Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

mc-koenoe schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 17:03:
[...]

Dan heb je geluk, ik heb ook dit probleem en ik moet eerst mijn Shield opsturen alvorens ze deze vervangen. Kan in totaal 2 weken duren gaven ze aan.
Waarom moet je je Shield opsturen als het om een poweradapter gaat?

Ik heb inmiddels contact gehad, ik moet wat info opsturen en dan krijg ik een poweradapter van hen:
NOTE : We will only be sending you an AC Adapter, you still can continue using the same EU plug as the issue is only with the AC Adapter.

Looking forward to your update to assist you further

Best regards,
Kenny
NVIDIA Customer Care

[ Voor 34% gewijzigd door Nitai op 30-12-2016 18:24 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:14
Hier staat de NAS op voor vervanging flinke investering. Ik gebruik het puur om van usenet te downloaden en mijn WD Live er weer vanaf te laten streamen. Voeg daarbij elke maand €8,- voor een usenet abbo en nog eens €24,- aan additionele tv zenders per maand.

Zo kwam gisteravond tijdens bier en oliebol mijn NAS vervanging ter sprake en wees een buurman me op het begrip Kodi. Eens verder onderzocht hoe en wat, erg interessant en ik voorzie dat ik ten eerste een financiele bezuiniging kan doorvoeren, maar tevens meer eenvoud en vermindering in devices. Mijn vriendin stuntelt nog wel eens met de nas, de wd live, de receiver die er tussen zit en dan nog de PS4 die enkel voor Netflix gebruikt wordt.

Netflix trouwens de reden dat ik bij de Nvidia Shield uitkwam. De enige die HD/4K licentie heeft.

Nu begreep ik dus uit dit topic en andere fora dat de kans groot is dat er in 2017 een nieuwe Shield komt. Dat maakt het het wel waard om te wachten. Voor nu doet alles het en is er geen haast. Is CES 2017 de aangewezen plek waar ze het gaan aankondigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Kaap schreef op zondag 1 januari 2017 @ 09:02:
Nu begreep ik dus uit dit topic en andere fora dat de kans groot is dat er in 2017 een nieuwe Shield komt. Dat maakt het het wel waard om te wachten. Voor nu doet alles het en is er geen haast. Is CES 2017 de aangewezen plek waar ze het gaan aankondigen?
Klopt. Op de CES wordt waarschijnlijk de nieuwe Shield TV aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
29-12 hebben ze op de Nvidia Shield FB pagina gezegd dat ze op 4 januari 6:30 PST een grote bekendmaking gaan doen.

Weekje wachten dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd, mijn vrouw klaagde gisteren over onze wd tv live mediaspeler in de slaapkamer en ik stelde een tweede shield voor en dat was akkoord, dus ik ga mijn huidige shield 2015 naar de slaapkamer verhuizen en de shield 2017 in de woonkamer neerzetten.

Ik denk dat ik wel weer voor het 16GB model ga, ik doe er gewoon een 64GB geheugenkaartje in en hop, ik heb genoeg opslag voor games. De rest stream ik toch wel van mijn nas.

Heb net weer wat leuke games gekocht, tomb raider 1 en 2 en twee goat games en nog wat meer multiplayer spul dat in de aanbieding was. Heb ik weer wat te doen de komende week :P

Is dat event 5 januari nu om 03:30 in de nacht? Is dat de nacht van 4 op 5 januari of 5 op 6 (of juist 3 op 4) januari? Iemand die dat weet?
Nitai schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 18:23:
Waarom moet je je Shield opsturen als het om een poweradapter gaat?
Ik heb inmiddels contact gehad, ik moet wat info opsturen en dan krijg ik een poweradapter van hen:
Ik heb ook maar even een mailtje gestuurd, als ik met mijn hoofd erbij zit hoor ik het wel, dus ik ga ook even voor een nieuwe stille adapter. Ben benieuwd. Heb een mail gestuurd naar het support team.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2017 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op zondag 1 januari 2017 @ 13:00:
Is dat event 5 januari nu om 03:30 in de nacht? Is dat de nacht van 4 op 5 januari of 5 op 6 (of juist 3 op 4) januari? Iemand die dat weet?
Klopt, 4 januari 6:30 PST = 5 januari 03:30 onze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, wel een rottijd om dat live te gaan zien. Ik kijk donderdagochtend zodra ik wakker ben wel even op tweakers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
Kaap schreef op zondag 1 januari 2017 @ 09:02:

Netflix trouwens de reden dat ik bij de Nvidia Shield uitkwam. De enige die HD/4K licentie heeft.
Inmiddels heeft de mibox van 70 eu ook Netflix in 4k, mocht je een goedkopere oplossing willen puur voor netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:43
Verwijderd schreef op zondag 1 januari 2017 @ 13:00:

[...]

Ik heb ook maar even een mailtje gestuurd, als ik met mijn hoofd erbij zit hoor ik het wel, dus ik ga ook even voor een nieuwe stille adapter. Ben benieuwd. Heb een mail gestuurd naar het support team.
Heb je die mail naar Nvidia zelf gestuurd of naar Coolblue (als je um überhaupt bij Coolblue hebt besteld)?

Mijn vriendin hoort het niet eens, maar ik wel. Al is het enkel echt te horen wanneer de Shield in standby staat.

[ Voor 11% gewijzigd door outlandos op 01-01-2017 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

outlandos schreef op zondag 1 januari 2017 @ 14:23:
Heb je die mail naar Nvidia zelf gestuurd of naar Coolblue (als je um überhaupt bij Coolblue hebt besteld)?
Ik heb de vraag hier gesteld:

https://nvidia.custhelp.c...s/login_form/redirect/ask

Ze vragen wel om foto's en een bon en wat al niet meer. Ik had alleen de bon niet meer, maar ik heb een bon van alternate wat aangepast waar ik de 2e controller gekocht had. Geen idee of dat helemaal de bedoeling is, maar zonder bon zal het proces wel vertragen denk ik.

Je moet in iedergeval serie nummers aan ze doorgeven als ze erom vragen, dus je moet nog wel de doos zelf hebben, op mijn shield staan namelijk geen serienummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op zondag 1 januari 2017 @ 14:27:
[...]

