Zijn er hier ervaringen (in combinatie met SPMC) met soundbars welke geen DTS ondersteunen in combinatie met video bestanden die enkel een DTS audiostream hebben? Ik zie hier https://github.com/koying...hield-TV-and-AV-Receivers dat er een optie 'DTS capable receiver' is. Wat gebeurt er als die optie naar 'off' gaat en er enkel een DTS audiostream wordt aangeboden vanuit het bronbestand?
Er is ook weinig van te vinden op een paar youtube filmpjes na. Er is wel een besloten facebook groepKashika schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:05:
[...]
Ziet er tof uit! Ik kan echter hun website oid niet vinden. Wilde wat meer inlezen over Cloud 9.
Je kunt anders ook je lol op met Hyperspin
Tutorial voor de Shield
Verder heeft @Marski69 ook nog wat leuke linkjes gepost over Hyperspin in deze post.
Het is een soort emulator die alles tot de PSX/N64 kan spelen neem ik aan met Roms?
Denk hier?Kashika schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:05:
[...]
Ziet er tof uit! Ik kan echter hun website oid niet vinden. Wilde wat meer inlezen over Cloud 9.
https://nl-nl.facebook.com/RapSizzerzPaper/
Dat is de fan page. Zie de link naar de facebook page in mijn vorige post.
Klopt. Hoef je ook je oude amiga en sega saturn niet meer aan te sluitenKashika schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:54:
Het is een soort emulator die alles tot de PSX/N64 kan spelen neem ik aan met Roms?
Heb geen facebook ;-(ViNOK16Bit schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:31:
[...]
Dat is de fan page. Zie de link naar de facebook page in mijn vorige post.
Misschien kun je hier meer mee http://www.retromaniacus.com/ of check hyperspin waar ik ook naar heb gelinked
Even een vraagje, hoe ziet je opstelling eruit? Shield -> AVR -> TV, ARC in gebruik?Defnosh schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:25:
Inderdaad! Meestal is het dit. Soms is het ook echt een minder subtiele blur die als een soort 'rook' achter een bewegend object zichtbaar is.Dit is te zien bij pannende scenes waarbij er ook nog iets zich horizontaal verplaatst (vaak lopende mensen dus). Het gekke is dat het pannen zelf wel gewoon smooth gaat.
[...]
Zoals gezegd, het probleem is in Netflix (via de Shield) niet aanwezig, dus ik verwacht dat het ergens in SPMC moet zitten.
[...]
Ik heb de vertraging bij het adjusten van de framerate van het scherm aangezet, en dit verhelpt het probleem niet. Het valt me wel op dat het beeld niet goed is op het moment dat je geen audio krijgt. Wanneer je dan de audiotrack switch, waarna je wel audio krijgt, refresht hij het beeld ook en loopt dat ook goed.
Helaas nog geen oplossing kunnen vinden dus
Verwijderd
Ik blijf dit wat apart vinden omdat ik dat niet heelmaal prachtig draaiende krijg. Heb jij mario sunshine zonder problemen draaien? Zo ja, welke emulator gebruik je? Dat spel krijg ik namelijk wel redelijk aan de praat, maar hij doet soms raar (sneller of langzamer gaat hij dan lopen etc.).
Poeh, is al weer ff geleden en ik heb vrees ik de komende week/weken niet echt tijd om weer aan het testen en pielen te slaan. Sorry.Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:28:
[...]
Ik blijf dit wat apart vinden omdat ik dat niet heelmaal prachtig draaiende krijg. Heb jij mario sunshine zonder problemen draaien? Zo ja, welke emulator gebruik je? Dat spel krijg ik namelijk wel redelijk aan de praat, maar hij doet soms raar (sneller of langzamer gaat hij dan lopen etc.).

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Yes, Shield -> AVR (SR7008) -> TV (Pana VT50). Geen ARC, niets speciaals verder.Zapp-it schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:05:
[...]
Even een vraagje, hoe ziet je opstelling eruit? Shield -> AVR -> TV, ARC in gebruik?
Heb intussen een nieuwe router waarop de Shield rechtstreeks aangesloten is via een ethernet kabel ipv via een wifi access point opgezet als client: de Shield kon meteen succesvol verbinden; wat een opluchting.spuke schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 00:24:
[...]
IP adres met gebruikersnaam en wachtwoord heb ik helaas ook al geprobeerd via de Shield settings, geen succes, hij blijft meestal gewoon op "connecting %ip%..." staan en er gebeurt niets, of meteen een "NAS not available". In Kodi heb ik em meteen succesvol met IP adres ingevoerd dus.
M'n Plex Media server opgesteld en als test eens 4 1080p streams, waarvan 2 met H256, opgezet naar 4 verschillende devices en transcoding op 2: werkt perfect zonder enige schokken, ongelofelijk
Verwijderd
Ik heb ook amper tijd, is geen probleem. Misschien weet je hoe de app heet? Dan download of koop ik hem en probeer het zelf.SannrHerr schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:38:
Poeh, is al weer ff geleden en ik heb vrees ik de komende week/weken niet echt tijd om weer aan het testen en pielen te slaan. Sorry.
