Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 11:00
Beste heren,

Ik kan geen Netflix 4K afspelen op mijn Nvidia Shield.
Ik weet wat de requirements zijn om dit te kunnen bewerkstelligen.

Mijn setup:
  • Philips 65PUS9109 UHD
  • Nvidia Shield mediaspeler
  • Marantz SR6010 A/V receiver
  • Netflix Premium Account (4 schermen + Ultra HD)
  • Internet: 200 Mbit downstream / bedraad aangesloten
De Philips tv heeft 4 HDMI 2.0 aansluiten waarvan HDMI 1 is voorzien van HDCP 2.2.
Sinds deze week heb ik de nieuwe Marantz SR6010 waarvan alle HDMI ingangen zijn voorzien van HDCP 2.2.
Tussen de tv en de receiver hangt een nieuwe HDMI 2.0a kabel. Ook is de Nvidia Shield met een nieuwe HDMI 2.0a kabel aangesloten op de Marantz receiver.

Ik kijk netflix met de Nvidia Shield, welke als een van de weinige mediaspelers 4k Netflix zou moeten ondersteunen. Ik heb inmiddels contact gehad met de chatsupport van zowel Netflix als Nvidia. Eerst met Netflix alles doorgenomen. Alle account gegevens en playback instellingen gecontroleerd. Dit is in orde. Ze gaven aan dat de Nvidia Shield in Nederland waarschijnlijk nog geen Netflix 4k ondersteuning zou bieden. Na wat zoekwerk op diverse forums zou dit toch echt wel het geval moeten zijn. Dus dit lijkt mij het probleem niet.

Hierna contact gehad met Nvidia. Alles doorgenomen maar zij weten het ook niet en zouden het kort gaan sluiten met een supervisor.

Op de Shield heb ik Netflix versie:

Version 3.1.2
Build 1323

Deze is up-to-date. Ook de laatste firmware van de Shield zelf zit er op en android tv 6.0.
Heb ook al bij de applicaties instellingen het cache geheugen gewist en gegevens gewist zodat ik weer met een schone opstart weer moest inloggen op mijn netflix account. Echter krijg ik bij series die 4k zouden moeten zijn, zoals Breaking Bad, House of Cards, niet het Ultra HD 4K logo in beeld, zoals hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/rsscu22bz/4k_netflix.jpg

Bij mij blijft er enkel HD / 5.1 staan.

Ik heb ook reeds geprobeerd de Nvidia shield op HDMI 1 van mijn tv te hangen, ook hier geen Netflix 4k.

Kan iemand van jullie bevestigen of jullie 4k netflix werkend hebben (Nederlandse netflix account) en zo ja welke versie van netflix hebben jullie?

[ Voor 4% gewijzigd door koffieboontje op 09-06-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Pioneer vsx380, Philips 49puk4900, Nvidia Shield en Netflix premium account en heb wel degelijk 4k Netflix. Ik heb de meest recente versie van de Netflix app en ben woonachtig in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:11:
Ik heb een Pioneer vsx380, Philips 49puk4900, Nvidia Shield en Netflix premium account en heb wel degelijk 4k Netflix. Ik heb de meest recente versie van de Netflix app en ben woonachtig in NL
Thanks voor je reply!
Zelfde versienummer ook van Netflix?

Version 3.1.2
Build 1323

Toch vreemd dat ik het dan niet voor elkaar krijg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koffieboontje
Het probleem lijkt opgelost!
Ik heb nogmaals contact gezocht met Netflix en ze hebben er wat techneuten bij gehaald. Ik gebruik netflix op 2 devices, op mijn Playstation 4 en op de Nvidia Shield. Nu bleek dat de oorzaak van het niet zichbaar zijn van 4k playback lag aan mijn verbinding. Ik had dit uitgesloten omdat mijn verbinding bedraad gewoon stabiel en snel was. Ik moest even een serie aanzetten en ze gingen meten:

Nvidia Shield: 5.2 Mbps
Playstation: 3.7 Mbps

Voor 4k is 25 Mbps minimaal vereist. Ik begreep er niets van. Als ik naar mijn netwerkt verbindingstest op mijn PS4 ging haalt hij daar gewoon 140 Mbit.

Enfin, contact gehad met Ziggo maar die gaven aan niets te kunnen betekenen. Ik dacht dat het wellicht nog wat met Ziggo had te maken, ook n.a.v. dit bericht:

Netflix problemen Ziggo klanten

Ik heb toen mijn portforwarding instellingen zoals ik ze had ingesteld voor mijn Playstation nu op de Shield zo ingesteld, met een statisch IP. Hierna router gereset, netflix applicatie helemaal gereset en mijn Shield een hard reset gegeven. Alles opgestart en nu werd ineens de "Ultra HD 4K" playback optie zichtbaar.

Dus probleem lag totaal niet aan de hardware maar aan de verbinding waarvan ik overtuigd was dat die goed was. Jammer dat ik zelf mijn verbinding van netflix op de Shield niet kon meten.

Dus kan nu eindelijk gaan genieten van de nieuwe hardware i.c.m. 4k materiaal.

[ Voor 4% gewijzigd door koffieboontje op 09-06-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed om te horen dat het opgelost is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Helaas is het probleem toch nog niet opgelost!
Ik heb donderdag en vrijdag geen problemen gehad met het kijken van 4K netflix.

Echter gisteren en vandaag lukt het wederom niet!
Geen "Ultra HD 4K" playback in mijn scherm, enkel "HD".

Na wederom contact te hebben gezocht met de chat support van Netflix gaven ze mij te kennen dat de problemen toch echt bij mijn provider Ziggo zouden moeten liggen. Ziggo gaf mij donderdag aan dat alle instellingen goed waren en zij voor mij niets konden betekenen en dat zij niet verantwoordelijk zijn voor services zoals Netflix. Met andere woorden ik wordt eigenlijk een beetje van het kastje naar de muur gestuurd.

Hij heeft het dus wel degelijk 2 dagen goed gedaan. Ik ben verder qua instellingen nergens anders aan geweest. Mijn Nvidia Shield heeft nog steeds een statisch IP adres.

Ik heb ook in mijn netflix app op de Shield een netwerk test gedaan. Jammer dat ik deze optie nog niet eerder had ontdekt donderdag dan had ik kunnen vergelijken met toen hij wel een 4K playback toonde.

Na 5x achter elkaar testen kwamen de resultaten steeds stabiel uit tussen de 85 en 90 Mbps:
Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/kqwhn5v9r/Netflix_netwerktest.jpg

Kortom ik snap er niets meer van. Ik heb al sinds 1999 UPC/Ziggo en heb nooit verbindings issues gehad met dit soort dingen. Alles werkt feilloos. Ook Youtube in 4K is op de Shield geen enkel probleem. Geen buffer problemen of niets, gewoon direct geladen en soepele playback.

Ook nog een test gedaan vanuit mijn pc, resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5397766429.png

Nu vraag ik mij wel wat af over die DNS servers. Op mijn Nvidia Shield heb ik als
DNS 1: 8.8.8.8
DNS 2: 8.8.4.4

Echter als ik naar mijn ipconfig /all ga hebben mijn primary DNS en secondary DNS hele andere nummers, deze zijn overigens al jaren zo. Nadat ik ben ingelogd op mijn Ziggo modem heb ik gekeken wat mijn DNS was. Zowel DNS 1 als DNS 2 waren leeg. Ik heb hier ook 8.8.8.8 en 8.8.4.4 ingevuld, opgeslagen en modem herstart. Maar via ipconfig blijven de DNS nummers ongewijzigd en blijven dit hele andere nummers.

Kan het zijn dat een DNS probleem deze problemen veroorzaakt met Netflix?
Voor 4K moet netflix een bandbreedte hebben van een stabiele 25 Mbps. Zoals ik hierboven aangaf is deze continu stabiel tussen de 85 en 90 Mbps. Dus de verbinding kan het probleem niet zijn. Ook hardwarematig kan het niets meer zijn want hij heeft dus wel 2 dagen gewerkt.

Ik hoop dat jullie me wijzer kunnen maken want Netflix wijst naar Nvidia, Nvidia wijst naar Netflix, Netflix vervolgens weer naar Ziggo en Ziggo verwijst me weer net zo hard terug naar Netflix.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:46

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Voormalig UPC was/is berucht om z'n trafficshaping. Wellicht doen ze dit ook bij Netflix op drukke tijdstippen. Test daarom op verschillende tijdstippen.

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heb je toevallig IPv6? Ik heb de laatste week enorm veel gezeik gehad met Netflix en dan bleek bij mij door IPv6 te komen. Ik had dan wel een tunnel naar Hurricane Electric.

Het kan even de moeite waard zijn om dat uit te sluiten, ook als je native IPv6 hebt.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Voormalig UPC was/is berucht om z'n trafficshaping. Wellicht doen ze dit ook bij Netflix op drukke tijdstippen. Test daarom op verschillende tijdstippen.
Klopt daar denk ik ook aan. Heb al zitten kijken en las o.a. dit artikel hier al over:
Netflix 4k Ziggo
Glashelder schreef op zondag 12 juni 2016 @ 16:48:
Heb je toevallig IPv6? Ik heb de laatste week enorm veel gezeik gehad met Netflix en dan bleek bij mij door IPv6 te komen. Ik had dan wel een tunnel naar Hurricane Electric.

Het kan even de moeite waard zijn om dat uit te sluiten, ook als je native IPv6 hebt.
Waar kan ik dat checken? Moet ik dit in mijn modem checken of op de Nvidia Shield?

Het vreemde is wel, heb nog nooit gezeik gehad met Netflix of de verbinding hoor. In 1080p speelt hij alles super vloeiend af en hoeft zelfs geen buffer te laden. Binnen 1 seconde is de stream al direct in 1080p. Probleem is dus gewoon dat ik de Ultra HD 4k playback optie niet krijg/zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Of je ipv6 hebt kan je zien in je modem of een willekeurige Windows7/8/8.1 of 10 PC/laptop.

Als zij 't hebben dan heeft je Shield het vast ook :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Glashelder schreef op zondag 12 juni 2016 @ 21:42:
Of je ipv6 hebt kan je zien in je modem of een willekeurige Windows7/8/8.1 of 10 PC/laptop.

Als zij 't hebben dan heeft je Shield het vast ook :)
In mijn modem kan ik er nergens iets van zien.
Op pc/laptop, waar kan ik dit zien?

Bij ipconfig /all zie ik ik ergens wel staan:

IPv6: 2001:0:5ef5:79fb:xxxxxxxxxxxxxxxx

Waar kan ik dit in het modem zien? Heb gewoon het standaard UPC modem van Thomson.
Kan sowieso nergens in het modem het IPv4 of IPv6 zien..... Zie alleen dat het IP adres 192.168.0.29 is. Via de ipconfig is dit het IPv4 adres.

En wat is het verschil dan met mijn probleem als ik wel IPv6 geactiveerd heb of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:45
Een 2001 adres is een IPv6 adres wat gebruikt kan worden voor verkeer naar buiten. Kans is dus groot dat je modem ook IPv6 doet en aan heeft staan. Staat ergens bij wan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Netflix heeft een lijst met apparaten die zij supporten voor 4K, staat jouw Shield tablet daar op? Dan kan je de 4K streams van Netflix zien, anders (nog) niet. Ze testen zover ik weet zelf de apparaten en voegen dan de support toe, dus het kan even duren eer een apparaat erbij zit.

