[Ervaringen] Plex Media Server - Deel II Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:
  • 74.316 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 18:46
psyy138 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 14:39:
[...]

Volgens mij (weet ik niet zeker) is het zo dat als je dit met je beheerderaccount instelt het voor iedereen geld.

Met mijn andere sub-accounts kan ik niet hoger instellen dan 8mbps 1080p, ook vrienden komen niet hoger.
Helaas, dit lijkt niet zo te zijn...
Er loopt een feature-request topic hiervoor, dus als je dit wilt even een +1 daar geven..en wie weet word het geïmplementeerd.
Zie: https://forums.plex.tv/in...or-sharedsubscribed-users

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Ik heb bij de instelling aangegeven dat Nederlands subs standaard wordt gebuikt als ze beschikbaar zijn. Maar nu wordt als alleen de Engels beschikbaar is deze gebruikt, maar dan wil ik eigenlijk dat er geen subs worden gebruikt.

De Engels subs zitten standaard in de web-dl versies.

Iemand enig idee hoe dit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:38
Raar probleem

Tot voor kort gebruikte ik mijn oude MacBook Pro om te streamen naar de plex app op mijn Samsung tv. Als ik klaar was met bijv. een film dan was Plex zoals je verwacht connected en kon ik gewoon verder kijken naar andere media die in de library stonden.

Nu gebruik ik sinds kort ook mijn nieuwe MacBook Air om vanaf te streamen. Mijn laptop is als ik begin te kijken altijd aan. Vaak zet ik nieuwe media op mijn laptop, update ik de library handmatig en begin ik te kijken op tv. Het probleem is dat als ik klaar ben met kijken (en de Air op zwart gaat) Plex ook niet meer connected is. Ik moet dan eerst inloggen alvorens Plex weer werkt op de app op m'n tv.

Hoe kan ik dit voorkomen?

M'n Pro gaat ook op zwart en daarna moet ik ook een weer inloggen, maar hij is gewoon aan.
Op m'n Air lijkt het dus zo dat die in (deep) sleep gaat wanneer hij op zwart gaat.

Heeft iemand een idee? In de Energry Saver van mn Air kan ik natuurlijk aangeven dat het scherm niet uit moet gaan, maar dat heb ik liever niet.

[ Voor 7% gewijzigd door nadroJ op 27-02-2015 23:14 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 19:23

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
m3gA schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:40:
[...]

Filebot downloaden. Scheduled task (ik draai hem 2x per dag) aanmaken met de volgende actions (paden kun je zelf aanpassen)

"C:\Program Files\FileBot\filebot.exe"-get-missing-subtitles -script fn:suball d:\films --lang nl --output srt --encoding utf8 -non-strict
"C:\Program Files\FileBot\filebot.exe"-get-missing-subtitles -script fn:suball d:\films --lang en --output srt --encoding utf8 -non-strict

Filebot werkt met filehashes en de naam maakt dus niks uit. Plex pikt de srt files uit de mappen zelf wel op.
Sjkv schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 13:14:
[...]

Sonarr gebruik ik nu icm Plex. Werkt voortreffelijk!
Werkt allebei goed! Bedankt! :) Kan FileBot alleen met OpenSubtitles werken (vind niet alles, ik heb voor een aantal ondertitels moeten zoeken op andere websites).

[ Voor 7% gewijzigd door zerocool82 op 28-02-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 06:34

psyy138

blackbulls.nl

zerocool82 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 12:49:
[...]

[...]

Werkt allebei goed! Bedankt! :) Kan FileBot alleen met OpenSubtitles werken (vind niet alles, ik heb voor een aantal ondertitels moeten zoeken op andere websites).
tip; Maak ook gebruik van de volgende toevoeging aan het script;

-get-missing-subtitles -script fn:suball d:\series --lang nl --output srt --encoding utf8 --def ignoreTextLanguage=english

Mijn probleem was dat er geen NL subs werden gevonden als het mkv bestand al engelse subs had.
Door deze regel toe te voegen wordt er ook in de container (.mkv bestand) zelf gekeken.

Echter heb ik zelf nog wel 1 probleem en dat is dat de subs .nld.srt genoemd worden i.p.v. het goede nl.srt. Hierdoor geeft plex onbekend aan ipv nederlands en daardoor wordt de ondertiteling niet automatisch weergegeven.

Daarnaast klopt het ook niet altijd wat filebot vindt, vaak is het zo dat de ondertiteling voor/achter loopt. Hebben meer mensen hier last van?

Het idee van filebot is echt geweldig alleen is het niet foutloos en moet ik vaak handmatig controleren of de gedownloade ondertiteling ook klopt. Vaak vind ik hierdoor allemaal releases van QoQ beter omdat de ondertiteling gewoon klopt omdat hun dat natuurlijk controleren.

Om het een beetje ontopic the houden 8) ;
OF is er een mogelijkheid dat plex ook nld herkent als nederlands?

[ Voor 4% gewijzigd door psyy138 op 02-03-2015 11:48 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:33
Heeft iemand ervaring met post processing scripts? Ik wil alle downloads automatisch converteren zo dat mijjn Chromecast via Plex zo weinig mogelijk of geen transcoding nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01 13:01
Weet iemand waar de plugin van Netflix staat voor af te spelen via plex.

Heb al gegoocheld maar heb nergens iets gevonden hoe ik die app van netflix in plex krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:53
Beter zoeken :)
Netflix closed/is closing down their API and are only working with a small group of external developers now.

