Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:58
Ik heb sinds gisteren de Shield 2017 16gb en heb een aantal problemen. Heb net vanaf pagina 75 teruggelezen tot nu toe en herken wel een aantal dingetjes maar een echt goed antwoord zie ik niet.

Voor de volledigheid mijn setup: Shield > Denon AVR-X2300W (met hdmi 2.0a en DHCP2.2 ondersteuning) > Philips tv (48PUS7600/12).
  • Mijn systeem led is waarschijnlijk kapot. In deze video zie ik dat er een led brand bij het starten van de unit. Dat heb ik niet. Ook niet bij het controleren van de instellingen en het aanpassen van de 4 opties. Ook een factory reset heeft niet geholpen
  • Ik kan geen kleuren kiezen behalve YCbCr 4:2:0. En geen 4:2:2 zoals ik dat wel in tv kan aanzetten. Ik weet niet goed wat ik hier mee moet.
  • De shield opties staan op 4k 59.940hz(recommended) maar Kodi zegt dat hij op 1080p bezig is (maar dat is in de info pagina van het menu).
  • Ik krijg altijd op het display van mijn Denon te zien: "Multi In" terwijl als ik vanuit windows MPC HC een atmos film start, dat er dan netjes atmos in het display komt te staan. In de systeem instellingen heb ik aangepast dat NIET altijd 5.1 surround gebruikt moet worden en in Plex heb ik de passthrough opnieuw aangezet. Nu werkt atmos wel _/-\o_
  • Ik merk wel dat als ik in Plex een film afzet dat de tv eventjes (3seconde) zwart blijft en dat deed ie eerst niet.
edit: wat voor HDMI kabels gebruiken jullie eigenlijk? Ik dacht dat er aan de kabel eigenlijk niets was veranderd in de afgelopen paar jaar dus ik gebruik 6 jaar oude hdmi kabels. Ik heb ook meerdere verschillende gebruikt (had er nog een stuk of 5 liggen) en dat doet niet veel.

[ Voor 8% gewijzigd door Hennie-M op 29-01-2017 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheKillingBean schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:32:
Komt inderdaad door de update. Als SPMC een video wil afspelen in een andere HZ dan waar je shield op staat (denk 60hz), dan krijg je geen geluid. Je kunt ergens in SPMC opgeven dat die de refresh rate niet moet veranderen. Uit mijn hoofd "Setting - Video - Playback - Adjust display refresh rate", dit moet je volgens mij veranderen naar Never. Het is dus een bug, want normaal wil je die op "Always" zetten. Maar voor nu werk dit, en we moeten nog even wachten op een update van Nvidia.
Kodi uit de playstore werkt vreemd genoeg wel, maar spmc inderdaad niet. Dus voor nu kodi erop gezet.

Ik had spmc omdat je als je een video kijkt en op de back knop drukt de video stopt. In kodi speelt hij dan door op de achtergrond. Maar ik heb nu ontdekt dat een long press van die back knop in kodi stop de video betekend. Dus dit werkt verder wel.

Grappige is wel dat de lipsync nu zonder aanpassing goed is, voorheen had ik in spmc en kodi aanpassingen eraan gedaan. Je kan nu geluid testen trouwens via een stuiterende bal in de instellingen van de shield. Ik vind het raar dat het nu zonder aanpassingen goed is, mijn tv vertraagde het altijd wat (hdmi van shield naar tv en dan hdmi naar audio apparatuur). Net of de shield nu ziet hoe ik het aangesloten heb en zelf corrigeerd. Toch iets positiefs over de update.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2017 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:25

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:56:
[...]

Kodi uit de playstore werkt vreemd genoeg wel, maar spmc inderdaad niet. Dus voor nu kodi erop gezet.

Ik had spmc omdat je als je een video kijkt en op de back knop drukt de video stopt. In kodi speelt hij dan door op de achtergrond. Maar ik heb nu ontdekt dat een long press van die back knop in kodi stop de video betekend. Dus dit werkt verder wel.
Je kan dat in kodi ook aanpassen door je keymap.xml aan te passen in de userdata directory. Zo lost spmc het ook op namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lt. Marx schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:59:
[...]

Je kan dat in kodi ook aanpassen door je keymap.xml aan te passen in de userdata directory. Zo lost spmc het ook op namelijk
Dat lukte mij niet. Ik heb kodi op de sd kaart gezet, maar kan nergens keymap.xml vinden... althans het staat niet waar het hoort te staan. Moet je hiervoor de shield met een usb kabel aan een pc verbinden wellicht?

Weet trouwens iemand of je de oude android krijgt als je een emergency recovery doet via de pc? Kan je zo van de nieuwe versie van android weer afkomen zonder veel gedoe?
Edit, ok downgraden doen we maar niet, zie https://forums.geforce.co...-to-3-3-failed-/?offset=8

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2017 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:03:
[...]

Dat lukte mij niet. Ik heb kodi op de sd kaart gezet, maar kan nergens keymap.xml vinden... althans het staat niet waar het hoort te staan. Moet je hiervoor de shield met een usb kabel aan een pc verbinden wellicht?

Weet trouwens iemand of je de oude android krijgt als je een emergency recovery doet via de pc? Kan je zo van de nieuwe versie van android weer afkomen zonder veel gedoe?
Android/data/org.xbmc.kodi/files/.kodi/userdata/

in deze map staat een keymaps folder en daar kan je een keymap.xml aanmaken. zal even kijken of ik die van mijn nog kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-07 10:15
PatrickC schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:26:
Voorlopig nog maar even niet updaten naar Shield Experience 5 als ik de reacties hier lees en op het NVIDIA forum. Ik vraag me ook af wat de nieuwe versie zou moeten toevoegen waar ik echt iets aan heb? Met de huidige versie werkt alles perfect, dus... Don't fix, when not broken! Maar .0 versies sla ik meestal toch over, ook op m'n iOS apparaten.
Ik ook niet ;) Nu alleen nog van die irritante update melding af zien te komen.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lt. Marx schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:11:
[...]

in deze map staat een keymaps folder en daar kan je een keymap.xml aanmaken. zal even kijken of ik die van mijn nog kan vinden
Ah, ik moet hem dus aanmaken? Ik dacht dat ik hem moest aanpassen. Dan kom ik er wel uit. Maar als je hem kan uploaden zou mooi zijn natuurlijk. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:21

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Na de laatste update werkt CEC eindelijk goed op mijn oude, vertrouwde Sony TV. :D

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:39:
[...]

