Dat ben ik ook nog aan het uitzoeken!Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 23:05:
Raar, ik heb geen activiteiten daar staan, ik ga er even induiken hoe dat kan.
Dat audio gedeelte is niet uit te zetten meen ik?
DaveD
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dat ben ik ook nog aan het uitzoeken!Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 23:05:
Raar, ik heb geen activiteiten daar staan, ik ga er even induiken hoe dat kan.
Dat audio gedeelte is niet uit te zetten meen ik?
DaveD
[ Voor 34% gewijzigd door exi22 op 24-02-2017 08:42 ]
Is dit nog gelukt? Heb sinds gister de Shield en ontvang vandaag een 6TB HD. Die plaats ik in een behuizing en vervolgens wil ik die 'integreren' in de Shield. Kan ik de schijf dan op mijn PC benaderen?cky schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:13:
[...]
Ok daar was ik inderdaad al bang voor. Maar als ik hem wel zou mounten als adoptable storage zou het dan wel werken? Kun je dan vanaf je windows pc wel write naar deze schijf doen?
En zoja kun je iets vertellen over de snelheid?
[ Voor 35% gewijzigd door the-body op 24-02-2017 11:53 ]
This title is for sale, please send me a PM
Google Play: NES.emu geïnstalleerd op m'n Shield en dat werkt perfect in combinatie met de NES USB controller. Waar er een input lag merkbaar was bij het spelen via RetroPie op een Raspberry PI is dat met NES.emu op de Shield niet merkbaar. Ook het geluid werkt direct, dat was met RetroArch niet het geval.JBS schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:50:
Heb RetroArch op m'n Shield (2017) geïnstalleerd en een rom voor Mario toegevoegd.
Met m'n USB NES controller kan ik wel door het menu van de Shield bladeren, maar binnen RetroArch werkt deze niet. Nadat ik onder Input instellingen en 'Input User 1 Binds' wissel van Shield controller naar USB input, werkt zowel de Shield afstandsbediening als de NES USB controller niet meer. Iemand deze combinatie toevallig wel werkend?
Verwijderd
bij mijn twee sets regelt de tv het allemaal, geluid zachter gaat ook via de tv naar de versterker. Kennelijk speelt de tv een rol in het verdelen van de cec. Geen idee hoe je dat kan omzeilen, het werkt bij mij gelijk uit de doos zeg maar. Heb niets speciaals ingesteld. Ik heb nog getest of ik met de afstandsbediening van mijn home cinema set en van mijn versterker een netflix stream kan pauzeren, maar dat werkt niet. Wel met de tv afstandsbediening.the-body schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:50:
Is er eigenlijk een manier om de Shield met de afstandsbediening van mijn Marantz SR7005 te bedienen? Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen. Alles met CEC staat aan. Op internet lees ik eigenlijk vooral dat je met CEC de remote van je TV kunt gebruiken, mijn TV is een oudje en kent dus nog geen CEC.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2017 19:08 ]
Hier regelt de tv het ook. Als in volume kan ik wel regelen met de remote van de versterker (redelijk logisch) maar al het andere moet echt met de remote van de tv (die ook een stuk compacter is en fijner in gebruikt). Maar moet toch eerlijk zeggen dat ik het meeste met de AndroidTV app doe.Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:07:
[...]
bij mijn twee sets regelt de tv het allemaal, geluid zachter gaat ook via de tv naar de versterker. Kennelijk speelt de tv een rol in het verdelen van de cec. Geen idee hoe je dat kan omzeilen, het werkt bij mij gelijk uit de doos zeg maar. Heb niets speciaals ingesteld. Ik heb nog getest of ik met de afstandsbediening van mijn home cinema set en van mijn versterker een netflix stream kan pauzeren, maar dat werkt niet. Wel met de tv afstandsbediening.
Ik zou er geen nieuwe tv voor kopen trouwens. Je kan natuurlijk wel de volume schuif op de shield gebruiken (geen idee of die op de 2017 versie zit, maar op mijn 2015 versie wel).
