Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:15
Heb een splitter geïntegreerd in mijn keten en nu werkt refresh rate switching weer perfect. 16 euro ofzo en binnen drie dagen geleverd via Amazon.de.
Splitter zit trouwens meteen na mijn Shield.

• Sneuterveuter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 13:15
Verwijderd schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:12:
De shield pro 2017 is trouwens trager dan mijn shield 16gb uit 2015. Zal wel door de hdd komen, scheelt wel 15 tot 20 seconden met starten en sluiten. De remote en controller zijn wel verbeterd zeg, vooral die controller is 2 keer zo fijn.
Kun je aangeveven wat de totale startup en shutdown tijden zijn van de pro 2017? Thanks.

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
Voor wie het wil:
Google Play: Borderlands 2
Borderlands 2 voor shield 8,49 euro

Google Play: Borderlands: The Pre-Sequel!
Borderlands prequel voor shield 8,49 euro

[ Voor 34% gewijzigd door DarkChylde op 16-02-2017 14:26 ]

Verwijderd

Sneuterveuter schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:24:
[...]

Kun je aangeveven wat de totale startup en shutdown tijden zijn van de pro 2017? Thanks.
Dat lukt helaas nu niet, deze staat namelijk bij mijn broer. Hij start in iedergeval binnen een minuut op, opstarten en sluiten duurt ongeveer 10 seconden langer dan bij de shield zonder hdd erin.

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:32
Ik heb MrMC erop gezet en die draait prima. Alle passthrough formaten (DD5.1,DTS, DTS-HD etc.) komen lekker aan op m'n soundplate. Alles in sync en refreshrate switching werkt ook goed. Nog geen crash gehad. Je kan er geen addons aan toevoegen (er zitten wel een paar skins bij en bijvoorbeeld de addon opensubtitles, ook is er een geïntegreerde plex addon). Het kost een paar euro maar dan heb je ook goede support van o.a. Davilla (een developer die veel coding heeft gedaan voor XBMC). Ik ben er tevreden over en gebruik het tegenwoordig als basis ipv SPMC/KODI. Dus als je geen addons gebruikt zou ik MrMC zeker aanraden.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Klinkt goed, maar waarom geen addons?

• wilbert11
Megamind schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 17:16:
Klinkt goed, maar waarom geen addons?
Volgens mij stabiliteit (veel instabiele addons) en geen "illegale" addons.

MrMC is ook al een tijd verkrijgbaar in de appstore voor apple (bah) producten. Daar staat bijvoorbeeld geen KODI in. Waarom dat is? Waarschijnlijk omdat KODI toch veel geassocieerd wordt met de addons die er voor zijn (waarvan er ook een aantal "illegaal" zijn). Er is natuurlijk ook een redelijke kans aanwezig dat op termijn SPMC/KODI ook verdwijnen uit de google play store ivm deze associaties. (Dan kan je ze alleen nog sideloaden).

Verwijderd

wilbert11 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 17:11:
Dus als je geen addons gebruikt zou ik MrMC zeker aanraden.
Ik gebruik geen addons, dus dit is wellicht een betere keuze voor mij. Kan je uitleggen waarom dit voor mij beter is dan kodi? Kodi is gratis, waar zit de meerwaarde dan voor mij? Ik speel alleen bestanden af vanaf mijn nas en ik heb een 2.1 geluidsset via hdmi erop en geen 5.1 geluid of iets anders moois.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2017 18:53 ]

• wilbert11
Er is niet direct een meerwaarde. Kodi is ook een mooie app. MrMC gebruik ik nu als standaard mediaspeler app aangezien ik er nog geen crash mee heb gehad en alles soepel werkt.

• TweakerIsMyName
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 10:03
Ik heb een NVIDIA Shield TV pro 2017 gekocht, maar heb geen Amazon video app waarmee wel geadverteerd wordt.

Heeft iemand de Amazon video app?

Edit: blijkbaar moet je location service uitzetten en de taal op English US. Dan krijg je de Engelse Amazon video app.

Erg raar dat je het niet in Nederlands krijgt. Amazon video is gewoon beschikbaar in NL. Vind overigens het film-, en serie-aanbod waardeloos van Amazon. Teleurstelling..

[ Voor 51% gewijzigd door TweakerIsMyName op 16-02-2017 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik wil ook een Shield (16GB) aanschaffen. Iemand een idee waar ik dat het beste kan doen? Ik kan alleen coolblue vinden als verkoop punt. (En Nvidia zelf)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:26
Coolblue is ook de enige verkopende partij binnen Nederland. Ik zou het gewoon daar kopen, niks mis mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ja is ook niks mee. Maar als ik iets wil hebben miet dat altijd meteen. Dus zocht een shop dichter bij huis hahaha 👍🏻

Edit:: Besteld, ga wat eerder naar huis en pik hem op bij Coolblue :P

[ Voor 21% gewijzigd door Tylen op 17-02-2017 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:04
TweakerIsMyName schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 20:41:
Ik heb een NVIDIA Shield TV pro 2017 gekocht, maar heb geen Amazon video app waarmee wel geadverteerd wordt.

Heeft iemand de Amazon video app?

Edit: blijkbaar moet je location service uitzetten en de taal op English US. Dan krijg je de Engelse Amazon video app.

