Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 14:05
pepsiblik schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:27:
[...]

Ik wil graag van iemand horen die het zelf gebruikt of het ook daadwerkelijk goed werkt. En da's een stuk moeilijker. Meestal is het een artikel dat stelt dat het kan, maar zonder daadwerkelijke gebruikerservaring.

Het is ook niet duidelijk of het geldt voor elke bluetooth controller of alleen voor Playstation 3/4 en Xbox One controllers.
Ik kan vanavond wel even proberen of het hetzelfde werkt als de Shield controller.
Koppelen schijnt gewoon te werken door het eerst te verbinden met kabel en dan toe te voegen bij instellingen als bluetooth apparaat.

Welke controller heb je zelf liggen of wil je speciaal hiervoor een nieuwe/extra controller aanschaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Mijn ervaring is dat een ds4 controller werkt, echter alleen getest met bluetooth en icm emulator voor snes spellen (die ik uiteraard ook in mijn bezit heb :+ ). Er zat wel een beetje vertraging op. Ik heb het niet geprobeerd met een kabel, ik kan me voorstellen dat het dan wel lagfree werkt.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-08 10:54
Purehz schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:52:
[...]

Ik kan vanavond wel even proberen of het hetzelfde werkt als de Shield controller.
Koppelen schijnt gewoon te werken door het eerst te verbinden met kabel en dan toe te voegen bij instellingen als bluetooth apparaat.

Welke controller heb je zelf liggen of wil je speciaal hiervoor een nieuwe/extra controller aanschaffen?
Ik zit te kijken of ik een tweede controller aanschaf, danwel of ik wacht tot ik een Xbox One aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene1984
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-05-2020
renzo4000 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:30:
Neuh, gaat wel werken. Je nas hoeft alleen maar data beschikbaar te stellen. Je shield doet het echt zware werk wel voor het afspelen van media.
Bedankt voor je reactie, binnenkort ga ik hem bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

ik weetniet of iemand anders zelfde probleem heeft met CEC.

Heb de Shield aan mijn Denon X2100W versterker hangen, welke alles weer doorstuurt naar mijn LG Oled TV.

Nu is het zo dat als ik de Shield uitzet (standby) de TV dan uitgaat en ook de Denon.
Maar heel vaak gebeurt er niets als ik de Shield uit zet.

Dan moet ik naar Display en Sound en dan naar CEC , en dat CEC TV ON en TV OFF, beide uitvinken en weer aan vinken en dat doet alles weer.

Om na een paar keer weer zelfde probleem te hebben.

Misschien dat iemand een oplossing heeft.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:38
seninha schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:03:

Heb de Shield aan mijn Denon X2100W versterker hangen, welke alles weer doorstuurt naar mijn LG Oled TV.

Nu is het zo dat als ik de Shield uitzet (standby) de TV dan uitgaat en ook de Denon.

Dan moet ik naar Display en Sound en dan naar CEC , en dat CEC TV ON en TV OFF, beide uitvinken en weer aan vinken en dat doet alles weer.

Ik ben daar op een gegeven moment maar mee gestopt en ik doe alles handmatig weer. Zelfs met alles uit springt mijn Shield altijd aan wanneer ik naar het kanaal verander van mijn denon receiver waar de shield waar aan gekoppeld is. Dat en het feit dat de upscaling van de shield zo brak is met 1080p content op mijn Oled begint het al weer een irritatie te worden de shield als volwaardige mediaplayer vervanger te gebruiken. Had ik eindelijk het refresh rate issue verholpen door de nieuwe TV krijg je nu dit er weer bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Heeft iemand een goede app gevonden voor Airplay?

Ik heb gisteren de Shield Tv ontvangen, naast de Apple Tv 4 die ik al heb (en waarschijnlijk op de slaapkamer plaats). Ben er erg te spreken over, maar de gelimiteerde samenwerking met de iPhone valt vies tegen. Vooral het niet kunnen streamen van (Safari)webvideo's e.d. is voor mij een dingetje.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 21:47
Ik heb het voorelkaar met een app uit de playstore... werkt goed, inclusief mirroring van zowel IPhone als Macbook. Ik ben nu alleen niet thuis, maar volgens mij is het de app 'airstream'

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
seninha schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:03:

Ik heb een soortgelijke setup (Shield, X2100W en LG TV) en heb het ook opgegeven om alles met CEC te doen. Te vaak haperingen. Heb nu een Logitech Harmony Smart Control in de kast staan bij alle apparatuur, en een IR blaster door een loze leiding naar de tv getrokken. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Sinds kort de KEF LS50 Wireless (actieve speakers) in huis. Heb problemen met audiosignaal van de Shield die ongeveer om de drie minuten telkens een seconde uitvalt. Voor de goede orde: geluid via de tv gaat prima!

Setup is een Nvidia Shield TV (2017) > HDMI > LG OLED B6 > OPTICAL OUT > KEF LS50 Wireless.

Bij de native apps van de LG heb ik geen haperingen in het geluid via optical out. Dat doet mij vermoeden dat het aan de Shield ligt (of aan de LG die het geluid niet goed kan doorsturen). Heb ook direct geluid (SHIELD > USB > KEF) geprobeerd - doet het prima. Deze optie is wel onbruikbaar door de interne volume controle van de Shield voor gehoorbescherming waardoor het volume te laag is van de KEFs (zelfs als ik de KEFs vol open gooi).

Iemand ideetjes hoe ik de bron van de storing zou kunnen achterhalen? Alternatieve oplossing zou een USB naar optical out converter voor de Shield. Maar dan zit ik telkens met twee optische kabels en moet ik ook nog eens een converter er tussen plaatsen (PS4 hangt aan de TV).. Los daarom liever de oorzaak zelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Vandaag de Youtube app update gekregen op mijn Shield. Wat een drama update zeg. Echt kansloos. Uninstall updates voor de Youtube app uitgevoerd en automatic app updates uitgeschakeld. Nu tenminste weer een werkbare app.

What the hell Google?!

[ Voor 16% gewijzigd door AmonTobin op 02-08-2017 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Hoezo? Ik heb er gisteren mee gespeeld, even wennen maar vond weinig anders. Gelukkig eindelijk automatisch afspelen uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
De grootste misser in de nieuwe app is dat de triggers niet meer als Fast Forward en Rewind gebruikt kunnen worden.... Layout vind ik wel mooi maar zal wel wennen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal mijn youtube ook eens updaten. Dat vooruitspoelen is wel wat lastig als ik het zo lees. Maar je kan denk ik nog wel op de rond knop van de remote klikken en dan veel keer klikken op vooruit om vooruit te spoelen?

Ik zal hem zo even uit de koffer halen, de shield is meegegaan op vakantie en dat was wel ideaal. Gewoon op de wifi van ons appartementencomplex. Had wel een paar keer een buurman ofzo die zijn spotify wilde afspelen op onze tv in het huisje, maar voor de rest super. Zelfs zo game of thrones via de Ziggo app op de ipad e.d. kunnen kijken en heerlijk netflix en youtube vanaf de shield.

Ideaal ding om in de koffer mee te nemen, neemt ook weinig ruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Megamind schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:52:
Hoezo? Ik heb er gisteren mee gespeeld, even wennen maar vond weinig anders. Gelukkig eindelijk automatisch afspelen uitzetten.
Omdat ie opeens een oud gelinked account standaard pakt (personal account?) en ik niet kan inloggen met mijn reguliere Youtube account (brand account?), omdat ie automatisch met dat personal account inlogt. Je kunt hier ook niet omheen.

Dus compleet nutteloos geworden voor mij want al mijn subscriptions, likes, history, etc zijn in de nieuwe versie feitelijk "weg".

[ Voor 11% gewijzigd door AmonTobin op 03-08-2017 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 16:37
@Verwijderd de ziggo app werkt die op android tv...of moet je die weer sideloaden?

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Ik heb heel vaak dat de afstandsbediening niet meer werkt(batterijen zijn voor 90% vol).
Het enige wat dan werkt is de Shield van het stroom afhalen en weer aanzetten. Heel vervelend als dat een paar keer per dag gebeurd.
Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amaze86 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 18:51:
@Verwijderd de ziggo app werkt die op android tv...of moet je die weer sideloaden?
Sideloaden, maar dan werkt hij vaak nog brak. Ik stream maar vanaf de ipad naar de chromecast functie in de shield, dat werkt dan wel heel mooi. Zou wel fijn zijn als die app erbij komt op android tv.
Arjantje72 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 18:55:
Ik heb heel vaak dat de afstandsbediening niet meer werkt(batterijen zijn voor 90% vol).
Het enige wat dan werkt is de Shield van het stroom afhalen en weer aanzetten. Heel vervelend als dat een paar keer per dag gebeurd.
Meer mensen hier last van?
Wel af en toe met de controllers. Vaak werkt het door de controller aan de stroom te doen en dan de controller aan te zetten (paar seconden die button ingedrukt om te pairen), dan ziet hij hem vaak weer en hoef je niet de stroom eraf te halen. Misschien werkt dat voor jou ook.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2017 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
AmonTobin schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 18:43:
[...]

Omdat ie opeens een oud gelinked account standaard pakt (personal account?) en ik niet kan inloggen met mijn reguliere Youtube account (brand account?), omdat ie automatisch met dat personal account inlogt. Je kunt hier ook niet omheen.

Dus compleet nutteloos geworden voor mij want al mijn subscriptions, likes, history, etc zijn in de nieuwe versie feitelijk "weg".
Dus gewoon de update verwijderen en dan zal het weer als van ouds zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 20:11:
[...]

Sideloaden, maar dan werkt hij vaak nog brak. Ik stream maar vanaf de ipad naar de chromecast functie in de shield, dat werkt dan wel heel mooi. Zou wel fijn zijn als die app erbij komt op android tv.

[...]

Wel af en toe met de controllers. Vaak werkt het door de controller aan de stroom te doen en dan de controller aan te zetten (paar seconden die button ingedrukt om te pairen), dan ziet hij hem vaak weer en hoef je niet de stroom eraf te halen. Misschien werkt dat voor jou ook.
Ik denk dat mijn controller de dader is/was. Volgens mij ging de Shield paren met de controller ipv de afstandsbediening. Zal het even in de gaten houden.
Bedankt voor het meedenken. :)

Update:

Net weer 2x dat de afstandsbediening niet werkt, maar de controller wel. Blijft maar raar en vervelend

[ Voor 6% gewijzigd door Arjantje72 op 04-08-2017 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de nieuwe youtube nu ook en hij bevalt me verder wel. Ik krijg alleen bij het bladeren in een aflevering niet meer de screenshotjes in hd formaat, maar in sd. Dat is wel wat raar gezien de bedrade verbinding waarop hij aangesloten is, maar voor de rest wel ok. Ik vind het alleen jammer dat het niet gewoon de layout van de ipad app is, die bevalt me nog veel beter. Deze nieuwe app is wel een verbetering als je 100+ abonnementen hebt op kanalen zoals ik, maar ik kan toch echt 10 keer sneller op de ipad zaken vinden dan met de app.

Moet wel zeggen dat de spraakfunctie verbeterd is, althans het werkt nu echt goed met mijn stem. Heb wat lastige zoekopdrachten ingesproken en alles klopt gewoon. Dat is wel erg fijn.

En ik mis de knop als ik iets kijk om gelijk naar het kanaal van die persoon te gaan, maar misschien heb ik dat nog niet gevonden. Voorheen klikte je op ok op de remote en dan was het het meest linker knopje op het scherm, maar dat zie ik nu niet meer terug. Later vanavond nog maar eens bekijken.

Al met al een kleine verbetering, maar ik snap niet helemaal wat er nu mis was met de oude app, die vond ik op zich wel wat logischer en minder druk overkomen.
Arjantje72 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:49:
[...]

Ik denk dat mijn controller de dader is/was. Volgens mij ging de Shield paren met de controller ipv de afstandsbediening. Zal het even in de gaten houden.
Bedankt voor het meedenken. :)
Ik heb er ook af en toe gedoe mee, mijn bluetooth old school snes controller kreeg ik laatst ook niet aan de praat, half uur lopen kloten en toen hij werkte had ik al geen zin meer om te gamen uit ergernis.

Maar dat zal wel door bluetooth komen, nu weet ik niet of die nvidia controllers zo werken, maar het is al net zo ergerlijk soms. Als het werkt is het prima, maar als het even niet lekker loopt heb je gedoe. En waarom het dan opeens weer werkt is mij nooit duidelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2017 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik moet ook erg wennen aan de nieuwe Youtube app. Wat me eigenlijk het meest opvalt is dat ik zowat bij elke nieuwe video ik reclame krijg.
Had ik met de oude app veel minder.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seninha schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:07:
Ik moet ook erg wennen aan de nieuwe Youtube app. Wat me eigenlijk het meest opvalt is dat ik zowat bij elke nieuwe video ik reclame krijg.
Op de ipad waar ik 99% van de tijd kijk krijg ik ook een shitload aan reclames, ook echt steeds dezelfde , heel heel irritant. En die rotsite heeft ook door als je tijdens een reclame denkt: ik ga wel even een andere video opzoeken zonder reclame ervoor, als je dan op een gegeven moment denkt dat je de video die je wou gaan zien nu wel kan kijken krijg je gewoon dezelfde reclame.

En ik krijg nu vaak reclames van 2 of 3 minuten die ik niet meer kan skippen :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidjoesz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:38
Wat ook heel irritant is bij de nieuwe YT app dat het voor en achteruit spoelen tergend langzaam gaat. Vooral bij lange videos is het een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Persoonlijk vind ik het spoelen juist beter.
Als je op de tijdlijn gaat staan krijg je nu gewoon screenshots te zien.Dat was ervoor nooit.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Dat is wel lekker idd maar ik baal nog steeds dat de trigger knoppen niet meer werken bij vooruit en terug "spoelen" :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 22:25

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:00:
Ik heb de nieuwe youtube nu ook en hij bevalt me verder wel. Ik krijg alleen bij het bladeren in een aflevering niet meer de screenshotjes in hd formaat, maar in sd. Dat is wel wat raar gezien de bedrade verbinding waarop hij aangesloten is, maar voor de rest wel ok. Ik vind het alleen jammer dat het niet gewoon de layout van de ipad app is, die bevalt me nog veel beter. Deze nieuwe app is wel een verbetering als je 100+ abonnementen hebt op kanalen zoals ik, maar ik kan toch echt 10 keer sneller op de ipad zaken vinden dan met de app.

Moet wel zeggen dat de spraakfunctie verbeterd is, althans het werkt nu echt goed met mijn stem. Heb wat lastige zoekopdrachten ingesproken en alles klopt gewoon. Dat is wel erg fijn.

En ik mis de knop als ik iets kijk om gelijk naar het kanaal van die persoon te gaan, maar misschien heb ik dat nog niet gevonden. Voorheen klikte je op ok op de remote en dan was het het meest linker knopje op het scherm, maar dat zie ik nu niet meer terug. Later vanavond nog maar eens bekijken.

Al met al een kleine verbetering, maar ik snap niet helemaal wat er nu mis was met de oude app, die vond ik op zich wel wat logischer en minder druk overkomen.

[...]

Ik heb er ook af en toe gedoe mee, mijn bluetooth old school snes controller kreeg ik laatst ook niet aan de praat, half uur lopen kloten en toen hij werkte had ik al geen zin meer om te gamen uit ergernis.

Maar dat zal wel door bluetooth komen, nu weet ik niet of die nvidia controllers zo werken, maar het is al net zo ergerlijk soms. Als het werkt is het prima, maar als het even niet lekker loopt heb je gedoe. En waarom het dan opeens weer werkt is mij nooit duidelijk.
Is er een manier om met de nieuwe youtube app in te loggen op mijn named youtube account?

nevermind:
http://www.androidpolice....upporting-brand-accounts/

Iemand hier die z'n adapter gaat vervangen?
https://www.nvidia.com/en...ld/support/adapterrecall/

[ Voor 6% gewijzigd door LtMarx op 09-08-2017 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:36

Nitai

Live the life you love.

Voor wie het gemist heeft? Zojuist twee aangevraagd voor m'n beiden Shields.
nieuws: Nvidia roept Europese Shield-adapters terug voor tablet en settopbox

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er twee aangevraagd per shield, wel even als 2e adres mijn buurman zijn woning gebruikt omdat ik er denk ik geen 4 van ze zomaar krijg.

Ik heb laatst mijn adapter vervangen omdat die wat geluid maakte (zoemetje dat je hoort als je je hoofd erbij legt, dus niet heel spannend). Dan heb ik nu straks een complete set om te gebruiken als mijn kat ofzo de kabel eens doorbijt (heeft hij nogal een aanleg voor).
sidjoesz schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:36:
Wat ook heel irritant is bij de nieuwe YT app dat het voor en achteruit spoelen tergend langzaam gaat. Vooral bij lange videos is het een probleem.
Dat vind ik ook matig, de vorige app ging in snelheid van spoelen omhoog, deze niet.

Ik heb inmiddels wel uitgevonden hoe ik naar het kanaal kan van een video, dan moet je op OK klikken en dan 2 keer naar beneden en dan is het de meest linkerknop. Ook wat omslachtig, maar ik heb wel het idee dat het zoeken via de audio functie nu echt helemaal goed werkt, althans zolang ik op woorden zoek die niet zowel in het Engels als Nederlands bestaan. Maar echt lastige zoekopdrachten doet hij nu vlekkeloos. Ik kan zelfs Roemeense artiesten nu opzoeken terwijl ik mijn god geen idee heb hoe ik die taal uitspreek. Maar het werkt (ik heb een foute liefde voor Roemeense zigeunermannen die zingen en dansen en met mooie Roemeense dames erbij, heel heel vermakelijk onder het genot van een pot bier).

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2017 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:07:
[...]

Ik heb er twee aangevraagd per shield, wel even als 2e adres mijn buurman zijn woning gebruikt omdat ik er denk ik geen 4 van ze zomaar krijg.

Ik heb laatst mijn adapter vervangen omdat die wat geluid maakte (zoemetje dat je hoort als je je hoofd erbij legt, dus niet heel spannend). Dan heb ik nu straks een complete set om te gebruiken als mijn kat ofzo de kabel eens doorbijt (heeft hij nogal een aanleg voor).
Hier ook gecheckt en ik heb ook een affected plug. Vervangende plug dus maar besteld via het formulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:59

Edd

Ik heb de adapter niet gehecked, maar gewoon maar eentje aangevraagd voor de zekerheid ;)
Aangezien er toch geen verdere serienummer oid gevraagd werd, maakt het blijkbaar ook niet zoveel uit.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 13:51
Voor de retro gamers onder ons. Nieuwe kodi based front end welke met oog op de shield is ontwikkeld http://www.arcadepunks.co...ront-end-developed-marco/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViNOK16Bit schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:55:
Voor de retro gamers onder ons. Nieuwe kodi based front end welke met oog op de shield is ontwikkeld http://www.arcadepunks.co...ront-end-developed-marco/
Ik heb een aantal emulators gekocht van Robert Broglia en draai die op de Shield, is kodi een betere keuze?

Ik moet kodi wel zo hebben dat mijn vrouw en kinderen ermee overweg kunnen en als ik zo die interessante site bekijk die je noemt lijkt het alsof heel kodi wordt overgenomen? Of krijg je een 2e kodi erop voor games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:37:
[...]

Ik heb een aantal emulators gekocht van Robert Broglia en draai die op de Shield, is kodi een betere keuze?

Ik moet kodi wel zo hebben dat mijn vrouw en kinderen ermee overweg kunnen en als ik zo die interessante site bekijk die je noemt lijkt het alsof heel kodi wordt overgenomen? Of krijg je een 2e kodi erop voor games?
Deze versie draait naast kodi die je gebruikt voor het kijken van films etc. Net zoals je spmc en kodi naast elkaar draait. Dus een 2e kodi zoals je zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ViNOK16Bit schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:48:
Deze versie draait naast kodi die je gebruikt voor het kijken van films etc. Net zoals je spmc en kodi naast elkaar draait. Dus een 2e kodi zoals je zegt.
thanks, ik ga er morgen eens naar kijken en proberen :)

ik laat mits ik het aan de praat krijg natuurlijk even weten wat de beste keuze is voor in iedergeval de snes en als er een msx emutor inzit zal ik die ook testen. Misschien zijn de stand alone versies beter (maar wel betaald), altijd handig voor wie nu een shield gaat kopen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2017 23:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 23:06:
[...]

thanks, ik ga er morgen eens naar kijken en proberen :)

ik laat mits ik het aan de praat krijg natuurlijk even weten wat de beste keuze is voor in iedergeval de snes en als er een msx emutor inzit zal ik die ook testen. Misschien zijn de stand alone versies beter (maar wel betaald), altijd handig voor wie nu een shield gaat kopen.
Als je op Facebook de groep joined dan kun je de posts lezen van Marco en eventueel vragen stellen.
(NVIDIA SHIELD TV NEDERLAND). Hij heeft echt geweldig werk geleverd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nitai schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 00:09:
[...]

Als je op Facebook de groep joined dan kun je de posts lezen van Marco en eventueel vragen stellen.
top, heb een verzoek ingediend. Heb wel een heel kale facebook, dus hoop niet dat ze daarop gaan keuren, ik heb facebook eigenlijk alleen om heel af en toe een bedrijf aan te schrijven bij problemen met iets (online klantenservice is soms beter).

Altijd leuk dit soort projecten.

Edit: ik ben er nu ook lid van. Binnkort ga ik ermee aan de slag

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2017 18:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
ViNOK16Bit schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:55:
Nice! Werkt mooi :-D Super Mario Bros FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
kipusoep schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:26:
[...]

Nice! Werkt mooi :-D Super Mario Bros FTW!
Hoe krijg jij je controller aan de gang?
Ik kan een spel aanzetten, maar de controller werkt niet, hoe kan ik die configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met geforce now?

Heb nu een xbox maar wil overstappen naar iets waar ik wat op kan gamen zonder dat ik 1000 euro moet aftikken. heb zelf de tablet gehad, helaas toen niet geprobeerc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geforce now, ik ben er tevreden over, het is een maand gratis te proberen. Test wel even vooraf je verbinding (er zit een testfunctie in), bij mijn broer was de verbinding te traag en hij heeft een snellere verbinding ervoor genomen.

Enige nadeel vind ik dat als je games koopt ze alleen te spelen zijn zolang je geforce now hebt, dus als je je abonnement daarop stopt (al dan niet tijdelijk), dan kan je niet spelen totdat je weer een actief abonnement hebt.

Ik vond een ander nadeel dat er amper nieuwe games bijkomen, maar als casual gamer vond ik het redelijk ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, moet je alle games kopen, of alleen op de lijst waar purchased bij staat. dit zijn gewoon steam games toch (die je ook goedkoper kan kopen toch?)idg bedankt

Na onderzoek, kan je helaas niet je eigen steam games gebruiken ..

Twijvel nu om mn Xbox de deur uit te doen en een Shield TV Pro
weer aan te schaffen.

Even uitzoeken nog...

- of er wat leuke multiplayer games voor de kids voor zijn

Wat nu echt de + en - punten zijn van de XBOX en Shield TV

Iemand tips/links ?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2017 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vankleef
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 13:38
Ik bezit sinds februari een Nvidia Shield TV en ben daar tevreden over. Gebruik hem voor kodi (voor 99%).
Mijn audio set is een BOSE Soundtouch 520 welke 4K passthrough ondersteund en dus ook HD etc.
Wanneer ik mijn Nvidia aansluit op 1 van de poorten op de BOSE dan krijg ik er met geen mogelijkheid beeld uit. TV blijft zwart. Enkel bij rechtstreekse aansluiting op mijn tv geeft beeld.

Iemand een idee wat dit zal kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:34
vankleef schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:26:
Ik bezit sinds februari een Nvidia Shield TV en ben daar tevreden over. Gebruik hem voor kodi (voor 99%).
Mijn audio set is een BOSE Soundtouch 520 welke 4K passthrough ondersteund en dus ook HD etc.
Wanneer ik mijn Nvidia aansluit op 1 van de poorten op de BOSE dan krijg ik er met geen mogelijkheid beeld uit. TV blijft zwart. Enkel bij rechtstreekse aansluiting op mijn tv geeft beeld.

