[Ervaringen] Plex Media Server - Deel II Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 74.314 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael931
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-09-2020
Beste mede tweakers,

Ik ben bezig met een project om in een wachtruimte op een TV video's en foto's te laten afspelen achter elkaar door.
Ik heb hiervoor een Synology ter beschikking en een Smart TV.

Ik heb eerst DLNA geprobeert maar hiermee kan ik geen combinatie van video's en foto's laten doorlopen. alleen of/of.

Een collega rade mij Plex aan maar hij weet niet zeker of dit hiermee wel mogelijk is.
Weten jullie of dit mijn wensen kan vervullen?

Of hebben jullie eventueel andere suggesties wat werkt met synology - Sharp Aquos smart TV?

Bij voorbaat dank,

groet, Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 09:20
Ik zou voor een kante en klare oplossing gaan.. ipv zelf bouwen zeker als het zakelijk is..

Plex is meer bedoeld voor thuis. Om op 1 locatie je video bestanden te hebben waar 1 of meerdere clients een serie of film kunnen kijken.

Snelste en makkelijkste is denk ik Windows 7 of 8. Media player er op zetten. MediaBiep laten verwijzen naar je nas.. en dan alles laten afspelen en op herhalen zetten.

Maar er zijn tal kant en klaar oplossingen te krijgen. Zoek maar eens naar videowall solutions op google..

Ik denk dat PLEX hiervoor overkill is en je makkelijk dit al standaard in Windows kan regelen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01 13:01
Ik zie Plex via mijn Humax 5200 en kan de kanalen ook openen en afspelen bijv. youtube,
maar de bibiotheek mapen wat ik in plex heb aangemaakt op de imac met daarin diverse films ziet hij niet.

moet ik op de imac in plex wat aanvinken of aanpassen?
dankjewel al zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
t-bob schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:13:
Ik zie Plex via mijn Humax 5200 en kan de kanalen ook openen en afspelen bijv. youtube,
maar de bibiotheek mapen wat ik in plex heb aangemaakt op de imac met daarin diverse films ziet hij niet.

moet ik op de imac in plex wat aanvinken of aanpassen?
dankjewel al zover.
Een Humax 5200 is een PVR van Ziggo. Zover mij bekend kan je daar geen Plex op draaien. Heb je Plex Media Sever geïnstalleerd op je iMac? Met de Plex Media Server voeg je mappen toe waar je media in staat. Vervolgens kan je dit via een Plex player weer afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
thibautb schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:13:
Heeft er hier iemand ervaring met trakt in plex (via unsupported appstore)? µ

Ik heb namelijk een probleem, ik heb mijn gebruikersnaam en ww (correct) ingevoerd, scrobble staat aan en staat op 80% sync watched is push, sync ratings is pull+push, Sync ratings, conflict resolution later, sync collection op push, sync clean collection aangevinkt. Sync run every 15 minutes, matcher is plex extended (heb een plex pass) En de laatste vier velden staan leeg, behalve activity mode staat op automatisch...
Ik heb het hier werkend. Ik heb wel de extended logging (oid) aan staan.
Sjkv schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:31:
Een Humax 5200 is een PVR van Ziggo. Zover mij bekend kan je daar geen Plex op draaien. Heb je Plex Media Sever geïnstalleerd op je iMac? Met de Plex Media Server voeg je mappen toe waar je media in staat. Vervolgens kan je dit via een Plex player weer afspelen.
Als het apparaat DLNA ondersteuning heeft, kan Plex het via DLNA aanbieden, mits Plex voor de Humax 5200 een DLNA-profiel heeft.

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 10-02-2015 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
CptChaos schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:48:
[...]
Als het apparaat DLNA ondersteuning heeft, kan Plex het via DLNA aanbieden, mits Plex voor de Humax 5200 een DLNA-profiel heeft.
Hij ondersteund DLNA zie ik nu, in dit topic is een Tweaker ook druk bezig geweest om een profiel te maken maar nog zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Het werkt vandaag hem aangezet en toen stonden mijn filmmappen ertussen.

Ik heb plex draaien op de Humax en ik zie meerdere kanalen e de mappen met diverse films wat ik
op de imac heb aangemaakt in plex.

film map geopend en avi en mp4 films speelt hij mooi af. _/-\o_

[ Voor 63% gewijzigd door t-bob op 10-02-2015 14:58 ]

• GNML
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 23:26

GNML

applebuyguide.com

Vandaag is het zover! Rasplex werkt ook op de pi 2.
https://github.com/RasPlex/RasPlex/releases/tag/0.5.1

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:23
Ja en ook nog perfekt ook nog :P Net even geprobeerd maar buiten dat Refresh rate switching werkt (0 lag/stutter dus), AC3, DTS-ES werkt ook als een tiet in direct play, dus geen transcoding nodig :) Menu's zijn vrij snel en alles loopt als een zonnetje.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:21
Ook ik gebruik al geruime tijd met volle tevredenheid Plex. wil dit nu ook gaan delen met mijn vrienden en mijn PC zou 3 - 4 stream tegelijk aan moeten kunnen (processor is een i5 4430). er staat overal duidelijk vermeld dat je voor een 1080p bestand ongeveer 2000 passmark nodig hebt, voor een 720p bestand zou ongeveer 1500 moeten voldoen.

Misschien een domme vraag maar wat ik niet kon vinden en beniewd naar ben is het volgende:

Heb je rugweg 2000 passmark nodig als het bronbestand 1080p is en deze moet transcoderen naar een lagere kwaliteit (bijvoorbeeld 480p). Of geldt deze waarde juist als de "uitvoer" kwaliteit 1080p is?

• tcviper
Het gaat daarnaast natuurlijk ook om je upload snelheid van je internet he ;) Als 3-4 streams tegelijkertijd in 720p gaan streamen dan heb je toch al gauw een 3-4x8-12mbps upload nodig.

Het gaat in het geval van de CPU overigens om het transcoden.

[ Voor 14% gewijzigd door tcviper op 12-02-2015 17:50 ]

• t-bob
Ik vraag me af of er ook een manier bestaat om bv de Genesis Addon te installeren op plex en dat hij werkt?

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:53
Er bestaat geen Genesis addon voor Plex zo ver ik weet (hoewel ik niet eens weet wat Genesis is). Ze zijn bij Plex wel bezig met een nieuwe variant van Plex Home Theater, OpenPHT. Met deze variant zou je Kodi plugins kunnen gebruiken.