Erg raar dat je het niet in Nederlands krijgt. Amazon video is gewoon beschikbaar in NL. Vind overigens het film-, en serie-aanbod waardeloos van Amazon. Teleurstelling..
Volgens mij moet Amazon de app op Android TV vrijgeven per land/regio en dan hebben ze nog niet gedaan voor NL.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merdera
  • Laatst online: 14-09 01:27
Zojuist bij coolblue ook mijn nvidia shield TV besteld, als vervanger voor mijn popcorn hour, die wat kuren begint te vertonen.
Over paar uurtjes komt hij aan hier.

Wil er gewoon alles mee af kunnen spelen vanaf mijn nas, alles wat hij meer kan, is bonus. Ik laat me graag verrassen. Ik hoop wel dat ik net als met mijn popcorn hour, ook files kan deleten van mijn nas die ik heb gezien.

Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Kreeg net een update voor 5.1, iemand al geprobeerd? Wilde niet updaten midden in de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Laatst online: 10-09 20:46
Megamind schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 05:54:
Kreeg net een update voor 5.1, iemand al geprobeerd? Wilde niet updaten midden in de film.
* rumble support for GeForce now
* new games (deus ex human revolution, just cause 2 & diluvion)
* amazon video enhancements for surround sound as well as remote control responsiveness
* support for encrypt VP9 with subsampling
* enhanced system performance and stability

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Na een nachtje doorhalen ben ik wel tevreden over de kwaliteit. Spelletjes lopen erg mooi en soepel. Maar helaas vind ik de games zelf niet leuk. Meeste is schieten tieten helikopters. Wat meer racen zou niet misstaan.

Kodi loopt ook mooi. Heb autostart erop "ge-sideload" en de box start nu in 1 keer op direct in kodi. (Moeders en de kids ook blij).

Nu alleen nog vinden hoe ik de originele xbmc ir ontvanger werkend krijg. Want die pakt hij niet. (Usb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 02:27
Ik werd vanmorgen verblijdt met Shield Upgrade Experience 5.1. Met als nieuwigheid: Ondersteuning voor trillingsfeedback van GeForce Now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 08:34:
Kodi loopt ook mooi. Heb autostart erop "ge-sideload" en de box start nu in 1 keer op direct in kodi. (Moeders en de kids ook blij).
Hier lukt het iedereen wel om de kobi knop in te drukken, maar ik vroeg me af: als hij zo autostart, hoe kom je dan in het menu van de shield? Door vanuit kobi op de rond knop van de remote te klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Kodi afsluiten is terug in shield menu. Of idd die knop op de remote. Maar vanuit kodi kan je ook direct de shield apps opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidjoesz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:20
Weet iemand hoe je bij Kodi 17 bitrate snelheden kan inzien? Via toetsenbord op letter O krijg ik die gegevens niet meer te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 10:42
Vannacht de shield 16gb geïnstalleerd op mijn Samsung KS7000 toestel. Geluid gaat via een oude Onkyo versterker.
Film haalt hij van de NAS in de meterkast probleemloos af.
Nu heb ik wel wat opmerkingen:
Ik wil graag de Shield aanlaten als ik de radiofunctie gebruik. Maar als ik de tv uitzet gaat de shield ook uit, ook al zet ik CEC uit.
De afstandbediening vind ik een onding, maar met mijn Logitech one kan ik de shield niet gebruiken.
De tv geeft niet aan dat hij HDR content afspeeld via de Shield, maar de PlayStation pro geeft hij dit wel keurig aan. De settings in de shield staan allemaal op de hoogste resolutie etc.
Zie ik wat over het hoofd?
Hoe zijn bij jullie de bovenstaande ervaringen, en wellicht heeft iemand tips voor me.

Edit:
Ik heb het geluid optisch aangesloten via de tv op de reciever, en de HDMI van de shield op de one connectbox van de tv. Daarom moet de tv aanstaan, denk ik?

[ Voor 10% gewijzigd door MillZ op 18-02-2017 11:45 ]

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koko71
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:23
Krijg op dit moment de 5.1 update binnen. O.a. Trillingsfeedback voor GeForce now is toegevoegd. Heb een 16gb 2015 model.

[ Voor 11% gewijzigd door Koko71 op 18-02-2017 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
AmonTobin schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 23:07:
Hebben jullie ook dat de remote in een soort slaapstand springt en dan pas na een paar seconden weer reageert?

Kwam ergens hier wel iets over tegen en het zou in de laatste update gefixed zijn, maar ik heb die update nog steeds niet. :(
De 5.1 update met de bijbehorende remote accessoire update lijkt het probleem bij mij opgelost te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 23:04
Koko71 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 12:00:
Krijg op dit moment de 5.1 update binnen. O.a. Trillingsfeedback voor GeForce now is toegevoegd. Heb een 16gb 2015 model.
Dat geeft de update wel aan, ik merk er alleen erg weinig van :?

Een aantal games geprobeerd te spelen, maar geen rumble hier. In de opties uiteraard wel ingeschakeld, iemand dezelfde ervaring?

edit:
als ik kijk bij NVIDIA dan hebben ze het over rumble support voor de nieuwe Shield controller??
What’s New in 5.1?

Rumble Support for GeForce NOW

GeForce NOW joins GameStream with support for dual vibration feedback with the new SHIELD controller.
Try it out today in games like Tomb Raider, ABZÛ, and LEGO Star Wars The Force Awakens.

[ Voor 30% gewijzigd door A3-D op 18-02-2017 17:02 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
A3-D schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 16:42:
[...]

