Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:17
Merdera schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:35:
[...]

Ik heb precies hetzelfde hier, echt heel irritant!

Als er een oplossing is, hoor ik het uiteraard graag.
het lijkt mij een software matig probleem.

Ook shield 2017 versie.
Had je die problemen ook vóór de laatste update paar weken terug? (5.1 geloof ik)
Naar mijn mening had ik die kleine vastlopers toen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Een paar maand geleden werd de shield tv afgeraden als Plex Media server (in dit topic).
Is dit ondertussen verbeterd?
Zijn er mensen die hun shield als server gebruiken?
Of blijkt het systeem nog steeds instabiel?

[ Voor 3% gewijzigd door nagasy op 30-03-2017 13:51 ]

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merdera
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 01:27
frye schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:48:
[...]

Had je die problemen ook vóór de laatste update paar weken terug? (5.1 geloof ik)
Naar mijn mening had ik die kleine vastlopers toen niet.
Het valt me de laatste 2 weken echt op. En na een restart is het weer ff goed, je gaat bijna aan een vol geheugen denken, wat wss niet zo zal zijn, maar toch.

Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
nagasy schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:51:
Een paar maand geleden werd de shield tv afgeraden als Plex Media server (in dit topic).
Is dit ondertussen verbeterd?
Zijn er mensen die hun shield als server gebruiken?
Of blijkt het systeem nog steeds instabiel?
Goede vraag, zelf heb ik een i7 Mac Mini voor Plex maar op de Shield Plex Server draaien is een stuk economischer kwa stroom verbruik, misschien dat ik het maar eens moet gaan testen.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

@Earzz Houd ons op de hoogte zou'k zeggen.
Ik zou ook graag mijn Mac Mini inruilen voor de Shield TV.
Op die manier kan ik zowel de Plex- en Netflixapplicatie gebruiken (voor de familie) en kijken voor een NAS die niet zo CPU gebaseerd moet zijn.

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Sinds kort hoor ik uit mn Shield 16gb (oude variant) een bromtoon. Het is niet de power adapter, maar echt uit de shield. Alleen als die aanstaat. Anderen ook dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
DiMacho schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:42:
Sinds kort hoor ik uit mn Shield 16gb (oude variant) een bromtoon. Het is niet de power adapter, maar echt uit de shield. Alleen als die aanstaat. Anderen ook dit probleem?
Misschien een 'bug'? :-p
Afbeeldingslocatie: https://wonderopolis.org/wp-content/uploads/2011/09/bug-on-computer-chip_shutterstock_4027501.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:41
Ik heb hem nu ook 2 dagen en wil hem primair gebruiken met Plex. Ik heb echter last van schokkend beeld en dat heeft vermoed ik te maken met de Refresh rate.

Als ik hem op automatisch zet dan werkt het niet, hij lijkt te starten, maar keert weer terug naar de interface.
Ik lees dat dat een probleem is dat vaker voorkomt icm Denon receivers en HDCP2.2 oid.

Ik lees dat je dan de refresh rate van de gehele interface op 23.976Hz kan zetten, maar als ik dat doe dan geeft hij wel aan 'Resolution changed', maar in het menu staat hij altijd weer op 59.940Hz.

Met plex op de HTPC werd altijd netjes gewisseld tussen refresh rates. Hoe kan ik dat het beste instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
I-King schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:00:
Ik heb hem nu ook 2 dagen en wil hem primair gebruiken met Plex. Ik heb echter last van schokkend beeld en dat heeft vermoed ik te maken met de Refresh rate.

Als ik hem op automatisch zet dan werkt het niet, hij lijkt te starten, maar keert weer terug naar de interface.
Ik lees dat dat een probleem is dat vaker voorkomt icm Denon receivers en HDCP2.2 oid.

Ik lees dat je dan de refresh rate van de gehele interface op 23.976Hz kan zetten, maar als ik dat doe dan geeft hij wel aan 'Resolution changed', maar in het menu staat hij altijd weer op 59.940Hz.

Met plex op de HTPC werd altijd netjes gewisseld tussen refresh rates. Hoe kan ik dat het beste instellen?
Heb je een hdmi 1.4tv op de denon receiver aangesloten? Zo ja, dan werkt het hele refresh rate switchen niet. Al is er iemand op het nvidia forum die zelf een custom boot image heeft gemaakt die het fixt. Dit omdat nvidia al meer dan een jaar niks met dit issue doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Ah blijkbaar is het inderdaad een 1.4 poort. Mijn TV heeft niets anders. Ik heb de Panasonic TX-L47FT60.
De custom boot image zie ik niet zo zitten. Ik ga Nvidia eens mailen, mocht er niets uitkomen gaat hij mooi terug. Ik ga geen nieuwe TV kopen, deze voldoet nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
I-King schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:17:
Ah blijkbaar is het inderdaad een 1.4 poort. Mijn TV heeft niets anders. Ik heb de Panasonic TX-L47FT60.
De custom boot image zie ik niet zo zitten. Ik ga Nvidia eens mailen, mocht er niets uitkomen gaat hij mooi terug. Ik ga geen nieuwe TV kopen, deze voldoet nog prima.
Hdmi hdcp converter schijnt ook te werken. Al moet je even op het nvidia forum kijken welke je moet hebben. En het heeft ook weer apart stroom nodig. Moet je ook net zin in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
De bedoeling was juist om het makkelijker te maken en mijn HTCP naar de meterkast te downgraden. Ik heb weinig zin om allemaal fratsen uit te halen om het werkend te krijgen.

Heeft iemand die boot.img geinstalleerd? Het is me niet helemaal duidelijk hoe dat moet en of het uberhaupt vanaf Windows kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Ja zo zit ik ook. Ik had daar ook allemaal geen zin in en de shield teruggestuurd. Ik wacht nog op een fix van nvidia zelf want de code is erg simpel. Op het nvidia forum wel wat gebruikers die het met succes draaien. Ik heb geen idee hoe je het moet installeren verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Ik heb met Nvidia gechat, maar zij verwijzen simpelweg naar Denon, omdat het wel werkt als hij direct aan de TV gehangen wordt... Ik weet niet of dat klopt, ik weet niet of de receiver door moet geven welke HDMI versie de TV ondersteunt.