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb er nog geen. Zit erover te denken. Maar voor deze prijs gaan we eerst eens goed navragen wat er kan en niet kan.Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2017 @ 10:03:
probeer het uit, je zet het zo weer terug. Bij mij bleef trouwens alles werken, maar wellicht verschilt het per app.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Verwijderd
Op de shield naar instellingen, dan display and sound en daar op resoultion klikken en de optie met 50Hz kiezenPatrickC schreef op zondag 26 februari 2017 @ 14:35:
Hoe zorg ik ervoor dat als ik via Google Cast TV kijk via de Shield TV, de beeldfrequentie naar 50hz wordt geschakeld? Nu wordt alles op 60hz weergegeven en is het beeld erg schokkerig. Bij een Chromecast heb je de mogelijkheid 50hz mode aan te vinken om dit te voorkomen (via de apparaat settings in Google Home), maar deze optie zie ik nergens voor de Shield TV.
Thanks! Maar het beeld via de Shield TV is nog steeds schokkerig tov beeld via de Chromecast. TV geeft nu wel aan dat de refreshrate 50hz is. De gebruikte app is trouwens de Fox Sports app. Het lijkt er op dat de Google Cast in de Shield TV een mindere beeldkwaliteit geeft dan een Chromecast.Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2017 @ 14:51:
[...]
Op de shield naar instellingen, dan display and sound en daar op resoultion klikken en de optie met 50Hz kiezen
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Verwijderd
[ Voor 58% gewijzigd door wesley1980 op 28-02-2017 12:45 ]
Lijkt mij eerder een generiek notificatie bolletje, want toen ik in Kodi een serie aanzette bevatte het een heel klein plaatje wat verdacht veel leek op artwork van de serie (hetzelfde als je op Android telefoon ook dat cover image hebt).wesley1980 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:43:
Dat bolletje is notificatie van ES file explorer.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
wesley1980 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:58:
Alternatief gaf ik je net al, Total Commander werkt prima hier.
Verwijderd
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2
Verwijderd
Dit kan je per app instellen, althans bij de meeste apps. De spotify app kan je bijvoorbeeld niet verplaatsen. Maar de meeste anderen wel als je ze gedownload hebt uit de store of zelf geinstalleerd hebt op een andere manier. Je moet naar de instellingen en dan (uit mijn hoofd) naar apps en daar op elke app klikken en dan kan je het aanpassen.Merdera schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:39:
Vraagje, ik heb een 128GB usb stick bijgestoken in mijn shield tv 16 GB, en ik kan nu idd mijn apps overzetten, maar ik kan nergens vinden of dit ook selectief kan, dat ik zelf kan kiezen welke apps op intern blijven en welke naar de usb gaan/geinstalleerd worden.
Bedankt, ik ga dat eens bekijken, ik zat bij opslag te kijken, en daar lijkt het alleen alles of niets te zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:43:
[...]
Dit kan je per app instellen, althans bij de meeste apps. De spotify app kan je bijvoorbeeld niet verplaatsen. Maar de meeste anderen wel als je ze gedownload hebt uit de store of zelf geinstalleerd hebt op een andere manier. Je moet naar de instellingen en dan (uit mijn hoofd) naar apps en daar op elke app klikken en dan kan je het aanpassen.
[ Voor 9% gewijzigd door Merdera op 01-03-2017 01:21 ]
Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2
Idem! Perfect 5.1 geluid. Gister de eerste keer een dts hd die het door de beperking van mn reciever geen geluid gaf. Maar alle anderen gaan perfect!!!👍wimpie007 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:12:
Ik vind persoonlijk Kodi 17 veel beter dan SPMC. Heb veel minder audio sync issues of haperingen
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ik ga het proberen, thnx voor de tip.wesley1980 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:34:
Denon 2300 en hiervoor met onkyo 606, beide werken perfect
Wat zou kunnen is dat je ac3 en e-ac op pass through heb staan en je reciever dat niet ondersteunt.
