[Ervaringen] Plex Media Server - Deel II Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 74.072 views

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:11
Is het geen idee om de Plex server op je PC / Laptop te installeren?

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 14:15
jopie schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:21:
Is het geen idee om de Plex server op je PC / Laptop te installeren?
Maar dan moet ik altijd eerst de pc aanzetten voordat ik iets wil kijken, dat was eigenlijk niet mijn plan voor het gebruik van Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 18:51

psyy138

blackbulls.nl

henk99 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:07:
[...]

Maar dan moet ik altijd eerst de pc aanzetten voordat ik iets wil kijken, dat was eigenlijk niet mijn plan voor het gebruik van Plex.
Wake on Lan configureren voor je eigen pc.
Dan is het een kwestie om via een app je pc aan en uit te zetten.

Anders zit er toch echt niks anders op vrees is als je persee gebruik wil maken van plex.
Want hoe zit het met de standaard media share via je nas? sommige routers kunnen dit zelfs ook nog.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 15:56
Ik gebruik op dit moment Openelec met XBMC op een NUC (en soms plexbmc), maar ik wil volledig over naar Plex. Ik heb wel oude versies van OpenElec met oude versies van Plex Home Theater gevonden maar daar zit een beperkte community achter.

Wat is de meest gebruiksvriendelijke en gemakkelijke oplossing? Openelec heeft weinig overhead en onderhoud nodig dus ik kijk er niet naar uit om een volledige Windows installatie etc te gebruiken. Zijn er soortgelijke oplossingen voor Plex?

Ik gebruik Plex ook regelmatig met de Chromecast maar dat geeft een redelijke zware cpu load op mijn server en ik kan subtitles niet delayen dus dat is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:13
Je zou kunnen kiezen voor een Linux Distro inclusief Plex Home Theater. Ik heb zelf thuis Arch Linux draaien op mijn desktop en PHT werkt daar goed op. Super makkelijk te installeren via de Arch User Repository.

Ik ben bang dat er geen alternatief bestaat en dat je een volwaardig OS dient te installeren wil je gebruiken kunnen maken van Plex Home Theater. Wellicht heb je nog iets aan dit artikel; deze persoon heeft Plex Home Theater draaien zonder gebruik te maken van een DE (Desktop Environment) in linux.

[ Voor 9% gewijzigd door FREAKJAM op 18-09-2015 09:28 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04 10:21
m3gA schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:22:
Ik gebruik op dit moment Openelec met XBMC op een NUC (en soms plexbmc), maar ik wil volledig over naar Plex. Ik heb wel oude versies van OpenElec met oude versies van Plex Home Theater gevonden maar daar zit een beperkte community achter.

Wat is de meest gebruiksvriendelijke en gemakkelijke oplossing? Openelec heeft weinig overhead en onderhoud nodig dus ik kijk er niet naar uit om een volledige Windows installatie etc te gebruiken. Zijn er soortgelijke oplossingen voor Plex?

Ik gebruik Plex ook regelmatig met de Chromecast maar dat geeft een redelijke zware cpu load op mijn server en ik kan subtitles niet delayen dus dat is geen optie.
Ik gebruik dezelfde OpenElec build voor mijn nuc, deze wordt helaas niet meer bijgewerkt :(

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-05 13:53

Meneer iCy

swarma

FREAKJAM schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:28:
Je zou kunnen kiezen voor een Linux Distro inclusief Plex Home Theater. Ik heb zelf thuis Arch Linux draaien op mijn desktop en PHT werkt daar goed op. Super makkelijk te installeren via de Arch User Repository.

Ik ben bang dat er geen alternatief bestaat en dat je een volwaardig OS dient te installeren wil je gebruiken kunnen maken van Plex Home Theater. Wellicht heb je nog iets aan dit artikel; deze persoon heeft Plex Home Theater draaien zonder gebruik te maken van een DE (Desktop Environment) in linux.
Volwaardig, je kan ook enkel commandline linux distro's gebruiken. Heb zelf plex media server draaien op een ubuntu server.

Zie hier de simpele installguide van plex home theatre voor ubuntu: https://forums.plex.tv/di...me-theater-debs-thread/p1

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Als je goed leest zie je dat ik in de volgende regel zeg dat hij PHT kan draaien zonder DE. :) En Plex Media Server is totaal iets anders dan Plex Home Theater (client). Ik heb zelf PMS ook draaien op CentOS 7 zonder gui.

Je hebt in principe alleen xorg en xinit nodig om Plex Home Theater te kunnen draaien.

[ Voor 56% gewijzigd door FREAKJAM op 18-09-2015 09:43 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:46
Meer mensen last sinds de laatste update van Plex Media Server dat de ondertiteling met land code niet meer wordt geindexeerd als je een aflevering opent (net voordat je op Play drukt)?

titel.nl.srt <-- wordt niet herkend
titel.srt <-- wordt wel herkend: Unknown (SRT)

Zonder land code ziet hij hem wel: Unknown (SRT).

Deze bug was er twee versies geleden uitgehaald (kan URL even niet vinden), nu lijkt hij er weer in te zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door Ruvetuve op 18-09-2015 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
iCy schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:33:
[...]

Volwaardig, je kan ook enkel commandline linux distro's gebruiken. Heb zelf plex media server draaien op een ubuntu server.

Zie hier de simpele installguide van plex home theatre voor ubuntu: https://forums.plex.tv/di...me-theater-debs-thread/p1
Media server heb ik al draaien op een 2012R2 server (als service) en dat werkt prima dus daar hoef ik weinig aan te doen.

Mijn Linux kennis is wat beperkt dus ik zit er niet op te wachten om uren te spenderen als er een kleine issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-03 15:45

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Hmmm, nog mensen last van het niet automagisch binnenhalen van subtitles op opensubtitles?
Heb al geprobeerd in de log files te kijken maar kan niets vinden mbt "errors".

Laatste 4 movies download hij geen ondertitels, manuele zoekopdracht levert mij alvast voor 3 van de 4 films NL ondertitels op :(

Bug in de laatste versie? Ander probleem? :(

Update: Had eerste keer niet goed gezocht *koffie nodig*: https://forums.plex.tv/se...swer=1&within=1+day&date=

Nog meer mensen last van dus :|

[ Voor 29% gewijzigd door dj_vibri op 21-09-2015 07:56 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
dj_vibri schreef op maandag 21 september 2015 @ 07:51:
Hmmm, nog mensen last van het niet automagisch binnenhalen van subtitles op opensubtitles?