Ik heb ook (volgens mij) een VT50 van Panasonic. Ik heb de shield rechtstreeks op de tv aangesloten en van de tv een hdmi naar mijn audio set. Dat werkt goed, wellicht kan je dat eens proberen? Dan weet je waar je het probleem moet zoeken.Defnosh schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:52:
Yes, Shield -> AVR (SR7008) -> TV (Pana VT50). Geen ARC, niets speciaals verder.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2017 21:05 ]
Dan wordt bij mij de dts stream omgezet naar dolby digital 5.1. Ik heb een sonos 5.1 opstelling en die kan alleen dd 5.1 aan. Voor mij de hoofdreden de shield aan te schaffenJBS schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:06:
Zijn er hier ervaringen (in combinatie met SPMC) met soundbars welke geen DTS ondersteunen in combinatie met video bestanden die enkel een DTS audiostream hebben? Ik zie hier https://github.com/koying...hield-TV-and-AV-Receivers dat er een optie 'DTS capable receiver' is. Wat gebeurt er als die optie naar 'off' gaat en er enkel een DTS audiostream wordt aangeboden vanuit het bronbestand?
Verwijderd
Er zijn veel meer mediaspelers die dit kunnen, zelfs mijn wd tv live uit 2011 doet dit (die detecteert zelfs welke audio besanden jouw apparatuur aankan en kan dan het automatisch instellen).Jimijames75 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 23:55:
Dan wordt bij mij de dts stream omgezet naar dolby digital 5.1. Ik heb een sonos 5.1 opstelling en die kan alleen dd 5.1 aan. Voor mij de hoofdreden de shield aan te schaffen
Thanks, nu maar wachten tot die beheerder me een keer toevoegdViNOK16Bit schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:32:
[...]
Misschien kun je hier meer mee http://www.retromaniacus.com/ of check hyperspin waar ik ook naar heb gelinked
Ja dat weet ik, ik had ook een raspberry pi met kodi. Maar de shield is de eerste media streamer die IK heb aangeschaft.Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:53:
[...]
Er zijn veel meer mediaspelers die dit kunnen, zelfs mijn wd tv live uit 2011 doet dit (die detecteert zelfs welke audio besanden jouw apparatuur aankan en kan dan het automatisch instellen).
Helaas kan je wel lid worden van deze group maar als je de files wil hebben MOET je via een FB account inloggen om de cloud files te benaderen.ViNOK16Bit schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:32:
[...]
Ik ben behoorlijk thuis in Hyperspin (meerdere bartops gemaakt) en ook mijn Shield inc Hyperspin is met een 1,5TB HDD de ultieme game unit nu.
Mocht je de RetrmanicsUS willen gebruiken kan ik evt. wel alles kopieeren voor je... Is zo simpel zoals de mannen in die groep het hebben neergezet. install HS vanuit de playstore en kopieerd de RetromanicUS files erover heen en het werkt.
Ik heb ook sinds deze week een Shield TV. Ben er erg blij maar mij lukt het ook niet om Hyperspin helemaal aan de praat te krijgen. Welke url ik ook invul voor de rom folders, hyperspin blijft aangeven dat ie geen roms kan vinden. Ik zou een preconfigured hyperspin setup ook erg op prijs stellen 
Ik heb ook cloud9 geinstalleerd met de apk die hier net is gepost en het installeren werkt prima, maar wel spel ik ook probeer te spelen, hij start niets op, hij download wel netjes de rom maar daarna gebeurt er niets. Iemand enig idee?
Iets anders wat niet gelukt is het benaderen van mijn netwerkschijven op mijn NAS. Ik heb een schijf gemount in mijn nas maar zowel met dolphin of retroarch kan ik die schijven niet benaderen, iemand suggesties om NAS storage lokaal beschikbaar te krijgen?
Puur om te proberen heb ik een USB stick erachter gestoken maar ook die kan ik niet benaderen via dolphin of retroarch, in ES file explorer zie ik hem wel. Moet ik nog meer doen om een usb stick lokaal te benaderen?
Ik heb ook cloud9 geinstalleerd met de apk die hier net is gepost en het installeren werkt prima, maar wel spel ik ook probeer te spelen, hij start niets op, hij download wel netjes de rom maar daarna gebeurt er niets. Iemand enig idee?
Iets anders wat niet gelukt is het benaderen van mijn netwerkschijven op mijn NAS. Ik heb een schijf gemount in mijn nas maar zowel met dolphin of retroarch kan ik die schijven niet benaderen, iemand suggesties om NAS storage lokaal beschikbaar te krijgen?
Puur om te proberen heb ik een USB stick erachter gestoken maar ook die kan ik niet benaderen via dolphin of retroarch, in ES file explorer zie ik hem wel. Moet ik nog meer doen om een usb stick lokaal te benaderen?
Ik zou eens kijken naar dolphin, dat is een emulator for gamecube en WII games. De gamecube games die ik er op geprobeerd hebt werken redelijk. Kijk anders dit filmpje: YouTube: Super Mario Sunshine | NVIDIA SHIELD Android TV (2015) | Dolphin Emu...SannrHerr schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:38:
[...]
Poeh, is al weer ff geleden en ik heb vrees ik de komende week/weken niet echt tijd om weer aan het testen en pielen te slaan. Sorry.
[ Voor 14% gewijzigd door MrBlond op 25-01-2017 13:03 ]
Je moet in cloud9 de betreffende emulator downloaden en installeren, daarna kun je de console en het spel selecteren. Dan speelt die ook af na het downloaden. Check deze uitleg, daarin zie je waar je precies op moet klikken in cloud9: YouTube: Marco Francois the new cloud9 build is liveMrBlond schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:54:
Ik heb ook cloud9 geinstalleerd met de apk die hier net is gepost en het installeren werkt prima, maar wel spel ik ook probeer te spelen, hij start niets op, hij download wel netjes de rom maar daarna gebeurd er niets. Iemand enig idee?