Ik heb iig Denon ook gemaild, maar ik verwacht er weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
I-King schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:57:
Ik heb met Nvidia gechat, maar zij verwijzen simpelweg naar Denon, omdat het wel werkt als hij direct aan de TV gehangen wordt... Ik weet niet of dat klopt, ik weet niet of de receiver door moet geven welke HDMI versie de TV ondersteunt.

Ik heb iig Denon ook gemaild, maar ik verwacht er weinig van.
Nope gaat niet helpen. Het is een issue van nvidia en niet van de denon. Alle hdcp 2.2 (icm hdmi 2.0 poorten) avrs waarop een hdmi 1.4 tv is aangesloten geeft de shield dit issue.

Forum van nvidia staan genoeg topics hierover. Oplossing is vrij simpel de shield moet gewoon een optie hebben om hdmi 1.4 te forceren. Dat is wat die custom boot image ook doet namelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door keepitfrosty op 03-04-2017 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Ik wacht Nvidia en Denon af. Als er niks uitkomt stuur ik 't ding terug.

Ander dingetje: kan ik ervoor zorgen dat de receiver/TV altijd reageert op de Shield als ik een toets aanraak? Ik heb hem nu wel zo ver dat vanuit sleep de TV en receiver aangaat, maar als ik bijvoorbeeld naar TV zap, of een andere input op de Denon springt hij niet automatisch terug als ik de Shield weer wil gebruiken.

Ik had Plex, icm de Pulse Eight usb/hdmi-cec dingetje zo ingesteld. Zodra ik op een pijltje klikte switcht hij altijd terug naar de juiste input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:12:
Is bij meer tweakers de nvidia game lijst leeg? Ik had het en na opnieuw inloggen in de app zie ik de games weer van mijn 10 euro abonne,emt, maar bij mijn broer blijft het scherm groen en moet hij op de naam van een game zoeken om hem te spelen. Zijn hele lijst is al een paar dagen leeg?

Herkent iemand dit?

Ik kan hem wel dat ding laten resetten, maar dan krijg ik telefonisch de emulators niet meer geinstalleerd op afstand en moet ik er langs (mijn broer is gehandicapt en woont 200 km van mij vandaan). Ik ga er over twee weken heen, maar misschien is dit anders op te lossen?
Ik heb dit opgelost. Trek de internetkabel eruit en zorg dat wifi niet aanstaan. Shield herstarten, krijgt geen internet en daarna uitschakelen Laat de shield 12 uur uit en sluit alles weer aan en het werkt weer.

Niet logisch, maar na een paar weken gedoe opgelost op deze manier 8)7
Ik post dit even voor het geval iemand het ook een keer gaat meemaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 12-09 16:49
Vraagje voor de Shield + Sonos Playbar/Playbase kijkers. Stel jullie kijken Netflix via de Shield, dan stuurt die DD+ (Dolby Digital Plus) audio uit, hoe gaat de Sonos daarmee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:15
I-King schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:31:
Ik wacht Nvidia en Denon af. Als er niks uitkomt stuur ik 't ding terug.

Ander dingetje: kan ik ervoor zorgen dat de receiver/TV altijd reageert op de Shield als ik een toets aanraak? Ik heb hem nu wel zo ver dat vanuit sleep de TV en receiver aangaat, maar als ik bijvoorbeeld naar TV zap, of een andere input op de Denon springt hij niet automatisch terug als ik de Shield weer wil gebruiken.

Ik had Plex, icm de Pulse Eight usb/hdmi-cec dingetje zo ingesteld. Zodra ik op een pijltje klikte switcht hij altijd terug naar de juiste input.
Ik begrijp heel goed dat je hem terug zou sturen. Een heel vervelende bug. Ik heb trouwens nooit gehoord van andere merken versterkers die dit probleem hebben, dus misschien ligt het toch bij Denon.
Anyway, als je verder wel tevreden bent over de Shield, kun je in dit topic zoeken naar eerdere comments van mij. Daarin wordt ergens een link genoemd naar een HDMI splitter die je via Amazon kunt kopen. Die zet je tussen je Shield en je versterker en refresh rate switching zou weer moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 12-09 16:49
catchingfire schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 20:50:
Vraagje voor de Shield + Sonos Playbar/Playbase kijkers. Stel jullie kijken Netflix via de Shield, dan stuurt die DD+ (Dolby Digital Plus) audio uit, hoe gaat de Sonos daarmee om?
Heb eens gekeken wat m'n huidige receiver ervan zegt.

Sony Android TV -> optical out -> receiver (de android apps direct op de TV)
SPMC: DD, DTS, ...
Netflix: Dolby Digital

Nvidia Shield -> HDMI -> Sony Android TV -> optical out -> receiver (de android apps via de Shield)
Netflix: ALTIJD (!) stereo

Nvidia Shield -> HDMI -> receiver -> Sony Android TV (geluid dus vanuit shield via hdmi naar receiver):
Netflix: Dolby Digital + (plus)

Geen idee waarom in de middelste variant Netflix altijd stereo is? Wellicht omdat de TV van DD+ geen chocola kan maken en het dan maar als stereo uitstuurt via optical?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
AgeOfPanic schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 21:03:
[...]

Ik heb trouwens nooit gehoord van andere merken versterkers die dit probleem hebben, dus misschien ligt het toch bij Denon.
Onkyo, Anthem, Marantz hebben het probleem ook. Alle "nieuwere" avrs met alleen maar hdcp 2.2 poorten geven dit probleem met een hdmi 1.4 tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb weer iets raars met de Shield. Hij start op (Nvidia Logo) en springt dan over naar een soort sneeuw scherm en dan waar naar logo etc. Paar keer en dan blijft het beeld zwart.

Ik denk dat ik de HDMI kabel eens ga vervangen. Wel heel raar wat het heeft altijd gewerkt en er is niks aangepast aan de configuratie.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op zondag 9 april 2017 @ 19:11:
Wellicht omdat de TV van DD+ geen chocola kan maken en het dan maar als stereo uitstuurt via optical?
Jouw tv kan er niets mee, maar het verschilt echt per type tv of hij DD+ doorgeeft (en andere formaten) of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
keepitfrosty schreef op maandag 10 april 2017 @ 08:24:
[...]

