Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Is wel zo netjes dat deze tabel van het Geforce/Shield forum af komt:

https://forums.geforce.co...p-2015-specs-comparison-/

De goedkope versie schijnt idd geen IR receiver te hebben. Remote en controller hebben wel een IR blaster.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
outlandos schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:01:
De connectoren passen hier perfect, dus ik zou um gewoon terug sturen.
Early adapter, ding is uit 2015 via Amazon.com geimporteerd. Ik ga geen moeite meer doen met garantie.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loekf2 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:30:
Misschien dat ik hem weer terug stuur naar Amazon na hem geprobeerd te hebben.
Een mail sturen voor de garantie is minder moeite dan een nieuwe kopen, 200+ euro te betalen en hem weer terug te sturen en te blijven zitten met eentje die niet goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:11
*snip*

Mocht dit niet gewenst zijn hoor ik het graag, maar het leek mij de ideale plek :)

+1 voor de redenering, helaas is klopt het niet helemaal. Hiervoor hebben we op Tweakers Vraag & Aanbod. Het forum is hier niet voor bedoeld :)

[ Voor 70% gewijzigd door BM op 11-01-2017 07:59 ]

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03:59
Ik zat eens te kijken wie NVIDIA als partner heeft aangewezen voor de Shield:

Nederland: Coolblue
Belgie: Coolblue & Alternate
Duitsland: Alternate, Amazon, Cyberport & Mindfactory

Release date ligt allenaal op 16 januari.

Ik ben benieuwd of er na de release nog meer winkels bijkomen en of de prijzen gaan verschillen, ook tussen de landen.

[ Voor 6% gewijzigd door vinom op 11-01-2017 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft Nederland dezelfde partners als België, ik heb althans bij Alternate wel een shield controller besteld een maand of twee terug.

De afgelopen twee jaar waren de prijzen overal gelijk. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:43
vinom schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:24:
Ik zat eens te kijken wie NVIDIA als partner heeft aangewezen voor de Shield:

Nederland: Coolblue
Belgie: Coolblue & Alternate
Duitsland: Alternate, Amazon, Cyberport & Mindfactory

Release date ligt allenaal op 16 januari.

Ik ben benieuwd of er na de release nog meer winkels bijkomen en of de prijzen gaan verschillen, ook tussen de landen.
Dat is niet anders dan voorgaande jaren.

Prijzen liggen in principe allemaal gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Is het ook mogelijk om Plex te draaien op de 16Gb versie i.c.m. externe harde schijf aan Shield?
En is er dan ook de optie om bestanden te downloaden/ uitpakken vanaf de pc BN op die externe schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk!

Een vervelende bug in de bestaande softwareversie (3.3), waarbij wanneer je de Shield hebt ingesteld op YUV 4:4:4 of 4:2:0 kleurruimte en een videoplayer overschakelt van 50Hz of 60Hz naar 24Hz de kleurruimte verspringt naar RGB, is verholpen. Puristen zullen er blij mee zijn en als de vorige zin abracadabra voor je is, betekent het dat de verder vlekkeloze ondersteuning voor alle soorten video nu helemaal top is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:22:
Eindelijk!

Een vervelende bug in de bestaande softwareversie (3.3), waarbij wanneer je de Shield hebt ingesteld op YUV 4:4:4 of 4:2:0 kleurruimte en een videoplayer overschakelt van 50Hz of 60Hz naar 24Hz de kleurruimte verspringt naar RGB, is verholpen. Puristen zullen er blij mee zijn en als de vorige zin abracadabra voor je is, betekent het dat de verder vlekkeloze ondersteuning voor alle soorten video nu helemaal top is.
Is deze fix met nieuwe firmware uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 15:04
keepitfrosty schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 08:33:
[...]

Is deze fix met nieuwe firmware uitgekomen?
Dear fix komt met de update welke ze deze maand gaan uitbrengen.

https://nl.hardware.info/...istant-en-home-automation

[ Voor 26% gewijzigd door ViNOK16Bit op 13-01-2017 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 11-09 13:15
Ah ok. Hopelijk is die vervelende refresh rate switch bug met hdmi 2.0 avr op een hdmi 1.4 tv ook opgelost. Dan ga ik alsnog weer een shield in huis halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapp-it
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-09 20:26
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:05:
[...]

Een mail sturen voor de garantie is minder moeite dan een nieuwe kopen, 200+ euro te betalen en hem weer terug te sturen en te blijven zitten met eentje die niet goed werkt?
Mag ik even vragen naar welk e-mail adres je die gestuurd hebt? Ik heb namelijk ook een adapter die niet goed meer is, ik heb een e-mail gestuurd naar info@ maar het blijft oorverdovend stil.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zapp-it schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:11:
[...]

Mag ik even vragen naar welk e-mail adres je die gestuurd hebt? Ik heb namelijk ook een adapter die niet goed meer is, ik heb een e-mail gestuurd naar info@ maar het blijft oorverdovend stil.