Het is echt super simpel als je het eenmaal weet
Dank! Ik had even niet door dat je de emulators nog apart moest downloaden na de installatie, ga het vanavond even uitproberen!ViNOK16Bit schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:04:
[...]
Je moet in cloud9 de betreffende emulator downloaden en installeren, daarna kun je de console en het spel selecteren. Dan speelt die ook af na het downloaden. Check deze uitleg, daarin zie je waar je precies op moet klikken in cloud9: YouTube: Marco Francois the new cloud9 build is live
Het is echt super simpel als je het eenmaal weet
Kan je eigenlijk ook je eigen roms toevoegen ipv alleen alles te downloaden via cloud9?
<knip>
[ Voor 97% gewijzigd door Grotman op 27-01-2017 11:25 ]
Hmm, dat lijkt mij er goed uit te zien inderdaad. Je zou misschien deze versie van SPMC kunnen testen om te kijken of het opgelost is https://github.com/koying/SPMC/releases/tag/16.5.80-spmcDefnosh schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:52:
[...]
Yes, Shield -> AVR (SR7008) -> TV (Pana VT50). Geen ARC, niets speciaals verder.
Ik krijg sinds kort (Shield'15) elke keer als ik SPMC netjes afsluit de popup "SPMC is gestopt : melden/OK". Iemand enig idee hoe ik daar vanaf kan komen zonder SPMC opnieuw te installeren?
edit: I'm not alone: https://github.com/koying/SPMC/issues/684
[ Voor 14% gewijzigd door catchingfire op 25-01-2017 16:30 ]
Weet iemand hoe je kunt voorkomen dat kodi (en nog een paar andere veel gebruikte apps zoals Netflix spotify) in de achtergrond blijft draaien, nu wordt deze na een tijdje automatisch gesloten. Het opstarten van kodi duurt een tijdje met pvr ingeschakeld en dit is vervelend. Ook zou het fijn zijn om met spotify verder te luisteren waar ik gebleven was.
Het delen van illegale software en het bespreken ervan is niet toegestaan op Tweakers
[ Voor 83% gewijzigd door Grotman op 27-01-2017 11:24 ]
Verwijderd
waarom sluit je eigenlijk smpc af? Dat doe ik nooit? Ik sluit eigenlijk nooit een app af. Is dat uberhaupt nodig?catchingfire schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:59:
Ik krijg sinds kort (Shield'15) elke keer als ik SPMC netjes afsluit de popup "SPMC is gestopt : melden/OK". Iemand enig idee hoe ik daar vanaf kan komen zonder SPMC opnieuw te installeren?
Nou ik mag er niet in. Registration deniedViNOK16Bit schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:32:
[...]
Ik ook, krijg hem net binnen.wimpie007 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 18:57:
[...]
Nou ik mag er niet in. Registration denied
Verwijderd
Ik heb me net geregistreerd en ben wel toegelaten?? (ik heb een fake facebook account met misschien 5 of 7 vrienden die ik niet ken en geen foto of wat dan ook erop). Ik heb er alleen niet echt een doel voor omdat ik de voorkeur geef aan de losse emulators. Er staan wel Nederlandse video's op, denk een goede bron voor de users hier die kodi willen voorzien van games of hyperspin willen gebruiken, kant en klaar staat alles daar.
Voor de rest zie ik voor mijzelf niet veel bijzonders, er staan wel een boel msx games op , maar die had ik al.
Voor de rest zie ik voor mijzelf niet veel bijzonders, er staan wel een boel msx games op , maar die had ik al.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2017 19:52 ]
Bij retromaniacus.com controleren ze of je opgegeven naam klopt t.o.v. je facebook en google account. Denk dat je inderdaad met een nieuwe account weinig kans maakt. Ik werd na 2 dagen wel toegelaten.
Als rikoos het voor elkaar krijgt zijn complete folders online te zetten hebben we retromaniacs niet nodig
Als rikoos het voor elkaar krijgt zijn complete folders online te zetten hebben we retromaniacs niet nodig
Verwijderd
Mijn voornaam in google bevat 1 letter meer dan mijn voornaam op facebook en mijn achternaam bij google is echt heel anders dan op facebook. Ik heb voor facebook een achternaam van 20 namen gemaakt, nadeel is wel dat ik die uit mijn duim gezogen heb en nu moet inloggen met een rete lange username op die site van retromaniacs en ik die niet kan onthoudenl3p schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 19:52:
Bij retromaniacus.com controleren ze of je opgegeven naam klopt t.o.v. je facebook en google account. Denk dat je inderdaad met een nieuwe account weinig kans maakt. Ik werd na 2 dagen wel toegelaten.

Sluiten bij jou apps dan niet automatisch?Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 18:49:
[...]
waarom sluit je eigenlijk smpc af? Dat doe ik nooit? Ik sluit eigenlijk nooit een app af. Is dat uberhaupt nodig?
Nee, je drukt back of home en dan gaat ie naar de achtergrond.
Omdat anders de volgende keer dat ik 'm wil gebruiken m'n eventueel nieuw toegevoegde media niet gescraped worden, of m'n addons niet automatisch geupdate worden?Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 18:49:
waarom sluit je eigenlijk smpc af? Dat doe ik nooit? Ik sluit eigenlijk nooit een app af. Is dat uberhaupt nodig?
Om te zorgen dat je media library wordt bijgewerkt zonder te starten kun je de watchdog addon installeren. Deze is te vinden in de services category. Dus daarvoor hoef je al niet te herstarten.catchingfire schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:53:
[...]
