Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 14:37
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 23:05:
Raar, ik heb geen activiteiten daar staan, ik ga er even induiken hoe dat kan.

Dat audio gedeelte is niet uit te zetten meen ik?
Dat ben ik ook nog aan het uitzoeken!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 10:44
Heel gek! Na de 5.1 update werkt mijn remote niet meer want ik krijg geen verbinding. Heb de remote verwijderd en weer geprobeerd te koppelen maar zonder succes. Meer mensen last van gehad?

oh... Je moet nu tegenwoordig anders pairen met je remote. Je moet terug en rondje ingedrukt houden ipv de bovenste knop. Tijdens het pairen geeft de shield ook aan dat het op de oude manier moet.

[ Voor 34% gewijzigd door exi22 op 24-02-2017 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:11
cky schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:13:
[...]

Ok daar was ik inderdaad al bang voor. Maar als ik hem wel zou mounten als adoptable storage zou het dan wel werken? Kun je dan vanaf je windows pc wel write naar deze schijf doen?

En zoja kun je iets vertellen over de snelheid?
Is dit nog gelukt? Heb sinds gister de Shield en ontvang vandaag een 6TB HD. Die plaats ik in een behuizing en vervolgens wil ik die 'integreren' in de Shield. Kan ik de schijf dan op mijn PC benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Is er eigenlijk een manier om de Shield met de afstandsbediening van mijn Marantz SR7005 te bedienen? Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen. Alles met CEC staat aan. Op internet lees ik eigenlijk vooral dat je met CEC de remote van je TV kunt gebruiken, mijn TV is een oudje en kent dus nog geen CEC.

[ Voor 35% gewijzigd door the-body op 24-02-2017 11:53 ]

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

JBS schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:50:
Heb RetroArch op m'n Shield (2017) geïnstalleerd en een rom voor Mario toegevoegd.
Met m'n USB NES controller kan ik wel door het menu van de Shield bladeren, maar binnen RetroArch werkt deze niet. Nadat ik onder Input instellingen en 'Input User 1 Binds' wissel van Shield controller naar USB input, werkt zowel de Shield afstandsbediening als de NES USB controller niet meer. Iemand deze combinatie toevallig wel werkend?
Google Play: NES.emu geïnstalleerd op m'n Shield en dat werkt perfect in combinatie met de NES USB controller. Waar er een input lag merkbaar was bij het spelen via RetroPie op een Raspberry PI is dat met NES.emu op de Shield niet merkbaar. Ook het geluid werkt direct, dat was met RetroArch niet het geval.

Met dank aan @Verwijderd voor het delen van zijn ervaringen met NES.emu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the-body schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:50:
Is er eigenlijk een manier om de Shield met de afstandsbediening van mijn Marantz SR7005 te bedienen? Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen. Alles met CEC staat aan. Op internet lees ik eigenlijk vooral dat je met CEC de remote van je TV kunt gebruiken, mijn TV is een oudje en kent dus nog geen CEC.
bij mijn twee sets regelt de tv het allemaal, geluid zachter gaat ook via de tv naar de versterker. Kennelijk speelt de tv een rol in het verdelen van de cec. Geen idee hoe je dat kan omzeilen, het werkt bij mij gelijk uit de doos zeg maar. Heb niets speciaals ingesteld. Ik heb nog getest of ik met de afstandsbediening van mijn home cinema set en van mijn versterker een netflix stream kan pauzeren, maar dat werkt niet. Wel met de tv afstandsbediening.

Ik zou er geen nieuwe tv voor kopen trouwens. Je kan natuurlijk wel de volume schuif op de shield gebruiken (geen idee of die op de 2017 versie zit, maar op mijn 2015 versie wel).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2017 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:17

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:07:
[...]

bij mijn twee sets regelt de tv het allemaal, geluid zachter gaat ook via de tv naar de versterker. Kennelijk speelt de tv een rol in het verdelen van de cec. Geen idee hoe je dat kan omzeilen, het werkt bij mij gelijk uit de doos zeg maar. Heb niets speciaals ingesteld. Ik heb nog getest of ik met de afstandsbediening van mijn home cinema set en van mijn versterker een netflix stream kan pauzeren, maar dat werkt niet. Wel met de tv afstandsbediening.

Ik zou er geen nieuwe tv voor kopen trouwens. Je kan natuurlijk wel de volume schuif op de shield gebruiken (geen idee of die op de 2017 versie zit, maar op mijn 2015 versie wel).
Hier regelt de tv het ook. Als in volume kan ik wel regelen met de remote van de versterker (redelijk logisch) maar al het andere moet echt met de remote van de tv (die ook een stuk compacter is en fijner in gebruikt). Maar moet toch eerlijk zeggen dat ik het meeste met de AndroidTV app doe.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de afstandsbediening van de tv bedien ik hier bij mijn tww tv's ook het volume. Cec is niet helemaal ideaal. als ik instellingen van de tv wil aanpassen gaat hij dan naar de i stellingen van een mediaspeler bijvoorbeeld.

Maar voor vrouw en dochter is dit ideaal, mijn zoon en ik kunnen wel zonder cec. Ala het werkt is het prima, maar ideaal, ach, dat is een logitech harmony helaas ook niet. En het is altijd ook wel vermakelijk als de vrouwen hier iets njet begrijpen en mijn zoon of ik op een paar knoppen drukken en roepen: het werkt toch prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-08 10:54
Hoi

Ik heb begrepen dat om Amazon Prime Video te kijken, je location services moet uitzetten. Maar als je dat doet, wat werkt er dan niet meer? En is GameNow overal verkrijgbaar of alleen in bepaalde landen? Dank je voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer het uit, je zet het zo weer terug. Bij mij bleef trouwens alles werken, maar wellicht verschilt het per app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-08 10:54
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2017 @ 10:03:
probeer het uit, je zet het zo weer terug. Bij mij bleef trouwens alles werken, maar wellicht verschilt het per app.
Ik heb er nog geen. Zit erover te denken. Maar voor deze prijs gaan we eerst eens goed navragen wat er kan en niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:04
Hoe zorg ik ervoor dat als ik via Google Cast TV kijk via de Shield TV, de beeldfrequentie naar 50hz wordt geschakeld? Nu wordt alles op 60hz weergegeven en is het beeld erg schokkerig. Bij een Chromecast heb je de mogelijkheid 50hz mode aan te vinken om dit te voorkomen (via de apparaat settings in Google Home), maar deze optie zie ik nergens voor de Shield TV.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PatrickC schreef op zondag 26 februari 2017 @ 14:35:
Hoe zorg ik ervoor dat als ik via Google Cast TV kijk via de Shield TV, de beeldfrequentie naar 50hz wordt geschakeld? Nu wordt alles op 60hz weergegeven en is het beeld erg schokkerig. Bij een Chromecast heb je de mogelijkheid 50hz mode aan te vinken om dit te voorkomen (via de apparaat settings in Google Home), maar deze optie zie ik nergens voor de Shield TV.
Op de shield naar instellingen, dan display and sound en daar op resoultion klikken en de optie met 50Hz kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:04
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2017 @ 14:51:
[...]

