[Ervaringen] Plex Media Server - Deel II Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 74.317 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snipepins
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-06-2024
prekz schreef op maandag 06 april 2015 @ 12:26:
Bij series zie je altijd direct welke series je nog niet gezien hebt en hoeveel afleveringen je nog kan/moet kijken.

Bij films zie je dit niet, weet iemand of je dit ook zichtbaar kan maken doormiddel van een oranje bolletje (net zoals bij series?)
Ga naar instelling (rechts boven) in de webinterface.
Selecteer Web en bij "Algemeen" kan je de optie "Toon niet bekeken iconen" aanvinken.
Daarna zie je bij films ook het oranje bolletje bij nog niet gekeken films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:35
snipepins schreef op woensdag 08 april 2015 @ 14:05:
[...]
Ga naar instelling (rechts boven) in de webinterface.
Selecteer Web en bij "Algemeen" kan je de optie "Toon niet bekeken iconen" aanvinken.
Daarna zie je bij films ook het oranje bolletje bij nog niet gekeken films.
Zoiets bedoel ik inderdaad.
Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:56
Weten jullie of je DTS dvd's bv. 538 smash hits kunt afspelen via Plex ?
Ik krijg dit niet voor mekaar omdat de structuur dvd is maar er geen beeld maar muziek opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 06:34

psyy138

blackbulls.nl

ErwinJ schreef op donderdag 09 april 2015 @ 07:12:
Weten jullie of je DTS dvd's bv. 538 smash hits kunt afspelen via Plex ?
Ik krijg dit niet voor mekaar omdat de structuur dvd is maar er geen beeld maar muziek opstaat.
DVD5/DVD9 enz. kan je sowieso niet afspelen met Plex.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:23
Makemkv / Handbrake ftw! :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:56
psyy138 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:12:
[...]

DVD5/DVD9 enz. kan je sowieso niet afspelen met Plex.
Lol.....ik dacht dus van wel al die tijd...
Maar goed ik heb verder ook geen dvd's en doe inderdaad altijd alles omzetten met Handbrake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

ErwinJ schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:30:
[...]

Lol.....ik dacht dus van wel al die tijd...
Maar goed ik heb verder ook geen dvd's en doe inderdaad altijd alles omzetten met Handbrake.
Zie hier waarom, KLIK :)

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 19:23

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Voor iedereen met een Samsung tv uit 2014, Orca is het zat om te wachten totdat Samsung goedkeuring geeft en heeft de beta versie beschikbaar gesteld (vanaf USB stick uit te voeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Is Plex ook geschikt voor het remote streamen van muziek vanaf OSX? Ik zoek een vervanging voor Audio Station van Synology, dus een server deel wat op OSX (in mijn geval) draait en muziek serveert aan clients, vooral iPhones en iPads. En dat niet alleen op het lokale netwerk maar ook daarbuiten. Is dit mogelijk met Plex? Wat zijn de eventuele beperkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ja hoor dat kan Plex prima, gewoon PMS installeren op die OSX bak of de map met muziek sharen naar de server waar je plex media server op hebt staan en daar toevoegen als Music. Voor muziek kan bijna alles direct afspelen en zelfs een 1mbit upload snelheid moet dat kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

Servor schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:07:
Is Plex ook geschikt voor het remote streamen van muziek vanaf OSX? Ik zoek een vervanging voor Audio Station van Synology, dus een server deel wat op OSX (in mijn geval) draait en muziek serveert aan clients, vooral iPhones en iPads. En dat niet alleen op het lokale netwerk maar ook daarbuiten. Is dit mogelijk met Plex? Wat zijn de eventuele beperkingen?
Wellicht wat off-topic maar ik ben benieuwd naar je redenen om van Audio Station af te stappen. Ik gebruik dit zelf met name om al mijn muziek overal te beluisteren via de iPhone App en het werkt erg goed. Waarom zoek je een alternatief? Plex is in ieder geval in mijn ogen qua muziek-library nog niet volwassen genoeg.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Puck schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:17:
[...]

Wellicht wat off-topic maar ik ben benieuwd naar je redenen om van Audio Station af te stappen. Ik gebruik dit zelf met name om al mijn muziek overal te beluisteren via de iPhone App en het werkt erg goed. Waarom zoek je een alternatief? Plex is in ieder geval in mijn ogen qua muziek-library nog niet volwassen genoeg.
Niet echt ontevreden hoor, doet op zich prima zijn ding maar mijn (budget serie) NAS barst nogal uit zijn voegen door alle packages en load. Ben daarom aan het kijken of ik taken kan verleggen naar mijn iMac, die toch al 24/7 aanstaat. Vandaar dat ik alternatieven aan het onderzoeken en inventariseren ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
tcviper schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:15:
Ja hoor dat kan Plex prima, gewoon PMS installeren op die OSX bak of de map met muziek sharen naar de server waar je plex media server op hebt staan en daar toevoegen als Music. Voor muziek kan bijna alles direct afspelen en zelfs een 1mbit upload snelheid moet dat kunnen :)
Bedankt voor je reply :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

tip; PlexWatch / PlexWebWatch

[ Voor 12% gewijzigd door psyy138 op 13-04-2015 18:33 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 16:22

WCA

tcviper schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:15:
Dat doet Plex gewoon native toch? via de webinterface en de apps kan je dan afspelen. Ik luister dagelijks muziek via Plex, maar ik heb daar nooit wat extra's voor hoeven installeren

[ Voor 9% gewijzigd door WCA op 13-04-2015 21:27 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Yep :) Kan via alle apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:33
Heeft iemand ervaring met Plex servers benaderen over een vpn? Binnen het zelfde subnet vind de client de server via bonjour maar dit werkt dan niet omdat dit verkeer niet gerouteerd wordt. En het liefst wil ik het verkeer niet extern laten lopen omdat ze regelmatig security lekken in de software hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snipepins
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-06-2024
m3gA schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:00:
Heeft iemand ervaring met Plex servers benaderen over een vpn? Binnen het zelfde subnet vind de client de server via bonjour maar dit werkt dan niet omdat dit verkeer niet gerouteerd wordt. En het liefst wil ik het verkeer niet extern laten lopen omdat ze regelmatig security lekken in de software hebben zitten.
Ik gebruik OpenVPN en kan zonder problemen via web of via android mijn Plex server thuis benaderen en media mee afspelen. Buiten het opzetten van de VPN heb ik niets anders moeten instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:15
Via de VPN werkt het bij mij ook goed, heb volgens mij wel de server er handmatig in gezet om het discoveren wat sneller te laten verlopen

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Gisteren PMS (wat een ongelukkige afkorting, trouwens ;) ) op de iMac gezet en mijn muziek collectie aan de library toegevoegd. Werkt out-of-the-box helemaal prima, ben er blij mee. De app voor iOS is ok prima. En na het openzetten van de juiste poort op mijn router kon ik vanochtend in de auto ook gewoon muziek luisteren via 4G en de app op mijn iPhone. Basis functionaliteit dus in orde! Eens kijken wat er nog meer mogelijk is. (Via audio station deelde ik muziek met een vriend (luisteren, niet downloaden) die een eigen login had, het lijkt dat ik daar een Plex Pass voor nodig heb nu...?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
snipepins schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:23:
[...]

