Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:05
Sleep is het nieuwe uit. Net zoals je je mobiel niet helemaal uit zet snachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keepitfrosty schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:11:
[...]

Sweet! Dan ga ik maar weer eens de gok wagen en eentje bestellen :)

Het werkt nog steeds niet. Alleen op niet hdcp2.2 poorten. Heeft je avr alleen maar hdcp 2.2 poorten dan switched die niet. Zucht de bestelling maar weer annuleren dan :)

Did some further testing:

At least with my Onkyo TX-NR646 receiver, the refresh rate switching on my HDMI 1.4 projector only works when I connect the Shield to one of the 3 non-HDCP 2.2 HDMI 2.0 ports. I tried one of the 3 HDCP 2.2 ports and then the Shield reverted to playing everything in 60 fps. Other people with HDMI 2.0 receivers and HDMI 1.4 displays should do additional testing. It is possible that Nvidia solved only half of the problem. People with HDMI 2.0 receivers that offer at least one non-HDCP 2.2 port should be fine as of now, but I know that many receiver manufacturers have HDCP 2.2 on all HDMI ports.

I also encountered the previously reported bug that only a 59.94 fps setting will yield flawless refresh rate switching. Once I set the Shield to 60 fps and YCbCr 4:4:4, it would fall back to 59.94 fps and RGB after playback stops. With 59.94 fps the set color space stays the same in all scenarios.
Jammer... Schijnt ook dat dit puur door de implementatie van HDCP 2.2 komt en daardoor dus ook niet op te lossen is.. Of een mooie HDMI 2.0b versterker kopen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:18:
[...]

Jammer... Schijnt ook dat dit puur door de implementatie van HDCP 2.2 komt en daardoor dus ook niet op te lossen is.. Of een mooie HDMI 2.0b versterker kopen >:)
Hehe ik heb dus een mooie HDMI 2.0 versterker (SATV -> DENON HDMI 2.0 AVR -> HDMI 1.4 tv) Alleen de TV is bij mij nog hdmi 1.4. Het word dan een HDMI splitter kopen of de tv upgraden. Beide heb ik op het moment nog geen zin in. Bestelling maar geannuleerd eerst.

Las het bericht ook dat het waarschijnlijk niet te fixen is door de HDCP2.2 implementatie.

[ Voor 6% gewijzigd door keepitfrosty op 19-01-2017 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat nog eens bij nivida game settings te kijken (naar de abonnementskosten). 20 november heb ik dat afgesloten, volgens mij heb ik nog nooit die 10 euro betaald (zie alleen maar rekeningen van games die ik gekocht heb). Ik heb net mijn creditcardnummer aangepast en toen kwam er in beeld dat ik weer een maand gratis krijg.

Het ontgaat me wat wanneer ik nu moet betalen, maar kennelijk krijg je wel 3 maand gratis en staat er wel dat je maar 1 maand gratis krijgt. Ik meen namelijk dat ik die 1 maand gratis al had gezien op 20 november toen ik het afsloot, maar zolang ik niet betaal vind ik het wel best :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:03
Purehz schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:56:
Iemand die me kan vertellen welke internetsnelheid je nodig hebt voor de Shield?

Heb de shield sinds woensdag maar krijg geen verbinding met wifi.
Krijg de volgende melding: '' Poor Wireless Network Connection''.
(Shield staat zo'n 6-8meter van de router, Chromecast/Mobiel/PS4 werken normaal op die afstand.)

Contact gehad met Coolblue, waardeloze klantenservice.
Geven aan dat ik een slechte wifi heb en dat ik maar een powerline moet halen.
Bekabeld is niet mogelijk en dichterbij gaat ook niet lukken.

Heb nog geprobeerd door een Hotspot op te zetten vanaf mijn mobiel, werkt 1 keer maar haalde de update niet binnen en daarna kon de shield niet meer verbinden met het netwerk.
Ik vermoed dat het toch aan jouw situatie ligt en niet aan Coolblue. Zij kunnen je draadloos signaal natuurlijk niet verbeteren op afstand. Ik heb de Shield geprobeerd met kabel, 2.4Ghz en 5Ghz en bij alle drie was de verbinding sterk en stabiel. Mijn router staat op een meter of 5-6 in een andere ruimte.

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Hans C schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:01:
Ik vermoed dat het toch aan jouw situatie ligt en niet aan Coolblue.
Natuurlijk ligt het aan zijn situatie. Maar persoonlijk reageer ik niet eens meer op mensen die dit soort dingen roepen: Bekabeld is niet mogelijk en dichterbij gaat ook niet lukken.

Dan heb je gewoon een rode kaart en kan je terug naar af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:07
Purehz schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:28:
[...]

Ja, en dan bedoel ik de klantenservice, specifiek de personen waarmee ik heb gepraat.
Ga niet het hele gesprek hier neer zetten, maar als je niks doet met aangeleverde info om iets op te lossen en alleen zegt haal maar een powerline en midden in het gesprek wegdrukt...

Bezorging en verder over Coolblue heel erg tevreden hoor, had alleen verwacht omdat zei als enige de Nvidia Shield verkopen er ook wel iets meer verstand van hebben.

Ga het nvidia forum eens naspitten, mocht iemand het hier weten hoor ik het natuurlijk graag. _/-\o_
Hier valt verder ook niet direct verstand van te hebben en ook de klantenservice kan hier niet echt "iets mee doen". De shield heeft in normale modus geen instellingen om Wifi bereik beter op te pakken. Het werkt of het werkt niet (hij staat toch niet in een AV meubel met metaal of wel?), werkt het niet dan zal je inderdaad de Shield op een andere plek moeten neerzetten met beter bereik of bekabeld moeten aansluiten. Als jij dan bij voorbaat verplaatsen of bekabeld aansluiten uitsluit vind ik Powerline nog niet eens zo'n slecht advies, al hadden ze natuurlijk nog kunnen adviseren om een Accespoint te plaatsen dichterbij de Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:06
Ben ook aan het kijken voor een shield, vooral voor media maar heb op de 1e verdieping een game pc, af en toe een game beneden op de tv spelen lijkt mij erg prettig.

Ik heb een lekker snel 5ghz wifi netwerk dankzij een netgear R7000 en KPN glasvezel, is het mogelijk om de games in 1080p 60hz te streamen? Lees wisselende verhalen op internet.

Moet ik daar nu 10 euro in de maand voor betalen of is dat alleen als je de games van hun server wilt streamen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je eigen games streamen is gratis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:56
Hoe goed het streamen gaat lukken zal helemaal afhangen van de snelheid van het wifi netwerk op de plek waar je de shield gaan zetten.