Dat geeft de update wel aan, ik merk er alleen erg weinig van :?

Een aantal games geprobeerd te spelen, maar geen rumble hier. In de opties uiteraard wel ingeschakeld, iemand dezelfde ervaring?

edit:
als ik kijk bij NVIDIA dan hebben ze het over rumble support voor de nieuwe Shield controller??

[...]
De controller van de oude Shield heeft helemaal geen trillingsfeedback. Hiervoor zul je de nieuwe controller moeten aanschaffen.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compostbak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:21
delete

[ Voor 95% gewijzigd door compostbak op 18-02-2017 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compostbak
PatrickC schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 17:10:
[...]

De controller van de oude Shield heeft helemaal geen trillingsfeedback. Hiervoor zul je de nieuwe controller moeten aanschaffen.
laatst "oude" shield controller uitgeprobeerd op een windows pc weliswaar bedraad maar deze heeft toch echt een rumble functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
compostbak schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:34:
[...]

laatst "oude" shield controller uitgeprobeerd op een windows pc weliswaar bedraad maar deze heeft toch echt een rumble functie.
Weer wat geleerd! :) Ik heb namelijk nergens ooit iets gelezen over de rumble functie in deze 'oude' controller in de officiële specificaties. Wel vreemd dat ze bij de nieuwe 5.1 update aangeven dat het alleen voor de nieuwe controller zou zijn. Het lijkt er dan tich op dat de rumble in de nieuwe controller andere hardware gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merdera
Kan iemand van de Nvidia shield TV experts mij vertellen of het uberhaupt mogelijk is via de shield files op mijn NAS te deleten ?
Via Kodi en SPMC krijg ik het in ieder geval niet voor elkaar.

Verder werkt het apparaat tot nu toe prima

Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

via kodi en spmc kan je files verwijderen hoor, rond knop ingedrukt houden op een bestand. Je moet trouwens wel in de instellingen van zowel kodi als spmc bestandsbeheer aanzetten, staat standaard uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:34
Ik denk dat dit het helemaal verduideljkt: http://kodi.wiki/view/File_manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:22
sidjoesz schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:28:
Weet iemand hoe je bij Kodi 17 bitrate snelheden kan inzien? Via toetsenbord op letter O krijg ik die gegevens niet meer te zien.
Het oude debug-scherm bestaat helaas niet meer in Kodi 17.

Er is nog wel een scherm dat er op lijkt dat in elk geval bitrate van audio en video en de framerate laat zien en ook de status van de buffer.

Hiervoor moet je in de directory keymaps onder userdata een bestand gen.xml maken. Het handigst is om hier de add-on Keymap Editor voor te gebruiken. Daarna deze file editten en aan de gekozen toets de actie "PlayerDebug" toekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merdera
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2017 @ 10:56:
via kodi en spmc kan je files verwijderen hoor, rond knop ingedrukt houden op een bestand. Je moet trouwens wel in de instellingen van zowel kodi als spmc bestandsbeheer aanzetten, staat standaard uit.
Heren, beiden erg bedankt, ik heb er dus echt compleet overheen gekeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben met een apk voor film1 bezig op mijn shield, deze: https://apkpure.com/film1/nl.chellomedia.film1
Is dat een goede site om apk's te vinden of hebben jullie een betere in de bookmarks staan?

Hoe kan je zo'n apk straks updaten? Dat kan vermoedelijk niet via de store. Kan ik bij een update een nieuwe apk downloaden en installeren en overschrijft hij dan de oude apk of moet ik die eerst verwijderen?

En voor de nieuwsgierigen, deze app werkt niet op de shield. Althans hij stopt steeds als ik iets wil afspelen. Jammer, had gehoopt zo film1 te kunnen bekijken, dan maar via de chromecast optie van de shield, dat werkt wel.

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:12
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2017 @ 11:53:
Ik ben met een apk voor film1 bezig op mijn shield, deze: https://apkpure.com/film1/nl.chellomedia.film1
Is dat een goede site om apk's te vinden of hebben jullie een betere in de bookmarks staan?

Hoe kan je zo'n apk straks updaten? Dat kan vermoedelijk niet via de store. Kan ik bij een update een nieuwe apk downloaden en installeren en overschrijft hij dan de oude apk of moet ik die eerst verwijderen?

En voor de nieuwsgierigen, deze app werkt niet op de shield. Althans hij stopt steeds als ik iets wil afspelen. Jammer, had gehoopt zo film1 te kunnen bekijken, dan maar via de chromecast optie van de shield, dat werkt wel.
De laatste versie van de Film1 app die werkt is versie 4.5.0
Maar sinds shield expirience 5 kun je Film1 ook casten naar je shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Heb RetroArch op m'n Shield (2017) geïnstalleerd en een rom voor Mario toegevoegd.
Met m'n USB NES controller kan ik wel door het menu van de Shield bladeren, maar binnen RetroArch werkt deze niet. Nadat ik onder Input instellingen en 'Input User 1 Binds' wissel van Shield controller naar USB input, werkt zowel de Shield afstandsbediening als de NES USB controller niet meer. Iemand deze combinatie toevallig wel werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Hier loopt de shield continue vast. Zowel in kodi als youtube. Vanavond even recovery image erop zetten om te kijken of het weg gaat. Anders is het een doa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Tylen schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:55:
Hier loopt de shield continue vast. Zowel in kodi als youtube. Vanavond even recovery image erop zetten om te kijken of het weg gaat. Anders is het een doa.
Heb je een werkende internetverbinding? O.a. de YouTube app hapert/loopt vast als je geen internet verbinding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ja alles bedraad aangesloten en op een 100% werkend netwerk.