Ik gebruik OpenVPN en kan zonder problemen via web of via android mijn Plex server thuis benaderen en media mee afspelen. Buiten het opzetten van de VPN heb ik niets anders moeten instellen.
Het is iets complexer. Via mijn l2tp vpn werkt het ook prima.
De situatie die ik heb is 4 lokaties met een eigen plex server. De netwerken zijn met een site to site ipsec vpn verbonden.
Ik gebruik XBMC met de PlexBMC addin en ik wil meerdere servers toevoegen omdat de discovery met bonjour gebeurd en dit verkeer wordt niet gerouteerd. Hij ziet dus alleen de lokale server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desertfox1983
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-07 19:41
Voor delen met vrienden is een Plex Pass niet vereist. Zie de supportpagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
desertfox1983 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:58:
Voor delen met vrienden is een Plex Pass niet vereist. Zie de supportpagina
Klopt maar hij zal proberen de servers buitenom te benaderen op poort 32400. Je zult hier dan een port forward voor moeten aanmaken en dat wil ik niet. Er mag alleen verkeer over de vpns lopen.

[ Voor 4% gewijzigd door m3gA op 16-04-2015 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Wat zijn de risico's eigenlijk van poort 32400 open zetten? Ik zag dat je via een browser op een Plex login pagina terecht komt, zijn daar wel eens kwetsbaarheden in ontdekt? Hacks bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Servor schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:08:
Wat zijn de risico's eigenlijk van poort 32400 open zetten? Ik zag dat je via een browser op een Plex login pagina terecht komt, zijn daar wel eens kwetsbaarheden in ontdekt? Hacks bekend?
Gebruik het al jaren op deze manier, nog nooit problemen gehad.
Maar waarschijnlijk gaaan mensen mij ook niet "hacken".

Als ze het willen komen ze overal in dus ja... mijn advies niet over nadenken. ;)

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-08 16:16
Sharen/bereikbaar zijn van buitenaf is het hele idee achter Plex.
Er is (vooralsnog) dan ook geen probleem met het openzetten van poort 32400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

z1rconium schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:34:
Je zou het ook met UPNP kunnen regelen.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Gewoon uPNP aanlaten en als extraatje kun je altijd nog een port forward op je router hard erin zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Vooral met dat gigantische security lek van een tijd geleden?

upnp is niet routeerbaar dus onbruikbaar buiten je eigen subnet.
Ik heb 32400 nu open staan met een ip whistelist op mijn firewall maar ik wil er liever vanaf.
Ik heb geen DMZ thuis en webservers die van buitenaf bereikbaar staan horen niet in je interne netwerk te hangen.

[ Voor 28% gewijzigd door m3gA op 16-04-2015 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
welk lek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Ergens in het begin van vorig jaar. Je kon de Plex server hacken en toegang krijgen tot de pc onder het account waar plex liep. Voor veel mensen is dat een admin account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
Paniek! Vorig jaar.
De mannen van Plex zijn zich echt wel bewust van mogelijke issues.
Ik draai Plex overigens op linux/OS X.

Een IP whitelist, hoe doe je dit dan als je bijv in het buitenland bent ?
Maar goed je hebt je library niet gedeeld met anderen, dan boeit het niet zo en werkt vpn prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
z1rconium schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:22:
Paniek! Vorig jaar.
De mannen van Plex zijn zich echt wel bewust van mogelijke issues.
Ik draai Plex overigens op linux/OS X.

Een IP whitelist, hoe doe je dit dan als je bijv in het buitenland bent ?
Maar goed je hebt je library niet gedeeld met anderen, dan boeit het niet zo en werkt vpn prima.
Het kan nog eens voorkomen. Ik speel liever op safe. En ik heb ook een Netflix abonnement dus ik hou me wel bezig. Als ik met mijn gezin weg ben kijk ik sowieso geen televisie en gebruik ik geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
En als je die 'bekende' poort 32400 niet wilt gebruiken kun je die ook gewoon aanpassen...
Plex zal intern altijd 32400 gebruiken, maar je kunt wel de poort aanpassen waar plex.tv op verbindt, via Settings -> Server -> Remote Access -> Advanced.
Je moet dan wel ff een PAT rule aanmaken die de externe poort doorzet naar de interne 32400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driesvho
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-08 11:47
Heeft er iemand ervaring met synchronisatie van Itunes? Ik draai plex op mijn pc omdat ik geen nas heb. Vroeger werkte dit, maar nu krijg ik niks meer te zien. Ik heb al wat gegoogled en ik denk dat het misschien niet werkt in combinatie met Itunes 12.1. Ik heb onlangs windows 8.1 geinstalleerd, misschien heeft het hier ook iets mee te maken? Weet er iemand misschien een oplossing?

Voorlopig heb ik de map met al mijn muziek gesynchroniseerd, maar nu heb ik geen afspeellijsten, artwork.

Alvast bedankt

Driesvho

edit. Hier https://forums.plex.tv/in.../?hl=%2Bitunes+%2Bchannel
is precies een oplossing, maar ik heb niet echt zin om een foute versie van Itunes te installeren

[ Voor 16% gewijzigd door driesvho op 19-04-2015 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:53
Het is niet zozeer een foute versie van iTunes. Eerder een versie specifiek voor computers met oudere videokaarten. Ziet er naar uit dat er nog geen fix is en het installeren van deze iTunes variant de enige workaround is op dit moment.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
TagForce schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:35:
[...]

En als je die 'bekende' poort 32400 niet wilt gebruiken kun je die ook gewoon aanpassen...
Plex zal intern altijd 32400 gebruiken, maar je kunt wel de poort aanpassen waar plex.tv op verbindt, via Settings -> Server -> Remote Access -> Advanced.
Je moet dan wel ff een PAT rule aanmaken die de externe poort doorzet naar de interne 32400.
In mijn geval wil ik helemaal geen portforward gebruiken maar het verkeer allemaal intern houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Hmz. Vanochtend vol goede moed muziek opgezet in de trein (iPhone 5S, iOS 8.3, Plex iOS client), wat goed begon. Echter na drie nummers een vastloper. App gereset (lees ook vast te lopen), nieuw nummer aangezet. Na 1 nummer (voor het over springen naar het volgende nummer van de CD, zeg maar) weer vast. App weer gecrashed. Enz, enz. Is er iets bekend over issues met iOS 8.3 ofzo? Of ligt het aan het antenne hoppen in de trein? Niet echt een prettige ervaring zo.

Vanmiddag nog eens proberen, en eens kijken wat ie doet via een VPN verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Voor de geinteresseerden, er i s nu ook een Tweakers Channel voor Plex ;)
Via Channels > Install > What's new kun je hem vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Over channels gesproken, iTunes heeft een channel geinstalleerd, maar dat wil ik helemaal niet. Als ik m probeer te verwijderen, zegt ie "Could not uninstall channel".

Iemand een idee?

[ Voor 9% gewijzigd door WCA op 23-04-2015 10:27 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Dat gaat via PMS Settings Bovenin, naar Settings > Channels en daar iTunes uitvinken en opslaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

tcviper schreef op donderdag 23 april 2015 @ 10:30:
Dat gaat via PMS Settings Bovenin, naar Settings > Channels en daar iTunes uitvinken en opslaan ;)
Verrek, en ik maar in iTunes zoeken :P

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Hehe, die zitten standaard ingebakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
En daar is de muziek: https://blog.plex.tv/2015/04/30/plex-music-goes-eleven/

Helaas nog geen add-on voor Spotify. Mijn lokale muziek verzamelijk is al 3 jaar niet meer geupdate, sinds ik Spotify abo heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Sjkv schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:23:
En daar is de muziek: https://blog.plex.tv/2015/04/30/plex-music-goes-eleven/

Helaas nog geen add-on voor Spotify. Mijn lokale muziek verzamelijk is al 3 jaar niet meer geupdate, sinds ik Spotify abo heb.
Offtopic;
Plex heeft trouwens ook humor he, onderstaande staat helemaal onderaan op de pagina;

If you made it this far, thanks for reading (no really, we appreciate it)! Head to our quick start guide, and get your Plex music on!

Ik vind helemaal mooi :9

Ontopic;
Wel jammer dat je een nieuwe bibliotheek moet aanmaken voor Muziek Premium.
Ik ga het vanavond is uitgebreid thuis testen op onze HTPC.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 10:34
Ik zit al geruime tijd met het probleem dat mijn Plex server (geinstalleerd op mijn W7 PC) soms wel en soms niet van buitenaf bereikbaar is. Zie onderstaande screenshots voor wat ik bedoel:

[screenshots tijdelijk weggehaald]

Heeft er iemand enig idee waaraan dit ligt? Stel ik start mijn PC 10 keer op, dan werkt het gemiddeld 3 keer en 7 keer niet, zonder dat ik ook maar iets verander. Enorm vreemd, toch?

[ Voor 41% gewijzigd door outlandos op 03-05-2015 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Gebruik poort 32400. Die werkt het beste. Zo heb ik ook problemen gehad via 32433, dat was althans de poort voor Plex over SSL (maar is inmiddels verwijderd). Mij werd toen geadviseerd om poort 32400 aan te houden, aangezien de Plex back-end daar ook het beste op werkt.
Sjkv schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:23:
Hint: Unofficial Appstore.

[ Voor 45% gewijzigd door CH4OS op 03-05-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
CptChaos schreef op zondag 03 mei 2015 @ 17:20:
Gebruik poort 32400. Die werkt het beste. Zo heb ik ook problemen gehad via 32433, dat was althans de poort voor Plex over SSL (maar is inmiddels verwijderd). Mij werd toen geadviseerd om poort 32400 aan te houden, aangezien de Plex back-end daar ook het beste op werkt.
[...]
Hint: Unofficial Appstore.
Helaas, werkt dan nog steeds niet.

Kan het eraan liggen dat ik PIA (Private Internet Access) gebruik? Moet ik daar misschien iets instellen bij port forwarding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Ik gebruik hier een andere poort zonder problemen. Wel geNAT in pfSense. Manually specify port staat bij mij wel aangevinkt trouwens, maar bij jou niet. (Waarschijnlijk omdat hij je configuratie niet wil opslaan/toestaan?)

Ik neem aan dat je een fixed IP hebt op je W7 machine en NAT hebt ingesteld? Meer tips in dit artikel.

Ps:
Blur je public IP :-)

[ Voor 34% gewijzigd door FREAKJAM op 03-05-2015 17:34 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
FREAKJAM schreef op zondag 03 mei 2015 @ 17:29:
Ik gebruik hier een andere poort zonder problemen. Wel geNAT in pfSense. Manually specify port staat bij mij wel aangevinkt trouwens, maar bij jou niet. (Waarschijnlijk omdat hij je configuratie niet wil opslaan/toestaan?)

Ik neem aan dat je een fixed IP hebt op je W7 machine en NAT hebt ingesteld? Meer tips in dit artikel.

Ps:
Blur je public IP :-)
Ik weet geen eens wat NAT en pfSense is, ik moet me duidelijk eens gaan inlezen want heb weinig kaas gegeten van t hele netwerk gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
pfSense is mijn firewall, dus dat geldt niet zozeer voor jouw netwerk. Het is in ieder geval van belang dat je de poort forward in je router (ook wel NAT genoemd). Stel een statisch IP in op je W7 en stel de port forward in in je router en dan zou het moeten werken.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Weet iemand of er plannen zijn om de Plex Home Theater ook wat bruikbaarder te maken voor mensen zonder afstandsbediening? Dus bijvoorbeeld een normale knop om mee af te sluiten bijvoorbeeld en ondersteuning voor een muis. De huidige versie van de PHT heeft dat niet, of standaard althans niet.
Mooie aan PHT ten op zichte van de webclient (http://server:32400/web/index.html of plex.tv/web/app) is dat er voor PHT niet getranscode hoeft te worden, waar dat in de web app wel moet. Scheelt (zelfs bij mij*) aanzienlijk in CPU usage.