Die fout heb ik zelf al eens eerder gemaakt.
Ik heb hier sinds de 5.1 update veel problemen met SPMC i.c.m. Tvheadend. Vastlopers, beeld wat stottert, geluid wat wegvalt. Ik heb hetzelfde gedaan wat jij hebt gedaan namelijk een factory reset maar dat bood geen soelaas voor mij helaasslayerrp schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:36:
Ik heb de Nvidia Shield van 2015 altijd goed kunnen gebruiken, maar sinds de laatste update van Nvidia (5.1) loopt hij wel erg vaak vast.
Het gebeurt in het hoofdmenu, tijdens kijken van Youtube, gebruik van Kodi of Plex.
Wat heb ik al gedaan : Terug naar fabrieksinstellingen gezet en console eens goed stofvrij gemaakt, maar helaas nog geen succes.
Helaas kom ik weinig vergelijkbare problemen tegen en begin ik heel erg bang te worden dat dit een gevalletje RMA gaat worden.
Hopelijk heeft iemand van jullie nog tips. (of misschien wel hetzelfde probleem gehad en succesvol opgelost)
Als ik het Nvidia forum lees, zijn er veel mensen met veel rare problemen na 5.1.Zapp-it schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:51:
[...]
Ik heb hier sinds de 5.1 update veel problemen met SPMC i.c.m. Tvheadend. Vastlopers, beeld wat stottert, geluid wat wegvalt. Ik heb hetzelfde gedaan wat jij hebt gedaan namelijk een factory reset maar dat bood geen soelaas voor mij helaasIk heb op het ogenblik, live tv is main stream hier iets met vrouw enzo
, maar van ellende een el cheapo CE doosje neer gezet totdat ik kan achterhalen waar het nu niet goed gaat in mijn opstelling.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door wesley1980 op 07-03-2017 09:29 ]
Die had ik al geprobeerd, maar dat ging ook niet helemaal lekker met mijn omgeving, maar anyway thanx voor de link!wesley1980 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:26:
Sinds 1 Maart is er een nieuwe Spmc uitgekomen. Misschien lost dit wat problemen op. Te downloaden via https://github.com/koying/SPMC/releases/tag/16.6.0-spmc
De aarch64 versie is voor de shield
16.6.0 (2017/03/01)
ADD: “Visible behind” for Android TV
ADD: “Now playing” for Android TV
FIX: HD audio IEC on N (Shield + Mi)
FIX: use PT RAW for re-encoding if selected- FIX: 3D -> 2D in amcs
FIX: windowed amc
ADD: Dynamic amcs surfaces
FIX: amcs rotation
FIX: plugin cache
ADD: zeroconf via API
FIX: 4K GUI
FIX: High CPU load
ADD: Smoothstreaming
FIX: crash on exit with NFS
Ik heb inmiddels mijn Shield succesvol gedowngrade naar 5.0.2.Zapp-it schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:51:
[...]
Ik heb hier sinds de 5.1 update veel problemen met SPMC i.c.m. Tvheadend. Vastlopers, beeld wat stottert, geluid wat wegvalt. Ik heb hetzelfde gedaan wat jij hebt gedaan namelijk een factory reset maar dat bood geen soelaas voor mij helaasIk heb op het ogenblik, live tv is main stream hier iets met vrouw enzo
, maar van ellende een el cheapo CE doosje neer gezet totdat ik kan achterhalen waar het nu niet goed gaat in mijn opstelling.
Goed om te weten dat het met een downgrade van de FW is opgelost!slayerrp schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:55:
[...]
Ik heb inmiddels mijn Shield succesvol gedowngrade naar 5.0.2.