Onkyo, Anthem, Marantz hebben het probleem ook. Alle "nieuwere" avrs met alleen maar hdcp 2.2 poorten geven dit probleem met een hdmi 1.4 tv.
Ik heb een Onkyo en ik heb hetzelfde probleem. Maar voor die grote update (v5) had ik hier geen problemen mee. Nvidia weet hier van, wanneer ze het gaan oplossen is helaas niet duidelijk.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider85
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-08-2023
Weet iemand hoe je spmc gestart laat / autostart al je de shield tv uit zijn slaap stand haalt?

SPMC start bij een normale boot wel automatisch op, maar zodra ik hem uit slaap stand haalt staat hij standaard in het normale menu, iemand een truuk om dit te tackelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:00
Spider85 schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:06:
Weet iemand hoe je spmc gestart laat / autostart al je de shield tv uit zijn slaap stand haalt?

SPMC start bij een normale boot wel automatisch op, maar zodra ik hem uit slaap stand haalt staat hij standaard in het normale menu, iemand een truuk om dit te tackelen?
Volgens mij is de default launcher aanpassen de enige manier. Heb ik ook gedaan icm xbmc launcher. Zie hier voor spmc instructies. https://forums.geforce.co.../929643/auto-start-spmc-/

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Hoe werkt CEC op de shield?
Zit er misschien aan te denken om mijn NUC (die geen 4k aankan) te vervangen voor een shield.
Mijn Huidige TV kan wel 4k aan via de ingebouwde DLNA speler. Echter zie ik alleen een mappenstructuur.

Ik gebruik mijn NUC eigenlijk niet meer. Maar mis Kodi (spmc) wel enorm als het gaat om het browsen door mijn media.
Als de shield een goede CEC ondersteuning heeft. Dat wil zeggen automatisch aan via de AB van de TV.
En als ik ook door de menus kan bladeren met de AB van de TV wil ik wel overwegen er een te halen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:15
DarkSide schreef op maandag 17 april 2017 @ 12:12:
Hoe werkt CEC op de shield?
Zit er misschien aan te denken om mijn NUC (die geen 4k aankan) te vervangen voor een shield.
Mijn Huidige TV kan wel 4k aan via de ingebouwde DLNA speler. Echter zie ik alleen een mappenstructuur.

Ik gebruik mijn NUC eigenlijk niet meer. Maar mis Kodi (spmc) wel enorm als het gaat om het browsen door mijn media.
Als de shield een goede CEC ondersteuning heeft. Dat wil zeggen automatisch aan via de AB van de TV.
En als ik ook door de menus kan bladeren met de AB van de TV wil ik wel overwegen er een te halen.
CEC werkt in ieder geval in de basis goed (in ieder geval aanzetten, navigatie knoppen, enter, terug. Meer ondersteund mijn antieke TV niet). Echter is er wel een "nadeel" en dat is dat Kodi (& SPMC) niet rechtstreeks via CEC werken. De CEC commando's worden door Android omgezet naar normale toetsaanslagen (dus pijltjes etc) en die worden door Kodi afgehandeld. Kodi ziet zelf dus niet de "ruwe" CEC commando's. Ik durf daardoor ook niet te zeggen hoe het gebruik van de cijfers/letters werkt (dus het numerieke toetsenbord van de TV AB om letters in te voeren), en of dat goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Ik krijg Google Play: Android TV Remote Control niet meer werkend met de Shield. Gebruik het niet zo vaak, maar voor de laatste update werkte het gewoon. Nu lukt het niet meer een verbinding te maken. Ik zie wel "Shield" staan in het lijstje gevonden apparaten, maar het selecteren doet niets. Chromecast werkt wel prima en m'n smartphone en de shield zitten op hetzelfde subnet.

Ben ik de enige?

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

RobertMe schreef op maandag 17 april 2017 @ 12:19:
[...]

CEC werkt in ieder geval in de basis goed (in ieder geval aanzetten, navigatie knoppen, enter, terug. Meer ondersteund mijn antieke TV niet). Echter is er wel een "nadeel" en dat is dat Kodi (& SPMC) niet rechtstreeks via CEC werken. De CEC commando's worden door Android omgezet naar normale toetsaanslagen (dus pijltjes etc) en die worden door Kodi afgehandeld. Kodi ziet zelf dus niet de "ruwe" CEC commando's. Ik durf daardoor ook niet te zeggen hoe het gebruik van de cijfers/letters werkt (dus het numerieke toetsenbord van de TV AB om letters in te voeren), en of dat goed gaat.
Ok tnx. De basis werking is prima.
Meestal is het gewoon met de "pijltje" browsen en film of serie selecteren.
Tekst invoer hoeft niet zo vaak.
Maar goed om te horen. Nu kijken of ik mijn nuc nog voor een leuk prijsje kan verslijten :*)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respect!
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-12-2022
Ik heb vandaag de Shield TV opgehaald, 16 Gb versie,
mijn vraag is of jullie weten dat ik er een klik aan klik uit schakelaar tussen kan zetten?
Is dit op den duur schadelijk voor de Shield TV?
Ik heb liever niet dat het in standby blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

Ik heb de laatste dagen synchronisatieproblemen met ondertitels in Kodi, in Genesis om precies te zijn. In het begin loopt het nog perfect synchroon, maar naar mate de video vordert gaan de ondertitels steeds meer out of sync lopen. Toevallig meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Zeddicius schreef op maandag 17 april 2017 @ 13:41:
Ik heb de laatste dagen synchronisatieproblemen met ondertitels in Kodi, in Genesis om precies te zijn. In het begin loopt het nog perfect synchroon, maar naar mate de video vordert gaan de ondertitels steeds meer out of sync lopen. Toevallig meer mensen die hier last van hebben?
Nee. In 99,9% van de gevallen heb je dan de verkeerde sub. Webdl versie ipv hdtv versie etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dromer1967
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-03 16:04
Sinds gisteren gaf Netflix opeens storing op mijn Shield. Kon geen verbinding krijgen. Nu bleek er ook wel storing te zijn bij Netflix dus heb ik maar even rustig(...) gewacht.

Vandaag kreeg ik echter nog steeds dezelfde foutmelding. Dit is overigens voor het eerst dat ik dit heb met Netflix en Shield. Zo lang storing vond ik toch wel verdacht.

Shield opnieuw starten hielp niet. En de stekker er even helemaal uit ook niet.

