Dat is denk ik alleen door Nvidia te beantwoorden. Maar om een vergelijking te maken (die niet echt ergens op slaat, maar ik denk er gelijk aan): in februari 2017 heb ik vlooienbanden voor onze katten gekocht en vandaag weer en ze waren per stuk 80 cent duurder (prijsverhoging van zo'n 7 a 8% in 8 maand tijd). Geen idee waarom die ook duurder zijn, maar misschien is het de inflatie ofzo? Ik vind het wat jammer dat ze niet gewoon overal te koop zijn zodat je ook eens een actie hebt met korting ofzo.RobertMe schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:15:
Wat me trouwens wel opvalt is dat de SHIELD (met controller) nu E20 duurder is ten opzichte van februari. Ik heb toen E229 betaald (bij Coolblue) waar die nu E249 kost (wederom bij Coolblue). Zou dit juist komen door de introductie van de SHIELD zonder controller?
Ja heb gecheckt, het model is verder precies hetzelfde. Enkel zonder controller. Dikke prima wat mij betreft. Hopelijk heb ik deze keer geen remote met een wat los zittende knop.RobertMe schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:15:
[...]
Volgensmij is het gewoon een andere pack. De controller zit er standaard niet bij, en daardoor is die goedkoper, that's it. Het is niet dat de optie ontbreekt. Daarnaast is het ook gewoon duurder om de SHIELD met remote te kopen en daarnaast een losse controller, dus het zou voor NVidia sowieso nutteloos zijn om het gebruik van een controller te blokkeren. Immers verdienen ze netto meer aan verkoop van SHIELD met remote + losse controller ten opzichte van SHIELD met remote & controller.
Wat me trouwens wel opvalt is dat de SHIELD (met controller) nu E20 duurder is ten opzichte van februari. Ik heb toen E229 betaald (bij Coolblue) waar die nu E249 kost (wederom bij Coolblue). Zou dit juist komen door de introductie van de SHIELD zonder controller? (door de keuze te geven, en het prijsverschil net iets te rekken in de hoop dat velen toch denken "die E50 extra is het 'waard' want losse controller is nog duurder" en zo dus nog eens E20 extra winst pakken).
Mensen hier ervaring met de officiële webstore van Nvidia?
Ik heb de 'nieuwe' Shield daar gepreordered, deze zou woensdag worden geleverd. Ik heb geen idee waar vandaan het moet komen, maar er is nog niets verzonden (ook nog niets in rekening gebracht). Nu zie ik dat ik ook een pre-order bij Coolblue kan plaatsen. Dat doe ik liever. Ik heb Nvidia al reeds gemaild maar nog geen antwoord. Gaat dat over het algemeen snel? Hopelijk heeft iemand daar ervaring mee.
Ik heb de 'nieuwe' Shield daar gepreordered, deze zou woensdag worden geleverd. Ik heb geen idee waar vandaan het moet komen, maar er is nog niets verzonden (ook nog niets in rekening gebracht). Nu zie ik dat ik ook een pre-order bij Coolblue kan plaatsen. Dat doe ik liever. Ik heb Nvidia al reeds gemaild maar nog geen antwoord. Gaat dat over het algemeen snel? Hopelijk heeft iemand daar ervaring mee.
Sinds de laatste Nvidia Shield 2.0 update werkt mijn Shield erg buggy. Soms gaat de Shield spontaan scrollen naar links, dus bijvoorbeeld in Netflix spoelt ie de aflevering helemaal naar het begin. Dat is idem in Kodi en Youtube. Het effect is alsof de knop van de afstandsbediening naar links blijft hangen. Super irritant.
Helaas met deze termen krijg ik maar weinig gegoogled. Mensen hier die deze klachten bekend klinken
Helaas met deze termen krijg ik maar weinig gegoogled. Mensen hier die deze klachten bekend klinken
Verwijderd
Niet met de store zelf, maar wel met de garantie, ik had een onderdeel van de stroomkabel die geluid maakte en ik kreeg heel netjes een nieuwe opgestuurd. Ik kreeg trouwens ook snel antwoord op mijn vragen. Ik had dat ding wel redelijk snel binnen uit het buitenland, in iedergeval binnen een week.outlandos schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 18:10:
Mensen hier ervaring met de officiële webstore van Nvidia?
Je had gewoon je oude niet moeten verkopen
Haha klopt. Van alles wat ik hier op Tweakers verkocht heb is dat het enige waar ik een beetje spijt van heb! Was het trouwens niet aan jou?? Haha ach ja, shit happensVerwijderd schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:35:
[...]
Niet met de store zelf, maar wel met de garantie, ik had een onderdeel van de stroomkabel die geluid maakte en ik kreeg heel netjes een nieuwe opgestuurd. Ik kreeg trouwens ook snel antwoord op mijn vragen. Ik had dat ding wel redelijk snel binnen uit het buitenland, in iedergeval binnen een week.
Je had gewoon je oude niet moeten verkopen
Beste allen.
Wie heeft er ervaring met voice control in Kodi 18?
Bij mij werkt het niet naar behoren.
Alle instellingen staan op de juiste manier maar toch krijg ik in Kodi niet het gevraagde te zien.
Ik krijg dan wel via google assistant het gevraagde voorgeschoteld maar niet in Kodi.
Weet iemand hoe dit kan en of dit is op te lossen?
Alle instellingen staan op de juiste manier maar toch krijg ik in Kodi niet het gevraagde te zien.
Ik krijg dan wel via google assistant het gevraagde voorgeschoteld maar niet in Kodi.
Dag allen
Ik overweeg een Shield te kopen om de games van mijn game pc (GTX 1080Ti) te streamen naar m'n 4K tv. Dit zal via een bekabeld netwerk gebeuren.
Een eerste vraag is, kan je hier co-op games mee spelen? Als ik bv. Tekken 7 op steam koop, kan er dan met twee controllers vanop de bank gespeeld worden, split screen?
Een tweede vraag: om een game op te starten, en een spelletje te starten, moet je hiervoor eerst naar de computer lopen, of kan alle bediening vanop de luie sofa?
En als laatste: is het een goed moment om een Shield (Pro) te kopen, of wordt er in de nabije toekomst een update van de Shield verwacht?
Alvast bedankt!
Ik overweeg een Shield te kopen om de games van mijn game pc (GTX 1080Ti) te streamen naar m'n 4K tv. Dit zal via een bekabeld netwerk gebeuren.
Een eerste vraag is, kan je hier co-op games mee spelen? Als ik bv. Tekken 7 op steam koop, kan er dan met twee controllers vanop de bank gespeeld worden, split screen?
Een tweede vraag: om een game op te starten, en een spelletje te starten, moet je hiervoor eerst naar de computer lopen, of kan alle bediening vanop de luie sofa?
En als laatste: is het een goed moment om een Shield (Pro) te kopen, of wordt er in de nabije toekomst een update van de Shield verwacht?