Alvast bedankt!
nvhelp@nvidia.com

Ik heb echter het contact gezocht via https://nvidia.custhelp.c...s/login_form/redirect/ask , dat zou ik je aanraden ipv gelijk te mailen, je krijgt denk ik,anders geen callnummer vermoedelijk en kunnen ze niet bijhouden of je geholpen bent. Ze mailen vervolgens terug van bovenstaand emailadres. Ze reageerden bij mij echt snel en goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapp-it
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-09 20:26
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:37:
[...]

nvhelp@nvidia.com

Ik heb echter het contact gezocht via https://nvidia.custhelp.c...s/login_form/redirect/ask , dat zou ik je aanraden ipv gelijk te mailen, je krijgt denk ik,anders geen callnummer vermoedelijk en kunnen ze niet bijhouden of je geholpen bent. Ze mailen vervolgens terug van bovenstaand emailadres. Ze reageerden bij mij echt snel en goed.
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 12:50
Heeft iemand hier ervaring met een Shield 16 GB uitvoering met daarop Plex server en een usb stick als internal storage?

Wat ik hier en daar lees op diverse fora moet de stick snel genoeg zijn (max even snel als de pro uitvoering met interne HD, 95 MB lees en 45 MB schrijf) en dus maximaal een UHS-1 controller hebben om de maximale prestaties eruit te halen?

Ik wilde dit eerst oplossen door een 16 GB Shield te kopen en dan een microsd kaart erin te stoppen maar die nieuwe versie heeft dus geen microsd slot meer, alleen USB dus blijft een USB stick de enige optie lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
kan ik met de nvidia shield tv nu met plex mijn 4k content met dolby atmos streamen vanaf mijn nas (plex media server draait op een windows server) of zit ik dan aan kodi r17 vast? Mijn Zidoo x6 pro heb ik het raam uitgegooid zulke bagger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basix schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:13:
dus blijft een USB stick de enige optie lijkt mij?
Je hebt meer opties zoals connectie maken met jouw pc / laptop in jouw netwerk, een nas of een externe harde schrijf, een externe server etc.

Maar waarschijnlijk is een kodi variant handiger in jouw geval dan plex. Dat vind ik fijner werken en eenvoudiger in te stellen en mooier.

Maar misschien bedoel je de vraag anders: je hebt al een nas of andere opslag en je wilt plex gebruiken en je vraagt je af of een usb stick kan dienen om de beschikbare ruimte van plex uit te breiden?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2017 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
quorumz schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:18:
kan ik met de nvidia shield tv nu met plex mijn 4k content met dolby atmos streamen vanaf mijn nas (plex media server draait op een windows server) of zit ik dan aan kodi r17 vast? Mijn Zidoo x6 pro heb ik het raam uitgegooid zulke bagger
Je zou ook SPMC kunnen proberen. Nog gebaseerd op kodi 16 maar wel met alle audio passtrough die je wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spmc zit ook in de android tv appstore. Daar heb ik hem uit. Is dat een mindere versie?

Ik had die genomen ipv kodi, maar ik heb die audio opties niet nodig. Kan ik zeker beter kodi nemen?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2017 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik vind SPMC net zo goed werken als Kodi, het zijn maar kleine veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:23:
[...]

Je hebt meer opties zoals connectie maken met jouw pc / laptop in jouw netwerk, een nas of een externe harde schrijf, een externe server etc.

Maar waarschijnlijk is een kodi variant handiger in jouw geval dan plex. Dat vind ik fijner werken en eenvoudiger in te stellen en mooier.

Maar misschien bedoel je de vraag anders: je hebt al een nas of andere opslag en je wilt plex gebruiken en je vraagt je af of een usb stick kan dienen om de beschikbare ruimte van plex uit te breiden?
klopt, ik heb al een NAS waar mijn media op staat, die mount ik op de toekomstige Shield tv, daar draai ik dan Plex Media Server op. Omdat sommige zaken wellicht wat meer ruimte nodig hebben om de transcode te doen en de metadata op de slaan schijnt de 16 GB intern vaak niet voldoende te zijn. Vandaar de uitbreiding, zonder dat ik een Pro versie moet kopen. Iemand ervaring met een USB stick in de Shield als internal storage en dan werkend met Plex (transcoding)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik heb nu een 16GB Shield, met daarop een aantal apps en m.n. een perfect ingerichte SPMC. Als ik nu uit wil breiden met een 128 usb-stick, moet ik dan alle apps opnieuw installeren en instellen omdat het interne geheugen wordt uitgeschakeld? Zoiets had ik begrepen...

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
the-body schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 08:37:
Ik heb nu een 16GB Shield, met daarop een aantal apps en m.n. een perfect ingerichte SPMC. Als ik nu uit wil breiden met een 128 usb-stick, moet ik dan alle apps opnieuw installeren en instellen omdat het interne geheugen wordt uitgeschakeld? Zoiets had ik begrepen...
Indien je gaat naar adoptable storage dan ja, is alles a goner.

Heb dat zelf nu weer uit gezet. Had een 64GB SD als adoptable storage ingesteld maar aangezien je met een file manager dan alsnog vrijwel nergens bij kan vond ik het maar een zeer slechte "oplossing" en dus weer terug gegaan naar de normale externe SD manier. Wederom alles kwijt van de SD dus :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:28
De nieuwe Nvidia Shield trouwens vanaf 16-1, aanstaande maandag, leverbaar aldus Coolblue.

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenNietDoen op 14-01-2017 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

dubbelpost

[ Voor 93% gewijzigd door Nitai op 14-01-2017 10:36 . Reden: dubbelpost ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Kaap schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:17:
De nieuwe Nvidia Shield trouwens vanaf 16-1, aanstaande maandag, leverbaar aldus Coolblue.
Zo, dat is snel! Dank voor de tip.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 22:07:
Spmc zit ook in de android tv appstore. Daar heb ik hem uit. Is dat een mindere versie?