[ Voor 18% gewijzigd door FREAKJAM op 03-03-2015 11:06 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:53

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

psyy138 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:34:
[...]
OF is er een mogelijkheid dat plex ook nld herkent als nederlands?
Plex herkent de subtitles als nederlands via de volgende manier:

naam.dut.srt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Lawwie schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:05:
[...]

Plex herkent de subtitles als nederlands via de volgende manier:

naam.dut.srt
nl.srt herkent plex ook maar ik maak al geen gebruik meer van filebot.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Dus ondertiteling geheel handmatig?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Cujo74 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 21:05:
Meer voor Sickbeard topic eigenlijk maar hernoem je in sickbeard tijdens post processing de afleveringen, bijv. naar netjes enkel episode nr en titel, zonder releasegroep info? Zo ja dan grote kans dat daardoor geen subtitels worden gevonden, zelf ook al eens binnen Kodi tegen aangelopen. Kortom re-naming uitzetten was voor mij toen de oplossing.
Releasegroup maakt niets uit, zorgt eerder dat je minder resultaten krijgt. Enige wat echt nidig is, is de kwaliteit (hdtv, webdl) en natuurlijk de naam van de serie en het nummer van seizoen/aflevering.
nadroJ schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:02:
Daar gebruik ik Autosub Bootstrapbill voor.
m3gA schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:22:
Heeft iemand ervaring met post processing scripts? Ik wil alle downloads automatisch converteren zo dat mijjn Chromecast via Plex zo weinig mogelijk of geen transcoding nodig heeft.
Postprocessing veranderd daar weinig aan. Plex Media Server transcode zelf, alvorens te versturen. Maar volgens mij heeft Chromecast "gewoon" mkv support en kun je af met DirectPlay en dan heb je dus 0,0 transcoding en geen kwaliteitsverlies.

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 03-03-2015 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

nadroJ schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:02:
In bijna alle gevallen pakt Plex zelf de juiste ondertiteling vanuit opensubtitels maar in enkele gevallen niet of loopt de ondertiteling achter/voor.
In deze gevallen download in handmatig de juiste aflevering met nl subs.

Momenteel ben ik aan het spelen met sonarr, soort sickbeard, hierbij kan ik een dutch profile instellen.
Met deze dutch profile zoekt sonarr zelf naar afleveringen met nl subs en download deze, echter hebben mijn nzb indexers (nzbgeek en omgwtfnzbs) geen nl posts en daardoor ben ik opzoek naar een nieuwe.

Daarnaast is het wel jammer dat plex nld niet herkent omdat nld wel een standaard is zie ook; Wikipedia: List of ISO 639-2 codes

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
CptChaos schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:06:
[...]
Releasegroup maakt niets uit, zorgt eerder dat je minder resultaten krijgt. Enige wat echt nidig is, is de kwaliteit (hdtv, webdl) en natuurlijk de naam van de serie en het nummer van seizoen/aflevering.
[...]
[...]
Postprocessing veranderd daar weinig aan. Plex Media Server transcode zelf, alvorens te versturen. Maar volgens mij heeft Chromecast "gewoon" mkv support en kun je af met DirectPlay en dan heb je dus 0,0 transcoding en geen kwaliteitsverlies.
Is er veel verschil tussen AutoSub & de 'Subliminal Movie Subtitles" agent in plex?

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Mirabis schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 03:13:
Is er veel verschil tussen AutoSub & de 'Subliminal Movie Subtitles" agent in plex?
Autosub Bootstrapbill is een losse tool. Of het ook films kan, geen idee. Subliminal heb ik niets anders dan slechte ervaringen mee, dat kreeg ik nooit aan de praat en heb die ook niet aan staan binnen Plex.

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 05-03-2015 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Mooi werk van Orca, de Nederlandse ontwikkelaar van Plex for Samsung: versie 2.000 is uit.
Hoop nieuwe dingen ook geïntegreerd, vooral channels en muziek hebben een flinke upgrade gekregen.

https://forums.plex.tv/index.php/forum/89-samsung-smart-hub/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Nederlandse ondertiteling zijn er ongeveer geen onder de films in de diverse video filmkanalen.
ik heb de plugins van OpenSubtitels en PodnapisiSubtiles en ingesteld op nederlands in plex.

[ Voor 6% gewijzigd door t-bob op 06-03-2015 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 22:44
Heeft iemand anders ook het probleem dat als je met de web player een film of serie die je in eerder al halverwege uitgezet hebt weer wilt afspelen dat dan de audio en video out of sync zijn? En is er misschien een oplossing voor?

Buitendat om gebruik ik het ondertussen al ruim een jaar zonder problemen!

3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:32

Harrie

NederVlaming

CptChaos schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:06:
[...]
[...]
[...]
Ja de chromecast ondersteunt dat. Ik heb wel gezien dat wanneer de bitrate hoger dan 12mbps is, plex toch gaat transcoden voor de chromecast :-(
hier een manier om dat eruit te halen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-07 23:41
sambalbaj schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:53:
Mooi werk van Orca, de Nederlandse ontwikkelaar van Plex for Samsung: versie 2.000 is uit.
Hoop nieuwe dingen ook geïntegreerd, vooral channels en muziek hebben een flinke upgrade gekregen.