5GHz is heel snel als je een line of sight hebt met het access point, maar zodra er een muur tussen staat wordt het onvoorspelbaar. Het gaat dan van de materialen in die muur afhangen hoe goed het signaal er nog door komt.

Je zou kunnen proberen met een ander 5GHz toestel de snelheid te meten op de plek waar de shield moet komen, maar dat is nooit 100% correct. De kans is groot dat je een andere wifi chip hebt + de antennes gaan sowieso anders zijn. Het zou wel al een indicatie moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 14:05
lordfragger schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:47:
Hoe goed het streamen gaat lukken zal helemaal afhangen van de snelheid van het wifi netwerk op de plek waar je de shield gaan zetten.

5GHz is heel snel als je een line of sight hebt met het access point, maar zodra er een muur tussen staat wordt het onvoorspelbaar. Het gaat dan van de materialen in die muur afhangen hoe goed het signaal er nog door komt.

Je zou kunnen proberen met een ander 5GHz toestel de snelheid te meten op de plek waar de shield moet komen, maar dat is nooit 100% correct. De kans is groot dat je een andere wifi chip hebt + de antennes gaan sowieso anders zijn. Het zou wel al een indicatie moeten geven.
Het ging niet om het streamen (van games) waar een snelle internet verbinding voor nodig is. Ik kwam geen eens door de installatie wizard om de update 5.01 te downloaden.

Inmiddels toch gelukt de update te downloaden dmv mobiel hotspot wat eerst niet werkte. Na de installatie kon ik ineens wel verbinding maken met mijn thuisnetwerk. De Shield blokkeerde mijn wifi verbinding omdat het signaal niet sterk genoeg zou zijn terwijl er vol ontvangst werd weergegeven. Blijkbaar stelt de shield een minimum eis voor snelheid/sterkte signaal wat niet bekend is en ook nergens vermeld wordt als mimum specs.

Uiteraard snap ik dat sommige reageren dat ik dan maar bekabeld moet aansluiten of verplaatsen. Deels natuurlijk gelijk, maar als de shield wifi zou je dat toch moeten kunnen gebruiken voor een update binnen te halen? Downloaden van Apps werkt via mijn thuisnetwerk ook, dus die update zou in principe ook geen probleem moeten zijn. Het zou alleen wat langer duren naarmate je internetsnelheid lager is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:56
Purehz schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:31:
[...]

Het ging niet om het streamen (van games) waar een snelle internet verbinding voor nodig is. Ik kwam geen eens door de installatie wizard om de update 5.01 te downloaden.
Mijn reactie was eigenlijk op de post van schumi1986 gericht.

Vreemd dat het bij jou na de update wel werkt, maar daarom worden natuurlijk updates uitgebracht: software bevat bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Iemand ervaring met het gebruik van een losse IR receiver (USB?) op de Shield 16GB (2017) om zo toch een IR afstandsbediening te kunnen gebruiken?
pricewatch: Microsoft Media Center Remote & Receiver even geprobeerd, maar dat werkt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

JBS schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:49:
Iemand ervaring met het gebruik van een losse IR receiver (USB?) op de Shield 16GB (2017) om zo toch een IR afstandsbediening te kunnen gebruiken?
pricewatch: Microsoft Media Center Remote & Receiver even geprobeerd, maar dat werkt helaas niet.
Flirc werkt als een gewoon toestsenbord, zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 20:44
Kan je nou een externe USB harde schijf als opslag gebruiken ?

Als dat zo is hoef ik namelijk niet de 500gb versie te kopen aangezien ik nog 500gb usb hdd heb liggen..

Is het dan ook tevens mogelijk om die schijf via het netwerk te bereiken? Dat ik van me laptop een bestand kan sturen naar de shield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:28

6Pac

"Roma Victor"

JBS schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:49:
Mele F10 pro - Is dan wel geen IR maar radio. Voordeel is dat je geen direct zicht nodig hebt om de afstandbediening te gebruiken. De Mele werkt op standaard android (kreeg deze bij mijn oude Minix die nog op android 4.4 draait) dus zou niet weten waarom deze niet op de shield zou moeten werken.

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 6Pac

6Pac

"Roma Victor"

vinno86 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:47:
Kan je nou een externe USB harde schijf als opslag gebruiken ?

Als dat zo is hoef ik namelijk niet de 500gb versie te kopen aangezien ik nog 500gb usb hdd heb liggen..

Is het dan ook tevens mogelijk om die schijf via het netwerk te bereiken? Dat ik van me laptop een bestand kan sturen naar de shield?
Ja en Ja

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 10-09 07:50
Misschien handig voor mensen met een Shield 2017 (straks ook 2015) en die Amazon Video will kijken:

- Zet location services uit
- Taal op US english

De app uit de 5.0 firmware is ook de sideloaden, ga naar Reddit en zoek...

Als je een Logitech Harmony met hub hebt:

- Zoek via de iOS app en WIFI naar een Shield Android TV
- Voeg een Nvidia Shield als device toe
- Voeg een activity toe
- Pair de hub en de Shield
- Nu zal je zien dat de OK knop van de remote niet werkt in Amazon Video
- Voeg een Mac computer toe (is mij alleen via de Windows/Mac app gelukt, dus niet iOS/Android)
- Voeg deze toe aan de Android TV activity
- Map de OK knop naar de Mac computer, Enter of OK voor short press en long press
- Syncen en klaar

Je hoeft de Harmony hub niet te pairen met een niet bestaande Mac.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Judaz schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:43:
[...]

Flirc werkt als een gewoon toestsenbord, zou moeten werken.
Thanks, die kende ik niet en lijkt inderdraad een kanshebber.
Ben ook benieuwd of mensen een eenvoudigere/goedkopere USB oplossing gevonden hebben :)
6Pac schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:22:
[...]

Mele F10 pro - Is dan wel geen IR maar radio. Voordeel is dat je geen direct zicht nodig hebt om de afstandbediening te gebruiken. De Mele werkt op standaard android (kreeg deze bij mijn oude Minix die nog op android 4.4 draait) dus zou niet weten waarom deze niet op de shield zou moeten werken.
Ik heb een Harmony One Advanced (http://support.logitech.c...advanced-universal-remote) met enkel IR, dus IR is voor mij een voorwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac

6Pac

"Roma Victor"

JBS schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:34:
[...]

Thanks, die kende ik niet en lijkt inderdraad een kanshebber.
Ben ook benieuwd of mensen een eenvoudigere/goedkopere USB oplossing gevonden hebben :)

[...]

Ik heb een Harmony One Advanced (http://support.logitech.c...advanced-universal-remote) met enkel IR, dus IR is voor mij een voorwaarde.
Ooh, nu snap ik je vraag ;)
Ja hoor, de Shield heeft een ingebouwde IR receiver, en de Logitech werk perfect daarop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

6Pac schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:51:
[...]

