[Ervaringen] Plex Media Server - Deel II Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:
  • 74.074 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-01 09:38
Bedankt voor jullie snelle reactie!

In andere browser geprobeerd en ook niet gelukt. Ik zie verder onder instelling ook geen tabje "Server" tussen de tabjes "Web" en "Gebruikers".

Als ik inlog op plex.tv zegt hij dat hij wel lokaal de server heeft gevonden maar niet kan verbinden.
Als ik dan verder klik op login op de server krijg ik de melding "Je hebt nog geen media servers Download en installeer deze en probeer opnieuw"

Ik zal later vandaag als ik thuis ben wel even de pc opnieuw opstarten voor de zekerheid en anders kijken of het opnieuw installeren van media server helpt.

[ Voor 3% gewijzigd door Rushhour77 op 02-07-2015 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Klinkt alsof je server uit staat. Reboot voor de zekerheid je systeem eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
Raar, misschien begrijp ik niet helemaal hoe plex server werkt, maar ik heb de plex server al meerdere malen opnieuw opgestart via PlexMediaServer icoon in taakbalk rechtsklikken en Exit.
En als ik deze daarna rechtsklik dan opent hij gewoon de 127.0.0.1 pagina. Dwaarmee zou ik denken dat de server up and running is.
Maar goed, ik zal vanmiddag sowieso ff rebooten om te kijken of daarmee is opgelost.

Thx iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Kwam dit nog tegen op support forum van Plex, misschien heb je er wat aan:
Can't Access Server Settings
In some cases, you may find that the Server entry doesn't appear for you under Settings in the web app and thus you can't try to sign in to the Server. This typically occurs when you're not yet signed in on the Server and you're using the hosted Plex Web App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-05 17:13
Gewoon even de stappen van A1AD volgen, dat heb ik net ook gedaan.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-05 13:58
Iemand nog problemen met de plex bèta app op wp 8.1 ?
Ik krijg de melding dat deze expired is.

Zouden ze de bèta app helemaal hebben gesloten naar aanleiding van de hack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
Na opnieuw opstarten nog hetzelfde. Uiteindelijk plex server opnieuw gedownload en geinstalleerd. Alles werkt nu weer. Wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
De forums zullen voorlopig nog offline blijven na aanleiding van de hack:
Normally we’re super excited to hit the big green “Post” button on a fresh blog post, since it usually means we’re announcing something new and exciting. Unfortunately, the Internet can be a pretty rough place, posts like these are sometimes necessary, and we think it’s super important to share what we know to help keep you all safe.

At approximately 1pm PDT yesterday (July 1st) we learned that the server which hosts our forums and blog was compromised. The attacker was able to gain access to some personal information, such as IP addresses, forum private messages, email addresses, and encrypted (hashed and salted) passwords for our forum users. As a precaution, we reset the plex.tv passwords of all users with linked forum accounts and reached out via email with further instructions for those affected. At this time, our forums remain offline while we complete our investigation. All other systems are online and operational.

We have no reason to believe that any other parts of our system were compromised, and we never store credit card or other payment data on our systems.

It’s worth taking a moment to remind everyone that it’s super important to choose strong passwords, never share them, and never re-use them on different sites. Even better, consider using a password manager like 1Password or LastPass to create unique, strong passwords for all the sites and services you visit.

We’re very sorry for the inconvenience this has caused many of you. We’ll update this post with more information and status as soon as it’s available.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Ben benieuwd of ze nog kunnen achterhalen of er daadwerkelijk Plex gebruikers informatie van buiten het forum is buit gemaakt.
Als ik het goed lees is dit mogelijk geweest bij gebruikers die hun account gekoppeld hadden aan een forum account.
En gebruikers met een zwak wachtwoord die hetzelfde wachtwoord gebruikte op het forum en Plex.tv wat erg makkelijk te achterhalen zou zijn uit de wachtwoord hash. Ook al snap ik niet helemaal hoe een makkelijk wachtwoord makkelijker te achterhalen zou zijn als er toch een salt gebruikt word in de hash. Komt dan alsnog neer op brute force..

[ Voor 18% gewijzigd door Jelv op 03-07-2015 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 16:35

Goku33

Ownage!

Ik heb geen mails gehad van Plex (wachtwoord veranderen) of de hacker (ransom betalen). Ook niet in de spam box btw. Heeft hij misschien toch niet de totale database? Toch voor de zekerheid maar mijn wachtwoord aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:24

TommieW

Numa numa.

Goku33 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:12:
Ik heb geen mails gehad van Plex (wachtwoord veranderen) of de hacker (ransom betalen). Ook niet in de spam box btw. Heeft hij misschien toch niet de totale database? Toch voor de zekerheid maar mijn wachtwoord aangepast.
Zo ver ik heb begrepen was alleen de database van het forum in verkeerde handen terecht gekomen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Je hebt alleen een mail gekregen als je ook in het bezit bent van een forum account. Zie mijn post van 00:02
The attacker was able to gain access to some personal information, such as IP addresses, forum private messages, email addresses, and encrypted (hashed and salted) passwords for our forum users. As a precaution, we reset the plex.tv passwords of all users with linked forum accounts and reached out via email with further instructions for those affected

[ Voor 71% gewijzigd door FREAKJAM op 03-07-2015 11:18 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Goku33 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:12:
Hey Daniel, jij ook hier ;) Zoals Freakjam al aangeeft gaat het om de forum accounts. Die zijn gereset en hebben een email ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:05

TheVMaster

Moderator WOS
Hmm....ik heb sinds vandaag ineens het issue dat de Agents hun werkt niet meer doen, ze matchen geen enkele nieuw door mij toegevoegde film meer :(
Heeft iemand anders hier ook last van? Tot een paar dagen terug was er niets aan de hand...nu geven ze ook bij een handmatige aktie gewoon de melding dat er geen match is...

Het rebooten van de PMS Server heeft het probleem opgelost, gevonden op Reddit.