Op de shield naar instellingen, dan display and sound en daar op resoultion klikken en de optie met 50Hz kiezen
Thanks! Maar het beeld via de Shield TV is nog steeds schokkerig tov beeld via de Chromecast. TV geeft nu wel aan dat de refreshrate 50hz is. De gebruikte app is trouwens de Fox Sports app. Het lijkt er op dat de Google Cast in de Shield TV een mindere beeldkwaliteit geeft dan een Chromecast.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ziggo hebt kan je ook fox casten vanaf de ziggo horizon go app, misschien werkt dat beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
Ik heb nu een paar daagjes een Shield (2017, 16GB) en de eerste indruk na ~2 uurtjes gebruik is erg positief. Alleen heb ik vaker aan de rechter kant van het beeld een bolletje te staan. Voor mijn gevoel is dit iets van notificaties? Maar hoe open ik dit? Zowel met de Remote als Controller lukt het mij niet om dat bolletje te focussen. Ik heb nu ook Kodi geïnstalleerd (o.a. omdat er nog geen SPMC van Krypton is) en het bolletje blijft dan ook over de video heen staan, dus dat lijkt mij ook niet de bedoeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wesley1980
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-09 16:20
Dat bolletje is notificatie van ES file explorer.
Je kan het uitzetten, maar ik ben zelf overgegaan naar total commander voor bestands beheer.
Mij te veel rommel in die nieuwe ES versie

[ Voor 58% gewijzigd door wesley1980 op 28-02-2017 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
wesley1980 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:43:
Dat bolletje is notificatie van ES file explorer.
Lijkt mij eerder een generiek notificatie bolletje, want toen ik in Kodi een serie aanzette bevatte het een heel klein plaatje wat verdacht veel leek op artwork van de serie (hetzelfde als je op Android telefoon ook dat cover image hebt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Het is absoluut file explorer!

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley1980
Zit vol met bloatware en is niet meer aan te raden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
* RobertMe verwijderd ES File explorer weer. Had het sowieso alleen even nodig om voor Kodi een advancedsettings.xml aan te maken.

Kans dat ik op een later moment nog de files in ga duiken lijkt mij klein. Maar suggesties voor alternatieven worden wel gewaardeerd.

Nu ik er meer over nadenk klopt het ook. Gisteren zitten Netflixen en was het er niet. Maar dat was dan ook na een "reboot". Nu gekeken om Kodi juist aan de praat te krijgen en dus ES File Explorer gebruikt en nu was het er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley1980
Alternatief gaf ik je net al, Total Commander werkt prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
wesley1980 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:58:
Alternatief gaf ik je net al, Total Commander werkt prima hier.
offtopic:
Ik las de ninja edit pas na mijn laatste post. Zal het sowieso gaan installeren als vervangen van ES File Explorer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ES File Explorer oplossing:

https://www.h3xed.com/mob...file-explorer-for-android

Bevalt mij persoonlijk beter dan wat jullie nu van plan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley1980
Echt ongelooflijk eigenlijk , maar de kids hier spelen gewoon liever op de shield spellen als hungry shark of real racing 3 dan de vele spellen van de ps4 of pc.
Moet zeggen dat real racing 3 me ook een beetje het oudere gran turismo gevoel geeft.

De 70+ gig 4k films met dts-hd spelen ook prima af met spmc vanaf een win.10 pc
Voorlopig zie ik nog weinig meerwaarde in kodi 17.
voordeel is wel dat je ze beide tegelijk erop kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Real racing 3 speel ik hier ook continue 👍🏻

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merdera
  • Laatst online: 14-09 01:27
Vraagje, ik heb een 128GB usb stick bijgestoken in mijn shield tv 16 GB, en ik kan nu idd mijn apps overzetten, maar ik kan nergens vinden of dit ook selectief kan, dat ik zelf kan kiezen welke apps op intern blijven en welke naar de usb gaan/geinstalleerd worden.

Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merdera schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:39:
Vraagje, ik heb een 128GB usb stick bijgestoken in mijn shield tv 16 GB, en ik kan nu idd mijn apps overzetten, maar ik kan nergens vinden of dit ook selectief kan, dat ik zelf kan kiezen welke apps op intern blijven en welke naar de usb gaan/geinstalleerd worden.
Dit kan je per app instellen, althans bij de meeste apps. De spotify app kan je bijvoorbeeld niet verplaatsen. Maar de meeste anderen wel als je ze gedownload hebt uit de store of zelf geinstalleerd hebt op een andere manier. Je moet naar de instellingen en dan (uit mijn hoofd) naar apps en daar op elke app klikken en dan kan je het aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merdera
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:43:
[...]

Dit kan je per app instellen, althans bij de meeste apps. De spotify app kan je bijvoorbeeld niet verplaatsen. Maar de meeste anderen wel als je ze gedownload hebt uit de store of zelf geinstalleerd hebt op een andere manier. Je moet naar de instellingen en dan (uit mijn hoofd) naar apps en daar op elke app klikken en dan kan je het aanpassen.
Bedankt, ik ga dat eens bekijken, ik zat bij opslag te kijken, en daar lijkt het alleen alles of niets te zijn.