Als laatste redmiddel maar de app cache en settings verwijderd.

En toen deed Netflix het weer. Dus mocht iemand dit probleem ook tegenkomen, dan kan de oplossing dus zijn om de cache en settings weg te gooien van de Netflix app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

keepitfrosty schreef op maandag 17 april 2017 @ 14:33:
[...]

Nee. In 99,9% van de gevallen heb je dan de verkeerde sub. Webdl versie ipv hdtv versie etc.
Dat dacht ik in het begin ook, maar het gebeurt met alle subs. Ik gok dat het te maken heeft met een verschil in FPS tussen beide streams, maar voorheen had ik hier nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Past ie de refreshrate wel goed aan dan? Ik heb er eigenlijk nooit last van, hooguit bij een verkeerde sub van een andere release waarbij ik de delay tussentijds moet aanpassen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider85
  • Laatst online: 17-08-2023
Nog een vraag; ik gebruik de shield TV ook om live tv mee te kijken, opzich prima.
Soms luister ik graag muziek (bijv. via spotify) en kijk ik tv (zonder geluid, bijv voetbal) echter heb ik het probleem dat als ik live tv kijk en spotify luister en ik naar een andere zender ZAP, de spotify app op pauze gaat. iemand een idee hoe dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-07 10:15
dromer1967 schreef op maandag 17 april 2017 @ 15:44:
Sinds gisteren gaf Netflix opeens storing op mijn Shield. Kon geen verbinding krijgen. Nu bleek er ook wel storing te zijn bij Netflix dus heb ik maar even rustig(...) gewacht.

Vandaag kreeg ik echter nog steeds dezelfde foutmelding. Dit is overigens voor het eerst dat ik dit heb met Netflix en Shield. Zo lang storing vond ik toch wel verdacht.

Shield opnieuw starten hielp niet. En de stekker er even helemaal uit ook niet.

Als laatste redmiddel maar de app cache en settings verwijderd.

En toen deed Netflix het weer. Dus mocht iemand dit probleem ook tegenkomen, dan kan de oplossing dus zijn om de cache en settings weg te gooien van de Netflix app.
Thanks. Ik had net hetzelfde. Door jouw post wist ik nog dat ik hiervoor even in dit forum moest kijken en was het vrij snel weer opgelost! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Spider85 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:27:
Nog een vraag; ik gebruik de shield TV ook om live tv mee te kijken.
Hoe doe jij dit? De Ziggo GO app staat nog niet in mijn playstore (......) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Gisteren mijn Shield TV 2017 uitgepakt. Lijk op de controller en console toch wat gebruikskrasjes te hebben en wat vlekken ondanks dat het pakketje onuitgepakt leek te zijn. Is dit normaal? Bijv. dat door het kwetsbare materiaal of een matig handling-proces? Ze zitten vooral op het punt waar je het volume aanpast. Op de console zaten ook wat vlekken, maar die waren weg te vegen.

B.S.U.R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Earzz
  • Laatst online: 12-09 23:23
RaJitsu schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:30:
Gisteren mijn Shield TV 2017 uitgepakt. Lijk op de controller en console toch wat gebruikskrasjes te hebben en wat vlekken ondanks dat het pakketje onuitgepakt leek te zijn. Is dit normaal? Bijv. dat door het kwetsbare materiaal of een matig handling-proces? Ze zitten vooral op het punt waar je het volume aanpast. Op de console zaten ook wat vlekken, maar die waren weg te vegen.
"Piano lak" is overal een drama, althans ik heb nog nooit gezien dat het niet krast.
Gewoon lekker in gebruik nemen, de krasjes worden er vanzelf wel meer en op den duur zie je ze echt niet meer ;)

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RaJitsu schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:30:
Gisteren mijn Shield TV 2017 uitgepakt. Lijk op de controller en console toch wat gebruikskrasjes te hebben en wat vlekken ondanks dat het pakketje onuitgepakt leek te zijn.
Misschien toch door iemand teruggestuurd? Ik had vandaag een synology nas ontvangen (nieuw gekocht), leek helemaal prima, maar zie ik in de handleiding aantekeningen van iemand staan 8)7

Maar ach, het ziet er verder prima uit en het werkt, dus ik laat het maar zo. Je kan het wel terugsturen voor een geheel gave, maar ach, je schiet er amper wat mee op. Krasjes komen er toch wel op binnen een paar dagen. Voor de rest blijft alles wel mooi hoor, dus meer dat wat krasjes worden het sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respect!
respect! schreef op maandag 17 april 2017 @ 13:33:
Ik heb vandaag de Shield TV opgehaald, 16 Gb versie,
mijn vraag is of jullie weten dat ik er een klik aan klik uit schakelaar tussen kan zetten?
Is dit op den duur schadelijk voor de Shield TV?
Ik heb liever niet dat het in standby blijft staan.
Om toch even mezelf een antwoord te geven:
helaas werkt dit niet, je moet nog steeds de voeding uit de Shield halen om het weer op te starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Zit er dan een soort van schakelaar in de ac ingang dan? Want stroom eraf is stroom eraf lijkt me.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
respect! schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 12:56:
Om toch even mezelf een antwoord te geven:
helaas werkt dit niet, je moet nog steeds de voeding uit de Shield halen om het weer op te starten
Bizar, doe dit al maanden zo (1st gen Shield) en dat werkt prima.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:56
@renzo4000
Vreemd idd, Mijn 2e generatie start gewoon op als ik de TP Link HS-100 inschakel, maar ik had liever die van jou gehad om eerlijk te zijn;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik heb ook een fibaro schakelaar erop. En hier werkt het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zondag 23 april 2017 @ 08:57:
[...]

De 1e generatie kan je toch gewoon volledig uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respect!
Brad Pitt schreef op zondag 23 april 2017 @ 08:57:
[...]

Ik was te snel, net getest en het werkt, ik moet wel ongeveer 30 seconden wachten om de schakelaar aan te zetten.
Misschien ligt dat aan mijn schakelaar(action setje promax).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
respect! schreef op zondag 23 april 2017 @ 12:11:
[...]