Ik heb de vraag hier gesteld:

https://nvidia.custhelp.c...s/login_form/redirect/ask

Ze vragen wel om foto's en een bon en wat al niet meer. Ik had alleen de bon niet meer, maar ik heb een bon van alternate wat aangepast waar ik de 2e controller gekocht had. Geen idee of dat helemaal de bedoeling is, maar zonder bon zal het proces wel vertragen denk ik.

Je moet in iedergeval serie nummers aan ze doorgeven als ze erom vragen, dus je moet nog wel de doos zelf hebben, op mijn shield staan namelijk geen serienummers.
Serienummer op de verpakking? Toevallig heb ik die nog, maar niet erg slimme plek voor zo'n nummer. Dank voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hem gelukkig ook nog :)

Ze zijn nu akkoord met mijn vervanging, moet wel de oude terugsturen als ik de nieuwe ontvang. Het was wel een berg info die ik moest aanleveren, maar nette service verder. Voor mijn router moest ik er zelf eentje nieuw kopen (was voor de nvidia geen optie omdat ik dat ding nergens te koop zie staan).
Hello ***,

Thank you for providing the requested information.

I'd like to inform you that the replacement request for an AC Adapter has been initiated and required details have been shared with our eRMA team. Here is the address which we'll be shipping the unit to :-

*****, Netherlands

We value you as a customer and for your convenience we will be providing you with a prepaid shipping label to send the defective back to us.

We appreciate your patience and cooperation in this process.

Best Regards,
NVIDIA Customer Care
Ik heb trouwens geen idee of ze je niet helpen als je de doos niet meer hebt, maar ze zeiden dat als ik het kon aanleveren ik het proces aanzienlijk kon versnellen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2017 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 09:41
Amazon.de heeft nu leverbaar vanaf 4 januari op de website staan... :o https://www.amazon.de/dp/...M8WG&childASIN=B015JCM8WG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nvidia nog gevraagd of ik informatie kon krijgen over de nieuwe shield, kreeg deze reply terug:
Hello ***,

You won't have to send the defective AC Adapter. Please make sure to keep the plug with you as the package will only have the AC Adapter, and you will have to use the plug from the defective one.

You can follow NVIDIA at CES 2017 details from : http://www.nvidia.com/object/ces-2017.html

Shortly you will receive a survey email from NVIDIA to rate my service. Please participate in this short survey and provide me your valuable feedback by rating my service on a scale of 1 - 10 (10 is the highest score and 1 is the least). I realise that your time is extremely valuable and I appreciate your feedback.

“Survey rating below 8 indicates your dissatisfaction over the assistance that you have received by me. If that's the case; please let me know and I shall fix it right away.”

Please get in touch with us, if you need further assistance and I would be happy to help you.

Best regards,
Kenny
NVIDIA Customer Care
Ik moet de beste man een 8 geven omdat een 7 kennelijk gezien wordt als ontevreden? Beetje rare opmerking, maarja. Ik mail hem wel dat hij een 6 krijgt als ik geen info over de nieuwe shield ontvang O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2017 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op zondag 1 januari 2017 @ 18:45:
Ik heb nvidia nog gevraagd of ik informatie kon krijgen over de nieuwe shield, kreeg deze reply terug:

[...]

Ik moet de beste man een 8 geven omdat een 7 kennelijk gezien wordt als ontevreden? Beetje rare opmerking, maarja. Ik mail hem wel dat hij een 6 krijgt als ik geen info over de nieuwe shield ontvang O-)
Werkt bij Amerikaanse bedrijven zo, ons 7tjes cultuur is uit den boze :)

Een 8 is tevreden, een 9 goed. Een 7 is echt ontevreden. Toen ik bij HP werkte werd ik op het matje geroepen als ik klanten had die mij een 7 gaven...lol. Je Nederlandse klanten een beetje sturen is wel vereist, om maar geen 7 te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Nitai op 02-01-2017 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Lang leve NPS :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
Weet iemand eventueel of je YeloTv (Telenet, België) kan installeren op de SHIELD?

De vraag werd hier ook al gesteld, niet echt antwoord.

https://nl.hardware.info/...een-nvidia-shield.286128/

Op een tablet werkt het gewoon? Zou Telenet dit potentieel kunnen blokkeren omdat het op een "extern scherm" is?

Ik weet ook niet of de tablet Android versie compatibel is met Shield hardware. Iemand ervaringen?

[ Voor 13% gewijzigd door kristof1234 op 02-01-2017 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
kristof1234 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:31:
Weet iemand eventueel of je YeloTv (Telenet, België) kan installeren op de SHIELD?

De vraag werd hier ook al gesteld, niet echt antwoord.

https://nl.hardware.info/...een-nvidia-shield.286128/

Op een tablet werkt het gewoon? Zou Telenet dit potentieel kunnen blokkeren omdat het op een "extern scherm" is?

Ik weet ook niet of de tablet Android versie compatibel is met Shield hardware. Iemand ervaringen?
Van wat ik heb begrepen moet er een speciale Android TV App word gereleased. Net als dat je bij Apple TV als ontwikkelaar een aparte app moet maken voor Apple TV.

Vertelt Telenet daar zelf niets over dan denk ik niet dat ze er een app voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-03 16:04
keepitfrosty schreef op zondag 1 januari 2017 @ 14:19:
[...]

Inmiddels heeft de mibox van 70 eu ook Netflix in 4k, mocht je een goedkopere oplossing willen puur voor netflix.
Die Mi heeft alleen geen ethernetaansluiting. Ik vraag me af hoe 4K performed via WIFI? Eventueel zou je een USB-UTP adapter eraan kunnen hangen maar ook daar de vraag of dat snel genoeg is voor 4K video?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
dromer1967 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:36:
[...]

Die Mi heeft alleen geen ethernetaansluiting. Ik vraag me af hoe 4K performed via WIFI? Eventueel zou je een USB-UTP adapter eraan kunnen hangen maar ook daar de vraag of dat snel genoeg is voor 4K video?
Ik stream een 1080p blu ray zonder hickups over de 5ghz ac wifi. Een 4k netflix stream stelt dan niet zoveel voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:16
dromer1967 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:36:
[...]

