Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-09 00:37
Zou me niet verbazen als er geen nieuwe meer komt. Hoewel het een mooi Android TV en Gamestream apparaat is, lijkt het verdienmodel met oa Geforce NOW en native betaalde APPs niet echt te lopen? Het is geen core business van NVIDIA en de goedkope AndroidTV 4k klonen lijken langzamerhand te komen... Dus dat is nog maar even afwachten wat gaat gebeuren. De Nederlandse markt lijkt iig nooit van belang geweest te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha Supreme
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 15:11
Hebben jullie nog adviezen waar ik de NVIDIA Shield nog kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Alpha Supreme schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:04:
Hebben jullie nog adviezen waar ik de NVIDIA Shield nog kan krijgen?
Marktplaats en V&A in de gaten houden, zo heb ik voor op de slaapkamer nog een nieuwe in seal en bon voor 150€ kunnen scoren bij used products in Apeldoorn.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 11:23
Ik heb een vraagje, en ik heb me wezeloos gezocht op internet en dit forum mar geen antwoord kunnen vinden.
Ik heb op mijn scherm aan de rechterzijde in het midden een rond icoontje staan die volgens mij aangeeft wat ik aan het kijken ben.

Als ik de shield start is het er niet, maar na een tijdje verschint hij. Ik heb het vermoeden dat hij verschijnt na het starten van Kodi maar ben er niet zeker van.

Ik kan met geen mogelijkheid bij het icoon om er op te klikken, het staat er als ik video kijk via Kodi, maar ook als ik uit Kodi iets anders ga doen blijft hij gewoon staan.

Iemand enig idee waar dat vandaan komt?

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Philos31 schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:16:
Ik heb een vraagje, en ik heb me wezeloos gezocht op internet en dit forum mar geen antwoord kunnen vinden.
Ik heb op mijn scherm aan de rechterzijde in het midden een rond icoontje staan die volgens mij aangeeft wat ik aan het kijken ben.

Als ik de shield start is het er niet, maar na een tijdje verschint hij. Ik heb het vermoeden dat hij verschijnt na het starten van Kodi maar ben er niet zeker van.

Ik kan met geen mogelijkheid bij het icoon om er op te klikken, het staat er als ik video kijk via Kodi, maar ook als ik uit Kodi iets anders ga doen blijft hij gewoon staan.

Iemand enig idee waar dat vandaan komt?
Herkenbaar. Is mij ook opgevallen, maar ik heb het nog niet opgelost. Ben dus ook benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
AtariXLfanboy schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:11:
Zou me niet verbazen als er geen nieuwe meer komt. Hoewel het een mooi Android TV en Gamestream apparaat is, lijkt het verdienmodel met oa Geforce NOW en native betaalde APPs niet echt te lopen? Het is geen core business van NVIDIA en de goedkope AndroidTV 4k klonen lijken langzamerhand te komen... Dus dat is nog maar even afwachten wat gaat gebeuren. De Nederlandse markt lijkt iig nooit van belang geweest te zijn.
Geforce NOW schijnt best populair te zijn, dus daar gaan ze niet zomaar de stekker uittrekken.

Nvidia heeft FCC approval gekregen voor een nieuwe remote control en is er een v2 gespot bij de FCC.

Ik verwacht gewoon een v2 rond de kerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Kasj schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:32:
[...]

Herkenbaar. Is mij ook opgevallen, maar ik heb het nog niet opgelost. Ben dus ook benieuwd.
Draaien jullie Kodi of SPMC en heeft een van jullie misschien er een foto van? SPMC draai ik zelf op 2 Shields maar ik herken dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Laatst online: 19:27
Kasj schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:32:
[...]

Heb je ES File Explorer er op staan? Ik had ook een vaag icoontje en na deze verwijderd te hebben is het icoontje er niet meer. Die app wordt steeds kutter, maar ben helaas nog geen goed alternatief tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Earzz schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:15:
[...]

Draaien jullie Kodi of SPMC en heeft een van jullie misschien er een foto van? SPMC draai ik zelf op 2 Shields maar ik herken dit niet.
Kodi
pelt schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:27:
[...]

Heb je ES File Explorer er op staan? Ik had ook een vaag icoontje en na deze verwijdert te hebben is het icoontje er niet meer. Die app wordt steeds kutter, maar ben helaas nog geen goed alternatief tegen gekomen.
Draai ik inderdaad. Straks eens kijken of het helpt als ik die verwijder. Thanks voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Kasj schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:44:
[...]

Kodi

[...]

Draai ik inderdaad. Straks eens kijken of het helpt als ik die verwijder. Thanks voor de tip.
Ik SPMC en ES, maar wat je beschrijft komt mij niet bekend voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
Megamind schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:14:
[...]

Geforce NOW schijnt best populair te zijn, dus daar gaan ze niet zomaar de stekker uittrekken.

Nvidia heeft FCC approval gekregen voor een nieuwe remote control en is er een v2 gespot bij de FCC.

Ik verwacht gewoon een v2 rond de kerst.
Waar haal je vandaan dat Geforce Now succesvol is? Het is meer alsof het nauwelijks bestaat :D Ik gebruik vooral Gamestream vanaf de PC en lees in verscheidende fora wel meer gebruikers die dat doen. Maareh sorry Geforce Now lijkt me een redelijke flop. Ik zie het ook niet zitten om naast een abonnement ook nog eens spellen te gaan betalen die je bijna net zo duur op Steam kan krijgen.
Maar mooi als NVIDIA een v2 gaat maken... erg commercieel succes lijkt me het eerlijk gezegd nog niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ik gebruik SPMC en heb te vaak vast lopers. Dit gebeurt vooral als ik iets bekijk door snel vooruit te spoelen. Op een bepaald moment stopt het beeld maar geluid gaat gewoon door.
Is alleen weer te herstellen door naar APPS te gaan en gedwongen stoppen te drukken.

