Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:17
Moet ik nog een instelling in de Shield zetten dat deze de Audio Passthrought?

Ik ben er gisteren de halve dag mee bezig geweest maar krijg het niet voor elkaar. Bij mijn PS4 werkt het wel en mijn 5.1 set pakt daar wel Dolby geluid, maar bij mijn Shield wil het maar niet lukken via zowel ARC als Optical.

Omdat het met mijn PS4 en de Netflix app van mijn TV wel werkt ben ik er redelijk zeker van dat het aan (de instelling) van de Shield ligt.

Mijn setup:

Sony Android TV (2015) via HDMI ARC of Optical verbonden met Philips Fidelio 4.1 systeem. En dus de Shield.

Irritante is dat ik mijn audioset geen schermpje heeft waarin ik kan zien of ie 4.1 geluid ontvangt, maar naar het aantal knipperende ledjes moet kijken als ie verbinding maakt.

Zowel de Netflix app als Kodi geeft geen 4.1 geluid door. De instelling in Kodi heb ik al op Audio Passthrough gezet.

Ook in de Shield geprobeerd om Surround op Always te zetten, maar ook dat lijkt dus niet te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:30

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Kecin schreef op zondag 24 september 2017 @ 01:56:
Ik denk dat ik me binnenkort ook vaker in dit topic ga begeven. Sta op het punt een Shield te bestellen om mijn pricewatch: D-Link DSM-380 Boxee Box te vervangen.

Wens: 4k over SMB. Dat zou met de Shield moeten lukken, met daarbij nog wat leuke gimmics, waaronder het Nest platform.

Meer mensen die ook hun domotica zaken gebruiken met de Shield aanwezig hier?
Ik heb een aantal nest en hue producten maar doe er niets mee in combinatie met mn shield. Wat zou je willen doen? Google assistant? Daarvoor heb ik een home gekocht (aanrader overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Lt. Marx schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:53:
[...]

Ik heb een aantal nest en hue producten maar doe er niets mee in combinatie met mn shield. Wat zou je willen doen? Google assistant? Daarvoor heb ik een home gekocht (aanrader overigens)
Mja, ze geven aan op de productpagina van de Shield dat het samenwerkt, maar het zal inderdaad wel om Assistant gaan. Ik heb verder een Athom Homey, dus zal er niet snel een Google Home bijkomen, tenzij straks die kleintjes onder de 100 euro uitzijn :)!
Thx

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 13:51
pelt schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:08:
Moet ik nog een instelling in de Shield zetten dat deze de Audio Passthrought?

Ik ben er gisteren de halve dag mee bezig geweest maar krijg het niet voor elkaar. Bij mijn PS4 werkt het wel en mijn 5.1 set pakt daar wel Dolby geluid, maar bij mijn Shield wil het maar niet lukken via zowel ARC als Optical.

Omdat het met mijn PS4 en de Netflix app van mijn TV wel werkt ben ik er redelijk zeker van dat het aan (de instelling) van de Shield ligt.

Mijn setup:

Sony Android TV (2015) via HDMI ARC of Optical verbonden met Philips Fidelio 4.1 systeem. En dus de Shield.

Irritante is dat ik mijn audioset geen schermpje heeft waarin ik kan zien of ie 4.1 geluid ontvangt, maar naar het aantal knipperende ledjes moet kijken als ie verbinding maakt.

Zowel de Netflix app als Kodi geeft geen 4.1 geluid door. De instelling in Kodi heb ik al op Audio Passthrough gezet.

Ook in de Shield geprobeerd om Surround op Always te zetten, maar ook dat lijkt dus niet te werken.
Je zou nog even kunnen kijken naar de recommended audio settings voor SPMC (kodi fork). Misschien dat je er dan achter komt welke audio setting je nog kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:17
ViNOK16Bit schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:24:
[...]

Je zou nog even kunnen kijken naar de recommended audio settings voor SPMC (kodi fork). Misschien dat je er dan achter komt welke audio setting je nog kan proberen.
Thanks. Ook al kort naar gekeken icm Kodi, maar de settings zijn inmiddels anders. Zal het ook eens proberen met SPMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:18

DoctorV64

Cosmopoliet

Raar probleem, als ik via nvidia games een game wil installeren (bv Android game real racing 3) dan blijft er in beeld staat dat het in behandeling is. Sideload of via pureapk installeren gaat wel.
Kan het komen doordat mijn storage heb uitgebreid met een externe HD? Ik had voordat ik de storage had uitgebreid Asphalt Racing 8 en Pinball geïnstalleerd en die werken nog gewoon.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Heb sinds vandaag iets heel vaags.
Gebruik een Minix remote om de Shield te bedienen. deze heeft een air mouse functie.
Nu kon ik hiermee als ik iets wilde zoeken in bv youtube op de zoekbalk gaan staan, en dan typen via de on screen toetsenbord.
Maar op de een of ander manier werkt dat niet meer.

Ga ik met de air mouse op de zoekbalk staan dan gebeurt er niets, er komt geen on screen toetsenbord.
Kan verder met de air mouse niets aan klikken in youtube.
Kan wel toetsenbord gebruiken wat achter op de remote zit, maar sommige toetsen werken niet, zoals BACK. Als ik die gebruik dan gebeurt er niets.

Heb het ook buiten youtube getest, en daar kan ik met de airmouse naar de zoekbalk, maar als ik er op druk dan komt er geen on screen toetsenbord.
Kan verder met de air mouse wel alles bedienen, apps selecteren of instellingen veranderen.

Heb in Kodi geprobeerd en daar krijg ik bij het zoeken ook geen on screen toetsenbord, terwijl dit wel altijd het geval was.

iRacing Profile Flickr

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kodi geïnstalleerd, maar die blijft hangen op 1080P, terwijl de rest gewoon op 4k60 draait. Meer mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Kecin schreef op woensdag 27 september 2017 @ 18:27:
Kodi geïnstalleerd, maar die blijft hangen op 1080P, terwijl de rest gewoon op 4k60 draait. Meer mensen last van?
Geen last van, maar misschien is hier de oplossing te vinden: http://kodi.wiki/view/NVIDIA_SHIELD_TV

Edit: welke versie van kodi je gebruikt heb je niet vermeld, maar in Kodi 17.3 Zit een bug waardoor het fixed 1080 is. Even kodi versie 16 of SPMC gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door ViNOK16Bit op 27-09-2017 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Kecin schreef op woensdag 27 september 2017 @ 18:27:
Had ik ook maar gister toevallig gegeken en nu wel hogere resolutie kunnen kiezen.
Draai Kodi 17.4

Wat ik nog steeds niet kan en in SPMC wel, is deinterlace kiezen bij Live TV. Deze kan niet aangevinkt worden in Kodi.
Erg vervelend als je sport kijk.

[ Voor 19% gewijzigd door seninha op 28-09-2017 08:48 ]

iRacing Profile Flickr

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:30

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Nvidia shield aankondiging vandaag volgens hun twitter:
https://twitter.com/nvidiashield/status/913265527480475648

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:02
Assistant staat in een van de reacties op Twitter:

http://www.androidpolice....me-shield-tv-looks-great/

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Heb vandaag de assistant update gehad, heb alleen geen remote met microfoon dus merk er niks van :+

• sidjoesz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:38
Sinds de update doet is de refresh rate probleem ook opgelost.

Krijg nu films in 24p te zien, alleen krijg ik dan het geluid niet aan de praat. Lukt alleen door passthrough uit en aan te zetten of van audiosporen te switchen.

Iemand die dat wel heeft kunnen oplossen?

[ Voor 18% gewijzigd door sidjoesz op 28-09-2017 20:41 ]

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Megamind schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:09:
Heb vandaag de assistant update gehad, heb alleen geen remote met microfoon dus merk er niks van :+
Leuk hoor, je kunt tegen je Shield praten via the remote en controller.

Microfoon knop indrukken is niet nodig trouwens. Alexa hier heeft nog geen vriendinnetje nodig, dus maar even weer uitgezet.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• ViNOK16Bit
sidjoesz schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:39:
Sinds de update doet is de refresh rate probleem ook opgelost.

Krijg nu films in 24p te zien, alleen krijg ik dan het geluid niet aan de praat. Lukt alleen door passthrough uit en aan te zetten of van audiosporen te switchen.

Iemand die dat wel heeft kunnen oplossen?
Misschien is dit van toepassing op jou setup?

Dynamic refresh rate switching now is now supported on mixed HDMI configurations (e.g. SHIELD connected to an HDMI 2.0 compatible receiver, then connected to an older HDMI 1.3 compatible TV). Note: we are investigating some rare cases of audio/video loss in these configurations that will be addressed in a future release.

https://forums.geforce.co...pgrade-6-0-for-shield-tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
Kan je met de nieuwe update ook nog de "oude" YouTube app gebruiken?

Zag dat er ook wat veranderingen aan die app waren maar wil per se gebruik blijven maken van de good old obsolete versie hiervan en stel hiervoor de update nog even uit :) Al zal het toch eens moeten gebeuren.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Enige issue wat ik zie met deze update is dat de Amazon Video app niet echt lekker afsluit. Duurt +/- 10 seconden voordat ie afsluit of komt met een melding dat ie gekilled werd / niet correct afsloot.

Nog niet tegen gekomen op de Geforce forums.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hier doet de update het goed. En de Shield praat nu terug. In het Engels ingesteld.

Nest cams ed werken ook goed. Mis alleen nog een koppeling met mn Homey (de Shield is al wel in de Homey bekend als Plex speler en als Chromecast). En een koppeling met Philips Hue lijkt me nog wel mooi, maar dat lijkt (nog) niet te bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headphoneguy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-08 21:22
Weet iemand waar je de shield remote of de nieuwe controller kunt kopen? Lijkt zeer slecht verkrijgbaar te zijn.

Edit: via https://www.nvidia.com/nl...CORPWMFG2-NVIDIA-homepage

[ Voor 43% gewijzigd door headphoneguy op 29-09-2017 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-09 15:37
Brad Pitt schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:07:
Kan je met de nieuwe update ook nog de "oude" YouTube app gebruiken?

Zag dat er ook wat veranderingen aan die app waren maar wil per se gebruik blijven maken van de good old obsolete versie hiervan en stel hiervoor de update nog even uit :) Al zal het toch eens moeten gebeuren.
Ik had updates uitgegezet en na de shield 6.0 heb ik nog steeds de oude youtube app ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie007 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 23:24:
Ik had updates uitgegezet en na de shield 6.0 heb ik nog steeds de oude youtube app ;-)
je bedoelt denk ik de updates van de appstore, maar jouw shield is verder wel up to date? Ik heb zelf nog niet de update van deze week geinstalleerd volgens mij (ik weet het niet zeker omdat mijn vrouw en kinderen een film avond hadden net en dat doen ze met de shield op de beamer aangesloten).
Kecin schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:21:
Hier doet de update het goed. En de Shield praat nu terug. In het Engels ingesteld.

Nest cams ed werken ook goed. Mis alleen nog een koppeling met mn Homey (de Shield is al wel in de Homey bekend als Plex speler en als Chromecast). En een koppeling met Philips Hue lijkt me nog wel mooi, maar dat lijkt (nog) niet te bestaan.
Heb je ook die nieuwe ikea lampen en kan je daar wat over zeggen wellicht? Ik vermoed van niet omdat philips hue nog niet mogelijk is momenteel?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2017 23:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WarriorSan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-05 18:20
Kecin schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:21:
En een koppeling met Philips Hue lijkt me nog wel mooi, maar dat lijkt (nog) niet te bestaan.
Ondersteuning voor ZigBee & Z-Wave protocol komt eraan. Verschillende kits zijn al te preorderen in Amerika:
https://shop.smartthings.com/smartthings-link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 23:26:
[...]

je bedoelt denk ik de updates van de appstore, maar jouw shield is verder wel up to date?
Ja ik bedoel dat ik wel de update naar de 6.0 shield software heb gedaan en mijn youtube app lekker de oude is gebleven en werkt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:35
Sinds de 6.0 update van de Shield kun je nu in Kodi ervoor zorgen dat er automatisch van resolutie wordt geswitched, zodat je de upscaler van de Shield niet hoeft te gebruiken voor 1080p materiaal.

Je moet hiervoor de resolutie van Kodi instellen op 1920 x 1080, 59.94 of 60 Hz.

Kodi zal 1080p materiaal dan op 1080p uitsturen en voor 4K materiaal switchen naar 2160p. Refresh rate switchen blijft ook gewoon werken.

Ik las alleen wel dat dit met HDR conent nog niet goed gaat, omdat er niet geswitched wordt naar de juiste color space (BT.2020 vs. BT.709).

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

WarriorSan schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 23:27:
[...]

Ondersteuning voor ZigBee & Z-Wave protocol komt eraan. Verschillende kits zijn al te preorderen in Amerika:
https://shop.smartthings.com/smartthings-link
Ah oke, het gaag via de link dus. Ik dacht dat ik het met de app (zoals op de smartphone) zou kunnen besturen. Zigbee en Z-wave schakel ik al rechtstreeks met de Athom Homey, een aanrader overigens. Iedereen die domotica interessant vind check hun, product uit Nederland ook nog eens.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 23:26:
[...]

je bedoelt denk ik de updates van de appstore, maar jouw shield is verder wel up to date? Ik heb zelf nog niet de update van deze week geinstalleerd volgens mij (ik weet het niet zeker omdat mijn vrouw en kinderen een film avond hadden net en dat doen ze met de shield op de beamer aangesloten).

[...]

Heb je ook die nieuwe ikea lampen en kan je daar wat over zeggen wellicht? Ik vermoed van niet omdat philips hue nog niet mogelijk is momenteel?
Heb helaas (nog) geen Ikea lampen en eigenlijk ook geen plen meer. Hele huis is Hue-ified :P

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:38
Mr Magic schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 23:48:
Sinds de 6.0 update van de Shield kun je nu in Kodi ervoor zorgen dat er automatisch van resolutie wordt geswitched, zodat je de upscaler van de Shield niet hoeft te gebruiken voor 1080p materiaal.

Je moet hiervoor de resolutie van Kodi instellen op 1920 x 1080, 59.94 of 60 Hz.

Kodi zal 1080p materiaal dan op 1080p uitsturen en voor 4K materiaal switchen naar 2160p. Refresh rate switchen blijft ook gewoon werken.

Ik las alleen wel dat dit met HDR conent nog niet goed gaat, omdat er niet geswitched wordt naar de juiste color space (BT.2020 vs. BT.709).
Kan je dan de shield inferface en youtube wel op 4k houden?

• Mr Magic
keepitfrosty schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:43:
[...]

Kan je dan de shield inferface en youtube wel op 4k houden?
Ja de interface van de Shield moet je juist op 4K@59.94 laten staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Crosspost met het Philips Hue forum, leek me nuttig genoeg om hier ook te melden:

Voor degenen die een Nvidia Shield TV hebben en Philips Hue, het is nu mogelijk om je lampen met een stemcommando in en uit te schakelen. Om dit te activeren zul je een paar truukjes uit moeten halen, de Google Assistan werkt niet in het Nederlands. Dit hele geintje heb je binnen tien minuten gedaan.

Op de Shield TV activeer je de assistant als volgt:
  1. Zet de taal op Engels (United States)
  2. Zorg dat update 6.0 geinstalleerd is, deze is deze week uitgekomen.
  3. Google Assistant zal verschijnen
Nadat dit gedaan is kun je vragen (in het engels) om de lampen in te schakelen. Google vertelt je dan dat de lampen nog niet geconfigureerd zijn. Normaliter zou je dit vanuit de app Google Home doen maar deze optie is niet aanwezig in de Nederlandstalige variant van de app.Dus:

(getest op een Nederlandse Galaxy S8 met de Google Home app geinstalleerd)
  1. Zet de telefoontaal op Engels (United States)
  2. Open de Google Home app en zie dat de optie "devices" nog steeds mist
  3. Druk op de Android start knop en hou deze ingedrukt
  4. De Google Assistant wordt geopend
  5. Druk op het icoontje rechstboven in het geopende scherm
  6. Druk op de drie puntjes rechtsboven in
  7. Ga naar Settings > Home Control (onder het kopje Services)
  8. Druk op het "+" icoontje rechtsondering en selecteer Philips Hue uit de lijst
  9. Volg de wizard waarbij je koppelt met de bridge,etc. Er zal om een bevestiging gevraagd worden of Google je lampen mag aansturen. Creepy, maar dit is natuurlijk nodig omdat je lampen via het internet met je stem aangestuurd worden.
Je telefoon kun je hierna weer terugzetten op Nederlands. Nu kun je met engelse commando's je lampen via de Shield TV afstandsbediening in en uitschakelen (switch on lights, switch off lights). Verschillende ruimten worden ondersteund (weet ik niet 100% zeker maar er wordt met verteld dat de lamp in de gang, die in een andere groep zit, niet beschikbaar is (klopt ook).

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 14:37
oef! schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 14:18:
Crosspost met het Philips Hue forum, leek me nuttig genoeg om hier ook te melden:

Voor degenen die een Nvidia Shield TV hebben en Philips Hue, het is nu mogelijk om je lampen met een stemcommando in en uit te schakelen. Om dit te activeren zul je een paar truukjes uit moeten halen, de Google Assistan werkt niet in het Nederlands. Dit hele geintje heb je binnen tien minuten gedaan.

Op de Shield TV activeer je de assistant als volgt:
  1. Zet de taal op Engels (United States)
  2. Zorg dat update 6.0 geinstalleerd is, deze is deze week uitgekomen.
  3. Google Assistant zal verschijnen
Nadat dit gedaan is kun je vragen (in het engels) om de lampen in te schakelen. Google vertelt je dan dat de lampen nog niet geconfigureerd zijn. Normaliter zou je dit vanuit de app Google Home doen maar deze optie is niet aanwezig in de Nederlandstalige variant van de app.Dus:

(getest op een Nederlandse Galaxy S8 met de Google Home app geinstalleerd)
  1. Zet de telefoontaal op Engels (United States)
  2. Open de Google Home app en zie dat de optie "devices" nog steeds mist
  3. Druk op de Android start knop en hou deze ingedrukt
  4. De Google Assistant wordt geopend
  5. Druk op het icoontje rechstboven in het geopende scherm
  6. Druk op de drie puntjes rechtsboven in
  7. Ga naar Settings > Home Control (onder het kopje Services)
  8. Druk op het "+" icoontje rechtsondering en selecteer Philips Hue uit de lijst
  9. Volg de wizard waarbij je koppelt met de bridge,etc. Er zal om een bevestiging gevraagd worden of Google je lampen mag aansturen. Creepy, maar dit is natuurlijk nodig omdat je lampen via het internet met je stem aangestuurd worden.
Je telefoon kun je hierna weer terugzetten op Nederlands. Nu kun je met engelse commando's je lampen via de Shield TV afstandsbediening in en uitschakelen (switch on lights, switch off lights). Verschillende ruimten worden ondersteund (weet ik niet 100% zeker maar er wordt met verteld dat de lamp in de gang, die in een andere groep zit, niet beschikbaar is (klopt ook).
Top! Was dit al aan het zoeken!

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 00:30
Binnenkort toch maar weer een Shield aanschaffen. Heb de pre-order uit staan voor het 199 euro model. Mis het apparaatje toch meer dan ik dacht.

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik krijg na de update YouTube Kids niet op de Shield geïnstalleerd. Via de Shield zelf kan ik hem wel vinden maar installeert hij niet en via de Play Store op de laptop geeft Google aan dat de app niet compatible is met mijn apparaat.... Wat een onzin! Is dus niet beschikbaar voor NL.

Supported countries
YouTube Kids on TV is currently available to users in Argentina, Australia, Austria, Brazil, Canada, Chile, Colombia, France, Germany, Ghana, India, Ireland, Kenya, Malaysia, Mexico, New Zealand, Nigeria, Peru, the Philippines, Russia, Singapore, South Africa, Spain, Tanzania, Uganda, the United Kingdom, the United States, and Zimbabwe. We’re working to expand to other countries. The availability of the YouTube Kids app in these countries is dependent on the individual television manufacturer

[ Voor 52% gewijzigd door the-body op 30-09-2017 20:32 ]

This title is for sale, please send me a PM

Verwijderd

loekf2 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:16:
[...]

Leuk hoor, je kunt tegen je Shield praten via the remote en controller.

Microfoon knop indrukken is niet nodig trouwens. Alexa hier heeft nog geen vriendinnetje nodig, dus maar even weer uitgezet.
Hoe werkt het nu precies zonder microofoon toets in te drukken? Moet ik dan iets zeggen om hem te activeren? Ik krijg het namelijk zonder dat microfoontoetsje in te drukken niet aan de praat. Althans, hij reageert niet.

Ik heb wel wat zitten testen en kan nu met de microfoon netflix pauzeren en weer verder laten spelen en ik kan iets zoeken en dan krijg ik resultaten van youtube of een vrouw verteld informatie aan mij, maar de ene keer doet hij wel wat ik wil en de andere keer niet. Het is grappig dat je aan de shield nu kan vragen hoe oud Emma Watson is en tot mijn werkelijk grote verbazing wist de shield ook te vertellen hoe oud Emma Watson was toen ze in de 1e harry potter film speelde (dat vind ik echt leuk gemaakt), maar veel vragen van mij begrijpt hij niet of ik krijg terug dat hij nog niet op het web, op afbeeldingen of zelfs niet in netflix kan zoeken. Ook vooruitspoelen in netflix wilde hij niet.

Ik zie dus niet echt het nut ervan, maar ik mis denk ik nog wat. Maar waar ik nu benieuwd naar ben: hoe krijg je dat google assistent aan de praat zonder de microfoontoets in te drukken? Ik meen dat ik in het menu alles juist had ingesteld, maar ik kan dat hele menu ook niet meer vinden op de shield nadat ik het had ingesteld 8)7

Is het nog een experimentele versie ofzo? Hij wilde ook alleen maar mijn remote updaten en niet de shield controllers (maar die waren ook redelijk leeg, ik laad ze nu op en kijk morgen weer verder).

Ik zou graag gewoon willen praten en dat hij dan luisterd de hele tijd en dan muziek opzet die ik wil luisteren en dat soort dingen. Maarja, nu kan ik alleen het weerbericht enzo in Fahrenheit krijgen en ik weet dat Emma Watson 11 was toen ze in Harry Potter 1 speelde en nu is ze even uit mijn hoofd 28 jaar oud :D

Kortom:

- hoe kan ik die assistent gebruiken zonder de microon toets in te drukken
- hoe zet ik in hemelsnaam die functie uit, dat is jou kennelijk gelukt? Waar zit dat menu?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2017 21:45 ]

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 21:42:
- hoe kan ik die assistent gebruiken zonder de microon toets in te drukken
Voor de controller is er een "Always on" instelling. Je kunt de Assistant dan activeren met "OK Google". Maar mij is dit slechts 1x gelukt. Daarnaast werkt het dus niet voor de remote (waarschijnlijk omdat het veel teveel stroom gebruikt en/of de remote niet krachtig genoeg is? Mogelijk zelfs dat de "OK Google" herkenning in de controller zelf zit en daarmee de Shield triggered, i.p.v. dat de controller non-stop de audio doorstuurt?).

Daarnaast ook hier gemixte ervaringen. Toevallig dat ik koos voor "Play The Simpsons Movie on Netflix" maar de reactie was dat er niks gevonden was, terwijl ik hem in Netflix voor me zag staan in "Mijn lijst". Wellicht dus dat het zoeken gebeurd bij "Netflix US" en als een film/serie daar niet beschikbaar is dat deze dan niet gevonden wordt? (waarna het zoekresultaat dan wordt doorgestuurd naar de lokale app). Er lijkt in ieder geval geen link te zijn tussen beiden. Waar je bij Spotify wel je account moet linken via de Google Home app.

Maar ook Spotify werkte niet vlekkeloos. Sowieso moest ik altijd kiezen voor "play song ..." omdat deze anders op YouTube deed zoeken, daarnaast was ook de herkenning niet altijd even goed. En als ik vraag om een nummer op basis van titel af te spelen verwacht ik persoonlijk dat deze het nummer terug zoekt in mijn afspeellijsten/likes/... en niet willekeurig de eerste de beste hit gaat afspelen.

Wat me daarnaast opviel was dat als Spotify speelde en dan Assistant activeren deze Spotify deed muten of pauzeren (weet niet zeker welke van beide), terwijl bij YouTube het volume gedemd werd, maar op de achtergrond dus wel nog hoorbaar.

Verwijderd

RobertMe schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 21:54:
Voor de controller is er een "Always on" instelling.
Ik heb het idee dat ik mijn controllers moet updaten (maar ik zie geen update knop). Welke firmware heb jij op jouw controllers waarin de google assistent zit?

Dan ga ik eens testen, nadeel is wel dat ik die controllers die ik heb niet veel gebruik en ze staan naar mijn idee dan ook meestal uit (er brand in iedergeval geen lampje op totdat ik een knop erop indruk). Dus of ik er wat aan ga hebben, ik weet het niet.

Misschien dat ik daarom ook geen menu heb, ik moet kennelijk nog wat updaten. Maar ik moet dus OK google zeggen, ik dacht dat ik moest zeggen Google now... dus tja, dat is wel een verschil :D
Waar je bij Spotify wel je account moet linken via de Google Home app
Kan je mij vertellen hoe je dat doet? Moet ik de google home app uit de playstore halen ofzo?

Ik heb denk ik een deel gemist, ik had de update gedaan en wilde toen mijn controllers pairen, maar die waren bijna helemaal leeg en dat gaf problemen en ik kreeg de hele tijd google assistant vragen tussendoor en op een gegeven moment had ik geen enkele controller die meer werkte, dus ik heb denk ik wat gemist van die vragen en toen het weer werkte kon ik ze niet meer in het menu vinden, maar het werkt dus wel deels in iedergeval 8)7

Nouja, ik ben nog niet echt overtuigd, maar ik was wel onder de indruk dat je de leeftijd van een acteur kan vragen als hij in een bepaalde film speelt, dat is toch wel iets waarvan ik dacht: huh, dat is wel leuk gemaakt. Ik ga toch eens zoeken naar mogelijke opdrachten die ik de shield kan geven. Je moet echt weet vraagjes stellen. Maar ik kan nog niet in mijn mail of agenda kijken, dat kreeg ik ook al niet aan de praat. Ik heb het meeste in mijn werkagenda, maar wel de verjaardagen van iedereen in de google agenda, maar de naam van mijn zoon en dochter zijn in het Fries en die google assistent maakt er een verbastering van en ik kan dus niet opvragen wanneer mijn kinderen jarig zijn (nouja, voor het geval ik ooit vergeetachtig wordt ofzo). Mijn uiteindelijk doe is in iedergeval om met de shield het voor elkaar te krijgen dat ik de lampen enzo kan dimmen, maar ik weet het niet. Misschien wil ik wel teveel en ik kan beter mijn vrouw vragen, die kan gelijk een potje bier voor mij pakken als ze de lampen dimt en zolang ze dit niet leest is er niks aan de hand :+

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2017 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Mr Magic schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 14:11:
[...]

Ja de interface van de Shield moet je juist op 4K@59.94 laten staan.
Vreemd. Net geprobeerd maar ik kan dan de kodi interface niet op 1920 met 60fps krijgen. Blijft dan steken op max 30fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
keepitfrosty schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 00:06:
[...]

Vreemd. Net geprobeerd maar ik kan dan de kodi interface niet op 1920 met 60fps krijgen. Blijft dan steken op max 30fps.
Dat is vreemd ja. Ik las op het Geforce forum dat anderen daar ook last van hadden.

Ik heb wel onder "HDMI settings" de optie "Set to recommended" uitgezet en met de hand mijn resolutie ingesteld op 3840x2160@59.94, YUV 444 8-bit Rec. 709. Misschien dat dat iets uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Mr Magic schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 00:16:
[...]

Dat is vreemd ja. Ik las op het Geforce forum dat anderen daar ook last van hadden.

Ik heb wel onder "HDMI settings" de optie "Set to recommended" uitgezet en met de hand mijn resolutie ingesteld op 3840x2160@59.94, YUV 444 8-bit Rec. 709. Misschien dat dat iets uitmaakt?
Thanks ga ik nog even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Mr Magic schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 00:16:
[...]

Dat is btw wel een aparte colorspace voor 4k. Je mist dan bt2020 en 10bit voor hdr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Welke colorspace gebruiken jullie allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
keepitfrosty schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 09:37:
[...]

Dat is btw wel een aparte colorspace voor 4k. Je mist dan bt2020 en 10bit voor hdr.
I know... Maar mijn TV is alleen 4K en heeft geen HDR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Mr Magic schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 14:41:
[...]

Heeft bt2020 met HDR te maken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Mr Magic schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 14:41:
[...]

Maar ik neem aan wel de uitgebreide colorspace toch? Dat heb je dan ook niet met rec709. De meeste content is nog rec709 maar mocht je bt2020 content hebben.

Ik zal dus nog even moet wachten op een kodi fix voor reso switching. Ik dacht kodi 18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Ik blijf problemen hebben met de remote met hoofdtelefoonaansluiting.

Het komt meerdere malen per week voor dat het geluid over de koptelefoon opeens begint te haperen en dan loopt de audio ouf of sync. Dus dan moet je de koptelefoon los- en weer aankoppelen een is de audio weer in sync.

Maar steeds vaker heb ik dus het probleem dat het geluid vervolgens niet meer terugkomt. De enige manier om dit op te lossen is door de remote via USB aan de Shield te koppelen, de remote te unpairen en weer los- en aankoppelen aan de USB port van de Shield. Dan paired de remote automatsch en heb ik weer geluid.

Bloed en bloed irritant dit. De controller heeft dit probleem niet, dus je kunt me niet wijsmaken dat ik een interferrentieprobleem heb.

(zowel de Shield als remote hebben de laatste firmware)

[ Voor 5% gewijzigd door AmonTobin op 01-10-2017 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmonTobin schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 20:54:
Bloed en bloed irritant dit. De controller heeft dit probleem niet, dus je kunt me niet wijsmaken dat ik een interferrentieprobleem heb.
Ik zou je adviseren die koptelefooningang niet meer te gebruiken op de remote, ik trok een keer de stekker er kennelijk te hard uit en nou zit die achterkant los. Heb hem al 3 keer gelijmd met seconde lijm en de laatste keer 1/3e tube erin gespoten en nu blijft hij zitten, maar wat een waardeloos ontwerp is dat, die hele remote is eigenlijk prut, hij is gewoon te dun en daardoor vast bezuinigd op goede electronica. Ik had jouw probleem trouwens niet, maar ik zou je echt adviseren toch maar die lompe controller te gebruiken, dat werkt in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Verwijderd schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 22:10:
[...]

Ik zou je adviseren die koptelefooningang niet meer te gebruiken op de remote, ik trok een keer de stekker er kennelijk te hard uit en nou zit die achterkant los. Heb hem al 3 keer gelijmd met seconde lijm en de laatste keer 1/3e tube erin gespoten en nu blijft hij zitten, maar wat een waardeloos ontwerp is dat, die hele remote is eigenlijk prut, hij is gewoon te dun en daardoor vast bezuinigd op goede electronica. Ik had jouw probleem trouwens niet, maar ik zou je echt adviseren toch maar die lompe controller te gebruiken, dat werkt in iedergeval.
Ja, je hebt wss wel gelijk. Maar de controller is dan meteen zo achterlijk bulky voor die toepassing.
Ik zat al te kijken naar een oplossing als de BlueAnt Ribbon als alternatief.

[ Voor 4% gewijzigd door AmonTobin op 01-10-2017 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headphoneguy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-08 21:22
[...]Maar ook Spotify werkte niet vlekkeloos. Sowieso moest ik altijd kiezen voor "play song ..." omdat deze anders op YouTube deed zoeken, daarnaast was ook de herkenning niet altijd even goed.
Ik krijg überhaupt geen Spotify resultaten. Mn Spotify account is gelinked maar als ik iets vraag dan zoekt ie YouTube resultaten. Het verste dat ik kom is dat ie Spotify zelf opent. Maar meer ook niet.

https://support.google.com/googlehome/answer/7030379

In deze link staat iets over Spotify als default music app kiezen maar ik heb geen "music" knop in de menu van Google home(op mn smartphone)

Weet jij hier iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskloon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 17:59
Zit te denken om een shield te kopen maar twijvel tussen de 16gb en de 500gb wat zijn nu echt de verschillen en wat raden jullie aan.
En is de 16gb niet gauw vol dat je geen apps meer of updates kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 20:19

Grudgie

PSN: Grudgie7

keeskloon schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:10:
Zit te denken om een shield te kopen maar twijvel tussen de 16gb en de 500gb wat zijn nu echt de verschillen en wat raden jullie aan.
En is de 16gb niet gauw vol dat je geen apps meer of updates kan installeren.
Qua hardware geen verschillen. Enige verschil is 16GB vs 500GB.

Ik zelf heb mijn NAS gekoppeld aan de Nvidia, zelf heb ik dus de 16GB versie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:36
Ik zou de 16 nemen en er eventueel een SD kaart in plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskloon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 17:59
jopie schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:30:
Kun je dan de sdkaart koppellen aan het 16gb intern geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
er kunnen in ieder geval apps op geïnstalleerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveD1109
jopie schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:30:
Ehhh de nieuwe versie heeft geen SD slot...

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Nee, maar je kunt wel een usb stick gebruiken, ik heb er zo 64 GB bijgeplaatst.

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmonTobin schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 22:54:
Ja, je hebt wss wel gelijk. Maar de controller is dan meteen zo achterlijk bulky voor die toepassing.
Ik zat al te kijken naar een oplossing als de BlueAnt Ribbon als alternatief.
is een bluetooth koptelefoon dan niet eenvoudiger? Dan heb je helemaal geen draden meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Verwijderd schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:49:
[...]

is een bluetooth koptelefoon dan niet eenvoudiger? Dan heb je helemaal geen draden meer.
Voordeel van zo'n adapter is dat ik makkelijk andere oordopjes/koptelefoon kan aansluiten/vervangen als die stuk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Ik moet bekennen dat Netflix op mijn 4k Panasonic er beter uitziet qua beeld dan op de shield.
Zie ik ergens een instelling over het hoofd? Beeld happert een heel klein beetje en is minder scherp.

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
DaveD1109 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:36:
Ik moet bekennen dat Netflix op mijn 4k Panasonic er beter uitziet qua beeld dan op de shield.
De shield heeft toch ook geen schermpje erop ;)

[ Voor 16% gewijzigd door wimpie007 op 03-10-2017 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
wimpie007 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 23:00:
[...]

De shield heeft toch ook geen schermpje erop ;)
Voor mij is het al laat he! :+

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
Aan de mede Shield TV gebruikers. Heeft er iemand ervaring met (of kennis van) een middel om de WiFi range van de WiFi-Direct te vergroten?
Stel je gebruikt een WiFi Dongle, zal de Wifi Direct van de Shield TV nog steeds gebruik maken van de antennes of zal het via de Dongle lopen?

Mijn doel is namelijk om mijn Shield (2015) die met de controller communiceert via WiFi te kunnen aanspreken en er mist nu ca. 2m om het comfortabel te kunnen doen. Shield TV is samen met andere devices in een centrale rack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Grudgie schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:14:
[...]

Qua hardware geen verschillen. Enige verschil is 16GB vs 500GB.

Ik zelf heb mijn NAS gekoppeld aan de Nvidia, zelf heb ik dus de 16GB versie. :)
Heeft de 500gb niet een infrarood sensor die de 16gb niet heeft?
Voor mij wel redelijk belangrijk met mijn logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
Je hebt 2 versies van de 16gb.

De 2015 16gb heeft een microSD card slot en IR.
De 2017 16gb heeft een andere form factor zonder IR noch microSD card slot.

De 500gb (pro) heeft in beide gevallen (2015 en 2017) dezelfde functionaliteiten en form factor als de 16gb uit 2015.

Tussen de 2015 en 2017 modellen verschilt overigens de controller (met touchpad op de 2015 en andere trilmotoren) en afstandsbediening (metaal op 2015, met 3,5mm mini jack audio output).

Wat mij betreft is de 2015 16gb de beste deal ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

road rebel schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:36:
Aan de mede Shield TV gebruikers. Heeft er iemand ervaring met (of kennis van) een middel om de WiFi range van de WiFi-Direct te vergroten?
Ik meen dat een apple airport dat toch kon? Maar ik weet het niet zeker, het schiet mij te binnen.

Ik meen trouwens ook dat je wel 200 meter kan halen met wifidirect, maar kennelijk werkt dat anders op de shield of je hebt een heel groot huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
Verwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:49:
[...]

Ik meen dat een apple airport dat toch kon? Maar ik weet het niet zeker, het schiet mij te binnen.

Ik meen trouwens ook dat je wel 200 meter kan halen met wifidirect, maar kennelijk werkt dat anders op de shield of je hebt een heel groot huis.
Het Wifi Direct netwerk zie ik wel doorheen het hele huis op mijn telefoon en computers, echter kan de controller niet verder syncen dan ca. 10m. En zodra er iemand tussen loopt valt de verbinding weg.

Met een repeater zou je inderdaad het netwerk kunnen vergroten, alleen halveer je dan niet de bandbreedte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

road rebel schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:51:
Met een repeater zou je inderdaad het netwerk kunnen vergroten, alleen halveer je dan niet de bandbreedte?
volgens mij halveer je hem wel, maar als hij maar 10 meter haalt, is het dan geen bluetooth ipv wifidrect? Ik snap die 10 meter namelijk niet

Zou er geen app zijn om hem te bedienen? Voor mijn oudere wdtv live heb ik een app en kan ik hem via wifi besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Ik had een aantal maanden geleden de Shield TV gekocht, met name voor Plex. Helaas werkte de refresh rate switch niet op de Shield, icm met een 2.2 receiver en een HDMI 1.4 tv.

Met de laatste update (6.0) lijkt dat opgelost te zijn, dus heb ik hem nogmaals besteld. Helaas is het nu wel opgelost in de Shield, maar nu moet Plex nog volgen: https://forums.plex.tv/di.../1526584/#Comment_1526584

[ Voor 12% gewijzigd door I-King op 06-10-2017 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
charrel schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:37:
[...]

Heeft de 500gb niet een infrarood sensor die de 16gb niet heeft?
Voor mij wel redelijk belangrijk met mijn logitech.
Als je een Harmony hebt met een hub dan werkt het:

https://support.myharmony...rience-with-nvidia-shield

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 19:27
Iemand hier ervaring om de shield tv (2017) te koppelen met storage wat op een ander subnet zit?
Ik probeer mijn XPEnology NAS (CIFS) share te koppelen aan de shield om vervolgens content vanaf de nas te kunnen delen via Plex.

Als ik echter via Instellingen -> Opslag en herstel -> Network Storage ga en daar mijn XPEnology NAS IP indruk gevolgd door een slash met de desbetreffende share, krijg ik de respons "<fqdn> is not available". Probeer ik exact zelfde met ip en share van mijn pc (welke beide op zelfde subnet zitten), werkt het wel.

Het lijkt wel alsof de share niet werkt als die op een ander netwerk zit (Shield zit op 192.168.1.x, server zit op 192.168.6.x, beide aan 1 router verbonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Staat je gateway wel goed? en doe eens dit \\ip\share

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
De gateway staat goed volgens de instellingen van de Shield, rest van het netwerk kan ook normaal bij de share komen via de desbetreffende gateway.

\\ip\\share heb ik ook vaak geprobeert, helaas geen resultaat (null is not available) :(

Wat mij ook opvalt is dat wanneer ik het probeer door middel van de fqdn van de nas, dat de laatste letter wegvalt, bijv "nas.domein.nl" wordt weergegeven als "nas.domein.n", hierna staat in de foutmelding ook dat "nas.domein.n" (zonder de l dus), niet bereikbaar is.

EDIT:
Blijkbaar werkt de koppeling ook niet als ik de Shield op hetzelfde netwerk (zelfde subnet) als de NAS zet... (exact zelfde foutmeldingen), wel raar want overige apparaten en computers communiceren probleemloos met de NAS via CIFS :/

[ Voor 19% gewijzigd door Chrisiesmit93 op 08-10-2017 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:42
Chrisiesmit93 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 10:43:
De gateway staat goed volgens de instellingen van de Shield, rest van het netwerk kan ook normaal bij de share komen via de desbetreffende gateway.

\\ip\\share heb ik ook vaak geprobeert, helaas geen resultaat (null is not available) :(

Wat mij ook opvalt is dat wanneer ik het probeer door middel van de fqdn van de nas, dat de laatste letter wegvalt, bijv "nas.domein.nl" wordt weergegeven als "nas.domein.n", hierna staat in de foutmelding ook dat "nas.domein.n" (zonder de l dus), niet bereikbaar is.

EDIT:
Blijkbaar werkt de koppeling ook niet als ik de Shield op hetzelfde netwerk (zelfde subnet) als de NAS zet... (exact zelfde foutmeldingen), wel raar want overige apparaten en computers communiceren probleemloos met de NAS via CIFS :/
Kijk eens op je Nas of je smb3 aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
TheMystery schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 11:47:
[...]

Kijk eens op je Nas of je smb3 aan hebt staan.
Alle SMB versies staan aan, waaronder ook smb3.
Ik zag zojuist via een ander forum dat de firewall van de Synology roet in het eten gooide bij iemand, nadat ik deze uit had gezet, zag ik de nas direct via de "auto discovery" toen de shield en de nas op hetzelfde netwerk zaten.

De Shield slikt nu alleen mijn gebruikersnaam/wachtwoord niet... :(

Mogelijk doordat de nas gekoppeld is aan een Windows (2016) domein, geen idee of dit kan.

Ik heb geprobeerd in te loggen via de volgende methode's:
  • test
  • test@domein.nl
  • domein\test
  • DOMEIN\test
  • domein.nl\test
Ik krijg echter continu de melding dat de credentials niet kloppen (log ik in met username "test" binnen XPEnology, is er niets aan de hand en zie ik ook de shares + er is toegang tot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Maak eens de volgende koppeling: smb://naam:wachtwoord@ipnas\sharenaam

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
Verwijderd schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:38:
[...]

volgens mij halveer je hem wel, maar als hij maar 10 meter haalt, is het dan geen bluetooth ipv wifidrect? Ik snap die 10 meter namelijk niet

Zou er geen app zijn om hem te bedienen? Voor mijn oudere wdtv live heb ik een app en kan ik hem via wifi besturen.
Dank je om mee te denken.
Zover ik weet communiceert de controller (1st gen) met de shield (2015) met wifi-direct. Dit staat volledig los van mijn eigen WiFi netwerk en wordt in de shield zelf geregeld, maar je kan er verder niets afstellen.

Besturen is geen probleem, dat lukt al bijna 2jaar, zij het per IR of IP. Ik wou de shield inzetten voor retrogaming maar daarvoor heb ik wel een controller (gamepad) nodig :-)

De WiFi direct is overigens gesloten, het lukt mij niet om die zonder meer te verspreiden met mijn eigen WiFi infrastructuur.

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Werkt bij jullie Spotify Connect/Casten naar behoren? Ik heb een XS4All met een Fritz.Box, een macbook en een iPhone. Ik kan wél youtube video's casten, ziggo go werkt niet, en ook Spotify casten blijft staan op 'verbinden'. De Ziggo Go app krijgt ook geen verbinding...

Ik heb daarna Spotify op de Shield gezet, zodat Spotify connect zou moeten werken, maar dat werkt ook niet helaas. Afspelen vanaf de app werkt dan wel weer gewoon.

Ik heb de Shield zowel bedraad als draadloos geprobeerd, helaas geen enkel verschil. Ook komt de shield soms wel, soms niet in het lijstje op de iPhone en Macbook in zowel Spotify als Ziggo Go app.

Vanaf de Macbook werkt bijvoorbeeld een Chrome tab casten wel altijd, direct en stabiel. Ik heb alle apparatuur al eens herstart, maar ik krijg het niet goed werkend... Zou het aan mijn netwerk kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Spotify casten is bij mij ook een beetje eigenaardig. Vanaf Android telefoon/tablet geen probleem maar op mijn Macbook verschijnt de shield niet altijd (de laatste tijd vaker niet) in het lijstje van beschikbare apparaten.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Doen jullie Spotify casten, of via Spotify Connect? Op mijn (Windows) laptop zie ik de SHIELD als Spotify Connect apparaat staan. Op mijn telefoon staat de SHIELD 2x, 1x als Google Cast en 1x als Spotify Connect. Zowel vanaf de laptop als telefoon werkt de "Spotify Connect" variant probleemloos, maar de Google Cast variant werkt helemaal niet (in mijn geval kan dit komen door het gebruik van meerdere subnets waarbij de SHIELD zich in een ander subnet bevindt ten opzichte van de telefoon, maar met de Ziggo Go app heb ik weer geen problemen met Google Cast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Ja sorry niet casten maar spotify connect.
Ik heb trouwens het zelfde probleem af en toe met spotify connect vanaf mijn macbook naar chromecast audio.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Ik kan Spotify Connect naar mijn Denon receiver vaak ook pas vanuit 'Radio' gebruiken en niet vanuit een playlist. Echter werkt dat 95% van de gevallen wel.

Casten werkt niet, ik zal nog eens specifiek naar Spotify Connect kijken, maar werkt dit ook als het apparaat in sleep stand staat normaliter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

road rebel schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:12:
Ik wou de shield inzetten voor retrogaming maar daarvoor heb ik wel een controller (gamepad) nodig :-)
Echt old school gamen doe je met een kabel, dus gewoon een heel lange kabel leggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 19:14:
[...]

Echt old school gamen doe je met een kabel, dus gewoon een heel lange kabel leggen :+
Op zich is dat nog zo gek niet. Alleen is USB beperkt in afstand (5m voor USB2.0 en 3m voor USB 3.0). Maar met een USB over IP extender is het gemakkelijk op te lossen. Ik zal eens surfen op amazon of aliexpress of er een usb 2.0 over IP oplossing bestaat.

Wat betreft Spotify: Spotify connect werkte bij mij vrij goed. Zowel van mac OS, iPhone (of op de shield zelf).
Spotify casten is van een andere tijd, connect is volgens mij de enige ondersteunde optie in 2017.

Wat betreft het chromecast gedeelte: casten van een chrome tabblad werkt bij mij goed, af en toe moet je chrome heropstarten maar ik heb er al heel wat TV mee kunnen kijken. Vanuit een app zoals youtube werkt het bij mij ook goed, maar af en toe verdwijnt de shield en moet je de youtube app heropstarten op de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:22
road rebel schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:12:
Je hebt 2 versies van de 16gb.

De 2015 16gb heeft een microSD card slot en IR.
De 2017 16gb heeft een andere form factor zonder IR noch microSD card slot.

De 500gb (pro) heeft in beide gevallen (2015 en 2017) dezelfde functionaliteiten en form factor als de 16gb uit 2015.

Tussen de 2015 en 2017 modellen verschilt overigens de controller (met touchpad op de 2015 en andere trilmotoren) en afstandsbediening (metaal op 2015, met 3,5mm mini jack audio output).