[ Voor 23% gewijzigd door TheVMaster op 05-07-2015 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Forum ligt al een paar dagen plat, maar ze doen hun best. Paar belangrijke posts gevist uit de laatste blog post: Er wordt geadviseerd [url="we’re working on improving the lockout heuristic to prevent cases like this. I want to be glass half full about this whole thing and focus on all the improvements we’re making and will continue to make!"]Reddit[/url] te gebruiken voor problemen/issues tot het forum weer terug is. (of IRC).
No hashed passwords will ever be stored with IPB again, in any form.
We’re working on improving the lockout heuristic to prevent cases like this (account getting locked). I want to be glass half full about this whole thing and focus on all the improvements we’re making and will continue to make!

[ Voor 26% gewijzigd door FREAKJAM op 07-07-2015 00:36 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
Sinds 2 dagen ofzo heb ik last van error 12880. Deze krijg ik zodra ik iets wil bekijken op de iphone of ipad app. Heeft iemand dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Heb je al eerst gezocht op het web? Ik zie genoeg hits als je simpelweg even zoekt op plex 12880. Verder zou wat meer info ook handig zijn. Welke versie Plex Media server draai je etc. Toevallig ook je wachtwoord moeten resetten vanwege het forumhack? Zo ja, herstart je server voor de zekerheid.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
Ik heb er inderdaad op gezocht maar nog geen oplossing gevonden. Wachtwoord heb ik moeten wijzigen waarna plex het helemaal niet meer deed. Ik heb toen de laatste versie Plex-Media-Server-0.9.1204.1192-9a47d21-en-US.exe opnieuw geinstalleerd en toen werkte het weer.
Opnieuw opstarten heb ik ook al gedaan.Het lijkt zich nu ook niet bij voor te doen bij alle bestanden. Ik bekijk die afleveringen voor nu wel op andere manier.

Bedankt.

Update:
Het is me inmiddels ook gelukt om het voor een bepaald video bestand op te lossen:

Verplaatst het betreffende bestand naar een niet gescande locatie.
Update Library
Zet het bestand terug
update Library

[ Voor 20% gewijzigd door Rushhour77 op 07-07-2015 14:41 . Reden: oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Na opnieuw installeren werkte het weer? Fijn dat het is opgelost @Rushhour77. Heb ook even voor je gekeken maar die error kan van alles zijn, bijv. server die geen verbinding heeft, audiokanalen die niet herkent worden of updates gerelateerde problemen.

@Freakjam: fijn dat ze het zo goed oppakken en dat ze security experts erbij hebben gehaald. Hopelijk vinden ze snel weer oplossing voor de problemen. Zie dat er meer dan 50 support vragen zijn gesteld via reddit xD

Viel me ook op dat de website nu in het Duits en Chinees is. Is dat ook een recente vernieuwing? Screenshot: http://prntscr.com/7ptxf4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
Voor het geval dat ik niet helemaal duidelijk was. De error 12880 bij bepaalde bestanden heb ik opgelost door:
- Verplaatst het betreffende bestand naar een niet gescande locatie.
- Update Library
- Zet het bestand terug
- update Library

Het probleem dat mijn server niet meer werd gevonden heb ik opgelost door het installatie bestand van Plex server (Plex-Media-Server-0.9.1204.1192-9a47d21-en-US.exe) opnieuw te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:28

FreakNL

Well do ya punk?

psyy138 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 18:35:
De website van NuVue
De Android app
psssssst, er is (nog) geen IOS app, De maker zegt dit;
I'm the lone developer and have neither the knowledge nor equipment to do iOS development.

Sinds gisteren de app gekocht en ben zeer tevreden.
Het is eigenlijk plexwatchweb maar dan alles in een app gestopt, EN je hoeft niks op je server/nas te installeren.

Daarnaast kan je zelfs notificaties naar je vrienden/gedeelde gebruikers sturen om ze te laten weten dat er een nieuwe film of aflevering opstaat.
Je vrienden hebben of the NuVue Shared app nodig welke gratis te downloaden is, of je kunt ze met een premium functie (kost €4,45) een automatische mail laten sturen, maar dit heb ik nog niet getest.
Thanks voor deze tip!! :)

Ik had al plexwatch en plexwatchweb draaien. Die eerste gebruik ik icm Prowl, dus notificaties krijg ik al op mijn iPad en iPhone (als ik of een shared user iets kijk(t)). Plexwatchweb is ideaal als raadpleeg van kijkhistorie.

Maar ik zocht al een tijdje naar een soort van notificatiesysteem om mijn shared users een update te geven van nieuwe media. Plexnotify begon veelbelovend, maar dat project is helemaal in de shitter. Ik had van de NuVue app nog nooit van gehoord (bestaat al een tijdje), maar het werkt goed! Ik heb het zojuist opgezet in een VM, aangezien ik verder geen Android devices heb :)

Heb deze guide gebruikt:
http://www.servethehome.c...-x86-hyper-v-windows-8-1/

Er wordt daar gesproken over Hyper-v onder Win 8.1, maar onder Win 2008 r2 werkt het ook prima met Hyper-V :)

Mooie tool man! Nu nog even kijken of het een beetje stabiel is met Android-x86 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:08

psyy138

blackbulls.nl

FreakNL schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:08:
[...]

Thanks voor deze tip!! :)

Ik had al plexwatch en plexwatchweb draaien. Die eerste gebruik ik icm Prowl, dus notificaties krijg ik al op mijn iPad en iPhone (als ik of een shared user iets kijk(t)). Plexwatchweb is ideaal als raadpleeg van kijkhistorie.

Maar ik zocht al een tijdje naar een soort van notificatiesysteem om mijn shared users een update te geven van nieuwe media. Plexnotify begon veelbelovend, maar dat project is helemaal in de shitter. Ik had van de NuVue app nog nooit van gehoord (bestaat al een tijdje), maar het werkt goed! Ik heb het zojuist opgezet in een VM, aangezien ik verder geen Android devices heb :)

Heb deze guide gebruikt:
http://www.servethehome.c...-x86-hyper-v-windows-8-1/

Er wordt daar gesproken over Hyper-v onder Win 8.1, maar onder Win 2008 r2 werkt het ook prima met Hyper-V :)

Mooie tool man! Nu nog even kijken of het een beetje stabiel is met Android-x86 :)
Ik ben er ook zeer tevreden over, enkel ben ik wel een min puntje tegen gekomen en vraag me af waarom.
De reden is in ieder geval dit; Bron play store
IMPORTANT: nuVue Shared is only for users of shared libraries that do not have their own Plex or Emby server. It also requires that the shared library owner(s) are using nuVue and have purchased the Pay-It-Forward license. Otherwise, please use the full version of nuVue. Also, TV and movie posters have been removed from the Play Store listing in compliance with Google's request. Rest assured that the actual posters and art from your media server will be displayed by the app..