Maar soms wilt SPMC gewoon helemaal niet opstarten. Bij het selecteren krijg ik al een melding dat SPMC ermee gestopt is.

Vraag me af of iemand dit herkend

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
seninha schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:05:
Ik gebruik SPMC en heb te vaak vast lopers. Dit gebeurt vooral als ik iets bekijk door snel vooruit te spoelen. Op een bepaald moment stopt het beeld maar geluid gaat gewoon door.
Is alleen weer te herstellen door naar APPS te gaan en gedwongen stoppen te drukken.

Maar soms wilt SPMC gewoon helemaal niet opstarten. Bij het selecteren krijg ik al een melding dat SPMC ermee gestopt is.

Vraag me af of iemand dit herkend
Als ik bronnen via addons bekijk heb ik dit ook, met lokale media werkt voor/achteruit spoelen perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 15:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
Ik heb 'm vorig jaar in Duitsland besteld (wel met vooruit betalen) en daar lijkt ie nog wel verkrijgbaar :
http://geizhals.de/nvidia-shield-a1332004.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megamind
Earzz schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:22:
[...]

Als ik bronnen via addons bekijk heb ik dit ook, met lokale media werkt voor/achteruit spoelen perfect.
Hier ook ja, zeker met streaming content is spoelen altijd een gevaarlijke business :P Bij mij crasht ie eigenlijk nooit, maar vaak wel dat de stream stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:43
AtariXLfanboy schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 00:33:
Ik heb 'm vorig jaar in Duitsland besteld (wel met vooruit betalen) en daar lijkt ie nog wel verkrijgbaar :
http://geizhals.de/nvidia-shield-a1332004.html
Cyberport is één van mijn vaste leveranciers (en zeker geen kleine speler in DE) en zij krijgen op zijn vroegst in Januari pas weer een levering van Nvidia.
Wat er dus zeker op duid dat hij helemaal niet meer gaat komen, het zal me niks verbazen nu met de feestdagen voor de deur ze met een opvolger gaan komen, overal is hij uitverkocht ook in de US, Canada en de UK.

[ Voor 7% gewijzigd door Mixpower op 12-11-2016 15:44 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
Het zal mij benieuwen. Het is een leuk apparaat , maar voor een bedrijf als NVIDIA is het nou niet bepaald een succes te noemen. En er zal iig een nieuwe versie moeten komen omdat volgend jaar het aanbod aan goedkope android TV apparaten ook groter zal worden. Het concept Android TV (incl het streamen van een andere apparaat in huis.) lijkt zich wel te bewijzen. Maar wat NVIDIA met de Shield TV extra meegeeft en dus aan moet verdienen lijkt me niet van veel meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon1980
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-09 12:59
Ik vind het niet echt leuk dat hij niet meer te krijgen is. Ik heb er nu een, hij bevalt me goed , maar ik vraag me nu wel af wat er gebeurt als het ding kapot gaat,hoe zit het dan met garantie? Ik heb de mijne eind april dit jaar gekocht Ik vraag me af of je je geld terugkrijgt als er binnen de garantie iets aan kapot gaat en hij is niet meer te leveren .

Informatie is van ons allemaal, niet van het grootkapitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Via Cyberport te horen gekregen dat ze toch geleverd gaan krijgen en dat hij binnen een week weer leverbaar moet zijn. :)
Dus net meteen maar één besteld, zeker een aan te raden verkoper!

Misschien dat ze in Januari op de CES een vernieuwde Shield TV laten zien, maar voor alsnog lijken de te korten toch weer aangevuld te worden! Verkoopt hij dan zo goed?!

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Mixpower schreef op zondag 13 november 2016 @ 01:51:
Via Cyberport te horen gekregen dat ze toch geleverd gaan krijgen en dat hij binnen een week weer leverbaar moet zijn. :)
Dus net meteen maar één besteld, zeker een aan te raden verkoper!

Misschien dat ze in Januari op de CES een vernieuwde Shield TV laten zien, maar voor alsnog lijken de te korten toch weer aangevuld te worden! Verkoopt hij dan zo goed?!
Volgens mij heeft Nvidia nogsteeds geen verkoopcijfers bekend gemaakt van de Shield, maar ik niet dat ze 'm overal uit de schappen gehaald hebben, lijkt mij dat de product gestopt, gepauzeerd of teruggedraaid is.

Een v2 komt er sowieso, dat is al uitgelekt, net als de nieuwe Shield tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Megamind schreef op zondag 13 november 2016 @ 03:23:
[...]

Volgens mij heeft Nvidia nogsteeds geen verkoopcijfers bekend gemaakt van de Shield, maar ik niet dat ze 'm overal uit de schappen gehaald hebben, lijkt mij dat de product gestopt, gepauzeerd of teruggedraaid is.

Een v2 komt er sowieso, dat is al uitgelekt, net als de nieuwe Shield tablet.
Klopt, de V2 zal er volgend jaar ook zeker wel komen. :)
We zullen zien of Nvidia er zelf nog toekomst in ziet, ik ga er niet op wachten vandaar mijn order voor de Shield V1. :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Dat de Shield 4K materiaal probleemloos afspeelt weet ik, maar kan ie ook overweg met 140-400 Mbps MKV's (http://jell.yfish.us/)? Ook wanneer deze ondertiteling zouden bevatten waardoor transoding nodig om de ondertiteling in Plex te zien? Zo ja, ook de 16GB Shield versie?