Omdat anders de volgende keer dat ik 'm wil gebruiken m'n eventueel nieuw toegevoegde media niet gescraped worden, of m'n addons niet automatisch geupdate worden?
Het aanbieden van illegale waren/ROMs is niet toegestaan op Tweakers
[ Voor 44% gewijzigd door Grotman op 27-01-2017 11:27 ]
Verwijderd
Ah ok, die opties gebruik ik beiden niet, vandaar dat ik het niet begreep waarom je dit zou willen.catchingfire schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:53:
[...]
Omdat anders de volgende keer dat ik 'm wil gebruiken m'n eventueel nieuw toegevoegde media niet gescraped worden, of m'n addons niet automatisch geupdate worden?
je moet even via een filebrowser naar de Install ME folder gaan en dan die emulators installerenMrBlond schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:54:
Ik heb ook sinds deze week een Shield TV. Ben er erg blij maar mij lukt het ook niet om Hyperspin helemaal aan de praat te krijgen. Welke url ik ook invul voor de rom folders, hyperspin blijft aangeven dat ie geen roms kan vinden. Ik zou een preconfigured hyperspin setup ook erg op prijs stellen
Verwijderd
Sinds 15.20 uur vandaag is in Bangkok de update voor de 2015 versie te downloaden, denk zometeen (of nu al) ook in Nederland. Iemand al aan het updaten?
Edit: net thuis, ik download hem nu. 1.04 GB groot maar liefst
Download gaat heel rap.
Edit twee: updaten gaat ook heel rap. Wat een beest van een apparaat is het ook.
Edit drie: gehele proces van downloaden en updaten duurde minder dan 5 minuten, na de update van de shield zelf gaat de remote updaten, dat duurt ook een minuut of twee.
Ziet er goed uit, maar ik heb nu verder geen rijd om te testen. Later maar eens zien, na het eten.
Edit: net thuis, ik download hem nu. 1.04 GB groot maar liefst
Download gaat heel rap.
Edit twee: updaten gaat ook heel rap. Wat een beest van een apparaat is het ook.
Edit drie: gehele proces van downloaden en updaten duurde minder dan 5 minuten, na de update van de shield zelf gaat de remote updaten, dat duurt ook een minuut of twee.
Ziet er goed uit, maar ik heb nu verder geen rijd om te testen. Later maar eens zien, na het eten.
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2017 16:38 ]
Ik heb hem idd ook binnen. Was ook binnen no time geupdateVerwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:33:
Sinds 15.20 uur vandaag is in Bangkok de update voor de 2015 versie te downloaden, denk zometeen (of nu al) ook in Nederland. Iemand al aan het updaten?
Edit: net thuis, ik download hem nu. 1.04 GB groot maar liefst![]()
Download gaat heel rap.
Verwijderd
Ik heb nog steeds een uitknop. In sleep blijven lampjes controllers nu branden als ze met usb verbonden zijn. Ze laden dus op zo. Perfect. Ben er blij mee. Hoop straks nog wat te testen, heb er verder nog niet naar gekeken.
Alle games in 1 overzicht is wel mooi hoor. Leuke update.
Alle games in 1 overzicht is wel mooi hoor. Leuke update.
Het is ondertussen gelukt. Dank allemaal voor de suggesties.wimpie007 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:19:
[...]
je moet even via een filebrowser naar de Install ME folder gaan en dan die emulators installeren
Werkt SPMC bij jullie nog na de update? Ik lees hier van verschillende users dat SPMC direct crasht na de update.
This title is for sale, please send me a PM
Bij mij werkt SPMC nog prima.the-body schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:13:
Werkt SPMC bij jullie nog na de update? Ik lees hier van verschillende users dat SPMC direct crasht na de update.
Geen probleem hier met de versie uit de Play Store.the-body schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:13:
Helaas nog geen Amazon TV
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
En als je locatie service uit zet en taal op Engels, reboot? Ik zie wel Amazon namelijk.Zer0 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:31:
[...]
Geen probleem hier met de versie uit de Play Store.
Helaas nog geen Amazon TV
Dat was inderdaad de truuk... nu nog voor elkaar krijgen dat die duitse na-syncronisatie uit gaat, en hopen dat Amazon en/of nvidia de bug met 3th party remotes fixenViNOK16Bit schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:45:
[...]
En als je locatie service uit zet en taal op Engels, reboot? Ik zie wel Amazon namelijk.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Ik heb een vraagje over GeForce Now waar ik het antwoord niet op kan vinden.
Ik heb mijn Shield gekocht in juni 2016 en volgens mij zou ik recht hebben op drie maanden gratis GeForce Now. Net keek ik op m'n Shield en toen kon ik me enkel nog registreren voor één proefmaand.
Ben ik te laat voor de drie maanden-actie?
Ik heb mijn Shield gekocht in juni 2016 en volgens mij zou ik recht hebben op drie maanden gratis GeForce Now. Net keek ik op m'n Shield en toen kon ik me enkel nog registreren voor één proefmaand.
Ben ik te laat voor de drie maanden-actie?
Verwijderd
Volgens mij krijg je 3 maand nog steeds, ik heb ook een abonnement genomen toen er 1 maand stond, maar er is na 5 weken nog niks afgeschreven. Kan dat ze achteraf incasseren, maar meestal is het gelijk na de proefperiode?
Ik houd er wel rekening mee dat er 10 euro afgaat, maar ik hoop dat ik nog wat weken het gratis heb. Ik houd het wel omdat ik ook games gekocht heb en het bevalt mij als casual ga,er erg goed.