Alvast bedankt!
Durf ik niet te zeggenBramVroy schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:40:
Spellen van op de PC worden toegevoegd aan het Android TV startscherm, je kunt deze dus opstarten vanaf de SHIELD zelf. Uiteraard moet de PC daarvoor wel aan staan. Ik weet alleen niet meer zeker of toevoegen aan het startscherm automatisch gebeurd of dat je deze vanaf de NVidia Experience (PC) applicatie zelf moet toevoegen. Maar in ieder geval kun je de spellen dus vanaf de SHIELD opstarten.Een tweede vraag: om een game op te starten, en een spelletje te starten, moet je hiervoor eerst naar de computer lopen, of kan alle bediening vanop de luie sofa?
Ik volg het nieuws niet zoveel. Maar ik verwacht niet snel een nieuwe. Sowieso komt deze week (vandaag?) nog een nieuwe pack van de gewone uit. Waarin alleen de SHIELD met de Remote zit, dus zonder controller. Als er ook nog een echt nieuwe zou komen lijkt mij dat dat in een keer gedaan zou worden en die dus ook rond deze tijd geïntroduceerd zou worden en het dus al bekend was. Daarnaast is de "SHIELD 2017" dus ook pas van dit jaar, waar de eerste van 2015 was. Als er nu nog een echt nieuwe komt zou dat ook wel heel snel zijn.En als laatste: is het een goed moment om een Shield (Pro) te kopen, of wordt er in de nabije toekomst een update van de Shield verwacht?
Bedankt voor je antwoord @RobertMe. Als iemand me nog informatie zou kunnen geven over co-op/splitscreen met twee controllers zou ik dat appreciëren!
Er zit niet eens een HDMI kabel bij de Shield van 199 euro. Heb hem overigens mij Coolblue gehaald. Ik heb in het geheel geen antwoord op mijn mail gehad van Nvidia, maar ze hebben wel mooi 199 euro van m'n creditcard afgehaald. En ik heb niet eens een verzendbevestiging ontvangen 
Is er overigens een mogelijkheid om een speedtest te doen op de Shield?
Sideloaden, speedtest apk of een andere speedtest.outlandos schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 17:30:
Er zit niet eens een HDMI kabel bij de Shield van 199 euro. Heb hem overigens mij Coolblue gehaald. Ik heb in het geheel geen antwoord op mijn mail gehad van Nvidia, maar ze hebben wel mooi 199 euro van m'n creditcard afgehaald. En ik heb niet eens een verzendbevestiging ontvangen
Voor wie er ook gebruik van maak: Merk dat sinds de laatste update CEC ism met mijn Denon versterker en LG Oled tv perfect werkt.
Had vaak probleem dat als ik de Shield op uitdeed TV en Versterker aan bleven. Moest elke keer weer CEC functie uit een aan zetten om deze weer aan de praat te krijgen, om na een paar keer zelfde probleem te hebben.
Dat is sinds laatste update niet meer voorgekomen. Zodra Shield uitgezet wordt gaat alles uit.Top
Had vaak probleem dat als ik de Shield op uitdeed TV en Versterker aan bleven. Moest elke keer weer CEC functie uit een aan zetten om deze weer aan de praat te krijgen, om na een paar keer zelfde probleem te hebben.
Dat is sinds laatste update niet meer voorgekomen. Zodra Shield uitgezet wordt gaat alles uit.Top
En? Een HDMI kabel zit er nooit bij. Ook niet bij de Apple TV van 219€, ook niet bij een 4k BluRay speler van 1799€ en ook niet bij de LG W7 van 7.999€...outlandos schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 17:30:
Er zit niet eens een HDMI kabel bij de Shield van 199 euro.
Lekker relevant.. bij m'n Shield 2015 zat er wel een goede HDMI kabel bij en dat is dus m'n referentiekader.mathias82 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:38:
[...]
En? Een HDMI kabel zit er nooit bij. Ook niet bij de Apple TV van 219€, ook niet bij een 4k BluRay speler van 1799€ en ook niet bij de LG W7 van 7.999€...
For what it's worth. Bij de Shield 2017 zat er ook geen. Dus het is in ieder geval niet zo dat je "genaaid" wordt met de 2017 remote only variant.outlandos schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:07:
[...]
Lekker relevant.. bij m'n Shield 2015 zat er wel een goede HDMI kabel bij en dat is dus m'n referentiekader.
Verwijderd
Persoonlijk vind ik wel dat er kabels bij horen, ik stoor me daar echt aan. Ik moest ook voor mijn nes mini een losse adapter bij bestellen (was 17 euro, maar nooit geleverd door de fantastische Nintendo company). Je kon die hele nes mini niet eens gebruiken zonder dat snoer. Ja, je kan je telefoonoplader erin doen, maar komop zeg, er horen gewoon kabels bij.
En een hdmi kabel erbij kost nvidia misschien 5 euro meer, maak dan die console gewoon 5 euro duurder en klaar. Het is gewoon irritant als je er thuis achter komt dat je geen hdmi kabel hebt en dan naar de winkel moet, je bent zo een uur kwijt.
Edit: heb weer een abonnement op nvidia games genomen voor 9,99 in de maand. Helaas is er maar 1 game bijgekomen in een half jaar tijd ofzo
Niet dat dat voor mij erg is, ik vermaak me er prima mee en de kids ook, maar echt veel nieuws komt er helaas niet op. Het is voor mij in de wintermaanden wel goedkoper dan een game pc kopen, dus tja... slecht vind ik het niet, maar voor de gemiddelde tiener is er denk ik na een tijdje niet veel meer aan.
En een hdmi kabel erbij kost nvidia misschien 5 euro meer, maak dan die console gewoon 5 euro duurder en klaar. Het is gewoon irritant als je er thuis achter komt dat je geen hdmi kabel hebt en dan naar de winkel moet, je bent zo een uur kwijt.
Edit: heb weer een abonnement op nvidia games genomen voor 9,99 in de maand. Helaas is er maar 1 game bijgekomen in een half jaar tijd ofzo

Niet dat dat voor mij erg is, ik vermaak me er prima mee en de kids ook, maar echt veel nieuws komt er helaas niet op. Het is voor mij in de wintermaanden wel goedkoper dan een game pc kopen, dus tja... slecht vind ik het niet, maar voor de gemiddelde tiener is er denk ik na een tijdje niet veel meer aan.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2017 22:42 ]
Niemand ??BartTR schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:06:
Beste allen.
Volgens mij is het nog WIP zoals ik hier lees, wellicht werkt het in de dev build.
Ok Dank je KrizziI..wachten we het nog even af.
Verwijderd
ik kreeg een mail van nvidia dat ik 3 maanden youtube red gratis krijg, maar als ik dat wil aanvragen krijg ik melding dat ik het in mijn regio niet kan kopen.
Iemand dit werkende gekregen met een vpn ofzo?
Iemand dit werkende gekregen met een vpn ofzo?
Zelf ook voor een Nvidia shield aan het kijken (2e hands, 2015 model) voor Plex server en speler.
Echter zou ik ook graag NLziet erop hebben. Nu staat deze dus niet in de store.
Is deze wel te side-loaden? Mensen daar ervaring mee?
Liefst heb ik (en wat tweaken is geen issue) 1 plek voor Netflix/Videoland/NLziet/Spotify en het streamen van games icm mijn GTX 1070. Al zou ik daar ook de Steam-link voor kunnen gebruiken
Echter zou ik ook graag NLziet erop hebben. Nu staat deze dus niet in de store.
Is deze wel te side-loaden? Mensen daar ervaring mee?
Liefst heb ik (en wat tweaken is geen issue) 1 plek voor Netflix/Videoland/NLziet/Spotify en het streamen van games icm mijn GTX 1070. Al zou ik daar ook de Steam-link voor kunnen gebruiken
[ Voor 13% gewijzigd door Waah op 26-10-2017 12:01 ]
Is hier probably al gevraagd, maar iemand een idee hoe je de Videoland app werkend krijgt. Hem ‘em gesideload, maar krijg de melding dat ik Google Play Services moet updaten om de Chromecast te gebruiken. Dus ik kijk ernaar like WTF, want ik heb juist de apk erop gegooid omdat ik niet steeds wil casten. Ik kan de melding wegdrukken, maar daarna crasht de app steeds.
Iemand ervaring met een Himedia Q10 Pro?
Ik twijfel om die te vervangen voor een Shield, maar ik weet nog niet alle voors en tegens.
Wellicht iemand die daar iets meer over kan vertellen?
Ik twijfel om die te vervangen voor een Shield, maar ik weet nog niet alle voors en tegens.
nVidia Shirld is een leuke kodi box MAAR hij is officieel bedoeld om als game console te gebruiken.NeutraleTeun schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:15:
Iemand ervaring met een Himedia Q10 Pro?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
nVidia Shield is een van dé beste Kodi boxen out there EN je kan er ook nog op gamen als je zou willen
Nickname does not reflect reality
Ken jij een betere media player dan die zo universeel toepasbaar is?Tylen schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:18:
[...]
nVidia Shirld is een leuke kodi box MAAR hij is officieel bedoeld om als game console te gebruiken.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Nope het idd de beste. Maar pros en cons tussen een media box en de shield vind ik beetje raar. De Shield is ZOOOO veel meer
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Mensen ervaring met het sideloaden van de RTL XL app? Ik heb daar een premium account, vooral voor live darts, en ben het casten een beetje zat. Maar voor ik van alles ga proberen: werkt de app dan naar behoren?
6.1 update beschikbaar!
Wat bedoelen ze met Aan/Uit knop in de update?
Op de wind van gister kan je niet zeilen
Release notes linken mss?MillZ schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:57:
6.1 update beschikbaar!
SHIELD Experience Upgrade 6.1 – 10/30/17
What’s New?
YouTube TV – Coming This Week to SHIELD
Watch cable-free live TV from ABC, CBS, FOX, NBC, ESPN, AMC, and more, including live sports and news from your local channels. Try it free today.
SmartThings Link Now Available
With the SmartThings Link, SHIELD TV becomes the brain of your smart home. Control hundreds of smart devices with automated routines and voice control.
Google Assistant Keeps Getting Smarter – Now with HULU, Uber, Target, and More
Use your voice to open shows and control playback in HULU. Order an Uber or even a pizza and go shopping on Target, Walmart, Costco, and more.
New Games
Other Enhancements
The latest monthly Android security updates including fixes for WPA2 protocol (KRACK)
Added TV on/off over IR for SHIELD Remote (tap Home + Back)
Improved Logitech Harmony Hub setup over Bluetooth
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Is het nu ook mogelijk om met je afstandbedienng de shield helemaal aan en uittezetten?
Ik heb het geprobeert maar niet gelukt met home en back tegelijk intedrukken.
Ik vind het echt een top apparaat maar wel een gemis dat je hem niet gewoon uit en aan weer kan zetten zonder er kabels opnieuw intemoeten doen.
Vind het toch heel vervelend dat mijn 2,5 inch hardeschijf constant blijft draaien in sleep mode
Ik vind het echt een top apparaat maar wel een gemis dat je hem niet gewoon uit en aan weer kan zetten zonder er kabels opnieuw intemoeten doen.
Vind het toch heel vervelend dat mijn 2,5 inch hardeschijf constant blijft draaien in sleep mode
Als je naar de settings gaat en dan naar about staat de shutdown optie. Uit mijn hoofd. Maar de enige manier om hem dan weer aan te krijgen is stroom eraf en erop.
Ja dat klopt, dat had ik gevonden maar dan moet je helaas nog kabels eruit en erin doen.vinom schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:57:
Als je naar de settings gaat en dan naar about staat de shutdown optie. Uit mijn hoofd. Maar de enige manier om hem dan weer aan te krijgen is stroom eraf en erop.
Best wel krom als ik eerlijk ben.
Maar had mischien gehoopt met deze update het wel met de afstandbediening tedoen aangezien mijn shield ook gewoon netjes in de kast is weggewerkt
De Link is dus een usb stick die in de shield kan en de shield verandert in een (Samsung) smartthings hub. Wel gaaf natuurlijk.SmartThings Link Now Available
With the SmartThings Link, SHIELD TV becomes the brain of your smart home. Control hundreds of smart devices with automated routines and voice control.
Helaas is die Link alleen nog in VS te krijgen. Kost $40 maar ze hebben nu een actiecode dat hij nog maar $10 kost. Hopelijk komt het ook snel naar Europa.
Is er trouwens al iemand hier die z'n Hue lampen via voice commands op de Shield aanstuurt?
Aktiecode? ik zie alleen de 40 dollar op de site... Heb je die code dan?Pusherman_ schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:46:
[...]
De Link is dus een usb stick die in de shield kan en de shield verandert in een (Samsung) smartthings hub. Wel gaaf natuurlijk.
Helaas is die Link alleen nog in VS te krijgen. Kost $40 maar ze hebben nu een actiecode dat hij nog maar $10 kost. Hopelijk komt het ook snel naar Europa.
Is er trouwens al iemand hier die z'n Hue lampen via voice commands op de Shield aanstuurt?
edit:
SmartThings.com is selling the SmartThings Link for $10 with the coupon code SHIELDLINK. That's $30 off the MSRP for this new device, which only recently started shipping. The sale lasts until November 5, or as long as supplies last.
[ Voor 17% gewijzigd door rikoos op 31-10-2017 14:35 ]
Met home en back kun je met de IR blaster op de remote je TV aan en uit zetten, niet de shield zelf.LordFather schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:19:
Is het nu ook mogelijk om met je afstandbedienng de shield helemaal aan en uittezetten?
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
sorry die had ik er natuurlijk gewoon even bij moeten geven. Maar idd alleen shipping naar VS en Canadarikoos schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:33:
[...]
Aktiecode? ik zie alleen de 40 dollar op de site... Heb je die code dan?
edit:
SmartThings.com is selling the SmartThings Link for $10 with the coupon code SHIELDLINK. That's $30 off the MSRP for this new device, which only recently started shipping. The sale lasts until November 5, or as long as supplies last.
Verwijderd
Is een aan/uitschakelaar waar de stekker van de shield inkan dan niet eenvoudiger? Of de usb drive loskoppelen (als dat kan, ik heb wel een eject knop voor mijn memory stick als ik in dat tooltje zit om een apk van mijn usb naar de shield te kopieeren).LordFather schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:26:
Ja dat klopt, dat had ik gevonden maar dan moet je helaas nog kabels eruit en erin doen.
Best wel krom als ik eerlijk ben.
Ik heb zelf nassen, dus geen verdere ideeen helaas. Mijn nassen draaien wel 24/7/365 omdat dat naar mijn idee beter voor de hdd's erin is, maar een portable hdd is natuurlijk iets anders dan een wd hdd red.
Bedankt voor jullie reacties.
Aan en uit schakelaar is helaas niet mogelijk omdat dat allemaal achter mijn kast is weggewerkt.
Enigste optie is een schakelaar kopen dat je met afstandbediening kan aan/uit schakelen dan.
Usb is inderdaad ook nog lostekopelen maar wel jammer voor zo’n apparaatje wat zoveel kan, dat verwacht je niet snel zo vantevore maar is gelukkig niet de grootste ramp.
Belangerijk is dat ik nu van 4k hdr op mijn nieuwe oled scherm kan genieten.
Aan en uit schakelaar is helaas niet mogelijk omdat dat allemaal achter mijn kast is weggewerkt.
Enigste optie is een schakelaar kopen dat je met afstandbediening kan aan/uit schakelen dan.
Usb is inderdaad ook nog lostekopelen maar wel jammer voor zo’n apparaatje wat zoveel kan, dat verwacht je niet snel zo vantevore maar is gelukkig niet de grootste ramp.
Belangerijk is dat ik nu van 4k hdr op mijn nieuwe oled scherm kan genieten.
Verwijderd
Dat is inderdaad wel jammer en eigenlijk gewoon niet goed. Mijn wd tv live mediaspelers uit 2011 kunnen dit zelfs.LordFather schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:10:
Om het positief te bekijken: je kan nu op jouw verlanglijst voor sinterklaas / kerst een nas zetten, dan heb je gelijk een mooi cadeau op je verlanglijst waar je veel plezier van gaat beleven
Ik zal morgen ook even updaten, zie niet heel veel boeiends dit keer staan, maar ach, veel boeiends krijgen we helaas ook niet met de updates de laatste tijd.
Om het positief af te sluiten: het is echt heel tof dat ancient ys vs omen 1 en 2 nu op de shield staan bij het nvidia game abonnement van 9,99 euro per maand. Ik heb ze natuurlijk al op de msx in een ver ver verleden uitgespeeld, maar speel nu de remake en de old school versie op de ipad en ze zijn dus ook op de shield beschikbaar. Echt fijn dat dit erbij gekomen is. Dit zijn echt mijn soort games en dan ook nog eens "gratis" lees voor 10 euro per maand
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2017 22:47 ]
Ik heb een Hauppauge dvb-c tuner aan het nieuwe model shield gekoppeld en heb nu upc live tv in plex.
EPG en opnemen werkt maar Kodi lijkt me mooier, ik krijg dat alleen niet aan de gang.
In Kodi moet je schijnbaar een front end addon installeren maar geen van alle werken.
Zou het kunnen komen omdat de tuner al aan Plex hangt?
-edit: Ik weet hoe het komt. Deze tuner wordt in de Shield alleen nog ondersteund door Plex.
Beetje jammer want ik vind de epg in plex niet zo fijn maar misschien komt het nog, en anders later misschien een HD Homerun kopen.
EPG en opnemen werkt maar Kodi lijkt me mooier, ik krijg dat alleen niet aan de gang.
In Kodi moet je schijnbaar een front end addon installeren maar geen van alle werken.
Zou het kunnen komen omdat de tuner al aan Plex hangt?
-edit: Ik weet hoe het komt. Deze tuner wordt in de Shield alleen nog ondersteund door Plex.
Beetje jammer want ik vind de epg in plex niet zo fijn maar misschien komt het nog, en anders later misschien een HD Homerun kopen.
[ Voor 25% gewijzigd door Vmu op 02-11-2017 09:08 ]
Vmu
Ik heb de shield nu ook en bevalt op zich uitstekend. Inderdaad niet te vergelijken met goedkope Kodi boxjes...
Zit alleen nog te klooien met de audio out. Gebruik nu een optische kabel vanuit de tv (Sony Bravia KDL-40EX1) terug naar mijn home cinema. Maar wat ik ook doe en selecteer op de Shield, de Homecinema ontvangt alleen PCM als audio bron. Klinkt niet heel slecht, maar is volgens mij niet echt 5.1. Vraag me af of het dus de moeite waard is om een USB to spdif te proberen rechtstreeks vanuit de Shield of een HMDI audio splitter.
Zit alleen nog te klooien met de audio out. Gebruik nu een optische kabel vanuit de tv (Sony Bravia KDL-40EX1) terug naar mijn home cinema. Maar wat ik ook doe en selecteer op de Shield, de Homecinema ontvangt alleen PCM als audio bron. Klinkt niet heel slecht, maar is volgens mij niet echt 5.1. Vraag me af of het dus de moeite waard is om een USB to spdif te proberen rechtstreeks vanuit de Shield of een HMDI audio splitter.
Welk type geluid stuur je uit? DD5.1, DTS? DTS MA? ... Het zal namelijk afhangen wat je tv überhaupt kan uitsturen. Bij voorkeur hang je de shield direct via HDMI aan je receiver en is die weer gekoppeld aan je tv.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik heb alle formaten geprobeerd. Maar TV lijkt er sowieso PCM van te maken. Mijn receiver heeft helaas geen HDMI in (alleen SPDIF), en een nieuwe receiver is nu even geen optie. ;-)
hallo, ook ik heb de shield sinds gisteren, al veel voorgelezen voordat ik hem aanschafte, geen spijt van tot nu toe. Ben overgestapt omdat me popcornhour a 400 geen 4K ondersteunt.
Loop helaas wel tegen een probleempje aan. ik heb me Qnap Nas netjes toegevoegd, werkte gisteren goed, speelde alles netjes af van hetgeen wat in me mappen stond, maar vandaag weer aangezet, en nu ziet de shield wel de qnap nas, maar de mappen helaas niet meer. Doe ik iets verkeerd? Onhoud hij de instellingen share gegevens niet?
Zijn er mensen bekend met dit probleem?
Loop helaas wel tegen een probleempje aan. ik heb me Qnap Nas netjes toegevoegd, werkte gisteren goed, speelde alles netjes af van hetgeen wat in me mappen stond, maar vandaag weer aangezet, en nu ziet de shield wel de qnap nas, maar de mappen helaas niet meer. Doe ik iets verkeerd? Onhoud hij de instellingen share gegevens niet?
Verwijderd
Ik heb meerdere synlogy nassen en die blijven wel in kodi op de shield onthouden, ik gebruik het SAMBA protocol en niet NFS. Geen idee of NFS problemen geeft trouwens, maar dan weet je even hoe ik het heb.passat_v5 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 19:54:
maar vandaag weer aangezet, en nu ziet de shield wel de qnap nas, maar de mappen helaas niet meer. Doe ik iets verkeerd? Onhoud hij de instellingen share gegevens niet?
oke, duidelijk, ff ander vraagje, heb jij je nas toegevoegd in kodi zelf, of bij instellingen van de shield zelf?Verwijderd schreef op donderdag 2 november 2017 @ 20:33:
[...]
Ik heb meerdere synlogy nassen en die blijven wel in kodi op de shield onthouden, ik gebruik het SAMBA protocol en niet NFS. Geen idee of NFS problemen geeft trouwens, maar dan weet je even hoe ik het heb.
Verwijderd
nee, in kodi zelf. In de shield instellingen lukte het volgens mij niet. Ik ben het even kwijt, maar daar had ik wel gedonder mee. Kodi en die smpc konden zo mijn nas vinden, de shield zelf kon ze meen ik zien, maar hij pakte mijn wachtwoord ofzo niet. Was te lui om het verder uit te zoeken omdat het in kodi gewoon vlekkeloos ging.passat_v5 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 21:19:
oke, duidelijk, ff ander vraagje, heb jij je nas toegevoegd in kodi zelf, of bij instellingen van de shield zelf?
Vorige week een 2e hands Shield 2015 overgenomen. Wat een superding! Ik gebruik hem vooral voor zijn media mogelijkheden, i.c.m. een Minix a2 lite remote.
Wat is de 2015 controller groot en zwaar vergeleken met de ps4 controller zeg! Vraag over controller:
de 4 buttons lijken wat stroefjes in te drukken/dan weer omhoog te komen. Het werkt allemaal wel, maar in vergelijking met de ds4 wel wat minder soepel in mijn beleving. Ligt dit aan mij, of is dat jullie ook opgevallen?
Wat is de 2015 controller groot en zwaar vergeleken met de ps4 controller zeg! Vraag over controller:
de 4 buttons lijken wat stroefjes in te drukken/dan weer omhoog te komen. Het werkt allemaal wel, maar in vergelijking met de ds4 wel wat minder soepel in mijn beleving. Ligt dit aan mij, of is dat jullie ook opgevallen?
[ Voor 13% gewijzigd door davermanz op 03-11-2017 17:09 ]
De werkelijk ongelooflijk brakke en oncomfortabele controller is de reden deze misschien vijf minuten te hebben gebruikt. Wilde hem eerst terug sturen omdat ik dacht dat ie kapot was maar schijnt zo te horendavermanz schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:56:
Oke, heb hem nu goed werkend...bedankt voor de infoVerwijderd schreef op donderdag 2 november 2017 @ 21:33:
[...]
nee, in kodi zelf. In de shield instellingen lukte het volgens mij niet. Ik ben het even kwijt, maar daar had ik wel gedonder mee. Kodi en die smpc konden zo mijn nas vinden, de shield zelf kon ze meen ik zien, maar hij pakte mijn wachtwoord ofzo niet. Was te lui om het verder uit te zoeken omdat het in kodi gewoon vlekkeloos ging.
Brad Pitt en Hobbykok, dank voor de info! Ik denk dat ik maar eens kijk of ik hem kan verkopen aan iemand die een 2e wil. Of hele grote handen heeft ofzo. Ik mis dan wel het hele voice gebeuren, al vind ik dat tot nu toe meer een leuke gimmick. Keuzes, keuzes...
Je kan toch ook gewoon een andere controller gebruiken?davermanz schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 10:19:
Brad Pitt en Hobbykok, dank voor de info! Ik denk dat ik maar eens kijk of ik hem kan verkopen aan iemand die een 2e wil. Of hele grote handen heeft ofzo. Ik mis dan wel het hele voice gebeuren, al vind ik dat tot nu toe meer een leuke gimmick. Keuzes, keuzes...
Ik gebruik de Minix AB voor alle menus en applicaties, werkt als een trein. Voor het af en toe eens een spelletje heb ik de DS4 gepaird. Het ene android spelletje werkt dat prima. Een ander niet of niet goed. Maar ach, voor het echte gamen is er de PS4 dus tjaBrad Pitt schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 10:23:
[...]
Je kan toch ook gewoon een andere controller gebruiken?Het apparaat verder is de bom, imho
Alleen de voice besturing/google home lukt natuurlijk niet met een DS4. Oh wacht, natuurlijk wel via de google tv app op de telefoon toch? Opgelost
En ja, het is echt een geweldig ding!
Er zit toch gewoon een aan- en uit-knop op de Shield? Als ik de power off heb gekozen kan ik daarna de Shield gewoon aanzetten door op de touchknop te “drukken” aan de bovenkant. Het verwijderen van de kabels om hem zo aan te zetten is voor mij nieuw en lijkt me vrij onlogisch als dat niet zou kunnen....vinom schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:57:
[ Voor 12% gewijzigd door A3-D op 05-11-2017 01:24 ]
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Enkel het model uit 2015 heeft een aan/uit-knop. Alles wat daarna kwam heeft - hoe gek dat ook klinkt - die knop niet meer.A3-D schreef op zondag 5 november 2017 @ 01:23:
[...]
Er zit toch gewoon een aan- en uit-knop op de Shield? Als ik de power off heb gekozen kan ik daarna de Shield gewoon aanzetten door op de touchknop te “drukken” aan de bovenkant. Het verwijderen van de kabels om hem zo aan te zetten is voor mij nieuw en lijkt me vrij onlogisch als dat niet zou kunnen....
Maar ook de Nintendo Switch kan maar moeilijk helemaal uit, daarvoor moet je echt veel moeite doen om bij die optie te komen. En die heeft precies dezelfde chip als de Shield. Volgens Nvidia is het omdat de chip gemaakt is om altijd op standby te draaien. Ze raden zelfs af hem helemaal uit te zetten op regelmatige basis. Dat zal ook wel zijn waarom ze die knop hebben weggehaald.
Mijn (Sony) TV die ook op Android TV draait kan overigens ook niet helemaal uit. De stekker eruit halen om hem savonds uit te zetten is niet verstandig, want dat doet de TV/OS geen goed is uit meerdere gebruikerservaringen gebleken.