[ Voor 6% gewijzigd door JBS op 13-11-2016 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Buiten de binnenkant van de behuizing en de 500gb is de 16gb qua hardware 100% identiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Amazon.co.uk weer op voorraad!! £169

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:16
Binnenkort dus ook Amazon Prime in Nederland. Hoop dat de Android TV app dan ook snel te installeren is. Hebben we weer een nieuwe bron voor 4K materiaal erbij.
Kom er net achter dat Amazon Prime alleen op Sony TV's met Android TV werkt. Blijkbaar hebben Amazon en Google een conflict, waardoor Prime nog niet op alle Android TV devices werkt. Hoop dat ze dit snel oplossen.

[ Voor 40% gewijzigd door AgeOfPanic op 16-11-2016 23:16 ]

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
DiMacho schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:42:
Amazon.co.uk weer op voorraad!! £169
Dank! was inclusief porto net iets meer als 200 euro kwijt. Binnen 2-3dagen geleverd. Top!

Mijn V&A

• DonDadda
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
JBS schreef op zondag 13 november 2016 @ 22:38:
Dat de Shield 4K materiaal probleemloos afspeelt weet ik, maar kan ie ook overweg met 140-400 Mbps MKV's (http://jell.yfish.us/)? Ook wanneer deze ondertiteling zouden bevatten waardoor transoding nodig om de ondertiteling in Plex te zien? Zo ja, ook de 16GB Shield versie?
Bij mij liep dat niet (400Mbps MKV althans).

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
AgeOfPanic schreef op woensdag 16 november 2016 @ 23:08:
Binnenkort dus ook Amazon Prime in Nederland. Hoop dat de Android TV app dan ook snel te installeren is. Hebben we weer een nieuwe bron voor 4K materiaal erbij.
Kom er net achter dat Amazon Prime alleen op Sony TV's met Android TV werkt. Blijkbaar hebben Amazon en Google een conflict, waardoor Prime nog niet op alle Android TV devices werkt. Hoop dat ze dit snel oplossen.
De Android TV app van Sony geprobeerd, maar werkt niet op de Shield. Melding over een site die niet gevonden kan worden.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• AgeOfPanic
loekf2 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:02:
[...]

De Android TV app van Sony geprobeerd, maar werkt niet op de Shield. Melding over een site die niet gevonden kan worden.
Wat ik gevonden heb is dat Amazon een exclusieve deal met Sony heeft gesloten om die app mogelijk te maken. Toen ze ontdekten dat mensen die app gingen sideloaden hebben ze dat vanaf hun kant onmogelijk gemaakt.
Dit geeft wel aan dat een dergelijke app wel mogelijk is qua rechten en dergelijke, maar dat er onwil is om dit mogelijk te maken. Of dit nou aan Amazon of Google ligt, blijft onduidelijk.

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 15:04
DonDadda schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:50:
[...]

Bij mij liep dat niet (400Mbps MKV althans).
Leuke test, maar wanneer heb je hier in de praktijk mee te maken? De blu-ray remux bestanden en 4K bestanden die ik bekijk doet de Shield vloeiend en de pass trough audio geeft ie netjes door. Wat mij betreft voor de komende tijd nog prima voor de content die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 10:28
De enige die hij bij mij slecht transcode is vc-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDadda
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
ViNOK16Bit schreef op donderdag 17 november 2016 @ 23:16:
[...]

Leuke test, maar wanneer heb je hier in de praktijk mee te maken? De blu-ray remux bestanden en 4K bestanden die ik bekijk doet de Shield vloeiend en de pass trough audio geeft ie netjes door. Wat mij betreft voor de komende tijd nog prima voor de content die er is.
Ook de grotere 4K bestanden (bijv. Mad Max ~150Gb) werden niet soepel afgespeeld. Aangezien ik meerdere van dit soort films heb vond ik de Shield voor mijn situatie niet future proof.

Overigens was de Shield wel de betere speler ten opzichte van van de Q10 Pro / X9s. Mijn huidige Windows htpc speelt wel alles correct af, maar HDR ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtariXLfanboy
Amazon heeft hun eigen TV box ... de Fire TV. Zou me niet verbazen dat men het daarom niet staat te springen voor ondersteuning op andere apparaten. Behalve als er bv door Sony voor betaald wordt.
Dit soort gehannes met Apps is voor mij best wel een teleurstelling. Ik ging er eigenlijk van uit dat net als bij de mobieltjes de meeste apps algemeen beschikbaar op Android TV zouden worden. Maar is er in dit geval geen oplossing mogelijk via Kodi? Zo kijk ik ook bv RTL XL die z'n content ook afschermt voor Chromecast, Android TV ed

[ Voor 46% gewijzigd door AtariXLfanboy op 18-11-2016 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:43
We hadden hier kort een stroomstoring en sindsdien maakt de power supply een heel hoog/vervelend geluid. Zelfs met de Shield op standby/sleep-mode. Enkel wanneer ik de Shield helemaal uit zet gaat dit geluid weg. Het geluid komt echt uit de stekker van de Shield. Wat raden jullie mij aan? Coolblue hierover contacten?