Wat mij betreft is de 2015 16gb de beste deal ;-)
In dat geval zou ik zelf graag een 2015 versie willen hebben maar hoe kun je daar nu zeker van zijn dat je deze ook krijgt, die voorraad raakt immers ook op. Ik was dus even naarstig opzoek naar een 2015 model tot ik dit las
Dit is dan weer een geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen, thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Mbt tot spotify connect/casten etc. had ik een eigen topic gemaakt. Ik ben tot de conclusie gekomen het aan Wifi lag, aangezien het op een iPhone hotspot zonder problemen werkte.
Ik heb mijn Fritzbox volledig gereset en opnieuw ingericht en nu ervaar ik geen enkel probleem meer. Hopen dat het zo blijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 12:51
Ik had een 2015 versie destijds en ik kreeg op die versie geen usb hub met voeding werkend.

Nu is mijn vraag kan dit inmiddels al wel??

Heb nu zeg maar een hub met voeding met 3 externe hdd's en hierop nog een een hub met voeding met nog 6 hdd's op aangesloten, allemaal 2.5 hdd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beezjeh schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:16:
Heb nu zeg maar een hub met voeding met 3 externe hdd's en hierop nog een een hub met voeding met nog 6 hdd's op aangesloten, allemaal 2.5 hdd's.
je weet van het bestaan van een nas? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 12:51
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:21:
[...]

je weet van het bestaan van een nas? :D
Haha jazeker maar een hele bezigheid om over te schakelen naar een nas :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Sinds een paar dagen ook een shield tv in huis, tot nu toe een leuk apparaat.
Echter ik vraag me af of anderen dit ook hebben. Op het "home screen" heb je het kopje aanbevelingen, waaronder YouTube video's, games, films, etc.
Vooral de YouTube video's zijn, op zijn minst, raar te noemen, allemaal Turkse video's.
In de YouTube app/website zie ik ze niet en heb ook nooit Turkse video's gekeken. Dus ik vraag me af hoe hij bij deze aanraders komt. Kan het wel uitzetten, maar dat is ook weer zo radicaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Ik denk dat je een paar filmpjes zelf moet zoeken en kijken, en dat de aanbevelingen dan steeds beter kloppen. Ik heb kinderen en zie kinderfilmpjes staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Ben je wel ingelogd met je eigen account? Op basis daarvan (je kijkgedrag) zou hij aanbevelingen moeten doen. Weet je zeker dat het nieuwe shield is?

Ik zet sowieso al die aanbevelingen uit, voegt imho niks toe en maakt de opbouw van het startmenu onnodig traag en onoverzichtelijk.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
renzo4000 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:19:
Ben je wel ingelogd met je eigen account? Op basis daarvan (je kijkgedrag) zou hij aanbevelingen moeten doen. Weet je zeker dat het nieuwe shield is?

Ik zet sowieso al die aanbevelingen uit, voegt imho niks toe en maakt de opbouw van het startmenu onnodig traag en onoverzichtelijk.
Dat maakt niks uit. Die aanbevelingen zijn gewoon iffy. Ik heb dat zelf ook en ik ben gewoon ingelogd. Ook krijg ik vaak maar 1 aanbeveling en die heeft 0,0 te maken met wat ik kijk. Dit heb ik zowel op de shield als de mibox met android tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Waren die aanbevelingen niet een "Populair in Nederland" lijst? Dan zijn ze dus inderdaad niet gebaseerd op je eigen kijkgedrag. En lijkt mij dan dat de SHIELD van @Fly-guy herkend wordt als aanwezig in Turkije 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik zie het al, gewoon uitzetten dus... Had gehoopt dat het wat nuttiger zou zijn of worden, maar het blijft een hele rij aan Turkse zooi, ongeacht hoeveel en welke YouTube video's ik ook kijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefaanDG
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 10:30
Is er iemand die de Crunchyroll app gebruikt op de Shield TV? Zo ja hoe is je ervaring hiermee, want ik lees niet bepaald goeie verhalen op het Crunchyroll forum, hoewel de berichten daar ondertussen een jaar oud zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Woensdag komt als het goed is m'n nieuwe Shield, de remote only versie die 18 oktober uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

outlandos schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:51:
Woensdag komt als het goed is m'n nieuwe Shield, de remote only versie die 18 oktober uit komt.
staat ook op mijn verlanglijst, mooi model voor op de slaapkamers. Ik neem aan dat ik toch de twee controllers van de woonkamer erop kan gebruiken (van het 2015 model)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:07:
[...]

staat ook op mijn verlanglijst, mooi model voor op de slaapkamers. Ik neem aan dat ik toch de twee controllers van de woonkamer erop kan gebruiken (van het 2015 model)?
Dat lijkt mij ook ja, zou niet weten waarom dat niet zou kunnen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:14
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:07:
[...]

https://shield.nvidia.com...eld-tv-connect-controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
Tylen schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 13:31:
Maak eens de volgende koppeling: smb://naam:wachtwoord@ipnas\sharenaam
Helaas, dat werkt ook niet :X
Het lijkt erop dat de Shield moeite heeft met AD authenticatie, maak ik een normale user op mijn (XPEnology) NAS aan, werkt het in 1 keer zoals het moet (dit is echter geen oplossing voor mij omdat ik geen "normale" user kan toekennen aan specifieke sub-mappen, alleen de hoofddirectory...)

EDIT:
Ik zie zojuist deze site voorbij komen: https://forums.plex.tv/di...3609/smb-nas-sharing-info
"You can't share any Active Directory machines. So, that means no Windows Server 2008R2/2012R2 right now."
Ziet er dus als een bug uit... ;w

[ Voor 20% gewijzigd door Chrisiesmit93 op 14-10-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat begrijp ik, maar ik dacht dat misschien dat nieuwe model die optie niet heeft omdat hij goedkoper is. Maar dat zou aan de andere kant wel raar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:44:
[...]

dat begrijp ik, maar ik dacht dat misschien dat nieuwe model die optie niet heeft omdat hij goedkoper is. Maar dat zou aan de andere kant wel raar zijn.
Volgensmij is het gewoon een andere pack. De controller zit er standaard niet bij, en daardoor is die goedkoper, that's it. Het is niet dat de optie ontbreekt. Daarnaast is het ook gewoon duurder om de SHIELD met remote te kopen en daarnaast een losse controller, dus het zou voor NVidia sowieso nutteloos zijn om het gebruik van een controller te blokkeren. Immers verdienen ze netto meer aan verkoop van SHIELD met remote + losse controller ten opzichte van SHIELD met remote & controller.

Wat me trouwens wel opvalt is dat de SHIELD (met controller) nu E20 duurder is ten opzichte van februari. Ik heb toen E229 betaald (bij Coolblue) waar die nu E249 kost (wederom bij Coolblue). Zou dit juist komen door de introductie van de SHIELD zonder controller? (door de keuze te geven, en het prijsverschil net iets te rekken in de hoop dat velen toch denken "die E50 extra is het 'waard' want losse controller is nog duurder" en zo dus nog eens E20 extra winst pakken).
Pagina: 1 ... 30 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.