Edit:
Shield Android TV wordt ondersteund, de andere apparaten van nVidia Shield dus niet, Netflix is daar vrij strict in btw. Google maar eens wat rond erover. Op het forum hier wordt het ook meermaals gemeld.
Zie ook https://help.netflix.com/nl/node/25889 en https://help.netflix.com/nl/node/13444

De Netflix icm Ziggo problemen zijn al maanden opgelost. Dat was geen trafficshaping (want netneutraliteit) maar peeringproblemen. Iets met overname door LibertyGlobal en een lang verhaal.... ;)

[ Voor 74% gewijzigd door CH4OS op 13-06-2016 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Een 2001 adres is een IPv6 adres wat gebruikt kan worden voor verkeer naar buiten. Kans is dus groot dat je modem ook IPv6 doet en aan heeft staan. Staat ergens bij wan.
Heb zojuist nog eens gekeken, kan het echt nergens vinden in mijn modem. Heb gekeken bij Status, Basis, Geavanceerd..... heb elk menu gehad.
CH40S schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:50:
Netflix heeft een lijst met apparaten die zij supporten voor 4K, staat jouw Shield tablet daar op? Dan kan je de 4K streams van Netflix zien, anders (nog) niet. Ze testen zover ik weet zelf de apparaten en voegen dan de support toe, dus het kan even duren eer een apparaat erbij zit.

Edit:
Shield Android TV wordt ondersteund, de andere apparaten van nVidia Shield dus niet, Netflix is daar vrij strict in btw. Google maar eens wat rond erover. Op het forum hier wordt het ook meermaals gemeld.
Zie ook https://help.netflix.com/nl/node/25889 en https://help.netflix.com/nl/node/13444

De Netflix icm Ziggo problemen zijn al maanden opgelost. Dat was geen trafficshaping (want netneutraliteit) maar peeringproblemen. Iets met overname door LibertyGlobal en een lang verhaal.... ;)
Ik heb de Shield Android TV. Wat ik al eerder aangaf, het apparaat zelf ondersteund wel de 4K, donderdag en vrijdag heeft deze gewoon gewerkt. Dus daar kan het dan ook niet aan liggen. De hardware voldoet in ieder geval aan de eisen. Omdat Netflix in eerste instantie aangaf dat Netflix 4k in Nederland nog niet werd ondersteund heb ik contact gezocht met de Nvidia Customer Care. Zij hebben me overigens vannacht nog een mail gestuurd met de bevestiging:

Hello Rob

Thank you for your patience and we apologize for the delay in response as it took a while to get the confirmation with the concerned team.

We got it verified from the developer team that Netflix 4K works in Netherlands.

Best regards,
Sonal
NVIDIA Customer Care
e

Ik zou ook denken dat het nu niet aan Ziggo zou moeten kunnen liggen. Maar de customercare van Netflix blijft dit wel volhouden een de hand van de meting die zij donderdag verricht hebben. Vandaar dat ik gister nogmaals gevraagd had om een meting te verrichten. Ze kregen geen toestemming om met Amerika te bellen omdat de uitkomst op basis van de eerder gedane metingen overduidelijk waren dat het aan mij verbinding zou liggen.

Heb het ook al geprobeerd om juist de Nvidia Shield in WiFi modus te zetten ipv bekabeld. Maar ook zonder resultaat. Ik weet dus in ieder geval nu dat het wel goed moet kunnen werken, dat is en feit en de bevestiging is er dat hij het donderdag en vrijdag wel heeft gedaan.

Heel merkwaardig dit en kan de vinger dus niet op de zere plek leggen.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:40
Heb je wel het duurste abonnement van netflix?
Dat is het enige waarbij je 4k kan kijken.

Daarnaast kijk eens of je het überhaupt kan zien met een laptop of een ander apparaat.

[ Voor 33% gewijzigd door justahuman op 13-06-2016 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

koffieboontje schreef op maandag 13 juni 2016 @ 08:45:
Ik heb de Shield Android TV. Wat ik al eerder aangaf, het apparaat zelf ondersteund wel de 4K, donderdag en vrijdag heeft deze gewoon gewerkt. Dus daar kan het dan ook niet aan liggen. De hardware voldoet in ieder geval aan de eisen. Omdat Netflix in eerste instantie aangaf dat Netflix 4k in Nederland nog niet werd ondersteund heb ik contact gezocht met de Nvidia Customer Care. Zij hebben me overigens vannacht nog een mail gestuurd met de bevestiging:
Dat de hardware het ondersteund is leuk, maar dat betekend dus in het geval van Netflix niet automatisch dat je dan al gebruik kan maken van 4K, dat is althans wat ik wilde aangeven, omdat ik ook niet helemaal doorhad, welke Shield je precies hebt.

Je hebt (gelukkig) de Shield Android TV, die wordt ook ondersteund door Netflix, de overige Shield apparaten, werken dus niet ermee.

Geen idee hoe het verder zit of kan, maar wellicht dat middels de HDMI het merk en type van de TV doorgegeven wordt en dat die wellicht niet ondersteund word door Netflix? Netflix is er namelijk érg strict in.

EDIT: En inderdaad, 4K is alleen beschikbaar in het duurste abonnement, a €12,- per maand.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 13-06-2016 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53

heuveltje

KoelkastFilosoof

koffieboontje schreef op maandag 13 juni 2016 @ 08:45:
[...]

Heb zojuist nog eens gekeken, kan het echt nergens vinden in mijn modem. Heb gekeken bij Status, Basis, Geavanceerd..... heb elk menu gehad.

[...]
Kun je gewoon aan het ip Adres zien.
een gewoon (ip4) adres bestaat uit 4 groepjes van 3 getallen.
Een ip6 adres uit 8 groepjes van getallen en letters.

Overigens als je niet ergens een specifiek ip6 ziet staan, kun je er al voor 99% van uitgaan dat je een ip4 adres hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door heuveltje op 13-06-2016 09:17 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Heb je wel het duurste abonnement van netflix?
Dat is het enige waarbij je 4k kan kijken.

Daarnaast kijk eens of je het überhaupt kan zien met een laptop of een ander apparaat.
Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/t2usslapr/netflix_abo.jpg
Dat de hardware het ondersteund is leuk, maar dat betekend dus in het geval van Netflix niet automatisch dat je dan al gebruik kan maken van 4K, dat is althans wat ik wilde aangeven, omdat ik ook niet helemaal doorhad, welke Shield je precies hebt.

Je hebt (gelukkig) de Shield Android TV, die wordt ook ondersteund door Netflix, de overige Shield apparaten, werken dus niet ermee.
Klopt ik weet dat ze daar heel strict in zijn. Maar de Nvidia Shield Android TV wordt volledig ondersteund en is een van de weinige mediaspelers die Netflix 4k aan kan. En nogmaals, hij heeft donderdag en vrijdag wel gewerkt. Als de Shield of Netflix het niet zouden ondersteunen had hij ook die 2 dagen niet gewerkt.

Volgens de Netflix website:
Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/r6j98pvr3/netflix_UHD.jpg
heuveltje schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:02:
[...]

Kun je gewoon aan het ip Adres zien.
een gewoon (ip4) adres bestaat uit 4 groepjes van 3 getallen.
Een ip6 adres uit 8 groepjes van getallen en letters.
Dan heb ik gewoon een IPv4 adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Laatst online: 10:45
Maar dan had je geen 2001 IPv6 adres moeten hebben. Dan had je alleen een fe80 IPv6 adres gehad. Nu heb je als het goed is beide.

De 2001 is is voor verbinding met de rest van de wereld en het fe80 voor je eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Of je IPv6 daadwerkelijk kan gebruiken, gaat natuurlijk twee kanten op. Zo te zien is een 2001-IPv6-adres een tunnel IP-adres en hoeft het dus niet per se de route naar het internet te zijn.

Maar dit is wel enigszins offtopic. :)
koffieboontje schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:14:
Klopt ik weet dat ze daar heel strict in zijn. Maar de Nvidia Shield Android TV wordt volledig ondersteund en is een van de weinige mediaspelers die Netflix 4k aan kan. En nogmaals, hij heeft donderdag en vrijdag wel gewerkt. Als de Shield of Netflix het niet zouden ondersteunen had hij ook die 2 dagen niet gewerkt.
Wat zei Netflix overigens, toen je hen contacteerde, ik heb zo het idee dat het probleem daar zit. :)

[ Voor 70% gewijzigd door CH4OS op 13-06-2016 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
CH40S schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:25:
Of je IPv6 daadwerkelijk kan gebruiken, gaat natuurlijk twee kanten op. Zo te zien is een 2001-IPv6-adres een tunnel IP-adres en hoeft het dus niet per se de route naar het internet te zijn.

Maar dit is wel enigszins offtopic. :)
[...]
Wat zei Netflix overigens, toen je hen contacteerde? :)
Oke maar los van de IPv6 discussie, even in Jip en Janneke taal, wat is de link tussen een IPv6 adres hebben en het niet in 4K kunnen streamen van Netflix op de Nvidia Shield?

Ik heb overigens zojuist wederom even getest om te kijken of hij het nu wel deed, maandag ochtend, misschien minder traffic om zo uit te sluiten of het daar aan zou liggen. 2x netwerk test gedaan en beide keren zit ik via de netflix app/servers op 86 Mbps.

Maar evengoed dus niet de Ultra HD 4k playback optie in beeld..... Blijft gewoon HD / 5.1

EDIT: toen ik Netflix contacteerde gaven zij aan dat het probleem niet bij Netflix lag. Daarom was ik ook benieuwd wat de metingen nu zouden zijn T.o.v. vorige week donderdag. Nadat ik toen dezelfde problematiek had en dus mijn poortinstellingen op de router had gewijzigd en mijn Nvidia een Statisch IP adres had gegeven en de boel gereset had, had ik ineens wel Ultra HD 4k playback. Toen hij het wel deed had ik toch nog even contact gezocht met de Netflix support puur om eens even te kijken hoe de metingen nu waren. Dat was overbodig zeiden ze, zodra de Ultra HD 4k playback optie in mijn scherm zou staan dan zou de verbinding al stabiel boven de 25 Mbps moeten zitten, dus meten was niet nodig.

Ik snap daarom ook niet hoe hun aan deze metingen kwamen donderdag:
Nvidia Shield: 5.2 Mbps
Playstation: 3.7 Mbps

Daarom is het ook jammer dat ik donderdag nog niet wist van de netwerktest die ik zelf kon doen in Netflix zelf. Als ik dat donderdag had gedaan was ik benieuwd of ik dezelfde uitkomsten kreeg. Oftewel:

1. Ik zou een stabiele 85-90 Mbps meten via de netflix app/servers.
2. Netflix zelf zou dan resp. 5.2 en 3.7 Mbps hebben gemeten. En bovendien met die snelheden zou ik zelfs al problemen moeten hebben met afspelen van 1080p, maar die heeft al die tijd gewoon top en vloeiend gewerkt....

