Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
het bleek mijn internet. (pfsense ad blocker etc....)
als ik een wifi spot met mijn telefoon maakt kan ik wel mijn credit card gegevens invullen en daarna gamen op de kabel.

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

ff Een vraagje, biedt Nivida Shield TV een app voor:
  • Kijk;
  • NLZiet;
  • Videoland;
Ik kan, als ik Google, geen specifieke informatie vinden. Mijn bedoeling is om kabel tv op te zeggen en vrouwlief te verblijden met Nederlandse programma's d.m.v. de bovenstaande diensten.

[ Voor 43% gewijzigd door iApp op 19-05-2017 17:11 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
iApp schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:09:
ff Een vraagje, biedt Nivida Shield TV een app voor:
  • Kijk;
  • NLZiet;
  • Videoland;
Ik kan, als ik Google, geen specifieke informatie vinden. Mijn bedoeling is om kabel tv op te zeggen en vrouwlief te verblijden met Nederlandse programma's d.m.v. de bovenstaande diensten.
Alle drie even snel opgezocht in de Play Store en alle drie "compatible met een aantal van je apparaten" en (dus) alle 3 niet met de SHIELD. Vooral frappant v.w.b. Videoland aangezien het een concurrerende dienst is van Netflix, Amazon etc en die wel gewoon beschikbaar zijn. Van Kijk en NLZiet kan ik me juist indenken dat die wat moeilijker doen over een Android TV apparaat omdat het min of meer concurreert met wat ze op TV uitzenden. (Gelijk aan dat Ziggo Go niet beschikbaar is omdat Ziggo ook liever smartcards verkoopt dan gratis via streaming).

Echter heb je wel kans dat je de apps alsnog kunt sideloaden, als je de APK weet te bemachtigen. Maar dan zul je waarschijnlijk nog geen 10 foot weergave hebben en gebruik met de SHIELD Remote / SHIELD Controller zal dan wellicht ook moeilijk, als niet onmogelijk, zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Videoland zou ook gewoon beschikbaar moeten zijn, hij staat ook op mijn Philips met Android 6 TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
Megamind schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 08:50:
Videoland zou ook gewoon beschikbaar moeten zijn, hij staat ook op mijn Philips met Android 6 TV.
Het kan zijn dat tv fabrikanten exclusieve apps hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 08:50:
voor de shield is hij er inderdaad helaas niet. Maar je kan wel casten naar de chromecast die in de shield zit ingebouwd volgens mij, dus dat is nog wel te omzeilen (al is een app erop wel fijner, als je ziet hoe goed die netflix app werkt op de shield..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Meer mensen last van feit dat nadat Shield is gaan slapen en deze vervolgens wakker wordt, Kodi slecht voor klein deel in beeld is? Afsluiten van Kodi is dan enige oplossing. Interface van Shield zelf is wel gewoon "normaal" in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:02

Nitai

Live the life you love.

JBS schreef op zondag 21 mei 2017 @ 14:12:
Meer mensen last van feit dat nadat Shield is gaan slapen en deze vervolgens wakker wordt, Kodi slecht voor klein deel in beeld is? Afsluiten van Kodi is dan enige oplossing. Interface van Shield zelf is wel gewoon "normaal" in beeld.
Nee niet gemerkt. wel geprobeerd maar sowieso ga ik tegenwoordig uit SPMC/Kodi voordat ik de Shield in sleep mode zet, als ik het aandoe dan is dat niet altijd perse voor SPMC/Kodi. Daarbij komt dat m'n libary in SPMC pas gaat bijwerken als ik het opstart.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand wat het betekend als de verlichting op de shield gaat knipperen? Had dat laatst, ging dat ding ook niet meer uit totdat ik de stroom eraf haalde.

Ik heb de laatste tijd last van onze kitten, die kruipt de hele tijd in het tv meubel en gaat op de shield liggen en dan gaat dat ding aan of uit en laatst dus dat knipperende licht. Ik kan alleen nergens terugvinden wat dat betekend. Verder doet hij het gewoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 13:51
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2017 @ 19:13:
weet iemand wat het betekend als de verlichting op de shield gaat knipperen? Had dat laatst, ging dat ding ook niet meer uit totdat ik de stroom eraf haalde.

Ik heb de laatste tijd last van onze kitten, die kruipt de hele tijd in het tv meubel en gaat op de shield liggen en dan gaat dat ding aan of uit en laatst dus dat knipperende licht. Ik kan alleen nergens terugvinden wat dat betekend. Verder doet hij het gewoon.
Als je de touch aan/uit ingedrukt houd gaat het lampje knipperen om een controller of AB te koppelen. Dat doet de kitten door erop te gaan liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 09:58

MaDLiVe

.-Observer-.

Weet iemand waar je de remote van de 2015 shield (dus oplaadbaar en met headphone jack), goedkoop kan vinden?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
JBS schreef op zondag 21 mei 2017 @ 14:12:
Exact hetzelfde probleem doet zich hier ook voor, maar ik heb er niet altijd last van. Een optie is inderdaad het afsluiten van Kodi of soms is het nodig om de Shield te rebooten. Ik heb er zelf nog geen andere fix voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

hotdog92 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 18:00:
[...]