Ik had die genomen ipv kodi, maar ik heb die audio opties niet nodig. Kan ik zeker beter kodi nemen?
Nee, ik heb hem ook uit de store. Volgens mij zien ze er optisch zelfs hetzelfde uit. Ik heb ze allebei er op staan, gebruik vooral SPMC, maar mocht die kuren hebben (nooit gehad) dan kan ik met Kodi ook uit de voeten.

[ Voor 18% gewijzigd door Nitai op 14-01-2017 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Nitai schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:35:
[...]

Zo, dat is snel! Dank voor de tip.

[...]

Nee, ik heb hem ook uit de store. Volgens mij zien ze er optisch zelfs hetzelfde uit. Ik heb ze allebei er op staan, gebruik vooral SPMC, maar mocht die kuren hebben (nooit gehad) dan kan ik met Kodi ook uit de voeten.
heb je ook een plex plugin voor SPMC? op mijn pc draait ik plex media server. ik hoop dan ook dat de 4k hevc atmos mkvs werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

Er is een plex plugin voor Kodi (en dus SPMC) maar hier heb je wel een Plex pass voor nodig dacht ik.

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

quorumz schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 11:28:
[...]

heb je ook een plex plugin voor SPMC? op mijn pc draait ik plex media server. ik hoop dan ook dat de 4k hevc atmos mkvs werken
Nee ik heb voldoende aan Trakt.tv voor het syncen van gekeken films/series. Ik bouw de library gewoon lokaal op in SPMC en Kodi (op andere clients). Ik heb ook een Plex server draaien die ik gebruik voor onderweg en op de slaapkamer (Apple TV). Heb zelf geen 4K tv en ik kijk eigenlijk alleen tv series. Voor films heb ik een Pathe pas dus download niets qua film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Kaap schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:17:
Ja mijn pre order staat al. Hopelijk maandag binnen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Same here, dan zou je zeggen dat ze vandaag gaan verzenden. Ik keek wel op van de datum, want in vrijwel alle artikelen lees je dat ie eind deze maand komt. Maar we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 22:07:

Nee SPMC is Kodi alleen een Fork special naar Android geschreven. Lopen wel iets achter qua releases (Kodi 17 maar ik gebruik alleen nog SPMC op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 08:28
vinom schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 12:55:
Ik keek wel op van de datum, want in vrijwel alle artikelen lees je dat ie eind deze maand komt. Maar we gaan het zien.
Coolblue wel Nvidia partner, mag aannemen dat ze die datum wel echt weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecave1
  • Laatst online: 15-06-2021
Is er een app of add-on voor Kodi die kan onthouden waar je bent gebleven in een serie of film?
Nu begint hij altijd standaard opnieuw.
Bij mijn vorige player een Dune kon dit wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

thecave1 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:43:
Is er een app of add-on voor Kodi die kan onthouden waar je bent gebleven in een serie of film?
Nu begint hij altijd standaard opnieuw.
Bij mijn vorige player een Dune kon dit wel
-instellingen - Video - Bestandslijsten - Standaardactie bij selecteren, instellen op Hervatten.

te vinden in de kodi wiki :)

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinom schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 12:55:
Same here, dan zou je zeggen dat ze vandaag gaan verzenden. Ik keek wel op van de datum, want in vrijwel alle artikelen lees je dat ie eind deze maand komt. Maar we gaan het zien.
Mijn broer heeft net een pro versie besteld bij cool blue, levertijd staat echter daarvan opeens op 30 januari ipv 16 / 19 januari.

Dus nog even 2 weken wachten op dat model voor mijn broer. Hadden jullie wel de pro besteld met datum 16/01 of de standaard versie?
jin schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 19:07:
-instellingen - Video - Bestandslijsten - Standaardactie bij selecteren, instellen op Hervatten.

te vinden in de kodi wiki :)
Zo, die zocht ik ook al tijden, ik zal die wiki eens opzoeken. Die optie voor het hervatten vind ik heel onlogisch daar staan, had het zelf nooit daar gezocht. Standaardactie afspelen vond ik wel logisch, nooit gedacht dat hervatten daarachter zat. Top _/-\o_

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2017 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Mijn bestelling staat nog op de 16e, gaat om de 16gb versie. Misschien dat ze weinig voorraad hebben voor de 500gb versie, want die stond inderdaad voorheen ook op de 16e. Hopelijk vannacht en verzendbevestiging.

EDIT: Op Amazon UK is de datum ook 30 januari geworden van de 500gb versie. 16gb versie ongewijzigd.

[ Voor 19% gewijzigd door vinom op 14-01-2017 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

vinom schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 19:48:
Mijn bestelling staat nog op de 16e, gaat om de 16gb versie. Misschien dat ze weinig voorraad hebben voor de 500gb versie, want die stond inderdaad voorheen ook op de 16e. Hopelijk vannacht en verzendbevestiging.