Iemand een idee wat dit zal kunnen zijn?
Wellicht een HDR instelling die je aan of uit moet zetten? Zowel op de TV als op de Shield en mogelijk de BOSE.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:50:
ok, moet je alle games kopen, of alleen op de lijst waar purchased bij staat. dit zijn gewoon steam games toch (die je ook goedkoper kan kopen toch?)idg bedankt

Na onderzoek, kan je helaas niet je eigen steam games gebruiken ..

Twijvel nu om mn Xbox de deur uit te doen en een Shield TV Pro
weer aan te schaffen.

Even uitzoeken nog...

- of er wat leuke multiplayer games voor de kids voor zijn

Wat nu echt de + en - punten zijn van de XBOX en Shield TV

Iemand tips/links ?
ik zou een playstation of xbox nemen met daarop een game abonnement, dat bevalt denk ik beter. Vooral singleplayer is leuk bij de shield, niet de multiplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Is het iemand gelukt om van een Chromecast Audio en een Shield (2017) een audiogroep (https://support.google.com/chromecast/answer/6328691?hl=nl) te maken? In mijn Google Home app zie ik beide apparaten, maar mist de optie om er een groep van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Heeft iemand goede ervaringen met een air mouse remote? Ik heb al een hele tijd de wens om de Shield met een air mouse fatsoelijk te kunnen bedienen (vooral internet browsen).

Ik heb gisteren de 'Rii Mini i7 Air Mouse Remote' gekocht. De Air mouse functionaliteit werkt an sich wel op de Shield, maar erg laggy en niet bepaald nauwkeurig. Op mijn laptop werkt ie wel redelijk.

In vergelijking werkt de Samsung VR remote (Gear VR) vele malen beter en eigenlijk heel erg goed. Dan moet zoiets toch ook mogelijk zijn voor de Shield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

JBS schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 18:42:
Is het iemand gelukt om van een Chromecast Audio en een Shield (2017) een audiogroep (https://support.google.com/chromecast/answer/6328691?hl=nl) te maken? In mijn Google Home app zie ik beide apparaten, maar mist de optie om er een groep van te maken.
dat kan volgens mij alleen maar met meerdere chromecast audio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Nitai schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 00:09:
[...]

Grappig ik ken Marco uit de RetromaniaUS groep waar hij ooit hiermee startte (eerst Cloud9 en later Romflix). Ik raad iedereen ook aan deze groep te volgen als je into retro gaming bent. Hier kan je alles vinden erover. Denk dat ongeveer de helft over de Rpi3 gaat en de rest heeft een Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

rikoos schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:09:
[...]

Grappig ik ken Marco uit de RetromaniaUS groep waar hij ooit hiermee startte (eerst Cloud9 en later Romflix). Ik raad iedereen ook aan deze groep te volgen als je into retro gaming bent. Hier kan je alles vinden erover. Denk dat ongeveer de helft over de Rpi3 gaat en de rest heeft een Shield.
Daar zit ik ook op, mede dankzij posts vanuit deze topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Sinds het weekend heb ik een nieuwe Philips tv (55PUS7101), hier zit een remote bij die aan de onderkant een qwerty toetsenbordje heeft. Weet iemand of het toetsenbord via CEC te gebruiken is op de Shield? Out of the box werkt dit in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

mennoo schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 07:11:
Sinds het weekend heb ik een nieuwe Philips tv (55PUS7101), hier zit een remote bij die aan de onderkant een qwerty toetsenbordje heeft. Weet iemand of het toetsenbord via CEC te gebruiken is op de Shield? Out of the box werkt dit in ieder geval niet.
Volgens mij ondersteund CEC alleen maar basic input en dus play/next/up/down etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Voor de mensen die de vorige generatie Shield TV in Duitsland aangeschaft hebben (bijvoorbeeld via Amazon.de)... https://www.nvidia.de/shield/support/adapterrecall

Geldt wellicht ook voor Nederlandse modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
MaZo schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:22:
Voor de mensen die de vorige generatie Shield TV in Duitsland aangeschaft hebben (bijvoorbeeld via Amazon.de)... https://www.nvidia.de/shield/support/adapterrecall

Geldt wellicht ook voor Nederlandse modellen.
Dit is ook van toepassing op in NL (Coolblue) aangeschafte modellen. Ik heb ook al een nieuwe plug aangevraagd.

Verwijderd

Heeft iemand zijn plug al ontvangen? Ik heb nog niks ontvangen.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:09
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 18:38:
Heeft iemand zijn plug al ontvangen? Ik heb nog niks ontvangen.
Neen, maar ze zouden ook pas worden geleverd als ze beschikbaar waren. En ik neem niet aan dat alleen een stuk of 20 Tweakers ze hebben besteld. Persoonlijk denk ik dat er ook makkelijk meer dan een maand overheen kan gaan. Zelf heb ik daar ook geen problemen mee. Zo vaak steek je die stekker nu ook weer niet om, en het probleem treed maar zeldzaam op. Persoonlijk vindt ik het dan ook goed dat ze ruilen, maar als ik bij wijze van €0,05 ervoor moest betalen of een complexe procedure ervoor moest doorlopen zou ik dat al niet doen.

Verwijderd

Ah ok, ik had een zoemend boedingsblok en daar had ik binnen 3 dagen een vervanger voor, ik was zelf al vergeten dat ik dit onderdeel had aangevraagd een week of twee terug. We zien hem dan wel verschijnen.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
seninha schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:07:
Had bij de nieuwe YT vooral last van het feit dat de audio "breekt". Net als bij een beschadigde cd onregelmatig uitvallen van de audio voor een paar microseconden, waardoor je een soort van getik krijgt. Erg storend. Heb de data v/d app gewist, maar dat hielp niets. Nu de oude YT maar terug gezet en automatische updates uitgezet. Audio is nu weer normaal.

Niemand anders die dit heeft?

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de oude youtube teruggezet en automatisch updates uitgeschakeld. Ik kan me trouwens niets herinneren van een getik. Ik had dat in iedergeval niet, maar heb ook niet een heel bijzondere setup. HDMI gaat gelijk naar de tv en die stuurt het geluid via een andere HDMI kabel naar de bluray 2.1 soundset en that's it.

Ik vind de oude youtube wat fijner, snap uberhaupt niet waarom er een nieuwe moest komen. Ja, vanuit google gezien is het eenvoudiger een webbased app te maken voor alle devices, maar je had net wat minder mogelijkheden en waarom zou je dan updaten? De oude blijft hier mooi draaien, zolang het werkt vind ik het wel goed. Meeste youtube op de tv kijk ik toch via casten vanaf de tablet omdat ik daarop veel sneller kan zoeken (al werkt dat audio zoeken via de remote ook wel fijn, ik sta versteld van de goede spraakherkenning, al lukt het mij niet om op Scandinavische termen te zoeken, maar dat zal wel aan mijn uitspraak liggen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 08:12
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:09:
ik heb de oude youtube teruggezet en automatisch updates uitgeschakeld.
Same here. Met als voornaamste reden het vooruit spoelen. Met de oude versie druk je gewoon twee maal op rechts en je kunt tik tik tik tik elke keer wat vooruit. Met de nieuwe is dat op deze manier niet meer mogelijk, plus vond ik het spoelen daarbij (te) traag gaan.

Zag verder ook geen positieve veranderingen om deze irritatie te overstemmen dus back it was :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 18:29
Mijn controller doet helaas niets meer. De batterij was leeg, dus ik heb hem aan de laadkabel gehangen. Normaal gaat het oranje lampje dan na een aantal uur groen branden. Echter, nu begint het lampje na een uur van oranje naar groen te knipperen. Er is geen contact meer tussen de controller en de Shield.

Ik heb de kabel ook al aan de Shield gehangen om de controller zo op te laden, maar dit helpt ook niet. Ook heb ik getracht de controller opnieuw met de Shield te pairen, maar ook zonder resultaat.

Ik zit met de handen in het haar. Hoe kan ik de controller weer werkend krijgen? Het gaat overigens om de eerste versie van de Shield.

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Heeft iemand ook weleens dat de afstandsbediening niet werkt voor een tijdje?
Dan moet ik het opnieuw koppelen, of even wachten. Daarna werkt het wel weer. Gebeurd op zeer willekeurige momenten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
nathalia schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:43:
Mijn controller doet helaas niets meer. De batterij was leeg, dus ik heb hem aan de laadkabel gehangen. Normaal gaat het oranje lampje dan na een aantal uur groen branden. Echter, nu begint het lampje na een uur van oranje naar groen te knipperen. Er is geen contact meer tussen de controller en de Shield.

Ik heb de kabel ook al aan de Shield gehangen om de controller zo op te laden, maar dit helpt ook niet. Ook heb ik getracht de controller opnieuw met de Shield te pairen, maar ook zonder resultaat.

Ik zit met de handen in het haar. Hoe kan ik de controller weer werkend krijgen? Het gaat overigens om de eerste versie van de Shield.
Aan knop paar minuten ingedrukt blijven houden, dan gaat ie weer opnieuw aan.
Brad Pitt schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:01:
[...]

Same here. Met als voornaamste reden het vooruit spoelen. Met de oude versie druk je gewoon twee maal op rechts en je kunt tik tik tik tik elke keer wat vooruit. Met de nieuwe is dat op deze manier niet meer mogelijk, plus vond ik het spoelen daarbij (te) traag gaan.

Zag verder ook geen positieve veranderingen om deze irritatie te overstemmen dus back it was :)
Ben ook weer terug, voornaamste reden dat ik niet meer op m'n andere YT account kon kijken..

[ Voor 25% gewijzigd door Megamind op 25-08-2017 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
nathalia schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:43:

Zelfde probleem hier, soms is de controller niet meer te gebruiken en moet hij opnieuw "gepaired" worden. Lastig als je er maar één hebt. Ik heb gelukkig een Airmouse waarmee ik wel in het menu hem opnieuw kan pairen. Nooit gehad maar sinds de laatste maand treed het bijna dagelijks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 18:29
Megamind schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:16:
[...]

Aan knop paar minuten ingedrukt blijven houden, dan gaat ie weer opnieuw aan.
Ik heb het geprobeerd. Na 10 minuten een lamme vinger, maar de controller doet het nog steeds niet. Moet ik de controller aan de lader in het stopcontact hebben, moet de controller met de USB kabel in de Shield zitten, moet de controller helemaal niet aan een lader hangen?

Het lijkt er bijna op dat de batterij in de controller helemaal dood is.....

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
Kashika schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:00:
Dan moet ik het opnieuw koppelen, of even wachten. Daarna werkt het wel weer. Gebeurd op zeer willekeurige momenten...
Heb ik ook soms gaat het dagen goed en soms werkt het een hele tijd niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was vandaag mijn tv aan het calibreren en het viel me op dat ik de tv op beeldverhouding juist moet zetten om het beeldvullend allemaal te krijgen, het formaat 16:9 op de tv geeft bij de shield wat randjes bij mij.

Hebben jullie dat ook?

Wat me dan ook opvalt: bij de beeldverhouding juist merk ik dat de knoppen helemaal onderaan het menu niet meer helemaal rond zijn. De meest linker twee knoppen nog wel, maar de aan/uit knop is meer ovaal (staat 4e van links onderaan). Is dat bij jullie ook zo?
nathalia schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:41:
[...]

Ik heb het geprobeerd. Na 10 minuten een lamme vinger, maar de controller doet het nog steeds niet. Moet ik de controller aan de lader in het stopcontact hebben, moet de controller met de USB kabel in de Shield zitten, moet de controller helemaal niet aan een lader hangen?

Het lijkt er bijna op dat de batterij in de controller helemaal dood is.....
Ik herken dit, bij mij ging het goed toen ik hem 30 uur aan de oplader van de telefoon had gelegd.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2017 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Nieuwe power plug vandaag ontvangen.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:14
Ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:09
Hier ook tegen verwachting in zo snel al de vervangende ontvangen. Lijkt erop dat ze alleen wat doorzichtig plastic er omheen hebben gesealed en klaar. Voor de rest kan ik geen verschil zien (op de nummertjes na dan)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 08:12
Hahaha omg goed dat ik dit lees. Had na het openen een "wtf heb ik nu weer voor random cheaps gekocht bij banggood/aliexpress en wat moet ik er mee". Had bijna linea recta in de dustbin laten vallen :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Brad Pitt schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 08:51:
[...]

Hahaha omg goed dat ik dit lees. Had na het openen een "wtf heb ik nu weer voor random cheaps gekocht bij banggood/aliexpress en wat moet ik er mee". Had bijna linea recta in de dustbin laten vallen :)
Wahaha, ik had hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jullile net als mij de plug gaan vervangen, zouden jullie hier eens naar kunnen kijken? Ik zou graag het calibreren van de tv willen afronden, maar zit even met deze instelling:
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 17:12:
ik was vandaag mijn tv aan het calibreren en het viel me op dat ik de tv op beeldverhouding juist moet zetten om het beeldvullend allemaal te krijgen, het formaat 16:9 op de tv geeft bij de shield wat randjes bij mij.

Hebben jullie dat ook?

Wat me dan ook opvalt: bij de beeldverhouding juist merk ik dat de knoppen helemaal onderaan het menu niet meer helemaal rond zijn. De meest linker twee knoppen nog wel, maar de aan/uit knop is meer ovaal (staat 4e van links onderaan). Is dat bij jullie ook zo?
Kortom, mijn vraag is: is de beeldverhouding op de tv van "just" of "juist" de goede keuze bij de nvidia shield? Of kan ik hem op de een of andere manier goed op 16:0 formaat krijgen zonder balken van 0,5 cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:09:
ik heb de oude youtube teruggezet en automatisch updates uitgeschakeld.
Waar kan ik die updates voor de YT-app uitschakelen? Ik kan het niet vinden in de opties :?

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
notorious_roy schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:11:
[...]

Waar kan ik die updates voor de YT-app uitschakelen? Ik kan het niet vinden in de opties :?
Je moet alle updates uitschakelen, kan helaas niet per app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
Kashika schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:00:
Gisterenavond voor het eerst gehad. Het werkte allemaal weer na een reboot van de Shield. Het gebeurde meteen nadat het apparaat een aantal updates had geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
Ik krijg zeer regelmatig error -506 wanneer er updates zijn voor apps. Meestal helpt het dan om de cash van de playstore te legen, maar soms zijn drastischere maatregelen nodig, zoals het verwijderen van het account. Dit lijkt vooral te gebeuren bij updates van WebView, maar het komt ook voor bij andere apps (bv. Youtube).

Aangezien het vrij structureel lijkt te zijn, heeft iemand advies over wat hier aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik heb de Ziggo Go app gesideloaded en die werkt nu redelijk naar behoren. Het lukt niet meer om de interface in landscape te krijgen zonder dat de afspelende video voor 3/4 wordt afgedekt door de interface, maar dat boeit me niet zo. Wat me wel boeit is dat i op geen enkele stream multichannel audio krijg, alles is stereo! Is dit inderdaad "by design" of zit er bij mij ergens iets niet goed? Het gaat echt om alle streams, HBO, gewoon films/series, etc.

Ik baal hier echt van, helemaal omdat ik er net achter ben dat de serie The Wire, die ik nu kijk, op de ZiggoGo wel in HD breedbeeld is terwijl die op geen enkele manier te kopen is. Hij is alleen op dvd verkrijgbaar. Nu is het dus de keuze tussen HD met stereo of SD 4:3 met surroundsound. En ik hou niet van die keuze...

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
the-body schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:51:
Ik heb de Ziggo Go app gesideloaded en die werkt nu redelijk naar behoren. Het lukt niet meer om de interface in landscape te krijgen zonder dat de afspelende video voor 3/4 wordt afgedekt door de interface, maar dat boeit me niet zo. Wat me wel boeit is dat i op geen enkele stream multichannel audio krijg, alles is stereo! Is dit inderdaad "by design" of zit er bij mij ergens iets niet goed? Het gaat echt om alle streams, HBO, gewoon films/series, etc.

Ik baal hier echt van, helemaal omdat ik er net achter ben dat de serie The Wire, die ik nu kijk, op de ZiggoGo wel in HD breedbeeld is terwijl die op geen enkele manier te kopen is. Hij is alleen op dvd verkrijgbaar. Nu is het dus de keuze tussen HD met stereo of SD 4:3 met surroundsound. En ik hou niet van die keuze...
offtopic: The Wire is toch gewoon de blu ray van? En voor zover ik weet zijn de eerdere afleveringen in 4:3 opgenomen en voor de bluray aangepast voor breedbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

keepitfrosty schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:36:
[...]

offtopic: The Wire is toch gewoon de blu ray van? En voor zover ik weet zijn de eerdere afleveringen in 4:3 opgenomen en voor de bluray aangepast voor breedbeeld.
Hey, bedankt! De vorige keer dat ik zocht kon ik niets vinden hierover. Wel een flink prijsje voor de BD-set zeg...

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:18

DoctorV64

Cosmopoliet

Amazon.de is your friend, zeker een stuk goedkoper: https://www.amazon.de/Wir...&sr=1-1&keywords=the+wire

Sinds een week ook een trotse bezitter van een 16GB versie (en meteen een 1 TB eraan gehangen).
Mooi apparaat en eigelijk niks te klagen, alleen jammer dat je de externe USB drive steeds aanstaat (lampje brandt) als je hem in sleep mode zet. Of dit nou goed is voor de externe drive op de wat langere termijn is de vraag.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the-body schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:51:
Ik heb de Ziggo Go app gesideloaded en die werkt nu redelijk naar behoren. H
Klopt het dat ik deze versie moet hebben?

https://apkpure.com/ziggo-go/com.lgi.ziggotv

Ik zou hem ook graag installeren, heb ook hbo erbij, dus dat klinkt wel interessant.
Weet je misschien ook hoe ik dan updates doe met zo'n sideloaded app? Is het dan gewoon een nieuwe versie zelf downloaden en die weer installeren op de shield?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2017 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:24:
[...]

Ik zou hem ook graag installeren, heb ook hbo erbij, dus dat klinkt wel interessant.
Weet je misschien ook hoe ik dan updates doe met zo'n sideloaded app? Is het dan gewoon een nieuwe versie zelf downloaden en die weer installeren op de shield?
Ja dat is volgens de play store de huidige versie.

Zodra er een nieuwe versie is kun je de apk gewoon weer sideloaden en er overheen installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
Voor de mensen met een 3D printer en een 2015 shield die een standaard willen hebben ;-)

https://pinshape.com/item...-shield-tv-stand-basement

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:32:
Kortom, mijn vraag is: is de beeldverhouding op de tv van "just" of "juist" de goede keuze bij de nvidia shield? Of kan ik hem op de een of andere manier goed op 16:0 formaat krijgen zonder balken van 0,5 cm?
Ik heb dit zelf kunnen oplossen middels https://www.howtogeek.com...on-the-shield-android-tv/

Ik zet de tv nu op 16:9 formaat en dan zet ik de overscan helemaal op maximum (pijltje omhoog) en dan is het perfect. De rondjes rond de aan/uitknop e.d. onderaan het hoofdmenu zijn nu allemaal rond en niet meer ovaal in het midden. Ik had het altijd al zo, kennelijk is bij een update dit veranderd en had ik andere settings gekregen.

• Timvt90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-01-2021
weet iemand misschien of ik ook een racestuur zoals de logitech g29 hierop kan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
NVM.

[ Voor 99% gewijzigd door Arjantje72 op 04-09-2017 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:24:
[...]

Is het casten van deze app niet een stuk praktischer trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kashika schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:53:
Is het casten van deze app niet een stuk praktischer trouwens?
Gisteren toevallig de ziggo go app erop gezet, maar dat is brak zeg. Je zit met portrait mode, maar ok, alleen kon ik ook niet inloggen omdat ik na het invoeren van mijn naam en wachtwoord niet op inlog kon klikken 8)7

Nou, die ging er dus weer af en ik ben gaan casten en dat werkt wel. Ik had hier begrepen dat de ziggo app nu wel redelijk werkte, maar voor mij is het echt te matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Ik zou niet weten waarom je al die moeite zou doen. Casten geeft het je direct in dezelfde kwaliteit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:46
Kashika schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:50:
Ik zou niet weten waarom je al die moeite zou doen. Casten geeft het je direct in dezelfde kwaliteit...
Veel materiaal kun je wel bekijken via de app, maar niet casten.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 07:58
Iemand die de nieuwe adapter heeft aangevraagd via de NVIDIA website (recall form). Hoe lang heeft het geduurd voordat je de nieuwe adapter ontving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Lootbox schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:29:
Iemand die de nieuwe adapter heeft aangevraagd via de NVIDIA website (recall form). Hoe lang heeft het geduurd voordat je de nieuwe adapter ontving?
Weet het niet precies meer maar ik dacht 2 weken ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lootbox schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:29:
paar weken hier volgens mij, maar ik heb eerder een onderdeel van de adapter besteld en dat was er 2 dagen later al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:42

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag pakketje van Nvidia ontvangen. Zaten 3 nieuwe adapters in... wtf. Waarom 3...

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De youtube app heeft nu ook een optie op van account te wisselen (non brand accounts vs brand accounts). Ik heb het even getest, maar heb de update weer verwijderd, de oude youtube vind ik toch een stuk fijner. Niet dat ik heel veel youtube erop kijk, maar ik vind het wel superhandig dat ik met de oude versie gelijk naar het kanaal van de maker kan en met de nieuwe zie ik dat zo 123 niet. Dus ach, het maakt ook verder niet zoveel uit. Ik zit weer op versie 1.30 ofzo. Toch mooi dat je zo makkelijk weer terug kan, had Windows maar zulke goede downgrade opties voor programma's als android tv, ik vind het verwijderen van updates en terug gaan naar de standaard app heerlijk werken, kost een paar seconden maar.
Tylen schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 21:50:
Vandaag pakketje van Nvidia ontvangen. Zaten 3 nieuwe adapters in... wtf. Waarom 3...
Nvidia hoopt vast dat je nog een shield erbij koopt :+

Ik zou nog wel 2 shields erbij willen, maarja, eerst maar in de staatsloterij een prijs winnen, de prijs blijft toch vrij pittig. En het is het volkomen waard ,maar toch... hoop dat er een keer een prijsdaling komt.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2017 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-07 10:15
Edit: never mind. TV NL lijkt het nu gewoon te doen....

[ Voor 92% gewijzigd door 1975Mark30 op 19-09-2017 21:20 ]

• tcviper
  • Registratie: April 2010
Interessant iets: - Sony TV (AndroidTV) verbonden met HDMI ARC naar Sony STR-DN1080 receiver. SHIELD ingeprikt op SAT/CATV HDMI aansluiting (4k) en AppleTV op Video 1 HDMI poort van de receiver.

Zodra ik AppleTV in prik is de SHIELD afwezig in het HDMI stuk van de TV. Unplug ik de AppleTV, dan komt de SHIELD weer netjes naar voren en is ie ook te bedienen.

Lijkt er dus op (hebben meer mensen dit?) dat als je zowel AppleTV 4 (4k) en SHIELD ingeprikt hebt op zelfde receiver, dat de SHIELD HDMI CEC opeens niet meer werkt. Unplug de AppleTV van HDMI en bam, de SHIELD werkt weer.

Het werkt met andere apparaten prima, Bluray speler, PS4 etc. Alleen tussen die twee blijft er dus een probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door tcviper op 23-09-2017 10:04 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik denk dat ik me binnenkort ook vaker in dit topic ga begeven. Sta op het punt een Shield te bestellen om mijn pricewatch: D-Link DSM-380 Boxee Box te vervangen.

Wens: 4k over SMB. Dat zou met de Shield moeten lukken, met daarbij nog wat leuke gimmics, waaronder het Nest platform.

Meer mensen die ook hun domotica zaken gebruiken met de Shield aanwezig hier?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

En de stap maar genomen en gekocht. Komt over een paar uurtjes al binnen :+

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Pagina: 1 ... 29 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.