[ Voor 39% gewijzigd door koffieboontje op 13-06-2016 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

koffieboontje schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:33:
Oke maar los van de IPv6 discussie, even in Jip en Janneke taal, wat is de link tussen een IPv6 adres hebben en het niet in 4K kunnen streamen van Netflix op de Nvidia Shield?
Die link die is er niet. Het gaat met name om de snelheid en die haal je gewoon. Vandaar dat de IPv4 vs IPv6 in dit topic offtopic en vervuilend is. ;)

Je kan bij de instellingen wel aangeven in welke kwaliteit je standaard je content wilt hebben, wellicht helpt dat? Ik krijg op die manier standaard 1080p streams (hoger abonnement heb ik ook niet, overigens). Kan zijn, dat hij automatisch schakeld tussen 1080p en 4K?

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 13-06-2016 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

koffieboontje schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:33:
[...]

Ik heb overigens zojuist wederom even getest om te kijken of hij het nu wel deed, maandag ochtend, misschien minder traffic om zo uit te sluiten of het daar aan zou liggen. 2x netwerk test gedaan en beide keren zit ik via de netflix app/servers op 86 Mbps.

Maar evengoed dus niet de Ultra HD 4k playback optie in beeld..... Blijft gewoon HD / 5.1
Heel simpel: ik heb zelf ervaren dat het streamen van Netflix minder soepel verloopt via IPv6 dan via IPv4 (als in: regelmatig terugvallen in bitrate). Ik vermoed dat die systemen gewoon minder bandbreedte hebben dan de IPv4 systemen, omdat er nog maar weinig mensen daadwerkelijk IPv6 hebben.

Er bestaat de mogelijkheid dat die speedtest die jij doet via IPv4 verloopt, en het daadwerkelijke streamen via IPv6.
CH40S schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:38:
Die link die is er niet. Het gaat met name om de snelheid en die haal je gewoon. Vandaar de IPv4 vs IPv6 in dit topic offtopic en vervuilend is. ;)
:? Wat een onzin :? Offtopic ѐn vervuilend? :F :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Glashelder schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:40:
:? Wat een onzin :? Offtopic ѐn vervuilend? :F
Het gaat om de snelheid die je haalt en dáár voldoet de TS ruimschoots aan, zoals hij ook laat zien in de Netflix speedtest, waarin hij om en nabij de 90mbit/sec haalt. Maakt het verder toch niet uit over welk protocol dat is? :?

Het zou totaal onlogisch zijn als Netflix zoiets zomaar zou switchen bij het daadwerkelijke streamen.

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 13-06-2016 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zoals ik al zeg: ik heb zelf ervaren dat Netflix via IPv6 regelmatig terugvalt naar een lagere kwaliteit.

En om eerlijk te zijn ervaar ik het als enigssinds beledigd als er dan even iemand langskomt die gewoon even komt melden dat hetgeen ik meld 'offtopic en vervuilend' is :') Dus wellicht kan je dat de volgende keer wat vriendelijker verwoorden :)

[ Voor 54% gewijzigd door Glashelder op 13-06-2016 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
CH40S schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:38:
[...]

Je kan bij de instellingen wel aangeven in welke kwaliteit je standaard je content wilt hebben, wellicht helpt dat? Ik krijg op die manier standaard 1080p streams (hoger abonnement heb ik ook niet, overigens). Kan zijn, dat hij automatisch schakeld tussen 1080p en 4K?
Deze staat bij mij gewoon ingesteld op HOOG.
Zoals ik al zeg: ik heb zelf ervaren dat Netflix via IPv6 regelmatig terugvalt naar een lagere kwaliteit.

En om eerlijk te zijn ervaar ik het als enigssinds beledigd als er dan even iemand langskomt die gewoon even komt melden dat hetgeen ik meld 'offtopic en vervuilend' is :') Dus wellicht kan je dat de volgende keer wat vriendelijker verwoorden :)
He mannen, kom op! Het moge duidelijk zijn als Glashelder aangeeft dat hij hier ervaring mee heeft dat hij het mag delen. Beter te veel info dan te weinig, probeer één voor één alles uit te sluiten. Maar hoe kan ik nu zelf testen of de stream wel over een IPv6 gaat?

Je geeft aan dat Netflix via IPv6 terugvalt naar lagere kwaliteit. Ik wil nogmaals benadrukken dat dit bij mij niet aan de orde is. Bij mij valt hij niet terug naar lagere kwaliteit. Het is niet zo dat ik de 4k playback optie heb en vervolgens terug valt naar 1080p. Probleem is dat ik überhaupt niet eens de Ultra HD 4k playback optie te zien krijg **(zie plaatje in mijn aller eerste topic bericht)**. Volgens Netflix moet deze automatisch in beeld komen zodra de verbinding een stabiele 25 Mbps haalt. Als er alleen HD / 5.1 blijft staan zou dit volgens Netflix inhouden dat mijn verbinding dus gemiddeld onder de 25 Mbps zou zitten terwijl de testen via de netflix app op de Shield uitwijzen dat deze continu, na -tig testen, stabiel tussen de 85-90 Mbps zit (dus het 3 voudige dan wat vereist is voor 4K).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Theorie is een ding, maar je kan toch relatief simpel uitsluiten of je probleem met IPv6 te maken heeft door dit gewoon even uit te schakelen?

Scheelt je een hoop werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Glashelder schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:05:
Theorie is een ding, maar je kan toch relatief simpel uitsluiten of je probleem met IPv6 te maken heeft door dit gewoon even uit te schakelen?

Scheelt je een hoop werk :)
Ja dat wil ik heel graag uitsluiten, maar hoe schakel ik dit uit?
Dit zie ik nergens in mijn modem instelling staan. Op de Shield zelf ook niet.
Even ter info, heb deze modem nog van UPC. Heb alle menu's als doorlopen. Nergens iets over IPv4 of IPv6 te zien.
Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/y5zm2wkfz/upc_modem.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Om eerlijk te zijn: geen idee sorry. Staat er ook niks bij geavanceerd?

Je kan ook even tijdelijk een oude router aansluiten op je router die geen IPv6 ondersteuning heeft :p Router achter router is niet zo efficient maar om IPv6 ff te killen zal het wel werken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:17
Al eens getest bij iemand met een andere provider??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Glashelder schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:26:
Om eerlijk te zijn: geen idee sorry. Staat er ook niks bij geavanceerd?

Je kan ook even tijdelijk een oude router aansluiten op je router die geen IPv6 ondersteuning heeft :p Router achter router is niet zo efficient maar om IPv6 ff te killen zal het wel werken :+
Ik heb geen losse router alleen een TP-link repeater maar die kan ik denk ik hiervoor niet gebruiken. Als ik inlog op de repeater zie ik ook niets over een IPv4 of IPv6 optie/instelling.
Al eens getest bij iemand met een andere provider??
Nog niet. Iedereen die ik ken hier in de regio heeft Ziggo. Wat ik wel zojuist heb geprobeerd is even testen op de laptop. Heb een Dell Inspiron met een 4K scherm (ook ingesteld op 4k Resolutie). Echter via een browser krijg ik al helemaal niet te zien wat voor stream output deze heeft. Is dit nou 1080p of 4k? Dat kan ik nergens achterhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Netflix in 4K is via een PC sowieso nog niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Het lijkt erop dat ik nu wat heb gevonden!!

Mijn Nvidia Shield kun je bij de HDMI output op diverse resoluties zetten.

Standaard staat deze op: 4K 60Hz (recommended)

Echter deze heb ik altijd, als ik Netflix kijk, op 4K 23,976 Hz staan. Tevens voor bekijken van films via Kodi. Als ik ooit youtube 4K ga kijken switch ik meestal naar 4K 60Hz omdat de meeste youtube filmpjes in 4k in 60 fps zijn.

Nu heb ik dus mijn Shield resolutie even aangepast naar 4k @60hz, netflix gestart en voila: Ultra HD 4k playback.....

Dus met andere woorden, netflix 4K Ultra HD is dus sowieso ook direct in 60 fps ipv de gebruikelijke 23,976 fps.

Heb nu even stukje Bloodline gekeken in 4K maar het beeld loopt nu gewoon niet lekker, heeft puur met die refresh rate te maken. De bron is immers ook in 23,976 Hz. Als je dit dan met een playback van 60 Hz gaat kijken heb je heel onrustig en wat hakkelig beeld. Toen hij het afgelopen donderdag en vrijdag ook gewoon deed heb ik enkele afleveringen gekeken, en kan me niet heugen dat hij toen op 4K 60Hz output stond.

De refresh rate zou toch los moeten staan van de resolutie die hij aankan?

In ieder geval een stapje dichter bij!
Nu nog zorgen dat hij 4K playback heeft op 4K @23,976 Hz.

UPDATE 12:50:
Heb toch weer contact gezocht met de Netflix chat support. Gevraagd of zij bovenstaande konden verifiëren. Ze gingen direct navraag doen bij de techneuten. Ik moest even de Nvidia Shield weer terug zetten naar de HDMI output van 4K @23,976 Hz en Bloodline weer aanzetten zodat zij konden zien wat er gebeurde.

Jullie mogen mij allemaal lek schieten, ik heb dus terug gezet naar 4K @23,976 Hz en netflix opnieuw gestart, en zelfs op deze output nu toch ineens de 4K playback optie.....

Zou het dan gewoon puur toeval zijn?

Of is het misschien toch een bug in de Nvidia Shield ofzo?
Ik weet het niet meer.

Maar heb hiermee dus weer wat uitgesloten: Netflix 4K @23,976Hz werkt dus wel degelijk. Vraag me af of hij vanavond of morgen nog steeds werkt als mijn Nvidia Shield weer uit is geweest....

[ Voor 30% gewijzigd door koffieboontje op 13-06-2016 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keranoz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-08 13:04

keranoz

/dev/urandom

Even een hele makkelijke website om direct te contrelen of een internetverbinding met IPv6 mogelijk is of niet: http://test-ipv6.com/

Indien een IPv6 internetverbinding niet mogelijk is kun je dit zeker uitsluiten lijkt me :)

[ Voor 26% gewijzigd door keranoz op 13-06-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
KeRaNoZ schreef op maandag 13 juni 2016 @ 19:26:
Even een hele makkelijke website om direct te contrelen of een internetverbinding met IPv6 mogelijk is of niet: http://test-ipv6.com/

Indien een IPv6 internetverbinding niet mogelijk is kun je dit zeker uitsluiten lijkt me :)
There is no IPv6 address detected.

Heb het probleem nu terug gelegd bij de Nvidia Support:

==========
Hi there,

Thanks for your reply.
I want to emphasize that my problem is not fixed entirely. Yes, i fixed the problem but it is temporary.

I can now verify for sure that the problem is the Nvidia Shield device. The rest I have been excluded.

When I set the HDMI output to 4k @60Hz there is Ultra HD 4k playback possible on netflix. When I switch back to the HDMI output to 4k @23,976 Hz (which I need to watch Netflix and movies) there still is Uktra HD 4k playback possible. But when I turn off the Nvidia Shield and watch hours or a day later there is no Ultra HD 4k playback possible.

When I later turn the Shield on again, First I need to go to application settings, select Netflix and I have to clear the Cache memory and delete the data. Then I have to set the HDMI output back to 4k @60 Hz and restart Netflix again and login with my username and password and then there is the Ultra HD 4k playback again.

So it's really some sort of a bug on the Shield.