Er zat nog een usb stick in en de niet werkende ir intvanger. Heb die er nu uitgehaald. Eens kijken of sat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:15
Ik heb de update ook binnen. Blijft bijzonder hoe actief dit apparaat ondersteund wordt. Lees ook iets over VP9 ondersteuning. Hoop dat dit betekent dat snel 4K HDR via Google Play en Youtube mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac
  • Laatst online: 19-08 13:28

6Pac

"Roma Victor"

compostbak schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:34:
[...]

Heb deze een hele tijd geleden ook eens geprobeerd maar werkte voor geen meter op Windows 10

Dus welke Windows gebruik jij als ik vragen mag, heb je nog drivers moeten installeren, en waar haal je die vandaan?

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheMystery schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:37:
De laatste versie van de Film1 app die werkt is versie 4.5.0
Maar sinds shield expirience 5 kun je Film1 ook casten naar je shield.
Aha, dank voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 12:51
Is er inmiddels al ondersteuning voor usb hubs met meerdere externe hdd's aangesloten??.

Had vorig jaar één en een prachtige apparaat maar helaas door deze minpunt toch maar verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om een goed werkende LiveTV optie te verkrijgen icm. Ziggo ?

Heb op het moment een HDHomerun tuner en een TVheadend+Oscam+kaartlezer server om Ziggo kanalen te kunnen kijken die op mijn smartcard staan. Dit werkt redelijk goed op mijn RPi's en Kodi.
Maar wil met de Shield een RPi vervangen, en dan tevens zonder Kodi verder gaan. (dus TV kijken direct uit Android)

Via de Aurora App, welke rechtstreeks met de HDHomerun communiceert werkt het redelijk goed. Acceptabele zap snelheden, lijkt ook best stabiel te zijn. Maar dan helaas geen zenders van mijn SmartCard.
Via de TVHeadend beta app, dan wel beeld op de gecodeerde zenders, maar zeer instabiel en zaptijden van 8 seconden.
Heb nog een DVBLogic app gevonden, incl met DVBLogic server (+verbinding naar mijn Oscam). Lijkt te werken, maar een vreselijk trage UI en ook zaptijden van 10+ seconden.
Alternatief via Kodi (SPMC) en TVHeadend addon, werkt wel redelijk goed, maar ik wil juist geen Kodi op de Shield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• compostbak
6Pac schreef op zondag 19 februari 2017 @ 21:05:
[...]

Heb deze een hele tijd geleden ook eens geprobeerd maar werkte voor geen meter op Windows 10

Dus welke Windows gebruik jij als ik vragen mag, heb je nog drivers moeten installeren, en waar haal je die vandaan?
https://shield.nvidia.com/support/shield-controller/faq/3
http://www.geforce.com/geforce-experience/download

standaard windows 10, usb stekker erin, en werken

getest op battlefield1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Madshark schreef op zondag 19 februari 2017 @ 23:59:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om een goed werkende LiveTV optie te verkrijgen icm. Ziggo ?
Live Channels?

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Tylen schreef op zondag 19 februari 2017 @ 17:08:
Ja alles bedraad aangesloten en op een 100% werkend netwerk.

Er zat nog een usb stick in en de niet werkende ir intvanger. Heb die er nu uitgehaald. Eens kijken of sat het was.
Probleem gevonden. Netwerk was toch niet 100% ;)

Nadat ik de Shield had aangesloten was ik benieuwd hoeveel bandbreedte dat nou gebruikt. Dus ik had de MikroTik switch in PRTG gehangen. Deze maakt ook standaard een HTTP sensor aan. Op deze switch zit ook mijn KPN IPTV box. KPN tv werkt met multicast streams. Nu blijkt dat als er een multicast stream door die switch gaat en je de website opvraagt het switchje gaat rebooten (bug). Niet altijd maar wel vaak haha. Dus HTTP sensor verwijderd uit PRTG en switch reboot niet meer en dus de Shield hangt ook niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
WTF, die kende ik nog niet, maar is zo te zien nog redelijk recent.
Maar daar zit helaas nog geen softcam in (dus betaalde zenders van mijn smartcard) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Madshark schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:55:
[...]

WTF, die kende ik nog niet, maar is zo te zien nog redelijk recent.
Maar daar zit helaas nog geen softcam in (dus betaalde zenders van mijn smartcard) :(
Er zit volgens mij sowieso geen softcam in de clientsoftware, die draait op je server als het goed is. Live Channels is een standaard app van de Shield die je pas ziet als je een ondersteunde live streaming app geïnstalleerd hebt, zoals bv. Plato of HDHomerun Beta. Als jij de betaalde zenders op andere clients gewoon kunt kijken, dan lijkt mij dat het ook via Live Channels moet kunnen?

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Heeft iemand ervaring met de game Formula 1 2015 van codemasters? Ik ben nieuw op de Shield TV (2017) en wilde het gamen graag proberen. Heb dus bovenstaande game gekocht en heeft welgeteld één keer gewerkt (en vond het prachtig). Wilde het later op de dag weer doen, maar krijg na het opstarten te zien dat ik in een wachtrij sta???? Ik heb geen idee waarom dat er staat. Ik heb toch een spel van €50 gekocht? Ik moet toch gewoon meteen kunnen spelen ?
Misschien mis ik iets qua instellingen, maar hij heeft wel een uurtje gewoon gewerkt, dus dat is wat vreemd.