Exact hetzelfde probleem doet zich hier ook voor, maar ik heb er niet altijd last van. Een optie is inderdaad het afsluiten van Kodi of soms is het nodig om de Shield te rebooten. Ik heb er zelf nog geen andere fix voor gevonden.
Ik heb de indruk dat ik dit probleem de laatste tijd heb, daarvoor kwam dit niet voor. Wellicht een Kodi 17.1 probleem?
Hoe los jij het op wanneer je er last van hebt? Soms lukt het me om, met meer geluk dan wijsheid, de optie 'Afsluiten' te vinden. Als je namelijk 'Afsluiten' in het hoofdmenu van Kodi aanklikt, krijg je een aantal opties. Die opties komen dan toevallig wel in beeld.

[ Voor 22% gewijzigd door JBS op 23-05-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
JBS schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:04:
[...]
Ik heb de indruk dat ik dit probleem de laatste tijd heb, daarvoor kwam dit niet voor. Wellicht een Kodi 17.1 probleem?
Hoe los jij het op wanneer je er last van hebt? Soms lukt het me om, met meer geluk dan wijsheid, de optie 'Afsluiten' te vinden. Als je namelijk 'Afsluiten' in het hoofdmenu van Kodi aanklikt, krijg je een aantal opties. Die opties komen dan toevallig wel in beeld.
Zou wellicht aan Kodi kunnen liggen, maar ik verdenk de upgrade naar 5.1 er ook van. Hoewel ik de Shield nog niet zo heel lang heb, is het inderdaad iets dat volgens mij recentelijk op is gaan spelen. Meestal los ik het zelf op door multitasking via de afstandsbediening of de controller te benaderen en daar Kodi direct in zijn geheel af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over kodi gesproken, allemaal even updaten per direct!!!

Zie nieuws: Software als Kodi en VLC is kwetsbaar voor hack via kwaadaardige onde...

Update staat in de store voor de shield :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Praktisch vraagje: Ik sta op het punt om een shield TV (2017) te kopen.
Ik wil echter mijn oude harmony remote blijven gebruiken (IR). Nu begrijp ik dat de basis Shield geen IR poort heeft, maar wel HDMI CEC.

Is het mogelijk om middels HDMI CEC de Shield te besturen en gebruik te maken van een button op de remote voor het context menu?

Of moet ik daarvoor toch voor een Pro versie gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:03
Werkt NVIDIA Shield ook op een LG met webOS?
En zo ja wat mis je dan aan apps enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Arjantje72 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 22:51:
Werkt NVIDIA Shield ook op een LG met webOS?
En zo ja wat mis je dan aan apps enzo?
De shield werkt in principe op elke tv met hdmi. Het app aanbod op je shield is niet afhankelijk van je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:03
keepitfrosty schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:04:
[...]

De shield werkt in principe op elke tv met hdmi. Het app aanbod op je shield is niet afhankelijk van je tv.
Ik was er even bang voor, overal lees je: werkt op android tv. Daarom dat ik het vraag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
Arjantje72 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:13:
[...]

Ik was er even bang voor, overal lees je: werkt op android tv. Daarom dat ik het vraag :)
De shield heeft android tv als OS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:28

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mijn Minix Neo X8-H Plus wordt niet langer ge-updatet door Minix en blijft op Android 4.x steken. Hierdoor kan ik geen gebruik meer maken van de nieuwe Kodi. Een custom rom erop en je krijgt problemen met Netflix. Lang verhaal kort: ik inventariseer de mogelijkheden voor een nieuwe mediaspeler. Ik kijk onder andere naar mediaspelers van Minix, WeTek, HiMedia en dus de nvidia Shield 2017.

Nu lees ik een en ander over niet werkende tv-apps. Ik heb vanzelfsprekend geen zin om het ene probleem te verruilen voor het ander. Wat ik absoluut wil gebruiken zijn de volgende apps:

Kodi 17.3
Netflix
NPO
RTL XL
Kijk
YouTube

Volgens mij zijn deze qua systeemeisen een makkie voor de Shield, maar begrijp ik goed dat sommige om andere redenen (?) niet beschikbaar of compatibel zijn?? Gebruikt de Shield wel de standaard Play Store?

@ modjes: is het mogelijk om dit topic ook te koppelen aan het mediaspeler sub-forum? Nvidia noemt de Shield 2017 ook gewoon Shield TV en veel mensen gebruiken dit apparaat dan ook primair als mediaspeler.

[ Voor 13% gewijzigd door Jorgen op 27-05-2017 00:16 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 16:37
@Jorgen: Ben bang dat die apps niet werken, nvidia shield gebruikt android tv als os.

Of je zou het kunnen proberen om de apps te sideloaden, maar dan heb je nog steeds de kans dat ze niet werken.

Mischien dat iemand het kan uitproberen voor je.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Volgens mij zijn er van al die apps Android TV varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:42
Jorgen schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 00:04:
Mijn Minix Neo X8-H Plus wordt niet langer ge-updatet door Minix en blijft op Android 4.x steken. Hierdoor kan ik geen gebruik meer maken van de nieuwe Kodi. Een custom rom erop en je krijgt problemen met Netflix. Lang verhaal kort: ik inventariseer de mogelijkheden voor een nieuwe mediaspeler. Ik kijk onder andere naar mediaspelers van Minix, WeTek, HiMedia en dus de nvidia Shield 2017.

Nu lees ik een en ander over niet werkende tv-apps. Ik heb vanzelfsprekend geen zin om het ene probleem te verruilen voor het ander. Wat ik absoluut wil gebruiken zijn de volgende apps:

Kodi 17.3
Netflix
NPO
RTL XL
Kijk
YouTube

Volgens mij zijn deze qua systeemeisen een makkie voor de Shield, maar begrijp ik goed dat sommige om andere redenen (?) niet beschikbaar of compatibel zijn?? Gebruikt de Shield wel de standaard Play Store?