Please take a look into this problem. I hope Nvidia can fix this with a firmware update or something.

Awaiting your response I'm thanking you very much in advance!

==========

[ Voor 58% gewijzigd door koffieboontje op 13-06-2016 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Zojuist een update gehad van Nvidia:

==========

Thank you for the update,

Your case is being escalated to our Level 2 Technical Support group for further attention. The Level 2 agents will review the case notes to troubleshoot the issue and find a solution or workaround. As this process may take some time and require a good deal of testing and research, we ask that you be patient. A Level 2 tech will contact you as soon they can to assist or point you in the right direction.

Best Regards,
Sonal
NVIDIA Customer Care

==========

Dat wordt dus nog even geduld hebben.
Laten we hopen dat ze er wat mee kunnen.
Ben benieuwd of meer mensen met de Nvidia Shield dit probleem hebben icm netflix 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:11
Hoi ,

Ik heb dezelfde setup een SR5010 en de Shield TV en Ziggo

Ook hier af en toe geen 4K beschikbaar maar dat is een uitzondering.
Ben er nog niet echt achter aan gegaan maar de paar keer dat het voor kwam had ik daarvoor net met kodi een 1080P film gespeeld. Wellicht "onthoud" de shield dit want als ik dan reboot dan is het probleem weg,

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowbar
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 11:39
Bij mij helaas ook hetzelfde. Op mijn Sony4K kan ik wel 4K selecteren, maar op de Shield niet meer. Werkte eerst wel, maar nu door onverklaarbare reden niet meer. Cache geleegd, uitgelogd, 4K refresh rates aangepast, maar de 4K optie komt maar niet terug. Ook maar een ticket richting Support gestuurd. Aangezien het op mijn TV wel meteen werkt, ligt het niet aan Netflix waarschijnlijk. Ook met de nieuwe update van vandaag geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-09 11:18
oldsmelly schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 12:01:
Hoi ,

Ik heb dezelfde setup een SR5010 en de Shield TV en Ziggo

Ook hier af en toe geen 4K beschikbaar maar dat is een uitzondering.
Ben er nog niet echt achter aan gegaan maar de paar keer dat het voor kwam had ik daarvoor net met kodi een 1080P film gespeeld. Wellicht "onthoud" de shield dit want als ik dan reboot dan is het probleem weg,
Kort vraagje over je SR5010, werkt je ARC daar vlekkeloos mee? Of gaat alles via je Shield TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Krilo_89 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 23:50:
[...]

Kort vraagje over je SR5010, werkt je ARC daar vlekkeloos mee? Of gaat alles via je Shield TV?
ARC staat wel enabled maar als ik op de sr5010 "TV" kies als bron dan wordt de HDMI gebruikt waar de Ziggo horizon box aan hangt. Dus vanuit de TV gezien gebruik ik ARC niet.

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-09 11:18
oldsmelly schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:09:
[...]

ARC staat wel enabled maar als ik op de sr5010 "TV" kies als bron dan wordt de HDMI gebruikt waar de Ziggo horizon box aan hangt. Dus vanuit de TV gezien gebruik ik ARC niet.
Ah okey, ik heb hetzelfde met de KPN box, maar wanneer ik dan via de TV op Netflix wil, blijft mijn KPN box continue er doorheen blazen met geluid. Als ik de KPN box uit zet, hoor ik niets :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Krilo_89 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:01:
[...]

Ah okey, ik heb hetzelfde met de KPN box, maar wanneer ik dan via de TV op Netflix wil, blijft mijn KPN box continue er doorheen blazen met geluid. Als ik de KPN box uit zet, hoor ik niets :'(
Ja heb ik dus ook....

Maar ik heb de laatste tijd er een beetje op gelet wanneer ik geen 4K heb op netflix en het gebeurt altijd als ik eerst iets via KODI heb gekeken 8)7

Het komt echter niet altijd voor dus waarom het dan wel of niet voorkomt lijkt op willekeur

[ Voor 8% gewijzigd door oldsmelly op 13-07-2016 18:25 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 23:47
koffieboontje schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:43:
Zojuist een update gehad van Nvidia:

==========

Thank you for the update,

Your case is being escalated to our Level 2 Technical Support group for further attention. The Level 2 agents will review the case notes to troubleshoot the issue and find a solution or workaround. As this process may take some time and require a good deal of testing and research, we ask that you be patient. A Level 2 tech will contact you as soon they can to assist or point you in the right direction.

Best Regards,
Sonal
NVIDIA Customer Care

==========

Dat wordt dus nog even geduld hebben.
Laten we hopen dat ze er wat mee kunnen.
Ben benieuwd of meer mensen met de Nvidia Shield dit probleem hebben icm netflix 4k.
Nou, ik heb nu exact hetzelfde probleem als jij.

Vandaag een groot deel van de dag Netflix 4K gekeken (Stranger things, OITNB) via Ziggo 150/15 zonder problemen. Nou ja, ik moest mijn Shield op 24Hz zetten anders had ik ontzettend veel last van judder. Ook $%%$# :(

Anyway, geen 4K problemen dus. Zojuist heb ik een film gekeken met SPMC en vervolgens weer Netflix opgestart. Weg 4K :( De app-cache leegmaken en de app-data verwijderen heeft helaas niks geholpen. De Shield opnieuw opstarten ook niet. Ik krijg (voorlopig) de 4K optie met geen mogelijkheid terug.

Ik had juist de Shield aangeschaft om probleemloos Netflix 4K HDR te kijken met 5.1 surround en om mijn films te bekijken vanaf mijn NAS middels SPMC.

Heb jij de contactgegevens van Nvidia en Netflix zodat ik er ook achteraan kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
koffieboontje schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:33:
Het lijkt erop dat ik nu wat heb gevonden!!

Mijn Nvidia Shield kun je bij de HDMI output op diverse resoluties zetten.

Standaard staat deze op: 4K 60Hz (recommended)

Echter deze heb ik altijd, als ik Netflix kijk, op 4K 23,976 Hz staan. Tevens voor bekijken van films via Kodi. Als ik ooit youtube 4K ga kijken switch ik meestal naar 4K 60Hz omdat de meeste youtube filmpjes in 4k in 60 fps zijn.

Nu heb ik dus mijn Shield resolutie even aangepast naar 4k @60hz, netflix gestart en voila: Ultra HD 4k playback.....

Dus met andere woorden, netflix 4K Ultra HD is dus sowieso ook direct in 60 fps ipv de gebruikelijke 23,976 fps.

Heb nu even stukje Bloodline gekeken in 4K maar het beeld loopt nu gewoon niet lekker, heeft puur met die refresh rate te maken. De bron is immers ook in 23,976 Hz. Als je dit dan met een playback van 60 Hz gaat kijken heb je heel onrustig en wat hakkelig beeld. Toen hij het afgelopen donderdag en vrijdag ook gewoon deed heb ik enkele afleveringen gekeken, en kan me niet heugen dat hij toen op 4K 60Hz output stond.

De refresh rate zou toch los moeten staan van de resolutie die hij aankan?

In ieder geval een stapje dichter bij!
Nu nog zorgen dat hij 4K playback heeft op 4K @23,976 Hz.

UPDATE 12:50:
Heb toch weer contact gezocht met de Netflix chat support. Gevraagd of zij bovenstaande konden verifiëren. Ze gingen direct navraag doen bij de techneuten. Ik moest even de Nvidia Shield weer terug zetten naar de HDMI output van 4K @23,976 Hz en Bloodline weer aanzetten zodat zij konden zien wat er gebeurde.

Jullie mogen mij allemaal lek schieten, ik heb dus terug gezet naar 4K @23,976 Hz en netflix opnieuw gestart, en zelfs op deze output nu toch ineens de 4K playback optie.....

Zou het dan gewoon puur toeval zijn?

Of is het misschien toch een bug in de Nvidia Shield ofzo?
Ik weet het niet meer.

Maar heb hiermee dus weer wat uitgesloten: Netflix 4K @23,976Hz werkt dus wel degelijk. Vraag me af of hij vanavond of morgen nog steeds werkt als mijn Nvidia Shield weer uit is geweest....
Ik lees nu net jouw bericht en ik kan het 100% beamen. Alles wat je beschrijft, klopt. Ik moest alleen na het terugzetten van de refresh-rate naar 60Hz, de Shield opnieuw opstarten. Nu het opnieuw opstarten heb ik 'mijn' 4K weer terug. De refresh-rate weer naar 24Hz zetten gaf me (gelukkig) nog steeds de 4K optie.

Ik wil dit dus ook melden bij Netflix/Nvidia. Wellicht kan je me eventueel je case-nr geven zodat ik daarnaar kan refereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
oldsmelly schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 18:24:
[...]

Ja heb ik dus ook....

Maar ik heb de laatste tijd er een beetje op gelet wanneer ik geen 4K heb op netflix en het gebeurt altijd als ik eerst iets via KODI heb gekeken 8)7

Het komt echter niet altijd voor dus waarom het dan wel of niet voorkomt lijkt op willekeur
Dat lijk ik dus ook te ervaren. Morgen ga ik de 'auto change refresh-rate'-optie in SPMC uitzetten zodat SPMC/Kodi altijd de refresh-rate van de Shield gebruikt. Wellicht dat dat het probleem (voorlopig) oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Ik lees nu net jouw bericht en ik kan het 100% beamen. Alles wat je beschrijft, klopt. Ik moest alleen na het terugzetten van de refresh-rate naar 60Hz, de Shield opnieuw opstarten. Nu het opnieuw opstarten heb ik 'mijn' 4K weer terug. De refresh-rate weer naar 24Hz zetten gaf me (gelukkig) nog steeds de 4K optie.

Ik wil dit dus ook melden bij Netflix/Nvidia. Wellicht kan je me eventueel je case-nr geven zodat ik daarnaar kan refereren?
Mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Ook niet met de update.
Wat jij schrijft met dat je de Shield restart en je cache data wist van de Netflix app klopt maar deels. Netflix in 4K is enkel te bekijken met een output van 4k @60Hz. Wanneer jij je output terug zet naar 4k @23,976 Hz en je netflix opent zie je inderdaad wel de 4K optie, echter speelt netflix dan niet in 4k af. De playback optie staat er nog wel (omdat je je cache geheugen nog niet hebt geleegd). De judder is dan verdwenen maar je output is slechts 1080p ipv 4k. Wanneer je je cache geheugen van netflix wist en de shield opnieuw start in de 4k 23,976Hz output is ook je 4k playback in netflix weer verdwenen....

Mijn case loopt nog steeds bij Nvidia en ze hebben het doorgestuurd naar level 2 waar ik al weken mee in contact ben met Ray. Mijn case/subject: [200211963] Unable to watch NetFlix in 4K [Incident: 160609-000002] Ik heb daarnaast ook nog wat andere dingen ontdekt. Mijn laatste mail naar Nvidia van afgelopen week, heb nog geen response gehad:

= = = = = =
Thanks for your reply! No problem about the delay. Yeah I already thought that the video clips doesn't replicate the jerky playback because our phones are recording in a different FPS than the Shield and/or television. About the smooth motion, I use Philips televisions for years now. This is a high end 9 series with the Perfect Pixel Ultra HD chip. In Philips tv's this is called "Perfect Natural Motion" and I always set this setting to medium or high. But this is no difference.