Sindsdien geen vastlopers meer![]()
Nu nog ff de constante meldingen van nieuwe versie wegslopen en dan draait hij de komende tijd maar lekker op 5.0.2
Je hebt ook nog de Kodi fork MrMc (wel betaald, geloof E. 3,99), die prima alle HD formaten afspeeld en bitstreamed. MrMc werkt nu op de FireTV, Shield, AppleTV en iOS. Doel van MrMC was ooit om een opgeschoonde code-base te hebben zodat ie in de Apple appstore kon staan (dus geen plugins). Google is blijkbaar minder kritisch.De 70+ gig 4k films met dts-hd spelen ook prima af met spmc vanaf een win.10 pc
Voorlopig zie ik nog weinig meerwaarde in kodi 17.
voordeel is wel dat je ze beide tegelijk erop kan hebben.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
ter info : MrMC staat ook in de apple appstore.loekf2 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:13:
[...]
Je hebt ook nog de Kodi fork MrMc (wel betaald, geloof E. 3,99), die prima alle HD formaten afspeeld en bitstreamed. MrMc werkt nu op de FireTV, Shield, AppleTV en iOS. Doel van MrMC was ooit om een opgeschoonde code-base te hebben zodat ie in de Apple appstore kon staan (dus geen plugins). Google is blijkbaar minder kritisch.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Verwijderd
het is wat offtopic, maar heb je daarmee met de mkv's ook geluid? Zitten die licenties erin?Merdera schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:12:
[...]
ter info : MrMC staat ook in de apple appstore.
Yep dat was hem.renzo4000 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:40:
Check even je CEC instellingen van NVIDIA en je tv
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ja en ja (daarom betaal je voor de app (deel licenties en een deel development)). Ik gebruik MrMC dagelijks en bevalt prima.Verwijderd schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:34:
[...]
het is wat offtopic, maar heb je daarmee met de mkv's ook geluid? Zitten die licenties erin?
[ Voor 14% gewijzigd door wilbert11 op 09-03-2017 18:04 ]
I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass
Archos Video player is een goed alternatief. Wel even "All codecs for archos video" er bij installeren.Amaze86 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 11:30:
Iemand goede videoplayer voor de shield...of gebruikt iedereen hier kodi voor het afspelen van videos.
Heb mx player geprobeerd,maar die speelt helaas niet alle audibestanden af. Vlc player werkt goed.
Jammer dat nvidia geen eigen videospeler app heeft die alles ondersteund.
Helaas toch weer vastlopers gehad, zowel in Kodi, youtube als het main menu. Begin toch langzaam te vrezen voor een repair ticket bij Nvidiaslayerrp schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:55:
[...]
Ik heb inmiddels mijn Shield succesvol gedowngrade naar 5.0.2.
Sindsdien geen vastlopers meer![]()
Nu nog ff de constante meldingen van nieuwe versie wegslopen en dan draait hij de komende tijd maar lekker op 5.0.2
Passthrough IEC had bij mijn versterker het effect dat hij bij een DTS HD Master track voortdurend het geluid aan- en uitzette.wesley1980 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 22:42:
Updated as of Shield Experience 5.1 and SPMC 16.6
After you have upgraded to Shield Experience 5.1 and SPMC 16.6, you should switch your audio passthrough settings to IEC, as described below. Similarly, we recommend that you adjust your display refresh rate = on start / stop, and pause during refresh change = 3.0 seconds to avoid related passthrough audio issues
https://github.com/koying...hield-TV-and-AV-Receivers
Videos > Playback > sync playback to display should always be set to off when using passthrough audio.
Additionally, we recommend adding a delay between 2.5 and 4 seconds during a refresh rate change.
Keep audio devices alive = 10 Minutes [this will prevent your AVR from going to sleep]
probeer deze stappen eens
Dat vind ik ook wel jammer. Vooral als je een muis aangesloten hebt, als de muis ook maar iets van input geeft dan gaat het apparaat weer aan. Hij staat dus gewoon op stand-by.Amaze86 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:42:
[...]
Yep dat was hem.
Nu kom ik het volgende tege, nvidia shield gaat eigenlijk nooit echt uit.Dat ding blijft in slaapstand, google wil zeker dat we non stop verbonden zijn.
