Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07 10:43
lowfi schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:28:
ZIjn hier mensen die (utivoerig) de verschillen tussen Emby en Plex hebben getest?

Voordelen van emby zijn wat mij betreft Quick Sync (WIP) ondersteuning en betere integratie Kodi VS laag drempelig karakter van Plex en brede ondersteuning van apparaten (die ik allemaal niet heb :P)
Ik heb gelezen dat Emby GPU transcoding krijgt. Ik ben wel benieuwd of dat veel verschil maakt dan het hoge cpu gebruik van plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:06
Ik weet wel zeker dat dit veel uti gaat maken. Qvideo van Qnap (DS video van Synology ook trouwens) ondersteunt al Quick Sync (van intel) en als ik daarmee een 1080P 10GB mkv transcode naar mijn tablet zit ik op <10% cpu usage. Als ik ffmpeg gebruik (plex en emby) dan zit ik op 90-99%.

Dit op een celeron J1900.

Emby ondersteunt ook losse srt files inmiddels. Je kan ook wisselen tijdens het transcode. IIG werkt dit op een ipad.

Plex heeft inderdaad het voordeel van de vele clients.

Ik probeer niemand te bekeren hier ben alleen geintereseerd in de bevindingen....

[ Voor 3% gewijzigd door lowfi op 17-11-2015 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Je zou ook een eigen TS kunnen maken over Emby. Dit is tenslotte en topic over Plex. Het vergelijken van Plex en Emby kan hier nog wel maar als je meer in detail wil is een eigen topic waarschijnlijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:51
Ik heb een enorme muziekcollectie van 700 Gb op een externe server dmv WebDAV gezet. Nu is Plex Media Server deze hele muziekcollectie aan het scannen en dit duurt nu al een paar dagen. Heeft iemand een idee of hier ooit nog een einde aan komt? Of is het gewoon niet zo handig om zoveel muziek op 1 plek online te stallen ivm beperkte uploadsnelheid of moet ik gewoon rustig wachten tot alles gedaan is. Het lijkt er nu op dat de bibiliotheekscanner van PMS bij de mappen/albums/nummers letter V is aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

vj_slof schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:39:
Ik heb een enorme muziekcollectie van 700 Gb op een externe server dmv WebDAV gezet. Nu is Plex Media Server deze hele muziekcollectie aan het scannen en dit duurt nu al een paar dagen. Heeft iemand een idee of hier ooit nog een einde aan komt? Of is het gewoon niet zo handig om zoveel muziek op 1 plek online te stallen ivm beperkte uploadsnelheid of moet ik gewoon rustig wachten tot alles gedaan is. Het lijkt er nu op dat de bibiliotheekscanner van PMS bij de mappen/albums/nummers letter V is aangekomen.
Mijn muzieklibrary is ook redelijk aan de maat.
Het rotte is dat Plex zich niets aantrekt van Musicbrainz-IDs (waar alle tracks en albums in mijn collectie van voorzien zijn) maar dat de agents info gaan ophalen bij Last.fm (indien gratis account of de niet-premium library) of bij Gracenote (indien je een plexpass danwel premium-library aanmaakt). En dan moet je nog het een en ander handmatig op orde gaan brengen.
Hoe dan ook, geduld is DE oplossing hier... Mijn ervaring is dat nieuwe shizzle er redelijk snel instaat. Alhoewel ik daarvoor wel kies voor handmatig syncen, want ik laat mijn muzieklibrary niet automagisch mee updaten.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
Jester-NL schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:53:
[...]

Mijn muzieklibrary is ook redelijk aan de maat.
Het rotte is dat Plex zich niets aantrekt van Musicbrainz-IDs (waar alle tracks en albums in mijn collectie van voorzien zijn) maar dat de agents info gaan ophalen bij Last.fm (indien gratis account of de niet-premium library) of bij Gracenote (indien je een plexpass danwel premium-library aanmaakt). En dan moet je nog het een en ander handmatig op orde gaan brengen.
Hoe dan ook, geduld is DE oplossing hier... Mijn ervaring is dat nieuwe shizzle er redelijk snel instaat. Alhoewel ik daarvoor wel kies voor handmatig syncen, want ik laat mijn muzieklibrary niet automagisch mee updaten.
Zo eindelijk klaar na een dikke week wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
vj_slof schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:15:
[...]

Zo eindelijk klaar na een dikke week wachten.
Ik denk dat je Plex wel kan benaderen hiervoor. Die zullen wel benieuwd zijn in een log van iemand met zoveel muziek en waarom dat zo lang duurt. Het is tenslotte een betaalde dienst en dit is een mooi 'edge case'. Maar 700GB muziek :o wow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
Jelv schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:42:
[...]

Ik denk dat je Plex wel kan benaderen hiervoor. Die zullen wel benieuwd zijn in een log van iemand met zoveel muziek en waarom dat zo lang duurt. Het is tenslotte een betaalde dienst en dit is een mooi 'edge case'. Maar 700GB muziek :o wow
Zou ik best wel eens willen doen. Waar kan ik die logs vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:50

TheVMaster

Moderator WOS
vj_slof schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:55:
[...]

Zou ik best wel eens willen doen. Waar kan ik die logs vinden?
%LOCALAPPDATA%\Plex Media Server\Logs\

Bron : Plex Support Pagina's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
TheVMaster schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:06:
[...]

%LOCALAPPDATA%\Plex Media Server\Logs\

Bron : Plex Support Pagina's
Er zijn zo'n 88 logs die met Plex te maken hebben. Ik zou niet weten welke van deze logs relevant zou kunnen zijn.

En zojuist heb ik nog wat muziek toegevoegd en op Update Library geklikt. Ik zou dan denken sla de mappen die eerder gescand zijn over en kijk naar de nieuwe mappen, maar nee, het ding begint weer van voor af aan lijkt het wel. Hopelijk duurt dit niet weer een week. Tijdens het scannen zijn een heleboel tracks niet af te spelen en reageren de apps die de muziek moeten afspelen behoorlijk traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Zou het probleem aangeven aan Plex en dan vragen welke logs ze nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

vj_slof schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:53:
[...]
(...)En zojuist heb ik nog wat muziek toegevoegd en op Update Library geklikt. Ik zou dan denken sla de mappen die eerder gescand zijn over en kijk naar de nieuwe mappen, maar nee, het ding begint weer van voor af aan lijkt het wel. Hopelijk duurt dit niet weer een week. (...)
Mijn ervaring is dat Plex nu stukken sneller identificeerd... de meeste info is ten slotte al aanwezig ;)

Ik vraag me nu overigens af... hoeveel ID3-informatie is er in je library aanwezig?

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
Jester-NL schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:51:
[...]