Inderdaad, echt geweldig. Visueel ziet het er ook beter uit en eindelijk multi user support oOo

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Harrie schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:00:
Ja de chromecast ondersteunt dat. Ik heb wel gezien dat wanneer de bitrate hoger dan 12mbps is, plex toch gaat transcoden voor de chromecast :-(
hier een manier om dat eruit te halen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Waarom zou je een bitrate willen van meer dan 10mbps? De kwaliteit van de stream wordt er niet beter op. Enige manier waarop dat nuttig kan zijn, is voor 4k streams of zo, of een 1:1 bluray, maar dat gaat eigenlijk al naar 24mbps. Beetje x264 encoded spul doet al gauw de helft minder.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 07-03-2015 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter

Toegevoegd aan TS. Jammer genoeg zijn ze nog aan het testen voor 2014 modellen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
De update komt vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Hoe kan een Plex client ondertiteling downloaden als deze er niet bij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Via de web client door de desbetreffende episode of film te refreshen of via plex tools.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:13

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb alleen gemerkt dat de "unwatched" filter niet goed werkt. Op mijn 2012 Samsung krijg ik niet alle series te zien die ik nog niet heb gekeken.

En er lijkt ook een bug te zitten in het markeren watched/unwatched. Als ik nl. een TV show als "watched" markeer, dan blijft deze gewoon op unwatched staan.

Hebben meer mensen hier last van?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:29
Inmiddels binnen op 1 TV bij mijn ouders. Afgelopen zondag al. Lijkt dus uitgerold te worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Ik ben aan het kijken om mijn server te upgraden qua hardware o.a. om meer streams te kunnen transcoden.
Mag ik vragen welke hardware jullie gebruiken?

Alvast bedankt!

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
psyy138 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:07:
Ik ben aan het kijken om mijn server te upgraden qua hardware o.a. om meer streams te kunnen transcoden.
Mag ik vragen welke hardware jullie gebruiken?

Alvast bedankt!
Je kunt eventueel ook spieken naar setups van anderen in het desktop aankoopadvies forum
Bijvoorbeeld: Zuinige budget Plex server

Ik heb zelf alles in een VM draaien op mijn ESXi server. Ik heb slechts 2GB toegewezen aan deze VM en 1 core. Zie mijn signature voor meer info.

[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 10-03-2015 12:15 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

FREAKJAM schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:15:
[...]

Je kunt eventueel ook spieken naar setups van anderen in het desktop aankoopadvies forum
Bijvoorbeeld: Zuinige budget Plex server

Ik heb zelf alles in een VM draaien op mijn ESXi server. Ik heb slechts 2GB toegewezen aan deze VM en 1 core. Zie mijn signature voor meer info.
Heb momenteel een Intel Pentium G850, kan maximaal 2 streams op 720p aan en 1 op 1080p.
Terwijl er vraag is naar meer :*).

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
t-bob schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 17:11:
Nederlandse ondertiteling zijn er ongeveer geen onder de films in de diverse video filmkanalen.
ik heb de plugins van OpenSubtitels en PodnapisiSubtiles ingesteld op nederlands in plex.
niemand die het me uit kan leggen, hoe ik de nederlandse ondertiteling in de filmkanalen kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Je hebt vrij recent zelf nog kanalen geinstalleerd toch? Dan herhaal je die actie toch voor opensubtitles, subliminal en/of podnapisi. Je moet een film opnieuw toevoegen of refreshen in je library (via de web client) wil je nieuwe subtitles toevoegen aan je database.

https://forums.plex.tv/in...podnapisi-subtitle-agent/
https://github.com/bramwalet/Subliminal.bundle

[ Voor 82% gewijzigd door FREAKJAM op 10-03-2015 16:43 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
FREAKJAM schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:32:
Je hebt vrij recent zelf nog kanalen geinstalleerd toch? Dan herhaal je die actie toch voor opensubtitles, subliminal en/of podnapisi. Je moet een film opnieuw toevoegen of refreshen in je library (via de web client) wil je nieuwe subtitles toevoegen aan je database.

https://forums.plex.tv/in...podnapisi-subtitle-agent/
https://github.com/bramwalet/Subliminal.bundle
Alle plugins heb ik erin gezet,
aangevink in plex en de talen 1 en 2 taal op nederlands gezet.
in de video kanalen ss plex of full movie on reddit een of andere film geselecteerd maar er komen geen onder titels.
En voor dat de film begint en op play drukt kan je ook zien, ondertiteling geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

t-bob schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:14:
[...]

in de video kanalen ss plex of full movie on reddit een of andere film geselecteerd maar er komen geen onder titels.
En voor dat de film begint en op play drukt kan je ook zien, ondertiteling geen.
Het kan ook zo zijn dat de plugin geen correcte ondertiteling vind bij de video.
Het lijkt dus dat hij het niet maar 100% zeker kan je niet zijn.

Dit zie ik zelf ook met opensubtitles, sommige aflveringen vind plex helemaal niks.
Als ik handmatig kijk op de website zie ik bijvoorbeeld ook geen ondertiteling staan of soms wel maar klopt deze niet met wat ik zelf heb.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
t-bob schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:14:
[...]