Ik ben overigens niet de enige:

https://forums.geforce.co...ly-makes-buzzing-noise/1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamelKnight
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 13:05
Net m'n NVidia Shield aangesloten (van het weekend besteld bij amazon.co.uk, vandaag geleverd), kom ik toch ff achter een vervelend probleem: er zit geen audio uit op.
Audio gaat via HDMI, wat mijn receiver dan weer niet aan kan. Beter gezegd: hij linkt audio en video direct door naar de TV indien deze beide via HDMI binnen komen.
Bij m'n PS3 heb ik dat opgelost door een losse audio kabel te gebruiken, maar hoe ga ik dat oplossen met m'n Shield? Zijn er goedkopere oplossingen te bedenken dan m'n receiver (Denon AVR 1509) te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Audio splitter, HDMI in, optical en HDMI uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-03 16:04
Je zou ook eventueel de audio uit van je TV kunnen verbinden met een audio-ingang op je versterker. Is zeker suboptimaal wat kwaliteit betreft maar goedkoper dan een splitter. De vraag is dan wel of je ergens de audiosync nog kunt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
dromer1967 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:56:
Je zou ook eventueel de audio uit van je TV kunnen verbinden met een audio-ingang op je versterker. Is zeker suboptimaal wat kwaliteit betreft maar goedkoper dan een splitter. De vraag is dan wel of je ergens de audiosync nog kunt aanpassen.
Dat is in de shield aan te passen;

Afbeeldingslocatie: https://www.legitreviews.com/wp-content/uploads/2015/05/audio-sync.jpg
loekf2 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:02:
[...]

De versie Amazon Video EU 3.11.44 lijkt bij mij te werken, wel alleen stereo geluid...

[ Voor 25% gewijzigd door Tele op 23-11-2016 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Tele schreef op woensdag 23 november 2016 @ 19:19:
[...]

De versie Amazon Video EU 3.11.44 lijkt bij mij te werken, wel alleen stereo geluid...
Nog niet geprobeerd op de Shield, maar dat is toch een normale Android app? Kan je die met de AB bedienen zoals de Sony app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Megamind schreef op woensdag 23 november 2016 @ 19:31:
[...]

Nog niet geprobeerd op de Shield, maar dat is toch een normale Android app? Kan je die met de AB bedienen zoals de Sony app?
Dat is de oudere versie van de sony app. Deze is prima te bedienen, in ieder geval met een infrarood AB.

• CamelKnight
Megamind schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 23:02:
Audio splitter, HDMI in, optical en HDMI uit.
Dank voor de tip!

Komt er dan niet nog een vertraging in het signaal te zitten?

• Megamind
CamelKnight schreef op donderdag 24 november 2016 @ 00:39:
[...]

Dank voor de tip!

Komt er dan niet nog een vertraging in het signaal te zitten?
Ik gebruik er zelf een om een chromecast te splitten (zodat je kan afspelen zonder de TV aan het hebben), en heb geen delay gemerkt. Neem aan dat die splitter beide signalen wel compenseert voordat het uitstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamelKnight
Megamind schreef op donderdag 24 november 2016 @ 01:54:
[...]

Ik gebruik er zelf een om een chromecast te splitten (zodat je kan afspelen zonder de TV aan het hebben), en heb geen delay gemerkt. Neem aan dat die splitter beide signalen wel compenseert voordat het uitstuurd.
Top, thnx!
Ik heb het gelukkig op een andere manier kunnen fixen (HDMI naar TV, coaxiaal naar receiver i.p.v. eerst alles naar receiver daarna naar TV) maar deze houdt ik wel in gedachten mocht ik er nog eens tegenaan lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Een aantal Black Friday aanbiedingen op een rijtje: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=249276

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-09 11:18
DonDadda schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 19:32:
[...]

Ook de grotere 4K bestanden (bijv. Mad Max ~150Gb) werden niet soepel afgespeeld. Aangezien ik meerdere van dit soort films heb vond ik de Shield voor mijn situatie niet future proof.

Overigens was de Shield wel de betere speler ten opzichte van van de Q10 Pro / X9s. Mijn huidige Windows htpc speelt wel alles correct af, maar HDR ontbreekt.
Waarop is je HTPC gebaseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Als ze de shield nu eens ergens in nederland op voorraad zouden hebben voor de retailprijs.... zucht... zoek al een maand....

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Wordt lastig denk ik aangezien een hoop productie is afgenomen door de nieuwe Nintendo console dit dezelfde chipset gebruikt. Ik geef je meer kans dat je voor de opvolger moet gaan ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
jin schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:18:
Als ze de shield nu eens ergens in nederland op voorraad zouden hebben voor de retailprijs.... zucht... zoek al een maand....
Zelfde hier, ik had een maat beloofd er één voor hem te installeren met Kodi en retro games maar ben ook al paar maanden aan het zoeken :-( Zie ze wel nu op Amazon maar voor 250 euro (16GB) en dat vind ik zonde met het ook op de nieuwe die misschien eraan komt.

Als je wat vindt laat het hier weten ;-)

PS
Als iemand weinig met zijn shield doet mag je hem verkopen aan mij hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Support is ook matig te noemen nu.. Nu er eindelijk BT2020 4K content is, is de refreshrate 24hz/RGB bug wel zeer irritant en dus is die content niet afspeelbaar. Lekker wachten op de opvolger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 12:31
Ik ben een beetje klaar met ES File Explorer. Maar wat is nou een andere goede bestandsbeheerder voor op de Shield die ook bij netwerklocaties kan?