Ik was te snel, net getest en het werkt, ik moet wel ongeveer 30 seconden wachten om de schakelaar aan te zetten.
Misschien ligt dat aan mijn schakelaar(action setje promax).
Kan ook zijn dat de adapter zelf nog een tijdje stroom blijft geven nadat deze is uitgetrokken. Zie je ook bij laptop adapters dat als je deze eerst uit de laptop trekt en daarna pas uit de stroom dat het lampje nog een tijd blijft branden, hetzelfde zal dus ook zo zijn voor de SHIELD, zolang de SHIELD zelf niet teveel stroom gebruikt (wat het geval zal zijn als je deze eerst in slaapstand zet) zal de adapter nog wel even stroom blijven geven. Als je binnen die periode dus weer de stroom aan zet zul je inderdaad niet merken dat hij weer aan gaat, omdat hij effectief nooit uit is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respect!
Daar heb ik niet bij stil gestaan, bedankt voor het wakker schudden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 23:04
respect! schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:24:
Daar heb ik niet bij stil gestaan, bedankt voor het wakker schudden ;)
Je draait vast geen Plex server op de Shield, want bij volledige uitschakeling is die uiteraard niet meer bereikbaar.... :X

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2017 @ 10:26:
[...]
De 1e generatie kan je toch gewoon volledig uitzetten?
Jawel maar mijn receiver verbruikt nogal wat in stand-by dus knal hele audio/video keten uit met klik aan klik uit ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:17
Zijn er nog mensen die de Geforce NOW gebruiken om games te spelen?
Ben nu eigenlijk 3 maanden al lid maar ik denk dat ik het ga afzeggen omdat ik het niet echt gebruik.

Aanbod is ook véél te laag voor het geen wat in de prijs zit.
Of doe ik iets verkeerd?

De echte nieuwe games moet je bijvoorbeeld nog aanschaffen met prijzen van 30 tot 60 euro.
Included in je abonnement zitten maar een 25-tal games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Heb het ook drie maanden gehad en nooit gebruikt. Vind de spellen niet leuk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Same here.

Gratis periode, even testen. Oh werkt verrassend goed voor online gaming!

Aantal maal gebruikt: op één hand te tellen.

Gratis periode voorbij. Quit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

frye schreef op donderdag 27 april 2017 @ 08:08:
Zijn er nog mensen die de Geforce NOW gebruiken om games te spelen?
Ben nu eigenlijk 3 maanden al lid maar ik denk dat ik het ga afzeggen omdat ik het niet echt gebruik.

Aanbod is ook véél te laag voor het geen wat in de prijs zit.
Of doe ik iets verkeerd?
In het abonnement zitten iets van 65 tot 75 games en geen 25 (ik weet het exacte aantal niet omdat ik er ook een paar gekocht heb in een sale). Althans, zo was het 4 weken terug. Ik ga zo pas voor het eerst sinds een maand of wat weer erop gamen, maar lijkt me sterk dat er 50 weggehaald zijn.

Ik heb wel een abonnement, al een half jaar, maar speel helaas amper (door werk en studie en gezin). Ik heb sinds de geboorte van mijn kinderen (vanaf 2007) amper meer gegamed, dus voor mij is het wel erg leuk allemaal, ik kan mijn hart helemaal ophalen met deze wat oudere games en het scheelt mij best veel geld. Mijn game pc heeft mijn zoon namelijk ingepikt en die speelt vooral minecraft, gta 5 en roblox en ik kan nu lekker gamen (zoals vandaag nu mijn vrouw en dochter de stad in zijn en wij als mannen een gamedag hebben).

Maar als je alles bijgehouden hebt de afgelopen jaren is het denk ik niet zo interessant, maar als je net als mij achterloopt, dan is het een soort netflix: heerlijk genieten van oud, maar goed materiaal. En het is heerlijk dat ik niet hoef te installeren, dat vond ik altijd zo'n rotklusje. Wil je gamen, moet je eerst alles installeren en instellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2017 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
De laatste dagen merkte ik dat de SHIELD steeds trager begon te reageren als ik deze uit slaapstand haalde. Het homescreen reageerde dan niet, en dan na een paar seconden werd alsnog alles verwerkt. Nu kwam ik zojuist erachter dat de lijst met aanbevelingen (of wat is het? de eerste rij in ieder geval) "oneindig" lang was en de hele tijd dezelfde items herhaalde (dus bv 20 items en item 21 was dan weer gelijk aan item 1). Het laden/opbouwen hiervan zal dus altijd zo lang geduurd hebben. Na een herstart was het dan ook opgelost, maar is dit een bekend issue/iets wat vaker voor komt? En dit geeft in ieder geval aan dat het alsnog verstandig is om periodiek een echte reboot te doen zodat weer alles "clean" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat ook weleens gehad en zet hem soms uit. Dat hele lijstje vind ik trouwens maar niks, maar als ik alles uitschakel heb ik een lege balk daar en dat irriteert me ook. En soms zet ik wel zaken uit als youtube (omdat die om de een of andere reden soms vage sexdingen of video's erin zetten die ik niet aan mijn jonge kinderen wil laten zien), maar dan duurt het langer voordat hij geladen is (met 150Mbit verbinding bedraad aangesloten).

Ik vind dat hele rijtje aanbevelingen maar een vage bedoening in android tv. Waarom kan die balk niet helemaal weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Goedemiddag,

Ik vroeg mij af hoe goed jullie de NVIDIA Shield vinden nou jullie die een paar dagen, weken of maanden gebruiken?

Zit namelijk te kijken of het voor mij wellicht ook wat is. Wil deze dan als vervangen voor mijn Dune HD Smart D1, Apple TV 2 en Playstation 3 gaan gebruiken.

PS3 game ik op.
Dune stream ik films/series vanaf mijn DS412+ nas.
ATV2 gebruik ik voor Netflix/You Tube.

Als ik deze 3 apparaten kan vervangen voor 1 zal dat top zijn.

Hoor graag wat jullie ervan vinden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:54

Nitai

Live the life you love.

Frid0 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:35:
Goedemiddag,

Ik vroeg mij af hoe goed jullie de NVIDIA Shield vinden nou jullie die een paar dagen, weken of maanden gebruiken?

Zit namelijk te kijken of het voor mij wellicht ook wat is. Wil deze dan als vervangen voor mijn Dune HD Smart D1, Apple TV 2 en Playstation 3 gaan gebruiken.

PS3 game ik op.
Dune stream ik films/series vanaf mijn DS412+ nas.
ATV2 gebruik ik voor Netflix/You Tube.

