[Ervaringen] Plex Media Server - Deel II Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 74.318 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-08 16:16
kabel zal prima werken, toch lijkt me er iets mis met je mkv bestanden, of je settings in pms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Grootste issue dat ik heb met Gracenote: de maier waarop ze met 'Various artists' omgaan.
Ik heb meer dan genoeg CD's die óf in de categorie "Split" vallen (twee artiesten, en netjes alszodanig getagd) óf waar 1 of twee tracks van een andere artiest zijn (al dan niet samen met de artiest die het album heeft uitgebracht; ook hier, de tag in het bestand geeft aan dat het een album van 'artiest X' is). gracenote flikkert alles vooralsnog rücksichlos in de map "Various Artists".
'tuurlijk, ik kan dat handmatig wel weer gaan aanpassen (hell... anal als ik ben waar het om mijn muziekcollectie gaat, is dat voor het eind van het weekend waarschijnlijk al gebeurd), maar het is een tikkeltje frustrerend dat ik wéér handwerk moet gaan toepassen op een collectie die in wezen al tot in de puntjes getagd is...

Ik ga binnenkort maar weer eens stoeien met Python/FreeNAS/Plex. Voorgaande pogingen liepen op niets uit, omdat mijn FreeNAS Python niet heel aardig vond. Ondertussen lees ik overigens onder de blog over deze laatste update meerdere verzoeken om een scrobble-optie (en mis ik mijn verzoek, maar dat zal wel met redactie en dubbel te maken hebben).

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:34
z1rconium schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 18:55:
kabel zal prima werken, toch lijkt me er iets mis met je mkv bestanden, of je settings in pms.
Ja, ik snap er ook de ballen van.

Heb zojuist een 5m lange HDMI kabel besteld, dat moet lang genoeg zijn voor de afstand tussen mijn PC en TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 19:23

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Voor degenen die Plex gebruiken binnen XMBC/Kodi; er zijn onlangs weer een aantal ontwikkelingen. Versie v4.0.0 beta 4 is ongeveer twee weken geleden beschikbaar gekomen.
Het is tevens mogelijk om XBMC te combineren met Plex door middel van de XBMC addon PleXBMC. PleXBMC integreert de XBMC frontend met de Plex Media Server backend, waardoor een deel van de voordelen van zowel Plex en XBMC gecombineerd kunnen worden. De meest recente stabiele versie is v3.6.1. De meest recente beta versie is v4.0.0beta4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Zover het in NL gebruikt wordt maar Plex komt naar TiVo. Namelijk de TiVo Roamio, Mini en Premiere. Het gaat om de smart tv/Opera TV-versie die ook op o.a. Sony en LG tv's draait. Bron: http://www.theverge.com/2...lex-app-tivo-release-date

Ik hoop dat het ontwerp van smart tv-versie ook snel naar ht-versie komt. Het ontwerp begint er al weer wat gedateerd uit te zien en helaas zijn er weinig hoge kwaliteit ht-thema's in ontwikkeling momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:43

psyy138

blackbulls.nl

HDHomeRun

Want Free TV on Plex?
If you'd like to see HDHomeRun support added to Plex, consider visiting their Kickstarter page and making a pledge. The HDHomeRun channel on Plex will give you access to the upcoming HDHomeRun DVR on all of your Plex clients!

We are launching our solution to the following regions:
US
Canada
UK
Australia

with plans to support more of Europe over time.
Ben benieuwd wanneer dit komt, gebruik momenteel dvblink en 4 tuners in 1 server i.c.m. Media Center met daarnaast Plex natuurlijk.
Vraag me dus ook af of dit beter is als wat ik nu heb, maar daar komen we maar op 1 manier achter ;) .

Want dan kan ik openelec met plex installeren op een lightweight apparaat i.p.v. HTPC en vervolgens daarmee weer TV kijken. een alles in 1 oplossing _/-\o_.

[ Voor 10% gewijzigd door psyy138 op 18-05-2015 13:19 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:23
psyy138 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:14:
[...]

Ben benieuwd wanneer dit komt, gebruik momenteel dvblink en 4 tuners in 1 server i.c.m. Media Center met daarnaast Plex natuurlijk.
Vraag me dus ook af of dit beter is als wat ik nu heb, maar daar komen we maar op 1 manier achter ;) .

Want dan kan ik openelec met plex installeren op een lightweight apparaat i.p.v. HTPC en vervolgens daarmee weer TV kijken. een alles in 1 oplossing _/-\o_.
Dat, of je wacht nog even want er komt nog livetv integratie in Plex later dit jaar :) En dat staat los van dat HDHomerun.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26

TheVMaster

Moderator WOS
tcviper schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:49:
[...]

Dat, of je wacht nog even want er komt nog livetv integratie in Plex later dit jaar :) En dat staat los van dat HDHomerun.
Hmm....ik heb niet de illusie dat dat gaat werken met IPTV van KPN....maar voor de Ziggo klanten is dat natuurlijk goed nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ik kan er helaas op dit moment nog niet veel meer info over geven, maar er worden straks wel meerdere protocollen ondersteunt met LiveTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
tcviper schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:02:
Ik kan er helaas op dit moment nog niet veel meer info over geven, maar er worden straks wel meerdere protocollen ondersteunt met LiveTV.
Wow dat zou wel gaaf zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
tcviper schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:02:
Eh....jij kunt er niet meer over zeggen? :? Als in jij bent er bij betrokken...?
KPN heeft encrypted streams....zou wel gaaf zijn als dat gewoon zou werken overigens.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
@tcviper: ging Ziggo niet zijn basispakket unencrypted aanbieden? Misschien weet je daar wel wat van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Sjkv schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:20:
@tcviper: ging Ziggo niet zijn basispakket unencrypted aanbieden? Misschien weet je daar wel wat van :)
Dat is nu al het geval.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:16
TheVMaster schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:16:
[...]

Eh....jij kunt er niet meer over zeggen? :? Als in jij bent er bij betrokken...?
KPN heeft encrypted streams....zou wel gaaf zijn als dat gewoon zou werken overigens.....
tcviper is plex medewerker zo ver ik weet. Hij is in ieder geval betrokken bij de ontwikkelingen. :9

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Jep, werk inderdaad ook bij Plex :)
Als KPN encrypted streams doet dan ben ik er bang voor, maar wie weet.

sjkv: Ja de Ziggo standaard kanalen kun je nu kijken zonder CI kaart, dat klopt.