In previous e-mails I once said that my mom, dad and brother also have the Nvidia Shield and also exprecience the same problems with different tv's. So I can confirm this is not a problem from the tv.

I also want to confirm that I have experienced this very same problem with some youtube movies.

For example:
https://youtu.be/QsH5CWd_pBM

This 4k movie is playing very smooth on the Shield with the 4k 23,976Hz output.

But another example:
https://youtu.be/ez2zznIr1xQ

I cant get it done to watch this clip in a smooth playback. I've checked this on the following outputs:

1080p @60hz
4k @60hz
4k @59,94hz
4k @50hz
4k @23,976hz

None of these outputs gives a smooth playback. When I watch this clip on my pc, laptop, galaxy S5 or galaxy S7 there is no stuttering or jerky playback. But on the Shield this and MANY OTHER youtube clips are very jerky and stuttering.

So maybe you can simulate these youtube clips in the lab...??

And as last, I went to the USA 4 times now. From all these trips I have filmed and made a vacation movie. I have watched these clips a lot on my previous media player (Lacie Lacinema Classic HD) with very smooth playback on 1080p 50hz output. The movie is made in 25 fps so on the 50hz output I had a very smooth playback with the LaCinema. I last checked these movies on the shield with different programs such as Kodi, SPMC and the standard video player. Also tested with all possible video outputs on the Shield but i don't get the smooth playback where I was used to be on the LaCinema mediaplayer... even on the 4k 50hz output... the picture is restless for your eyes....

So maybe this extra information helps you.

Other movies or series on 4k 23,976 playing with Kodi or SPMC are no problem and playing very smooth as it should be!
= = = = = =

Wellicht kun jij ook deze 2 youtube video's eens testen op je Shield met de outputs zoals hierboven omschreven om te kijken of jij exact hetzelfde ervaart als ik.
Dat lijk ik dus ook te ervaren. Morgen ga ik de 'auto change refresh-rate'-optie in SPMC uitzetten zodat SPMC/Kodi altijd de refresh-rate van de Shield gebruikt. Wellicht dat dat het probleem (voorlopig) oplost.
Waar staat deze optie dan? Staat deze automatisch aan of automatisch uit? Heb hier nog wel eens naar gezocht maar kreeg bij mijn vakantie film niet het gewenste resultaat, daar waar hij op mijn oude Lacie Mediaspeler wel vloeiend afspeelde.

[ Voor 10% gewijzigd door koffieboontje op 17-07-2016 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
koffieboontje schreef op zondag 17 juli 2016 @ 00:23:
[...]

Mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Ook niet met de update.
Wat jij schrijft met dat je de Shield restart en je cache data wist van de Netflix app klopt maar deels. Netflix in 4K is enkel te bekijken met een output van 4k @60Hz. Wanneer jij je output terug zet naar 4k @23,976 Hz en je netflix opent zie je inderdaad wel de 4K optie, echter speelt netflix dan niet in 4k af. De playback optie staat er nog wel (omdat je je cache geheugen nog niet hebt geleegd). De judder is dan verdwenen maar je output is slechts 1080p ipv 4k. Wanneer je je cache geheugen van netflix wist en de shield opnieuw start in de 4k 23,976Hz output is ook je 4k playback in netflix weer verdwenen....
Dat wist ik niet. Het schijnt dat je in Netflix kan controleren in welke resolutie hij aan het streamen is door een toetsenbord aan te sluiten en op F8 te drukken tijdens het streamen. Ik ga dat vandaag nog ff proberen.

Edit: Ik heb inmiddels de afspeelresolutie kunnen checken en je hebt gelijk, 1080p :( . Dat is lekker ^$^#$. Hopelijk gaat Nvidia/Netflix er ook echt wat mee doen.
Mijn case loopt nog steeds bij Nvidia en ze hebben het doorgestuurd naar level 2 waar ik al weken mee in contact ben met Ray. Mijn case/subject: \[200211963] Unable to watch NetFlix in 4K [Incident: 160609-000002] Ik heb daarnaast ook nog wat andere dingen ontdekt. Mijn laatste mail naar Nvidia van afgelopen week, heb nog geen response gehad:

= = = = = =
Thanks for your reply! No problem about the delay. Yeah I already thought that the video clips doesn't replicate the jerky playback because our phones are recording in a different FPS than the Shield and/or television. About the smooth motion, I use Philips televisions for years now. This is a high end 9 series with the Perfect Pixel Ultra HD chip. In Philips tv's this is called "Perfect Natural Motion" and I always set this setting to medium or high. But this is no difference.

In previous e-mails I once said that my mom, dad and brother also have the Nvidia Shield and also exprecience the same problems with different tv's. So I can confirm this is not a problem from the tv.

I also want to confirm that I have experienced this very same problem with some youtube movies.

For example:
https://youtu.be/QsH5CWd_pBM

This 4k movie is playing very smooth on the Shield with the 4k 23,976Hz output.

But another example:
https://youtu.be/ez2zznIr1xQ

I cant get it done to watch this clip in a smooth playback. I've checked this on the following outputs:

1080p @60hz
4k @60hz
4k @59,94hz
4k @50hz
4k @23,976hz

None of these outputs gives a smooth playback. When I watch this clip on my pc, laptop, galaxy S5 or galaxy S7 there is no stuttering or jerky playback. But on the Shield this and MANY OTHER youtube clips are very jerky and stuttering.

So maybe you can simulate these youtube clips in the lab...??

And as last, I went to the USA 4 times now. From all these trips I have filmed and made a vacation movie. I have watched these clips a lot on my previous media player (Lacie Lacinema Classic HD) with very smooth playback on 1080p 50hz output. The movie is made in 25 fps so on the 50hz output I had a very smooth playback with the LaCinema. I last checked these movies on the shield with different programs such as Kodi, SPMC and the standard video player. Also tested with all possible video outputs on the Shield but i don't get the smooth playback where I was used to be on the LaCinema mediaplayer... even on the 4k 50hz output... the picture is restless for your eyes....

So maybe this extra information helps you.

Other movies or series on 4k 23,976 playing with Kodi or SPMC are no problem and playing very smooth as it should be!
= = = = = =

Wellicht kun jij ook deze 2 youtube video's eens testen op je Shield met de outputs zoals hierboven omschreven om te kijken of jij exact hetzelfde ervaart als ik.
Ik heb een topic aangemaakt op geforce.com: https://forums.geforce.co...ix-4k-and-apps-like-spmc/ . Wellicht dat Nvidia daar ook reageert.

Verder zal ik vandaag proberen om de twee Youtube filmpjes te bekijken op de Shield om te zien of ik hetzelfde ervaar.
Waar staat deze optie dan? Staat deze automatisch aan of automatisch uit? Heb hier nog wel eens naar gezocht maar kreeg bij mijn vakantie film niet het gewenste resultaat, daar waar hij op mijn oude Lacie Mediaspeler wel vloeiend afspeelde.
De setting kan je hier vinden (Kodi en/of SPMC): http://kodi.wiki/view/Settings/Videos#Playback

Overigens schijnt er wel een issue in Android TV 6 te zitten: De gehele HDMI video-chain MOET minimaal HDMI2.0 zijn. Als er een HDMI1.4 device aangekoppeld is - bv je TV -, dan werkt deze optie niet. Dit probleem wordt schijnbaar opgelost in Android Nougat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Dat wist ik niet. Het schijnt dat je in Netflix kan controleren in welke resolutie hij aan het streamen is door een toetsenbord aan te sluiten en op F8 te drukken tijdens het streamen. Ik ga dat vandaag nog ff proberen.

Edit: Ik heb inmiddels de afspeelresolutie kunnen checken en je hebt gelijk, 1080p :( . Dat is lekker ^$^#$. Hopelijk gaat Nvidia/Netflix er ook echt wat mee doen.
Hoe heb je dit kunnen checken? Ik weet bijvoorbeeld dat je via de PS4 via netflix met een bepaalde knop idd links bovenin in het klein de resolutie ziet staan. Via de Shield krijg ik dat niet voor elkaar. Maar heb je dit dus gedaan door een toetsenbord met USB aan de Nvidia Shield te hangen? Wel mooi dat je dit hebt kunnen bevestigen, ik vermoede het alleen omdat die "4k Ultra HD" playback optie alleen zichtbaar bleef als je je cache geheugen nog niet had gewist. Zodoende leek het inderdaad dat je ineens 4k beeld had met een vloeiende 23,976Hz output maar dit is dus niet zo. Wel vloeiend beeld, echter maar in 1080p.
Verder zal ik vandaag proberen om de twee Youtube filmpjes te bekijken op de Shield om te zien of ik hetzelfde ervaar.
Ja ben erg benieuwd hoe ze bij jou lopen. Vooral dat filmpje met de treinrit heb ik als voorbeeld genomen omdat je daar eigenlijk een continu eenzelfde bewegend beeld hebt waardoor je die "stuttering" goed kunt waarnemen. Dat filmpje draait op een telefoon, tablet of pc/laptop gewoon heel vloeiend.
De setting kan je hier vinden (Kodi en/of SPMC): http://kodi.wiki/view/Settings/Videos#Playback

Overigens schijnt er wel een issue in Android TV 6 te zitten: De gehele HDMI video-chain MOET minimaal HDMI2.0 zijn. Als er een HDMI1.4 device aangekoppeld is - bv je TV -, dan werkt deze optie niet. Dit probleem wordt schijnbaar opgelost in Android Nougat.
Thanks! Heb even gekeken maar je hebt dus 2 opties:

1. Adjust display refresh rate to match video
2. Sync playback to display

Echter deze 2e optie heb ik niet in KODI beschikbaar (instellingsniveau staat op Expert) In SPMC heb ik deze optie wel. Ik had namelijk in KODI optie 1 al eens geprobeerd echter zonder resultaat. Heb gister avond nog even optie 2 in SPMC geprobeerd.

Resultaat: precies de juiste framesnelheid en dus vloeiend beeld, echter het geluid gaat van langzaam naar snel naar normaal en weer terug naar snel/langzaam. Oftewel de audio afspeelsnelheid lijkt elke 30 seconde een aantal keer te veranderen naar een afspeelsnelheid van x0,99 / x1,00 / x1,01. Dus dit klopt niet. Heb ook geprobeerd mijn vakantie film af te spelen met de standaard videospeler van android maar ook deze loopt niet soepel.

Hierna nog gedownload:
- VLC for android
- MX player
- Archos video player

Met VLC en MX player ook wel tig verschillende modes geprobeerd maar zonder gewenst resultaat. Met de Archos player wel het juiste resultaat behaald nadat ik de optie "neem framesnelheid van beelscherm over" heb ingeschakeld. Kreeg echter geen geluid omdat standaard in dat programma nog niet de juiste audio codecs zaten. Gelukkig kon ik gratis een codec pack voor Archos downloaden. Nadat ik deze heb gedownload en heb getest heb ik pas het gewenste resultaat behaald: dus een framesnelheid van 25 fps met de juiste audio zonder dat de afspeelsnelheid continu blijft varieren.

Vind het echter wel vreemd dat:

1. Mijn oudere Lacie mediaspeler (die nu op slaapkamer staat) deze wel vloeiend afspeelt met een output van 1080p @50hz
2. Ik dus in de meest geavanceerde programma's die Android TV kent: Kodi/SPMC, dit niet voor elkaar kan krijgen.... en met Archos dus wel...?