Tot op heden is hij alleen uit voor Ubuntu en OSX, Windows volgt later. Wat had je zelf al ontdekt? (ontdekken is nog altijd beter dan afvragen) :9

[ Voor 5% gewijzigd door FREAKJAM op 12-02-2015 18:48 ]

is everything cool?

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 17:32

Osxy

Holy crap on a cracker

belly89 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 17:27:
Ook ik gebruik al geruime tijd met volle tevredenheid Plex. wil dit nu ook gaan delen met mijn vrienden en mijn PC zou 3 - 4 stream tegelijk aan moeten kunnen (processor is een i5 4430). er staat overal duidelijk vermeld dat je voor een 1080p bestand ongeveer 2000 passmark nodig hebt, voor een 720p bestand zou ongeveer 1500 moeten voldoen.

Misschien een domme vraag maar wat ik niet kon vinden en beniewd naar ben is het volgende:

Heb je rugweg 2000 passmark nodig als het bronbestand 1080p is en deze moet transcoderen naar een lagere kwaliteit (bijvoorbeeld 480p). Of geldt deze waarde juist als de "uitvoer" kwaliteit 1080p is?
Denk wel dat je red. Ik heb plex op een VM (esxi host) draaien, deze host heeft een i5 4670 en doet 4 streams met gemak. Je zal eerder tegen bandbreedte aan dan tegen CPU is mijn ervaring.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 06:34

psyy138

blackbulls.nl

Zijn er meer mensen die gebruik maken van Plex i.c.m. Sickbeard/Couchpotato/Sabnzbd?

Maak al jaren gebruik van Plex en nog steeds tevreden met de plex pass. Paar weken geleden gebruik gaan maken van Sickbeard/Couchpototato en Sabnzd. Met deze programma's is het nog makkelijker om me bibliotheek bij te houden. (automatisch films/series downloaden met nzb's).

Dit allemaal draaiend op WS2012 R2. 4gb mem en een Pentium G850.
Wel heb ik gisteren de transcoder aangepast want me CPU zat op 99% bij 3 streams.

Ik stream vaak vanaf mijn Samsung TV voor intern en vrienden via web en dat gaat allemaal prima met ene 20 mb upload.

Wel heb ik bij de nieuwste series ( S07 mentalist & arrow S03 ) last dat opensubstiles geen NL subs vind.
Maar gelukkig kijk ik de series in het engels, behalve vrienden en familie die graag de NL subs er bij willen, merken jullie dit ook toevallig?

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:52
psyy138 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 20:20:
Zijn er meer mensen die gebruik maken van Plex i.c.m. Sickbeard/Couchpotato/Sabnzbd?

Maak al jaren gebruik van Plex en nog steeds tevreden met de plex pass. Paar weken geleden gebruik gaan maken van Sickbeard/Couchpototato en Sabnzd. Met deze programma's is het nog makkelijker om me bibliotheek bij te houden. (automatisch films/series downloaden met nzb's).

Wel heb ik gisteren de transcoder aangepast want me CPU zat op 99% bij 3 streams.

Ik stream vaak vanaf mijn Samsung TV voor intern en vrienden via web en dat gaat allemaal prima met ene 20 mb upload.

Wel heb ik bij de nieuwste series ( S07 mentalist & arrow S03 ) last dat opensubstiles geen NL subs vind.
Maar gelukkig kijk ik de series in het engels, behalve vrienden en familie die graag de NL subs er bij willen, merken jullie dit ook toevallig?
Meer voor Sickbeard topic eigenlijk maar hernoem je in sickbeard tijdens post processing de afleveringen, bijv. naar netjes enkel episode nr en titel, zonder releasegroep info? Zo ja dan grote kans dat daardoor geen subtitels worden gevonden, zelf ook al eens binnen Kodi tegen aangelopen. Kortom re-naming uitzetten was voor mij toen de oplossing.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Cujo74 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 21:05:
[...]

Meer voor Sickbeard topic eigenlijk maar hernoem je in sickbeard tijdens post processing de afleveringen, bijv. naar netjes enkel episode nr en titel, zonder releasegroep info? Zo ja dan grote kans dat daardoor geen subtitels worden gevonden, zelf ook al eens binnen Kodi tegen aangelopen. Kortom re-naming uitzetten was voor mij toen de oplossing.
Ik bedoel meer de subs vanuit plex (opensubtitles.org), ook al vernieuw ik de aflevering dan worden er alsnog geen subs gevonden. maar daarnaast heb ik de re-naming wel aanstaan.

[ Voor 5% gewijzigd door psyy138 op 12-02-2015 22:15 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:52
psyy138 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 22:12:
[...]

Ik bedoel meer de subs vanuit plex (opensubtitles.org), ook al vernieuw ik de aflevering dan worden er alsnog geen subs gevonden. maar daarnaast heb ik de re-naming wel aanstaan.
Ik snap dat je de subs in Plex bedoeld via opensubtitels, echter die kunnen nu niet gevonden worden omdat je de naam van de mkv laat aanpassen in Sickbeard. Hierdoor is geen releasegroep info bekend en kan de bijbehorende srt file niet gevonden worden door opensubtitels.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Cujo74 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 22:22:
[...]

Ik snap dat je de subs in Plex bedoeld via opensubtitels, echter die kunnen nu niet gevonden worden omdat je de naam van de mkv laat aanpassen in Sickbeard. Hierdoor is geen releasegroep info bekend en kan de bijbehorende srt file niet gevonden worden door opensubtitels.
Aha, ik heb het zojuist aangepast en ben benieuwd zodra de volgende aflevering gedownload wordt.
Ik laat het weten, tot zover bedankt!

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
tcviper schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 17:49:
Het gaat daarnaast natuurlijk ook om je upload snelheid van je internet he ;) Als 3-4 streams tegelijkertijd in 720p gaan streamen dan heb je toch al gauw een 3-4x8-12mbps upload nodig.

Het gaat in het geval van de CPU overigens om het transcoden.
Osxy schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 18:48:
[...]

Denk wel dat je red. Ik heb plex op een VM (esxi host) draaien, deze host heeft een i5 4670 en doet 4 streams met gemak. Je zal eerder tegen bandbreedte aan dan tegen CPU is mijn ervaring.
Qua upload moet straks weinig problemen opleveren (glasvezel 100/100). :)

mijn vraag was echter heel iets anders: die 2000 passmark wordt aagehouden voor een 1080p file. echter heb ik veel films&series in 1080 maar kunnen op afstand prima bekeken worden in 720p of soms nog lager (op een tablet of mobiel).

