Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 14:05
Vanmiddag de 16GB -2017 versie ophalen bij het afhaalpunt.

Nu wil ik een ssd in behuizing stoppen en er aanhangen als opslag.
Iemand ervaring welke behuizing voldoet?

Gaat om deze SSD
https://tweakers.net/pric...x100-256gb/specificaties/
I.c.m. :
https://tweakers.net/pric...sure-zwart/specificaties/

Neem aan dat USB 3(.1) snel genoeg is om de ssd als opslag te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 09:41
Purehz schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:55:
Vanmiddag de 16GB -2017 versie ophalen bij het afhaalpunt.

Nu wil ik een ssd in behuizing stoppen en er aanhangen als opslag.
Iemand ervaring welke behuizing voldoet?

Gaat om deze SSD
https://tweakers.net/pric...x100-256gb/specificaties/
I.c.m. :
https://tweakers.net/pric...sure-zwart/specificaties/

Neem aan dat USB 3(.1) snel genoeg is om de ssd als opslag te gebruiken.
Dit zou ik even heel goed checken, ik denk niet dat hij ondersteuning heeft voor SSD snelheden. De USB poorten zijn misschien snel genoeg, maar er zit nog meer hardware achter die de snelheid moet ondersteunen.

[ Voor 7% gewijzigd door boyd91 op 17-01-2017 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
boyd91 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:01:
[...]

Dit zou ik even heel goed checken, ik denk niet dat hij ondersteuning heeft voor SSD snelheden.
Zou de Shield dan gewoon max speed draaien, net als je een Hdd aansluit?
Heb de ssd nog liggen dus vandaar dat ik die in een behuizing stop ipv de 500GB versie te halen.
16GB is net te weinig, 500GB beetje overkill.

Dus zoek iemand die zelfde combi gebruikt of iets vergelijkbaars heeft om zijn ervaring te delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
In een eerdere post in dit topic werd beweerd dat de limieten liggen op 95mb lezen en 45mb schrijven. Dan is het zonde om er een SSD aan te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Purehz schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:04:
[...]

Zou de Shield dan gewoon max speed draaien, net als je een Hdd aansluit?
Heb de ssd nog liggen dus vandaar dat ik die in een behuizing stop ipv de 500GB versie te halen.
16GB is net te weinig, 500GB beetje overkill.

Dus zoek iemand die zelfde combi gebruikt of iets vergelijkbaars heeft om zijn ervaring te delen :)
Volgens mij mist de 16 GB versie een on-board (PCM) SATA header. PCB was/is identiek aan de Pro versie, maar de SATA connector ontbreekt. Die moet je er nog zelf opsolderen....

Dus niet heel makkelijk te doen. Verder is de 2017 behuizing ook (40% ??) kleiner dan de 2015 versie (die wel identiek aan de Pro versie is), dus vraag me of een HDD/SSD zou passen.

Zie ook:

https://forum.xda-develop...del-internal-hdd-t3137960

Mijn 2017 versie is pas vanmorgen door Amazon verstuurd.. met DHL >:)

Iemand met een 2017 versie en een Prime Video abbo toevallig ? Is de Amazon Video app nou exact hetzelfde als de PS4 versie (die je alleen in de US, DE, UK kunt dowloaden btw) ?

[ Voor 11% gewijzigd door loekf2 op 17-01-2017 11:15 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
loekf2 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:12:
[...]

Volgens mij mist de 16 GB versie een on-board (PCM) SATA header. PCB was/is identiek aan de Pro versie, maar de SATA connector ontbreekt. Die moet je er nog zelf opsolderen....

Dus niet heel makkelijk te doen. Verder is de 2017 behuizing ook (40% ??) kleiner dan de 2015 versie (die wel identiek aan de Pro versie is), dus vraag me of een HDD/SSD zou passen.

Zie ook:

https://forum.xda-develop...del-internal-hdd-t3137960

Mijn 2017 versie is pas vanmorgen door Amazon verstuurd.. met DHL >:)
Ben ook niet van plan om hem in de behuizing van de shield te stoppen, maar in een externe behuizing voor een harde schijf en hem dan met USB aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:24
Dan kun je denk ik beter gewoon een USB stick kopen. Voor een paar tientjes heb je al 128GB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
I-King schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:18:
Dan kun je denk ik beter gewoon een USB stick kopen. Voor een paar tientjes heb je al 128GB.
Waarom zou hij ;-) hij gaf namelijk aan dat hij die SSD/HDD had liggen dus ik zou die gewoon gebruiken. Aansluiten via USB en gaan ..........

Ik heb een 1,5TB aan mijn 16GB versie hangen. Heerlijk gamen nu, Hyperspin met duizenden games erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:12:
[...]

Uit kan 'ie alleen door een seconde of 10 op de powerknop op het apparaat zelf te drukken.
Ik heb een power off buton, jij niet? Dan is hij bij mij uit, je ziet hem ook niet als je gaat casten vanaf een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

xavier! schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 08:21:
Ok, misschien is het echt een noob vraag, maar is het mogelijk om de shield op te starten met de remote?
Als je de Shield in slaapstand hebt gezet, of als hij daar zelf in is gegaan, kan hij met de remote en de controller gewoon weer worden aangezet. Als je de Shield via het menu of door lang op de knop op de Shield zelf te drukken echt uit hebt gezet kan hij niet meer aan via de remote/controller. Dan moet je echt de knop op de Shield zelf indrukken.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:38
Is er al iemand met een Shield 2017 16 GB versie die kan bevestigen of de IR receiver er inderdaad niet meer in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:28
Playstation 4 vandaag te koop gezet. Gebruikte het ding meer voor Netflix en een zeldzame keer Fifa. Nog meer dan jaar garantie dus kan met verkoop mooi de Shield financieren :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Shield binnen en het eerste wat me opvalt: De remote heeft geen headphone jack.

WTF? Dit is een van de redenen waarom ik dit ding gekocht heb. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmonTobin schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:28:
Shield binnen en het eerste wat me opvalt: De remote heeft geen headphone jack.

WTF? Dit is een van de redenen waarom ik dit ding gekocht heb. :S
http://shield.nvidia.com/support/nvidia-shield-remote/faq/1

Te bizar voor woorden, de shield remote met headphone jack is nu een extra accessoire
The optional accessory, SHIELD remote with headphone jack, supports a 3.5 mm headset jack supporting stereo audio and a rechargeable battery with a micro-USB port and USB cable for charging. The SHIELD remote with headphone jack does not have an IR blaster.
Een accessoire 8)7

Dus of een ir blaster of een headphone jack. Man man man, ze slopen de sd kaart eruit en de headphone jack. Lekker nieuw product.

Volgens mij heeft de controller ook een headphone jack, dus een probleem lijkt het mij niet echt, maar toch... waarom sloop je dat eruit. Het lijkt Apple wel die ook de headphone jack van zijn laptops sloopt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2017 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 15:24
Kan je met de 2017 versie nog wel een usb stick adopten als internal storage ipv een SD card?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omisys schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:36:
Kan je met de 2017 versie nog wel een usb stick adopten als internal storage ipv een SD card?
ja

gisteren of vanochtend had iemand een link (kijk even de oudere posts na) naar een usb stick die nvidia aanraad en die was meen ik iets van 40 euro voor 128GB. Zag er wel mooi uit, zo'n klein stickje.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2017 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Pfff.

(thx voor de info though)

[ Voor 9% gewijzigd door AmonTobin op 17-01-2017 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Krijg de melding: "poor wireless network connection"

Krijg hem niet verbonden met netwerk.
Chromecast die achter de tv hangt heeft nergens last van qua WiFi bereik. Telefoon heeft ook nog goede WiFi ontvangst.
Wel maar een paar 4,5 / 5 mb/s ivm platteland en bekabeling is niet echt een optie.. iemand tips? Krijg em niet door de installatie wizard.

[ Voor 4% gewijzigd door Purehz op 17-01-2017 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:36:
[...]

ja

gisteren of vanochtend had iemand een link (kijk even de oudere posts na) naar een usb stick die nvidia aanraad en die was meen ik iets van 40 euro voor 128GB. Zag er wel mooi uit, zo'n klein stickje.
boyd91 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:57:
[...]

Het schijnt dat je de 16gb niet uitbreid met een USB stick maar het vervangt met de USB stick. Snelheid is dus wel van belang omdat heel het systeem er op gaat draaien.

Nvidia raadt zelf de Sandisk Ultra Fit 128GB aan (bron).
Was de Sandisk Ultra Fit, met dank aan boyd91 uiteraard voor de tip.
dinkelover schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 08:13:
[...]