[ Voor 14% gewijzigd door koffieboontje op 18-07-2016 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
koffieboontje schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:30:
[...]

Hoe heb je dit kunnen checken? Ik weet bijvoorbeeld dat je via de PS4 via netflix met een bepaalde knop idd links bovenin in het klein de resolutie ziet staan. Via de Shield krijg ik dat niet voor elkaar. Maar heb je dit dus gedaan door een toetsenbord met USB aan de Nvidia Shield te hangen? Wel mooi dat je dit hebt kunnen bevestigen.

[...]
Je kan een toetsenbord aansluiten op de Shield. Als je vervolgens een Netflix titel afspeelt en op F8 drukt, krijg je (oa) de afspeelresolutie te zien. Deze was bij mij 1080p voor een 4k titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouZou Dude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 21:06
[...]
= = = = = =
Even een opmerking ivm die Perfect Natural Motion, niet dat het je probleem zal oplossen maar het kan misschien verwarring voorkomen tijdens je testen. Namelijk, de 9109 kan geen PNM processing doen op 4K@50Hz of 4K@60Hz signalen. Dus je zal altijd judder zien met zo'n signaal als input (tenzij het video content is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Je kan een toetsenbord aansluiten op de Shield. Als je vervolgens een Netflix titel afspeelt en op F8 drukt, krijg je (oa) de afspeelresolutie te zien. Deze was bij mij 1080p voor een 4k titel.
Ahh oke thanks! Wist ik niet. Zal ik ook eens gaan proberen.
Heb in de tussentijd nog niets vernomen van Nvidia Support.
Had jij nog gekeken naar die 2 youtube filmpjes op die verschillende output modes?
Even een opmerking ivm die Perfect Natural Motion, niet dat het je probleem zal oplossen maar het kan misschien verwarring voorkomen tijdens je testen. Namelijk, de 9109 kan geen PNM processing doen op 4K@50Hz of 4K@60Hz signalen. Dus je zal altijd judder zien met zo'n signaal als input (tenzij het video content is).
Ja klopt! Ik vond het toen ik de Nvidia Shield had al vreemd dat ik ineens de optie Perfect Natural Motion niet meer kon gebruiken, dat menu was gewoon grijs en uitgeschakeld. Duurde een tijdje voordat ik daar achter was waar dat aan lag. En inderdaad met een output van 23,976hz is de PNM wel in te stellen. Maar met een output kijken van 50 of 60 Hz ziet er niet uit. De bewegingen zijn dan gewoon zo onrustig voor je ogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-03 14:56
Ik heb er helaas ook sinds een tijdje last van. Shield, 49pus7909, glas KPN 100mbit. 4k werkte eerder super met Netflix, nu alleen HD... :(

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
SpeedersPeugeot schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 19:33:
Ik heb er helaas ook sinds een tijdje last van. Shield, 49pus7909, glas KPN 100mbit. 4k werkte eerder super met Netflix, nu alleen HD... :(
Je geeft aan dat het eerst wel altijd gewerkt heeft?
Ik denk dat hij nooit heeft gewerkt en er alleen een "4K Ultra HD" playback optie stond maar je feitelijk naar 1080p stream zat te krijgen.
En neem aan dat je wel 4K kunt kijken nadat je je app data weer even helemaal leeg maakt en je output opnieuw naar 4K @60Hz zet? Maar dan heb je vermoedelijk ook last van stuttering...

Kun je nog eens testen. En probeer ook eens die youtube filmpjes die ik in mijn eerste post heb aangegeven. Ook benieuwd hoe die lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
koffieboontje schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 08:21:
[...]

Ahh oke thanks! Wist ik niet. Zal ik ook eens gaan proberen.
Heb in de tussentijd nog niets vernomen van Nvidia Support.
Had jij nog gekeken naar die 2 youtube filmpjes op die verschillende output modes?

[...]
Ik heb nu een paar dagen Netflix - OITNB - gekeken met de Shield op 4K/60Hz. Ik moet zeggen dat dat goed te doen is. Ja, je hebt wel wat last van micro-judder, maar het is niet storend. Nu heb ik nog niet gecontroleerd of ik daadwerkelijk een 4K stream krijg, dat ga ik vandaag doen.

Ook heb ik de bovengenoemde Youtube filmpjes gekeken en daar geldt voor mij dezelfde conclusie: wel wat micro-judder, maar niet storend.

Overigens heb ik geen idee waarom dit nu voor mij anders is, maar voorlopig ben ik weer wat blijer met de Shield :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Ik heb nu een paar dagen Netflix - OITNB - gekeken met de Shield op 4K/60Hz. Ik moet zeggen dat dat goed te doen is. Ja, je hebt wel wat last van micro-judder, maar het is niet storend. Nu heb ik nog niet gecontroleerd of ik daadwerkelijk een 4K stream krijg, dat ga ik vandaag doen.

Ook heb ik de bovengenoemde Youtube filmpjes gekeken en daar geldt voor mij dezelfde conclusie: wel wat micro-judder, maar niet storend.

Overigens heb ik geen idee waarom dit nu voor mij anders is, maar voorlopig ben ik weer wat blijer met de Shield :)
Hoe kan het bij jou dan ineens nu wel "naar wens" draaien?
Waar je eerst de judder storend vond is het nu ineens acceptabel geworden? :-) Benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Nu verschilt de ene serie op netflix wel wat met de andere serie qua framesnelheid. Dus misschien dat je inderdaad bij OITNB er minder last van hebt... Maar loopt hij ook zo met bijvoorbeeld Bloodline of Daredevil?

Aangaande die youtube filmpjes. Die ene in Slovenie met die sneeuw loopt alleen goed met een output van 23,976 Hz. Als je die op 50/60 Hz afspeelt heb je een en al judder. Dat andere filmpje met die treinrit, die krijg ik op geen enkele output soepel gedraaid.

En heb je inmiddels al met je toetsenbord (F8) gechecked of je nu daadwerkelijk naar een 3840x2160p resolutie zit te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
koffieboontje schreef op maandag 25 juli 2016 @ 08:36:
[...]

Hoe kan het bij jou dan ineens nu wel "naar wens" draaien?
Waar je eerst de judder storend vond is het nu ineens acceptabel geworden? :-) Benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Nu verschilt de ene serie op netflix wel wat met de andere serie qua framesnelheid. Dus misschien dat je inderdaad bij OITNB er minder last van hebt... Maar loopt hij ook zo met bijvoorbeeld Bloodline of Daredevil?

[...]
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. In de tussentijd heb ik wel enkele malen de Shield opnieuw opgestart door andere issues. Wellicht dat dat het een en ander 'gefikst' heeft. In eerste instantie was de serie 'Stranger Things' erg schokkerig met 4k/60Hz. Nu doet deze het goed genoeg. Ja, ik hebt nog steeds lichte micro-judder en zeer af en toe een dropped frame. Echter is er nu gewoon goed naar te kijken. Voor de zekerheid gecontroleerd met 'F8' en deze bevestigd dat ik de 4k stream te pakken heb. Andere series zoals House Of Cards en Marco Polo geven ook geen problemen op 4k.
koffieboontje schreef op maandag 25 juli 2016 @ 08:36:

[...]

Aangaande die youtube filmpjes. Die ene in Slovenie met die sneeuw loopt alleen goed met een output van 23,976 Hz. Als je die op 50/60 Hz afspeelt heb je een en al judder. Dat andere filmpje met die treinrit, die krijg ik op geen enkele output soepel gedraaid.

En heb je inmiddels al met je toetsenbord (F8) gechecked of je nu daadwerkelijk naar een 3840x2160p resolutie zit te kijken?
Vreemd. Bij mij lopen beide filmpjes goed op 4k/60Hz; zelfde beeld als Netflix op 4k.

Al met al ben ik nu redelijk tevreden maar ik houd het in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Vreemd. Bij mij lopen beide filmpjes goed op 4k/60Hz; zelfde beeld als Netflix op 4k.

Al met al ben ik nu redelijk tevreden maar ik houd het in de gaten.
Kun je ook eens kijken welke versie je nu op je Shield hebt draaien?
Het kan namelijk in de praktijk niet zo zijn dat je een youtube filmpje met een bron op 23,976 Hz met een output van 60 Hz soepel loopt.

Het eerste filmpje met die sneeuw in Slovenie die draait perfect met een output van 23,976 Hz omdat de bron ook die output heeft. Echter met die trein krijg ik hem echt op geen enkele output soepel draaiende. Kijk je deze filmpjes wel via de youtube app of kijk je deze met een of andere add-on in cody waar je misschien nog iets met refresh rate hebt aangepast?

Er waren in dit topic onlangs meer mensen die dus exact hetzelfde probleem ervoeren als ik deed. heb daar verder ook niets meer van vernomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
koffieboontje schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:06:
[...]

Kun je ook eens kijken welke versie je nu op je Shield hebt draaien?
Het kan namelijk in de praktijk niet zo zijn dat je een youtube filmpje met een bron op 23,976 Hz met een output van 60 Hz soepel loopt.
Ik denk dat dat ook afhangt hoe goed je TV dit weer kan geven. Zoals ik al zei, ik heb wel micro-judder (het is dus niet super vloeiend) maar het is minimaal. Zo minimaal, dat het mij niet stoort. Overigens draait de Shield op v3.2 en ik gebruik Google Cast om de links van jou te openen in de youtube app van de Shield.
koffieboontje schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:06:
[...]
Kijk je deze filmpjes wel via de youtube app of kijk je deze met een of andere add-on in cody waar je misschien nog iets met refresh rate hebt aangepast?
Zoals aangeven bekijk ik de filmpjes in youtube via Google Cast. Mijn TV bevestigd dat de frame-rate 60p is voor deze filmpjes. Er wordt dus niet naar een andere frame-rate geswitched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
  • Laatst online: 27-03 15:06
Ik heb hier ook last van, ik kijk tegenwoordig niet zoveel netflix dus t viel me pas laat op. Na een reboot is netflix weer 4k/hdr. Is er al een antwoord gekomen van Netflix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
Hmm, bij mij is Netflix ook weer 4k. Ik heb een Philips 49PUS7909 en op HDMI1 zit de Shield gekoppeld; op 60hz geeft die een groene flikkering weer, aangemeld via Philips; ik zou maar terug moeten naar 30hz, dat werkt ook prima gaven ze aan. Ik vond dit een raar antwoord want volgens de specs moet de TV het kunnen, maar goed; Shield teruggezet op 23hz, 30hz kan niet. Dan is wel opeens de 4k optie verdwenen merkte ik op de Shield. Maar daar kwam ik pas later achter, dus ik had al contact gehad met Netflix; alles bleek goed te staan. Later kwam ik erachter dat in het configuratieoverzicht van Netflix op de Shield een lijst met items staat waarbij 4k uitgezonden wordt op 30hz. Dus als mijn TV op 23hz staat ingesteld zou het kunnen dat de 4k optie niet mogelijk is, terugzetten naar 60hz, tijdelijk een groene flikkering en dan op 23hz terugzetten laat de 4k optie bestaan, dus dan is uit de lijst met 4k films/series iets te kiezen en dan speelt die ook daadwerkelijk op 4k weer af, top!