Wordt die 2000 passmark gebaseerd op het bronbestand dat 1080p is en je transcodeert naar 720 of lager. Of is het gebaseerd als je wil transcoderen naar 1080p (als het videobestand niet wordt ondersteunt o.i.d.)

Misschien dat hier geen verschil in zit hoor, maar kan er online nergens iets over vinden en het lijkt enigsins wel relevant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Dat maakt niks uit :) Transcoden is transcoden het gaat om de uitvoer van het bestand in dit geval.
Dus als je naar 720p of lager transcode gaat dat en sneller en kost het minder vermogen.

Maar zoals met al dit soort dingen, proberen.... dat is de beste manier om erachter te komen, ik weet uit ervaring dat ik altijd minimaal een I3 CPU aanraad om op zijn minst 3 transcoding streams te laten doen.

Zo heeft onze plex server (in datacenter) een Quad Xeon CPU (2.4ghz) en die kan ongeveer 12 streams tegelijk transcoden zonder problemen :)

[ Voor 90% gewijzigd door tcviper op 13-02-2015 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
tcviper schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:40:
Dat maakt niks uit :) Transcoden is transcoden het gaat om de uitvoer van het bestand in dit geval.
Dus als je naar 720p of lager transcode gaat dat en sneller en kost het minder vermogen.

Maar zoals met al dit soort dingen, proberen.... dat is de beste manier om erachter te komen, ik weet uit ervaring dat ik altijd minimaal een I3 CPU aanraad om op zijn minst 3 transcoding streams te laten doen.

Zo heeft onze plex server (in datacenter) een Quad Xeon CPU (2.4ghz) en die kan ongeveer 12 streams tegelijk transcoden zonder problemen :)
Uiteraard is proberen de enige manier om het met zekerheid te zeggen ;) maar het maakt in mijn ogen wel degelijk verschil:

Ik kan ervoor kiezen om iedereen naar maximaal 720p te laten kijken. dan zal bijna elk bestand getranscodeerd moeten worden. Echter kan ik er ook voor kiezen om iedereen de instellingen op bijv. max (1080p) te zetten. Mijn upload is 100Mb dus zou moeten kunnen bij 3-4 streams? De kans dat er getranscodeerd moet worden wordt hierdoor kleiner. Echter, als er dan getranscodeerd moet worden heeft dit meer power nodig dan wanneer er naar 720p getranscodeerd moet worden. (als ik het goed begrijp :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxkliks
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:21
belly89 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:58:
[...]

Uiteraard is proberen de enige manier om het met zekerheid te zeggen ;) maar het maakt in mijn ogen wel degelijk verschil:

Ik kan ervoor kiezen om iedereen naar maximaal 720p te laten kijken. dan zal bijna elk bestand getranscodeerd moeten worden. Echter kan ik er ook voor kiezen om iedereen de instellingen op bijv. max (1080p) te zetten. Mijn upload is 100Mb dus zou moeten kunnen bij 3-4 streams? De kans dat er getranscodeerd moet worden wordt hierdoor kleiner. Echter, als er dan getranscodeerd moet worden heeft dit meer power nodig dan wanneer er naar 720p getranscodeerd moet worden. (als ik het goed begrijp :) ).
Ik heb de set-up op max staan en bij de clients die extern plex draaien ingesteld dat er altijd direct play moet worden gekozen.

Ook ik heb een fiber aansluiting met 100/100, en als er een blu-ray rip word afgespeeld is de speed meestal niet hoger dan 15 wat betekend dat er 100/15= 6.6 dus 6 streams afgespeeld kunnen worden, en dan gaat het om de grote files met een hoge bitrate. bij series ligt dit rond de 5 a 6

voordelen:
- geen cpu usage
- beste kwaliteit

nadelen
- als er meer dan 6 mensen tegelijk kijken is er niet voldoende up speed meer (maar dit komt niet voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
gxkliks schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:07:
[...]

Ik heb de set-up op max staan en bij de clients die extern plex draaien ingesteld dat er altijd direct play moet worden gekozen.

Ook ik heb een fiber aansluiting met 100/100, en als er een blu-ray rip word afgespeeld is de speed meestal niet hoger dan 15 wat betekend dat er 100/15= 6.6 dus 6 streams afgespeeld kunnen worden, en dan gaat het om de grote files met een hoge bitrate. bij series ligt dit rond de 5 a 6

voordelen:
- geen cpu usage
- beste kwaliteit

nadelen
- als er meer dan 6 mensen tegelijk kijken is er niet voldoende up speed meer (maar dit komt niet voor).
Het lijkt mij ook wenselijk om zo min mogelijk om te laten zetten in mijn geval. Echter wil ik ook het gemakt van Plex gebruiken: niet compatibel => Transcoderen. een kind kan de was doen!

Als de instellingen echter op max staan, Het bestand is (deels) niet compatibel, zal die ook in deze hoogste kwaliteit gaan transcoderen. Dit kost dan meer power! Dat is dus een overweging die gemaakt moet worden. Er zou veel naar Chromecast gestreamd worden, dus zullen veel bestanden niet compatibel zijn vermoed ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
FREAKJAM schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 18:47:
Er bestaat geen Genesis addon voor Plex zo ver ik weet (hoewel ik niet eens weet wat Genesis is). Ze zijn bij Plex wel bezig met een nieuwe variant van Plex Home Theater, OpenPHT. Met deze variant zou je Kodi plugins kunnen gebruiken.