Ah, ik moet hem dus aanmaken? Ik dacht dat ik hem moest aanpassen. Dan kom ik er wel uit. Maar als je hem kan uploaden zou mooi zijn natuurlijk. Thanks.
Hier staat de keymap die spmc gebruikt, nog makkelijker en completer:
https://github.com/koying...armony-Hub-Remote-Control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Spmc heeft een update nodig, zodat het werkt met de nieuwe Nougat permissies. Wanneer je het niet op externe opslag zet, werkt het min of meer, maar geweldig is het niet.

Het meest irritante is nog wel dat er regelmatig zo'n preview rondje rechts-midden in beeld komt. Hetzelfde als wanneer je een foto neemt op een nougat toestel, krijg je even een rondje te zien met een preview ervan. Nu gebeurt dat echter met filmposters e.d. op spmc. Erg vervelend.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Atomsk schreef op zondag 29 januari 2017 @ 23:11:
Spmc heeft een update nodig, zodat het werkt met de nieuwe Nougat permissies. Wanneer je het niet op externe opslag zet, werkt het min of meer, maar geweldig is het niet.

Het meest irritante is nog wel dat er regelmatig zo'n preview rondje rechts-midden in beeld komt. Hetzelfde als wanneer je een foto neemt op een nougat toestel, krijg je even een rondje te zien met een preview ervan. Nu gebeurt dat echter met filmposters e.d. op spmc. Erg vervelend.
Heb nergens last van...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15

Heb je toevallig de EZ file explorer app geinstalleerd staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37

Dat doet SPMC niet maar EZ File Explorer als ie een nieuwe file detecteert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
Heeft er iemand een idee hoe ik in Kodi ervoor zorg dat de filmbeschrijvingen in het nederlands zijn?

Een Nvidia Shield is onderweg maar via de pc en Kodi kan ik geen scrraper vinden van moviemeter of iets dergelijks?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
DorkoTheBeast schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:11:
Heeft er iemand een idee hoe ik in Kodi ervoor zorg dat de filmbeschrijvingen in het nederlands zijn?

Een Nvidia Shield is onderweg maar via de pc en Kodi kan ik geen scrraper vinden van moviemeter of iets dergelijks?

Alvast bedankt!
http://lmgtfy.com/?q=kodi+scraper+language --> http://kodi.wiki/view/Set_content_and_scan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
keepitfrosty schreef op maandag 30 januari 2017 @ 08:46:
[...]

Heb je toevallig de EZ file explorer app geinstalleerd staan?
Ja, klopt. Dank voor de tip!

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
Bedankt, ik had wel effectief serieus gezocht maar dacht dat ik TMDBb of moviemeter moest installeren en ik vond niet hoe ik dit kon doen

Settings en dan language kiezen was blijkbaar te simpel.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
DorkoTheBeast schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:24:
[...]

Bedankt, ik had wel effectief serieus gezocht maar dacht dat ik TMDBb of moviemeter moest installeren en ik vond niet hoe ik dit kon doen

;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DorkoTheBeast schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:24:
Let er wel wat mee op, als je per ongeluk iets op engels laat staan en daarna scant en dan aanpast in Nederlands, dan gaat de helft van de zooi niet updaten. Kwam ik gisteren achter...

Dus vanaf het begin even goed doen of verwijderen en opnieuw beginnen zou ik zeggen. Kijk na afloop in het logboek (onder het kopje systeem in het hoofdmenu) naar welke films / series problemen gaven. Soms kan hij een serie of film niet vinden en dan heb je dat niet gelijk door en is hij gewoon niet zichtbaar in kodi. In dat logboek staat alles.

Als je net als mijn vrouw veel oude meuk hebt of zelf opgenomen spullen van videoband die omgezet zijn naar mkv, veel succes. Ik heb al het spul van mijn vrouw buiten de scanner gehouden, die mag via bestanden alles benaderen. Dat is anders vele dagen werk om dat goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De shield 500GB's zijn ook verzonden gisteren, mijn broer heeft hem net ontvangen. Ik ga het weekeinde er samen met hem mee aan de slag. Ben benieuwd naar de nieuwe controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 21:58
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:13:
De shield 500GB's zijn ook verzonden gisteren, mijn broer heeft hem net ontvangen. Ik ga het weekeinde er samen met hem mee aan de slag. Ben benieuwd naar de nieuwe controller.
Zit er nog wel een uit-knop op de nieuwe 500GB versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

outlandos schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:14:
Ik ga er denk ik zaterdag heen, mijn broer heeft hem nog in de doos liggen. Ik zal proberen zaterdagavond hier te posten en anders wordt het na het weekeinde dat ik hier even mijn bevindingen neerzet. Ik zal kijken of die knop er is. Ben zelf ook reuze benieuwd. Maar ik zie mijn broer niet zelf de doos open maken en dat ding installeren, volgens mij moet hij ook nog een utp kabel hebben om hem in de slaapkamer neer te zetten, maar dat zoek ik wel even uit als ik dit weekeinde bij hem ben.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2017 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
6Pac schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:51:
[...]

Ooh, nu snap ik je vraag ;)
Ja hoor, de Shield heeft een ingebouwde IR receiver, en de Logitech werk perfect daarop
Dan vervalt de noodzaak voor een aparte IR hub toch? De Shield als hub?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 14:05
outlandos schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:14:
[...]

Nee, geen uit-knop.

Vanuit het systeem kun je naar 1. reboot 2. sleep
Dan zul je echt de stekker er uit moeten trekken

[ Voor 8% gewijzigd door Purehz op 31-01-2017 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:11
Kan iemand mij vertellen welke color space ik moet kiezen? Dat is mij namelijk niet helemaal duidelijk. Ik heb een LG oled 55B6 en de shield is direct op de tv aangesloten via een hdcp 2.2 poort. Ik heb de keuze uit de volgende opties:

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1701/218022/KBQTHDZa.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door xavier! op 31-01-2017 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:51
xavier! schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:17:
Kan iemand mij vertellen welke color space ik moet kiezen? Dat is mij namelijk niet helemaal duidelijk. Ik heb een LG oled 55B6 en de shield is direct op de tv aangesloten via een hdcp 2.2 poort. Ik heb de keuze uit de volgende opties:

[afbeelding]
De bovenste welke je op die foto geselecteerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Ik gebruik een externe Blu-ray/Homecinema voor geluid bij mijn tv en films. Mijn huidige popcorn hour c200 heeft gewoon een optische en coax uitgang daarvoor. Hoe ga ik geluid van de Shield via mijn boxen laten lopen, aangezien de Shield deze uitgangen niet heeft? De Home Cinema heeft ook geen doorlusfunctie (HDMI in en dan HDMI uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:00
KarlMarX schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:23:
Ik gebruik een externe Blu-ray/Homecinema voor geluid bij mijn tv en films. Mijn huidige popcorn hour c200 heeft gewoon een optische en coax uitgang daarvoor. Hoe ga ik geluid van de Shield via mijn boxen laten lopen, aangezien de Shield deze uitgangen niet heeft? De Home Cinema heeft ook geen doorlusfunctie (HDMI in en dan HDMI uit).
https://forums.geforce.co...c/936291/?comment=4883401

https://forums.geforce.co...c/905747/?comment=4764688

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ja dat ha dik ook wel gevonden. Maar vind het een beetje te ver gaan om externe omvormers of DAC's te moeten gaan kopen. Snap niet waarom de Shield niet gewoon een audio uit heeft.Buiten dat is het perfect als ik de reviews mag geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
95% van alles Home Cinnema receivers hebben meerdere HDMI ingangen en 1 of meerdere uitgangen.... Optische of coax verbindingen zijn niet echt meer van deze tijd en ondersteunen zeker de HD audio formaten niet,.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Dan moet ik dus gelijk ook een nieuwe home cinema kopen. Lijkt me ook wat overdreven. En in de prijsrange waar ik kijk voor dat extreme geval dat ik een nieuwe zo kopen, zie ik nog steeds geen hdmi in.

Ik heb wel een oude 2de hands home cinema met hdmi in, maar dan moet die altijd aanstaan om uberhaubt beeld op de tv van het mediacenter te hebben, ook als ik het geluid niet via de extra boxen wil afspelen. Dat vind ik beetje zonde van de energie. Dus ik blijf het raar vinden. Voor normale Dobly Digital en DTS is optisch/coaxiaal meer dan goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Je kunt het natuurlijk raar vinden, maar dat gaat de boel echt niet veranderen. Er zijn een aantal oplossingen voor, USB-audio, HDMI/Coax/Optical adapters, direct aan een TV met ARC hangen, of een reciever. Kies er één, of leef zonder geluid :P Er gaat echt niet plots een optische uitgang op komen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Lol. :+

Nee dat snap ik ;) . Maar weet iemand waarom ze dit doen? En of dit tegenwoordig standaard is op mediaspelers? Just bij een relatief duur en uitgebreid apparaat als deze verwacht je (ik althans) uitgebreide aansluitingen, ook voor "oudere" randapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Dit was vooral leuk bij de Scart aansluitingen om toch DD of DTS mogelijkheid te hebben. Inmiddels hebben we digitaal beeld en geluid via 1 connector. (HDMI of Displaypoort) Voortschrijdende techniek heet zoiets.

Coax en spdif is van eind jaren 90

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:56
winwiz schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:28:
Dit was vooral leuk bij de Scart aansluitingen om toch DD of DTS mogelijkheid te hebben. Inmiddels hebben we digitaal beeld en geluid via 1 connector. (HDMI of Displaypoort) Voortschrijdende techniek heet zoiets.

Maar het zou wel heel wat mensen goedkoper uitkomen. Als je 4K wil kijken en je hebt wel al een 4K tv maar de receiver is ouder dan 1-2 jaar zou je zo de shield rechtstreeks aan de tv kunnen hangen en het geluid rechtstreeks aan de receiver. Er zijn UHD bluray spelers die net om die reden 2 hdmi outs hebben.

ARC werkt niet altijd even vlot en doorgifte van DD bvb wordt ook niet altijd ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lt. Marx schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:11:
[...]

Had er net pas tijd voor, maar dit werkt meer dan prima. Moest wel even hidden files aanzetten in die file explorer omdat ik anders de kodi mappen niet allemaal zag, maar hij doet het nu meer dan prima. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Verwijderd schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 19:35:
[...]

Had er net pas tijd voor, maar dit werkt meer dan prima. Moest wel even hidden files aanzetten in die file explorer omdat ik anders de kodi mappen niet allemaal zag, maar hij doet het nu meer dan prima. Top!
Mooi! overigens werkt hier SPMC ook erg goed inclusief passthrough. Maar heb het spul nog niet in 4k draaien, dat wordt de volgende stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lt. Marx schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:10:
[...]

Mooi! overigens werkt hier SPMC ook erg goed inclusief passthrough. Maar heb het spul nog niet in 4k draaien, dat wordt de volgende stap.
waarom spmc niet meer werkt hier snap ik niet. Zodra ik aanpassen aan beeldsnelheid doe (zodat hij schakelt naar bijv. 24Hz), dan krijg ik heel vreemd beeld en valt het geluid weg en gaat alles haperen. Bij kodi gebeurd dat niet. Voor de update werkten beiden gewoon prima.

Hoop dat 1 van de 2 het in iedergeval blijft doen :P

Aangezien ik alleen volgens mij dit probleem heb werkt een factory reset misschien in mijn geval, maar ach, het is niet dat ik nu graag alles opnieuw instel. Dus ik laat het maar zo, de rest doet het namelijk meer dan perfect.

Nu ik toch post, ik zag net dat just cause 2 als nvidia shield game (in het abonnement) erbij is gekomen, dat vind ik wel erg tof aangezien ik die aan het spelen was,m aar mijn zoon mijn game pc heeft ingenomen. Kan ik er verder mee op de bank voor de tv.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2017 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kodi krypton is net in de google store gekomen voor de shield lees ik. Ben benieuwd. Zit aan het bier in mijn mancave, dus laat de shield beneden maar even uit. Iemand al een update gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Hebben jullie ook dat de remote in een soort slaapstand springt en dan pas na een paar seconden weer reageert?

Kwam ergens hier wel iets over tegen en het zou in de laatste update gefixed zijn, maar ik heb die update nog steeds niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Laatst online: 13-09 23:04
ViNOK16Bit schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:58:
[...]

De bovenste welke je op die foto geselecteerd hebt.
Waarom niet de 12 bit?

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
De B6 heeft een 10-bit paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
richardtrip schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 22:21:
[...]

Deze werkt perfect: Steel Series Siberia 5 H V2 7.1 Externe USB Geluidskaart 5hv2 Audio Geluidskaart Adapter voor Laptop PC Virtual Kanaals Geluid
http://s.aliexpress.com/FJbimeIV
(from AliExpress Android)
Zijn er ook externe usb geluidskaarten met optisch/coax 5.1 output uit die werken? Of is de uitvoer van USB audio gelijk voor windows en Android waardoor ze allemaal werken?