Maar als ik de shield via instellingen-about-power off, dan gaat die blijkbaar wel helemaal uit maar dan krijg ik hem niet meer aan met de remote. Moet de voeding uithalen en terug in zetten dan doet die het weer.
Niet dat ik die optie vaak ga gebruiken, alleen beetje jammer dat die nooit helemaal uit kan.
Hier met een synology en Shield 2017 ook nergens last van. Snap ook niet precies wat je bedoelt met hij verliest de verbinding. Elke start van kodi connect hij netjes weer naar mn NAS.xces schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:38:
Ik sta op het punt om een shield pro (2017) te kopen. Mijn situatie;
Momenteel heb ik een intel nuc draaien met Kodi; ik heb een aantal HD cameras gekocht en moet hiervoor een windows 8.1 machine hebben om de software te draaien die ik voor ogen heb. Nu dacht ik in eerste instantie eraan om een nieuwe nuc te kopen (nieuwste i7) om mijn videos af te gaan spelen (en de i5 als windows 8.1 pc te laten draaien) maar toen kwam ik de shield tegen.
Nu is het idee om de shield te gaan gebruiken als mediaplayer. Mijn library staat op een Synology (via NFS) en als mediaplayer zal het (of) Kodi worden (of) Plex. Plex heeft mijn voorkeur ivm de remote access.
Ik lees her en der dat zowel Plex als Kodi de 'verbinding' met de NAS verliezen als de shield in sleep mode gaat. Hibernation op mijn harddisks staat uit, dus mijn nas is altijd 'aan' en direct beschikbaar. Kan iemand dat beamen of dat zo is? En is het probleem gerelateerd aan de shield of aan de synology instellingen? Is de shield een goede mediaplayer of heeft hij 'kuren' die Kodi op een Nuc bijvoorbeeld niet heeft?
Misschien eens kijken naar plex en als client kodi/spmc gebruiken met plexkodiconnect + direct paths (hierdoor kun je ook subs downloaden mochten ze niet goed zijn).xces schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:04:
Super dan ben ik gerust gesteld (ik las namelijk online dat veel mensen hier problemen mee hadden).
Inmiddels heb ik de shield pro 2017 binnen. Ben nu enorm aan het twijfelen of ik Kodi (SPMC) of Plex ga gebruiken. Ik heb geen ervaring met plex maar wel met Kodi;
TV series (+/- 50) en films (+/- 500) allemaal voorzien van nfo, fanart en graphics via MediaElch.
De meeste films zijn in dolby digital 5.1 formaat maar een kleine 100 films hebben een DTS-HDMA track met atmos; ik heb thuis een 7.1.4 setup en mijn receiver ondersteund dat ook (Denon X7200WA)
Wat me aanspreekt van Plex is de mogelijkheid om je films en series te streamen buitenshuis. Ik zie zo voor me dat ik een film kan streamen richting mijn schoonouders / schoonbroer als ze een keer een mooie film willen zien. Ondanks dat zij een 'domme tv' hebben zou dit opgelost kunnen worden met een chromecast en een app op hun android telefoon en/of ipad, toch?
De redenen om voor SPMC ipv Kodi te kiezen zijn me ook duidelijk, maar wat me niet duidelijk is wat nu het beste systeem is om te kijken (lokaal op je tv). D.w.z. moet ik voor alles Plex gebruiken? Of moet ik bijv. wel PMS draaien zodat ik de 'buitenshuis' scenarios kan doen en binnenshuis gewoon Kodi/SPMC gebruiken?
Verwijderd
Allebei kan prima hoor, je hoeft geen keuze te makenxces schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:04:
Ben nu enorm aan het twijfelen of ik Kodi (SPMC) of Plex ga gebruiken. Ik heb geen ervaring met plex maar wel met Kodi;
_██_
(ಠ_ృ)
[ Voor 6% gewijzigd door JBS op 26-03-2017 20:03 ]
Inderdaad, gewoon naast elkaar gebruiken, werkt primaVerwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:41:
[...]