[ Voor 28% gewijzigd door tcviper op 18-05-2015 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
tcviper schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:54:
Jep, werk inderdaad ook bij Plex :)
Als KPN encrypted streams doet dan ben ik er bang voor, maar wie weet.

sjkv: Ja de Ziggo standaard kanalen kun je nu kijken zonder CI kaart, dat klopt.
Gaaf...voor wat betreft de KPN Streams.....we gaan het meemaken. Ik hoop ook nog steeds op een native KPN iTV Xbox App.l

Maar eh.....is de Xbox One update alweer ingeschoten bij MS (waren wat issues mee vorige week). Ben erg benieuwd naar de nieuwe versie van de App.

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 18-05-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Native xbox app? Die is er toch al? X360/XOne, of wat bedoel je?

Als je de oude Xbox uit 2002 bedoelt, daar zal nooit een app voor gaan komen :)
Wat de development van de xbox app verder betreft, geen idee ik zit meer op het AndroidTV/IOS/PS en PHT qua produkten range :)

[ Voor 62% gewijzigd door tcviper op 18-05-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
tcviper schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:19:
Native xbox app? Die is er toch al? X360/XOne, of wat bedoel je?

Als je de oude Xbox uit 2002 bedoelt, daar zal nooit een app voor gaan komen :)
Wat de development van de xbox app verder betreft, geen idee ik zit meer op het AndroidTV/IOS/PS en PHT qua produkten range :)
Nee...bedoelde de KPN app |:( had ik er ff bij moeten zetten. Maar eh....dus vandaar dat de Xbox One zo weinig updates krijgt :+ jij bemoeit je er niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Hahahaha, ja misschien is het dat wel :) Ik hoor net wel dat er een update aan zit te komen voor Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Gister de Harmony one+ ingesteld voor Plex voor de HTPC in de woonkamer, 1 woord ; Ideaal.
Omdat je elke knop apart moet koppelen aan een toets leer je zelf ook deze keyboard shortcuts.

Kan ik zelf ook nog gebruiken op mijn PC haha, kan ik nog sneller series/films starten.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:44

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Jammer dat er nog steeds geen hardware knoppen zijn voor subtitle-delay.
Dat zou ik zo graag via mijn Harmony willen kunnen regelen, ipv ergens diep in een menu.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
zerocool82 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:26:
Voor degenen die Plex gebruiken binnen XMBC/Kodi; er zijn onlangs weer een aantal ontwikkelingen. Versie v4.0.0 beta 4 is ongeveer twee weken geleden beschikbaar gekomen.

[...]
Ik heb hier ooit een keer naar gekeken, maar ik kon mij toen nog niet echt voorstellen waarom je dat zou gebruiken. Wat is hier precies het voordeel van t.o.v. de normale plex client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Oscar the Grouch schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 12:38:
Jammer dat er nog steeds geen hardware knoppen zijn voor subtitle-delay.
Dat zou ik zo graag via mijn Harmony willen kunnen regelen, ipv ergens diep in een menu.
Ja dat zou zeker fijn zijn, echter als je alles goed instelt zou je het niet eens is nodig moeten hebben.
Daarnaast is mijn moeder nu dik tevreden met Plex i.c.m. Harmony one+, of te wel het is "moeder proof" 8) .

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:34
Ik heb nu een HDMI kabel tussen mijn Windoes 7 PC en mijn TV, maar klopt het dat ik nergens in PHT kan selecteren op welk scherm in kijk?

In Steam Big Picture Mode kun je wel heel eenvoudig selecteren op welk scherm je wilt gamen indien je PC en tv hebt gelinked, hoop dat die optie ook in PHT zit eerlijk gezegd.

[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 20-05-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:38
Dat kan toch aangepast worden in Preferences - Change preferences for system - Advanced??

[ Voor 12% gewijzigd door nadroJ op 20-05-2015 20:10 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Cyleo schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:24:
[...]

Ik heb hier ooit een keer naar gekeken, maar ik kon mij toen nog niet echt voorstellen waarom je dat zou gebruiken. Wat is hier precies het voordeel van t.o.v. de normale plex client?
Ik gebruik XBMC/Kodi zelf niet meer, maar volgens mij zou je kunnen denken aan betere ondersteuning voor ondertitels, scrapen / afspelen van DVD/BD/ISO collectie, meer en uitgebreidere add-ons / plug-ins, meer 'tweak' mogelijkheden, meer mogelijkheden t.a.v. live tv streaming / recording? Plex zou dan als 'back-bone' dienen voor betere scraping (meta data), pause / resume opties etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Couchpotatoe haalt niet alles binnen voor plex en dan download ik het soms manueel en zet ik het over naar mijn folder van freenas voor films, genaamd B/movies, en die folder is dan weer gelinked aan zo een andere folder dat plex iets mee kan doen. Maar telkens als ik een film naar daar kopier via filezilla met root login gaat hij wel in die map staan maar komt hij toch niet bij plex staan. Ik heb natuurlijk al manual refresh gedaan en er staat bij mij om het uur dat er wordt gecheckt of er nieuwe bestanden in mijn bibliotheek moeten staan.

Weet iemand hier dus een oplossing voor, om de films die wel in de folder voor films staan maar daar manueel zijn gezet toch zichtbaar te krijgen op plex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Je permissies goed zetten nadat je de film hebt gekopieerd. Nu is root waarschijnlijk de owner van de file.

Met ls -l kun je de huidige owner/rechten zien.

[ Voor 42% gewijzigd door FREAKJAM op 24-05-2015 14:08 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
FREAKJAM schreef op zondag 24 mei 2015 @ 14:03:
Je permissies goed zetten nadat je de film hebt gekopieerd. Nu is root waarschijnlijk de owner van de file.

Met ls -l kun je de huidige owner/rechten zien.
Kan je dat even in nl uitleggen? Volgens mij kan ik toch niet appart mijn bestanden bekijken in plex en dus ook niet veranderen in plex? Kan ik anders de bestanden via filezilla niet koperien met een ander account dat plex wel kan lezen?

edit: Ik begrijp ongeveer wat ze met die link bedoelen maar ik dat is linux en freenas is freebsd als dat zou uitmaken maar ik vind nergens wat ik precies moet ingeven?

dit is wat ik krijg

Afbeeldingslocatie: http://fs2.directupload.net/images/150524/5yjdbw4f.png

[ Voor 19% gewijzigd door thibautb op 24-05-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Je moet wel even cwd'en naar het pad waar al je films staan. (Net als met filezilla browse je naar de juiste folder). Doen eens ls -l in een map van een film die is gedownload met couchpotato? Als het goed is zie je dan de user/owner die wel wordt herkend door plex.