EDIT : werkt idd precies zoals je beschrijft, niet alle apps zijn te verplaatsen, maar je kan het wel per app bekijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Merdera op 01-03-2017 01:21 ]

Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Ik vind persoonlijk Kodi 17 veel beter dan SPMC. Heb veel minder audio sync issues of haperingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ik zit eens wat door de NVidia Games store te bladeren, en nu vraag ik mij af: als je een Android spel koopt, is dit dan ook beschikbaar in de gewone Play Store?
Zo zie ik bv GTA Vice City wel in de NVidia Games store, voor €5,50, maar niet in de Google Play Store op de SHIELD. Als ik echter op mijn telefoon zoek in de Play Store is het spel daar wel beschikbaar. Maar als ik het koop in NVidia Games, is het dan ook beschikbaar op andere Android apparaten (telefoon dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
wimpie007 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:12:
Ik vind persoonlijk Kodi 17 veel beter dan SPMC. Heb veel minder audio sync issues of haperingen
Idem! Perfect 5.1 geluid. Gister de eerste keer een dts hd die het door de beperking van mn reciever geen geluid gaf. Maar alle anderen gaan perfect!!!👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley1980
Hd-dts werkt bij mij op spmc en kodi17 goed. Ik gebruik vooralsnog spmc omdat ik daar een betere scaler kan gebruiken. Een andere optie is om de Shield en kodi in 1080p te zetten ipv 4k Dan kan ik de betere scaler van de tv gebruiken. 1 van de weinig echte nadelen van een Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:54

Nitai

Live the life you love.

Wat voor receiver gebruiken jullie? Ik heb nu een Marantz NR16006 en ik krijg het geluid niet goed in SPMC.

Als ik deze aanbevolen settings gebruik dan heb ik DTS-HD in films, maar m'n series alleen omgevingsgeluid en geen stemmen.
https://github.com/koying...hield-TV-and-AV-Receivers

Wordt er helemaal gek van, dus maar weer uitgezet en stereo upmix gedaan. Ik kijk meer series dan films.
Ik denk dat het aan die receiver ligt, want m'n ONKYO die ik hiervoor had nergens last van.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley1980
Denon 2300 en hiervoor met onkyo 606, beide werken perfect

Wat zou kunnen is dat je ac3 en e-ac op pass through heb staan en je reciever dat niet ondersteunt.
Die fout heb ik zelf al eens eerder gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

wesley1980 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:34:
Denon 2300 en hiervoor met onkyo 606, beide werken perfect

Wat zou kunnen is dat je ac3 en e-ac op pass through heb staan en je reciever dat niet ondersteunt.
Die fout heb ik zelf al eens eerder gemaakt.
Ik ga het proberen, thnx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:11
Ik heb de Nvidia Shield van 2015 altijd goed kunnen gebruiken, maar sinds de laatste update van Nvidia (5.1) loopt hij wel erg vaak vast.
Het gebeurt in het hoofdmenu, tijdens kijken van Youtube, gebruik van Kodi of Plex.

Wat heb ik al gedaan : Terug naar fabrieksinstellingen gezet en console eens goed stofvrij gemaakt, maar helaas nog geen succes.

Helaas kom ik weinig vergelijkbare problemen tegen en begin ik heel erg bang te worden dat dit een gevalletje RMA gaat worden.

Hopelijk heeft iemand van jullie nog tips. (of misschien wel hetzelfde probleem gehad en succesvol opgelost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapp-it
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:51
slayerrp schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:36:
Ik heb de Nvidia Shield van 2015 altijd goed kunnen gebruiken, maar sinds de laatste update van Nvidia (5.1) loopt hij wel erg vaak vast.
Het gebeurt in het hoofdmenu, tijdens kijken van Youtube, gebruik van Kodi of Plex.

Wat heb ik al gedaan : Terug naar fabrieksinstellingen gezet en console eens goed stofvrij gemaakt, maar helaas nog geen succes.

Helaas kom ik weinig vergelijkbare problemen tegen en begin ik heel erg bang te worden dat dit een gevalletje RMA gaat worden.

Hopelijk heeft iemand van jullie nog tips. (of misschien wel hetzelfde probleem gehad en succesvol opgelost)
Ik heb hier sinds de 5.1 update veel problemen met SPMC i.c.m. Tvheadend. Vastlopers, beeld wat stottert, geluid wat wegvalt. Ik heb hetzelfde gedaan wat jij hebt gedaan namelijk een factory reset maar dat bood geen soelaas voor mij helaas :X Ik heb op het ogenblik, live tv is main stream hier iets met vrouw enzo ;) , maar van ellende een el cheapo CE doosje neer gezet totdat ik kan achterhalen waar het nu niet goed gaat in mijn opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
Zapp-it schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:51:
[...]

Ik heb hier sinds de 5.1 update veel problemen met SPMC i.c.m. Tvheadend. Vastlopers, beeld wat stottert, geluid wat wegvalt. Ik heb hetzelfde gedaan wat jij hebt gedaan namelijk een factory reset maar dat bood geen soelaas voor mij helaas :X Ik heb op het ogenblik, live tv is main stream hier iets met vrouw enzo ;) , maar van ellende een el cheapo CE doosje neer gezet totdat ik kan achterhalen waar het nu niet goed gaat in mijn opstelling.
Als ik het Nvidia forum lees, zijn er veel mensen met veel rare problemen na 5.1.
Ik heb daar m'n probleem ook maar gepost, misschien dat CS een fix heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ben ik blij dat ik geen 5.1 set meer heb, maar overal een soundbar met woofer. Scheelt boel ellende en mijn vrouw en kids kunnen ermee overweg.

Films kijk ik toch in de bios voor 90%.

Ik herken de ellende van jaren geleden maar die soundbars kopen die met hdmi cec werken was een van de beste kopen van de afgelopen jaren voor mij. Wat een irritiatie als het niet werkt, ik leef met jullie mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesley1980
Sinds 1 Maart is er een nieuwe Spmc uitgekomen. Misschien lost dit wat problemen op. Te downloaden via https://github.com/koying/SPMC/releases/tag/16.6.0-spmc

De aarch64 versie is voor de shield

16.6.0 (2017/03/01)
ADD: “Visible behind” for Android TV
ADD: “Now playing” for Android TV
FIX: HD audio IEC on N (Shield + Mi)
FIX: use PT RAW for re-encoding if selected- FIX: 3D -> 2D in amcs
FIX: windowed amc
ADD: Dynamic amcs surfaces
FIX: amcs rotation
FIX: plugin cache
ADD: zeroconf via API
FIX: 4K GUI
FIX: High CPU load
ADD: Smoothstreaming
FIX: crash on exit with NFS

[ Voor 3% gewijzigd door wesley1980 op 07-03-2017 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapp-it
wesley1980 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:26:
Sinds 1 Maart is er een nieuwe Spmc uitgekomen. Misschien lost dit wat problemen op. Te downloaden via https://github.com/koying/SPMC/releases/tag/16.6.0-spmc

De aarch64 versie is voor de shield

16.6.0 (2017/03/01)
ADD: “Visible behind” for Android TV
ADD: “Now playing” for Android TV
FIX: HD audio IEC on N (Shield + Mi)
FIX: use PT RAW for re-encoding if selected- FIX: 3D -> 2D in amcs
FIX: windowed amc
ADD: Dynamic amcs surfaces
FIX: amcs rotation
FIX: plugin cache
ADD: zeroconf via API
FIX: 4K GUI
FIX: High CPU load
ADD: Smoothstreaming
FIX: crash on exit with NFS
Die had ik al geprobeerd, maar dat ging ook niet helemaal lekker met mijn omgeving, maar anyway thanx voor de link! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
Zapp-it schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:51:
[...]