Ik stream netflix 4K over mijn 2,4GHz wifi netwerk, is geen enkel probleem. Netflix 4k stelt echt niks voor qua bitrate, vandaar dat het er, tegenover een echte 4K demo, ook niet zo spectaculair uit ziet (zeker niet slecht, maar ook niet om van achterover te vallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
Bij Amazon.de inmiddels weer voorradig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-03 16:04
lordfragger schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:28:
[...]

Ik stream netflix 4K over mijn 2,4GHz wifi netwerk, is geen enkel probleem. Netflix 4k stelt echt niks voor qua bitrate, vandaar dat het er, tegenover een echte 4K demo, ook niet zo spectaculair uit ziet (zeker niet slecht, maar ook niet om van achterover te vallen).
Ja natuurlijk het is een Netflix 4K stream en geen echte 4K demo. Had ik even niet aan gedacht :) Dan heeft die Mi een leuke prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
boyd91 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:04:
[...]

Van wat ik heb begrepen moet er een speciale Android TV App word gereleased. Net als dat je bij Apple TV als ontwikkelaar een aparte app moet maken voor Apple TV.

Vertelt Telenet daar zelf niets over dan denk ik niet dat ze er een app voor hebben.
Neem aan dat dit net zo als bij bijvoorbeeld de Ziggo Go app gedaan kan worden d.m.v. sideloaden.
Zie hier voor het stappenplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boyd91 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:29:
Bij Amazon.de inmiddels weer voorradig..
Ik zou wachten op de bekendmaking over een dag of twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:14:
[...]

Ik zou wachten op de bekendmaking over een dag of twee
Ga ik ook zeker doen, maar ik vind het toch opvallend dat hij bij Amazon.de weer verkrijgbaar is. Hij was overal al voor lange tijd uitverkocht. Op marktplaats kon je zelfs winst maken met je Shield TV ivm de schaarste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik heb op een redelijk verse Shield installatie de Ziggo Go app (versie 2.3.12) gesideload en met Ultimate Rotation Control de oriëntatie standaard op landscape gezet. Met de oude Horizon kon ik dan ook wel gewoon kijken, nu helaas niet. Ik zie steeds alleen de bovenste helft van het scherm en op de onderste helft is dan de info te vinden van wat ik aan het kijken ben. Oftewel, onbruikbaar zo. Meer mensen hier last van?

ZiggoGoShield

[ Voor 26% gewijzigd door the-body op 03-01-2017 13:18 ]

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 18:22

MaDLiVe

.-Observer-.

De aankondiging van de nieuwe shield. Qua hardware redelijk hetzelfde en verwacht dat de meeste gimmicks ook naar de oude shield tv komen middels een software update. Vooral verdere implementatie van Google home dmv add-on microfoons en een iets redesigned controller.

http://arstechnica.com/ga...price-specs-release-date/

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
Nouja... Hij zal in ieder geval weer te koop zijn :')

Met de ingebouwde infrarood ben ik blij. Die Google Assistant feature is er 1 die ik er meteen uit zal slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 05:36
boyd91 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 08:42:
Nouja... Hij zal in ieder geval weer te koop zijn :')

Met de ingebouwde infrarood ben ik blij. Die Google Assistant feature is er 1 die ik er meteen uit zal slopen.
De originele shield had ook al een IR receiver, nu hebben alleen de controller en remote een IR sender gekregen.

Heb er zelf weinig aan omdat ik toch een harmony gebruik.

Hoop wel dat de 2015 shield snel android 7 en amazon video krijgt.

Google assistant lijkt me overigens ook interessant.

[ Voor 5% gewijzigd door frankyboy707 op 05-01-2017 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Features(2) announced for the new SHIELD TV will come to current SHIELD devices through an over-the-air software upgrade, available in January.
http://nvidianews.nvidia....he-most-advanced-streamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Zijn de hardware specificaties verder identiek?
Op de andere controller na dan?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Volgens de NVIDIA webshop is de verwachte leverdatum 16 januari.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wsPpiAT.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Sinned123 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:34:
Zijn de hardware specificaties verder identiek?
Op de andere controller na dan?
Zo te lezen zijn alleen de nieuwe controller en de ingebouwde microfoon anders. Intern is de hardware identiek.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:31
Stiekem wel blij dat er hardwarematig weinig anders is... Heb hem in november 2016 gekocht. Zou stiekem best lullig zijn als er nu ineens een veel dikkere chip inzit :9

Ook netjes dat huidige modellen gewoon een upgrade krijgen, zit bij telefoons helaas vaak anders...

Alleen die controller kijkt me niks, maar goed, wellicht is dat gewoon even proberen

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook een mooie grap, hij is opeens 30 euro duurder in Nederland??

http://www.consoleshop.nl...844/nvidia-shield-tv.html

Maar er zit nu standaard wel een remote bij, dat was eerst toch niet zo? Dan is het wel mooi, dan is hij dus 20 euro goedkoper geworden? Althans als je een remote wil.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2017 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
TheIbex schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:58:
Stiekem wel blij dat er hardwarematig weinig anders is... Heb hem in november 2016 gekocht. Zou stiekem best lullig zijn als er nu ineens een veel dikkere chip inzit :9

Ook netjes dat huidige modellen gewoon een upgrade krijgen, zit bij telefoons helaas vaak anders...

Alleen die controller kijkt me niks, maar goed, wellicht is dat gewoon even proberen
Als de hardware verder identiek is...
Tja dan koopt nooit meer iemand wat van nvidia

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-07 10:15
Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:03:
Ook een mooie grap, hij is opeens 30 euro duurder in Nederland??

http://www.consoleshop.nl...844/nvidia-shield-tv.html

Maar er zit nu standaard wel een remote bij, dat was eerst toch niet zo? Dan is het wel mooi, dan is hij dus 20 euro goedkoper geworden? Althans als je een remote wil.
Er zat eerst inderdaad niet standaard een remote bij....