@ modjes: is het mogelijk om dit topic ook te koppelen aan het mediaspeler sub-forum? Nvidia noemt de Shield 2017 ook gewoon Shield TV en veel mensen gebruiken dit apparaat dan ook primair als mediaspeler.
Kodi 17.3 App beschikbaar
Netflix App beschikbaar
NPO Alternatieve app beschikbaar tvnl, of casten
RTL XL Kan gekast worden
Kijk Hier is naar mijn weten geen oplossing voor
YouTube App beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:56
@Jorgen
Via Add-on's binnen Kodi zijn iig de uitzending gemist van alle NL zenders te bekijken. Android TV heeft een eigen Play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:14
@peptalk Ook SBS6? Ik heb alleen van RTL de addon.

[ Voor 4% gewijzigd door vinom op 27-05-2017 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peptalk
vinom schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 09:52:
@peptalk Ook SBS6? Ik heb alleen van RTL de addon.
Ja die heb ik ook in de CreativeTV build zitten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb in elk geval geen Chromecast en hoopte alles gewoon standaard vanaf het homescreen te kunnen starten. Ligt het gemis aan de NL tv-apps aan de Shield, aan Android tv, of aan de zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rcire
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-01 09:03
De shield is ook een chromecast device dus dat krijg je er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Jorgen schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 11:36:
Ik heb in elk geval geen Chromecast en hoopte alles gewoon standaard vanaf het homescreen te kunnen starten. Ligt het gemis aan de NL tv-apps aan de Shield, aan Android tv, of aan de zenders?
Eigenlijk aan alle 3, nVIDIA omdat ze Android TV gebruiken, Android TV omdat daar aangepaste apps voor nodig zijn en aan de zenders omdat ze hun app niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Belachelijk eigenlijk. Android TV zou het OS bij uitstek moeten zijn voor de tv-zenders. Net zo stom als dat je sommige apps moet foppen omdat ze alleen op Wifi werken. (Mijn Minix kan ethernet maskeren als Wifi) Dus eigenlijk moet ik gewoon op zoek naar een mediaspeler die gewoon Android gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Dat wist ik dan weer niet van die apps die alleen op Wifi werken. Ja er zijn ook andere goede Android boxen, die Android goed hebben aangepast en die ook nog goede hardware gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 16:37
Jorgen schreef op zondag 28 mei 2017 @ 02:30:
Belachelijk eigenlijk. Android TV zou het OS bij uitstek moeten zijn voor de tv-zenders. Net zo stom als dat je sommige apps moet foppen omdat ze alleen op Wifi werken. (Mijn Minix kan ethernet maskeren als Wifi) Dus eigenlijk moet ik gewoon op zoek naar een mediaspeler die gewoon Android gebruikt.
Snap het ook niet, gemiste kans.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Jorgen schreef op zondag 28 mei 2017 @ 02:30:
Welke apps moet je foppen voor wifi dan? Dat heb ik nog nooit meegemaakt namelijk dus ik ben wel benieuwd.

Let wel op dat wanneer je een mediaspeler neemt met de telefoon versie van android, je dan geen hd of 4k netflix hebt, vaak geen juiste 24p ondersteuning en de apps vaak tablet en telefoonversies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Amaze86 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:41:
[...]

Snap het ook niet, gemiste kans.
Ik heb sinds vorige week een Apple TV 4. Hier ontbreekt:
  • RTL XL (Videoland is daarentegen wél beschikbaar)
  • Kijk
  • NLZiet
  • Uitzending gemist (NOS heeft wel een app)
  • Spotify
  • Soundcloud
  • Tunein Radio
Voor de laatste twee zijn alternatieven beschikbaar (zoals Mixcloud en een 'standaard' radio app), maar het is jammer om te zien dat zelfs de Apple Tv (met veel potentie) het ondergeschoven kindje is door niet alleen de Nederlandse omroepen, maar ook door grote bedrijven.

Mijn zoektocht naar de ultimate 'all-in-one' device gaat daarom vooralsnog verder.

[ Voor 3% gewijzigd door iApp op 28-05-2017 12:56 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

keepitfrosty schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:47:
[...]

Welke apps moet je foppen voor wifi dan? Dat heb ik nog nooit meegemaakt namelijk dus ik ben wel benieuwd.

Let wel op dat wanneer je een mediaspeler neemt met de telefoon versie van android, je dan geen hd of 4k netflix hebt, vaak geen juiste 24p ondersteuning en de apps vaak tablet en telefoonversies zijn.
RTL XL geeft WiFi meldingen en die voorkom ik door ethernet te maskeren. Ik begreep dat er nog meer apps zijn die WiFi vragen of zelfs eisen, maar meer voorbeelden weet ik even niet.

Bedankt voor de tip over de Android versie, maar dan heb ik natuurlijk weer hetzelfde euvel. Een Android die beter geschikt is voor de televisie, maar minder apps heeft.

Heel raar dat dit zo moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Jorgen schreef op zondag 28 mei 2017 @ 13:19:
[...]

RTL XL geeft WiFi meldingen en die voorkom ik door ethernet te maskeren. Ik begreep dat er nog meer apps zijn die WiFi vragen of zelfs eisen, maar meer voorbeelden weet ik even niet.

Bedankt voor de tip over de Android versie, maar dan heb ik natuurlijk weer hetzelfde euvel. Een Android die beter geschikt is voor de televisie, maar minder apps heeft.

Heel raar dat dit zo moet werken.
Het komt denk ik gewoon omdat android tv voor de meeste developers gewoonweg niet interessant genoeg is. Kleine userbase, weinig winstmogelijkheden. Het aanbod blijft wat matig groeien op android tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik heb nog een oude PSP game staan op een USB-stick. Dit is een iso bestand. Zou ik deze met de NVidia kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Met een emulator kan je alle psp games met gemak spelen op de shield.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

keepitfrosty schreef op zondag 28 mei 2017 @ 13:32:
[...]

Het komt denk ik gewoon omdat android tv voor de meeste developers gewoonweg niet interessant genoeg is. Kleine userbase, weinig winstmogelijkheden. Het aanbod blijft wat matig groeien op android tv.
Toch vind ik het raar. Sowieso dat er kennelijk technisch grote verschillen zijn tussen Android en Android TV, maar vooral dat de aanbieders van tv-apps niet inzien dat juist het tv-platform van Android ook niet vergeten moet worden. Tja, als het aandeel van Android TV ten opzichte van de normale Android erg klein is, begrijp ik dat wel, maar ik blijf het een gemiste kans vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Jorgen schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:58:
[...]

Toch vind ik het raar. Sowieso dat er kennelijk technisch grote verschillen zijn tussen Android en Android TV, maar vooral dat de aanbieders van tv-apps niet inzien dat juist het tv-platform van Android ook niet vergeten moet worden. Tja, als het aandeel van Android TV ten opzichte van de normale Android erg klein is, begrijp ik dat wel, maar ik blijf het een gemiste kans vinden.
Er zijn genoeg TV Apps, alleen niet voor de Shield. Er worden dealtjes gesloten met LG, Philips en Samsung om deze alleen op hun TV's aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat geloof ik. Alleen wat ik uit bovenstaande antwoorden begrijp, is het niet perse de Shield, maar vooral Android TV (waar de Shield op draait) dat die TV-apps mist. En dat is vreemd, als dit het "grote Google platform voor TV" is.

En als er dan weer andere nadelen kleven aan gewone Android op mediaspelers, dan moet je kiezen uit dingen die allemaal niet geweldig zijn. Nu weet ik niet wat de grote voordelen van Android TV t.o.v. gewone Android zouden moeten zijn, maar dit pleit er - voor mij in elk geval - voor om toch een andere mediaspeler te overwegen. En dat terwijl ik toch ook graag 1080p Netflix wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Jorgen schreef op zondag 28 mei 2017 @ 23:35:
Dat geloof ik. Alleen wat ik uit bovenstaande antwoorden begrijp, is het niet perse de Shield, maar vooral Android TV (waar de Shield op draait) dat die TV-apps mist. En dat is vreemd, als dit het "grote Google platform voor TV" is.

En als er dan weer andere nadelen kleven aan gewone Android op mediaspelers, dan moet je kiezen uit dingen die allemaal niet geweldig zijn. Nu weet ik niet wat de grote voordelen van Android TV t.o.v. gewone Android zouden moeten zijn, maar dit pleit er - voor mij in elk geval - voor om toch een andere mediaspeler te overwegen. En dat terwijl ik toch ook graag 1080p Netflix wil.
Persoonlijk zou ik überhaupt nooit voor een Android box gaan. Alleen al het feit dat Android niet gemaakt is voor een 10 foot ervaring zou me daarvan weerhouden. Mis je vervolgens nog apps op Android TV zou ik inderdaad naar alternatieven gaan zoeken. Maar ik ben benieuwd waar je dan op uit komt. Want als het Google al niet lukt om ontwikkelaars voor Android TV te vinden, vraag ik mij af welke media speler fabrikant dat wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik was tot nog toe erg tevreden over mijn Minix Neo X8-H Plus wat ook een Android mediaspeler is, met zover ik weet gewone Android. Alle normale apps draaien daarop (Kodi, Netflix, NPO, RTL XL, Kijk, YouTube), maar Android wordt hierop niet meer geüpdatet. Als ik een nieuwe kan vinden die Netflix 1080p aankan, ga ik denk ik maar daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
De Shield is ook gewone Android box, alleen is de store ingericht op Android TV. Je kan nogsteeds alle andere apps sideloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
renzo4000 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:45:
Met een emulator kan je alle psp games met gemak spelen op de shield.
Dank voor je reactie Renzo. Kan je mij een emulator aanraden, er zijn er zoveel. En hoe kan ik dan een PSP game spelen? Beter vanaf een DVD of een usb-stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Jorgen schreef op maandag 29 mei 2017 @ 00:17:
Ik was tot nog toe erg tevreden over mijn Minix Neo X8-H Plus wat ook een Android mediaspeler is, met zover ik weet gewone Android. Alle normale apps draaien daarop (Kodi, Netflix, NPO, RTL XL, Kijk, YouTube), maar Android wordt hierop niet meer geüpdatet. Als ik een nieuwe kan vinden die Netflix 1080p aankan, ga ik denk ik maar daarvoor.
Het gaat helemaal niet om de rekenkracht of geheugen, Netflix staat alleen maar 1080p toe op gecertificeerde mediaspelers, zoals de Shield. Op die AliExpress spelers zul je dit dus niet snel tegenkomen.
Megamind schreef op maandag 29 mei 2017 @ 06:44:
De Shield is ook gewone Android box, alleen is de store ingericht op Android TV. Je kan nogsteeds alle andere apps sideloaden.
Ja, maar niet alle geside-loade apps verschijnen in de launcher. Dan moet je ze vanuit Kodi of een filemanager starten, wat nogal omslachtig is.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07-2020
Ja, maar niet alle geside-loade apps verschijnen in de launcher. Dan moet je ze vanuit Kodi of een filemanager starten, wat nogal omslachtig is.
[/quote]

Met het programma tv app repo kun geside-loaded apps op je startscherm zetten.
Zoek maar eens op you tube.

[ Voor 6% gewijzigd door Paul Roos op 29-05-2017 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tim45 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 07:40:
[...]

Dank voor je reactie Renzo. Kan je mij een emulator aanraden, er zijn er zoveel. En hoe kan ik dan een PSP game spelen? Beter vanaf een DVD of een usb-stick?
ik heb de games opgeslagen op een sd kaartje. Met een file browser gekopieerd vanaf een usb stick naar die sd card.

Alle roms die ik veel gebruik zijn van .emu, ik weet alleen niet of zij een psp emulator hebben. Maar de nes.emu , msx.emu en de md.emu zijn fantastisch. Die zijn wel betaald, de snes.emu was meen ik gratis. Misschien weet iemand anders welke psp emulator goed is? Ik heb wel een playstation 1 emulator voor spyro the dragon, maar verder heb ik niet zoveel met de playstation games.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2017 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Geweldig bedankt voor je reacties. Ik ga het uittesten.

[ Voor 82% gewijzigd door Tim45 op 31-05-2017 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 13:51
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:24:
Over kodi gesproken, allemaal even updaten per direct!!!

Zie nieuws: Software als Kodi en VLC is kwetsbaar voor hack via kwaadaardige onde...

Update staat in de store voor de shield :)
Voor SPMC gebruikers: https://github.com/koying/SPMC/releases/tag/16.7.0-spmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je een Duitse remote kan kopen om te gebruiken op de in Nederland gekochte shield?

Ik zag dit in de pricewatch staan:
pricewatch: Nvidia Shield Remote

In Duitsland is hij "maar" 45 euro inclusief verzenden naar Nederland. Ik vermoed dat het gaat werken, iemand daarmee ervaring?

Mijn huidge remote is opeens stuk, ik denk dat de kinderen hem hebben laten vallen ofzo. (de onderkant zit los en zo te zien is er een stukje plastic afgebroken). Zelf gebruik ik meestal de afstandsbediening van de tv, maar mijn vrouw wil liever die kleine remote weer werkende. Dus tja, dan leek 45 euro mij beter dan de bijna 70 die coolblue vraagt...

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2017 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 21:48

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:13:
Weet iemand of je een Duitse remote kan kopen om te gebruiken op de in Nederland gekochte shield?
Werkt gewoon. Alleen ervaring met een 2015 model als ik heel eerlijk ben maar ik kan niet bedenken waarom dat niet zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 2015 model, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Verwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:13:

Ik zag dit in de pricewatch staan:
pricewatch: Nvidia Shield Remote

In Duitsland is hij "maar" 45 euro inclusief verzenden naar Nederland. Ik vermoed dat het gaat werken, iemand daarmee ervaring?

Mijn huidge remote is opeens stuk, ik denk dat de kinderen hem hebben laten vallen ofzo. (de onderkant zit los en zo te zien is er een stukje plastic afgebroken). Zelf gebruik ik meestal de afstandsbediening van de tv, maar mijn vrouw wil liever die kleine remote weer werkende. Dus tja, dan leek 45 euro mij beter dan de bijna 70 die coolblue vraagt...
Ik gebruik een Minix A2 Lite remote. Gekocht voor €15. Werkt perfect. Toch €30 minder

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Vorige week de Nvidia shield 16 GB binnen gekregen en getest. Bedoeling was om er een externe bluray speler op aan te sluiten. Dit gaat helaas niet.
Kan iemand bevestigen dat dit idd niet kan en zo ja welke mediaplayer kan dit wel?

[ Voor 9% gewijzigd door Tim45 op 05-06-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Neen, je kan er niks op aansluiten aangezien er alleen maar een hdmi out op zit. Er zijn wel mediaplayers met een hdmi ingang zoals de zidoo x9s maar de vraag is of je dan niet inlevert op beeldkwaliteit...überhaupt vraag ik me af waarom je het wil? Waarom niet direct aansluiten op je tv of receiver?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
De reden is dat ik veel mkv bestanden op dvd heb. Ik kom steeds vaker tegen dat mijn bluray speler die niet (meer) afspeelt. Vandaar mijn bedoeling om mijn externe bluray speler aan te sluiten op een mediaplayer.
Asus had de O'player, daar gaat dat perfect mee. Alleen zijn die niet meer leverbaar.

n.b. externe bluray speler op receiver gaat niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Tim45 op 05-06-2017 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 09:30
Twijfel nog steeds of ik wel een Shield moet aanschaffen ja of nee.
Paar vereisten zijn:
- Mijn huidige Arduino ambilight setup zou ik graag werkend willen hebben.
- Harmony One moet blijven werken (al dan niet met externe HP IR)
- De LiveTV streams (TVHeadend) moeten van perfecte kwaliteit zijn, stabiel en betrouwbaar.

En dat laatste schijnt nogal een ding te zijn heb ik begrepen, de kwaliteit en de stabiliteit wil nog wel eens te wensen over laten. Zijn er hier heavy Live TV users die een Shield gebruiken hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tim45 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 13:34:
De reden is dat ik veel mkv bestanden op dvd heb.
Een nas zal je heel wat tijd en moeite besparen...

Zolang je geen nas hebt zou ik je adviseren te werken met een externe hdd of een usb stick waarop je de fims zet, die werken perfect op de shield.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Tim45 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 13:34:
De reden is dat ik veel mkv bestanden op dvd heb. Ik kom steeds vaker tegen dat mijn bluray speler die niet (meer) afspeelt. Vandaar mijn bedoeling om mijn externe bluray speler aan te sluiten op een mediaplayer.
Asus had de O'player, daar gaat dat perfect mee. Alleen zijn die niet meer leverbaar.

n.b. externe bluray speler op receiver gaat niet.
Ik begrijp nu pas dat je met een externe bluray speler dus niet een standalone variant bedoeld maar een op usb? Dan is het inderdaad een ander verhaal.

Maar m.i. Is dat evengoed onhandig en achterhaald... Ik zou dan inderdaad eerder een nas aanschaffen en in je netwerk hangen met alle extra voordelen van dien. Of als tussenoplossing je mkv's op je pc zetten en sharen zodat je ze op je shield kan afspelen met bijvoorbeeld kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Mijn dank maar alles is gebrand op dvd. Kennis heeft een eenvoudige O'player van Asus en dat werkt perfect. Dat is dus mijn bedoeling.
Dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Tim45 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:05:
Mijn dank maar alles is gebrand op dvd. Kennis heeft een eenvoudige O'player van Asus en dat werkt perfect. Dat is dus mijn bedoeling.
Dank voor het meedenken.
Misschien dat een mini PC dan een beter idee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tim45 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:05:
Dank voor het meedenken.
Dan zou ik op marktplaats een 2e hands O!Play van asus kopen, vind ze trouwens wel vrij duur, ze vragen er allemaal 50 euro voor en het is toch wel een erg oud kastje (7 jaar oud). Meer dan 20 , misschien 25 zijn ze eigenlijk niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:37
Voor sommige mensen misschien interessant, zelf heb ik teveel problemen gehad met de Shield TV.
Heb nu een Xbox One S gekocht voor minder dan een Shield TV werkt ook met Plex en Kodi en heeft daarbij een UHD Blu-Ray speler! :)

Via Amazon.de te bestellen voor €179,12 met kortingscode "10KORTING"
https://www.amazon.de/dp/...61_185740101_TE_item?th=1

Als je een goede Mediaspeler wilt is dit geen slechte optie lijkt me, wie weet heeft iemand er iets aan. :)

Edit: Actie is over. :(

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 14:37
Mixpower schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:10:
Voor sommige mensen misschien interessant, zelf heb ik teveel problemen gehad met de Shield TV.
Heb nu een Xbox One S gekocht voor minder dan een Shield TV werkt ook met Plex en Kodi en heeft daarbij een UHD Blu-Ray speler! :)

Als je een goede Mediaspeler wilt is dit geen slechte optie lijkt me, wie weet heeft iemand er iets aan. :)
Kodi op de xbox?? Is die al uit dan??

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
DaveD1109 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:13:
[...]

Kodi op de xbox?? Is die al uit dan??
Nog niet, maar zal niet lang meer duren. :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 20:19

Grudgie

PSN: Grudgie7

Qua hardware moet de Xbox One S echt een beest zijn maar heb wat reviews gezien waarbij de Xbox One S erg traag is icm Plex.

Dat was deze; YouTube: Which Plex Client is the Best?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 12:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Hoop dat de accu van de shield remote wat langer mee gaat. Sinds de laatste update steeds binnen 2 weken waarschuwing bijna leeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:14
Wat raar. Ik heb mijn Shield nu denk ik een half jaar? En mijn remote is nog steeds niet leeg, verre van zelfs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
Ik heb eigenlijk nog steeds die vorige 5.1 update niet geinstalleerd en klik die steeds weg omdat daar zo veel issues mee waren, ook icm met Kodi/SPMC enzo. Audio uit sync, vastlopers...

Is dat nu inmiddels al wel aan te raden?

Ik moet eerlijk zeggen dat bij mij zonder die update SPMC ook vaak uit sync is. Eigenlijk standaard met 1080P DTS-HD MKV's moet ik audio handmatig -0,25 bijsyncen.

sowieso ga ik maar eens proberen of Kodi niet gewoon weer beter werkt dan SPMC. Maar ik heb geen zin om al die settings en plugins weer handmatig in te voeren. 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Pusherman_ op 08-06-2017 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Pusherman_ schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:37:
[...]

Ik heb eigenlijk nog steeds die vorige 5.1 update niet geinstalleerd en klik die steeds weg omdat daar zo veel issues mee waren, ook icm met Kodi/SPMC enzo. Audio uit sync, vastlopers...

Is dat nu inmiddels al wel aan te raden?

Ik moet eerlijk zeggen dat bij mij zonder die update SPMC ook vaak uit sync is. Eigenlijk standaard met 1080P DTS-HD MKV's moet ik audio handmatig -0,25 bijsyncen.

sowieso ga ik maar eens proberen of Kodi niet gewoon weer beter werkt dan SPMC. Maar ik heb geen zin om al die settings en plugins weer handmatig in te voeren. 8)7
Ik heb nergens last van.
Wil je niet zo veel invoeren zoek dan naar een NL build die de add-ons die jij wilt gebruiken er (ook) in heeft zitten, dan staat het grootste gedeelte al ingesteld en dan hoef je alleen nog maar enkele dingen te finetunen.Het kan wel zijn dat er meer is geïnstalleerd dan je gebruikt, maar daar is de Shield krachtig genoeg voor;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Heb je ook een linkje/voorbeeld van een goede NL build die goed draait op de shield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Ik gebruik CreativeTVBox met als nadeel dat je je moet registreren tegenwoordig, maar kijk eens op kodi-forum.nl, daar zijn er meerdere te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Paar maanden geleden Shield TV 16GB (2017) gekocht. Heeft prima gewerkt. Vanaf het begin van de week echter loopt hij willekeurig vast tijdens het gebruik van SPMC en Netflix. Ik heb niets verandert, het is van de ene dag op de andere dag ontstaan. Ik krijg dan de melding:

"Your device is corrupt. It can't be trusted and may not work properly.
Visit this link on another device:
g.co/ABH"

Tevens is mijn Google account uit de instellingen verdwenen en kan ik de Play Store niet meer openen. Bij het openen van Google Play Movies & TV krijg ik ook de melding:

"Google Play Movies & TV won't run without Google Play services, which are missing from your device".

Verder heb ik (naar mijn idee) niets vreemds gedaan. Ik heb Retroarch, Mupen64 (+ROMS), Twitch, VLC, ES File Explorer, Kodi en SPMC geïnstalleerd, dit allemaal direct na de aanschaf een aantal maanden geleden.

Als ik een Google Account probeer toe te voegen krijg ik meteen de melding:

"Settings has stopped". Ik kan met geen mogelijkheid een account toe voegen.

Nu heb ik wel één iemand gevonden met hetzelfde probleem, daar wordt aangegeven dat er een recovery image geflashed dient te worden:

https://forums.geforce.co...841/shield-tv-is-corrupt/

Wat ik niet snap, hoe ontstaat zoiets als dit? En waarom moet ik dan een recovery image flashen, uiteindelijk zit je dan toch weer op dezelfde versie als wanneer die aangeschaft is? Mocht dit de oplossing zijn dan wil ik het graag een volgende keer voorkomen, maar ik heb geen idee wat het heeft veroorzaakt. Ook vind ik het een relatief geavanceerde methode om het apparaat te herstellen, gemiddelde consument lukt het denk ik niet om images te gaan flashen etc.

Herkent iemand dit toevallig?

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-08 10:54
Hoe lawaaierig is je Xbox? Mijn Xbox 360 maakt zoveel lawaai dat rustig televisie kijken geen optie is. Bij lawaaierige games is de ventilator in dat ding geen probleem. Maar anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Er is ook een update uitgekomen voor de Shield. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
pepsiblik schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:21:
[...]

Hoe lawaaierig is je Xbox? Mijn Xbox 360 maakt zoveel lawaai dat rustig televisie kijken geen optie is. Bij lawaaierige games is de ventilator in dat ding geen probleem. Maar anders...
Ik vind hem stil, maar het is net wat je gewend bent denk ik. Dit is de 2e console ooit die ik heb gekocht naast mijn 1st gen PS3 en die vond ik ook niet lawaaierig.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het voordeel van een xbox is wel dat je er een beter game service op hebt nu dan op de nvidia. Ik betaal elke maand 10 euro, maar er lijken wel games bij nvidia weg te gaan, ik tel er nog maar minder dan 60 terwijl het er toch eerst 70 waren? Komen ook nooit games bij, toch jammer.

Ik ga denk ik zelf op de nivdia wel de playstation now proberen te zetten, ik meen dat ik dit op mijn pc kan draaien en dan kan streamen naar de nividia shield zodat ik wat meer games kan spelen. Maar met dat nieuwe xbox abonnement waarbij je de games kan downloaden is een xbox nu ook interessant geworden voor mij.

Maar als mediaspeler heb ik persoonlijk toch liever de shield, scheelt echt veel met het stroomverbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Is het een idee om dit topic ook te plaatsen bij de Mediaspelers? Omdat heel veel mensen de Nvidia ook gebruiken als mediaspeler, of alleen gebruiken als mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Heb inmiddels een 2e hands Eminent EM7385 gekocht. Aansluiten van een externe dvd/bluray player werkt perfect. Alle mkv's gebrand op dvd spelen perfect af. Subs zijn netjes instelbaar.
Kortom, ik ben uit de brand.
Iedereen dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
Ik lees verhalen dat controllers van de Playstation 3 en Xbox 360 zouden werken op de shield. Klopt dit? En wat is er voor nodig omdat aan de gang te krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
pepsiblik schreef op maandag 26 juni 2017 @ 07:56:
Ik lees verhalen dat controllers van de Playstation 3 en Xbox 360 zouden werken op de shield. Klopt dit? En wat is er voor nodig omdat aan de gang te krijgen?
Eerste resultaat op http://bit.ly/2tc3sPg

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
Hadden we al gedaan. Anders posten we hier niet. Dus heeft iemand het ook daadwerkelijk geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
pepsiblik schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:16:
Hadden we al gedaan. Anders posten we hier niet. Dus heeft iemand het ook daadwerkelijk geprobeerd?
Ja.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
En? Werkt het naar behoren? Met welke controlers heb je het geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dit is toch allemaal wel met google te vinden? Ik had in 1 minuut alle antwoorden op je vragen gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:15:
dit is toch allemaal wel met google te vinden? Ik had in 1 minuut alle antwoorden op je vragen gevonden...
Ik wil graag van iemand horen die het zelf gebruikt of het ook daadwerkelijk goed werkt. En da's een stuk moeilijker. Meestal is het een artikel dat stelt dat het kan, maar zonder daadwerkelijke gebruikerservaring.