Allebei kan prima hoor, je hoeft geen keuze te maken
Lijkt me dat de modus van je versterker anders staat ingesteld voor deze bron. Kunt deze vaak op movie, music, etc zetten of een modus zonder equalizer zoals direct of pure direct. Zeer kleine kans dat dit aan de shield ligt.Politoer schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:05:
Ik heb de Shield TV op mijn Denon AVR 3808 receiver aangesloten via HDMI. Audio is op passthrough ingesteld. Alles functioneert prima, op een punt na. De audio die via de Shield TV aan mijn reciever wordt doorgegeven bezit enorm veel bas. Maakt niet uit wat ik laat afspelen, spotify, lokale muziekbestanden, flim, series,....
Dat geldt niet voor alle andere bronnen die via HDMI op mijn reciever zijn aangesloten. De reciever is met audissey gecalibeerd.
Ik heb geen instelling gevonden op de Shield TV waarmee ik dit kan veranderen.
herkennen jullie dit. Weet iemand een oplossing?
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Verwijderd
Als je kodi gebruikt moet je op de map waarin de video_ts zit gaan staan en de ronde knop van de remote ingedrukt houden en dan afspelen kiezen. Je kan dit ook doen als je op de map video_ts zelf staat.Jan P schreef op maandag 27 maart 2017 @ 17:09:
Aangeschaft! De bedoeling was om mijn oudere med8ter hiermee op te volgen.
Stuk sneller allemaal en een mooie interface. Allemaal plussen dus! Alleen kan ik geen gemaakte DVD bestanden in de map Video_TS afspelen. Iemand een suggestie hoe dit te doen?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2017 22:38 ]
Ik gebruik nfs met plexkodiconnect en dit werkt goed.xces schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:37:
Afgelopen vrijdag de Shield TV Pro gehaald, gisteren teruggebracht en omgeruild voor de 'gewone' shield. De reden hiervoor was dat de GUI niet meer reageerde als ik via plex media server een library aan het toevoegen was. Nu kun je je afvragen hoe vaak dit gaat gebeuren maar ik vond het de 110 euro extra t.o.v. de gewone shield tv 2017 niet waard, mede ook omdat ik in mijn meterkast een NUC heb staan (windows) die ik voor andere zaken gebruik. Hier kan Plex Media Server netjes naast (ook ivm transcoden).
Kodi 17.1 instellen met plex of niet?
Gisteren heb ik Kodi (17.1) geinstalleerd op de Shield TV maar ik ben er nog niet uit hoe ik het wil gaan gebruiken.
Optie A: Plex Media Connect gebruiken
Dit heeft als voordeel dat ik dan de 'watched' status netjes in Plex wegwerk, maar ik vind er vooralsnog ook 2 nadelen aan zitten.
1. Plex Media Server op Windows geeft links als UNC door \\nas\media\... Nu bied PMC de standaard optie om er SMB links van te maken maar dit protocol is langzamer dan NFS. Voorheen had ik Kodi op een linux box draaien en daar gebruikte ik ook NFS links. Je kunt ze schijnbaar wel laten herschrijven via PMC maar ik heb nog niet gevonden hoe ik dit moet doen (d.w.z. NFS ipv SMB); ik krijg continu 'cannot find this item' ondanks dat de network credentials goed zijn als ik hetzelfde via SMB links probeer. Heeft iemand hier een tip voor?
2. De standaard skin vind ik niet werken met PMC, het overzicht van series is ver te zoeken en bijv. de Titan skin vind ik nog niet prettig werken.
Optie B: Kodi zijn eigen library laten beheren (via NFS)
Aangezien mijn hele library local content heeft kan ik natuurlijk ook Kodi zijn eigen library laten hebben. Ben er nog niet uit wat ik het liefste heb.. Wat doen jullie?
Kun je een screenshot maken hoe jij het hebt ingesteld? Ik neem aan dat jij de 'advanced rename' hebt gebruikt?TheMystery schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:58:
[...]
Ik gebruik nfs met plexkodiconnect en dit werkt goed.