[ Voor 5% gewijzigd door 1975Mark30 op 05-01-2017 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op zondag 1 januari 2017 @ 15:40:

Ze zijn nu akkoord met mijn vervanging, moet wel de oude terugsturen als ik de nieuwe ontvang. Het was wel een berg info die ik moest aanleveren, maar nette service verder. Voor mijn router moest ik er zelf eentje nieuw kopen (was voor de nvidia geen optie omdat ik dat ding nergens te koop zie staan).

[...]

Ik heb trouwens geen idee of ze je niet helpen als je de doos niet meer hebt, maar ze zeiden dat als ik het kon aanleveren ik het proces aanzienlijk kon versnellen.
Zojuist ook maar eens een ticket geopend. Zeker nu ik verwacht deze Shield te houden aangezien de nieuwe haast identiek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

Ik heb even een vraagje aan de shield eigenaren waar ik online zo snel geen antwoord op vind. Ik ben van plan een shield te kopen als vervanging van mijn huidige htpc en chromecast, omdat de htpc nodig aan vervanging toe is.

Situatie zou als volgt worden: NAS met alle content er op, shield bij de TV met hierop plex media server en ook de plex client. Ik wil dan mijn telefoon als remote gebruiken, zodat ik niet nog een extra afstandsbediening nodig heb. Kan ik via de plex app op mijn telefoon gewoon selecteren op welk device hij de content af moet spelen?

Ook wil ik graag de cast functionaliteit van de shield gebruiken, onder andere voor de NPO app en spotify. Kan ik naadloos switchen tussen casten en bijvoorbeeld het gebruik van plex? Plex wil ik liever niet via de cast functionaliteit doen, gezien de beperking qua geluid/beeld.

Volgens mij moet bovenstaand prima kunnen, maar is er iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:48
the-body schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:13:
Ik heb op een redelijk verse Shield installatie de Ziggo Go app (versie 2.3.12) gesideload en met Ultimate Rotation Control de oriëntatie standaard op landscape gezet. Met de oude Horizon kon ik dan ook wel gewoon kijken, nu helaas niet. Ik zie steeds alleen de bovenste helft van het scherm en op de onderste helft is dan de info te vinden van wat ik aan het kijken ben. Oftewel, onbruikbaar zo. Meer mensen hier last van?

[afbeelding]
Zou iemand misschien ook de KNIPPR of de Play van KPN app kunnen testen? Heb zelf nog geen Shield, maar IPTV kijken ermee lijkt me ideaal.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

urf schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:36:
Ik heb even een vraagje aan de shield eigenaren waar ik online zo snel geen antwoord op vind. Ik ben van plan een shield te kopen als vervanging van mijn huidige htpc en chromecast, omdat de htpc nodig aan vervanging toe is.

Situatie zou als volgt worden: NAS met alle content er op, shield bij de TV met hierop plex media server en ook de plex client. Ik wil dan mijn telefoon als remote gebruiken, zodat ik niet nog een extra afstandsbediening nodig heb. Kan ik via de plex app op mijn telefoon gewoon selecteren op welk device hij de content af moet spelen?

Ook wil ik graag de cast functionaliteit van de shield gebruiken, onder andere voor de NPO app en spotify. Kan ik naadloos switchen tussen casten en bijvoorbeeld het gebruik van plex? Plex wil ik liever niet via de cast functionaliteit doen, gezien de beperking qua geluid/beeld.

Volgens mij moet bovenstaand prima kunnen, maar is er iemand die dit kan bevestigen?
Casten gaat prima en over kodi/spmc/plex heen bijv. YouTube filmpjes. Zelf gebruik ik een k400 toetsenbord die ik ook met m'n Mac Mini Plex machine gebruikte. Ook alle content op een NAS streamend naar Plex en/of SPMC (die is fijner vind ik). Plex gebruik ik dan wel weer op m'n iOS device en Macs in het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

Nitai schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:50:
[...]

Casten gaat prima en over kodi/spmc/plex heen bijv. YouTube filmpjes. Zelf gebruik ik een k400 toetsenbord die ik ook met m'n Mac Mini Plex machine gebruikte. Ook alle content op een NAS streamend naar Plex en/of SPMC (die is fijner vind ik). Plex gebruik ik dan wel weer op m'n iOS device en Macs in het huis.
Top. Dan alleen nog even uitzoeken of ik Plex op mijn telefoon kan gebruiken als remote voor de Plex cliënt op de shield, maar volgens mij kan dat prima.

Nu maar wachten tot hij op voorraad is dan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

urf schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:36:

Sterker nog er is een app voor Android TV devices die zeer goed werkt vind ik zelf dan :)

Google Play: Android TV Remote Control

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:49:
[...]

Sterker nog er is een app voor Android TV devices die zeer goed werkt vind ik zelf dan :)

Op IOS is deze erg instabiel. Maar ik gebruik HDMI CEC dus de afstandsbediening van de TV werkt dan prima met de Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:53:
[...]

Op IOS is deze erg instabiel. Maar ik gebruik HDMI CEC dus de afstandsbediening van de TV werkt dan prima met de Shield.
Op Android, werkt hij best ok. Behalve dat de apk op de shield (ontvanger zijde) soms crashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:55:
[...]

Op Android, werkt hij best ok. Behalve dat de apk op de shield (ontvanger zijde) soms crashed.
Klopt, werkt zeer goed op Android toen ik nog een S7 ernaast had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

MaDLiVe schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:49:
[...]

Ik wil graag op mijn telefoon door de Plex bibliotheek kunnen bladeren en wat uit kunnen zoeken. Eigenlijk hoeft de shield alleen de film maar te laten zien wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

urf schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:17:
Ik wil graag op mijn telefoon door de Plex bibliotheek kunnen bladeren en wat uit kunnen zoeken. Eigenlijk hoeft de shield alleen de film maar te laten zien wat mij betreft.
De shield is zo snel dat je waarschijnlijk de film gaat uitzoeken met de remote die erbij zit. Ik doe hetzelfde met netflix, het is gewoon sneller met de remote dan met de telefoon of tablet. Als elk apparaat zo snelle respons had als de shield...