Wederom lees je niet goed wat ik zeg.
Je moet een film opnieuw toevoegen of refreshen in je library (via de web client) wil je nieuwe subtitles toevoegen aan je database.
Je kunt in de webclient aan de linkerzijde van de desbetreffende film/serie kiezen voor "vernieuwen". Dan controleert hij of er nieuwe subs zijn en dan download (bezig met downloaden metadata krijg je dan onderin je browser te zien) hij deze. Je kunt dan gelijk zien welke subs hij voor je heeft gedownload. Mocht je er niet uit komen, controleer altijd je logs. Elke plugin heeft zijn eigen logfile.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/x2cLgIXl.png

[ Voor 12% gewijzigd door FREAKJAM op 10-03-2015 19:07 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Die functies van jou heb ik niet als ik een film selecteer uit een van de video kanalen . :'(

Afbeeldingslocatie: http://i682.photobucket.com/albums/vv182/sjeng1957/Schermafdruk%202015-03-11%2011.49.59_zpssu5o5jza.png

Die zijn er alleen van de films in mijn eigen mappen.

Afbeeldingslocatie: http://i682.photobucket.com/albums/vv182/sjeng1957/Schermafdruk%202015-03-11%2012.01.39_zpsskcgxvtj.png

[ Voor 55% gewijzigd door t-bob op 11-03-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Zover ik weet is er geen subtitle support voor films wanneer je deze kijkt via de "beruchte" filmkanalen. (Gezocht op het Plex forum). Subtitles plugins werken alleen voor local media. Dan had ik jouw vraag niet goed gelezen, ik ging er vanuit dat het om de subtitles ging voor je local media :+

[ Voor 23% gewijzigd door FREAKJAM op 11-03-2015 12:35 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:13

rally

Deyterra Consultancy

Mijn bug lijkt bevestigd:

https://forums.plex.tv/in...0-bug-unwatched-tv-shows/

Hopelijk kan Orca het snel herstellen...

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Kan een Intel NUC Kit DN2820FYKH als Plex Media Server dienen? En zorgt dat niet voor haperingen e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Wat had je zelf al gevonden? Op de plex forums wordt er uitgebreid over gesproken.

[ Voor 18% gewijzigd door FREAKJAM op 11-03-2015 16:54 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:32
Ferra schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:49:
Kan een Intel NUC Kit DN2820FYKH als Plex Media Server dienen? En zorgt dat niet voor haperingen e.d.?
Er zit een celeron processor in, dat lijkt mij niet zo'n success met plex. Tenzij je niet gaat transcoden, voor een recente samsung smart TV's is dit bijv. niet meer nodig. Ik heb zelf een NUC met een ivy i3, dat gaat soepeltjes insclusief transcoding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Genoeg succes verhalen te lezen hier inderdaad. Als je niet gaat transcoden zou ik lekker de 2820 nemen. Maar goed, dat had je zelf ook kunnen lezen na een zoekopdracht met Google. :+

[ Voor 42% gewijzigd door FREAKJAM op 11-03-2015 17:11 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Ferra schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:49:
FREAKJAM schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:54:
Wat had je zelf al gevonden? Op de plex forums wordt er uitgebreid over gesproken.
Of de TS even lezen ;)

Wat voor processor heb ik nodig voor de server (PMS)?

Er is (uiteraard) geen eenduidig antwoord hierop. Mede doordat dit afhankelijk is van o.a. de media die afgespeeld dient te worden en of er ondertitels worden gebruikt. Plex heeft een uitgebreide beschrijving beschikbaar.

Grofweg bieden de volgende PassMark scores een goede richtlijn:
  • 1080p/10Mbps: 2000 PassMark
  • 720p/4Mbps: 1500 PassMark
NAS-apparaten:
Er is een overzicht beschikbaar waarop is aangegeven of een NAS-apparaat in staat is een bestand (audio, SD, HD (720p) en HD (1080p)) wel of niet te transcoden (transcoding support, single client).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
tegenwoordig is het nog belangrijker om de juiste plex-client te kiezen. Bij de samsung tv's moet full hd content met subtitles zelfs niet worden getranscodeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
pina schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 01:11:
tegenwoordig is het nog belangrijker om de juiste plex-client te kiezen. Bij de samsung tv's moet full hd content met subtitles zelfs niet worden getranscodeerd
Ligt niet zozeer aan de Plex-client maar uberhaut welke hardware je gebruikt. Een Samsung tv ondersteund andere files dan een Apple TV of een Raspberry Pi. Op forum van Plex heb ik een keer een overzicht gezien wat welke hardware ondersteund. Zal binnenkort eens bekijken of ik hem nog kan vinden voor de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
Sjkv schreef op maandag 16 maart 2015 @ 08:27:
[...]

Ligt niet zozeer aan de Plex-client maar uberhaut welke hardware je gebruikt. Een Samsung tv ondersteund andere files dan een Apple TV of een Raspberry Pi. Op forum van Plex heb ik een keer een overzicht gezien wat welke hardware ondersteund. Zal binnenkort eens bekijken of ik hem nog kan vinden voor de TS.
nu moet je mij toch uitleggen welke onderdelen een samsung tv gebruikt die ervoor zorgen dat die andere codecs zou ondersteunen? Ligt gewoon puur aan de ingebouwde software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Zo series uit mijn filmmap kan ik nu ook via plex op mijn tv bekijken.

Wat heb ik gedaan.
Bijv. Bij de afleveringen Luther.
Deze stonden eerst in de filmmap zo,
Map Luther seizoen 1
Luther S01E01.avi en die zag Plex niet,

Daarvan gemaakt in de map van Luther;
Luther seiz.1 afl.1.avi
Luther seiz.1 afl.2.avi
enz. enz.