Tot op heden is hij alleen uit voor Ubuntu en OSX, Windows volgt later. Wat had je zelf al ontdekt? (ontdekken is nog altijd beter dan afvragen) :9
Er valt weinig te ontdekken filmkanalen werken niet en die werken is niets op, :'(
als er nu kanalen waren zoals icefilm, XOX, Pulsar, Genesis dan was plex wel leuk voor films te streamen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Dat zoek je toch echt niet hard genoeg. Binnen een paar tellen (ik heb het net letterlijk gevonden met Google zonder dat ik uberhaupt van het bestaan of weet van de plugin voor Plex) vind je makkelijk een github repo met icefilms en LMWT (Let Me Watch This). Ivm de regels hier ga ik geen links plaatsen, maar volgens mij is het makkelijk zelf te vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door FREAKJAM op 16-02-2015 19:38 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Die kanalen zijn er hoor, gewoon even de unofficial appstore installeren voor plex server:
https://forums.plex.tv/in...ore-is-currently-offline/

En inderdaad zoals hierboven gepost, als je even iets beter zoekt vind je ze ook los ;)

[ Voor 18% gewijzigd door tcviper op 16-02-2015 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:33

Filebot downloaden. Scheduled task (ik draai hem 2x per dag) aanmaken met de volgende actions (paden kun je zelf aanpassen)

"C:\Program Files\FileBot\filebot.exe"-get-missing-subtitles -script fn:suball d:\films --lang nl --output srt --encoding utf8 -non-strict
"C:\Program Files\FileBot\filebot.exe"-get-missing-subtitles -script fn:suball d:\films --lang en --output srt --encoding utf8 -non-strict

Filebot werkt met filehashes en de naam maakt dus niks uit. Plex pikt de srt files uit de mappen zelf wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-08 16:16

....

Probeer autosub.
tcviper schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:18:
Die kanalen zijn er hoor, gewoon even de unofficial appstore installeren voor plex server:
https://forums.plex.tv/in...ore-is-currently-offline/

En inderdaad zoals hierboven gepost, als je even iets beter zoekt vind je ze ook los ;)
"CURRENTLY NOT WORKING!"

[ Voor 38% gewijzigd door z1rconium op 17-02-2015 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
In de volgende zin zegt ie toch dat je ze ook los kunt installeren. Dat werkt gewoon :) Alle channels staan genoemd in de eerder genoemde url en als je daarop klikt word je naar de github repo gelinked van de desbetreffende channel. Handmatig de zip downloaden, extracten, chmod en chown en klaar is kees.

[ Voor 55% gewijzigd door FREAKJAM op 17-02-2015 10:01 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 19:23

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Nieuwe PMS versie is vandaag uitgekomen (0.9.11.12), op dit moment enkel nog beschikbaar voor Plex pass gebruikers.
New
Import the time last played for artists/albums/tracks in iTunes import.
Support for Synology Avoton.

Fixes
Issue importing playlists and other data from iTunes with non-ASCII filenames.
iTunes playlists with relative months ("last 4 months") imported incorrectly.
Improve startup time when network is slow.
Fix a few different crashes/500 errors in the discovery hubs.
Fix an issue with encrypted data files.
Fix filters for 2k/4k/8k content.
Fix a case where the server could become unresponsive.
(Cloud Sync) Sync composites to cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
t-bob schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:09:
[...]

Er valt weinig te ontdekken filmkanalen werken niet en die werken is niets op, :'(
als er nu kanalen waren zoals icefilm, XOX, Pulsar, Genesis dan was plex wel leuk voor films te streamen. :)
Heb de plug-ins van icefilm, Let Me Watch en channel9 in plex gezet maar zie de kanalen niet staan als ik plex open op de Imac.
wordt dat geblokkeerd in Nederland of zijn er ergens plug-ins wat wel werken?

ik ga naar alle programma's naar plex rechtermuis toon pakket inhoud, - content - Resources - en in de map plug-ins daar plak ik de plugins van de kanalen in. , of doe ik wat verkeerd |:(

[ Voor 17% gewijzigd door t-bob op 18-02-2015 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Heb je deze instructies gevolgd? De naam van de folder en het laatste punt zijn nog wel het belangrijkste (PMS herstarten).
  • Download the linked file. If the link leads to a GitHub page rather than a direct download, select the "Download Zip" button on the lower right-hand corner of the page to download the zipped bundle
  • Usually, the channel bundle will be located within a zip archive. Unzip the archive as necessary.
  • Bundles downloaded from GitHub will usually have extra identifiers appended to the bundle's filename, such as "-master". Edit the bundle's filename to remove any text after ".bundle"
  • Copy or move the channel bundle into the Plug-Ins folder on the computer running Plex Media Server
  • Restart Plex Media Server to make sure that the new channel will be loaded
.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
FREAKJAM schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:30:
Heb je deze instructies gevolgd? De naam van de folder en het laatste punt zijn nog wel het belangrijkste (PMS herstarten).

[...]
Ja alles na Bundle is verwijderd en plex heb ik uitgelogt afgesloten opgestart niks, weer uitgelogd en de imac uit opgestart alles en nog nikts te zien :? :? |:( |:(

Heb plex verwijderd op imac zoals de beschrijving dat schrijft opnieuw geïnstalleerd de plugins er weer ingezet uitgelogd weer ingelogd, niets te zien van de kanalen Icefilm,lchannel9 en nog een paar plug-ins.

Of wat bedoelen ze anders met restart?
Restart Plex Media Server to make sure that the new channel will be loaded

mijn latijn is ten einde diverse filmtjes op youtube bekeken hoe het moet, lukt me niet. :?

[ Voor 29% gewijzigd door t-bob op 19-02-2015 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
belly89 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:18:
[...]

Het lijkt mij ook wenselijk om zo min mogelijk om te laten zetten in mijn geval. Echter wil ik ook het gemakt van Plex gebruiken: niet compatibel => Transcoderen. een kind kan de was doen!

Als de instellingen echter op max staan, Het bestand is (deels) niet compatibel, zal die ook in deze hoogste kwaliteit gaan transcoderen. Dit kost dan meer power! Dat is dus een overweging die gemaakt moet worden. Er zou veel naar Chromecast gestreamd worden, dus zullen veel bestanden niet compatibel zijn vermoed ik. :)
Met Chromecast moet idd nogal het een en ander getranscode worden (Heb'm zelf ook :+ ) Vooral audio wil nog wel eens niet lekker werken. Op mijn G850 CPU wil dat allemaal nog prima tot 2 streams. Daarna heb je soms even het idee dat het allemaal niet lekker gaat op die CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Ik heb plex op een synology geïnstalleerd staan en maak hier via mijn samsung tv gebruik van. Als ik een film gekeken heb kan ik hem vanaf de tv niet verwijderen. Dit doe ik nu dus maar vanaf de laptop. Als ik hierna plex (op de tv) afsluit en weer opstart staat de inmiddels verwijderde film er nogsteeds tussen.