Waar het op neer komt is; Home gebruikers moeten de app kopen omdat ik mijn eigen plex server host.
"Vrienden" van plex kunnen wel gewoon de shared app gebruiken, zolang ik de pay-it-forward license heb welke € 4,45 kost. (wat ik persoonlijk geen geld vind).

Dus moet ik als work-around persee een nieuwe plex account aanmaken en die als vriend toevoegen zodat mijn home gebruikers (familie) de app kunnen gebruiken 8)7 .

P.s. gebruik bluestacks als android emulator, er zit wel wat reclame bij.

[ Voor 4% gewijzigd door psyy138 op 07-07-2015 18:59 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:45
Ik had even een totaal ander vraagje waar ik eigenlijk zelf niet echt uit kom:

Ik heb een Cubox-i van SolidRun (http://www.solid-run.com), die aangesloten staat aan m'n TV en speakers. De content (films e.d.) heb ik op een Synology NAS staan.

Nu ben ik wel nieuwschierig of ik Plex ook kan installeren op de Cubox, iets wat via Linux lijkt te kunnen gezien de compatibiliteit met Linux. Maar heb ik dan nog steeds een Plex Media Server nodig, of kan ik à la Kodi direct vanuit Plex de Synology aanwijzen als content-locatie? De Synology ondersteunt namelijk niet de installatie van een Plex Media Server, :)

Of moet/kan ik bijvoorbeeld zowel Plex als de Plex Media Server op de Cubox installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

joramoudenaarde schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:27:
Ik had even een totaal ander vraagje waar ik eigenlijk zelf niet echt uit kom:

Ik heb een Cubox-i van SolidRun (http://www.solid-run.com), die aangesloten staat aan m'n TV en speakers. De content (films e.d.) heb ik op een Synology NAS staan.

Nu ben ik wel nieuwschierig of ik Plex ook kan installeren op de Cubox, iets wat via Linux lijkt te kunnen gezien de compatibiliteit met Linux. Maar heb ik dan nog steeds een Plex Media Server nodig, of kan ik à la Kodi direct vanuit Plex de Synology aanwijzen als content-locatie? De Synology ondersteunt namelijk niet de installatie van een Plex Media Server, :)

Of moet/kan ik bijvoorbeeld zowel Plex als de Plex Media Server op de Cubox installeren?
Kort antwoord, ja je hebt persee plex server nodig en aangezien je cubox soort van linux is.
Zou je in theorie de plex server erop kunnen installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door psyy138 op 07-07-2015 20:55 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ah, bedankt :)
Ik zie alleen dat Plex zelf niet beschikbaar is voor Linux… dus dan kan ik er nog niet zoveel mee :) Ik dacht, ik ga even spelen met Plex (is al lang geleden), maar wil het liefst alles op de Synology en Cubox hebben staan. Dat houdt zo te zien even op. Hopelijk brengen ze nog eens een Plex.app uit voor Linux!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Plex Media Server is gewoon beschikbaar voor linux hoor (Ubuntu, Debian, CentOS, Fedora, Redhat).

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

joramoudenaarde schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:08:
Ah, bedankt :)
Ik zie alleen dat Plex zelf niet beschikbaar is voor Linux… dus dan kan ik er nog niet zoveel mee :) Ik dacht, ik ga even spelen met Plex (is al lang geleden), maar wil het liefst alles op de Synology en Cubox hebben staan. Dat houdt zo te zien even op. Hopelijk brengen ze nog eens een Plex.app uit voor Linux!
FREAKJAM schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 22:03:
Plex Media Server is gewoon beschikbaar voor linux hoor (Ubuntu, Debian, CentOS, Fedora, Redhat).
klopt; https://plex.tv/downloads
Even op computer klikken en vervolgens linux.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
De Media Server wel, maar de Plex app niet :) En ik zou ze graag allebij op de Cubox hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door Kapotlood op 08-07-2015 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Als je met Plex app Plex Home Theater bedoelt, ook die is te verkrijgen voor linux, maar het forum is op dit moment helaas down. Zie dit draadje voor meer info (voor als het forum weer terug komt).

[ Voor 17% gewijzigd door FREAKJAM op 08-07-2015 08:04 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
De CuBox-i heeft een i.MX6 processor van Freescale. Geen AMD of Intel dus er is geen PassMark score voor te vinden. Ik ben erg benieuwd wat die processor aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

psyy138 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 18:53:
[...]

Ik ben er ook zeer tevreden over, enkel ben ik wel een min puntje tegen gekomen en vraag me af waarom.
De reden is in ieder geval dit; Bron play store
IMPORTANT: nuVue Shared is only for users of shared libraries that do not have their own Plex or Emby server. It also requires that the shared library owner(s) are using nuVue and have purchased the Pay-It-Forward license. Otherwise, please use the full version of nuVue. Also, TV and movie posters have been removed from the Play Store listing in compliance with Google's request. Rest assured that the actual posters and art from your media server will be displayed by the app..

Waar het op neer komt is; Home gebruikers moeten de app kopen omdat ik mijn eigen plex server host.
"Vrienden" van plex kunnen wel gewoon de shared app gebruiken, zolang ik de pay-it-forward license heb welke € 4,45 kost. (wat ik persoonlijk geen geld vind).

Dus moet ik als work-around persee een nieuwe plex account aanmaken en die als vriend toevoegen zodat mijn home gebruikers (familie) de app kunnen gebruiken 8)7 .