Ik houd er wel rekening mee dat er 10 euro afgaat, maar ik hoop dat ik nog wat weken het gratis heb. Ik houd het wel omdat ik ook games gekocht heb en het bevalt mij als casual ga,er erg goed.
Pas op met de update. Ik heb helaas een probleem dat Nvidia niet meer automatisch switch tussen de hz. Hij staat nu altijd op 60hz. Ik kan dit niet veranderen in de settings. Hierdoor kan ik in Plex, SPMC en kodi niets meer afspelen. Elke keer als ik een video afspeel in Plex krijg ik even een zwart beeld en gaat dan weer terug naar de episode scherm. Erg jammer dit. Maar zo te lezen op de Nvidia forum ben ik niet de enigste.
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
Verwijderd
Shit zeg, mijn nvidia speelt ook amper nog wat goeds af met spmc. Wat een bagger, morgen heeft mijn vrouw een film avondje met haar vriendinnen.... maar even de wd tv live, mijn oude mediaspeler aankoppelen
Mag hopen op een snelle update, anders gaat hij op marktplaats
Zo maar een factory reset en kodi erop en even zien, heb er alleen weinig zin in. Wat een update, gelijk je apparaat om zeep, nouja het mediaspeler deel dan.
Zo maar een factory reset en kodi erop en even zien, heb er alleen weinig zin in. Wat een update, gelijk je apparaat om zeep, nouja het mediaspeler deel dan.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2017 23:26 ]
Bij mij leek het meeste te werken. Maar helaas, simpel een youtube filmpje casten van laptop naar Shield werkt niet meer....
This title is for sale, please send me a PM
Verwijderd
Ok, redelijk geirriteerd net kodi geinstalleerd (had ik er niet op) uit de app store en alleen refresh ingesteld en dat werkt kennelijk wel, ik kan iniedergeval tussen 60 en 24 hz schakelen zonder problemen.
Enige rotte is dat ik nu om 05.30 moet opstaan zodat ik een uur heb om alles in te stellen voor de filmavond van mijn vrouw. Nouja, het is niet anders. Kennelijk is er wat misgegaan met de upgrade voor de refresh rate, maar voor zover ik het nu kan beoordelen werkt een schone kodi imstallatie wel. Maar ik ben moe en heb wat bier op en heb maar 1 serie getest.
Morgenochtend (lees vannacht voor mijn gevoel) er even verder mee
Hoe moeilijk is het testen van een upgrade nu? Je betaald de hoofdprijs voor het apparaat. Ze lossen dit maar snel op, anders is het bye bye nvidia voor mij. Dan bouw ik wel een intel nuc. Bagger, echt bagger is dit. Zelfde gevoel als dat apple mijn ipad 2 om zeep hielp met een update waardoor hij heel traag werd of wimdows 10 die opeens mijn keyboard en muis en welk ander keyboard en muis niet meer accepteerde. Nee, de zelfsturende auto is een heel goed idee
Enige rotte is dat ik nu om 05.30 moet opstaan zodat ik een uur heb om alles in te stellen voor de filmavond van mijn vrouw. Nouja, het is niet anders. Kennelijk is er wat misgegaan met de upgrade voor de refresh rate, maar voor zover ik het nu kan beoordelen werkt een schone kodi imstallatie wel. Maar ik ben moe en heb wat bier op en heb maar 1 serie getest.
Morgenochtend (lees vannacht voor mijn gevoel) er even verder mee
Hoe moeilijk is het testen van een upgrade nu? Je betaald de hoofdprijs voor het apparaat. Ze lossen dit maar snel op, anders is het bye bye nvidia voor mij. Dan bouw ik wel een intel nuc. Bagger, echt bagger is dit. Zelfde gevoel als dat apple mijn ipad 2 om zeep hielp met een update waardoor hij heel traag werd of wimdows 10 die opeens mijn keyboard en muis en welk ander keyboard en muis niet meer accepteerde. Nee, de zelfsturende auto is een heel goed idee

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2017 23:57 ]
Kodi heeft dan ook niks te maken met de NVidia upgrade. Waarom geen SPMC gebruiken?
Ik heb je al 10x horen zeggen dat het zo'n geweldig apparaat is op diverse punten, 1 bugje na een flinke update en je wilt het een paar uur later al op MP gooien?Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 23:19:
Shit zeg, mijn nvidia speelt ook amper nog wat goeds af met spmc. Wat een bagger, morgen heeft mijn vrouw een film avondje met haar vriendinnen.... maar even de wd tv live, mijn oude mediaspeler aankoppelen
Ik zal die van mij niet op MP zetten, maar ik kan voorstellen dat Hobbykok dit wil doen. Na de update is mijn Nvidia Shield niet meer te gebruiken. Probleem is bekend bij Nvidia, nu nog zien hoe lang het duurt voor een fix.l3p schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 00:42:
[...]
Ik heb je al 10x horen zeggen dat het zo'n geweldig apparaat is op diverse punten, 1 bugje na een flinke update en je wilt het een paar uur later al op MP gooien?
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
Verwijderd
Hier lees ik wel erg beel bricked shield tv's en bricked remotes, oh boy... https://forums.geforce.co...read-for-shield-2015-/22/
Manuel guzman van nvidia zegt daar dat er wel een fix komt voor de refresh rate...
Manuel guzman van nvidia zegt daar dat er wel een fix komt voor de refresh rate...
[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2017 08:03 ]
Ik hoop dat het snel gebeurt. Het is een keer eerder gebeurt en toen duurde het 3 maanden voor een fix.