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Hier is het ook weer hit and miss...

Nu net weer wel gewoon 4K (shield op 60hz) en even een film gestart en F8 geeft inderdaad 2160!
Dus dat lijkt weer goed...

De shield gaat naar de SR5010 en die gaat naar HDMI poort 4 (ARC) op mijn sony tv

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke
  • Laatst online: 10-08 09:06
Ik heb hier hetzelfde probleem maar als ik netflix op mijn samsung 4k tv start heb ik altijd netjes 4k uhd ik denk dat het toch echt een bug in des hield is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
SpeedersPeugeot schreef op vrijdag 2 september 2016 @ 08:48:
Hmm, bij mij is Netflix ook weer 4k. Ik heb een Philips 49PUS7909 en op HDMI1 zit de Shield gekoppeld; op 60hz geeft die een groene flikkering weer, aangemeld via Philips; ik zou maar terug moeten naar 30hz, dat werkt ook prima gaven ze aan. Ik vond dit een raar antwoord want volgens de specs moet de TV het kunnen, maar goed; Shield teruggezet op 23hz, 30hz kan niet. Dan is wel opeens de 4k optie verdwenen merkte ik op de Shield. Maar daar kwam ik pas later achter, dus ik had al contact gehad met Netflix; alles bleek goed te staan. Later kwam ik erachter dat in het configuratieoverzicht van Netflix op de Shield een lijst met items staat waarbij 4k uitgezonden wordt op 30hz. Dus als mijn TV op 23hz staat ingesteld zou het kunnen dat de 4k optie niet mogelijk is, terugzetten naar 60hz, tijdelijk een groene flikkering en dan op 23hz terugzetten laat de 4k optie bestaan, dus dan is uit de lijst met 4k films/series iets te kiezen en dan speelt die ook daadwerkelijk op 4k weer af, top!
Ik heb dezelfde tv en loop ook tegen dit probleem aan. Ik krijg Netflix echter met geen enkele mogelijk op 4K.
Ingang is HDMI 1, kabel is ook geschikt voor UHD 60Hz, abbo is ook goed. Je hebt het er over dat je de tv op 23Hz kan zetten. Hoe doe je dat dan? Het is toch de Shield die de frequentie aanstuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
Via instellingen, maar dan wel een reboot, daarna die je 4k in Netflix verschijnen...

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
Overigens, inmiddels Philips terug naar leverancier onder Philips garantie: mooie curved lg OLED voor in de plaats gezet!

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Edje040 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 23:11:
[...]

Ik heb dezelfde tv en loop ook tegen dit probleem aan. Ik krijg Netflix echter met geen enkele mogelijk op 4K.
Ingang is HDMI 1, kabel is ook geschikt voor UHD 60Hz, abbo is ook goed. Je hebt het er over dat je de tv op 23Hz kan zetten. Hoe doe je dat dan? Het is toch de Shield die de frequentie aanstuurt?
Ik heb het probleem nog steeds niet opgelost. Maar ben er waarschijnlijk wel achter waar dit aan ligt. Deze tv ondersteunt op de een of andere manier niet volledig de 4k 60fps resolutie. Althans, niet met de beeldverbeteraars. Gister bij een vriend van me gekeken die sinds afgelopen week in bezit was van de Philips 55PUS7101. Op zowel de netflix app van de tv als op de PS4 Pro werkte Netflix is 4k super vloeiend. Verschil hierin met de 65PUS9109 is dat op de 7101 de beeldverbeteraars wel zijn in te schakelen op een resolutie van 4k @60 fps. Daar heeft dit alles gewoon mee te maken! Je zou zeggen dat dit met een firmware update te realiseren moet zijn, maar vraag me af of dat kan als het paneel er niet geschikt voor is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:15
Bump.

Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden? Ik ervaar hetzelfde probleem met een shield, icm een LG Oled C7 en n Marantz 5010. Via de netflix app op de tv krijg ik 4K streams. Via de shield niet. Het ligt dus niet aan netflix of de internetsnelheid (ziggo bekabeld 200/20mb). Het probleem zit dus bij de shield. Het heeft overigens wel gewerkt en soms krijg ik een 4K stream op de shield, maar veelal niet. Beetje hit and miss. Trucjes hierboven al geprobeerd, maar werkt niet.

Edit: ik lees op het geforce forum dat dit een bug is in de shield 5.1 firmware. Volgens mij draaien we onderhand al 6.3 en het probleem is er dus nog steeds.....

[ Voor 14% gewijzigd door Hulleman op 07-02-2018 23:04 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Vervolg op hierboven. Contact gehad met nvidia. Ze gaven aan on de shield rechtstreeks te verbinden met de tv. Et voila, 4K playback via netflix. Nu is de shield weer op de marantz aangesloten en ook nu heb ik 4K playback. Nu is het zo dat ik de ene keer wel 4K heb en de andere keer niet (via receiver). Als ik de shield rechtsteeks op de tv aansluit lijkt het erop alsof ik constant 4K playback heb. Bij Nvidia geven ze aan dat het mogelijk ligt aan een mogelijk HDCP issue met de marantz. Lijkt me vreemd, aangezien ik met andere randapparatuur geen problemen heb met 4K HDR etc (ps4pro bijvoorbeeld). Iemand een idee?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Nieuwe update.
Ik ben al een maand aan het mailen met de nVidia Customer Care en ik zit al een tijdje in de level 2 technical support. We zijn mogelijk achter het probleem gekomen waarom de Netflix app van mijn Shield soms wel en soms geen 4K tag laat zien.

De Shield, of de Netflix app, doet softwarematig een check of de aangesloten apparatuur 4K en HDR ondersteunt. Als dat het geval is en je hebt het juiste abonnement, dan laat Netflix bij 4K content de "Ultra HD 4K" zien. Als ik mijn Shield uitzet gaat ie altijd in de slaapstand. Als ik em aanzet wordt ie dus wakker vanuit de slaapstand. In 9 van de 10 gevallen heb ik daarna geen 4K playback meer in Netflix. Als ik de Shield opnieuw opstart heb ik altijd 4K playback. Blijkbaar verliest de Shield een signaal die aangeeft dat mijn TV 4K ondersteunt als ie slaapt en pakt dit niet op als ik de Shield wakker maak. HDR werkt altijd. De cache leeggooien heeft geen impact.

Overige apps op de Shield (YouTube, Plex) of andere apparatuur (Ps4Pro) hebben geen problemen met 4K weergave. Het is dus een Netflix feestje.

Bovenstaande is het geval met de Shield aan mijn receiver (Marantz 5010) en direct aan de TV (LG OLED C7). Wat ik begreep gaan ze kijken hoe dit probleem verholpen kan worden, maar de kans bestaat dat ik er mee moet leven.... kijken wat nVidia dan voor me kan regelen, omdat het gewoon super irritant is.

Als de oplossing gevonden is meld ik me weer. Er zijn vast meer mensen met dit probleem die mogelijk gebaat zijn bij een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerray2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
Hier ook perikelen met shield en 4K, raar dat er nog niet meer reacties zijn...
Op mijn tv (panasonic 50CX800 geeft netflix direct 4k en hdr weer), via shield (rechtstreeks op tv of via receiver) geen 4K te bespeuren... morgen nieuwe receiver installeren (marantz sr7012) eens zien wat het dan geeft...

update : probleem gevonden hdcp instelling stond op 1.4, op 2.2 gezet en blob het ging ;-)

[ Voor 13% gewijzigd door Powerray2 op 27-05-2018 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
@Powerray2, mooi dat je probleem is opgelost. HDCP 2.2 is inderdaad handig voor 4K playback :)
Mijn probleem is nog steeds niet opgelost en ligt nog bij de nvidia customer care. Krijg vrij regelmatig een update van ze. De enige oplossing voor nu is het herstarten van de shield, waardoor de shield/receiver/tv onderling HDCP 2.2 snappen. Vervelend, maar niet heel erg. Een herstart duurt 30 sec ofzo.

Maar wat je zegt, ben wel verbaasd dat ik de enige ben met dit probleem, terwijl op het internet voldoende problemen hierover te vinden zijn. Oplossingen dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Powerray2 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 18:29:
Hier ook perikelen met shield en 4K, raar dat er nog niet meer reacties zijn...
Op mijn tv (panasonic 50CX800 geeft netflix direct 4k en hdr weer), via shield (rechtstreeks op tv of via receiver) geen 4K te bespeuren... morgen nieuwe receiver installeren (marantz sr7012) eens zien wat het dan geeft...

update : probleem gevonden hdcp instelling stond op 1.4, op 2.2 gezet en blob het ging ;-)
Even een schopje. Ik ben er achter gekomen dat de shield nog een ander probleem geeft met Netflix. Ik kwam erachter dat mijn Shield soms wel de 4K tag in Netflix laat zien, maar doodleuk 480p weergeeft. Soms wordt dat verbeterd naar 720p, 1080p en uiteindelijk naar 2160p. Alsof de Shield even moet opwarmen ofzo. Nee, het ligt niet aan de verbinding. Netflix haalt 190mb/s.

Dit probleem (net als het andere probleem wat ik heb en nog niet is opgelost) heeft alleen de Shield. Netflix via de tv (LG C7) of Ps4Pro draait echt als een zonnetje.

Herkennen andere mensen dit? Begin me steeds meer te irriteren aan de Shield icm Netflix. De Shield gebruik ik ook nog voor Plex en Kodi, maar eens kijken of Plex fatsoenlijk via de PS4pro draait. Kan de Shield de container in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_me
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-09 18:42
Schopje.

Ook hier problemen met Netflix 4K verbinden.
Netflix kijkt met opstarten wat voor device het verbinding mee maakt en beslist dan of er wel of geen 4K content afgespeeld mag/kan worden.

Ik heb de shield via een HDCP2.2 compliant device (Marantz SR7020) aangesloten en Netflix vertikt het om 4K content weer te geven ( bij alle series staat HD IPV 4K).
Indien ik mijn shield rechtstreeks op de TV aansluit werkt het als een zonnetje en is het 4K logo gewoon zichtbaar.

Zijn er meer mensen die problemen hebben met een soortgelijke setup?

Via mijn tv aangesloten laten gaat hem niet worden omdat mijn tv geen Dloby Atmos passthrough heeft op zn ARC, daar is deze Samsung 4K tv te oud voor helaas.

Benieuwd of er een oplossing voor is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
martijn_me schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:42:
Ook hier problemen met Netflix 4K verbinden.
Netflix kijkt met opstarten wat voor device het verbinding mee maakt en beslist dan of er wel of geen 4K content afgespeeld mag/kan worden.

Ik heb de shield via een HDCP2.2 compliant device (Marantz SR7020) aangesloten en Netflix vertikt het om 4K content weer te geven ( bij alle series staat HD IPV 4K).
Indien ik mijn shield rechtstreeks op de TV aansluit werkt het als een zonnetje en is het 4K logo gewoon zichtbaar.