Edit: Bijvoorbeeld pricewatch: Sweex 7.1 External USB Sound Card

[ Voor 14% gewijzigd door FrankNLD op 02-02-2017 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Laatst online: 13-09 23:04
ViNOK16Bit schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 07:13:
[...]

De B6 heeft een 10-bit paneel.
Oké, bedankt voor de toelichting! Ik heb de E6 en had hem op 12 bit staan (ziet er overigens prima uit). Heb 'm dan nu ook maar op 10 bit gezet.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:17
Verwijderd schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 23:02:
kodi krypton is net in de google store gekomen voor de shield lees ik. Ben benieuwd. Zit aan het bier in mijn mancave, dus laat de shield beneden maar even uit. Iemand al een update gedaan?
Jup...
Werkt goed trouwens.
Enkel de iptv heb ik handmatig moeten activeren.
De rest is mooi overgenomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 14:05
Vanavond ook maar even Kodi Krypton downloaden.
Iemand al op de hoogte van de veranderingen en stabiliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frye
Purehz schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:32:
Compleet nieuwe skin.
Even wennen natuurlijk.
Stabiliteit lijkt ook dik inorde op de Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeze-Oh
  • Laatst online: 30-07 09:58
winwiz schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:28:

Het kan wel hoor, er zijn kabels te vinden die het HDMI signaal pakken en er een optische of analoge out van maken. zoiets bijvoorbeeld (maar vast wel goedkoper te vinden ergens in China):

https://www.allekabels.nl/hdmi-omvormer/1792/1375335/hdmi-naar-hdmi-audio-extractor-4k.html

Heb je geen HDMI, kun je die ook nog omzetten naar iets anders. Er valt veel aan elkaar te knopen!!! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
Uiteraard je kunt bijna alles naar alles omzetten met en zonder verlies van kwaliteit. Feit blijft dat spdif en coax in de huidige video/multimedia wereld toch wel een beetje achterhaald zijn. Vandaar dat je het op moderne apparatuur bijna niet meer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frye schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:29:
[...]

Compleet nieuwe skin.
Even wennen natuurlijk.
Stabiliteit lijkt ook dik inorde op de Shield.
De oude skin kan je makkelijk terugzetten, die vond ik fijner. Zo geregeld.
Kodi is nog sneller dan bij de vorige versie :D

Maar heb er nog maar twee minuten naar gekeken, volgende week heb ik pas tijd om er verder in te duiken.
Eerst dit weekeinde de shield pro 2017 bij mijn broer instellen :9~

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2017 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Purehz schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:32:
Het is nog steeds een app die gecompileerd is voor oudere Android versies. Ondersteund geen externe opslag, plugins zijn niet te installeren, of werken niet. Niet echt bruikbaar, behalve voor lokale content IMO.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Atomsk schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 23:47:
[...]

Het is nog steeds een app die gecompileerd is voor oudere Android versies. Ondersteund geen externe opslag, plugins zijn niet te installeren, of werken niet. Niet echt bruikbaar, behalve voor lokale content IMO.
Welke plugins werken niet volgens jou?
Ik kan alles met Kodi op mijn shield ter vergelijking met Kodi op een windows bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-08 10:54
lordfragger schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 18:40:
[...]

Maar het zou wel heel wat mensen goedkoper uitkomen. Als je 4K wil kijken en je hebt wel al een 4K tv maar de receiver is ouder dan 1-2 jaar zou je zo de shield rechtstreeks aan de tv kunnen hangen en het geluid rechtstreeks aan de receiver. Er zijn UHD bluray spelers die net om die reden 2 hdmi outs hebben.

ARC werkt niet altijd even vlot en doorgifte van DD bvb wordt ook niet altijd ondersteund.
Misschien goedkoper voor jou. Maar voor de fabrikant en de consument van nieuwe apparaten niet. Die moeten allemaal betalen voor legacy poorten die 90% van de mensen niet meer gebruiken. Klinkt alsof jouw receiver inmiddels toch wel een jaar of tien oud is. Je kunt voor de prijs van een shield al een tweedehands Denon of Yamaha op de koop tikken met meer HDMI poorten dan je nodig hebt. De Denon X2000 kun je tweedehands voor onder de €300 krijgen met 8 HDMI poorten in en twee uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pepsiblik schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:31:
Misschien goedkoper voor jou. Maar voor de fabrikant en de consument van nieuwe apparaten niet. Die moeten allemaal betalen voor legacy poorten die 90% van de mensen niet meer gebruiken.
Legacy is wel een groot woord voor een optische poort, alle overige mediaspelers in deze categorie zoals de Dune of de Popcorn hours hebben deze poort nog wel en die apparaten zijn ook nog geen jaar op de markt.

Het is bezuinigen in de marge. Net als dat het eigenlijk van de zotte is dat het micro sd slot uit de 16GB versie gehaald is. Wellicht bespaart nvidia nu 1 euro op de productiekosten, maar het levert ons irritaties en overlast op en ook kosten.

Het is toch een premium apparaat, dan zouden die aansluitingen er moeten zijn. Waarom kan je wel de resolutie van 640x480 instellen op de shield, maar zit er geen tulpstekkers voor beeld en geluid op? Dat is toch raar. Iemand met een hdmi kabel gaat die resolutie toch niet gebruiken. Nu gaat dit natuurlijk over een echte legacy poort, maar als je een versterker van nog geen 10 jaar oud niet meer kan aansluiten vind ik het wel een niet zo'n goede keuze van nvidia. Natuurlijk kan je voor 300 euro een 2e hands versterker kopen, maar als je huidige het nog goed doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-08 10:54
Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:00:
[...]

Legacy is wel een groot woord voor een optische poort, alle overige mediaspelers in deze categorie zoals de Dune of de Popcorn hours hebben deze poort nog wel en die apparaten zijn ook nog geen jaar op de markt.

Het is bezuinigen in de marge. Net als dat het eigenlijk van de zotte is dat het micro sd slot uit de 16GB versie gehaald is. Wellicht bespaart nvidia nu 1 euro op de productiekosten, maar het levert ons irritaties en overlast op en ook kosten.