P.s. gebruik bluestacks als android emulator, er zit wel wat reclame bij.
Ben toch nog eens verder gaan zoeken, aangezien

1) De tool geld kost en het volgens mij ook gratis moet kunnen
2) Mijn Android-X86 VM eigenlijk nauwelijks te managen is (backup, monitoring, etc)
3) Ik er niet zo blij mee ben dat alle mail door hun servers gaat, dat heb ik liever niet. Paranoia natuurlijk, maar 1 inval van NSA en mijn complete downloadgeschiedenis is bekend ;)

Anyways, via Google PlexEmail gevonden:
https://github.com/jakewaldron/PlexEmail

Doet eigenlijk hetzelfde. Iets meer configuratiewerk, maar daarna ziet het er prima uit :) En gratis! :)

Kan ik mijn android VM-pje weer afsluiten, dit kan gewoon op mijn Plex VM erbij draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

FreakNL schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:40:
[...]

Ben toch nog eens verder gaan zoeken, aangezien

1) De tool geld kost en het volgens mij ook gratis moet kunnen
2) Mijn Android-X86 VM eigenlijk nauwelijks te managen is (backup, monitoring, etc)
3) Ik er niet zo blij mee ben dat alle mail door hun servers gaat, dat heb ik liever niet. Paranoia natuurlijk, maar 1 inval van NSA en mijn complete downloadgeschiedenis is bekend ;)

Anyways, via Google PlexEmail gevonden:
https://github.com/jakewaldron/PlexEmail

Doet eigenlijk hetzelfde. Iets meer configuratiewerk, maar daarna ziet het er prima uit :) En gratis! :)

Kan ik mijn android VM-pje weer afsluiten, dit kan gewoon op mijn Plex VM erbij draaien :)
Dus als ik het goed begrijp maak je wel gebruik van de nuvue app alleen niet van de pay-it-forward (mail) functie? Dit wil/ga (of doe je al) je doen met plexemail?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nee, gebruik de Nuvue app totaal niet meer.

1) Push berichten (what's playing) kreeg ik al via PlexWacht icm Prowl
2) Geen enkele van mijn shared users heeft een android device, dus Nuvue shared heeft geen meerwaarde
3) Updates (recently added) gaat nu via PlexEmail.

Sowieso waren de "recently added" updates de enige reden om Nuvue te testen. Maar via PlexEmail valt er meer te configureren en het is gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Plex forum is weer online. Ze zijn overgestapt van IPB naar VanillaForums.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Moet nog wel wennen aan het nieuwe systeem. Mis wat snelkoppelingen maar wel duidelijk nieuwer en vooral sneller systeem. Prima verbetering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-05 14:38
Ik heb de volgende vraag en ik hoop dat een van jullie hier ervaring in heeft of het zelfde probleem een keer heeft gehad. Mijn Plex server is om de zoveel minuten wel van buitenaf te benaderen en dan krijg ik weer de melding' Niet beschikbaar vanaf buitenaf'. Het is heel raar, het doet het dan wel en dan opeens niet meer. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Je informatie is wel heel beperkt. Heb je wat meer info? Is dat toevallig sinds kort na de hack? Op wat voor OS draai je PMS? Welke versie? Wat zeggen je logs? Deze troubleshooting guide al doorlopen?

[ Voor 29% gewijzigd door FREAKJAM op 19-07-2015 17:36 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-05 11:37
FreakNL schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 08:46:
Nee, gebruik de Nuvue app totaal niet meer.

1) Push berichten (what's playing) kreeg ik al via PlexWacht icm Prowl
2) Geen enkele van mijn shared users heeft een android device, dus Nuvue shared heeft geen meerwaarde
3) Updates (recently added) gaat nu via PlexEmail.

Sowieso waren de "recently added" updates de enige reden om Nuvue te testen. Maar via PlexEmail valt er meer te configureren en het is gratis :)
Plexwacht? :+ ;)

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Material Design update voor Android ziet er goed uit. Die rustige tegels UI ziet er stuk beter uit dan de interface die iOS en HT momenteel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
Jelv schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:17:
Material Design update voor Android ziet er goed uit. Die rustige tegels UI ziet er stuk beter uit dan de interface die iOS en HT momenteel heeft.
Ja, werkt echt fantastisch. Het enige wat me enigszins irriteert is dat als je op Play druk terwijl je in serie view ziet hij begint vanaf 0:00, je moet echt op de aflevering zelf klikken voordat hij voorstelt om verder te gaan waar je gebleven was. Klein dingetje, en meestal start ik toch vanaf het homescreen. Buiten dat echt een mooie update. Super gave visuele stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Klinkt als een bug. Vanaf HT doet die dat wel op die manier. Even aanmelden in het https://forums.plex.tv/categories/plex-for-android forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb alles al geprobeerd maar ik krijg de Plex app op een samsung smart tv niet meer uitgevoerd, hij blijft draaien.

Ook al opnieuw geinstalleerd en volgens twitter hebben er meerdere mensen al problemen de afgelopen dagen. Iemand ook last hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Rockvee2 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:46:
Ik heb alles al geprobeerd maar ik krijg de Plex app op een samsung smart tv niet meer uitgevoerd, hij blijft draaien.

Ook al opnieuw geinstalleerd en volgens twitter hebben er meerdere mensen al problemen de afgelopen dagen. Iemand ook last hiervan?
Vriend van me heeft er ook last van. Hij lijkt niet meer te werken.

Kan je even bevestigen dat je deze stappen al wel hebt doorgelopen? Dit zijn de stappen die je sowieso moet doen na de Plex forum hack van deze maand: https://forums.plex.tv/di...-recent-forum-hack#latest

[ Voor 36% gewijzigd door Jelv op 22-07-2015 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-02 11:40
Sinds een paar dagen krijg ik op de web client op geen enkele machine nog iets te zien buiten kanalen en watch later.

in de instellingen is alles wel mooi aangevinkt. In Plex Home Theatre krijg ik recently added enzo wel mooi te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
boosterbosch schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:16:
Sinds een paar dagen krijg ik op de web client op geen enkele machine nog iets te zien buiten kanalen en watch later.

in de instellingen is alles wel mooi aangevinkt. In Plex Home Theatre krijg ik recently added enzo wel mooi te zien
De instellingen zijn misschien een beetje omslachtig: Je hebt zowel serveerinstellingen als client instellingen voor die kanalen. Kijk eens in je weginterface of je wel in het juist tabje (dus Web) zit, en of daar alles is aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Rockvee2 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:46:

Force SSL aan staan in PMS toevallig? Dat vindt de Samsung TV App niet zo leuk namelijk.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
Cyleo schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:38:
[...]