Het is ook niet duidelijk of het geldt voor elke bluetooth controller of alleen voor Playstation 3/4 en Xbox One controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:56
Hallo all,

Ik heb een klein probleempje met mijn nieuwe SHIELD Pro die ik vandaag gekocht heb.
Aangesloten op Sony AndroidTV en Receiver (DN1080). Alle apparaten zoals PS4, Bluray speler en AppleTV werken via HDMI CEC, maar de SHIELD krijg ik geeneens te zien op TV en/of Receiver. Ik moet handmatig naar het HDMI kanaal gaan om de SHIELD te zien te krijgen in beeld. Heb al vanalles geprobeerd, laatste experience 5.2 update, CEC aan en uit in instellingen van de SHIELD maar er gebeurt niks. Meer mensen hier last van en enig idee? Heb ook al geprobeerd op andere HDMI poort, maar precies hetzelfde probleem :(

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

tcviper schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:48:
Hallo all,

Ik heb een klein probleempje met mijn nieuwe SHIELD Pro die ik vandaag gekocht heb.
Aangesloten op Sony AndroidTV en Receiver (DN1080). Alle apparaten zoals PS4, Bluray speler en AppleTV werken via HDMI CEC, maar de SHIELD krijg ik geeneens te zien op TV en/of Receiver. Ik moet handmatig naar het HDMI kanaal gaan om de SHIELD te zien te krijgen in beeld. Heb al vanalles geprobeerd, laatste experience 5.2 update, CEC aan en uit in instellingen van de SHIELD maar er gebeurt niks. Meer mensen hier last van en enig idee? Heb ook al geprobeerd op andere HDMI poort, maar precies hetzelfde probleem :(
Heb je al een andere HDMI kabel geprobeerd?
Klinkt banaal. Maar het kan altijd

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:56
nagasy schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:01:
[...]

Heb je al een andere HDMI kabel geprobeerd?
Klinkt banaal. Maar het kan altijd
Yes, 4 verschillende kabels, resultaat blijft hetzelfde helaas :(
Ik denk dat ik em mooi weer ga retourneren, ben nu al 6 uurtjes ermee aant stoeien en heb nog nooit zoveel moeite moeten doen om CEC aant werk te krijgen.

[ Voor 22% gewijzigd door tcviper op 29-06-2017 10:13 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Maar ook zonder CEC blijft het toch een fantastische mediaspeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

tcviper schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:48:
Hallo all,

Had iets vergelijkbaars. Trek de stekker van de TV eens even uit het stopcontact en stop 'm daarna weer terug. Dat loste voor mij een aantal problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
jopie schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:59:
Maar ook zonder CEC blijft het toch een fantastische mediaspeler?
Dat zou je denken ja maar ik ben nog niet overtuigd of LiveTV via Kodi nu perfect werkt ja of nee, hoor allemaal tegenstrijdige verhalen over beeld kwaliteit etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Wat versta je onder LiveTV? Streams die (al dan niet legaal) worden afgespeeld of via een DVB-C tuner? In het eerste geval is het een nice to have en de beeldkwaliteit is dan heel wisselend in het tweede geval zal dat al een stuk beter zijn. Maar in de regel ben je voor live tv beter af met daarvoor bestemde decoders imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
renzo4000 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:54:
Wat versta je onder LiveTV? Streams die (al dan niet legaal) worden afgespeeld of via een DVB-C tuner? In het eerste geval is het een nice to have en de beeldkwaliteit is dan heel wisselend in het tweede geval zal dat al een stuk beter zijn. Maar in de regel ben je voor live tv beter af met daarvoor bestemde decoders imho.
Het tweede geval via DVB-C tuner(s).
Tot op heden werkt dit naar behoren maar ik op voornamelijk Android Tv devices lees ik verschillende ervaringen wat interlacing etc betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
Voor de mensen die de Shield aan hun 4K tv hebben hangen en nog veel 1080p content kijken via bijv Kodi.

De shield naar 1080p zetten geeft een beduidend scherper plaatje. De scaler van de Shield doet het vaak stukken minder dan de scaler van de tv zelf. Ik heb dit zelf ook ervaren op mijn C7 oled van LG die ik sinds kort heb aangeschaft. 1080p zag er wat soft uit op de Shield. Nu de tv de upscaling laten doen en je merkt wel degelijk verschil in scherpte.

Nadeel is dus wel dat je moet switchen naar 4k output wanneer je weer 4k wilt kijken.

Meer info hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene1984
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-05-2020
In het verleden heb ik altijd een Boxee gebruikt om media vanaf mijn NAS mee af te spelen, maar omdat de Boxee geen 4K/HDR ondersteuning heeft ben ik hier vanaf gestapt. Sindsdien speel ik media direct op mijn TV (LG 55B6V) af, maar toch loop ik dan toch enige beperkingen aan. In mijn zoektocht naar een nieuwe mediaspeler ben ik uitgekomen op de Nvidia Shield, mede vanwege het gebruikersgemak.

Nu heb ik een vraag. Mijn NAS is een aardig oud beestje, namelijk een DSJ110 met een Samsung Spinpoint F4 EG HD204UI 2TB. Hij doet prima zijn werk, maar ik vroeg me af of dit nog van enige invloed is op de Nvidia Shield? Ben nogal een leek op dit gebied, maar het is eigenlijk het enige punt van twijfel alvorens ik een Shield aan ga schaffen. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Neuh, gaat wel werken. Je nas hoeft alleen maar data beschikbaar te stellen. Je shield doet het echt zware werk wel voor het afspelen van media.

Pagina: 1 ... 28 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.