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Ik heb nu Total Commander geïnstalleerd, maar gebruik file explorer ook alleen voor het installeren van apk's. Er is ook een SMB plugin voor, maar die heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

Op mijn telefoon gebruik ik tegenwoordig Solid Explorer als opvolger van ES file eplorer, ben ik erg tevreden over. Werkt prima en ziet er netjes uit. Geen idee of die ook op een shield werkt, want ik ben (een van de velen?) aan het wachten om de shield in Nederland tegen een normale prijs te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

urf schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:02:
Geen idee of die ook op een shield werkt, want ik ben (een van de velen?) aan het wachten om de shield in Nederland tegen een normale prijs te kopen...
Je bent inderdaad niet de enige.. Heb een Google Alert ingesteld voor nieuwsberichten over 'Shield TV", maar komt de laatste weken eigenlijk niets nieuws naar boven over een eventueel nieuw model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
JBS schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:14:
[...]
Je bent inderdaad niet de enige.. Heb een Google Alert ingesteld voor nieuwsberichten over 'Shield TV", maar komt de laatste weken eigenlijk niets nieuws naar boven over een eventueel nieuw model.
Ik gok dat het wachten is op de CES beurs die volgende maand begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 14:12
Ik zoek ook al weken naar een Shield TV om te bestellen, laatst was ie heel even bij Bol.com te bestellen voor 259 euro, maar met een levertijd van 2 weken. Een dag later was hij ook weer niet leverbaar. Mijn oude laptop begeeft het zo nu en dan bij het afspelen van films en series, dus ik hoop echt dat we snel weer een Shield kunnen bestellen xD

[ Voor 5% gewijzigd door Defnosh op 06-12-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

keepitfrosty schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:34:
[...]

Ik gok dat het wachten is op de CES beurs die volgende maand begint.
Een van de eerste berichten daarover geloof ik.
https://www.slashgear.com...ing-to-ces-2017-06466583/

Lees het nu ook o.a. hier https://www.homecinemamag...roid-tv-tijdens-ces-2017/
Niet echt boeiende veranderingen wanneer je 'm gewoon bekabeld aansluit en 'm enkel als mediaspeler gebruikt..

[ Voor 33% gewijzigd door JBS op 07-12-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit eens te kijken naar retro games en of dat wat is, ik denk dat ik er geen nintendo spul e.d. op ga zetten omdat ik ook al een nvidia game abonnement heb en dat is wel voldoende voor mij aangezien ik amper game. En ach, een tientje per maand is niks.

Maar ik zag laatst wel een msx emulator op youtube op de shield draaien en dat zou ik graag willen. Iemand daar ervaring mee en tips welke het beste werkt? En hoe ik die installeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
JBS schreef op woensdag 7 december 2016 @ 07:15:
[...]
Een van de eerste berichten daarover geloof ik.
https://www.slashgear.com...ing-to-ces-2017-06466583/

Lees het nu ook o.a. hier https://www.homecinemamag...roid-tv-tijdens-ces-2017/
Niet echt boeiende veranderingen wanneer je 'm gewoon bekabeld aansluit en 'm enkel als mediaspeler gebruikt..
Nou hopelijk heeft de nieuwe de refresh rate switch bug niet. Want daarom heb ik de huidige teruggebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:42
keepitfrosty schreef op donderdag 8 december 2016 @ 08:21:
[...]

Nou hopelijk heeft de nieuwe de refresh rate switch bug niet. Want daarom heb ik de huidige teruggebracht.
Waar werk je nu mee? Ik zelf zit erover te denken om de nVidia shield aan een mede tweaker te verkopen en een nieuw apparaatje aan te schaffen in een soort gelijke price range. Voorwaarde is wel dat hij grote 4k bestanden (~100gb?) aan moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
kwdtje schreef op donderdag 8 december 2016 @ 09:33:
[...]

Waar werk je nu mee? Ik zelf zit erover te denken om de nVidia shield aan een mede tweaker te verkopen en een nieuw apparaatje aan te schaffen in een soort gelijke price range. Voorwaarde is wel dat hij grote 4k bestanden (~100gb?) aan moet kunnen.
Ik heb nu 2x een zotac mini pc. Beneden draai ik daar windows 10 op met Kodi en op de slaapkamer draai ik Openelec (moet nog overstappen naar librelec). 4K gaan die niet trekken maar ik heb dan ook nog geen 4k tv. Refresh rate switchen werkt daar verder goed. Misschien dat die nieuwere Intel Nucjes wel de grote 4K bestanden doet? Al vraag ik mij wel af hoeveel 4K materiaal er is die over de 100GB gaan. Volgens mij als er HEVC gebruikt word dan zit je voor een film in hoge bitrate aan 50GB ofzo.

[ Voor 15% gewijzigd door keepitfrosty op 08-12-2016 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een harde schrijf aansluiten op de shield en dan met een soort verkenner bestanden naar de sd kaart kopieeren, wat is daarvoor de beste gratis tool? Es file explorer?

Of werkt het handiger met een ftp server op de shield? Ik wil wat roms van mijn pc naar de shield verplaatsen en in de toekomst apk files. Ik wil alles wel op de sd kaart krijgen die ik in de shield heb gestopt. Ik kan natuurlijk ook de sd card eruit halen, maar via het netwerk of een externe hdd kan het wellicht ook?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2016 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidjoesz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:10
Heeft iemand ook het probleem dat wanneer je de Shield helemaal uitzet, deze daarna de afstandsbediening niet vindt? Ik moet telkens na het opstarten de ab opnieuw toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 10:52
sidjoesz schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:48:
Heeft iemand ook het probleem dat wanneer je de Shield helemaal uitzet, deze daarna de afstandsbediening niet vindt? Ik moet telkens na het opstarten de ab opnieuw toevoegen.
Jep. Kan hem ook niet aanzetten met de AB dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Laatst online: 23:00
Zelfde probleem met de controller. Als de Shield helemaal uit is, krijg je em niet aan met de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:27
ChuckyDevil schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 14:11:
Zelfde probleem met de controller. Als de Shield helemaal uit is, krijg je em niet aan met de controller.
Dat is ook niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidjoesz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:10
Dat is normaal. Het probleem is nu dat als je je Shield aanzet nadat die helemaal uit stond, deze de AB niet herkend en je em steeds opnieuw moet toevoegen. Voorheen was dit niet zo.