Wat de Shield betreft: die zie en hoor je niet in standby, en het stroomgebruik is bijna 0, waardoor je niet uit kostenoogpunt telkens de kabels er in en er uit hoeft te halen. Dus zelf heb ik er geen problemen mee, het is alleen even wennen als je vroeger alles helemaal (vaak tot en met de stroomkabel) afsloot.
[ Voor 22% gewijzigd door outlandos op 05-11-2017 06:51 ]
Ik hoop dat de Shield daar wel tegen kan. Hier gaat alles uit 's nachts uit dmv en kaku schakelaar.outlandos schreef op zondag 5 november 2017 @ 06:19:
[...]
Enkel het model uit 2015 heeft een aan/uit-knop. Alles wat daarna kwam heeft - hoe gek dat ook klinkt - die knop niet meer.
Maar ook de Nintendo Switch kan maar moeilijk helemaal uit, daarvoor moet je echt veel moeite doen om bij die optie te komen. En die heeft precies dezelfde chip als de Shield. Volgens Nvidia is het omdat de chip gemaakt is om altijd op standby te draaien. Ze raden zelfs af hem helemaal uit te zetten op regelmatige basis. Dat zal ook wel zijn waarom ze die knop hebben weggehaald.
Mijn (Sony) TV die ook op Android TV draait kan overigens ook niet helemaal uit. De stekker eruit halen om hem savonds uit te zetten is niet verstandig, want dat doet de TV/OS geen goed is uit meerdere gebruikerservaringen gebleken.
Wat de Shield betreft: die zie en hoor je niet in standby, en het stroomgebruik is bijna 0, waardoor je niet uit kostenoogpunt telkens de kabels er in en er uit hoeft te halen. Dus zelf heb ik er geen problemen mee, het is alleen even wennen als je vroeger alles helemaal (vaak tot en met de stroomkabel) afsloot.
Mijn LG OLED kan ik inderdaad ook niet helemaal uitschakelen en staat ook altijd op stand-by.outlandos schreef op zondag 5 november 2017 @ 06:19:
[...]
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Van de Shield verwacht ik van wel. Mijn TV zou ik dat echter absoluut niet willen aandoen.Arjantje72 schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:36:
[...]
Ik hoop dat de Shield daar wel tegen kan. Hier gaat alles uit 's nachts uit dmv en kaku schakelaar.
Hallo,
Ik heb inmiddels de shield al een beetje leren kennen, veel met kodi gespeeld.
Maar zit nu toch nog met 2 vragen...
De ene gaat over hoe ik een ISO bestand kan afspelen via Kodi op een Nvidia Shield 2017. Moet ik hiervoor een aparte speler voor gebruiken of?
En de tweede is hoe kan ik een untouched Blue ray vanaf me NAS afspelen, deze heeft dus de gewone blue ray structuur (stream enz enz)
Bij mijn popcornhour a400 hoefde ik alleen maar de map aan te klikken, en begon hij al met afspelen, in KODI zie ik zon optie niet staan.
Op welke manier kan ik dit wel werkend krijgen?
Alvast bedankt
De ene gaat over hoe ik een ISO bestand kan afspelen via Kodi op een Nvidia Shield 2017. Moet ik hiervoor een aparte speler voor gebruiken of?
En de tweede is hoe kan ik een untouched Blue ray vanaf me NAS afspelen, deze heeft dus de gewone blue ray structuur (stream enz enz)
Bij mijn popcornhour a400 hoefde ik alleen maar de map aan te klikken, en begon hij al met afspelen, in KODI zie ik zon optie niet staan.
Alvast bedankt
Als je je mappenstructuur op orde hebt dan worden de iso's en br's gewoon naar de bibliotheek geïmporteerd en kun je ze afspelen. Werk je niet met een bibliotheek dan is het een kwestie van op de iso of op de map gaan staan en in het contextmenu op afspelen klikken. Contextmenu bereik je door je rechtermuisknop, of met de remote door de OK-knop ingedrukt te houden.passat_v5 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 21:24:
Hallo,
Alvast bedankt
This title is for sale, please send me a PM
Ik heb het zelfde probleem (kom ook van Popcorn) dat zowel Kodi als Plex niet alle type bestanden laat zien. Vooral ook DVD's in map structuur (VIDEO_TS en dus niet ISO) hebben ze moeite mee. Als hij ze niet laat zien kan je ook niet op context menu klikken.
Hier geen enkel probleem met iso's of br's afspelen. Als je een map structuur hebt van een dvd bijv., ga dan niet de map zelf "in" zodat je alle bestanden ziet maar druk zoals the-body zegt op de map zelf voor het contextmenu. Dan kun je kiezen voor afspelen werkt top!
Overigens gebruik ik zelf niet Kodi maar SPMC wat ik een simpeler en beter vindt werken ten opzichte van Kodi.
Overigens gebruik ik zelf niet Kodi maar SPMC wat ik een simpeler en beter vindt werken ten opzichte van Kodi.
Waar is SPMC nu nog beter in? Ik heb het een tijd terug gedraaid op de shield maar sinds Kodi 17 eigenlijk alleen nog maar Kodi want ik zag de meerwaarde niet meer van SPMC (voice search etc gebruik ik verder niet)TheJuul schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:40:
Hier geen enkel probleem met iso's of br's afspelen. Als je een map structuur hebt van een dvd bijv., ga dan niet de map zelf "in" zodat je alle bestanden ziet maar druk zoals the-body zegt op de map zelf voor het contextmenu. Dan kun je kiezen voor afspelen werkt top!
Vooral snelheidkeepitfrosty schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:49:
[...]
Waar is SPMC nu nog beter in? Ik heb het een tijd terug gedraaid op de shield maar sinds Kodi 17 eigenlijk alleen nog maar Kodi want ik zag de meerwaarde niet meer van SPMC (voice search etc gebruik ik verder niet)
Ah ok ja dat is gewoon de classic Kodi 16 interface meen ik (confluence). Die ook op Kodi 17 te installeren is. Maar op de shield merk ik eigenlijk amper verschil qua snelheid. Tenzij je misschien echt hele zware skins gaat draaien.TheJuul schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:00:
[...]
Vooral snelheidMet SPMC vlieg je echt door de menu's heen. Daarnaast vind ik de simpelere interface van SPMC prettiger werken.
Dat zou heel goed kunnen. Ik heb de Shield nog maar een maandje en toen ben ik eerst begonnen met Kodi.keepitfrosty schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:04:
[...]
Ah ok ja dat is gewoon de classic Kodi 16 interface meen ik (confluence). Die ook op Kodi 17 te installeren is. Maar op de shield merk ik eigenlijk amper verschil qua snelheid. Tenzij je misschien echt hele zware skins gaat draaien.
Deze vond ik niet lekker werken vooral de interface en ik had wat problemen met afspelen van films, ze speelde wel maar had het idee dat er op mijn tv set een beetje stutter aanwezig was.