Ooh, nu snap ik je vraag ;)
Ja hoor, de Shield heeft een ingebouwde IR receiver, en de Logitech werk perfect daarop
De 2017 16GB versie niet toch?

Hier https://forums.geforce.co...ote-with-shield/?offset=9 lees ik dat de officiële Microsoft MCE remote niet werkt, maar een clone als deze wel. Laat ik nou net een officiële hebben liggen.. Die werkt dus niet jammer genoeg.

[ Voor 45% gewijzigd door JBS op 20-01-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac

6Pac

"Roma Victor"

JBS schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:53:
[...]
De 2017 16GB versie niet toch?

Hier https://forums.geforce.co...ote-with-shield/?offset=9 lees ik dat de officiële Microsoft MCE remote niet werkt, maar een clone als deze wel. Laat ik nou net een officiële hebben liggen.. Die werkt dus niet jammer genoeg.
Is dat zo? Dat wist ik niet.
Was onder de indruk dat de 2015 en 2017 modellen identiek zijn.

Ik heb zelf een oude harmony remote en die werkt zonder problemen op mijn 2015 model

Sorry dat ik je dan op het verkeerde spoor heb gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-09 15:37
kipusoep schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:19:
[...]

Wilde inderdaad exact hetzelfde zeggen; nfs is veel stabieler en sneller dan smb.
Hier een kleine tutorial: http://trendblog.net/how-...our-synology-nas-to-kodi/ en hier: http://kodi.wiki/view/NFS#Synology_DSM_5.1
Moet je perse met Kodi werken? Ik heb nu een AC Ryan met NFS share naar mijn DS216+ zodat ik gewoon door die mappen kan browsen

Zit namelijk te twijfelen om die AC Ryan weg te doen en een nieuwe shield te halen

[ Voor 8% gewijzigd door wimpie007 op 20-01-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:51
wimpie007 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:05:
[...]

Moet je perse met Kodi werken? Ik heb nu een AC Ryan met NFS share naar mijn DS216+ zodat ik gewoon door die mappen kan browsen

Zit namelijk te twijfelen om die AC Ryan weg te doen en een nieuwe shield te halen
Het is wel erg makkelijk om in kodi of spmc gewoon de nfs share aan te wijzen waar je content staat. Volgens mij ben je dan ook veel sneller dan wanneer je naar de map moet browsen om een file aan te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:54

Nitai

Live the life you love.

Welke games spelen jullie op de Shield? Zit thuis te herstellen van een operatie en de verveling is toegeslagen :+

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Nitai schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:17:
Welke games spelen jullie op de Shield? Zit thuis te herstellen van een operatie en de verveling is toegeslagen :+
Als je je verveeld: installeer cloud9 of hyperspin en je hebt uren speelplezier van oude console en arcade games :)
Check youtube even voor de how-to.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Heb gisteren deze gekocht
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41z4IpDToVL._SX425_.jpg

Werkte prima met de Shield, even de refreshrate goedzetten in Snes9x anders heb je lag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Wel interessant deze info:
Alright everyone, here's somethings that I've learned yesterday (for those interested).

1. Youtube 4K HDR / VP9 profile 2 support. - They are "looking into it". No details were gone into, but that it was not dismissed so there is a possibility that it may come in the future. But don't take that to the bank.

2. USB tuner support - This is coming, probably within the next couple of months. No details were discussed, but from what was said there is more coming with tuner support than just simply adding tuner drivers. It was stated that customers will be "pleasantly surprised", which you may or may not be. Wink

3. Mixed HDMI issues - I brought this up, but they weren't aware of the issue. I did try to explain it the best I could, having to go by forum posts since I don't have anything to personally test against, but with differing reports the last couple of days, I'm not actually sure what the issue is now. If anyone that has tested the issue and wants to detail what they are experiencing, feel free to PM me or post here with the details and I will make sure that it gets pushed to Nvidia. No guarantees on a fix though.

4. Removal of IR receiver on 16GB model - This was basically explained that it was because of Harmony remotes. [Assumption - my explanation] The IR receiver on the Shield was specifically added to support Harmony remotes. Since the majority of Harmony remotes support BT, there was no need for the IR receiver (support for future peripherals, not backwards compatible).

5. Expanding Beta program - They are looking to expand the beta program and will be adding a sign up page on the Geforce forums sometime in the future. So if you want to be a beta tester to help improve the SATV, look for that.

6. Difference between 2017 & 2015 Leanback Experience - There will be a minor difference between how apps on Leanback are displayed, between the '15 & '17 Shields. That being that Amazon & Netflix will not be in the apps section, instead they will remain in the Shield Hub row. Apparently this is because of deals that were made when the 2015 model was launched and Nvidia is still bound by those deals.

7. 2015 Shield update - There have been many complaints about the '15 Shields not getting the update at the same time as the release of the '17 Shields. This was because there was a major issue found in the software literally at the last minute. Nvidia had every intention of releasing the update the same day, but had to pull out of dong so as not to push out a update that had a major flaw.

That's about all I can think of for now, there was more discussed, but mostly related to gaming (more game support for Gamestream and more added to GeForce Now). If I think of something else I'll update the post.

NOTE: Though I use SATVs as my main devices for Kodi and media consumption (not the only though), I have no affiliation with Nvidia, I get nothing from them but information (not that I don't try Wink ) and I am under no NDA. I was asked to join a program last year specifically because of my interaction in the Kodi community, and as such I attempt to promote adding features and fixing bugs specific to Kodi.
http://forum.kodi.tv/show...26&pid=2505292#pid2505292

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
Zeker interessant. Helemaal punt 3 dat nvidia van niks weet. Dit speelt al een jaar en ook tijdens de 5.0 preview meerdere keren aangemeld door users

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Nog 1 vraag voordat ik op de bestel knop druk :p

Mijn PC heeft bedraad internet en ik ga de shield via WiFi verbinden, kan de shield dan verbinding met de pc maken of moet het beide bedraad/draadloos zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:42:
Heb gisteren deze gekocht
[afbeelding]

Werkte prima met de Shield, even de refreshrate goedzetten in Snes9x anders heb je lag.
Heb je een link naar de bestelpagina? Dan koop ik er ook 2. Perfect zeg :D
En wat bedoel je met refreshrate? Waar heb je die exact op gezet?
Nitai schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:17:
Retro games (snes en msx heb ik momenteel) en dat nvidia shield abonnement, daar zitten 68 of 69 grote volledige pc games bij en is 1 of 3 maand gratis en daarna 10 euro per maand. Zit van alles in, van casual tot echt grote games. Heerlijk. Voor ieder wat wils en saven en alles werkt heel fijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2017 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 21:50:
[...]