En toen waren alle afleveringen zichtbaar in Plex.
Kon ik alle series op mijn tv afspelen via plex.

[ Voor 14% gewijzigd door t-bob op 21-03-2015 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Ik wil je toch even corrigeren, want op die manier moet je Plex eigenlijk helemaal niet inrichten. Je moet de mappen van je films en tvseries namelijk gescheiden inrichten en los van elkaar toevoegen als source in Plex.

De manier waarop jij je tvshows noemt inclusief mappenstructuur is ook niet goed.
Zie Naming 'Series' & 'Season' Based TV Shows
We strongly recommend separating movie and television content into separate main directories. For instance, you might use something like this:

/Media
---/Movies
------movie content
---/Music
------music content
--- /TV Shows
------television content
/TV Shows
--- /Heroes
------/Season 01
---------Heroes - s01e01.avi
---------Heroes - s01e02 - The Coming Storm.avi
---------Heroes - s01e03.mp4
------/Season 02
---------Heroes - s02e01.avi
---------Heroes - s02e02.mkv
---------Heroes - s02e03.m4v
Dus dan krijg je in jouw geval:
\media\tvshows
---Luther
------Season 01
---------Luther S01E01.avi
---------Luther S01E02.avi

[ Voor 13% gewijzigd door FREAKJAM op 21-03-2015 12:53 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Maar op mijn manier werkt het ook.,
zal ze eens instellen op jou manier. met als die puntjes ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Dat het op jouw manier werkt, wil niet zeggen dat het de juiste is :) En dan wel zonder puntjes doen aub lol, die heb ik gebruikt om de structur aan te geven. Lees dat artikel gewoon door zou ik zeggen :+

[ Voor 42% gewijzigd door FREAKJAM op 21-03-2015 13:33 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Plaatje voor de duidelijheid. Plex herkent de episodes ook met deze naamgeving.

Afbeeldingslocatie: http://www.jordanliesdek.nl/misc/plexmappen4.png

[ Voor 51% gewijzigd door nadroJ op 21-03-2015 13:52 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Puntjes etc maakt niets uit voor Plex, ik heb qua bestandsnamen de meest vreemde notaties door elkaar staan maar Plex pakt het gewoon allemaal zonder morren. Wel TV series van Films scheiden inderdaad.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Er is iets vreemds aan de hand met mijn Plex en Samsung tv

Als ik bepaalde titels wil laden van mijn computer dan gaat hij vaak bufferen

Ik geef eerst even mijn info

Windows 8.1 32 BIT (verkeerde keuze gemaakt bij aankoop , moest 64 bit zijn)

Intel Core I5-3570K CPU @ 3.40 GHZ

8 GB Ram

Voorbeeld video info die ik wil afspelen en de hele tijd buffert

Media

Video Resolution 1080p
Duur 1:44:28
Bitrate 10866 kbps
Width 1920
Height 1040
Aspect Ratio 1.85
Container MKV
Video Frame Rate 24p

Video

Codec H264
Bitrate 8972 kbps
Language English
Bit Depth 8
CABAC 1
Chroma Subsampling 4:2:0
Color Space yuv
Length 1:44:28
Frame Rate 23.976 fps
Frame Rate Mode cfr
Has Scaling Matrix 0
Height 1040
Level 4.1
Profile high
Ref Frames 4
Scan Type progressive
Width 1920

Audio

Codec AC3
Canals 5.1
Bitrate 384 kbps
Language English
Bit Depth 16
Bitrate Mode CBR
Dialog Norm -31 dB
Sampling Rate 48000 Hz

Audio

Codec DCA
Canals 5.1
Bitrate 1509 kbps
Language English
Bit Depth 24
Bitrate Mode CBR
Sampling Rate 48000 Hz

Enig idee wat hier het probleem geeft?

Heb al de 4 opties geprobeerd met direct coding / streaming

Alvast bedankt

AMD HD Radeon HD 7900

Passmark Score : 2858.7

TV : Samsung UE46F6510 2013 model

Bedraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je cpu en geheugen gebruik bij het transcoden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:56
En Microsoft een mailtje sturen dat je graag 64bit versie wilt omdat je een uitbreiding hebt gedaan met je PC of omdat je je vergist hebt.
Als je de originele versie kunt aantonen krijg je een 64bit versie ( downloaden ) ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Jup. Je hebt 8GB ram, maar je gebruikt maar max 3.5GB of iets dergelijks omdat je een 32-bits besturingssysteem hebt draaien. Waarschijnlijk heb je geen last van buffering wanneer je een film afspeelt die een stuk kleiner is (bijv een mkv van 5gb).

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:56
FREAKJAM schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:18:
Jup. Je hebt 8GB ram, maar je gebruikt maar max 3.5GB of iets dergelijks omdat je een 32-bits besturingssysteem hebt draaien. Waarschijnlijk heb je geen last van buffering wanneer je een film afspeelt die een stuk kleiner is (bijv een mkv van 5gb).
Volgens mij moet dit niks te maken hebben met je ram geheugen.
Ik kan perfect streamen met 4gb Ram en mkv's van 15GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Ik weet het niet zeker hoor, ik heb ook 4GB in mijn VM (volgens mij zelfs 2), echter draai ik de boel in CentOS 7 gevirtualiseerd. Ik heb de klacht in ieder geval eerder voorbij zien komen op Facebook in de Plex Benelux groep en die persoon had precies hetzelfde probleem (Buffering op een 32bits Windows systeem met meer dan 4GB RAM). Toen diezelfde persoon een kleine mkv afspeelde had hij geen last van buffering.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-08 11:26
Ik gebruik Plex om te streamen naar de tv met chromecast. Nu ben ik bibliotheken aan het inrichten maar Plex herkent de muziek- en filmbestanden niet in de mappen.