EDIT: Op Amazon UK is de datum ook 30 januari geworden van de 500gb versie. 16gb versie ongewijzigd.
Ze doen aan maandag bezorging, dus niet teleurgesteld als je vannacht nog geen verzendbevestiging ontvangt. :) https://www.postnl.nl/zak...klanten/maandagbezorging/

[ Voor 6% gewijzigd door JBS op 14-01-2017 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkleeff
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 13:30
rikoos schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:19:
[...]

Nee SPMC is Kodi alleen een Fork special naar Android geschreven. Lopen wel iets achter qua releases (Kodi 17 maar ik gebruik alleen nog SPMC op Android.
Indien je de officiele versies uit de play store gebruikt kun je sowieso beter SPMC nemen, want die wordt vaker voorzien van updates dan Kodi (SPMC: 29/12, Kodi: 24/04)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Heeft het 16GB model (met externe harde schijf aangesloten) dezelfde mogelijkheden als het 500GB model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Frank76NL schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:15:
Heeft het 16GB model (met externe harde schijf aangesloten) dezelfde mogelijkheden als het 500GB model?
Exact hetzelfde.

Hier al mensen met een verzendbevestiging van Coolblue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij verwacht coolblue ze zelf de 16e te ontvangen, je kan ze namelijk nog niet bestellen, alleen pre orderen.

Anders even in de chat van de klantenservice vragen?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2017 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:33:
Volgens mij verwacht coolblue ze zelf de 16e te ontvangen, je kan ze namelijk nog niet bestellen, alleen pre orderen.

Anders even in de chat van de klantenservice vragen?
Op de productpagina staat "Gratis bezorgd op de releasedag: 16-01-2017" en orderstatus is "Je bestelling wordt geleverd op 16-01-2017". Lijkt me dus dat ie gewoon morgen bezorgd gaat worden en vanavond verzendbevestiging verstuurd wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door JBS op 15-01-2017 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan komen ze denk ik na middernacht, je kan tot 23:59 bestellen voor maandaglevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 09:41
Nog geen verzendbevestiging gekregen. Bij de orderbevestiging op de website staat nog wel levering op 16 januari.. Zullen ze misschien hun eigen bezorgdienst gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Hier ook niks gehad. De status staat wel op 'bestelling wordt ingepakt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 15:24
Als je de nvidia shield puur wil inzetten als plex media server, kan je de transcoded files dan tijdelijk ook naar netwerklocatie laten schrijven of moet je dan persee de 500GB versie halen als je films groter dan 16G wil transcoden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
Omisys schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:09:
Als je de nvidia shield puur wil inzetten als plex media server, kan je de transcoded files dan tijdelijk ook naar netwerklocatie laten schrijven of moet je dan persee de 500GB versie halen als je films groter dan 16G wil transcoden?
Als de app het al zou ondersteunen lijkt het mij dat je daar teveel latency mee creëert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
vinom schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:01:
Hier ook niks gehad. De status staat wel op 'bestelling wordt ingepakt'.
Hier ook.

Op de pagina zelf staat nu ook op voorraad: vandaag besteld, morgen in huis. Het zal dus morgen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Even via de chat om verheldering gevraagd:
'Ik zie dat alle gegevens goed zijn ingevuld, er is ook al betaald. Dat betekend dus dat het product vandaag bezorgd moet gaan worden! :-)'

Maar..hij is nog niet aangemeld bij PostNL dus ik ben er huiverig voor.

[ Voor 17% gewijzigd door vinom op 16-01-2017 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Nee hier nog niet. Ben benieuwd of er nog een uitgebreide change log komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Pre-order op 10 januari geplaatst en met Paypal betaald. Krijg nu als reactie op mijn vraag of de Shield vandaag bezorgd wordt terug:

Hartelijk dank voor uw bericht en uw bestelling. Ik heb het direct voor u nagekeken maar helaas wordt deze order niet vandaag maar morgen bezorgd. De reden hiervoor is het feit dat wij betalingen die met PayPal gedaan worden moeten controleren op fraude. Deze controle is helaas niet voor gisteravond middernacht afgerond en daarom wordt uw pakket pas vandaag verzonden. Ik wil u mijn excuses voor het ongemak aanbieden!

Merkwaardig dat ze dit als reden/excuus geven aangezien ik op 10 januari al met paypal betaald heb en het bedrag al lang en breed van mijn rekening is afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
JBS schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:41:
Pre-order op 10 januari geplaatst en met Paypal betaald. Krijg nu als reactie op mijn vraag of de Shield vandaag bezorgd wordt terug:

Hartelijk dank voor uw bericht en uw bestelling. Ik heb het direct voor u nagekeken maar helaas wordt deze order niet vandaag maar morgen bezorgd. De reden hiervoor is het feit dat wij betalingen die met PayPal gedaan worden moeten controleren op fraude. Deze controle is helaas niet voor gisteravond middernacht afgerond en daarom wordt uw pakket pas vandaag verzonden. Ik wil u mijn excuses voor het ongemak aanbieden!