Heb je een link naar de bestelpagina? Dan koop ik er ook 2. Perfect zeg :D
En wat bedoel je met refreshrate? Waar heb je die exact op gezet?
Ding heet een 8BITDO Snes30, is denk ik op Amazon wel te vinden.

Refreshrate op auto zetten, die van mij was 0.02 verschil en was merkbaar in lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:15
loekf2 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:25:
Misschien handig voor mensen met een Shield 2017 (straks ook 2015) en die Amazon Video will kijken:

- Zet location services uit
- Taal op US english

De app uit de 5.0 firmware is ook de sideloaden, ga naar Reddit en zoek...

Als je een Logitech Harmony met hub hebt:

- Zoek via de iOS app en WIFI naar een Shield Android TV
- Voeg een Nvidia Shield als device toe
- Voeg een activity toe
- Pair de hub en de Shield
- Nu zal je zien dat de OK knop van de remote niet werkt in Amazon Video
- Voeg een Mac computer toe (is mij alleen via de Windows/Mac app gelukt, dus niet iOS/Android)
- Voeg deze toe aan de Android TV activity
- Map de OK knop naar de Mac computer, Enter of OK voor short press en long press
- Syncen en klaar

Je hoeft de Harmony hub niet te pairen met een niet bestaande Mac.
Thanks voor de tips! :)
Toch net maar de nieuwe Shield besteld om eens wat dingen te testen, ik ga er vanuit dat de rest van de knoppen wel gewoon werken met de Harmony? (Heb de hub)
Of werkt de OK knop alleen niet met de Amazon app?

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Mixpower schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 03:11:
[...]

Toch net maar de nieuwe Shield besteld om eens wat dingen te testen, ik ga er vanuit dat de rest van de knoppen wel gewoon werken met de Harmony? (Heb de hub)
Haha Mixpower, zie ik hier het ontstaan van een haat-liefde verhouding ;)

Dank je Hobbykok voor de additionele tips, heb een trail gedaan en gisteren goed vermaakt. Was begonnen met de tips van vinokbit16 maar strandde toen ik geen recente links kon vinden om cloud9 er op te krijgen. Staat op de todo list als ik wat meer energie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 10-09 07:50
Mixpower schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 03:11:
[...]

Alleen niet met de Amazon app. Probleem ligt of bij Amazon die schijnbaar de Android TV app voor Sony TVs met bijna geen wijzigingen beschikbaar hebben gemaakt of bij Logitech die het BT profiel moeten updaten.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Nitai schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 08:27:
[...]

Haha Mixpower, zie ik hier het ontstaan van een haat-liefde verhouding ;)

Dank je Hobbykok voor de additionele tips, heb een trail gedaan en gisteren goed vermaakt. Was begonnen met de tips van vinokbit16 maar strandde toen ik geen recente links kon vinden om cloud9 er op te krijgen. Staat op de todo list als ik wat meer energie heb.
Haha zoiets, ik hoop toch dat de vorige Shield Pro die ik had een slecht exemplaar was.. :+
Heb nu de gewone besteld en laat het Plex Server idee voor nu maar varen (kan altijd nog) en kijken of hij als Plex Client wel goed werkt, maar waar ik hem vooral voor wil gebruiken is als DVBlink client (of Tvheadend welke het beste werkt) i.c.m. de Live Channels app want de Apple TV is met de harmony hiermee verre van ideaal. :P
loekf2 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 09:31:
[...]

Alleen niet met de Amazon app. Probleem ligt of bij Amazon die schijnbaar de Android TV app voor Sony TVs met bijna geen wijzigingen beschikbaar hebben gemaakt of bij Logitech die het BT profiel moeten updaten.
Ah oké nice! Dat valt dan weer mee, had al gelezen dat de harmony als bluetooth remote ook een stuk vloeiender is dus we gaan het zien! :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
Ik ben er nog steeds niet over uit om de nvidia shield te bestellen (er vanuit gaande dat de 16gb gewoon geschikt ervoor moet zijn(... source mkv's synology 1813+ (met nfs) , pc met plex media server draaien. destination: een errug grote 4k hdr tv :). type bestanden met voornaamste reden: mkv, 4k ultrahd hevc h2.65 met dts/7.1/atmos en dts:x (jason bourne heeft dts:x)

[x1s kan het niet, tv kan het soms maar zover ik weet geen passthru van atmos, dts:x, zidoo x6 pro al weggegooid met die crap]

doen of niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

quorumz schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 09:43:
Ik ben er nog steeds niet over uit om de nvidia shield te bestellen (er vanuit gaande dat de 16gb gewoon geschikt ervoor moet zijn(... source mkv's synology 1813+ (met nfs) , pc met plex media server draaien. destination: een errug grote 4k hdr tv :). type bestanden met voornaamste reden: mkv, 4k ultrahd hevc h2.65 met dts/7.1/atmos en dts:x (jason bourne heeft dts:x)

[x1s kan het niet, tv kan het soms maar zover ik weet geen passthru van atmos, dts:x, zidoo x6 pro al weggegooid met die crap]

doen of niet doen?
Nee, (vooralsnog) niet doen. Tenminste, niet met Plex. Zie mijn eerdere posts met ervaringen.
Echter, met SPMC gaat het perfect :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Ik heb er 1 besteld, komt vanmiddag binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
quorumz schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 09:43:

doen of niet doen?
Denk dat ondanks alles de Shield toch wel DE enige optie is hiervoor, heb zelf ook een 65" 4k tv hangen en ga morgen nogmaals proberen dit soort content af te spelen zowel met Plex als met SPMC. :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Mixpower schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 12:14:
[...]

Denk dat ondanks alles de Shield toch wel DE enige optie is hiervoor, heb zelf ook een 65" 4k tv hangen en ga morgen nogmaals proberen dit soort content af te spelen zowel met Plex als met SPMC. :)
ja mijn twijfels zijn ook groot.. laat vooral weten hoe het gegaan is. heb zelf een 75" 4k TV van Sony staan (en dan geen edge lit model) en jason bourne in 4k streamen doet hij weer wel goed (en via hdmi arc blaast het geluid behoorlijk weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
quorumz schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:20:
[...]

ja mijn twijfels zijn ook groot.. laat vooral weten hoe het gegaan is. heb zelf een 75" 4k TV van Sony staan (en dan geen edge lit model) en jason bourne in 4k streamen doet hij weer wel goed (en via hdmi arc blaast het geluid behoorlijk weg)
Ah de KD-75X zeker? Is dat nou wat? Heb er destijds ook naar gekeken, maar ben geen Sony fan mede door problemen in het verleden met de (oh zo geweldige) Bravia lijn.
Laat morgen wel weten hoe het testen ging, zal ook wat 4K demo files draaien. :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:59
Wat is de shield een pracht apparaatje, heb er even een review van gemaakt. Het is dat ik zelf al een raspberry pi + chromecast heb, maar anders.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Mixpower schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:49:
[...]