Je kon wel casten, dus mogelijk werkt je Shield prima (op andere tv's), maar krijg je geen beeld en geluid omdat de hdcp authenticatie mislukt. Als je hem rechtstreeks aan je TV hangt en dan info vraagt op je TV over de onderhandelde resolutie, staat daar iets? Als je een 4k tv hebt, checken of je tv settings heeft (net als bij mijn tv) tussen hdcp 1.4, 2.2 en auto.
Mogelijk is het begin met Nvidia logo een veel lagere resolutie?
Ik heb ook wel eens problemen met 4k apparaten en m'n 4k tv (Panasonic). Dan blijft het beeld zwart en zonder geluid. Ik heb overigens 1st gen Shield TV.

Test je Shield op een andere tv/monitor met HDMI in. Succes.
Bedankt voor je reactie, ik ben inmiddels weer wat verder. Heb de shield rechtstreeks op de tv aangesloten en ben even de instellingen van mijn tv ingedoken. Het veranderen van de hdcp setting veranderde niets, dus die staat weer terug op auto. Ik kon bij mijn TV wel nog wisselen tussen 'modus 1' en 'modus 2' binnen de hdmi-instellingen. Geen idee wat het doet, maar na die te hebben gewijzigd heb ik in elk geval beeld op de tv.

Probleem blijft nog dat ik geen beeld of geluid heb wanneer ik alles via mijn receiver aansluit. Ik gebruik de volgende relevante hardware:
- Panasonic TX-40CXE720 tv
- NAD T748v2 receiver
- 2 HDMI kabels om alles aan te sluiten

Met de shield rechtstreeks op de tv werkt het dus. Dit heb ik getest met beide HDMI kabels om die ook uit te kunnen sluiten. Het probleem lijkt dus de receiver te zijn.

Ik heb wat zitten zoeken, maar mijn receiver lijkt geen hdcp 2.2 te hebben, al kan ik dit niet in officiële specs ergens terugvinden. Als ik op internet wat rond zoek zou dit echter geen probleem moeten zijn in theorie. Dat ik geen 4k DRM materiaal kan kijken vind ik niet zo spannend. Maar ook wanneer ik de shield op een resolutie van 1920*1080 in stel, krijg ik nog geen beeld.

De aansluiting van de receiver is ook het probleem niet, want wanneer ik op dezelfde aansluiting een chromecast aansluit krijg ik zowel beeld als geluid.

..Edit..
Na het opnieuw opstarten van de receiver krijg ik wel geluid van de shield. Echter nog steeds geen beeld. In geval komt het geluid van een YouTube filmpje die gecast wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door urf op 17-01-2017 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:14
Heb je al eens gewoon van ingang gewisseld op de receiver? Gewoon van bvb hdmi1 (waar de shield aan hangt) naar hdmi2 en terug.

Als je HDMI handshake problemen hebt (wat je waarschijnlijk hebt) kan dat al eens helpen. Als dat niet helpt kan je ook nog wat experimenteren met de volgorde van aanzetten van de apparaten (eerst receiver, dan shiel, andersom, ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

lordfragger schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:06:
Heb je al eens gewoon van ingang gewisseld op de receiver? Gewoon van bvb hdmi1 (waar de shield aan hangt) naar hdmi2 en terug.

Als je HDMI handshake problemen hebt (wat je waarschijnlijk hebt) kan dat al eens helpen. Als dat niet helpt kan je ook nog wat experimenteren met de volgorde van aanzetten van de apparaten (eerst receiver, dan shiel, andersom, ...).
Dat heb ik al geprobeerd helaas, maar bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Mr Magic schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:42:
Is er al iemand met een Shield 2017 16 GB versie die kan bevestigen of de IR receiver er inderdaad niet meer in zit?
Volgens mij 100% niet, maar je kunt als je een Harmony remote hebt, de Shield via BT pairen.

Ben nog steeds benieuwd of bij het 2017 model, nadat je de FW update doet naar Nougat de Amazon Video app verschijnt.

Ik heb net de APK (via via) op een 2015 Shield met huidige FW gesideload en werkt perfect. Ook DD+ geluid.

Er gaan verhalen dat in sommige gevallen die Amazon app niet geinstalleerd wordt.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk2477
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 18:25
loekf2 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:19:
[...]

Volgens mij 100% niet, maar je kunt als je een Harmony remote hebt, de Shield via BT pairen.

Ben nog steeds benieuwd of bij het 2017 model, nadat je de FW update doet naar Nougat de Amazon Video app verschijnt.

Ik heb net de APK (via via) op een 2015 Shield met huidige FW gesideload en werkt perfect. Ook DD+ geluid.

Er gaan verhalen dat in sommige gevallen die Amazon app niet geinstalleerd wordt.
Hier een 2017 model. Na de update geen Amazon Prime Video app :-(

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Vandaag ook de nieuwe Shield (16GB) ontvangen, helaas loop ik met Plex tegen wat dingen aan. Ik draai zowel Plex Media Server als Plex Player op de Shield. Video materiaal staat op mijn Synology DS211j NAS.

- Het duurt opvallend lang voordat het afspelen van een video begint (ook met een eenvoudig 720p bestand).

- De Plex app crasht regelmatig, na het opnieuw starten van de Plex App is het vaak überhaupt niet (meer) mogelijk een bestand af te spelen. Het draaiende laad-icoontje blijft een tijd in beeld, waarna deze ook vaak stopt met draaien. Herstarten van de Shield lijkt in dat geval de enige oplossing om de boel weer enigszins aan de praat te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KKMwWgu.png

- Wanneer ik wat vooruit spoel in een video, is het hervatten vanaf het nieuwe punt vaak niet mogelijk. Beeld blijft zwart of blijft stilstaan op punt waarop ik begon met vooruit spoelen. Uiteindelijk gebeurt er niets meer. Vaak resulteert dit in een crash van de app.

- Ingebakken ondertitels (in MKV) is wel te selecteren, maar wordt daarna tijdens het afspelen niet getoond. Optie voor inbranden van ondertiteling zowel op automatisch, uit als alleen plaatjes geprobeerd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jp5eEnC.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XzoLki4.png

Meer mensen deze/dit soort problemen met Plex op de Shield (2017) ervaren?

Wanneer ik de in mijn Samsung TV (KS7000) ingebouwde Plex Player gebruik voor het afspelen van video's via de Plex Media Server op de Shield of op mijn Windows desktop, dan gaat dit een stukje soepeler en sneller (video begint veel eerder met afspelen bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:12
Ik heb nog niet geprobeerd om tegelijkertijd een video te transcoden en af te spelen op dezelfde Shield. Dit ook omdat de Shield bijna alles ondersteunt en ik eigenlijk nooit subtitles gebruik. Misschien dat de andere twee apps zo staan ingesteld dat ze niet transcoden? Zou de Synology nog een bottle neck kunnen zijn? Het is een redelijk bejaard model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 12:55
Hmmm, heb ook vandaag de Shield ontvangen.
Wat gebruiken jullie nu als media speler?

Kodi of spmc?

Heb hem opgeladen met spmc en 2 addons die maar niet aan de praat gaan.
Salts & 1Channel.

Overigens rapidtv ingesteld en krijg regelmatig vastlopers.
SPMC reageert niet meer.

Jammer, eens de officiële app proberen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruikte kodi en nu spmc en speel alles af van meerdere synology nassen. Plex gaf problemen met 1 nas (die kan ik in de shield niet koppelen vreemd genoeg en dan ziet plex hem kennelijk niet). Spmc draai ik nu, ik gebruik alleen de beatanden optie omdat de covers die kodi en spmc willen aanmaken niet altijd kloppen en ik ze toch al haf gemaakt voor onze wd tv live mediaspelers.

Kodi of spmc, ik zie geen verschil, werken prima. Ik heb alleen soundbars in huis, geen luxe versterker. Dus 2.1 geluid is meer dan genoeg. En alles werkt.

Ik gebruik ook geen plugins, zie daar niet echt een reden toe. Ik heb al van ziggo 100+ zenders, heb netflix, ziggo series en films met hob, heb eredivisie volledig en film1 en pathe umlimitted pas voor de bioscoop, ik vermaak me zonder plugins prima.

Ik las dat spmc iets beter is voor als je een goede versterker eraan hebt hangen, maar kodi moet ook goed werken.

Voor afspelen vanaf een nas zou ik plex niet gebruiken, volgens mij alleen handig als je ook buiten je huis bij jouw opnames moet zijn, maar dat regel ik via ds photostation wel en mijn homevideos en photos heb ik ook in onedrive staan en dat werkt sneller dan de upload die ik van ziggo thuis heb.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2017 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
jk2477 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:26:
[...]

Hier een 2017 model. Na de update geen Amazon Prime Video app :-(
Belachelijk, je kunt hem altijd sideloaden. Wat wil Amazon nou ?