In de map waar je nu zit staan bestanden met root als owner en group wheel. (Waarschijnlijk je home map). Wat je ook nog kunt doen is de film die je manueel downloadt parkeren in de map waar ook je normale couchpotato downloads staan en coachpotato het renamen/verplaatsen laten afhandelen.

[ Voor 21% gewijzigd door FREAKJAM op 24-05-2015 14:23 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
FREAKJAM schreef op zondag 24 mei 2015 @ 14:21:
Je moet wel even cwd'en naar het pad waar al je films staan. (Net als met filezilla browse je naar de juiste folder). Doen eens ls -l in een map van een film die is gedownload met couchpotato? Als het goed is zie je dan de user/owner die wel wordt herkend door plex.

In de map waar je nu zit staan bestanden met root als owner en group wheel. (Waarschijnlijk je home map). Wat je ook nog kunt doen is de film die je manueel downloadt parkeren in de map waar ook je normale couchpotato downloads staan en coachpotato het renamen/verplaatsen laten afhandelen.
Dit is wat ik nu dus heb bij degene van couchpotatoe
Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/qgzydwvnf/plexperm1.png

en deze heb ik zelf gekopierd

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/ugae7adcn/plexpermi.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Weet je zeker dat dat je movie map is? Het ziet er wel heel messy uit. Gebruik je de juiste folderbenaming?

Bijv:
Movies\Focus (2015)\Focus (2015).mkv

Het is belangrijk dat je alles netjes ordent en benoemt anders detecteert Plex de boel niet. Het is denk ik geen rechtenprobleem (wat ik eerder wel dacht), maar het ligt denk ik eerder aan de organisatie en structuur van je bestanden.

stukje van mijn map:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
drwxr-xr-x. 4 maximum media  5 Feb 10 16:15 12 Years a Slave (2013)
drwxr-xr-x. 4 maximum media  6 Feb 10 16:15 21 & over (2013)
drwxr-xr-x. 4 maximum media  7 Feb 10 16:15 22 Jump Street (2014)
drwxr-xr-x. 4 maximum media  5 Mar 29 08:28 300 (2006)
drwxr-xr-x. 4 maximum media  5 Feb 10 16:15 3 Days To Kill (2014)
drwxr-xr-x. 2 maximum media  4 May  8 10:29 3 Idiots (2009)
drwxr-xr-x. 4 maximum media  5 Jan  2 18:55 47 Ronin (2013)
drwxr-xr-x. 4 maximum media  6 Feb 10 16:15 5050 (2011)

code:
1
2
3
4
5
[maximum@piek 12 Years a Slave (2013)]$ ls -ls
total 11904005
11903972 -rwxr-xr-x. 1 maximum media 12180990536 Feb 20  2014 12 Years a Slave (2013).mkv
      17 drwxr-xr-x. 2 maximum media           8 Mar 18 12:57 extrafanart
      17 drwxr-xr-x. 2 maximum media           6 Mar 18 12:57 extrathumbs

[ Voor 47% gewijzigd door FREAKJAM op 24-05-2015 16:31 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
FREAKJAM schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:24:
Weet je zeker dat dat je movie map is? Het ziet er wel heel messy uit. Gebruik je de juiste folderbenaming?

Bijv:

Het is belangrijk dat je alles netjes ordent en benoemt anders detecteert Plex de boel niet. Het is denk ik geen rechtenprobleem (wat ik eerder wel dacht), maar het ligt denk ik eerder aan de organisatie en structuur van je bestanden.
De eerste is gewoon mnt/B/Movies en dan zie je alle films en de tweede is een specifieke film waarvan ik weet dat ik die zelf heb gepaste in de map dat is dus mnt/B/Movies/theloft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Je folderbenaming moet echt veel beter. Haal die bitrate, sources, releasegroup, en wat voor tagging dan ook uit al die foldernamen. Je kunt dat zelfs allemaal instellen in Couchpotato, dat gaat gewoon automatisch.

settings -> renamer

folder naming: <thename> (<year>)
file naming: <thename> (<year>).<ext>
cleanup leftover files after successful rename

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
FREAKJAM schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:35:
Je folderbenaming moet echt veel beter. Haal die bitrate, sources, releasegroup, en wat voor tagging dan ook uit al die foldernamen. Je kunt dat zelfs allemaal instellen in Couchpotato, dat gaat gewoon automatisch.

settings -> renamer

folder naming: <thename> (<year>)
file naming: <thename> (<year>).<ext>
cleanup leftover files after successful rename
oke, maar even dan gewoon de simpele manier om mijn films te kopieren naar de folder waar de films die klaar zijn om verwerkt te worden door cp staan, als ik daar de film kopier moet ik dan gewoon geduld hebben om cp die te laten opnemen? Die folder en de downloader staan trouwens op een andere pc dan cp zelf. Maar alles staat wel correct ingesteld zodat het samen zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Je kunt het eventueel forceren in couchpotato als je wil. Normaliter scant hij om de zoveel minuten maar met de volgende aanroep forceer je het:

http://localhost:5050/apikey/renamer.scan

je api key kun je vinden bij je cp settings en eventueel localhost/port aanpassen, ligt er maar net aan hoe jij het hebt ingericht. Volgens mij scant hij default om de 120 minuten. Je kunt dat eventueel aanpassen in je cp settings (ook bij settings - renamer).

[ Voor 16% gewijzigd door FREAKJAM op 24-05-2015 16:45 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:09
Hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben van plan om een nas te kopen Synology 214+
Nu wil ik graag films bekijken door m'n hele huis op tablet/smartphone of smart tv. heb ik om dit te doen nu per definitie Plex nodig of juist een mediaplayer(dat werkt dan natuurlijk alleen op 1 device)

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Heb je de allereerste post al gelezen? Daar wordt namelijk precies uitgelegd hoe Plex werkt en of het wordt ondersteund op het door jou genoemde device.