Plex gaf bij mij trouwens problemen omdat ik 1 van mijn nassen niet kon benaderen, denk ergens een instelling van de nas niet goed, maar ik kom er niet uit. Omdat mijn andere nassen het wel doen met plex, maar die ene niet ben ik naar kodi / smcp gegaan en dat bevalt eigenlijk 100 keer beter. Kodi is eigenlijk alleen nuttig als je op je ipads geen infuse hebt draaien of als je van buiten je huis iets wilt bekijken op je nas, maar dat doe ik nooit.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2017 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
[...]

Dat kan via Google Cast, dat ingebouwd zit in de Shield TV. Maar als dat echt je enige use-case is heb je ook genoeg aan een Chromecast van 40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:46
[...]

Je kan op de PLEX app op telefoon bladeren en dan shield als player kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

boyd91 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:20:
[...]

Dat kan via Google Cast, dat ingebouwd zit in de Shield TV. Maar als dat echt je enige use-case is heb je ook genoeg aan een Chromecast van 40 euro.
Dan zou m'n NAS moeten trancoden, dat gaat hem niet worden. De shield gaat hier wel voornamelijk draaien als mediaplayer en Plex server. Een chromecast heb ik al, maar vind het wel prettig die ook niet meer nodig te hebben en dus ook op mijn versterker niet van kanaal te hoeven wisselen. Scheelt weer een harmony kopen.
Arnold schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:42:
[...]

Je kan op de PLEX app op telefoon bladeren en dan shield als player kiezen.
Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 17:35
Hmm lijkt er op dat de nieuwe Shield geen micro-sd meer heeft? Dat is toch de meest praktische manier om het geheugen uit te breiden lijkt me. USB sticks steken bijna altijd meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley1980
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-09 16:20
Yep, lol was net hetzelfde aan het typen.
Ik neem aan dat je met usb wel je systeem opslag kan uitbreiden.
Verder speel ik alles via de server af, misschien af en toe een game vanaf me game pc.

Ik had alleen wel wat beter specs verwacht na bijna 2 jaar.
De twijfel blijft er toch nu om me HTPC een hdmi 2.0b kaart te geven en met madvr verder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
wesley1980 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:33:
Yep, lol was net hetzelfde aan het typen.
Ik neem aan dat je met usb wel je systeem opslag kan uitbreiden.
Jep, maar als er apps op draaien eventueel kan je ze ook nooit meer gebruiken voor een controller of incidentele usb-stick met foto's oid. Doet me toch twijfelen om de pro te nemen. Waar je dan weer dat SD slot niet echt nodig hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley1980
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-09 16:20
Er zitten gelukkig wel 2 usb poorten op als ik het plaatje zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ging de deurbel, pakket uit Singnapore, een extremely urgent postverzending. Bleek mijn nieuwe adapter te zijn. Moest ervoor tekenen en berg douane papieren erbij, maar alles gratis en in een paar dagen in huis. Wel raar dat ze het zo duur opsturen.volgens mij kost het verzenden 60 euro voor zoiets?
wesley1980 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:31:
Er zitten gelukkig wel 2 usb poorten op als ik het plaatje zo zie.
Op de shield 1 ook, maar is er eigenlijk 1 te weinig, je hebt meestal 2 controllers en 1 remote die opgeladen moeten worden. Als er inderdaad geen micro sd slot meer is heb je eigenlijk4 poorten nodig. Ik ga denk ik de ikea usb oplader kopen, daarmee kan je 4 apparaten tegelijk opladen. Lijkt me wat handiger dan via de shield.

Maar het micro usb slot zit toch boven de stroominvoer (rechts van de utp poort)? Zie

Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.io/products/655236?width=1024&height=768

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2017 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Plus dat de USB3 connector sneller is dan zelfs de interne HDD blijkt. En helemaal sneller dan de SD card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03:59
De nieuwe remote gaat via zo'n munt batterijtje, dus die hoef je niet meer op te laden via usb iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinom schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:22:
De nieuwe remote gaat via zo'n munt batterijtje, dus die hoef je niet meer op te laden via usb iedergeval.
Dat zijn denk ik deze? 8 stuks voor 2 euro bij Ikea:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80291156/

Ze liggen ook voor rond die prijs bij de Action, maar die zijn vaak half leeg is mijn ervaring. Dus als je een keer met je vrouw / vriendin mee moet naar Ikea...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2017 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:10:
Net ging de deurbel, pakket uit Singnapore, een extremely urgent postverzending. Bleek mijn nieuwe adapter te zijn. Moest ervoor tekenen en berg douane papieren erbij, maar alles gratis en in een paar dagen in huis. Wel raar dat ze het zo duur opsturen.volgens mij kost het verzenden 60 euro voor zoiets?

[...]

Op de shield 1 ook, maar is er eigenlijk 1 te weinig, je hebt meestal 2 controllers en 1 remote die opgeladen moeten worden. Als er inderdaad geen micro sd slot meer is heb je eigenlijk4 poorten nodig. Ik ga denk ik de ikea usb oplader kopen, daarmee kan je 4 apparaten tegelijk opladen. Lijkt me wat handiger dan via de shield.

Maar het micro usb slot zit toch boven de stroominvoer (rechts van de utp poort)? Zie

[afbeelding]
Volgens mij is dat het stroom icoon. Zie bijv de oude shield, die heeft het ook:
Afbeeldingslocatie: https://c.slashgear.com/wp-content/uploads/2015/05/backside.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op zondag 1 januari 2017 @ 15:40:

[...]