De instellingen zijn misschien een beetje omslachtig: Je hebt zowel serveerinstellingen als client instellingen voor die kanalen. Kijk eens in je weginterface of je wel in het juist tabje (dus Web) zit, en of daar alles is aangevinkt.
staan op beiden aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Afgelopen zaterdag deed hij het nog wel en heb niks veranderd en er is niks veranderd.

@Jelv, ja, maar nog steeds hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Plex Media Server 0.9.12.5 is gereleased (Plexpass only).
NEW
Support for moods in album view.
Last.FM scrobbling!
Allow filtering shows by Network.
Allow filtering episodes for duplicates.
Allow publishing arbitrary connections for servers.
Support for shared users' language and subtitle preferences from plex.tv
All plugins/agents now bundled with and locked to server releases. Should be the end of having to delete System/Framework.

FIXES
  • (Web) Remove AAC bitrate limitations.
  • (Sync) Assorted fixes and improvements.
  • (Sync) Fix an issue when syncing back play status.
  • (Transcoder) Fix a few deadlocks.
  • (Transcoder) Some videos play in slow motion.
  • (Transcoder) Improve video quality when converting from HEVC, VP9, and 10-bit H.264.
  • (Transcoder) Fixed an issue involving VOBSUB subtitles on interlaced video.
  • Improvements to NAT traversal, especially using UPnP.
  • Potential fix for an rare issue resolving EventSource server.
  • If Internet access comes back after outage, make sure NAT port is still mapped (thanks, sa2000!)
  • For unmatched media, the Local Media Agent data wasn't properly loaded.
  • When signing out and in again, make sure we properly publish TLS availability (thanks, sa2000!)
  • (Local Media) Read sort titles from MP4 files.
  • (Local Media) Fix a bug where album art wasn't getting cleared out.
  • (Plex Music) Improved artwork downloading.
  • (Plex Music) Fix "None" genre preference for artists.
  • (Plex Music) Don't add data/posters for Soundtrack and other such generic artists.
  • Better analysis of MP3 files for duration.
  • Improve quality of downscaled images.
  • Fix an issue where cached tags could get out of sync with full tag set.
  • Fix a regression where every play was showing as Direct Play in the web app.
  • Improve ID3v2-skipping code.
  • Don't move deleted bundles to Trash, delete them right away.
  • During analysis, make sure we check the existance (or lack thereof) of media index files.
  • Season posters weren't always showing up in season editor.
  • On Deck wasn't working for users with restrictions.
  • (FreeBSD) Fix start.sh to work.
  • Optimize the library after deleting a library.
  • Make sure selected artwork is downloaded locally, fixes cases where selected posters can be reset.
  • (Linux) Further improvements to filesystem-watching code.
  • Make sure we update plex.tv when disabling remote access.
  • (Windows) Adding/removing a library doesn't cause it to scan all other other ones.
  • Revamped iOS device profiles to provide better quality streams to newest (and unreleased) devices.
  • Publish connections to plex.tv when connected directly to the Internet.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:05

TheVMaster

Moderator WOS
FREAKJAM schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:24:
Plex Media Server 0.9.12.5 is gereleased (Plexpass only).

[...]
Nice...gelijk maar ff updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Last.FM scrobbling support, Allow filtering episodes for duplicates.

nice :D

[ Voor 46% gewijzigd door Luit op 24-07-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 15:56
joramoudenaarde schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 07:53:
De Media Server wel, maar de Plex app niet :) En ik zou ze graag allebij op de Cubox hebben.
plexbmc installeren onder Kodi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@m3gA:
Ik heb 'm voorbij zien komen via Google... misschien komt 't omdat het vrijdag is, maar ik snapte 'm niet helemaal. :) Heb je via die app een extra instelling om tóch toegang te krijgen op een Plex Media Server, maar dan via Kodi?
FREAKJAM schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 08:04:
Als je met Plex app Plex Home Theater bedoelt, ook die is te verkrijgen voor linux, maar het forum is op dit moment helaas down. Zie dit draadje voor meer info (voor als het forum weer terug komt).
Er zitten zoveel sublinkjes in de link die je gaf: weet je toevallig waar ik naar moet kijken? Ik ken alleen Plex Home Theater en de Plex Media Server, maar kun je die überhaupt wel op één (Linux) computer installeren en ze dan ook nog werkend krijgen?

Ik zou dan Ubuntu moeten installeren op een SD-kaartje, wat me via Ignition prima zal lukken. Maar ik ben verder niet zo'n Linux/Ubuntu kenner… weet iemand waar je de commands invoert om Plex (zowel Home Theater als Media Server) te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Weet iemand een manier waarmee ik bestanden die ik via Plex Sync heb gesynced lokaal kan afspelen buiten Plex om? Mijn autoradio werkt namelijk niet helemaal lekker samen met de Plex app, maar wel met mijn Music app. Die gebruik ik daarom liever. Plex Sync maakt alleen een zooitje van de folder structuur en gebruikt allerhande extensies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
joramoudenaarde schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:00:
@m3gA:
Ik heb 'm voorbij zien komen via Google... misschien komt 't omdat het vrijdag is, maar ik snapte 'm niet helemaal. :) Heb je via die app een extra instelling om tóch toegang te krijgen op een Plex Media Server, maar dan via Kodi?

[...]

Er zitten zoveel sublinkjes in de link die je gaf: weet je toevallig waar ik naar moet kijken? Ik ken alleen Plex Home Theater en de Plex Media Server, maar kun je die überhaupt wel op één (Linux) computer installeren en ze dan ook nog werkend krijgen?