Ah de KD-75X zeker? Is dat nou wat? Heb er destijds ook naar gekeken, maar ben geen Sony fan mede door problemen in het verleden met de (oh zo geweldige) Bravia lijn.
Laat morgen wel weten hoe het testen ging, zal ook wat 4K demo files draaien. :)
Sony KD-75XD9405 (niet de SonyKD-75XD8505) . (had 1.5 jaar een 65x8505c hiervoor) Met name de interface/android had issues. Daar is Sony behoorlijk mee aan de slag gegaan. Enige is dat de CI+ kaarten niet lijken te upscalen itt een 49" 4k philips tv waar daar CI+ kaarten er mooier uit zien. Then again TV kijken is overrated, Stream niet voor niets. Gamed ook best cool met een x1s :)

Een aanrader om te testen is: X-Men Apocalypse (2016) 4K DTSHD-MA 7.1

http://www.whathifi.com/sony/kd-75xd9405/review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
quorumz schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:04:
[...]

Sony KD-75XD9405 (niet de SonyKD-75XD8505) . (had 1.5 jaar een 65x8505c hiervoor) Met name de interface/android had issues. Daar is Sony behoorlijk mee aan de slag gegaan. Enige is dat de CI+ kaarten niet lijken te upscalen itt een 49" 4k philips tv waar daar CI+ kaarten er mooier uit zien. Then again TV kijken is overrated, Stream niet voor niets. Gamed ook best cool met een x1s :)

Een aanrader om te testen is: X-Men Apocalypse (2016) 4K DTSHD-MA 7.1

http://www.whathifi.com/sony/kd-75xd9405/review
Oh, dat is wel een mooi model inderdaad! :)
Haha, geef ik je gelijk in vandaar dat ik hier nu ook een HDHomerun heb, erg blij mee en geen problemen met upscalen! Zal X-Men ook eens proberen morgen, toch nog niet gezien dus dat scheelt. :+

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Hmz.

16 GB versie binnen maar ik heb allemaal audio sync problemen en haperende films.
Is bedraad middels 1GB netwerk aangesloten

Loopt via mijn Marantz SR7007

Kwam van een AC Ryan af. Lijkt net alsof de framerate niet klopt en dat ie loopt te switchen ofzo.
Heb al van allerlei guides geprobeerd maar ben bijna zover om de AC Ryan weer aan te sluiten....
NFS mounten is gelukt dus aan de snelheid van laden ligt het niet

[ Voor 3% gewijzigd door wimpie007 op 21-01-2017 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Gamestream werkt echt totaal niet bij mij zowel wifi als bedraad, van de 9 games start alleen the witcher op, maar dat ziet er zo slecht uit dat gaat hem niet worden.

nadat ik gamestream heb gebruikt (via de tv) staat de resolutie van de PC monitor verkeerd en krijg dit pas weer goed na een herstart.

EDIT: retour aangemeld :9

[ Voor 4% gewijzigd door schumi1986 op 21-01-2017 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie007 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 18:41:
Hmz.

16 GB versie binnen maar ik heb allemaal audio sync problemen en haperende films.

Kwam van een AC Ryan af. Lijkt net alsof de framerate niet klopt en dat ie loopt te switchen ofzo.
Heb al van allerlei guides geprobeerd maar ben bijna zover om de AC Ryan weer aan te sluiten....
Met plex? Heb je kodi al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:23
schumi1986 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:28:
Gamestream werkt echt totaal niet bij mij zowel wifi als bedraad, van de 9 games start alleen the witcher op, maar dat ziet er zo slecht uit dat gaat hem niet worden.

nadat ik gamestream heb gebruikt (via de tv) staat de resolutie van de PC monitor verkeerd en krijg dit pas weer goed na een herstart.
Wat raar, ik heb er echt hele goede ervaringen mee. Via WiFi was het inderdaad belabberd, maar via bedraad gaat het als een trein. Battlefield, Trine en Rocket League heb ik geprobeerd. Resolutie van mijn computer gaat ook netjes terug als ik stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
vinom schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:41:
[...]

Wat raar, ik heb er echt hele goede ervaringen mee. Via WiFi was het inderdaad belabberd, maar via bedraad gaat het als een trein. Battlefield, Trine en Rocket League heb ik geprobeerd. Resolutie van mijn computer gaat ook netjes terug als ik stop.
Battlefield is 1 van de games die bij mij niet eens opstart :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:29:
[...]

Met plex? Heb je kodi al geprobeerd?
Kodi en SPMC ook geprobeerd, met Plex werkt het juist wel goed, echt vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie007 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:55:
[...]

Kodi en SPMC ook geprobeerd, met Plex werkt het juist wel goed, echt vaag
Heb je in spmc wel aangevinkt dat hij de framerate moet aanpassen aan de video? Match video rate ofzo heet die instelling? Dat doet jouw vorige speler standaard, maar het is een vinkje in spmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

wimpie007 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 18:41:
Hmz.

Heb je SMB geprobeerd? Eventueel jumbo frames aanzetten op je NAS?
Dit omdat Plex geen last heeft en die niet je NFS mount aanspreekt.

[ Voor 5% gewijzigd door Nitai op 21-01-2017 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 23:04:
[...]

Heb je in spmc wel aangevinkt dat hij de framerate moet aanpassen aan de video? Match video rate ofzo heet die instelling? Dat doet jouw vorige speler standaard, maar het is een vinkje in spmc.
Nou dat vinkje maakt het alleen maar erger lijkt het. Want 24P vindt mijn tv niet zo fijn. Echt heel vaag.
SMB lukt ook even niet via SPMC dan zegt ie not allowed en krijg niet eens de loginmogelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Nitai schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 23:42:
[...]

Heb je SMB geprobeerd? Eventueel jumbo frames aanzetten op je NAS?
Dit omdat Plex geen last heeft en die niet je NFS mount aanspreekt.
Plex spreekt toch wel die NFS aan? Die Plex media server draait op mijn Nas
En op de AC Ryan werkt alles perfect alleen het navigeren is heeeelll traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
En zetten jullie in de shield zelf hem op 60Hz of de recommended 59,94?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

wimpie007 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 23:53:
[...]