* Ik heb PMS draaien binnen een virtuele server, waaraan ik 4 cores heb toegekend en 4GB aan RAM. De fysieke specs zijn i5 3570k en 32GB aan RAM in totaal. RAM verbruik is niet het issue, dat wordt amper gebruikt, maar CPU power is met transcoding gewoon killing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Mouse support zal waarschijnlijk nooit geimplementeerd worden. Het staat in ieder geval niet op de planning.

[ Voor 33% gewijzigd door FREAKJAM op 06-05-2015 01:19 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadarWolf
  • Laatst online: 10-09 21:39
CptChaos schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 23:31:
Weet iemand of er plannen zijn om de Plex Home Theater ook wat bruikbaarder te maken voor mensen zonder afstandsbediening? Dus bijvoorbeeld een normale knop om mee af te sluiten bijvoorbeeld en ondersteuning voor een muis. De huidige versie van de PHT heeft dat niet, of standaard althans niet.
Mooie aan PHT ten op zichte van de webclient (http://server:32400/web/index.html of plex.tv/web/app) is dat er voor PHT niet getranscode hoeft te worden, waar dat in de web app wel moet. Scheelt (zelfs bij mij*) aanzienlijk in CPU usage.

* Ik heb PMS draaien binnen een virtuele server, waaraan ik 4 cores heb toegekend en 4GB aan RAM. De fysieke specs zijn i5 3570k en 32GB aan RAM in totaal. RAM verbruik is niet het issue, dat wordt amper gebruikt, maar CPU power is met transcoding gewoon killing.
Ik snap PHT probleempje niet helemaal, dmv het toetsenbord kun je PHT op normale wijze afsluiten. Ik gebruik hier vaak gewoon mijn smartphone voor met de Plex App. Werkt top vind ik! Kan zelfs mijn PC meteen afsluiten ;)

Ik gebruik een i3 4330 en ik heb vrijwel nooit last van hooge CPU usage. Ik heb rond de 12 gebruikers waarvan er gemiddeld 2 á 3 tegelijkertijd streamen. En verschillende platformen en apps gebruiken. De gene die bij mij hoge cpu opleveren zijn Apple devices en Chromecast.

(Kijk eventueel in de settings naar je transcoding optie, misschien staat die gewoon op "make my pc hurt" :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
radarwolf schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 01:24:
Ik snap PHT probleempje niet helemaal, dmv het toetsenbord kun je PHT op normale wijze afsluiten. Ik gebruik hier vaak gewoon mijn smartphone voor met de Plex App. Werkt top vind ik! Kan zelfs mijn PC meteen afsluiten ;)
Je mag toch wel verwachten van een desktop applicatie, dat er tegenwoordig wel meer mogelijkheden zijn tegenwoordig voor bediening dan het toetsenbord alleen. Ik snap de gedachte gang wel hoor, maar PHT heeft duidelijk heel sterke focus op HTPC, de overige 'soorten' desktops zijn buiten beschouwing gelaten. Normale knoppen om het venster af te sluiten + de muis erbij, zou PHT zeker niet misstaan, iets wat standaard niet aanwezig is althans. Voor mij maakt dat niks uit, maar een aantal gebruikers in mijn Plex omgeving hebben daar best wel moeite mee en zijn soms wat linkshandig, zeg maar. ;)
Ik gebruik een i3 4330 en ik heb vrijwel nooit last van hooge CPU usage. Ik heb rond de 12 gebruikers waarvan er gemiddeld 2 á 3 tegelijkertijd streamen. En verschillende platformen en apps gebruiken. De gene die bij mij hoge cpu opleveren zijn Apple devices en Chromecast.
Gebruiken zij dan Direct Play of ook transcoding? Direct Play kost namelijk bijna niets, terwijl transcoding (zeker met een Chromecast) flink kan oplopen.
(Kijk eventueel in de settings naar je transcoding optie, misschien staat die gewoon op "make my pc hurt" :P )
De transcoder instellingen heb ik op de standaard instelling staan, wat deze instelling betreft. Zou dan de virtualisatie laag, die ik er tussen heb zitten (VMWare ESX vSphere 6) zoveel roet in het eten gooien? Dat lijkt mij stug, al sluit ik het niet uit.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 06-05-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadarWolf
CptChaos schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:09:
[...]
Je mag toch wel verwachten van een desktop applicatie, dat er tegenwoordig wel meer mogelijkheden zijn tegenwoordig voor bediening dan het toetsenbord alleen. Ik snap de gedachte gang wel hoor, maar PHT heeft duidelijk heel sterke focus op HTPC, de overige 'soorten' desktops zijn buiten beschouwing gelaten. Normale knoppen om het venster af te sluiten + de muis erbij, zou PHT zeker niet misstaan, iets wat standaard niet aanwezig is althans. Voor mij maakt dat niks uit, maar een aantal gebruikers in mijn Plex omgeving hebben daar best wel moeite mee en zijn soms wat linkshandig, zeg maar. ;)
[...]
Klopt heb je wel gelijk in! Ik heb er ook wel een paar zo... ;)
Gebruiken zij dan Direct Play of ook transcoding? Direct Play kost namelijk bijna niets, terwijl transcoding (zeker met een Chromecast) flink kan oplopen.
[...]
Chromecast en Apple devices hebben volgens mij geen keuze of ze direct play willen of niet. Ze ondersteunen namelijk vrij weinig codecs etc.. Maar het valt me wel altijd op dat het die devices zijn die hoge cpu opvragen.
De transcoder instellingen heb ik op de standaard instelling staan, wat deze instelling betreft. Zou dan de virtualisatie laag, die ik er tussen heb zitten (VMWare ESX vSphere 6) zoveel roet in het eten gooien? Dat lijkt mij stug, al sluit ik het niet uit.
Draaid er nog meer op je server? 2de virtual maschine? Ik zou eens proberen van 4 cores naar 2 te gaan in de VM. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik het uit moet leggen ;) Ik heb alleen wat ervaring met VMware in een middel grote omgeving, waar een Exchange server bijvoorbeeld beter op 2 cores kan draaien dan 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
radarwolf schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:25:
Draaid er nog meer op je server? 2de virtual maschine? Ik zou eens proberen van 4 cores naar 2 te gaan in de VM. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik het uit moet leggen ;) Ik heb alleen wat ervaring met VMware in een middel grote omgeving, waar een Exchange server bijvoorbeeld beter op 2 cores kan draaien dan 4.
Er draaien inderdaad wat meer VM's op, de VM die Plex doet, heeft af en toe wat extra zaakjes, maar meer niet als wel, zeg maar. Het liefste wil ik een aparte (Linux) VM erbij voor Plex, maar moet dan eerst wat meer storage hebben, omdat de data momenteel op NTFS gepartitioneerde disks staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Klopt, teveel cores is ook niet goed. We hebben ons RDS farm laatst gedowngrade van 4 vcores naar 2 vcores per server. Teveel vcores kan averechts werken. Een bepaald iets kan dan optreden, maar ben daar even de term van kwijt. Je krijgt denk ik wel een warning wanneer je je vcores downgrade in ESXi (iig in Windows), ik weet niet of je zomaar kan downgraden. (Het kan wel, maar of het effectief is weet ik niet). Ik heb voor de zekerheid onze RDS servers opnieuw uitgerold.