Ook ik krijg een nieuwe powersupply toegestuurd. Volledig free of charge. Dus dat doet Nvidia erg goed. En gezien de Shield 2017 van binnen identiek is aan die ik nu heb, ga ik naar alle waarschijnlijkheid niet eens upgraden, maar hou ik deze lekker. Kan ik ook mijn sdcard erin blijven gebruiken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:10:
Ik ga denk ik de ikea usb oplader kopen, daarmee kan je 4 apparaten tegelijk opladen. Lijkt me wat handiger dan via de shield
Koop een Anker, heb er 3 (2x een 4 poort USB oplader en 1x een 5 poort). Laadt alles hiermee op, iPhones, iPads, camera, PS4 controllers, echt alles.
https://www.amazon.de/Anker-PowerPort-Ladegerät-Multi-Port-weitere/dp/B00VUGOSWY/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1483739817&sr=8-3&keywords=anker+ladegerät

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi ding, net iets beter dan die van ikea (ik heb toevallig van de week een gast op youtube gevonden die usb opladers uit elkaar sloopt en uitlegt hoe of wat er mis is). Qua prijs redelijk gelijk, moet toch nog wat zaken bij amazon bestellen, pak ik deze mee.

Ik bestel er gelijk wat meer, op de slaapkamer laad ik dagelijks de ipads op en we hebben net bij de lidl voor in de keuken en badkamer bluetooth speakertjes gekocht, leuk spul, maar alles moet je opladen en zoveel vrije stopcontacten heb ik niet. Dus dit is heel welkom. Denk dat ik ook op 3 ga komen :D

En wat de shield betreft, balen als dat sd slot weg is, dan moet ik 10 euro bijlappen. Misschien koop ik wel een 2015 versie 2e hands dan als die prijzen dalen. Wil namelijk wel 2 controllers en een remote en een muis en toetsenbord, wordt wel prijzig alles samen.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2017 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westbaas
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-09 19:53
Geweldig apparaat! Gebruik het meeste SPMC, Plex krijg ik maar niet onder de knie, wat ik wil tenminste.
Is het iemand gelukt om een subtitle offset toe te passen? Krijg sommige SRT files maar niet goed gesynchroniseerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkristo78
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 15:24
Ik heb interesse in een nieuwe shield, jammer genoeg lijkt het niet echt een upgrade te gaan worden.
Volgende vraag; heeft de remote / joystick een line of side bediening? ik zou de console in een kast plaatsen, kun je hem dan nog bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Elkristo78 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 10:10:
Volgende vraag; heeft de remote / joystick een line of side bediening? ik zou de console in een kast plaatsen, kun je hem dan nog bedienen?
Aangezien het werkt via Wi-Fi Direct zal dat weinig problemen opleveren :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De update voor de shield 2015 komt 16 januari (ongeveer), zie https://www.cnet.com/products/nvidia-shield-tv-2017/preview/ onderaan de review.

Verder las ik dat de nieuwe shield inderdaad geen sd slot meer heeft, ik twijfel nu wat ik moet doen. 330 Euro betalen voor de grotere versie of de 2015 versie 2e hands kopen. Op marktplaats net even gekeken, maar die gasten denken daar goud in handen te hebben, vragen gewoon 250 euro voor een shield met 1 controller nieuw in doos terwijl ze 230 euro nieuw zijn met remote erbij 8)7

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2017 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkristo78
Wat is het gevolg van het verdwijnen van het sd slot?
Kun je de usb poort niet gebruiken om extra storage aan te sluiten?
Kun je een ander type van controller gebruiken op de shield? bv Logitech, draadloos of bekabeld?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Verwijderd schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:27:
De update voor de shield 2015 komt 16 januari (ongeveer), zie https://www.cnet.com/products/nvidia-shield-tv-2017/preview/ onderaan de review.

Verder las ik dat de nieuwe shield inderdaad geen sd slot meer heeft, ik twijfel nu wat ik moet doen. 330 Euro betalen voor de grotere versie of de 2015 versie 2e hands kopen. Op marktplaats net even gekeken, maar die gasten denken daar goud in handen te hebben, vragen gewoon 250 euro voor een shield met 1 controller nieuw in doos terwijl ze 230 euro nieuw zijn met remote erbij 8)7
Ik heb marktplaats de afgelopen dagen in de gaten gehouden. De prijzen variëren nogal, maar ze gaan vooral weg tussen de €160,- en €200,-. Maar dan is er weer geen bon/factuur aanwezig voor garantie en dergelijke.

Het is te hopen dat eind januari de Mediamarkt geen BTW dagen komen, dan koop ik de Shield wel nieuw. Geen MicroSD slot is maar een klein gemis imo, USB3/externe hardeschijf werkt net zo goed al dan niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Eerlijk gezegd wist ik niet eens dat er een SD slot op zat, maar ik game dan ook niet op de Shield. Is puur voor SPMC/Kodi icm Nas, Netflix en Youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitai schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:18:
Eerlijk gezegd wist ik niet eens dat er een SD slot op zat, maar ik game dan ook niet op de Shield. Is puur voor SPMC/Kodi icm Nas, Netflix en Youtube.
voor games is het wel handig, ik heb toch een paar games die wel 2 of 3 GB per stuk zijn en dan kan het wel snel gaan.

Zonder die games of als je alleen wat emulators draait is het goed te doen met 16GB. Ik twijfel wat, op termijn is het wellicht handig dat ik er ook games op kan spelen net als mijn andere shield.
vinom schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:14:
Ik heb marktplaats de afgelopen dagen in de gaten gehouden. De prijzen variëren nogal, maar ze gaan vooral weg tussen de €160,- en €200,-. Maar dan is er weer geen bon/factuur aanwezig voor garantie en dergelijke.
Nvidia had gelukkig niet door dat mijn zelfgemaakte bon niet klopte (ik heb hem ook 2e hands gekocht), dus daar kwam ik wel mooi mee weg. Ik heb gewoon een aankoopbon (= email) van Alternate gebruikt en de gegevens aangepast zodat ik een vervangende adapter kon krijgen omdat die van mij geluid maakte O-)

Ik ga binnenkort als ze gewoon weer te koop zijn nog wel weer 2e hands kijken, nu denken nog teveel mensen dat hij nergens te koop is en dan zijn de vraagprijzen nogal hoog en ik heb ook geen zin om daarover discussies te gaan voeren.