Join the club, ik hoop al meer dan een jaar dat de fix er komt voor de auto refresh rate switch met een SATV op een hdmi 2.0 AVR en een HDMI 1.4 tvTheKillingBean schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:12:
Ik hoop dat het snel gebeurt. Het is een keer eerder gebeurt en toen duurde het 3 maanden voor een fix.
Net even getest, alle mogelijke Hz'en werken prima. Menu/UI op 60, films op 24, series op 50Hz, alles okay. Alleen na het afsluiten van SPMC uiteraard de FC, maar da's bekend
Nickname does not reflect reality
Kun je ook testen of HDR werkt op 24Hz? Is mij gister in de korte tijd dat ik heb kunnen testen niet gelukt.Brad Pitt schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:07:
Net even getest, alle mogelijke Hz'en werken prima. Menu/UI op 60, films op 24, series op 50Hz, alles okay. Alleen na het afsluiten van SPMC uiteraard de FC, maar da's bekend
Meestal kan je op de tv zien dat de tv geswitched is naar de juiste hz. Vaak met de info knop.vinom schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:16:
Hoe kun je dat controleren? Ik heb het ook ingesteld, maar hoe zie je dat het daadwerkelijk werkt.
Ik kan in SPMC als in het Nvidia Shield TV settings nog steeds switchen in de refresh rates. SPMC speelt ook nog gewoon films af bij mij na de update. Kan het issue dan ook aan mijn kant niet reproduceren.
Bedoel je de XBMC Libary Auto Update? Ik kan zo snel geen watchdog addon vinden?pvkleeff schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:58:
Om te zorgen dat je media library wordt bijgewerkt zonder te starten kun je de watchdog addon installeren. Deze is te vinden in de services category. Dus daarvoor hoef je al niet te herstarten.
Verwijderd
Update is bij mij soepel verlopen. Maar er doet zich nu een 'probleem' voor dat er eerder niet was. Setup is Shield -> Receiver (Pioneer) -> TV (Philips). HDMI-cec is ingeschakeld voor zowel in- als uitschakelen. Als ik de Shield via de remote of controller uit de slaapstand haalde ging m'n tv automatisch aan en receiver niet. Na de update gaat zowel tv als receiver aan wanneer mn Shield uit de slaapstand gaat. Erg irritant, want de receiver gebruik ik alleen als ik een film o.i.d. ga kijken. Valt hier iets aan te doen?
Nee, ik bedoel Watchdog: http://kodi.wiki/view/Add-on:Watchdogcatchingfire schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:04:
[...]
Bedoel je de XBMC Libary Auto Update? Ik kan zo snel geen watchdog addon vinden?
Er is bij settings wat nieuwe hdmi-cec opties bijgekomen. Misschien dat je het daar kan veranderen.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:20:
Update is bij mij soepel verlopen. Maar er doet zich nu een 'probleem' voor dat er eerder niet was. Setup is Shield -> Receiver (Pioneer) -> TV (Philips). HDMI-cec is ingeschakeld voor zowel in- als uitschakelen. Als ik de Shield via de remote of controller uit de slaapstand haalde ging m'n tv automatisch aan en receiver niet. Na de update gaat zowel tv als receiver aan wanneer mn Shield uit de slaapstand gaat. Erg irritant, want de receiver gebruik ik alleen als ik een film o.i.d. ga kijken. Valt hier iets aan te doen?
Verwijderd
Ok, vanochtend nog even anderhalf uur ermee zitten stoeien (kodi en refresh rates).
Ik heb na het verwijderen van SPMC waar ik problemen mee had na de upgrade KODI erop gezet en ingesteld en dat werkt nu fijn. Ik heb 1 bug ontdekt: als je tijdens het kijken van een bestand schakelt van poort via de tv (dus bijv. van hdmi1 naar de tv tuner gaat en weer terug), dan krijg je altijd 60Hz, ook als het bestand dat je afspeelt in KODI 24p is. Als je het bestand stopt en weer start of als je tijdens het spelen naar het hoofdmenu in KODI gaat en weer naar de film, dan is het wel weer goed.
Kortom, zo is het wel werkbaar voor mij. Gewoon niet schakelen naar een andere HDMI poort of de tv tuner tijdens het kodi gebruik.
Ik kan hier nu wel mee leven, ik las ook dat NVIDIA deze bug al kent, dus dat komt vast goed allemaal.
Ik heb na het verwijderen van SPMC waar ik problemen mee had na de upgrade KODI erop gezet en ingesteld en dat werkt nu fijn. Ik heb 1 bug ontdekt: als je tijdens het kijken van een bestand schakelt van poort via de tv (dus bijv. van hdmi1 naar de tv tuner gaat en weer terug), dan krijg je altijd 60Hz, ook als het bestand dat je afspeelt in KODI 24p is. Als je het bestand stopt en weer start of als je tijdens het spelen naar het hoofdmenu in KODI gaat en weer naar de film, dan is het wel weer goed.
Kortom, zo is het wel werkbaar voor mij. Gewoon niet schakelen naar een andere HDMI poort of de tv tuner tijdens het kodi gebruik.
Ik kan hier nu wel mee leven, ik las ook dat NVIDIA deze bug al kent, dus dat komt vast goed allemaal.
Sinds vandaag ook eigenaar van de NVIDIA Shield, 2017-versie. Ben benieuwd. Heb met Chromecast (de eerste generatie) en met de DLNA-optie op mijn Philips TV te veel problemen.