Zou het door een bug in de update kunnen komen? Heb Nvidia erover gemailt, maar tot nu toe nog geen reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Laatst online: 23:00
Oke. Handig is het niet van die bedoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Heb eindelijk de Nvidia Shield Pro binnen na lang wachten, en meteen maar even een 2TB Barracuda schijfje erin gezet. :+
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/5C2zpzjT0-cPWamghTZAhLQelnaLvPyem8ckCOb3HikDQOPZ5MDkxO1Vb6P9B1xLDQnbCMI42QrSiuUeGmtqvuuvPMyAjcXeBxbkLnc9BS9HwXC9N6N96tM4WaJZwoEN74IV0_8ht2HbFmIxjked04wmhr5HKYh_du9aleB0HNkZtGL1FZfNQovbi11LsQHoB_lERNrQPYrq9DZXt6RLAffxKy884xAhwBYzPu-iE4r0PNqU2RDyi-w_CHrhk-7t4jsenBtm2LH_IBh9XIiU4HFOtQyx5SN-Z56Io_EJpTf8HbqnA69slthlismbEia89H0x92CNNTx8NUVzXWtDPxckfILi6ydUpqsClutxYK5sxN-5agLIQ2myjKy0E0fL9YU-cW1qXeIe7n88lBGmtrM_QX3PT-5H8ah3YT6Y1018feSZ5aTfKectk7R6PmCXPzY10ZHUxLI6EAgZswNONnlph-B8q5fuiXX1FtClUCgAUAf1uxBb8rE6uUtDIA2uY9F-9ZoCOzzt4fGHpseF6bUH94WCULOyBZVmsw5UXGpwmqii4YJs5Rr8TDUJjft2pBAeh5PEtQAT5WqzqeqEHFAL6zWjRTug_5q1rtGHgec1ARkKlkjN=w500-h375-no
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/YlCyeSl52-_QGLxTTVGgymodu4VuE5rIFvZzIePmWnrEyOySMeRykaR3W-niD23XYJsOo1VSLRY5nqagjyFwAjPW-y5nP74sYxxonhY11kzUulVNmSU6Ld4WGzPQjm2qOLn1hm8AEzkkqtlu4GO6l3iGJMzsXKEbXWvFYOBn7a4bIo5s3vpOGgG9QKRA5WkJrJrUQiRfd7LY25jN22JZfk4n0WFLai3GewcBQsRUB08X2aQptXCsxYvvjt_flX0j4KkqDAXN83yEuBqinvw7PFFrp7vHwDZBhJ0d6WFGalRYi0fU_D_5-l3zFYl1OmDBEBIq4I9GqgSCu4nFnq8msuB-cTgb15kfbFsZme-ZdvcC8-JH_FW98-mcsBqIr3n-3fZ6ClBC8dBHOUZ8PAbEszTRo06UC-ZOzyfXLpoYRYL6YuvChsYdJjLQj5ZLiYaODbLm7Wvvd9Pgv2PGYeFwndq3_qi6zQWiPoORakrLTty9IiruXr0ItyDZWLn9PvkWOhcA5RrEoWvJIaoIfoLS1f8uMNYkbvLDRSl78ijEVeN_pUozgOjrySS75yRzBRlrFmQ3RPt135VMkucEHWz-SIePMAYzQyjWr0p3D1tabPO8SMeYNb2O=w500-h281-no
Cyberport heeft nog wat op voorraad voor de liefhebber. ;)
https://www.cyberport.de/...00-gb-7D03-102_10882.html

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je geen nas omdat je er twee TB instopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:28:
Heb je geen nas omdat je er twee TB instopt?
Zeker wel, maar die is onderdeel van mijn vSphere setup en wil het graag gaan scheiden. Dus de Shield word mijn media player en server met Plex. :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 14:16
:)

[ Voor 99% gewijzigd door hully op 12-12-2016 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
hully schreef op maandag 12 december 2016 @ 08:22:
dankzij een niet nader te noemen forumlid is het me gelukt om een mkv met metadata HDR af te spelen van 70gb (via mijn nvidia shield). ik dacht dat die hdr metadata nog niet werkte op die manier.
Oppo dus minder noodzakelijk voor mij wellicht.

Kan iemand mij een pm sturen waar ik dat soort content kan vinden?
Dit weekend een UHD bestand van 60 gig en een bitrate van 60mbit geprobeerd af te spelen maar dit ging met horten en storten via SPMC. Is de Shield hier niet voor gemaakt of ligt het aan mijn instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

kwdtje schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:00:
[...]

Dit weekend een UHD bestand van 60 gig en een bitrate van 60mbit geprobeerd af te spelen maar dit ging met horten en storten via SPMC. Is de Shield hier niet voor gemaakt of ligt het aan mijn instellingen?
via netwerk of lokale USB ? Dergelijke bestanden speel ik normaal altijd af via USB.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
jin schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:36:
[...]

via netwerk of lokale USB ? Dergelijke bestanden speel ik normaal altijd af via USB.
Via het netwerk, is op dit moment nog maar 100mbit dus misschien zit daar de bottleneck dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ligt het aan mij, of is navigeren in de Fox Sports app totaal onmogelijk?