Ik heb inmiddels mijn Shield succesvol gedowngrade naar 5.0.2.
Sindsdien geen vastlopers meer _/-\o_

Nu nog ff de constante meldingen van nieuwe versie wegslopen en dan draait hij de komende tijd maar lekker op 5.0.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapp-it
slayerrp schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:55:
[...]

Nu nog ff de constante meldingen van nieuwe versie wegslopen en dan draait hij de komende tijd maar lekker op 5.0.2
Goed om te weten dat het met een downgrade van de FW is opgelost! ;) Ik denk dat ik even wacht, als het niet te lang duurt, op een eventuele nieuwe beta FW voor de Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
De 70+ gig 4k films met dts-hd spelen ook prima af met spmc vanaf een win.10 pc
Voorlopig zie ik nog weinig meerwaarde in kodi 17.
voordeel is wel dat je ze beide tegelijk erop kan hebben.
Je hebt ook nog de Kodi fork MrMc (wel betaald, geloof E. 3,99), die prima alle HD formaten afspeeld en bitstreamed. MrMc werkt nu op de FireTV, Shield, AppleTV en iOS. Doel van MrMC was ooit om een opgeschoonde code-base te hebben zodat ie in de Apple appstore kon staan (dus geen plugins). Google is blijkbaar minder kritisch.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merdera
loekf2 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:13:
[...]

Je hebt ook nog de Kodi fork MrMc (wel betaald, geloof E. 3,99), die prima alle HD formaten afspeeld en bitstreamed. MrMc werkt nu op de FireTV, Shield, AppleTV en iOS. Doel van MrMC was ooit om een opgeschoonde code-base te hebben zodat ie in de Apple appstore kon staan (dus geen plugins). Google is blijkbaar minder kritisch.
ter info : MrMC staat ook in de apple appstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:37
Elke keer als ik mijn nvidia shield uitzet dan gaat mijn tv ook uit ( heb de 2017 versie) heb de hdmi kabel in andere poort gezet maar helpt ook niet.

Ligt dit aan nvidia....

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Check even je CEC instellingen van NVIDIA en je tv

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merdera schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:12:
[...]

ter info : MrMC staat ook in de apple appstore.
het is wat offtopic, maar heb je daarmee met de mkv's ook geluid? Zitten die licenties erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
renzo4000 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:40:
Check even je CEC instellingen van NVIDIA en je tv
Yep dat was hem.

Nu kom ik het volgende tege, nvidia shield gaat eigenlijk nooit echt uit.Dat ding blijft in slaapstand, google wil zeker dat we non stop verbonden zijn.

Maar als ik de shield via instellingen-about-power off, dan gaat die blijkbaar wel helemaal uit maar dan krijg ik hem niet meer aan met de remote. Moet de voeding uithalen en terug in zetten dan doet die het weer.

Niet dat ik die optie vaak ga gebruiken, alleen beetje jammer dat die nooit helemaal uit kan.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyJoe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-03 13:47
Dat is een van de dingen die anders zijn aan de 2017 versie van de ShieldTV t.o.v de 2015 versie. Daar kon je de STV namelijk wel via het menu uitzetten (niet dat ik het vaak gebruik). Schijnbaar heeft NVIDIA besloten dat dit een niet zo nuttige optie was.

Op de forums zei iemand dat de "instellingen-about-power off" optie alleen bedoeld was voor wanneer je de STV wilde vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Laatst online: 19:32
Verwijderd schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:34:
[...]

het is wat offtopic, maar heb je daarmee met de mkv's ook geluid? Zitten die licenties erin?
Ja en ja (daarom betaal je voor de app (deel licenties en een deel development)). Ik gebruik MrMC dagelijks en bevalt prima.

[ Voor 14% gewijzigd door wilbert11 op 09-03-2017 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen86
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Volgens mij was dit nog niet eerder gepost, anders excuus voor extra post.

Het is me gelukt om de meest recente ziggo go apk (2.3.15) te installeren op de Shield 2017 door te sideloaden. Dit was, bij mij, met de vorige versie niet mogelijk. Met de sideload launcher kan de ziggo go app gestart worden.

De bediening lukt mij nu nog alleen met de gamecontroller. Deze kan een muispijl bedienen met de rechterstick, wat met de afstandsbediening niet kan. Wellicht iemand tips?

Foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:28

6Pac

"Roma Victor"

Heb v/d week geforce experience geupgrade naar 3.4.0.70 om te kijken of mijn (2015) Shield game controller op mijn PC werkend kon krijgen... en het werkt..deels

Als ik de controller aan mijn PC koppel worden er wel een of andere driver geïnstalleerd maar kan ik onder devices en printers verder niet niets aanpassen omdat de game controller niet in de lijst voorkomt.

het gekke is dat de controller wel werkt als ik een game start, maar zou graag ook evt. de settings willen bekijken/wijzigen, buttons remappen, ed..

Weet iemand of dit voor elkaar te krijgen is, en hoe?

Bij voorbaat dank

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Is het voor gebruikers van SPMC herkenbaar dat bij het pauzeren en hervatten van een video het pakweg 2-3 seconden duurt voordat het geluid ook hoorbaar is? Dit ervaar ik overigens ook bij het starten van een nieuwe video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley1980
Updated as of Shield Experience 5.1 and SPMC 16.6

After you have upgraded to Shield Experience 5.1 and SPMC 16.6, you should switch your audio passthrough settings to IEC, as described below. Similarly, we recommend that you adjust your display refresh rate = on start / stop, and pause during refresh change = 3.0 seconds to avoid related passthrough audio issues

Videos > Playback > sync playback to display should always be set to off when using passthrough audio.

Additionally, we recommend adding a delay between 2.5 and 4 seconds during a refresh rate change.

Keep audio devices alive = 10 Minutes [this will prevent your AVR from going to sleep]

probeer deze stappen eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Iemand goede videoplayer voor de shield...of gebruikt iedereen hier kodi voor het afspelen van videos.

Heb mx player geprobeerd,maar die speelt helaas niet alle audibestanden af. Vlc player werkt goed.