Ik had trouwens eerst 2gb en slechts 1 core toegewezen aan mijn VM maar sinds ik een 5 tal mensen heb toegevoegd op Plex heb ik dit verdubbeld (2 cores en 4gb). Ik had ook het idee dat door de nieuwe update Plex wat meer resources vreet. Ik draai trouwens ook ESXi 6.

[ Voor 21% gewijzigd door FREAKJAM op 06-05-2015 14:40 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
FREAKJAM schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:37:
Klopt, teveel cores is ook niet goed. We hebben ons RDS farm laatst gedowngrade van 4 vcores naar 2 vcores per server. Teveel vcores kan averechts werken. Een bepaald iets kan dan optreden, maar ben daar even de term van kwijt. Je krijgt denk ik wel een warning wanneer je je vcores downgrade in ESXi (iig in Windows), ik weet niet of je zomaar kan downgraden. (Het kan wel, maar of het effectief is weet ik niet). Ik heb voot de zekerheid onze RDS servers opnieuw uitgerold.

Ik had trouwens eerst 2gb en slechts 1 core toegewezen aan mijn VM maar sinds ik een 5 tal mensen heb toegevoegd op Plex heb ik dit verdubbeld (2 cores en 4gb). Ik had ook het idee dat door de nieuwe update Plex wat meer resources vreet. Ik draai trouwens ook ESXi 6.
Ik heb momenteel ook inderdaad 4 cores toegewezen aan de VM. Wellicht dus maar halveren en nog eens testen. Wellicht bedoel je overcommitting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadarWolf
FREAKJAM schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:37:
Klopt, teveel cores is ook niet goed. We hebben ons RDS farm laatst gedowngrade van 4 vcores naar 2 vcores per server. Teveel vcores kan averechts werken. Een bepaald iets kan dan optreden, maar ben daar even de term van kwijt. Je krijgt denk ik wel een warning wanneer je je vcores downgrade in ESXi (iig in Windows), ik weet niet of je zomaar kan downgraden. (Het kan wel, maar of het effectief is weet ik niet). Ik heb voor de zekerheid onze RDS servers opnieuw uitgerold.

Als je Windows Server 2012 R2 gebruikt zou het geen enkel probleem moeten zijn, mits je standaard of datacenter licentie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
We hebben 2012R2 standard draaien. Dit artikel bedoelde ik trouwens. Misschien inmiddels achterhaald wel, is al een paar jaar oud.

edit:
Ik misklikte zojuist per ongeluk mis met mijn muis in PHT en ik drukte op de back button van mijn muis en wat denk je? Hij gaat terug naar de vorige pagina. Stiekem wel een beetje muis-support dus :+

[ Voor 58% gewijzigd door FREAKJAM op 06-05-2015 23:56 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadarWolf
FREAKJAM schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:23:
We hebben 2012R2 standard draaien. Dit artikel bedoelde ik trouwens. Misschien inmiddels achterhaald wel, is al een paar jaar oud.

edit:
Ik misklikte zojuist per ongeluk mis met mijn muis in PHT en ik drukte op de back button van mijn muis en wat denk je? Hij gaat terug naar de vorige pagina. Stiekem wel een beetje muis-support dus :+
Ik weet dat dit toepasselijk is voor ESXi 5. Wat de laatste versie is waar ik mee heb gewerkt. Ik werk meer met Hyper-V, daar weet ik dat je generation2 VMs kunt laten draaien waardoor dit soort problemen opgelost worden. Geen idee hoe dit tegenwoordig gaat bij VMWare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Servor schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:28:
Hmz. Vanochtend vol goede moed muziek opgezet in de trein (iPhone 5S, iOS 8.3, Plex iOS client), wat goed begon. Echter na drie nummers een vastloper. App gereset (lees ook vast te lopen), nieuw nummer aangezet. Na 1 nummer (voor het over springen naar het volgende nummer van de CD, zeg maar) weer vast. App weer gecrashed. Enz, enz. Is er iets bekend over issues met iOS 8.3 ofzo? Of ligt het aan het antenne hoppen in de trein? Niet echt een prettige ervaring zo.

Vanmiddag nog eens proberen, en eens kijken wat ie doet via een VPN verbinding.
Ter info, dit issue lijkt zich opgelost te hebben met de nieuwe Plex Media Server update (de huidige versie, dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik heb net via CCleaner mijn PC opgeschoond, echter elke keer als ik mijn PC opstart dan moet ik ineens handmatig terug inloggen op mijn Plex server...

In het Engels:

I am running Plex Media Server on my W7 PC, and whenever my computers restart it will not auto log my Plex Account into Plex Media Server. It auto starts in the background just fine, but I have to manually log back in to get my computers to talk under my account. I have checked the "remember me" tab.

Ik kan geen oplossing online vinden, iemand een idee misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Outlandos schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:30:
Ik heb net via CCleaner mijn PC opgeschoond, echter elke keer als ik mijn PC opstart dan moet ik ineens handmatig terug inloggen op mijn Plex server...