Zit alleen met het probleem dat met een Harmony remote de OK knop niet werkt als je hem met BT paired. Dus alleen in de Amazon app, op een 2015 shield met de oude/huidige firmware.

EDIT:

er is een workaround (via Geforce forums):
- zet location services uit
- zet taal op US of UK english

volgens iemand uit Spanje komt dan automagically the Amazon app te voorschijn

[ Voor 18% gewijzigd door loekf2 op 18-01-2017 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 15:04
frye schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:39:
Hmmm, heb ook vandaag de Shield ontvangen.
Wat gebruiken jullie nu als media speler?

Kodi of spmc?

Heb hem opgeladen met spmc en 2 addons die maar niet aan de praat gaan.
Salts & 1Channel.

Overigens rapidtv ingesteld en krijg regelmatig vastlopers.
SPMC reageert niet meer.

Jammer, eens de officiële app proberen denk ik.
Ik gebruik spmc al een hele tijd en werkt prima met alle addons van tvaddons.ag. probeer anders een verse installatie van spmc en installeer de exodus add-on. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:04:

Ik las dat spmc iets beter is voor als je een goede versterker eraan hebt hangen, maar kodi moet ook goed werken.
SPMC is volgens mij itt Kodi in staat om passthru voor DTS-HD en Dolby TrueHD op de Shield mogelijk te maken via de hack/API die Nvidia in de 3.x versie introduceerde. Werkt op mijn Onkyo receiver perfect. Google heeft dit ook zelf in Android 7.0 toegevoegd, maar Nvidia heeft iets zelf gebouwd. Diezelfde hack zit ook nog in de 7.0 firmware schijnt.

Trouwens, HDR werkt, wel colorspace op REC 2020 zetten. Geen idee trouwens of bv Kodi of SPMC met HDR content overweg kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
loekf2 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 00:52:
[...]

Trouwens, HDR werkt, wel colorspace op REC 2020 zetten. Geen idee trouwens of bv Kodi of SPMC met HDR content overweg kunnen.
Spmc en kodi kunnen beide HDR aan. Vanaf Android 7 is ook de vervelende colorspace bug verholpen. En vanaf kodi 17rc1 is er ook goede audio pass trough wat spmc al had inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
JBS schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:29:
Vandaag ook de nieuwe Shield (16GB) ontvangen, helaas loop ik met Plex tegen wat dingen aan. Ik draai zowel Plex Media Server als Plex Player op de Shield. Video materiaal staat op mijn Synology DS211j NAS.

- Het duurt opvallend lang voordat het afspelen van een video begint (ook met een eenvoudig 720p bestand).

- De Plex app crasht regelmatig, na het opnieuw starten van de Plex App is het vaak überhaupt niet (meer) mogelijk een bestand af te spelen. Het draaiende laad-icoontje blijft een tijd in beeld, waarna deze ook vaak stopt met draaien. Herstarten van de Shield lijkt in dat geval de enige oplossing om de boel weer enigszins aan de praat te krijgen.

[afbeelding]

- Wanneer ik wat vooruit spoel in een video, is het hervatten vanaf het nieuwe punt vaak niet mogelijk. Beeld blijft zwart of blijft stilstaan op punt waarop ik begon met vooruit spoelen. Uiteindelijk gebeurt er niets meer. Vaak resulteert dit in een crash van de app.

- Ingebakken ondertitels (in MKV) is wel te selecteren, maar wordt daarna tijdens het afspelen niet getoond. Optie voor inbranden van ondertiteling zowel op automatisch, uit als alleen plaatjes geprobeerd.

[afbeelding]

[afbeelding]

Wanneer ik de in mijn Samsung TV (KS7000) ingebouwde Plex Player gebruik voor het afspelen van video's via de Plex Media Server op de Shield of op mijn Windows desktop, dan gaat dit een stukje soepeler en sneller (video begint veel eerder met afspelen bijvoorbeeld).
Das lekker om te lezen, not. Zoals ik het lees doe je niets raars en zou alles vlekkeloos moeten verlopen
(ligt ook niet aan je nas aangezien je gewoon er van streamt en op de shield transcode)
weet niet of het komt omdat je het 16gb model hebt en er te weinig ruimte lokaal is om te transcoden/bufferen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
Ik heb gisteren ook de nieuwe 16gb versie ontvangen. Maar ik denk dat hij weer terug gaat. Het valt nogal tegen eigenlijk.

Gamen was ik er nooit mee van plan en de bedoeling was vooral een Plex player en Kodi on steroids. Zowel Plex en Kodi zijn in een korte tijd al meerdere keren gecrashed. Daarnaast viel het me eigenlijk vies tegen hoe weinig Apps er beschikbaar zijn voor AndroidTV.

Momenteel heb ik al een Chromecast en RPi3 (met Kodi), het idee was om die twee naar de slaapkamer te verplaatsen en de ShieldTV in de woonkamer te plaatsen. Ik kan na m'n (korte) ervaring met de Shield TV niet zeggen dat de algehele Spotify/Plex/Netflix/Kodi ervaring verbetert met de Shield TV t.ov. Chromecast en m'n RPi3. Wat betreft Kodi op de shield, het is natuurlijk echt ontzettend snel, maar er is niets vervelender dan crashes.

Het zou mij zo'n 130 euro schelen als ik de Shield TV terugstuur en er een extra Chromecast en RPi3 voor in de plaats neem.

Wat ik dan precies had verwacht van de Shield TV? Weet ik eigenlijk ook niet, maar ik kan niet zeggen dat ik er blijer van wordt dan m'n huidige setup (Chromecast en RPi3 met Kodi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 14:12
Ik heb sinds gisteren mn Shield tv 16 gb ook binnen:D:D

Ik gebruik hem met een Panasonic VT50 tv en een Marantz SR7008. Films speel ik af van Netflix of via SPMC van de NAS. Alles gaat heerlijk snel en soepel, maar ik loop tegen een vervelend probleem aan:

Bij het afspelen van sommige films in SPMC, zoomt ie na 10 seconden ineens een heel stuk in. Als ik dan SPMC afsluit is het beeld nog steeds te ver 'ingezoomd' in de Android OS.

Ik heb de instelling 'beeldscherm refreshrate aanpassen aan bron' aangezet in SPMC (ik weet dat dit voor framerate matching is). Nu zoomt ie nog steeds in bij het afspelen van die films, maar als je de film stopt zoomt ie weer uit.

Als ik bij aspect ratio kijk bij de instellingen van mn TV, dan staat die op 'auto'. Dit is nooit een probleem geweest bij andere bronnen, of bij KODI vanaf mn oude laptop.

Wanneer ik de aspect ratio verander naar 'juist' dan verspringt het scherm niet meer bij het kijken van films, maar dan mis ik een stukje, ook bij andere bronnen.

Weet iemand misschien hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

boyd91 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:46:
Ik heb gisteren ook de nieuwe 16gb versie ontvangen. Maar ik denk dat hij weer terug gaat. Het valt nogal tegen eigenlijk.

Gamen was ik er nooit mee van plan en de bedoeling was vooral een Plex player en Kodi on steroids. Zowel Plex en Kodi zijn in een korte tijd al meerdere keren gecrashed.
Ik krijg naast de melding dat de Plex App gecrashed is (zelfs af en toe ook een variant met iets van 'blijft crashen') ook af en toe de melding dat de verbinding met de Plex Media Server is verbroken. Dat is merkwaardig, want die draait ook op de Shield.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m6D88yP.png
quorumz schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 07:59:
[...]

Das lekker om te lezen, not. Zoals ik het lees doe je niets raars en zou alles vlekkeloos moeten verlopen
(ligt ook niet aan je nas aangezien je gewoon er van streamt en op de shield transcode)
weet niet of het komt omdat je het 16gb model hebt en er te weinig ruimte lokaal is om te transcoden/bufferen?
M.b.t. ruimte zie ik geen (fout)melding of iets dergelijks voorbij komen. Ook een 1080p MKV van pakweg 8GB doet moeilijk (traag starten, nauwelijks verder afspelen na vooruit spoelen), lijkt me niet dat dit veroorzaakt kan worden doordat de 11GB die vrij is te krap is.

Met LAN Speed Test (Lite) test ik vanaf mijn desktop de snelheid van m'n NAS met resultaat:

Schrijven: 31 MB/s
Lezen: 38 MB/s

Dat lijkt me inderdaad niet de beperkende factor wanneer (eventueel) transcoding door de Shield gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:37
Ik heb hem gisteren ook ontvangen, de 16GB versie. Eerste indruk was: wow, wat klein! Ik had hem veel groter verwacht, ondanks dat ze hem 40% smaller hebben gemaakt vergeleken met de 'oude' Shield. Materiaal voelt heel solide aan, ook van de controller en de afstandsbediening.