Toen kwam ik SPMC tegen en vervolgens daarbij gebleven.
Wat zou een rede zijn om Kodi weer een kans te geven?
Kodi voordelen: sneller updates, werkt opzich prima
SPMC voordelen: geoptimaliseerd voor shield (goede deinterlacing en potentieel beter HDR-support?)
SPMC voordelen: geoptimaliseerd voor shield (goede deinterlacing en potentieel beter HDR-support?)
Het grappige is dat Kodi prima werkte tot ik de mappen van mijn NAS toevoegde aan de rubrieken en hij er mooie plaatjes en info bij ging zoeken. Daarvoor zag ik gewoon een lijst met al mijn mappen en bestanden, daarna alleen nog maar mooie toestand, maar dus lang niet alles...
Tjah lastig. De voordelen die ik zie zijn de snellere updates van Kodi. Maar als het voor jou werkt dan lekker zo laten toch?TheJuul schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:17:
[...]
Dat zou heel goed kunnen. Ik heb de Shield nog maar een maandje en toen ben ik eerst begonnen met Kodi.
Deze vond ik niet lekker werken vooral de interface en ik had wat problemen met afspelen van films, ze speelde wel maar had het idee dat er op mijn tv set een beetje stutter aanwezig was.
Toen kwam ik SPMC tegen en vervolgens daarbij gebleven.
Wat zou een rede zijn om Kodi weer een kans te geven?
Verwijderd
dat heb ik uitgeschakeld, als je een folder toevoegt vanaf de nas moet je dat even uitvinken, anders krijg je soms rare resultaten en hij gooide bij mij van meerdere nassen alles op 1 hoop. Krijg ik alle meuk van mijn vrouw er doorheen, dat wil ik niet tussen mijn kwaliteitsmannenmateriaal. Brr, opeens bridget jones ofzo tussen mijn series.KarlMarX schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:24:
Het grappige is dat Kodi prima werkte tot ik de mappen van mijn NAS toevoegde aan de rubrieken en hij er mooie plaatjes en info bij ging zoeken. Daarvoor zag ik gewoon een lijst met al mijn mappen en bestanden, daarna alleen nog maar mooie toestand, maar dus lang niet alles...
Dit weekend een Nvidia Shield TV gekocht en ik wel hem nu gaan rooten.
Hetdit topic door geploeterd en kom op de onderstaande opties:
* een methode via het XDA forum
* en DEZE methode gevonden in dit topic
Nu kwam ik echter ook DEZE reactie tegen maar wat is dat het voordeel van t.o.v. de bovenstaande methodes of is dit een hulpmiddel?
Hetdit topic door geploeterd en kom op de onderstaande opties:
* een methode via het XDA forum
* en DEZE methode gevonden in dit topic
Nu kwam ik echter ook DEZE reactie tegen maar wat is dat het voordeel van t.o.v. de bovenstaande methodes of is dit een hulpmiddel?
Hier sinds zaterdag een 4k Oled TV staan - als voorbereiding had ik naast Kodi ook de nieuwste SPMC béta geinstalleerd en precies volgens de guide perfect geconfigureerd (incl advancedsettings.xml) om 4k films perfect te kunnen met HDR etc...het resultaat? stotterend beeld zonder HDR, geen lipsync, drama.
Daarna weer normale Kodi geprobeerd waar ik niks aan aangepast heb, en dat werkte vlekkeloos, supersmooth én ik kreeg netjes een HDR melding dus dat werkt ook! Ik blijf dus bij Kodi.
Daarna weer normale Kodi geprobeerd waar ik niks aan aangepast heb, en dat werkte vlekkeloos, supersmooth én ik kreeg netjes een HDR melding dus dat werkt ook! Ik blijf dus bij Kodi.
Ik blijf wel problemen houden met het afspelen van DVD's. Veel van mijn digitale verzameling heeft moeite met goed afspelen op de SHIELD. Terwijl mijn oude popcorn c200 juist daar geen moeite mee had. (Ben overgestapt omdat die wel steeds meer moeite met grote MKV's of BR kreeg.)
Ik snap er niks van. Sommige doen het helemaal niet, sommigen niet in Kodi en wel via SPMC (files en dan handmatig afspelen zeggen). Plex is helemaal nutteloos hierbij... Heeft iemand de gouden tip voor het afspelen van oude DVD's? (vooral in een mapstructuur is het een drama).
Ik snap er niks van. Sommige doen het helemaal niet, sommigen niet in Kodi en wel via SPMC (files en dan handmatig afspelen zeggen). Plex is helemaal nutteloos hierbij... Heeft iemand de gouden tip voor het afspelen van oude DVD's? (vooral in een mapstructuur is het een drama).
Werkt het wel met een dedicated dvd player zoals powerdvd? Die zou je dan eventueel ook kunnen aanroepen via kodi (aanpassen van advancedsettings.XML)
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik kan geen Power DVD vinden voor de Shield... En als ik google op DVD en Shield lijkt het dat DVD's sowieso niet echt ondersteund worden...
Ze raden overal aan het te rippen naar MKV, maar ik heb nog een flinke verzameling digitale DVD's en geen zin en tijd om die allemaal om te gaan zetten...
Ze raden overal aan het te rippen naar MKV, maar ik heb nog een flinke verzameling digitale DVD's en geen zin en tijd om die allemaal om te gaan zetten...
[ Voor 35% gewijzigd door KarlMarX op 13-11-2017 16:26 ]
Verwijderd
als digitale dvd's gewoon een folder is met video_ts erin, dan kan je op de folder zelf gaan staan (dus niet de folder met video_ts als naam, maar de bovenliggende folder en dan druk je op de ronde knop van de afstandsbediening en die houd je ingedrukt en dan kies je map afspelen en werkt het net zoals een normale dvd. Dit kan zowel in kodi als smpc.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2017 19:18 ]
In den beginne waren er wat aanloop problemen met de gedeelde mappen van de Shield. Deze waren regelmatig onbereikbaar. Een herstart bood wel eens uitkomst maar vaak ook niet. Dat probleem heb je niet met de adb plugin.bruce the boss schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:06:
Daarnaast kan je gewoon meer doen met de adb plugin en Totalcmd. Bv. makkelijk sideloaden van apps door het kopiëren van een .apk naar de map [Apps] waarna deze wordt geïnstalleerd op de Shield. Je kan makkelijk diverse log bestanden uitlezen, van afstand herstarten of indien roottoegang bestanden aanpassen niet met file-sharing niet zichtbaar zijn. Je Shield wordt een stuk inzichtelijker, dus eigenlijk voor een Tweaker een onmisbaar hulpmiddel.
Toevallig weer dit topic erbij gepakt en als ik de laatste set aan berichten moet geloven vraag ik me af of de Shield wel zo'n snelheidsmonster is als beweert werd.