Ik zou dan Ubuntu moeten installeren op een SD-kaartje, wat me via Ignition prima zal lukken. Maar ik ben verder niet zo'n Linux/Ubuntu kenner… weet iemand waar je de commands invoert om Plex (zowel Home Theater als Media Server) te installeren?
Ligt eraan hoe je Ubuntu hebt draaien. Het meeste gaat gewoon via CLI (command line interface, shell). Op de volgende pagina wordt uitgelegd hoe je Plex Media server installeert op Ubuntu.
Download the .deb package
run sudo dpkg -i plexmediaserver_0.9.8.18.290-11b7fdd_amd64.deb (replacing the last filename with the name of the package you downloaded)
To setup the Server, on the same machine you installed the Server on, open a browser window, and go to http://127.0.0.1:32400/web.
Je kunt Plex Media Server en Plex Home Theater gewoon op hetzelfde systeem draaien, dat is geen probleem. Het beste is natuurlijk om de boel gescheiden te houden, maar het bijt elkaar niet. (Een client zet je namelijk meestal uit en PMS werkt het beste als je het 24/7 hebt draaien, maar dat ligt er maar net aan hoe jij je media regelt en of je het met anderen gaat delen).

De volgende pagina legt uit hoe je alles op 1 systeem kunt installeren, maar zoals ik al zei het is voornamelijk via CLI.

[ Voor 37% gewijzigd door FREAKJAM op 24-07-2015 14:10 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 15:56
joramoudenaarde schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:00:
@m3gA:

[...]
Je krijgt een programmaatje in Kodi waarmee je media in plex mee kan afspelen. Vergelijkbaar met een mediasource. Ik heb de hoofdpagina zo geconfigureerd dat hij als extra button erbij komt.

Dit filmpje geeft wel een goed beeld
YouTube: PleXBMC: Basic install with XBMC Confluence skin

[ Voor 12% gewijzigd door m3gA op 24-07-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Mijn probleem van Plex en Samsung heb ik opgelost door naar de nieuwste versie up te graden, de Samsung TV er helemaal verwijderen uit de plex server app . De app op de tv verwijderen, stroom een minuut af van de tv en dan opnieuw de app installeren. Dan de pincode invoeren op het web en toen deed hij het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Rockvee2 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 19:18:
Mijn probleem van Plex en Samsung heb ik opgelost door naar de nieuwste versie up te graden, de Samsung TV er helemaal verwijderen uit de plex server app . De app op de tv verwijderen, stroom een minuut af van de tv en dan opnieuw de app installeren. Dan de pincode invoeren op het web en toen deed hij het weer.
Fijn dat hij weer werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Heeft er iemand interesse om "vrienden" te worden op plex? Bibliotheek delen enzo.
Beetje inspiratie op doen :)

Ik heb er 25 series (minimaal 720P) op staan met in totaal 586 afleveringen.
Daarnaast nog 95 films (zo veel mogelijk 1080p+).
Alles is met NL subs.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
psyy138 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:11:
Heeft er iemand interesse om "vrienden" te worden op plex? Bibliotheek delen enzo.
Beetje inspiratie op doen :)

Ik heb er 25 series (minimaal 720P) op staan met in totaal 586 afleveringen.
Daarnaast nog 95 films (zo veel mogelijk 1080p+).
Alles is met NL subs.
Lustucru in "[Ervaringen] Plex Media Server - Deel II"

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Vreemd probleem hier:
PC is geupdate van Windows 7 -> Windows 10.
Hierop draaide in het verleden Plex Home Theater. Die doet het nog steeds. Uit de Store de Windows 8.1 client geplukt. En deze vertikt het mijn server te zien.

Ik heb een Plex-pass. De App ziet wel de clips in " Watch later". Plex-server ziet dat ik probeer te verbinden. PC is bedraad aangesloten. Een laptop waar ik al tijden Win10 op draai heeft geen problemen met de app.

Ik vraag me af waarom ik in de app mijn server niet kan benaderen...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Jester-NL schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:32:
Vreemd probleem hier:
PC is geupdate van Windows 7 -> Windows 10.
Hierop draaide in het verleden Plex Home Theater. Die doet het nog steeds. Uit de Store de Windows 8.1 client geplukt. En deze vertikt het mijn server te zien.

Ik heb een Plex-pass. De App ziet wel de clips in " Watch later". Plex-server ziet dat ik probeer te verbinden. PC is bedraad aangesloten. Een laptop waar ik al tijden Win10 op draai heeft geen problemen met de app.

Ik vraag me af waarom ik in de app mijn server niet kan benaderen...
Gewoon PHT gebruiken, die Windows 8.1/10 app is poep....
Volgens mij biedt PHT ook veel meer.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

;)

Fair deal!

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Ik ben vrij recent overgestapt van plexwatch/plexwatchweb naar plexpy en het is echt zoveel beter! Ik hoef dat stomme plexwatch script niet elke 5 minuten meer te draaien via een cronjob en plexpy ziet er ook net iets beter uit! Ook geen gedoe met nginx/apache, gewoon python installeren en gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door FREAKJAM op 03-08-2015 14:53 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

FREAKJAM schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:33:
Ik ben vrij recent overgestapt van plexwatch/plexwatchweb naar plexpy en het is echt zoveel beter! Ik hoef dat stomme plexwatch script niet elke 5 minuten meer te draaien via een cronjob en plexpy ziet er ook net iets beter uit! Ook geen gedoe met nginx/apache, gewoon python installeren en gaan.
Ik maak gebruik van nuVue i.c.m. plexww maar ik ga denk ik ook maar is plexpy testen.
nuVue is echt ideaal alleen het heeft geen log functie, plexww dan weer wel.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Vanaf volgende week wil Plex de iOS app ook "gratis" hebben voor Plex Pass members!

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
psyy138 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 17:00:
Vanaf volgende week wil Plex de iOS app ook "gratis" hebben voor Plex Pass members!
Awesome, vraag me af hoe ze dat hebben gedaan met in-app aankopen etc.

Nog iets anders: Ik snap die monitoring apps niet zo. Je kan toch al zien wat er wordt gestreamd vanaf de plex interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Cyleo schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:26:
[...]

Nog iets anders: Ik snap die monitoring apps niet zo. Je kan toch al zien wat er wordt gestreamd vanaf de plex interface?
Het is meer voor de historie en de statistieken. Ik kan precies zien wie wat wanneer heeft gekeken.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
sinds ik Trakt.tv gebruik op de plex server krijg ik mijn recently added, on deck enz niet meer te zien. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Cyleo schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:26:
[...]