De setup loop je zo door en voor je het weet zit je in je homescreen. Bij de eerst keer starten waren er wel drie updates, van mijn kastje, mijn controller en mijn afstandsbediening.

Allereerst ben ik Gamestream gaan uit testen. Het koppelen met je PC is zo gedaan en ik kon Battlefield 1 zo opstarten. Eenmaal in het spel, merkte ik dat er toch erg veel input lag was en dat het beeld kwalitatief niet denderend was. Toen bedacht ik me dat ik de Shield beter kon verbinden met mijn 5Ghz WiFi netwerk. Het resultaat was vele malen beter! Uitstekende beeld kwaliteit, 60 FPS en een pak minder input lag. Voor een shooter weliswaar nog wel teveel, maar voor andere games zou het voldoende moeten zijn. Ik ga later deze week hem aan het LAN netwerk hangen, als de kabel in orde is.

Verder werkt het Google Assistant wel aardig, maar kan nog stukken beter. Als ik bijvoorbeeld zeg 'Play Ed Sheeran', dan gaat ie netjes vanuit homescreen, YouTube starten en een nummer van Ed Sheeran spelen. Als ik zeg 'Start Kodi', dan krijg ik alleen maar app suggesties, terwijl de app allang geïnstalleerd staan. En zo zijn er nog wat kleine dingetjes.

Het casten werkt uitstekend. YouTube, en vooral Horizon Go werkt heel goed. Werkt vele malen sneller dan wanneer ik die hele Horizon Box moet opstarten om iets terug te kijken.

Ik heb eigenlijk voor ogen om mijn Shield als NAS/Usenet client te gaan gebruiken en mediaspeler, zodat ik die 24/7 kan laten draaien i.p.v. mijn PC boven. Ik moet er nog verder induiken, maar het gaat waarschijnlijk niet gemakkelijk worden. NZBGet (bijv) is er officieel natuurlijk niet voor de Shield, maar wel voor Android, dus die zou ik moeten gaan sideloaden.

[ Voor 4% gewijzigd door vinom op 18-01-2017 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
vinom schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:20:
Verder werkt het Google Assistant wel aardig, maar kan nog stukken beter. Als ik bijvoorbeeld zeg 'Play Ed Sheeran', dan gaat ie netjes vanuit homescreen, YouTube starten en een nummer van Ed Sheeran spelen. Als ik zeg 'Start Kodi', dan krijg ik alleen maar app suggesties, terwijl de app allang geïnstalleerd staan. En zo zijn er nog wat kleine dingetjes.
Het kan zeker stukken beter want wat jij beschrijft is de Google Assistant nog helemaal niet :+
Deze komt pas later naar de Shield. Jij beschrijft gewoon zoeken via voice commands zoals het ook op de orginele Shield werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
Voor mensen met een hdmi 2.0 AVR en een hdmi 1.4 tv, de refresh rate bug is nog steeds aanwezig met de 2017 shield en de laatste firmware :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
urf schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:33:
[...]
Dat heb ik al geprobeerd helaas, maar bedankt voor het meedenken.
Je receiver en TV ondersteunen beide audio return channel (ARC) zo te zien. En ik hoop voor je de receiver ook CEC, want dan gaat je receiver vanzelf aan als je de tv aan zet.
In principe heb ik dezelfde hardware, maar wel een stuk eenvoudigere soundplate als audio-uitvoer. Wel met HDMI in met ARC en CEC.
Dus ik zou je tv als centraal aansluitapparaat gebruiken. Shield er direct op. Ook je receiver via HDMI aan je TV op HDMI ARC. Als je CEC aan hebt staan (heet viera link bij Papasonic dacht ik), gaat je receiver vanzelf aan als je tv aangaat.
Overige randapparatuur bij je moet je even uitvogelen.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

dinkelover schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:58:
[...]

Je receiver en TV ondersteunen beide audio return channel (ARC) zo te zien. En ik hoop voor je de receiver ook CEC, want dan gaat je receiver vanzelf aan als je de tv aan zet.
In principe heb ik dezelfde hardware, maar wel een stuk eenvoudigere soundplate als audio-uitvoer. Wel met HDMI in met ARC en CEC.
Dus ik zou je tv als centraal aansluitapparaat gebruiken. Shield er direct op. Ook je receiver via HDMI aan je TV op HDMI ARC. Als je CEC aan hebt staan (heet viera link bij Papasonic dacht ik), gaat je receiver vanzelf aan als je tv aangaat.
Overige randapparatuur bij je moet je even uitvogelen.
Dat zou kunnen, maar dan moet de tv altijd aan staan. Ook bij het afspelen van muziek. Niet echt de optie die ik zoek.

Als het niet werkt zoals het zou moeten ga ik hem terugsturen en iets anders zoeken. Ga voor de zekerheid nog wel een paar andere HDMI kabels proberen en een andere tv op dezelfde versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:15
JBS schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:29:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat had ik dus met de 1e gen Shield Pro, dus die problemen zijn er dus schijnbaar nog steeds.
Misschien toch een blauwe maandag model net als mij, ik heb hem uiteindelijk maar teruggestuurd was er klaar mee.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Mixpower schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:18:
[...]

Dat had ik dus met de 1e gen Shield Pro, dus die problemen zijn er dus schijnbaar nog steeds.
Misschien toch een blauwe maandag model net als mij, ik heb hem uiteindelijk maar teruggestuurd was er klaar mee.
Welke problemen precies? Want voor m'n gevoel heb ik een diversiteit. Performance en ondertiteling zie ik namelijk even los van elkaar.
Heb je 'm teruggestuurd en een nieuwe ontvangen? Zo ja, waren daarmee de problemen opgelost?

[ Voor 14% gewijzigd door JBS op 18-01-2017 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
JBS schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:23:
[...]
Welke problemen precies? Want voor m'n gevoel heb ik een diversiteit. Performance en ondertiteling zie ik namelijk even los van elkaar.
Heb je 'm teruggestuurd en een nieuwe ontvangen? Zo ja, waren daarmee de problemen opgelost?
Bij mij crashte Plex continu, zowel met de originele 500GB SSHD en ook met de 2 TB HDD die ik er later in had gezet, Nadat Plex crasht laad hij geen enkele film meer alleen na een hard reset en opnieuw instellen van Plex doet hij het weer eventjes waarna hij na een tijdje weer glitches geeft en weer crasht.
Heb hem teruggestuurd en was er klaar mee, dus geen nieuwe aangeschaft. Ben nog steeds opzoek naar een fatsoenlijke 4K Speler.

[ Voor 8% gewijzigd door Mixpower op 18-01-2017 12:52 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Is het ook mogelijk om bv Kodi of SPMC met Yatse op android te krijgen?
Bij beide versies krijg ik de webserver niet inorde.
Krijg telkens foutmelding dat dit mislukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Defnosh schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:52:
Ik heb sinds gisteren mn Shield tv 16 gb ook binnen:D:D

Ik gebruik hem met een Panasonic VT50 tv en een Marantz SR7008. Films speel ik af van Netflix of via SPMC van de NAS. Alles gaat heerlijk snel en soepel, maar ik loop tegen een vervelend probleem aan:

Bij het afspelen van sommige films in SPMC, zoomt ie na 10 seconden ineens een heel stuk in. Als ik dan SPMC afsluit is het beeld nog steeds te ver 'ingezoomd' in de Android OS.

Ik heb de instelling 'beeldscherm refreshrate aanpassen aan bron' aangezet in SPMC (ik weet dat dit voor framerate matching is). Nu zoomt ie nog steeds in bij het afspelen van die films, maar als je de film stopt zoomt ie weer uit.

Als ik bij aspect ratio kijk bij de instellingen van mn TV, dan staat die op 'auto'. Dit is nooit een probleem geweest bij andere bronnen, of bij KODI vanaf mn oude laptop.

Wanneer ik de aspect ratio verander naar 'juist' dan verspringt het scherm niet meer bij het kijken van films, maar dan mis ik een stukje, ook bij andere bronnen.

Weet iemand misschien hoe dit zit?
Toch even met de aspect ratio van de tv spelen, ik heb die van mij als ik het goed heb gewoon op 16:9 staan op mijn ST50 en VT30.
Dit is wel met 2x Shield gen1 maar dat zal denk ik niets uitmaken.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

urf schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:07:
[...]

Dat zou kunnen, maar dan moet de tv altijd aan staan. Ook bij het afspelen van muziek. Niet echt de optie die ik zoek.

Als het niet werkt zoals het zou moeten ga ik hem terugsturen en iets anders zoeken. Ga voor de zekerheid nog wel een paar andere HDMI kabels proberen en een andere tv op dezelfde versterker.
Andere HDMI kabel heeft, zoals verwacht, het probleem niet opgelost. Ander scherm om aan te sluiten heb ik helaas niet in huis om te testen.