Het is toch een premium apparaat, dan zouden die aansluitingen er moeten zijn. Waarom kan je wel de resolutie van 640x480 instellen op de shield, maar zit er geen tulpstekkers voor beeld en geluid op? Dat is toch raar. Iemand met een hdmi kabel gaat die resolutie toch niet gebruiken. Nu gaat dit natuurlijk over een echte legacy poort, maar als je een versterker van nog geen 10 jaar oud niet meer kan aansluiten vind ik het wel een niet zo'n goede keuze van nvidia. Natuurlijk kan je voor 300 euro een 2e hands versterker kopen, maar als je huidige het nog goed doet?
Meer dan 10 jaar oud. Eerste versterkers met HDMI poorten dateren al van begin 2000 en na 2005 worden ze niet meer gemaakt zonder HDMI vanwege de opkomst van HD. Concurrerende apparaten van de Shield hebben em ook niet (meer); Amazon Fire TV 2, Apple TV4, Roku, etc.

Kan best zijn dat die poort op zich 1 euro kost (wat zich vertaald naar een retail prijsverhoging van ongeveer 5 euro door al die tussenpersonen die marge pakken), maar het kan ook consequenties hebben voor het design. Dat kan weer impact hebben op de grootte, verpakkingskosten, transportkosten, etc. Vergeet niet dat de Shield behoorlijk kleiner is geworden. Dat kan niet alleen door de CPU/GPU te verkleinen.

Dus ja, na tien jaar kan het best zo zijn dat er nog goed geluid uit de receiver komt. Maar qua techniek zijn we dan wel een paar cycli verder. Da's dus een keuze waar je mee dient te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Alternatief is vaak om via HDMI aan te sluiten op de TV die misschien wel een optische uitgang heeft die je weer naar je versterker kan doorsluizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:56
pepsiblik schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:31:
[...]
Klinkt alsof jouw receiver inmiddels toch wel een jaar of tien oud is. Je kunt voor de prijs van een shield al een tweedehands Denon of Yamaha op de koop tikken met meer HDMI poorten dan je nodig hebt.
HDMI poorten =/= HDMI 2.0 poorten met HDCP 2.2 ondersteuning.

Mijn reactie gaat over 4K, dat wordt alleen door heel recente receivers volledig ondersteund. Mijn marantz is een kleine 3 jaar oud maar ondersteunt het niet.

Dat een receiver na 10 jaar niet meer alles aankan is perfect normaal, maar in een overgangsperiode zou een beetje moeite doen voor backwards compatibility wel mogen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
frye schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 08:46:
[...]

Welke plugins werken niet volgens jou?
Ik kan alles met Kodi op mijn shield ter vergelijking met Kodi op een windows bak.
Quasar werkt niet (meldt altijd dat Kodi opnieuw opgestart moet worden). Spul van SuperRepo wil niet eens meer installeren. Bij SPMC had ik dat eerst ook, maar na verplaatsen naar internal memory werkte het meeste weer. Deze Kodi zit standaard al in internal memory, dus valt er niets aan te fixen. "install from unverified sources" aan/uitvinken doet ook niks

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij zit standaard wel in internal memory, maar als je de micro sd als standaard instelt komt kodi daar toch op. Beetje raar, maar het werkt. Als hij een library gaat bouwen met plaatjes komen die gelukkig ook op de micro sd kaart te staan als je de oude shield nog hebt (vermoedelijk werkt het bij de nieuwe ook als je daar een usb stick insteekt?).

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2017 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Hebben jullie ook veel vast lopers met de nieuwe Kodi? Tijdens het afspelen loopt Kodi vast. Zal ook wel te maken hebben met de nieuwe update van de Shield. Voor de update van de Shield had ik de beta draaien van Kodi en die had nooit vast lopers.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:34
Het enige wat ik merk in SPMC is dat audio veel vaker uit sync loopt dan voor de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De shield pro 2017 heeft ook gewoon een power off functie, perfect!

Zit hem nu te installeren bij mijn broer. Restart, sleep en power off zit erin.

Remote heeft volgens mij ook gewoon een koptelefoon aansluiting ipv vervangbare batterij. Heerlijk, dit is zoveel beter dan de verhalen die ik hier las over de 16gb versie waarin toch kennelijk bezuinigd is op onderdelen. Ok, remote gratis, maar ik vind die poweroff enzo wel fijn.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 17:44:
hij zit standaard wel in internal memory, maar als je de micro sd als standaard instelt komt kodi daar toch op. Beetje raar, maar het werkt. Als hij een library gaat bouwen met plaatjes komen die gelukkig ook op de micro sd kaart te staan als je de oude shield nog hebt (vermoedelijk werkt het bij de nieuwe ook als je daar een usb stick insteekt?).
Ja, maar de plugins die ik gebruik werken niet meer, dus heeft het verder ook geen nut Kodi nog geïnstalleerd te laten. Op zich jammer, want de playback leek wel wat vloeiender te zijn dan bij de oude SPMC.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Die werkt dus voor geen meter. Heb SPMC al een paar dagen niet afgesloten, allerlei content toegevoegd maar er komt niks in de library. Moet ik toch eerst handmatig naar nieuwe dingen scannen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, de shield 2017 heeft wel snel door als je een trial neemt op de nvidia streaming games en dat overzet op een andere account, dan is de trial opeens gelijk betalen...

Bij mijn broer de shield geinstalleerd, creditcard gekoppeld aan zijn gmail en nvidia gamesabonnement met trial genomen. Vervolgens wat zaken in de store kopen, maar de creditcard deed lastig. De shield dacht ook steeds dat ik in Amerika zat, kreeg zelfs hulu werkende dat er opeens op stond 8)7

Wat bleek, mijn (autistische) broer had zijn gmail gedeeld met een meid in Amerika en ik had net een creditcard met een redelijk hoog plafond eraan gehangen t |:(

Gelijk proberen te verwijderen, maar google bleef haar telefoon maar laten staan in zijn account. Dus creditcard laten blokkeren, shield naar fabrieksinstellingen, gmail account verwijderd, prepaid creditcard gekocht en nieuwe gmail en alles opnieuw installeren en hop, de trial periode van 1 (of 3) maand is verdwenen en gelijk betalen.

Vervolgens gaat de shield miepen dat het internet te traag is, heeft telfort bij mijn broer glasvezel aangesloten waarvoor hij betaald, maar de monteur heeft de kpn lijn gebruikt en dus maar 11 mbit. Dus abonnement op ziggo genomen, moet terug om kabels in hele huis te verlegeen.

Mijn god, 9 uur werk om de shield te voorzien van een paar emulators en in te stellen. En bijna mijn creitcard geplunderd.