Vraagje(s):
- Hoe kan ik vanaf de plex app films verwijderen
- Hoe kan ik de bibliotheek verversen zodat reeds verwijderde films er niet meer tussenstaan.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:56
jokapo schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:05:
Ik heb plex op een synology geïnstalleerd staan en maak hier via mijn samsung tv gebruik van. Als ik een film gekeken heb kan ik hem vanaf de tv niet verwijderen. Dit doe ik nu dus maar vanaf de laptop. Als ik hierna plex (op de tv) afsluit en weer opstart staat de inmiddels verwijderde film er nogsteeds tussen.

Vraagje(s):
- Hoe kan ik vanaf de plex app films verwijderen
- Hoe kan ik de bibliotheek verversen zodat reeds verwijderde films er niet meer tussenstaan.
Kun je dit niet instellen via de Server ?
Dat als je iets verwijderd dit ook echt verwijderd word van je Hdd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:28
Kan inderdaad, je moet de setting veranderen in je plexserver software

[ Voor 15% gewijzigd door Xenophoben op 20-02-2015 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Xenophoben schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:32:
Kan inderdaad, je moet de setting veranderen in je plexserver software
ErwinJ schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:59:
[...]

Kun je dit niet instellen via de Server ?
Dat als je iets verwijderd dit ook echt verwijderd word van je Hdd ?
_/-\o_ Gevonden dank u

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
t-bob schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:22:
[...]

Ja alles na Bundle is verwijderd en plex heb ik uitgelogt afgesloten opgestart niks, weer uitgelogd en de imac uit opgestart alles en nog nikts te zien :? :? |:( |:(

Heb plex verwijderd op imac zoals de beschrijving dat schrijft opnieuw geïnstalleerd de plugins er weer ingezet uitgelogd weer ingelogd, niets te zien van de kanalen Icefilm,lchannel9 en nog een paar plug-ins.

Of wat bedoelen ze anders met restart?
Restart Plex Media Server to make sure that the new channel will be loaded

mijn latijn is ten einde diverse filmtjes op youtube bekeken hoe het moet, lukt me niet. :?
Niemand die het weet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Waar lees jij dat je Plex moet herinstalleren, want dat staat nergens in de tekst? Ik stel voor dat je de tekst nog eens duidelijk doorleest, want je doet klaarblijkelijk iets verkeerd.
  • Download the linked file. If the link leads to a GitHub page rather than a direct download, select the "Download Zip" button on the lower right-hand corner of the page to download the zipped bundle
  • Usually, the channel bundle will be located within a zip archive. Unzip the archive as necessary.
  • Bundles downloaded from GitHub will usually have extra identifiers appended to the bundle's filename, such as "-master". Edit the bundle's filename to remove any text after ".bundle"
  • Copy or move the channel bundle into the Plug-Ins folder on the computer running Plex Media Server
  • Restart Plex Media Server to make sure that the new channel will be loaded.
En als je verder even logisch nadenkt en Googled op "install channel mac osx plex" kom je direct op de volgende url uit.

Anyways, download de plugin van de desbtreffende github site en sla deze op in de juiste folder.
Je krijgt dan bijvoorbeeld ~/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-Ins/plugin.bundle.

Controleer de structuur van je plugin, herstart PMS en klaar is kees. Test het desnoods met een totaal andere willekeurige plugin.

[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 20-02-2015 20:12 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Heeft iemand nog ervaring met een Plex app (of andere tooling) waarmee je eenvoudig in de gaten kan houden of je afleveringen mist in je bibliotheek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Transmogrify for Plex misschien? In Plex Web worden de missende afleveringen/seizoenem als zwarte poster inclusief airdate getoond.

[ Voor 30% gewijzigd door FREAKJAM op 20-02-2015 22:15 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-07 23:39
zerocool82 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 21:26:
Heeft iemand nog ervaring met een Plex app (of andere tooling) waarmee je eenvoudig in de gaten kan houden of je afleveringen mist in je bibliotheek?
of SickBeard/SickRage/Sonarr?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
FREAKJAM schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:14:
Transmogrify for Plex misschien? In Plex Web worden de missende afleveringen/seizoenem als zwarte poster inclusief airdate getoond.
Bedankt, ik zal hier eens naar kijken.
slooffmaster schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 01:05:
[...]

of SickBeard/SickRage/Sonarr?...
Wel ooit gebruikt maar was er niet echt tevreden over. Ga het iig nog een keer bekijken of het hiervoor bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
zie net dit bash shell script in de Plex Fora:
https://forums.plex.tv/in...-missing-seasonsepisodes/
heb je wel iets als linux voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
slooffmaster schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 11:14:
zie net dit bash shell script in de Plex Fora:
https://forums.plex.tv/in...-missing-seasonsepisodes/
heb je wel iets als linux voor nodig
Had ik inderdaad gezien, maar inderdaad op zoek naar iets wat onder Windows uitgevoerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
zerocool82 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 08:43:
Wel ooit gebruikt maar was er niet echt tevreden over. Ga het iig nog een keer bekijken of het hiervoor bruikbaar is.
Sonarr gebruik ik nu icm Plex. Werkt voortreffelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
FREAKJAM schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:08:
Waar lees jij dat je Plex moet herinstalleren, want dat staat nergens in de tekst? Ik stel voor dat je de tekst nog eens duidelijk doorleest, want je doet klaarblijkelijk iets verkeerd.

[...]

En als je verder even logisch nadenkt en Googled op "install channel mac osx plex" kom je direct op de volgende url uit.

Anyways, download de plugin van de desbtreffende github site en sla deze op in de juiste folder.
Je krijgt dan bijvoorbeeld ~/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-Ins/plugin.bundle.

Controleer de structuur van je plugin, herstart PMS en klaar is kees. Test het desnoods met een totaal andere willekeurige plugin.
Ik denk waarom het niet gaat, de plugins kan ik alleen maar plakken in;
ik ga naar alle programma's naar plex rechtermuis toon pakket inhoud,
- content
- Resources -
en in die map staat een plug-ins daar plak ik de plugins van de Bundle kanalen in.

De map waar jij over schrijft daar staat geen map met plex mediaserver bij.
kijk waar ik ze had geplaatst.

Afbeeldingslocatie: http://i682.photobucket.com/albums/vv182/sjeng1957/Schermafdruk%202015-02-25%2011.50.51_zpstfrwezqr.png

En daar zie je de bundle plugins bij staan.