Als ik een map selecteer voor een bibliotheek waar alleen .avi betanden in staan komt er niets in de bibliotheek terecht. Er staat alleen 'de bibliotheek heeft nog geen inhoud, klik hier om inhoud aan de bibliotheek toe te voegen'.

Wat doe ik fout? Mijn mappen en bestanden zijn ingericht volgens de beschrijving op de website van plex. De bestanden staan op de D: schijf.

Bijvoorbeeld:
D:\Users\Naam\Music\Mixtapes
D:\Users\Naam\Videos\Series\GOT
D:\Users\Naam\Music\Downloads
etc.

In de map 'Music' staan MP3 bestanden en diverse andere mappen, zo ook de map 'Mixtapes' met daarin MP3 bestandne. Heeft dat er mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Zie mijn eerdere post op deze pagina:
FREAKJAM in "[Ervaringen] Plex Media Server - Deel II"

Series\GOT gaat natuurlijk niet werken, dit moet je gewoon voluit schrijven:
series\games of thrones\season 1\game of thrones s01e01 titel.avi etc etc

Voor muziek geldt verder ongeveer hetzelfde.
Hij ziet nu mixtape als artiestennaam en dat snapt hij natuurlijk niet.
You should name and organize the tracks as follows:
Music/Artist_Name/Album_Name/Track_Number - Track_Name.ext

[ Voor 86% gewijzigd door FREAKJAM op 26-03-2015 14:21 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Ik heb het nu alsvolgt:

Bijvoorbeeld:
D:\Users\Naam\Videos\Series\Arrow Season 1\Arrow S01e01.avi
.....................................................................Arrow S01e02.avi
etc.

Muziek:

D:\Users\Naam\Music\Mixtapes\mixtape1.mp3
...............................................mixtape2.mp3
etc.

Dit werkt nu niet.

Je moet de mappen noemen zoals bovenstaand? Dan moet ik de hele windows bibliotheek dus opnieuw inrichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Ik zou de artikels op Plex even beter doorlezen als ik jou was.
Series\Arrow Season 1\Arrow S01e01.avi
Series\Arrow\Season 1\Arrow S01e01.avi

Ik vraag me af of Plex sowieso mixtapes gaat herkennen. Last.fm wordt gebruikt voor de medadata en ik ben bang dat veel mixtapes niet op last.fm staan.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Nee klopt, de meesten staan niet op last.fm...

Bedankt voor je uitleg. Is er een andere manier om mijn eigen media te streamen met Chromecast zonder dat ik alle mappen hoef aan te passen?

Chromecast mijn bureaublad laten streamen en zo de boel afspelen met VLC op mijn laptop werkt niet... dan gaat alles veel te traag op de tv.

Hoor in dit topic niet thuis maar misschien heb je een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Iemand ervaring met het (ver)plaatsen van de metadata van Plex op ZFS? Ik draai nu een VM op een SSD met een vhd van slechts 16GB, maar de metadata neemt inmiddels al 9GB in beslag. Om te voorkomen dat mijn schijf volloopt, wil ik de boel verplaatsen naar mijn ZFS pool.

Ik heb dit mooi artikeltje gevonden waarmee je de boel naar ZFS kan verplaatsen.

edit:
Heb het al werkend. Wordt ook gewoon netjes uitgelegd op de website van Plex. Op CentOS moet je de systemd daemon wel even reloaden.

@SX-Superfly
Ik heb geen idee hoe je het op een andere manier kunt doen. Bij mij is de naming gewoon netjes in orde en wordt alles netjes herkend. Mijn zusje kan bij haar thuis zonder problemen mbv de Plex app op haar iPhone en Chromecast in haar TV zonder problemen mijn media bekijken.

[ Voor 14% gewijzigd door FREAKJAM op 26-03-2015 16:13 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
SX-Superfly schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:31:
Nee klopt, de meesten staan niet op last.fm...

Bedankt voor je uitleg. Is er een andere manier om mijn eigen media te streamen met Chromecast zonder dat ik alle mappen hoef aan te passen?

Chromecast mijn bureaublad laten streamen en zo de boel afspelen met VLC op mijn laptop werkt niet... dan gaat alles veel te traag op de tv.

Hoor in dit topic niet thuis maar misschien heb je een idee?
In je library de agent op Personal Media zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
TagForce schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:47:
[...]

In je library de agent op Personal Media zetten?
Hoe doe ik dat? Kan het niet vinden bij settings in Plex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
Edit Library -> Advanced -> Agent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Beetje eigen inzet wordt ook gewaardeerd op Tweakers:
https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200241558-Agents

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:28
Weet iemand of Dolby atmos werkt met plex? Ik zou graag atmos willen gebruiken met mijn receiver zonder transcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Xenophoben schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:35:
Weet iemand of Dolby atmos werkt met plex? Ik zou graag atmos willen gebruiken met mijn receiver zonder transcode.
http://bit.ly/1FZ1n7f

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Plex Home Theater loopt nog ernstig achter ten opzichte van Kodi (XBMC). PHT is volgens mij nog gebaseerd op versie 12 (Frodo).