Vind het vreemd dat bij het opstarten het Nvidia logo wel gewoon zichtbaar is. Blijkbaar gaat de handshake dan wel goed. Volgens de tv is het signaal dan 1080p60.

Ik heb de shield op de TV rechtstreeks aangesloten en in de instellingen de output op 1080 ingesteld. Als ik hem dan weer achter de versterker hang krijg ik echter toch echt geen beeld en wel weer gewoon geluid.

Zou het kunnen dat de hele interface alleen werkt met hdcp2.2 en/of HDMI 2? Dat ondersteund mijn receiver namelijk niet. Is het enige wat ik nog kan bedenken maar kan het me bijna niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
frye schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:08:
probeer anders X-plore File Manager
Of kijk even hiernaar: NVIDIA SHIELD TV Access Shield Folders On PC Setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Nu online
frye schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:08:
Ik heb met SPMC geen problemen met Yatse. Ik weet eerlijk gezegd niet meer of ik initieel iets aan de configuratie heb gedaan. Tevens gebruik ik eigenlijk de afstandsbediening van mijn TV, vind ik toch stukje handiger werken.

Raar overigens dat de nieuwe bezitters van de Shield zo ontevreden zijn. Ik gebruik mijn 2015 versie alleen voor SPMC en hij draait echt als een zonnetje. Voornamelijk 1080p Scene-releases vanaf mijn simpele server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

pelt schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:38:
[...]
Raar overigens dat de nieuwe bezitters van de Shield zo ontevreden zijn. Ik gebruik mijn 2015 versie alleen voor SPMC en hij draait echt als een zonnetje. Voornamelijk 1080p Scene-releases vanaf mijn simpele server.
Ikzelf heb gisteravond enkel Plex geprobeerd met eerder genoemde problemen tot gevolgd.
Ben dan ook erg benieuwd of ik een maandagochtend Shield heb, of dat dit algemene status is van Plex op de Shield. Dat laatste kan ik me nauwelijks voorstellen aangezien het praktisch onbruikbaar is in mijn situatie.

Afspelen via https://app.plex.tv/web/app van een eenvoudig 720p bestand geeft overigens ook een oneindig draaiend laad-icoontje.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mF1ZcwF.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
JBS schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:49:
[...]
Ikzelf heb gisteravond enkel Plex geprobeerd met eerder genoemde problemen tot gevolgd.
Ben dan ook erg benieuwd of ik een maandagochtend Shield heb, of dat dit algemene status is van Plex op de Shield. Dat laatste kan ik me nauwelijks voorstellen aangezien het praktisch onbruikbaar is in mijn situatie.

Afspelen via https://app.plex.tv/web/app van een eenvoudig 720p bestand geeft overigens ook een oneindig draaiend laad-icoontje.

[afbeelding]
vind jullie bevindingen best balen, is 1 van de redenen om de shield te kopen, met plex mijn 4k h265 hevc films met dts/7.1/atmos af te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

quorumz schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:14:
[...]

vind jullie bevindingen best balen, is 1 van de redenen om de shield te kopen, met plex mijn 4k h265 hevc films met dts/7.1/atmos af te spelen
En dan hoef jij het alleen maar te lezen, ik heb het gisteravond allemaal moeten ervaren. :'( ;)
Ook gekocht als 'het moet gewoon werken' apparaat met hetzelfde doel als jij, maar dat is op dit moment zeer zeker nog niet het geval. Vanavond eens een factory reset en opnieuw Plex installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
[...]

Ik vind de ervaringen vooral opmerkelijk. Nieuw model en ik lees hier veel problemen, vooral met Plex.
JBS schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:28:
[...]
En dan hoef jij het alleen maar te lezen, ik heb het gisteravond allemaal moeten ervaren. :'( ;)
Ook gekocht als 'het moet gewoon werken' apparaat met hetzelfde doel als jij, maar dat is op dit moment zeer zeker nog niet het geval. Vanavond eens een factory reset en opnieuw Plex installeren.
Probeer eens SPMC. Dit draai ik op mijn 2015 model en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. 4k h265 speelt die allemaal af. Ik heb alleen de 5.0 update nog niet dus kan niet testen of het dan nog steeds goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
[...]
ik herken het gevoel wel met mijn zidoo x6 pro... het is het gewoon allemaal nog net niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Alle geluiden doen mij besluiten om mijn Shield 2015 nog even niet direct te updaten als de update beschikbaar is. Hij werkt nu prima, ik wacht het even af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouzieh
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-09 19:32
Inmiddels heb ik de pro versie in pre order staan, waarom de pro versie ? voornamelijk vanwegen de ir functionaliteit, ik heb namelijk een harmony remote (650).
aangezien ik geen ervaring heb met de Shield, was ik benieuwd of de combinatie Harmony en SPMC goed
werkt. heeft er iemand ervaring met deze combi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
the-body schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:59:
Alle geluiden doen mij besluiten om mijn Shield 2015 nog even niet direct te updaten als de update beschikbaar is. Hij werkt nu prima, ik wacht het even af!
Ik wil juist de update omdat dan de color space bug verholpen is (waarbij wanneer je de Shield hebt ingesteld op YUV 4:4:4 of 4:2:0 kleurruimte en een videoplayer overschakelt van 50Hz of 60Hz naar 24Hz de kleurruimte verspringt naar RGB) bron
Mouzieh schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:03:
Inmiddels heb ik de pro versie in pre order staan, waarom de pro versie ? voornamelijk vanwegen de ir functionaliteit, ik heb namelijk een harmony remote (650).
aangezien ik geen ervaring heb met de Shield, was ik benieuwd of de combinatie Harmony en SPMC goed
werkt. heeft er iemand ervaring met deze combi ?
Ja werkt prima met mijn harmony one. Reageert wel ietsje langzamer dan de remote of de controller van de Shield zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

ViNOK16Bit schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:06:
Ik wil juist de update omdat dan de color space bug verholpen is (waarbij wanneer je de Shield hebt ingesteld op YUV 4:4:4 of 4:2:0 kleurruimte en een videoplayer overschakelt van 50Hz of 60Hz naar 24Hz de kleurruimte verspringt naar RGB) bron
Sorry......: http://forum.kodi.tv/show...26&pid=2502628#pid2502628

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

ViNOK16Bit schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:40:
[...]

Probeer eens SPMC. Dit draai ik op mijn 2015 model en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. 4k h265 speelt die allemaal af. Ik heb alleen de 5.0 update nog niet dus kan niet testen of het dan nog steeds goed werkt.
SPMC geïnstalleerd en dat draait als een tierelier. Wat een snelheid. Video's beginnen vrijwel direct met afspelen, ondertiteling wordt standaard geactiveerd, verder spelen na doorspoelen gebeurt direct. Wat een verademing ten opzichte van Plex (op de Shield).

Over Plex gesproken. Na een factory reset Plex opnieuw geïnstalleerd. Het leek beter te gaan (als in, video's speelde af na 3-5 seconden laden, hervatten na doorspelen ging na 5-8 seconden laden, etc.). Nadat ik een flinke 4K film startte ging het echter weer mis. Na enige tijd laden crashte de app.

Omdat ik nu al verslaafd ben aan de snelheid van SPMC, neig ik ernaar dat te gaan gebruiken.
Plex Media Server laat ik ook nog draaien, voor wanneer ik op bijvoorbeeld de slaapkamer (via Chromecast) iets wil kijken. Verder kijken waar ik beneden (via SPMC) was gebleven zit er dan niet in, maar Plex Player op de Shield wil simpelweg (op dit moment) niet soepel genoeg lopen omdat met goed fatsoen te kunnen gebruiken. (Na een factory reset van de Shield is er overigens een update voor Plex in de Play Store beschikbaar. Zowel met als zonder die update ervaar ik de problemen).

-------------

En nog wat performance vergelijking tussen Plex en SPMC:

jellyfish-160-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv via Plex leek meer op een dia voorstelling dan op een film. SPMC speelt deze moeiteloos af. Zelfs jellyfish-250-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv lijkt SPMC helemaal vloeiend af te spelen (is er een optie om iets van framedrops te zien?). En dat allemaal vanaf m'n Synology DS211j.