De mediamarkt is wel een idee, maar zijn ze uberhaupt wel te koop bij de mediamarkt? In Leeuwarden was hij daar namelijk nooit te koop. Heb jij ze daar weleens gezien?
Elkristo78 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:55:
Wat is het gevolg van het verdwijnen van het sd slot?
Kun je de usb poort niet gebruiken om extra storage aan te sluiten?
Kun je een ander type van controller gebruiken op de shield? bv Logitech, draadloos of bekabeld?
alvast bedankt
Het heeft niet zoveel gevolgen, maar ik gebruik de 2 usb poorten om mijn controllers op te laden en dan is het wel handig dat ik er niet 1 nodig heb voor een usb stick. Maar zoals ik hier al schreef ga ik usb opladers kopen die in het stopcontact kunnen voor het hele huis, dus dat is ook maar een tijdelijk probleempje.

Ik meen dat je een usb stick ook kan instellen als vast geheugen voor de shield net als je met een sd kaart kan doen? Iemand die daar zekerheid in kan geven?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2017 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:34:
[...]

voor games is het wel handig, ik heb toch een paar games die wel 2 of 3 GB per stuk zijn en dan kan het wel snel gaan.

Zonder die games of als je alleen wat emulators draait is het goed te doen met 16GB. Ik twijfel wat, op termijn is het wellicht handig dat ik er ook games op kan spelen net als mijn andere shield.

[...]

Nvidia had gelukkig niet door dat mijn zelfgemaakte bon niet klopte (ik heb hem ook 2e hands gekocht), dus daar kwam ik wel mooi mee weg. Ik heb gewoon een aankoopbon (= email) van Alternate gebruikt en de gegevens aangepast zodat ik een vervangende adapter kon krijgen omdat die van mij geluid maakte O-)

Ik ga binnenkort als ze gewoon weer te koop zijn nog wel weer 2e hands kijken, nu denken nog teveel mensen dat hij nergens te koop is en dan zijn de vraagprijzen nogal hoog en ik heb ook geen zin om daarover discussies te gaan voeren.

De mediamarkt is wel een idee, maar zijn ze uberhaupt wel te koop bij de mediamarkt? In Leeuwarden was hij daar namelijk nooit te koop. Heb jij ze daar weleens gezien?

[...]

Het heeft niet zoveel gevolgen, maar ik gebruik de 2 usb poorten om mijn controllers op te laden en dan is het wel handig dat ik er niet 1 nodig heb voor een usb stick. Maar zoals ik hier al schreef ga ik usb opladers kopen die in het stopcontact kunnen voor het hele huis, dus dat is ook maar een tijdelijk probleempje.

Ik meen dat je een usb stick ook kan instellen als vast geheugen voor de shield net als je met een sd kaart kan doen? Iemand die daar zekerheid in kan geven?
De Shield is enkel te koop geweest bij Nvidia zelf, Coolblue en Alternate. Nooit bij MediaMarkt. Waaruit blijkt dat dit nu wel het geval zal zijn?

Heb je de nieuwe AC powersupply inmiddels al ontvangen trouwens? Die van mij doen ze komende week op de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Dat ie te koop zou zijn bij de Mediamarkt was een aanname. Ik heb geen idee of hij daar ook te koop zal zijn. Mij was ook niet bekend dat de vorige shield bij maar 3 shops verkocht werd, aangezien hij pas sinds kort op mijn radar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
vinom schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:17:
Dat ie te koop zou zijn bij de Mediamarkt was een aanname. Ik heb geen idee of hij daar ook te koop zal zijn. Mij was ook niet bekend dat de vorige shield bij maar 3 shops verkocht werd, aangezien hij pas sinds kort op mijn radar staat.
Dan zou ik er maar niet zo van uit gaan dat hij straks bij Media Markt te koop zou zijn.

Overigens is het een top aankoop; gebruik het haast iedere dag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/685/31997374261_81af4d603c_o.png

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

outlandos schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:00:
[...]

De Shield is enkel te koop geweest bij Nvidia zelf, Coolblue en Alternate. Nooit bij MediaMarkt. Waaruit blijkt dat dit nu wel het geval zal zijn?

Heb je de nieuwe AC powersupply inmiddels al ontvangen trouwens? Die van mij doen ze komende week op de post.
Ja ontvangen, wordt bizar duur verzonden met extreme urgenty van fedex. Werkt meer dan prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkristo78
Kun je ook andere controllers gebruiken op de shield? bv Logitech, draadloos of met draad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Het enige verschil is dus HDMI 2.0 vs HDMI 2.0b.. geen idee of je dat verschil gaat merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

outlandos schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:59:
[...]

Het enige verschil is dus HDMI 2.0 vs HDMI 2.0b.. geen idee of je dat verschil gaat merken.
Het verschil zit voornamelijk in HDR ondersteuning

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Zit er aan te denken een Shield TV te pre-orderen bij Coolblue. Hoe waren zij voorheen met de 2015 versie qua prijsstelling t.o.v. andere winkels?

Iemand ervaring met de Shield TV i.c.m. DvbLobic TV Butler? Heb ook een Synology NAS, dus kan daar eventueel op terugvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:16
outlandos schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:59:
[...]

Vind dat een beetje gek. In die tabel lijkt het dan alsof de nieuwe Pro versie geen HDMI 2.0b zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmonTobin schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:17:
Zit er aan te denken een Shield TV te pre-orderen bij Coolblue. Hoe waren zij voorheen met de 2015 versie qua prijsstelling t.o.v. andere winkels?
Prijzen zijn overal gelijk.zelfs in Duitsland waar het meestal goedkoper is.
Elkristo78 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 09:26:
Kun je ook andere controllers gebruiken op de shield? bv Logitech, draadloos of met draad?
Vaak werkt dit inderdaad, maar het is wat proberen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2017 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:46
AgeOfPanic schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:29:
[...]

Vind dat een beetje gek. In die tabel lijkt het dan alsof de nieuwe Pro versie geen HDMI 2.0b zou hebben.
Ik denk dat er simpelweg geen nieuwe pro is ;)

Ik denk dat het de 'oude' pro is, met alvast android 7 versie erop en de nieuwe controller in een doos.