Jammer dat nvidia geen eigen videospeler app heeft die alles ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Waarom geen kodi gebruiken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel94
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-08 22:15
Amaze86 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 11:30:
Iemand goede videoplayer voor de shield...of gebruikt iedereen hier kodi voor het afspelen van videos.

Heb mx player geprobeerd,maar die speelt helaas niet alle audibestanden af. Vlc player werkt goed.

Jammer dat nvidia geen eigen videospeler app heeft die alles ondersteund.
Archos Video player is een goed alternatief. Wel even "All codecs for archos video" er bij installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
slayerrp schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:55:
[...]

Helaas toch weer vastlopers gehad, zowel in Kodi, youtube als het main menu. Begin toch langzaam te vrezen voor een repair ticket bij Nvidia ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-03 16:04
wesley1980 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 22:42:
Updated as of Shield Experience 5.1 and SPMC 16.6

After you have upgraded to Shield Experience 5.1 and SPMC 16.6, you should switch your audio passthrough settings to IEC, as described below. Similarly, we recommend that you adjust your display refresh rate = on start / stop, and pause during refresh change = 3.0 seconds to avoid related passthrough audio issues

Videos > Playback > sync playback to display should always be set to off when using passthrough audio.

Additionally, we recommend adding a delay between 2.5 and 4 seconds during a refresh rate change.

Keep audio devices alive = 10 Minutes [this will prevent your AVR from going to sleep]

probeer deze stappen eens
Passthrough IEC had bij mijn versterker het effect dat hij bij een DTS HD Master track voortdurend het geluid aan- en uitzette.

Heb het maar weer naar RAW gezet dat lijkt dan toch beter te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 10:58
Amaze86 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:42:
[...]

Yep dat was hem.

Nu kom ik het volgende tege, nvidia shield gaat eigenlijk nooit echt uit.Dat ding blijft in slaapstand, google wil zeker dat we non stop verbonden zijn.

Maar als ik de shield via instellingen-about-power off, dan gaat die blijkbaar wel helemaal uit maar dan krijg ik hem niet meer aan met de remote. Moet de voeding uithalen en terug in zetten dan doet die het weer.

Niet dat ik die optie vaak ga gebruiken, alleen beetje jammer dat die nooit helemaal uit kan.
Dat vind ik ook wel jammer. Vooral als je een muis aangesloten hebt, als de muis ook maar iets van input geeft dan gaat het apparaat weer aan. Hij staat dus gewoon op stand-by.
En inderdaad, hij kán helemaal uit, maar dan krijg je hem niet aan.

Op de pro versie zit wel een fysieke "knop". Dit is volgens mij bij de nieuwe versie een touch knop. De ingebouwde hardware is volgens mij hetzelfde op zowel de 16gb als de 500 gb, althans, het moederbord en chips etc. En ook de pin(nen) voor de fysieke knop zitten er schijnbaar op, en zijn ook actief (ben ik achter gekomen dmv ADB debugging), maar er zit niks op aangesloten. Dit kan kostenbesparing zijn, of ruimtebesparing, of beide. Wat ik vooral mis is een dergelijke knop op mijn remote. Gewoon simpel uitzetten.

Of die hardware knop hem volledig uitzet weet ik overigens niet, en of die knop hem ook weer aan kan zetten weet ik ook niet, maar aangezien bluetooth en wifi etc. uit staat als het apparaat uit is, is het logisch dat je hem niet meer met je remote aan krijgt. Die knop zit fysiek op het moederbord aangesloten, dus misschien dat wel.
Maar inderdaad, vervelend dat het niet kan. Al weet ik niet hoeveel hij in standby stand verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 17:20

xces

To got or not to got..

Ik sta op het punt om een shield pro (2017) te kopen. Mijn situatie;
Momenteel heb ik een intel nuc draaien met Kodi; ik heb een aantal HD cameras gekocht en moet hiervoor een windows 8.1 machine hebben om de software te draaien die ik voor ogen heb. Nu dacht ik in eerste instantie eraan om een nieuwe nuc te kopen (nieuwste i7) om mijn videos af te gaan spelen (en de i5 als windows 8.1 pc te laten draaien) maar toen kwam ik de shield tegen.

Nu is het idee om de shield te gaan gebruiken als mediaplayer. Mijn library staat op een Synology (via NFS) en als mediaplayer zal het (of) Kodi worden (of) Plex. Plex heeft mijn voorkeur ivm de remote access.

Ik lees her en der dat zowel Plex als Kodi de 'verbinding' met de NAS verliezen als de shield in sleep mode gaat. Hibernation op mijn harddisks staat uit, dus mijn nas is altijd 'aan' en direct beschikbaar. Kan iemand dat beamen of dat zo is? En is het probleem gerelateerd aan de shield of aan de synology instellingen? Is de shield een goede mediaplayer of heeft hij 'kuren' die Kodi op een Nuc bijvoorbeeld niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Nergens last van hier. En als de Shield in sleep staat is het logisch dan hij geen verbinding heeft. Als hij slaapt kan hij toch niks afspele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:25

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

xces schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:38:
Ik sta op het punt om een shield pro (2017) te kopen. Mijn situatie;
Momenteel heb ik een intel nuc draaien met Kodi; ik heb een aantal HD cameras gekocht en moet hiervoor een windows 8.1 machine hebben om de software te draaien die ik voor ogen heb. Nu dacht ik in eerste instantie eraan om een nieuwe nuc te kopen (nieuwste i7) om mijn videos af te gaan spelen (en de i5 als windows 8.1 pc te laten draaien) maar toen kwam ik de shield tegen.

Nu is het idee om de shield te gaan gebruiken als mediaplayer. Mijn library staat op een Synology (via NFS) en als mediaplayer zal het (of) Kodi worden (of) Plex. Plex heeft mijn voorkeur ivm de remote access.

Ik lees her en der dat zowel Plex als Kodi de 'verbinding' met de NAS verliezen als de shield in sleep mode gaat. Hibernation op mijn harddisks staat uit, dus mijn nas is altijd 'aan' en direct beschikbaar. Kan iemand dat beamen of dat zo is? En is het probleem gerelateerd aan de shield of aan de synology instellingen? Is de shield een goede mediaplayer of heeft hij 'kuren' die Kodi op een Nuc bijvoorbeeld niet heeft?
Hier met een synology en Shield 2017 ook nergens last van. Snap ook niet precies wat je bedoelt met hij verliest de verbinding. Elke start van kodi connect hij netjes weer naar mn NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Super dan ben ik gerust gesteld (ik las namelijk online dat veel mensen hier problemen mee hadden).
Inmiddels heb ik de shield pro 2017 binnen. Ben nu enorm aan het twijfelen of ik Kodi (SPMC) of Plex ga gebruiken. Ik heb geen ervaring met plex maar wel met Kodi;
TV series (+/- 50) en films (+/- 500) allemaal voorzien van nfo, fanart en graphics via MediaElch.