Overigens, een paar gratis android games werken uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:00
Waarschijnlijk overbelasting van de servers oid. Zou het later nog eens een keer proberen.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De wachtrij heb je meestal, maar langer dan 2 minuten duurt het bij mij nooit. Meestal is het 20 tot 30 seconden wachten in de rij de laatste dagen.

Ik zal er straks ook even naar kijken, ik heb ook games gekocht, maar ze hebben mijn account afgesloten omdat ik niet betaald had. Ik had niet door dat de 3 gratis maand die ik kennelijk had voorbij was en ik had geen geld op de prepaid creditcard gezet. Dus zo weer even activeren en dan weer gamen. Zou handiger zijn als ze voordat ze incasseren mij een mail sturen, dat doet office365 en minecraft (dat ik ook met een creditcard betaal) wel en dan heb ik even tijd om er geld op te storten. Voor nu maar even voor een paar maand geld op de creditcard gezet zodat ik kan blijven gamen.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2017 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

De AB kwam bij mij met lege batterijen. Helaas kan je deze niet meer opladen in het nieuwe model dus had er twee nieuwe ingedaan. Gister avond waren ook die alweer leeg. Ik denk dat er een kortsluiting inzit ofzo. lol. Bij mij kan iets nooit in 1 keer goed zo... pfffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwa
  • Niet online

dwa

Bij mij wil de controller niet meer pairen met de shield tv als hij niet op wifi zit. Trek ik de ethernetkabel eruit dan werkt hij dus prima. Dit is sinds de 5.0 update (5.1 heeft het probleem nog steeds).

Op het NVIDIA forum heb ik dit al een paar keer voorbij zien komen maar nog nergens een oplossing voor kunnen vinden. Heeft iemand van jullie misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik had gisterenavond laat nog een update naar 5.2. Ik heb een ouder model. Er stonden nu apps van de BBC bij. Alleen kun je natuurlijk niks kijken dus ik moet even uitzoeken hoe ik hem wijs maak dat ik de UK zit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
dwa schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 08:25:
Bij mij wil de controller niet meer pairen met de shield tv als hij niet op wifi zit. Trek ik de ethernetkabel eruit dan werkt hij dus prima. Dit is sinds de 5.0 update (5.1 heeft het probleem nog steeds).

Op het NVIDIA forum heb ik dit al een paar keer voorbij zien komen maar nog nergens een oplossing voor kunnen vinden. Heeft iemand van jullie misschien een idee?
Je moet ook de controller zelf nog updaten. Kun je doen, als ik het me goed herinner, door de controller te verwijderen en weer opnieuw toe te voegen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

homernt schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:25:
Ik had gisterenavond laat nog een update naar 5.2. Ik heb een ouder model. Er stonden nu apps van de BBC bij. Alleen kun je natuurlijk niks kijken dus ik moet even uitzoeken hoe ik hem wijs maak dat ik de UK zit denk ik.
Ik heb ook het oudere model, maar geen update naar 5.2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwa
  • Niet online

dwa

Atomsk schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:24:
[...]

Je moet ook de controller zelf nog updaten. Kun je doen, als ik het me goed herinner, door de controller te verwijderen en weer opnieuw toe te voegen.
Sorry, vergeten te vermelden dat ik dat ook al had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:25:
[...]

Mijn 'oude' Shield TV meldt nog steeds dat 5.1 gedownload kan worden, dus 5.2 bestaat volgens mij helemaal niet.

Ik blijf op versie 3.3. Werkt perfect, ook met Kodi 17, automatische wisseling scherm frequentie en audio passthrough, werkt allemaal prima! Mijn controller en afstandsbediening werken gewoon en ik zag dat inmiddels gewoon de nieuwe NVidia games app in de Shield Hub staat. Nu nog van die vervelende upgrade melding zien af te komen telkens als ik de Shield TV ga gebruiken. Maar hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PatrickC schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 20:05:
Nu nog van die vervelende upgrade melding zien af te komen telkens als ik de Shield TV ga gebruiken. Maar hoe?
Wifi uitschakelen en internet kabel er niet meer insteken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• svianen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-08 07:23
Mij is het gelukt, ff een laptop aan je micro usb poort hangen van je shield (niet je voeding, maar het andere vrije poortje) en vervolgens debloater installeren op je laptop. Zie meer info hieronder.

I found that the only successful way to get rid of this nagging Software upgrade notification is to install Debloater on your PC, connect the Shield and disable TegraOTA app. Works perfectly for me.

http://forum.xda-develope...ve-carrier-bloat-t2998294
PatrickC schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 20:05:
[...]

Mijn 'oude' Shield TV meldt nog steeds dat 5.1 gedownload kan worden, dus 5.2 bestaat volgens mij helemaal niet.