De shield pro 2017 is trouwens trager dan mijn shield 16gb uit 2015. Zal wel door de hdd komen, scheelt wel 15 tot 20 seconden met starten en sluiten. De remote en controller zijn wel verbeterd zeg, vooral die controller is 2 keer zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkleeff
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 13:30
catchingfire schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:45:
[...]

Die werkt dus voor geen meter. Heb SPMC al een paar dagen niet afgesloten, allerlei content toegevoegd maar er komt niks in de library. Moet ik toch eerst handmatig naar nieuwe dingen scannen...
Vreemd, bij mij werkt die echt perfect. Nieuw gedownloade film/afleveringen/etc verschijnen bijna direct in mijn library nadat ze in de share(s) zijn verschenen. Wat ik wel gemerkt heb is dat wanneer de share een aantal dagen niet beschikbaar is geweest (server/nas offline), SPMC ook niet meer actief scant. Dan moet ik echt SPMC herstarten om watchdog weer actief te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:51:

Remote heeft volgens mij ook gewoon een koptelefoon aansluiting ipv vervangbare batterij. Heerlijk, dit is zoveel beter dan de verhalen die ik hier las over de 16gb versie waarin toch kennelijk bezuinigd is op onderdelen. Ok, remote gratis, maar ik vind die poweroff enzo wel fijn.
Power off zit ook op de 16GB, alleen verstopt in het menu onder "about", geen idee waarom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:51:

Wat heb je aan een power off functie als je geen aan-knop meer hebt?? En dus telkens de stroomkabel eruit en erin moet doen om um weer aan te krijgen..

En de remote is inderdaad de koptelefoon aansluiting kwijt, omdat die functie batterij intensief is en er nu losse batterijtjes in zitten. Ik vind het persoonlijk geen probleem aangezien de controller nu wel die aansluiting heeft. En de batterijen in de remote zouden minimaal een jaar mee moeten gaan. Dikke prima wat mij betreft.

[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 05-02-2017 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:45
outlandos schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:52:
[...]

Wat heb je aan een power off functie als je geen aan-knop meer hebt?? En dus telkens de stroomkabel eruit en erin moet doen om um weer aan te krijgen..
Ik neem aan dat dit net zo werkt als bij de vorige versie van de Shield, dus de Shield gewoon even met de hand aanraken?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
PatrickC schreef op zondag 5 februari 2017 @ 18:38:
[...]

Ik neem aan dat dit net zo werkt als bij de vorige versie van de Shield, dus de Shield gewoon even met de hand aanraken?
Nee, de 2017 versie heeft geen fysieke knop meer op de Shield zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

outlandos schreef op zondag 5 februari 2017 @ 18:58:
Nee, de 2017 versie heeft geen fysieke knop meer op de Shield zelf.
De 16 GB versie wellicht niet, maar de pro versie heeft hem nog wel.
outlandos schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:52:
En de remote is inderdaad de koptelefoon aansluiting kwijt, omdat die functie batterij intensief is en er nu losse batterijtjes in zitten. Ik vind het persoonlijk geen probleem aangezien de controller nu wel die aansluiting heeft. En de batterijen in de remote zouden minimaal een jaar mee moeten gaan. Dikke prima wat mij betreft.
De pro versie heeft wel een koptelefoon aansluiting, die remote moet je ook gewoon opladen.

Kennelijk heeft de 16GB versie een andere remote (met batterij), geen micro sd kaart slot meer en ook geen aan/uitknop. Daarop is dus bezuinigd. Je krijgt nu wel de remote gratis. Maar ik weet niet of ik wel zo blij ben met deze veranderingen. Persoonlijk had ik liever die remote optioneel gehouden en deze 3 zaken zo gelaten als het was.
Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:18:
Power off zit ook op de 16GB, alleen verstopt in het menu onder "about", geen idee waarom..
Huh, dat is wel heel raar. Maar hoe krijg je hem dan aan als de aanknop er niet is?

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2017 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-09 15:37
Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 22:59:
[...]

[...]

[...]

Huh, dat is wel heel raar. Maar hoe krijg je hem dan aan als de aanknop er niet is?
Met de stekker ;-)

Schijnt alleen voor als je de shield gaat verplaatsen te zijn volgens officiele NVidia kanalen

https://forums.geforce.co...ue-/post/5061633/#5061633

Overigens ben ik wel blij met Kodi 17, loopt veel beter dan SPMC!

[ Voor 6% gewijzigd door wimpie007 op 06-02-2017 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Helaas blijkt mijn Sony home cinema niet te bedienen met de Shield. Hiermee kan ik geen gebruik maken van Google assistent in de toekomst zonder extra investering of handmatig aanzetten. Is een reden om het terug te sturen helaas.

[ Voor 180% gewijzigd door FrankNLD op 06-02-2017 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:05
Ik ben sinds kort ook in het bezit van een Shield (2017). Aangezien ik ook voor een nieuwe pc aan het kijken ben, leek het me wel leuk om deze ook in te kunnen zetten voor Gamestream naar mijn tv. Nu heb ik alleen de volgende vraag:

Momenteel heb ik een hd-ready tv (if it ain't broken...), dus an sich is een hele sterke videokaart van Nvidia nu niet benodigd. Mijn pc monitor is een 1080p, dus met een gtx1060 kom ik wel prima weg. Maar als ik straks nu een 4k tv koop, kan mijn pc nog gewoon op 1080p geschaald worden en wordt dit dan upscaled naar 4k voor mijn tv zonder framerate verlies? Of moet de output van de videokaart ook 4k te zijn en is daarmee eigenlijk een sterkere videokaart benodigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Fresh T. schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:03:
Ik ben sinds kort ook in het bezit van een Shield (2017). Aangezien ik ook voor een nieuwe pc aan het kijken ben, leek het me wel leuk om deze ook in te kunnen zetten voor Gamestream naar mijn tv. Nu heb ik alleen de volgende vraag:

Momenteel heb ik een hd-ready tv (if it ain't broken...), dus an sich is een hele sterke videokaart van Nvidia nu niet benodigd. Mijn pc monitor is een 1080p, dus met een gtx1060 kom ik wel prima weg. Maar als ik straks nu een 4k tv koop, kan mijn pc nog gewoon op 1080p geschaald worden en wordt dit dan upscaled naar 4k voor mijn tv zonder framerate verlies? Of moet de output van de videokaart ook 4k te zijn en is daarmee eigenlijk een sterkere videokaart benodigd?
Ik gebruik zelf ook een gtx1060 en dat gaat prima naar een 4k oled. Speel niet veel via gamestream, maar GTA V en battlefield 4 gaat prima. De videokaart stuurt 1080p uit en de tv doet de upscaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

Ja maar die upscaling van de TV is natuurlijk geen echte 4K vanaf de pc. Dat zou jammer zijn bij games die niet al te veel vragen.

