Beste Tweakers,
Ik heb sinds kort glasvezel en ik wil nu graag een basic server bouwen en in de meterkast plaatsen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal gebruikt worden om Plex Server te draaien. Hij moet 1 stream tegelijkertijd van 1080p kunnen transcoden naar mijn Chromecast binnen het netwerk, of naar de Chromecast van mijn ouders een blok verderop.
Daarnaast zal het systeem gebruikt worden als download server via torrents.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo budget mogelijk, ik ben een arme student. Ongeveer €250,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja ik heb al een harde schijf die ik in eerste instantie ga gebruiken, de Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, al heb ik gevoelsmatig meer vetrouwen in Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag zo zuinig mogelijk om op de energiekosten te besparen.
Ga je overklokken?
Nee
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb sinds kort glasvezel en ik wil nu graag een basic server bouwen en in de meterkast plaatsen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal gebruikt worden om Plex Server te draaien. Hij moet 1 stream tegelijkertijd van 1080p kunnen transcoden naar mijn Chromecast binnen het netwerk, of naar de Chromecast van mijn ouders een blok verderop.
Daarnaast zal het systeem gebruikt worden als download server via torrents.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo budget mogelijk, ik ben een arme student. Ongeveer €250,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja ik heb al een harde schijf die ik in eerste instantie ga gebruiken, de Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Pentium G3420 Boxed | € 59,50 | € 59,50 |
1 | Asus H81T | € 77,- | € 77,- |
1 | Cooler Master Elite 110 | € 31,95 | € 31,95 |
1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 29,95 | € 29,95 |
1 | Seasonic Power Adapter 90W - 19V | € 35,45 | € 35,45 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 233,85 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, al heb ik gevoelsmatig meer vetrouwen in Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag zo zuinig mogelijk om op de energiekosten te besparen.
Ga je overklokken?
Nee
Welke vragen heb je hier nog over?
- Welke OS raden jullie aan voor mijn doel einden? Windows 7/8 (server) of een linux variant?
- Wat kan ik gebruiken om mijn OS op te draaien? Is een USB-stick voldoende, en zo ja welke?
- Levert de voeding adapter genoeg/te weinig? Zou ik eventueel ook een oude laptop voeding kunnen gebruiken?
- Kan de processor in theorie 2 streams tegelijkertijd aan? Eventueel 1tje in 720p.
[XBO/PSN: BroedersKolk]