Paar maanden geleden Shield TV 16GB (2017) gekocht. Heeft prima gewerkt. Vanaf het begin van de week echter loopt hij willekeurig vast tijdens het gebruik van SPMC en Netflix. Ik heb niets verandert, het is van de ene dag op de andere dag ontstaan. Ik krijg dan de melding:
"Your device is corrupt. It can't be trusted and may not work properly.
Visit this link on another device:
g.co/ABH"
Tevens is mijn Google account uit de instellingen verdwenen en kan ik de Play Store niet meer openen. Bij het openen van Google Play Movies & TV krijg ik ook de melding:
"Google Play Movies & TV won't run without Google Play services, which are missing from your device".
Verder heb ik (naar mijn idee) niets vreemds gedaan. Ik heb Retroarch, Mupen64 (+ROMS), Twitch, VLC, ES File Explorer, Kodi en SPMC geïnstalleerd, dit allemaal direct na de aanschaf een aantal maanden geleden.
Als ik een Google Account probeer toe te voegen krijg ik meteen de melding:
"Settings has stopped". Ik kan met geen mogelijkheid een account toe voegen.
Nu heb ik wel één iemand gevonden met hetzelfde probleem, daar wordt aangegeven dat er een recovery image geflashed dient te worden:
https://forums.geforce.co...841/shield-tv-is-corrupt/
Wat ik niet snap, hoe ontstaat zoiets als dit? En waarom moet ik dan een recovery image flashen, uiteindelijk zit je dan toch weer op dezelfde versie als wanneer die aangeschaft is? Mocht dit de oplossing zijn dan wil ik het graag een volgende keer voorkomen, maar ik heb geen idee wat het heeft veroorzaakt. Ook vind ik het een relatief geavanceerde methode om het apparaat te herstellen, gemiddelde consument lukt het denk ik niet om images te gaan flashen etc.
Herkent iemand dit toevallig?