[ Voor 24% gewijzigd door FREAKJAM op 28-05-2015 19:19 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Jep. Ik zie wel dat die ondersteunt wordt. Gaat me meer hoe het werkt. Daar heb ik binnen t Synology forum geen antwoord op kunnen vinden.
Mijn vraag is denk niet helemaal duidelijk geformuleerd. Normaal neemt het afspeeldevice de taken op zich die behoren tot het afspelen van video's dus dmv de hardware. Nu is de nas zelf geen mediaplayer dus die zal dit nu doen. Mijn vraag is dus meer, of Plex deze taken dan over neemt. Dat is mij namelijk onduidelijk omdat Plex software is en geen hardware heeft om de taken zelf uit te voeren

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Plex is voornamelijk afhankelijk van de hardware als je gaat transcoden en dat ondersteunt jouw Synology niet. Direct play moet geen probleem zijn met je Synology. In dit artikel kun je ook lezen wat voor overige limitaties er aanwezig zijn wanneer je de boel installeert op een NAS. Op dezelfde pagina staan weer links naar pagina's waar wordt uitgelegd wat transcoding is, direct play is etc. Als je had gegoogled op "NAS Plex Media Server" was je deze pagina waarschijnlijk als eerste tegengekomen.

[ Voor 61% gewijzigd door FREAKJAM op 28-05-2015 20:38 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Okay dank je. Moet zeggen dat jouw Google tip ik niet zo snel op had gezocht. Had al wel gezocht op mijn type nas en Plex maar daar kwam niet de juiste info naar voren

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
steefje schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:03:
Okay dank je. Moet zeggen dat jouw Google tip ik niet zo snel op had gezocht. Had al wel gezocht op mijn type nas en Plex maar daar kwam niet de juiste info naar voren
Wat FREAKJAM inderdaad al aangaf, in de start post is veel informatie al te vinden. Er wordt o.a. uitgelegd wat het verschil is tussen transcoding, direct play etc.Ook is er een link opgenomen naar een Plex NAS Compatibility sheet waarin per NAS device is weergeven of PMS geinstalleerd kan worden en of deze verschillende kwaliteitsniveau's van het videobestand (480p, 720p etc.) kan transcoden. De Synology 214+ komt hier ook op voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Eindelijk SSL support! Hoera! _/-\o_

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Ik weet niet of meerdere er last van hebben maar de ondertiteling verdwijnt soms sneller op mijn Samung TV dan het zou moeten.
Na verschillende tests gebeurt dit alleen met direct streaming of direct play.
Met transcoding heb ik geen enkel probleem en loopt de ondertiteling PERFECT.

Met plex web (intern) heb ik er ook geen last van en dat is als het goed is direct play of direct streaming.

Dus het enige wat ik nog moest testen is direct play/streaming met PHT.
Dus ik PHT op mijn PC weer is een keer aangezet en een aflevering van The Walking Dead aangezet. Maar helaas O-) , de ondertiteling loopt perfect.

Het lijkt dus alleen mis te gaan op mijn Samsung TV.

P.s. het is een Samsung UE32H5500, en ja ik heb de nieuwste versie van Plex er op staan.
Ik durf alleen niet te zeggen of het met de vorige versie ook was :O.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
psyy138 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:05:
Ik weet niet of meerdere er last van hebben maar de ondertiteling verdwijnt soms sneller op mijn Samung TV dan het zou moeten.

Met plex web (intern) heb ik er ook geen last van en dat is als het goed is direct play of direct streaming.

Dus ik PHT op mijn PC weer is een keer aangezet en een aflevering van The Walking Dead aangezet. Maar helaas O-) , de ondertiteling loopt perfect.

P.s. het is een Samsung UE32H5500, en ja ik heb de nieuwste versie van Plex er op staan.
Dat is een bekend probleem in de Samsung Plex app, het gaat om ondertitels die in de 'container' (bijvoorbeeld in het MKV bestand) zijn opgenomen. De Samsung Plex app speelt geen ondertitels af of de ondertitels verdwijnen te snel. In de TS heb ik dit verder toegelicht (' SAMSUNG: De Plex app op mijn Samsung TV speelt geen ondertitel tracks af die zijn ‘embedded’ in het mediabestand en speelt geen losse SUB/IDX ondertitels tracks af?'. Ook op het Plex forum wordt hierover gesproken.

Weet je trouwens zeker dat dit ook het geval is bij Direct Stream, want hierbij wordt de ondertitel (zoals tevens bij transcoding) ook in de stream opgenomen en naar de Samsung TV gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
psyy138 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:05:

Plex op Samsung tv's wordt gemaakt door een onafhankelijke, niet betaalde developer. Daar zitten dus af en toe wat bugs in. Mocht je veel Plex gebruiken op die tv, dan zou ik misschien toch gaan kijken naar een Chromecast (of het gebruiken als een goed excuus om de PS4 te kopen :P)

[ Voor 6% gewijzigd door Cyleo op 05-06-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Cyleo schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:27:
[...]

Plex op Samsung tv's wordt gemaakt door een onafhankelijke, niet betaalde developer. Daar zitten dus af en toe wat bugs in. Mocht je veel Plex gebruiken op die tv, dan zou ik misschien toch gaan kijken naar een Chromecast (of het gebruiken als een goed excuus om de PS4 te kopen :P)
Zou eerder een Raspberry PI 2 met Rasplex aanraden ;) (Heb chromecast, pi en een samsung tv en ik prefereer toch echt de PI2 met Rasplex)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
SaURoN schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:27:
[...]

Zou eerder een Raspberry PI 2 met Rasplex aanraden ;) (Heb chromecast, pi en een samsung tv en ik prefereer toch echt de PI2 met Rasplex)
Haha, ja, die heb ik nog niet. Wel al eens naar lopen kijken maar eigenlijk is er voor mij nu genoeg waar ik Plex op af kan spelen :P Echt heel tevreden met hoe dat ecosysteem gegroeid is. Ik heb nu 3 apparaten in mijn TV geplugd die Plex af kunnen spelen + de Plex app op de TV zelf. Luxe :)

Overigens heb ik zelf geen Samsung TV en komt mijn opmerking puur uit kennis die ik van Reddit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:08

GNML

applebuyguide.com

FREAKJAM schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:24:

Bijv:

stukje van mijn map:

code:
1
2
3
4
5
6
7
drwxr-xr-x. 4 maximum media  5 Feb 10 16:15 12 Years a Slave (2013)
drwxr-xr-x. 4 maximum media  6 Feb 10 16:15 21 & over (2013)
drwxr-xr-x. 4 maximum media  7 Feb 10 16:15 22 Jump Street (2014)

11903972 -rwxr-xr-x. 1 maximum media 12180990536 Feb 20  2014 12 Years a Slave (2013).mkv
      17 drwxr-xr-x. 2 maximum media           8 Mar 18 12:57 extrafanart
      17 drwxr-xr-x. 2 maximum media           6 Mar 18 12:57 extrathumbs
Goed dat je het stuk van plex aanhaalt, volledig juist. Alleen is het niet per definitie dat die manier alleen kan.

Zelf laat ik sickbeard de movies sorteren, zonder mappen en dit werkt ook prima. mijn bestanden hebben als naam: "movietitle.kwaliteit.codec.resolutie-groupnaam". Plex kan dit prima indexeren

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

zerocool82 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:45:
[...]

Dat is een bekend probleem in de Samsung Plex app, het gaat om ondertitels die in de 'container' (bijvoorbeeld in het MKV bestand) zijn opgenomen. De Samsung Plex app speelt geen ondertitels af of de ondertitels verdwijnen te snel. In de TS heb ik dit verder toegelicht (' SAMSUNG: De Plex app op mijn Samsung TV speelt geen ondertitel tracks af die zijn ‘embedded’ in het mediabestand en speelt geen losse SUB/IDX ondertitels tracks af?'. Ook op het Plex forum wordt hierover gesproken.

Weet je trouwens zeker dat dit ook het geval is bij Direct Stream, want hierbij wordt de ondertitel (zoals tevens bij transcoding) ook in de stream opgenomen en naar de Samsung TV gestuurd?
Volgens mij heb ik dit probleem bij Direct stream ook, maar ik kan er ook naast zitten.
Ik zal het vanavond nog eens testen, anders ga ik maar lekker transcoden wat geen enkel probleem is. Mijn xeon 1240 v2 kan makkelijk 6 720p streams aan.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
psyy138 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:44:
[...]

Volgens mij heb ik dit probleem bij Direct stream ook, maar ik kan er ook naast zitten.
Ik zal het vanavond nog eens testen, anders ga ik maar lekker transcoden wat geen enkel probleem is. Mijn xeon 1240 v2 kan makkelijk 6 720p streams aan.
Probleem zit in de Samsung app. Met de nieuwe app heb ik, bij Direct Play, het probleem dat ondertitels te snel verdwijnen. Met Direct Stream / Transcoding heb ik het probleem dat videobestanden bufferen na een aantal seconden. Aangezien downgraden (voor zover ik kon nagaan) niet mogelijk is, gebruik ik nu een oude versie (1.018) vanaf USB stick (in afwachting van een versie zonder issues).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

zerocool82 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 10:32:
[...]

Probleem zit in de Samsung app. Met de nieuwe app heb ik, bij Direct Play, het probleem dat ondertitels te snel verdwijnen. Met Direct Stream / Transcoding heb ik het probleem dat videobestanden bufferen na een aantal seconden. Aangezien downgraden (voor zover ik kon nagaan) niet mogelijk is, gebruik ik nu een oude versie (1.018) vanaf USB stick (in afwachting van een versie zonder issues).
Transcoding gaat bij mij wel goed, direct stream ook trouwens.
En ja dat bufferen had ik deels ook, alleen niet na een aantal seconden, maar meer 1 keer per 2 minuten.
Wat ik heb gedaan is de lokale kwaliteit op 7 gezet i.p.v. 10 en vervolgens stopt het bufferen.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Laatst online: 24-08 16:41
Ik draai al jaren pms/plex op de mini zonder problemen. Onlangs update ik de client en nu crasht plex client na starten van bijna alle videos (vreemd genoeg niet bij de tekenfilmpjes voor de kleine).

Iemand die dit herkent? Ik kan crashlpg posten maar dat is echt een ellenlange lap geheimtaal.(Althans, voor mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:21
Is het nou zo dat als je een .mkv container wilt afspelen met ondertiteling (die in de container zit verwerkt) de plex media server altijd moet transcoderen i.p.v. direct play of direct stream toe te passen?

Of is dit afhankelijk van de device van de client? zo ja, welke devices kunnen dit wel afspelen met direct play? Er wordt bij mij vaak gekeken via de chromecast of via de chrome of firefox browser en zie eigenlijk dat er altijd getranscodeerd moet worden.

(heb zelf een upload van 100 Mb dus wil eigenlijk ervoor zorgen dat er zoveel mogelijk afgespeeld wordt dmv direct play zodat de server minimaal belast wordt.) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Dat is volledig afhankelijk van de client waar het naartoe gaat, Plex Home Theater op een pc of mac speelt alles zonder transcoding, sommige streams hebben ook geen transcoding nodig voor IOS of AndroidTV. Maar bijv een MKV met SRT subtitles en AC3 Audio heeft meestal wel transcoding nodig, bij een CHromecast.

[ Voor 5% gewijzigd door tcviper op 16-06-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
tcviper schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:27:
Dat is volledig afhankelijk van de client waar het naartoe gaat, Plex Home Theater op een pc of mac speelt alles zonder transcoding, sommige streams hebben ook geen transcoding nodig voor IOS of AndroidTV. Maar bijv een MKV met SRT subtitles en AC3 Audio heeft meestal wel transcoding nodig, bij een CHromecast.
Ik snap inderdaad dat als een codec niet wordt ondersteund er dan getranscodeerd moet worden, dit maakt plex ook ideaal. Nu gebeurt dit volgens naar mijn mening onnodig vaak & zou een groot deel ook d.m.v. direct play moeten kunnen. Vanavond maar even kijken of het met Plex Home Theater beter gaat.

Kan de Raspberry waar rasplex op draait dit trouwens ook? :) (kan hier online maar weinig voor vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Raspberry PI 2 speelt zo goed als alles direct af :) via Rasplex.
AndroidTV (Sony TV's uit 2015 en Nexus player etc), speelt ook bijna alles direct af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Een vraagje, is er een instelling om de titels op alfabet te sorteren? Nu zet hij bijvoorbeeld 'The Matrix' bij de M in de sortering in plaats van bij de T. Kan daar maar niet aan wennen :( betreft Plex Home theatre op HTPC en de app.