Als ik deze 3 apparaten kan vervangen voor 1 zal dat top zijn.

Hoor graag wat jullie ervan vinden
Dit is de eerste mediaspeler die mijn Mac Mini setups van over de 8 jaar heeft kunnen vervangen. Ik heb er al wat versleten.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dromer1967
Wat het gamen betreft kan ik je niet verder helpen, daarvoor heb ik de Shield niet aangeschaft. Het ging mij meer om de mediaplayer en Netflix in Full HD (en op termijn 4K). Ik heb zelf de Dune BD 3.0.

Heb de Shield nu wel een tijdje in gebruik (half jaar of zo?) en het bevalt mij uitstekend.

-Netflix werkt prima en in HD(/4K) (wat niet bij alle mediaplayers het geval is)
-Ik stream films en series vanaf mijn NAS en gebruik daarbij SPMC. Werkt allemaal prima inclusief HD audio (zowel dts-hd als dolby true hd).
-Mijn Dune staat nu stof te happen omdat ik deze eigenlijk niet meer gebruik

Ik ben er dus zeer tevreden over en heb zeker geen spijt van de aankoop. Hij doet wat ik ervan had verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-King
Ik heb hem teruggestuurd omdat ik geen 4K heb, ik HDMI compatibility issues had en daardoor de refresh rate niet goed in kon stellen. Dat zorgde voor haperend beeld, ondanks bekabelde 1Gbit verbinding.

Mijn primair doel was Plex en evt wat simpele spelletjes. Het spelletjesaanbod vond ik mager en duur, althans wat er in de standaard store staat.

Ik heb niet veel verder gekeken dan dat, aangezien Nvidia me ook niet verder kon helpen met de refresh rate. Ik realiseer me dat het meer een compatibility issue is met mijn TV, maar dat was wel voldoende om hem te retourneren.

Verder werkt hij soepel en stabiel. Afhankelijk van je speleisen kan hij goed voor je werken! Netflix, youtube en casten werkt verder absoluut zonder problemen. Ook HDMI cec uiteindelijk goed aan het werk gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peptalk
Ook geen 4K tv en reciever, maar werkt bij mij prima wat betreft refresh rate die standaard ingesteld wordt. Bij streamen in Kodi laat ik automatisch de refresh rate aanpassen en daar door alleen haperingen veroorzaakt door de bron zelf. Streamen van 4K materiaal geeft echt fantastisch beeld(4:4:4 ingesteld) en geluid(DTS HD, Dolby True HD en PCM).

Ben geen spelletjes man, dus daar kan ik niets over zeggen. De native Netflix app is volgens mij beter dan casten via mijn Chromecast II. Ook bij mij is hij bekabeld aangesloten via een op een Gigabit netwerk met een 100Mbit VDSL verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dromer1967
Wat ik nog vergeten had, maar ook wel veel gebruikt wordt door mij, is Spotify Connect. Werkt prima op de Shield en de TV hoeft er ook niet voor aan.

Als je je eigen muziek wilt streamen via de NAS dan hoeft de TV overigens ook niet aan wanneer je gebruik maakt van de kodi apps op je telefoon (of tablet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Wat is het voordeel van een TV + Shield ten opzichte van een TV met ingebouwde Android TV?
Je kunt er natuurlijk op gamen maar ik denk meer dat dat leuk is voor een week en vervolgens gebruik je het niet meer.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ehm ... met name de grafische kracht en betere ondersteuning in de breedste zin van het woord. Er is op dit moment geen ander android device die zo krachtig is als de shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

renzo4000 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:26:
Ehm ... met name de grafische kracht en betere ondersteuning in de breedste zin van het woord. Er is op dit moment geen ander android device die zo krachtig is als de shield.
Dat zal best, maar heb je dat nodig voor Netflix/Kodi bijvoorbeeld? Waarom zou dat minder goed werken op een TV die over Android TV beschikt?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dat zeg ik niet, het zal zeker aan je eisen liggen. Maar de meeste tv's met android tv als os zijn niet zo krachtig met vaak verouderde en niet goed ondersteunde chips. Een standaard 720p/1080p bestandje zal wel gaan maar een UHD/4K bestand met een hoge bitrate zal hem niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Hoi,

Bedankt! voor alle antwoorden.

Denk dat de Shield best een serieus optie voor mij is. Het vervangend wellicht 3 apparaten voor mij wat natuurlijk heel mooi is.

Wel jammer om te lezen dat Plex niet heel goed werkt op de Shield. Vind dat toch best een mooi programma en lijkt mij ideaal om mee te werken. Las wel dat SPMC een goede optie dan is of misschien Kodi.

Verder las ik dat je ook muziek kan streamen naar de Shield met Spotify. Begrijp ik goed dat je tv dan niet aan hoeft en je gewoon vanaf je iPad/iPhone vanuit de Spotify app kan streamen naar de Shield, soort van Airplay en dan het geluid via de speakers komen waar de Shield op aangesloten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Plex werkte voor mij perfect, behalve DTS, dat werd omgezet. De refresh rate waar ik het over had had niet met Plex, maar met de Shield icm receiver en TV te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Frid0 Ik denk dat je met Kodi (huidige versie) prima uit de voeten kan en biedt m.i. veel meer mogelijkheden dan Plex en heeft een zeer actieve community. De Shield heeft inderdaad een "chromecast" implementatie en kan je dus ook spotify connect gebruiken zonder dat je daarvoor in de spotify app hoeft op de shield zelf (dit kan natuurlijk wel als je dat wil) en kan je direct besturen van je mobiele device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 12-09 13:37
Plex niet goed werkt op de Shield? Het werkt perfect, totaal geen problemen en bijna alles direct stream zonder encoding