De meeste films zijn in dolby digital 5.1 formaat maar een kleine 100 films hebben een DTS-HDMA track met atmos; ik heb thuis een 7.1.4 setup en mijn receiver ondersteund dat ook (Denon X7200WA)

Wat me aanspreekt van Plex is de mogelijkheid om je films en series te streamen buitenshuis. Ik zie zo voor me dat ik een film kan streamen richting mijn schoonouders / schoonbroer als ze een keer een mooie film willen zien. Ondanks dat zij een 'domme tv' hebben zou dit opgelost kunnen worden met een chromecast en een app op hun android telefoon en/of ipad, toch?

De redenen om voor SPMC ipv Kodi te kiezen zijn me ook duidelijk, maar wat me niet duidelijk is wat nu het beste systeem is om te kijken (lokaal op je tv). D.w.z. moet ik voor alles Plex gebruiken? Of moet ik bijv. wel PMS draaien zodat ik de 'buitenshuis' scenarios kan doen en binnenshuis gewoon Kodi/SPMC gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:12
xces schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:04:
Super dan ben ik gerust gesteld (ik las namelijk online dat veel mensen hier problemen mee hadden).
Inmiddels heb ik de shield pro 2017 binnen. Ben nu enorm aan het twijfelen of ik Kodi (SPMC) of Plex ga gebruiken. Ik heb geen ervaring met plex maar wel met Kodi;
TV series (+/- 50) en films (+/- 500) allemaal voorzien van nfo, fanart en graphics via MediaElch.

De meeste films zijn in dolby digital 5.1 formaat maar een kleine 100 films hebben een DTS-HDMA track met atmos; ik heb thuis een 7.1.4 setup en mijn receiver ondersteund dat ook (Denon X7200WA)

Wat me aanspreekt van Plex is de mogelijkheid om je films en series te streamen buitenshuis. Ik zie zo voor me dat ik een film kan streamen richting mijn schoonouders / schoonbroer als ze een keer een mooie film willen zien. Ondanks dat zij een 'domme tv' hebben zou dit opgelost kunnen worden met een chromecast en een app op hun android telefoon en/of ipad, toch?

De redenen om voor SPMC ipv Kodi te kiezen zijn me ook duidelijk, maar wat me niet duidelijk is wat nu het beste systeem is om te kijken (lokaal op je tv). D.w.z. moet ik voor alles Plex gebruiken? Of moet ik bijv. wel PMS draaien zodat ik de 'buitenshuis' scenarios kan doen en binnenshuis gewoon Kodi/SPMC gebruiken?
Misschien eens kijken naar plex en als client kodi/spmc gebruiken met plexkodiconnect + direct paths (hierdoor kun je ook subs downloaden mochten ze niet goed zijn).
Dit bevalt mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Ok dat ziet eruit als iets wat kan gaan werken. Plex Media Server op de shield en SPMC/Kodi ook op de shield met de plugin PKC en de optie direct paths.

Ik neem aan dat ik dan de films moet renamen naar het formaat "<film> (<jaar>).mkv" zoals Plex verwacht. Moet ik dan uberhaupt nog de Kodi gerelateerde files bewaren? Zoals "<film>.nfo" met daarin de Kodi metadata? En afbeeldingen enz. Ik ga er nu even vanuit dat KPC dit dan via de PMS download.

Ik ga ermee aan de slag, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 10:52
Zijn er mensen die ook last hebben van audio wat in SPMC soms een luide pitch geeft?
Voornamelijk tijdens spraak. Ik kijk een serie waarbij ik vrij regelmatig in gesprekken midden in een zin een audio pitch hoor. Het is vrij kort en luid, maar je kunt wel doorkijken en alles verstaan.

Tis irritant omdat ik er niet echt een oorzaak voor kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xces schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:04:
Ben nu enorm aan het twijfelen of ik Kodi (SPMC) of Plex ga gebruiken. Ik heb geen ervaring met plex maar wel met Kodi;
Allebei kan prima hoor, je hoeft geen keuze te maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Kodi is echter wat meer recent: de Krypton release, terwijl SPMC nog de oudere Jarvis versie is. Voorheen had SPMC nog het voordeel dat het HD audio ondersteunde, maar dat doet Kodi inmiddels ook. Daarnaast heb je met Kodi minder last van judder (kleine schokken tijdens pan shots).

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Meer mensen die met SPMC (ook met de laatste versie) de interface niet naar 4K kunnen instellen maar dat deze instelling op 1080 uitgegrijsd is? De TV geeft bij input aan 4K te ontvangen en video's worden ook in 4K afgespeeld, de interface blijft echter steken op 1080p. Op http://spmc.semperpax.com/ lees ik ik bij de release notes van de laatste versie juist 'FIX: 4K GUI'.

Ook Kodi 17.1 even geprobeerd, en daarin gebeurt hetzelfde.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qv0GOkF.png

[ Voor 6% gewijzigd door JBS op 26-03-2017 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:41:
[...]

Allebei kan prima hoor, je hoeft geen keuze te maken :)
Inderdaad, gewoon naast elkaar gebruiken, werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik heb de Shield TV op mijn Denon AVR 3808 receiver aangesloten via HDMI. Audio is op passthrough ingesteld. Alles functioneert prima, op een punt na. De audio die via de Shield TV aan mijn reciever wordt doorgegeven bezit enorm veel bas. Maakt niet uit wat ik laat afspelen, spotify, lokale muziekbestanden, flim, series,....
Dat geldt niet voor alle andere bronnen die via HDMI op mijn reciever zijn aangesloten. De reciever is met audissey gecalibeerd.
Ik heb geen instelling gevonden op de Shield TV waarmee ik dit kan veranderen.
herkennen jullie dit. Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan P
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-10-2023
Aangeschaft! De bedoeling was om mijn oudere med8ter hiermee op te volgen.