[ Voor 10% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 17-06-2015 09:11 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Naar links duwen (zodra je in een sectie zit) en dan bij de filters sorteren op whatever je wilt ;)

[ Voor 17% gewijzigd door tcviper op 17-06-2015 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:10:
Een vraagje, is er een instelling om de titels op alfabet te sorteren? Nu zet hij bijvoorbeeld 'The Matrix' bij de M in de sortering in plaats van bij de T. Kan daar maar niet aan wennen :( betreft Plex Home theatre op HTPC en de app.
Het is overigens wel beter om eraan te wennen. Straks heb je tig films die beginnen met The gesorteerd bij de T.

In heb verleden hernoemde ik altijd alles netjes (wat niet perse nodig was voor Plex), naar Matrix, The (1999)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De wen-periode is wel over nu na al die tijd. Dat alles met een T bij de T staat is alleen maar handig vind ik. Da's precies wat ik wil ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
tcviper schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:05:
Raspberry PI 2 speelt zo goed als alles direct af :) via Rasplex.
AndroidTV (Sony TV's uit 2015 en Nexus player etc), speelt ook bijna alles direct af.
Dat is wel interessant. De Raspberry 2 staat nu definitief op mijn whislist.
tcviper schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:27:
Heb hem even snel getest en vind het nog niet zo handig werken als de web versie, werk toch graag met een muis... voor een dedicated pc zou het wel wat kunnen zijn.

Daarnaast zag ik inj de web versie, bij geavanceerde instellingen van de speler de optie om de ondertiteling niet standaard in te branden (alleen voor HTML5 geloof ik). Hij lijkt nu al veel meer d.m.v. direct play af te spelen. Dat lost al een deel op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik ben al jaren een tevreden Plex gebruiker op OSX en iOS.

Nu ben ik de laatste tijd iets meer onderweg en ben benieuwd naar het volgende:

Als ik de plex app op mijn mobiel gebruik, hoeveel data wordt er dan verbruikt ?

Is dit gelijk aan de bestandsgrootte op mijn server ? Want dat zou het nadelig zijn om dit type kwaliteit films / series te hebben in mijn bibliotheek en gaat een data bundel natuurlijk wel heel snel op.

Wat zijn jullie ervaringen ?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Destianto schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:09:

Als ik de plex app op mijn mobiel gebruik, hoeveel data wordt er dan verbruikt ?

Is dit gelijk aan de bestandsgrootte op mijn server ? Want dat zou het nadelig zijn om dit type kwaliteit films / series te hebben in mijn bibliotheek en gaat een data bundel natuurlijk wel heel snel op.

Wat zijn jullie ervaringen ?
Probeer is plex sync te gebruiken (van te voren de film/serie op je mobiel plaatsen/synchroniseren).
Hierdoor zul je totaal geen data nodig hebben, enige nadeel is dat je afhankelijk bent van wat je er op zet.
Qua grootte ik heb geen idee, probeer is te googlen zou ik zeggen of test het uit, dan weet je het meteen.
daarnaast heb je tegenwoordig sowieso 720p minimaal nodig op je telefoon anders valt de kwaliteit erg tegen.

succes

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Misschien (een beetje) ouderwets, maar om geneuzel met datalimieten en dergelijke te voorkomen zet ik voor onderweg gewoon content met een kabeltje op m'n tel of download ik rechtstreeks naar m'n telefoon. Vind ik toch altijd beter werken, maar goed, dat staat los van plex en je vraag...

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

Destianto schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:09:

Je kunt dat zelf eenvoudig zien binnen iOS door in de settings te kijken naar hoeveel cellular data Plex verbruikt. Doorgaans is een hogere kwaliteit audio/video meer data.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
psyy138 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:18:
[...]

Probeer is plex sync te gebruiken (van te voren de film/serie op je mobiel plaatsen/synchroniseren).
Hierdoor zul je totaal geen data nodig hebben, enige nadeel is dat je afhankelijk bent van wat je er op zet.
Qua grootte ik heb geen idee, probeer is te googlen zou ik zeggen of test het uit, dan weet je het meteen.
daarnaast heb je tegenwoordig sowieso 720p minimaal nodig op je telefoon anders valt de kwaliteit erg tegen.

succes
Dat gebruik ik ook altijd in deze situatie. Je kan zelfs vanaf je browser op je pc beslissen wat je wilt syncen. Je server transcode het dan, en het wordt overgepompt zodra het klaar is. Werkt echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Cyleo schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:59:
[...]

Dat gebruik ik ook altijd in deze situatie. Je kan zelfs vanaf je browser op je pc beslissen wat je wilt syncen. Je server transcode het dan, en het wordt overgepompt zodra het klaar is. Werkt echt ideaal.
Dan heb toch je antwoord? toch?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Om van Plex sync (Mobile Sync) gebruik te maken, moet ik dus een abbonement nemen op Plex Pass. Hoopte eigenlijk op een gratis oplossing, maandelijkse abbonementen heb ik het niet zo op.

Heb nu PlayerXtreme gekocht voor op iOS, voordeel is dat ik hier geen videobestanden hoef te converteren en srt bestanden ook werken.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:56
Destianto schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:26:
Om van Plex sync (Mobile Sync) gebruik te maken, moet ik dus een abbonement nemen op Plex Pass. Hoopte eigenlijk op een gratis oplossing, maandelijkse abbonementen heb ik het niet zo op.

Heb nu PlayerXtreme gekocht voor op iOS, voordeel is dat ik hier geen videobestanden hoef te converteren en srt bestanden ook werken.
Dan pak een lifetime pass :P geen maandelijkese kosten. ;) ( ligt er maar aan hoe je het bekijkt )
Ik heb eerst een jaar pas gekocht om te proberen of het het waard is en dat is het voor mij.

Plex sync is een door mij een goed gebruikte toepassing.
Srt bestanden werken toch ook op Plex...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Ik ben 2 jaar geleden ook begonnen met 1 jaar, ik was naar 3 maanden al helemaal verkocht en had meteen geupgrade naar lifetime.

Het is zeker de moeite waar om het eerst 1 of 3 maanden te proberen met plex pass, daarna kan je nog altijd kiezen om te upgraden.

p.s. je krijgt dan korting op lifetime omdat je plex pass al eerder had.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Destianto schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:26:

Uiteindelijk komt veel van Plex Sync naar de gratis versie. Nu heb ik zelf geen geduld om daar op te wachten en ik ondersteun graag een app als Plex. Mocht je dat niet willen, dan is er op de unoffocial app store van plex een app PlexTools die dingen kan omzetten naar mp4 en ook srt er in kan branden, misschien is dat wat voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
psyy138 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 19:29:
Ik ben 2 jaar geleden ook begonnen met 1 jaar, ik was naar 3 maanden al helemaal verkocht en had meteen geupgrade naar lifetime.