Merkwaardig dat ze dit als reden/excuus geven aangezien ik op 10 januari al met paypal betaald heb en het bedrag al lang en breed van mijn rekening is afgeschreven.
Ik heb op 11 januari besteld en met iDeal betaald en mijn pakket is ook nog niet verzonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
With the update to Android 7.0 Nougat, NVIDIA is including picture-in-picture support, a new settings menu, and an option I needed a year ago – recent apps page. Other related enhancements include a pause/play button by double tapping the volume slider, ability to write to an attached USB or SD card, a cast option for HBO GO, and support for 4.1, 6.1, and 8.1 Plex speaker configurations.

kan hier nu uit opmaken dat dit
a) in het 2017 model zit
b) op de 16gb EN op de 500gb versie (met een windows plex media server in het netwerk en mkv;s op een synology nas) via de plex client deze audio formaten kan afspelen
c) en dat plex al 4k hevc aan kan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basix
release notes van nieuwe firmware versie 5.0 staan nu ook live op eigen site:

https://shield.nvidia.com...ndroid-tv/release-notes/2

vooral deze fix is hopelijk goed voor een hoop mensen die PMS draaien op een 16GB en de internal storage willen uitbreiden met een USB stick en of sdkaart

Added ability to write to attached USB or SD card storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
quorumz schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:45:

a) in het 2017 model zit
b) op de 16gb EN op de 500gb versie (met een windows plex media server in het netwerk en mkv;s op een synology nas) via de plex client deze audio formaten kan afspelen
Volgens mij is het antwoord op deze vragen 'Ja'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Laatst online: 05-01 12:58
Het meest opvallende van dat artikel over de 5.0 firmware vind ik:
The update also adds a performance upgrade to GeForce NOW (cloud systems now feature up to a GeForce GTX 1080), GameStream in 4K HDR, and the ability to watch live Nest Cam video.
Ik dacht namelijk dat dit de enige nieuwe feature van de 2017 Shield TV was.

Nu ben ik helemaal lost wat er, behalve de vormgeving, anders is tussen de originele en de nieuwe Shield TV. Ik weet wel dat ik de mijne niet ga "upgraden" :)

[ Voor 13% gewijzigd door rb338 op 16-01-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet die update hebben, betere gamestreams en dat gebuik ik heel veel. Hoop ook op meer games trouwens. Echt een heel mooie update voor de 2015 versie. Iemand die hem al heeft?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
rb338 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:03:

[...]

Nu ben ik helemaal lost wat er, behalve de vormgeving, anders is tussen de originele en de nieuwe Shield TV. Ik weet wel dat ik de mijne niet ga "upgraden" :)
De enige "features"van het nieuwe model is dat hij kleiner is, nieuwe gamepad en geen SD slot meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
Via de chat ook te horen gekregen dat de bezorging pas morgen gaat plaatsvinden.

Toch wel vrij teleurstellend van Coolblue, zeker omdat de bezorgdatum (16 jan) nogal expliciet stond vermeld. Nu voor niets iemand geregeld om het pakket in ontvangst te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

Ik begrijp dat om plex te gebruiken inclusief trancoding, de 16gb van het standaard model niet genoeg is. Ik zit even rond te neuzen voor een usb-stick om de capaciteit uit te breiden. Kan iemand wat zinnigs zeggen over hoeveel capaciteit je in de praktijk nodig zult hebben? Ik denk aan 64gb wel genoeg te hebben. En hoe belangrijk is de snelheid van de USB stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
urf schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:53:
Ik begrijp dat om plex te gebruiken inclusief trancoding, de 16gb van het standaard model niet genoeg is. Ik zit even rond te neuzen voor een usb-stick om de capaciteit uit te breiden. Kan iemand wat zinnigs zeggen over hoeveel capaciteit je in de praktijk nodig zult hebben? Ik denk aan 64gb wel genoeg te hebben. En hoe belangrijk is de snelheid van de USB stick?
Het schijnt dat je de 16gb niet uitbreid met een USB stick maar het vervangt met de USB stick. Snelheid is dus wel van belang omdat heel het systeem er op gaat draaien.

Nvidia raadt zelf de Sandisk Ultra Fit 128GB aan (bron).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:57
Het probleem met plex en de 16GB versie is dat je de plex data nog niet op een sd of usb stick kunt plaatsen waarmee de 16GB uitgebreid is. Dit zal altijd op het 16GB gedeelte blijven staan. Ik hoop dat hier nog een aanpassing voor komt zodat dit in de toekomst wel mogelijk is.
De files die getranscode worden kun je wel op de SD kaart / usb stick zetten via de instellingen binnen plex.

Dus als je plex data niet te groot wordt dan kun je plex goed draaien op de 16GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
boyd91 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:20:
Via de chat ook te horen gekregen dat de bezorging pas morgen gaat plaatsvinden.

Toch wel vrij teleurstellend van Coolblue, zeker omdat de bezorgdatum (16 jan) nogal expliciet stond vermeld. Nu voor niets iemand geregeld om het pakket in ontvangst te nemen.
Inderdaad, beetje teleurstellend.

Ik heb op 10 januari besteld en betaald met creditcard.

PayPal de schuld geven zoals bij een andere user hier is helemaal triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Reden van latere levering is inmiddels gecorrigeerd van iets met betaling naar:

"Helaas hebben wij de NVIDIA SCHIELD TV pas vanmorgen binnengekregen, waardoor wij deze vandaag pas kunnen verzenden. Iedereen die de pre-order heeft geplaatst ontvangt hem pas morgen."

[ Voor 6% gewijzigd door JBS op 16-01-2017 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
outlandos schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:47:
[...]

Inderdaad, beetje teleurstellend.

Ik heb op 10 januari besteld en betaald met creditcard.

PayPal de schuld geven zoals bij een andere user hier is helemaal triest.
Ik heb telefonisch nog een poging gewaagd, kijken of ze hetzelfde zou zeggen via de chat.
Maar nu gooide ze het ook op Paypal, dat de betaling vandaag pas binnen was. Maarja, we weten inmiddels nu allemaal dat het morgen gaat worden. Wanneer er niemand thuis is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 11:36
TheMystery schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:23:
Het probleem met plex en de 16GB versie is dat je de plex data nog niet op een sd of usb stick kunt plaatsen waarmee de 16GB uitgebreid is. Dit zal altijd op het 16GB gedeelte blijven staan. Ik hoop dat hier nog een aanpassing voor komt zodat dit in de toekomst wel mogelijk is.
De files die getranscode worden kun je wel op de SD kaart / usb stick zetten via de instellingen binnen plex.

Dus als je plex data niet te groot wordt dan kun je plex goed draaien op de 16GB versie.
Op het moment dat je de USB als internal storage toevoegd heb je dit probleem niet. Plex heeft een FAQ specifiek voor de shield geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
a.boogerd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:55:
[...]

Op het moment dat je de USB als internal storage toevoegd heb je dit probleem niet. Plex heeft een FAQ specifiek voor de shield geschreven.
Dat is waar ik in mijn antwoord inderdaad op doelde. In dat geval vervang je dus de 16gb internal storage, vandaar dat de snelheid niet onbelangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
boyd91 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:57:
[...]

Het schijnt dat je de 16gb niet uitbreid met een USB stick maar het vervangt met de USB stick. Snelheid is dus wel van belang omdat heel het systeem er op gaat draaien.

Nvidia raadt zelf de Sandisk Ultra Fit 128GB aan (bron).
ik las van het weekend ergens (kan de link nu even niet vinden) op het officiële forum dat ze minimaal een class 10 kaart aanbevelen. De interne HD van de pro versie doet maximaal 95 MB lezen en 45 MB schrijven. Sneller kan niet i.v.m. de UHS-1 controller die in de Shield zit. Die zelfde maximale snelheid geldt dus ook voor de usb en eventuele microsd kaart (correct me if I am wrong)

even uitgaande van de opgegeven specs van de fabrikant, dan is dit bijvoorbeeld een leuke stick om me te beginnen? https://www.dataio.nl/tra...64gb-usb-3-0-flash-drive/

[ Voor 9% gewijzigd door basix op 16-01-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
basix schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:13:
[...]

ik las van het weekend ergens (kan de link nu even niet vinden) op het officiële forum dat ze minimaal een class 10 kaart aanbevelen. De interne HD van de pro versie doet maximaal 95 MB lezen en 45 MB schrijven. Sneller kan niet i.v.m. de UHS-1 controller die in de Shield zit. Die zelfde maximale snelheid geldt dus ook voor de usb en eventuele microsd kaart (correct me if I am wrong)

even uitgaande van de opgegeven specs van de fabrikant, dan is dit bijvoorbeeld een leuke stick om me te beginnen? https://www.dataio.nl/tra...64gb-usb-3-0-flash-drive/
De SD-kaart reader zit er in de 2017 versie niet meer in, maar 95mb lezen en 45mb schrijven lijken mij dan hele hulpvolle richtlijnen voor het uitzoeken van een USB stick! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:57
a.boogerd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:55:
[...]

Dit is dus niet zo, als je een sd of usb stick als internal storage toekent moet je apps nog hangmatig verplaatsen, dit gaat goed bij de meeste apps en games maar voor plex media server niet.
Hier zijn op het plex forum ook al genoeg vragen over gekomen om dit probleem op te lossen.

Ik hoop dat dit met de nieuwe firmware update opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
boyd91 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:17:
[...]

De SD-kaart reader zit er in de 2017 versie niet meer in, maar 95mb lezen en 45mb schrijven lijken mij dan hele hulpvolle richtlijnen voor het uitzoeken van een USB stick! _/-\o_
wel in de Pro versie, niet in de 16 GB versie. Volgens dat vergelijkingsschema wat eerder hier eerder is gepost in ieder geval.

[ Voor 10% gewijzigd door basix op 16-01-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
TheMystery schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:24:
[...]

Dit is dus niet zo, als je een sd of usb stick als internal storage toekent moet je apps nog hangmatig verplaatsen, dit gaat goed bij de meeste apps en games maar voor plex media server niet.
Hier zijn op het plex forum ook al genoeg vragen over gekomen om dit probleem op te lossen.

Ik hoop dat dit met de nieuwe firmware update opgelost is.
dat lijkt nu wel opgelost in de nieuwe 5.0 firmware versie:

- Added ability to write to attached USB or SD card storage

we hebben het dan "vermoedelijk" over dit probleem:

https://forums.geforce.co...ry-/post/4918093/#4918093

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
meer mensen die hier het 2017 model kopen en 4k hevc h2.64 mkvs vanaf een windows plex server streamen/willen streamen? Want dan ik op een review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verzendbevestiging van Coolblue zojuist ontvangen. Morgen wordt hij afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
rb338 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:03:

[...]

Sterker nog, de "nieuwe" komt met de oude firmware:

https://www.reddit.com/r/...b_not_update_to_nougat_s/

Dus ook de nieuwe moet blijkbaar nog geupdate worden naar Nougat.