In het Engels:

I am running Plex Media Server on my W7 PC, and whenever my computers restart it will not auto log my Plex Account into Plex Media Server. It auto starts in the background just fine, but I have to manually log back in to get my computers to talk under my account. I have checked the "remember me" tab.

Ik kan geen oplossing online vinden, iemand een idee misschien?
Volgens mij moet je dit aanzetten;
settings - server - netwerk - geavanceerd - Lijst van netwerken die toegang hebben zonder authenticatie
huidige ip instellen, zal waarschijnlijk 192.168.0.0 zijn.

of

settings - web - algemeen - log automatsich in aanvinken.

[ Voor 18% gewijzigd door psyy138 op 07-05-2015 16:11 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Je veroorzaakt het zelf omdat je met ccleaner je cookies en of andere browserdata cleaned, dus dan is het logisch dat je opnieuw moet inloggen. Als je Gmail of iets dergelijks hebt moet je neem ik aan ook opnieuw inloggen nadat je ccleaner hebt gedraaid? Met bovenstaande omzeil je in ieder geval het telkens inloggen omdat je aangeeft dat het niet meer nodig is als je in een bepaalde ip-range zit.

Een andere oplossing is het niet cleanen van je cookies. Wil je toch altijd kunnen inloggen en met regelmaat je cookies schonen, dan moet je de stappen van psyy138 volgen.

[ Voor 59% gewijzigd door FREAKJAM op 07-05-2015 16:58 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Dank jullie, het is gelukt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Kent iemand de addon pleqrequests al? Erg tof! Soort van website waar je vrienden hun requests kunnen indienen. Als een film al in je library staat geeft ie dat ook aan, en anders wordt ie toegevoegd aan je request list! Je kunt als admin een request dan honoreren en direct doorzetten naar je wanted list in couchpotato.

Ik heb het even vlug geinstalleerd op de "meteor" manier, maar deze als daemon draaien moet ik nog even uitzoeken. Je kunt het ook implementeren in je nginx webserver.

Best geniaal! Scheelt weer een hoop gezeur op whatsapp ;-)

[ Voor 30% gewijzigd door FREAKJAM op 08-05-2015 14:45 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadarWolf
FREAKJAM schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:44:
Kent iemand de addon pleqrequests al? Erg tof! Soort van website waar je vrienden hun requests kunnen indienen. Als een film al in je library staat geeft ie dat ook aan, en anders wordt ie toegevoegd aan je request list! Je kunt als admin een request dan honoreren en direct doorzetten naar je wanted list in couchpotato.

Ik heb het even vlug geinstalleerd op de "meteor" manier, maar deze als daemon draaien moet ik nog even uitzoeken. Je kunt het ook implementeren in je nginx webserver.

Best geniaal! Scheelt weer een hoop gezeur op whatsapp ;-)
Hij is zeker mooi, heb hem ook al getest! In de development build/fork zit ook ondersteuning voor Series!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Cool! Straks even testen/inrichten binnen Nginx. Meteor binnen screen draaien zie ik niet zo zitten.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadarWolf
FREAKJAM schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 18:11:
Cool! Straks even testen/inrichten binnen Nginx. Meteor binnen screen draaien zie ik niet zo zitten.
Ik draai alles als service. En dan reverse proxy en/of application request routing binnen IIS8.5. Werkt top! Behalve voor µTorrent helaas. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Ja ik heb alleen maar CentOS 7 virtual machines, dus IIS wordt beetje lastig. Eens kijken wat ik er van kan maken. :)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-07 23:41
Cool idee! Grootste uitdaging: Tijd vinden :(

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Enige nadeel blijkt nu dat het niet zozeer werkt op basis van een request systeem. Als iemand via de site een film request wordt ie direct toegevoegd aan je CP wanted list. Op die manier kan snel vervuiling ontstaan.

Hopelijk komt er een approval systeem. Je kunt ook autodl uitzetten in CP, maar dat is niet wat ik zoek.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadarWolf
FREAKJAM schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 01:00:
Enige nadeel blijkt nu dat het niet zozeer werkt op basis van een request systeem. Als iemand via de site een film request wordt ie direct toegevoegd aan je CP wanted list. Op die manier kan snel vervuiling ontstaan.

Hopelijk komt er een approval systeem. Je kunt ook autodl uitzetten in CP, maar dat is niet wat ik zoek.
Een vriend van me heeft dit ge-request op de github page! Dus ik hoop dat ze er iets moois van maken :) Wij hadden precies dezelfde gedachten namelijk. En daarnaast ook een adult-content filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Ja ik heb hetzelfde gerequest op het plexforum. De dev ging er naar kijken.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik heb nu pas door dat veel video's in mijn plex server niet goed bufferen, duurt eeuwen en uiteindelijk gebeurt er niets. Toevallig genoeg zijn het precies die videos die oorspronkelijk in DVD5 en DVD9 formaat waren en waarvan ik met MakeMKV 1 file van heb gemaakt.

Alle overige videos bufferen en streamen wel prima.

Iemand enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Graag wat meer info, je vertelt ons nu niet zo heel veel. Welke versie van Plex Media server draai je en op wat voor omgeving. Waarmee speel je het af? Welke settings heb je geprobeerd? Heb je met de settings van MakeMKV gespeeld?

Heb je al eens een ander programma geprobeerd waarmee je een DVD5 kan converteren naar een MKV? Misschien handbrake eens proberen? Nog een handige site voor je gevonden met tips/guides.
Rokoding is devoted to helping people of all skill levels learn how to convert (called encoding) their DVD and Blu-ray movies to digital files. The Roku supports local video playback via the USB port (if your model has one) or through a media server such as PLEX. When it comes to encoding your video, you can't go wrong with Handbrake. It's considered one of the best encoding programs and it's free, but it can have a steep learning curve for many people.
Beetje meer eigen inzet en wat meer info wordt gewaardeerd, nu kunnen we niet zo heel veel met je vraag. Bovenstaande heb ik binnen 10 minuten voor je gevonden door simpelweg een beetje rond te kijken op internet. (Ik heb zelf geen ervaring met handbrake/makemkv en had er bovendien nog nooit van gehoord).

[ Voor 255% gewijzigd door FREAKJAM op 14-05-2015 18:44 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
FREAKJAM schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 18:24:
Graag wat meer info, je vertelt ons nu niet zo heel veel. Welke versie van Plex Media server draai je en op wat voor omgeving. Waarmee speel je het af? Welke settings heb je geprobeerd? Heb je met de settings van MakeMKV gespeeld?