Plex spreekt toch wel die NFS aan? Die Plex media server draait op mijn Nas
En op de AC Ryan werkt alles perfect alleen het navigeren is heeeelll traag
Nee, maakt contact met je Plex Server, niet via een file protocol zoals smb, nfs of afp.
Mount in SPMC via smb je NAS, en probeer of het dan goed gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Nitai op 22-01-2017 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Nitai schreef op zondag 22 januari 2017 @ 02:17:
[...]

Nee, maakt contact met je Plex Server, niet via een file protocol zoals smb, nfs of afp.
Mount in SPMC via smb je NAS, en probeer of het dan goed gaat.
Gedaan, helaas. Ligt echt aan de ingestelde framerate vrees ik

NFS en SMD geven hetzelfde resultaat. Of mijn AC Ryan had iets meer motion blur ofzo waardoor het me minder opviel?

[ Voor 13% gewijzigd door wimpie007 op 22-01-2017 03:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Had hem zelf ook maar besteld en was vandaag door CoolBlue geleverd. (16gb versie). Plex lijkt wel degelijk de 4k films te streamen. Voor de zekerheid ook SPMC erbij (moet even pielen met mijn NFS shares want standaard zie je niets kennelijk). Als je kijkt naar wat kan vind ik de prijs wel hoog vergeleken met andere merken (want je moet toch apart betalen voor game streamen via hun dienst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Laatst online: 04-09 19:25
Kan de infrarood op de afstandsbediening ook geactiveerd worden vanaf andere apparaten zoals smartphone (en later spot)?
Deze vraag omdat mijn home cinema geen HDMI (cec) in heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
Heb vandaag verschillende dingen getest met de nieuwe Shield TV, en alles werk zeer goed en zonder problemen!
Alle 4K content die ik heb getest werkt vloeiend en zonder problemen, ook TVheadend met de Live Channels werkt super, voor zover ben ik zeer tevreden alleen heb ik de Plex Server op de Shield zelf nog niet getest maar direct stream vanaf een andere server werkt zonder problemen met 4K content! :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Mixpower schreef op zondag 22 januari 2017 @ 21:55:
Heb vandaag verschillende dingen getest met de nieuwe Shield TV, en alles werk zeer goed en zonder problemen!
Alle 4K content die ik heb getest werkt vloeiend en zonder problemen, ook TVheadend met de Live Channels werkt super, voor zover ben ik zeer tevreden alleen heb ik de Plex Server op de Shield zelf nog niet getest maar direct stream vanaf een andere server werkt zonder problemen met 4K content! :)
Plex speelt zelfs de atmos bestanden af (hoewel de dolby atmos demo bij de 747 krakend geluid gaf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Laatst online: 12-09 14:12
beetje een repost, maar ik vind er op Google vrij weinig over:

Met SPMC kom ik het volgende tegen:

1. af en toe zie je wat nasleep achter bijvoorbeeld een rijdende auto, zeg maar een blur. Of vaak bij achter het kapsel van mensen die van links naar rechts lopen met een bepaalde achtergrond. Ik kom er niet achter wat de naam van dit verschijnsel is, maar als je het ziet weet je wat ik bedoel. In Netflix doet dit zich niet voor. Dit doet me vermoeden dat het dus ergens in SPMC zit, en niet in de Shield of in de receiver/TV.

2. Ik heb audio passthrough ingesteld. Bij de meeste films met DTS HD-MA geluid pakt hij gelijk het juiste signaal, maar bij sommige pakt hij stereo, waar je dan overigens niets hoort. De film opnieuw starten heeft geen zin. Je moet dan switchen naar een andere geluidstrack in de geluidsinstellingen van de film, en daarna weer terug naar DTS HD-MA, dan gaat het wel goed (in de film passthrough aan en uit zetten werkt ook). Start je dan de film opnieuw, dan blijft het gewoon goed gaan.

Zijn er meer mensen die dit ervaren of beter nog, die een oplossing weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:23
Ik had verwacht dat mijn originele PlayStation 3 controller ook wel zou werken op de Shield, maar helaas werkt het niet optimaal. Na wat onderzoek blijkt dat ie wel goed zou moeten werken met een Mayflash Bluetooth apparaatje. Die dus maar via eBay besteld, aangezien dat nog altijd stukken goedkoper is dat een nieuwe controller kopen. Tot nu toe zat een iemand relaxed met de controller op de bank en de ander in een vervelende houding met muis en toetsenbord.

Voor de rest ben ik steeds meer tevreden over de Shield. YouTube voor de kids, beetje samen gamen via Gamestream en films kijken via Kodi. Ideaal. Al had ik wel het idee dat bij Kodi iets aparts was met de refreshrate, zag er heel apart uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
wimpie007 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 02:09:
En zetten jullie in de shield zelf hem op 60Hz of de recommended 59,94?
Ik heb de Shield zelf op 59,94 gezet, terwijl 60 recommended is, omdat ik anders last heb van microstutter in Netflix. Ook heb ik het automatisch updaten van apps uitgeschakeld en alle Netflix updates uitgeschakeld, want bij de nieuwere versies gaan audio en video langzaam maar zeker out-of-sync lopen.

Kodi heb ik dan weer ingesteld op 50 Hz, omdat ik voornamelijk live tv kijk via Kodi.

Verder heb ik van Netflix (en andere native Android apps) binnen Kodi aan mijn favorieten toegevoegd en ze vervolgens in het menu opgenomen. Ik start dus Netflix op vanuit Kodi, en als ik Netflix sluit kom ik weer in Kodi. En beiden in de gewenste refresh rate, perfect :)

[ Voor 3% gewijzigd door rb338 op 23-01-2017 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinno86
Is het het waard om de shield alleen te kopen om als Plex server te gebruiken ?
ik heb namelijk nog een externe harde schijf liggen.

Als ik kijk naar een goede NAS of HTPC die kan transcoden kom ik toch altijd 2x zo duur uit..

Ik wil namelijk van mijn Laptop+Chromecast combo af..

[ Voor 12% gewijzigd door vinno86 op 23-01-2017 09:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 10:52
vinno86 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:46:

Als ik kijk naar een goede NAS of HTPC die kan transcoden kom ik toch altijd 2x zo duur uit..

Kort antwoord: ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
quorumz schreef op maandag 23 januari 2017 @ 07:07:
[...]

Plex speelt zelfs de atmos bestanden af (hoewel de dolby atmos demo bij de 747 krakend geluid gaf)
Ik heb eerlijk gezegd geen problemen gehad met Atmos en Plex, kan aan de de demo file gelegen hebben? Hier speelde hij zonder krakend geluid af.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
vinno86 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:46:

Zie dat iemand hier ja op antwoord.
Mijn vraag aan jou, ga de shield dan ook gebruiken om te downloaden (sickrage, nzb, torrents)?

