Ik heb hem gisteren ook ontvangen, de 16GB versie. Eerste indruk was: wow, wat klein! Ik had hem veel groter verwacht, ondanks dat ze hem 40% smaller hebben gemaakt vergeleken met de 'oude' Shield. Materiaal voelt heel solide aan, ook van de controller en de afstandsbediening.
De setup loop je zo door en voor je het weet zit je in je homescreen. Bij de eerst keer starten waren er wel drie updates, van mijn kastje, mijn controller en mijn afstandsbediening.
Allereerst ben ik Gamestream gaan uit testen. Het koppelen met je PC is zo gedaan en ik kon Battlefield 1 zo opstarten. Eenmaal in het spel, merkte ik dat er toch erg veel input lag was en dat het beeld kwalitatief niet denderend was. Toen bedacht ik me dat ik de Shield beter kon verbinden met mijn 5Ghz WiFi netwerk. Het resultaat was vele malen beter! Uitstekende beeld kwaliteit, 60 FPS en een pak minder input lag. Voor een shooter weliswaar nog wel teveel, maar voor andere games zou het voldoende moeten zijn. Ik ga later deze week hem aan het LAN netwerk hangen, als de kabel in orde is.
Verder werkt het Google Assistant wel aardig, maar kan nog stukken beter. Als ik bijvoorbeeld zeg 'Play Ed Sheeran', dan gaat ie netjes vanuit homescreen, YouTube starten en een nummer van Ed Sheeran spelen. Als ik zeg 'Start Kodi', dan krijg ik alleen maar app suggesties, terwijl de app allang geïnstalleerd staan. En zo zijn er nog wat kleine dingetjes.
Het casten werkt uitstekend. YouTube, en vooral Horizon Go werkt heel goed. Werkt vele malen sneller dan wanneer ik die hele Horizon Box moet opstarten om iets terug te kijken.
Ik heb eigenlijk voor ogen om mijn Shield als NAS/Usenet client te gaan gebruiken en mediaspeler, zodat ik die 24/7 kan laten draaien i.p.v. mijn PC boven. Ik moet er nog verder induiken, maar het gaat waarschijnlijk niet gemakkelijk worden. NZBGet (bijv) is er officieel natuurlijk niet voor de Shield, maar wel voor Android, dus die zou ik moeten gaan sideloaden.
[
Voor 4% gewijzigd door
vinom op 18-01-2017 09:28
]