Mijn ervaring is dat Plex nu stukken sneller identificeerd... de meeste info is ten slotte al aanwezig ;)

Ik vraag me nu overigens af... hoeveel ID3-informatie is er in je library aanwezig?
De map Metadata met Albums en Artist bevat 12.967 bestanden/onderdelen en is 5,46 GB groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik bedoelde meer: hoeveel metadata staat er in je bestanden zelf.. en wat

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
ik laat Musicbrainz Picard er vaak op los. Verder gebruik ik Plex Premium en laat die het maar uitzoeken. Dus hoeveel ID3 er in de bestanden staat weet ik niet. De scan is overigens wel weer klaar. Het heeft zo'n 4 uur in beslag genomen.

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-07 16:14
Omdat ik met chromecast wil werken en een complete en gebruiksvriendelijke omgeving wil, overweeg ik om ook met plex aan de slag te gaan. De devices waar ik op wil afspelen zijn een chromecast 1, chromecast 2 en een LG TV met Web OS 1. De chromecast's wil ik bedienen met android telefoon en een iphone. Ik heb al een NAS (WD My Book live 2TB) en deze zit op een gigabit netwerk.

Een nadeel van deze opstelling is dat ik met een server moet werken. Dat wil ik niet met mijn computer doen omdat deze niet heel vaak aanstaat vanwege het energie verbruik. Ik ben op zoek naar een energiezuinige server die ook nog eens lekker goedkoop is. Daar wil ik best een beetje voor knutselen.

Ik heb mij al even ingelezen over het gebruik van een Raspberry 2 B. De plex server kan hier schijnbaar op worden geïnstalleerd. Over de preformance lees ik echter wisselende verhalen. Heeft de Raspbarry Pie 2 B voldoende snelheid om de transcoding voor de chromecast aan te kunnen? De TV's op de chromecast zijn nog 720P, maar de LG Web OS TV is uiteraard gewoon 1080p. De media die ik wil bekijken zijn series en films die ik in de afgelopen jaren bij elkaar heb gespaard. Hier zitten dan ook verschillende bestandsformaten en codecs tussen. 4k vind ik echt niet nodig.

Gaat dit weken, of heb ik echt iets krachtigers nodig

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-07 20:01

psyy138

blackbulls.nl

SuperKris schreef op donderdag 26 november 2015 @ 16:43:
Omdat ik met chromecast wil werken en een complete en gebruiksvriendelijke omgeving wil, overweeg ik om ook met plex aan de slag te gaan. De devices waar ik op wil afspelen zijn een chromecast 1, chromecast 2 en een LG TV met Web OS 1. De chromecast's wil ik bedienen met android telefoon en een iphone. Ik heb al een NAS (WD My Book live 2TB) en deze zit op een gigabit netwerk.

Een nadeel van deze opstelling is dat ik met een server moet werken. Dat wil ik niet met mijn computer doen omdat deze niet heel vaak aanstaat vanwege het energie verbruik. Ik ben op zoek naar een energiezuinige server die ook nog eens lekker goedkoop is. Daar wil ik best een beetje voor knutselen.

Ik heb mij al even ingelezen over het gebruik van een Raspberry 2 B. De plex server kan hier schijnbaar op worden geïnstalleerd. Over de preformance lees ik echter wisselende verhalen. Heeft de Raspbarry Pie 2 B voldoende snelheid om de transcoding voor de chromecast aan te kunnen? De TV's op de chromecast zijn nog 720P, maar de LG Web OS TV is uiteraard gewoon 1080p. De media die ik wil bekijken zijn series en films die ik in de afgelopen jaren bij elkaar heb gespaard. Hier zitten dan ook verschillende bestandsformaten en codecs tussen. 4k vind ik echt niet nodig.

Ik zou nooit plex server op een RP2 draaien aangezien deze qua performance het gewoon net niet is.
Het transcoden van een 720p bestand zou bijvoorbeeld net wel/ net niet gaan.
Als er toevallig 2 gebruikers tegelijk kijken heb je al meteen problemen.

Kijk eerst wat je wil qua TEGELIJK TRANSCODEN aangezien dit je max wordt.
Hier zie je alle informatie wat je nodig hebt; https://support.plex.tv/h...d-for-my-Server-computer-
Dan kom je er achter wat voor een CPU je nodig hebt want transcoden gaat altijd de CPU van je server.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:26
SuperKris schreef op donderdag 26 november 2015 @ 16:43:
...

Toevallig ben ik op hetzelfde idee gekomen, het bouwen van een plex-server, as cheap as possible.

Ik heb het volgende besteld :
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 129,90€ 129,90
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 59,90€ 59,90
1Zalman ZM-T1 PLUS€ 25,-€ 25,-
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 47,70€ 47,70
1be quiet! System Power 7 300W€ 34,49€ 34,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 296,99

De bedoeling is tweeledig :
enerzijds op dit systeem plex draaien, en anderzijds als windows-pc om er via remote desktop bepaalde programma's op te gebruiken (oa domotica) die ik niet op mijn chromebooks kan installeren.

De pc verdwijnt in een kast en zal in combinatie met een DS209 NAS gebruikt worden, waar al mijn data op staat.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

lukadad schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:45:
[...]

Toevallig ben ik op hetzelfde idee gekomen, het bouwen van een plex-server, as cheap as possible.

Ik heb het volgende besteld :
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 129,90€ 129,90
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 59,90€ 59,90
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 47,70€ 47,70
1be quiet! System Power 7 300W€ 34,49€ 34,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 296,99

De bedoeling is tweeledig :
enerzijds op dit systeem plex draaien, en anderzijds als windows-pc om er via remote desktop bepaalde programma's op te gebruiken (oa domotica) die ik niet op mijn chromebooks kan installeren.

De pc verdwijnt in een kast en zal in combinatie met een DS209 NAS gebruikt worden, waar al mijn data op staat.
De cpu "scoort" 5480 en is ruim voldoende om te transcoden. (1500 voor 720p transcode, 2000 voor 1080p transcode).

Ik zeg doen.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 17:25
Ik gebruik voorlopig mijn Windows 10 PC (high-end gaming PC) als server.

Nu heb ik zojuist Plex Media Player op mijn PC gezet. In de settings staat een optie genaamd ''Hardware Decoding'', wanneer is die optie precies nuttig? Online naar het antwoord gezocht maar het wordt me niet echt duidelijk.

Oh en dan nog een vraagje:

Ik heb mijn PC gekoppeld aan mijn TV dmv een HDMI kabel. Nu start ik Plex Media Player, maar speelt ie de films telkens af op mijn PC monitor, en niet op de TV. Ik kan ook nergens opties vinden om mijn TV te selecteren in PMP. Iemand de gouden tip?

[ Voor 31% gewijzigd door outlandos op 27-11-2015 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Dat gaat over PHT, ik heb het over de gloednieuwe Plex Media Player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Niemand?

De enige oplossing die ik nu heb is een beetje omslachtig, namelijk mijn TV als primary monitor aan te wijzen in Windows en vervolgens Plex Media Player starten.

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 28-11-2015 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:52
Sinds enige tijd gebruik ik ook plek op mijn samsung tv.
Ik heb het probleem dat de ondertitels te snel van het beeld verdwijnen, dus weg voordat de zin is uitgesproken.
Het loopt niet achter of zo maar de display time is gewoon te kort.
Ik heb dit bij alle films, terwijl deze juist afspelen op de iMac.
Wat kan ik hieraan doen? is er misschien een cfk bestand die ik kan aanpassen

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-07 17:17
Outlandos schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 19:40:
Ik gebruik voorlopig mijn Windows 10 PC (high-end gaming PC) als server.

Nu heb ik zojuist Plex Media Player op mijn PC gezet. In de settings staat een optie genaamd ''Hardware Decoding'', wanneer is die optie precies nuttig? Online naar het antwoord gezocht maar het wordt me niet echt duidelijk.

Oh en dan nog een vraagje:

Ik heb mijn PC gekoppeld aan mijn TV dmv een HDMI kabel. Nu start ik Plex Media Player, maar speelt ie de films telkens af op mijn PC monitor, en niet op de TV. Ik kan ook nergens opties vinden om mijn TV te selecteren in PMP. Iemand de gouden tip?
Projecteren met WIN + P?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-07 10:18
Vraagje mbt subtitiles in Plex. Ik heb een TV serie folder waar weer subfolders in zitten voor de verschillende series die wij volgen. In subfolder A heb ik de afleveringen + subtitles en dat werkt prima
In subfolder B volg ik precies hetzelfde principe maar weigert Plex om de subtitles te vinden.
Ik bekijk de TV series op een LG smartTV met Plex app. Iemand enig idee?
Ik heb de naming convention etc in de subfolders met elkaar vergeleken en ze zijn identiek: serie.yyyy.SxxExx.mp4 en de ondertiteling als serie.yyyy.SxxExx.en.srt
Iemand enig idee?

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Laatst online: 21:27

dj_dysaster

Stoom \o/

Sinds enige tijd gebruik ik ook plex. Op mn Linux doos de plex server en 2 raspberries met RasPlex als clients. Alles werkt perfect op 1 dingetje na; namelijk de beeld/geluid synchronisatie van RTL XL.

Als ik iets terug kijk via RTL XL begint het geluid goed in sync, echter na het moment dat een reclame blok plaats had moeten vinden (die ik overigens niet krijg) loopt het beeld achter op het geluid (een seconde of 2). Dit blijft zo tot na het volgende reclame blok, dan gaat het geluid nog eens 2 seconden voor lopen (dus 4 sec totaal).

Dit probleem heb ik bij alle programma's, als ik ze terug kijk op mn laptop is er niks aan de hand dus het lijkt me iets te zijn binnen Plex, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

merlin1201 schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:59:
Sinds enige tijd gebruik ik ook plek op mijn samsung tv.
Ik heb het probleem dat de ondertitels te snel van het beeld verdwijnen, dus weg voordat de zin is uitgesproken.
Het loopt niet achter of zo maar de display time is gewoon te kort.
Ik heb dit bij alle films, terwijl deze juist afspelen op de iMac.
Wat kan ik hieraan doen? is er misschien een cfk bestand die ik kan aanpassen
Is bekend, je moet gaan transcoden om het probleem "op te lossen".
de plex app voor samsung kan niet goed omgaan met srt files die binnen in de mkv zitten.
Chief-XL schreef op maandag 30 november 2015 @ 04:16:
Vraagje mbt subtitiles in Plex. Ik heb een TV serie folder waar weer subfolders in zitten voor de verschillende series die wij volgen. In subfolder A heb ik de afleveringen + subtitles en dat werkt prima
In subfolder B volg ik precies hetzelfde principe maar weigert Plex om de subtitles te vinden.
Ik heb de naming convention etc in de subfolders met elkaar vergeleken en ze zijn identiek: serie.yyyy.SxxExx.mp4 en de ondertiteling als serie.yyyy.SxxExx.en.srt
Iemand enig idee?
Geprobeerd om in plex (server kant) de serie / aflevering te verversen zodat er gezocht wordt naar de subs?

toevallig andere agent instellingen in subfolder b? Waarom heb je uberhoud meerdere subfolders?

[ Voor 40% gewijzigd door psyy138 op 30-11-2015 11:31 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:52
Dat is wel jammer want direct play werkt hier happerloos terwijl transcoden wel haperingen geeft.
Het is niet zo'n groot probleem en is goed te doen, hopelijk komt er snel een bugfix voor

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 648660

Ik snap even niet helemaal wat de meerwaarde is van plex ten opzichte van een HDMI kabel?
Stel ik installeer Plex op mijn Sony tv en op mijn macbook, ik download dan 10 films op mijn macbook. Plex gebruikt dan macbook als een soort server om de films die daarop staan weer te geven op mijn tv? Dan zou ik dus middels mijn afstandbediening de filmcontent op mijn laptop kunnen accessen(zolang deze verbonden is met internet) en afspelen waardoor een kabel overbodig is...klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
psyy138 schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:20:

Geprobeerd om in plex (server kant) de serie / aflevering te verversen zodat er gezocht wordt naar de subs?

toevallig andere agent instellingen in subfolder b? Waarom heb je uberhoud meerdere subfolders?
Ja, de afleveringen worden gevonden. Voor iedere serie heb ik een aparte subfolder omdat het makkelijker te onderhouden is. Alle instellingen zijn hetzelfde voor de folders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Anoniem: 648660 schreef op maandag 30 november 2015 @ 23:14:
Ik snap even niet helemaal wat de meerwaarde is van plex ten opzichte van een HDMI kabel?
Stel ik installeer Plex op mijn Sony tv en op mijn macbook, ik download dan 10 films op mijn macbook. Plex gebruikt dan macbook als een soort server om de films die daarop staan weer te geven op mijn tv? Dan zou ik dus middels mijn afstandbediening de filmcontent op mijn laptop kunnen accessen(zolang deze verbonden is met internet) en afspelen waardoor een kabel overbodig is...klopt dit?
Plex is meer dan een HDMI kabel hoor O-), ik zou eens de OP lezen; http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45192231
Chief-XL schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 01:29:
[...]

Ja, de afleveringen worden gevonden. Voor iedere serie heb ik een aparte subfolder omdat het makkelijker te onderhouden is. Alle instellingen zijn hetzelfde voor de folders.
Maar heb je dan plex ingesteld op de bovenste folder? Zal denk ik wel Series bij jou heten.
Als je namelijk de aflevering/serie ververst in Plex gaat hij metadata binnenhalen en controleren op subs in de map, misschien dat deze handmatige actie bij jou wel de oplossing is.

Wat je ook zou kunnen doen is een opensubtitles agent instellen in plex zodat deze gaat zoeken naar nl subs bij je aflevering. Indien je dat doet let er op dat je de versie bij je aflevering hebt staat. bijv HDTV of WEB-DL. Anders gaat de agent verkeerde subs bij je aflevering zetten. (ik laat sonarr dit voor mij regelen).

[ Voor 40% gewijzigd door psyy138 op 01-12-2015 07:39 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-07 11:22

l3p

www.^.nl

Misschien dat iemand me kan helpen na uren online gezocht te hebben :)

Voor een bekende zoek ik een 32" Full HD TV met goede Plex support.
Na diverse merken, fora en vage websites heb ik nog nergens een TV kunnen vinden van 2015 (nieuwere TV's dus) met volledige werking van Plex.

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
l3p schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:58:

Na diverse merken, fora en vage websites heb ik nog nergens een TV kunnen vinden van 2015 (nieuwere TV's dus) met volledige werking van Plex.
Keuze genoeg. Let wel dit gaat om de Plex app (client). Je zal dan nog wel een Plex Media Server nodig hebben om een werkende Plex opstelling te krijgen. Samsung smart tv app lijkt nu ook door Plex Inc. gemaakt te worden. Dat werkt prima en zijn vaak voordelige tv's.

Is er een Plex app voor mijn smart tv?
De volgende merken worden ondersteund:
  • LG - tv’s uit 2013 en nieuwer met Netcast of webOS
  • Samsung - tv’s en blue-ray spelers uit 2012 en nieuwer. 2010 en 2011 modellen hebben versimpelde versie.
  • Sony - tv’s en blue-ray spelers uit 2013 en nieuwer met Opera TV Store of Android TV
  • Philips - tv’s met Android TV
  • Toshiba - tv’s uit 2013 en nieuwer met Cloud TV
  • TiVo - uit 2010 en nieuwer
  • Vizio - tv’s uit 2013 en nieuwer
Deze merken worden niet ondersteund:
  • Akai
  • Grundig
  • Loewe
  • Medion
  • ok.
  • Panasonic (Firefox OS)
  • Salora
Er zijn apps voor smart tv’s op basis van de Smart TV Alliance-standaard, Roku TV en Android TV. Hierdoor zijn er nog diverse merken die Plex kunnen draaien, maar die worden niet actief ondersteund.
  • Smart TV Alliance: Panasonic
  • Android TV: Asus, Philips, Sony
  • Roku TV: Haier, Hisense, Insignia, JVC, Sharp, TLC

[ Voor 7% gewijzigd door Jelv op 02-12-2015 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:52
Wat je ook kan overwegen is een goede tv + bijvoorbeeld een nvidia shield tv (android tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-07 20:47
Jelv schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:20:
Je zal dan nog wel een KRACHTIGE Plex Media Server nodig hebben om een werkende Plex opstelling te krijgen.
Op mijn Sony TV draait ie niet zo vlot, maar mijn PMS staat op een Syno 214. Mijn oplossing - Raspberry met Rasplex erachter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

l3p schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:58:

Xenophoben schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:41:
Wat je ook kan overwegen is een goede tv + bijvoorbeeld een nvidia shield tv (android tv)
of gewoon een chromecast 2 i.c.m. een plex server. Dan kan je elke TV gebruiken die een HDMI en USB poort heeft en het werkt 10 keer fijner en sneller. Plex app op je telefoon openen, chromecast selecteren en casten maar.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:52
Naja dat ben ik niet echt met je eens. Ik kan met de shield zowel casten als de controller gebruiken. Echter is de interface zo handig dat dat een stuk sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Het gaat erom dat hij juist alleen een TV wil zonder extra's.
Dus ook puur alleen Plex kunnen bedienen met de remote van de tv.

Ik heb uiteraard de startpost gelezen met de beschikbare TV's.
Maar als ik vervolgens via de pricewatch ga zoeken om 32" Full HD TV's met introductie jaar 2015.....

Ik kan vervolgens online nergens iets vinden in een review of filmpje dat deze TV's Plex support hebben.
(Samsung heeft nu Tizen, LG heeft WebOS 2.0 etc)

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
l3p schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:27:
Ik kan vervolgens online nergens iets vinden in een review of filmpje dat deze TV's Plex support hebben.
(Samsung heeft nu Tizen, LG heeft WebOS 2.0 etc)
Voor Samsung maakt dat niet uit. Nieuwe en oude smart tv's zullen werken. Zie lijst met de beschikbare tv's hier: http://www.samsung.com/us...87241-compatible#LCD%20TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Dat is het probleem juist, als ik de TV's van Samsung uit 2015 hier in de pricewatch opzoek kan ik deze niet terug vinden in die lijst.

Ook als ik zoek op Samsung TV's met Tizen kom ik uit op een plex forum user die er mee bezig is:
https://forums.plex.tv/di...ng-tv-to-run-tizen-os/p21

Wil er gewoon een beetje zeker van zijn dat als ik hem deze tv laat bestellen dat hij wel goed met plex werkt :)

(Zelf ben ik een tevreden Nvidia Shield TV + kodi user)

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-07 16:46
Dat je die tv's niet terug kunt vinden zal wel te maken hebben met typenummers die verschillen per regio, als je op Samsung type nummers gaat zoeken zie je door de bomen het bos niet meer. Of anders is die lijst gewoon niet compleet.

Er staat hier een UE32H6200AW (model 2014) waar Plex prima op draait, die is zo snel ook niet terug te vinden in die lijst. Volgens mij werken alle recente tv's van Samsung wel met Plex, zo ook voor veel andere fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
l3p schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:20:
Dat is het probleem juist, als ik de TV's van Samsung uit 2015 hier in de pricewatch opzoek kan ik deze niet terug vinden in die lijst.

Ook als ik zoek op Samsung TV's met Tizen kom ik uit op een plex forum user die er mee bezig is:
https://forums.plex.tv/di...ng-tv-to-run-tizen-os/p21

Wil er gewoon een beetje zeker van zijn dat als ik hem deze tv laat bestellen dat hij wel goed met plex werkt :)

(Zelf ben ik een tevreden Nvidia Shield TV + kodi user)
"Plex media center app available to Install on Samsung Tizen Smart TVs" Bron: http://www.tizenexperts.c...samsung-in-2015-tizen-tv/

Volgens mij hebben ze het oude smart tv platform overgezet en kan je alle apps gewoon installeren. Maar daar kan ik nou net weer geen bron voor vinden. Plex werkt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Ahh kijk dat stelt me gerust :)
Bedankt!

Ik laat hier nog even weten wanneer ik de TV (32J6200) heb werken.

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-07 18:09
Ja, werkt, heb hier ook een Tizen samsung 2015 model waar plex echt gewoon super op werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku
  • Laatst online: 20-06 14:22

Hakulaku

Meh

Chief-XL schreef op maandag 30 november 2015 @ 04:16:
Iemand enig idee?
Zelf heb ik soms ook van deze vage problemen met Plex. Soms ligt het aan het volgende:

1) .srt's hebben niet de juiste rechten. De rechten gelijktrekken met de bestanden van de films lost dit probleem vaak op.
2) Ondertiteling is later toegevoegd dan film bestanden, een "Library Update" zou de ondertiteling er dan bij moeten zetten. Het starten van een aflevering kan ook een update m.b.t. beschikbare ondertiteling voor het filmbestand forceren.
3) Er is iets misgegaan tijdens een library update die het toevoegen van de ondertiteling blokkeert. De betreffende bestanden moeten dan verplaatst worden naar een map die niet geindexeerd wordt door Plex, een library update draaien zodat het seizoen uit plex verwijderd wordt en de bestanden dan terugplaatsen gevolgd door nog een library update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Dank je. Ik zal dat allemaal proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunSn0w.
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-06-2024
Outlandos schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 11:24:
Niemand?

De enige oplossing die ik nu heb is een beetje omslachtig, namelijk mijn TV als primary monitor aan te wijzen in Windows en vervolgens Plex Media Player starten.
Misschien een idee om een andere applicatie te gebruiken. Bijvoorbeeld de Windows Store applicatie van Plex. Deze werkt ook best prima en heb ik nooit problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-07 14:44
Tijdje plex gebruiken, sinds kort ook via mijn NAS.
Ik moet altijd handmatig ondertitels selecteren.

De ondertitel heet hetzelfde.
Maar voor het afspelen, moet ik toch nog de ondertitels selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Om even terug te komen op de Samsung UE32J6200AW.
Plex werkt!
Heb er 2 dagen mee gespeeld maar moet toch zeggen dat ik er niet tevreden over ben.
Het voelde gewoon niet lekker aan, niet 'snappy'.
Ook zo'n 10% van de films van mijn eigen collectie had hij problemen mee wat Kodi niet heeft.
Misschien komt het omdat ik zelf al jaren met Kodi werk op htpc's, NUC en nu Shield.

Wat wel weer vreemd is, als ik de Shield samen met Plex gebruik speelt wel bijna alles af en is het super vlot.

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-07 20:29
Ik denk dat een tv ook nog ff te weinig power heeft om een lekkere interface voor te schotelen. Het voelt bij mij ook nét niet lekker genoeg.

Wat is een goed alternatief om aan je tv te hangen? Ook qua budget gezien? Roku? Apple TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
JunSn0w. schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:23:
[...]

Misschien een idee om een andere applicatie te gebruiken. Bijvoorbeeld de Windows Store applicatie van Plex. Deze werkt ook best prima en heb ik nooit problemen mee.
Thanks, so far so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
l3p schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:26:
Om even terug te komen op de Samsung UE32J6200AW.
Plex werkt!
Heb er 2 dagen mee gespeeld maar moet toch zeggen dat ik er niet tevreden over ben.
Het voelde gewoon niet lekker aan, niet 'snappy'.
Ook zo'n 10% van de films van mijn eigen collectie had hij problemen mee wat Kodi niet heeft.
Misschien komt het omdat ik zelf al jaren met Kodi werk op htpc's, NUC en nu Shield.

Wat wel weer vreemd is, als ik de Shield samen met Plex gebruik speelt wel bijna alles af en is het super vlot.
Als films niet herkend worden heeft dat natuurlijk niets te maken met de tv keuze, dat is een probleem aan de serverkant. Waarschijnlijk zit het gewoon in de naamgeving van je mappen/films, wellicht zijn de conventies net iets anders dan voor Kodi.

Of zit het probleem in het afspelen van de films? Dan heeft je Plex server misschien niet genoeg rekenkracht om te transcoden, iets wat voor de Shield wellicht niet nodig is bij de betreffende bestanden.

[ Voor 10% gewijzigd door Arrne op 07-12-2015 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

De plex server bleef gewoon ongewijzigd.
Bijvoorbeeld 'Tears of Steel 2012 UHD 4K DMRip 2160p 8-bit GORESEWAGE.mkv'
Speelt hij niet af via de plex client van de Samsung, wel van de Shield.
Ik weet dat het raar klinkt maar het is wel zo :)

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Joostje123 schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:53:
Tijdje plex gebruiken, sinds kort ook via mijn NAS.
Ik moet altijd handmatig ondertitels selecteren.

De ondertitel heet hetzelfde.
Maar voor het afspelen, moet ik toch nog de ondertitels selecteren.
Je kan de voorkeurs ondertiteling instellen via Plex Media Server en Plex.tv. Dan kies je voorkeurs taal 1 en 2. Als hij die vind dan kiest hij ze automatisch. Screenshot instellingen Plex Media Server: http://prntscr.com/9bn3ix en Plex.tv: http://prntscr.com/9bn3qq

[ Voor 12% gewijzigd door Jelv op 08-12-2015 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
l3p schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 00:44:
Mkv op Samsung werkt alleen via transcode momenteel. Staat de instelling op origineel of op 1080p? Dat zou het verschil met de Shield kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Hij stond op origineel dacht ik.
Het maakt allemaal niet veel uit hoor, vond het wel apart.

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Had het zelf ook met anime series. Zijn eigenlijk standaard mkv met ondertiteling en moet dus getranscode worden om op de Samsung smart tv vloeiend te spelen. Uiteindelijk een server/htpc gebouwd maar begrijp dat dat niet meest voordelige optie is voor iedereen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
l3p schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 00:44:
Dat klinkt niet zo raar. Het klinkt alsof voor de Samsung TV transcoding nodig is, waarvoor je server wellicht niet genoeg rekenkracht heeft. De Shield kan dit formaat blijkbaar afspelen zonder transcoding.

Waarop heb je de Plex server nu geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

De Plex server was geinstalleerd op een syteem met i5 4670.

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Laatst online: 01:15
Plex is er bij me opeens mee gepakt vannacht. Hij draait op mijn Synology NAS en heeft 't 3 weken prima gedaan. Heb nog een film gekeken voor het slapen gaan en in de ochtend is hij niet meer bereikbaar. De-install / install heeft niet geholpen. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Khayma schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:59:
Plex is er bij me opeens mee gepakt vannacht. Hij draait op mijn Synology NAS en heeft 't 3 weken prima gedaan. Heb nog een film gekeken voor het slapen gaan en in de ochtend is hij niet meer bereikbaar. De-install / install heeft niet geholpen. Iemand suggesties?
kan je wel de lokale website van plex benaderen? dat is meestal; http://localhost:32400/web/index.html
draait het programma?

Iets meer informatie mag wel :)

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
even meer info idd:

Ik gebruik Plex op mijn Synology DS115. Ik gebruik hem enkel thuis dus ik benader hem niet van buitenaf. Gisterennacht heb ik nog een film gekeken op mijn TV via Plex. Vanochtend was hij niet meer benaderbaar. Alles deed het, sabnzb, NAS, sickbeard, coachpotatoa, behalve plex. Als ik hem dus benader via http://localhost:32400/web/index.html dan krijg ik te zien:

ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

Ik heb hem al gedeinstalleerd, plex map verwijderd + plex user. Dit heeft helaas niet geholpen na een nieuwe instal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 10-07 16:15
Je zult wel het IP van je Synology moeten gebruiken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Jep, gebruik ik ook. Zoveel kennis heb ik nog wel als windows engineer. In mijn geval dus 192.168.1.13:32400/web/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Khayma schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:47:
Jep, gebruik ik ook. Zoveel kennis heb ik nog wel als windows engineer. In mijn geval dus 192.168.1.13:32400/web/index.html
je NAS al opnieuw opgestart? Wat zeggen de logs? (geen idee waar deze overigens staan bij de nas, dat weet google beter).

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 10-07 16:15
https://support.plex.tv/h...ex-Media-Server-Log-Files
Zonder logs wordt het inderdaad lastig.

specs

• Jelv
  • Niet online
https://twitter.com/roguecode/status/677186714310451200

Apps voor de consoles zijn gratis geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonZeal
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 07:32
Vergis ik mij of is de kwaliteit van beeld met Plex op Samsung TV beter dan HTPC met Kodi?
Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Sinds een tijdje gebruik ik Plex op mijn nas een ds415P.

Intern draait het allemaal als een zonnetje. Pi2 op mijn versterker. Via tel zeg ik waar hij heen moet streamen en klaar niks aan de hand.

Nu heb ik buiten de deur een lan weekend gaan. Bezocht plex.tv/web. Tijd voor een filmpje. Lan lijn was 50Mbit (niemand was zwaar aam het downliaden ofzo). Mijn wan up thuis is 20Mbit. Even gekeken op plex op 1080p. Dan zou hij max 8Mbit verbruiken. Ik houd 12Mbit over van mijn eigen lijn. Toch moest het om de haverklap bufferen / laden. Is mijn nas de bottle nek ivm verwerking van dts geluid? Verbinding is toch meer dan toereikend zou ik zeggen.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-06 18:29
RobbyTown schreef op zondag 20 december 2015 @ 23:33:
Die heeft niet genoeg CPU kracht om te transcoden met Plex.
De hardware feature voor transcoding werkt alleen met de DS Video app van Synology zelf, Plex heeft geen support. 720p zal wellicht werken, 1080p >10Mbit/s red ie niet.

Je kunt dit overigens ook thuis testen in de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-06 09:29
RobbyTown schreef op zondag 20 december 2015 @ 23:33:

Intern draait het allemaal als een zonnetje. Pi2 op mijn versterker. Via tel zeg ik waar hij heen moet streamen en klaar niks aan de hand.

Nu heb ik buiten de deur een lan weekend gaan. Bezocht plex.tv/web. Tijd voor een filmpje. Lan lijn was 50Mbit (niemand was zwaar aam het downliaden ofzo). Mijn wan up thuis is 20Mbit. Even gekeken op plex op 1080p. Dan zou hij max 8Mbit verbruiken. Ik houd 12Mbit over van mijn eigen lijn. Toch moest het om de haverklap bufferen / laden. Is mijn nas de bottle nek ivm verwerking van dts geluid? Verbinding is toch meer dan toereikend zou ik zeggen.
Je kan in de webclient zien of ie aan het transcoden is of niet. Transcoden is waarschijnlijk te zwaar ja.

Als je echter een film op je pc kijkt, hoeft ie niet te transcoden. Beter is het dan om niet de webplayer te gebruiken, maar de desktop app, Plex Media Player. Dan moet het gewoon werken!

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 15:14
z1rconium schreef op maandag 21 december 2015 @ 06:07:
[...]

Die heeft niet genoeg CPU kracht om te transcoden met Plex.
De hardware feature voor transcoding werkt alleen met de DS Video app van Synology zelf, Plex heeft geen support. 720p zal wellicht werken, 1080p >10Mbit/s red ie niet.

Je kunt dit overigens ook thuis testen in de browser.
Als hij een Synology DS415Play bedoeld met de "P" dan ben ik het met je eens.
Maar als de "P" staat voor Plus, de Synology Ds415+ dan ben ik het niet met je eens, ik draai hier Plex naar volle tevredenheid op een 415+ en kan zonder stotteren/bufferen 1080p films kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Goldwing1973 schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:48:
[...]

Als hij een Synology DS415Play bedoeld met de "P" dan ben ik het met je eens.
Maar als de "P" staat voor Plus, de Synology Ds415+ dan ben ik het niet met je eens, ik draai hier Plex naar volle tevredenheid op een 415+ en kan zonder stotteren/bufferen 1080p films kijken.
Daar zit het verschil ook: pricewatch: Synology DiskStation DS415play ATOM CE5335 1.6GHz vs pricewatch: Synology DiskStation DS415+ ATOM C2538 2.4GHz. Zit ook 100 euro verschil in natuurlijk. Volgens gebruikers zijn alleen hoge bitrates soms wat traag, maar meeste media zal soepel moeten werken. Zie ook de NAS lijst, uit het TS, met alle systemen en wat ze ondersteunen.

[ Voor 23% gewijzigd door Jelv op 21-12-2015 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Het doet er in dit geval toch niet toe of de Synology kan transcoden of niet? Het feit is dat het hapert wanneer er extern via de browser wordt gekeken.

Als het klopt dat de bandbreedte ook niet het probleem Is, ligt het dus aan de player. Thuis wordt er afgespeeld op de RPi 2, die volgens mij het meeste wel kan afspelen? Extern via de browser, die vaak zal moeten transcoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
jooncheez schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:11:
Het doet er in dit geval toch niet toe of de Synology kan transcoden of niet? Het feit is dat het hapert wanneer er extern via de browser wordt gekeken.

Als het klopt dat de bandbreedte ook niet het probleem Is, ligt het dus aan de player. Thuis wordt er afgespeeld op de RPi 2, die volgens mij het meeste wel kan afspelen? Extern via de browser, die vaak zal moeten transcoden.
Je zegt het zelf al, Thuis is er geen transcoding nodig omdat er gekeken wordt via de RPI2, via de browser moet er nagenoeg altijd getranscodeerd worden, vandaar het stotteren, de NAS is blijkbaar niet krachtig genoeg ervoor.

[ Voor 3% gewijzigd door Goldwing1973 op 21-12-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
jooncheez schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:11:
Daar gaat het altijd om.

Plex moet transcoden op het moment dat je client het formaat van je film niet native kan afspelen, of wanneer er externe subtitles bij zitten, of DTS terwijl je dat niet hebt, of het formaat van je film moet naar een ander formaat. Bijvoorbeeld in een browser of iOS apps etc dan moet je een andere codec hebben, dat regelt Plex met transcoding = CPU = stotter of niet.

De "native" client apps hebben deze zaken al ingebakken zitten (Plex Home Theater, Rasplex, XBOX, PS4), op de Apple TV bijvoorbeeld weer niet, dus moet er transcoding plaatsvinden (in bepaalde gevallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
z1rconium schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:33:
[...]
De "native" client apps hebben deze zaken al ingebakken zitten (Plex Home Theater, Rasplex, XBOX, PS4), op de Apple TV bijvoorbeeld weer niet, dus moet er transcoding plaatsvinden (in bepaalde gevallen).
Ik hoop dat Plex dit in de client toch wel gaat toevoegen.
De Apple TV 4 is krachtig genoeg om alles zelf af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Goldwing1973 schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:49:
[...]

Dat is ie zeker, maar hij ondersteunt maar een beperkt aantal formaten en eigenlijk alleen zaken die in een MP4 container staan. Voor alles wat daar niet aan voldoet moet je dus transcoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
Goldwing1973 schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:49:
[...]

Ja eens, ik heb er een topic over geopend en iemand heeft er een feature request voor gedaan (plex pass topic). Opvallend hoe sommige mensen het er niet mee eens zijn, onbegrijpelijk. Eerste post even "liken" zodat het support kan krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door z1rconium op 21-12-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Laatst online: 10-07 16:54

WCA

Ik ben op zoek naar mensen die ervaringen hebben met de Pentium G3258 als CPU voor een plex server. Hij zal meestal alleen voor mijzelf gebruikt worden, en incidenteel door iemand anders. De kans dat ie met meer dan 2x een stream beladen wordt is nihil. Transcoden moet ie kunnen, en volgens de recommended specs is ie snel zat.

Alvast bedankt :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
z1rconium schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:33:
[...]

Daar gaat het altijd om.

Plex moet transcoden op het moment dat je client het formaat van je film niet native kan afspelen, of wanneer er externe subtitles bij zitten, of DTS terwijl je dat niet hebt, of het formaat van je film moet naar een ander formaat. Bijvoorbeeld in een browser of iOS apps etc dan moet je een andere codec hebben, dat regelt Plex met transcoding = CPU = stotter of niet.

Goldwing1973 schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:16:
[...]

Je zegt het zelf al, Thuis is er geen transcoding nodig omdat er gekeken wordt via de RPI2, via de browser moet er nagenoeg altijd getranscodeerd worden, vandaar het stotteren, de NAS is blijkbaar niet krachtig genoeg ervoor.
Maar op een Lan party ga ik ervan uit dat er vanaf een krachtige computer Plex wordt gekeken? Dan zou het wisselen van de web client naar de desktop client (Plex Media Player), toch alles moeten verhelpen? Ik neem aan dat er voor een game pc niet getranscode hoeft te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
GreNade schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:35:
Ik ben op zoek naar mensen die ervaringen hebben met de Pentium G3258 als CPU voor een plex server. Hij zal meestal alleen voor mijzelf gebruikt worden, en incidenteel door iemand anders. De kans dat ie met meer dan 2x een stream beladen wordt is nihil. Transcoden moet ie kunnen, en volgens de recommended specs is ie snel zat.

https://lmddgtfy.net/?q=Pentium%20G3258%20passmark Zoals in het TS staat is de passmarkscore dan belangrijk. Met 4000 kan die makkelijk transcoden aan. Vanaf 2000 kan dit in 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Laatst online: 10-07 16:54

WCA

Jelv schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:57:
[...]

https://lmddgtfy.net/?q=Pentium%20G3258%20passmark Zoals in het TS staat is de passmarkscore dan belangrijk. Met 4000 kan die makkelijk transcoden aan. Vanaf 2000 kan dit in 1080p.
Tuurlijk kan je op benchmarks afgaan, en natuurlijk heb ik gegoogeld, maar ik was meer op zoek naar daadwerkelijke ervaringen ;).

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
GreNade schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:59:
[...]
Tuurlijk kan je op benchmarks afgaan, en natuurlijk heb ik gegoogeld, maar ik was meer op zoek naar daadwerkelijke ervaringen ;).
Mijn 2849 passmark processor kan transcoden al makkelijk aan. Twee streams komt wel eens voor en heb ik ook geen problemen mee gehad. Veel harder heb ik hem nog niet op z'n staart getrapt :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goldwing1973
Tjoekie schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:54:
[...]

Dat is ie zeker, maar hij ondersteunt maar een beperkt aantal formaten en eigenlijk alleen zaken die in een MP4 container staan. Voor alles wat daar niet aan voldoet moet je dus transcoden.
Plex zou net als Infuse codecs in de app moeten stoppen, best of both worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
jooncheez schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:48:

Maar op een Lan party ga ik ervan uit dat er vanaf een krachtige computer Plex wordt gekeken? Dan zou het wisselen van de web client naar de desktop client (Plex Media Player), toch alles moeten verhelpen? Ik neem aan dat er voor een game pc niet getranscode hoeft te worden?
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Goldwing1973 schreef op maandag 21 december 2015 @ 12:16:
[...]

Plex zou net als Infuse codecs in de app moeten stoppen, best of both worlds.
Loopt op het Plex forum ook een leuk draadje over: "Infuse 4 - What Plex for aTV should be." (link)

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Heb sinds dit weekend Plex draaien op mijn DS216play, nu wordt deze officieel nog niet ondersteund, maar met een trucje heb ik de laatste Plex Pass versie toch werkend gekregen. Ben best onder de indruk van de performance eigenlijk, speelt mijn bestanden eigenlijk prima af, echter heb ik wat dvdrips in 576p die niet afgespeeld worden op mijn ATV4. Het lijkt me niet noodzakelijk om deze te transcoden toch, kan ik dat ook disablen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik ben op zoek naar een mooie Plex setup. Mijn voorkeur gaat uit een goede prijs kwaliteit verhouding, maar het mag best wat kosten.

Als client ben ik van plan de Nvidia Shield TV te kopen: pricewatch: Nvidia Shield Android TV 16GB

Op dit moment fungeert mijn game pc nog als server, maar deze staat uiteraard niet 24/7 aan en ik vind het ook zonde om zo'n bakbeest enkel aan te hebben om in de huiskamer een film te kunnen kijken.

Wat raden jullie me aan wat de server betreft? Ik ben waarschijnlijk niet technisch genoeg voor het raspberry pi gebeuren. 8 TB zou voor altijd voldoende moeten zijn, maar het mag ook ietsjes minder zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 22-12-2015 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 13:55
GreNade schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:35:

Ik heb bijna die proc. 2 streams wil prima. Je kan ook heel vaak via direct play streamen, dus dan kan het helemaal makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:26
Outlandos schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:22:
Ik ben op zoek naar een mooie Plex setup. Mijn voorkeur gaat uit een goede prijs kwaliteit verhouding, maar het mag best wat kosten.

Als client ben ik van plan de Nvidia Shield TV te kopen: pricewatch: Nvidia Shield Android TV 16GB

Op dit moment fungeert mijn game pc nog als server, maar deze staat uiteraard niet 24/7 aan en ik vind het ook zonde om zo'n bakbeest enkel aan te hebben om in de huiskamer een film te kunnen kijken.

Wat raden jullie me aan wat de server betreft? Ik ben waarschijnlijk niet technisch genoeg voor het raspberry pi gebeuren. 8 TB zou voor altijd voldoende moeten zijn, maar het mag ook ietsjes minder zijn.
Ik heb net mijn eigen plex-server gebouwd obv dit systeem :
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 128,50€ 128,50
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 54,-€ 54,-
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 42,50€ 42,50
1be quiet! System Power 7 300W€ 35,80€ 35,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 285,80

Ik heb er Windows10 op geplaatst, op een SSD die ik al had. In idle (dus nog niet eens slaapstand) verbruikt dit systeem 11W. Eenmaal plex nodig is gaat het tot 45W. De pc staat in een kast en raadpleeg ik via Chrome remote desktop.
Ik ben er heel content van en kan nu eindelijk optimaal gebruik maken van mijn plex-pass. _/-\o_

Vergeten te melden : mijn videomateriaal staat op een DS209NAS (2x2TB)

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Outlandos schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:22:

Ik ben gegaan voor een Synology DS415+ met 4x6TB in RAID (effectief 18TB opslagruimte)
Heb daar Plex en SABNZBD en Spotnet op draaien, op 720p kan hij zonder problemen 3 streams tegelijk aan, op 1080p net aan 2 streams.
Is wel aan de prijzige kant maar iedere cent waard naar mijn idee.
Uiteraard kan je er ook kleinere schijven instoppen om kosten te besparen.

[ Voor 6% gewijzigd door Goldwing1973 op 22-12-2015 22:26 . Reden: Typo in effectieve opslag van Synology ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
lukadad schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:14:
[...]

Ik heb net mijn eigen plex-server gebouwd obv dit systeem :
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 128,50€ 128,50
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 54,-€ 54,-
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 42,50€ 42,50
1be quiet! System Power 7 300W€ 35,80€ 35,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 285,80

Ik heb er Windows10 op geplaatst, op een SSD die ik al had. In idle (dus nog niet eens slaapstand) verbruikt dit systeem 11W. Eenmaal plex nodig is gaat het tot 45W. De pc staat in een kast en raadpleeg ik via Chrome remote desktop.
Ik ben er heel content van en kan nu eindelijk optimaal gebruik maken van mijn plex-pass. _/-\o_

Vergeten te melden : mijn videomateriaal staat op een DS209NAS (2x2TB)
Goldwing1973 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:29:
[...]

Ik ben gegaan voor een Synology DS415+ met 4x6TB in RAID (effectief 24TB opslagruimte)
Heb daar Plex en SABNZBD en Spotnet op draaien, op 720p kan hij zonder problemen 3 streams tegelijk aan, op 1080p net aan 2 streams.
Is wel aan de prijzige kant maar iedere cent waard naar mijn idee.
Uiteraard kan je er ook kleinere schijven instoppen om kosten te besparen.
Dank jullie. Maar als ik de Nvidia Shield als client gebruik, heb ik dan uberhaubt nog (zoveel) rekenkracht nodig op de server?

En als je 4x 6TB hebt, in welke RAID heb je um dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Outlandos schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:58:

Sorry, het is 24TB waarvan 18TB als bruikbare opslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
[...]

[...]

Dank jullie. Maar als ik de Nvidia Shield als client gebruik, heb ik dan uberhaubt nog (zoveel) rekenkracht nodig op de server?

De server doet de media transcoding. Daar heb je de cpu met minimale passmark 2000 voor 1080p voor nodig. De client kan lichter zijn. Of zoals mijn htpc een server en client in een.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jooncheez
[...]

[...]

Nee, in theorie kan de Shield zo goed als alles native afspelen.

Alleen wil je toch wel een server hebben die minimaal 1 1080p stream kan transcoden. Voor het geval er wel een keer getranscode moet worden. En Plex moet soms transcoden als je subtitles gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Hallo allemaal. Dank voor de reacties. PC is inderdaad krachtig genoeg maar idd via browser niet. Was gisteren buiten de deur met mijn laptop in verhouding minder krachtig dan mijn pc plus ik had een snelheid van max 40Mbit lijn. Dit maal via plex media player gekeken. Dat werkte goed! Zonder schokken.

Zag dat er verwarring was betreft het model nas. Ik heb DS415+ model.

Ben 1 ding gisteren straal vergeten te bekijken. Als ik via buiten de deur kijk wat de belasting van de nas is :/.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Nog tip voor mensen met een nas die transcoding niet aan kan. Neem een Plex Pass! Er is nieuwe functie, Media Optimizer, in de media server voor Plex Pass mensen die je media alvast voor kan transcoden met jou instellingen. Kost wel wat opslagruimte maar je kan dan gelijk direct playen naar je client. Meer details op: https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/214079318

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Jelv schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:45:
Nog tip voor mensen met een nas die transcoding niet aan kan. Neem een Plex Pass! Er is nieuwe functie, Media Optimizer, in de media server voor Plex Pass mensen die je media alvast voor kan transcoden met jou instellingen. Kost wel wat opslagruimte maar je kan dan gelijk direct playen naar je client. Meer details op: https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/214079318
Top, zal eens kijken hoe dat werkt. Laatste release heeft daar ook nog wat fixes voor (vandaag uitgekomen)
0.9.15.0
dec 23, 2015

Nieuw
Lyrics!
Allow overriding log file location using an environment variable, on non-Windows platforms.

Oplossingen
Apple TV could display subtitle streams as English instead of the actual language.
(Media Optimizer) Display correct set of optimized videos for unwatched-only optimizations.
(Media Optimizer) Don't fail if the file system doesn't support creating a dot-prefixed directory.
Update plex.tv information when secure connections preference changes.
Browse errors in some clients after restricting music library sharing by album label.
In rare cases, newly added episodes might not receive correct metadata.
(Windows) Crash on startup if iTunes registry key is corrupted.
(Windows) Show DTS-HD media flag correctly.
Improved last.fm scrobble support.
Remove an unused file that could trigger false positives from anti-virus scanners.
Pagina: 1 2 ... 41 Laatste