Heb op de PC een Plex-mediaserver draaien, ook dat ging niet soepel genoeg naar de Chromecast. Eens zien of we SPMC aan de praat kunnen krijgen en alles, en hopelijk zonder issues in 4K streamen!
Heb op de PC een Plex-mediaserver draaien, ook dat ging niet soepel genoeg naar de Chromecast. Eens zien of we SPMC aan de praat kunnen krijgen en alles, en hopelijk zonder issues in 4K streamen!
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Heb slechts een non-HDR plasma dus dát testen wordt lastigViNOK16Bit schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:10:
[...]
Kun je ook testen of HDR werkt op 24Hz? Is mij gister in de korte tijd dat ik heb kunnen testen niet gelukt.
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Ooh de Philips tv zorgt voor veel problemen hoor, heb hier de 9109 55" 2014 versie en wat ik ook er op aansluit zorgt voor:Zyron schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:10:
Sinds vandaag ook eigenaar van de NVIDIA Shield, 2017-versie. Ben benieuwd. Heb met Chromecast (de eerste generatie) en met de DLNA-optie op mijn Philips TV te veel problemen.
Soms geen geluid (heos homecinema, nvidia shield)
Soms geen beeld (Nivdia shield)
Regelmatig vastlopers (ambilight, zenders)
Niet reagerende afstandsbediening.
Enige oplossing dan is om de tv van de net spanning af te halen en opnieuw op te starten omdat je sinds een tijdje ook al niet meer de tv met de fysieke knop uit kan zetten en alleen maar in stand-by.
Goed, genoeg off topic.
Update hier ook geïnstalleerd, lijkt allemaal goed te zijn verlopen, update was snel geregeld, apps lijken sneller op te starten. Speelt nog steeds films af in 4K via releaseHUB en 1080p via exodus. Menu's zien er prima uit, aanbod van games blijft nog steeds beperkt helaas.
Welke usb geluidskaart is te gebruiken met de Shield?
De Turtle Beach Micro II soundcard zou moeten werken, maar is moeilijk verkrijgbaar.
De Turtle Beach Micro II soundcard zou moeten werken, maar is moeilijk verkrijgbaar.
Lo,.
Vraagje als ik een 720 of 1080 serie of film kijk via plex op mijn shield dan upscaled ie dat naar 4k. Maar ik vind het dan erg schokkerig lopen. Niet dat schokkerig dat mijn server het niet trekt maar gewoon het beeld loopt erg raar. Iemand een idee ? 😀
Vraagje als ik een 720 of 1080 serie of film kijk via plex op mijn shield dan upscaled ie dat naar 4k. Maar ik vind het dan erg schokkerig lopen. Niet dat schokkerig dat mijn server het niet trekt maar gewoon het beeld loopt erg raar. Iemand een idee ? 😀
Tot mijn verbazing doet Horizon Go het helemaal niet meer sinds de Android 7 update. App crashed al binnen een paar seconden. Ik gebruik zelf versie 2.3.3 omdat daar de video stream nog goed speelde(Android 6). Iemand dit probleem kunnen oplossen?
Ben ook al op zoek naar andere live tv opties. Zou graag willen horen van mensen die live tv kijken op hun shield. (niet via een nas stream, HDhomerun etc)
Ben ook al op zoek naar andere live tv opties. Zou graag willen horen van mensen die live tv kijken op hun shield. (niet via een nas stream, HDhomerun etc)
Ik zit er ook aan te denken om de shield aan te schaffen maar als ik het zo lees, dan wacht ik maar even.
Ik heb een iptv abonnement en kijk via de app perfect player tv (of via de pvr functie van kodi). Werkt prima.xrage1977 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 23:48:
Lo,.
Ja ik heb er ook alleen maar last van als ik via plex kijk op de shield..Kasj schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 08:53:
[...]
Ik heb een iptv abonnement en kijk via de app perfect player tv (of via de pvr functie van kodi). Werkt prima.
alsof hij stukjes overslaat zeg maar. Heel vaag
https://github.com/koying...-UHD-(4K)-TVs-with-4K-GUIxrage1977 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 10:07:
waar kun je het beste de 4k settings op zetten op je shield ? iemand enig idee ?
Je kan ook casten met de npo app of de horizon to go app Op je telefoon. Dan kom je ook al een heel eind.headphoneguy schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 00:01:
Tot mijn verbazing doet Horizon Go het helemaal niet meer sinds de Android 7 update. App crashed al binnen een paar seconden. Ik gebruik zelf versie 2.3.3 omdat daar de video stream nog goed speelde(Android 6). Iemand dit probleem kunnen oplossen?
Het is inmiddels gelukt in SPMC. 4k HDR content met een refresh rate van 24Hz naar m'n tvBrad Pitt schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:27:
[...]
Heb slechts een non-HDR plasma dus dát testen wordt lastig
Helaas werkt casten niet met replay, blokkeren ze.MrBlond schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 12:12:
[...]
Je kan ook casten met de npo app of de horizon to go app Op je telefoon. Dan kom je ook al een heel eind.
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
Helaas kan ik de App niet eens gebruiken op mn rooted apparaten die kunnen casten:(tismij schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 13:12:
[...]
Helaas werkt casten niet met replay, blokkeren ze.
You sure? Volgens mij blokkeren ze sommige programma's, maar niet alles.tismij schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 13:12:
[...]
Staat me bij dat ik vorige week nog GTST had opgezet voor mijn vriendin via replay TV en die via de Shield had gecast.
Casten werkt bij mij helemaal niet (nexus 7 naar Chromecast).vinom schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 13:44:
[...]