FREAKJAM schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:32:
[...]

Het is meer voor de historie en de statistieken. Ik kan precies zien wie wat wanneer heeft gekeken.
Voor mij is het zeer handig, ik kan achterhalen wat iedereen kijkt om zo controle te houden op mijn eigen plex server.

Wat hij zegt, voorbeelden van programma's / apps die dit kunnen regelen;

PlexWatch / PlexWatchWeb
PlexPy
Nuvue (android app) geen installatie nodig op server

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
iOS 4.0 is uit. Eerste indruk is super, voelt snel aan en caching ging lekker snel! Vertalings fouten zijn ook tenenkrommend slecht. Wel jammer voor linkshandige mensen is dat ze het menu van linksboven naar rechtsboven hebben verplaatst. Nu kan ik er niet meer bij met m'n duim, maar super basis. Ook fijn dat ze naar sneller en kleinere updates schema toegaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Jelv op 10-08-2015 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
De Nederlandse vertaling in Plex for iOS is niet best. Voor wie wilt helpen met een beter vertaling, de Plex for iOS is nu beschikbaar op https://plex.getlocalization.com/plexios7/. De meeste regels zijn al verbeterd maar wat extra stemmen op de beste resultaten zou zeker helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Ik heb kanalen gevonden :P. Je moet ze toevoegen bij de bibliotheek ipv zoeken bij instellingen :P.

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 11-08-2015 22:45 ]

Anoniem: 689333

Hallo allemaal,

Sinds de nieuwste update van PMS op mijn Mac Mini crasht PMS steeds, of in ieder geval sluit hij af waardoor PMS zowel binnen het thuisnetwerk als van buitenaf niet te benaderen is. Dit is alleen op te lossen door handmatig op de Mac Mini PMS op te starten.

Zijn er meer gebruikers die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Anoniem: 689333 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:06:
Hallo allemaal,

Sinds de nieuwste update van PMS op mijn Mac Mini crasht PMS steeds, of in ieder geval sluit hij af waardoor PMS zowel binnen het thuisnetwerk als van buitenaf niet te benaderen is. Dit is alleen op te lossen door handmatig op de Mac Mini PMS op te starten.

Zijn er meer gebruikers die hier last van hebben?
Kijk is in de event log of log van pms wat er in staat, kan je vaak een reden uit halen.

EDIT:
ff snel googlen levert mij onderstaande 2 links op
https://www.reddit.com/r/...ni_crashing_an_awful_lot/
https://forums.plex.tv/di...ashing-nearly-twice-a-day

[ Voor 17% gewijzigd door psyy138 op 14-08-2015 08:49 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 689333

Thnx, via andere fora kwam ik onderstaande ook nog tegen. Tot nu toe werkt dit en is PMS nog niet weer gecrasht... Afkloppen..

https://forums.plex.tv/di...nearly-twice-a-day#latest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:32
Wellicht is deze vraag al beantwoord maar kan het zo snel niet vinden.

Er bestaat op iPad/iPhone een "offline functie", of te wel: voordat je op vakantie gaat 10 films selecteren dat deze op de iPad staan.

Is dit ook mogelijk met een laptop met Plex Home Theater op een laptop?

Neem namelijk altijd laptop mee en geen iPad oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 12:36

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
The_Cure schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:34:

Er bestaat op iPad/iPhone een "offline functie", of te wel: voordat je op vakantie gaat 10 films selecteren dat deze op de iPad staan.

Heb je een Plex pass? Het kan dan via de sync functie. Voor je laptop via de Plex Web App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Bij het opstarten van de ios-app (iphone) staat er altijd "Er is geen inhoud beschikbaar voor het toetsenbord".

Iemand die de oplossing weet om daar iets zichtbaars te krijgen?
Nu is het gaan naar de instellingen, wisselen van bron (server) om alles te zien te krijgen van inhoud.

De vertaling is gewoon :r

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
The_Cure schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:34:

Via de Plex.tv kan je hem offline zetten als je Plex Pass hebt.
nagasy schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:02:
Bij het opstarten van de ios-app (iphone) staat er altijd "Er is geen inhoud beschikbaar voor het toetsenbord".

Iemand die de oplossing weet om daar iets zichtbaars te krijgen?
Nu is het gaan naar de instellingen, wisselen van bron (server) om alles te zien te krijgen van inhoud.

De vertaling is gewoon :r
Probleem ken ik niet.. Vertaling is via Get Localization al flink aangepakt. Als je even helpt met stemmen kan die binnenkort met een update mee. https://plex.getlocalization.com/plexios7/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Jelv schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:39:

[...]

Probleem ken ik niet.. Vertaling is via Get Localization al flink aangepakt. Als je even helpt met stemmen kan die binnenkort met een update mee. https://plex.getlocalization.com/plexios7/
Dit probleem heb ik dus
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1789510/IMG_2512.PNG
Als ik kies voor instellingen (3 strepen) en de server kies, krijg ik wel de lijst met inhoud. Maar dus niet op het hoofdscherm.

Reeds gezien van de vertaling. gelukkig...
Spijtig dat je niet gewoon je een eigen taal kan kiezen in de app.

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hm, loop nu tegen een probleem aan dat Plex bij geen enkel bestand waar ik subs bijgezet heb (handmatig, hernoemd identiek aan bestand in s01e01 vorm) de subs nog pakt. Subs staan op de server gewoon aan. Ligt ook niet aan het type want gebeurd bij zowel x264 als x265.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Hoe bedoel je precies, subs op de server staan gewoon aan? Je hebt de local agent (local media assets) ingeschakeld bij je series? Permissies ook goed? Wat is het format van je sub? (srt?)

[ Voor 18% gewijzigd door FREAKJAM op 22-08-2015 14:00 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ja, dat klopt allemaal. Schijnt een issue te zijn in 0.9.12.9:
https://forums.plex.tv/di...new-0-9-12-9-1393-dec22b7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Inmiddels opgelost in 0.9.12.11!