Het is zeker de moeite waar om het eerst 1 of 3 maanden te proberen met plex pass, daarna kan je nog altijd kiezen om te upgraden.

p.s. je krijgt dan korting op lifetime omdat je plex pass al eerder had.
Blijft Plex nog wel duurder dan het voor de prijsverhoging van september 2014 was. ;) Hoeveel korting krijg je dan trouwens? Als dat meer dan die vijf euro voor een maand is, is het zeker de moeite waard om eerst een maand abo af te sluiten. Ik ben bezig met een projectje, waarbij nog wordt overwegen om Plex Pass te namen of niet.

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 24-06-2015 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Er is weer een nieuwe versie beschikbaar (Plex Media Server): 0.9.12.4

De wijzigingen:
  • Enable remux on PPC platforms.
  • Tweak for HTTP request timer (thanks, sa2000!)
  • Improvements to filesystem watching functionality.
  • A rare issue where the transcoded video became extremely low resolution.
  • More improvements to search with non-latin characters.
  • Improved sorting by duration.
  • (Linux) Fix for Ubuntu wuth Kernel earlier than 2.6.33
  • (Sync) Various bug fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

CptChaos schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:50:
[...]
Blijft Plex nog wel duurder dan het voor de prijsverhoging van september 2014 was. ;) Hoeveel korting krijg je dan trouwens? Als dat meer dan die vijf euro voor een maand is, is het zeker de moeite waard om eerst een maand abo af te sluiten. Ik ben bezig met een projectje, waarbij nog wordt overwegen om Plex Pass te namen of niet.
Ik heb even gekeken;

Voor 1 jaar betaalde ik toen 29,99 dollar.
Lifetime kosten toen 74,99 dollar, ik heb toen 59,30 dollar betaald om up te graden naar lifetime.
Ik heb wel een beetje gelogen >:), ik heb "pas" naar 5 maanden en 3 weken geupgrade naar lifetime.
Niet de 3 maanden wat ik eerder zei... sorry .

Ik heb dus ruim 15 dollar korting gekregen, als je gaat tellen krijg je dus exact het bedrag wat je hebt besteed als korting.

Dus als jij voor 1 maand plex pass gaat uitproberen krijg je 5 dollar korting op lifetime.

TL:DR
Komt er eigenlijk op neer dat wat je besteed je ook als korting terug krijgt.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag vol aan de slag gegaan met Plex. Ik ben verkocht. Is er al meer informatie beschikbaar wanneer kanalen gestreamed kunnen worden naar een android tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Kanalen werkt gewoon al hoor met AndroidTV, zit er sinds versie 4.4 in:

https://forums.plex.tv/in...5-plex-for-android/page-6

[ Voor 10% gewijzigd door tcviper op 26-06-2015 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt nu inderdaad. App opnieuw opstarten heeft geholpen. In de Nederlandse versie staat er trouwens: "Bibliiotheek" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Jep, i know :) Word in update aangepast :P Oops!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
CptChaos schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:50:
[...]
Ik zou aanraden om de Pass in ieder geval te proberen als je er mee bezig bent. Ik ben echt verkocht er aan, maar ik kan me voorstellen dat het niet voor iedereen is. Zelf gebruik ik Sync, Music en de vele apps erg veel, maar ik heb ook huisgenoten die Plex alleen lokaal bekijken via hun laptop, en die er dus niets aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Zelf heb ik een lifetime Pass genomen. Gebruik overigens alleen in de vakantie periode de sync functionaliteit. En nu dan de Muziek functies aan het testen. De voornaamste reden voor Pass is dat ik Plex zo intensief gebruik dat ik ook iets wil teruggeven.

@tcviper: kan je al iets verklappen over een nieuwe/update voor iOS app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Die update was bij Apple submitted maar afgekeurd helaas, dus zijn nu bezig met het oplossen daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Eigenlijk absurd wel, dat Apple (in dit geval) zoveel macht heeft eigenlijk, over apps (en dus inkomsten) van derden, terwijl zij ook gebaat zijn bij elke verkoop... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik heb als gebruiker ook enorm veel baat bij goede en stabiele apps, die zich aan de spelregels houden mbt spyware en privacy. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Servor schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:08:
Ik heb als gebruiker ook enorm veel baat bij goede en stabiele apps, die zich aan de spelregels houden mbt spyware en privacy. ;).
Snap ik, maar bij een update, van een app, van dezelfde fabrikant, ga je toch ook niet elke keer op spyware checken of privacy inbraken? :? Dat laatste is helemaal een *** klus, als je per land de privacy moet uitzoeken en doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik weet niet om welke functionaliteit het precies ging, maar de nieuwe versie zal wel een afspraak mbt streamen gebroken hebben ofzo (daar geef ik je namelijk gelijk, dat de regels soms een beetje ver gaan, neem bijv. die hele confederate flag zaak...). Alle apps die zich op het gezamenlijke speelvlak met Apple begeven (muziek apps, video apps) en die mogelijk ervoor kunnen zorgen dat Apple inkomsten uit de iTunes Store misloopt, liggen altijd extra onder een vergrootglas lijkt het wel (hoe oneerlijk ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Servor schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:31:
Ik weet niet om welke functionaliteit het precies ging, maar de nieuwe versie zal wel een afspraak mbt streamen gebroken hebben ofzo (daar geef ik je namelijk gelijk, dat de regels soms een beetje ver gaan, neem bijv. die hele confederate flag zaak...). Alle apps die zich op het gezamenlijke speelvlak met Apple begeven (muziek apps, video apps) en die mogelijk ervoor kunnen zorgen dat Apple inkomsten uit de iTunes Store misloopt, liggen altijd extra onder een vergrootglas lijkt het wel (hoe oneerlijk ook).
Ik vermoed dat het probleem is dat je buiten de App Store (R) een aankoop doet voor die app, dat verbied het beleid van Apple namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Tja.., nu maar weer wachten :)

[ Voor 86% gewijzigd door tcviper op 29-06-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
@appstore draadje: er worden ook veel echte bugs eruit gehaald met deze methode. Laten we van het positieve uitgaan en hopen dat het slechts een bugje was.
edit: ai, dus toch het extern aankopen van een abonnement.. Is Plex al groot genoeg om 15% te onderhandelen :7 ?

Iets anders. Het hele kanalen gebeuren mag ook wel grondig aangepakt worden. Potentieel is toch veel groter dan slechts een xml-view en lijst met half werkende kanalen. Als ze het browsen, beoordelen en installeren iets meer zoals een appstore maken kan het nog flink groeien.

[ Voor 18% gewijzigd door Jelv op 29-06-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ik kan helaas niet te diep in gaan op alle onderdelen maar ik kan je wel vertellen dat aan alles gewerkt word, maar omdat het nogal veel soorten platformen zijn neemt het wat meer tijd in beslag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Waarom kost de IOS eigenlijk geld voor plexpass users? Kon er wel wat over vinden op google maar niet de exacte reden. Iets met het beleid van apple?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
tcviper schreef op maandag 29 juni 2015 @ 16:05:
Ik kan helaas niet te diep in gaan op alle onderdelen maar ik kan je wel vertellen dat aan alles gewerkt word, maar omdat het nogal veel soorten platformen zijn neemt het wat meer tijd in beslag :)
:+ En voor sommige platformen (lees: Xbox One) duurt het traject ook nog eens heel erg lang...haha...kan niet wachten op de Xbox One update waar men (Plex en MS) al sinds mei ofzo mee bezig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

De website van NuVue
De Android app
psssssst, er is (nog) geen IOS app, De maker zegt dit;
I'm the lone developer and have neither the knowledge nor equipment to do iOS development.

Sinds gisteren de app gekocht en ben zeer tevreden.
Het is eigenlijk plexwatchweb maar dan alles in een app gestopt, EN je hoeft niks op je server/nas te installeren.

Daarnaast kan je zelfs notificaties naar je vrienden/gedeelde gebruikers sturen om ze te laten weten dat er een nieuwe film of aflevering opstaat.
Je vrienden hebben of the NuVue Shared app nodig welke gratis te downloaden is, of je kunt ze met een premium functie (kost €4,45) een automatische mail laten sturen, maar dit heb ik nog niet getest.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
IMPORTANT SECURITY NOTICE

Dear Plex User,

Sadly, we became aware this afternoon that the server which hosts our forums and blog was compromised. We are still investigating, but as far as we know, the attacker only gained access to these parts of our systems. Rest assured that credit card and other payment data are not stored on our servers at all.

If you are receiving this email, you have a forum account which is linked to a plex.tv account. The attacker was able to gain access to IP addresses, private messages, email addresses and encrypted forum passwords (in technical terms, they are hashed and salted). Despite the password encryption measures, we take your privacy and security very seriously, so as a precaution, we're requiring that you change your password.

Be sure to choose a strong password, never share it, and never re-use passwords for different accounts! Even better, use a password manager (1Password, for example) to manage a unique password for you. Access to your Plex account will be blocked until you do so.

Please follow this link to choose a new password.

We're sorry for the inconvenience, but both your privacy and security are very important to us and we'd rather be safe than sorry!

We will post more detailed information on our blog shortly. Thanks for using Plex!

The Plex Team
Netjes dat ze direct mailen, maar het is niet niks zeg maar. Gelijk mijn password veranderd.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Op reddit nog wat details:
We're still investigating, but he/she got the (salted) hashed forums passwords, which are used on plex.tv as well (single sign-on). So if the hashes are reversed, they could sign into plex.tv.
Heb zelf geen ransom mailtje gehad. Alleen een reset mailtje. Gelukkig had ik al een uniek wachtwoord voor de site met 1Password.

[ Voor 17% gewijzigd door Jelv op 02-07-2015 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Ja, ik heb inmiddels al wat meer info. Ook gepost op de FP zo juist:

Plex gebruikt IPB (Invision Power Board) als forum software, welke salted MD5 by default gebruikt.(schijnbaar al redelijk achterhaald). In 2012 werd er al gesproken over het feit dat het wachtwoord hashing systeem van IPB niet veilig is. Of het Plex forum daadwerkelijk MD5 salt password hashing gebruikt op dit moment, weet ik niet.

Meer info hoe wachtwoord hashing in IPB werkt hier:

IP.Board stores members' passwords as a salted hash. Both the hash and the salt are stored in the database in the members table as members_pass_hash and members_pass_salt, respectively.

The hash is the md5 sum of the md5 sum of the salt concatenated to the md5 sum of the plaintext password. Expressed in PHP code, this is as follows:
$hash = md5( md5( $salt ) . md5( $password ) );
Where:
  • $hash is the value stored in the database column members_pass_hash.
  • $salt is the value stored in the database column members_pass_salt.
  • $password is the plaintext password
The salt, is a string of 5 random characters including letters, numbers and symbols (specifically, ASCII characters 33-126, excluding 92). You can easily generate a salt using the IPSMember::generatePasswordSalt() method.

[ Voor 3% gewijzigd door FREAKJAM op 02-07-2015 10:05 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Het klinkt erg onveilig om de hash van je forum te gebruiken om ook in te loggen op de site. Als ik het reddit draaitje moet geloven zitten ze er wel vol op. Hopelijk is er snel meer duidelijkheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56
Ik heb mijn wachtwoord gewijzigd. Nu moest natuurlijk ik op mijn lokale server (localhost url) ook opnieuw inloggen. Inloggen gaat goed, echter krijgt hij geen verbinding met de server??? Melding:
"Je hebt geen toegang tot deze Plex Media Server."

Iemand die hetzelfde heeft of weet waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-07 23:41
Rushhour77 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:51:
Iemand die hetzelfde heeft of weet waarom?
ou probably have it sorted already but this is what I did to get up and running again:

Change password using link in email
Restart PMS
Right click PMS icon, open Media Manager from there
Go to Settings => Server and click Sign Out. Sign back in with your new password
Check Remote Access tab to make sure everything looks ok
RESTART PMS AGAIN
Check your clients. Some may need to sign in again but I noticed with the Windows Phone app, iOS app, Windows app, PHT on Rasplex etc that it was business as usual. With PHT you might need to change user if you have Home enabled, and then you can see your media

Don't forget that you may also have to update your Plex password in the following apps:

Couchpotato (for notifications and library updates)

Sonarr / Sickbeard (for notifications and library updates)

Plexwatch (for shared user notifications)

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Browsercache al gecleared of een andere browser geprobeerd waar je nog niet eerder mee hebt ingelogd op Plex?

is everything cool?

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.