Binnen de plugin moet je het huidige pad linken naar het nfs pad.
Ik draai plex op mijn nas, deze gebruikt /volume1/video/movies deze zet ik om in nfs://ipadres/volume1/video/movies.
Dit is waarschijnlijk bij jouw anders maar is niet lastig in te stellen.
Klopt via advanced rename en movies heb ik omgezet zoals ik hierboven beschreef:xces schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:16:
[...]
Kun je een screenshot maken hoe jij het hebt ingesteld? Ik neem aan dat jij de 'advanced rename' hebt gebruikt?
Verwijderd
het is wat offtopic, maar omdat je er denk ik meerderen mee helpt: met welk tooltje doe je dit? Dan zet ik alles hier ook om de komende dagen
[ Voor 42% gewijzigd door xces op 28-03-2017 20:59 ]
Verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2017 22:15 ]
Er zijn heel veel tools die dat kunnen. ImgBurn is gratis en werkt top.Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:26:
[...]
het is wat offtopic, maar omdat je er denk ik meerderen mee helpt: met welk tooltje doe je dit? Dan zet ik alles hier ook om de komende dagen
[ Voor 5% gewijzigd door Tylen op 29-03-2017 22:39 ]
Daar heb ik geen last van (Shield 16GB 2015). Er zijn meer mensen die last hebben van een haperende Shield na de laatste update. Het lijkt wel random dus geen echte oorzaak aan te wijzen. Als je hem nog kan ruilen zou ik dat doen. Anders een factory reset proberen. En er zijn ook mensen die succesvol hebben gedowngrade naar de vorige firmware versie.frye schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:51:
Laatste tijd echt niet meer tevreden van de Shield TV (2017-versie).
Sinds de laatste update (maandje terug?) is de performance echt slecht.
Ik gebruikte voornamelijk Kodi maar gebruik nu regelmatig ook de gewone android interface (youtube, spotify, ...) Dacht eerst dat het aan Kodi lag maar het zit eigenlijk overal.
Haperingen...
Zelfs gewoon in de instellingen hapert hij regelmatig en duurt het soms tot 2 seconde voor het weer reageert. Irritant en zou toch niet mogen neem ik aan?
Nog meer mensen last van?
Ik heb precies hetzelfde hier, echt heel irritant!frye schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:51:
Laatste tijd echt niet meer tevreden van de Shield TV (2017-versie).
Sinds de laatste update (maandje terug?) is de performance echt slecht.
Ik gebruikte voornamelijk Kodi maar gebruik nu regelmatig ook de gewone android interface (youtube, spotify, ...) Dacht eerst dat het aan Kodi lag maar het zit eigenlijk overal.
Haperingen...
Zelfs gewoon in de instellingen hapert hij regelmatig en duurt het soms tot 2 seconde voor het weer reageert. Irritant en zou toch niet mogen neem ik aan?
Nog meer mensen last van?
[ Voor 3% gewijzigd door Merdera op 29-03-2017 22:01 ]
Verwijderd
Ik heb hier met mijn shield TV 2017 nergens last van, dus inderdaad randomViNOK16Bit schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:34:
[...]
Daar heb ik geen last van (Shield 16GB 2015). Er zijn meer mensen die last hebben van een haperende Shield na de laatste update. Het lijkt wel random dus geen echte oorzaak aan te wijzen. Als je hem nog kan ruilen zou ik dat doen. Anders een factory reset proberen. En er zijn ook mensen die succesvol hebben gedowngrade naar de vorige firmware versie.
Verwijderd
ah mooi, zal vanavond even proberen.Megamind schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 23:27:
TeamViewer heeft een Android app.
Kun je denk ik het beste google photos installeren op je iphone en dan casten naar chromecast van je shield.I-King schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:14:
Ik heb inderdaad een iPhone en in sommige gevallen miste ik het wel, om even wat foto's te laten zien etc.
Voor Spotify heb ik de Denon receiver, dus dat gaat al zonder Airplay.
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq