[Ervaringen] Plex Media Server - Deel II Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 74.313 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 12:26
In de meeste (zakelijke) hotels merk ik dat de wifi verbinding niet snel genoeg voor dit soort toepassingen.
Maar een USB stick is inderdaad een oplossing, maar niet voor de iPad. En die is nou juist makkelijk voor in het vliegtuig bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nee, zeker niet. De voordelen van Plexpass zijn situationeel, als jij niets offline hoeft te syncen of rustig kunt wachten op nieuwe releases van de software is het geen must. Ik heb zelf het idee dat Plexpass er meer is om de developers te steunen en dat die extra features er een beetje bij gezocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:01
De trakt-plugin voor PMS is geupdate zodat hij werkt met Traktv2.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
FREAKJAM schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:53:
Betekend dat hij ook bijgewerkt is vanuit de UnOfficial Appstore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
CptChaos schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:57:
[...]
Betekend dat hij ook bijgewerkt is vanuit de UnOfficial Appstore?
Ik denk het niet, als je mijn linkje volgt kun je lezen dat je hem alleen handmatig kunt installeren.
This release is only available via manual installation
update:
handmatig geinstalleerd en een sync gedraaid en het werkt als een zonnetje :9

[ Voor 8% gewijzigd door FREAKJAM op 03-01-2015 15:07 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
FREAKJAM schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:58:
Ik denk het niet, als je mijn linkje volgt kun je lezen dat je hem alleen handmatig kunt installeren.
Ik las het inderdaad, gelijk handmatig bijgewerkt. :) Hopelijk komen aanstaande updates dan wel via UnSupported Appstore binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-08 16:16
bacardicoconut schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 10:33:
In de meeste (zakelijke) hotels merk ik dat de wifi verbinding niet snel genoeg voor dit soort toepassingen.
Maar een USB stick is inderdaad een oplossing, maar niet voor de iPad. En die is nou juist makkelijk voor in het vliegtuig bijvoorbeeld.
Dan haal je de camera connection kit en stop je daar je kaartje in, dan heb je je films bij je voor in het vliegtuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 12:26
z1rconium schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:25:
[...]

Dan haal je de camera connection kit en stop je daar je kaartje in, dan heb je je films bij je voor in het vliegtuig.
Zonder jailbreak is dat toch niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-07 23:41
Thx Freakjam ;)

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 19:23

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Handige plugin! Bij mij werkte de plugin in eerste instantie niet (waarschijnlijk door handmatig toevoegen terwijl PMS werd uitgevoerd). Ik kreeg de melding 'invalid credentials' terwijl de gebruikersnaam en het wachtwoord waren ingevoerd. Oplossing gevonden, uiteindelijk handmatig het XML bestand (C:\Users\<username>\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-in Support\Preferences\com.plexapp.plugins.trakttv.xml) met instellingen aangepast (wachtwoord werd niet opgeslagen / was niet aanwezig). De plugin werkt nu naar behoren, net gesync. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Wagenaar
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 12:30
Heb plex server draaien en werk perfect. Alles komt binnen op iPhone , iPad. Nu gauw aan de gang met mijn Apple tv 3. Top topic zerocool82. Hadden we net nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:56
Nu op al mijn devices plex perfect lopen, ik moet zeggen naar jaren Xbmc ben ik onder de indruk hoe makkelijk plex was te installeren en hoe makkelijk je de server kon instellen voor zowel intern als extern gebruik.
Ik ben nu aan het experimenteren met de skins ( Aeon en Amber ) voor movie theater.
De apps werken goed en simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
sambalbaj schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:26:
[...]

Hou er wel rekening mee dat Plex for Samsung niet helemaal officieel ondersteund wordt, al zijn ze er heel blij mee en wordt het gepromoot. Dat is in handen van 2 hobbyisten die er tijd en zin in moeten hebben.

Heb Plex via een Samsung BD speler en dat werkt prima. Ook via Chromecast, hele mooie app voor Android maar gewoon via de afstandbediening blijft makkelijker en ben niet kapot van de Chromecast zelf qua stabiliteit. Recent een lifetime Plex Pass genomen maar die zijn er nu net uit.
Ik ben zelf nog op zoek naar client voor mijn tweede TV. Ik deel nu de bestanden op mijn PMS via DLNA met deze tv (LG), maar zou ook graag een Plex app voor deze TV willen hebben. Aangezien alle kabels in de muur zijn verwerkt dient de client zijn voeding via USB te krijgen, dus dan kom je al snel uit op een Chromecast, Roku of een andere Android stick. Maar uit je reactie begrijp ik dat dit niet helemaal stabiel werkt? Hoe zit het met de snelheid van de Plex app zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
Jeroen Wagenaar schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:42:
Nu gauw aan de gang met mijn Apple tv 3.
ik val in herhaling, maar probeer PlexConnect eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:59
Voor degene die ondertitels standaard aan willen zetten voor 'gedeelde' gebruikers:

Als je de Plex bibliotheek (library) deelt met derden via myplex dan kun je op dit moment helaas nog niet instellen dat die gebruikers ook automatisch ondertiteling in beeld krijgen op hun clients. Voor je eigen account kun je dat heel gemakkelijk via de plex server interface doen bij Instellingen (Settings) en dan Talen (Language).

Er is een manier om dit wel aan het werk te krijgen ook voor derden dus die streamen vanaf jouw server. Deze manier houd wel in dat je eenmalig per gebruiker de plex database aan dient te passen maar daarna werkt het wel automatisch.

De database vind je bij de Linux installatie van Plex server in /var/lib/plexmediaserver/Library/Application\ Support/Plex\ Media\ Server/Plug-in\ Support/Databases/ dit pad kan iedereen zo terug vinden voor OSX en Windows ;) Het bestand heet: com.plexapp.plugins.library.db

Zodra je dus weet waar de database staat,
• Zet Plex server uit (exit)
• Gebruik een sqlite database editor voor het openen van de database (.db). Zoals bijvoorbeeld Base voor OSX.
• Klik de Tabel accounts en dan data.
• Bewerk de rij handmatig voor default_audio_language en default_subttitle_language naar nl of en (nederlands of engels) of welke taal dan ook
• Bewerk tevens de auto_select_subtitle (1 = laten zien met andere taal, kies 2 voor altijd ondertiteling laten zien) en auto_select_audio (1 = aan, 0 =uit ) rij zoals in de screenshot
• Zodra je klaar bent voor iedere gebruik sla je de database op en herstart je Plex server.

Afbeeldingslocatie: http://www.techconnect.nl/tmp/plexdb.jpg

That's it :)

ps. maak altijd even eerst een backup van je database bestand voordat je gaat beginnen!

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
tcviper schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:53:
Voor degene die ondertitels standaard aan willen zetten voor 'gedeelde' gebruikers:

[...]
Toegevoegd aan de FAQ.

Zojuist ook PLAYz Media geïnstalleerd op mijn LG tv. Gezien de beperkte snelheid van de processor in mijn LG tv ben ik verbaasd over de snelheid van de app. De app werkt tot op heden zonder problemen. De TS is bijgewerkt met (extra) informatie over het installeren van PLAYz Media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Wagenaar
z1rconium schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:53:
[...]

ik val in herhaling, maar probeer PlexConnect eens.
Ja ben ik mee begonnen maar wil nog niet helemaal lukken. Zodra het werkt laat ik het weten. Plex server draaid bij mij in een Windows omgeving. Heb al meerder voorbeelden gevonden op het web.....word vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Er is een nieuw versienummer voor de Samsung tv's: 1.01503. Alleen blijkt dit niet te gaan om een nieuwe versie maar waarschijnlijk hernummering door Samsung aldus de ontwikkelaar:
I didn't upload anything, so this is still the same version. Samsung is probably moving stuff around in their datacenter , so they re-tag the versions so they know which ones are moved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
zerocool82 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:38:
[...]

Ik ben zelf nog op zoek naar client voor mijn tweede TV. Ik deel nu de bestanden op mijn PMS via DLNA met deze tv (LG), maar zou ook graag een Plex app voor deze TV willen hebben. Aangezien alle kabels in de muur zijn verwerkt dient de client zijn voeding via USB te krijgen, dus dan kom je al snel uit op een Chromecast, Roku of een andere Android stick. Maar uit je reactie begrijp ik dat dit niet helemaal stabiel werkt? Hoe zit het met de snelheid van de Plex app zelf?
Ik vind het op de Chromecast goed werken, mits je server het aankan (het is naar mijn idee wat zwaarder dan naar bijvoorbeeld een PC streamen). Ik weet niet of je een PS3/PS4 of Xbox hebt staan, maar ook daar is inmiddels een plex client op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-07 14:24
Kun je remotely de webgui benaderen?

Ben aan het overwegen over te stappen van XBMC naar Plex

Momenteels is mijn setup als volgt:

aTV2 in woon- en slaapkamer
Mac Mini in de woonkamer die MySQL draait voor XBMC
XBMC op jailbroken iPhone en iPad
Netgear ReadyNas Duo (films en series)
Apple Time Capsule (muziek en fotos)

de externe toegang doe ik momenteel via VPN maar echt geweldig werkt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
ja dat kan, gewoon via plex.tv

en die aTV zou je voor PlexConnect kunnen gebruiken, dan heb je geen PHT/XBMC meer nodig

[ Voor 60% gewijzigd door z1rconium op 05-01-2015 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Cyleo schreef op maandag 05 januari 2015 @ 09:59:
[...]

Ik vind het op de Chromecast goed werken, mits je server het aankan (het is naar mijn idee wat zwaarder dan naar bijvoorbeeld een PC streamen). Ik weet niet of je een PS3/PS4 of Xbox hebt staan, maar ook daar is inmiddels een plex client op.
Werkt hier ook perfect met een Chromecast, en een Intel NUC, die heeft geen krachtige CPU, maar naar de Chromecast transcoden gaat ook zonder enige hapering. Aanrader dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Voor de Plex fans hier :) Er volgt vandaag een aankondiging met nieuwe features waaronder Smart playlists en VEVO integratie, sneak peak: https://www.theverge.com/...ng-vevo-playlist-ces-2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
tcviper schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:55:
Voor de Plex fans hier :) Er volgt vandaag een aankondiging met nieuwe features waaronder Smart playlists en VEVO integratie, sneak peak: https://www.theverge.com/...ng-vevo-playlist-ces-2015
Wel alleen als je de plexpass hebt als ik mij niet vergist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
tcviper schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:55:
Klinkt goed. Het lijkt erop dat het om mp3's gaat, en niet zozeer om het koppelen met een Spotify, Deezer of Rdio als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Wagenaar
jodeltje schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:38:
[...]

Werkt hier ook perfect met een Chromecast, en een Intel NUC, die heeft geen krachtige CPU, maar naar de Chromecast transcoden gaat ook zonder enige hapering. Aanrader dus.
Heb vandaag ook een chromecast besteld om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 14:43

mwa

Hier draai ik een server in een datacenter, waarbij vrienden/familie vanaf streamen dmv een Chromecast/browser. Werkt ideaal, en nog idiotproof ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Specs, waar ergens en hoeveel betaal je hiervoor ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik heb een probleem, misschien bekend. Maar ik heb het vaak voor dat als ik op bepaald video kwaliteit zit dan wordt de audio ineens vertraagd of versneld met 2 seconden. Dus dat is wel irritant, komt dit vaak voor?
En wat zou de oplossing hiervoor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
thibautb schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:37:
Ik heb een probleem, misschien bekend. Maar ik heb het vaak voor dat als ik op bepaald video kwaliteit zit dan wordt de audio ineens vertraagd of versneld met 2 seconden. Dus dat is wel irritant, komt dit vaak voor?
En wat zou de oplossing hiervoor zijn?
Heb je dat op alle clients of een specifieke client (en welke?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
zerocool82 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:41:
[...]

Heb je dat op alle clients of een specifieke client (en welke?)?
Alleen op de server zelf, het is windows 8.1, dit zijn de specs

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-5930K Boxed€ 544,70€ 544,70
1Asus X99-DELUXE€ 345,50€ 345,50
1Gainward GeForce GTX 780 3GB Phantom€ 0,-€ 0,-
6WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB€ 98,01€ 588,06
1Lian Li PC-D8000B€ 308,01€ 308,01
1Apple iPhone 6 Plus 128GB Goud€ 994,-€ 994,-
1Alphacool NexXxoS Cool Answer 360 DDC/XT€ 199,95€ 199,95
1EK Waterblocks EK-CoolStream RAD XTX 240mm€ 70,-€ 70,-
5Corsair Air Series AF120 LED Quiet Edition Wit, 120mm€ 9,99€ 49,95
1Noctua NF-A14 industrialPPC-3000 PWM, 140mm€ 25,76€ 25,76
1Ducky DK9008 Shine 3 (Blauwe led, Cherry Blue)€ 149,90€ 149,90
1Cyborg R.A.T. 7 zwart€ 0,-€ 0,-
1G.Skill Ripjaws 4 F4-2400C15Q-16GRK€ 224,-€ 224,-
1EVGA SuperNOVA 1000 G2€ 154,-€ 154,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 110,83€ 110,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.764,66

Bij mijn andere clients is het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
-

[ Voor 99% gewijzigd door thibautb op 05-01-2015 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 14:43

mwa

A1AD schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:35:
[...]

Specs, waar ergens en hoeveel betaal je hiervoor ? :)
Een kimsufi, €14,99 per maand, 2tb en genoeg rekenkracht om meerdere streams te transcoden!

Voor wat groter werk: https://robot.your-server.de/order/market

[ Voor 11% gewijzigd door mwa op 05-01-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
thibautb schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:51:
[...]

Alleen op de server zelf, het is windows 8.1, dit zijn de specs

Bij mijn andere clients is het allemaal niet.
Ik ga er vanuit dat je de meeste recente versies hebt van de server (PMS) en de client? Gebruik je Plex Home Theater?

Heb je het bij alle afspeelmogelijkheden (Direct Play, Direct Stream en Transcoding)?

Op welke lokale kwaliteit heb je de client staan, 720p of 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
Ik bedoel van mijn server zelf dus, maar mijn clients niet. De kwaliteit hangt ervan af, ik probeer altijd het hoogste. Het komt wel nooit voor op 768p is mij opgevallen.

Ja ik heb de laatste update van plex een week geleden denk ik geinstalleerd.

Ik heb het dus alleen dan denk ik op Direct Play, want de server leest het dus van mijn schijven af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
thibautb schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:38:
Ik bedoel van mijn server zelf dus, maar mijn clients niet. De kwaliteit hangt ervan af, ik probeer altijd het hoogste. Het komt wel nooit voor op 768p is mij opgevallen.

Ik heb het dus alleen dan denk ik op Direct Play, want de server leest het dus van mijn schijven af.
Hoe heb je dit dan ingericht? Ik speel niets direct af met mijn server (PMS), enkel via mijn clients. Je laat je server dus ook afspelen op je televisie? En dan via de webinterface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
De xbox plex apps zijn die nou voor iedereen of alleen de mensen met een plexpas ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Lees stap 1 eens :+

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Of de TS? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
zerocool82 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:08:
[...]

Hoe heb je dit dan ingericht? Ik speel niets direct af met mijn server (PMS), enkel via mijn clients. Je laat je server dus ook afspelen op je televisie? En dan via de webinterface?
Mijn server is dus ook mijn computer waar ik al mijn andere dingen op doe, die heeft gewoon heel veel opslag en is daarom ook handig daarvoor. Ik ga dus naar de webinterface van plex dus http://127.0.0.1:32400/ en dan kan ik via daar alles gewoon bekijken alsof ik als een client aan het kijken ben + ik kan de instellingen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
thibautb schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 07:12:
[...]

Mijn server is dus ook mijn computer waar ik al mijn andere dingen op doe, die heeft gewoon heel veel opslag en is daarom ook handig daarvoor. Ik ga dus naar de webinterface van plex dus http://127.0.0.1:32400/ en dan kan ik via daar alles gewoon bekijken alsof ik als een client aan het kijken ben + ik kan de instellingen veranderen.
thibautb schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:38:

Maar welke instellingen gebruik je voor de web player? Het gaat om de volgende instellingen:

Afbeeldingslocatie: https://support.plex.tv/hc/en-us/article_attachments/200860573/settings_web_player.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent44
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 15:22
Ik gebruik ook al een tijdje tot volle tevredenheid Plex. Ik heb nu ongeveer 10 man aan familie/vrienden die actief films en series kijken via mijn shared plex library. Ongeveer 28 TB geshared :)
PMS draait alleen op mijn desktop. Heb wel is 4 man gehad die tegelijk aan het kijken was. Maar dat ging prima. Alleen merk ik dat mijn SSD volraakt waar Plex op draait. PMS folder gebruikt al ruim 70 GB aan data op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Wagenaar
vincent44 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:53:
Ik gebruik ook al een tijdje tot volle tevredenheid Plex. Ik heb nu ongeveer 10 man aan familie/vrienden die actief films en series kijken via mijn shared plex library. Ongeveer 28 TB geshared :)
PMS draait alleen op mijn desktop. Heb wel is 4 man gehad die tegelijk aan het kijken was. Maar dat ging prima. Alleen merk ik dat mijn SSD volraakt waar Plex op draait. PMS folder gebruikt al ruim 70 GB aan data op dit moment.
Hoe groot is je ssd in totaal . Ik heb zelf een 90gb ssd in mijn server gezet voor windows 7 en Plex. De data staat op gewone hdd's. Ik hou na de installatie van alles zo'n 30 Gb op de ssd over zou dit genoeg zijn voor een gebruiker of 4 á 5 tegelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
vincent44 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:53:
Je kunt de PMS folder eventueel verplaatsen of definieren op een andere drive (mits je die hebt). Zie deze link voor meer info.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent44
Jeroen Wagenaar schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:39:
[...]

Hoe groot is je ssd in totaal . Ik heb zelf een 90gb ssd in mijn server gezet voor windows 7 en Plex. De data staat op gewone hdd's. Ik hou na de installatie van alles zo'n 30 Gb op de ssd over zou dit genoeg zijn voor een gebruiker of 4 á 5 tegelijk ?
Ja ik heb er nu zo'n 1800 films, en 50 TV series op staan. Dit kost ruimte qua FanArt/subtitles/metadata/Transcoding mappen/cache. Ook worden automatisch al mijn foto's van mijn telefoon naar Plex gebackupt. Dus ik zou zeggen houdt gewoon in de gaten hoeveel hd space je nog overhoudt. Ik ga dit weekend ieder geval overstappen van een 80 gb ssd naar een 240 gb ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent44
FREAKJAM schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:46:
[...]

Je kunt de PMS folder eventueel verplaatsen of definieren op een andere drive (mits je die hebt). Zie deze link voor meer info.
Ik heb deze manier geprobeerd afgelopen weekend. Maar Plex leek ineens helemaal leeg. Pas toen ik weer verwees naar de oude map op mijn SSD werkte het weer. Wel moest ik opnieuw al mijn plex vrienden opnieuw uitnodigen om mijn library's met hun te sharen. Zij moeten toen allemaal weer opnieuw dit accepteren. Dus vandaar dat ik het nu maar met een grotere SSD ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Wagenaar
Ik heb nog twee 120 ssd liggen, Ik denk dat ik die er maar in doe voor het gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:56
Sinds een paar dagen heb ik het volgende probleem.

Film zowel binnen als buiten het netwerk afspelen is geen probleem. Muziek wordt wel ingeladen, maar start niet. Pauze en play knop drukken heeft geen resultaat.

Dit doet zich voor op alle apparaten. Iemand advies?

Heel stom, maar compleet vergeten dat ik de muziek niet meer stond op D:\Muziek maar op E:\Muziek..

8)7 8)7 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Steefmeister op 06-01-2015 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
vincent44 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:50:
[...]

Ja ik heb er nu zo'n 1800 films, en 50 TV series op staan. Dit kost ruimte qua FanArt/subtitles/metadata/Transcoding mappen/cache. Ook worden automatisch al mijn foto's van mijn telefoon naar Plex gebackupt. Dus ik zou zeggen houdt gewoon in de gaten hoeveel hd space je nog overhoudt. Ik ga dit weekend ieder geval overstappen van een 80 gb ssd naar een 240 gb ssd.
Tijd voor WinDirStat, kan je visueel kijken waar al die data zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
zerocool82 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:43:
[...]

[...]

Maar welke instellingen gebruik je voor de web player? Het gaat om de volgende instellingen:

[afbeelding]
Lokale kwaliteit 8mbps 1080
Kwaliteit bij toegang op afstand 3mbps 720
Kanaal Kwaliteit 3mbps 720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
thibautb schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:47:
[...]

Lokale kwaliteit 8mbps 1080
Kwaliteit bij toegang op afstand 3mbps 720
Kanaal Kwaliteit 3mbps 720
Ik zou hier het e.e.a. aan proberen te wijzigingen (aanpassen lokale kwaliteit) en tevens nagaan of je nog steeds sync problemen hebt bij uitschakelen 'Experimental Player' of 'Direct Stream'. Ik zag eerder op het Plex forum dat dit bij een aantal personen de sync problemen heeft opgelost.

Gebruik je trouwens Chrome voor de webinterface? Dit heeft bij een aantal personen ook tot sync problemen geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
Ja ik gebruikt chorme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Heb je het sync probleem dan ook met Firefox / IE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
Die gebruik ik nooit dus weet het ook niet..., maar ik zal de lokale afspeel kwaliteit eens veranderen. Misschien maakt dat verandering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Sjkv schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:30:
[...]

Tijd voor WinDirStat, kan je visueel kijken waar al die data zit.
Wat ook een erg handige tool is hiervoor, is FolderSizes. Hiermee kan je het o.a. zichtbaar maken als staartdiagram, taartdiagram of als map (visueel). Ook zeer veel opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een chromecast sinds kort,
aangezien je niet fatsoenlijk iets kunt streamen met DTS audio, moet er plex tussen komen.

Nu heb ik een synology ds411 waar plex op kan.
Helaas gaat dit niet om 2 redenen

1/ na het installeren op de nas, is een flexPASS licentie benodigd? (heel vreemd, kan nergens vinden waarom dit is)

2/ tevens heeft een 411 een arm processor welke niet supported is ...

Nu zit ik eraan te denken om op een core 2 duo laptopje plex media server te installeren,
om zo via mijn telefoon alsnog een film middels dts geluid te sturen naar de chromecast.

Gaat mijn theorie zo werken in de praktijk denken jullie?
of hebben jullie nog een andere mogelijkheid?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:41:
Ik heb een chromecast sinds kort,
aangezien je niet fatsoenlijk iets kunt streamen met DTS audio, moet er plex tussen komen.

Nu heb ik een synology ds411 waar plex op kan.
Helaas gaat dit niet om 2 redenen

1/ na het installeren op de nas, is een flexPASS licentie benodigd? (heel vreemd, kan nergens vinden waarom dit is)

2/ tevens heeft een 411 een arm processor welke niet supported is ...

Nu zit ik eraan te denken om op een core 2 duo laptopje plex media server te installeren,
om zo via mijn telefoon alsnog een film middels dts geluid te sturen naar de chromecast.

Gaat mijn theorie zo werken in de praktijk denken jullie?
of hebben jullie nog een andere mogelijkheid?

Dank
Plex Pass is niet nodig, maar ze willen wel dat je een gratis account aanmaakt. Dan kan je namelijk via Plex.tv inloggen op je Plex Media Server. De 411 ondersteund idd geen transcoding.

Als je Core 2 Duo krachtig genoeg is om te transcoden (minimaal 2000 PassMark, type van je processor even opzoeken en je kan het via Google zo vinden) kan je inderdaad streamen naar je Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank!
Had het net zelf ook nog gevonden...

Vind het wel jammer dat ik hiervoor nu een laptop uit de kast moet gaan trekken om bij me tv zetten,
om via de CC een filmpje te kunnen bekijken.

De stap om nu gewoon XBMC op mijn laptop te zetten is dichterbij + veel meer opties.
Moeilijk Moeilijk ..

edit2:
Zelfs een normale avi kan niet eens gestreamd worden via ds video naar de CC,
wordt niet ondersteund..

Denk dat ik hem maar de prullenbak gooi |:(

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2015 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Ik heb dit ook wel eens met chrome, vooral als ik een video vooruit klik. Ben er ook nog niet achter waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Cyleo schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:02:
[...]

Ik heb dit ook wel eens met chrome, vooral als ik een video vooruit klik. Ben er ook nog niet achter waar het aan ligt.
zerocool82 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 17:33:
[...]

Gebruik je trouwens Chrome voor de webinterface? Dit heeft bij een aantal personen ook tot sync problemen geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
ook sinds kort Plex Media Server geinstalleerd op mijn Mac Mini.

De interface via browser en home theatre is heel mooi maar op mijn apple tv 2 heb ik plexconnect en dat ziet er niet uit in vergelijking met XBMC.

Is er een mogelijkheid om Plex Home Theatre op de ATV2 te krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
boosterbosch schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:48:
ook sinds kort Plex Media Server geinstalleerd op mijn Mac Mini.

De interface via browser en home theatre is heel mooi maar op mijn apple tv 2 heb ik plexconnect en dat ziet er niet uit in vergelijking met XBMC.

Is er een mogelijkheid om Plex Home Theatre op de ATV2 te krijgen??
Nee dat is niet mogelijk. Je zou PHT wel op je Mac Mini kunnen uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:14

FreakNL

Well do ya punk?

Wat is het probleem met plexconnect? Ik vind het er prima uitzien, zeker nu ze fanart geimplementeerd hebben.

En het gaat toch vooral om het kijken van films en series, die interface moet vooral makkelijk zijn vind ik, hoe het eruit ziet is leuk maar niet essentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
FreakNL schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:31:
Wat is het probleem met plexconnect? Ik vind het er prima uitzien, zeker nu ze fanart geimplementeerd hebben.

En het gaat toch vooral om het kijken van films en series, die interface moet vooral makkelijk zijn vind ik, hoe het eruit ziet is leuk maar niet essentieel.
in vergelijking met xbmc is het niet zo gebruiksvriendelijk en aangezien mijn echtgenote het ook veel gebruikt, is dat heel belangrijk.

denk dat ik maar eens naar PlexBMC ga kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:14

FreakNL

Well do ya punk?

Mmm, is dat niet ook gewenning? Mijn ouders gebruiken het ook (op afstand, server bij mij thuis, plexconnect instance en ATV bij hun thuis) en die kunnen er prima mee omgaan :)

Je kan ook een hoop dingen uitzetten die je niet gebruikt, dan maak je de interface zo minimalistisch mogelijk.

Ik weet trouwens niet wat er moeilijk is aan een filmpje uitzoeken en op play drukken. Het werkt eigenlijk hetzelfde als Netflix op de Apple TV (en dat is ook logisch, omdat ze "vast" zitten aan de ATV layout/XML format)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Heren,

Ik heb soms het probleem dat de server niet te bereiken is.
Ik kan deze dan niet bereiken via de "plextv/web/app" op bv mijn telefoon of tablet wel de Apps op WP8 en W8.1 werken en ik kan gewoon streamen. En op de Htpc waar de server staat geinstalleerd kom ik wel op de server.

Vandaag was deze weer niet te bereiken maar nu kon "plex home theater" deze ook op de Htpc staat de server ook niet bereiken.
Ik heb dus een restart moeten doen en toen was alles weer bereikbaar.
Wat kan hier de oorzaak van zijn ?

Plex voorbeeld

[ Voor 10% gewijzigd door ErwinJ op 08-01-2015 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
After raising $10 million, Plex gets ready to take on iTunes
Mooi artikel over de nieuwe muziek functies en Plex heeft dus ook funding aangenomen, $10mil wow! Die funding is wel echt een scoop, had het nog nergens gelezen.

Één overzicht voor al je muziek zou vet zijn, maar ik gebruik voornamelijk streaming muziek en maar heel af en toe lokale muziek. Wel een leuke toevoeging natuurlijk.

[ Voor 38% gewijzigd door Jelv op 08-01-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Beyond this version, other possible future music features may include music downloads and integration with a music subscription streaming service.
Vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
boosterbosch schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:23:
[...]

in vergelijking met xbmc is het niet zo gebruiksvriendelijk en aangezien mijn echtgenote het ook veel gebruikt, is dat heel belangrijk.

denk dat ik maar eens naar PlexBMC ga kijken :)
:') sorry maar ik moet even lachen, wat is er moeilijk aan up/down/left/right/play/back ?
xbmc is verre van gebruikersvriendelijk (nog los van het configureren), niet een gewenning dingetje ? Juist Plexconnect heeft een hoge WAF.

[ Voor 3% gewijzigd door z1rconium op 09-01-2015 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
z1rconium schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:56:
[...]

:') sorry maar ik moet even lachen, wat is er moeilijk aan up/down/left/right/play/back ?
xbmc is verre van gebruikersvriendelijk (nog los van het configureren), niet een gewenning dingetje ? Juist Plexconnect heeft een hoge WAF.
je kent duidelijk mijn vrouw niet :D

totaal technofoob en een absolute hekel aan verandering, met plexbmc is er eigenlijk geen verandering in haar ogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Kan ik hier ook mijn probleem kwijt over Plex ?

Ik gebruik dus Versie 2.3.3 op de Plex Web app. Ik zie dat versie 2.3.7 beschikbaar is.Echter druk ik op Controleren op updates. Geeft hij aan updates beschikbaar.

Klik ik hierop. Bezig met downloaden updates. En dan krijg ik de melding Er was een probleem met het installeren van deze updates.

Geen idee hoe ik dit moet oplossen, nieuwste versie al geinstalleerd op de computer

Google en Support en de bestanden Plex Media Server.log/PMS Plugin Logs/com.plexapp.system.log geraadpleegd echter helpt het niet.

Het werkt allemaal uitstekend verder op de samsung tv /xbox one maar als die een update niet kan installeren is dit niet echt goed. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Rockvee2 op 09-01-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Rockvee2 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:21:
Kan ik hier ook mijn probleem kwijt over Plex ?

Ik gebruik dus Versie 2.3.3 op de Plex Web app. Ik zie dat versie 2.3.7 beschikbaar is.Echter druk ik op Controleren op updates. Geeft hij aan updates beschikbaar.

Klik ik hierop. Bezig met downloaden updates. En dan krijg ik de melding Er was een probleem met het installeren van deze updates.

Geen idee hoe ik dit moet oplossen, nieuwste versie al geinstalleerd op de computer

Google en Support en de bestanden Plex Media Server.log/PMS Plugin Logs/com.plexapp.system.log geraadpleegd echter helpt het niet.

Het werkt allemaal uitstekend verder op de samsung tv /xbox one maar als die een update niet kan installeren is dit niet echt goed. ;)
Versie 2.3.8 is ook al beschikbaar. Als je trouwens enkel via je Samsung televisie en je Xbox kijkt is het ook niet echt nodig om je Plex web up-to-date te hebben. Ik zou zo niet weten wat het probleem zou kunnen veroorzaken. Benader je de web instellingen direct via je PMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik benader de webinstellingen via rechtsklikken op het plex icoon dan op media manager :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snicker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-08 18:50
Ik ben zelf ook een fervent gebruiker van Plex en zeer tevreden!

Ik worstel alleen met de optimale setup hier thuis. Ik heb een Synology DS114+ (dus onvoldoende voor PMS) waar mijn media op staat en draai daarnaast een HTPC waar ik PMS op kan draaien. Ik wil echter liever niet de HTPC continue aan hebben staan, zeker niet als ik in voor langere tijd in het buitenland ben, met name vanwege het stroomverbruik. Ik zit te twijfelen of er niet elegante wake-on-lan oplossing zijn via de Synology VPN, zodat ik de HTCP on-demand kan aan- en uitzetten, of dat het misschien beter is een dedicated PMS te bouwen.

Zijn er nog meer Synology gebruikers die hierover nagedacht hebben? En misschien wel een mooie oplossing hebben bedacht?
En als je een dedicated Plex Media Server bouwt (dus alleen maar om PMS te draaien), wat zou dan jullie voorkeur hebben? Intel i5, 4GB ram, 128GB SSD icm FreeBSD bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
zerocool82 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:32:
[...]

Handige plugin! Bij mij werkte de plugin in eerste instantie niet (waarschijnlijk door handmatig toevoegen terwijl PMS werd uitgevoerd). Ik kreeg de melding 'invalid credentials' terwijl de gebruikersnaam en het wachtwoord waren ingevoerd. Oplossing gevonden, uiteindelijk handmatig het XML bestand (C:\Users\<username>\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-in Support\Preferences\com.plexapp.plugins.trakttv.xml) met instellingen aangepast (wachtwoord werd niet opgeslagen / was niet aanwezig). De plugin werkt nu naar behoren, net gesync. :)
In aanvulling op bovenstaande. Trakt werkt trouwens dan (bij mij) nog niet direct via PMS, enkel als ik het Trakt channel benader via de Plex web en een eerste sync handmatig uitvoer.

Ik heb soms wel problemen met de synchronize en tevens het probleem dat afleveringen / films meer dan éénmaal worden geregistreerd in trakt. Deze problemen zijn onderkend en zouden in de nieuwste beta opgelost moeten zijn. Zojuist maar een handmatige update uitgevoerd van v0.9.1.1-beta (laatste versie via de app store) naar v0.9.1.6-beta (de meeste recente beta versie). Enig idee hoe ik de dubbele afleveringen uit Trakt krijg / deze kan opschonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
Snicker schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:57:
Ik zit te twijfelen of er niet elegante wake-on-lan oplossing zijn via de Synology VPN, zodat ik de HTCP on-demand kan aan- en uitzetten, of dat het misschien beter is een dedicated PMS te bouwen.
er is een ipkg package - wakelan, gebruikte ik voorheen om de server mee aan te zetten.
hier kun je een elegante oplossing mee maken (meerdere wegen naar Rome).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Ik ben WOL aan het testen voor de HTPC in de slaapkamer. Maar wanneer de PC (win7, de linux versie van PHT is niet stabiel jammer genoeg) uit slaap komt dan is PHT zijn connectie met zowel de lokale als de remote PMS kwijt..

Ik moet PHT herstarten alvorens er terug connectie wordt gemaakt.

Iemand nog ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
A1AD schreef op zondag 11 januari 2015 @ 23:29:
Ik ben WOL aan het testen voor de HTPC in de slaapkamer. Maar wanneer de PC (win7, de linux versie van PHT is niet stabiel jammer genoeg) uit slaap komt dan is PHT zijn connectie met zowel de lokale als de remote PMS kwijt..

Iemand nog ervaring mee?
Ik kan me dit nog herinneren met Xbmc icm MYSQL daar was dit ook bij.
Volgens mij is dit een Windows dingetje, als deze uit slaapstand komt hersteld deze niet alle verbindingen automatisch. ( in iedergeval niet met Xbmc en PHT dan )
En volgens mij is dit niet meer in Win 8.1

Xbmc kon je automatisch opnieuw laten connecten/herstarten kan PHT dit niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Hoe zijn je wake up/power management settings?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Ik begrijp niet goed waar je naar verwijst. WOL zelf werkt goed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
A1AD schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:35:
[...]

Ik begrijp niet goed waar je naar verwijst. WOL zelf werkt goed :?
Heb je het vinkje bij je netwerkkaartje aan staan: "Allow this device to wake the computer"? (Waarschijnlijk wel, anders werkt WOL niet, maar toch ff voor de zekerheid). Ik kan van me oude laptop herinneren toen ik dat vinkje uit had staan dat mijn laptop heel veel problemen had om weer een netwerkverbinding opzetten en toen moest ik in mijn geval de nic in/uitschakelen.

[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 12-01-2015 13:56 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
FREAKJAM schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:52:
[...]
Heb je het vinkje bij je netwerkkaartje aan staan: "Allow this device to wake the computer"? (Waarschijnlijk wel, anders werkt WOL niet, maar toch ff voor de zekerheid). Ik kan van me oude laptop herinneren toen ik dat vinkje uit had staan dat mijn laptop heel veel problemen had om weer een netwerkverbinding opzetten en toen moest ik in mijn geval de nic in/uitschakelen.
Ik ga ervan uit dat dit wel ok is, ik kijk het voor alle zekerheid eens na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
A1AD schreef op zondag 11 januari 2015 @ 23:29:

Iemand nog ervaring mee?
Ik heb het gisterenavond even bij mij thuis getest.
Bij mij werkt PHT na een WOL, ik heb dan wel Win 8.1 draaien.

Ik zou altijd een Htpc 24/7 laten draaien maar voor een slaapkamer is dat geen oplossing, voor de slaapkamer heb ik nu mijn xbox360 van de zolder gehaald en in gebruik genomen voor Plex en Netflix.
Dit werkt perfect, de xbox heeft een goed en stabiel wifi ontvangst en voor de slaapkamers is dit perfect.

En om eerlijk te zijn, voor de prijs waar je de xbox360 nu 2de hands aan kan krijgen is het een leuke mediaplayer voor Plex en Netflix. ( en dan kan je er nu en dan ook nog eens een game op doen :P )
Is dat geen oplossing voor je ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Cyleo schreef op maandag 05 januari 2015 @ 09:59:
[...]

Toch maar voor een Raspberry gegaan o.a. gezien deze 'standalone' zonder wifi gebruikt kan worden en omdat de mogelijkheid bestaat om een externe HDD aan te sluiten. Ben benieuwd of RasPlex goed werkt op de Raspberry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:25
zerocool82 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 00:12:
[...]

Toch maar voor een Raspberry gegaan o.a. gezien deze 'standalone' zonder wifi gebruikt kan worden en omdat de mogelijkheid bestaat om een externe HDD aan te sluiten. Ben benieuwd of RasPlex goed werkt op de Raspberry.
Ik heb 2x RaspPi met RasPlex draaien hier thuis en ik ben zeer tevreden! Toetsenbordje erop en gaan,

Full bluray afspelen is geen probleem (intern netwerk), plugins die ik gebruik werken goed.

Tip: overclock je RaspPi een beetje om menu's net wat sneller te laten gaan (mijn settings kan ik op aanvraag voor je opzoeken). Met 1300+ films gaat het navigeren toch net wat trager zonder overclock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Ruvetuve schreef op maandag 19 januari 2015 @ 07:38:
[...]

Ik heb 2x RaspPi met RasPlex draaien hier thuis en ik ben zeer tevreden! Toetsenbordje erop en gaan,

Full bluray afspelen is geen probleem (intern netwerk), plugins die ik gebruik werken goed.

Tip: overclock je RaspPi een beetje om menu's net wat sneller te laten gaan (mijn settings kan ik op aanvraag voor je opzoeken). Met 1300+ films gaat het navigeren toch net wat trager zonder overclock.
Ook ik ben zeer tevreden, binnen 10 minuten geïnstalleerd. Over de interface en het navigeren zeer tevreden (versie 5.0), ondanks een class 6 kaartje (advies is class 10). Direct herkend door mijn Plex app (en te besturen) en tevens automatisch te besturen met de afstandsbediening van mijn televisie (HDMI-CEC).