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 12:31
nathalia schreef op zondag 4 december 2016 @ 22:20:
Ik ben een beetje klaar met ES File Explorer. Maar wat is nou een andere goede bestandsbeheerder voor op de Shield die ook bij netwerklocaties kan?
Ik heb ES File Explorer ingeruild voor X-Plore File Manager. Deze is gewoon in de Play Store op de Shield te vinden. Ik heb nu tenminste geen last meer van zwevende ES File Explorer icoontjes die door films zweven..... X-Plore werkt goed om bestanden van m'n netwerk te halen en te gebruiken. Bijv. voor het installeren van apk-bestanden buiten de Play Store om.

Daar heb ik meteen een vraag over: ik heb Fifa 16 op m'n tablet staan. D.m.v. Apk-Extractor heb ik de apk van Fifa 16 kunnen installeren op de Shield. Dat werkt perfect! Echter, nu heb ik het apk-bestand doorgestuurd naar een vriend die ook een Shield heeft en bij hem werkt het niet :?

Komt dat omdat ik op m'n tablet met hetzelfde Google-account inlog als op mijn Shield? En m'n vriend dus met een ander Google-account inlogt op zijn Shield? Of kan het een andere reden hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door nathalia op 15-12-2016 11:09 ]

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Mixpower schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:03:
Heb eindelijk de Nvidia Shield Pro binnen na lang wachten, en meteen maar even een 2TB Barracuda schijfje erin gezet. :+
[afbeelding]
[afbeelding]
Cyberport heeft nog wat op voorraad voor de liefhebber. ;)
https://www.cyberport.de/...00-gb-7D03-102_10882.html
En hij is retour, met Plex crashed hij continu met de melding dat de verbinding met de media server (welke draait op de shield zelf) is verbroken en na een reboot doet hij het nog niet enigste optie is dan helemaal terug naar fabrieksinstellingen en dan doet hij het weer even.
Probleem is zowel met de 2TB als de originele 500GB SSHD dus het probleem zal wel hardware matig zijn, of zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben?

Het viel me op dat ook met SPMC er veel artifacts in het beeld waren met een 4k HEVC HDR mkv en dat afspelen verre van vloeiend ging, al met al valt de Shield mij tot nu toe erg tegen maar misschien is dit een blauwe maandag model. :+

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4k HEVC BT2020 HDR op 24Hz gaat niet lukken met de huidige firmware, of geen HDR popup (dus actief) of hij klapt terug naar een RGB palet waardoor de kleuren f* zijn. Ik zou wachten tot gen 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2016 @ 23:50:
4k HEVC BT2020 HDR op 24Hz gaat niet lukken met de huidige firmware, of geen HDR popup (dus actief) of hij klapt terug naar een RGB palet waardoor de kleuren f* zijn. Ik zou wachten tot gen 2.
Hmm, zo een vermoeden had ik al helaas!
Echt kloten zeg, alles wat ik erover kon vinden leek het allemaal erg goed en de reviews waren ook erg lovend!
Is er een ander alternatief op dit moment?
een Xbox One S of een PS4 Pro misschien? :+
De Mi Box valt ook al af helaas, en de Oppo UDP-203 vind ik wel heel prijzig voor hoe vaak ik het gebruik gemiddeld.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mixpower schreef op maandag 19 december 2016 @ 23:58:
[...]

Hmm, zo een vermoeden had ik al helaas!
Echt kloten zeg, alles wat ik erover kon vinden leek het allemaal erg goed en de reviews waren ook erg lovend!
Is er een ander alternatief dan?
een Xbox One S of een PS4 Pro misschien? :+
De Mi Box valt ook al af helaas, en de Oppo UDP-203 vind ik wel heel prijzig voor hoe vaak ik het gebruik gemiddeld.
De mediaplayer van je TV? Mijn LG Oled speelt alles af maar met maximaal DTS voor geluid. PS4/XBox nope... Anders even Q1 2017 afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 00:01:
[...]

De mediaplayer van je TV? Mijn LG Oled speelt alles af maar met maximaal DTS voor geluid. PS4/XBox nope... Anders even Q1 2017 afwachten.
De Samsung UE65F9000 hier is nogal kritisch op wat het wel en niet afspeelt. ;)
een 4K mkv kan je vergeten op dit ding, aangezien deze tv 4 files gebruikt met ieder een deel (1920x1080) van het scherm en dan samenvoegt tot één beeld en dan kan je True-HD en Atmos al helemaal wel vergeten. Upgraden doormiddel van de Revolution kit is al gebeurd en we hebben HDMI 2.0 en al die fancy dingen, alleen het afspelen van UHD content via de tv zelf is erg gelimiteerd helaas!

Mja, ik wacht CES wel even af, voorlopig geen 4K player. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Mixpower op 20-12-2016 00:16 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Zidoo x8/x9s of een himedia q5/q10 wellicht nog een optie voor je?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
renzo4000 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 07:39:
Zidoo x8/x9s of een himedia q5/q10 wellicht nog een optie voor je?
Thanks, zal er eens naar kijken! :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

outlandos schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:13:
We hadden hier kort een stroomstoring en sindsdien maakt de power supply een heel hoog/vervelend geluid. Zelfs met de Shield op standby/sleep-mode. Enkel wanneer ik de Shield helemaal uit zet gaat dit geluid weg. Het geluid komt echt uit de stekker van de Shield. Wat raden jullie mij aan? Coolblue hierover contacten?