Heb je al eens een ander programma geprobeerd waarmee je een DVD5 kan converteren naar een MKV? Misschien handbrake eens proberen? Nog een handige site voor je gevonden met tips/guides.

[...]

Beetje meer eigen inzet en wat meer info wordt gewaardeerd, nu kunnen we niet zo heel veel met je vraag. Bovenstaande heb ik binnen 10 minuten voor je gevonden door simpelweg een beetje rond te kijken op internet. (Ik heb zelf geen ervaring met handbrake/makemkv en had er bovendien nog nooit van gehoord).
Ik heb mijn Plex server draaien op mijn PC met Windows 7. Uiteraard de meest recente versie Plex server.

Ik heb niet met de settings van MakeMKV gespeeld, gewoon de standaard instellingen dus.

Als ik een video op mijn PC via plex start die geconvert is met MakeMKV dan blijft ie oneindig lang bufferen. Met video's die ik zelf niet bewerkt heb heb ik dit probleem niet.

Als ik de file gewoon direct afspeel, dus zonder Plex, met VLC player, dan doet ie het gewoon perfect...

Ik zal handbrake eens proberen, maar MakeMKV zou toch geen problemen moeten opleveren?

[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 14-05-2015 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Dat is een aanname dat het zou moeten werken. Ik heb er helaas geen ervaring mee, dus ik kan je er niets over vertellen. Als je Googled op buffer plex makemkv krijg je aardig wat hits, maar dat wil ook niet altijd iets zeggen.

Handbrake lees ik wel veel goede dingen over in zeer korte tijd moet ik zeggen. Het is dat ik geen DVD-speler heb, anders wilde ik het graag voor je testen.

[ Voor 9% gewijzigd door FREAKJAM op 14-05-2015 18:58 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
FREAKJAM schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 18:57:
Dat is een aanname dat het zou moeten werken. Ik heb er helaas geen ervaring mee, dus ik kan je er niets over vertellen. Als je Googled op buffer plex makemkv krijg je aardig wat hits, maar dat wil ook niet altijd iets zeggen.

Handbrake lees ik wel veel goede dingen over in zeer korte tijd moet ik zeggen. Het is dat ik geen DVD-speler heb, anders wilde ik het graag voor je testen.
Ik ben per toeval achter het probleem gekomen:

De video's die ik met makemkv bewerkt heb (bijvoorbeld om DVD5 files voor Plex spelbeel te maken) doen het gewoon in Plex! Het gaat pas fout als ik subs selecteer bij die films, dan blijft hij maar bufferen... Dus blijkbaar gaat er tijdens het converten fout met de subs. Wat dan weer vreemd is dat de subs gewoon perfect werken als ik het mkv bestand afspeel met VLC player..

[ Voor 6% gewijzigd door outlandos op 14-05-2015 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 15:05
Voor sommige toestellen moet plex de video gaan transcoden om de subs te gaan inbakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 17:41
Outlandos schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 18:48:
Ik heb mijn Plex server draaien op mijn PC met Windows 7. Uiteraard de meest recente versie Plex server.
Wat voor client heb je? Als ik in PHT afspeel vanaf mijn Synology PMS server werkt het prima, in de webclient staat ie inderdaad te bufferen. Inderdaad wat belrpr zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
eggda schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:47:
[...]

Wat voor client heb je? Als ik in PHT afspeel vanaf mijn Synology PMS server werkt het prima, in de webclient staat ie inderdaad te bufferen. Inderdaad wat belrpr zegt
PHT?

Ik speel het gewoon af in de plex server op mijn windows 7 pc, bedoel je dat met client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Je kunt je media niet afspelen met Plex Media Server zelf, je hebt altijd een client nodig. PHT = Plex Home Theater. Gebruik je de web client dan? (http://localhost:32400).

[ Voor 24% gewijzigd door FREAKJAM op 14-05-2015 23:13 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
FREAKJAM schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 23:12:
Je kunt je media niet afspelen met Plex Media Server zelf, je hebt altijd een client nodig. PHT = Plex Home Theater. Gebruik je de web client dan? (http://localhost:32400).
Ja dan gebruik ik inderdaad de web client in mijn browser (chrome).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Probeer Plex Home Theater eens zou ik zeggen. Er zal vast een wereld voor je open gaan :) (vooral met de Aeon skin).

[ Voor 13% gewijzigd door FREAKJAM op 14-05-2015 23:20 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 17:41
de webclient is wat beperkter in het gebruik van systeem resources, inderdaad wat Freakjam zegt - veel betere user experience :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
FREAKJAM schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 23:17:
Probeer Plex Home Theater eens zou ik zeggen. Er zal vast een wereld voor je open gaan :) (vooral met de Aeon skin).
eggda schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 08:10:
de webclient is wat beperkter in het gebruik van systeem resources, inderdaad wat Freakjam zegt - veel betere user experience :)
Zoooow dat ziet er zeker wel even tig keer beter uit, thanks!!

En het probleem met de subs zijn ook gelijk verholpen, alles doet het weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Oh wacht:
In order to initiate a cast to your Chromecast device using Plex while on a normal computer, you'll need to use a browser. It is not currently possible to cast from the Plex Home Theater or Windows 8 apps.
In andere woorden, ik kan niet casten naar m'n tv met PHT? Dan heb ik er niks aan, ga toch geen films op m'n computer kijken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 22:36
Outlandos schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 06:55:
Oh wacht:

[...]

In andere woorden, ik kan niet casten naar m'n tv met PHT? Dan heb ik er niks aan, ga toch geen films op m'n computer kijken :')
Volgens mij installeert Plex zich gewoon al app op Chromecast als je bijvoorbeeld de app op je telefoon gebruikt. Dan kan Chromecast meteen vanuit je server streamen. Werk volgens mij ook gewoon via de web-app.

Niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

psyy138 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:47:
[...]
Ontopic;
Wel jammer dat je een nieuwe bibliotheek moet aanmaken voor Muziek Premium.
Ik ga het vanavond is uitgebreid thuis testen op onze HTPC.
Wat is nu precies het verschil tussen een "Premium Music"-Library en de 'normale'?
Ik ben nu inderdaad een nieuwe library aan het aanmaken, en dat gaat wel weer even duren... Ik ben alleen errug nieuwsgierig wat ik straks meer kan of heb...