Ik heb zelf een iets ander probleem, genoeg power (Titan XP) met verschillende resoluties, namelijk een 21:9 3440x1440 scherm aan de pc, 16:9 4K TV
Heb ergens gelezen dat dit een oplossing zou zijn

[ Voor 16% gewijzigd door l3p op 06-02-2017 19:31 ]

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley1980
  • Laatst online: 04-09 16:20
Zet je monitor van je pc uit en selecteer gewoon de resolutie van je 4k tv in gamestream. Ik kon zo in doom de setting op 4k zetten met een pc monitor die 1440p is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeg0231
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-11-2022
Ik twijfel nog tussen de shield en de himedia Q10.
wie duwt me in de richting van een van de twee.
volgens mij draaien ze allebei op android en zit er qua bediening niet veel verschil in...denk ik.
en als de audio passtrough problemen opgelost zijn zie ik weinig verschillen.
ik zoek gewoon een mediaplayer waarmee ik via een externe HDD 4k movies kan afspelen, alle overige opties zijn voor mij extra's maar niet noodzakelijk.
gewoon een film afspelen in de beste kwaliteit met goed audio dat is alles wat ik wil.

alvast bedankt voor de adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Iemand een idee of het mogelijk is om terug te gaan naar vorige firmware van een 2015 shield?

Heb sinds laatste updates te vaak problemen met YouTube. Loopt vast bij selecteren van een video..En als ik terug ga naar homescreen krijg ik ook de melding dat YouTube gestopt is .....

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac
  • Laatst online: 19-08 13:28

6Pac

"Roma Victor"

seninha schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:47:
Iemand een idee of het mogelijk is om terug te gaan naar vorige firmware van een 2015 shield?

Heb sinds laatste updates te vaak problemen met YouTube. Loopt vast bij selecteren van een video..En als ik terug ga naar homescreen krijg ik ook de melding dat YouTube gestopt is .....
In theorie wel, maar dan moet je bootloader unlocked zijn, en je ROM ge-root neem ik aan - er is in ieder geval een tread gaande op XDA developers waar je een officiele (lees: Nvidia) geroote ROM kunt downloaden, dus ik neem aan dat je daar wellicht ook info kunt vinden hoe je kunt downgraden.

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Downgraden geeft bij veel mensen een bricked device op, ik zou er echt heel voorzichtig mee zijn.

Wellicht lost een factory reset het op?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2017 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
TheKillingBean schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 08:38:
Hebben jullie ook veel vast lopers met de nieuwe Kodi? Tijdens het afspelen loopt Kodi vast. Zal ook wel te maken hebben met de nieuwe update van de Shield. Voor de update van de Shield had ik de beta draaien van Kodi en die had nooit vast lopers.
Beetje late reactie...
Maar ik merk ook dat probleem op.
Zelfs de menu-structuur loopt soms vast.
Zeer vreemd! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Op Androidworld.nl hebben ze een review van de Shield 2017 geplaatst. Als minpunt wordt o.a. genoemd de knoppen op de nieuwe afstandsbediening die niet aanvoelen alsof ze erg lang zullen meegaan (in andere woorden: ze lijken nogal los te zitten), Dit had ik op mijn exemplaar ook, en was de reden om de Shield binnen 14 dagen terug te sturen. Zijn er meer mensen met dit 'probleem'? Heeft de afstandsbediening op de Pro ook van die iets wat losjes zittende knoppen? Het zou voor mij bijna een reden zijn om de Pro aan te schaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:22
Sinds gisteren ook in het bezit van een Shield TV 16 GB 2017.

Wat testjes gedaan met Kodi 17 en tot nu toe slikt hij alles wat ik geprobeerd hebt. Ook HD audio passthrough werkt prima.

GameStream getest met GTA V en ik moet zeggen dat ziet er toch wel erg fraai uit in 4K op 60 fps!

Wat ik wel jammer vind is dat Android/Nvidia het niet toestaat dat apps zelf de output-resolutie kunnen wijzigen. Refresh rate switching werkt wel, maar ik zou graag zien dat Kodi ook de resolutie kan aanpassen aan het bronmateriaal, zodat mijn TV de upscaling kan doen i.p.v. Kodi.

@outlandos: ik heb geen problemen met mijn afstandbediening, de knoppen voelen gewoon stevig aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr Magic op 09-02-2017 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

outlandos schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:03:
Heeft de afstandsbediening op de Pro ook van die iets wat losjes zittende knoppen? Het zou voor mij bijna een reden zijn om de Pro aan te schaffen...
de pro heeft dezelfde afstandsbediening als de 2015 versies. Ik weet niet precies wat ze met losse knopjes bedoelen, maar zo voelt de pro afstandsbediening van de 2017 versie absoluut niet. Voelt zeer solide aan en heb er afgelopen zondag veel mee geklikt bij het instellen van de shield.

edit: heb net foto's bekeken en het ziet er inderdaad minder stevig uit op de non pro 2017 versie. Jij hebt de 2015 versie gehad, als er inderdaad verschil zit in de remote die je toen had en nu, dan weet je dat je de oude versie bij de pro 2017 krijgt. Dus dan kan je zelf beoordelen of een upgrade het waard is.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2017 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
Even een praktisch vraagje...