[ Voor 11% gewijzigd door JBS op 18-01-2017 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony32
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-12-2024
Wat een teleurstelling zeg dit apparaat. Pffff.
Heb er alleen maar goede berichten over gelezen dus heb ik gelijk een pre-order geplaatst. In eerste instantie een pro besteld. Die zou 16 januari geleverd worden. Op 16 januari stond er opeens dat ie was uitgesteld naar 31 januari.
Ik Coolblue opgebeld en de normale hadden ze wel al. Ik had ergens al spijt dat ik de pro had besteld aangezien ik 500GB harde schijf wel erg duur vind in vergelijking met de normale versie. 100 Euro voor alleen 500gb. Dus heb ik mijn bestelling geannuleerd bij Coolblue. Was geen enkel probleem. Dus wilde graag de normale. Die zouden ze gelijk opsturen en die 100 euro gelijk terugstorten. Fantastische service! Kan niet anders zeggen. Aardige kerel ook.

Gister de shield binnen gekregen. Opgestart en ja hoor. Daar stond ie dan. De Amazon app!!!! Een van de redenen waarom ik dit apparaat kocht. Even de update er doorheen en WTF! Amazon app verdwenen!!!!!
Nergens meer te vinden. Ook niet in de play store. Terwijl er overal te lezen is dat ie zeker op de shield zou staan in Nederland.
Toen maar even de 4k functie checken van Netflix. Werkt niet!!!!!!!!! Alleen Full Hd!
De games maar even geprobeerd. Abbo afgesloten en die deed het gelukkig wel. Na 1 minuut spelen beeld helemaal zwart. Daarna weer logo. Dus een spontane reboot. Opnieuw beginnen en weer na 3 minuten valt het hele apparaat uit.

Vandaag contact gezocht met Nvidia. Wat een drama om uberhaubt met iemand in contact te komen.
Na een half uur eindelijk een of andere joker op de chat.
Amazon app klopt. Werkt niet in Nederland en gaat voorlopig ook niet komen!!!!!
Volgende probleem, Netflix geen 4K.
Klopt ook. Als je tv geen HDCP 2.2 aansluiting heeft dan werkt het dus niet. Mijn 4k tv is nu 2,5 jaar oud en heeft dat dus blijkbaar niet. Dus 4k kijken is bij mijn 4k tv dus niet mogelijk.
Over de games zal wel toeval zijn.
Een ontzettend irritante lakse gozer op de chat waar ik mij aan heb dood geërgerd!!!! Wat een sukkel.

Al met al. Een grote teleurstelling. Echt een miskoop. Ik heb gelukkig nog een Zidoo X6 staan die verder prima werkt en de gewone play store draait waar ik dus gewoon de amazon app kan downloaden. Iets wat dus niet met de shield kan. Alleen is t beeld matig en werkt de app een beetje onhandig omdat ie is geoptimaliseerd voor een telefoon.
Eerste ervaring met de Shield EN de support van Nvidia is dus dramatisch. Ding gaat weer terug in de doos en retour naar Coolblue.
Zo jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

JBS schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:23:
[...]
is er een optie om iets van framedrops te zien?
Letter 'o' op toetsenbord O-)

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spmc is heerlijk inderdaad, wat iedereen met plex wil, ik weet wel wat ik kies.

Ik hoop op de update, tof dat je dan via de nvidia game service met nog betere videokaarten kan gamen en er zijn weer leuke games bijgekomen. Bevalt me heel goed, de game pc die ik op de verlanglijst had staan heb ik doorgestreept, vind dit meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk2477
loekf2 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 00:16:
[...]

Belachelijk, je kunt hem altijd sideloaden. Wat wil Amazon nou ?

Zit alleen met het probleem dat met een Harmony remote de OK knop niet werkt als je hem met BT paired. Dus alleen in de Amazon app, op een 2015 shield met de oude/huidige firmware.

EDIT:

er is een workaround (via Geforce forums):
- zet location services uit
- zet taal op US of UK english

volgens iemand uit Spanje komt dan automagically the Amazon app te voorschijn
De workaround heeft geholpen. Thanx!!!

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je met die amazon app ook,amerikaans aanbod kijken me deze truuk? Of alleen het schaarse nl aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk2477
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:25:
Kan je met die amazon app ook,amerikaans aanbod kijken me deze truuk? Of alleen het schaarse nl aanbod?
Alleen dat laatste; je hebt hetzelfde aanbod als je in de browser hebt op prime video.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Hhmm.. dat is minder.. Er staat er overigens wel dat je HDR kan afspelen op 24Hz dus dat is dan wel weer fijn, want dat ging niet.
2) HDR output is no longer limited to 4K >50Hz refresh rates. It does work at 23.976/24.000Hz, but the output will be YCbCr 4:2:2. This may not be good for all TVs esp. Samsung SUHDs. In fact, all 24p content is output with YCbCr 4:2:2 if you enable refresh rate switching.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:16
Iemand al atmos uit zn shield gekregen?? Zou voor mij de enige reden zijn om een shield te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony32
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-12-2024
Workaround voor Amazon werkt inderdaad!!! Super !! Die irritante gast van de support app zei dat dat niet ging werken. Wat een kneus. Ok het aanbod is alleen wat in nederland is en dus heel erg mager maar er is genoeg wat ik nog wil zien dus ben er heel erg blij mee.
Er is trouwens sinds net een update. 5.0.1 Geen idee wat de veranderingen zijn maar het is er in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
JBS schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:23:
[...]
SPMC geïnstalleerd en dat draait als een tierelier. Wat een snelheid. Video's beginnen vrijwel direct met afspelen, ondertiteling wordt standaard geactiveerd, verder spelen na doorspoelen gebeurt direct. Wat een verademing ten opzichte van Plex (op de Shield).

Over Plex gesproken. Na een factory reset Plex opnieuw geïnstalleerd. Het leek beter te gaan (als in, video's speelde af na 3-5 seconden laden, hervatten na doorspelen ging na 5-8 seconden laden, etc.). Nadat ik een flinke 4K film startte ging het echter weer mis. Na enige tijd laden crashte de app.

Omdat ik nu al verslaafd ben aan de snelheid van SPMC, neig ik ernaar dat te gaan gebruiken.
Plex Media Server laat ik ook nog draaien, voor wanneer ik op bijvoorbeeld de slaapkamer (via Chromecast) iets wil kijken. Verder kijken waar ik beneden (via SPMC) was gebleven zit er dan niet in, maar Plex Player op de Shield wil simpelweg (op dit moment) niet soepel genoeg lopen omdat met goed fatsoen te kunnen gebruiken. (Na een factory reset van de Shield is er overigens een update voor Plex in de Play Store beschikbaar. Zowel met als zonder die update ervaar ik de problemen).

-------------

En nog wat performance vergelijking tussen Plex en SPMC:

jellyfish-160-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv via Plex leek meer op een dia voorstelling dan op een film. SPMC speelt deze moeiteloos af. Zelfs jellyfish-250-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv lijkt SPMC helemaal vloeiend af te spelen (is er een optie om iets van framedrops te zien?). En dat allemaal vanaf m'n Synology DS211j.
heb je ook 4k hevc films met DTS van zon 50-60gb die je test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
tony32 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:53:

Er is trouwens sinds net een update. 5.0.1 Geen idee wat de veranderingen zijn maar het is er in ieder geval.
5.0.1 update
https://forums.geforce.co...experience-upgrade-5-0-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Voor degenen die Plex niet draaiend krijgen en spmc wel. Je zou plexkodiconnect kunnen installeren op spmc. Dan synct hij wat je gezien hebt op spmc met Plex.
Ik vraag me trouwens af of spmc nog elke de beste keus is. Laatste keer dat ik gekeken heb, was het al lang niet meer geüpdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Heb hem bij Coolblue besteld en bij de "Cons" staat:
Het streamen van games via GeForce NOW is de eerste 3 maanden gratis, daarna betaal je € 9,99 per maand.
Maar als ik dat Geforce NOW bekijk zie ik enkel 1 maand gratis...
Foutje van Coolblue of is er toch een manier om die 2 maand gratis te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
AgeOfPanic schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:10:
Voor degenen die Plex niet draaiend krijgen en spmc wel. Je zou plexkodiconnect kunnen installeren op spmc. Dan synct hij wat je gezien hebt op spmc met Plex.
Ik vraag me trouwens af of spmc nog elke de beste keus is. Laatste keer dat ik gekeken heb, was het al lang niet meer geüpdate.
SPMC is 29 December nog geüpdatet. Ook ontwikkeld koying die voor Android met de shield als main device. Ik hou het daarbij totdat een beter alternatief zich aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

quorumz schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:01:
[...]

heb je ook 4k hevc films met DTS van zon 50-60gb die je test?
Yep. 68GB (MKV) 4K HEVC met DTS en birate van 64 Mb/s gaat prima met SPMC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frye schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:24:
Heb hem bij Coolblue besteld en bij de "Cons" staat:

[...]