Daarnaast... weet iemand of er een optie is om Plex te laten scrobblen naar Last.fm? Vooralsnog ben ik geen officiele optie tegengekomen, en ik heb het nog steeds niet voor elkaar gekregen om een plugin te installeren op mijn FreeNAS. Als er iemand is die dat laatste wel voor elkaar heeft gekrgen, dan hou ik me aanbevolen ;)

Wat ik nu zie, is overigens dat de 'nieuwe' scraper ondertussen doorheeft dat er een verschil is tussen "The Cure"en "The The" (de discografie van de laatste werd in het verleden compleet ondergebracht in de discografie van de eerste, en dat was om de een of andere reden (ondanks Musicbrainz-ID's in al mijn tags) niet aan te passen).

[ Voor 17% gewijzigd door Jester-NL op 16-05-2015 14:03 ]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
jeroensteeman schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 13:12:
[...]

Volgens mij installeert Plex zich gewoon al app op Chromecast als je bijvoorbeeld de app op je telefoon gebruikt. Dan kan Chromecast meteen vanuit je server streamen. Werk volgens mij ook gewoon via de web-app.
Ja maar de web-app wil ik juist niet gebruiken want daar doen veel subs het niet (zie het verhaal hierboven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
Als de subs het niet doen check of je mkv wel goed in elkaar zit. Soms wil"forcen" nog werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Jester-NL schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 14:01:
[...]

Wat is nu precies het verschil tussen een "Premium Music"-Library en de 'normale'?
Ik ben nu inderdaad een nieuwe library aan het aanmaken, en dat gaat wel weer even duren... Ik ben alleen errug nieuwsgierig wat ik straks meer kan of heb...

Daarnaast... weet iemand of er een optie is om Plex te laten scrobblen naar Last.fm? Vooralsnog ben ik geen officiele optie tegengekomen, en ik heb het nog steeds niet voor elkaar gekregen om een plugin te installeren op mijn FreeNAS. Als er iemand is die dat laatste wel voor elkaar heeft gekrgen, dan hou ik me aanbevolen ;)

Wat ik nu zie, is overigens dat de 'nieuwe' scraper ondertussen doorheeft dat er een verschil is tussen "The Cure"en "The The" (de discografie van de laatste werd in het verleden compleet ondergebracht in de discografie van de eerste, en dat was om de een of andere reden (ondanks Musicbrainz-ID's in al mijn tags) niet aan te passen).
wat Google opdrachten binnen 10 sec brengt je op de volgende websites;
Getting Started with Plex Music
Overview of Premium Music Libraries
plex-lastfm-scrobble - Scrobble Plex audio tracks to Last.fm

Zo moeilijk was dat toch niet? :+

Hoe je een plugin (channel) handmatig moet installeren wordt hier uitgelegd. Ik ga er vanuit dat je Plex als jail binnen FreeNAS draait. Waneer je een channel/plugin handmatig installeert moet je PMS handmatig restarten. Controleer tevens je permissies. Check ook deze forumpost voor wat extra info over de locatie van je pluginfolder in FreeNAS.

[ Voor 17% gewijzigd door FREAKJAM op 16-05-2015 16:16 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Dat scrobblen... ik had het even moete vermelden natuurlijk, maarreh... FreeNAS heeft wat issues met Python. En ik ben (nog) niet handig genoeg met BSD om dat aan de praat te krijgen. Zonder Python, werkt die plugin niet...

Voor wat betreft die update... google-foo is een bit off today, apparently. Beetje jammer dat ze gebruik maken van de database van Greacenote. Ik heb mijn complete collectie (painstakingly) getagged met Musicbrainz. En de videos zijn in mijn (niet-premium) musiclibrary al beschikbaar.
(Moet ik, mag ik, zal ik nog even mopperen op het feit dat Vevo 'maar' 140k aan videos beschikbaar heeft? En dat ik meer dan zat tracks via YT wel, en in Vevo niet kan vinden?... Nee, ik ben namelijk wel blij met de update an sich).

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
OK, dan wordt het een ander verhaal inderdaad. :( Lees nu dat de plugin inderdaad afhankelijk is van Python. (Uses python standard library. Python is the only requirement to run this application).

Je draait Plex al als jail in FreeBSD. Je moet een jail zien als een geisoleerde omgeving en volgens mij wordt python gebundeld geleverd met Plex. Echter lijkt deze plugin afhankelijk te zijn van de standaard python library. Je moet dus in je Plex jail omgeving python zien te installeren.

Je kunt erg veel in de FreeNAS gui, maar ik ben inderdaad bang dat je python eerst handmatig binnen je Plex jail moet installeren wil je deze plugin werkend zien te krijgen.

Ik heb niet zo een hele grote musiclibrary, maar ik was best tevreden over het resultaat. Hij herkende muziek/albums waarvoor ik niet eens dacht dat hij ze zou herkennen. Soms een paar incorrecte matches die ik handmatig moest fixxen, maar dat was niet zo heel veel werk.

Mopperen mag trouwens altijd haha. Je zou eerst een klein gedeelte van je muziek eens moeten stoppen in die (premium) music library en vervolgens scannen. (Je moet de premium library helaas opnieuw aanmaken, je kunt een huidige bestaande music library niet upgraden). Dan heb je een idee hoe je premium library er in ieder geval uit ziet en en hoe greacenote omgaat met je door musicbrainz getagde files.

[ Voor 3% gewijzigd door FREAKJAM op 16-05-2015 16:47 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Helaas, geen succes.

Wat denk ik rest is mijn computer verbinden met mijn PC dmv een hdmi kabel en dan op mijn PC PHT starten en dan afspelen, ik neem aan dat ik op die manier wel het beeld en geluid op mijn tv kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
Hoe kan dat dan, hier werken de subs altijd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
z1rconium schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 18:04:
Hoe kan dat dan, hier werken de subs altijd ?
De subs werken in PHT en soms ook in de web client, echter niet altijd.

Files die ik zelf met MakeMKV gemaakt heb, als ik daar de subs bij aan zet dan blijft ie eeuwig bufferen in de web client. In PHT werkt overigens wel gewoon alles, maar daarmee kan ik niet casten naar mn tv :')

Maar met een hdmi kabel tussen mijn PC en de TV moet dat wel gaan, toch?
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.