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:15
Hier ook zeker tevreden over Plex met de Shield. Had zelf ook het probleem met de refresh rate, maar heb dit opgelost door een HDMI switcher in mijn keten op te nemen.
Nog een tip trouwens. Installeer de app Aerial. Dan heb je als screen saver de bewegende foto's van de Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
Frid0 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:04:
Verder las ik dat je ook muziek kan streamen naar de Shield met Spotify. Begrijp ik goed dat je tv dan niet aan hoeft en je gewoon vanaf je iPad/iPhone vanuit de Spotify app kan streamen naar de Shield, soort van Airplay en dan het geluid via de speakers komen waar de Shield op aangesloten is?
Ik heb geen idee hoe Airplay werkt, ben een Android man 8) , maar de Shield heeft Spotify Connect waarmee je inderdaad vanaf de Spotify app op je foon/tablet muziek kunt streamen naar de Shield. Hiervoor hoeft de TV niet aan want je bedient het op je telefoon. Feitelijk stream je natuurlijk niet vanaf je telefoon, maar is je telefoon eigenlijk alleen de bediening van Spotify op de Shield. Het geluid wordt dus via de Shield gestreamd.
Voordeel daarvan, ten opzichte van Chromecast, is ook dat je op je telefoon daarna hele andere dingen kunt gaan doen terwijl je Shield gewoon lekker Spotify blijft afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dat kan met de Chromecast toch ook? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand hier een oplossing voor de bug dat als je de audio op fixed zet hij na een paar weken opeens wat zachter wordt? Ik doe dan fixed uit, beweeg het geluid wat op en neer met de remote en zet hem weer op fixed en dan is het volume weer een paar weken goed.

Hij gaat ongeveer 50% zachter om de paar weken? Ik heb een topic gevonden erover: https://forums.geforce.co...through-to-sound-system-/

Nu is het niet een heel vervelende bug, zo weer opgelost, maar wellicht hier iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
renzo4000 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:23:
Dat kan met de Chromecast toch ook? ...
De chromecast streamt inderdaad direct vanaf de cast en niet vanaf je telefoon, maar de bediening is en blijft op je telefoon. Als je de app op je telefoon afsluit dan zal de chromecast er uiteindelijk ook mee stoppen.

Bij Spotify Connect werkt dat toch handiger. Daar blijft spotify dan gewoon doorspelen en pakt de volgende tracks uit je album bijvoorbeeld. Ook kun je wanneer je dat wilt de bediening overnemen op de Shield. Toch net even wat handiger allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Wes46 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:32:
[...]

Dat zal best, maar heb je dat nodig voor Netflix/Kodi bijvoorbeeld? Waarom zou dat minder goed werken op een TV die over Android TV beschikt?
Ik denk voornamelijk omdat de Shield een beter processor heeft dan wat er nu op een TV gebruikt wordt.
Gaat niet alleen maar om Andoid TV.

Als je hardware het niet allemaal soepel trekt dan ga je je gauw aan ergeren.
Denk dat er genoeg mensen zijn die een Android TV box na een tijd hierdoor weg doen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-09 11:18
Ik heb last van ruis op mijn boxen wanneer ik via de spotify app op shield naar muziek luister.
Boxen zijn niet stuk en versterker ook niet (5.1 set met Marantz versterker). Sporify connect op de versterker zelf heeft dit namelijk niet.

Ook heb ik het probleem dat wanneer ik mijn Samsung tv op HDR zet (instellen per hdmi ingang), dan krijg ik zwart beeld op de shield. Ik dacht dat de Shield dit al ondersteunde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 23:08:
heeft iemand hier een oplossing voor de bug dat als je de audio op fixed zet hij na een paar weken opeens wat zachter wordt? Ik doe dan fixed uit, beweeg het geluid wat op en neer met de remote en zet hem weer op fixed en dan is het volume weer een paar weken goed.

Hij gaat ongeveer 50% zachter om de paar weken? Ik heb een topic gevonden erover: https://forums.geforce.co...through-to-sound-system-/

Nu is het niet een heel vervelende bug, zo weer opgelost, maar wellicht hier iemand een tip?
Nee maar ik heb wel iets soortgelijks dat ik achtergrond muziek/geluid normaal hoor maar de stemmen niet. Ik moet dan echt alles uit doen, en dan op volgorde m'n tv, receiver (Marantz) en dan pas de shield aan, dan heb ik weer normaal geluid. Denk zelf dat het een hdmi handsake issue is. Maar wel heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Laatst online: 19:37
Wes46 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:32:
[...]

Ik heb zowel een Android TV (Sony 4K uit 2015) en de Shield. De Shield is vele malen sneller in gebruik dan mijn Android TV, vandaar dat ik voor Kodi de Shield gebruik. Netflix is op zich wel prima te doen (maar gebruik ik eigenlijk vooral omdat ik te lui ben en er een grote Netflix knop op de afstandsbediening van de TV zit en die maar gebruik).

Als je niet te veel eisen stelt, is Android TV prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitai schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:16:
Nee maar ik heb wel iets soortgelijks dat ik achtergrond muziek/geluid normaal hoor maar de stemmen niet. Ik moet dan echt alles uit doen, en dan op volgorde m'n tv, receiver (Marantz) en dan pas de shield aan, dan heb ik weer normaal geluid. Denk zelf dat het een hdmi handsake issue is. Maar wel heel irritant.
Ik heb nog wat gezocht, maar geen oplossing. Ik denk dat het in mijn tv zit. De analoge tv zenders zijn bijvoorbeeld ook harder met geluid dan de ci+ module zenders, zit wel een verschil van 40% in.

Ik koop geen Panasonic meer de volgende keer, met de Sony tv op de slaapkamer werkt alles perfect (alleen de shield daarop niet geprobeerd).

Ik heb nu wel 1 voordeel: de shield is nu even hard als de ci+ zenders.Ik doe het er maar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Laatst online: 05-05 17:03
Mensen hier ook problemen met de Shield remotes? Ik heb beide varianten (met en zonder koptelefoonuitgang) en beiden kan ik niet meer pairen.

Het begon ermee dat geluid haperde via de remote koptelefoon, en na een restart/shutdown en zelfs complete powercycle/unplug actie van de Shield heeft niet geholpen. Nu dacht ik, ik unpair de remote en pair deze dan weer, maar ik krijg beide remotes niet meer gepaired. Wat een k*t apparaat.

Zie op de Nvidia fora diverse topics met 'lotgenoten'. Verbaast me dat hier niemand er last van lijkt te hebben.