HDMI 2.0 -> 2.0a -> 2.0b is trouwens via firmware update te regelen. Is geen hardware change. (er is al een software update naar 2.0a geweest trouwens bedenk ik me nu)

HDMI 2.1 (nog niet uit) is dat dan weer een hardware change wat ik begrijp.

[ Voor 40% gewijzigd door Arnold op 08-01-2017 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:41
voorheen waren er nog wel eens aanbiedingen met gratis afstandsbediening en zo, maar nu zit die er standaard bij dus ik denk dat je vrij risicoloos kunt bestellen.Bovendien, je wilt 'm toch zo snel mogelijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Dank heren. Ga hem maar gewoon bestellen dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
AmonTobin schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:50:
Dank heren. Ga hem maar gewoon bestellen dan. :)
Ik heb hem bij Amazon in de pre-order staan. Ik heb nu de gen 1, maar erger me dood aan de brakke voedingsconnector en bij SW upgrades heb ik hem al eens een paar keer uit een bootloop moeten halen.

Ik ben zeer benieuwd of de Amazon Video app ook werkt in NL. Amazon (Prime Video) maakt er nog al een potje van vind ik. Op de FireTV wordt je met error 5505 doodgegooid en zie content voor de US, er is geen app voor de AppleTV en op dit moment alleen een officiele AndroidTV app voor Sony TVs.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
loekf2 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 08:56:
[...]

Ik heb hem bij Amazon in de pre-order staan. Ik heb nu de gen 1, maar erger me dood aan de brakke voedingsconnector en bij SW upgrades heb ik hem al eens een paar keer uit een bootloop moeten halen.

Ik ben zeer benieuwd of de Amazon Video app ook werkt in NL. Amazon (Prime Video) maakt er nog al een potje van vind ik. Op de FireTV wordt je met error 5505 doodgegooid en zie content voor de US, er is geen app voor de AppleTV en op dit moment alleen een officiele AndroidTV app voor Sony TVs.
Het is toch verder exact hetzelfde apparaat? Verwacht je dat het beter is met de connector en SW upgrades met deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
keepitfrosty schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:46:
[...]

Het is toch verder exact hetzelfde apparaat? Verwacht je dat het beter is met de connector en SW upgrades met deze?
Geloof dat de versie zonder 500 GB HDD, in een 40% kleinere behuizing zit. Ook het SD slot is weg.

Schijnt dat gen 1 ook rond 16 jan een software upgrade krijgt met dezelfde features als de 2017 versie, incl. de Amazon app, waarvan ik nog moet zien of Prime Video werkt.

Misschien dat ik hem weer terug stuur naar Amazon na hem geprobeerd te hebben. De voedingsconnector ziet er op het oog hetzelfde uit. Mijn probleem is dat bij een geringste aanraking van de Shield, de stekker even in de connector loslaat en de Shield reboot. Er zit blijkbaar speling in de connector of hij zit niet goed op de print gesoldeerd.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
De connectoren passen hier perfect, dus ik zou um gewoon terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

loekf2 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:30:
[...]

Geloof dat de versie zonder 500 GB HDD, in een 40% kleinere behuizing zit. Ook het SD slot is weg.

Schijnt dat gen 1 ook rond 16 jan een software upgrade krijgt met dezelfde features als de 2017 versie, incl. de Amazon app, waarvan ik nog moet zien of Prime Video werkt.

Misschien dat ik hem weer terug stuur naar Amazon na hem geprobeerd te hebben. De voedingsconnector ziet er op het oog hetzelfde uit. Mijn probleem is dat bij een geringste aanraking van de Shield, de stekker even in de connector loslaat en de Shield reboot. Er zit blijkbaar speling in de connector of hij zit niet goed op de print gesoldeerd.
Lijkt mij ook meer een probleem van jouw specifieke apparaat. Hier ook geen enkel probleem.

Op een andere noot, ik woon dus in het buitenland en zou graag een NPO (uitzending gemist) app willen hebben voor Android TV, bestaat zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 10:52
MaDLiVe schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:32:
[...]

Lijkt mij ook meer een probleem van jouw specifieke apparaat. Hier ook geen enkel probleem.

Op een andere noot, ik woon dus in het buitenland en zou graag een NPO (uitzending gemist) app willen hebben voor Android TV, bestaat zoiets?
Kan je casten als je een VPN gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
[...]

Casten vanaf je telefoon of proberen de Android apk te side loaden.

Je hebt wss een vpn nodig naar een Nederlandse server ja. Net getest vanuit Peru, werkt alleen met een VPN ja.

[ Voor 5% gewijzigd door jooncheez op 09-01-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 15:04
Kashika schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:04:
[...]

Kan je casten als je een VPN gebruikt.
Niet als je telefoon een vpn client heeft draaien. Dan moet die eerst uit voordat je kunt casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
ViNOK16Bit schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:38:
[...]

Niet als je telefoon een vpn client heeft draaien. Dan moet die eerst uit voordat je kunt casten.
Wellicht dat het werkt als zowel de telefoon als de Shield verbinding maken met dezelfde vpn server? Anders de Android APK proberen te side loaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

ViNOK16Bit schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:38:
[...]

Casten vanuit Parijs is dus geen probleem, zonder VPN (NPO app, versie 3.1.4), sideloaden moet ik nog even testen. Iemand nog ervaring met 3rt party remotes? Last dat de amazon fire gen1 remotes het prima doen, ook qua voice ondersteuning. Zou het wel mooi vinden als er een remote was met ook een 3.5mm jack ingang. De nvidia remote is echt veel te duur en de controller te lomp (gebruikt de shield alleen als media player).

edit:

Sideloaden getest, maar werkt voor geen meter, niet optimized voor non-touch en verkeerde oriëntatie

[ Voor 39% gewijzigd door MaDLiVe op 09-01-2017 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drs.titulaer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08-2022
[...]

Google Play: TVNL

De wondere wereld van de micro-electonica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Bedankt! Nooit van gehoord, die ga ik testen :)

Al heeft de NPO app als extra natuurlijk live TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drs.titulaer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08-2022
heeft deze ook :)

De wondere wereld van de micro-electonica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Ah dat wist ik niet, perfect :D

Pagina: 1 ... 19 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.