Afbeeldingslocatie: http://i682.photobucket.com/albums/vv182/sjeng1957/Schermafdruk%202015-02-25%2011.51.16_zpsxloypyyt.png

En hier is de map waar het eigelijk in moet zitten, maar zie daar staat nergens een map van Plex Mediaserver bijstaan.

Afbeeldingslocatie: http://i682.photobucket.com/albums/vv182/sjeng1957/Schermafdruk%202015-02-25%2011.57.23_zpsmfyep9zj.png

[ Voor 12% gewijzigd door t-bob op 25-02-2015 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

m3gA schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:40:
[...]

Filebot downloaden. Scheduled task (ik draai hem 2x per dag) aanmaken met de volgende actions (paden kun je zelf aanpassen)

"C:\Program Files\FileBot\filebot.exe"-get-missing-subtitles -script fn:suball d:\films --lang nl --output srt --encoding utf8 -non-strict
"C:\Program Files\FileBot\filebot.exe"-get-missing-subtitles -script fn:suball d:\films --lang en --output srt --encoding utf8 -non-strict

Filebot werkt met filehashes en de naam maakt dus niks uit. Plex pikt de srt files uit de mappen zelf wel op.
Bedankt! Werkt als een tierelier _/-\o_.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:54
m3gA schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:40:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik hernoem mijn series altijd en dan kan je autosub niet gebruiken, zal mij benieuwen wat deze vind. :)

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:33
Let wel even op dat filebot gebruik maakt van opensubtitles en deze heeft een leech beveiliging. Als je in 1x een groot aantal series/ films wil doen dan zal hij niet alles aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

m3gA schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:37:
Let wel even op dat filebot gebruik maakt van opensubtitles en deze heeft een leech beveiliging. Als je in 1x een groot aantal series/ films wil doen dan zal hij niet alles aanvullen.
Ik heb nu 2 tasks aangemaakt op de server waar plex draait.

Series om 05:00 en 17:00
Films om 05:30 en 17:30

Het enige wat filebot volgens mij verkeerd doet is de .srt file nld noemen ipv nl.
Hierdoor geeft plex "onbekend" aan ipv "nederlands".

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Zouden de Film plugins soms niet werken omdat ik de premium niet heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Gebruiken jullie iets om plex constant te laten draaien? Bij mij crasht de Media Server zo af en toe op mijn server (vermoed ik, pc is nog wel aan, maar plex niet meer benaderbaar) en na het herstarten van plex draait alles weer. Iemand met dezelfde problemen of een oplossing om plex continue te laten draaien? (Windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Je kunt Plex als een service draaien. Je kunt dan bij recovery van de service instellen dat ie hem bij een crash automatisch moet herstarten.

[ Voor 24% gewijzigd door FREAKJAM op 23-02-2015 16:52 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Cyleo schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:43:
Gebruiken jullie iets om plex constant te laten draaien? Bij mij crasht de Media Server zo af en toe op mijn server (vermoed ik, pc is nog wel aan, maar plex niet meer benaderbaar) en na het herstarten van plex draait alles weer. Iemand met dezelfde problemen of een oplossing om plex continue te laten draaien? (Windows)
Probeer is handmatig de poort te configureren in plex ( poort 32400).
plex -> instellingen -> server -> verbind -> handmatig poort configureren

Daarnaast zou je in event viewer kunnen kijken welke melding er exact komt om te kijken wat te oorzaak is.

Ik had vroeger dit probleem ook wel is en heb er totaal geen last meer van nu ik de poort handmatig op 32400 heb gezet, misschien dat het ook voor jou werkt.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Cyleo schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:43:
Misschien de automatische (Windows) update wel aanstaan, maar niet aanstaan dat Plex opstart met Windows? Mogelijk door automatische restart van je pc (na Windows update) draait je pc wel, maar Plex niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
kleine hint voor screenshots: met cmd+shift+4 kun je een selectie van je scherm maken ipv het hele scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

tcviper schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:53:
Voor degene die ondertitels standaard aan willen zetten voor 'gedeelde' gebruikers:

Als je de Plex bibliotheek (library) deelt met derden via myplex dan kun je op dit moment helaas nog niet instellen dat die gebruikers ook automatisch ondertiteling in beeld krijgen op hun clients. Voor je eigen account kun je dat heel gemakkelijk via de plex server interface doen bij Instellingen (Settings) en dan Talen (Language).

Er is een manier om dit wel aan het werk te krijgen ook voor derden dus die streamen vanaf jouw server. Deze manier houd wel in dat je eenmalig per gebruiker de plex database aan dient te passen maar daarna werkt het wel automatisch.

De database vind je bij de Linux installatie van Plex server in /var/lib/plexmediaserver/Library/Application\ Support/Plex\ Media\ Server/Plug-in\ Support/Databases/ dit pad kan iedereen zo terug vinden voor OSX en Windows ;) Het bestand heet: com.plexapp.plugins.library.db

Zodra je dus weet waar de database staat,
• Zet Plex server uit (exit)
• Gebruik een sqlite database editor voor het openen van de database (.db). Zoals bijvoorbeeld Base voor OSX.
• Klik de Tabel accounts en dan data.
• Bewerk de rij handmatig voor default_audio_language en default_subttitle_language naar nl of en (nederlands of engels) of welke taal dan ook
• Bewerk tevens de auto_select_subtitle (1 = laten zien met andere taal, kies 2 voor altijd ondertiteling laten zien) en auto_select_audio (1 = aan, 0 =uit ) rij zoals in de screenshot
• Zodra je klaar bent voor iedere gebruik sla je de database op en herstart je Plex server.

[afbeelding]

That's it :)

ps. maak altijd even eerst een backup van je database bestand voordat je gaat beginnen!
Ik probeer bovenstaande ook werkend te krijgen maar ik zie alleen het account administrator, verder niet mijn "gedeelde" gebruikers. Moet ik deze dan handmatig toevoegen?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Z1SWDt3.png

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Nee, hebben die gebruikers al wat bekeken en de invite accepted? Daarna staan ze er pas in, sowieso nooit handmatig erin zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

tcviper schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:01:
Nee, hebben die gebruikers al wat bekeken en de invite accepted? Daarna staan ze er pas in, sowieso nooit handmatig erin zetten!
Jup, geaccepteerd en ze hebben al meer als genoeg bekeken >:)

[ Voor 14% gewijzigd door psyy138 op 11-03-2015 19:12 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Dat is wel heel erg vreemd dan, dan moeten die users echt wel in de database staan. Je weet zeker dat je de juiste, laatste dbase hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

tcviper schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:05:
Dat is wel heel erg vreemd dan, dan moeten die users echt wel in de database staan. Je weet zeker dat je de juiste, laatste dbase hebt?
C:\Program Files (x86)\Plex\Plex Media Server\Resources\com.plexapp.plugins.library.db
De db is van 23-2-2015 21:12.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee waarom die users niet erin staan. Misschien es ff posten op de Plex forums anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

tcviper schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:09:
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee waarom die users niet erin staan. Misschien es ff posten op de Plex forums anders?
Heb WS2012R2 en maak gebruik van DB Browser for SQlite om de db te openen, maar in prin ciepe maakt het niet uit welke programma ik hiervoor gebruik toch?