Er zit een backport in Helix om het audiokanaal toch af te kunnen spelen, maar het daadwerkelijk afspelen van Dolby Atmos is volgens mij in Kodi ook nog niet werkend. Kan nog wel even gaan duren dus.
Dolby Atmos surround sound
For the users who own the Transformers – Age of Extension Bluray (to name one), would have noticed that TrueHD playback didn’t work. This is caused because the Bluray includes the new Dolby Atmos sound for the TrueHD track. Our devs backported a fix from FFMPEG to at least retrieve the normal audio channels for playback. The actual Dolby Atmos functionality is of yet not supported.

[ Voor 79% gewijzigd door FREAKJAM op 27-03-2015 13:46 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
Ik heb al flink gegoogled maar kan er geen antwoord op vinden.

Sinds RasPlex 0.5.0 (nu geinstalleerd: 0.5.1 op RaspPi2) kan je je video playlist shufflen Bron: https://forums.plex.tv/in...-050-issues-and-feedback/ > "Added "Play All / Shuffle" to Playlists.".

Ik zie deze optie niet als ik in de playlist ben. Ook in het context menu (keyboard: C) zie ik deze optie niet.

Ik heb PMS 9.11.16 geinstalleerd.

Iemand een idee of dit een bug is, of dat ik iets over het hoofd zie?

Ik wil dus graag de video's in mijn playlist (bestaande uit verschillende TV seizoenen) shufflen en dan allemaal achter elkaar afspelen.

Voorbaat dank!

[ Voor 15% gewijzigd door Ruvetuve op 27-03-2015 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Nieuwe Plex for Android applicatie ziet er goed uit moet ik zeggen!

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
Zeker! Lekker fris :) Ik ben alleen benieuwd wat de bovenste (grootste) slider nu weergeeft. Is dat mijn On Deck? Komt namelijk niet mee overeen als ik inlog op plex.tv

[ Voor 20% gewijzigd door Ruvetuve op 27-03-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 16:22

WCA

Naamgeving doe ik al een beste tijd met het programma "Filebot".

Ik geef de episodes overzichtelijke namen (bijv. Agents of SHIELD 1x04) en plex herkent ze dan altijd perfect.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Plex herkent zowat alles perfect, ik zit nooit aan die bestandsnamen en toch komt het altijd goed. Meesterlijk programma :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 20:37:
Wat is je cpu en geheugen gebruik bij het transcoden?
Excuus voor het late antwoord

Processor tussen de 21 en 40 procent
Geheugen 59% van de 4GB
ErwinJ schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 07:18:
En Microsoft een mailtje sturen dat je graag 64bit versie wilt omdat je een uitbreiding hebt gedaan met je PC of omdat je je vergist hebt.
Als je de originele versie kunt aantonen krijg je een 64bit versie ( downloaden ) ;).
Dat is mooi, dit wist ik niet , ga ik zeker doen

[ Voor 42% gewijzigd door Rockvee2 op 27-03-2015 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Heeft iemand ervaring met een g3240 pentium en plex. 24G ram te laten lopen? Op freenas dus zfs. Of gaat dit toch een hele moeilijke worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim.k
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
thibautb schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 11:19:
Heeft iemand ervaring met een g3240 pentium en plex. 24G ram te laten lopen? Op freenas dus zfs. Of gaat dit toch een hele moeilijke worden?
Celeron G1820 hier en er kunnen met gemak 2 man tegelijkertijd een stream volgen die transcoded moet worden. Als er überhaupt niet transcoded hoeft te worden gebruikt het nauwelijks CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
FREAKJAM schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:12:
Nieuwe Plex for Android applicatie ziet er goed uit moet ik zeggen!
Klopt, heb ook het idee dat hij sneller begint met spelen. Top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam1an
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-08 12:50
In de nieuwe update van plex server is ook eindelijk Avoton opgenomen, dus de nieuwere synology systemen kan je eindelijk updaten zonder de "info file" in het installatie bestand aan te passen ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Sam1an op 01-04-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Sam1an schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:26:
In de nieuwe update van plex serveris ook eindelijk Avoton opgenomen, dus de nieuwere synology systemenn kan je eindelijk updaten zonder de "info file" in het installatie bestand aan te passen ;)

P.S. Is er eigenlijk al 3D ondersteuning in de toekomst voorzien ?
En waar staat dat en wat wil dat zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Als je even vriend Google gebruikt:
Synology says it's the first NAS (network attached storage) vendor to launch a product based on the Intel Avoton platform.

The company revealed a new DS415+ NAS at a launch event at the end of last week, which uses an Intel Avoton C2538 Quad Core 2.4Ghz CPU.
en de changelog van Plex er bij raapt;
Sinds versie 0.9.11.12 (inmiddels is 0.9.11.16 al uit voor public):
Support for Synology Avoton.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 22:23
Ik heb een sinds een herinstallatie van mijn Mini een probleem

De setup:

Mac Mini 2011 model, met i5, 16GB en een 256GB SSD, aangesloten op 1Gbit router en de laatste versie van Plex Media Server en er draait Plexconnect op de nieuwste versie.