[ Voor 11% gewijzigd door FREAKJAM op 25-08-2015 13:39 ]

is everything cool?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 426395

Ik ben momenteel aan het kijken om mijn huidige plex server te vervangen, omdat er opslag ruimte beperkt wordt en ik deze niet kan uitbreiden.

Bij het zoeken naar een systeem kwam ik de synology DS1515+ tegen. Deze lijkt me voor de opslag prima geschikt. Echter twijfel ik over de cpu power. Volgens de Google docs spreadsheet zou transcoding mogelijk moeten zijn. Het zou gaan om maximaal 2 1080p bestand tegelijk.

Graag zou ik jullie ervaring horen over de DS1515+ of eventueel andere suggesties voor een nieuwe setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 12:46
NASjes hebben meestal niet genoeg raw power voor transcoden. Ik zou voor een tweedehands server moederbordje gaan zoeken met een redelijke cpu, of een oudere i5 of i7. Hoeft niet nieuw of heel sterk, maar als je veel transcode is een atom of een oudere budget processor net niet voldoende.

Zelf draai ik op n i5 4430 in n Gigabyte h87n, en die transcode alles als boter. Wel minder budgetvriendelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Nu online
Persoonlijk zou ik kijken naar een Asustor AS5104T of stapje hoger AS7004T
Laatst genoemde heeft een i3 Dual-Core CPU
Asustor heeft ook nog eens HDMI op deze modellen!

Ik wil zelf 1 van deze ook gaan aanschaffen, maar moet eerst mijn mac mini met Drobo FS zien te verkopen

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:08
Het ligt er ook maar helemaal aan wat je client is waar je het op afspeelt. Bij mij draait Plex op een Syno 214 en PHT op een raspberry en mac mini. Inderdaad bij content die moet transcoden (lang niet alles), speelt het niet op tablet of de app van Opera, meestal (H264) geen pb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426395

Bas Post schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 07:34:
Persoonlijk zou ik kijken naar een Asustor AS5104T of stapje hoger AS7004T
Laatst genoemde heeft een i3 Dual-Core CPU
Asustor heeft ook nog eens HDMI op deze modellen!

Ik wil zelf 1 van deze ook gaan aanschaffen, maar moet eerst mijn mac mini met Drobo FS zien te verkopen
Die Asustor ziet er ook wel netjes uit. Straks eens kijken of de web interface ook nog een beetje netjes is.

Ik heb ook zitten kijken om me huidige server alleen echt als pms in te zetten en een nas als storage. Want de i5 die daar in zit kan nog prima mee. Ik weet alleen niet of dat een beetje lekker performed.
eggda schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 07:41:
Het ligt er ook maar helemaal aan wat je client is waar je het op afspeelt. Bij mij draait Plex op een Syno 214 en PHT op een raspberry en mac mini. Inderdaad bij content die moet transcoden (lang niet alles), speelt het niet op tablet of de app van Opera, meestal (H264) geen pb
Het gaat voor namelijk om een Remote Samsung smart tv en lokaal om iOS devices met airplay naar de Apple tv.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 426395 op 31-08-2015 08:05 . Reden: Typo ]

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 15:31
Weten jullie of het inmiddels als mogelijk is om direct play te forceren in de web interface voor alle gebruikers?

blijkbaar niet.. op naar Emby.

[ Voor 25% gewijzigd door Nindustries op 03-09-2015 13:10 ]

~ beware of misinformation.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:30
Nindustries schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:09:
Weten jullie of het inmiddels als mogelijk is om direct play te forceren in de web interface voor alle gebruikers?

blijkbaar niet.. op naar Emby.
Hoe wil je iets forceren als het niet direct afgespeeld kan worden? Dan zeg je dus eigenlijk van als het niet kan, dan heb je pech?

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Nindustries
tcviper schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:14:
[...]

Hoe wil je iets forceren als het niet direct afgespeeld kan worden? Dan zeg je dus eigenlijk van als het niet kan, dan heb je pech?
Dingen die ik wel kan afspelen (bv. H.264 video in mkv met subtitles) adhv videojs worden getranscode in Plex. En daar heb ik de CPU niet voor.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nindustries schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:17:
[...]

Dingen die ik wel kan afspelen (bv. H.264 video in mkv met subtitles) adhv videojs worden getranscode in Plex. En daar heb ik de CPU niet voor.
Kan je die afspelen in je browser? Dat is natuurlijk een hele andere player dan pakweg VLC of MPC

• Nindustries
FreakNL schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:53:
[...]

Kan je die afspelen in je browser? Dat is natuurlijk een hele andere player dan pakweg VLC of MPC
Ik heb het hier puur over in de browser; videojs als speler in mijn website tegenover dezelfde media in de plex web interface. :X

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Nindustries schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:17:
[...]

In de browser is ook mogelijk om de ondertiteling niet standaard in te branden als deze "los" in het .mkv bestand zit. Hierdoor wordt bij mij al een heel groot probleem opgelost. Wellicht heb je hier iets aan?

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 14:15
Ik ben niet zo heel slim bezig geweest gisteren, want ik heb zonder goed onderzoek de Plex app gekocht voor mijn Android devices. Echter, toen ik de Plex mediaserver wilde installeren op mijn NAS (Synology DS-409+), toen kwam ik erachter dat deze de mediaserver niet kan draaien. Stom natuurlijk dat ik dat niet gechecked heb eerst.
Nu zit het mij niet vast op die €5 die ik voor niets betaald heb, maar ik had Plex wel graag willen gebruiken na alles wat ik er over heb gehoord. Zijn er alternatieven voor die mediaserver package die ook werkt met de Plex app, of kan ik het gewoon vergeten met mijn huidige NAS?

• FREAKJAM
Je hebt denk ik pech. Heb je de PowerPC build geprobeerd? Zie ook het synology forum voor meer info.

[ Voor 109% gewijzigd door FREAKJAM op 16-09-2015 13:00 ]

is everything cool?

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 14:15
Yep, heb inderdaad de PowerPc build gebruikt, maar die draait niet binnen DSM 4.2. Jammer maar helaas. Eigen schuld, had ik maar beter moeten kijken.
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.