Heb ook geprobeerd met plex aan en uit maar beide zien het zelfde eruit.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Je moet sowieso eerst plex server uitzetten voor je die dbase opent, maar het zou niet uit mogen maken welke SQLite browser je gebruikt. Ik overleg even binnen het team, laat je zo ff wat weten.

Update: Uhm volgens mij heb je verkeerde pad open ;)

%LOCALAPPDATA%\Plex Media Server\Plug-in Support\Databases\com.plexapp.library.db

Daar moet ie staan.

[ Voor 29% gewijzigd door tcviper op 24-02-2015 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Hij zit inderdaad in de verkeerde te loeren:
On Windows, the content is located inside of the user directory.
%LOCALAPPDATA%\Plex Media Server\Plug-in Support\Databases\com.plexapp.library.db

[ Voor 56% gewijzigd door FREAKJAM op 24-02-2015 11:18 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

FREAKJAM schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:17:
Hij zit inderdaad in de verkeerde te loeren:

[...]
C:\Users\administrator1\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-in Support\Databases\

In deze map heb ik denk ik de juiste database gevonden, alleen mis ik hier 1 account (HTPC), welke ik gister heb aangemaakt onder het hoofd account.

Ik heb zo het idee dat dit account (HTPC) onder een andere naam in de database staat want het werkt nu wel!

Thanks _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door psyy138 op 24-02-2015 11:31 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
z1rconium schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 08:19:
[...]

kleine hint voor screenshots: met cmd+shift+4 kun je een selectie van je scherm maken ipv het hele scherm.
Bedank voor die tip, maar daar heb ik de film kanalen nog niet mee In Plex .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
t-bob schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 22:39:
[...]

Bedank voor die tip, maar daar heb ik de film kanalen nog niet mee In Plex .
probeer het eens zonder ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
wat moet ik proberen met zonder.
ik krijg alleen de kanalen van icefilm en die andere plugins film kanalen niet te zien wat ik heb gedownload. :'(

deze kanalen heb ik wel die staan standaard in plex.
Afbeeldingslocatie: http://i682.photobucket.com/albums/vv182/sjeng1957/Schermafdruk%202015-02-25%2011.40.12_zpsavlg54mm.png

[ Voor 33% gewijzigd door t-bob op 25-02-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
t-bob schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:37:
[...]
wat moet ik proberen met zonder.
code:
1
/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-Ins/

[ Voor 40% gewijzigd door z1rconium op 25-02-2015 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
~/Library is hidden by Apple so your best bet is to use the Go menu in finder, select Go To Folder and enter ~/Library
Or hold down Alt/Option when the "Go" menu is visible - a new item called "Library" will magically appear
"I was looking at the System's Library folder and not my user one. Thanks to your info, the .bundles are in the correct folder." Waarschijnlijk doe jij hetzelfde.

Met andere woorden, juist wél met ~ ervoor gebruiken. En trouwens, het stond exact in de url die ik je de vorige keer gaf hoe je het moest doen:
Using the Finder's "Go" menu, select Go To Folder... then enter the following in the dialog box that pops up:
~/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-Ins
Jij doet het namelijk anders:
ik ga naar alle programma's naar plex rechtermuis toon pakket inhoud,
- content
- Resources -
~Library is je user library en jij zit in je system library te kijken. En dan te bedenken dat ik niet eens een Apple heb. :X

[ Voor 95% gewijzigd door FREAKJAM op 25-02-2015 12:01 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
z1rconium schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:48:
[...]

code:
1
/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-Ins/
En daar heb ik de map van plugins van Plex nu ook in geplaatst, en nog niets te zien als ik plex open.

Afbeeldingslocatie: http://i682.photobucket.com/albums/vv182/sjeng1957/Schermafdruk%202015-02-25%2012.09.56_zpsfux0tmu6.png

[ Voor 4% gewijzigd door t-bob op 25-02-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
Wat doe je nu ? Lees het nog eens goed.
je gooit nu alles in Application Support\Plugins dat gaat niet werken.

En zoals FREAKJAM hierboven zegt (ik had het ook niet goed gelezen idd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
z1rconium schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:17:
Wat doe je nu ? Lees het nog eens goed.
je gooit nu alles in Application Support\Plugins dat gaat niet werken.

En zoals FREAKJAM hierboven zegt (ik had het ook niet goed gelezen idd).
Ik snap er niets van kan niet iemand wat het heeft werken op een imac schermafdrukken maken,in wat voor een map dat ik de plugins moet plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Lees gewoon op je gemak mijn post door. Het is echt geen rocket science hoor.
Ga in Finder naar de menu-balk en klik op Go (Ga voor de NLse gebruikers). Daar zie je een aantal standaard plekken waar je heen kan springen. Als je nu je Option (Alt) toets indrukt zie je dat een aantal mapjes die normaal verborgen zijn tevoorschijn komen. Zo kan je je Library (bibliotheek) folder benaderen en kan je ook in 1x naar je harde schijf springen
Denk trouwens eens wat meer "out the box" en zoek gewoon logisch op google en/of youtube. Dan vind je vanzelf wat je zoekt.

https://www.youtube.com/watch?v=aT3DEz5p6gk

[ Voor 87% gewijzigd door FREAKJAM op 25-02-2015 12:34 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Dat filmtje op youtube heb ik al tientalen keren bekeken,
maar bij mij vindt ik geen;
/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-Ins

ik heb alles gedaan alt knop go in finder en zeker gezocht in google ben er al behoorlijk lang mee bezig.
lukt me niet komt misschien door OSX Yosemite systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
En wat is de eerste opmerking onder het filmpje? Nogmaals ~Library is een verborgen map. Die ~ MOET ervoor.
If anyone on OSX can't find the 'library' folder here's how: Finder>*user*>right click show view options>tick the box 'show library folder'

[ Voor 45% gewijzigd door FREAKJAM op 25-02-2015 17:02 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Gelukt met ~ Bibliotheek _/-\o_

Ze staan erbij.

bedankt Freakjam.