Apple TV 3, voor toegang Plex, werkt prima. Zit Wireless.

Synology NAS, de inhoud van de bibliotheek, aangesloten op 1Gbit Router.

Nu hier is mijn probleem.

Het maakt niet uit wat ik doe of verander in de instellingen van PMS, Hij draait geen media af als ik een subtitle er aan koppel. Hij blijft dan connecten en komt dan met een time-out dat de media is momenteel niet beschikbaar probeer het later opnieuw. Als ik de ondertiteling uit schakel werkt het feilloos.

In Plex media server zie ik de client connecten maar er gebeurt niets, er wordt geen transcoder gestart.

Ik heb alles betreffende directstreaming uitgezet dus hij zou moeten transcoden maar hij doet het gewoon niet. Ik meen me te herinneren dat de vorige versie een vinkje had dat ALTIJD zou zeggen transcoderen, maar ik kan het niet meer vinden.

Het rare is, via de plex app op de iPhone en iPad werkt het goed, met ondertiteling.

Iemand hier nog ideeën hier?

*updatem*

Gevonden......schijnbaar kan je transcoden forceren door in de instellingen van Plexconnect op de Apple TV te zoeken........

Dus, opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door SpoekGTi op 01-04-2015 08:48 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Ik weet niet of jullie het ook hebben,
Na de laatste update van plex Spelen mijn films niet vloeiend af dus met
Schokkende beeldjes.
Als ik het stream naar mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Definieer even de laatste update van Plex. Bedoel je Plex Media Server 0.9.11.17 (voor Plex Pass leden?)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
In het begin dat ik de update naar 0.9.11.17 had geinstalleerd lade heel mijn Plex traag. Leek alsof de bibliotheken geoptimaliseerd werden of iets dergelijks. Ik heb toen niet direct een video afgespeeld, maar na 30minuutjes ging alles weer vlot en geen hinder ondervonden. Heb je het nu nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Ik was een serie aan het kijken van tevoren ging het goed na de update haperde het beeld.
de andere dag een andere aflevering aan het kijken van de zelfde serie en toen haperde hij ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Er wordt sowieso altijd aangeraden om je bibliotheek te optimaliseren nadat je een update van Plex Media Server hebt geïnstalleerd.

@t-bob
Nu weten we nog niet over welke update je precies praat :-)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
FREAKJAM schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:56:
Er wordt sowieso altijd aangeraden om je bibliotheek te optimaliseren nadat je een update van Plex Media Server hebt geïnstalleerd.

@t-bob
Nu weten we nog niet over welke update je precies praat :-)
Version0.9.11.16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Je zou even kunnen updaten naar versie 0.9.11.17. Die is een paar dagen uit. Optimaliseer daarna je bibliotheek en probeer het dan nog eens.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Ik heb net gekeken maar die 0.11.9.17 kan ik niet updaten heb niet de betaal versie.

Gewone films speelt hij ook niet zonder haperen af. Plex is nu waardeloos geworden. :(

[ Voor 34% gewijzigd door t-bob op 02-04-2015 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
t-bob schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:10:
Ik heb net gekeken maar die 0.11.9.17 kan ik niet updaten heb niet de betaal versie.

Gewone films speelt hij ook niet zonder haperen af. Plex is nu waardeloos geworden. :(
Ik zou even kijken in dit forum en zoeken of je meerdere mensen ziet met hetzelfde probleem. Anders daar even een topic openen.

[ Voor 6% gewijzigd door FREAKJAM op 02-04-2015 20:39 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik heb de laatste tijden een probleem met plex sync, ik zit nu op 50G aan plex data op 128G iphone. Telkens als ik een nieuwe serie er wil opzetten bijvoorbeeld nu H.O.C. s1-3 wil ik er op zetten ik kan seizoen 1 er op zetten en daar staan dan naast 8 en 13 zo een uitroeptekens bij seizoen 2 en 3 staat er langst elke serie een uitroepteken. En dan als ik wil syncen krijg ik op het einde van het syncen, 65 onderdelen niet gesynchroniseerd. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Bij instellingen zegt hij uw server heeft momenteel geen bestanden beschikbaar voor dit item.

[ Voor 9% gewijzigd door thibautb op 03-04-2015 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 17:54
Ik had mijn plex account verwijderd maar eigenlijk wil ik deze weer terug. Via de site is niks te regelen, mailtje sturen maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 21:00
Er staat duidelijk aangegeven dat het verwijderen van je account niet ongedaan gemaakt kan worden. Een typisch gevalletje van pech gehad. Of je moet ze wel heel lief aankijken in je mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Laatst online: 13:35
Bij series zie je altijd direct welke series je nog niet gezien hebt en hoeveel afleveringen je nog kan/moet kijken.

Bij films zie je dit niet, weet iemand of je dit ook zichtbaar kan maken doormiddel van een oranje bolletje (net zoals bij series?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:15
Bij mij krijgen nieuw toegevoegde films en series allemaal een "unwatched" status met een oranje bolletje, ik heb hier volgensmij niks voor ingesteld.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Laatst online: 13:35
Maar zie jij dat ij het overzicht van alle films of als je pas door klikt?

Ik zie het namelijk als ik door klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:15
Via de webbrowser zie ik ze idd pas als je door klikt, maar hier kan je ook filteren op "unwatched/onbekeken".
In Plex Home Theater zie ik ze wel in de lijst / het overzicht met films.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.