Ik heb wel een nieuw model besteld, maar die gaat ws retour als ik het zo lees.

In de loop van de dag zouden de update beschikbaar komen...

EDIT:
Over de vormgeving:
- 16 GB model heeft een kleinere behuizing. Geen SD card meer. WS IR sensor weg.
- 500 GB model heeft exact dezelfde behuizing.
- Controller is nieuw, ook met IR blaster
- Remote is nieuw, ook met IR blaster.

[ Voor 13% gewijzigd door loekf2 op 16-01-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
outlandos schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:17:
Ik wacht zucht op Amazon.de, als het met PostNL wordt verzonden is ie ws ook morgen binnen (verzending uit magazijn in NL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
outlandos schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:17:
En dat is niet wat ze beloofd hadden. Heb in de mail bij mijn bestelling op 10 januari toch echt staan dat de bezorgdag vandaag moet zijn. Heb net wel een verzendbericht gehad dat hij wel morgen komt.

Beetje jammer weer van Coolblue.

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
robertobadjo schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:39:
[...]

En dat is niet wat ze beloofd hadden. Heb in de mail bij mijn bestelling op 10 januari toch echt staan dat de bezorgdag vandaag moet zijn. Heb net wel een verzendbericht gehad dat hij wel morgen komt.

Klopt, maar de update naar 7.0 komt later vandaag pas beschikbaar. En moet morgen voor iedereen te downloaden zijn. Dus een ramp is het niet dat hij vandaag nog niet wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

robertobadjo schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:39:
[...]

Coolblue zegt de 16GB Shields vandaag pas te hebben ontvangen van NVIDIA, vandaar dat ze vandaag pas naar klanten verstuurd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
We geven gewoon NVIDIA de schuld. Is alleen jammer dat mijn vrouw voor niks thuis gebleven is.

Kreeg van Coolblue wel een voucher met 10 euro korting. Dat is wel weer netjes. Morgen maar een dagje pielen met het ding. Ben benieuwd

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

quorumz schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:45:
With the update to Android 7.0 Nougat, NVIDIA is including picture-in-picture support, a new settings menu, and an option I needed a year ago – recent apps page. Other related enhancements include a pause/play button by double tapping the volume slider, ability to write to an attached USB or SD card, a cast option for HBO GO, and support for 4.1, 6.1, and 8.1 Plex speaker configurations.

a) in het 2017 model zit
pause/play button by double tapping the volume slider is wel geniaal, die knop miste ik echt op de TV-remote. Net ff gecheckt, maar het werkt al gewoon op de 3.2 versie!? Handig om te weten! Btw, gecheckt met TuneIn én met SPMC, me happy ;)

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al de update voor de shield? Hier is hij er nog niet helaas.
the-body schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:31:
[...]

pause/play button by double tapping the volume slider is wel geniaal, die knop miste ik echt op de TV-remote. Net ff gecheckt, maar het werkt al gewoon op de 3.2 versie!? Handig om te weten! Btw, gecheckt met TuneIn én met SPMC, me happy ;)
Huh? Dat wist ik ook niet. Ik heb wel de volume knop uitstaan, zal eens testen zo of dat werkt. Zou wel handig zijn. Die remote is heerlijk, maar met spcm moet ik toch even een uurtje zitten om even te zien hoe alles bediend wordt. Idem met youtube, soms wil ik voor of achteruitspoelen en krijg ik per ongeluk een ander fimpje en dan kan ik het filmpje wat ik wilde spoelen niet meer vinden 8)7

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 12:55
Vraagje, heb de Shield TV 2017 besteld bij Coolblue.
Games die je op je telefoon kan spelen, zijn deze ook beschikbaar in de store?

Neem nu bv. Heartstone...
Kan ik dit zo op de shield spelen of moet ik dit "streamen" met mijn pc?
Ik beschik over een gtx1060 op mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

Ik heb vanavond de shield TV binnen gekregen via Coolblue avondbezorging (vanmorgen besteld). Alleen hij doet het niet....

Ik heb de shield via HDMI aan mijn reciever (NAD t748v2) gehangen, die weer verbonden is met mijn tv. Zodra ik de shield aan zet krijg ik vrijwel direct het Nvidia logo te zien. Na een seconde of 10 verdwijnt dit echter en zie ik alleen nog maar zwart beeld.

Heb de shield ook rechtstreeks op de tv aangesloten. Dit werkte wel even, maar na het opnieuw proberen via de versterker krijg ik nu rechtstreeks op de tv ook geen beeld meer...

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik had op de shield blog wel iets gevonden, maar de daar voorgestelde oplossing werkt niet: https://shield.nvidia.com/blog/nvidia-shield-support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:33
urf schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:01:
Ik heb vanavond de shield TV binnen gekregen via Coolblue avondbezorging (vanmorgen besteld). Alleen hij doet het niet....

Ik heb de shield via HDMI aan mijn reciever (NAD t748v2) gehangen, die weer verbonden is met mijn tv. Zodra ik de shield aan zet krijg ik vrijwel direct het Nvidia logo te zien. Na een seconde of 10 verdwijnt dit echter en zie ik alleen nog maar zwart beeld.

Heb de shield ook rechtstreeks op de tv aangesloten. Dit werkte wel even, maar na het opnieuw proberen via de versterker krijg ik nu rechtstreeks op de tv ook geen beeld meer...