Laatste 4 movies download hij geen ondertitels, manuele zoekopdracht levert mij alvast voor 3 van de 4 films NL ondertitels op :(

Update: Had eerste keer niet goed gezocht *koffie nodig*: https://forums.plex.tv/se...swer=1&within=1+day&date=

Automatisch subs downloaden heeft bij mij nooit echt lekker gewerkt moet ik zeggen.

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-03 15:45

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Cyleo schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:48:
[...]

Automatisch subs downloaden heeft bij mij nooit echt lekker gewerkt moet ik zeggen.
Hier dus wel, nooit problemen mee gehad muv verkeerd lopende subs of 10 gedownloade subs in dezelfde taal :)

Afwachten tot de volgende update zeker en hopen dat hij ze dan wel allemaal oppikt --> lees: ben echt te lui om manueel te downloaden :O }:O

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• FREAKJAM
Autosub is je antwoord (wat tv-series betreft).

is everything cool?

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Gebruik hiervoor sickrage/couchpotato en daarmee heb ik geen probs, tenminste niet opgevallen.

• m3gA
dj_vibri schreef op maandag 21 september 2015 @ 07:51:

Ik heb autosub en filebot draaien op mijn server. Dat werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Ik wil even mijn ervaring delen met het huren van een server, via Bytesized-Hosting. Ik heb voor de rest geen connecties met dit bedrijf.

Ik heb mijn eigen server waar Plex op draaide verkocht vanwege een slechte internet verbinding thuis. Vervolgens bij Bytesized een Streambox 1 gehuurd. Deze heeft een handig control panel waar je met 1 klik apps als Plex, Deluge, Sabnzbd, couchpotato, etc. op installeert.

Filebot en Plex zijn al geconfigureerd out of the box, dus alles wat ik download wordt automatisch in de juiste map geplaatst met de juiste naam en toegevoegd aan Plex :) .

Daarnaast heeft de server genoeg CPU power om 1080p te transcoden. In mijn geval films van 8-12GB. Meerdere transcodes tegelijkertijd heb ik echter nog niet geprobeerd, maar meerdere direct streams is geen probleem.

Ben tot nu toe erg tevreden, support is ook top. Ik wilde het even melden voor het geval er mensen zijn die ook niet in staat zijn een eigen server op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

DizzyWeb

Ondertiteld

Wacht, begrijp ik nu goed dat je thuis een slechte internetverbinding hebt en je nu dus vanaf een externe server full hd films naar huis streamt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Daar lijkt het wel op. Een vriend van me in zweden doet het ook op die manier.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
DizzyWeb schreef op maandag 28 september 2015 @ 08:49:
Wacht, begrijp ik nu goed dat je thuis een slechte internetverbinding hebt en je nu dus vanaf een externe server full hd films naar huis streamt?
warschijnlijk bedoelt hij dat zn upload bagger is, maar niet zijn download. zoals in 90% van NL het geval is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

batsma schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:09:
[...]

warschijnlijk bedoelt hij dat zn upload bagger is, maar niet zijn download. zoals in 90% van NL het geval is :(
Ja maar, intern heb je geen download/upload nodig voor het streamen van content.
Thuis heb ik een 200/20 mbit verbinding, met die 20 mbit kan ik gerust 3 720p stream extern "verzenden".
Als cpu heb ik er een xeon 1240 V2 inzetten welke mij de mogelijkheid geeft om 8 stream te transcoden.

Plek(plex) zat dus :)

Als Plex server (ligt aan je doeleinden extern of intern streamen) heb je eigenlijk geen heel dure server nodig hoor. Dus persoonlijk zou ik nooit voor een gehoste oplossing kiezen. Maar ieder zijn eigen keus natuurlijk.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
500gb storage lijkt me nogal beperkt...alleen mijn incoming TV-720p (unsorted en lopende seizoenen) is al 800gb. Laat staan films en HD materiaal.

Met 20mbit upload en voornamelijk Direct Stream/Play kan je al een hoop streams aan.

[ Voor 23% gewijzigd door Ruvetuve op 28-09-2015 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jooncheez
Ja mijn upload was niet betrouwbaar om media naar mijn ouders te streamen. Ook had de server soms moeite met transcoden.

Ik heb de Streambox 1 met 1TB opslag, voor mij genoeg, dat is hetzelfde wat ik in mijn eigen server had.

Maar ik begrijp dat de meesten het liever zelf regelen. Is dat echter geen mogelijkheid en je deelt de huur met 3 mensen ben je toch goedkoop en makkelijk klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
100% eens, klinkt als een solide oplossing voor jouw situatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
psyy138 schreef op maandag 28 september 2015 @ 10:05:
[...]

Ja maar, intern heb je geen download/upload nodig voor het streamen van content.
Thuis heb ik een 200/20 mbit verbinding, met die 20 mbit kan ik gerust 3 720p stream extern "verzenden".
Als cpu heb ik er een xeon 1240 V2 inzetten welke mij de mogelijkheid geeft om 8 stream te transcoden.

Plek(plex) zat dus :)

Als Plex server (ligt aan je doeleinden extern of intern streamen) heb je eigenlijk geen heel dure server nodig hoor. Dus persoonlijk zou ik nooit voor een gehoste oplossing kiezen. Maar ieder zijn eigen keus natuurlijk.
Ligt eraan hoeveel draadjes je gelijktijdig hebt lopen. Mijn instap Pentium begint toch wel te hikken als er 2 streams getranscode moeten worden (wat eigenlijk nog verbazingwekkend veel performance is voor 35 euro :P). Qua bandbreedte heb ik hier gelukkig niet te klagen 1000/1000 glasvezel 8) Dat ga ik wel missen als ik uit een glasvezelgebied moet verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Cyleo schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:13:
[...]

Ligt eraan hoeveel draadjes je gelijktijdig hebt lopen. Mijn instap Pentium begint toch wel te hikken als er 2 streams getranscode moeten worden (wat eigenlijk nog verbazingwekkend veel performance is voor 35 euro :P). Qua bandbreedte heb ik hier gelukkig niet te klagen 1000/1000 glasvezel 8) Dat ga ik wel missen als ik uit een glasvezelgebied moet verhuizen.
Ik had voor de Xeon 1240 V2 ook een pentium welke 2 transcode stream MAX aankon, want naast plex draaide er ook nog gewoon server 2012.

Had gezocht naar een leuke betaalbare CPU welke een goede passmark score had en kwam op de 1240 V2 uit. Toevallig kon ik deze toen ergens 2e hands op de kop tikken waardoor ik zeker waard heb voor mij geld :).

[ Voor 11% gewijzigd door psyy138 op 28-09-2015 16:25 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-05 11:37
FREAKJAM schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:28:
Super makkelijk te installeren via de Arch User Repository.
De AUR is inderdaad super handig, enkel ga je daar PHT toch echt niet in vinden :+.
PHT vind je in de community repo.

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb Plex op mijn Windows 10 laptop geïnstalleerd en ik stream (lokale) films/series vanaf mijn laptop naar mijn Chromecast. Maar nu wil ik eigenlijk ook graag een remote gebruiken. Ik heb Swift Remote geïnstalleerd maar dan komt de Chromecast er niet tussen te staan als beschikbare player. Doe ik iets fout of werkt dit niet? Is dit anders wel op een manier werkend te krijgen zodat ik vanaf mijn android toestel plex kan besturen

[ Voor 0% gewijzigd door Markos op 06-10-2015 23:19 . Reden: oeps, brainfart ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:02

Harrie

NederVlaming

Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 19:26:
Ik heb Plex op mijn Windows 10 laptop geïnstalleerd en ik stream (lokale) films/series vanaf mijn laptop naar mijn Chromecast. Maar nu wil ik eigenlijk ook graag een remote gebruiken. Ik heb Swift Remote geïnstalleerd maar dan komt de Chromecast er niet tussen te staan als beschikbare player. Doe ik iets fout of werkt dit niet? Is dit anders wel op een manier werkend te krijgen zodat ik vanaf mijn android toestel plex kan besturen
Je kan toch gewoon de plex app op je Android toestel zetten? En daarmee films van je server naar je chromecast casten? Of begrijp ik je probleem verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Heeft iemand nog meer problemen met syncen met de Android app? Bij mij blijft die notificatie domweg staan, best wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Harrie schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 19:54:
[...]

Je kan toch gewoon de plex app op je Android toestel zetten? En daarmee films van je server naar je chromecast casten? Of begrijp ik je probleem verkeerd?
Hmm.. Oeps.. Een brainfart denk ik, was een lange dag vandaag. Ik had nadat ik Plex geïnstalleerd had nog een keer die swift remote geïnstalleerd. Geen idee waarom.. Maar de Plex app werkt idd volgens mij gewoon, ik ga het zo testen

Een andere vraag dan maar.. haha. Kan ik ook films/series vanaf mijn telefoon streamen naar Chromecast met Plex? (Dus niet streamen vanaf internet maar vanaf mijn telefoon opslag). Ik heb in het begin volgens mij de optie voorbij zien komen om je toestel als server te gebruiken, alleen kan ik dat nu niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 23:23:
[...]

Hmm.. Oeps.. Een brainfart denk ik, was een lange dag vandaag. Ik had nadat ik Plex geïnstalleerd had nog een keer die swift remote geïnstalleerd. Geen idee waarom.. Maar de Plex app werkt idd volgens mij gewoon, ik ga het zo testen

Een andere vraag dan maar.. haha. Kan ik ook films/series vanaf mijn telefoon streamen naar Chromecast met Plex? (Dus niet streamen vanaf internet maar vanaf mijn telefoon opslag). Ik heb in het begin volgens mij de optie voorbij zien komen om je toestel als server te gebruiken, alleen kan ik dat nu niet meer vinden.
Dat is allemaal te regelen via de Plex App. Als je de app opent zie je rechts boven het "cast" icoontje, ff je Chromecast selecteren en je content is onderweg :). Verwijder die swift remote maar want daar heb je niks aan. Plex heeft al heel veel "out of the box".

Nu we toch over Chromecasts praten, gisteren de New Chromecast gekocht en deze werkt vééél fijner dan de Samsung plex app, geen gedoe met het ondertitel probleem waar we inmiddels wel mee bekend zijn.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

psyy138 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 07:56:
[...]

Dat is allemaal te regelen via de Plex App. Als je de app opent zie je rechts boven het "cast" icoontje, ff je Chromecast selecteren en je content is onderweg :). Verwijder die swift remote maar want daar heb je niks aan. Plex heeft al heel veel "out of the box"
ja dat casten lukt me wel, maar ik krijg het niet voor elkaar om de series op mijn telefoon te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 13:27
Default staan die ook niet in je telefoon, maar op je server. Plex is gebaseerd op idee van server met je media en clients(chromecast, iphone, android etc). Alleen als je een uitzending of film synchroniseert met je telefoon kun je deze met plex naar je chromecast pushen.
Als je al media buiten plex om op je foon hebt gezet zou ik een ander program pakken om media naar chromecast te pushen. Allcast oid?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:37:
[...]
ja dat casten lukt me wel, maar ik krijg het niet voor elkaar om de series op mijn telefoon te vinden
Bedoel je series lokaal op je telefoon of in plex zelf?
Indien je series op je telefoon bedoeld, in de plex app heb je bovenaan in het midden een pijltje. Klik hierop en selecteer (volgens mij altijd) de 2e, dit is je lokale telefoon. Ik durf alleen niet te zeggen of dit ook met chromecast werkt aangezien ik het zelf nog nooit heb getest.
Indien je plex bedoeld, heb je de map series wel aangemaakt in de plex media server?

[ Voor 21% gewijzigd door psyy138 op 07-10-2015 19:52 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

psyy138 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:49:
[...]

Bedoel je series lokaal op je telefoon of in plex zelf?
Indien je series op je telefoon bedoeld, in de plex app heb je bovenaan in het midden een pijltje. Klik hierop en selecteer (volgens mij altijd) de 2e, dit is je lokale telefoon. Ik durf alleen niet te zeggen of dit ook met chromecast werkt aangezien ik het zelf nog nooit heb getest.
Indien je plex bedoeld, heb je de map series wel aangemaakt in de plex media server?
Ik bedoel dat ik films/series lokaal op mijn telefoon heb staan. Dus op het SD-kaartje in mijn telefoon. En deze wil ik op mijn telefoon zelf afspelen of vanaf mijn telefoon streamen naar de chromecast. Maar hiervoor moet ik volgens mij plex als een soort van server activeren op mijn telefoon. Ik heb dit ergens tijdens het installeren voorbij zien komen, maar ik kan het niet meer vinden.

Ik merk trouwens dat je met de gratis versie van Plex geen content van een andere server op je telefoon kunt kijken. Dat is wel jammer. En programma's als BubbleUPnP en MediaHouse vinden mijn plex server op mijn laptop niet. (Dan kon ik mijn standaard MX Player gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:28:
[...]

Ik bedoel dat ik films/series lokaal op mijn telefoon heb staan. Dus op het SD-kaartje in mijn telefoon. En deze wil ik op mijn telefoon zelf afspelen of vanaf mijn telefoon streamen naar de chromecast. Maar hiervoor moet ik volgens mij plex als een soort van server activeren op mijn telefoon. Ik heb dit ergens tijdens het installeren voorbij zien komen, maar ik kan het niet meer vinden.

Ik merk trouwens dat je met de gratis versie van Plex geen content van een andere server op je telefoon kunt kijken. Dat is wel jammer. En programma's als BubbleUPnP en MediaHouse vinden mijn plex server op mijn laptop niet. (Dan kon ik mijn standaard MX Player gebruiken)
Plex app -> die 3 streepjes linksboven -> instellingen -> systeem -> toon als server aanvinken.

Dat andere heb ik geen idee aangezien ik Plex Pass heb. Maar lijkt me raar dat het niet werkt.
Ben je wel met het juiste account ingelogd die ook toegang heeft tot de andere server?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:02
Voor zover ik weet kan Plex op de telefoon alleen server zijn voor series die 'gesynced' zijn vanaf een andere server. Zeker weten doe ik dat echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Vandaag is de Aeon Nox 5.x skin uitgebracht voor PHT:
https://forums.plex.tv/di...lease-aeon-nox-5-for-plex

Ik heb de afgelopen weken deze skin mogen testen en de skin is echt super! Hopelijk blijft de skin werken wanneer de nieuwe PHT wordt uitgebracht aan het eind van deze maand.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
FREAKJAM schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:49:
Vandaag is de Aeon Nox 5.x skin uitgebracht voor PHT:
https://forums.plex.tv/di...lease-aeon-nox-5-for-plex

Ik heb de afgelopen weken deze skin mogen testen en de skin is echt super! Hopelijk blijft de skin werken wanneer de nieuwe PHT wordt uitgebracht aan het eind van deze maand.
Niet erg mijn smaak. Geef mij maar de clean en simple weergave zoals Netflix. Wel fijn dat er nieuwe skin ontwikkelingen zijn. Helaas zal die waarschijnlijk niet meer werken eind oktober voor de Plex Pass mensen die nieuw PHT installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Ja, ik was me daar helaas al bewust van. Skinner was zich daar ook al van bewust en heeft toch gekozen voor een release. Ik ben wel benieuwd hoe de nieuwe PHT eruit gaat zien.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 11:34

TheVMaster

Moderator WOS
FREAKJAM schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:29:
Ja, ik was me daar helaas al bewust van. Skinner was zich daar ook al van bewust en heeft toch gekozen voor een release. Ik ben wel benieuwd hoe de nieuwe PHT eruit gaat zien.
Een beetje hetzelfde als de Plex App op Roku, Xbox (en ook PS4) geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
TheVMaster schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 18:24:
[...]
Een beetje hetzelfde als de Plex App op Roku, Xbox (en ook PS4) geloof ik...
Klopt, ze gaan de huidige Smart TV interface gebruiken en iets tweaken voor de PHT. Voor als je hem nog niet gezien hebt: bij de pers screenshots kan je de interface bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Ben wel benieuwd of het op basis van de Kodi-skin engine zal blijven. Nu is het nog op basis van Frodo dacht ik. Hopelijk minimaal Gotham of zelfs Isengard.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Jelv schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:33:
[...]

Klopt, ze gaan de huidige Smart TV interface gebruiken en iets tweaken voor de PHT. Voor als je hem nog niet gezien hebt: bij de pers screenshots kan je de interface bekijken.
Ik heb de Xbox One App..... :+ Heb de nieuwe interface al gezien...wel aardig al is de PS4 versie al wat uitgebreider volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb momenteel een DS212+ waar mijn media op staat, ik heb gisteren PMS geinstalleerd, maar al snel bleek dat mijn synology niet krachtig genoeg is voor het transcoden. Ik vraag me dus af of het mogelijk is om de media op mijn NAS te houden, maar de PMS op een andere server te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Tuurlijk. Gewoon werken met mounts.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:49
Ik werk nu een weekje met plex op mijn nas icm met sickrage en couchpotato.

Maar bij heel veel films die ik al had vind plex geen ondertiteling. Ik heb opensubtitles in plex aangezet. Dan moet plex toch zelf ondertitels downloaden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
Subtitles werken in Plex niet zo lekker. Probeer Sub-Zero eens.

[ Voor 45% gewijzigd door FREAKJAM op 16-10-2015 09:01 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:49
Dankje! Straks even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:07

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb PMS draaien onder Windows en synchroniseer ook regelmatig bestanden op mijn iPhone en iPad.

Echter sinds de nieuwe release van de app gaat dat niet goed. Films worden wel geconverteerd en zijn dan zichtbaar, maar TV shows niet. Ze zijn gewoon niet zichtbaar in de app als ik mijn telefoon/ipad als bron selecteer (films dus wel).

Het vreemde is dat als ik de TV show selecteer in "online" mode, hij dus wel dat bestand lijkt te gebruiken en dus niet over 4G aan het streamen is (kan ik aan mijn dataverbruik zien).

Iemand met eenzelfde probleem of een oplossing? Op het forum heb ik er nl. (nog) niets over kunnen vinden :(

Ok, het probleem is opgelost door de app op zowel mijn iPad als mijn telefoon te verwijderen en weer opnieuw te installeren. Voor het geval dat iemand anders er ook tegenaan loopt.

[ Voor 12% gewijzigd door rally op 18-10-2015 19:46 ]

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Plex update voor de Chromecast:
[NIEUWS] Update voor Chromecast support:
This is a Chromecast only release. With the Chromecast hardware improvements, we've removed the bitrate limitation for direct play. Please keep in mind that network performance can still vary greatly, so try lowering the video quality if repeating buffering is an issue.
NEW:
Added support for soft subtitles with text subtitle formats other than ASS / SSA.
Removed 12 Mbps direct play limitation.
Added support for direct play of flac audio tracks.
Added support for direct play of most wav audio tracks.
Oftewel, geen 12Mbps limiet meer en:
Ingebakken SRT subs in een MKV kunnen nu Direct play worden afgespeeld. Externe SRT subtitles zijn we nog mee bezig net als AC3 Direct play support bij Chromecast. Dit volgt later.
Fijne update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Maar wat is een Chromecast only release?

Plex benadert de Chromecast toch via de Plex app voor Android/ iOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
sambalbaj schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:42:

Ik neem aan dat het verwerkt zit in een update voor de Plex mobile apps ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
jooncheez schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:49:
[...]

Ik neem aan dat het verwerkt zit in een update voor de Plex mobile apps ja.
Nee, dit is een update voor Plex Web. (specifiek voor het Chromecast platform). Op app.plex.tv zie je bijvoorbeeld dat versie 2.4.23 wordt gebruikt wanneer je hierop inlogt met een normale browser. De bovengenoemde update betreft versie 2.4.26.

Inmiddels is ook versie 2.4.27 uit.
  • Fixed the subtitle size setting not affecting soft subtitles (Chromecast).
  • Fixed some inconsistent player behavior related to stream switching (Chromecast).

[ Voor 42% gewijzigd door FREAKJAM op 19-10-2015 13:11 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
FREAKJAM schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:00:
[...]

Nee, dit is een update voor Plex Web. (specifiek voor het Chromecast platform). Op app.plex.tv zie je bijvoorbeeld dat versie 2.4.23 wordt gebruikt wanneer je hierop inlogt met een normale browser. De bovengenoemde update betreft versie 2.4.26.

Inmiddels is ook versie 2.4.27 uit.
  • Fixed the subtitle size setting not affecting soft subtitles (Chromecast).
  • Fixed some inconsistent player behavior related to stream switching (Chromecast).
Oke, dankje! Dus deze update treedt pas in werking als Plex Media Server wordt geupdated? Of hoe werkt dat?

Handig, weet ik eindelijk ook waar die changelogs vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
jooncheez schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:25:
[...]

Oke, dankje! Dus deze update treedt pas in werking als Plex Media Server wordt geupdated? Of hoe werkt dat?

Handig, weet ik eindelijk ook waar die changelogs vandaan komen.
Plex Web wordt automatisch geupdate, dat gaat niet gepaard met een update van Plex Media Server.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
FREAKJAM schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:47:
Plex Web wordt automatisch geupdate, dat gaat niet gepaard met een update van Plex Media Server.
Neem aan dat je https://app.plex.tv/web/app bedoeld? Volgens mij wordt de client die met de PMS mee komt (http://server:32400/web/index.html) echt niet zomaar bijgewerkt. ;)
sambalbaj schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:42:

Je start eerst de stream op een app idd, die je daarna 'doorstuurt' naar de Chromecast, die vervolgens direct verbinding heeft met de server, niet eerst via de app op je mobiele apparaat.

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 19-10-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Laatst online: 28-05 15:37
Heeft iemand Synology Plex Connect in gebruik i.c.m. Apple TV 3?

Ik heb het gisteren geprobeerd, maar het is zo traag als dikke ******.

Gebruik ik transcoderen, dan zegt hij dat hij de media niet af kan spelen
Gebruik ik directplay, dan duurt het een minuut of 2 voordat hij het bestand daadwerkelijk gaat afspelen.

(transcoderen en directplay melding kan overigens ook andersom zijn)

Ik heb overigens een DS214play.

[ Voor 4% gewijzigd door Lekkerbek312 op 19-10-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Lekkerbek312 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:54:
Heeft iemand Synology Plex Connect in gebruik i.c.m. Apple TV 3?

Ik heb het gisteren geprobeerd, maar het is zo traag als dikke ******.

Gebruik ik transcoderen, dan zegt hij dat hij de media niet af kan spelen
Gebruik ik directplay, dan duurt het een minuut of 2 voordat hij het bestand daadwerkelijk gaat afspelen.

(transcoderen en directplay melding kan overigens ook andersom zijn)

Ik heb overigens een DS214play.
Hoe ziet jouw netwerk eruit? Is dat (gedeeltelijk) wireless bijvoorbeeld?
Wireless heb ik namelijk minder goede ervaringen dan wired qua snelheid in de verbinding.
Met een wired 100 megabit verbinding heb ik betere eraringen dan met een wireless 300 (N) megabit verbinding. ;)

Ik denk dat de melding eerder andersom is. Transcoderen zet de media namelijk éérst om naar een formaat die de Apple TV begrijpt en kan afspelen. DirectPlay werkt dan niet, omdat de Apple TV het formaat van de media die je aanbiedt gewoonweg niet ondersteund.

Doet je NAS de transcoding? NASjes zijn daar geen sterren in gebleken, dus dan verbaast het me niet, als je eventjes moet wachten voor er daadwerkelijk afgespeeld wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 19-10-2015 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
CptChaos schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:50:
[...]
Neem aan dat je https://app.plex.tv/web/app bedoeld? Volgens mij wordt de client die met de PMS mee komt (http://server:32400/web/index.html) echt niet zomaar bijgewerkt. ;)
[...]
Je start eerst de stream op een app idd, die je daarna 'doorstuurt' naar de Chromecast, die vervolgens direct verbinding heeft met de server, niet eerst via de app op je mobiele apparaat.
Ja, dat zeg ik toch ook in mijn vorige post?
FREAKJAM in "[Ervaringen] Plex Media Server - Deel II"

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Ja, maar er zijn dus twee web apps die Plex heeft. ;) Vandaar dat ik het even 100% zeker wilde weten. :) (Ik gebruik zelf voornamelijk die van de PMS zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
CptChaos schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:04:
[...]
Ja, maar er zijn dus twee web apps die Plex heeft. ;) Vandaar dat ik het even 100% zeker wilde weten. :) (Ik gebruik zelf voornamelijk die van de PMS zelf)
Ja, dat weet ik. Ik ga in principe altijd via app.plex.tv, maar ik kan hem intern en extern (dyndns) ook nog benaderen als ik wil. De lokale versie krijgt ook gewoon automatische updates.
The local version of the Plex Web App receives automatic updates.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Hmmm, oké. Dat wist ik dan weer niet. :) Weer wat geleerd, hahaha! :)
Ben benieuwd wanneer de nieuwe transcoder in gebruik gaat worden genomen, daar is momenteel een testbuild van, gebaseerd op een oudere versie van PMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
CptChaos schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:08:
Hmmm, oké. Dat wist ik dan weer niet. :) Weer wat geleerd, hahaha! :)
Ben benieuwd wanneer de nieuwe transcoder in gebruik gaat worden genomen, daar is momenteel een testbuild van, gebaseerd op een oudere versie van PMS.
Dat is op basis van build 0.9.12.10 toch? De nieuwe transcoder komt in build 0.9.14. Release datum is alleen nog onbekend.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
FREAKJAM schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:10:
[...]

Dat is op basis van build 0.9.12.10 toch? De nieuwe transcoder komt in build 0.9.14. Release datum is alleen nog onbekend.
Ja, ik dacht het wel. Of het was .11 of .12, weet niet meer zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
CptChaos schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:11:
[...]
Ja, ik dacht het wel. Of het was .11 of .12, weet niet meer zeker.
Mocht je een Plexpass hebben, dan kun je hem hier vinden.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Laatst online: 28-05 15:37
CptChaos schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:00:
[...]
Hoe ziet jouw netwerk eruit? Is dat (gedeeltelijk) wireless bijvoorbeeld?
Wireless heb ik namelijk minder goede ervaringen dan wired qua snelheid in de verbinding.
Met een wired 100 megabit verbinding heb ik betere eraringen dan met een wireless 300 (N) megabit verbinding. ;)

Ik denk dat de melding eerder andersom is. Transcoderen zet de media namelijk éérst om naar een formaat die de Apple TV begrijpt en kan afspelen. DirectPlay werkt dan niet, omdat de Apple TV het formaat van de media die je aanbiedt gewoonweg niet ondersteund.

Doet je NAS de transcoding? NASjes zijn daar geen sterren in gebleken, dus dan verbaast het me niet, als je eventjes moet wachten voor er daadwerkelijk afgespeeld wordt.
Alles wired via een Netgear Nighthawk AC1900 Smart WiFi Router (R7000).

Als ik je goed begrijp zou ik eigenlijk een server op moeten zetten op mijn Macbook als test om te kijken of dat beter gaat? Zo ja, dan zou de NAS inderdaad de bottle neck zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Wil je het zeker weten, dan kun je PMS ook op de Mac installeren. Gaat het dan beter, dan is je NAS inderdaad de bottleneck.
FREAKJAM schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:12:
Mocht je een Plexpass hebben, dan kun je hem hier vinden.
Jep, die heb ik sinds de lancering van PlexPass en geniet er dagelijks van. :)
Heb die versie ook al even gedraaid, maar op mijn server ging het ook daarmee nog niet helemaal goed. Maar komt wellicht, omdat vrienden en ik het liefste WEB-DL kijken zonder kwaliteitsverlies. Transcoding wordt dan gewoon heel erg zwaar. Maar goed, mijn ESXi bak is een i5 3570k en zou dus ruim voldoende power moeten hebben. Maar twee streams is dan wel teveel gevraagd, spijtig genoeg, terwijl dat vroeger wel goed ging. Heb er nu niet zo heel veel last van, maar tijden zijn wel eens anders geweest... :X

[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 19-10-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Ik heb gelukkig een Intel Xeon 1230V3, maar mijn CPU op ESXi gaat anders ook als een malle als iemand via Chromecast kijkt. Ik heb een vaag vermoeden dat de nieuwe Plex Home Theater en versie 0.9.14 aan het eind van deze maand gaat komen (in ieder geval voor plexpass users). PHT 2.x hebben ze sowieso beloofd aan het eind van deze maand.

Op wat voor OS draai jij PMS?

[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 19-10-2015 14:26 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Voor Chromecast wordt er zover ik ervaar, altijd getranscode. Transcoding werkt sinds een poos vooruit op wat je kijkt en daardoor spiked de CPU naar 100%, is binnen Plex geloof ik niet iedereen zo blij mee... :P

Momenteel draai ik PMS op een Windows 2012 R2 VM. Ik wil dat nog gaan veranderen naar een Linux-based OS (Debian of Ubuntu waarschijnlijk). Maar kan dat pas, als ik mijn storage eens goed op orde heb (momenteel zijn dat virtuele disks met NTFS en het is nogal veel om over te zetten.

Dus ik wilde het eigenlijk pas gaan aanpakken, als ik de storage heb uitgebreid op mijn server, dan kan ik het overhevelen in 1 keer doen, in plaats van dat ik het twee of meerdere keren moet doen.

[ Voor 69% gewijzigd door CH4OS op 19-10-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Las zojuist Dat 0.9.12.14 uit is voor Plex Pass gebruikers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
CptChaos schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:28:
Voor Chromecast wordt er zover ik ervaar, altijd getranscode. Transcoding werkt sinds een poos vooruit op wat je kijkt en daardoor spiked de CPU naar 100%, is binnen Plex geloof ik niet iedereen zo blij mee... :P

Momenteel draai ik PMS op een Windows 2012 R2 VM. Ik wil dat nog gaan veranderen naar een Linux-based OS (Debian of Ubuntu waarschijnlijk). Maar kan dat pas, als ik mijn storage eens goed op orde heb (momenteel zijn dat virtuele disks met NTFS en het is nogal veel om over te zetten.

Dus ik wilde het eigenlijk pas gaan aanpakken, als ik de storage heb uitgebreid op mijn server, dan kan ik het overhevelen in 1 keer doen, in plaats van dat ik het twee of meerdere keren moet doen.
Hmm...ik draai PMS ook op een Windows Server 2012 R2 VM. Waarom zou je het naar een Linux-based OS willen verhuizen? Ik heb het een tijdje op Ubuntu gedraaid, maar echt vrolijk werd ik hier niet van. De films/series staan overigens niet op de PMS, maar op een File Server...
CptChaos schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:16:
Las zojuist Dat 0.9.12.14 uit is voor Plex Pass gebruikers. :)
Dan gaan we vanavond maar eens ff updaten.... :9

[ Voor 70% gewijzigd door TheVMaster op 20-10-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
TheVMaster schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:54:
Hmm...ik draai PMS ook op een Windows Server 2012 R2 VM. Waarom zou je het naar een Linux-based OS willen verhuizen? Ik heb het een tijdje op Ubuntu gedraaid, maar echt vrolijk werd ik hier niet van. De films/series staan overigens niet op de PMS, maar op een File Server...
Doordat het bij mij af en toe wat stottert, wil ik eens testen of het onder Linux ook zo is of niet. Ik heb een beetje het idee, alsof Plex (maar ook andere tools hoor) onder Linux minder resources vreten van mijn ESXi bak. :)
Dan gaan we vanavond maar eens ff updaten.... :9
Ik heb net op Windows even geupdate. :) Geen verschillen uiteraard, ben wel benieuwd wat het syncen doet. Als ik naar mijn tablet (Nexus 9) wat spullen sync, dan komt geregeld (ook al heb ik zelfs de content geregeld alweer verwijderd van de tablet) toch het sync icoontje in de status balk, hopelijk is dat nu dus niet meer. In het changelog wordt namelijk melding gedaan van het volgende:
Plex Media Server 0.9.12.14 is now available for Plex Pass members.

FIXES
  • Improved Sync stability.
  • Fix a crash during multiple simultaneous calls to /prefs endpoint.
  • Fix a transcoder crash on transcode session shutdown.
  • Turn on HTTP caching for photo transcoder endpoint.

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 20-10-2015 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
TheVMaster schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:54:
[...]

Ik ben ook van plan te verhuizen van WHS naar Ubuntu. Ik heb het idee dat de webtools als couchpotato, sonarr, sab en torrents daar beter werken. De stabiliteit daarvan onder windows bevalt mij nog niet helemaal namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Ik draai alles virtueel onder CentOS (verspreid over meerdere VM's) en mijn media staat op ZFS storage (net als mijn Plexdata). Werkt toppie.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Cyleo schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 17:26:
Ik ben ook van plan te verhuizen van WHS naar Ubuntu. Ik heb het idee dat de webtools als couchpotato, sonarr, sab en torrents daar beter werken. De stabiliteit daarvan onder windows bevalt mij nog niet helemaal namelijk.
Is maar net hoe je de tools draait. Draai je binaries of de python scripts zelf? ;) Sonarr op Ubuntu is in mijn ervaringen overigens niet echt een goed idee. Mono is een groot package (zo'n 400MB aan packages heb je nodig voor Mono) en dan gebruikt het eigenlijk ook veel RAM. Voor Linux kun je dan beter SickRage of beter SickGear gebruiken ipv Sonarr. Maar goed, dat is voor hier offtopic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Sonarr werkt hier perfect op een CentOS 7 VM met slechts 1GB RAM inclusief Plexpy, Couchpotato en NZBGet. Mono vreet ongeveer ~150mb aan RAM, dus dat valt reuze mee. Over Plexpy gesproken; hoeveel mensen draaien dit pakket? Werkt echt zoveel beter dan Plexweb + Plexwatch.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Meer dan 10% van het beschikbare RAM vind ik overigens wel erg veel voor een enkel programma. ;)

Ik heb PlexPy ook draaien. Vind het ook fijner werken dan Plexweb + Plexwatch. Ik heb die laatste al even niet gebruikt, dus ik weet niet hoe het intussen is, maar PlexPy geeft veel meer statistieken.

Mooie aan PlexPy is dat ik die heb draaien op een Linux VM en die dus over het netwerk de statistieken ophaalt, aangezien Plex in een Windows VM zit. :)

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 20-10-2015 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

FREAKJAM schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 18:13:
Sonarr werkt hier perfect op een CentOS 7 VM met slechts 1GB RAM inclusief Plexpy, Couchpotato en NZBGet. Mono vreet ongeveer ~150mb aan RAM, dus dat valt reuze mee. Over Plexpy gesproken; hoeveel mensen draaien dit pakket? Werkt echt zoveel beter dan Plexweb + Plexwatch.
Ik moet het nog steeds een keer installeren :O gebruik nog steeds plexww i.c.m. NuVue

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Zojuist gelezen dat Plex Home Theater 2.x niet Kodi based zal zijn. Nieuwe versie zal HTML5 based zijn.

"This is based on our own HTML5 app and a new playback engine"

[ Voor 42% gewijzigd door FREAKJAM op 20-10-2015 19:54 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-05 13:58
FREAKJAM schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:51:
Zojuist gelezen dat Plex Home Theater 2.x niet Kodi based zal zijn. Nieuwe versie zal HTML5 based zijn.

"This is based on our own HTML5 app and a new playback engine"
Was al bekend :)
Ik ben benieuwd hoe het gaat uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
ErwinJ schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:00:
[...]

Was al bekend :)
Ik ben benieuwd hoe het gaat uitzien.
Vandaag anders pas officieel aangekondigd. Je kunt hem ook downloaden als je Plex Pass gebruiker bent. Beschikbaar voor Windows, Mac en Raspberry Pi. Helaas nog geen linux client :(

[ Voor 146% gewijzigd door FREAKJAM op 20-10-2015 21:49 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
FREAKJAM schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:18:
[...]

Vandaag anders pas officieel aangekondigd. Je kunt hem ook downloaden als je Plex Pass gebruiker bent. Beschikbaar voor Windows, Mac en Raspberry Pi. Helaas nog geen linux client :(
Was al iets onofficieel bekend.
Ik ga hem straks eens downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Gaaf dat ze hem open source uitbrengen. Dat hebben ze niet eerder gedaan met de eigen clients die niet Kodi based waren. Sowieso gaaf dat ze nu niet meer op Kodi gebaseerd zijn. Vanavond maar even testen of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Jelv schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 07:33:
Gaaf dat ze hem open source uitbrengen. Dat hebben ze niet eerder gedaan met de eigen clients die niet Kodi based waren. Sowieso gaaf dat ze nu niet meer op Kodi gebaseerd zijn. Vanavond maar even testen of het wat is.
Belangrijkste is of deze goed werk met mijn Harmony :).
Anders gaat vrouwlief weer springen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Jelv schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 07:33:
Let wel dat PMP niet helemaal open source wordt. Blijkbaar zijn er nu wel al een aantal mensen die PHT willen door ontwikkelen (aangezien die wel open source is). Er is schijnbaar al een 1.4.2 versie beschikbaar van PHT.

[ Voor 8% gewijzigd door FREAKJAM op 21-10-2015 08:48 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
FREAKJAM schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:47:
[...]

Let wel dat PMP niet helemaal open source wordt. Blijkbaar zijn er nu wel al een aantal mensen die PHT willen door ontwikkelen (aangezien die wel open source is). Er is schijnbaar al een 1.4.2 versie beschikbaar van PHT.
Ai, dus de host is beschikbaar maar de client niet. Begrijp wel dat ze theme/skin op een gestructureerde manier willen invoeren. Hopelijk zetten ze dat door, lijkt me wel leuk om een aangepaste client interface te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
RasPlex op mijn pi2 gisteren overgezet naar de Pi2 PlexMediaPlayer. Lekker snel en afspelen, ondertiteling, channels lijken goed te werken.

Er zit volgens mij nog geen pre-caching functionaliteit in, mogelijk dat de library dan sneller geladen kan worden. Fijn dat Plex zelf dit nu onderhoud! Ik ben om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-05 19:29

mwa

Ruvetuve schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:15:
Meer mensen last sinds de laatste update van Plex Media Server dat de ondertiteling met land code niet meer wordt geindexeerd als je een aflevering opent (net voordat je op Play drukt)?

titel.nl.srt <-- wordt niet herkend
titel.srt <-- wordt wel herkend: Unknown (SRT)

Zonder land code ziet hij hem wel: Unknown (SRT).

Deze bug was er twee versies geleden uitgehaald (kan URL even niet vinden), nu lijkt hij er weer in te zitten.
Ik heb hier momenteel ook nog last van. Is er inmiddels een fix voor of? De Plex Server draait op de laatste versie (0.9.12.13).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ik lees het ongetwijfeld verkeerd, maar de plex media player is dus zoiets als XBMC, betekend dit ook dat de server ontlast wordt? Zoja, dan zit ik hier behoorlijk over na te denken om weer een pi(2) aan te schaffen.

Server is soms onvoldoende voor sommige bestanden en hiermee heb ik dit issue opgelost voor de tv beneden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:18
dialmformark schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:15:
[...]

Ik heb hier momenteel ook nog last van. Is er inmiddels een fix voor of? De Plex Server draait op de laatste versie (0.9.12.13).
Inmiddels is 0.9.12.15 voor Plex Pass members uitgebracht. Overigens heb ik totaal geen problemen met .nl.srt bestanden. Ik draai op OSX El Capitan

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
dialmformark schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:15:
[...]

He, inmiddels opgelost. je kan het beste Sub-Zero gebruiken. Deze heeft extended local media plugin included.

link: https://github.com/pannal/Sub-Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-05 19:29

mwa

Ruvetuve schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:36:
[...]

He, inmiddels opgelost. je kan het beste Sub-Zero gebruiken. Deze heeft extended local media plugin included.

link: https://github.com/pannal/Sub-Zero
Thanks! Op zich ben ik helemaal tevreden met Autosub, dus zou liever niet willen switchen. Zeker niet als het een 'bug' is aan Plex z'n kant en wellicht op korte termijn is gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
dialmformark schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:37:
[...]

Thanks! Op zich ben ik helemaal tevreden met Autosub, dus zou liever niet willen switchen. Zeker niet als het een 'bug' is aan Plex z'n kant en wellicht op korte termijn is gefixed.
ik sla subzero subtitles op in een submap (in te stellen in plugin). Deze kan je achteraf dan verwijderen indien gewenst. Tevens kan je aanvinken dat indien er al een .nl of .en subtitle aanwezig is, hij deze dan skipped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:18
NIET MEER extended local media plugin GEBRUIKEN! Na update van Sub-Zero, gewoon de standaard local media agent weer gebruiken! Zie de dikke koeie letters in de changelog van Sub-Zero op github

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
iCy schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:23:
Ik lees het ongetwijfeld verkeerd, maar de plex media player is dus zoiets als XBMC, betekend dit ook dat de server ontlast wordt? Zoja, dan zit ik hier behoorlijk over na te denken om weer een pi(2) aan te schaffen.

Server is soms onvoldoende voor sommige bestanden en hiermee heb ik dit issue opgelost voor de tv beneden :)
Staat meer info in de TS over de werkwijze. Kort samengevat: Plex werkt met een server / client model. Als client het bestand rechtstreeks kan afspelen is er weinig impact. Als client hem niet rechtstreeks kan spelen zal de server hem gaan transcoden naar bestand dat wel ondersteund word, dit is cpu intensief. Verschil met Kodi is dat die een server en client in 1 heeft.

Kortom de nieuwe client veranderd waarschijnlijk niet veel aan jou situatie. Welke hardware heb je en wat voor problemen ervaar je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Bas Post schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:00:
NIET MEER extended local media plugin GEBRUIKEN! Na update van Sub-Zero, gewoon de standaard local media agent weer gebruiken! Zie de dikke koeie letters in de changelog van Sub-Zero op github
Dit inderdaad. De oudere versie maakte nog wel gebruikt van de extended agent. Sub-Zero werkt hier ook als een zonnetje. (voor tv-series). Movies wil hij nog niet, maar dat moet ik nog even nader onderzoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door FREAKJAM op 21-10-2015 16:22 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Jelv schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:05:
[...]

Staat meer info in de TS over de werkwijze. Kort samengevat: Plex werkt met een server / client model. Als client het bestand rechtstreeks kan afspelen is er weinig impact. Als client hem niet rechtstreeks kan spelen zal de server hem gaan transcoden naar bestand dat wel ondersteund word, dit is cpu intensief. Verschil met Kodi is dat die een server en client in 1 heeft.

Kortom de nieuwe client veranderd waarschijnlijk niet veel aan jou situatie. Welke hardware heb je en wat voor problemen ervaar je?
Soms dat de perfomance van de server niet voldoende is en ik heb een samsung tv oftewel deze zal niets doen qua transcoding :)

Een PI zal dit dus wel oplossen zoals jij dat suggereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
iCy schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:24:
[...]

Soms dat de perfomance van de server niet voldoende is en ik heb een samsung tv oftewel deze zal niets doen qua transcoding :)

Een PI zal dit dus wel oplossen zoals jij dat suggereert.
Zwakke plek is de transcoding op je server. Een goede direct play of direct stream functionaliteit is dan nodig in je client, als je de server niet wilt upgraden. Maar dit verschilt wel per apparaat en er is geen lijst met welk apparaat wat aan kan. De Samsung tv client kan best wel veel bestanden direct play of direct streamen, zie: https://forums.plex.tv/di...s-any-news-its-in-here/p1, maar is wel weer afhankelijk van je processor in de tv. Van de Pi(2) hoor ik ook veel goede verhalen en ga ik zelf ook kopen binnenkort voor m'n 2e tv. Als je specifiek voorbeeld hebt van bestand wat niet goed loopt kan je de client daar wellicht op uitzoeken.

[ Voor 17% gewijzigd door Jelv op 21-10-2015 17:00 ]

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.