You sure? Volgens mij blokkeren ze sommige programma's, maar niet alles.
Staat me bij dat ik vorige week nog GTST had opgezet voor mijn vriendin via replay TV en die via de Shield had gecast.
Heb ook van veel bronnen gehoord dat de app helemaal niet werkt op veel android-tv apparaten, allemaal een error bij starten of geen beeld (iets met geen weergave over hdmi ofzo).
Vind ik ook jammer want wilde eigenlijk een shield voor op de slaapkamer vd kids, konden ze ook gewone TV en replay kijken en wat gamen etc. maar als Ziggo GO niet fatsoenlijk werkt dan schiet dat dus niet op.
Wacht maar even af totdat het iemand is gelukt Ziggo GO werkend te krijgen of totdat ik iets heb gevonden dat wel werkt.
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
|k heb een Iphone en daar werken beide apps prima. Jammer dat het niet werkt op Android. Een ander altenatief is de retrospect addin voor Kodi/SPMC. Daar staan zowel uitzending gemist als RTL ed gemist streams in. Volgens mij met een goede app op je telefoon kan je ook daarmee door de addin menus bladeren en streams aanzetten. Maar via het menu kan het dan in ieder geval ook.tismij schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 13:12:
[...]
Werkt wel goed op android telefoon en tablet alleen casten en android-tv werkt niet of niet goed.MrBlond schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 15:00:
[...]
|k heb een Iphone en daar werken beide apps prima. Jammer dat het niet werkt op Android. Een ander altenatief is de retrospect addin voor Kodi/SPMC. Daar staan zowel uitzending gemist als RTL ed gemist streams in. Volgens mij met een goede app op je telefoon kan je ook daarmee door de addin menus bladeren en streams aanzetten. Maar via het menu kan het dan in ieder geval ook.
Overigens schijnt het net zo'n drama te zijn op Apple-tv dus is niet echt een android-IOS probleem.
Deze werkt perfect: Steel Series Siberia 5 H V2 7.1 Externe USB Geluidskaart 5hv2 Audio Geluidskaart Adapter voor Laptop PC Virtual Kanaals GeluidFrank76NL schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 22:46:
Welke usb geluidskaart is te gebruiken met de Shield?
http://s.aliexpress.com/FJbimeIV
(from AliExpress Android)
ik heb nu alle serie''s etc.. vloeiend lopen . Ik heb de instellingen gezet op refresh rate van 23,9 alleen dan lopen de menu's etc. van de shield erg belabberd.
pfff . Iemand een idee. ? Aan de tv zal het niet liggen naar mijn weten.
pfff . Iemand een idee. ? Aan de tv zal het niet liggen naar mijn weten.
Verwijderd
Dit probleem had ik ook.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:20:
Je moet naar instellingen van Shield dan TV en receiver CEC uitschakelen.
Succes
Sinds de upgrade van de Shield naar de laatste firmware heb ik wat issues met bij het afspelen van video content met SPMC. Vaak heb ik nu geen geluid,, terwijl de interface geluiden van SPMC wel afgespeeld worden. Voorheen werkte dit met exact dezelfde setup perfect (Shield->hdmi->Marantz NR1601->Sony LCD TV)
Zo zie ik nu in de Shield geluidssettings kiezen voor stereo, high quality stereo en 5.1. Heeft iemand wellicht ideale en robuuste geluidsinstellingen?
Zo zie ik nu in de Shield geluidssettings kiezen voor stereo, high quality stereo en 5.1. Heeft iemand wellicht ideale en robuuste geluidsinstellingen?
[ Voor 7% gewijzigd door catchingfire op 29-01-2017 16:58 ]
Komt inderdaad door de update. Als SPMC een video wil afspelen in een andere HZ dan waar je shield op staat (denk 60hz), dan krijg je geen geluid. Je kunt ergens in SPMC opgeven dat die de refresh rate niet moet veranderen. Uit mijn hoofd "Setting - Video - Playback - Adjust display refresh rate", dit moet je volgens mij veranderen naar Never. Het is dus een bug, want normaal wil je die op "Always" zetten. Maar voor nu werk dit, en we moeten nog even wachten op een update van Nvidia.catchingfire schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:57:
Sinds de upgrade van de Shield naar de laatste firmware heb ik wat issues met bij het afspelen van video content met SPMC. Vaak heb ik nu geen geluid,, terwijl de interface geluiden van SPMC wel afgespeeld worden. Voorheen werkte dit met exact dezelfde setup perfect (Shield->hdmi->Marantz NR1601->Sony LCD TV)
Voorlopig nog maar even niet updaten naar Shield Experience 5 als ik de reacties hier lees en op het NVIDIA forum. Ik vraag me ook af wat de nieuwe versie zou moeten toevoegen waar ik echt iets aan heb? Met de huidige versie werkt alles perfect, dus... Don't fix, when not broken! Maar .0 versies sla ik meestal toch over, ook op m'n iOS apparaten.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
De enige merkbare toevoeging, waar ik iets aan heb, is de taskmanager. Hierdoor kan ik makkelijk schakelen tussen apps en ongebruikte afsluiten.PatrickC schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:26:
Voorlopig nog maar even niet updaten naar Shield Experience 5 als ik de reacties hier lees en op het NVIDIA forum. Ik vraag me ook af wat de nieuwe versie zou moeten toevoegen waar ik echt iets aan heb? Met de huidige versie werkt alles perfect, dus... Don't fix, when not broken! Maar .0 versies sla ik meestal toch over, ook op m'n iOS apparaten.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
- Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
- Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
- Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.