Ik blijf op versie 3.3. Werkt perfect, ook met Kodi 17, automatische wisseling scherm frequentie en audio passthrough, werkt allemaal prima! Mijn controller en afstandsbediening werken gewoon en ik zag dat inmiddels gewoon de nieuwe NVidia games app in de Shield Hub staat. Nu nog van die vervelende upgrade melding zien af te komen telkens als ik de Shield TV ga gebruiken. Maar hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Voor de 5.* updates had ik een perfecte SPMC media box, en sinds de recente updates is het een groot drama. Nagenoeg alle video content stottert (om de paar sec een hickup). Vaak start ik een video en krijg ik geen geluid, afspelen stoppen en weer herstarten geeft dan is er opeens wel geluid. Geluid vaak out-of-sync.

Heeft iemand een set van settings welke goed zouden moeten werken?

Heb een simpele setup: shield->hdmi->marantz nr1601 receiver->hdmi->sony lcd.

edit: volgens mij is het idd voor mij ook sinds de 5.? updates

[ Voor 7% gewijzigd door catchingfire op 22-02-2017 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:34
Ik ervaar hetzelfde, maar al sinds 5.0. Hoop dat het weer beter wordt, want het was eigenlijk perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 12-09 13:37
Ik moet zeggen, bij mij draait het echt super strak. En toch voorzien van 5.1

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
winwiz schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:35:
Ik moet zeggen, bij mij draait het echt super strak. En toch voorzien van 5.1
Ben benieuwd naar je settings...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 12-09 13:37
Ik heb dit zo'n beetje aangehouden: https://github.com/koying...hield-TV-and-AV-Receivers

Alle geluid decoding op passthrough

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:25:
[...]

Ik heb het even na gekeken en ik heb inderdaad 5.1. Ik zou zweren dat er 5.2 stond bij het updated.

Edit:
Of misshien 5.02 naar 5.1 en dat ik scheef heb zitten kijken?

[ Voor 11% gewijzigd door homernt op 22-02-2017 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winwiz schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:52:
Ik heb dit zo'n beetje aangehouden: https://github.com/koying...hield-TV-and-AV-Receivers

Wow, zie dit staan:

Keep audio devices alive = 10 Minutes [this will prevent your AVR from going to sleep]

Dat had ik nodig, top!!!
Ik heb een heel irritante set staan die na 10 minuten niet gebruiken gaat slapen en dan is het een ergernis om dat weer op te starten (moet je naar ander hdmi kanaal switchen voor die interface omdat het niet met de remote kan).

eigenlijk zou ik zoiets willen voor de hele shield, dus ook buiten kodi / spmc om.
Nu laten de kids vaak alles aanstaan en lopen dan weg en dan is het geluid gaan slapen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2017 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:39:
Voor de 5.* updates had ik een perfecte SPMC media box, en sinds de recente updates is het een groot drama. Nagenoeg alle video content stottert (om de paar sec een hickup). Vaak start ik een video en krijg ik geen geluid, afspelen stoppen en weer herstarten geeft dan is er opeens wel geluid. Geluid vaak out-of-sync.

Heeft iemand een set van settings welke goed zouden moeten werken?

Heb een simpele setup: shield->hdmi->marantz nr1601 receiver->hdmi->sony lcd.

edit: volgens mij is het idd voor mij ook sinds de 5.? updates
Ik heb het idee dat SPMC een uopdate nodig heeft, de nieuwe Kodi 17 werkt namelijk wel prima hier.
Men is bezig met een 16.0.0 versie welke nog in de beta fase zit.
Het probleem met geluid is op te lossen door een drie seconden pauze te gebruiken bij de auto-refresh switch.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2017 20:02 ]

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Is er iemand die de shield 2017 (non pro) gebruikt met een logitech harmony touch icm een mce ir receiver? Zo ja werkt dit enigszins en welke apparaten/activiteiten heb je daarvoor aan moeten maken? Ik lees namelijk verschillende berichten hierover en dat dit deels of niet werkt en dat je dan veroordeeld bent aan een Flirc of harmony hub.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• JBS
  • Niet online

JBS

renzo4000 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:17:
Is er iemand die de shield 2017 (non pro) gebruikt met een logitech harmony touch icm een mce ir receiver? Zo ja werkt dit enigszins en welke apparaten/activiteiten heb je daarvoor aan moeten maken? Ik lees namelijk verschillende berichten hierover en dat dit deels of niet werkt en dat je dan veroordeeld bent aan een Flirc of harmony hub.
De officiële MCE remote werkt helaas niet. Zie
JBS in "NVIDIA Shield Console"

• renzo4000
Ik heb niet de MCE remote maar logitech harmony touch, het betreft alleen de MCE IR receiver die in staat moet zijn om allerlei IR codes te ontvangen en door te geven.

Deze dus:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.redmondpie.com/wp-content/uploads/2008/07/microsoft-remote-control-receiver-10a-for-media-center-pc-thumb.jpg

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Tylen

Tylen

Die werkt niet renzo. Ik heb dezelfde combi.

Echt el cheapo ir ontvanger moet je hebben. Die sturen keyboard strokes door dus android ziet dat als keyboard. Die werken wel.

• renzo4000
Maar gebruikte je de officiële MCE remote op die IR ontvanger of een harmony remote icm de MCE IR receiver? Want ik begreep juist dat het om de microsoft remote gaat die een bepaalde codering (R6?) gebruikt maar dat de ontvanger gewoon een "standaard" ir ontvanger is die alle IR signalen kan doorgeven.

Welke ontvanger heb je nu gebruikt? Heb je een linkje wellicht?

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:25

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

renzo4000 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:17:
Waarom wil je dit met een aparte ontvanger? Heb ook een harmony touch en bedienen via Bluetooth werkt perfect.