Stuk sneller allemaal en een mooie interface. Allemaal plussen dus! Alleen kan ik geen gemaakte DVD bestanden in de map Video_TS afspelen. Iemand een suggestie hoe dit te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:00
Politoer schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:05:
Ik heb de Shield TV op mijn Denon AVR 3808 receiver aangesloten via HDMI. Audio is op passthrough ingesteld. Alles functioneert prima, op een punt na. De audio die via de Shield TV aan mijn reciever wordt doorgegeven bezit enorm veel bas. Maakt niet uit wat ik laat afspelen, spotify, lokale muziekbestanden, flim, series,....
Dat geldt niet voor alle andere bronnen die via HDMI op mijn reciever zijn aangesloten. De reciever is met audissey gecalibeerd.
Ik heb geen instelling gevonden op de Shield TV waarmee ik dit kan veranderen.
herkennen jullie dit. Weet iemand een oplossing?
Lijkt me dat de modus van je versterker anders staat ingesteld voor deze bron. Kunt deze vaak op movie, music, etc zetten of een modus zonder equalizer zoals direct of pure direct. Zeer kleine kans dat dit aan de shield ligt.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:34
Snel te testen door een HDMI kabel om te wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jan P schreef op maandag 27 maart 2017 @ 17:09:
Aangeschaft! De bedoeling was om mijn oudere med8ter hiermee op te volgen.

Stuk sneller allemaal en een mooie interface. Allemaal plussen dus! Alleen kan ik geen gemaakte DVD bestanden in de map Video_TS afspelen. Iemand een suggestie hoe dit te doen?
Als je kodi gebruikt moet je op de map waarin de video_ts zit gaan staan en de ronde knop van de remote ingedrukt houden en dan afspelen kiezen. Je kan dit ook doen als je op de map video_ts zelf staat.

Het is wellicht fijner om van zelfgemaakte dvd's over te stappen naar mkv, je kan relatief eenvoudig een dvd converteren naar mkv en dat werkt fijner met mediaspelers. Maar is ook weer extra werk natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik zet ze altijd in een iso. Is sneller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Afgelopen vrijdag de Shield TV Pro gehaald, gisteren teruggebracht en omgeruild voor de 'gewone' shield. De reden hiervoor was dat de GUI niet meer reageerde als ik via plex media server een library aan het toevoegen was. Nu kun je je afvragen hoe vaak dit gaat gebeuren maar ik vond het de 110 euro extra t.o.v. de gewone shield tv 2017 niet waard, mede ook omdat ik in mijn meterkast een NUC heb staan (windows) die ik voor andere zaken gebruik. Hier kan Plex Media Server netjes naast (ook ivm transcoden).

Kodi 17.1 instellen met plex of niet?
Gisteren heb ik Kodi (17.1) geinstalleerd op de Shield TV maar ik ben er nog niet uit hoe ik het wil gaan gebruiken.

Optie A: Plex Media Connect gebruiken
Dit heeft als voordeel dat ik dan de 'watched' status netjes in Plex wegwerk, maar ik vind er vooralsnog ook 2 nadelen aan zitten.

1. Plex Media Server op Windows geeft links als UNC door \\nas\media\... Nu bied PMC de standaard optie om er SMB links van te maken maar dit protocol is langzamer dan NFS. Voorheen had ik Kodi op een linux box draaien en daar gebruikte ik ook NFS links. Je kunt ze schijnbaar wel laten herschrijven via PMC maar ik heb nog niet gevonden hoe ik dit moet doen (d.w.z. NFS ipv SMB); ik krijg continu 'cannot find this item' ondanks dat de network credentials goed zijn als ik hetzelfde via SMB links probeer. Heeft iemand hier een tip voor?

2. De standaard skin vind ik niet werken met PMC, het overzicht van series is ver te zoeken en bijv. de Titan skin vind ik nog niet prettig werken.

Optie B: Kodi zijn eigen library laten beheren (via NFS)
Aangezien mijn hele library local content heeft kan ik natuurlijk ook Kodi zijn eigen library laten hebben. Ben er nog niet uit wat ik het liefste heb.. Wat doen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
xces schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:37:
Afgelopen vrijdag de Shield TV Pro gehaald, gisteren teruggebracht en omgeruild voor de 'gewone' shield. De reden hiervoor was dat de GUI niet meer reageerde als ik via plex media server een library aan het toevoegen was. Nu kun je je afvragen hoe vaak dit gaat gebeuren maar ik vond het de 110 euro extra t.o.v. de gewone shield tv 2017 niet waard, mede ook omdat ik in mijn meterkast een NUC heb staan (windows) die ik voor andere zaken gebruik. Hier kan Plex Media Server netjes naast (ook ivm transcoden).

Kodi 17.1 instellen met plex of niet?
Gisteren heb ik Kodi (17.1) geinstalleerd op de Shield TV maar ik ben er nog niet uit hoe ik het wil gaan gebruiken.

Optie A: Plex Media Connect gebruiken
Dit heeft als voordeel dat ik dan de 'watched' status netjes in Plex wegwerk, maar ik vind er vooralsnog ook 2 nadelen aan zitten.

1. Plex Media Server op Windows geeft links als UNC door \\nas\media\... Nu bied PMC de standaard optie om er SMB links van te maken maar dit protocol is langzamer dan NFS. Voorheen had ik Kodi op een linux box draaien en daar gebruikte ik ook NFS links. Je kunt ze schijnbaar wel laten herschrijven via PMC maar ik heb nog niet gevonden hoe ik dit moet doen (d.w.z. NFS ipv SMB); ik krijg continu 'cannot find this item' ondanks dat de network credentials goed zijn als ik hetzelfde via SMB links probeer. Heeft iemand hier een tip voor?

2. De standaard skin vind ik niet werken met PMC, het overzicht van series is ver te zoeken en bijv. de Titan skin vind ik nog niet prettig werken.

Optie B: Kodi zijn eigen library laten beheren (via NFS)
Aangezien mijn hele library local content heeft kan ik natuurlijk ook Kodi zijn eigen library laten hebben. Ben er nog niet uit wat ik het liefste heb.. Wat doen jullie?
Ik gebruik nfs met plexkodiconnect en dit werkt goed.
Binnen de plugin moet je het huidige pad linken naar het nfs pad.
Ik draai plex op mijn nas, deze gebruikt /volume1/video/movies deze zet ik om in nfs://ipadres/volume1/video/movies.
Dit is waarschijnlijk bij jouw anders maar is niet lastig in te stellen.

Ik heb trouwens van het weekend nog een pro gekocht naast mijn 16GB versie, de pro is nadat alles geïnstalleerd is en plex alles heeft geïndexeerd gewoon net zo snel, dus ik verwacht hier geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

TheMystery schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:58:
[...]
Ik gebruik nfs met plexkodiconnect en dit werkt goed.
Binnen de plugin moet je het huidige pad linken naar het nfs pad.
Ik draai plex op mijn nas, deze gebruikt /volume1/video/movies deze zet ik om in nfs://ipadres/volume1/video/movies.
Dit is waarschijnlijk bij jouw anders maar is niet lastig in te stellen.
Kun je een screenshot maken hoe jij het hebt ingesteld? Ik neem aan dat jij de 'advanced rename' hebt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
xces schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:16:
[...]

Kun je een screenshot maken hoe jij het hebt ingesteld? Ik neem aan dat jij de 'advanced rename' hebt gebruikt?
Klopt via advanced rename en movies heb ik omgezet zoals ik hierboven beschreef:
/volume1/video/movies
nfs://ipadres/volume1/video/movies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 07:42:
Ik zet ze altijd in een iso. Is sneller ;)
het is wat offtopic, maar omdat je er denk ik meerderen mee helpt: met welk tooltje doe je dit? Dan zet ik alles hier ook om de komende dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Ah het is gelukt denk ik, hoe kan ik zien of PMC ook daadwerkelijk e.e.a. heeft hernoemd? Kodi logs?

En als ik de optie "Use collection info from The Movie Database" bij mijn films aanvink, respecteerd KPC dat? Hij staat nu nog te updaten :)

[ Voor 42% gewijzigd door xces op 28-03-2017 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is bij meer tweakers de nvidia game lijst leeg? Ik had het en na opnieuw inloggen in de app zie ik de games weer van mijn 10 euro abonne,emt, maar bij mijn broer blijft het scherm groen en moet hij op de naam van een game zoeken om hem te spelen. Zijn hele lijst is al een paar dagen leeg?

Herkent iemand dit?

Ik kan hem wel dat ding laten resetten, maar dan krijg ik telefonisch de emulators niet meer geinstalleerd op afstand en moet ik er langs (mijn broer is gehandicapt en woont 200 km van mij vandaan). Ik ga er over twee weken heen, maar misschien is dit anders op te lossen?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2017 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:17
Laatste tijd echt niet meer tevreden van de Shield TV (2017-versie).
Sinds de laatste update (maandje terug?) is de performance echt slecht.
Ik gebruikte voornamelijk Kodi maar gebruik nu regelmatig ook de gewone android interface (youtube, spotify, ...) Dacht eerst dat het aan Kodi lag maar het zit eigenlijk overal.

Haperingen...

Zelfs gewoon in de instellingen hapert hij regelmatig en duurt het soms tot 2 seconde voor het weer reageert. Irritant en zou toch niet mogen neem ik aan?
Nog meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:26:
[...]

het is wat offtopic, maar omdat je er denk ik meerderen mee helpt: met welk tooltje doe je dit? Dan zet ik alles hier ook om de komende dagen :)
Er zijn heel veel tools die dat kunnen. ImgBurn is gratis en werkt top.

[ Voor 5% gewijzigd door Tylen op 29-03-2017 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 13:51
frye schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:51:
Ik gebruikte voornamelijk Kodi maar gebruik nu regelmatig ook de gewone android interface (youtube, spotify, ...) Dacht eerst dat het aan Kodi lag maar het zit eigenlijk overal.

Haperingen...

Zelfs gewoon in de instellingen hapert hij regelmatig en duurt het soms tot 2 seconde voor het weer reageert. Irritant en zou toch niet mogen neem ik aan?
Daar heb ik geen last van (Shield 16GB 2015). Er zijn meer mensen die last hebben van een haperende Shield na de laatste update. Het lijkt wel random dus geen echte oorzaak aan te wijzen. Als je hem nog kan ruilen zou ik dat doen. Anders een factory reset proberen. En er zijn ook mensen die succesvol hebben gedowngrade naar de vorige firmware versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merdera
frye schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:51:

Haperingen...

Ik heb precies hetzelfde hier, echt heel irritant!

Als er een oplossing is, hoor ik het uiteraard graag.
het lijkt mij een software matig probleem.

Ook shield 2017 versie.

[ Voor 3% gewijzigd door Merdera op 29-03-2017 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand die het shield games probleem herkent?

Ik ga dit weekeinde even met facetime met mijn broer het bekijken. Of is er een tool dat ik zijn shield kan overnemen op afstand? Vermoedelijk niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
TeamViewer heeft een Android app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm31
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 15:14
ViNOK16Bit schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:34:
[...]

Daar heb ik geen last van (Shield 16GB 2015). Er zijn meer mensen die last hebben van een haperende Shield na de laatste update. Het lijkt wel random dus geen echte oorzaak aan te wijzen. Als je hem nog kan ruilen zou ik dat doen. Anders een factory reset proberen. En er zijn ook mensen die succesvol hebben gedowngrade naar de vorige firmware versie.
Ik heb hier met mijn shield TV 2017 nergens last van, dus inderdaad random :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 23:27:
TeamViewer heeft een Android app.
ah mooi, zal vanavond even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Laatst online: 22:41
Ik heb gisteren ook de Shield ontvangen! De interface is simpel, makkelijk, Plex werkt zonder problemen. De bedoeling is dat de HTPC naar de meterkast verdwijnt. Weg met het geluid :)

Het jammere vind ik dat de functionaliteit standaard wel érg beperkt is, met bijv. installeren/openen van Chrome en andere programma's.

Ik heb al ontdekt dat je kunt 'sideloaden', maar dat is toch weer een extra stap. Van het weekend het beestje maar eens flink aan de tand voelen!

Heeft iemand van jullie Airplay werkend gekregen? Welke app werkt hiervoor het stabielst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Wat wil je met airplay doen?

iOS werkt hiervoor het stabielst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Ik heb inderdaad een iPhone en in sommige gevallen miste ik het wel, om even wat foto's te laten zien etc.

Voor Spotify heb ik de Denon receiver, dus dat gaat al zonder Airplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dat gaat niet. Volgens mij is het alleen geluid (kan je kodi vior gebruien.) Maar dat doe je al via je receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:00
I-King schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:14:
Ik heb inderdaad een iPhone en in sommige gevallen miste ik het wel, om even wat foto's te laten zien etc.

Voor Spotify heb ik de Denon receiver, dus dat gaat al zonder Airplay.
Kun je denk ik het beste google photos installeren op je iphone en dan casten naar chromecast van je shield.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Ah op die manier had ik er nog niet over nagedacht. Ik zal het eens proberen!
Pagina: 1 ... 26 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.