Nu kijken of de kanalen ook werken.

[ Voor 36% gewijzigd door t-bob op 25-02-2015 22:59 ]

• slooffmaster
zerocool82 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 13:10:
[...]

Had ik inderdaad gezien, maar inderdaad op zoek naar iets wat onder Windows uitgevoerd kan worden.
kwam dit toevallig tegen:
http://www.tvrename.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Een vraagje:

Is er een mogelijkheid in Plex om series achter elkaar door te laten lopen ( zoals netflix ) ?
Dus dat de volgende aflevering automatisch start.

Ik heb dit zelf niet kunnen vinden ( of ik heb het over het hoofd gezien ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

ErwinJ schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:07:
Een vraagje:

Is er een mogelijkheid in Plex om series achter elkaar door te laten lopen ( zoals netflix ) ?
Dus dat de volgende aflevering automatisch start.

Ik heb dit zelf niet kunnen vinden ( of ik heb het over het hoofd gezien ).
Als ik me niet vergis kan je hier het beste een afspeellijst voor maken.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
psyy138 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:21:
[...]

Als ik me niet vergis kan je hier het beste een afspeellijst voor maken.
Ja dat wil ik nou net niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

ErwinJ schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:23:
[...]

Ja dat wil ik nou net niet :P
waarom niet?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Eerste hit op Google (continuous playback plex), tada! :+
Play Queues are not playlists. Full playlists and saving Play Queues as separate playlists are currently supported in Plex for Android, Plex for iOS, and Plex Web App.
Play Queues.

[ Voor 59% gewijzigd door FREAKJAM op 27-02-2015 11:28 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Dan moet ik voor iedere serie die we kijken een afspeel lijst maken.
Of kan ik alle series in 1 afspeel lijst droppen ?
Eerlijk gezegd heb ik hier nog niet mee gespeeld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
FREAKJAM schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:28:
Eerste hit op Google (continuous playback plex), tada! :+

[...]

Play Queues.
Doh 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 23:09
Bij mij loopt die automatisch door, als de ene episode is afgelopen dan start na 15 seconden de volgende. Heb daarvoor zelf niets ingesteld. Ik gebruik de Plex app op iPhone en Chromecast. En voor zover het uitmaakt, ik start dan vanuit On Deck.

[ Voor 13% gewijzigd door Helix op 27-02-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Helix schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:44:
Bij mij loopt die automatisch door, als de ene episode is afgelopen dan start na 15 seconden de volgende. Heb daarvoor zelf niets ingesteld. Ik gebruik de Plex app op iPhone en Chromecast. En voor zover het uitmaakt, ik start dan vanuit On Deck.
Dit doet ie niet vanuit Home theater, dus ik ga vanavond eens experimenteren met "play Queues".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Stel ik installeer plex Media Server thuis op mn pc met films middels een gbit lan netwerk... En ik wil mn moeder thuis via haar bedrade netwerk (andere locatie) films (1080p) vanaf mijn server laten kijken.... Loopt een beetje soepel? Kan hiervoor een Raspberry pi bij mn moeder gebruiken?

Ik hoef dan namelijk niet meer films op hd's te zetten en mee te nemen naar haar...😎😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 18:46
Ja hoor, dat kan prima. Heb jij alleen wel een beetje fatsoenlijke upload voor nodig. Raspberry weet ik niet, maar zo doet mijn moeder het ook met de plex app op haar samsung tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:13

rally

Deyterra Consultancy

Dat werkt niet slecht, maar een upload van 10Mbit is toch wel aan te raden.

Minimaal "prettig" werkbare is 4-5Mbit. Ik gebruik deze oplossing regelmatig als ik op reis ben (waar de download op locatie vaak de bottleneck is :( )

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Ferra schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:53:
Stel ik installeer plex Media Server thuis op mn pc met films middels een gbit lan netwerk... En ik wil mn moeder thuis via haar bedrade netwerk (andere locatie) films (1080p) vanaf mijn server laten kijken.... Loopt een beetje soepel? Kan hiervoor een Raspberry pi bij mn moeder gebruiken?

Ik hoef dan namelijk niet meer films op hd's te zetten en mee te nemen naar haar...😎😎
8 Mbps heb je minimaal nodig voor een 1080P stream.
3 Mbps heb je minimaal nodig voor een 720P stream.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
psyy138 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:24:
[...]

8 Mbps heb je minimaal nodig voor een 1080P stream.
3 Mbps heb je minimaal nodig voor een 720P stream.
Kan je instellen dat je een 1080p film op 720p wilt streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Ferra schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:36:
[...]

Kan je instellen dat je een 1080p film op 720p wilt streamen?
Jup.

EDIT:
Het enige wat je hoeft te doen is de "remote play" vast in te stellen op 720p.
Daardoor streamt hij alle content op max 720p, zelf heb ik 1080p zie hieronder.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oK9ut1u.png

[ Voor 37% gewijzigd door psyy138 op 27-02-2015 13:13 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 18:46
Klopt, maar volgens mij is dat een setting van de speler. Dus op je screenshot stel je de remote kwaliteit van de web-player in.
Wat je volgens mij gewoon moet doen is het zelf 1 keer voor je moeder instellen. Op haar speler stel je dan in bijv 3 Mbps 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

RFdeGroot schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:49:
Klopt, maar volgens mij is dat een setting van de speler. Dus op je screenshot stel je de remote kwaliteit van de web-player in.
Wat je volgens mij gewoon moet doen is het zelf 1 keer voor je moeder instellen. Op haar speler stel je dan in bijv 3 Mbps 720p.
Volgens mij (weet ik niet zeker) is het zo dat als je dit met je beheerderaccount instelt het voor iedereen geld.

Met mijn andere sub-accounts kan ik niet hoger instellen dan 8mbps 1080p, ook vrienden komen niet hoger.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Kan je de Plex media server achter een eigen poort gooien?

Ik gooi hem wel achter die 32400.

[ Voor 27% gewijzigd door Ferra op 27-02-2015 19:12 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.