Ik heb ook een overclock ingesteld (volgens mij Medium instelling). Garantie vervalt tegenwoordig niet meer mocht er iets misgaan, de Raspberry clockt zichzelf automatisch terug als deze te heet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
zerocool82 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:01:
[...]

Ook ik ben zeer tevreden, binnen 10 minuten geïnstalleerd. Over de interface en het navigeren zeer tevreden (versie 5.0), ondanks een class 6 kaartje (advies is class 10). Direct herkend door mijn Plex app (en te besturen) en tevens automatisch te besturen met de afstandsbediening van mijn televisie (HDMI-CEC).

Ik heb ook een overclock ingesteld (volgens mij Medium instelling). Garantie vervalt tegenwoordig niet meer mocht er iets misgaan, de Raspberry clockt zichzelf automatisch terug als deze te heet wordt.
Werkt RasPlex beter dan de Samsung-app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb Plex ook draaien op mijn Windows server thuis maar wat ik maar niet kan vinden is.... kan ik ook normale .mkv,.mp4 whatever files afspelen? Nu zie ik ze alleen als hij ze kan indexeren en het daadwerkelijk ziet als film of serie. Maar filmpjes van vakantie zie ik niet of zo... iemand enig idee?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 22:36
DennusB schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:26:
Maar filmpjes van vakantie zie ik niet of zo... iemand enig idee?
Dat kan zeker wel, althans dat heb ik gelezen. Dan moet je aan de slag met de 'Agents' -> Personal Media in de serverinstellingen.

Niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:26:
Ik heb Plex ook draaien op mijn Windows server thuis maar wat ik maar niet kan vinden is.... kan ik ook normale .mkv,.mp4 whatever files afspelen? Nu zie ik ze alleen als hij ze kan indexeren en het daadwerkelijk ziet als film of serie. Maar filmpjes van vakantie zie ik niet of zo... iemand enig idee?
Heb je een aparte library toegevoegd voor home video's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sander schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:04:
[...]

Heb je een aparte library toegevoegd voor home video's?
Nee, kan dat dan? :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Sjkv schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:24:
[...]
Dat zou ik ook wel willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Sjkv schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:24:
[...]

A1AD schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:43:
[...]

Dat zou ik ook wel willen weten.
Dat kan ik nog niet zeggen (te weinig getest). Van het weekend maar is een aantal type bestanden proberen en nagaan wat het minste problemen er mee heeft. Ik ga ook nog een class 10 kaartje aanschaffen en mogelijk nog iets verder overclocken, ook even zien hoeveel verschil dat maakt.De interface van de Raspberry ziet er in elk geval zeer netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
Heeft er hier iemand ervaring met trakt in plex (via unsupported appstore)? µ

Ik heb namelijk een probleem, ik heb mijn gebruikersnaam en ww (correct) ingevoerd, scrobble staat aan en staat op 80% sync watched is push, sync ratings is pull+push, Sync ratings, conflict resolution later, sync collection op push, sync clean collection aangevinkt. Sync run every 15 minutes, matcher is plex extended (heb een plex pass) En de laatste vier velden staan leeg, behalve activity mode staat op automatisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
De interface van Rasplex op de raspberry PI is exact gelijk aan Plex Home theater, 0.5.0 bevat bijna alles wat de laatste nieuwe PHT ook heeft. Op een PI met goede SD kaart en pre-caching (wat je 1x runt bij eerste keer starten) werkt de client vrij snel, en volgens velen sneller dan de Samsung client. Plus dat deze TrueHD en DTS-MA kan doorgeven zonder problemen. Het enige wat nog sneller is, is een echte macmini of PC met Plex home theater (maar dan praat je ook over I3 en hoger qua cpu's).

[ Voor 15% gewijzigd door tcviper op 31-01-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
thibautb schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:13:
Heeft er hier iemand ervaring met trakt in plex (via unsupported appstore)? µ

Ik heb namelijk een probleem, ik heb mijn gebruikersnaam en ww (correct) ingevoerd, scrobble staat aan en staat op 80% sync watched is push, sync ratings is pull+push, Sync ratings, conflict resolution later, sync collection op push, sync clean collection aangevinkt. Sync run every 15 minutes, matcher is plex extended (heb een plex pass) En de laatste vier velden staan leeg, behalve activity mode staat op automatisch...
Laatste beta versie handmatig installeren, de stable versie werkt niet goed met trakt omdat trakt vrij recent hun website heeft geupdate en de api heeft gewijzigd.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
FREAKJAM schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:19:
[...]

Laatste beta versie handmatig installeren, de stable versie werkt niet goed met trakt omdat trakt vrij recent hun website heeft geupdate en de api heeft gewijzigd.
Bedankt! Het werkt nu perfect!

Edit: Het werkt toch niet, hij deed het en zij 96% gedaan en dan komt er te staan server time-out 504.
En daarna wordt het error 520 web server is returning an unknown error.

[ Voor 18% gewijzigd door thibautb op 31-01-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Strange, werkt hier zonder problemen. Scrobblen gaat ook gewoon goed.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Wagenaar
zerocool82 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:01:
[...]

Zerocool als je de chromecast wil proberen mag je die van mij wel lenen ik heb er nog niet naar gekeken . ik heb van het weekend mijn server aangepast zodat mijn apple tv 3 plex ziet in trailers werkt perfect. alles is simpel te benaderen en met de apple remote ook simpel te bedienen. enigste wat me niet bevalt is dat muziek niet alle nummers achter elkaar kan afspelen maar telkens een nieuw nummer aan moet zetten. iemand een idee.
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.