• JBS
  • Niet online

JBS

JBS schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:50:
Heb RetroArch op m'n Shield (2017) geïnstalleerd en een rom voor Mario toegevoegd.
Met m'n USB NES controller kan ik wel door het menu van de Shield bladeren, maar binnen RetroArch werkt deze niet. Nadat ik onder Input instellingen en 'Input User 1 Binds' wissel van Shield controller naar USB input, werkt zowel de Shield afstandsbediening als de NES USB controller niet meer. Iemand deze combinatie toevallig wel werkend?
Toevallig iemand ervaring met NES USB controller en de Shield (2017) in combinatie met een emulator?

• renzo4000
Ik heb de standaard Harmony Touch, deze heeft geen bluetooth daarvoor heb je dus een harmony hub nodig die ik niet heb. Een om daar nu +€100 voor bij te leggen vind ik te gortig.

• Tylen

Tylen

renzo4000 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:16:
Maar gebruikte je de officiële MCE remote op die IR ontvanger of een harmony remote icm de MCE IR receiver? Want ik begreep juist dat het om de microsoft remote gaat die een bepaalde codering (R6?) gebruikt maar dat de ontvanger gewoon een "standaard" ir ontvanger is die alle IR signalen kan doorgeven.

Welke ontvanger heb je nu gebruikt? Heb je een linkje wellicht?
Ik heb de officiële MCE ONTVANGER. En die bedien ik met een harmony. En dat werkt niet. Die ontvanger wordt niet herkent. Idd door die codering.

Anders een group buy doen op ebay? voor ir ontvangertjes die wel werken

• catchingfire
winwiz schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:52:

Thanks, vond hier (https://github.com/koying/SPMC/wiki) ook een mooie guide over het instellen van de video settings. Eerste indruk is dat het nu weer soepel loopt!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:01:
[...]

Het probleem met geluid is op te lossen door een drie seconden pauze te gebruiken bij de auto-refresh switch.
Lost dat bij jou ook de video/audio sync problemen op?

• renzo4000
Heb nu voor een paar euro deze remote + receiver gekocht. Hopelijk werkt dit dan wel met de Harmony Touch ...In de reviews wordt ook aangegeven dat ie werkt met een android box.

Zo niet, kan ik er vast wel iemand blij mee maken :)

Afbeeldingslocatie: https://thumbs.ebaystatic.com/images/g/dG8AAOSwa81XRdy6/s-l225.jpg

• Tylen

Tylen

Let me know ;)

Verwijderd

waarom willen jullie allemaal een andere remote? Dat kleine ding wat erbij zit bevalt me eigenlijk wel. Ok, vooruit of achteruitspoelen vergt een extra handelding, maar voor de rest?

Wat heeft een extra remote voor jullie als voordeel dat je er zoveel interesse in hebt? Ik denk dat ik misschien wat mis omdat ik het niet begrijp? Als je geen kleine remote van Nivdia erbij hebt en met de controller aan de slag gaat zou ik ook een remote willen hebben, maar voor de rest?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2017 16:22 ]

• schumi2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:22:
waarom willen jullie allemaal een andere remote? Dat kleine ding wat erbij zit bevalt me eigenlijk wel. Ok, vooruit of achteruitspoelen vergt een extra handelding, maar voor de rest?

Wat heeft een extra remote voor jullie als voordeel dat je er zoveel interesse in hebt? Ik denk dat ik misschien wat mis omdat ik het niet begrijp? Als je geen kleine remote van Nivdia erbij hebt en met de controller aan de slag gaat zou ik ook een remote willen hebben, maar voor de rest?
Harmony zodat men waarschijnlijk niet met 5 remotes op de bank zit om bv de receiver, tv, philips hue en shield te moeten bedienen ;)

Verwijderd

schumi2004 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:36:
Harmony zodat men waarschijnlijk niet met 5 remotes op de bank zit om bv de receiver, tv, philips hue en shield te moeten bedienen ;)
Ah, ok. Ik gebruik hdmi cec en dat werkt eigenlijk heel goed op dit moment.

• Tylen

Tylen

Harmony heeft activiteiten.

Alles met 1 afstandsbediening en met 1 klik alle apparaten aan en op de juiste sources etc. Helemaal top

• Merdera
Mooi dat de meningen zo kunnen verschillen, heb zelf ook een harmony, maar die ligt al maanden in de la, kan niet wennen dat alle knopjes net anders zitten dan op het origineel.

De kleine remote van de shield bevalt me ook nog prima, op een kleine hapering afentoe in SPMC na.

• MaDLiVe
  • Laatst online: 19:17

MaDLiVe

.-Observer-.

De gemiddelde versterker en tv doen tegenwoordig toch alles zelf wel redelijk ok dmv HDMI-CEC? Zelfs mijn oude Yamaha rx-667 doet dat prima, geen remote voor nodig, alles is aangesloten via de receiver.

De shield zelf bedien ik of met de remote van de tv, of met mijn telefoon, wat zeer prima werkt. Enige reden waarom ik de shield remote nog wel zou willen is vanwege de headphone ingang, maar vind dat geen 50 euro waard. De controller die erbij zat ligt hier stof te happen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• schumi2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
MaDLiVe schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:59:
De gemiddelde versterker en tv doen tegenwoordig toch alles zelf wel redelijk ok dmv HDMI-CEC? Zelfs mijn oude Yamaha rx-667 doet dat prima, geen remote voor nodig, alles is aangesloten via de receiver.

