe versie gelanceerd gaat worden.
Vreemd inderdaad, was me nog niet opgevallen. Even gevraagd bij mijn PC zaak en die vertelde dat ze ook niet meer besteld konden worden, ze staan als discontinued in het systeem.

Dikke kans dat ze met iets nieuws komen tegen de kerst aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Megamind schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 04:54:
[...]

Vreemd inderdaad, was me nog niet opgevallen. Even gevraagd bij mijn PC zaak en die vertelde dat ze ook niet meer besteld konden worden, ze staan als discontinued in het systeem.

Dikke kans dat ze met iets nieuws komen tegen de kerst aan.
Ben benieuwd welke features die dan mee zou moeten krijgen om hem echt vernieuwend te maken. Eellicht een snellere processor en meer RAM, maar verder kan hij nog prima meekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
AgeOfPanic schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:13:
Je hebt in ieder geval een excuus om een nieuwe tv te kopen. Ik hoop dat in een Android 7 update dit probleem gefixt is.
Voor de rest ben ik trouwens erg blij met de Shield. Wat mij betreft is het niet genoeg om het apparaat weg te doen. Heb eindelijk alle functies die ik wil binnen één apparaat. Hoop wel dat Google doorgaat met Android TV, zodat er wat meer apps komen. Gelukkig vangt de Chromecast functie dit gemis deels op (bijvoorbeeld NFL gamepass).
Haha ja die gaat er uiteindelijk wel komen, maar heb de shield eerst weer weggedaan. Het is verder een erg fijn apparaat hoor en baalde ook van die refresh bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
DyStiC schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 07:53:
[...]

Ben benieuwd welke features die dan mee zou moeten krijgen om hem echt vernieuwend te maken. Eellicht een snellere processor en meer RAM, maar verder kan hij nog prima meekomen.
Weet ik ook niet. Volgens mij heeft Nvidia nog geen nieuwe processor aangekondigd. Ze hebben het daar over een slim versie van de Shield met verder dezelfde hardware. Kan ik me niet voorstellen, want de Shield is al vrij klein en dun. Misschien dat ze dezelfde SOC als in de Nintendo NX gaan gebruiken.
Pagina: 1 ... 17 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.