Ik ben overigens niet de enige:

https://forums.geforce.co...ly-makes-buzzing-noise/1/
Ik heb het ook, wilde het ter reparatie opsturen naar Coolblue, maar dan ben ik de adapter kwijt en kan ik dus m'n shield niet gebruiken. Zocht al naar een losse adapter maar kan afgezien van de world adapter niets vinden. Hoe heb jij het opgelost?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nitai schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:04:
Ik heb het ook, wilde het ter reparatie opsturen naar Coolblue, maar dan ben ik de adapter kwijt en kan ik dus m'n shield niet gebruiken. Zocht al naar een losse adapter maar kan afgezien van de world adapter niets vinden. Hoe heb jij het opgelost?
Hij maakt bij mij soms ook een beetje geluid. Ik had dit ook met mijn router, daar hielp een andere adapter. Echter, bij de shield zit niet een standaard aansluiting.

Het kan verder geen kwaad, ik hoor het ook nooit omdat ik het opgelost heb door de stekkerdoos in een box te bouwen (houten stukjes eromheen zeg maar). Dat lost het wel prima op :P

als het mij gaat storen ga ik nvidia wel mailen, maar nu hoor ik het alleen als ik mijn hoofd in het tv meubel steek en dat doe ik alleen als ik een kabel moet verwisselen (vandaar dat het opviel). Mijn router maakte wel 10 keer meer geluid, dat hoorde ik piepen in bed en was echt rete irritant.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2016 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Earzz
Nitai schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:04:
[...]

Gewoon met Nvidia contact opnemen, sturen ze binnen no time een nieuwe op en je oude mag je gewoon houden. Ik heb nog nooit zo'n goede en snelle support meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Zie dat Coolblue '2015' toegevoegd heeft aan de huidige Shields in hun webshop.
Benieuwd wanneer de '2017' modellen verschijnen (en leverbaar zijn), hopelijk direct na introductie op dei CES.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/azlW2Ds.png

[ Voor 9% gewijzigd door JBS op 30-12-2016 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou mooi zijn als de 2015 modellen weer op voorraad komen met korting. Ik zie geen enkel nut om dan een 2017 versie te nemen, maar een goedkopere 2015 zou ik wel willen omdat ik er nog 3 wil kopen :P

Ik meen trouwens dat er meestal 6 maand tussen de beurs en de winkel zit bij deze beurs. Maar wie weet.
Het lijkt me dat ze er niet gelijk zijn, dan hebben ze net de piek in verkopen in december gemist.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2016 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Ik denk dat er vele zijn die hun Shield 2015 gaan upgraden. Ik wel in ieder geval! :)

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

l3p schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:57:
Ik denk dat er vele zijn die hun Shield 2015 gaan upgraden. Ik wel in ieder geval! :)
En welke meerwaarde zorgt daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 09:41
JBS schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:12:
[...]
En welke meerwaarde zorgt daarvoor?
Vraag ik me ook af. Ik wacht op de 2017 versie, maar dat is alleen omdat de 2015 variant nergens meer te krijgen is. Anders had ik al lang die 2015 versie gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

boyd91 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:22:
[...]

Vraag ik me ook af. Ik wacht op de 2017 versie, maar dat is alleen omdat de 2015 variant nergens meer te krijgen is. Anders had ik al lang die 2015 versie gekocht.
Ik zou er behoorlijk van balen als het na de CES inderdaad nog maanden gaat duren voordat ie daadwerkelijk te koop is.. Maar ja, over 'n week weten we meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3p schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:57:
maar het enige wat volgens mij anders gaat worden is de manier waarop de controllers en de remote praten met de shield? Of heb ik nu wat gemist?

Ik vind het geen probleem hoor om een nieuwe te kopen als er echt iets beters gaat komen, dan doe ik de huidige naar de slaapkamer waar ik er ook 1 wil. Maar volgens mij kwam er niets spannends of leuks bij? Maar misschien heb ik iets gemist, waar kijk jij naar uit?

Het zou in iedergeval fijn zijn als dit apparaat weer eens ergens te koop is, dit gaat nergens over.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Na jaren lang spelen met HTPC's was het voor mij DE aankoop van 2015/2016.
Mocht er een snellere versie komen (geruchten) dan wil ik deze zeker proberen. Niet omdat het echt nodig is maar vind het gewoon leuk om mee te spelen.
De 2015 versie zal hier dan ook naar de slaapkamer verhuizen.

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Ik dacht dat de nieuwe wel sneller zou worden (meen ik ergens gehoord te hebben).
Iets met dat de 2015 nog niet goed over weg kon met grote hevc 10 bits bestanden (70gb en groter).

daar loopt mijn nuc nu iig op stuk.
En als er straks een x een 4k tv komt wil ik die bestanden wel goed af kunnen spelen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, we gaan het meemaken. Ik koop er ook nog 1 en als die sneller is is het mooi. Maarja, eerst moeten ze maar eens komen :P

Op mijn slaapkamer mijn huidige shield zou wel fijn zijn, kan mijn wd tv live mediaspeler weg.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2016 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc-koenoe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-07-2023
Earzz schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:08:
[...]

Gewoon met Nvidia contact opnemen, sturen ze binnen no time een nieuwe op en je oude mag je gewoon houden. Ik heb nog nooit zo'n goede en snelle support meegemaakt.
Dan heb je geluk, ik heb ook dit probleem en ik moet eerst mijn Shield opsturen alvorens ze deze vervangen. Kan in totaal 2 weken duren gaven ze aan.
Pagina: 1 ... 18 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.