Sluggish interface, haperende playback?
In mijn ogen zou dat toch helemaal niet moeten mogen met een Shield?
Hij zou voor mijn gevoel met gemak een fully loaded MQ7 aan moeten kunnen lijkt me en het afspelen van BR's en ISO's zou helemaal al geen probleem moeten zijn
Of is het gewoon een hit and miss met SPMC en/of Kodi wat settings betreft?
Sluggish interface, haperende playback?
In mijn ogen zou dat toch helemaal niet moeten mogen met een Shield?
Hij zou voor mijn gevoel met gemak een fully loaded MQ7 aan moeten kunnen lijkt me en het afspelen van BR's en ISO's zou helemaal al geen probleem moeten zijn
Verwijderd
wat je noemt betrof een beta versie van spmc, daar zal wel iets nog niet goed in zitten. Net zoals de beta van ios 11 op dit moment bij alle tweakers problemen geeft.schumi2004 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:43:
Blurays geven wel wat gedoe met menu's (volgens mij specifiek met java in die menu's), maar volgens mij heeft elke mediaspeler die ellende. Ik lees althans nooit dat er een mediaspeler is die met de menu's van blurays goed overweg kan (helaas).
Voor de rest zou ik geen beter alternatief weten op een echt dure htpc aan de tv gekoppeld zodat ik windows erop heb, maar dan ben ik een veelvoud kwijt van wat de shield kost.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2017 22:22 ]
Goedemorgen.
Heeft iemand een link naar de meest recente SPMC beta?
Ik kan alleen maar alpha's terugvinden..
Bvd
Heeft iemand een link naar de meest recente SPMC beta?
Ik kan alleen maar alpha's terugvinden..
Bvd
I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass
Kun je dmv een USB-hub meerdere harde schijven op de Nvidia aansluiten? Of de ontvanger van Bluetooth toetsenbord?
Ja dit kan. Maar hou rekening met het feit dat een usbpoort niet unlimited stroom kan leveren...bruce the boss schreef op donderdag 16 november 2017 @ 21:39:
Kun je dmv een USB-hub meerdere harde schijven op de Nvidia aansluiten? Of de ontvanger van Bluetooth toetsenbord?
dat zou dan te ondervangen zijn door er een te kopen met externe voeding.
Bedankt.
Bedankt.
Verwijderd
Ik heb nvidia gameservice weer gestopt, heb nu op de pc playstation now genomen en ondanks dat het duurder is is het zovel leuker en beter. Ik heb wel een xbox en playstation controller moeten kopen wat 160 98 euro ofzo was, maar op de shield vond ik te weinig games die mij bevielen. En er kwam amper wat bij, 2games in een jaar ofzo.
Heb inmiddels de hele familie over op playstation now. Net wat extra controllers e.d. besteld voor de mensen die ik altijd help in de familie, enige nadeel van playstation now op de pc is dat je maar 1 controller van sony kan gebruiken per usb stick.
Ik ga morgen met mijn zoon eens kijken of ik het kan streamen naar de shields hier in huis, dat game streaming heb ik nooit opgezet, weet ook niet of het heel handig is met een game streaming service , dan heb je wat meer latency. Maar op de bank is wel wat relaxter dan achter de pc. Ik zal dit bericht editten als ik wat wil toevoegen.
Heb inmiddels de hele familie over op playstation now. Net wat extra controllers e.d. besteld voor de mensen die ik altijd help in de familie, enige nadeel van playstation now op de pc is dat je maar 1 controller van sony kan gebruiken per usb stick.
Ik ga morgen met mijn zoon eens kijken of ik het kan streamen naar de shields hier in huis, dat game streaming heb ik nooit opgezet, weet ook niet of het heel handig is met een game streaming service , dan heb je wat meer latency. Maar op de bank is wel wat relaxter dan achter de pc. Ik zal dit bericht editten als ik wat wil toevoegen.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2017 23:19 ]
In Amerika is de Shield straks met black Friday voor $149 te koop.. hoop dat er hier ook aanbieding komt..
Ik heb een probleem en ik hoop dat iemand mij kan helpen. Als ik 4k materiaal afspeel via de shield dan heb ik geen beeld, het is zwart. Ge,uid werkt wel en de ondertiteling ook.
Shield is aangesloten op een Pioneer amp die geschikt is voor 4 k. Vanuit daar een kabel naar mijn Samsung TV.
Voorheen werkte 4k materiaal maar sinds vandaag niet meer.
Heb ook andere hdmi kabels geprobeerd.
Wie weet hoe ik dit kan verhelpen.
Shield is aangesloten op een Pioneer amp die geschikt is voor 4 k. Vanuit daar een kabel naar mijn Samsung TV.
Kan het zijn dat de Shield een HDR signaal probeert te sturen? Maar dit of niet goed ingesteld is, of je TV geen HDR heeft?noni1978 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 18:58:
Ik heb een probleem en ik hoop dat iemand mij kan helpen. Als ik 4k materiaal afspeel via de shield dan heb ik geen beeld, het is zwart. Ge,uid werkt wel en de ondertiteling ook.
***** verwijderen *****
[ Voor 98% gewijzigd door bruce the boss op 21-11-2017 09:47 ]
Hoe heb je het nou opgelost?bruce the boss schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:12:
***** verwijderen *****
Waar zie je dat staan?vinno86 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 08:06:
In Amerika is de Shield straks met black Friday voor $149 te koop.. hoop dat er hier ook aanbieding komt..
Las het hier
https://www.slashgear.com...vidia-shield-tv-17508482/
Ze zijn zo te zien zowiezo al verlaagd naar $169,- .. o.a. bij Best Buy en Amazon..
Kan de shield eigenlijk .M2TS bestanden afspelen?
Verwijderd
als je een m2ts ergens kan posten kan ik het wel voor je testen.Janpietertje89 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:51:
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2017 22:20 ]
Ja in kodi of SPMC speel ik ze prima af.Janpietertje89 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:51:
Uiteraard speelt de Shield deze af anders zou Blu-ray playback ietsjes problematisch zijn n'est-ce pas
Verwijderd
Ik heb eens zitten speuren, maar ik kan hem nergens goedkoper vinden, coolblue heeft ook al haar black friday deals gepubliceerd, dus ik vrees het ergste.vinno86 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:26:
[...]
Las het hier
https://www.slashgear.com...vidia-shield-tv-17508482/
Ze zijn zo te zien zowiezo al verlaagd naar $169,- .. o.a. bij Best Buy en Amazon..
Wel jammer hoor, alleen coolblue die hem verkoopt, dus tja, misschien kan ik hem nog in Duitsland vinden, maar daar is dat apparaat 229 euro en hier 199 euro, dus tja, dat schiet al helemaal niet op.
Edit: kennelijk is er ook een versie van 199 euro, de afstandsbedieningen hebben ze ook met 2 prijzen op de site staan

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2017 16:55 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
- Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
- Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
- Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.