De shield zelf bedien ik of met de remote van de tv, of met mijn telefoon, wat zeer prima werkt. Enige reden waarom ik de shield remote nog wel zou willen is vanwege de headphone ingang, maar vind dat geen 50 euro waard. De controller die erbij zat ligt hier stof te happen.
Dat is misschien wel zo maar niet elke gebruiker heeft een gemiddelde versterker thuis staan ;)
Ik niet in iig, ik heb nog een oude Yamaha RX-V650 , werkt nog helemaal prima maar mist net de moderne aansluitingen etc en om daar nu persee een nieuwe voor aan te schaffen vind ik een Harmony remote een uitkomst ;)

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:22
renzo4000 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:06:
Heb nu voor een paar euro deze remote + receiver gekocht. Hopelijk werkt dit dan wel met de Harmony Touch ...In de reviews wordt ook aangegeven dat ie werkt met een android box.
Deze heb ik ook. Eerst gebruikt met de Raspberry Pi 2, toen met een Android S905 media player kastje met LibreELEC en nu met de Shield TV 16 GB (2017).

Werkt prima, alleen worden helaas niet alle toetsen gezien door Android/Kodi.

Tip 1: Kies in de Harmony software voor een Chinavision Media Center PC (CVSB-983).

Tip 2: Gebruik in Kodi de add-on Keymap Editor om toetsen van de ab te koppelen aan functies in Kodi.

Verwijderd

Tylen schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:48:
Harmony heeft activiteiten.
Alles met 1 afstandsbediening en met 1 klik alle apparaten aan en op de juiste sources etc. Helemaal top
Nou, daar dacht ik op een gegeven moment anders over. Dan had ik activiteit mediaplayer kijken en had een vertraging ingebouwd, maar zowel mijn vrouw als kinderen kreeg het voor elkaar een deel van de apparaten op te starten en dan zaten ze klem. Dus geef mij hdmi cec maar. Gaat er iets mis? Gewoon alles uit en opnieuw starten en klaar. Met de harmony zat je dan op een verkeerd hdmi kanaal of wat dan ook.

Het overkwam mij natuurlijk nooit, maar de rest wel en dan kreeg ik telefoontjes op het werk omdat iemand iets thuis niet kon zien en was ik een lopende helpdesk.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2017 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megamind
Daarvoor heb je de Help knop op de AB ;)

• Tylen

Tylen

Dan druk je idd op help.

Of uit en activiteit opnieuw.

Maar ik vind de harmony ruk omdat hij zo traag is met snelle toetsdrukken. Dus vanavond eens met die cec spelen. ;) is dat ergens een guide van? Hahaha

• DaveD1109
  • Laatst online: 14:37
Beetje off topic, maar wie gebruiken allemaal de spraak functies?

Ik las een stuk op anomynus over het feit dat Google alles opslaat wat je inspreekt.
Ik heb via mijn account pagina na wat speurwerk het gevonden en schrok toch wel om mijn eigen stem, die van mijn dochtertje en mijn vrouw te horen!
Dit liep terug tot ergens in 2015 en het was echt een hele lijst wat zij opslaan.

Nu luistert de 2017 versie geloof ik continu mee ivm smart home dus ben erg nieuwsgierig wat Google daarvan opslaat!
Iemand hier toevallig al eens naar gekeken via zijn account pagina?

DaveD

Verwijderd

Pusherman_ schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:18:
[...]

Lost dat bij jou ook de video/audio sync problemen op?
In SPMC niet helaas, in KODI 17 heb ik daar veel minder last van. In 3.3 had ik in beide versies nooit last.

Verwijderd

DaveD1109 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 20:10:
Beetje off topic, maar wie gebruiken allemaal de spraak functies?

Ik las een stuk op anomynus over het feit dat Google alles opslaat wat je inspreekt.
Ik heb via mijn account pagina na wat speurwerk het gevonden en schrok toch wel om mijn eigen stem, die van mijn dochtertje en mijn vrouw te horen!
Dit liep terug tot ergens in 2015 en het was echt een hele lijst wat zij opslaan.

Nu luistert de 2017 versie geloof ik continu mee ivm smart home dus ben erg nieuwsgierig wat Google daarvan opslaat!
Iemand hier toevallig al eens naar gekeken via zijn account pagina?
Huh? Ik gebruik dat vaak, iedereen hier volgens mij. Maar je kan dat dus terugluisteren? Ik ga even zoeken wat er bij mij staat.

Edit: ik kan het niet vinden, kan je mij ongeveer in de juiste richting sturen waar je dit kan beluisteren? Ik schrik hier namelijk wel van.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2017 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Laatst online: 14:37
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:12:
[...]

Huh? Ik gebruik dat vaak, iedereen hier volgens mij. Maar je kan dat dus terugluisteren? Ik ga even zoeken wat er bij mij staat.

Edit: ik kan het niet vinden, kan je mij ongeveer in de juiste richting sturen waar je dit kan beluisteren? Ik schrik hier namelijk wel van.
In dit artikel staat alle info en waar je moet kijken!

http://www.anonews.co/google-quietly-records/

DaveD

Verwijderd

Raar, ik heb geen activiteiten daar staan, ik ga er even induiken hoe dat kan.

Dat audio gedeelte is niet uit te zetten meen ik?
Pagina: 1 ... 25 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.