Want ik zat er ook mee in mijn hoofd om mijn mac mini te vervangen door een shield + simpele NAS (of externe HDD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Defnosh schreef op maandag 23 januari 2017 @ 08:33:

1. af en toe zie je wat nasleep achter bijvoorbeeld een rijdende auto, zeg maar een blur. Of vaak bij achter het kapsel van mensen die van links naar rechts lopen met een bepaalde achtergrond. Ik kom er niet achter wat de naam van dit verschijnsel is, maar als je het ziet weet je wat ik bedoel. In Netflix doet dit zich niet voor. Dit doet me vermoeden dat het dus ergens in SPMC zit, en niet in de Shield of in de receiver/TV.

2. Ik heb audio passthrough ingesteld. Bij de meeste films met DTS HD-MA geluid pakt hij gelijk het juiste signaal, maar bij sommige pakt hij stereo, waar je dan overigens niets hoort. De film opnieuw starten heeft geen zin. Je moet dan switchen naar een andere geluidstrack in de geluidsinstellingen van de film, en daarna weer terug naar DTS HD-MA, dan gaat het wel goed (in de film passthrough aan en uit zetten werkt ook). Start je dan de film opnieuw, dan blijft het gewoon goed gaan.

Heb je de recommended settings al overgenomen? Check hier even de aanbevolen video en audio settings en kijk of dat de boel verhelpt: https://github.com/koying/SPMC/wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
DarkChylde schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:51:
[...]

Mijn vraag aan jou, ga de shield dan ook gebruiken om te downloaden (sickrage, nzb, torrents)?

Want ik zat er ook mee in mijn hoofd om mijn mac mini te vervangen door een shield + simpele NAS (of externe HDD)
Ik gebruik zelf een NAS om dat allemaal te doen. Ik weet dat de shield met genoeg schrijfruimte wel geschikt is om te downloaden. Zelf doe ik het echt echter niet, omdat ik een NAS heb die net niet krachtig genoeg is om te transcoderen/Kodi te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 16:05
vinom schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:50:
De nieuwe heeft geen knop meer, althans de 16gig versie. Ik heb alleen de keuze tussen sleep en restart.
Jeetje bizar zeg. En ik maar zoeken naar die knop op m'n nieuwe Shield....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007

Volgens mij klopt je bevinding. Ik heb het in Netflix ook niet maar wel in Kodi en SPMC
Surface uitzetten is al iets beter maar het is een combi van de nieuwe firmware en SPMC denk ik

Het is vooral met pannende scenes dus als je iemand ziet lopen, kleine schokjes. Denk iets van een framerate/refrshrate issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:37
wimpie007 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:39:
[...]

Volgens mij klopt je bevinding. Ik heb het in Netflix ook niet maar wel in Kodi en SPMC
Surface uitzetten is al iets beter maar het is een combi van de nieuwe firmware en SPMC denk ik

Het is vooral met pannende scenes dus als je iemand ziet lopen, kleine schokjes. Denk iets van een framerate/refrshrate issue
Heeft dit niet iets met een instelling van je tv te maken? Iets met de refressh rate? Of in spmc video versnelling?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapp-it
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:43

Misschien kan je hier iets mee http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=304438

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Engadget review van de "nieuwe" Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
DaveD1109 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:43:
[...]

Heeft dit niet iets met een instelling van je tv te maken? Iets met de refressh rate? Of in spmc video versnelling?
Nee niet met TV want met mijn AC Ryan is alles perfect op het slome menu na ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
wimpie007 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:06:
[...]

Nee niet met TV want met mijn AC Ryan is alles perfect op het slome menu na ;-)
Dat zou ook kunnen hoor. Ik had het namelijk ook terwijl alle andere apparaten geen problemen gaven. Ik moest op mijn Panasonic tv de versnelling uitzetten want dat gaf problemen.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
DarkChylde schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:51:
[...]

Eerste instantie niet denk ik, weet niet of ik sonarr + nzbget op de shield kan installeren?

Dus dan blijf ik voorlopig met me laptopje downloaden en overzetten naar de shield zodat ik niet elke keer me laptop hoef aan te zetten of houden als ik iets wil kijken.

Later als ik weer wat centjes gespaard heb komt er dan een goedkoop NASje om die als opslag voor shield en downloaden te gebruiken.

Zo druk en split ik een beetje de kosten in plaats van in 1 keer ~700 euro voor een NAS die (goed) kan transcoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
vinno86 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:44:
[...]

Eerste instantie niet denk ik, weet niet of ik sonarr + nzbget op de shield kan installeren?

Dus dan blijf ik voorlopig met me laptopje downloaden en overzetten naar de shield zodat ik niet elke keer me laptop hoef aan te zetten of houden als ik iets wil kijken.

Later als ik weer wat centjes gespaard heb komt er dan een goedkoop NASje om die als opslag voor shield en downloaden te gebruiken.

Zo druk en split ik een beetje de kosten in plaats van in 1 keer ~700 euro voor een NAS die (goed) kan transcoden.
Waarom wil je transcoden? De Shield kan alle formaten aan dus gewoon NFS of SMB share en afspelen maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:31
wimpie007 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:53:
[...]

Waarom wil je transcoden? De Shield kan alle formaten aan dus gewoon NFS of SMB share en afspelen maar ;-)
Plex + subs = transcoding toch?

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
Aries.Mu schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:54:
[...]

Alleen als de subs niet afspeelbaar zijn. Maar volgens mij kan je kiezen voor burn in subtitles of niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:12
Aries.Mu schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:54:
[...]

Als je in je client bij ondtertiteling inbranden kiest voor only image formats dan zal voor de meeste subs geen transcoding nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
hm raar nu heb ik geen geluid in spmc na wat spelen, niet bij mp3s bij nix. Hoe kill je een app op de shield?

Heeft iemand dit al getest:

https://github.com/koying...-UHD-(4K)-TVs-with-4K-GUI

[ Voor 43% gewijzigd door quorumz op 23-01-2017 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
quorumz schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:38:
hm raar nu heb ik geen geluid in spmc na wat spelen, niet bij mp3s bij nix. Hoe kill je een app op de shield?

Heeft iemand dit al getest:

https://github.com/koying...-UHD-(4K)-TVs-with-4K-GUI
Instellingen, apps, bewuste app kiezen en dan noodgedwongen stoppen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
rikoos schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:07:
[...]

Instellingen, apps, bewuste app kiezen en dan noodgedwongen stoppen kiezen.
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
ViNOK16Bit schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:20:
[...]