Maar als ik dat Geforce NOW bekijk zie ik enkel 1 maand gratis...
Foutje van Coolblue of is er toch een manier om die 2 maand gratis te krijgen?
Het was 3 inderdaad, maar een paar weken terug was het opeens 1 geworden. ik heb ook geen idee of ik nu betaal of niet, maar de service is wel dik en echt dik die 10 euro waard als je net als ik een casual gamer zomder game pc thuis bent zoals ik. Dus ik zou zeggen: geniet ervan.

Misschien is het nu 1 maand omdat ze een vettere videokaart gebruiken? Op tweakers las ik dat ze voor de pc en laptop deze service ook aanbieden en die duurdere kaart was minder uren gsmen. En die duurdere kaart kan je krijgen als je kan updaten (dus momenteel de shield 2017 bezitters).
tony32 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:53:
Workaround voor Amazon werkt inderdaad!!! Super !! Die irritante gast van de support app zei dat dat niet ging werken. Wat een kneus. Ok het aanbod is alleen wat in nederland is en dus heel erg mager maar er is genoeg wat ik nog wil zien dus ben er heel erg blij mee.
Hou hem nog even, test even rustig uit, je gaat er waarschijnlijk flink van genieten en terugsturen kan ook na het weekeinde, dan heb jee rustig kunnen zien of hij bevalt. Probeer kodi of spmc eens, jammer van netflix 4k in jouw geval, maar voor de rest? Prima ding vind ik. Wel duur, maarja. Ik vind de netflix ervaring trouwens echt top op dit apparaat, geen enkele andere device komt in de buurt qua snelheid, idem voor youtube.

Als je retro games kan waarderen is de shield helemaal top trouwens, man wat is dat genieten.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2017 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Laatst online: 14-08 21:41
Zat net even bij Coolblue te kijken en daar staat bij Geforce NOW 1e 3 maanden gratis en daarna 9,99 per maand. Dus denk dat je gewoon recht hebt op 3 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keepitfrosty schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:42:
Voor mensen met een hdmi 2.0 AVR en een hdmi 1.4 tv, de refresh rate bug is nog steeds aanwezig met de 2017 shield en de laatste firmware :(
Alright guys, hell just froze over.

The 5.0.1 firmware apparently fixed ALL refresh rate switching bugs with regard to HDMI 2.0 to HDMI 1.4 chains.

24 fps and 23.976 fps refresh rate switching now works flawlessly in my setup (Shield HDMI 2.0 -> Onkyo TX-NR646 HDMI 2.0 -> Acer V7500 HDMI 1.4). And the selected color space (YCbCR 4:4:4) also stays the same after each refresh rate switch!

===
Ik heb zelf overal HDMI 2.0 en dat werkt ook prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2017 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Werkt gewoon prima, maar wel alleen met Kodi (17) en SPMC, Plex is te sloom en instabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 07:38
Ik heb gisteren ook de nieuwe Shield in huis gehaald, maar ik slaag er op geen enkele manier in om mijn NAS, een Synology DS414, gemount te krijgen met SMB via de Settings: ik krijg continu allerlei foutmeldingen gaande van not available, invalid address. De SMB implementatie zou blijkbaar erg buggy zijn, ik lees nog soortgelijke meldingen op het nvidia forum die zelfs al dateren van een jaar terug. Als ik de mount instel via Kodi werkt het nochtans wel vanzelf, maar de voornaamste reden voor de aankoop was om de Shield te gebruiken als Plex Media Server. Best teleurgesteld dat dit niet gewoon vanzelf werkt, inmiddels al enkele uren op verloren om een oplossing te zoeken zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

spuke schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:39:
Ik heb gisteren ook de nieuwe Shield in huis gehaald, maar ik slaag er op geen enkele manier in om mijn NAS, een Synology DS414, gemount te krijgen met SMB via de Settings: ik krijg continu allerlei foutmeldingen gaande van not available, invalid address. De SMB implementatie zou blijkbaar erg buggy zijn, ik lees nog soortgelijke meldingen op het nvidia forum die zelfs al dateren van een jaar terug. Als ik de mount instel via Kodi werkt het nochtans wel vanzelf, maar de voornaamste reden voor de aankoop was om de Shield te gebruiken als Plex Media Server. Best teleurgesteld dat dit niet gewoon vanzelf werkt, inmiddels al enkele uren op verloren om een oplossing te zoeken zonder succes.
Ik had problemen om mijn Synology te benaderen vanuit SPMC op basis van smb (operation not permitted), door 'm handmatig toe te voegen op basis van smb op IP adres met gebruikersnaam en wachtwoord lukte het wel. Wellicht lukt het op basis van IP adres vanuit de Shield instellingen bij jou?
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:27:
[...]

Werkt gewoon prima, maar wel alleen met Kodi (17) en SPMC, Plex is te sloom en instabiel.
Yep, dat is ook mijn conclusie. Best wel merkwaardig aangezien er volop met Plex geadverteerd wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door JBS op 18-01-2017 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 07:38
JBS schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:45:
[...]
Ik had problemen om mijn Synology te benaderen vanuit SPMC op basis van smb (operation not permitted), door 'm handmatig toe te voegen op basis van smb op IP adres met gebruikersnaam en wachtwoord lukte het wel. Wellicht lukt het op basis van IP adres vanuit de Shield instellingen bij jou?
IP adres met gebruikersnaam en wachtwoord heb ik helaas ook al geprobeerd via de Shield settings, geen succes :( , hij blijft meestal gewoon op "connecting %ip%..." staan en er gebeurt niets, of meteen een "NAS not available". In Kodi heb ik em meteen succesvol met IP adres ingevoerd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
[...]

Inderdaad, dat was ook voor mij de reden om een Shield TV aan te schaffen.. Helaas nog steeds opzoek naar een goede media speler die dat ondersteund.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
ViNOK16Bit schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:43:
[...]

SPMC is 29 December nog geüpdatet. Ook ontwikkeld koying die voor Android met de shield als main device. Ik hou het daarbij totdat een beter alternatief zich aanbiedt.
Had een tijdje terug gekeken en toen was er al lang geen nieuwe versie verschenen. Goed om te zien dat hij weer bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

spuke schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 00:24:
[...]

IP adres met gebruikersnaam en wachtwoord heb ik helaas ook al geprobeerd via de Shield settings, geen succes :( , hij blijft meestal gewoon op "connecting %ip%..." staan en er gebeurt niets, of meteen een "NAS not available". In Kodi heb ik em meteen succesvol met IP adres ingevoerd dus.
Heb je je NAS al eens opnieuw opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
spuke schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:39:
waarom gebruik je geen nfs? sneller dan smb, zet je authenticatie op je subnet thuis en hoef je niet met user / ww te pielen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:22:
[...]

Alright guys, hell just froze over.

The 5.0.1 firmware apparently fixed ALL refresh rate switching bugs with regard to HDMI 2.0 to HDMI 1.4 chains.

24 fps and 23.976 fps refresh rate switching now works flawlessly in my setup (Shield HDMI 2.0 -> Onkyo TX-NR646 HDMI 2.0 -> Acer V7500 HDMI 1.4). And the selected color space (YCbCR 4:4:4) also stays the same after each refresh rate switch!

===
Ik heb zelf overal HDMI 2.0 en dat werkt ook prima.
Sweet! Dan ga ik maar weer eens de gok wagen en eentje bestellen :)

Het werkt nog steeds niet. Alleen op niet hdcp2.2 poorten. Heeft je avr alleen maar hdcp 2.2 poorten dan switched die niet. Zucht de bestelling maar weer annuleren dan :)

Did some further testing:

At least with my Onkyo TX-NR646 receiver, the refresh rate switching on my HDMI 1.4 projector only works when I connect the Shield to one of the 3 non-HDCP 2.2 HDMI 2.0 ports. I tried one of the 3 HDCP 2.2 ports and then the Shield reverted to playing everything in 60 fps. Other people with HDMI 2.0 receivers and HDMI 1.4 displays should do additional testing. It is possible that Nvidia solved only half of the problem. People with HDMI 2.0 receivers that offer at least one non-HDCP 2.2 port should be fine as of now, but I know that many receiver manufacturers have HDCP 2.2 on all HDMI ports.

I also encountered the previously reported bug that only a 59.94 fps setting will yield flawless refresh rate switching. Once I set the Shield to 60 fps and YCbCr 4:4:4, it would fall back to 59.94 fps and RGB after playback stops. With 59.94 fps the set color space stays the same in all scenarios.

[ Voor 46% gewijzigd door keepitfrosty op 19-01-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
quorumz schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 06:56:
waarom gebruik je geen nfs? sneller dan smb, zet je authenticatie op je subnet thuis en hoef je niet met user / ww te pielen
Kun je dat authenticatie verhaal eens jip & jannneke-en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
quorumz schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 06:56:
[...]