Edit: Nou, rarara. Na het volgen van de instructies van de TS van dit topic, kreeg ik een andere error bij het pairen. Vervolgens nog een keer de Shield herstart en opeens kan ik de remotes weer pairen en audio lijkt (voor nu) ook weer goed. 8)7

Ik heb alleen Kodi niet disabled, omdat ik die wel gebruik. :)

[ Voor 41% gewijzigd door AmonTobin op 11-05-2017 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een keer of twee gehad dat ik niks kon pairen, ik disable dan nooit wat, ik doe ze aan de telefoonoplader en dan in de stroom en na een uur of twee zo opladen doen ze het meestal weer (soms nog niet allemaal) en na wat drukken op de knoppen krijg ik ze weer aan de praat.

Ben beide keren wel even bezig geweest ermee, maar bovenstaande is voor nu mijn oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Laatst online: 05-05 17:03
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:52:
Ik heb een keer of twee gehad dat ik niks kon pairen, ik disable dan nooit wat, ik doe ze aan de telefoonoplader en dan in de stroom en na een uur of twee zo opladen doen ze het meestal weer (soms nog niet allemaal) en na wat drukken op de knoppen krijg ik ze weer aan de praat.

Ben beide keren wel even bezig geweest ermee, maar bovenstaande is voor nu mijn oplossing.
Hmm ok. In mijn geval was 1 remote net volledig opgeladen en daarbij deed de andere remote het ook niet, dus kan het nou niet echt aan de remotes zelf relateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:53
Ik heb ook sinds gisteren de hield tv hier staan, wat mij wel opvalt is dat de fan op zich best wel veel geluid maakt.

Heeft iemand hier er ook last van?

het is voornamelijk bij het afspelen van video (Youtube, Netflix enz).

[ Voor 0% gewijzigd door kimiferrari op 12-05-2017 09:50 . Reden: Typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Laatst online: 19:37
kimiferrari schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:50:
Ik heb ook sinds gisteren de hield tv hier staan, wat mij wel opvalt is dat de fan op zich best wel veel geluid maakt.

Ik heb de 'oude' versie, maar ik heb de fan nog nooit (bewust) gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30
kimiferrari schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:50:

Heb je de Pro of de normale versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
outlandos schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:22:
[...]

Heb je de Pro of de normale versie?
Het is de normale versie. 16gb. De fan maakt geluid dan staat hij weer stil en maakt weer geluid enz. Hij staat ook niet in een gesloten ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Ik had het in het begin ook, toen even de stroom er af en wat aan de shield gezeten en nu nog maar heel af en toe en dan ook nog veel stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
peptalk schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:05:
Ik had het in het begin ook, toen even de stroom er af en wat aan de shield gezeten en nu nog maar heel af en toe en dan ook nog veel stiller.
oké in ieder geval bedankt. Ik blijf hem zo gebruiken en zie wel of er iets veranderd, heb de stroom er af gehad en kijk wel of er verandering in zit. Op zich is het niet echt storend.

Moet wel zeggen dat het een fijne mediaspeler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-08 10:54
Krilo_89 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:40:
Ik heb last van ruis op mijn boxen wanneer ik via de spotify app op shield naar muziek luister.
Boxen zijn niet stuk en versterker ook niet (5.1 set met Marantz versterker). Sporify connect op de versterker zelf heeft dit namelijk niet.

Ook heb ik het probleem dat wanneer ik mijn Samsung tv op HDR zet (instellen per hdmi ingang), dan krijg ik zwart beeld op de shield. Ik dacht dat de Shield dit al ondersteunde?
Je hebt waarschijnlijk een "ground loop" te pakken. De shield heeft geen geaarde stekker. Wat je kunt doen is ervoor zorgen dat de shield en je verstekker zijn aangesloten op hetzelfde stopcontact (via bijvoorbeeld dezelfde stekkerdoos of dezelfde duo-wandcontactdoos).

Een andere mogelijkheid is dat er een apparaat op dezelfde stroomkring is aangesloten met een kapotte trafo. Denk aan dimspotjes of andere apparaten die op een lage spanning werken en een transformator hebben. Gewoon 1 voor 1 de andere apparaten die op dezelfde stop zijn aangesloten loskoppelen totdat de zoem ophoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmonTobin schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:01:
[...]

Hmm ok. In mijn geval was 1 remote net volledig opgeladen en daarbij deed de andere remote het ook niet, dus kan het nou niet echt aan de remotes zelf relateren.
volgens mij is het hele probleem gewoon vaag, ik raakte er ook beide keren erg geirriteerd van, maar op een gegeven moment dacht ik: ik laat ze gewoon aan de opladers van de telefoon hangen voor een paar uur en ga dan weer verder kijken ,met een boos hoofd ermee bezig gaan werkte namelijk ook niet echt mee.

en toen deden ze het opeens weer 8)7

Ze doen het nu trouwens alweer een maand of twee goed, dus tja, ik weet het niet. Ik hoop dat nvidia nog een keer met wat bug updates komt, ik vind dat er maar weinig updates uitkomen terwijl er toch wat kleine probleempjes zijn die toch opgelost kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Sinds gisteren in het bezit van de Nvidea Shield (2017)

Direct naar V5.1 gegaan maar ik zie dat bepaalde apps ontbreken volgens het changelog van Nvidea.
Apps zoals Nest, Comedy central en Twitter zijn onvindbaar.
NFL, Vimeo en Viki zijn dan weer wel vindbaar voor mij.

Mis ik iets of zijn deze apps al teruggehaald uit de Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de store mist soms apps, maar die kan je wel sideloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
vandaag ook de shield in huis.
Ik kan niet gamen, elke keer zegt hij store error als ik inlog met google account.
Een google spel betalen en spelen werkt wel, maar niet de geforce met 1 maand gratis.
Geen idee waar het aan ligt, zit al heel de avond te prutsen.

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvidia shield games doet het hier wel, als hij het morgen niet doet zou ik even contact opnemen met nvidia, die kunnen wellicht zien wat er mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30
nike schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 22:58:
Ik kan niet gamen, elke keer zegt hij store error als ik inlog met google account.
Een google spel betalen en spelen werkt wel, maar niet de geforce met 1 maand gratis.
Probeer eens een Nvidia account aan te maken op je PC en daarmee in te loggen op je Shield. Ik had ook enorm gezeik met Google en fb logins op m'n Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

nike schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 22:58:
Heb je two factor authenticatie aan staan op je Google Account? Dat zou de reden kunnen zijn, dat had ik ook. Ik heb het er even afgehaald, aangemeld met de Shield en daarna weer aangezet.

Pagina: 1 ... 27 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.