Ja. Ik gebruik altijd die settings. Ook die recommended audio passthrough settings.
ja toen ik daarmee speelde had ik ook geen geluid meer met films... :'( -> fixed (je kon nog naar beneden scrollen in het audio scherm ;) )

wat ik mis, wat met plex wel kan, is verschillende tabs voor films en series. heb series compleet ended, comedy series, series compleet running. lijkt ze met spmc allemaal onder series te gooien

[ Voor 24% gewijzigd door quorumz op 23-01-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
SannrHerr schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:25:
Inmiddels doet mijn USB-DAC het na de Android 6 update ook onder YouTube, games, Kodi, etc.

Zijn er mensen bezig geweest met emulators? SNES en Gamecube spellen draaien iig prachtig. ;)
Hoe draai je die emulators dan?

Snes9X ofzo? Is daar een speciale versie voor de shield voor? Die je dan moet Sideloaden?

[ Voor 8% gewijzigd door wimpie007 op 23-01-2017 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
wimpie007 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:53:
[...]

Ik wil niet transcoden, daarom zie ik de shield ook als goeie oplossing, maar hij moet het uiteraard wel kunnen voor het geval dat.. (zoals naar een andere tv in huis via de Chromecast ofzo)

En ik bedoelde dat als ik een alternatief zoals een NAS zou kopen dat hij dan wel moet kunnen transcoden en dan zit je al aardig aan de prijs.

Zelf dacht ik ook dat ie met externe subs altijd moet transcoden.. maar goed ik heb er niet zo heel veel kaas van gegeten wat dat betreft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie007 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:29:
[...]

Snes9X ofzo? Is daar een speciale versie voor de shield voor? Die je dan moet Sideloaden?
Wat ik gekocht heb zijn deze apps:

- Nintendo emulator NES.emu voor 3,49 euro
- Supernintendo emulator Sned9x EX+ die volgens mij gratis was (of ik heb een in app purchase gedaan, ben ik even kwijt)
- Sega Megadrive emulator MD.emu voor 3,99 euro
- MSX emulator MSX.emu voor 6,19 euro (ik had eerst een gratis MSX emulator en daarna dezelfde zonder reclame voor ik meen 2 of 3 euro, maar het scrollen door je games was erg irritant).

Het kan ook gratis of goedkoper, maar dat kost mij teveel tijd om uit te zoeken en dit werkt allemaal hetzelfde en ik kan er alles mee en mijn kinderen en vrouw begrijpen het.

Sideloaden niet gebruikt hiervoor. Je moet wel de roms erop zetten natuurlijk met een tool.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2017 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
2x de home (cirkel) knop achter elkaar drukken op je remote. Nog sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Laatst online: 12-09 14:12
ViNOK16Bit schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:11:
[...]
Heb je de recommended settings al overgenomen? Check hier even de aanbevolen video en audio settings en kijk of dat de boel verhelpt: https://github.com/koying/SPMC/wiki
Deze settings heb ik overgenomen (had ik eigenlijk al, alleen mn audio device had ik op PCM staan). Dit verhelpt het dus niet.
wimpie007 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:39:
[...]

Inderdaad! Meestal is het dit. Soms is het ook echt een minder subtiele blur die als een soort 'rook' achter een bewegend object zichtbaar is.Dit is te zien bij pannende scenes waarbij er ook nog iets zich horizontaal verplaatst (vaak lopende mensen dus). Het gekke is dat het pannen zelf wel gewoon smooth gaat.
DaveD1109 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:43:
[...]
Zoals gezegd, het probleem is in Netflix (via de Shield) niet aanwezig, dus ik verwacht dat het ergens in SPMC moet zitten.
Ik heb de vertraging bij het adjusten van de framerate van het scherm aangezet, en dit verhelpt het probleem niet. Het valt me wel op dat het beeld niet goed is op het moment dat je geen audio krijgt. Wanneer je dan de audiotrack switch, waarna je wel audio krijgt, refresht hij het beeld ook en loopt dat ook goed.

Helaas nog geen oplossing kunnen vinden dus :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Defnosh schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:25:
[...]

Deze settings heb ik overgenomen (had ik eigenlijk al, alleen mn audio device had ik op PCM staan). Dit verhelpt het dus niet.

[...]

Inderdaad! Meestal is het dit. Soms is het ook echt een minder subtiele blur die als een soort 'rook' achter een bewegend object zichtbaar is.Dit is te zien bij pannende scenes waarbij er ook nog iets zich horizontaal verplaatst (vaak lopende mensen dus). Het gekke is dat het pannen zelf wel gewoon smooth gaat.

[...]

Zoals gezegd, het probleem is in Netflix (via de Shield) niet aanwezig, dus ik verwacht dat het ergens in SPMC moet zitten.

[...]

Ik heb de vertraging bij het adjusten van de framerate van het scherm aangezet, en dit verhelpt het probleem niet. Het valt me wel op dat het beeld niet goed is op het moment dat je geen audio krijgt. Wanneer je dan de audiotrack switch, waarna je wel audio krijgt, refresht hij het beeld ook en loopt dat ook goed.

Helaas nog geen oplossing kunnen vinden dus :'(
Zoals ik al eerder zei had ik het ook alleen met kodi/spmc. Netflix deed het wel normaal. Probeer eens te spelen met de settings van je tv want het ligt denk ik echt daaraan. :)

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:21

SannrHerr

Furor Teutonicus!

[...]

Ik heb ze gesideload (is dat een woord?), inderdaad. Gewone Android emulators gebruikt.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
[...]

Ik heb cloud 9 gebruikt. Dit is een interface gebouwd op kodi. Vanuit daar kun je alle emulators downloaden en installeren en vervolgens vanuit cloud 9 opstarten. APK hier te vinden.
Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
SannrHerr schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:14:
[...]

Ik heb ze gesideload (is dat een woord?), inderdaad. Gewone Android emulators gebruikt.
Ah ok, ik nu ook is gelukt
ViNOK16Bit schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:03:
[...]

Ik heb cloud 9 gebruikt. Dit is een interface gebouwd op kodi. Vanuit daar kun je alle emulators downloaden en installeren en vervolgens vanuit cloud 9 opstarten. APK hier te vinden.
Youtube
Dat ziet er nice uit ja!
Jouw eigen filmpje?
thanks!

[ Voor 19% gewijzigd door wimpie007 op 24-01-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
wimpie007 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:32:
[...]

Dat ziet er nice uit ja!
Jouw eigen filmpje?
thanks!
Nee hoor niet mijn eigen filmpie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
ViNOK16Bit schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:37:
[...]

Nee hoor niet mijn eigen filmpie. :)
Wel nederlands ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
ViNOK16Bit schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:03:
[...]

Youtube
Ziet er tof uit! Ik kan echter hun website oid niet vinden. Wilde wat meer inlezen over Cloud 9.
Pagina: 1 ... 22 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.