Kan iemand me vertellen waar ik een overzicht van de functies van de knoppen op de controller kan vinden? Binnen Kodi lijk ik heel veel te klungelen met de controller. Druk ik bijvoorbeeld op het menu, krijg ik dat menu niet meer weg om terug naar de spelende film te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Iemand het toevallig ook ervaren dat de Shield er een tijdje over doet om daadwerkelijk beeld door te geven aan de TV? De TV geeft wel direct aan dat ie iets in UHD resolutie ontvangt, maar het beeld blijft zwart. Na enige tijd verschijnt het daadwerkelijk beeld van de Shield dan pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:15
Heeft iemand nog een tip voor een goed verkrijgbare HDMI splitter voor het refresh rate probleem? Prijs rond de 20 euro. Ik kan nu zelfs niet eens meer de refresh rate handmatig switchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesley1980
  • Laatst online: 04-09 16:20
@JBS, in kodi/spmc is er een optie om het beeld een x aantal seconden te pauzeren bij het automatisch wisselen van een refreshrate.
Dan heb je dus ff zwart beeld tijdens dat wisselen.
@ AgeOfPanic, deze optie op 2 of 3 seconden zetten werkt ook nog wel eens om wel automatisch te wisselen bij gebruik van hdcp2.2 en 1.4.
Op het Nvidia forum zag ik wel een link naar een betaalbare en werkende splitter.
Zal zo eens kijken of ik het nog terug kan vinden. Edit: 15 euro bij Amazon FR of DE
https://forums.geforce.co...switching-not-working/11/

[ Voor 13% gewijzigd door wesley1980 op 12-02-2017 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
AgeOfPanic schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:23:
Heeft iemand nog een tip voor een goed verkrijgbare HDMI splitter voor het refresh rate probleem? Prijs rond de 20 euro. Ik kan nu zelfs niet eens meer de refresh rate handmatig switchen.
Deze werkt bij mij prima met de shield 2015:

https://www.amazon.de/CSL...h%C3%A4usel/dp/B01KAICTF0

Een half jaar terug kostte hij nog het dubbele ;( Opstartvolgorde lijkt ook nog wel eens uit te maken; eerst tv, dan receiver, dan shield gaf met de vorige firmware de beste resultaten, met de huidige firmware lijkt hij wat minder kieskeurig te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Tele op 12-02-2017 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

outlandos schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:03:
Op Androidworld.nl hebben ze een review van de Shield 2017 geplaatst. Als minpunt wordt o.a. genoemd de knoppen op de nieuwe afstandsbediening die niet aanvoelen alsof ze erg lang zullen meegaan (in andere woorden: ze lijken nogal los te zitten), Dit had ik op mijn exemplaar ook, en was de reden om de Shield binnen 14 dagen terug te sturen. Zijn er meer mensen met dit 'probleem'? Heeft de afstandsbediening op de Pro ook van die iets wat losjes zittende knoppen? Het zou voor mij bijna een reden zijn om de Pro aan te schaffen...
Bij mijn variant lijken ze wel vast te zitten. Enige waar ik mij aan irriteer is dat de afstandbediening niet altijd even snel reageert waar de controller het wel altijd lijkt te doen. Dat zou misschien kunnen komen door interferentie met andere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Laatst online: 18:41

Zyron

BWRAAAAP

Ik heb zowel met SPMC als Kodi (16 en 17) wat problemen: hij wil de libraries niet updaten.

De videobestanden staan op mijn eigen computer en zijn gedeeld dmv een Sambashare.. maar na de eerste keer toevoegen vertikt hij het om goed up te daten. Iemand een idee?

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Zyron schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:40:
Ik heb zowel met SPMC als Kodi (16 en 17) wat problemen: hij wil de libraries niet updaten.

De videobestanden staan op mijn eigen computer en zijn gedeeld dmv een Sambashare.. maar na de eerste keer toevoegen vertikt hij het om goed up te daten. Iemand een idee?
Bedoel je dat al toegevoegde files aan de library niet qua info worden geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
Zyron schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:40:

Dit lijkt mij meer iets voor het kodi topic. Maar heb je wel de "update library on startup" optie aan in spmc en kodi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Laatst online: 18:41

Zyron

BWRAAAAP

Geen idee eigenlijk, maar handmatig updaten werkte ook niet dus daar kwam al de verbazing vandaan. Ga er vanmiddag eens mee kloten. :)

@Lt.Marx daarboven: nah, hij ziet überhaupt geen nieuwe files in de library.

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:15
Tele schreef op zondag 12 februari 2017 @ 09:55:
[...]

Deze werkt bij mij prima met de shield 2015:

https://www.amazon.de/CSL...h%C3%A4usel/dp/B01KAICTF0

Een half jaar terug kostte hij nog het dubbele ;( Opstartvolgorde lijkt ook nog wel eens uit te maken; eerst tv, dan receiver, dan shield gaf met de vorige firmware de beste resultaten, met de huidige firmware lijkt hij wat minder kieskeurig te zijn.
Dank. Heb deze besteld. Hoop dat het hiermee goed gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

Weet iemand wanneer je een een externe 3.0 harddisk hebt aangesloten of je deze kunt benaderen via je Windows computer zonder dat je hem als interne storage voor de shield moet instellen. En kan deze storage gewoon meegneomen worden in je Kodi library?

Dus kan ik een file die ik download direct op die drive downloaden?
Zoja is er iemand die wat over de tranfer speeds kan vertellen? Direct aan de computer is 80 mb/s mogelijks maar aan mijn router (fritzbox haalt hij maar 12 mb/s ivm de lage interne transferspeed van de fritzbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

cky schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 08:37:
Weet iemand wanneer je een een externe 3.0 harddisk hebt aangesloten of je deze kunt benaderen via je Windows computer zonder dat je hem als interne storage voor de shield moet instellen. En kan deze storage gewoon meegneomen worden in je Kodi library?

Dus kan ik een file die ik download direct op die drive downloaden?
Zoja is er iemand die wat over de tranfer speeds kan vertellen? Direct aan de computer is 80 mb/s mogelijks maar aan mijn router (fritzbox haalt hij maar 12 mb/s ivm de lage interne transferspeed van de fritzbox.
Als je schijf niet als interne storage koppelt, heb je enkel READ rechten vanaf je pc naar deze schijf... beperking van android naar het schijnt.

[ Voor 27% gewijzigd door jin op 14-02-2017 09:11 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

jin schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:00:
[...]

Als je schijf niet als interne storage koppelt, heb je enkel READ rechten vanaf je pc naar deze schijf... beperking van android naar het schijnt.
Ok daar was ik inderdaad al bang voor. Maar als ik hem wel zou mounten als adoptable storage zou het dan wel werken? Kun je dan vanaf je windows pc wel write naar deze schijf doen?

En zoja kun je iets vertellen over de snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Ik heb het anders opgelost. een FTP Server (ftp server pro tv) geinstalleerd op de shield, zodat ik via ftp kan schrijven naar de usb.

@cky: Qua snelheid : Via FTP met een bekabelde verbinding haalde ik > 20 MB/s

tevens heb ik een NAS, en via ES file explorer kan ik files van NAS naar de usb schijf kopieren.

[ Voor 15% gewijzigd door jin op 14-02-2017 11:12 ]

Twitch

Pagina: 1 ... 24 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.