Wilde inderdaad exact hetzelfde zeggen; nfs is veel stabieler en sneller dan smb.
Hier een kleine tutorial: http://trendblog.net/how-...our-synology-nas-to-kodi/ en hier: http://kodi.wiki/view/NFS#Synology_DSM_5.1

[ Voor 5% gewijzigd door plofkip op 19-01-2017 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Iemand die me kan vertellen welke internetsnelheid je nodig hebt voor de Shield?

Heb de shield sinds woensdag maar krijg geen verbinding met wifi.
Krijg de volgende melding: '' Poor Wireless Network Connection''.
(Shield staat zo'n 6-8meter van de router, Chromecast/Mobiel/PS4 werken normaal op die afstand.)

Contact gehad met Coolblue, waardeloze klantenservice.
Geven aan dat ik een slechte wifi heb en dat ik maar een powerline moet halen.
Bekabeld is niet mogelijk en dichterbij gaat ook niet lukken.

Heb nog geprobeerd door een Hotspot op te zetten vanaf mijn mobiel, werkt 1 keer maar haalde de update niet binnen en daarna kon de shield niet meer verbinden met het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Gisteravond een hele tijd bezig geweest om een CouchPotato Server op te zetten op de Shield, en dat is redelijk gelukt. Na een restart verliest is alleen wel zijn settings, maar vanuit Sleep mode moet ik nog testen. NZB Leecher heb ik er ook op draaien, dus nu moet ik nog werkend zien te krijgen dat ze met elkaar gaan samen werken en dan heb ik wat ik wil.

Wel heel irritant dat de USB poorten zo dicht naast elkaar zitten. Ik heb een USB stick erin zitten als internal storage, maar ik kan er niet eens nog een USB naast prikken. Beetje waardeloos.

Ohja, hoe krijg je de nieuwe Shield echt helemaal uit? Zonder de power eruit te halen natuurlijk. Op de 2015 versie zit schijnbaar een knop op het apparaat zelf die je tien seconden moet inhouden, maar op de nieuwe zie ik die niet.

[ Voor 17% gewijzigd door vinom op 19-01-2017 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
[b]Purehz schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:56:[/

Contact gehad met Coolblue, waardeloze klantenservice.
Echt? Ik koop bijna alleen nog maar bij hen juist door de klantenservice, mijn Shield was na een maand al dood (7 maanden terug), belde ze op en kreeg de dag erna al weer een nieuwe toe gestuurd. Ik geef Coolblue juist door de service bijna altijd een maximale score. Weinig bedrijven in NL die zo uitgebreid en makkelijk service verlenen als deze toko.

Het zijn alleen geen techneuten dus echt helpen met technische zaken zullen ze niet doen (gewoon niet capabel daarvoor) dus dat soort zaken moet je ook niet verwachten van een leverancier.

Snap je best dat je de leverancier benaderd waar je hem koopt maar de waarheid is dat ze dat niet kunnen. Er zijn maar weinig bedrijven die de shield verkopen die dat zouden kunnen doen.

Check de NVidia site, daar is een forum waar bijna alles voorbij komt. Het is nu na de nieuwe release helemaal druk daar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:35
vinom schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:01:

Ohja, hoe krijg je de nieuwe Shield echt helemaal uit? Zonder de power eruit te halen natuurlijk. Op de 2015 versie zit schijnbaar een knop op het apparaat zelf die je tien seconden moet inhouden, maar op de nieuwe zie ik die niet.
Dit zou ik ook wel graag te weten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ik ben even gaan spitten op het nvidia forum, en blijkbaar kun je hem echt uitzetten ergens onder instellingen, maar wil je hem aanzetten dan moet je de power kabel eruit halen en weer erin doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelt
  • Nu online
vinom schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:01:

Terugknop ingedrukt houden vanuit homescreen.

Dus rondje en dan pijltje links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
rikoos schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:17:
[...]

Echt? Ik koop bijna alleen nog maar bij hen juist door de klantenservice, mijn Shield was na een maand al dood (7 maanden terug), belde ze op en kreeg de dag erna al weer een nieuwe toe gestuurd. Ik geef Coolblue juist door de service bijna altijd een maximale score. Weinig bedrijven in NL die zo uitgebreid en makkelijk service verlenen als deze toko.

Het zijn alleen geen techneuten dus echt helpen met technische zaken zullen ze niet doen (gewoon niet capabel daarvoor) dus dat soort zaken moet je ook niet verwachten van een leverancier.

Snap je best dat je de leverancier benaderd waar je hem koopt maar de waarheid is dat ze dat niet kunnen. Er zijn maar weinig bedrijven die de shield verkopen die dat zouden kunnen doen.

Check de NVidia site, daar is een forum waar bijna alles voorbij komt. Het is nu na de nieuwe release helemaal druk daar ;-)
Ja, en dan bedoel ik de klantenservice, specifiek de personen waarmee ik heb gepraat.
Ga niet het hele gesprek hier neer zetten, maar als je niks doet met aangeleverde info om iets op te lossen en alleen zegt haal maar een powerline en midden in het gesprek wegdrukt...

Bezorging en verder over Coolblue heel erg tevreden hoor, had alleen verwacht omdat zei als enige de Nvidia Shield verkopen er ook wel iets meer verstand van hebben.

Ga het nvidia forum eens naspitten, mocht iemand het hier weten hoor ik het natuurlijk graag. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:35
Purehz schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:28:
[...]

Ja, en dan bedoel ik de klantenservice, specifiek de personen waarmee ik heb gepraat.
Ga niet het hele gesprek hier neer zetten, maar als je niks doet met aangeleverde info om iets op te lossen en alleen zegt haal maar een powerline en midden in het gesprek wegdrukt...

Bezorging en verder over Coolblue heel erg tevreden hoor, had alleen verwacht omdat zei als enige de Nvidia Shield verkopen er ook wel iets meer verstand van hebben.

Ga het nvidia forum eens naspitten, mocht iemand het hier weten hoor ik het natuurlijk graag. _/-\o_
Ik had na 6 maanden een probleem met mn Shield en kreeg zonder problemen een nieuwe toegestuurd van Coolblue. Altijd top service, beter vindt je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 14:12
Earzz schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:03:
[...]

Toch even met de aspect ratio van de tv spelen, ik heb die van mij als ik het goed heb gewoon op 16:9 staan op mijn ST50 en VT30.
Dit is wel met 2x Shield gen1 maar dat zal denk ik niets uitmaken.
Thanks, ik heb hem hard op 16:9 gezet, nu geen gezoom meer. Wel gek dat ik met de overscan instellingen van Shield ruimte overhoud aan de linkerkant (2mm ongeveer).

Met SPMC kom ik trouwens de volgende tegen:

1. af en toe zie je wat ghosting/nasleep achter bijvoorbeeld een rijdende auto. Of vaak bij achter het kapsel van mensen die van links naar rechts lopen met een bepaalde achtergrond. In Netflix zie ik dit niet. Is er een instelling in SPMC die hier iets aan kan doen?

2. Ik heb audio passthrough ingesteld. Bij de meeste films met DTS HD-MA geluid pakt hij gelijk het juiste signaal, maar bij sommige pakt hij stereo, waar je dan overigens niets hoort. De film opnieuw starten heeft geen zin. Je moet dan switchen naar een andere geluidstrack in de film, en daarna weer terug naar DTS HD-MA, dan gaat het wel goed. Start je dan de film opnieuw, dan blijft het gewoon goed gaan.

Punt 2 is dus niet echt een probleem, maar wel een beetje vreemd. Zijn er meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinom schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:23:
Ik ben even gaan spitten op het nvidia forum, en blijkbaar kun je hem echt uitzetten ergens onder instellingen, maar wil je hem aanzetten dan moet je de power kabel eruit halen en weer erin doen.
Je kan toch naar de aan/uitknop onderaan en dan heb je 3 opties: 1) restart 2) sleep 3) power off.

Ik kies 3 en dan is hij helemaal uit. Aan doe je gewoon met de knop bovenop. Ik hoef nooit de kabel eruit te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
De nieuwe heeft geen knop meer, althans de 16gig versie. Ik heb alleen de keuze tussen sleep en restart.

[ Voor 30% gewijzigd door vinom op 19-01-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinom schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:50:
De nieuwe heeft geen knop meer, althans de 16gig versie. Ik heb alleen de keuze tussen sleep en restart.
ah, nu begrijp ik het. Raar zeg dat die dan weg is. Misschien gaat hij bij mij ook weg als ik kan updaten naar de nieuwe android tv. Dan maar in sleep stand. Kabel eruit is te lastig voor waar ik hem nu neergezet heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

vinom schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:50:
Als je in het menu bij ABOUT kijkt, dan is daar nog steeds de optie voor Power Off.
Pagina: 1 ... 21 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.