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik had op de shield blog wel iets gevonden, maar de daar voorgestelde oplossing werkt niet: https://shield.nvidia.com/blog/nvidia-shield-support
Je hebt toevallig geen USB-disk/stick aangesloten?
https://forums.geforce.co...dly-now-no-picture-sound/

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

Dat had ik wel. Maar ook zonder USB stick hetzelfde gedrag. Mijn chromecast doet het wel nog steeds gewoon via de versterker, ook op de HDMI poort die ik voor de shield gebruik.

Edit: ik kan trouwens wel via mijn telefoon casten naar de shield. Die geeft geen foutmelding. Ook geen beeld of geluid, maar hij start blijkbaar wel goed op en loopt niet vast.

[ Voor 16% gewijzigd door urf op 16-01-2017 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvidia heeft de release notes opeens verwijderd? Beetje rare actie. Kennelijk wer iedereen boos dat de update er nog niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 23:59:
Nvidia heeft de release notes opeens verwijderd? Beetje rare actie. Kennelijk wer iedereen boos dat de update er nog niet is.
http://shield.nvidia.com/...-android-tv/release-notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
urf schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:01:

Je kon wel casten, dus mogelijk werkt je Shield prima (op andere tv's), maar krijg je geen beeld en geluid omdat de hdcp authenticatie mislukt. Als je hem rechtstreeks aan je TV hangt en dan info vraagt op je TV over de onderhandelde resolutie, staat daar iets? Als je een 4k tv hebt, checken of je tv settings heeft (net als bij mijn tv) tussen hdcp 1.4, 2.2 en auto.
Mogelijk is het begin met Nvidia logo een veel lagere resolutie?
Ik heb ook wel eens problemen met 4k apparaten en m'n 4k tv (Panasonic). Dan blijft het beeld zwart en zonder geluid. Ik heb overigens 1st gen Shield TV.

Test je Shield op een andere tv/monitor met HDMI in. Succes.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:11
Ok, misschien is het echt een noob vraag, maar is het mogelijk om de shield op te starten met de remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 05:36
Met het 2015 model kan het iig wel met de controller (vanuit slaapstand) remote weet ik niet zeker. Gebruik zelf een harmony waar het ook gewoon mee werkt vanuit slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

dinkelover schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 08:13:
[...]

Je kon wel casten, dus mogelijk werkt je Shield prima (op andere tv's), maar krijg je geen beeld en geluid omdat de hdcp authenticatie mislukt. Als je hem rechtstreeks aan je TV hangt en dan info vraagt op je TV over de onderhandelde resolutie, staat daar iets? Als je een 4k tv hebt, checken of je tv settings heeft (net als bij mijn tv) tussen hdcp 1.4, 2.2 en auto.
Mogelijk is het begin met Nvidia logo een veel lagere resolutie?
Ik heb ook wel eens problemen met 4k apparaten en m'n 4k tv (Panasonic). Dan blijft het beeld zwart en zonder geluid. Ik heb overigens 1st gen Shield TV.

Test je Shield op een andere tv/monitor met HDMI in. Succes.
Ik heb ook een Panasonic 4k tv, dus dat zou best eens kunnen. Ga er vanavond thuis verder naar kijken. Is het jou gelukt het op te lossen met de settings? En zo jou weet je nog welke? Scheelt weer het wiel opnieuw uitvinden O-) Anders ga ik zelf even puzzelen.
xavier! schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 08:21:
Ok, misschien is het echt een noob vraag, maar is het mogelijk om de shield op te starten met de remote?
De shield gaat aan zodra er stroom op staat. Echt uit kan hij niet voor zover ik weet, behalve door de kabel er uit te trekken. De 2017 shield TV gaat vanuit standby weer gewoon aan zodra je de remote gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

urf schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 08:49:
Is het jou gelukt het op te lossen met de settings? En zo jou weet je nog welke?
Het antwoord op deze vraag quote je, zie zijn tv settings (Als je een 4k tv hebt, checken of je tv settings heeft (net als bij mijn tv) tussen hdcp 1.4, 2.2 en auto.)
urf schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 08:49:
De shield gaat aan zodra er stroom op staat. Echt uit kan hij niet voor zover ik weet, behalve door de kabel er uit te trekken. De 2017 shield TV gaat vanuit standby weer gewoon aan zodra je de remote gebruikt.
De 2015 en 2017 shield zijn gelijk aan elkaar hierin. Ze kunnen beiden uit via het hoofdscherm (onderaan de iconen zit een aan/uit/slaapstandknop).

Beiden gaan aan met een remote of controller vanuit slaapstand.

Nu ik post, waar blijft die update? Beetje rare actie die opeens een paar dagen te vertragen.
Daar stond de update, maar nu niet meer :(

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2017 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 08:51:
[...]
De 2015 en 2017 shield zijn gelijk aan elkaar hierin. Ze kunnen beiden uit via het hoofdscherm (onderaan de iconen zit een aan/uit/slaapstandknop).
Uit kan 'ie alleen door een seconde of 10 op de powerknop op het apparaat zelf te drukken.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
Hij is binnen (2017 versie) en in tegenstelling tot berichten op de nvidia forums meteen een popupje voor de update naar 5.0.

[ Voor 5% gewijzigd door boyd91 op 17-01-2017 09:27 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.