Zijn er meer mensen die problemen hebben met een soortgelijke setup?
Benieuwd of er een oplossing voor is!
Je hebt dus hetzelfde probleem als ik icm een shield, ,Marantz 5010 en LG Oled C7. Ik heb heel lang in de nvidia customer support level 2 hiervoor gezeten. Ik heb zeker 4 maand over en weer met ze gemaild hierover. Op een gegeven moment zijn ze maar gestopt met het geven van support, omdat ze niet weten hoe dit opgelost moet worden. Het lijkt een handshake probleem te zijn, waarbij de Netflix app van shield via HDMI niet doorkrijgt dat je een 4K compatible tv/receiver hebt. HDR werkte bij mij altijd. Het is ook alleen met Netflix en niet met andere apps.

Bij mij gaat het de laatste tijd goed. Heel af en toe zie ik alleen HD tags terwijl ik weet dat de serie 4K moet zijn (breaking bad / better call saul gebruik ik hier altijd voor). Dan start ik de shield opnieuw op en dan heb ik altijd weer de 4K tag en geeft Netflix ook in 2160p weer (check via F8). Het lijkt erop alsof de shield vanuit zijn slaapstand (echt uit gaat ie niet) het signaal naar de reciever/tv verliest dat de apparatuur 4K compatible is, waardoor Netflix alleen de HD tag weergeeft.

Wat kun je doen? Niet zoveel denk ik. Probeer eens of het probleem verholpen is als je de shield opnieuw opstart. Doe ook meteen de melding bij de customer service van nvidia. Hoe meer meldingen hoe sneller ze naar een oplossing gaan kijken.

[ Voor 32% gewijzigd door Hulleman op 11-03-2019 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_me
Thanks voor je reply Hulleman, heb jij contact gegevens toevallig? Het is inderdaad alleen met Netflix, dus een bugje in de Netflix app lijkt me dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
martijn_me schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:04:
Thanks voor je reply Hulleman, heb jij contact gegevens toevallig? Het is inderdaad alleen met Netflix, dus een bugje in de Netflix app lijkt me dan.
Nee eerder een hdcp probleem tussen tv avr en shield, als app bug was geweest hadden er wel meer last van moeten hebben.

Hier werkt trouwens wel prima shield -> onky -> loewe connect uhd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
martijn_me schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:04:
ff op de website van nvidia zoeken naar contactgegevens nvidia customer care. Dan krijg je vanzelf instructies van die gasten om eea met je shield door te sturen.

Edit: hierbij: Nvidia Customer Care <nvhelp@nvidia.com>
Mijn ticketnummer was Incident: 180208-000001. Mag je wat mij betreft naar verwijzen, aangezien het om hetzelfde probleem gaat.

Wat @devil-strike zegt, het is een HDCP dingetje en geen softwarematige bug. Wellicht gaat er iets in de HDMI handshake niet helemaal lekker. Ik heb het alleen als de shield uit een langere slaapsessie komt.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 11-03-2019 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn_me
Update over mijn probleem met de Nvidia Shield met Netflix:

Nou na een hoop heen en weer gemail gooien ze de handoek in de ring bij Nvdia:

You would have to contact the receiver manufacturer and ask them. Since the shield is working when directly connected to the tv, there isn't any issue with the functionality on the shield end of things.

I don't know what the specific problem is with the receiver/hdcp/passthrough so I can't really comment on whether or not it can be fixed with a firmware update.

NVCC-

Maareens bij Marantz gaan kijken voor support...wordt vervolgd denk ik!

[ Voor 6% gewijzigd door martijn_me op 20-03-2019 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-09 10:23
For what it's worth: Ik heb het ook al heel lang met mijn Marantz SR6010 icm Nvidia Shield. Reboot v/d shield en netflix heeft weer 4k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:08
Ik kijk tegenwoordig Netflix via een Kodi add-on op m'n Shield (NB: werkt alleen in Kodi 18.x):

https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=329767

Meest recente versie is 0.14 beta 23 en is hier te vinden:

https://www.mediafire.com...etflixAddon#tnu4623j66c66

Er zit een optie in om HDCP 2.2 te forceren.

Grootste voordelen: refresh rate switching en eigen subtitle settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
BaSsDruM schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:04:
For what it's worth: Ik heb het ook al heel lang met mijn Marantz SR6010 icm Nvidia Shield. Reboot v/d shield en netflix heeft weer 4k.
Lijkt dus idd iets mis te gaan in de HDCP (handshake?) tussen receiver en shield als de shield uit de slaapstand komt. Ik heb het ook met een Marantz 5010. Reboot shield en het is altijd opgelost.

Oplossing: nvidia zou de uitknop van de shield niet zo moeten verbergen en gewoon naast de settingsknop moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_me
Mr Magic, zou mooi zijn als dat goed werkt.
Ik ga het uit proberen, thanks man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Mr Magic schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:08:
Ik kijk tegenwoordig Netflix via een Kodi add-on op m'n Shield (NB: werkt alleen in Kodi 18.x):

https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=329767

Meest recente versie is 0.14 beta 23 en is hier te vinden:

https://www.mediafire.com...etflixAddon#tnu4623j66c66

Er zit een optie in om HDCP 2.2 te forceren.

Grootste voordelen: refresh rate switching en eigen subtitle settings
Maar geen 4k door widevine, of hebben ze dit al opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:08
@martijn_me Een Nederlandse gebruiker op het Kodi-forum vroeg me ooit naar mijn configuratie voor deze situatie, dus ik zal mijn antwoord hier nog even herhalen :)

Mijn instellingen op de Shield:
  • HDMI output op 4K 59.54 Hz
  • Color space op BT2020 10-bit YUV420 (moet eigenlijk BT2020 12-bit YUV422 zijn, anders krijg je geen 24 Hz, maar Kodi schakelt daar zelf naartoe blijkbaar)
Instellingen Videoplayer Inputstream addon (versie 2.3.15):
  • Stream Selection: Auto
  • Media: All
  • Override HDCP Status: Enabled
  • Ignore Display Resolution: Enabled
Instellingen Netflix addon onder Expert (versie 0.14 Beta 23):
  • Use Dolby Sound: Enabled (als je DD+ 5.1 audio streams wilt)
  • Enable VP9 profiles: Disabled
  • Enable HEVC profiles: Enabled
  • Enable HDR profiles: Enabled (als je TV HDR aankan)
  • Force support of HDCP 2.2: Enabled
De ESN heb ik op Set Automatically laten staan en dat werkt gewoon.

De resolutie van Kodi zelf heb ik op 1920x1080 59.94 Hz staan, omdat ik niet wil dat de Shield 1080p materiaal upscalet. Voor 4K materiaal schakelt Kodi vanzelf naar de juiste resolutie en refresh rate.

Verder heb ik binnen Kodi onder Player Settings -> Language de Preferred audio language op English gezet en de Preferred subtitle language op Dutch.

@devil-strike Ja, 4K werkt gewoon met die 0.14 beta's (op een Shield althans, Widevine support is afhankelijk van je device. Op bijv. Win 10 is het ook werkend te krijgen heb ik gelezen).

[ Voor 6% gewijzigd door Mr Magic op 22-03-2019 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Ok top, heb die plugin altijd gebruikt ism libreelec en intel atom soc, maar door software decoding werkte dat niet echt lekker.

Zometeen dan maar eens kloten ermee op me shield 2017 model, bedankt.

Edit//

Nou dat ging makkelijk, plugin installeren inputplugin aanzetten en gaan in 4k.

[ Voor 25% gewijzigd door devil-strike op 22-03-2019 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_me
Het was niet mijn versterker ben ik inmiddels achter. Na de Netflix voor Kodi addon geinstalleerd te hebben werkte het nog steeds niet. Dus eerst maar eens (tegen beter weten in) echte hi speed hdmi 2.0 kabel bestelt om die inkopper meer eens uit te sluiten. Vanmiddag de hi speed met engelenhaar bekleedde kabel aangesloten en nog niet werken 😠 dus terug naar af en de shield los op mijn tv aan gesloten.

Ook zo werkte 4k content niet meer! Snapte er niks meer van.
Dus maar 1 voor 1 de hdmi poorten van mijn tv af.
Het ding wilde alleen op hdmi 3 welke een mhl poort is (?) continu netjes stabiel binnen Netflix 4k content detecteren en afspelen.

Hierna mijn av receiver op diezelfde poort gehangen en de Shield weer op mijn versterker.

Werken als de brandweer.

Kennelijk is de shield dus heel erg kieskeurig met hdcp verbindingen opzetten.
Kodi geeft de voorkeur aan 1080p met atmos geluid, de originele app 4k content met 5.1 geluid.

Tv is overigens een Samsung 48hu7500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Je moet niet uitgaan van de 1080p/4k icoontjes in Netflix kodi app, ongeacht content daar staat altijd 1080p, als je 4k stream opent zie je onder videosettings de resolutie van de stream, hier gewoon dus netjes 4k met atmos waneer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_me
Inderdaad, net even gechecked, 4k met Dolby Atmos :-) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

martijn_me schreef op maandag 25 maart 2019 @ 19:04:
Het was niet mijn versterker ben ik inmiddels achter. Na de Netflix voor Kodi addon geinstalleerd te hebben werkte het nog steeds niet
Je hebt op een Shield de addon niet nodig. Je kan gewoon vanuit Kodi de android netflix app opstarten. Sluit je die weer dan ben je terug in Kodi

[ Voor 7% gewijzigd door Ortep op 04-04-2019 09:55 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hulleman schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:59:
[...]

Even een schopje. Ik ben er achter gekomen dat de shield nog een ander probleem geeft met Netflix. Ik kwam erachter dat mijn Shield soms wel de 4K tag in Netflix laat zien, maar doodleuk 480p weergeeft. Soms wordt dat verbeterd naar 720p, 1080p en uiteindelijk naar 2160p. Alsof de Shield even moet opwarmen ofzo. Nee, het ligt niet aan de verbinding. Netflix haalt 190mb/s.

Dit probleem (net als het andere probleem wat ik heb en nog niet is opgelost) heeft alleen de Shield. Netflix via de tv (LG C7) of Ps4Pro draait echt als een zonnetje.

Herkennen andere mensen dit? Begin me steeds meer te irriteren aan de Shield icm Netflix. De Shield gebruik ik ook nog voor Plex en Kodi, maar eens kijken of Plex fatsoenlijk via de PS4pro draait. Kan de Shield de container in.
Is volgens mij meer een Netflix dingetje. De app op mijn TV trekt soms ook niet gelijk door naar 16mbps streaming. Als ik de app dan even herstart, dan is het allemaal opeens weer prima.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnClark
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 25-02 08:19
Zelfde probleem:
Nvidia Shield Pro (2019)
Samsung Soundbar HW-Q900T
Op oudere Samung TV via ARC HDMI-4

Met Netflix wel Atmos maar geen UHD :(

TV geeft wel aan dat de Shield op 4K staat.
Plex ook geen probleem.

Shield Netflix met F8 geeft aan 4,74 mbps 1080p en Atmos bij 4K programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnClark
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 25-02 08:19
De Soundbar heeft twee HDMI ingangen. ;)
Heb nu de Shield, maar ook de Ziggo Next via de soundbar op HDMI 3 (van de oude Samsung 4K TV 2015) en heb nu op beide 4K en alle geluid ( dus via de soundbar. _/-\o_
Deze is dus niet meer via ARC aangesloten. Maar de afstandsbedieningen reageren toch ook op beide!
:)
Pagina: 1